Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 02:07:
Creatief met decals of is dit to much?

[Afbeelding]
Leuk als je 12 bent en in E/E rijdt of zo :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:13
dvdkiwi schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:27:
[...]

Leuk als je 12 bent en in E/E rijdt of zo :+
We verveelde ons dus ja je moet wat, was leuk voor ff.

Was overigens kinderlijk eenvoudig een custom decal te maken voor GTS.
Zijn er hier die ook hun eigen decals maken of mooie collecties weten? Of is het gewoon knip en plak van uit het spel?
Wat ons ook opviel was dat een livery niet altijd aanwezig blijft, weet iemand hoe dat komt? Maatje had dus een livery gedownload maar een dag later kon ik hem al niet meer vinden en dat gebeurt vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:25
Pffff, ik ben er wel even klaar mee hoor.

Ik speel nog niet zo lang online, maar heb al wel de nodige uurtjes GT ervaring en kan dus (al zeg ik het zelf) best netjes rijden en een foutloze race rijden.
Gisteren en vandaag met Race B was het één groot botsauto festijn. Ik had vorige week ofzo eindelijk m'n drivers rating op C/C gekregen en door het geouwehoer gisterenavond en vanmorgen ben ik weer gekelderd naar D/E.

Op een gegeven moment rem ik voor een bocht zijlen er twee auto's langs mij en kegelen twee auto's voor mij eraf, ze vliegen de baan weer op waarbij ik wordt geraakt en hop 5 seconden straf voor mij!

Ronde later, ik had voor het aanremmen van de eerste bocht al het vermoeden dat mijn achterliggen mij hoe dan ook voorbij wou. Dus laat remmen, maar ook wat later insturen zodat hij rechtdoor zou schieten bij zijn inhaalpoging. Maar nee, hoor hij knalt vol achterop mij. Mogen jullie raden wie er een penalty kreeg en wie niet.

Ontzetten frustrerend op deze manier. Beetje deur aan deur is niks mis mee en iedereen mist z'n rempunt wel eens, maar dit gaat nergens over en het penalty systeem rammelt op sommige momenten ook stevig.

Wat is nou een goede manier om je drivers rating omhoog te krijgen en zo hopelijk tussen wat minder idioten te rijden?
Gewoon tig races op de laatste plek blijven rijden en zo clean mogelijk misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

B-Real schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:49:
Wat is nou een goede manier om je drivers rating omhoog te krijgen en zo hopelijk tussen wat minder idioten te rijden?
Gewoon tig races op de laatste plek blijven rijden en zo clean mogelijk misschien?
Dat laatste zie je wel meer inderdaad, mensen laten zich afzakken en halen gewoon perfecte races.

Ik heb hetzelfde idee een beetje als jou, maar ik probeer me juist te ontrekken aan al die strijd, dan zul je zien dat andere fouten maken en dan krijg je alsnog de posities. Laat andere maar vechten, pak je zelf de plek van de uitvallers.

[ Voor 47% gewijzigd door DerOllie op 11-05-2019 14:38 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:19

Salandur

Software Engineer

B-Real schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:49:
Geen tijd zetten en achteraan starten. Netjes een aantal schone races rijden totdat je SR S is. En dan lekker proberen je DR omhoog te krijgen. Hogere ratings rijden netter over het algemeen. Meeste B en lager SR zijn meestal meer de botsers

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ah, inmiddels hersteld naar C/A :)

2x de Gr.3 race op Kyoto gedaan met de Alfa 4C. Ging best lekker en omdat het een lange race is ligt het veld vanzelf wat verder uit elkaar en kun je dus lekker je eigen ding doen. Dat is blijkbaar gelukt, want redelijk vlot weer gestegen.
Sowieso werd er veel netter gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
En, we zitten op C/S :)
Dat ging best vlot en dat alles dus met de Gr.3 race op Kyoto.

Laatste race was ik wel bijna de langzaamste van het veld. De Alfa was blijkbaar niet de beste keuze plus dat ik eens wat anders probeerde qua pitstop. Ik reed dus hopeloos alleen rond, wat wel goed is voor je rating dus. In de allerlaatste bocht verloor ik zelfs de laatste plek nog a.g.v. compleet versleten banden :P

Maarrrrr, de frustratie is wel een stuk minder want er werd wel netjes en voorspelbaar gereden. Hopelijk deze week nog een avond tijd om de race eens met een Porsche 911 te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
Salandur schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Geen tijd zetten en achteraan starten. Netjes een aantal schone races rijden totdat je SR S is. En dan lekker proberen je DR omhoog te krijgen. Hogere ratings rijden netter over het algemeen. Meeste B en lager SR zijn meestal meer de botsers
Da's apart, ik dacht altijd dat de SR gekoppeld is aan de DR, maar blijkbaar kun je dus al een SR van S halen zonder een hoge DR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:21

Canis Lupus

Vosbot

ISaFeeliN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:54:
[...]
Da's apart, ik dacht altijd dat de SR gekoppeld is aan de DR, maar blijkbaar kun je dus al een SR van S halen zonder een hoge DR?
Ik ben al heel lang D/S :+
(Een lage SR rating houdt volgens mij een hoge DR tegen, een hoge SR kan prima zonder hoge DR)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
Canis Lupus schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:14:
(Een lage SR rating houdt volgens mij een hoge DR tegen, een hoge SR kan prima zonder hoge DR)
Good to know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik zal nog maar eens het topic omhoog schoppen. Vorige week en gisterenavond relatief veel tijd om de PS4 aan te slingeren en dus om ervaringen te delen.

Relatief veel tijd, want doordat je voor de races zo lang moet wachten kom ik niet verder als twee races op een avond :P

Gisteren een 2x keer de Gr.3 race op La Sarthe gedaan. Ik had de M6 gekozen, want voor een Gr.3 redelijk veel vermogen (komt van pas op de lange rechte stukken) en gunstige stroomlijn voor hoge snelheden (geen idee of dit veel scheelt in het spel). Natuurlijk wordt het gewicht/vermogen wel wat rechtgetrokken.

Anyway, de M6 deed het lekker en ik kwalificeerde mij eenvoudig op plek 3 met slechts twee oefenrondjes. De tijd van P1 had ik ook makkelijk kunnen hebben.

Lekkere 1e race waarbij ik constant in gevecht was met een McLaren GTR, deur aan deur en bumper aan bumper maar wel fair!
Laatste ronde, slipstreamend van de eerste chicane naar de tweede chicane. Ik zat er super dicht op.

Mijn voorligger remt een fractie eerder waardoor ik hem net aantikt, niet hard maar hij mist de bocht net en ik kreeg 4 sec. penalty. Terecht, maar balen want het ging zo lekker en ik had hem kunnen winnen. In de lobby wel netjes excuus gemaakt en aanvaard, tegenstander vond het ook een toffe race :)

Rating gedaald van C/S naar C/A, maar ach dat komt wel weer. De races op dit niveau zijn een stuk fijner, de frustratie van vorige week is al een stuk minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:12
Ik ben gisteren begonnen met Gran Turismo: Sport. Ik heb alleen Gran Turismo 2 gespeeld op de Playstation 1, dus het was even geleden :-D. Ik ben geen die-hard racer maar met enige oefening ging het aardig. Inmiddels na een avondje spelen zit ik op C/B-rating volgens mij.

