PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Ook is het release-schema nog niet bekend.
Hopelijk doen ze hetzelfde als XCOM 2, ik geloof dat dat een midnight-release in Europa was.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Midnight 20 of 21 October?anandus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:56:
Nee, dat is niet bekend, al zal het vast wel zo zijn.
Ook is het release-schema nog niet bekend.
Hopelijk doen ze hetzelfde als XCOM 2, ik geloof dat dat een midnight-release in Europa was.
Midnight ertussenin
Mooi! De 21e savonds een kleine first play through geplanned met vrienden.
Het valt me wel op dat de game er al maanden zeer af uitziet. Zouden ze alleen nog maar aan het qa testen zijn?
Wacht even, de releasetijden zijn nog niet bekend, hè? Ik refereerde naar XCOM 2 en dat het dan mogelijk een midnight release kan worden. Maar vooralsnog is niets bekend. Het kan ook 'Steam-tijd' (19:00) zijn.
Hoe dan ook kan je vrijdagavond spelen (bugs voorbehouden)
Jammer dat mijn macbook Pro niet de juiste specs heeft (Iris 5100) en net tekort zal komen. Dus ik zal niet direct kunnen/hoeven beginnen.
Ik spaar nog wel ff door voor een nieuwe game-laptop. Civ6 verdient dat.
Wat is nu het verschil met de steam pre-order? Behalve dan de prijs (steam flink duurder). Want die website die ik hierboven aangeef leveren die key volgens mij altijd netjes 1 dag van te voren.
Ik ben dus naar steam gegaan. Ik heb geen zin in gedoe of problemen en deze game is denk ik het geld meer dan waard.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
keys stelen doen ze door ze te kopen met gestolen creditcards. De creditcard maatschappij vordert het bedrag terug nadat de fraude aan het licht komt. Voor de koper is er een groot risico dat de uitgever de gestolen Keys blokkeert.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:45:
Bij bijna elke keystore loop je het risico dat de keys van "minder legale" bronnen afkomstig zijn. Ze komen of van de uitgever zelf die ze verkoopt en de keystore ook een deel van de winst laat behouden. De tweede mogelijkheid zijn games die tweedehands zijn gekocht en worden doorverkocht of uit een land komen waar de prijs lager is maar er geen regiolock is. Is er geen verificatieserver nodig om de game te activeren dan kan je zo de key doorverkopen. De derde mogelijkheid is dat ze gestolen zijn. Dat kan bijvoorbeeld door een aantal doosjes te openen voor release en de keys te fotograferen en dan te verkopen. De vierde mogelijkheid is dat het algoritme dat de keys genereert wordt achterhaald en dat ze zelf keys maken en verkopen. Uiteraard heb je hier ook een game nodig die de keys niet controleert via een authenticatieserver.
Ik ben dus naar steam gegaan. Ik heb geen zin in gedoe of problemen en deze game is denk ik het geld meer dan waard.
Precies, voor referentie en een idee van hoe groot de schade kan zijn lees dit maar eens: http://tinybuild.com/g2a-sold-450k-worth-of-our-game-keysRocketKoen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:17:
[...]
keys stelen doen ze door ze te kopen met gestolen creditcards. De creditcard maatschappij vordert het bedrag terug nadat de fraude aan het licht komt. Voor de koper is er een groot risico dat de uitgever de gestolen Keys blokkeert.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Maar dit is allemaal offtopic en past beter in dit topic:
Online Gamekeys kopen - Deel II
Om terug ontopic te komen, op een Chinese site is de vermoedelijke beschrijving van Gorgo gevonden (vrij vertaald):
Agenda - "With Your Shield Or On It". Veto all peace treaties that are unfavorable to Greece, and like leaders that do the same. Dislike any civilization that does the opposite
UA - Thermopylae. Destroy the enemy military units and gain 50% of its strenght in culture points She also have the extra policy slot Pericles has.
https://www.reddit.com/r/...nd_their_asshole_ratings/
Ik heb mijn key uiteindelijk via GreenManGaming gekocht. In eerste instantie wilde ik mijn key eerst ook via steam kopen, maar na wat info te lezen over GMG kreeg ik de indruk dat ze betrouwbaar zijn.Mausz schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:19:
Ik wil hier geen pre-order, where to buy discussie ontketenenMaar vroeg me toch wel af hoe andere deze game gaan pre-orderen. Ik zie namelijk hier of hier (deluxe) de mogelijkheid om de game te pre-orderen.
Wat is nu het verschil met de steam pre-order? Behalve dan de prijs (steam flink duurder). Want die website die ik hierboven aangeef leveren die key volgens mij altijd netjes 1 dag van te voren.
