Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:42
Basszje schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:45:
Hier pas om 2 uur dus ik denk niet dat ik ga wachten. Misschien dat ik morgen gewoon heel vroeg op sta ( 4 uur ofzo :P ) want het kriebelt wel.

Ik speel overigens geen multiplayer ( geen vaste tijden, geen vrienden etc ), nooit gedaan ook trouwens. Ik hoop dat de AI wat minder tam is dan die van Civ V, maar wellicht is dat dus ijdele hoop. Zelf ook al niet zo'n ruziezoeker dus wereldvrede ligt altijd om de hoek bij mij :P

En vrouw meldt dat ze het hele weekend moet werken @filmfest *O*
Ik denk dat er op een gegeven moment wel een Tweakers multiplayer sessie gaat komen (hoop ik :)). Ik start wss ook eerst met single player om alle nieuwigheid uit te proberen, maar als de mplayer beter wordt dan in CiV dan zal ik vooral mplayer gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het is uit in zone 1!
Veel speelplezier! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

* YellowOnline joint de hype train

Ik heb voor 't eerst in tien dagen wat vrije tijd, dus het kriebelt om nu te spelen. Ik heb een VPN in Australië (nou ja, overal ter wereld) dus ik moet geen moeite doen. Maar een account met 300 vnl. A-games riskeer ik niet graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nieuwe grammy voor Tin, het internet eist het. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dahal schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

Ik denk dat er op een gegeven moment wel een Tweakers multiplayer sessie gaat komen (hoop ik :)). Ik start wss ook eerst met single player om alle nieuwigheid uit te proberen, maar als de mplayer beter wordt dan in CiV dan zal ik vooral mplayer gaan spelen.
Ik heb 1000 uur CivV achter de kiezen zonder ooit multiplayer te doen. Soms ben ik 4 - 5 uur bezig voor een spelletje. Dat gebeurt zelden op één avond en om dat dan nog met iemand - of meerderen - anders te gaan doen plus het risico op ragequit... lijkt me geen sinecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Joehoe, key is binnen. Preloaden maar. Morgen wat eerder naar huis als dat mogelijk is :) Wellicht dit weekend een multiplayer potje. Steam naam = Loev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Ik kon het niet laten om toch nog snel 'n key van Kinguin te trekken voor 42 euro 8)

Preloaded and ready *O*
YellowOnline schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:23:
* YellowOnline joint de hype train

Ik heb voor 't eerst in tien dagen wat vrije tijd, dus het kriebelt om nu te spelen. Ik heb een VPN in Australië (nou ja, overal ter wereld) dus ik moet geen moeite doen. Maar een account met 300 vnl. A-games riskeer ik niet graag.
Ik heb begrepen dat dat sinds de Civ 6 release niet meer werkt - land van aankoop (indien bekend) wordt gebruikt voor de regio.

[ Voor 70% gewijzigd door Noxious op 20-10-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bij mij word het toch vroeg slapen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:20:
Bij mij word het toch vroeg slapen. :P
ja hier ook en morgen gewoon wat vroeger op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:36
Noxious schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:11:
Ik kon het niet laten om toch nog snel 'n key van Kinguin te trekken voor 42 euro 8)

Preloaded and ready *O*

[...]

Ik heb begrepen dat dat sinds de Civ 6 release niet meer werkt - land van aankoop (indien bekend) wordt gebruikt voor de regio.
Dat werkt nog steeds, VPN naar Azië en je kunt los met Civ 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Kippenvel! Zo mooi :>

Ondertussen de introductiefilmpjes aan het kijken. Nog een klein uurtje wachten en dan ga ik een half uurtje met de nieuwe features rommelen ter voorbereiding van morgen. Dan echt los, waarschijnlijk met Gorgo's Griekenland of Noorwegen :)

Update @ 1:08 Iets later dan gepland wordt Civ 6 op dit moment unlocked. Zone 2 kan los!!! *O*

Update @ 1:43 Net snel even 10 turns gespeeld. De game mechanics zijn t.o.v. Civ 5 en eerder behoorlijk veranderd. Zorg bijvoorbeeld zodra je de eerste Barbarian Scout tegenkomt ervoor dat deze dood is voordat deze weer thuis is, anders heb je een probleem als je ondertussen niet 2-3 Warriors en een Slinger hebt gebouwd en zo snel mogelijk het kamp sloopt. Zo niet dan ga je heel snel een wijze les "Hoe speel je de start game in Civ 6" krijgen. Je gaat morgen zelf wel zien wat ik daarmee bedoel :P

[ Voor 73% gewijzigd door mindcrash op 21-10-2016 01:50 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 13:32

Basszje

Reisvaap!]

Unpacking, 45 minutes remaining :|

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 22:51
Hij stond vanmorgen pre-loaded klaar. Was in 5 min aan het spelen.

Maar ja, nu eerst nog een dagje werken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
cannibal schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:18:
Hij stond vanmorgen pre-loaded klaar. Was in 5 min aan het spelen.

Maar ja, nu eerst nog een dagje werken :|
Ik ben wijs geweest, heb de PC thuis maar niet eens aan geslingerd. Vanavond maar eens kijken. Sowieso een tijdje geleden dat ik Civ echt gespeeld heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
De game is bij mij wel preloaded. Maar of ie dan ook unpacked is... Maar goede tip, even aanzetten als ik thuis kom. Kan ik na het eten direct aan de slag. Er is niks zo irritant als je de hele dag hebt zitten verheugen, het moment eindelijk daar is en je vervolgens nog 45min. naar het scherm mag staren :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 22:51
Ik had nog wel tijd om een goed uur te spelen.
Dus wel even er in kunnen komen. Al ruzie gehad met Spanje en daardoor leek ik zwak (ondanks dat Philip al snel weer vrede wilde) en begon ook Egypte al snel mij een denounce te geven. Op king loop je dus al snel tegen de "agenda's" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oke, CiV 6 heeft wel even nodig om een game in te laden, op mijn SSD. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij duurde het unpacken/installeren iets van 10 minuten.
Nu de tutorial aan het doen (meer voor de achievement die er vast bij zit :P ). Ziet er goed uit, allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:44
ook gekocht, wou een jaartje wachten.. maar kon het niet laten...

voor 33 pond bij Gameplanet UK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Behalve dat het strontirritant is dat de UI je blockeerd als je door de map wil scrollen lijkt me dit toch niet de bedoeling...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uI5KhiYwGRn1zgc9NhF51VTa/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VUMVrSkb7wVuVmnPQOEc3pDv/thumb.jpg

Dat wordt weer een middagje zoeken naar oplossingen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:22:
Behalve dat het strontirritant is dat de UI je blockeerd als je door de map wil scrollen lijkt me dit toch niet de bedoeling...

[afbeelding]
[afbeelding]

Alles goed met je grafische kaart? Misschien even Furmark draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

anandus schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Alles goed met je grafische kaart? Misschien even Furmark draaien?
Ik heb met geen enkele andere game problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Ik heb met geen enkele andere game problemen...
offtopic:
Hmm, okee ... Het lijken me namelijk typisch 'oververhitte kaart/corrupt geheugen' artifacts, en ik zie dit probleem nergens anders (Civfanatics/Reddit/2K Forums).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Klinkt meer als een driverprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:22:
[afbeelding]

Is dat nou een Brexit? :P

Overigens voor de mensen met een slechte computer, op mijn laptop met een derde generatie I7 and radeon nog-wat oud - loopt het vooralsnog behoorlijk ok ( 30 fps en vast niet ultra ). Dus je zou het er op kunnen wagen.