Ik heb nog wel ontzettend veel vragen bij hoe het nou precies werkt met auto's bij races. Ze worden allemaal gelijk getrokken, maar niet echt? En wat doe ik met alle currencies en levels die ik krijg? Is het normaal dat ik na elke race 5-10 minuten aan het wachten ben met telefoon in mijn hand totdat de Daily start (met ongelovelijk lange laadtijden trouwens). Is er ergens een goede online guide/walkthrough te vinden met tips en tricks? Dat zou mij helpen.

Al met al wel een leuke ervaring; ik heb zeker zin om meer te racen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TheProf82 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:59:
Ik ben gisteren begonnen met Gran Turismo: Sport. Ik heb alleen Gran Turismo 2 gespeeld op de Playstation 1, dus het was even geleden :-D. Ik ben geen die-hard racer maar met enige oefening ging het aardig. Inmiddels na een avondje spelen zit ik op C/B-rating volgens mij.

Ik heb nog wel ontzettend veel vragen bij hoe het nou precies werkt met auto's bij races. Ze worden allemaal gelijk getrokken, maar niet echt? En wat doe ik met alle currencies en levels die ik krijg? Is het normaal dat ik na elke race 5-10 minuten aan het wachten ben met telefoon in mijn hand totdat de Daily start (met ongelovelijk lange laadtijden trouwens). Is er ergens een goede online guide/walkthrough te vinden met tips en tricks? Dat zou mij helpen.

Ze worden allemaal gelijk getrokken, maar niet echt? -> Balance of Power (BoP) wordt toegepast, maar dat betekend alleen dat ze inderdaad minofmeer gelijk worden qua verhouding tussen vermogen en gewicht. Of je front of achter aandrijving hebt maakt uit, en ook waar het gewicht zit maakt uit. En dan zijn er naar mijn idee ook nog auto specifieke karakteristieken die auto's laten anders reageren. Kweste van veel proberen en oeferen.

En wat doe ik met alle currencies en levels die ik krijg? -> Credits voor auto's te kopen. Mileage voor auto kleuren, velgen, aantal livery zaken, kijk even onder opties Miles inwisselen. Levels volgens mij ook voor tracks in het begin vrij te spelen, maar zolang je maar veel raced, rijd je die vanzelf vrij.

Is het normaal dat ik na elke race 5-10 minuten aan het wachten ben met telefoon in mijn hand totdat de Daily start (met ongelovelijk lange laadtijden trouwens). -> de online races zijn altijd op gezette tijden. Dus Race A: bv 11.00 - 11.20-11.40 dan weer op dezelde intervallen volgende uur. Race B 11.10-11.30-11.50 en race C (vaak langere race (11.00-11.30) kan je altijd kiezen wat je wilt.

Is er ergens een goede online guide/walkthrough te vinden met tips en tricks? Dat zou mij helpen.
https://www.gtplanet.net/...smanship-sr-guide.375625/

ik zou ook GTplanet sectie over GT sport doorgronden, zeker de artikelen vanaf het begin leggen best wat uit en geven tips: https://www.gtplanet.net/category/gran-turismo-sport/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
DerOllie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Ze worden allemaal gelijk getrokken, maar niet echt? -> Balance of Power (BoP) wordt toegepast, maar dat betekend alleen dat ze inderdaad minofmeer gelijk worden qua verhouding tussen vermogen en gewicht. Of je front of achter aandrijving hebt maakt uit, en ook waar het gewicht zit maakt uit. En dan zijn er naar mijn idee ook nog auto specifieke karakteristieken die auto's laten anders reageren. Kweste van veel proberen en oeferen.

En wat doe ik met alle currencies en levels die ik krijg? -> Credits voor auto's te kopen. Mileage voor auto kleuren, velgen, aantal livery zaken, kijk even onder opties Miles inwisselen. Levels volgens mij ook voor tracks in het begin vrij te spelen, maar zolang je maar veel raced, rijd je die vanzelf vrij.

Is het normaal dat ik na elke race 5-10 minuten aan het wachten ben met telefoon in mijn hand totdat de Daily start (met ongelovelijk lange laadtijden trouwens). -> de online races zijn altijd op gezette tijden. Dus Race A: bv 11.00 - 11.20-11.40 dan weer op dezelde intervallen volgende uur. Race B 11.10-11.30-11.50 en race C (vaak langere race (11.00-11.30) kan je altijd kiezen wat je wilt.

Is er ergens een goede online guide/walkthrough te vinden met tips en tricks? Dat zou mij helpen.
https://www.gtplanet.net/...smanship-sr-guide.375625/

ik zou ook GTplanet sectie over GT sport doorgronden, zeker de artikelen vanaf het begin leggen best wat uit en geven tips: https://www.gtplanet.net/category/gran-turismo-sport/
Fijn dat je me hierbij helpt, dankje. Wat betreft die Balance of Power over het wagenpark; heeft dat te maken met de groepen van auto's die er zijn? Ik lees overal over GR3, GR1, etcetera. Is dat hetzelfde?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Niet helemaal, je hebt in het spel (ook voor offline race) verschillende groepen auto's.

Van N100 tot aan Gr.X (zeg ik uit m'n hoofd) en alles wat er tussen zit. En dat gaat dus van de langzaamste straat auto tot de meest snelle concept car.

Gr.3 is een raceklasse met gelijkwaardige raceauto's zoals je deze veelal ook in real-life raceklasses ziet. Echter daarin kunnen nog grote verschillen zitten qua vermogen en gewicht. Met de BoP in het spel wordt dit gelijk getrokken waardoor je soms iets meer pk's/gewicht krijgt en soms iets minder, zodat het hele raceveld gelijk aan elkaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Bloodclot

Jawier!

TheProf82 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:59: Is het normaal dat ik na elke race 5-10 minuten aan het wachten ben met telefoon in mijn hand totdat de Daily start (met ongelovelijk lange laadtijden trouwens).

Als ik net een daily gedaan heb, ga ik er meestal gelijk weer in, duurt soms idd 5-10 minuten, die tijd gebruik ik om de kwalificatie te verbeteren, of baan beter te leren kennen als de baan nieuw is voor mij.
Race start automatisch als ik bezig ben met kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Vraagje; als ik Career-mode (of online?) speel en een auto wil kopen. Moet dat dan altijd via de Garage (Brand central). Of kan ik vanuit het menu gewoon meteen de auto kopen? Ik vind dat best omslachtig, al die schermen en laadtijden door. En dan moet ik gokken waar een merk vandaan komt (welk continent); dat weet ik niet altijd...

Gisteren wel voor het eerst een avond gereden met manual transmission (wel met controller voor nu helaas). Was wennen maar is best te doen. Rijdt veel natuurlijker en spannender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TheProf82 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:56:
Vraagje; als ik Career-mode (of online?) speel en een auto wil kopen. Moet dat dan altijd via de Garage (Brand central). Of kan ik vanuit het menu gewoon meteen de auto kopen? Ik vind dat best omslachtig, al die schermen en laadtijden door. En dan moet ik gokken waar een merk vandaan komt (welk continent); dat weet ik niet altijd...