Ik heb de key wel met me credicatcard gekocht zodat als er iets fout gaat ik mijn geld terug kan vragen
Jij met je "chinese bron". Ik hoor hem vaker voorbij komen en wat jij eerder ook al aangaf schijnt hij het vaak bij het juiste eind te hebben. Daarnaast heeft het officiële twitter kanaal van Civ aangegeven dat er nog meer First Looks zullen verschijnen https://twitter.com/CivGame/status/785508694976962560anandus schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:10:
Om terug ontopic te komen, op een Chinese site is de vermoedelijke beschrijving van Gorgo gevonden (vrij vertaald):
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Dahal op 12-10-2016 13:20 ]
GMG heb ik ook goede ervaringen mee, het helpt ook mee dat ze geen eigen 'marktplaats' hebben, dus enkel keys in batches (kunnen) verkopen die ze zelf verkregen hebben.Dahal schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:20:
Ik heb mijn key uiteindelijk via GreenManGaming gekocht. In eerste instantie wilde ik mijn key eerst ook via steam kopen, maar na wat info te lezen over GMG kreeg ik de indruk dat ze betrouwbaar zijn.
Ik heb mijn pre-order via Steam zelf gedaan zodat ik zeker weet dat ik kan preloaden en de key niet een dag later pas komt.
Nee hoor, dat wisten we al heel lang.RocketKoen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:06:
Meerdere leaders per civ. Dat is nieuws volgens mij.
In ieder geval sinds de Civilopeda-leak.
Maar het is nu officieel bevestigd
Edit: Om precies te zijn sinds 19 augustus
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 12-10-2016 16:20 ]
Was als ik me niet vergis in IV toch ook zo?anandus schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:18:
[...]
Nee hoor, dat wisten we al heel lang.
KloptTormbo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:22:
[...]
Was als ik me niet vergis in IV toch ook zo?
Geen Baba Yetu maar niet slecht.
En dit lijkt er meer op.
[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-10-2016 16:03 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[Video: https://www.twitch.tv/firaxisgames]
Het lijkt dat de AI gebuffed wordt op hogere moeilijkheid. Personal agenda's worden strikter nageleefd en de productie van steden ligt een stuk hoger. Lijkt er dus niet op dat de AI slimmer wordt, maar eigenlijk een soort boost krijgt in alles en dat je sneller aangevallen kan worden vanwege de persoonlijke agenda..
[ Voor 52% gewijzigd door Dahal op 14-10-2016 10:55 ]
Is zelfs ook al een paar keer besproken in de Dev streams!anandus schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:18:
[...]
Nee hoor, dat wisten we al heel lang.
Computer says no
same here;Ik ben dus naar steam gegaan. Ik heb geen zin in gedoe of problemen en deze game is denk ik het geld meer dan waard.
ik heb wel eens wat via G2A en consorten gekocht, maar ik heb vrij genomen voor deze game en wil voor die 2 tientjes extra geen gezeur
Had liever gezien dat ze zelf het spel zouden verkopen en mij een steam key geven. Dan komt er meer geld in het laatje van de makers van deze briljante serie!Admiral_R2D2 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:56:
[...]
same here;
ik heb wel eens wat via G2A en consorten gekocht, maar ik heb vrij genomen voor deze game en wil voor die 2 tientjes extra geen gezeur
Drie keer raden, dat doen ze ookmaniak schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:28:
[...]
Had liever gezien dat ze zelf het spel zouden verkopen en mij een steam key geven. Dan komt er meer geld in het laatje van de makers van deze briljante serie!
http://store.firaxisgames...E/pd/productID.2434684500
Je kan gewoon bij Steam een refund vragen als je hem daar al besteld hebt en bij bovenstaande link direct bij de makers kopen
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 14-10-2016 15:53 ]
Toen ik aan het rondklikken was op www.civilization.com kwam ik op https://civilization.com/...ation-vi-standard-edition en daar werd ik verwezen naar verschillende shops.. vreemd. Bedankt voor de link, had hem nog niet besteldanandus schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:53:
[...]
Drie keer raden, dat doen ze ook
http://store.firaxisgames...E/pd/productID.2434684500
Je kan gewoon bij Steam een refund vragen als je hem daar al besteld hebt en bij bovenstaande link direct bij de makers kopen
het ziet er naar uit dat ze EINDELIJK de gebroken achievement (speel tegen Sid) eruit hebben gehaald,
en nu heb ik dus eindelijk een perfect game :-)

Sid Meier’s Civilization VI will be in your hands when it launches on October 21. Soon, you’ll be able to lead one of history’s renowned civilizations to greatness, but which civ has the honor of being called the greatest? Civilization fans have been furiously making their arguments, but we feel there’s no better way to solve an argument than by letting each civ go at it in a no-holds-barred Battle Royale!
Join us LIVE on Wednesday, October 19 at 3:30pm ET / 12:30pm PT / 8:30pm BST on twitch.tv/2k as we pit eight of history’s greatest rulers against each other in an entirely AI-controlled game of Civilization VI. Find out who has what it takes to create a civilization to last the test of time!
The developers behind Civilization VI will be giving live commentary as we watch eight AI-controlled civs go at it. Anything can happen!