Eerste indruk is dat de map een behoorlijke kleurenchaos is in vergelijking met 5 en dat alles op een andere plek zit dus het is vooral even wennen. Alle dingen waar je je een ongeluk naar zocht in 5 hebben ze wel ergens weten weg te werken nu. En natuurlijk werkt alles anders, maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Delerium schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:02:
Klinkt meer als een driverprobleem.
Ik ben al bezig met de hotfix driver te installeren. Hopen dat dit werkt.
Dan ga ik zo meteen maar mijn game opnieuw begonnen want die klootzak van Noorwegen moest zo nodig de mooie plekjes voor mijn neus wegpikken. De settler was een turn weg...

Verder wat is het bloedirritant dat de UI je blokkeert als je wilt scrollen. Naar boven kan alleen door je muis onder de blauwe balk te houden en langs alle kanten zit de UI in de weg. Dat moeten ze echt snel gaan patchen. Voor de rest loopt het redelijk met wat settings zoals shadows uit en de rest maxed out. Daar blijf ik nog mee spelen omdat het soms een beetje hapert, zeker in combinatie met scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2020

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Hoi Hoi, ik kan me nog goed herhinneren dat ik als jonge snaak voor het uitstalraam stond van een klein donker computerwinkeltje en de doos zag staan van Sid Meirs Civlization... Sinds toen heb ik ze allemaal grijs gespeeld... ik heb ondertussen wss een paar duizend uur Civ erop zitten. Ik hou van lange spelletjes meestal dagenlang. Het is misschien onlogisch , maar ik heb nooit een multiplayer game gespeeld met Civ. Hoe valt dat mee ? Ik veronderstel dat dat zo'n spel 'korter' is en dat de game pass een stuk hoger ligt ?
Hoe is jullie speelervaring dan ? Doet het snellere spel geen afbreuk aan de game ? En is het niet vervelend om na iedere turn te moeten wachten ? Ik ga er vanuit dat de tjd per turn is beperkt ? Dus er minder tijd is voor micro management. Wat volgens mij toch essentiëel voor een goeie game...

Allee ik ben benieuwd, ik heb wel eens zin om mijn jarenlange Civ ervaring op jullie los te laten :D

Ps vanmorgen 1 Turn gespeeld... nu op't werk de klok aan't vooruitjagen... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door MyPhanTomMind op 21-10-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Vanochtend mijn game opgestart. King difficulty, standard speed, standard size, random leader (kreeg Aztec) en random map.
Mijn god! Wat een mogelijkheden :|, ik denk dat ik een aantal play throughs nodig zal hebben om aan de nieuwe district en unit mechanics te wennen. In de victory screen loop ik ook al aardig achter op de rest. Ging er eigenlijk ook wel vanuit dat ik niet zou winnen... AI tot nu toe, weinig op of aan te merken. Ik viel een city state aan en meteen denounced India mij. De city state zelf gaf weinig weerstand met zijn units, al moet ik zeggen dat de Eagle Warriors erg sterk zijn early game. Ben erachter gekomen dat als je een unit killed met je Eagle Warrior je alleen een kans op een builder hebt wanneer je een andere Civ of city state aanvalt en niet wanneer je Barbarians aanvalt. Zo had ik binnen no time iets van 6-7 builders rond lopen, districts en alle resources improved.
Het rare wat ik wel tegen kwam was dat Harald opeens zij dat hij mijn Navy heel indrukwekkend vond terwijl ik nog geeneens Sailing heb onderzocht...

Al met al heel erg gaaf tot nu toe en erg compleet naar mijn idee. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Thommiie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:32:
Allee ik ben benieuwd, ik heb wel eens zin om mijn jarenlange Civ ervaring op jullie los te laten :D
Met jarenlange Civ ervaring kom je in Civ 6 niet zo heel erg ver, vanwege de veranderingen. Als je bijvoorbeeld de klassieke opening kiest (Create city -> Monument) dan heb je in deze versie heel snel een probleem. Tevens werken policies behoorlijk anders, heb je rekening te houden met districts etc.

Feitelijk heb je in Civ 6 een betere start als je al een tijd Endless Legend en Endless Space van Amplitude hebt gespeeld, want een hoop dingen (zoals het district en policy systeem) lijken daaruit geleend :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thommiie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:32:
Het is misschien onlogisch , maar ik heb nooit een multiplayer game gespeeld met Civ. Hoe valt dat mee ? Ik veronderstel dat dat zo'n spel 'korter' is en dat de game pass een stuk hoger ligt ?
Hoe is jullie speelervaring dan ? Doet het snellere spel geen afbreuk aan de game ? En is het niet vervelend om na iedere turn te moeten wachten ? Ik ga er vanuit dat de tjd per turn is beperkt ? Dus er minder tijd is voor micro management. Wat volgens mij toch essentiëel voor een goeie game...
Je kan multiplayer op verschillende manieren spelen.
Online met 'vreemden' gaat vaak op quick speed en met een turn timer (30 seconden of een minuut), maar ikzelf speel vaak met vrienden gewoon op normale snelheid.
Het doet geen afbreuk aan de game, integendeel, mensen zijn een stuk slimmer dan de AI. Proberen je op het verkeerde been te zetten, in de val te lokken, weten goed gebruik te maken van alle systemen, denken veel beurten vooruit, etc.

Na iedere turn wachten duurt niet (veel) langer dan normaal, omdat je in principe tegelijkertijd speelt. Pas bij oorlog wordt het turn-based (voor degenen die oorlog hebben).
mindcrash schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:40:
[...]
Feitelijk heb je in Civ 6 een betere start als je al een tijd Endless Legend en Endless Space van Amplitude hebt gespeeld, want een hoop dingen (zoals het district en policy systeem) lijken daaruit geleend :)
offtopic:
Even voor de goede orde: Endless Legend had de ideëen van districten weer uit een ander spel geleend :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 21-10-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
#Onemoreturn dan eindelijk begonnen met de tutorial, gezien alle veranderingen en reacties hierboven de meest slimme zet om niet mijn civ ervaring te gebruiken maar even te kijken naar hoe het anders kan/moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De driver lijkt een beetje te helpen maar nog steeds artifacts. Straks toch maar eens Furmark op gaan starten want ik ben bang dat het toch de GPU is...

Ondertussen nu twee games afgebroken. De eerste had ik al gezegd, de tweede omdat deze game nu al hopeloos verloren was. Huge map, een AI eruit gehaald, na 67 turns waren er al drie vermoord door andere AI's...
De AI is op het moment gewoon belachelijk moordlustig en spamt in het begin alleen maar warriors. Ze vallen vervolgens alles aan dat in de buurt is. Spammen van steden doen ze ook waardoor ik heel snel, enorm achter lag.
-Technologie en eureka moeten getweeked gaan worden. Op Prince was Sumer ergens in 700 AD al bij de renaissance. Dat terwijl ze Rusland binnen no time hadden vermoord en in een lange oorlog waren met Brazilië. 8)7
-Terrein is onduidelijk. Je ziet niet in een oogopslag het verschil tussen jungle of bos. Hier mis ik de veel
duidelijke afbakening van CiV 6 wel. Het is natuurlijk ook wennen maar CiV 5 was hier heel goed in.
-Grafisch is het moeilijk te beoordelen. Ik ben een beetje aan het zoeken welke opties beter zijn omdat het op het moment er gewoon niet mooi uitziet. Veel te scherpe randen van gebouwen en dat stoort terwijl CiV 5 daar juist geen last van had.
-Het districtenstelsel vind ik dan wel leuk en begin ik ook al goed te begrijpen. Dat ik een schema voor me heb liggen en alles goed uitplan helpt.
-Verder nog wat dingen waar ik de UI niet duidelijk vind. Ik heb bijvoorbeeld nog niet gevonden hoeveel voedsel je nodig hebt.