Gisteren wel voor het eerst een avond gereden met manual transmission (wel met controller voor nu helaas). Was wennen maar is best te doen. Rijdt veel natuurlijker en spannender.
ja je moet via Brand Central. Leer je meteen waar de verschillende merken vandaan komen :o
Er is geen 2e hands markt die je direct vanuit het hoofdmenu kan openen ofzo, die zat eerder in eerdere versies van GT nog wel eens.

Zonder dollen, ja zijn best wat klikken, maar met de huidige indeling is dit het wel. Ik vind het best overzichtelijk. Niet snel inderdaad, maar overzichtelijk.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Brand Central is wel overzichtelijk, maar het laden duurt me altijd net te lang in al die schermen. Ook vaak als ik een auto koop moet ik tientallen seconden wachten voordat ik de vraag krijg of ik hem met coins wil kopen of met echte euro's. (alsof ik €2,49 voor een auto ga betalen die je met een half uurtje racen bij elkaar hebt gespaard :') )

Zou wel fijn zijn als je vanuit het menu voor een race gelijk over kan springen naar Brand Central. Bijv. voor een race met alleen Japanse auto's in 1x een link naar de Aziatische/Japanse merken.

Hier nog steeds "gedoe" met de driver rating. Afgelopen weekend behoorlijk wat Gr.3 races gedaan. Soms voor in het veld, soms in het midden van het veld maar het blijft frustrerend dat je soms (in mijn ogen) onterecht penalty's oploopt. Je rating keldert ook veel sneller dan dat hij stijgt na een foutloze (incl bonus daarvoor) race helaas.

Zeker in het middenveld kun je het beste maar gewoon alles en iedereen laten lopen in de eerste ronde, even deur aan deur levert je zomaar een penalty op laat staan als je met z'n drieën aanremt voor een bocht. Je kunt beter je verlies pakken in de eerste ronde, er pal achter blijven en hopen dat je voorliggers nog wat penalties pakken.

Ik heb lang op B/A gezeten, langzaam gezakt naar B/B en in de laatste race buiten mijn schuld om naar B/C. Komende races maar op eieren rijden, de DR rating wat laten lopen en mijn SR rating verbeteren want dat is echt een verschil.

Anyway, wel een hoop mooie races en gevechten gehad.

Als ik teveel over ratings zeur dan hoor ik het wel, het is iig iets dat me bezig houdt sinds vorige week nu ik de smaak te pakken heb :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

B-Real schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:35:
Ook vaak als ik een auto koop moet ik tientallen seconden wachten voordat ik de vraag krijg of ik hem met coins wil kopen of met echte euro's. (alsof ik €2,49 voor een auto ga betalen die je met een half uurtje racen bij elkaar hebt gespaard :') )
In de settings kun je wel de optie uitzetten dat je hem voor echt geld koopt, dan kun je sneller doorklikken daar!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Voor het eerst Daily race C gereden (Monza).
SR gaat drastisch omlaag, wat een beuk festijn in bocht 1(chicane). Gewoon 3 rondes achter elkaar gesandwiched worden door torpedo's van achteren. Je houdt al rekening met iets eerder remmen met rempunt, gezien mini file vorming bij bocht 1. Maar degene die achter je rijdt remmen gewoon op het rempunt of iets later, waardoor alles op elkaar knalt en tig penalties worden uitgedeeld. Gewoon 3 keer een 3sec penalty aan de broek gekregen in de eerste drie rondes bij bocht 1 door torpedo's. Laat staan ook de andere bochten hier en daar een penalty.

SR nu een score van 8, waar ik voor het weekend boven de 50 zat. Hoewel ik meestal ergens achteraan begin en de race vaak eindig met 5-6 plaatsen hoger ben ik ook weer in de Driver level gedaald.

Van C-C naar D-E(sr). Mooi weer bij het begin beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik mijn rating juist verbeterd van B/C naar B/A gisteren. Ik zette de PS4 aan en kon gelijk deelnemen aan race, alleen geen tijd meer voor een kwalificatie en dus startte ik achteraan.

Dat was maar goed ook, want de eerste bocht is echt chaos inderdaad. Ik zag daar zelfs iemand 6 sec penalty oplopen, had ik nog niet eerder gezien volgens mij.

Kortom, lekker achteraan gestart en plaatsen goedgemaakt doordat mensen van de baan raakten of penalties pakten. Niet met hand en tand verdedigt en dat ging prima. Paar keer ook vol moeten remmen omdat een of andere gek je gewoon bewust van de baan probeert te beuken omdat hij zelf de bocht mist...

2e race geprobeerd geen pitstop te maken op "normal" banden, laatste paar ronden toch te weinig brandstof (niet goed opgelet) en dus in de voorlaatste ronde toch een pitstop gemaakt maar geen banden gewisseld.
3e race op harde banden gestart en iets te laat het brandstofverbruik opgeschroefd, daardoor parkeer m'n rempunt gemist omdat je toch wel iets harder op een bocht af komt dan (zonder gevolgen gelukkig).

Al met al is de DR iets gezakt, maar de SR flink gestegen en dat laatste maakt het racen wel een stukje leuker. De DR komt vanzelf weer, maar daar moet je vaak ook iets meer risico voor nemen.

Vanavond ga ik het op "normal" banden proberen, met een beetje beleid redden die het wel en dan wat beter op m'n brandstofverbruik letten. Lekker achteraan starten en met netjes rijden en geen pitstop maken verwacht ik wel redelijk goed te finishen. Misschien zelfs wel in de top 10

Misschien dat ik daarna eens ga proberen te kwalificeren en dan in de top 5 eindigen, maar ik heb niet zo'n zin in het botsfestijn in de eerste bocht. Ligt er dus een beetje aan hoe netjes er wordt gereden.
Daarnaast moet ik nog wel even uitvinden hoe je de chicanes het beste kunt nemen, je pikt daar erg snel een 0,5 penalty op als je de curbs vol neemt heb ik gemerkt (had ik op La Sarthe soms ook al last van bij de chicane voor start en finish).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 11:23
B-Real schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:44:
Ik mijn rating juist verbeterd van B/C naar B/A gisteren. Ik zette de PS4 aan en kon gelijk deelnemen aan race, alleen geen tijd meer voor een kwalificatie en dus startte ik achteraan.
Good for you, ik heb afgelopen zondag mijn rating van B/S zien kelderen naar C/E omdat ik steeds van achteren werd aangetikt en daarvoor penalties kreeg (in de C race op Autopolis). Dat leidde in race 2 tot een rage quit van mij toen ik van de baan werd gereden van achteren door iemand die gewoon niet remde voor de bocht, en ik daar een 5 seconden penalty voor kreeg. Ik kan weer opnieuw beginnen met opbouwen van mijn SR score....

Maar ach, het blijft een erg mooie en leuke game om te spelen ;-)

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat is ontzettend irritant inderdaad. Er zijn nog teveel mensen die niet tegen hun verlies kunnen, zelfs niet als ze zelf een domme fout maken en daarom anderen er maar afbeuken. Een penalty nemen ze dan voor lief, maar vaak genoeg krijgt ook het slachtoffer een penalty en de dader niet.

Daarnaast vind ik het jammer dat deur aan deur racen niet echt mogelijk is, het risico op flink wat strafseconden is gewoon te groot. Terwijl je soms toch best wel wat mensen treft waarmee het erg gelijkwaardig racen is qua snelheid maar ook gewoon qua respect.

