Nee, jammer genoeg niet
Dat is degene die ik ook heb ja, bij mij werkt die vlekkeloos. Ik heb wel een "schone" installatie uitgevoerd vanaf de vorige versie, misschien dat dat een verschil maakt?Riquiqui schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:55:
[...]
Oh echt? Ik had vanmorgen wel nieuwe in geforce experience, maar de nieuwste heb ik dan nog niet? Zal zo even checken, thanks!
edit: Net gekeken, maar ik kan nergens een nieuwere na 375.63 vinden?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Het draait eigenlijk best redelijk op een FHD XPS 13 9434 (i5 5200U met HD5500 graphics). Alle settings gaan vanzelf op minimum dus het ziet er niet uit, maar het werkt wel. De benchmark uit het hoofdmenu draait tussen de 15 en 25 fps (wat slechter klinkt dan het is)
[ Voor 7% gewijzigd door rlKoekie op 25-10-2016 20:46 ]
goed om te weten, dank.rlKoekie schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:45:
[...]
Het draait eigenlijk best redelijk op een FHD XPS 13 9434 (i5 5200U met HD5500 graphics). Alle settings gaan vanzelf op minimum dus het ziet er niet uit, maar het werkt wel. De benchmark uit het hoofdmenu draait tussen de 15 en 25 fps (wat slechter klinkt dan het is)
Ik zie dat de OSX versie inmiddels in de steam store staat
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Een cpu is gemaakt om 100% te worden belast. Als dat problemen oplevert dan zit het probleem in jou pc en niet bij 2K.Ho0f schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:24:
[...]
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Bij mij is het (volgens mij) m'n CPU die bijna 100% belast wordt door Civ en daardoor op een gegeven moment oververhit. Als ik jou was zou ik daar ook eens naar kijken. Heb een ticket lopen bij support van 2k, denk niet dat daar iets uit komt, maar je weet maar nooit
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dat is afhankelijk van o.a. je koeling. Die CPU kan wel op 100% draaien maar gaat dat natuurlijk niet doen als hij het niet koel kan houden.sdk1985 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:23:
[...]
Een cpu is gemaakt om 100% te worden belast. Als dat problemen oplevert dan zit het probleem in jou pc en niet bij 2K.
Just....one....more....turn....
Gelukkig morgen (vandaag dus) vrij.

Gelukkig morgen (vandaag dus) vrij.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik zie niet waarom dit een issue zou zijn voor de maker van de game... Tuurlijk er zijn altijd optimalisaties mogelijk, maar dan nog.Ho0f schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:24:
[...]
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Bij mij is het (volgens mij) m'n CPU die bijna 100% belast wordt door Civ en daardoor op een gegeven moment oververhit. Als ik jou was zou ik daar ook eens naar kijken. Heb een ticket lopen bij support van 2k, denk niet dat daar iets uit komt, maar je weet maar nooit
Ik zou dan toch gaan kijken naar een oplossing om de koeling te verbeteren van je PC/Notebook.
Dat had ik dus ook. Drivers gedownload en opgelost. Maar nu zijn de laad tijden echt idioot langMagic schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:50:
[...]
Even de laatste drivers downloaden van de nvidia website, had precies hetzelfde. maar de laatste drivers hebben het gefixed. deze werd nog niet aangeboden in geforce experience.
Duurde het eerst nog max. 30 sec. Om de Game te laden, nu zit ik op zo'n 4-5 minuten.
Zelfs het hoofdmenu duurt veel langer om te verschijnen. De drivers zijn voor mij nog niet optimaal
Waar vui zit, zit geen glans!
Dat is dus precies wat hij bedoelt ^^ als hij nou eens de koeling verbeterd, dan is het probleem er ook niet meer. Dit kan namelijk met zo goed met een ander softwareproduct of een combinatie van gebeuren.chaoscontrol schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 01:28:
[...]
Dat is afhankelijk van o.a. je koeling. Die CPU kan wel op 100% draaien maar gaat dat natuurlijk niet doen als hij het niet koel kan houden.
Gisteren een religious victory geprobeert te halen. Toen het er op leek dat dat niet snel ging lukken een science victory, en ineens was het een cultural victory. Beetje maf, maar ok ^^
Nee, dat snap ik. De koeling van m'n laptop is hoogstwaarschijnlijk het probleem. Dat wil niet zeggen dat ze misschien niet tips hebben die de load kunnen verminderen o.i.d. Vind het vooral opvallend omdat andere spellen wel zonder problemen draaien (zoals bijvoorbeeld Total War: Warhammer, wat toch ook iets meer van een computer vraagt dan Minesweeper), maar blijkbaar is Civ op een bepaalde manier belastend die m'n computer niet trekt.Suicyder schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:10:
[...]
Ik zie niet waarom dit een issue zou zijn voor de maker van de game... Tuurlijk er zijn altijd optimalisaties mogelijk, maar dan nog.
Ik zou dan toch gaan kijken naar een oplossing om de koeling te verbeteren van je PC/Notebook.
Tot nu toe wordt ik in ieder geval erg netjes geholpen door 2K
Ik ben benieuwd naar de uitkomst, ik heb geen issues, maar speel dan ook op een vaste PC met een flink gekoelde kast & CPU.
Juist als een spel/softwarepakket degelijk en goed geoptimaliseerd is, zal het zoveel mogelijk de beschikbare hardware benutten. Daardoor werkt software immers het snelst en efficiënts. Soms lijkt een systeem daarom jaren goed te werken om vervolgens bij een nieuw spel ineens oververhit te raken. Met name bij laptops is het nog zo dat stof en ouderdom (koelpasta, enz.) er ook voor kunnen zorgen dat een systeem minder goed zijn warmte kan afvoeren.Ho0f schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:21:
[...]
Nee, dat snap ik. De koeling van m'n laptop is hoogstwaarschijnlijk het probleem. Dat wil niet zeggen dat ze misschien niet tips hebben die de load kunnen verminderen o.i.d. Vind het vooral opvallend omdat andere spellen wel zonder problemen draaien (zoals bijvoorbeeld Total War: Warhammer, wat toch ook iets meer van een computer vraagt dan Minesweeper), maar blijkbaar is Civ op een bepaalde manier belastend die m'n computer niet trekt.
Tot nu toe wordt ik in ieder geval erg netjes geholpen door 2K
In het kort: Civ 6 is waarschijnlijk prima geoptimaliseerd en gecodeerd en/of je laptop is fysiek aan onderhoud/vervanging toe.
Er zijn instellingen voor energiebeheer in Windows en je kan je cpu onderclocken in het BIOS. Ik zou 2K met rust laten hierover en zelf op Google zoeken naar manieren om een laptop koeler te laten draaien.
[ Voor 7% gewijzigd door Playa del C. op 26-10-2016 09:01 ]
Ik had eerst issues met dat het spel vastliep wanneer ik het afsloot (wie sluit Civ VI dan ook af?). De enige manier om eruit te komen was via switch user en dan mijzelf opnieuw aanmelden in Windows.. Beetje maf.
Ik heb nu bij windows defender de Civ VI folder in mijn steam folder als exception toegevoegd. Nu heb ik er geen last meer van! Deze trick heb ik trouwens uit de reddit overview van bugs en fixes daarvoor: https://www.reddit.com/r/...and_ui_issues_answers_to/
Ik heb nu bij windows defender de Civ VI folder in mijn steam folder als exception toegevoegd. Nu heb ik er geen last meer van! Deze trick heb ik trouwens uit de reddit overview van bugs en fixes daarvoor: https://www.reddit.com/r/...and_ui_issues_answers_to/
Bij mij doet het ook een paar minuten voor een map laadt. Het verschil tussen 'standard' ( 30 sec ) en 'large' ( 5 minuten oid ) is behoorlijk groot. Wellicht ook door het verschil aan civ's. Ik heb een laptop die op/ onder het minimum hangt, dus ik knijp al in mijn handjes dat alles werkt.
Probeer nu een religie-overwinning te behalen, maar dat is makkelijker bedacht dan gedaan. Vraag mij eerlijk gezegd af of hier ook niet her en der bugs zitten.
- Ik begrijp niets van het 'upgrades' systeem van apostles. Ze zijn er, totdat je ze ineens niet meer kan selecteren. Is dit ergens afhankelijk van of zijn ze op een gegeven moment 'op' ?
- De medic (chaplain) upgrade lijkt niets te doen, zie geen van mijn apostles healen.
De help file is ook nogal schraal op dit vlak.
Probeer nu een religie-overwinning te behalen, maar dat is makkelijker bedacht dan gedaan. Vraag mij eerlijk gezegd af of hier ook niet her en der bugs zitten.
- Ik begrijp niets van het 'upgrades' systeem van apostles. Ze zijn er, totdat je ze ineens niet meer kan selecteren. Is dit ergens afhankelijk van of zijn ze op een gegeven moment 'op' ?
- De medic (chaplain) upgrade lijkt niets te doen, zie geen van mijn apostles healen.
De help file is ook nogal schraal op dit vlak.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Bedoel je echt het upgraden of bedoel je het faith verspreiden? In de info-box rechtsonder staat hoeveel keren ze nog faith kunnen spreaden. Ik dacht dat ze standaard 3 kunnen, maar dat kan je op verschillende manieren hoger krijgen.Basszje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:20:
[...]
- Ik begrijp niets van het 'upgrades' systeem van apostles. Ze zijn er, totdat je ze ineens niet meer kan selecteren. Is dit ergens afhankelijk van of zijn ze op een gegeven moment 'op' ?[...]
Die upgrade healed *andere* units in 1 tile rondom de apostle. Dat staat ook duidelijk beschreven in de tekst die je krijgt als je over de medic-promotion hovered.[...]
- De medic (chaplain) upgrade lijkt niets te doen, zie geen van mijn apostles healen. [...]
Als je er twee naast elkaar hebt staan met die promotion healen zo volgens mij wel beide.
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 26-10-2016 09:39 ]
Dat inderdaad.Caelorum schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:38:
[...]
Bedoel je echt het upgraden of bedoel je het faith verspreiden? In de info-box rechtsonder staat hoeveel keren ze nog faith kunnen spreaden. Ik dacht dat ze standaard 3 kunnen, maar dat kan je op verschillende manieren hoger krijgen.
[...]
Die upgrade healed *andere* units in 1 tile rondom de apostle. Dat staat ook duidelijk beschreven in de tekst die je krijgt als je over de medic-promotion hovered.
Als je er twee naast elkaar hebt staan met die promotion healen zo volgens mij wel beide.
In het potje wat ik nu doe ga ik voor Culture Victory, maar Germany is duidelijk voor een religion victory aan het gaan. Die gast heeft zijn hele land volgespamt met missionary's

Computer says no
Dat probleem had ik gisteren ook plots... Zelfs de Total War games starten véél sneller.Dibbuz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:12:
[...]
Dat had ik dus ook. Drivers gedownload en opgelost. Maar nu zijn de laad tijden echt idioot lang
Duurde het eerst nog max. 30 sec. Om de Game te laden, nu zit ik op zo'n 4-5 minuten.
Zelfs het hoofdmenu duurt veel langer om te verschijnen. De drivers zijn voor mij nog niet optimaal
Toch vreemd op een i7 4790 - 16GB - SSD
Het opstarten duurde al opmerkelijk langer, maar het laden van de kaart... zeker 5 minuten en ik heb nog maar 2 uur gespeeld als Civ-n00b dus erg ver ben ik nog niet.
Ik ga het straks eens wat verder uittesten.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Nee , de upgrades zelf. Je hebt een stapeltje die je krijgt in het begin ( random? ) en op een gegeven moment houdt het op.Caelorum schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:38:
[...]
Bedoel je echt het upgraden of bedoel je het faith verspreiden? In de info-box rechtsonder staat hoeveel keren ze nog faith kunnen spreaden. Ik dacht dat ze standaard 3 kunnen, maar dat kan je op verschillende manieren hoger krijgen.
Dat staat idd duidelijk omschreven, maar dat doet ie dus niet, dat was mijn puntDie upgrade healed *andere* units in 1 tile rondom de apostle. Dat staat ook duidelijk beschreven in de tekst die je krijgt als je over de medic-promotion hovered.
Het zou handig zijn als je die religieuze units weer een beetje zou kunnen repareren. Als er eentje doodgaat begin je weer bij nul qua converteren van andere steden, irritant.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Als je bezig bent met cultural is de martyr optie wel handig bij apostelen, in dat geval krijg je bij sterfte van die religieuze relics die je weer in je tempels en musea ten toon kan stellen. (die zorgen weer voor toerisme)Basszje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:29:
[...]
Nee , de upgrades zelf. Je hebt een stapeltje die je krijgt in het begin ( random? ) en op een gegeven moment houdt het op.
[...]
Dat staat idd duidelijk omschreven, maar dat doet ie dus niet, dat was mijn punt. Het zou kunnen dat het om militaire units gaat ( de medic is daarvoor nl ) , maar dat lijkt mij geen zoden aan de dijk zetten.
Het zou handig zijn als je die religieuze units weer een beetje zou kunnen repareren. Als er eentje doodgaat begin je weer bij nul qua converteren van andere steden, irritant.
Er is een wonder die er voor zorgt dat al je apostelen (van die stad?) standaard deze functie hebben.
Verder lijkt het allemaal net iets complexer, je moet eerst een apostel opofferen voor inquisitie voordat je die kan spawnen en je krijgt bij de eerste apostelen ook nog een 'evangelie' optie om je geloof verder te upgraden.
Maar goed ik heb m'n science victory maar even in de kast gezet, het is veel te leuk om domination te doen
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Inderdaad, afhankelijk van een aantal factoren 1 of meer. Daarnaast heb je wonders die extra promotions geven aan alle apostles en heb je policies die ze sterker maken. Verder is het op dat vlak vrij simpel.Basszje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:29:
[...]
Nee , de upgrades zelf. Je hebt een stapeltje die je krijgt in het begin ( random? ) en op een gegeven moment houdt het op.
[...]
Healen kan wel. Heb het namelijk al een keer gezien dat twee apostles ineens meer health hadden, maar ben er nog niet achter hoe het nou moet/kan.[...] Dat staat idd duidelijk omschreven, maar dat doet ie dus niet, dat was mijn punt. Het zou kunnen dat het om militaire units gaat ( de medic is daarvoor nl ) , maar dat lijkt mij geen zoden aan de dijk zetten.
Het oorlogszuchtige AI probleem ook opgelost. Handmatig heb ik de afstand van startlocaties vergroot van 9 naar twintig en veel minder oorlogzucht en minder unitspam. Verder ben ik bezig met steden zo aan te leggen dat de industriële districten binnen zes tegels van zo veel mogelijk steden liggen. Zodra je er fabrieken bouwt waar ik naar rush krijgt elke stad zo +3 productie van elk district binnen 6 tegels. De meeste steden zullen zo +12 of +15 productie krijgen wat wel aardig is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die is er niet, helaas een gemis, soms vind je nog ergens een verdwaalde scout of archer die nog prima mee had gekund als ie mee ge-upgrade was. Wat dat betreft mis ik wel meer overzichten:Bremg schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:11:
Iemand enig idee waar het overzicht van je units zit?
- Lens mode voor natural wonders: Je kan wel wat zien door de appeal lens te gebruiken, maar dan nog kijk je er snel overheen.
- Waar komt een religie vandaan, soms groeit een religie in mijn stad zonder dat ik een invloed kan vinden.
- Welke unimproved tiles worden bewerkt.
- Een messages log. Vooral die aan het begin van de beurt vanzelf verdwijnen wil ik nog wel eens missen of willen teruglezen.
- Welke wonders zijn gebouwd en welke bonussen ontvang je daar van (of welke bonussen zijn expired).
en aanvullend daarop ontvang ik nog wel eens een Great scientist die een science die ik al heb boost. nu moet ik elke keer checken, maar zou eigenlijk gewoon aangegeven kunnen worden bij de scientist.
Ook opmerkelijk vind ik dat je met een machine gunner of ranger geen stad in kunt nemen, maar met een helicopter wel. Volgens mij is dit de eerste civ waarbij dat kan met een helicopter.
[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 26-10-2016 14:55 ]
Overzicht van units is er wel. Alleen is die niet echt overzichtelijk ^^ Maar als je een unit selecteert kan je op de naam klikken in de infobox rechtsonder, dan wordt er een lijstje getoond met al je units.
Message log zou ik ook wel willen
Message log zou ik ook wel willen
Trade routes? Of influence van een stad in de buurt.Magic schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:52:
[...]
- Waar komt een religie vandaan, soms groeit een religie in mijn stad zonder dat ik een invloed kan vinden.
Computer says no
zou beide kunnen, maar daar zou ik dan graag een overzicht van zienMeekoh schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:29:
[...]
Trade routes? Of influence van een stad in de buurt.
Zelfs met een +-75% acceptatie van mijn eigen religie in de wijde omtrek lijkt het soms op een spelletje whack-a-mole om dat zo te houden
Draai je toevallig W10?JanAd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:34:
[...]
Dat probleem had ik gisteren ook plots... Zelfs de Total War games starten véél sneller.
Het opstarten duurde al opmerkelijk langer, maar het laden van de kaart... zeker 5 minuten en ik heb nog maar 2 uur gespeeld als Civ-n00b dus erg ver ben ik nog niet.
Zoek dan ook even de windows defender fix op. Ik had hetzelfde probleem, maar door een uitzondering te maken voor de Civ6 map in windows defender is het allemaal weer normaal snel met laden
Yep, probleem opgelost!Zeara schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:44:
[...]
Draai je toevallig W10?
Zoek dan ook even de windows defender fix op. Ik had hetzelfde probleem, maar door een uitzondering te maken voor de Civ6 map in windows defender is het allemaal weer normaal snel met laden
Ik heb in een heel ver verleden enkel Civ 2 of 3 gespeeld denk ik. Civ6 was een 'impuls aankoop' door de leuke review op de FP maar het bevalt me wel enorm
Klopt, dat wonder heb ik ook gebouwd idd. Geen plek voor relics meer over.rockhopper schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:04:
[...
Als je bezig bent met cultural is de martyr optie wel handig bij apostelen, in dat geval krijg je bij sterfte van die religieuze relics die je weer in je tempels en musea ten toon kan stellen. (die zorgen weer voor toerisme)
Er is een wonder die er voor zorgt dat al je apostelen (van die stad?) standaard deze functie hebben.
Update -
The Mont. St. Michel Wonder gives all Apostles the Martyr ability, which creates a relic if that unit dies in theological combat.
Hier volg ik dan weer niets van. Ik moet een apostel opofferen voor wat precies? Ik heb het knopje wel eens ingedrukt maar het leek niet heel veel te doen.Verder lijkt het allemaal net iets complexer, je moet eerst een apostel opofferen voor inquisitie voordat je die kan spawnen en je krijgt bij de eerste apostelen ook nog een 'evangelie' optie om je geloof verder te upgraden.
-edit: Ah :
An Apostle needs to be expended only once using "Launch Inquisition" in order to unlock the ability to build Inquisitors.
Dat is even duidelijk als in het spel in elk gevalCaelorum schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:57:
[...]
Inderdaad, afhankelijk van een aantal factoren 1 of meer. Daarnaast heb je wonders die extra promotions geven aan alle apostles en heb je policies die ze sterker maken. Verder is het op dat vlak vrij simpel.
Op zich zou ik de factoren wel willen weten.
Healing, kennelijk:
You can heal religious units by sleeping them in or adjacent to Holy Districts in your own civilization. Just as any unit it cannot have used a movement/action point in order to regain health.
[ Voor 15% gewijzigd door Basszje op 26-10-2016 16:47 ]
Update: Gisteren een 2e pot begonnen en het is allemaal al een stuk duidelijker en leuker, het one more turn gevoel is er weer._Anvil_ schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:57:
Hier nog een eerste reactie na wat speeluren. Referentiekader: alle civs vanaf deel 1 (Amiga!) gespeeld en deze week pas weer aan civ5 begonnen n.a.v. een multiplayer dagje met vrienden. Meestal vind ik king/emperor level het leukste, qua verhouding snelle fun/ trager denkwerk.
Mn eerste gevoel is toch lichte teleurstelling, de graphics zijn wennen en de interface ronduit onduidelijk. Iemand zei dat het er uit zag als een tablet game (*spuugt op grond*), treffende omschrijving.
Om de een of andere reden voelt dit (nog) niet als echt Civ, niet de euforie die ik bij deel 5 had (ondanks het feit dat de vanilla versie te dumbed down was).
Wellicht moet ik het wat tijd geven, ...
nog wel wat kleine bugjes inderdaad, zoals de Chinezen die 6 landeenheden stil in zee laten liggen terwijl ik ze 20 beurten lang met mn marine afmaak..
Verder is diplomacy nog wel vaag, het lukt het me niet om geld te lenen van andere civs en ik weet iemand hoe je een research agreement start?
Begin de nieuwe dingen ook meer te waarderen: even een policy in je government kiezen die upgraden 50% goedkoper maakt bijvoorbeeld, wat een flexibiliteit zeg.
Dit maakt echter zo perfect mogelijk spelen op hogere moeilijkheidsgraden flink complex wed ik. zo veel opties en keuzes met die policy kaartjes die je telkens kunt swappen... Verder vond ik het raar dat mn artillery en field guns (wat is eigenlijk concreet het verschil?) nog steeds maar range 2 hadden, tot ik de unit Observation balloon researchte 😄
Jeeeej, science victory binnen! had alleen wel een save game nodig, want ik had per ongeluk de cultural victory eerder binnen gehaald :-) (Cult victory is vrij makkelijk trouwens met Egypte, bouw wat sphinxen, zet heel veel handel op, tech lekker door en stap een berg wonders uit de grond en klaar)
Je kan voordat je een geloof sticht eerst een belief kiezen (lijstje met bonussen en kies je favoriet)Basszje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:42:
Hier volg ik dan weer niets van. Ik moet een apostel opofferen voor wat precies? Ik heb het knopje wel eens ingedrukt maar het leek niet heel veel te doen.
[...]
Op het moment dat je een geloof sticht krijg je weer deze keuze en mag je geloof ik 2 keer iets uit een lijst (mogelijk dezelfde als bij de eerste keuze, niet helemaal zeker)
Tot zover komen er nog geen apostelen in beeld.
Dan nadat je weer genoeg faith hebt om een apostel te kopen staat hier 'evangelie' (of zoiets) naast eventueel 'launch inquisition' en 'promotion' en 'spreach faith'
Die evangelie doet ongeveer hetzelfde als wat 'enhance your faith' deed in civ 5 en opent weer een bonus die je aan je geloof mag toevoegen, zoals gebouwen (moskee bv) die ook weer bonussen met zich meebrengen. Des te sneller je dit allemaal doorloopt des te meer (en beter) je keuzes/opties zijn. Dit kan je afhankelijk van je leider een aantal keer doen, meestal 2 x en iedere keer kost het een apostel.
Dat is het probleem niet, het gaat om de unit upgrades. Volgens mij hangen die aan hoeveel geloof je hebt of weet ik het. Met mijn huidige (net opgegeven) potje had ik echt een hele lijst aan unit upgrades, maar met andere minder enthousiaste religie-potjes kon ik niet meer kiezen ( kreeg nog wel de mededeling ' you can upgrade apostle '. ).
Maar anyway het is echt niet te doen. Zoals iemand als zei is het een soort van 'whack a mole' maar dan komen de molen steeds met enorm sterke apostles aankakken
Maar anyway het is echt niet te doen. Zoals iemand als zei is het een soort van 'whack a mole' maar dan komen de molen steeds met enorm sterke apostles aankakken
Ik moet 'm nog halen, vingers jeuken.. Ga ik Civ 6 hierop draaiend krijgen?
Processor: AMD PhenomII X3 720 Black edition
Mobo: Asus M4A78-EM
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
Graka: Sapphire Radeon HD4770
Processor: AMD PhenomII X3 720 Black edition
Mobo: Asus M4A78-EM
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
Graka: Sapphire Radeon HD4770
Ik draai win7 zou het daar ook op werken?Zeara schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:44:
[...]
Draai je toevallig W10?
Als je Windows defender draait.. Zou je het altijd kunnen proberen.
Let wel, dit is een fix voor ineens lange laadtijden. Ik weet niet hoe je laadtijden zijn/waren
Tja, je hebt een set van promotions. Daar worden random twee uit gekozen om je uit te laten kiezen. Maar met sommige wonders en andere zaken kan je ervoor zorgen dat een apostle het al heeft als het net is gemaakt. Dan komt nog het leuke: Er is ook een City State (Yerevan) die als extra Suzerain bonus ervoor zorgt dat je zelf kan kiezen uit elke mogelijke promotion in plaats van alleen twee random promotionsBasszje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:09:
Dat is het probleem niet, het gaat om de unit upgrades. Volgens mij hangen die aan hoeveel geloof je hebt of weet ik het. [...]
Wat is ineens. Ik had al relatief lange laadtijden vanaf mijn eerste keer het spel opstarten. Met die exclusion toegevoegd heb ik ineens een spel dat een stuk sneller laad.Zeara schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:35:
[...] Als je Windows defender draait.. Zou je het altijd kunnen proberen.
Let wel, dit is een fix voor ineens lange laadtijden. Ik weet niet hoe je laadtijden zijn/waren
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 26-10-2016 19:56 ]
Een op de andere dag.Caelorum schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:55:
Wat is ineens. Ik had al relatief lange laadtijden vanaf mijn eerste keer het spel opstarten. Met die exclusion toegevoegd heb ik ineens een spel dat een stuk sneller laad.
Ik heb drie dagen gespeeld met snelle laadtijden. Alleen eerste lapje tekst werd gesproken en toen was ie al klaar met laden. Laadtijd voor hoofdmenu was ook snel.
En dat was op maandag ineens anders. Menulaadtijd was ineens 2-3x zo lang, hij reageerde niet meteen op het continue klikken. En ik had het geduld niet om te wachten voordat een map geladen was
En met die exclusion laad het weer zoals aan het begin.
Ik heb zo'n vermoeden dat er op de maandag nieuwe definities van Windows Defender zijn uitgegevenZeara schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:02:
[...] Een op de andere dag. [...] En dat was op maandag ineens anders. [...]
Ik kan me heel goed voorstellen dat het nu voor iedereen op W10 zou helpen om het door te voeren. In ieder geval totdat ze het hebben gefixed.
Net weer even gestart en het lange laden is weer weg, niets aan gedaan. Ik snap er niks van... Hopelijk blijft het weg
Volgens mij is er met mijn civ installatie is raars aan de hand. Vorige een potje gespeeld als Cleopatra en toen begon ik niet met Cairo maar een of andere moeilijk te onthouden naam. Nu speel ik een (random) potje als Arabie en heet mijn hoofdstad Cairo.
Ook mijn potje met Rusland zag ik geen Russische namen terug.
Of is mijn kennis van Aardrijkskunde zo slecht?
Ook zie ik in het "Choose Production" scherm altijd het item wat ik de keer daarvoor had geproduceerd ipv die ik net af heb. Andere mensen ook last van?
Ook zie ik in het "Choose Production" scherm altijd het item wat ik de keer daarvoor had geproduceerd ipv die ik net af heb. Andere mensen ook last van?
[ Voor 18% gewijzigd door Ramon op 26-10-2016 21:27 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Er is ook een wonder (of was een perk van suzerain city state?) die je laat kiezen uit alle apostel upgrades.Basszje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:09:
Dat is het probleem niet, het gaat om de unit upgrades. Volgens mij hangen die aan hoeveel geloof je hebt of weet ik het. Met mijn huidige (net opgegeven) potje had ik echt een hele lijst aan unit upgrades, maar met andere minder enthousiaste religie-potjes kon ik niet meer kiezen ( kreeg nog wel de mededeling ' you can upgrade apostle '. ).
Even zoeken: als je de suzerain bent van Yerevan kan je uit alle upgrades kiezen bij een apostel.
(ik zie dat iemand anders al dit antwoord had gegeven
Voor de liefhebbers: hier een leuk city state overzicht.
[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 26-10-2016 23:10 ]
Ik heb nog niet heel veel 'random' gedaan, maar bij 5 was er toch een optie waarbij leader en land losgekoppeld zijn (dus bv queen victoria van Brazilie). Daar lijkt het op dat je last van hebt.Ramon schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:11:
Volgens mij is er met mijn civ installatie is raars aan de hand. Vorige een potje gespeeld als Cleopatra en toen begon ik niet met Cairo maar een of andere moeilijk te onthouden naam. Nu speel ik een (random) potje als Arabie en heet mijn hoofdstad Cairo.
Ik heb trouwens mezelf als tegenstander (victoria vs victoria) al ben ik mezelf nog niet tegengekomen op de huge map. (of ik heb mezelf de oorlog verklaart

(sorry voor de dubbelpost, ik dacht dat ik 'm erbij ge-edit had)
[ Voor 2% gewijzigd door rockhopper op 26-10-2016 23:15 . Reden: excuus voor de dubbelpost. ]
Die research agreement kan je unlocken. Best wel ver in de tech tree als ik het goed heb_Anvil_ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:46:
[...]
Verder is diplomacy nog wel vaag, het lukt het me niet om geld te lenen van andere civs en ik weet iemand hoe je een research agreement start?
"Jezelf" tegenkomen is met CIV 6 nieuw dacht ik een aantal keer gelezen te hebben. Dat is dus geen fout maar bewust voor gekozen.rockhopper schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:14:
[...]
Ik heb trouwens mezelf als tegenstander (victoria vs victoria) al ben ik mezelf nog niet tegengekomen op de huge map. (of ik heb mezelf de oorlog verklaart) Kortom er zijn wel een paar foutjes.
Yes, er is een achievement voor dus het zal niet per ongeluk zo zijn. Of misschien wel en dachten ze er een feature van te maken, maar het is in ieder geval bewust in de final versie.
Selfie
Win a regular game with a Culture victory with your leader in the game as your opponent as well
Pff man het speelt fijn maar holy crap de bugs zijn af en toe zwaar vervelend hoor.
Dat komt omdat ze over verschillende tijdperken heersten. Saladin van arabie was onder andere de sultan van Egypte. In de tijd van de farao's werd egypte geleid vanuit memphisRamon schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:11:
Zo gisteren mijn eerste potje gewonnen op prince. Ineens had ik een culture victory... Ik ging niet eens voor een culture victory en ik zag hem ook helemaal niet aankomen maar ineens was ie daar. Ik was overigens nog niet in de industrial age aanbeland! Dat is is mij in CIV 5 nog nooit gelukt. Vind het ook veel te snel/gemakkelijk.
Wat me vooral opviel was dat de AI's echt heel passief waren. Ik werd constant denounced omdat ik waarschijnlijk wat ver voorliep en hun steden aan het bombarderen was met mijn geloof maar verder deden ze maar weinig. Ook expanden ze maar heel beperkt met 1 a 2 extra steden.
Wat me vooral opviel was dat de AI's echt heel passief waren. Ik werd constant denounced omdat ik waarschijnlijk wat ver voorliep en hun steden aan het bombarderen was met mijn geloof maar verder deden ze maar weinig. Ook expanden ze maar heel beperkt met 1 a 2 extra steden.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ugh, ik heb gisteren 1 potje gestart op Prince. In de middeleeuwen had ik al 6 civs om mij heen die me aanvielen. Op zich een leuke uitdaging, maar ze gaven allemaal aan dat ik iets verkeerd had gedaan (warmongering) terwijl *zij*^*mij* juist aanvielen.... Die AI...
Wel mooi dat ik nu na drie potjes nog niet echt een patroon heb kunnen vinden in de collective AI. Het ene potje deden ze geen ene ruk en in de andere walsten ze zowat over me heen uit het niets. Dat maakt het toch wat uitdagender, al ga ik bij het volgende potje wel echt de moeilijkheidsgraad ophogen want Prince is een beetje makkelijker geworden vergeleken met Civ5.
Wel mooi dat ik nu na drie potjes nog niet echt een patroon heb kunnen vinden in de collective AI. Het ene potje deden ze geen ene ruk en in de andere walsten ze zowat over me heen uit het niets. Dat maakt het toch wat uitdagender, al ga ik bij het volgende potje wel echt de moeilijkheidsgraad ophogen want Prince is een beetje makkelijker geworden vergeleken met Civ5.
Er is geen Quality Control geweest, echt niet, ik kan me niet voorstellen dat de dingen die de AI op dit moment doet niet is opgekomen in testen.
Ik heb Prince, King, Immortal gedaan ( niet gewonnen of ver gespeeld maar om te kijken ).
Tegen Rome direct vanaf dat ik hem vond, buurt 5 ofzo, denounced omdat ik niet zoals hij op die difficulty, 2 settlers krijg, niet veel later kreeg ik Japan, Greece en Germany.
Japan denounced omdat ik niet veel productie heb ( hij had 5 steden in buurt 15 omdat hij city states direct kan overnemen met zijn start leger) Germany was pissed omdat mijn stad, 20 tiles verder, te dichtbij was. Daarna Greece omdat ik niet genoeg science productie had.
Dus voor dat ik ook maar kans had om mijn tweede stad te founden was iedereen al tegen me... leuk hoor! Greece die nog pissed was da tik mijn leger moet verzetten, NIEMAND IN DE BUURT!?
Neem daarbij nog de gebrek aan balans tussen science/bouwen/trainen en de AI war intelligentie ... nee... ik ben er ff klaar mee en wacht tot hij gefixed is.
Ik heb Prince, King, Immortal gedaan ( niet gewonnen of ver gespeeld maar om te kijken ).
Tegen Rome direct vanaf dat ik hem vond, buurt 5 ofzo, denounced omdat ik niet zoals hij op die difficulty, 2 settlers krijg, niet veel later kreeg ik Japan, Greece en Germany.
Japan denounced omdat ik niet veel productie heb ( hij had 5 steden in buurt 15 omdat hij city states direct kan overnemen met zijn start leger) Germany was pissed omdat mijn stad, 20 tiles verder, te dichtbij was. Daarna Greece omdat ik niet genoeg science productie had.
Dus voor dat ik ook maar kans had om mijn tweede stad te founden was iedereen al tegen me... leuk hoor! Greece die nog pissed was da tik mijn leger moet verzetten, NIEMAND IN DE BUURT!?
Neem daarbij nog de gebrek aan balans tussen science/bouwen/trainen en de AI war intelligentie ... nee... ik ben er ff klaar mee en wacht tot hij gefixed is.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Als ik de devs goed begreep hebben ze de AI tegen elkaar laten spelen. Ik denk dat ze hier te veel op gefocust hebben met het balancen. De AI vertoond soms echt raar gedrag.JinShepard schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:54:
Er is geen Quality Control geweest, echt niet, ik kan me niet voorstellen dat de dingen die de AI op dit moment doet niet is opgekomen in testen.
Don't trust an atom, they make up everything.
Jep en Tweakers geeft de game weer ruim een paar punten te hoog zoals altijd.
Anyway ik kwam er net achter dat je die super crappy autounit cycle uit kan zetten (waardoor ik geregeld een verkeerde unit verplaats omdat de camera fucked is).
In deze map:
" C:\Users\Bremg\Documents\My games\Sid Meier's Civilization VI ",
staat een bestand "UserOptions.txt" waar je "AutoUnitCycle" op 0 kan zetten.
Duidelijk voorbeeld dat de game nog niet af was, want dit zijn gewoon settings die nog geïmplementeerd moeten worden in het menu..
Anyway ik kwam er net achter dat je die super crappy autounit cycle uit kan zetten (waardoor ik geregeld een verkeerde unit verplaats omdat de camera fucked is).
In deze map:
" C:\Users\Bremg\Documents\My games\Sid Meier's Civilization VI ",
staat een bestand "UserOptions.txt" waar je "AutoUnitCycle" op 0 kan zetten.
Duidelijk voorbeeld dat de game nog niet af was, want dit zijn gewoon settings die nog geïmplementeerd moeten worden in het menu..
Had ik gedaan, maar hij verschijnt niet bij de diplomacy opties. Geld lenen van de AI is me ook nog niet gelukt, die vakjes verspringen elke keer als ik een lump sum wil ruilen tegen GPT.. Het werkt nog verre van perfect dat trade screen.Just smile schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:06:
[...]
Die research agreement kan je unlocken. Best wel ver in de tech tree als ik het goed heb.
Mijn 2e potje (1e vrij snel afgebroken omdat dat meer een testrun was) met de Aztecs op King level (Prince is volgens mij super easy bij civ6?) gaat echt geweldig, lig mijlenver voor op de rest.
Ik heb vrij vroeg met eagle warriors en archers mn 2 buren in de pan gehakt en bijna mijn hele continent gevuld met steden. Omdat er geen universal happyness meer is en schijnbaar ook geen boete als je steden heel ver weg vestigt(?) kun je heel makkelijk overal steden neerplempen. Ik ben simpelweg zo groot dat ik niet meer kan verliezen, bij civ5 ging dit zeker niet zo makkelijk op King. Wellicht helpt die amenity bonus ook..
Wat me opvalt:
- AI doet niet aan upgraden van units,vrij triest om swordsmen naast mn tanks en artillerie te zien staan
- AI is echt dom qua movement, China liet een ingescheept landleger 20 beurten zo'n beetje stil in het water liggen terwijl mijn kleine marine ze allemaal langzaam vernietigde.
- Spacerace duurt echt extreem lang, je moet een keten van giga projecten bouwen. Ik ben nu halverwege en zou nog sneller zijn met een domination victory.. niet goed gebalenceerd voor mijn gevoel. Heb in mn capital productie extreem gemaximaliseerd (6 trade routes vanuit andere home cities voor extra productie etc.) en nog is het 30 beurten plus per project. Hopelijk kunnen die Mars dingen wel parallel..
Overigens kon ik in mn capital pas een pace port bouwen als ik 16 pop had... maar in andere (veel kleinere) steden mocht dit wel direct??

Ik begin nu wat meer te wennen aan de civis, policies icm met de rest... wat superflexibel eigenlijk. Even een kaartje kiezen met 50% korting en dan je halve leger upgraden, daarna weer wisselen etc.
[ Voor 8% gewijzigd door _Anvil_ op 27-10-2016 09:23 ]
De bron van de traderoutes krijgt toch de productie/geld/voedsel bonus? Dus dan kun je beter de traderoutes vanuit je capital naar de home cities sturen lijkt me.
Ik heb er nu twee potjes opzitten, en ben bezig met de derde. Beide heb ik tot nu toe gewonnen met cultural victory, terwijl dat niet eens de bedoeling was. Ik heb het idee dat tourism niet echt de prioriteit van de ai heeft.
Het derde potje maar eens een domination victory proberen te behalen.
Ik heb er nu twee potjes opzitten, en ben bezig met de derde. Beide heb ik tot nu toe gewonnen met cultural victory, terwijl dat niet eens de bedoeling was. Ik heb het idee dat tourism niet echt de prioriteit van de ai heeft.
Het derde potje maar eens een domination victory proberen te behalen.
Gevalletje aantal districten per pop lijkt me?_Anvil_ schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:20:
[...]
Overigens kon ik in mn capital pas een pace port bouwen als ik 16 pop had... maar in andere (veel kleinere) steden mocht dit wel direct??
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Hier ook. Bijzonder dat ze dat niet gevonden hebben in beta.Ramon schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:11:
Wat betreft AI en upgraden. Ik heb zelf ook moeite met upgraden op de map waar ik nu bezig ben.
Bepaalde resources zijn echt MEGA schaars. Zo heb ik als een van de weinigen met veel moeite 2 iron. De meeste AI op dit continent heeft 1 of geen iron, voornamelijk omdat het er gewoon niet is.
Zo heb ik bijv. ook maar 1 Nitrite?(dat spul voor gunpowder) in de buurt zitten en de andere civs hebben het ook nauwelijks voor zover ik kan zien.
Dus wellicht dat dat ook meer een probleem is met de Map generation.
Computer says no
thanks, dat zal het wezen.Tormbo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:40:
[...]
Gevalletje aantal districten per pop lijkt me?
Dat bedoelde ik inderdaad, tis in elk geval een leuke truuk om de productie veel hoger te krijgen. Inmiddels werkt dit beter met foreign traderoutes door de Ecommerce civicIooryz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:32:
De bron van de traderoutes krijgt toch de productie/geld/voedsel bonus? Dus dan kun je beter de traderoutes vanuit je capital naar de home cities sturen lijkt me.
Standaard staat die op redelijk random. Je hebt nog twee opties (Abundant, maar mogelijk niet voor elke speler) en de naam van de ander ben ik kwijt, maar die zorgt voor een gebalanceerde start waarbij iedereen min of meer hetzelfde heeft. Ik denk dat het dus weer een bewuste keuze is geweest. Meer randomness betekent dat je telkens een ander soort AI voor je hebt en je eigen start ook niet altijd even makkelijk is.Meekoh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:36:
[...]
Het is niet meer zoals in Civ5, 1 Iron is genoeg om al je eenheden te upgraden enz. Het is nu een: je hebt het of je hebt het niet. Je kunt er ook twee van hebben, maar dan kun je er dus eentje traden. Het gaat niet weg/op. Zelfde voor paarden, Niter (en ik neem aan ook voor andere strategic resources)Meekoh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:36:
[...]
Wat betreft AI en upgraden. Ik heb zelf ook moeite met upgraden op de map waar ik nu bezig ben.
Bepaalde resources zijn echt MEGA schaars. Zo heb ik als een van de weinigen met veel moeite 2 iron. De meeste AI op dit continent heeft 1 of geen iron, voornamelijk omdat het er gewoon niet is.
Zo heb ik bijv. ook maar 1 Nitrite?(dat spul voor gunpowder) in de buurt zitten en de andere civs hebben het ook nauwelijks voor zover ik kan zien.
Dit is mijn ervaring tot nu toe in ieder geval. Al is het inderdaad wel wat schaars op de map, maar je hebt in principe maar 1 resource nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Zeara op 27-10-2016 11:33 ]
Je hebt er maar 1 nodig om te bouwen of upgraden maar te bouwen moet je wel een encampment hebben, anders moet je er 2 hebben dacht ik. Hetzelfde voor Nitrite. Als je dus geen iron heb of geen stad met genoeg productie om goed units te bouwen ( dus een district ervoor heb ) ben je zwaar voor de lul, nu nog niet zozeer omdat de AI ook flut is, maar als dat is gefixed...
Zoiezo zeiden ze dat iron zoals altijd dichtbij je capital zat in 1 van de interviews, nou ik heb het nog geen 1x gehad.
Zoiezo zeiden ze dat iron zoals altijd dichtbij je capital zat in 1 van de interviews, nou ik heb het nog geen 1x gehad.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Jep, dat probleem heb ik ook ondervonden met de strategic resources. Ook heb ik het idee dat je ze niet meer van de allied city states krijgt.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Anytime
Ik doe het juist meestal andersom, ik stuur de trade routes van de nieuwe steden naar mijn capital, zodat de nieuwe steden lekker snel groeien.[...]
Dat bedoelde ik inderdaad, tis in elk geval een leuke truuk om de productie veel hoger te krijgen. Inmiddels werkt dit beter met foreign traderoutes door de Ecommerce civic
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Hier ook een I7 4790- 8GB - SSD - (+ 2x R9 290). Gisteravond even geprobeerd een serieuze (large) pot te starten met max tegenstanders. Vanwege de slechte startposities (geen bergen, geen strategic res,) wel een keer of 6 opnieuw gestart. Maar het genereren van het spel kost bij mij denk ik 25-30 sec. Is meestal net klaar wanneer de eerste alinea van de introductie tekst is voorgelezen.JanAd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:34:
[...]
Dat probleem had ik gisteren ook plots... Zelfs de Total War games starten véél sneller.
Een game laden heb ik nog niet gedaan, start is tot nu toe zo hopeloos dat ik elke pot wel weer vanaf het begin begin.. Misschien is de AI intussen zo gebouwd dat deze naar gelang jouw acties op de kaart zijn gedrag wat aanpast. Hiervoor moet wel de hele/recente bewegingsgeschiedenis van jou en andere tegenstanders bekend zijn ... . Ik zou eens checken of het verschil maakt als je 1 tegenstander hebt of 10.
Trouwens.
- Hoe verdien je Envoy's (die dingen waarme je de Citystates kan vleien .. )
[ Voor 3% gewijzigd door BenVenNL op 27-10-2016 13:01 . Reden: vraag teogevoegd ]
City-state quests, sommige civic research geeft envoys en je genereert per beurt x influence voor envoys(afhankelijk van je government en policies)(icoontje bovenin, klein, wit).BenVenNL schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:49:
[...]
Trouwens.
- Hoe verdien je Envoy's (die dingen waarme je de Citystates kan vleien .. )
Het probleem is al opgelost door een uitzondering in Windows Defender in te stellen (Civ-map niet scannen). Zeer bizar, maar blijkbaar een gekend probleem in Win10.BenVenNL schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:49:
[...]
Hier ook een I7 4790- 8GB - SSD - (+ 2x R9 290). Gisteravond even geprobeerd een serieuze (large) pot te starten met max tegenstanders. Vanwege de slechte startposities (geen bergen, geen strategic res,) wel een keer of 6 opnieuw gestart. Maar het genereren van het spel kost bij mij denk ik 25-30 sec. Is meestal net klaar wanneer de eerste alinea van de introductie tekst is voorgelezen.
Een game laden heb ik nog niet gedaan, start is tot nu toe zo hopeloos dat ik elke pot wel weer vanaf het begin begin.. Misschien is de AI intussen zo gebouwd dat deze naar gelang jouw acties op de kaart zijn gedrag wat aanpast. Hiervoor moet wel de hele/recente bewegingsgeschiedenis van jou en andere tegenstanders bekend zijn ... . Ik zou eens checken of het verschil maakt als je 1 tegenstander hebt of 10.
Ik heb gisteren nog een paar uurtjes geknoeid gespeeld en het opstarten ging bijna onmiddellijk, het laden van de map duurde idd ongeveer even lang als die eerste alinea lezen.
Het spel bevalt mij prima, op een paar kleine bekende puntjes na. Ik denk dat één of twee patches de boel zullen oplossen.
Ik speel 1v1 Deity. Het valt mij op dat Religion zo snel gaat op Deity, dat je vrijwel verplicht bent om het te counteren. Als je dit niet doet, zal de tegenstander in het begin van het spel winnen met een Religious victory. Het zou een optie zijn om die victory conditie uit te zetten, maar dat is wel wat makkelijk. Counteren kan volgens mij op slechts twee effectieve manieren:
- Rush Religie (Stonehenge of Holy site) om op die manier de religie van de tegenstander tegen te houden of zelfs de tegenstander te bekeren. Het is echter zeldzaam om op Deity snel genoeg te zijn, omdat de AI enorme voordelen krijgt.
- Oorlog verklaren. Zodra je de oorlog verklaart, haalt de AI automatisch zijn Religion units uit jouw gebied. Op die manier stop je effectief de mogelijkheid op een Religieuze overwinning, maar je bent dan wel constant in oorlog. Het bevechten van het leger van de AI is in ieder geval goed te doen.
Bij één poging speelde ik random tegen Congo en dacht dat ik wel even snel met Religie kon winnen (Congo kan zelf geen religie starten). Ik verloor toen vrij snel door Culture victory.
Bij mijn huidige poging begon ik random zelf met Congo! Gek genoeg werkt het prima. Ik heb vrij snel de oorlog verklaart en heb mij geen seconde met religie bezig hoeven houden, omdat Congo dat niet kan. De rest liep soepel, maar nu op de helft van het spel zit ik met een enorme war weariness! Dus heb ondertussen al drie keer een opstand gehad (daarbij plunderen barbarians meestal een groot deel van een stad). Ik begin gelukkig wel in te lopen op technologie, lig nog 4 technologieën achter op de AI.
De helft van mijn steden is bekeerd naar een religie, dus als ik echter een stad zou innemen van de AI, zou ik meteen verliezen door Religion victory. Domination kan daardoor dus ook niet, tenzij ik twee steden doelloos ergens plaats, waarna ik alleen de hoofdstad van de tegenstander kan innemen.
Congo is verder sterk in Culture, dus ik probeer maar science en/of culture en dan zie ik wel hoe het loopt.
Wat ik alleen jammer vindt is dat in 1v1 de religion blijkbaar zo bepalend is. En ik kan mij voorstellen dat dit ook met vier spelers zo is, omdat vrij snel één van de AI's een dominante religie gaat hebben. Je bent dus verplicht om of Religie zelf enorm te ontwikkelen of om een oorlog te beginnen.
Ik speel 1v1 Deity. Het valt mij op dat Religion zo snel gaat op Deity, dat je vrijwel verplicht bent om het te counteren. Als je dit niet doet, zal de tegenstander in het begin van het spel winnen met een Religious victory. Het zou een optie zijn om die victory conditie uit te zetten, maar dat is wel wat makkelijk. Counteren kan volgens mij op slechts twee effectieve manieren:
- Rush Religie (Stonehenge of Holy site) om op die manier de religie van de tegenstander tegen te houden of zelfs de tegenstander te bekeren. Het is echter zeldzaam om op Deity snel genoeg te zijn, omdat de AI enorme voordelen krijgt.
- Oorlog verklaren. Zodra je de oorlog verklaart, haalt de AI automatisch zijn Religion units uit jouw gebied. Op die manier stop je effectief de mogelijkheid op een Religieuze overwinning, maar je bent dan wel constant in oorlog. Het bevechten van het leger van de AI is in ieder geval goed te doen.
Bij één poging speelde ik random tegen Congo en dacht dat ik wel even snel met Religie kon winnen (Congo kan zelf geen religie starten). Ik verloor toen vrij snel door Culture victory.
Bij mijn huidige poging begon ik random zelf met Congo! Gek genoeg werkt het prima. Ik heb vrij snel de oorlog verklaart en heb mij geen seconde met religie bezig hoeven houden, omdat Congo dat niet kan. De rest liep soepel, maar nu op de helft van het spel zit ik met een enorme war weariness! Dus heb ondertussen al drie keer een opstand gehad (daarbij plunderen barbarians meestal een groot deel van een stad). Ik begin gelukkig wel in te lopen op technologie, lig nog 4 technologieën achter op de AI.
De helft van mijn steden is bekeerd naar een religie, dus als ik echter een stad zou innemen van de AI, zou ik meteen verliezen door Religion victory. Domination kan daardoor dus ook niet, tenzij ik twee steden doelloos ergens plaats, waarna ik alleen de hoofdstad van de tegenstander kan innemen.
Congo is verder sterk in Culture, dus ik probeer maar science en/of culture en dan zie ik wel hoe het loopt.
Wat ik alleen jammer vindt is dat in 1v1 de religion blijkbaar zo bepalend is. En ik kan mij voorstellen dat dit ook met vier spelers zo is, omdat vrij snel één van de AI's een dominante religie gaat hebben. Je bent dus verplicht om of Religie zelf enorm te ontwikkelen of om een oorlog te beginnen.
Deze sneer richting Tweakers begrijp ik niet helemaal. Tweakers geeft de game een 9,0. Volgens metacritic is de gemiddelde score van 37 door hen bekeken reviews 90 uit 100. Tweakers zit dus precies op de gemiddelde waardering. Jij zegt 'ruim een paar punten te hoog', dus ik vermoed dat je maximaal een 7,0 in gedachten had. Er is één van die 37 reviews die een 70 uit 100 geeft, de 36 andere reviews geven minimaal een 80 uit 100. Dus waarom dan specifiek beweren dat Tweakers een "te hoge" score geeft? Dat doet toch iedereen?Bremg schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:18:
Jep en Tweakers geeft de game weer ruim een paar punten te hoog zoals altijd.
Ik wil overigens niet beweren dat die 9 op dit moment al verdiend is, want daar valt wel wat op af te dingen, maar waarom zou je specifiek Tweakers aanvallen op een cijfer dat gewoon op het gemiddelde ligt van reviewers wereldwijd?
En ook niet onbelangrijk, mocht je een city state weer bevrijden en terug laten komen in het spel ben je meteen suzerain met 3 envoys.Tormbo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:11:
[...]
City-state quests, sommige civic research geeft envoys en je genereert per beurt x influence voor envoys(afhankelijk van je government en policies)(icoontje bovenin, klein, wit).
Wellicht proberen in he begin als ze net komen aanreligieuzen om al die lui plat te walsen. Een dode missionary haalt religie af van steden. En daarna weer vrede te sluiten oidPlaya del C. schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:53:
[..]
Wat ik me nog afvraag is of dubbele luxuries nou in meer steden voor amenities zorgt of dat het niet uitmaakt en alleen voor de export is ?
Verwijderd
Dubbel is ALLEEN voor export is de conclusie op Reddit en CivfanaticsBasszje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:53:
[...]
Wellicht proberen in he begin als ze net komen aanreligieuzen om al die lui plat te walsen. Een dode missionary haalt religie af van steden. En daarna weer vrede te sluiten oid![]()
Wat ik me nog afvraag is of dubbele luxuries nou in meer steden voor amenities zorgt of dat het niet uitmaakt en alleen voor de export is ?
Voor zover ik weet kan je religieuze eenheden niet aanvallen met gewone leger eenheden, toch? Of kan je ze net als een settler/builder overnemen? Ik dacht dat je ze alleen met apostles enzo kon bevechten.Basszje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:53:
[...]
Wellicht proberen in he begin als ze net komen aanreligieuzen om al die lui plat te walsen. Een dode missionary haalt religie af van steden. En daarna weer vrede te sluiten oid![]()
Maar nu je het zegt... dat was iets wat mij stoorde aan de interface. Als je legereenheden wilt verplaatsen of laten aanvallen, zie je alle opties en dit wordt visueel weergegeven. Bij overnemen van settlers en builders zie je dat niet, maar omdat ik wist dat het kon, deed ik het en lukte dat wel. Als dat ook bij missionaries kan ...
EDIT Net getest, en inderdaad. Als je in oorlog bent, kan je ondanks de onduidelijke UI, een missionary gewoon killen met legereenheden en dat heeft blijkbaar ook invloed op de stad, als die in de buurt is. De AI wil in mijn geval steeds peace maken trouwens, dus elke keer als ik wat missionaries zie, even oorlog beginnen, killen en vredesvoorstel weer accepteren. Heb nu geen war weariness meer
[ Voor 19% gewijzigd door Playa del C. op 27-10-2016 15:38 ]
Ja sommige units kan je niet attacken met range, maar moet je slopen door te moven. Religion units kan je slopen met army units, maar dan verklaar je wel de oorlog. Religion units vs religion units = holy war, dus geen normale oorlog. Als je religion units sloopt, neemt het geloof in cities af.Playa del C. schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:27:
[...]
Voor zover ik weet kan je religieuze eenheden niet aanvallen met gewone leger eenheden, toch? Of kan je ze net als een settler/builder overnemen? Ik dacht dat je ze alleen met apostles enzo kon bevechten.
Als dat ook bij missionaries kan ...
Inmiddels nu 47 uur gespeeld, maar nog niet tot end game. Ben eerst meerdere civs aan het proberen op King niveau en beetje nadenken over tactieken. Map Type Continents en size Small. Amenities is toch wel een issue om goed te solven.
Trade is een beetje fluts. Civ5 was dat veel belangrijker en meeste trades werken niet omdat deze niet worden geaccepteerd. Ik ga nu ook steeds meer voor specialized cities, en niet een stad volgooien met alle soorten districts, want dan krijg je ruime tekort.
AI is vaak debiel, was bijna dood door een surprise attack. Nemen ze de capital niet in en gaan ze weer terug....
Kijk, dat is nou eens eens goed te begrijpen samenvatting.Rody schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:51:
[...]
Ja sommige units kan je niet attacken met range, maar moet je slopen door te moven. Religion units kan je slopen met army units, maar dan verklaar je wel de oorlog. Religion units vs religion units = holy war, dus geen normale oorlog. Als je religion units sloopt, neemt het geloof in cities af.
Gebalanceerd lijkt alleen te betekenen dat niemand iets heeft.Caelorum schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:48:
[...]
Standaard staat die op redelijk random. Je hebt nog twee opties (Abundant, maar mogelijk niet voor elke speler) en de naam van de ander ben ik kwijt, maar die zorgt voor een gebalanceerde start waarbij iedereen min of meer hetzelfde heeft. Ik denk dat het dus weer een bewuste keuze is geweest. Meer randomness betekent dat je telkens een ander soort AI voor je hebt en je eigen start ook niet altijd even makkelijk is.

Ik zelf heb echt gigantisch geluk met de stadstaat Hattusa die ik als soeverein beheers in mijn huidige game. Die stad geeft je namelijk een strategische resource als je deze niet hebt. Belangrijk omdat ik op een vrij groot continent zit met nog drie andere civs en ik maarliefst een plek heb gevonden met ijzer, op een volslagen waardeloze plek om een stad te bouwen.

Overgens vond ik het systeem van CiV 5 ook beter. Je hebt zoveel ijzer dus kan je zoveel units bouwen. In CiV 5 kon je tenminste ook ijzer, paarden, olie, aluminium, kolen en uranium vinden tenzij je echt zeer ongelukkig was of veel te klein als civ waardoor het je eigen schuld was. Nu is het pure willekeur of je uberhaupt iets kan vinden. Overgens mis ik ook een favoriet trucje van CiV 5. Ik bouwde absoluut nooit cavalerie want ik zag nooit de meerwaarde van die eenheden bij een langzamer bewegend leger van infanterie en artillerie. Wat ik altijd deed was mijn paarden verkopen in aantallen van vijf voor een mooie 7 gpt of ik gebruikte ze voor andere deals. Soms kon je er luxury mee krijgen of anders bepaalde stemkeuzes voor het wereld congres.
Nog een rare bug trouwens. Mijn eerste game gewonnen met een science victory. Een civ heb ik nooit ontmoet terwijl ik ze had gevonden met een satelliet. Ze lagen heel ver afgezonderd maar je zou toch denken dat je ze wel ontmoet als je weer waar ze zijn door middel van een satelliet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is wel een risico om te gokken op het idee dat je controle over die stadstaat houdt. Een settler kost op zich niet heel veel en is het alleen al waard om ijzer of andere belangrijke grondstoffen te claimen. Ook al lijkt de plek verder waardeloos. Je hoeft ook niet die stad echt uit te bouwen. Je zorgt er dan ook voor dat anderen dat ijzer niet krijgen. Het zijn opties. Elke stadstaat geeft vrij sterke bonussen trouwens.DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:57:
[...]
Gebalanceerd lijkt alleen te betekenen dat niemand iets heeft.![]()
Ik zelf heb echt gigantisch geluk met de stadstaat Hattusa die ik als soeverein beheers in mijn huidige game. Die stad geeft je namelijk een strategische resource als je deze niet hebt. Belangrijk omdat ik op een vrij groot continent zit met nog drie andere civs en ik maarliefst een plek heb gevonden met ijzer, op een volslagen waardeloze plek om een stad te bouwen.
En toch is dat systeem ook wel raar. Nu hoef je alleen te zorgen voor een bron van iets, waarna je ook meteen klaar bent. En juist nu er wat minder van te vinden zijn, zorgt het voor meer onrust/oorlog en agressiever claimen van grond. Het zorgt daardoor denk ik voor heldere gameplay en duidelijkere keuzes. Je hebt de grondstoffen daarnaast in Civ 6 niet persé nodig, afhankelijk van je doel en/of situatie natuurlijk.Overgens vond ik het systeem van CiV 5 ook beter. Je hebt zoveel ijzer dus kan je zoveel units bouwen. In CiV 5 kon je tenminste ook ijzer, paarden, olie, aluminium, kolen en uranium vinden tenzij je echt zeer ongelukkig was of veel te klein als civ waardoor het je eigen schuld was. Nu is het pure willekeur of je uberhaupt iets kan vinden.
Is het dan niet raar dat vrijwel iedere speler die paarden dus rechtstreeks verkocht voor gold? Dat constante handelen in Civ 5 met een paar paarden en in verhouding weinig gold, vond ik juist onnodig oponthoud.Overgens mis ik ook een favoriet trucje van CiV 5. Ik bouwde absoluut nooit cavalerie want ik zag nooit de meerwaarde van die eenheden bij een langzamer bewegend leger van infanterie en artillerie. Wat ik altijd deed was mijn paarden verkopen in aantallen van vijf voor een mooie 7 gpt of ik gebruikte ze voor andere deals. Soms kon je er luxury mee krijgen of anders bepaalde stemkeuzes voor het wereld congres.
Juist logischer dat je de bevolking van een volk in het echt ontmoet toch? Met een satelliet ontdek jij die anderen wel, maar zij kennen jou nog niet en je kunt ook geen handel drijven op die manier.Nog een rare bug trouwens. Mijn eerste game gewonnen met een science victory. Een civ heb ik nooit ontmoet terwijl ik ze had gevonden met een satelliet. Ze lagen heel ver afgezonderd maar je zou toch denken dat je ze wel ontmoet als je weer waar ze zijn door middel van een satelliet.
Bah mijn Civilization VI staat weer vast in het handelsscherm. Krijg hem ook niet meer uit, fullscreen gaat over de taskmanager heen. Op borderless windowed kan ik helaas niet spelen. Op mijn ultrawide 2560x1080 icm de startbalk links verschuift het venster terwijl je het niet kan corrigeren.
Dat wordt de pc uitschakelen en hopen dat ik alles heb opgeslagen...
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 27-10-2016 22:04 ]
Het helpt als je de autosave functie hebt aanstaan. Ik geloof dat het default laatste 10 turns per turn is.sdk1985 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:04:
Bah mijn Civilization VI staat weer vast in het handelsscherm. Krijg hem ook niet meer uit, fullscreen gaat over de taskmanager heen. Op borderless windowed kan ik helaas niet spelen. Op mijn ultrawide 2560x1080 icm de startbalk links verschuift het venster terwijl je het niet kan corrigeren.
Bij nog geen random freezes, wel iedere keer als ik afsluit moet ik force rebooten om eruit te komen. Hopelijk met een patch opgelost want het is wel irritant als je het vergeet terwijl je met iets anders bezig bent en de game onschuldig afsluit.
Heb hem inderdaad aanstaan (om de 2 turns x10). Ben nu maar gewisseld naar windowed mode. Dan kun je tenminste doorwerken.rockhopper schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:15:
[...]
Het helpt als je de autosave functie hebt aanstaan. Ik geloof dat het default laatste 10 turns per turn is.
Bij nog geen random freezes, wel iedere keer als ik afsluit moet ik force rebooten om eruit te komen. Hopelijk met een patch opgelost want het is wel irritant als je het vergeet terwijl je met iets anders bezig bent en de game onschuldig afsluit.
Overigens hoef je niet persé te rebooten, jezelf afmelden bij Windows werkt ook. Effect is echter hetzelfde: alles wat open staat ben je kwijt.
Ja een van de vervelende dingen bij windows 10. Ik heb er ook vaak last van tijdens HOMM III dan loopt de boel vast en kom je geeneens fatsoenlijk de taskmanager in om het dan maar handmatig geforceerd te sluiten. (het opent wel maar ik kan er verder niet inkomen omdat het juiste scherm nooit zichtbaar wordt wat ik ook probeer) Gelukkig gebeurt het niet zo vaak.sdk1985 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:19:
[...]
Heb hem inderdaad aanstaan (om de 2 turns x10). Ben nu maar gewisseld naar windowed mode. Dan kun je tenminste doorwerken.
Overigens hoef je niet persé te rebooten, jezelf afmelden bij Windows werkt ook. Effect is echter hetzelfde: alles wat open staat ben je kwijt.
Overigens vind ik grote maps leuk om te spelen en dan duren beurten erg langt naar mate de game vordert, dus ik zit toch wel op 'verplicht iedere turn' autosave.
In de vorige games werden de units ook in de fog-of-war geanimeerd en zat je daarop te wachten. Probeer eens animations en combat op quick te zetten. Wie weet hebben ze dezelfde "fail" gemaakt en is Civilization VI stiekem niets anders dan Civilization V.V
.
Die fail hebben ze idd gemaakt =)
Wat ik vooral irritant vind is de 'zoom' naar gevechten tijdens de AI turns, die zoom is gewoon niet zo lekker. Begrijp ook niet helemaal waarom je dat in Civ V wel goed doet en dan nu niet ,maar soit .
Nog even over de religie units. Als je deze een tijdje *rond* een holy place laat staan healen ze inderdaad. Ik heb zo'n vermoeden dat het ook afhangt van de hoeveelheid faith dat er van de plek uit gaat, maar de heal ratio is het spel niet echt duidelijk over.
Om te verdedigen tegen de bekeringsinvasie kan je een holy site bouwen richting de civ waarvan je aanvallen verwacht. Een of twee apostles en een of twee inquisitors is genoeg voor een stugge verdediging. Rond de holy site kunnen ze beetje healen en iedere keer als je een unit van hun pakt gaat jouw geloof de goede kant op ( met een beetje geluk bekeren ze zichzelf zo
) .
Inquisitors heb je alleen op je eigen grond wat aan. ( +35 attack op eigen gebied, anders zijn ze te zwak ).
Heb met een bijzonder zwakke geloof zo iedereen netjes buiten de deur weten te houden. .

Hier kwamen de Russen ( Geel ) klagen of ik ( Paars ) die ene unit van mij niet ogenblikkelijk bij hun grens kon weghalen
. Heb ze vriendelijk gemeld dat het niet de Krim was
Nog even over de religie units. Als je deze een tijdje *rond* een holy place laat staan healen ze inderdaad. Ik heb zo'n vermoeden dat het ook afhangt van de hoeveelheid faith dat er van de plek uit gaat, maar de heal ratio is het spel niet echt duidelijk over.
Om te verdedigen tegen de bekeringsinvasie kan je een holy site bouwen richting de civ waarvan je aanvallen verwacht. Een of twee apostles en een of twee inquisitors is genoeg voor een stugge verdediging. Rond de holy site kunnen ze beetje healen en iedere keer als je een unit van hun pakt gaat jouw geloof de goede kant op ( met een beetje geluk bekeren ze zichzelf zo
Inquisitors heb je alleen op je eigen grond wat aan. ( +35 attack op eigen gebied, anders zijn ze te zwak ).
Heb met een bijzonder zwakke geloof zo iedereen netjes buiten de deur weten te houden. .

Hier kwamen de Russen ( Geel ) klagen of ik ( Paars ) die ene unit van mij niet ogenblikkelijk bij hun grens kon weghalen

Ja echt verschrikkelijk, Ook de turns zijn niet significant sneller. Toch de twee groote (technische) minpunten uit eerdere civ's. En dit zou een nieuwe engine moeten zijn?
Don't trust an atom, they make up everything.
Ik snap niet dat ze de volgende punten niet zelf hebben ondervonden bij het testen:
- knopje om te schieten met een stad werkt slecht
- counter spionage in je eigen grond gebied, dat is in de end-game echt een click-fest (!)
- filmpjes in de diplomatie die gewoon te lang duren
- auto-cycle (of in ieder geval instelbaar maken)
- weergeven van laatste trade-route
En volgens mij is het dus niet mogelijk om gebouwen te verkopen/slopen? Ik kwam er te laat achter dat ik een archelogisch museum nodig had voor mijn artifacts. Ik had overal dat andere gebouw neergezet (theater geloof ik). Maar die kon ik niet slopen om hem te vervangen.
- counter spionage in je eigen grond gebied, dat is in de end-game echt een click-fest (!)
En volgens mij is het dus niet mogelijk om gebouwen te verkopen/slopen? Ik kwam er te laat achter dat ik een archelogisch museum nodig had voor mijn artifacts. Ik had overal dat andere gebouw neergezet (theater geloof ik). Maar die kon ik niet slopen om hem te vervangen.
Verwijderd
De andere punten heb je gelijk in naar mijn mening maar de 2 bovenstaande zijn uit te zetten. Filmpjes uit zit in de advanced graphics instellingen en auto cycle uit gaat als volgt:Mausz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:35:
Ik snap niet dat ze de volgende punten niet zelf hebben ondervonden bij het testen:
C:\Users\yourname\Documents\My games\Sid Meier's Civilization VI ", staat een bestand "UserOptions.txt" waar je "AutoUnitCycle" op 0 kan zetten
Gisteravond helaas de late end game crash gehad in mijn potje.
Is ook al het nodige op internet verschenen:
http://forums.civfanatics...-a-city-late-game.601772/
Altijd in dezelfde turn de crash direct naar desktop.
Is ook al het nodige op internet verschenen:
http://forums.civfanatics...-a-city-late-game.601772/
Altijd in dezelfde turn de crash direct naar desktop.
Ik heb inmiddels de Mac client gedownload en ben bezig met mijn eerste play-through 
Gisteravond was ik een beetje verbaasd hoe slecht de game er uit zag, totdat ik vandaag op een extern scherm ging spelen
Het lijk erop dat mijn 2014 high-end 15"MBP het toch een beetje zwaar heeft met deze game, iemand nog tips om de performance te tweaken behalve alles op low ?
Gisteravond was ik een beetje verbaasd hoe slecht de game er uit zag, totdat ik vandaag op een extern scherm ging spelen
Het lijk erop dat mijn 2014 high-end 15"MBP het toch een beetje zwaar heeft met deze game, iemand nog tips om de performance te tweaken behalve alles op low ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hier ben ik steeds mee bezig op 1v1 Deity. Je moet dan alsnog snel rushen om een Holy site te maken (en de boost daarvoor is een Natural Wonder ontdekken). Met een beetje pech ben je te laat om ook maar iets te kunnen doen. Je spreekt ook over Apostles en Inquisitors, maar die krijg je lang niet snel genoeg op Deity. Tot nu toe werkt bij mij alleen het verklaren van oorlog, waarna je de heilige eenheden kan killen (en ook zo je eigen geloof stimuleren inderdaad).Basszje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:08:
...
Om te verdedigen tegen de bekeringsinvasie kan je een holy site bouwen richting de civ waarvan je aanvallen verwacht. Een of twee apostles en een of twee inquisitors is genoeg voor een stugge verdediging. Rond de holy site kunnen ze beetje healen en iedere keer als je een unit van hun pakt gaat jouw geloof de goede kant op ( met een beetje geluk bekeren ze zichzelf zo) .
...
-Schietknop in een stad is inderdaad heel slecht. Het werkt goed als je het knopje ver links of rechts in beeld zet, omdat dan de overlay van een garnizoen-eenheid niet (onzichtbaar) in de weg zit.Mausz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:35:
-flmpjes kunnen uit, die zijn inderdaad ook na 1 uur spelen al irritant
-auto-cycle kan uit, maar wel vreemd dat dit niet in het spel een instelling is
-laatste trade route? Je kan in ieder geval rechts boven al je trade routes zien in een overzicht (naast city-states)
Je kan met een builder improvements slopen, maar ik weet niet of je ook een district kan slopen. Dat laatste wil je ook niet denk ik. Alsnog kan je in een tweede stad ook een theater-district bouwen. Dit is ook juist de bedoeling, zodat je beide soorten musea krijgt. Ik snap daarom wel dat gebouwen niet verwijderd hoeven te worden (je hebt eigenlijk zelf een verkeerde keuze gemaakt en daar draait het spel uiteindelijk om). Maar wat ik wel irritant vind, is dat je nergens meer kan zien welke gebouwen er al in een district zitten als het compleet is. Zo kan je ook niet meer zien welke bonussen er precies bij horen. Net als met een wonder. Ik zoek steeds het wonder in de tech- of civictree op, om te kunnen zien hoe het ook alweer precies werkte. Kan bij het wonder zelf nergens een tooltip vinden met informatie.
Het spel bevalt mij verder heel goed, alleen de UI is hier en daar zo onduidelijk. Hopelijk patchen ze dit snel. Begrijpen wat er gebeurt in het spel is toch wel het meest belangrijke onderdeel in een strategy setting.
Ik vind het een geweldig spel tot nu toe! Er zitten inderdaad flink wat bugs in nog, maar ik ga er van uit dat die opgelost gaan worden.
Niet alles is overigens een bug. Sommige dingen werken ook gewoon anders. Zo zag ik ook dat Noorwegen een tijd lang niets stond te doen met hun Settler. Totdat ik me realiseerde dat ze aan het wachten waren op een turn timer zodat ze hun belofte niet zouden breken.
Zelf heb ik ook wel wat problemen met productie, zeker ten opzichte van Science. Zo rond 1500 kan ik wel vliegen... maar de productie lijkt toch wat achter te lopen, ondanks de factory 6-tile bonussen. (En een encampment helpt ook met productie). Dus dan begin je redelijk vroeg aan een science victory, duurt het nog wel 90 beurten voordat je al die dingen gelanceerd hebt.
Researchen mag dus wel wat langzamer.
De AI is inderdaad ronduit dom, de surprise war zie je ruim van te voren aankomen. Ze verplaatsen hun hele leger naar jouw hoofdstad. Daarna " Surprise! " is het oorlog en worden hun units buiten je grenzen geplaatst. Ook de keuze's met het aanvallen die de AI maakt zijn slecht. Het lijkt wel alsof ze het bewust verkeerd doen zodat jij het leuk vind door ze te verslaan.
Wat ik wel jammer vind is, mede door de scheve verhouding van productie t.o.v. science, is dat exploration eigenlijk alleen nog je eigen continent is. Ik stuur geen boten er op uit, want dat is me te veel moeite terwijl ik in no-time een satelietje heb.
Niet alles is overigens een bug. Sommige dingen werken ook gewoon anders. Zo zag ik ook dat Noorwegen een tijd lang niets stond te doen met hun Settler. Totdat ik me realiseerde dat ze aan het wachten waren op een turn timer zodat ze hun belofte niet zouden breken.
Zelf heb ik ook wel wat problemen met productie, zeker ten opzichte van Science. Zo rond 1500 kan ik wel vliegen... maar de productie lijkt toch wat achter te lopen, ondanks de factory 6-tile bonussen. (En een encampment helpt ook met productie). Dus dan begin je redelijk vroeg aan een science victory, duurt het nog wel 90 beurten voordat je al die dingen gelanceerd hebt.
Researchen mag dus wel wat langzamer.
De AI is inderdaad ronduit dom, de surprise war zie je ruim van te voren aankomen. Ze verplaatsen hun hele leger naar jouw hoofdstad. Daarna " Surprise! " is het oorlog en worden hun units buiten je grenzen geplaatst. Ook de keuze's met het aanvallen die de AI maakt zijn slecht. Het lijkt wel alsof ze het bewust verkeerd doen zodat jij het leuk vind door ze te verslaan.
Wat ik wel jammer vind is, mede door de scheve verhouding van productie t.o.v. science, is dat exploration eigenlijk alleen nog je eigen continent is. Ik stuur geen boten er op uit, want dat is me te veel moeite terwijl ik in no-time een satelietje heb.
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Vooral het "overzicht" is ronduit slecht. Je kan niet makkelijk zien wat met wat interactie heeft, en hoe de bonussen werken, en ook weer veranderen door toevoegen van districten. Soms moet je zelfs noodgedwongen wat resources weghalen om iets ergens neer te proppen.
Verder vind ik de beide tech trees (tech en culture) wel leuk uitgewerkt maar als je aan het eind bent van beide cycli zit je zo'n beetje iedere andere turn dat weer in te geven. Waar is de productie stack van science/culture.
Spionage is alleen maar bleh. Poppetjes zijn lastig in te stellen, ik ben drie keer bezig om het allemaal in te stellen per spion en ze voegen niet veel toe naar mijn mening. Hopelijk is er ergens een instelling om dit te disablen, zoals bij civ 5 het geval was. Want op zich is eenmaal instellen niet erg, maar iedere 5 beurten ...
Verder vind ik de beide tech trees (tech en culture) wel leuk uitgewerkt maar als je aan het eind bent van beide cycli zit je zo'n beetje iedere andere turn dat weer in te geven. Waar is de productie stack van science/culture.
Spionage is alleen maar bleh. Poppetjes zijn lastig in te stellen, ik ben drie keer bezig om het allemaal in te stellen per spion en ze voegen niet veel toe naar mijn mening. Hopelijk is er ergens een instelling om dit te disablen, zoals bij civ 5 het geval was. Want op zich is eenmaal instellen niet erg, maar iedere 5 beurten ...
Hier gisteren eindelijk een serieuze pot gestart. Large, Islands en laag water. Heb nog niet heel ver verkend maar ik hoop op weinig water tussen de eilanden. Zal ik wel merken zodra ik de zee op ga.
Heb intussen de Germanen van mijn eiland verwijderd. En inderdaad, hij had 25 warriors rondlopen. Je plaatst 3 warriors in fortificatie op een heuvel met achter elk van deze 3 archers. De AI valt de warriors aan en jij schiet ze rustig af met je archers. ERg simpel allemaal, maar nu lopen ze in ieder geval niet meer de hele tijd in de weg.
Heb nu volgens mij een best groot eiland voor mij zelf met in ieder geval al ijzer als tactical resource en 3 citystates waarmee ik alleen zelf nog maar contact mee heb.
Tot nu toe elke 5-6 beurten wel een civic of research klaar. Die zaken gaan sneller dan de bijbehorende gebouwen en units bouwen, laat staan een beurt of 25 bezig zijn met een wonder ... . En heb zelfs nog helemaal niks in science geïnvesteerd. Mij bekruipt het gevoel dus dat ik qua technologie aan het achter lopen ben op de wereld.
Heb intussen de Germanen van mijn eiland verwijderd. En inderdaad, hij had 25 warriors rondlopen. Je plaatst 3 warriors in fortificatie op een heuvel met achter elk van deze 3 archers. De AI valt de warriors aan en jij schiet ze rustig af met je archers. ERg simpel allemaal, maar nu lopen ze in ieder geval niet meer de hele tijd in de weg.
Heb nu volgens mij een best groot eiland voor mij zelf met in ieder geval al ijzer als tactical resource en 3 citystates waarmee ik alleen zelf nog maar contact mee heb.
Tot nu toe elke 5-6 beurten wel een civic of research klaar. Die zaken gaan sneller dan de bijbehorende gebouwen en units bouwen, laat staan een beurt of 25 bezig zijn met een wonder ... . En heb zelfs nog helemaal niks in science geïnvesteerd. Mij bekruipt het gevoel dus dat ik qua technologie aan het achter lopen ben op de wereld.
Iemand een idee hoe ik CIV6 op 1920x1200 kan spelen op mijn Macbook ?
Ik geloof niet dat zoiets 'mid-game' kan, maar wel vanuit het hoofdmenu bij de options > graphic options.Bossie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:47:
Iemand een idee hoe ik CIV6 op 1920x1200 kan spelen op mijn Macbook ?
Inderdaad. Civ V is al even geleden voor mij .. Civ III nog langer.rockhopper schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:41:
Vooral het "overzicht" is ronduit slecht. ...
Maar het was toch ooit zo dat als je op een stad klikte je dan bijvoorbeeld kon zien hoeveel food je uit het land haalde + food uit trade + food uit perks. De bevolking x-aantal food opat, een y- aantal food verhandeld werd en dus een resterend aantal food in de groei van je stad werd gestopt.
Zo ook voor productie, culture etc.
Daarbij de tijd tot de volgende groei.
Nu had ik gisteren ineens rode icoontjes links, te weinig housing, te weinig food. Sorry maar dat zag ik nergens aankomen .. .
Dus ik heb eens een game opgestart met taakbeheer open. De CPU idled zich gewoon 3 minuten lang naar het punt waar mijn SSD de bestanden eindelijk in kan laden. Dat duurt tien seconden en dan idled de CPU nog even een paar seconden door en dan kan ik de game starten.

Als je op een stad klikt krijg je rechts onder wat info te zien waar o.a. staat hoeveel huizen je hebt en hoeveel er gevuld zijn.BenVenNL schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:54:
Nu had ik gisteren ineens rode icoontjes links, te weinig housing, te weinig food. Sorry maar dat zag ik nergens aankomen .. .
Te weinig food komt vaak omdat je een district/wonder bouwt op een plek die jij wel handig vind, maar dan raak je misschien +food kwijt
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!