Het is zeker geen slechte game maar verbeteringen zijn er wel te bedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vf0E378CuiRY7Ma3nrbiLYEr/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OhzPPG93QMhNrvDA4ht1aS4F/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MCZecxKE4tabPQ0iPyq4t6oZ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E6P0CTYVmRbn1L4yP6ez5aLD/thumb.jpg

Bezorger was iets eerder dan beloofd, maar je hoort mij niet klagen :9~ :9~ Tijd om te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enige weken geleden Civ V gekocht, om eens te proberen of ik het wat vond. Ik wil me er zeker nog in gaan verdiepen, maar momenteel lastig om de tijd daarvoor te vinden. Wat raden jullie aan, dit zijn denk m'n opties:

- Doorgaan met Civ V om er handiger mee te worden en daarna overstappen op Civ VI
- Civ VI kopen en daar mee verder
- Nooit meer spelen en potentieel honderden tot duizenden uren besparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
Gisteravond key binnen gekregen en direct ge-preload. Vanmorgen 15 min kunnen spelen, nu tijd uitzitten op werk 8)7. Van wat ik heb meegekregen gaat hier weer makkelijk een paar honderd uur in zitten, nu al een geweldige game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:57:
Ik heb enige weken geleden Civ V gekocht, om eens te proberen of ik het wat vond. Ik wil me er zeker nog in gaan verdiepen, maar momenteel lastig om de tijd daarvoor te vinden. Wat raden jullie aan, dit zijn denk m'n opties:

- Doorgaan met Civ V om er handiger mee te worden en daarna overstappen op Civ VI
- Civ VI kopen en daar mee verder
- Nooit meer spelen en potentieel honderden tot duizenden uren besparen :+
De laatste optie, serieus.. ;)

Civ V en Civ VI verschillen enorm, laat ik daarmee beginnen. Het is voor mij nu heel erg wennen hoe het allemaal in elkaar steekt en ik heb toch wel meer dan 100 uur in een aantal verschillende Civs zitten.
Als je nog niet bekend bent met Civ dan is Civ V denk ik tot nu toe de meeste complete game die er is. Echter, de toevoeging van districts in Civ VI, het niet spammen van wonders in 1 stad vind ik een geweldige toevoeging aan de game. Er zijn zeker nog wat dingen die verbeterd moeten worden aan Civ VI en ik ga er eigenlijk vanuit dat de game met de DLCs en de uitbreidingen die gaan komen alleen maar beter gaat worden.
Wat verstandig is durf ik niet te zeggen. Misschien wordt je een beetje overdonderd door alle nieuwe toevoegingen, maar het kan juist ook in je voordeel zijn omdat je niet in de standaard Civ V modus gaat zitten spelen. Al met al :P doe wat je niet laten kan, maar je hebt Civ V niet nodig om beter te zijn in Civ VI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Ik heb even 2 keer op prince gespeeld, quick, small, continent. Iets te makkelijk, maar wel goed om te leren en te proberen.

Waar ik vooral op moet letten is gericht boosten en wat meer exploren en ook voor een coastal city gaan. Wel wat weinig civs om uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Nou mooie actie :P

Op mijn laptop draait 'ie dus niet, en ben pas zondagavond weer bij m'n pc :P

Wel een poging gedaan met dxcpl maar helaas, dat heeft niet mogen lukken.

Ah well, nu speelt m'n vriendin 'm via family sharing. Punten gescoort xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 19:36
Noxious schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:50:

Ah well, nu speelt m'n vriendin 'm via family sharing. Punten gescoort xD
Mijn vriendin wil hem niet proberen, nog tips om haar over te halen?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Sporedd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:54:
[...]

Mijn vriendin wil hem niet proberen, nog tips om haar over te halen?
Dunno, mijn vriendin speelt usually meer games dan ikzelf dusja.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxious schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:50:
Nou mooie actie :P

Op mijn laptop draait 'ie dus niet
Geprobeerd om alleen in strategic mode te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
Mijn vrouw mag niet spelen van mij. Want dan wordt ons kind verwaarloost :P

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 19:36
Het leek mij wel leuk om samen te spelen! maar goed de enige ervaring die ze heeft is The Sims en een beetje Anno 1404.>.<

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
anandus schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:58:
[...]
Geprobeerd om alleen in strategic mode te spelen?
Helaas, hij start niet eens.

Ik heb pogingen gedaan om DirectX 11 support te faken met dxcpl maar no go, zelfde error over geen valid graphics device.
Sporedd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:03:
Het leek mij wel leuk om samen te spelen! maar goed de enige ervaring die ze heeft is The Sims en een beetje Anno 1404.>.<
Jammer, Anno vond mijn vriendin ook wel vet cool, helaas krijgt ze het niet meer aan de praat op d'r laptop.
Gelukkig heeft ze nog iets van 400 games op Steam, en een Ps3 :P

[ Voor 38% gewijzigd door Noxious op 21-10-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxious schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:03:
[...]

Helaas, hij start niet eens.

Ik heb pogingen gedaan om DirectX 11 support te faken met dxcpl maar no go, zelfde error over geen valid graphics device.
In opties kan je kiezen dat-ie in strategic view opstart, misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ook maar overstag gegaan. Geen zin in potentieel grijze keys of via kinguin, maar de MM heeft hem gelukkig ook betaalbaar voor 42 (bedankt voor de tip eerder in dit topic). Er zit zelfs Aztec bij zo te zien en niet onbelangrijk er is weer eens een fysiek spel aangeschaft.

Nu tijd om even snel een game te doen, tutorial ofzo want helaas verjaardagen dit weekend.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
rockhopper schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:10:
Ook maar overstag gegaan. Geen zin in potentieel grijze keys of via kinguin, maar de MM heeft hem gelukkig ook betaalbaar voor 42 (bedankt voor de tip eerder in dit topic). Er zit zelfs Aztec bij zo te zien en niet onbelangrijk er is weer eens een fysiek spel aangeschaft.

Nu tijd om even snel een game te doen, tutorial ofzo want helaas verjaardagen dit weekend.
Ik heb 'm van Kinguin voor hetzelfde bedrag, niet slecht :)
anandus schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:09:
[...]
In opties kan je kiezen dat-ie in strategic view opstart, misschien helpt dat?
Nope, hij komt het spel niet eens in. Jammer maar helaasch. Ah well, zomdagavond dan maar *O*

https://www.reddit.com/r/...luck_running_civ_vi_on_a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Noxious schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Ik heb 'm van Kinguin voor hetzelfde bedrag, niet slecht :)

[...]

Nope, hij komt het spel niet eens in. Jammer maar helaasch. Ah well, zomdagavond dan maar *O*

https://www.reddit.com/r/...luck_running_civ_vi_on_a/
Liever een fysieke kopie, er zit ook een stoffen landkaart bij (van onze Aarde wereld) al stelt dat niet zoveel voor. De 'bonus' Aztec is kennelijk de pre-order bonus, steam zegt 25th anniversary edition pre-order bonus. Toch leuk dat je die erbij krijgt, maar goed nu eerst even een half uurtje wachten totdat steam de hele bende binnen gestuurd heeft. En tja kinguin is natuurlijk lekker vanuit de luie stoel, ik mocht er nog even voor de stad in.
JanW schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:10:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Bezorger was iets eerder dan beloofd, maar je hoort mij niet klagen :9~ :9~ Tijd om te beginnen :)
@JanW is dat de speciale edition met muntenset die ik op de foto's zie?

[ Voor 29% gewijzigd door rockhopper op 21-10-2016 15:19 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Jep, bij Yourgamezone besteld voor 45 euro. Volgens mij verkeerd geprijsd, want een uur later was de prijs ineens 75 euro, maar wel gewoon netjes geleverd voor de prijs, dus je hoort mij niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het spel toont zeker potentieel. Het lijkt ook veel meer gericht op oorlogvoering. Je hebt meer goud en kan dus een groter leger ondersteunen en de units zijn vrij goedkoop. Het resultaat is dat de AI werkelijk moorddadig is en er altijd wel een paar civs vroeg sterven.

En voor wie zich afvraagt wat ik bedoel met warriorspam. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1nn97bvFyk3QrjmgEHbfeffc/thumb.jpg

Overgens is het zijn eigen schuld want meneer Noorwegen dacht dat ik wel een makkelijk doel was en ruste me meteen aan het begin van de game. Dus ik sloopte zijn leger, nam zijn hoofdstad in en sindsdien komt hij me af en toe beledigen. Sparta Griekenland dacht ondertussen leuk te zijn en een stad te bouwen vlak naast mijn hoofdstad. Athene was snel afgebrand. Daarna nog lang oorlog moeten voeren want Gorgo wil niet zomaar vrede sluiten.

Daarna flink opgebouwd en toen zag ik dit. Toch maar een preventieve oorlog voordat de hele map volstaat met warriors. 8)7

edit: het zijn er nog veel meer. De AI moet echt wat aanpassingen krijgen denk ik wat deze spammed alleen maar warriors, archers en chariots. Overgens ga ik dit makkelijk winnen met mijn twee soevereine stadstaten, encampments, muren en eigen leger van zwaardvechters. :+

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-10-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Civ VI kopen om er achter te komen dat hij niet voor Mac is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:34:
Civ VI kopen om er achter te komen dat hij niet voor Mac is... 8)7
In de komende twee weken komt hij voor de Mac ook uit, no worries.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De handleiding (PDF, 180blz). Officiële link :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 21-10-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de mensen die op een papieren versie hoopten bij een fysieke kopie: no such luck.

Geeneens uitleg dat je eigenlijk alleen de key in steam hoeft in te voeren, nee ze laten je braaf alles via dvd doen om het vervolgens alsnog te laten registreren via steam 8)7

Net de tutorial afgerond, kennelijk telt het niet als 'winst' want geen victory achievements unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb bij steam de code van de CD ingevuld en nu staat hij in mijn steam-lijstje.

Ik heb echter een mac en ga geen windows booten dus wacht nog even geduldig af. Volgende week nieuwe macs (fully loaded speciaal voor civ6 kopen) of over 2 weken alsnog een mac-versie spelen.

Ik lees wel eerst ff bij. Ik kan mijn zenuwen wel een week of 2 bedwingen (vandaar apple-relases.....) en hoor wel welke bugs er zijn en zie de eerste patches wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 21:11
rockhopper schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:38:
[...]
Geeneens uitleg dat je eigenlijk alleen de key in steam hoeft in te voeren, nee ze laten je braaf alles via dvd doen om het vervolgens alsnog te laten registreren via steam 8)7
Ja dat was bij V ook zo. Toen heb ik alsnog een torrent gedownload. Ik vind het jammer dat ik eigenlijk niet meer 'gewoon' een game kan kopen. Zit nog te dubben of ik hem dan maar weer 'steel' of door de zure appel heen bijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want Steam is echt zo'n ramp? Zit mij niet echt in de weg eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Na acht uur heb ik me dan ook eindelijk los weten te trekken. :P

-Er zitten wat kleine bugs in de game zoals sommige ranged units die opeens niet willen vuren op iets binnen bereik. Voor de rest gewoon een stabiele game.
-Techthree en civictree zijn een beetje raar. Aan de ene kant heb ik niet het gevoel ergens naartoe te willen rushen zoals in CiV 5 met tech. Aan de andere kant is er wel veel herkenbaar. De civics zijn leuk maar de meeste zijn niet echt geweldig. Het kan diverser heb ik het idee. Ik draai namelijk nog steeds een van de eerste die je unlocked na bijna 200 turns namelijk +1 productie voor elke stad.
-Districten blijft op mij groeien. Gewoon een interesant systeem. Maakt verdedigen van je rijk ook interesant. Ik was er meteen al achter dat je het beste steden langs een rivier kan bouwen als grens en tussen de steden je encampments moet plaatsen zodat ze twee steden dekken en gedekt worden door twee steden. Het alternatief is ze vooruit schuiven in een schaakpatroon en voor een verdediging in de diepte te gaan. Ze hebben exact dezelfde defensieve stats als de bijbehorende stad en dat maakt ze erg sterk in de verdediging.
-De units zijn overduidelijk veel goedkoper dan in Civ 5. Je kan met gemak een groot leger bouwen en onderhouden. Upgraden is alleen niet goedkoop waardoor het loont om je units met weinig upgrades te wissen, nieuwe te bouwen en met het geld dat de verkochte eenheden opbrengen je betere te upgraden. In CiV 5 kon je altijd met gemak upgraden en dat is denk ik hier niet meer zo.
-Galeien kunnen nu ook de oceaan op als je cartografie unlocked.
-De bouwers zijn ook leuk, zeker met een latere policy waar je vijf bouwers krijgt. Dan gaat het hard met upgrades.
-Housing is een probleem geworden. Ik bouwde toch al mijn steden aan de rivieren dus het aquaduct met +2 housing is het eigenlijk niet waard. Ondertussen loop ik wel tegen een hardcap van 10 pop aan. Neighbourhoods unlock je via de civictree en dat duurt nog even. Dat is een minpuntje omdat je nu met dode groei zit en er zijn veel minder gebouwen in deze game waardoor je ook niet alles kan dumpen in productie. Uiteraard wel in nog meer units.
-Last but not least. Ik zit in de vroege renaissance en ik heb zeker nog niet het gevoel dat ik alleen maar knopjes indruk en dat het pas weer richting modern interesant wordt. Genoeg te doen qua nieuwe steden en districten. Alleen voor mijn hoofdstad kan ik eigenlijk bijna niks meer. Misschien maar wat extra steden gaan bouwen. Daar moet ik alleen land voor gaan zoeken want er is weinig meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vermaak me ook prima met deze game :Y 1 irritant puntje vind ik het volgende: ik speel met Japan tegen Arabië, Brazilië, Egypte & Aztec, en ik ben nog nooit zelf een oorlog begonnen. Toch word ik constant gekleineerd door al mijn tegenstanders, en zelfs 1x verklaarde Brazilië mij de oorlog waarna ik werd denounced door alle tegenstanders omdat ik hem terug aanviel :D Vind dat wel vrij krom eigenlijk. Sowieso word ik constant denounced door al mijn tegenstanders (gewoon Warlord AI) terwijl ik nooit iemand aanval.

Wat er net gebeurde spande de kroon. Arabia valt Brazilië aan dus ik dacht ik ga Arabia helpen door Rio de Janeiro van de andere kant de bestoken. Wat doet Saladdin vervolgens? Mij denouncen omdat ik een warmonger ben. WTF! :?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja, de AI haat je standaard. Daar moet denk ik ook even naar gekeken worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan ook door hun agenda komen, natuurlijk (de ene civ haat je als je een groot leger hebt, de andere weer als je een klein leger hebt, etc. Er is altijd wel iemand die je haat :P )

En een oorlog verklaren zonder casus belli zorgt voor een hele grote warmonger penalty.

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 21-10-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Snelle vraag; is de game bij jullie al eens gecrashed? Hier bevriest het beeld soms als ik bijvoorbeeld het policyscherm weg wil klikken of wanneer er een wonder gebouwd word, dan stopt hij ineens in dat filmpje.

Vraag met af of het aan de game of aan de overclock van mijn GPU ligt, dat laatste lijkt me raar, want het zou de enige game zijn die daarop crasht, maar je weet het maar nooit.