Zo had ik vorige week een tof gevecht voor P1 op La Sarthe. Na de Porsche bochten zit er dan zo'n flauw knikje naar links voordat je bij de chicane komt. We stormden in de laatste ronde met z'n tweeën op dat knikje af en ik zat aan de binnenkant, tegenstander liet voldoende ruimte maar ik raakte hem nipt. Niets aan de hand, tegenstander had er geen nadeel van en ik reed niet buiten de baan o.i.d.
Resultaat? 3 seconden penalty voor mij...

Zal allemaal ook wel erg lastig in te richten zijn en doorgaans werkt het penalty systeem best goed, maar op dat soort momenten is het wel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

B-Real schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:57:

Zal allemaal ook wel erg lastig in te richten zijn en doorgaans werkt het penalty systeem best goed, maar op dat soort momenten is het wel frustrerend.
Dat er een penalty systeem is, is goed. werkt niet 100% maar altijd beter dan niets. Door penalty systeem gaan de meeste spelers ook niet beuken, en ook zelfs niet als wraak. Toch heb je ze hier en daar wel bij zitten.

Nu weer van D/E naar D/C door twee races monza, door nog een slechte kwalificatie tijd beide keren (bijna) achteraan. Waardoor je van 20ste positie door beetje veilig te rijden op 11e plek een keer eindigd, andere race 15e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://www.gtplanet.net/gt-sport-update-may-30/

UPDATE: Gran Turismo Sport’s Next Update Arrives May 30 With Goodwood Circuit

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04
Grappig weer een nieuw circuit. Heeft wat weg van St Croix ( B ). Laat ik daar nu echter net niet zoveel aan vinden. Maar het is gratis, dus prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
Mag ik even klagen over het online racen en hoe slecht de penaltys in elkaar steken?

Ik ging aardig goed met een D/A rating.. maar in een race zo keihard gebeukt door anderen dat ik een tijdstraf kreeg en achteraan belandde! Kan daar met mn pet niet bij hoor!?! 8)7

Uiteindelijk gezakt naar B... toen weer hele rare penaltys gekregen. En uiteindelijk een rage quit gedaan waarna ik C werd. Blijkbaar is C het afvoerputje van het online racen want wat ik daar meemaakt is niet te beschrijven.
Het hoogte (of diepte zoals je wil) punt was dat er iemand de bandenstapel invloog. Om vervolgens met mach 10 (en doorzichtig zoals gebeurd bij een crash) iedereen in te halen, snelste ronde te rijden en te winnen. Echt hoe dan? -O-

Nee netjes rondjes rijden voor een keurige rating is echt onmogelijk geworden door achterlijke rijders die jou een tijdstraf geven door lekker iedereen van de baan af te beuken :'(

sorry voor deze huillie post maar echt de frustratie zit me hoog :+

ps: er werde 1x op Brands Hatch helemaal geen tijdstraffen uitgedeeld... komt dat vaker voor? en was echt een groot beukfestijn!

[ Voor 6% gewijzigd door low_n_slow op 28-05-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Extra circuit is altijd goed, alleen lijkt Goodwood me dan weer niet zo heel spannend. Meer 'real circuits', daar zit ik wel op te wachten maar zal wel een beetje wishfull thinking zijn :)

Ik ben er inmiddels wel achter dat frustratie over onterechte penalties en daarmee het in elkaar donderen van je rating niets uithaalt. Gewoon uithuilen, je verlies pakken en zo vlot mogelijk weer zorgen dat je je rating oppoetst.
Op elk niveau zitten er kamikaze piloten, maar zoveel te hoger je rating zoveel te minder van die idioten gelukkig.

Tijdje terug wel een PB gehad om op woensdag avonden aan te sluiten bij online races. Helaas kan ik dan vrijwel nooit, maar het zou wel tof zijn om met gelijk gestemden te racen. Gewoon netjes, maar als je eens een domme fout maakt niet direct ongenadig afgestraft worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:34
B-Real schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:17:Tijdje terug wel een PB gehad om op woensdag avonden aan te sluiten bij online races. Helaas kan ik dan vrijwel nooit, maar het zou wel tof zijn om met gelijk gestemden te racen. Gewoon netjes, maar als je eens een domme fout maakt niet direct ongenadig afgestraft worden.
Ik doe sinds kort vrij regelmatig mee met races van www.psnracing.nl, erg leuk vind ik... bewust beuken heb ik nog niet gezien, en als je per ongeluk iemand raakt, kun je je simpelweg verontschuldigen via de partychat en iedereen reageert altijd met "geen probleem" :D
Op dit moment loopt het SF kampioenschap op maandagavond, dus soms zijn er ook races op andere dagen dan woensdag.
https://www.psnracing.nl/index.php?topic=388.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Canard schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Ik doe sinds kort vrij regelmatig mee met races van www.psnracing.nl, erg leuk vind ik... bewust beuken heb ik nog niet gezien, en als je per ongeluk iemand raakt, kun je je simpelweg verontschuldigen via de partychat en iedereen reageert altijd met "geen probleem" :D
Op dit moment loopt het SF kampioenschap op maandagavond, dus soms zijn er ook races op andere dagen dan woensdag.
https://www.psnracing.nl/index.php?topic=388.0
Aanvullend:
De races van PSN racing gaan altijd erg leuk. Daar doet naar mijn idee echt mee voor de fun. Ik doe de Wacky Wednesday Races wel vaak mee (op Woensdag 20.00), altijd lekker racen. Jammer dat je via die races geen DR/SR kan opbouwen... :P
https://www.psnracing.nl/index.php?topic=354.0

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 28-05-2019 15:17 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Daar ben ik een tijdje terug ook voor uitgenodigd, tof initiatief maar op de woensdag kan ik vaak niet.
Ga het toch maar eens als reminder in mijn agenda zetten, er komt binnenkort vast een woensdag avond dat ik én zelf tijd heb én home alone ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
B-Real schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:21:
Daar ben ik een tijdje terug ook voor uitgenodigd, tof initiatief maar op de woensdag kan ik vaak niet.
Ga het toch maar eens als reminder in mijn agenda zetten, er komt binnenkort vast een woensdag avond dat ik én zelf tijd heb én home alone ben :)
Ik heb precies hetzelfde issue, Woensdag zo rond 20:00 is bijna altijd een no-go voor mij.
Tot op heden nog geen 1x mee kunnen doen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update is nog niet live hoor. Gebeurt niks bij mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
v8power67 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:26:
Update is nog niet live hoor. Gebeurt niks bij mij...
Hmm hier ook nog niet. Zal zometeen wel verschijnen dan.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:04
Er staat ook 30 mei toch? :$

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja vandaar mijn verbazing en erna reactie erop haha. Morgen komt de patch online in de ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

nu is ie er wel :) 1.2 GB groot.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
Wel een lekkere baan! Wel erg lastig om in te halen :D

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Baan die weinig toevoegd.. Niet echt uitdagend.
Zal allemaal wel met licenties te maken hebben, maar er zijn genoeg andere banen op de wereld die interessanter zijn dan Goodwood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 01:36
Hadden ze inderdaad nog beter Côte d’Azur kunnen toevoegen van de eerdere gt’s.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het een hele gave baan. Lekkere flow erin. En gewoon voor time attacken wel gaaf. Zeker met beetje weinig grip autos. Lekker glijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:57
Zelf nog niet gereden, maar het lijkt me een leuk baantje. Hopelijk wordt ie volgende week gebruikt tijdens de daily races.