The “Civilization VI AI Battle Royale” will feature the following eight civs:
Aztecs
Brazil
England
Greece (Gorgo)
Japan
Rome
Russia
Spain
Catch every turn, live on twitch.tv/2k at 3:30pm ET / 12:30pm PT / 8:30pm BST on Wednesday, October 19. If you aren’t able to join us live, the full VOD will be posted to the Civilization YouTube channel shortly afterwards.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 15-10-2016 10:26 ]
Ook schijnt pre-loading nu mogelijk te zijn
Helaas zit ik nog te wachten op mijn key ...
Ja, de pre-load is er.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-10-2016 19:51 ]

Da's dus 1 uur donderdag op vrijdag, als ik het goed heb.
[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 17-10-2016 19:58 ]
Maar na vijf minuten is de download ook weer klaar. Nu wachten tot vrijdag...
Noes.
Super, mooi vrijdag vrij dus dat komt goed uitanandus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:56:
Releasetijden:
[afbeelding]
Da's dus 1 uur donderdag op vrijdag, als ik het goed heb.
Edit:
Ook hier loopt inmiddels de preload, 3,9GB idd
[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 17-10-2016 20:10 ]
* anandus is fulltime papa, dus kan A. Niet te laat maken, want dochterlief is vroeg op en B. vrijdag overdag niet gamen, omdat ik voor mijn dochter moet zorgen.DaniëlWW2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:35:
Het grootste probleem is nu, blijven we op tot 1:00 en spelen we een uurtje voordat we gaan slapen of gaan we vroeg naar bed en spelen we de hele vrijdag?

Om 20 uur leg ik haar op bed en ga ik los
Moet de game alleen nog wel even ergens op de kop zien te tikken.
En die launch trailer, WOW
[ Voor 8% gewijzigd door London op 17-10-2016 21:37 ]
Tesla M3LR '21

Ik ken het probleem, gelukkig is de kleine bij zijn moeder dit weekend. Goed getimed, Sidanandus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:36:
[...]
* anandus is fulltime papa, dus kan A. Niet te laat maken, want dochterlief is vroeg op en B. vrijdag overdag niet gamen, omdat ik voor mijn dochter moet zorgen.
Om 20 uur leg ik haar op bed en ga ik los
Hmm.. interessante vraagDaniëlWW2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:35:
Het grootste probleem is nu, blijven we op tot 1:00 en spelen we een uurtje voordat we gaan slapen of gaan we vroeg naar bed en spelen we de hele vrijdag?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Bossie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:51:
Is er inmiddels al een releasedate bekend voor de Mac versie ?
We are working to get Civilization VI out on Mac as soon as possible and we hope to get it to Mac fans on the same day the PC is released. However, we are still working on finalizing the game and cannot confirm our final launch date. We will confirm the launch date with the community as soon as we have it finalized.

In het ergste geval is de game niks, maar als de titlescreen maar start, en de muziek speelt dan ben ik al tevreden. Damn deze vind ik zelfs beter dan baba yetu.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
I'll do what I can, but expect very little.
Precies, dat speelt ook zeker mee, Wat ik zo zie bij Quill is dat er een paar nummertjes links en rechts niet helemaal verklaarbaar zijn, maar dat lijkt me te patchen, en niet een fundamenteel probleem4bit schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:45:
Aangezien ze al preview kopies uitdelen dat ze zelf toch veel vertrouwen hebben in hun spel. En over het algemeen blijkt de streamers toch weinig klachten te hebben. Het is in ieder geval al geen totaal gebroken spel. :-)
Grappig is trouwens dat Sean Bean het einde van de trailer niet haalt. Inside joke?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Nog steeds "when it's done" dus ipv een daadwerkelijke bevestiging dat de release idd gelijktijdig is.
Ik verwacht de game vrijdag niet, maar zal wel erg cool zijn
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja, hij schijnt in veel films waarin-ie speelt te sterven. Ik ken de beste man ook niet, behalve uit Lord of the Rings, maar dat schijnt dus te zijnMagic schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:47:
[...]
Grappig is trouwens dat Sean Bean het einde van de trailer niet haalt. Inside joke?
Kennelijk pas 25 keer in zijn carrière.anandus schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:39:
[...]
Ja, hij schijnt in veel films waarin-ie speelt te sterven. Ik ken de beste man ook niet, behalve uit Lord of the Rings, maar dat schijnt dus te zijn
Memes zijn verdient.
http://www.thedailystar.n...eping-Sean-Bean-Alive.jpg
https://s-media-cache-ak0...a5379bf4b4fa153f0c4f4.jpg
In een vlaag van verstandsverbijstering ook maar gekocht, was niet al te duur met 'Ukrainian prices' . Had me nog zo voorgenomen te wachten totdat de eerste ronde bugs eruit is, maar goed het kriebelt toch

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Dat probleem van die tijd ken ik zo goed...Basszje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:09:
Idd pleur maar op met je help. Eerst zelf klikken daarna verder kijken.
In een vlaag van verstandsverbijstering ook maar gekocht, was niet al te duur met 'Ukrainian prices' . Had me nog zo voorgenomen te wachten totdat de eerste ronde bugs eruit is, maar goed het kriebelt toch. Ook heb ik eigenlijk volstrekt geen tijd
. Maar goed, pre-loaden \o/
3ds fc: 4270-0926-7440
De minimum requirements haal ik wel, zit nog met een HD6870 met 1GB ram, de helft dus van het recommended aantal.
Hij is sowieso ver van top, maar tot nu kon ik er nog alles mee doen wat ik wou, echter lijkt Civ 6 een probleem te worden of zou dit nog meevallen voor deze game?
Ik verwacht eerder dat deze het moet hebben van CPU kracht ivm de turns etc of ben ik hierin mis?
Denk dat het niet extreem problematisch is, je zult wel wat settings naar beneden moeten schroeven.demol88 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:55:
In hoeverre zou een mindere GPU invloed hebben op het spelen van het spel?
De minimum requirements haal ik wel, zit nog met een HD6870 met 1GB ram, de helft dus van het recommended aantal.
Hij is sowieso ver van top, maar tot nu kon ik er nog alles mee doen wat ik wou, echter lijkt Civ 6 een probleem te worden of zou dit nog meevallen voor deze game?
Ik verwacht eerder dat deze het moet hebben van CPU kracht ivm de turns etc of ben ik hierin mis?
Het is sowieso niet zo relevant voor een spel als Civ of je nou wel of niet 60 fps haalt natuurlijk
Ik zat daar ook mee te worstelen. Vraag me af of de DLC gaat worden ala 'Civ 5 expansion', of ala 'Tropico'Unigo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:46:
Okay, kan het niet laten, ik ga 'm ook bestellen! Wel 2 vragen: wat raden jullie aan, normale editie, of deluxe? De soundtrack boeit me niet zo veel, maar de DLC is misschien wel handig? en: waar hebben jullie besteld? heb de voorkeur voor digital, en natuurlijk: goedkoop is beter, maar ook niet zo'n fan van g2a/instant gaming, volgens mij wat louche manieren om aan die keys te komen...
Al die miljoen extra civilizations en maps boeien mij eigenlijk niet zo, ik heb niet de indruk dat je de expansions gaat krijgen bij de deluxe eerlijk gezegd. Dus het is wat je voorkeur heeft denk ik.access to four post-launch DLC packs* that will add new maps, scenarios, civilizations and leaders for a bundled discount.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Het zal wel zijn zoals Civ 5, dus Een aantal civs, leaders en maps als DLC en over een tijdje een of 2 expansions.Basszje schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:58:
[...]
Ik zat daar ook mee te worstelen. Vraag me af of de DLC gaat worden ala 'Civ 5 expansion', of ala 'Tropico'
[...]
Al die miljoen extra civilizations en maps boeien mij eigenlijk niet zo, ik heb niet de indruk dat je de expansions gaat krijgen bij de deluxe eerlijk gezegd. Dus het is wat je voorkeur heeft denk ik.
De vier DLC voor de deluxe zal wel iets zijn als twee civs (vermoedelijk Perzië en Polen), een leader (Isabella van Spanje) en een map pack. Of iets in die richting. In ieder geval geen expansions.
Niets voor mijNotlupus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:03:
Lekker wachten op Steam sales en dan die DLCs en expansions binnenhalen.
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 19-10-2016 09:08 ]
In de worst case scenario is het zoals Civ 5.
Ik las op RPS dat de previewversies enkel op Prince gespeeld kunnen worden. Eigenlijk weet ik niet of dat nou het niveau is waar je het spel op moet beoordelen.4bit schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:45:
Aangezien ze al preview kopies uitdelen dat ze zelf toch veel vertrouwen hebben in hun spel. En over het algemeen blijkt de streamers toch weinig klachten te hebben. Het is in ieder geval al geen totaal gebroken spel. :-)
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Civ is sowieso niet een spel wat ik snel op vaardigheden van de AI zou beoordelen, aangezien ik toch verwacht het meeste te multiplayeren.Shabbaman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:49:
[...]
Ik las op RPS dat de previewversies enkel op Prince gespeeld kunnen worden. Eigenlijk weet ik niet of dat nou het niveau is waar je het spel op moet beoordelen.
Same here, zelfs heel impulsief de Steam Controller erbij genomen, kan ik via in-home streaming lekker op de htpc bij de tv spelenDaniëlWW2 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:34:
Ik koop de DLC toch meteen dus ook de dure versie gepakt.
Ik ben heel benieuwd hoe je het vindt! Ik heb zelf een steam link en zat te twijfelen aan een controller, maar uiteindelijk niet gedaan. Probleem met Civ V was dat de UI niet goed meeschaalde waardoor ik met geknepen ogen naar mijn TV scherm keek. Lagere resolutie oid hielp ook niet en om nou 2 meter voor mijn TV te gaan zitten was het ook niet helemaal..Tormbo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:51:
[...]
Same here, zelfs heel impulsief de Steam Controller erbij genomen, kan ik via in-home streaming lekker op de htpc bij de tv spelen
Mja, hoop idd dat Civ enige vorm van UI scaling in de opties aanbiedt.Dahal schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:45:
[...]
Ik ben heel benieuwd hoe je het vindt! Ik heb zelf een steam link en zat te twijfelen aan een controller, maar uiteindelijk niet gedaan. Probleem met Civ V was dat de UI niet goed meeschaalde waardoor ik met geknepen ogen naar mijn TV scherm keek. Lagere resolutie oid hielp ook niet en om nou 2 meter voor mijn TV te gaan zitten was het ook niet helemaal..
Ik speel het eigenlijk nooit multiplayer. Maar wel met mods waardoor de AI wat intelligenter wordt en lastiger te verslaan. Maar die zullen er voor Civ 6 ook wel komen. Ik had begrepen dat mods maken nu sowieso makkelijker wordt, omdat er afgestapt is van het client-server model, waarbij dingen vaan out of sync gingen. Geen idee hoe dat vertaald naar multiplayer mods overigens.Tormbo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:34:
[...]
Civ is sowieso niet een spel wat ik snel op vaardigheden van de AI zou beoordelen, aangezien ik toch verwacht het meeste te multiplayeren.
Zelf een aantal playtroughs gezien van Marbozir. In eerste instantie had ik er een goed gevoel bij. Echter later kwamen toch wel wat twijfels. Het kan uiteraard aan de difficulty liggen hoor. Maar ik heb het idee dat er weinig boeiends is aan de units qua tech. Het gaat eerst vrij langzaam en dan ineens heb je allemaal moderne units. Wellicht realistisch maar heb het idee dat het niet echt geleidelijk wordt gebracht.
De Eureka boosts zijn leuk maar heb toch het idee dat dit de game toch nog iets teveel stuurt in een bepaalde richting. Zeker early game zijn er toch echt bepaalde zaken nodig om het een en ander voor elkaar te krijgen. Aan de ene kant natuurlijk een extra dimensie/uitdaging maar aan de andere kant wel een bepaald pad wat je veelal grofweg zal (moeten) volgen om bij te blijven.
Ook zie ik wat problemen met de civics. Er zijn teveel onnodige civic aftakkingen lijkt het die je helemaal niet nodig hebt. Benieuwd of daar een betere balans in komen.
Verder vind ik de gebouwen vrij beperkt. Het lijkt er een beetje op alsof ze het geprobeerd hebben om te versimpelen. Zelfde met de beperkte aantal wonderen.
Het upgraden ben ik ook nog niet helemaal door overtuigd. Het lijkt wat minder belangrijk om je units te sparen voor hoge/goede promoties. Ook heb ik weinig units gezien die überhaupt 3 of meer promoties behaalden. Dus oorlogsvoering was niet spectaculair (op Prince)
Ook het mergen van units lijkt wat kansloos. Ze worden iets sterker lijkt het maar je kan beter gewoon 2 units hebben die totaal een stuk sterker en flexibeler zijn. Gaat pas boeiend worden als je echt carpets of doom hebt maar dat zie ik niet zo heel snel gebeuren.
Het is trouwens puur een gevoelskwestie en het blijft prince uiteraard. Heb niet gekeken of er daadwerkelijk meer of minder units beschikbaar zijn in VI. Hopelijk hebben ze nog wat kunnen toevoegen/fixen tov de laatste speelbare build die is uitgegeven want ben nog niet 100% overtuigd dat het een super opvolger gaat zijn. Uiteindelijk ga ik natuurlijk wel gewoon spelen want het blijft CIV
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik ook.Basszje schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:58:
[...]
Ik zat daar ook mee te worstelen. Vraag me af of de DLC gaat worden ala 'Civ 5 expansion', of ala 'Tropico'
[...]
Al die miljoen extra civilizations en maps boeien mij eigenlijk niet zo, ik heb niet de indruk dat je de expansions gaat krijgen bij de deluxe eerlijk gezegd. Dus het is wat je voorkeur heeft denk ik.
Aan de ene kant heb ik zoiets van: ik wil eerst aankijken of het leuk is en of de DLC's boeiend genoeg zijn. Kunnen ook lame civs inzitten. Aan de andere kant: als de DLC's wel leuk zijn, dan ben ik wellicht goedkoper uit met de deluxe.
Tot nu toe heb ik bij GMG gezien met 20% discount. Best schappelijk.
Verwijderd
vergeet niet, je vergelijkt spellen met uitbreidngen naar een spel zonder;)thewizard2006 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:50:
Iedereen lijkt vol enthousiast te zijn hier
Zelf een aantal playtroughs gezien van Marbozir. In eerste instantie had ik er een goed gevoel bij. Echter later kwamen toch wel wat twijfels. Het kan uiteraard aan de difficulty liggen hoor. Maar ik heb het idee dat er weinig boeiends is aan de units qua tech. Het gaat eerst vrij langzaam en dan ineens heb je allemaal moderne units. Wellicht realistisch maar heb het idee dat het niet echt geleidelijk wordt gebracht.
De Eureka boosts zijn leuk maar heb toch het idee dat dit de game toch nog iets teveel stuurt in een bepaalde richting. Zeker early game zijn er toch echt bepaalde zaken nodig om het een en ander voor elkaar te krijgen. Aan de ene kant natuurlijk een extra dimensie/uitdaging maar aan de andere kant wel een bepaald pad wat je veelal grofweg zal (moeten) volgen om bij te blijven.
Ook zie ik wat problemen met de civics. Er zijn teveel onnodige civic aftakkingen lijkt het die je helemaal niet nodig hebt. Benieuwd of daar een betere balans in komen.
Verder vind ik de gebouwen vrij beperkt. Het lijkt er een beetje op alsof ze het geprobeerd hebben om te versimpelen. Zelfde met de beperkte aantal wonderen.
Het upgraden ben ik ook nog niet helemaal door overtuigd. Het lijkt wat minder belangrijk om je units te sparen voor hoge/goede promoties. Ook heb ik weinig units gezien die überhaupt 3 of meer promoties behaalden. Dus oorlogsvoering was niet spectaculair (op Prince)
Ook het mergen van units lijkt wat kansloos. Ze worden iets sterker lijkt het maar je kan beter gewoon 2 units hebben die totaal een stuk sterker en flexibeler zijn. Gaat pas boeiend worden als je echt carpets of doom hebt maar dat zie ik niet zo heel snel gebeuren.
Het is trouwens puur een gevoelskwestie en het blijft prince uiteraard. Heb niet gekeken of er daadwerkelijk meer of minder units beschikbaar zijn in VI. Hopelijk hebben ze nog wat kunnen toevoegen/fixen tov de laatste speelbare build die is uitgegeven want ben nog niet 100% overtuigd dat het een super opvolger gaat zijn. Uiteindelijk ga ik natuurlijk wel gewoon spelen want het blijft CIV
zelfde was tussen 4 en 5, leek minder maarzeker met uitbreiding wordt het veel groter.
ik heb hem van het weekend via bol.com besteld, had nog wat cadeau bonnen liggen dus 50% off van de normale civ6:)
ik speel met de zelfde gedachte... basisspel is rond de 60 euro op steam dacht ik, maar goedkoper te krijgen bij andere winkels, rond de 45. die 15 euro winst kan ik dan weer gebruiken om die 4 dlc's van de deluxe edition te kopen, dan zou ik 'n deluxe hebben voor rond de 60 euro, ipv de 80 via steamNotlupus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:03:
Lekker wachten op Steam sales en dan die DLCs en expansions binnenhalen.
Veel van Quil gekeken en hij zei dat dit de meest complete base game is en dat zie je ook. Religie, spionage, het zit er allemaal in. Overigens vond ik de religion combat er maar saai eruit zien. Wel mooi dat er een nieuwe victory conditie is.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:55:
[...]
vergeet niet, je vergelijkt spellen met uitbreidngen naar een spel zonder;)
zelfde was tussen 4 en 5, leek minder maarzeker met uitbreiding wordt het veel groter.
ik heb hem van het weekend via bol.com besteld, had nog wat cadeau bonnen liggen dus 50% off van de normale civ6:)
Of je koopt gewoon de deluxe versie voor ~60 euroUnigo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:02:
[...]
ik speel met de zelfde gedachte... basisspel is rond de 60 euro op steam dacht ik, maar goedkoper te krijgen bij andere winkels, rond de 45. die 15 euro winst kan ik dan weer gebruiken om die 4 dlc's van de deluxe edition te kopen, dan zou ik 'n deluxe hebben voor rond de 60 euro, ipv de 80 via steam
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 19-10-2016 15:39 ]
Just did, greenmangaming!anandus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:38:
[...]
Of je koopt gewoon de deluxe versie voor ~60 euro
Raar want afgelopen 2 maanden heb ik gewoon Blizzard / WoW kunnen betalen en in maart dit jaar heb ik bij GMG civ5 uitbreiding gekocht...
zeker gek, bij mij werkte 't prima, ook ING...Rody schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:27:
Ik wilde net bij GreenManGaming civ 6 kopen, werd de betaalopdracht geweigerd door ING. Moest ik bellen en bij de fraudeafdeling hebben ze de opdracht vrijgegeven.....
Raar want afgelopen 2 maanden heb ik gewoon Blizzard / WoW kunnen betalen en in maart dit jaar heb ik bij GMG civ5 uitbreiding gekocht...
Zou kunnen dat ze onlangs wat frauduleuze transacties hebben gehad met GMG en daarom ervoor gekozen hebben alles even dicht te gooien.Unigo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:34:
[...]
zeker gek, bij mij werkte 't prima, ook ING...
Misschien, al heb ik 't spel ongeveer 'n uur geleden gekocht. Maar recent ook wat transacties vanuit canada etc. gedaan, dus misschien daarom iets minder verdacht in mijn geval!Tormbo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:46:
[...]
Zou kunnen dat ze onlangs wat frauduleuze transacties hebben gehad met GMG en daarom ervoor gekozen hebben alles even dicht te gooien.
Ik ga eerst voor singleplayer, heb civ 5 maar 60 uur gespeeld, ben redelijk laat begonnenMausz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:21:
Het is bijna zover! Morgen kunnen we los! Hoe gaan de tweakers het hier doen, eerst single player, of meteen multiplayer?
Op reddit is er overigens behoorlijk wat commotie over de AI, naar aanleiding van een stream die door fireaxis is georganiseerd. Hier hebben ze een potje AI vs. AI laten zien, waren toch nog veel aanmerkingen op. Denk aan: weinig oorlog, niet upgraden van units, etc. Hoe kijken jullie hier naar?
Ik ben voornamelijk een multiplayer-speler, echter kan ik pas LANnen in het eerste weekend van novemberMausz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:21:
Het is bijna zover! Morgen kunnen we los! Hoe gaan de tweakers het hier doen, eerst single player, of meteen multiplayer?
Dus voor mij zal het morgenavond singleplayer zijn.
Ik heb de Battle Royal gekeken. Ik ben het grotendeels eens met de commotie, al vraag ik me af waar precies het probleem ligt.Unigo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:12:
[...]
Op reddit is er overigens behoorlijk wat commotie over de AI, naar aanleiding van een stream die door fireaxis is georganiseerd. Hier hebben ze een potje AI vs. AI laten zien, waren toch nog veel aanmerkingen op. Denk aan: weinig oorlog, niet upgraden van units, etc. Hoe kijken jullie hier naar?
Is het de AI zelf die heel dom is? Zijn er fundamentele regels die verkeerd zijn? Moeten de waarden van bepaalde 'beslissingsbomen' veranderen?
De twee dingen die je noemt, oorlog en upgraden, zijn niet zozeer AI-problemen, meer eerder van de andere categorieën. Zo werd er weinig oorlog gevoerd, begreep ik, omdat AI's heel erg bang zijn voor warmonger-penalties. Dit is iets wat in principe makkelijk met het tweaken van wat waarden (warmonger minder zwaar laten wegen) gefixt kan worden.
Het upgraden van units is iets fundamenteler van aard. Er was (blijkbaar) geen iron of niter, waardoor er niet geüpgrade kon worden naar swordsmen of musketmen. Dit is een gamedesign-keuze waar je je af kan vragen of dit wel zo wijs is. Civ 5 had hetzelfde euvel.
Dat gezegd hebbende waren er ook talloze archers te zien (welke geen resource nodig hebben).
Ook waren er andere problemen die wel duidelijk aan de AI te wijten waren. Zoals de plaatsing van steden (vooral van Rusland) en van districten, de laksheid van oorlogvoeren nadat er oorlog verklaard was (Rome vs Japan), niet efficient gebruik maken van workers (workers idle laten staan terwijl er gepillagede improvements waren), etc.
Een ander ding dat opviel was dat techen vre-se-lijk snel ging. Waarschijnlijk door de eureka's. Ik geloof dat ze in 1300AD al in de modern era zaten (King AI).
Begrijpelijk dat men erover valt en ik hoop dat ze er nog flink aan zullen blijven sleutelen.
zoals ik zei, ik speel voornamelijk multiplayer, dus voor mij is het wat minder belangrijk, maar ik kan me goed voorstellen dat, als je vooral singleplayer speelt, de AI die we zagen een zorgelijke situatie is.
Ben zelf niet echt een warmonger in de CIV-games, maar wat ik in Youtube-streams er van zie draait het daar vaak op uit.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
"Oh, it's you" - Elizabeth die de hele game oorlog aan het voeren is nadat jij net je eerste oorlog achter de rug hebt.MrFl0ppY schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:19:
Dat AI's ook gestraft worden voor warmongering is wel een positieve verandering. Nu zie ik vaak dat 1 AI de hele game aan het veroveren is maar gewoon nog vriendjes is met beschavingen waarmee ze nog geen oorlog hebben. Terwijl als ik een paar steden in neem en een CIV de game uitwerk, ik de hele wereld over me heen heb liggen.
Wat ik mij wel afvraag is hoeveel leiders er zullen komen. Bijvoorbeeld voor een land zoals Duitsland zou ik graag Frederic de Grote willen en ook Bismarck terug met eigen agenda's. Frederick de Grote met een verlichte agenda en wetenschapsboosts gecombineerd met berekende militaire agressie en met Bismarck nog sterkere industrialisatie en een agenda van machtsbalans en diplomatie. Die van Frederick Barbarossa vind ik niet zo terwijl de Hanze en extra militaire policy's mij wel leuk lijkt.
Overgens zou het wel slecht zijn als de AI moeite heeft met oorlogvoering. De code zit nota bene in de game voor de barbaren.
Maximaal twee per samenleving, om diversiteit aan speelstijlen voor dezelfde samenleving te supporten.DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:30:
Nog 12,5 uur wachten...
Wat ik mij wel afvraag is hoeveel leiders er zullen komen. Bijvoorbeeld voor een land zoals Duitsland zou ik graag Frederic de Grote willen en ook Bismarck terug met eigen agenda's. Frederick de Grote met een verlichte agenda en wetenschapsboosts gecombineerd met berekende militaire agressie en met Bismarck nog sterkere industrialisatie en een agenda van machtsbalans en diplomatie. Die van Frederick Barbarossa vind ik niet zo terwijl de Hanze en extra militaire policy's mij wel leuk lijkt.
Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om Griekenland te spelen met Gorgo (koningin van Sparta, focus op dominantie) en Pericles (staatsman, focus op city states)
Griekenland is trouwens tijdens de release de enige met 2 leiders. Ik denk dat voor de rest ook een alternatief komt maar pas later, via DLC.
[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 20-10-2016 12:57 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik denk dat je 'minimaal' bedoelt?mindcrash schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:55:
[...]
Maximaal twee per samenleving, om diversiteit aan speelstijlen voor dezelfde samenleving te supporten.
Nog 5 uur als je in Australië zitDaniëlWW2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:30:
Nog 12,5 uur wachten...
* anandus wil graag vannacht spelen, maar ik ben X jaar samen met mijn vrouw en dat moeten we dan gaan vieren enzo.
Ugh, real life spoils the fun again
Civ 6 komt met 18 (bij een preorder 19, Aztecs geleid door Montezuma) standaard aan boord. Ik denk echt niet dat Firaxis meer dan 2 leiders per samenleving in het spel zal stoppen. Zeker als ze later nog wat extra civs toevoegen, ik weet haast wel 100% zeker dat we Gengis Khan en de Gouden Horde op een later tijdstip ook weer terug gaan zien.
[ Voor 19% gewijzigd door mindcrash op 20-10-2016 13:01 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Maar dan klopt je zin toch niet? 'Maximaal 2 zijn er 1 of 2'. In het geval van 1 leider heb je toch geen diversiteit?mindcrash schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:59:
[...]
Civ 6 komt met 18 (bij een preorder 19, Aztecs geleid door Montezuma) standaard aan boord. Ik denk echt niet dat Firaxis meer dan 2 leiders per samenleving in het spel zal stoppen.
Oh, er zullen zeker nog een stuk of 20/30 Civs bijkomen, daar twijfel ik niet aan.Zeker als ze later nog wat extra civs toevoegen, ik weet haast wel 100% zeker dat we Gengis Khan en de Gouden Horde op een later tijdstip ook weer terug gaan zien.
* Fustje heeft spijt dat ie morgen niet vrij genomen heeft
Na openen beperkt houdbaar
Hm, interessant. Heb die kritiek ook gelezen, maar kan me er ook wat anders indenken:anandus schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:37:
[...]
[...]
Ik heb de Battle Royal gekeken. Ik ben het grotendeels eens met de commotie, al vraag ik me af waar precies het probleem ligt.
Is het de AI zelf die heel dom is? Zijn er fundamentele regels die verkeerd zijn? Moeten de waarden van bepaalde 'beslissingsbomen' veranderen?
Overall: het spel zou natuurlijk niet zo leuk zijn als de AI alleen de beste keuzes maakt, continu de optimale tiles opzoekt enzo. Dan zou je (theoretisch gezien) maximaal een gelijk spel krijgen.
Betreft het upgraden van de units: las ook dat het aan een gebrek aan grondstoffen lag. Je zou verwachten dat ze dan moeite gaan doen om die toch bij hun voorzieningen te betrekken, maar aan de andere kant: tegenstanders hebben 't ook niet, er lag weinig nadruk op oorlogsvoering (door warmonger blijkbaar), dus waarom daar tijd/moeite in steken?
Een soort ideaal scenario zou dan zijn dat wanneer je als speler wel oorlog aan het voeren bent, de AI meer moeite doet om toch een stad rond wat iron te pleuren, en zo sterkere units kan maken. Maar ik vraag me af of deze lijn van redenatie al te programmeren is
Eitherway: ik heb dr zin in! En ga multiplayer toch maar eens verkennen denk ik, al zal het in het begin eerder in teams zijn dan free for all

Ben er allen nog niet over uit welk land te spelen, ga denk ik wel eerst pangea map spelen.
Ik speel overigens geen multiplayer ( geen vaste tijden, geen vrienden etc ), nooit gedaan ook trouwens. Ik hoop dat de AI wat minder tam is dan die van Civ V, maar wellicht is dat dus ijdele hoop. Zelf ook al niet zo'n ruziezoeker dus wereldvrede ligt altijd om de hoek bij mij
En vrouw meldt dat ze het hele weekend moet werken @filmfest

[ Voor 7% gewijzigd door Basszje op 20-10-2016 14:45 ]
https://itunes.apple.com/...civilization/id1167045454
Hier een live optreden:
https://www.facebook.com/civ/videos/10154491799400359/
De rillingen lopen over mijn rug bij dit nummer. Christopher Tin heeft hier misschien wel zijn tweede Grammy te pakken!
Oh ja...natuurlijk nog maar 1 nachtje slapen en dan kunnen we los
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
En de game soundtrack op Youtube:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=O0wxyMkZxx8]
Volgens mij is het maar een deel van de muziek, maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind de muziek echt ge-wel-dig
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 20-10-2016 16:47 ]