Komt deze crash 1 van jullie bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog geen crash gehad, maar ik heb ook 'maar' 10 uur gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Laatst online: 10-10 19:41
Net even het spel gestart en een beetje de tutorial gespeeld. Helaas geen tijd voor meer op dit moment.

Kreeg een beetje een Game of Thrones vibe, de intro wordt ingesproken door Sean Bean en zat eigenlijk te wachten tot die dood ging tijdens de intro. Vervolgens start ik de tutorial en werd ik begroet door accent dat mij deed denken aan. 'You know nothing Jon Snow', passend voor de tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:51
Wellicht off-topic, maar ik zie dat mijn iMac een NVIDIA® GeForce® 675MX heeft en volgens Aspyr is deze 'not supported'.

Wat denken jullie gaat Civ6 draaien op mijn Mac en wat zouden de beperkingen kunnen zijn van mijn grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:33
Ik zie niet waarom het spel het niet zou doen met die kaart. Ik heb een Quadro M1000M en daar doet die het ook prima op, alles op max @1080p met stabiele 30fps (want vsync).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Windows zou-ie het inderdaad prima doen met die kaart. iOS weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:33
MacOS of OSX bedoel je ^^ Denk niet dat er ook maar een enkel iOS apparaat is dat dit spel zou kunnen trekken momenteel.
Maar inderdaad, je weet het maar nooit op dat OS van Apple. Ik verwacht in ieder geval hardwarematig geen problemen en als Aspyr de port doet dan zal het wel goedkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 21-10-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Oh, okee, dacht dat Apple dat gelijkgetrokken had en dat het allemaal iOS was tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Laatst online: 11:44
Hier nog een eerste reactie na wat speeluren. Referentiekader: alle civs vanaf deel 1 (Amiga!) gespeeld en deze week pas weer aan civ5 begonnen n.a.v. een multiplayer dagje met vrienden. Meestal vind ik king/emperor level het leukste, qua verhouding snelle fun/ trager denkwerk.

Mn eerste gevoel is toch lichte teleurstelling, de graphics zijn wennen en de interface ronduit onduidelijk. Iemand zei dat het er uit zag als een tablet game (*spuugt op grond*), treffende omschrijving.

Om de een of andere reden voelt dit (nog) niet als echt Civ, niet de euforie die ik bij deel 5 had (ondanks het feit dat de vanilla versie te dumbed down was).

Wellicht moet ik het wat tijd geven, het systeem met zones/districten is een leuke nieuwe stap..maar vereist een stuk leercurve en gewenning. Ik zeur al jaren om meer complexiteit in Civ (zie civ4 complete), maar alle kleine bonussen zijn gewoon (nog) lastig te omvatten.. net als veel civ unique abilties. Wat is er mis met een kleiner aantal bonussen met grotere impact? Wat is Civ5 BNW dan heerlijk straight forward eigenlijk.

Ik geef het wat tijd.. het feit dat ik tegelijk nog met civ5 bezig was plus alle benodigde gewenning verkleuren mn oordeel wellicht. Op dit moment klopt het gewoon niet, het One more turn gevoel is er niet direct. Dit was bij voorgaande delen wel zo voor mij :(

Na een nachtje slapen zie ik heus wel in dat er in deel 6 veel goede dingen zitten, het government systeem met kaarten vind ik prachtig. Al blijf ik terug verlangen naar het oude, statische systeem in de eerste delen.

Republic of democracy gaf je toen bijvoorbeeld mega bonussen, maar oorlog voeren was bijna onmogelijk door war weariness. Troepen buiten de grenzen was meteen reden tot onrust (iets met troepen naar Irak en realisme?)Je eigen parlement kon gewoon achter je rug vrede sluiten, geweldig eigenlijk. Flink realistischer.

Wou je vrijheid en ultieme macht als leider van je civ en lekker oorlog voeren? Prima, dan kon je als autocratische of fundamentalistische staat aan de slag... maar wel met een economie uit het stenen tijdperk. Ben ik de enige die dat systeem prachtig vond?

P.s. dat de AI "vals speelt" met meer eenheden is een bekend gegeven, maar als ik het goed begreep wordt de unit strength ook gebuffed? dus op Deity heeft de AI spearmen die stiekem zo sterk zijn als mijn musketman oid? lijkt me een domme en onwenselijke keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Krijg allemaal missionarissen van de Romeinen om mijn oren (lopen er nu 6 over mijn 4-steden rijk en nog meer onderweg) . In civ v kon je er nog wat tegen doen, maar hier nog niet iets gevonden.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:24:

-Housing is een probleem geworden. Ik bouwde toch al mijn steden aan de rivieren dus het aquaduct met +2 housing is het eigenlijk niet waard. Ondertussen loop ik wel tegen een hardcap van 10 pop aan. Neighbourhoods unlock je via de civictree en dat duurt nog even. Dat is een minpuntje omdat je nu met dode groei zit en er zijn veel minder gebouwen in deze game waardoor je ook niet alles kan dumpen in productie. Uiteraard wel in nog meer units.
Er zitten wel meer grapjes aan die housing inderdaad. Je krijgt housing voor farms en dergelijke uitbreiding en kennelijk heb je ook iets als 'appeal' wat nog iets met de housing doet, maar dat is mij ook niet helemaal duidelijk nog. Wellicht later.

Overigens de knopjes 1-5 heb je verschillende overlays ( religie,appeal, settler ), die zijn wel interessant. Ik mist wel de 'C' om de unit weer te centeren op je scherm :'( .

Zelf heb ik vooral het idee dat ik die districts niet onder de knie heb ( ik doe maar wat ) . Zou je je hoofdstad nou van bijna alle districten moeten voorzien of bij elke stad heel selectief zijn? Als ik de boosts zie zou je in elk geval flink moeten stadsspammen, iets dat Civ V wel heeft afgeleerd bij mij :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Basszje schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:06:
[...]

Er zitten wel meer grapjes aan die housing inderdaad. Je krijgt housing voor farms en dergelijke uitbreiding en kennelijk heb je ook iets als 'appeal' wat nog iets met de housing doet, maar dat is mij ook niet helemaal duidelijk nog. Wellicht later.

Overigens de knopjes 1-5 heb je verschillende overlays ( religie,appeal, settler ), die zijn wel interessant. Ik mist wel de 'C' om de unit weer te centeren op je scherm :'( .

Zelf heb ik vooral het idee dat ik die districts niet onder de knie heb ( ik doe maar wat ) . Zou je je hoofdstad nou van bijna alle districten moeten voorzien of bij elke stad heel selectief zijn? Als ik de boosts zie zou je in elk geval flink moeten stadsspammen, iets dat Civ V wel heeft afgeleerd bij mij :P .
Elke stad kan in principe alle districts hebben, maar je zit ook met ruimte.

Ik denk dat het handiger is om het te verdelen, zodat je bij elke stad een district met max bonus hebt, want je hebt ook nog improvements nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ikzelf probeer mijn steden te specialiseren, simpelweg omdat de ruimte en de hamertjes er niet voor zijn om alles overal te bouwen.

Appeal is voor neighbourhoods. Hoe hoger het appeal, hoe meer housing het oplevert :)
_Anvil_ schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:57:
Om de een of andere reden voelt dit (nog) niet als echt Civ, niet de euforie die ik bij deel 5 had (ondanks het feit dat de vanilla versie te dumbed down was).

Wellicht moet ik het wat tijd geven.
Ik denk het? :P
Als je euforie had bij deel 5, dan moet dat nu helemaal het geval zijn?
Het is een wereld van verschil vergeleken met Civ 5.
Er zitten nu al zoveel systemen in (spionage, religie, ideologieën, great works, etc.), die bij deel 5 er niet in zaten.
Wat dat betreft, zeker ook vanwege districts, is Civ6 een stuk complexer dan Civ5 was. Misschien door dat puzzelelement en de vele systemen zelfs complexer dan Civ4 was (maar ik kan me niet precies meer herinneren hoe Civ4 was toen het net uitkwam).

Het is inderdaad wel zo dat de UI wat getweakt mag worden, sommige dingen zijn inderdaad nog wat onduidelijk, dat ben ik met je eens.
En die automatische unit-cycling is vre-se-lijk irritant :X
edit:
Oh, dit kan je uitzetten door 'AutoUnitCycle' in UserOptions.txt naar 0 te veranderen :)

Ook moet er goed gekeken worden naar het upgrade-systeem, want de AI upgrade nauwelijks, maar ik weet niet precies wat hier de exacte oorzaak voor is (beslissings-AI, slechte verdeling resources, kosten, iets anders).

Maar het zijn allemaal aspecten die (makkelijk) in patches te verhelpen zijn, wat dat betreft maak ik me ook verder geen zorgen.
Het fundament dat er ligt is in ieder geval heel erg goed en daar kan goed op verder gebouwd worden de komende vijf jaar :)

Hier in ieder geval wel last van het 'one more turn'-syndroom. Om 2 uur gaan slapen, maar om 7 uur was mijn dochter alweer wakker :P :X

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 22-10-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Gisteravond tot een uurtje of 10 door gespeeld en over het algemeen bevalt de game goed.
Pluspunten:
- Ziet er echt prachtig uit. De eerste screenshots lieten me twijfelen over de grafische keuzes die ze maakten, maar na een uitgebreide speelsessie helemaal niet meer.
- Idee van districts is een mooie toevoeging en maakt het weer nieuw voor de ervaren Civ V speler.
- De civic tree is ook een leuke toevoeging. Niet meer Tradition > Patronage/Aesthetics > Rationalism, maar volledig eigen keuze. Voelt weer unieker aan.
- Op de schop gaan van verschillende victory conditions. Science is uitgebreider, faith is nieuw, tourism/culture is nog vaag en domination is gewoon domination.
- Agenda's van leaders. Je kan gewoon niet iedereen tevreden houden. Doe je rustig aan met je religie, komt Kongo zeuren dat je geen missionaries naar hem toe stuurt. Ga je berserk met je religie dan heb je Saladin op je dak.

Minpunten
- Civics, in het begin is het nog wel te doen, maar op een gegeven moment ben je het overzicht volledig kwijt. Zoveel kaarten met zoveel mogelijkheden. Je zou ze moeten kunnen filteren en het zou helemaal mooi zijn als je het effect zou zien van de gekozen kaart. Bijvoorbeeld de boost van je theatre square, wat levert me dit nu op voordat ik op confirm klik.
- Unit cycling. Heb al twee keer een builder de halve map over gestuurd omdat de game gewoon van hot naar her cyclet :/
- De agenda's van de leaders. Gisteren met Frankrijk een game gehad waarbij ik geen oorlog wilde voeren, krijg ik ineens richting het eind drie dow's op mijn dak, zelfs van Ghandi die de hele game door mijn buddy was. Ghandi afgemaakt, want meneer had meer één stad en de rest vrede mee gesloten, maar dat was een onbegrijpelijke actie ineens.
- Traden is minder overzichtelijk. In Civ V kon je je trades sorteren op trade income, science etc. Nu moet je door een waslijst aan opties de beste keuze eruit zien te vissen.
- AI in het algemeen. Domme keuzes, niet upgraden van units, settlers een hele game lang in de capital houden.
- Wat kleine bugs links en rechts. Zo had Ghandi de hele game lang een battering ram van barbarians in zijn army district. Ik kon 'm niet voor hem weg halen en zelf kon hij het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Ik ben nu rond 1500 AD en heb bijna de neighbourhood unlocked. Dan zal het snel gaan qua groei. Steden spammen lijkt hier ook de juiste tactiek aangezien je totdat je de neighbourhood hebt gewoon niet verder kan komen dan 12 pop tenzij je gekke dingen gaat doen zoals vijf handelsroutes vanuit een stad. Ja, een stad heb ik over de housing limiet gekregen. :P

Verder kan ik iedereen aanraden om het districten cheat sheet uit te printen en erbij te pakken. Dat helpt enorm. :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/roUW0RN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 16:02
Ik was ivm drukte te laat met press access aanvragen dus ik heb de game gisteren gekocht. Heb de game twee uurtjes gespeeld inclusief de tutorial.

Civilization VI lijkt tot nu toe erg veel elementen van Civilization V te bevatten. Ik kwam o.a. bij het geloof letterlijk dezelfde bonussen tegen. MAar tot heden mag dat de pret niet drukken. Er is toch genoeg anders waardoor er veel te leren valt.

Heb wel een paar vragen:
-Is het nu niet zonde om een wonder als Stonehenge in je capitol te bouwen? Neemt immers permanent ruimte in.
-Hoeveel tiles kan een stad maximaal gebruiken (bijv 4 of 5 tov het centrum)?
-Kun je districts ook slopen? (Heb een aquaduct gebouwd aan een stad met een rivier).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En de game heeft besloten mij gigantisch te naaien...
Er zijn drie continent in mijn game, ik beheers meer dan de helft van een continent. Blijkt er maar een, ja een plek te zijn op het hele continent waar je kool kan krijgen, net buiten mijn grenzen en bij een stad van Egypte, de enige die nog niet een volledige klootzak tegen me is. 8)7

Dus op zoek naar alternatieven en gevonden, twee vlak bij elkaar, geen civ in de buurt, mooie gebieden en bij stadstaten, aan de andere kant van de wereld...
Het duurt 30 turns met een settler om er te komen en dat is via onverkende landroutes waar ik gegarandeerd vastloop en terug kan. Het zal dus eerder 40+ turns zijn omdat ik handmatig via de zee zal moeten. :X

Why u do this game? :-(

Oke, toch dichterbij wat gevonden. Ook meteen de meest glorieuze stadstaat in de game gevonden. :7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P15LMES3NPpDKL5JQmhFdZ4r/thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-10-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dat is irritant ja.

Ik merk wel dat ik me iets meer begin te storen aan bepaalde dingen.

Warmongering is zo bugged als wat schijnbaar (zie ook mijn vorige post). Maar vind de AI sowieso vrij buggy. Duitsland plaatst een stad precies naast mijn grens, en als ik vervolgens iets verder uit de buurt zelf een nieuwe stad plaats krijg ik gelijk dreigementen van Duitsland dat ik niet te dicht bij hem moet settlen. Wie begint er nou?! :P

Maar het meest storende vind ik wel hoe lang het duurt om Wonders & Districts te maken t.o.v. Science progressie. Ik ga als een speer door m'n Science progress heen maar omdat het zolang duurt om dingen te maken in m'n steden kan ik nooit de boosts unlocken. Natuurlijk is dit ook niet nodig omdat het toch al zo snel gaat met Science, maar een beetje krom vind ik het wel.

Ben wel blij met de Barbarians in Civ6, die houden je lekker scherp en zorgen ervoor dat je je steden niet helemaal defensieloos kan laten.

In deze Reddit thread: https://www.reddit.com/r/.../does_civ6_feel_sluggish/ worden wel goeie punten aangedragen die in de toekomst nog gefixed kunnen worden :Y

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Als ik een andere stad wil innemen dan is het maken van een stormram geen slecht idee lijkt mij? In de eerste game iets te enthiousast met een leger eropaf gegaan maar een stad plat krijgen lukte me niet terwijl ik ondertussen zelf wel genaaid werd door een 'vriendelijke' buur.