XBL: Plank268

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Paar races mee gereden, leuk voor time trial misschien, maar clean inhalen is bijna onmogelijk. Nu startte ik in de races vooraan of 2e, maar anders dan wachten op fouten kan je bijna niets. En wie verzint het nu om betonblokken midden op de baan te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
Jordy8 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:24:
Zelf nog niet gereden, maar het lijkt me een leuk baantje. Hopelijk wordt ie volgende week gebruikt tijdens de daily races.
Yep dat wordt ie:

Goodwood Motor Circuit
15 Laps 20 Players Car(s): GR4 | Car from Garage BoP: On Settings: Fixed Tire: Racing: Hard DR Limit: None
Fuel Cons.: x7 Tire Wear: x11 Damages: None Boost: Off Off-track Slowing: Real SlipStream: Real Start: Grid Start with False Start Check

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wel spannende finishes, merkte ik gister bij een 3 rondjes races met de Gr.3 wagens;

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/gt7sp-prod/photo/28/93/65/7349954865546659328_0.jpg

Livery van Porsche is de nieuwe Le Mans Gouden titel kleurstelling
https://nl.motorsport.com...telling-le-mans-/4398145/

[ Voor 31% gewijzigd door DerOllie op 31-05-2019 13:01 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Soms word ik echt woedend van de penalties. Ik wil bijvoorbeeld iemand binnenlangs inhalen, rem op tijd, hij stuurt vol in en ik krijg 2.5 seconde penalty. Als hij ruimte had gelaten was ik er langs/naast geweest en was er niks gebeurd.

Soms zijn ze echt zo onterecht :-(. Ik geef mijn tegenstanders altijd ruimte als ze binnenlangs inhalen en er echt al voorbij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:57
Ja, mee eens. Maar een penalty systeem is nou eenmaal heel erg lastig om echt accuraat te krijgen. Ik werd gister van achteren aangetikt en kreeg ook een penalty aan de broek :P Waarschijnlijk omdat mijn snelheid op dat moment heel laag was.. maar ik moest wel anders knal ik hem tegen mijn voorligger. Lastige situaties voor het systeem om dat correct aan te pakken.

Gisteren was eigenlijk de hele middag drama, veel gebeuk, onzinnige acties en geen ruimte laten voor de ander. Gelukkig vanochtend wat recht kunnen trekken zodat ik weer op 99 SR zit.

Heb je trouwens 30.000 punten nodig om van B naar A te gaan? Ik hik er tegen aan volgens mij.

Edit: En behaald, eindelijk A *O*
A+ wordt denk ik wel heel lastig. Kom nog net een beetje mee met de A en B rijders.

[ Voor 8% gewijzigd door Jordy8 op 01-06-2019 18:08 ]

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sverzijl schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 00:28:
Paar races mee gereden, leuk voor time trial misschien, maar clean inhalen is bijna onmogelijk. Nu startte ik in de races vooraan of 2e, maar anders dan wachten op fouten kan je bijna niets. En wie verzint het nu om betonblokken midden op de baan te plaatsen.
Ok, ik kom er toch een beetje op terug. Nu ik wat meer geoefend heb vind ik hem toch wel grappig. En ik kon maar niet begrijpen hoe een aantal A/A+ tegenstanders rondjes 1:07 reden terwijl ik er met moeite een lage 1:08 uit kon persen (GR3 BoP), maar na een replay bekeken te hebben lukt het me nu ook om een 1:07 laag (en 1x met wat geluk een 1:06.9) te rijden. 1e bocht niet remmen, maar alleen liften scheelde voor mij enorm.
Inhalen nog steeds erg tricky, maar met fuel/tire wear races wel leuk, want je kan goed slipstreamen op deze baan en dus brandstof besparen, waardoor je na een pit weer eerder de baan op kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Gisteren pas de update binnen kunnen halen en wat rondjes op Goodwood kunnen doen. Het baantje lijkt me het leukste met auto's met niet al te vele vermogen en weinig grip, dat levert vast leuke races op.

Verder vind ik het baantje nog een beetje "mwah". Races heb ik nog niet gedaan, maar het leent zich idd wel voor slipstreamen. Alleen, waar moet je dan een inhaalpoging doen zonder iemand te raken? Rechte stukken zijn net te kort om uit een slipstream er voorbij te komen, in de snelle bochten is inhalen lastig en echte uitrempunten zijn er ook niet.

Anyway, vanavond/morgenavond nog maar wat oefenen en de eerste races maar eens doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
*B-Real driver rating-update*

Die is dus weer gezakt a.g.v. de GT86/BRZ race op Fuji, maar een vermakelijke race is het wel!

Auto'tje met net genoeg vermogen waarbij je a.g.v. de harde banden op veel plekken op de grens van grip/geen grip rijdt en het wat duwen en trekken is onderling, het penalty systeem gaat hier nog vrij aardig mee om (wellicht door de wat lagere snelheid?) maar je rating gaat er wel gestaag aan :P

Ik heb me toch kostelijk vermaakt bij een aantal races. Eerst een paar keer achteraan gestart, maar ik merkte dat ik zoveel sneller kon als de auto's in het achterveld dat ik me toch maar ben gaan kwalificeren. Beetje netjes inhalen zonder duwen en trekken is nog best lastig.

Ik had maar twee rondjes de tijd om te kwalificeren, waarbij ik het eerste rondje verpeste. Tweede rondje was goed, maar zeker niet foutloos. Toch mocht ik als derde starten.
De eerste bocht was een chaos en ik viel terug naar plek 5 o.i.d. waarbij de eerste twee rijders beide 5 sec penalty hadden. Inhalen van de mensen voor mij ging vrij soepel en ik reed vrij vlot weer achter de eerste twee rijders, even wachten tot ze hun penalty gingen inlossen en ik reed voor op.
Dan is het eigenlijk best makkelijk, netjes aanremmen, juiste lijnen rijden, niet proberen te glijden en tempo hoog houden. Je rijdt dan best vlot weg bij de rest.

Rating is dus gezakt van C/A (heel even zelfs C/S), naar C/B maar met dergelijke vermakelijke races is dat niet zo erg. Gepast duwen en trekken hoort er bij dit soort races gewoon bij en is misschien wel leuker als clean en hard rijden in een Gr.3 race

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Ik en een maat van me zijn nu bezig het rijden met een stuur onder de knie te krijgen maar waar we beiden tegenaan lopen is het snel kunnen corrigeren van je auto als ie dwars wil of als je een tik krijgt. Hoe doen jullie dat, is dat een bepaalde setting die we vergeten?

/Edit
Waarom zijn er trouwens regenbanden als er geen enkele regen race is?

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 15-06-2019 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

schumi2004 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:12:
/Edit
Ze hebben water omstandigheden wel ooit geprobeerd, maar kregen dat niet performance gewijs voor elkaar geloof ik.
Ze hebben wel gezegd dat er ooit regen en water omstandigheden naar GT sport komt, maar wanneer??
https://www.playstationli...ain-coming-at-some-point/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik en een maat van me zijn nu bezig het rijden met een stuur onder de knie te krijgen maar waar we beiden tegenaan lopen is het snel kunnen corrigeren van je auto als ie dwars wil of als je een tik krijgt. Hoe doen jullie dat, is dat een bepaalde setting die we vergeten?

/Edit
Je kunt de gevoeligheid van het stuur en de force feedback kracht instellen. Verder niets dacht ik... Is het niet een kwestie van wennen en oefenen met het stuur? Ik heb ook lang met controller gereden en sinds half jaar met stuur.

Regen zit overigens wel in sommige campaigns: YouTube: Gran Turismo SPORT Rain Weather Demonstration (No HUD) - PS4 Pro Gam...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo zonde dat je niet in zulke condities over de Nordschleife kunt jakkeren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb nog nooit met een stuurtje geracet, maar ik zou de besturing zo snel mogelijk zetten zodat je zo snel mogelijk kunt anticiperen. Echter, geen idee of dat qua instellingen mogelijk is.

Meer mensen hier die altijd moeite hebben met Gr. 4 auto's? Daar waar ik met de online Gr. 3 races eigenlijk altijd goed mee kan komen lukt mij dat met Gr. 4 auto's echt nooit op de een of andere manier. Terwijl ik voor mijn gevoel toch niet echt meer fouten maak/slordiger race als bijv. bij een Gr. 3 race.

Ook bij de Gr. 4 race op Mount Panorama rijd ik stijf achteraan, ook omdat dat circuit mij totaal niet ligt op de een of andere manier. Het gros van de deelnemers rijd met de Audi TT Gr.3, die heb ik speciaal aangeschaft en daarmee wordt het iets beter maar niet veel.

Ik zie net dat bij de nieuwe online races er o.a. een Gr. 3 race op de Nordschleife (24H layout) is, dat wordt genieten! Inhalen zonder wat duw en trekwerk is daar lastig, maar je voorligger opjagen en in een foutje duwen is er wel weer een stukje makkelijker :)
Nu maar eens bedenken welke auto daar het meest geschikt voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
B-Real schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:58:
Ook bij de Gr. 4 race op Mount Panorama rijd ik stijf achteraan, ook omdat dat circuit mij totaal niet ligt op de een of andere manier. Het gros van de deelnemers rijd met de Audi TT Gr.3, die heb ik speciaal aangeschaft en daarmee wordt het iets beter maar niet veel.
Ik heb race B met Gr.4 afgelopen week vrij regelmatig geoefend en gereden. Is een lastig circuit ja.
Eerst geprobeerd met de TT maar daar kon ik moeilijk aan wennen met z'n voorwielaandrijving. Daarna overgestapt op de Mustang en ging voor mij veel beter.
Daarbij komt dat ik dat circuit nog niet goed genoeg ken, dus best lastig om daar een goede tijd te rijden. Je kunt op Bathurst ook heel makkelijk 1 seconde verliezen door 1 klein foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:19

Salandur

Software Engineer

Heel veel oefenen. Een stuurtje is echt anders rijden dan met de controller. Je hebt veel meer precieze bewegingen en controle over je auto.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Salandur schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Heel veel oefenen. Een stuurtje is echt anders rijden dan met de controller. Je hebt veel meer precieze bewegingen en controle over je auto.
Dat geloof ik meteen maar corrigeren als je een tik krijgt of je auto dreigt dwars te gaan is nagenoeg onmogelijk zo sloom als dat gaat, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Canard schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:37:
[...]

Ik heb race B met Gr.4 afgelopen week vrij regelmatig geoefend en gereden. Is een lastig circuit ja.
Eerst geprobeerd met de TT maar daar kon ik moeilijk aan wennen met z'n voorwielaandrijving. Daarna overgestapt op de Mustang en ging voor mij veel beter.
Daarbij komt dat ik dat circuit nog niet goed genoeg ken, dus best lastig om daar een goede tijd te rijden. Je kunt op Bathurst ook heel makkelijk 1 seconde verliezen door 1 klein foutje.
Ik heb de Mustang juist heel snel aan de kant geschoven, kon er in die langzame en krappe bochten niet mee overweg. De TT had dan wel voorwielaandrijving, maar met enigszins subtiel op het gas gaan was dat beter te doen in diezelfde bochten.

Gisteren mij gewaagd aan race C op de Nordschleife. Niet gekwalificeerd en dus achteraan gestart. Een groot botsauto festijn. Na de eerste ronde moest ik de pit in voor brandstof en werd ik nogmaals gebeukt waardoor ik de pit ingang miste, omkeren lukte niet en dus moest ik een volle ronde zonder brandstof rijden.....
Ik ben er maar direct mee gekapt. Ratio is wel gekelderd naar C/C, maar dat trekken we wel een keer weer recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:42
Race C kan je doen zonder pitstop.

Zit zelf nu al eeuwig op B/S zat bijna op A/S maar ben de laatste 2 weken weer gezakt naar een DR van 23000 ofzo.

Vind het lastig om te bepalen waar ik extra snelheid vandaan moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Klopt, moet zonder pitstop wel lukken. Was alleen mijn eerste poging en kreeg pas te laat door dat het brandstofverbruik aan stond, dus ik had geen keuze meer....

B/S is netjes. Zeker die SR rating, daar moet je echt heel veel en heel erg netjes voor rijden en echt nooit iemand raken denk ik? Ik ben voor nu blij als ik het steady op A kan houden, beetje contact hoort er soms bij natuurlijk :)

DR rating vind ik ook een lastige. Soms heb je er een race bij die je erg goed ligt, je een strakke kwalificatie tijd rijdt en de overwinning kunt pakken. Dat is leuk, maar je wordt dan al snel weer ingedeeld bij snellere rijders waardoor je weer in het middenveld zit en je rating weer in gevaar komt.

Ergens extra snelheid vandaan halen is denk ik een kwestie van (veel) oefenen. Ik heb daar de tijd niet voor, dus ik moet een beetje geluk hebben met de juiste races. Al met al vind ik het wel weer prima als ik straks weer op B/A of C/A zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:35:
[...]

Dat geloof ik meteen maar corrigeren als je een tik krijgt of je auto dreigt dwars te gaan is nagenoeg onmogelijk zo sloom als dat gaat, niet dus.
Zoals in de reactie boven je ook gezegd werd: het is een kwestie van oefenen ;)
In de situaties die jij noemt is vaak nog wel te corrigeren zolang je maar een flinke (en dan bedoel ik ook echt een flinke) ruk aan het stuur geeft. Niet te lief zijn; ninja style binnen een nanoseconde dat stuur om en grote kans dat je de auto weer onder controle hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

/Edit
Well, what do you know... talk of the devil:
https://www.gtplanet.net/...s-nurburgring-world-tour/

er is iets te lezen over nat weer omstandigheden in de aankomende world tour...
Dus wellicht ook snel in update?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet of een game dit al doet maar zou me bruut lijken op banen als nordschleife dat delen droog zijn en zon schijnt en andere delen de baan doorweekt is. Zoals in het echt ook gebeurt. Of zoals paar jaar terug met die mega hagelbui op een deel van de baan en iedereen op slicks reed.. dat zou gaaf zijn. Maar ik verwacht geen dynamische regen omstandigheden. Gewoon statische zoals de tijden nu ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 21:59
Ik heb niet een nieuw stuur van fanatec gekocht voor mijn ps4 plus loadcel en speel voor het eerst gt sport. Het probleem wat ik heb is dat de auto niet wegrijdt vanuit stilstaand. Bij een vliegende start werk het gewoon. Enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
klopping schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:37:
Ik heb niet een nieuw stuur van fanatec gekocht voor mijn ps4 plus loadcel en speel voor het eerst gt sport. Het probleem wat ik heb is dat de auto niet wegrijdt vanuit stilstaand. Bij een vliegende start werk het gewoon. Enig idee wat het kan zijn?
En als je met controller speelt heb je het probleem niet?
Schakelen lukt wel normaal? Ook in stilstand zie je dan de schakelpositie veranderen?
Knoppentoewijzing van de fanatec in GT Sport controleren? Iets met de handrem misschien?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

!! Regen bevestigd in GT Sport !!
edit: lees natte omstandigheden zo lijkt het me...

aanstaand weekend is de GT sport World Tour bij de Nurburgring, en daar is onderstaande video geschoten, ze racen daar zo te zien op Red Bull Ring, met regen dus..

Zoals ik lees zal de aankonding morgen wel komen.

Forum link:
https://www.gtplanet.net/...028/page-13#post-12776075
https://www.gtplanet.net/...028/page-15#post-12776218

Rechtrstreekse video op twitter:
https://twitter.com/ykx01c/status/1141648225708806144

ook nieuwe wagens gespot:

Clio V6 24v
Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/forum/attachments/d9fckdqwwaaxaii-jpg.829789/

Toyota Sports 800
Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/forum/attachments/d9fcndtxoambq6x-jpg.829790/

Toyota Tundra TRD Pro
Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/forum/attachments/d9fcpsaxuaabjc-jpg.829791/

Chevy Camaro Z28 '69
Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/forum/attachments/d9fcq71xsaashb6-jpg.829792/

update;
ook nieuwe tracks gespot, Sardegna Road track is verschillende varianten...

Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/forum/attachments/011187b1-70b1-4a94-be9d-c8053a836c45-jpeg.829814/

[ Voor 17% gewijzigd door DerOllie op 20-06-2019 15:13 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Canard schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:00:
[...]

En als je met controller speelt heb je het probleem niet?
Schakelen lukt wel normaal? Ook in stilstand zie je dan de schakelpositie veranderen?
Knoppentoewijzing van de fanatec in GT Sport controleren? Iets met de handrem misschien?
iets
Controller geen probleem. Ik ben erachter gekomen dat het komt doordat ABS op rood staat. Als ik de fanatec load cell iets intrap dan wordt abs rood en dan rijdt de car niet meer vanuit stilstand. Het rare is nu daat ik nu al een paar keer heb gehad dat dat gt sport denkt dat ik mijn rem in druk , en dus abs op rood , maar dit is niet het geval. Ook blijft pedaal niet hangen. De recenste firmware is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaaf dus regen of in iedergeval natte omstandigheden echt bevestigd. Benieuwd of een paar banen het hebben of gewoon elke baan.
Naja geloof dat kaz gezegd had dat het zoals in het echt is. En banen zoals willow springs waar het weinig regent geen regen optie krijgen.
Maar ondanks jleine off screen beelden ziet er wel veel belovend uit. Mooie reflectie van lichten in de natte baan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ziet er heel veel uit en ben er zeker benieuwd naar, maar ik had denk ik liever dat ze hun energie in meer banen en/of auto's hadden gestopt denk ik.

Het is niet zo dat je de regen modus heel veel gebruikt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Het lijkt me pas echt leuk als de weersomstandigheden (random) kunnen veranderen tijdens een race, maar dat zal wel niet. Vind het hoe dan ook een leuke toevoeging, naast de nieuwe tracks/auto's die er ook al continu bijkomen.

YouTube: GT Sport Weather & More 1st Look

[ Voor 16% gewijzigd door sverzijl op 21-06-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 00:06
klopping schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:37:
Welk stuur en welke base?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Sup4rdurt schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Welk stuur en welke base?
CLS elite starter kit bundel. Het blijkt dat in rust stand er toch signaal naar het spel gaat waardoor de rem iets is geactiveerd. Als ik de vandaal verder omhoog druk ziet ik geen remdruk meer en gaat abs lamp uit. Ik ga het probleem melden bij fanatec.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mithrandirrr
Gran turismo world tour live event manufacturer vanaf nurburgring nu op youtube:

YouTube: [English] World Tour 2019 - Nürburgring | Manufacturer Series

Altijd tof om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
klopping schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:56:
[...]

CLS elite starter kit bundel. Het blijkt dat in rust stand er toch signaal naar het spel gaat waardoor de rem iets is geactiveerd. Als ik de vandaal verder omhoog druk ziet ik geen remdruk meer en gaat abs lamp uit. Ik ga het probleem melden bij fanatec.
Ik had hier gisteren ook last van. Bleek door de schroef in het stuur te komen (hoeft met de quick release blijkbaar geen schroef in).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

eerste HD video on-board in de regen. Die regendruppels op de raam zien er erg netjes uit!
Kom maar met die update!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk zijn alle wagens uitgerust met regensensoren want ik heb echt geen vrije knop meer over op mijn T500 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Ik heb een fanatec cls elite stuur. Als ik in de muur knal voel ik de klap niet via de stuur. Weet iemand welke setting ik in de stuur of spel moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:44

Maximus

There is no substitute

Iemand nog goede tips om te komen tot 12.5 mln credits? Rijd nu de endurance races voor een uur 440k credits maar dat schiet nog niet echt op. Wil graag de 250 GT bij elkaar rijden ;) Zit nu op 1.6 mln.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Maximus schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:01:
Iemand nog goede tips om te komen tot 12.5 mln credits? Rijd nu de endurance races voor een uur 440k credits maar dat schiet nog niet echt op. Wil graag de 250 GT bij elkaar rijden ;) Zit nu op 1.6 mln.
Group 1 race op Monza zonder chicane. nette race is makkelijk mogelijk, houd je in de eerste 2 rondes en steek iedereen alleen op rechte stukken voorbij. Ik rij zelf de Sauber C9, bevalt me daar goed. 330k in 10 minuten flat of minder. 1 mil in 30 minuten. Zit onder Professional league.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:44

Maximus

There is no substitute

DerOllie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:17:
[...]

Group 1 race op Monza zonder chicane. nette race is makkelijk mogelijk, houd je in de eerste 2 rondes en steek iedereen alleen op rechte stukken voorbij. Ik rij zelf de Sauber C9, bevalt me daar goed. 330k in 10 minuten flat of minder. 1 mil in 30 minuten. Zit onder Professional league.
Held. Dank!

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
klopping schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:38:
Ik heb een fanatec cls elite stuur. Als ik in de muur knal voel ik de klap niet via de stuur. Weet iemand welke setting ik in de stuur of spel moet aanpassen?
Doet je force feedback het voor de rest wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12
DerOllie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:40:
eerste HD video on-board in de regen. Die regendruppels op de raam zien er erg netjes uit!
Kom maar met die update!

[YouTube: GT HOT LAP - WET Red Bull Ring - Peugeot RCZ Gr.B Rally Car - WT2NC]
Ziet er zeker goed uit! Brengt ook weer het besef dat Driveclub z'n tijd ver vooruit was met nog betere rain physics (YouTube: Driveclub - realistic rain physics)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Sluuz schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:41:
[...]

Ziet er zeker goed uit! Brengt ook weer het besef dat Driveclub z'n tijd ver vooruit was met nog betere rain physics (YouTube: Driveclub - realistic rain physics)
Ik hield me ook in, want DriveClub doet het wel erg fijn weet ik inderdaad. Moet wel zeggen dat in DR met sneeuw, je echt geen hand voor ogen meer ziet, das weer irritant, dan gebruik je regen/weer ook niet...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
Is er een verwachting van wanneer we de regen omstandigheden in game kunnen zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Sleeon schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:55:
Is er een verwachting van wanneer we de regen omstandigheden in game kunnen zien?
https://www.gtplanet.net/gt-sport-update-140-this-week/
A new game update will also be available after the maintenance
verwachting deze week, er is een downtime aangekondigd voor donderdag.

[ Voor 18% gewijzigd door DerOllie op 24-06-2019 12:44 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat is al lekker vlot, dat had ik dan weer niet verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben echt zeer benieuwd naar de physics in de regen. Hoop dat het beetje realistisch voelt.
Net weer effe gr3 op interlagos lopen time attacken. Kom met de supra tot 1:31.9xx.
Kan sneller maar die supra is echt vechten! Maar die remmen zijn fenomenaal. Kan super laat remmen ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://twitter.com/Kaz_Yamauchi/status/1143411158570930176

update aangekondigd. De 4 eerdere wagens + de Red Bull Competition versie...
Hopelijk ook die nieuwe tracks en regen. Mooie update.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Spelen jullie de daily race? Is eigenlijk het enige wat ik doe.

Op dit moment heb ik een tijd staan van 1:12.9 (quali). Best lastig om die nog te verbeteren (ik speel met controller).

Welke tijd hebben jullie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TheProf82 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:41:

Op dit moment heb ik een tijd staan van 1:12.9 (quali). Best lastig om die nog te verbeteren (ik speel met controller).

Welke tijd hebben jullie staan?
Je bedoeld die eerste race met de MX5 denk ik. Das een leuke race, merkte dat ik vrij goed ben in dat circuit.
Wel even de versnelling van die auto op handmatig zetten, kan je stukken beter doorhalen op dat circuit. Ik heb een 1:12,626 staan zie ik. Toptijden zijn in de 1.11 geloof ik, of 1.10... daar kom ik ook nog niet aan.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
DerOllie schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:05:
[...]

Je bedoeld die eerste race met de MX5 denk ik. Das een leuke race, merkte dat ik vrij goed ben in dat circuit.
Wel even de versnelling van die auto op handmatig zetten, kan je stukken beter doorhalen op dat circuit. Ik heb een 1:12,626 staan zie ik. Toptijden zijn in de 1.11 geloof ik, of 1.10... daar kom ik ook nog niet aan.
Toptijd was gisteravond 1:11.2 inderdaad. Ik rijd handmatig al enige tijd en met traction control uit. Ik denk dat ik op z'n best een 1:12.5 kan neerzetten maar de 1:12.9 was al een unicum.

Rijd jij met controller of met stuur? Ik met controller en lees dat dat altijd wel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TheProf82 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:28:
[...]

Toptijd was gisteravond 1:11.2 inderdaad. Ik rijd handmatig al enige tijd en met traction control uit. Ik denk dat ik op z'n best een 1:12.5 kan neerzetten maar de 1:12.9 was al een unicum.

Rijd jij met controller of met stuur? Ik met controller en lees dat dat altijd wel verschil maakt.
Controller. Beiden hebben voor en nadelen imho. Aan een stuur zal ik eerst weer heel erg moeten wennen.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
DerOllie schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:30:
[...]

Controller. Beiden hebben voor en nadelen imho. Aan een stuur zal ik eerst weer heel erg moeten wennen.
Ok. Nette tijd dan zeg. Ik twijfel over een stuurtje maar game vanaf de bank op een mooie tv. Ik weiger om mijn ps4 op m'n studeerkamer te plaatsen met een matige monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom geen wheelstand aanschaffen dan? Kun je lekker vanaf de bank blijven gamen.
Daarnaast is een Playseat Challenge ook nog een optie; opvouwbaar en daardoor makkelijk op te bergen na elke racesessie.
TheProf82 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:41:
Als ik GT speel is dat inderdaad één van de weinige dingen die ik doe. De GT League races kunnen me mede vanwege de belabberde AI niet echt boeien.
Wat ik nog wel af en toe wil doen is een time trial op de Nordschleife.

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 26-06-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
dvdkiwi schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:31:
Waarom geen wheelstand aanschaffen dan? Kun je lekker vanaf de bank blijven gamen.
Daarnaast is een Playseat Challenge ook nog een optie; opvouwbaar en daardoor makkelijk op te bergen na elke racesessie.

[...]

Als ik GT speel is dat inderdaad één van de weinige dingen die ik doe. De GT League races kunnen me mede vanwege de belabberde AI niet echt boeien.
Wat ik nog wel af en toe wil doen is een time trial op de Nordschleife.
Goed punt, ik kwam die optie net ook tegen inderdaad. Ga ze beide overwegen (heb straks vakantie :-)).

Ook gelezen over de motion controls op de controller zelf; ben benieuwd of dat werkt. Ik hoor dat het sturen dan iets makkelijker gaat dan met een thumbstick, maar dat het voor langere sessies niet comfortabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://www.gtplanet.net/gt-sport-140-sardegna/

1.40 update komt morgen. De verwachten wagens en 3 nieuwe tracks (6 layouts totaal) komen eraan.
Geen melding van regen...

GT Sport Update 1.40 will be available for download tomorrow, bringing five new cars including the ultimate in racing machinery – the Gran Turismo Red Bull X2019 Competition, a new road course and more to GT! #GTSport

New Cars:
• Chevrolet Camaro Z28 ’69 (N300)
• Gran Turismo Red Bull X2019 Competition (Gr.X)
• Renault Sport Clio V6 24V ‘00 (N200)
• Toyota Sports 800 ‘65 (N100)
• Toyota Tundra TRD Pro ‘19 (N400)

New Track:
• Sardegna - Road Course

New GT League Event & Rounds:
• New Event - X2019 Competition Endurance Series (Endurance League)
• Seven new rounds have been added to existing events
- Two rounds added to the Light Weight K Cup (Beginner League)
- Two rounds added to Gr. B Rallycross (Amateur League)
- Two rounds added to the Group 1 Cup (Professional League)
- One round added to the Gr.1 Prototype Endurance Series (Endurance League)

Scapes:
• “Low-Angle ‒ Ground Up" has been added as a special featured section

New Circuit Experience:
• Goodwood Motor Circuit

Click here for more details on Update 1.40: https://www.gran-turismo.com/world/news/00_5303076.html

[ Voor 76% gewijzigd door DerOllie op 26-06-2019 18:49 ]

www.youtube.com/DerOllie

Pagina: 1 ... 61 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing