Via bijv. cdkeys.com kan het ook nog wel minder, maar dan moet je wel wachten tot de release date voordat je de key kan activeren en het spel kan downloaden. Effectief ben je dan dus een paar uur tot een dag later...
Je bent me net te snel af. 
Deze ziet er echt geweldig uit om te spelen.
Deze ziet er echt geweldig uit om te spelen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja als ik nu moet kiezen wordt mijn eerste game ook met Rome.
Ik hoop wel dat een wide Empire wat meer gebalanceerd is in deze game. Tall was eigenlijk altijd beter in civ 5
Ik hoop wel dat een wide Empire wat meer gebalanceerd is in deze game. Tall was eigenlijk altijd beter in civ 5
Don't trust an atom, they make up everything.
Eindelijk! Het lijkt er steeds meer op te lijken dat je i.p.v. 4 steden nu echt een heel koninkrijk kan gaan maken. Dit vind ik nog steeds zo jammer aan Civ V, dat wanneer je voorbij de 4 steden gaat het heel erg moeilijk wordt om je koninkrijk goed te managen.
Tevens, blijkbaar loopt op 29 September de NDA af.. Dus over een weekje kunnen we veel meer info gaan verwachten
Tevens, blijkbaar loopt op 29 September de NDA af.. Dus over een weekje kunnen we veel meer info gaan verwachten
Ik hoop dat deze game niet zoals Civ V (en vele andere conquer games) weer kampt met gigantische lange turns en laadtijden bij het spelen van een grote map met wat meer beschavingen. Civ V was daardoor niet meer te spelen. Je was gedwongen kleinere maps te spelen of weinig beschavingen toe te laten op een grote map. Veel games kampen hiermee. Laatst nog Stellaris gespeeld en dit spel was gewoon niet meer speelbaar. Hopelijk gaat dat bij Civ 6 beter.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Hm je zit met turns, iedere speler is na elkaar, ik zie niet in hoe dit (veel) sneller kan.
Hoe bedoel je? Als het efficiënter geprogrammeerd is, dan duurt de tijd die een AI-speler nodig heeft minder lang.Sporedd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:37:
Hm je zit met turns, iedere speler is na elkaar, ik zie niet in hoe dit (veel) sneller kan.
(En bij menselijke spelers is het sowieso simultaan)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja ik bedoel dat, je dus niet een grote stap maken door een andere methode te gebruiken.
Ik verwacht hier dus eerlijk gezegd geen grote sprongen in. Zulk soort dingen zullen de 29ste wel bekeken worden door de streamers denk ik?
Ik verwacht hier dus eerlijk gezegd geen grote sprongen in. Zulk soort dingen zullen de 29ste wel bekeken worden door de streamers denk ik?
Hangt er vanaf of ze er iets over mogen zeggen.Sporedd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:44:
Zulk soort dingen zullen de 29ste wel bekeken worden door de streamers denk ik?
De vertraging zit hem vooral in de animatie van alle moves en alle combat.FloydRaalte schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:35:
Ik hoop dat deze game niet zoals Civ V (en vele andere conquer games) weer kampt met gigantische lange turns en laadtijden bij het spelen van een grote map met wat meer beschavingen. Civ V was daardoor niet meer te spelen. Je was gedwongen kleinere maps te spelen of weinig beschavingen toe te laten op een grote map. Veel games kampen hiermee. Laatst nog Stellaris gespeeld en dit spel was gewoon niet meer speelbaar. Hopelijk gaat dat bij Civ 6 beter.
Als je die op instant zet in de opties, en je hebt een beetje een snelle pc, dan gaat het best snel.
Anders duurt het inderdaad 10 min per turn ofzo... Zeker als je voor diplomatic voctory gaat en 16 of meer city state allies hebt.
Hm Oké de nda vervalt toch? Of mag je dan nog niet alles zeggen?
Ook zonder de animaties duurt het nog erg lang als je grote kaarten speelt. Soms hoef je niets te doen met automated workers, dan is natuurlijk een halve minuut al lang wachten.
Ik vind het vooral de immersie breken, je zit dat al gauw wat anders te doen als je hierop moet wachten.
Ze kunnen dus ook iets van micro management toevoegen tussen de turns
Ook zonder de animaties duurt het nog erg lang als je grote kaarten speelt. Soms hoef je niets te doen met automated workers, dan is natuurlijk een halve minuut al lang wachten.
Ik vind het vooral de immersie breken, je zit dat al gauw wat anders te doen als je hierop moet wachten.
Ze kunnen dus ook iets van micro management toevoegen tussen de turns
[ Voor 49% gewijzigd door Sporedd op 22-09-2016 17:50 ]
Nee, volgens mij niet.Sporedd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:48:
Hm Oké de nda vervalt toch? Of mag je dan nog niet alles zeggen?
Bij de laatste preview stond in de NDA expliciet dat ze het niet over religie mochten hebben, ook nadat de NDA vervallen was (of hoe je dat ook noemt).
Dus wat ze na de 29e nog wel of niet mogen zeggen, dat merken we dan wel.
Overigens is er om, ik geloof, 8 uur een livestream van de devs op Twitch
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 22-09-2016 17:53 ]
Eigenlijk verviel de NDA dus niet. Enkel wat restricties er uit. Het zou mij niet verbazen als ze tot het laatste moment nog restricties hanteren.anandus schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:53:
[...]
Nee, volgens mij niet.
Bij de laatste preview stond in de NDA expliciet dat ze het niet over religie mochten hebben, ook nadat de NDA vervallen was (of hoe je dat ook noemt). [...]
Ja, daarom had ik er dus achter gezet "of hoe je dat ook noemt"
Je hebt gelijk dat dit waarschijnlijk door de moves en combat komt. Helaas werkt de instant optie niet zoals je beschrijft. Het gaat vast en zeker sneller maar bij lange niet 'snel genoeg'. Ik heb deze methode geprobeerd (als in: ik speel al geruime tijd op deze wijze) en ik heb daarbij zelfs de graphics op het minimale gezet. Helaas geeft dit niet de gewenste effect en duren turns idioot lang. Ook vindt ik de workarround niet viable. De game zou hier gewoon mee om moeten kunnen gaan. Helaas blijkt het een moeilijk oplosbaar probleem en is er geen patch.RocketKoen schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:47:
[...]
De vertraging zit hem vooral in de animatie van alle moves en alle combat.
Als je die op instant zet in de opties, en je hebt een beetje een snelle pc, dan gaat het best snel.
Anders duurt het inderdaad 10 min per turn ofzo... Zeker als je voor diplomatic voctory gaat en 16 of meer city state allies hebt.
Maar zoals ik al eerder aangaf: meer 4axis strategie games hebben dit euvel. Kijk naar Stellaris. Een gelijksoortige strategie game. Wanneer je in dit spel een bepaald aantal planeten bezit (hetzelfde principe als cities in Civ V) dan begint de game ook te haperen. Inzoomen op een battle is dan gewoon niet te doen. Alsof je een film kijkt over een 56k modem.
Ik had gehoopt dat de huidige PC specs nu wel een keer dusdanig krachtig zouden moeten zijn om hier eens normaal mee op te kunnen gaan. Blijkbaar niet. Dat zie ik als een gamebreaker / showstopper. Ik ga de game eerst via via downloaden om te checken of het speelbaar is. Zeker geen instant buy.
FloydRaalte schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:14:
[...]
Helaas geeft dit niet de gewenste effect en duren turns idioot lang.
offtopic:
Hoe lang vind je idioot lang, hebben we het dan over 20 seconden of 2 minuten?
Ik spreek over minuten, een paar seconden of een halve minuut vindt ik geen probleem. Dat was dan wel langer wanneer je instant combat en movement aan laat staan. Mijn PC specs zijn trouwens prima in orde. i5, 8gb, 970GTX.... meer dan voldoende voor een game uit 2010.anandus schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:26:
[...]
offtopic:
Als deze specs Civ V dus niet optimaal draaien dan hou ik mijn hart vast voor deze nieuwe telg. Niet geheel onbegrijpelijk toch?
Dat vind ik toch wel bizar, ik doe regelmatig marathon games op Large/HUGE maps met lekker veel AI en city states, maar mijn turns duren echt geen minuten. En dan heb ik een simpele AMD Phenom x6.FloydRaalte schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:41:
[...]
Ik spreek over minuten, een paar seconden of een halve minuut vindt ik geen probleem. Dat was dan wel langer wanneer je instant combat en movement aan laat staan. Mijn PC specs zijn trouwens prima in orde. i5, 8gb, 970GTX.... meer dan voldoende voor een game uit 2010.
Als deze specs Civ V dus niet optimaal draaien dan hou ik mijn hart vast voor deze nieuwe telg. Niet geheel onbegrijpelijk toch?
Dus er gaat iets niet goed bij jou
Computer says no
Is het niet dat ze met ondersteuning voor DirectX 12 de end turn time omlaag hebben kunnen halen door de GPU meer te belasten dan de CPU? Ik dacht hier iets over gelezen te hebben.. In de videos komt het nog niet echt naar voren, maar er was ook pas eind juni, begin juli een nieuwsitem over. We moeten het zelf maar ondervinden of lezen uit de reviews..
Daarnaast, voor Civ V, gebruiken jullie de meeste tips daarvoor? No combat animation, no movement animation? Dat scheelt een boel tijd al..
Daarnaast, voor Civ V, gebruiken jullie de meeste tips daarvoor? No combat animation, no movement animation? Dat scheelt een boel tijd al..
[ Voor 16% gewijzigd door Dahal op 23-09-2016 12:17 ]
Dat zeiden ze met Civ 5 ook (DX11 en DirectCompute)Dahal schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:16:
Is het niet dat ze met ondersteuning voor DirectX 12 de end turn time omlaag hebben kunnen halen door de GPU meer te belasten dan de CPU?
Ik heb daar op mijn laptop geen last van. Als het een minuut is in een huge endgame dan is dat lang (quick combat, etc wel aan)FloydRaalte schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:41:
[...]
Ik spreek over minuten, een paar seconden of een halve minuut vindt ik geen probleem. Dat was dan wel langer wanneer je instant combat en movement aan laat staan. Mijn PC specs zijn trouwens prima in orde. i5, 8gb, 970GTX.... meer dan voldoende voor een game uit 2010.
Maar we moeten oppassen Civ5 is hier een beetje offtopic
Gisteravond was er een livestream van de devs met Rome en Kongo:
[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 23-09-2016 12:26 ]
Tot Turn 300 gaat het inderdaad prima. Daarna begint de ellende.Meekoh schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:13:
[...]
Dat vind ik toch wel bizar, ik doe regelmatig marathon games op Large/HUGE maps met lekker veel AI en city states, maar mijn turns duren echt geen minuten. En dan heb ik een simpele AMD Phenom x6.
Dus er gaat iets niet goed bij jou
Edit: Deze tips maar eens proberen...
[ Voor 13% gewijzigd door FloydRaalte op 23-09-2016 12:22 ]
Bij Turn 600 gaat het bij mij nog steeds prima en ik ben iemand die van grote empires houd. Niet maar 4 cities of zo. Ik ben zelfs wel eens zover gegaan dat de turns op waren.FloydRaalte schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:20:
[...]
Tot Turn 300 gaat het inderdaad prima. Daarna begint de ellende.
Computer says no
Systeemeisen zijn in ieder geval nu bekend:
Minimum
PROCESSOR: Intel Core i3 2.5 Ghz or AMD Phenom II 2.6 Ghz or greater
MEMORY: 4 GB RAM
HARD DRIVE: 12 GB or more
DVD-ROM: Required for disc-based installation
VIDEO CARD: 1 GB DirectX 11 Video Card (AMD 5570 or nVidia 450)
Recommended
PROCESSOR: Fourth generation Intel Core i5 2.5 Ghz or AMD FX8350 4.0 Ghz or greater
MEMORY: 8 GB RAM
VIDEO CARD: 2 GB DirectX 11 Video Card (AMD 7970 or nVidia 770 or greater)
Ter vergelijking, dit zijn de eisen van Civilization V:
MINIMUM:
Processor: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz
Memory: 2GB RAM
Graphics:256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics
DirectX®: DirectX® version 9.0c
Hard Drive: 8 GB Free
RECOMMENDED:
Processor: 1.8 GHz Quad Core CPU
Memory: 4 GB RAM
Graphics: 512 MB ATI 4800 series or better, 512 MB nVidia 9800 series or better
DirectX®: DirectX® version 11
Minimum
PROCESSOR: Intel Core i3 2.5 Ghz or AMD Phenom II 2.6 Ghz or greater
MEMORY: 4 GB RAM
VIDEO CARD: 1 GB DirectX 11 Video Card (AMD 5570 or nVidia 450)
Recommended
PROCESSOR: Fourth generation Intel Core i5 2.5 Ghz or AMD FX8350 4.0 Ghz or greater
MEMORY: 8 GB RAM
VIDEO CARD: 2 GB DirectX 11 Video Card (AMD 7970 or nVidia 770 or greater)
Ter vergelijking, dit zijn de eisen van Civilization V:
MINIMUM:
Processor: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz
Memory: 2GB RAM
Graphics:256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics
DirectX®: DirectX® version 9.0c
RECOMMENDED:
Processor: 1.8 GHz Quad Core CPU
Memory: 4 GB RAM
Graphics: 512 MB ATI 4800 series or better, 512 MB nVidia 9800 series or better
DirectX®: DirectX® version 11
[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 23-09-2016 16:19 ]
yes, ik ging er eigenlijk al vanuit dat ze ongeveer zo waren. Ben wel blij dat het ook echt zo is. Heb ik iig goed gedaan aan de preorder
Een nieuwe Civ is voor mij altijd reden om een nieuwe pc te kopen. Aangezien Civ V alweer uit 2010 stamt was mijn oude pc bijna 6,5 jaar oud. Drie weken geleden een nieuwe pc gebouwd. Aangezien ik weiger om vele honderden euro's voor een videocard uit te geven heb ik een GTX960 4GB gehaald. Zo te lezen ga ik hiermee gewoon full grafics kunnen draaien 
Nu nog wachten tot de 21e alvorens de 25th anniversary editie binnenkomt
Nu nog wachten tot de 21e alvorens de 25th anniversary editie binnenkomt
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Die systeemeisen zien er wel wat willekeurig uit. Eigenlijk kan ik me niet goed voorstellen dat 2 GB videogeheugen genoeg, bijvoorbeeld. En hoe zit dat met dat verhaal met optimalisatie voor asynchronous compute? Daar zou je hier toch iets van terug moeten zien?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Waarom zou het niet genoeg zijn? 2GB is veel hoor en als je naar de screenshots kijkt zie ik niet echt super hoge resolutie textures ofzo.Shabbaman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:01:
Die systeemeisen zien er wel wat willekeurig uit. Eigenlijk kan ik me niet goed voorstellen dat 2 GB videogeheugen genoeg, bijvoorbeeld.[...]
Overigens vermoed ik dat je met de recommended net aan van de volle grafische pracht kan genieten. Ik denk dat je nog iets beter moet hebben om echt alles op max te zetten.
Waar zou je dat in terug willen zien? Het kan best zijn dat ze DX12 ondersteuning hebben toegevoegd, maar dat dit niet in de specs terug te zien is.[..] En hoe zit dat met dat verhaal met optimalisatie voor asynchronous compute? Daar zou je hier toch iets van terug moeten zien?
Overigens vraag ik mij af in hoeverre ze het echt nodig hebben. De vorige engine deed het ook bijzonder goed met alleen DX11.
De 2 GB videogeheugen van mijn videokaart is vol als ik spellen speel op hoge kwaliteit. Dan krijg ik het idee dat je eigenlijk meer nodig hebt om op hogere kwaliteit te spelen, of op hogere resolutie ( > 1080) Dus of dit spel vraagt niet veel van je computer (zoals jij ook aangeeft, beperkte textures), of ze hebben voor de systeemeisen gewoon een videokaart van een bepaalde leeftijd gekozen.
Ze hebben een feature set gekozen. Dit zijn zover ik weet de oudste kaarten uit de series van beide fabrikanten die dx11 ondersteunen. Overigens als je de steam community hub leest gaan ze er vanuit dat je zelfs met minder nog wel zou kunnen zolang dx11 maar wordt ondersteund. Officieel geven ze echter een minimum van 1GB RAM.
Ik denk overigens dat ze inderdaad de textures klein hebben gehouden. Of iig niet constant zo belachelijk groot als in bepaalde andere spellen. 2GB zou ruim voldoende moeten zijn voor wat ik op de uitgezoomde screenshots heb gezien en als je inzoomt kunnen ze altijd nog grotere uit het RAM halen, want ook daar is 8GB best veel.
Ik denk overigens dat ze inderdaad de textures klein hebben gehouden. Of iig niet constant zo belachelijk groot als in bepaalde andere spellen. 2GB zou ruim voldoende moeten zijn voor wat ik op de uitgezoomde screenshots heb gezien en als je inzoomt kunnen ze altijd nog grotere uit het RAM halen, want ook daar is 8GB best veel.
Er passen anders een hele hoop textures in 2GB. Het lijkt me eigenlijk voor een spel als Civ ruim overkill, maar ik denk dat ze gewoon op safe spelen.
In Civ 5 was er ook een hoop blabla over DirectX11-features, zoals DirectCompute, etc, maar uiteindelijk zorgde het er niet voor dat het spel sneller ging maar vooral dat je grafische kaart veel warmer werd
Ik verwacht er niet teveel van in ieder geval
En als het wel wat doet is het alleen maar meegenomen
Dat lijkt me gewoon marketingpraat.Shabbaman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:01:
En hoe zit dat met dat verhaal met optimalisatie voor asynchronous compute? Daar zou je hier toch iets van terug moeten zien?
In Civ 5 was er ook een hoop blabla over DirectX11-features, zoals DirectCompute, etc, maar uiteindelijk zorgde het er niet voor dat het spel sneller ging maar vooral dat je grafische kaart veel warmer werd
Ik verwacht er niet teveel van in ieder geval
En als het wel wat doet is het alleen maar meegenomen
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 24-09-2016 09:41 ]
Mja, ik denk dat het in Civ5 vooral met een snellere grafische kaart en een trage CPU nogal wat uitmaakt. De meeste gamers hebben alleen vaak ook en up to date CPU als ze een moderne grafische kaart hebben zoals de DX11 kaarten toen waren.
Het enige dat mij wat kan schelen is of de game goed gebruik maakt van al je CPU kernen. Zo ja, dan maak ik mij geen zorgen met mijn oude i5 750. Hier en daar wat CPU intensieve dingetjes uit en spelen. De 7950 zal het ook wel trekken vermoed ik zo en de game zet ik toch op mijn SSD voor de laadtijden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op zich heb ik daar wel vertrouwen in. De Civ 5 engine was al behoorlijk multithreaded, maar het stuk van de AI net niet (iig niet genoeg, als ik het goed heb begrepen). Daar zat dus de echte bottleneck. Ik neem aan dat ze bij Civ 6 wat meer aandacht hebben besteed aan de AI multithreaded maken.
Ik geloof overigens ook niet dat ze een compleet nieuwe engine hebben geschreven. Dat ze grote stukken hebben herzien wel, maar een compleet nieuwe niet, maar we zullen zien ^^
Ik geloof overigens ook niet dat ze een compleet nieuwe engine hebben geschreven. Dat ze grote stukken hebben herzien wel, maar een compleet nieuwe niet, maar we zullen zien ^^
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 25-09-2016 08:47 ]
Anoniem: 156876
Heb nog nooit Civilization gespeeld, maar het lijkt me wel heel vet. Denk er over om nu V te kopen, en dan als die bevalt ook VI zodra die uit is.
Maar geeft V wel een beeld over hoe VI zal zijn, of zijn er dermate grote veranderingen dat dit niet op gaat?
Maar geeft V wel een beeld over hoe VI zal zijn, of zijn er dermate grote veranderingen dat dit niet op gaat?
De essentie van Civ veranderd nooit. Die is hetzelfde sinds versie 1 uit 1991. Je begint 4000 BC, weet net genoeg om te beseffen dat het slimmer is om je op 1 plek te vestigen ipv rond te blijven dwalen.Anoniem: 156876 schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:57:
Heb nog nooit Civilization gespeeld, maar het lijkt me wel heel vet. Denk er over om nu V te kopen, en dan als die bevalt ook VI zodra die uit is.
Civ 6 zal in uiterlijk en gameplay uiteraard wijzigen ten opzichte van Civ 5. Bij iedere Civ hanteert men een soort 33% regel. Houdt 33% van het vorige spel intact. Verbeter 33% van het vorige spel. Vernieuw 33% van het vorige spel.
Wil je een uitgebalanceerd spel met een fijne gameplay spelen koop dan Civ 5 + alle expension packs. Daar ga je zeker lol aan beleven.
De essentie van het spel zal je zo leren en kan nuttig zijn ter voorbereiding op Civ 6.
Verwacht echter niet dat Civ 6 precies hetzelfde gaat zijn als Civ 5
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Hey guys,
Kan ik met dit systeem Civ VI spelen? Civ V ging nog aardig weet ik.
Intel Core i5 CPU 560 @ 2,67 GHz
RAM = 4 GB
GeForce GT 420M - 1GB
RAM = 4 GB
GeForce GT 420M - 1GB
De minimale eis voor de grafische kaart is een 450floorjd schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:10:
Hey guys,
RAM = 4 GB
GeForce GT 420M - 1GB
Je zou het kunnen proberen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat het (lekker) loopt.
Botweg nee. Je CPU zal op het absolute minimum zitten omdat het een mobiele is. Verwacht dat de framerate zo rond de vroegmoderne tijd waar er in de regel meer units verschijnen volledig instort. Losstaand hiervan en veel belangrijker haalt je GPU niet eens de helft van het minimale op Memory Bandwidth en het is nog erger bij Texture Fill Rate.floorjd schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:10:
Hey guys,
RAM = 4 GB
GeForce GT 420M - 1GB
http://www.geforce.com/ha...ce-gts-450/specifications
http://www.geforce.com/ha...ce-gt-420m/specifications
Doe jezelf een plezier en hou die €50 op je bankrekening.
Mwoah, als je de steam community hub leest dan zie je dat ze er ook vanuit gaan dat het op notebooks met onder de minimum eisen gewoon gaat draaien. Of het super gaat zijn weet ik niet, maar persoonlijk verwacht ik dat je het spel wel zal kunnen spelen met die kaart. Maar ik denk dat je de resolutie wel op zijn minst op HD Ready moet zetten.
Ik weet het niet hoor.
Ik zou hoe dan ook eerst gewoon wachten tot het spel uit is en dan kijken hoe het draait.
Ik zou hoe dan ook eerst gewoon wachten tot het spel uit is en dan kijken hoe het draait.
Je kan als je het via Steam koopt ook een refund vragen.
Moet je wel minder dan 2 uur gespeeld hebben, geloof ik.Shabbaman schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:01:
Je kan als je het via Steam koopt ook een refund vragen.
Ik weet niet of dat genoeg tijd is om te testen of je computer de late game aan kan (al dan niet in strategic view).
Je kan altijd vragen om een savegame van een van de mensen hier en het een dag of twee na release proberen.
Lijkt een beetje op de Mongolië vervanger. Een Civ om te haten dus...
Tenzij hij je ally is, dan is-ie je beste vriend, volgens mijDaniëlWW2 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:48:
Lijkt een beetje op de Mongolië vervanger. Een Civ om te haten dus...
Dat is die massamoordende klootzak van een Genghis Khan ook in CiV 5.anandus schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:50:
[...]
Tenzij hij je ally is, dan is-ie je beste vriend, volgens mij
De leiders die tot nu toe zijn geintroduceerd verschillen wel heerlijk van elkaar. Elke met een eigen speelstijl. Trouwens, op reddit gaan ze lekker los over de naam Sumeria, dat het eigenlijk Sumer moet zijn. Naamwijs gezien, en ook uit verschillende literatuur is Sumer eigenlijk de juiste naam.
Vandaag en morgen nog een first look?
Vandaag en morgen nog een first look?
Waarschijnlijk vandaag niet, maar morgen wel, als ik de Chinese bron moet geloven.
Er is op een Chinees forum iemand die zich 2K China noemt welke al een hoop verklapt/voorspeld heeft
En over de naam Sumeria: Er lopen ook topics dat Pericles de verkeerde helm op heeft en de verkeerde kleur baard heeft
Er is op een Chinees forum iemand die zich 2K China noemt welke al een hoop verklapt/voorspeld heeft
En over de naam Sumeria: Er lopen ook topics dat Pericles de verkeerde helm op heeft en de verkeerde kleur baard heeft

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 27-09-2016 12:58 ]
Ik kan niet wachten, ruim 200 uur in CiV zitten. Probeer zo min mogelijk te lezen over deel 6. Zoveel mogelijk zelf uitvogelen. Art style vind ik zeer geslaagd, erg mooi. Nog een maandje
Oh kom op zeg. De Grieken gebruikte bronzen helmen en dit model, de Korintische helm klopt ook helemaal qua tijd.anandus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:57:
Waarschijnlijk vandaag niet, maar morgen wel, als ik de Chinese bron moet geloven.

Leuk! En vandaag ook aardig wat streams:
Streamer Time
Quill18 2PM
Arumba 2PM
FilthyRobot 2PM-10PM
Marbozir 6PM
USGamer (Mike Williams) 8PM
Totalbiscuit ????
Yups, om 16:00 loopt de NDA af, ben benieuwd of we wat nieuwe info te weten gaan komen
Er moet nog een Civ aangekondigd worden (Rusland) dus we krijgen sowieso een First Look voordat de NDA wordt opgeheven. Verder hoop ik vooral van de streamers mee te krijgen wat hun ervaring met Civ VI is. TB was groot fan van de uitbreiding BNW van Civ V, hopelijk is hij net zo enthousiast over Civ VI
.
Waarom zou dat zijn? De Youtubers hebben een beperkte versie om mee te spelen, niet de final version, hè?Dahal schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:45:
Er moet nog een Civ aangekondigd worden (Rusland) dus we krijgen sowieso een First Look voordat de NDA wordt opgeheven.
Er missen een aantal civs, het aantal settings is beperkt, etc.
Plus je weet niet wat er wel of niet gezegd mag worden, na de vorige NDA mocht er nog niets over religie gezegd worden, bijv..
[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 29-09-2016 12:50 ]
Ja, je hebt helemaal gelijk. Weet jij dan meer over dat er nog een NDA is voor de officiele release? Meestal een maand voordat de game uitgebracht wordt is de final versie er al wel uit (gold status), zouden ze niet hiermee mogen spelen?anandus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:46:
[...]
Waarom zou dat zijn? De Youtubers hebben een beperkte versie om mee te spelen, niet de final version, hè?
Plus je weet niet wat er wel of niet gezegd mag worden, na de vorige NDA mocht er nog niets over religie gezegd worden, bijv..
Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat na de vorige preview de Youtubers nog steeds niet over religie mochten praten totdat er een livestream van de devs over religie was geweest.Dahal schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:50:
[...]
Ja, je hebt helemaal gelijk. Weet jij dan meer over dat er nog een NDA is voor de officiele release?
Het kan dat hier ook nog zoiets is. Maar misschien ook niet, hoor
Nee, het is een beperkte versie, er was al een filmpje gelekt en daarin kon je zien dat niet alle civs erin zaten, bijv.Meestal een maand voordat de game uitgebracht wordt is de final versie er al wel uit (gold status), zouden ze niet hiermee mogen spelen?
Overigens bestaat 'gold' status tegenwoordig niet echt, vaak wordt er nog gepoetst en gebalanceerd tot op de dag van release (en erna). Zo zijn er al een aantal dingen anders dan in de First Look-filmpjes.
En ik was zo dom om te pre-orderen. Dat bekent dus dat de game werkelijk verschrikkelijk zal zijn bij launch want dat gebeurd er bij mij, elke keer.

Ik moet zeggen, wat ik er tot nu toe van zie en lees komt het helemaal goed
Ik heb CiV 1473 uur gespeeld. Ik denk dat ik de gok wel aandurf met Civ6.
Granted, zowel 4 als 5 hadden een brak begin maar meestal oefen ik wat met kleine kaartjes en probeer wat principes uit, tegen de kerst kijk ik wel verder.
* Delerium maakt zich alleen zorgen over de Iris 5100 GPU.
Granted, zowel 4 als 5 hadden een brak begin maar meestal oefen ik wat met kleine kaartjes en probeer wat principes uit, tegen de kerst kijk ik wel verder.
* Delerium maakt zich alleen zorgen over de Iris 5100 GPU.
Dat dacht ik ook bij Rome II, BF4, Sim City 5 (oke, die had ik moeten zien aankomen) of meer recent HOI 4.anandus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:32:
Ik moet zeggen, wat ik er tot nu toe van zie en lees komt het helemaal goed
Maar het zal wel goed worden. Zelfs de deluxe editie gekocht omdat ik toch minimaal 500 uur in deze game ga gooien denk ik. Maar ik verwacht wel een gruwelijke launch.
Ja, ik merk het allemaal wel.
Firaxis heeft een goede reputatie van patches uitbrengen, vaak nog 4 jaar na dato, dus uiteindelijk komt het wel goed
Nog ...euh... 4 weken?
Firaxis heeft een goede reputatie van patches uitbrengen, vaak nog 4 jaar na dato, dus uiteindelijk komt het wel goed
Nog ...euh... 4 weken?
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 29-09-2016 18:01 ]
Drie.anandus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:00:
Ja, ik merk het allemaal wel.
Nog ...euh... 4 weken?
De 25th anniversary edition is voor 50€ bij yourgamezone te krijgen, vergeleken met de 90€ die bol.com ervoor vraagt een koopje.
Heb ze voor de zekerheid gemaild of t wel echt die editie is, en ja, dat is t ook.
Om zeven uur hadden ze nog 11 stuks voor de launch beschikbaar, nu nog 10 dat ik weet
Heb ze voor de zekerheid gemaild of t wel echt die editie is, en ja, dat is t ook.
Om zeven uur hadden ze nog 11 stuks voor de launch beschikbaar, nu nog 10 dat ik weet
Uh nu niet meer.JanW schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:46:
De 25th anniversary edition is voor 50€ bij yourgamezone te krijgen, vergeleken met de 90€ die bol.com ervoor vraagt een koopje.
http://www.yourgamezone.n...50&ViewAction=ViewProduct
Lijkt op een fout in de prijs.
Nu staat hij op 59.99 72.75DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:53:
[...]
Uh nu niet meer.
http://www.yourgamezone.n...50&ViewAction=ViewProduct
Lijkt op een fout in de prijs.
Slechte korting
Hopelijk was ik net op tijd dan.

Dit moeten ze toch wel leveren? Ze hebben zelf bevestigd dat t die editie is voor die prijs.

Dit moeten ze toch wel leveren? Ze hebben zelf bevestigd dat t die editie is voor die prijs.
[ Voor 20% gewijzigd door JanW op 29-09-2016 22:35 ]
In principe wel. Ze kunnen wel een beroep doen op een overduidelijk foute prijs waardoor ze kunnen annuleren. Daar zijn de nodige topics op GoT over te vinden. Dat waren meestal gevallen waar iets dat normaal honderden euro's kosten opeens een tientje kosten ofzo waarna mensen massaal kochten. Daar werd nog wel eens geannuleerd door de verkoper. In dit geval zal het niet zo snel gebeuren, zeker omdat je het ze hebt gevraagd. Ik denk dat je nog geluk hebt en dat ze het meteen hebben aangepast.JanW schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:32:
Hopelijk was ik net op tijd dan.
[afbeelding]
Wow, dit is echt geweldig. 
Heerlijk inderdaad. Kan niet wachten hier weer honderden uren in te steken.
Dat is echt fantastisch inderdaad
Serieus, gib game plox.
Het ziet er beter en beter uit. Het lijkt fris, nieuw en ze lijken een van de dingen die ik echt haatte aan CiV 5 namelijk de langzame midgame behoorlijk te hebben aangepast. Ik heb zo veel games afgebroken ergens tussen de 200 en 300 turns omdat het gewoon niet meer trok. Het werd vaak gewoon knoppen drukken en volgende turn en dat werd gewoon saai. Na turn 300 werd het altijd beter omdat je nu veel meer opties krijgt met meer happiness waardoor je weer steden kan bouwe, ideologie, wereldcongres, meer opties voor oorlog en betere oorlogen. Dat lijkt nu veel minder.
En ik was zo dom om wat reacties te gaan lezen bij de Arabië trailer. Wat een niveau weer tussen de speciale unit welke zelfmoordterrorist zou moeten zijn, Arabië kan niks met wetenschap, kansloze discussie of Saladin een Arabier, Egyptenaar, Irakees of Koerd was, idioten die de islam verdedigen en wijzen naar het Christendom en natuurlijk de Russische trolbrigade die nog steeds zeurt om Rusland.
Het ziet er beter en beter uit. Het lijkt fris, nieuw en ze lijken een van de dingen die ik echt haatte aan CiV 5 namelijk de langzame midgame behoorlijk te hebben aangepast. Ik heb zo veel games afgebroken ergens tussen de 200 en 300 turns omdat het gewoon niet meer trok. Het werd vaak gewoon knoppen drukken en volgende turn en dat werd gewoon saai. Na turn 300 werd het altijd beter omdat je nu veel meer opties krijgt met meer happiness waardoor je weer steden kan bouwe, ideologie, wereldcongres, meer opties voor oorlog en betere oorlogen. Dat lijkt nu veel minder.
En ik was zo dom om wat reacties te gaan lezen bij de Arabië trailer. Wat een niveau weer tussen de speciale unit welke zelfmoordterrorist zou moeten zijn, Arabië kan niks met wetenschap, kansloze discussie of Saladin een Arabier, Egyptenaar, Irakees of Koerd was, idioten die de islam verdedigen en wijzen naar het Christendom en natuurlijk de Russische trolbrigade die nog steeds zeurt om Rusland.

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-10-2016 19:00 ]
Ik moet wel zeggen dat ik het eens ben met sommige commentatoren. Als je de stream van Quil hebt gekeken zie je dat hij eigenlijk vrij gemakkelijk en zonder teveel tegenstand zo Duitsland en Griekenland over kan nemen. Op prince difficulty in CiV ging het niet zo makkelijk. Je had wel een mooi en serieus gevecht wat je uiteindelijk wel won omdat de AI rare keuzes maakte, maar je hebt tenminste tegenstand. Dit leek totaal niet het geval bij Civ VI. Dit vond ik zeker wel een van de mindere kanten aan de streams tot nu toe.
En ja, de pre-order is de deur uit
Via GreenManGaming 22% korting op de deluxe edition.
En ja, de pre-order is de deur uit
[ Voor 8% gewijzigd door Dahal op 02-10-2016 13:52 ]
Tja, dan verhoog je de moeilijkheidsgraadDahal schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:43:
Ik moet wel zeggen dat ik het eens ben met sommige commentatoren. Als je de stream van Quil hebt gekeken zie je dat hij eigenlijk vrij gemakkelijk en zonder teveel tegenstand zo Duitsland en Griekenland over kan nemen. Op prince difficulty in CiV ging het niet zo makkelijk. Je had wel een mooi en serieus gevecht wat je uiteindelijk wel won omdat de AI rare keuzes maakte, maar je hebt tenminste tegenstand. Dit leek totaal niet het geval bij Civ VI. Dit vond ik zeker wel een van de mindere kanten aan de streams tot nu toe.
Misschien hebben ze het nu aangepast, bij mijn weten kreeg de computer in 5 gewoon veel extra's en de speler kreeg handicaps. Misschien is het in 6 daadwerkelijk zo dat de AI ook slimmer wordt met de moeilijkheidsgraad in plaats van alleen maar een handicap systeem.
In de let's play van Quil zie je dat city placing super belangrijk is. Alles van te voren uitdenken waar je zones wil hebben zodat andere cities er ook profijt van hebben. En alles binnen 6 tegels van elkaar plaatsen zodat alles optimaal overlapt. Kan niet wachten op het spel, wellicht een dagje vrij nemen
Mooie muziek en leuk geimplementeerd. Maar hopelijk hebben ze ook andere deuntjes erin gezet per land, anders dreigt het al snel repetitief te worden vrees ik...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein
Ik weet niet hoe lang de deuntjes duren, maar meer deuntjes is ook een stuk prijziger.Enki schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:56:
[...]
Mooie muziek en leuk geimplementeerd. Maar hopelijk hebben ze ook andere deuntjes erin gezet per land, anders dreigt het al snel repetitief te worden vrees ik...
Nu hebben ze al zo'n 80 deuntjes (4 era's x 20 civs).
Een extra deuntje per civ is gelijk nog eens 80 liedjes erbij.
Je moet inderdaad al snel beslissen welke districts je wilt maken, want die hebben soms eisen waar ze gebouwd kunnen worden. En eigenlijk is dat niet te doen, want wonderen zijn ook heel kritisch in plaatsing. En je weet nooit vantevoren of je uberhaubt de kans krijgt om ze te bouwen.Loev schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:03:
In de let's play van Quil zie je dat city placing super belangrijk is. Alles van te voren uitdenken waar je zones wil hebben zodat andere cities er ook profijt van hebben. En alles binnen 6 tegels van elkaar plaatsen zodat alles optimaal overlapt. Kan niet wachten op het spel, wellicht een dagje vrij nemen
Daarnaast unlock je later in het spel allemaal bonussen voor adjecency. En als je daar geen rekening mee hebt gehouden kun je al je improvements op nieuw gaan doen...
En dan speelt hij ook nog eens rome, dus hij heeft geen last van het moeten maken van tradeposts
True, maar goed we hebben altijd nog de Steam Workshop... 
* In reactie op Anandus
* In reactie op Anandus
[ Voor 17% gewijzigd door Enki op 04-10-2016 10:21 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein
Ik keek een Youtube-filmpje over de spelopties.
Ik denk dat deze tweede optie wel fijn is voor mensen met zwakke computers:
Ik denk dat deze tweede optie wel fijn is voor mensen met zwakke computers:

Nog 16 nachtjes slapen 
Maar gelukkig is er nieuwe let's play van Quil online. Zijn er nog andere YTers die fijn zijn om naar te kijken/luisteren?

Maar gelukkig is er nieuwe let's play van Quil online. Zijn er nog andere YTers die fijn zijn om naar te kijken/luisteren?
[ Voor 78% gewijzigd door Loev op 05-10-2016 09:28 ]
Marbozir en FilthyRobot zijn beide de moeite waard.
Peter de Zaandammer
Scherpanandus schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:00:
Peter de Zaandammer
Moet zeggen dat Russia wel beter bij mijn speelstijl valt. Ik houd wel van een groot rijk.
Computer says no
"Got a friendly and smart neighbour? Have them help you out."
Dit is uiteraard codetaal voor verover ze, plunder alle kennis en onderwerp de bevolking.
Dit is uiteraard codetaal voor verover ze, plunder alle kennis en onderwerp de bevolking.

Ik zag hem ook al voorbij komen. Wel al wat comments erbij dat het niet helemaal klopt. Wil mij er niet teveel door leiden, maar vooral zelf uitvogelen hoe ik het allemaal moet gaan neerzetten.
Daarnaast hoop ik dat ze binnenkort ook van de press release de mogelijkheid krijgen om Multiplayer uit te proberen. Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat zijn..
Het gaat ook vooral om het idee. De waardes kunnen onderhevig zijn aan veranderingen, maar het basisconcept zal onveranderd blijven 
Een press release (al wel fijn) hoeft niet eens voor mij, als er maar meer informatie komt over multiplayer.
Tot nu toe hebben ze er bijna niets over gezegd, behalve dat er een speciale multiplayer-snelheid komt en dat modding voor multiplayer makkelijker zou moeten zijn.
Maar als iemand die bijna alleen maar multiplayer speelt zou ik graag wat meer informatie zien.
Een press release (al wel fijn) hoeft niet eens voor mij, als er maar meer informatie komt over multiplayer.
Tot nu toe hebben ze er bijna niets over gezegd, behalve dat er een speciale multiplayer-snelheid komt en dat modding voor multiplayer makkelijker zou moeten zijn.
Maar als iemand die bijna alleen maar multiplayer speelt zou ik graag wat meer informatie zien.
[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 06-10-2016 10:22 ]
Je vorige post bookmarkedanandus schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:19:
Het gaat ook vooral om het idee. De waardes kunnen onderhevig zijn aan veranderingen, maar het basisconcept zal onveranderd blijven
Versie 2anandus schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:32:
Iemand op Reddit heeft een 'district cheat sheet' gemaakt:
[afbeelding]
Handydandy

Handydandy2. Al ga ik het gewoon zelf ondervinden. De kans dat je een perfecte city zoals deze krijgt is niet al te groot en je hebt natuurlijk niet alle tiles meteen in het begin tot je beschikking.
Ik ga dit zeker wel gebruiken. Je zal bijna geen enkele stad zo kunnen aanleggen dat je alle districten hebt. Misschien uitzonderlijk goede startlocaties en dat is het wel. Dit is alleen wel handig voor steden waar je twee of drie districten plant die ze zo kan inpassen. Verder is het een handig schema om erbij te houden als je de districtenbonussen nog aan het leren bent. Als laatste is dit ideaal voor locatieverkenning voor steden zodat je niet je stad op de verkeerde plek plaatst.
Die multiplayer sessie begint hier vrijdag al, 4 vrienden met hun pc's over de vloer voor het weekendLoev schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:40:
[...]
Je vorige post bookmarkedWellicht leuk om na een week spelen een multiplayer sessie te houden met een aantal mensen
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Kunnen wellicht op een gegeven moment een Tweakers multiplayer sessie houden? Kan iedereen eerst een beetje bekend worden met het spel
Die civic tree opzet doet mij trouwens heel erg denken aan het bordspel Through the Ages: A Story of Civilization (aanrader!). Daar heb je gedurende het spel in de verschillende ages ook de mogelijkheid om te jouw regeringstype te veranderen, waarbij ieder regeringstype bepaalde bonussen geeft die beter bij een bepaalde speelstijl aansluiten. Hoewel dat lang niet zo dynamisch is als in Civ 6 met verschillende beleidsvormen.
Die laatste gast is zo besluiteloos... En dan soms doet die een impulsieve actie om er later weer op terug te komen ^^