HOI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sdk1985 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:03:
Heb wel een paar vragen:
-Is het nu niet zonde om een wonder als Stonehenge in je capitol te bouwen? Neemt immers permanent ruimte in.
-Hoeveel tiles kan een stad maximaal gebruiken (bijv 4 of 5 tov het centrum)?
-Kun je districts ook slopen? (Heb een aquaduct gebouwd aan een stad met een rivier).
• Tja, dát is de keuze :P Een wonder, een district of een improvement, wat te doen? :)
• Maximaal 3 tiles van het centrum vandaan
• Je kan districts slopen met een builder.
Bananenspin schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:49:
Als ik een andere stad wil innemen dan is het maken van een stormram geen slecht idee lijkt mij? In de eerste game iets te enthiousast met een leger eropaf gegaan maar een stad plat krijgen lukte me niet terwijl ik ondertussen zelf wel genaaid werd door een 'vriendelijke' buur.
Stormram meesturen is inderdaad een goed idee :P
Op zich is een stad innemen niet moeilijk, en ik heb het gevoel dat het ook makkelijker is dan Civ 5.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 22-10-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Kom nu in late game, crasht mijn game steeds! Verschrikkelijk zeg! En dat nu al twee maal op rij.. Heeft iemand hier ook ervaring mee? En hoe je dit op lost? Tot nog toe liep het op zich aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 14:39
Tip voor het uitzetten van automatisch naar de volgende unit gaan: In \Documenten\Mijn Games\Sid Meier's Civilization VI staat het bestand: UserOptions.txt
Daar vind je de optie: AutoUnitCycle. Deze staat standaard op 1(aan) en kan in het spel zelf (nog) niet worden uitgezet.

Ik heb de tutorial en een standaard potje uitgespeeld (Prince, Small continents map, 6 spelers, alles op standaard) en heb zonet gewonnen met Domination victory. Ik speelde Random met Scythia. Passief krijgt elke unit die een andere unit verslaat 50 hp aan healing. Dat maakte het vechten wel heel makkelijk, ik heb vrijwel geen unit verloren en toch vijf hoofdsteden ingenomen. Beetje overpowered misschien. Verder erg tevreden over het spel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fIw1Pajctb6ECUpyxrdRkvJY/medium.jpg Petra2

Petra geeft je tiles weer ontzettend goede yields :9 En ziet er ook nog eens prachtig uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:59
Sinds vandaag opeens constant crashes... Na een aantal turns krijg ik een freeze, geluid loopt door maar kan verder niks meer. Vaag, vooral omdat ik vanochtend m'n drivers heb geupdate... Had ik dus niet moeten doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een ander klachtpuntje zijn de laadtijden...
Serieus, het is meer dan 3 minuten om je game te laden. Dat weet ik omdat het epische menuthema standaard volledig word afgespeeld en opnieuw begint. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:35
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:38:
Serieus, het is meer dan 3 minuten om je game te laden. Dat weet ik omdat het epische menuthema standaard volledig word afgespeeld en opnieuw begint. :P
Intro kunt je uitzetten in options?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

bangkirai schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:44:
[...]

Intro kunt je uitzetten in options?
Dat is het probleem niet. Als ik mijn game laad vanuit het menu ben ik even bezig.

Verder nog eentje. Ik mag nu opeens geen muren meer bouwen. Ik denk dat dit komt omdat ik in de moderne tijd ben. In plaats van dat je nu, weet ik veel, bunkers zou moeten kunnen bouwen ofzo mag ik nu niks. Kan dus nieuwe steden niet versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:45:
[...]
Verder nog eentje. Ik mag nu opeens geen muren meer bouwen. Ik denk dat dit komt omdat ik in de moderne tijd ben. In plaats van dat je nu, weet ik veel, bunkers zou moeten kunnen bouwen ofzo mag ik nu niks. Kan dus nieuwe steden niet versterken.
Dat was ook in CIV V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Eerste potje kennelijk gewonnen. Small map, continents, prince. Kreeg een beurt voor mijn overwinning de melding dat de Americano's ( niet ik dus ) op het punt stonden een culture victory te krijgen. Kennelijk was ik dus aan het winnen maar dat was de eerste mededeling die ik kreeg, lijkt mij ook niet helemaal te kloppen :?

Misschien ligt het aan mij maar de productie van dingen duurt wel echt lang. Zelfs met grote steden met allerlei districten kosten wonders nog rustig 50 / 60 turns. Dat was in vorige delen echt een stuk minder.

Verder is alles wat je kon hoarden in vorige delen wel aan banden geleged. Architectuur, great people ( twee great works, maar geen gebouwen om het te stallen :|

Minpunt is dat het volstrekt niet duidelijk is waar de steden ophouden met het gebruiken van improvements, volgens mij alleen te zien via de knop 'citizen management' oid.

Enfin vanavond pretenderen sociaal te zijn en dan morgen maar 's een grotere map proberen :P
Rody schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:08:
[...]

Elke stad kan in principe alle districts hebben, maar je zit ook met ruimte.

Ik denk dat het handiger is om het te verdelen, zodat je bij elke stad een district met max bonus hebt, want je hebt ook nog improvements nodig.
Dan kom je er toch niet helemaal aan. Eigenlijk moet elke stad toch wel 3 districts + neighbourhood hebben om genoeg aan gebouwen te hebben. Industrial en theatre was bij mij tot in de late eeuwen een ramp.

[ Voor 22% gewijzigd door Basszje op 22-10-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat het op SSD?
Want bij mij duurt het ook wel even, maar eerder 1 minuut dan 3 minuten (large map, industrial)
edit:
Even gemeten, 37 seconden van 'load game' tot de knop 'continue game' er staat
Basszje schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:58:
Misschien ligt het aan mij maar de productie van dingen duurt wel echt lang. Zelfs met grote steden met allerlei districten kosten wonders nog rustig 50 / 60 turns. Dat was in vorige delen echt een stuk minder.
Speel je marathon, bij mij duurt het ~10 beurten. Niet eens mega-industrieel.
Minpunt is dat het volstrekt niet duidelijk is waar de steden ophouden met het gebruiken van improvements, volgens mij alleen te zien via de knop 'citizen management' oid.
Ja, volgens mij ook.
Wat dat betreft mis ik EUI wel, dat je bij een mouse-over van de stad gelijk zag welke tiles bewerkt werden.
Ik hoop ook op een soortgelijk iets voor Civ 6.

Wat ik ook graag wil is dat, als je op een stad klikt dat je niet gewoon gelijk het linker- (info) en rechterpaneel (construction) te zien krijgt, amar dat je eerst nog op een knopje moet klikken. Nodeloos ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ho0f schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:31:
Sinds vandaag opeens constant crashes... Na een aantal turns krijg ik een freeze, geluid loopt door maar kan verder niks meer. Vaag, vooral omdat ik vanochtend m'n drivers heb geupdate... Had ik dus niet moeten doen :(
Ik heb ook mijn driver geüpdated, maar bij mij is het ook niet fijn, constant geflikker, en de muis reset naar dezelfde locatie op het scherm.
Een roll back fixte het weer.
nVidia, trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

anandus schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:31:
[...]

Staat het op SSD?
Want bij mij duurt het ook wel even, maar eerder 1 minuut dan 3 minuten (large map, industrial)
edit:
Even gemeten, 37 seconden van 'load game' tot de knop 'continue game' er staat
SSD ja, net zoals CiV 5, helpt voor geen ene meter. :P

Heb er nog een paar die me irriteren.
-Spionnen zijn niet geautomatiseerd en kan je na een aantal turns weer opnieuw in gaan stellen. Dat is behoorlijk irritant.
-De AI is niet echt lekker bezig. Open grenzen met Spanje gedaan zodat ik wat schepen langs zijn gebied kon sturen. Nu komt hij doodleuk met zijn hele leger door mijn land heen en plaats ze naast mijn hoofdstad. We zijn niet echt vrienden dus mijn veel grotere leger staat er omheen want ik had dit al eerder gezien bij Noorwegen, die viel aan. Dus of Spanje valt mij aan waarna ik ze vermoord of de AI vind het een goed idee om zijn hele leger naar een ander continent te transporteren en naast mijn hoofdstad neer te zetten.
-Ondertussen loopt de AI wel te zeuren als je een unit in de buurt van een gedeelte grens hebt staan. Ik moet nu al tien keer hebben gehoord dat ik het achterlijke verzoek van de AI om troepen van de grens te halen heb genegeerd. Die waren er niet. 8)7
-De balans tussen productie en productiekosten is behoorlijk krom. Vroeg in de game kan je enorme legers spammen terwijl je verder in de game al wat meer kosten hebt wat redelijk is. Nu bij modern zijn wonders belachelijk duur, units zijn ook niet goedkoop maar dat is nog acceptabel, met bepaalde policy's maken het beter maar het is wel krom. Late game wil je juist kunnen spammen omdat je units wilt verbinden tot korpsen en legers.
-Korpsen en legers kunnen kennelijk alleen met dezelfde eenheid. Geen combined arms dus wat ik jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Playa del C. schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:50:
Ik heb de tutorial en een standaard potje uitgespeeld (Prince, Small continents map, 6 spelers, alles op standaard) en heb zonet gewonnen met Domination victory. Ik speelde Random met Scythia. Passief krijgt elke unit die een andere unit verslaat 50 hp aan healing. Dat maakte het vechten wel heel makkelijk, ik heb vrijwel geen unit verloren en toch vijf hoofdsteden ingenomen. Beetje overpowered misschien. Verder erg tevreden over het spel!
Scythia is inderdaad overpowered, net maar even de deity achievement hiermee gehaald. Was bezig met een marathon potje, maar het duurt allemaal net even te lang. Denk dat ik maar van klein naar groot ga werken en van vlug naar langzaam in plaats van omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:58:
[...]

SSD ja, net zoals CiV 5, helpt voor geen ene meter. :P

Heb er nog een paar die me irriteren.
-Spionnen zijn niet geautomatiseerd en kan je na een aantal turns weer opnieuw in gaan stellen. Dat is behoorlijk irritant.
-De AI is niet echt lekker bezig. Open grenzen met Spanje gedaan zodat ik wat schepen langs zijn gebied kon sturen. Nu komt hij doodleuk met zijn hele leger door mijn land heen en plaats ze naast mijn hoofdstad. We zijn niet echt vrienden dus mijn veel grotere leger staat er omheen want ik had dit al eerder gezien bij Noorwegen, die viel aan. Dus of Spanje valt mij aan waarna ik ze vermoord of de AI vind het een goed idee om zijn hele leger naar een ander continent te transporteren en naast mijn hoofdstad neer te zetten.
-Ondertussen loopt de AI wel te zeuren als je een unit in de buurt van een gedeelte grens hebt staan. Ik moet nu al tien keer hebben gehoord dat ik het achterlijke verzoek van de AI om troepen van de grens te halen heb genegeerd. Die waren er niet. 8)7
-De balans tussen productie en productiekosten is behoorlijk krom. Vroeg in de game kan je enorme legers spammen terwijl je verder in de game al wat meer kosten hebt wat redelijk is. Nu bij modern zijn wonders belachelijk duur, units zijn ook niet goedkoop maar dat is nog acceptabel, met bepaalde policy's maken het beter maar het is wel krom. Late game wil je juist kunnen spammen omdat je units wilt verbinden tot korpsen en legers.
-Korpsen en legers kunnen kennelijk alleen met dezelfde eenheid. Geen combined arms dus wat ik jammer vind.
Goeie punten. Echt bidden dat er snel een patch komt die de AI fixed.

Heb net m'n game gewonnen met Japan. Ging voor een Domination victory, maar uiteindelijk geswitched naar Science. Nog geen 10 beurten nadat ik m'n eerste raket had gelanceerd won ik d.m.v. een Score victory. Voortaan die maar ff uitzetten |:( Zo'n Science victory duurt wel super lang. Volgens mij is het praktisch onmogelijk om die te behalen voordat je de 500 turns haalt :o Of je moet constant Science stacken in al je steden.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 22-10-2016 19:21 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zit hem in de cpu. Ik laad slechts een seconde of 5 data. Daarna zie je circa 50-60 seconde alleen maar cpu usage (40%, vooral single threaded dus) en tot slot komt er nog een klein datablokje en dan is je game klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sdk1985 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:38:
[...]

Zit hem in de cpu. Ik laad slechts een seconde of 5 data. Daarna zie je circa 50-60 seconde alleen maar cpu usage (40%, vooral single threaded dus) en tot slot komt er nog een klein datablokje en dan is je game klaar.
Dat verklaard wat met mijn oude i5 750. Wel weer waardeloos. Late game kom ik nauwelijks boven de 70% belasting en dat is goed verdeeld op alle vier de cores. Dat kan ik handig uitlezen op mijn Logitech G13. Waarom dit dan niet kan bij het inladen van de game is mij een raadsel. :/

Ik blijf dus wel gewoon wat te drinken pakken als ik een sessie opstart. :P

Ik heb een theorie. Je kan in CiV 6 veel meer steden bouwen dan in Civ 5 omdat happiness geen probleem meer is en amenities minder veeleisend zijn. Verder wordt je er ook voor beloond omdat je zo extra pop omzet in settlers. Mijn theorie die ik uit ga proberen is het volgende. Ik ga opzettelijk eens zoveel mogelijk steden spammen en deze opbouwen voor goudproductie. Je bouwt alle steden of langs de kust of langs rivieren omdat deze steden respectievelijk +3 of +5 housing geven. Een commercial hub krijgt +2 goud als deze langs een rivier licht en +2 als deze naast een haven ligt. Een van de twee is min of meer gegarandeerd. Zo zou je enorme hoeveelheden goud binnen moeten kunnen harken met meer, kleinere steden. Met science kan ook aangezien regenwoud +0.5 geeft en bergen +1 geeft.

Daarnaast ga ik proberen een paar grote steden te bouwen met veel productie voor het militaire deel. Kijken of ik semi permanent troepen kan blijven bijbouwen.

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-10-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:59
anandus schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:54:
[...]

Ik heb ook mijn driver geüpdated, maar bij mij is het ook niet fijn, constant geflikker, en de muis reset naar dezelfde locatie op het scherm.
Een roll back fixte het weer.
nVidia, trouwens.
Heb ook een rollback gedaan, maar daarna nog steeds problemen. Nu weer de meest recente driver dus. Volgens mij heb ik het niet op een small map, dus iets trekt mijn computer niet. Op zich raar, zou toch goed moeten zitten qua specs (Nvidia 780M, i7). Misschien dat er ergens iets overhit met teveel andere civs in het spel of een te grote map. Nog geen hele hoge temperaturen gezien, maar zal dat nog eens goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Geen last hier met de nieuwste driver. Heb wel een GTX 1070, misschien dat Maxwell meer problemen heeft?

Het is me overigens niet gelukt een commercial district weg te halen dat nog niet is afgebouwd. Beetje jammer, wil hem ergens anders hebben :P.

[ Voor 41% gewijzigd door sdk1985 op 22-10-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 20:27
Heeft iemand hier ervaring met het uitroeien van een religie? Ik heb de holy city van een vijand ingenomen (en de vijand daarbij natuurlijk uitgeroeid). Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze city geen holy city meer is van hun religie, maar gewoon een stad met mijn eigen religie wordt?

Kwestie van een apostel erheen sturen?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste