Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:05
veldkampj schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:55:
[...]
Kan me wel voorstellen dat als je op Deity speelt dit wel een flink voordeel kan zijn aangezien je dan met een achterstand begint.
Op Deity heeft de AI ook zo'n voorsprong dat je moeite gaat hebben om deze voor te blijven in het spel. De eerste twee era's moet misschien nog wel lukken, maar daarna ga je denk ik vanzelf even een tijdje vastlopen, waarin de AI je weer compleet kan bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-09 19:18
Ben gestopt met civilization. Vind jammer dat ze zoveel nieuwe content uitbrengen maar bestaande bugs niet op lossen. Multiplayer is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mark777 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:40:
Ben gestopt met civilization. Vind jammer dat ze zoveel nieuwe content uitbrengen maar bestaande bugs niet op lossen. Multiplayer is een ramp.
Ik zou graag eens MP spelen, maar het komt er neit van (ook hier niet precies). Momenteel ook te druk met Anno + Valhalla.

Welke bugs zijn er dan? Ik herriner me in Civ V wel de bekende trade exploit voor MP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:32:
[...]

Altijd dubbelen van jouw luxuries verkopen want die leveren (meestal) geen extra amenities op.
Ik kijk vaak ook naar dubbele luxuries bij andere civs om ze te traden. Scheelt weer 30 beurten gezeur ;)
Soms lukt het ook wel om 1 luxury voor 2 of zelfs 3 te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
@Ferruginous Hwk Gewoon via "make deal" dus. Ik denk inderdaad dat er aan andere voorwaarden nog niet voldaan was; dat ze niet genoeg geld hadden o.i.d. inderdaad. Levert dubbelle resources, zoals "stone" of "copper" eigenlijk nog wat op? Of kun je dubbele tiles daarvan beter buldozeren en dus harvesten??

Ferruginous ~ "Het vlees is zwak gebleken" ~. Hahaha, prachtige uitpraak in dit verband :). Enjoy New Frontier Pass!

@veldkampj Hahaha, ja het opbouwen vind ik ook erg leuk. Verslavend! En proberen zo efficient mogelijk je tiles te bebouwen; farms liefst met z'n drieen in een driehoekje. Rekening houden met adjecency bonussen ect... Lekkere hoge productie proberen te krijgen. Heerlijk!

[ Voor 9% gewijzigd door Tierelier op 25-11-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Tierelier ik zou de ingame civilopedia eens openen en kijken naar de verschillen de tiles en type resources ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Caelorum schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:19:
@Tierelier ik zou de ingame civilopedia eens openen en kijken naar de verschillen de tiles en type resources ;-)
Ik gebuik hem continu joh, maar hij geeft mij vaak ook geen uitsluitsel over van alles en nog wat. Daarnaast is het is best een fucking studie en duurt het gewoon een tijdje tot je alles vaak genoeg herhaalt hebt en dus onthoudt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tierelier schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:14:
@Ferruginous Hwk Gewoon via "make deal" dus. Ik denk inderdaad dat er aan andere voorwaarden nog niet voldaan was; dat ze niet genoeg geld hadden o.i.d. inderdaad. Levert dubbelle resources, zoals "stone" of "copper" eigenlijk nog wat op? Of kun je dubbele tiles daarvan beter buldozeren en dus harvesten??

Ferruginous ~ "Het vlees is zwak gebleken" ~. Hahaha, prachtige uitpraak in dit verband :). Enjoy New Frontier Pass!
Daar kun je zoveel versies van hebben als je wilt. Die leveren extra yields - mits verbeterd.
De keuze tussen houden of harvesten - zeker in de early game - hangt een beetje af van de rest van de tegels en waar je op dat moment het meest behoefte aan hebt.

Ik wil nu veel productie omdat je een wonder aan het bouwen bent of een district die productie levert of je wilt iets anders bouwen op die plek —> Harvesten

Wil je een lange termijn productie dan kun je ze beter improven. Ook is er een boost te halen voor een of meer van technologien uit de techtree voor het bouwen van een mijn en een quarry dus het loont ook zeker om ze te improven.

Tip: Kijk PotatoMcWhiskey op Youtube. Die heeft veel tutorials voor het spel waar hij veel uitlegt. (Hij is ook wel echt een duidelijk betere speler dan ik) :)
YouTube: PotatoMcWhiskey - YouTube

[ Voor 3% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 25-11-2020 20:06 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:20
Tierelier schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:27:
Dat is wel zo'n beetje wat ik ook doe hier... Het blijft altijd gokken. Maar het snel bijkopen van units, in geval van nood, is er eentje waar ik nog niet aan gedacht had; als je goed gokt (met weinig troepen) dan heb je productiecapaciteit, tijd en goud gespaard. Dus ik vind het wel een goeie.

In mijn laatste game, nadat ik "grouping units" had uitgevonden, lukte het mij met slechts twee machine guns om dat te doen. Waar kan dat mee te maken hebben? Gevechtservaring van de betreffende units soms?
spoiler:
Op het moment dat je geen leger hebt is de kans groot dat een AI besluit je aan te vallen. De taktiek van met gold snel een leger opbouwen heeft dus een kostprijs in de vorm van het uitlokken van een oorlog.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@sdk1985 vandaar dat ik ook een skeleton crew heb. Ik probeer zo min mogelijk units te hebben zodat ze toch net niet willen aanvallen. Daarnaast nog af en toe vriendschap declaren en dat houd ze meestal wel weg. Voor die paar keer dat het toch niet lukt kan ik nog snel units bijkopen op de plek waar ze vandaan gaan aanvallen. Snel units opruimen en misschien een stad afpakken en dan weer snel vrede sluiten.

• Tierelier
@Ferruginous Hwk PotatoMcWhiskey maakt erg goeie video's. Wat praat die gast ook vlot. Goed tempo erin en hele goede tips; van hem komt ook de tip om, zo mogelijk, vroeg luxury resources te verkopen aan AI zodat je er snel een extra settler mee kan aanschaffen en een beurt of 12 ermee wint..

Ik vraag mij af of PotatoMcWhiskey zijn teksten schrijft en dan voorleest. at moet toch haast wel??? Anders is het echt een soort Paul Witteman, die de gave heeft ongeveer net zo snel te kunnen praten als denken..

@sdk1985 inderdaad een spoiler :), maar ik zit kennelijk steeds nét aan de sterke kant qua troepen.

@Caelorum Ja, de AI is vrij makkelijk te paaien idd, vind ik ook wel aardig dat die correlatie er duidelijk is..

• Caelorum
@Tierelier Een deel praat die tijdens het spelen, een deel spreekt die later in, maar houd er iig rekening mee dat er hevig is ge-edit in zijn video's. Pauzes zijn vaak weggehaald. Er is met tempo gespeeld (sommige stukken worden versneld). Soms back-tracked die zichtbaar in de video's: dan laad die een autosave in, maar hij heeft er ook wel eens over gehad dat die er een paar keer over heeft gedaan om de goeie start te vinden. Dat die enorm veel savegames heeft om latere video's te maken. De echt slechte keuzes die niet het doel van de video halen zal die ook niet online zetten :)

Maaarr.. nog steeds leerzaam en vermakelijk natuurlijk

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Uiteraard was ik weer een week te vroeg en heb ik de volle prijs betaald.

Maar voor zij die geïnteresseerd zijn:
Op Steam is nu ook de Frontier pass in de aanbieding. 20% korting dus van € 39,99 voor € 31,99 uiteraard zijn ook alle andere packs in de aanbieding (60%)

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Tierelier schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:30:
@sdk1985 inderdaad een spoiler :), maar ik zit kennelijk steeds nét aan de sterke kant qua troepen.

@Caelorum Ja, de AI is vrij makkelijk te paaien idd, vind ik ook wel aardig dat die correlatie er duidelijk is..
Haha komt waarschijnlijk omdat je op een relatief eenvoudig niveau speelt. Als je op Deity speelt en je komt een agressieve CIV binnen de eerste 10 turns (dus vlakbij je), Ga maar rustig meteen alleen maar warriors en slingers bouwen want die oorlog is gegarandeerd. ;)

Overig speel ik sinds Gathering storm zelden meer Deity maar vaker emperor of immortal. Voornamelijk omdat ik nog niet volledig op de hoogte ben van de nieuwe game mechanics van deze DLC. Dit om een grotere winkans te hebben en omdat ik - in plaats van sterkere CIV’s te spelen waarbij ik meer snap wat er gaat gebeuren - er liever voor kies om het lot te laten bepalen welke CIV ik speel dus met een mogelijk zwakke / voor mij onbekende CIV toch kijken om daarmee te winnen. Daarnaast wil ik liever geen domination game spelen maar ga ik liever voor een andere winconditie. :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 26-11-2020 10:18 ]

• Caelorum
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:11:
[...[Haha komt waarschijnlijk omdat je op een relatief eenvoudig niveau speelt. Als je op Deity speelt en je komt een agressieve CIV binnen de eerste 10 turns (dus vlakbij je), Ga maar rustig meteen alleen maar warriors en slingers bouwen want die oorlog is gegarandeerd. ;)[...]
Dat is vaak ook een kwestie van meteen beginnen met paaien en zo snel mogelijk friendship declaren enz. Zorgen dat die de pijlen op een andere speler zet.

• Tierelier
...Haha komt waarschijnlijk omdat je op een relatief eenvoudig niveau speelt...
...nu ben ik nog aan het leren. Veel vriendschappen sluiten. Af en toe een delegatie en een gift. Als ik straks wat beter wordt begin ik gepast onbetrouwbaar te worden en vallen er vaker klappen, lol
bwa ik speel op emperor en heb misschien maar 1 keer in de 5 games echt een oorlog. natuurlijk is het met sommige civs amper te vermijden (looking at you, Wilhelmina). delegation sturen, open borders soms, trade deals en weten wat hun agenda is, en tegen midgame heb ik vaak 4 van mijn 5 allianties

• veldkampj
AntiChrist7 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:14:
bwa ik speel op emperor en heb misschien maar 1 keer in de 5 games echt een oorlog. natuurlijk is het met sommige civs amper te vermijden (looking at you, Wilhelmina). delegation sturen, open borders soms, trade deals en weten wat hun agenda is, en tegen midgame heb ik vaak 4 van mijn 5 allianties
Zo weinig? Ik heb regelmatig dat ze pal naast mij settelen. Dat is voor mij reden genoeg om de oorlog te verklaren :P Then again, ik speel niet op emperor dus dan is dat wellicht makkelijker.

• Caelorum
veldkampj schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:03:
[...]
Zo weinig? Ik heb regelmatig dat ze pal naast mij settelen. Dat is voor mij reden genoeg om de oorlog te verklaren :P Then again, ik speel niet op emperor dus dan is dat wellicht makkelijker.
Daarom ook altijd zelf forward settlen, dan zijn ze meteen blij, want hun objective om naast je te gaan settlen is voldaan.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Wanneer ik flink forward settle dan heb ik al snel happiness issues :<

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

veldkampj schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:03:
[...]

Ik speel continents+ denk ik dat de map heet, dus er is vaak nog genoeg land als je meer naar de zee gaat. En ik vind oorlogvoeren saai in civ. veel klikken en units tegen elkaar smijten.
LoekieLeeuw schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:07:
Wanneer ik flink forward settle dan heb ik al snel happiness issues :<
Positieve Happines is niet zo noodzakelijk meer als in Civ V. In V stopten je steden met groeien en kreeg je rebellions (en je golden age counter stopte), maar in Civ 6 kan het absoluut geen kwaad om op 0 of -1 amenities te zitten early game. Groei is nu beperkt door housing, en golden ages staan los van Happines.

Mid en lategame wil je +2 of +3 gaan voor de percentageboost, maar early game is een extra stad veel meer waard

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Nee klopt, maar het heeft invloed op je loyalty toch? Minder happiness, dus minder sterker loyalty
Mijn steden flippen dan naar de tegenparty.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
LoekieLeeuw schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:37:
Nee klopt, maar het heeft invloed op je loyalty toch? Minder happiness, dus minder sterker loyalty
Klopt. Ik vind het ook wel bijzonder hoe dat werkt wanneer de AI dus recht naast jouw deur settled.
Deze game ook weer, ik heb 5 steden met redelijk wat inwoners, AI plempt op 4 tiles van een stad die van hem neer en binnen enkele beurten zie je dat pijltje van de loyalty van rood naar groen gaan. Hoe dan? Een monument in een stad van 1 zal het verschil niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Monument, pressure van population, military unit en de juiste slots, governor die geplaatst is, pressure van andere steden die er ook bij worden gepleurd, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Caelorum schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:40:
Monument, pressure van population, military unit en de juiste slots, governor die geplaatst is, pressure van andere steden die er ook bij worden gepleurd, enz.
Moet dan idd een governor of iets dergelijks zijn. Toen ik in de aanval ging was er geen military unit aanwezig iig. Andere steden van de AI waren niet in de buurt.
Vind het soms wel bijzonder om te zien hoe snel dat pijltje op groen springt terwijl ik andersom soms flink loop te hannessen met policies, monument, governor om geen loyalty te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoekieLeeuw schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:37:
early game zijn je steden niet groot genoeg om echt zware druk uit te oefenen qua loyalty (want populatie is de belangrijkste factor), of je moet een combinatie van factoren hebben : geen gouverneur, dark age vs golden age, policy cards, je eigen stad ligt ver af van andere steden van je rijk...

Als je een loyalty probleem hebt, kan het voldoende zijn om een gouverneur en unit erin te zetten, en als de stad dan wat populatie heeft gewonnen lost zich dat meestal vanzelf op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Grootste probleem is dat ze vrij ver van de rest vd steden staan aangezien je forward settled.
Dus ik blijf meestal wat dichter bij de capital, maar dan heb je uiteindelijk minder grond om te settlen.
Btw, settles kopen of bouwen wat doen jullie meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

LoekieLeeuw schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:02:
Grootste probleem is dat ze vrij ver van de rest vd steden staan aangezien je forward settled.
Dus ik blijf meestal wat dichter bij de capital, maar dan heb je uiteindelijk minder grond om te settlen.
Btw, settles kopen of bouwen wat doen jullie meestal?
Ligt heel erg aan de civ, met Nubia bijvoorbeeld kan je prima voor early war gaan en de city states in de buurt innemen. In early game moet je de afweging maken of je eerst je steden een stuk laat groeien of dat je direct voor het maken van een settler gaat wat weer als nadeel heeft dat je een inwoner verliest in die stad.

Kopen of produceren heeft ook te maken met de omgeving, dus na het verkennen van de omgeving met een scout heb ik wel een goed idee waar ik volgende steden wil settlen. Afhankelijk van waar de tegenstander zit ga ik voor kopen of produceren. Zit de tegenstander dichtbij dan kopen en anders produceren. De eerste paar steden kan je ook verder van je hoofdstad af plaatsen maar nog wel in gebied zonder negatieve loyalty pressure van andere steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja loyalty is ontworpen om het (soms belachelijke) extreme forward settling te vermijden. Nu is forward settling dichter bij huis, maar ook vooral om een deel grondgebied te ontzeggen door net de loyalty pressure.

Inzake settlers koop ik ze enkel als ik de golden era monumentality focus heb. ik koop liever een goedkopere builder, en chop dan de settler wel met de +50% settler productie policy en ancestrall hall gecombineerd

Citystates hebben in mijn game altijd walls (door mod), ik vind ze teveel toevoegen aan de game om ze zien verloren te gaan aan de AI omdat die niet weet wat te doen met zijn extra troepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xJhHXTL3kZgE48NJ2pTZ3RwTnw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yHVXVPf4MbFSqhSOKqmdu5mt.png?f=fotoalbum_large

Al wat verder in de game, maar bij de rode cirkel had ik mijn stad neer willen zetten.(toen was dacht ik border 2 tiles terug vanaf encampment )
Maar kreeg in paar beurten al loyalty issues.
Daarna maar opnieuw gedaan en paar plekken achteruit (Timbuktu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
December update

YouTube: 🌎Civilization VI - Developer Update - Free Game Update #4 - City St...

Citystate picker (niet zo'n fan van, hou van het random), maar vooral de stop asking me button

Heb eigenlijk de laatste update nog niet gespeeld, ben er nog net aan toegekomen door Valhalla en Anno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Idem hier. Maar ik vind dat juist ook wel weer leuk, half jaartje niet gespeeld en dus straks een paar updates verder. Maakt het alleen maar weer extra leuk om de game weer eens te starten, dan zijn er tenminste significante wijzigingen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:38
AntiChrist7 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:29:
December update

Citystate picker (niet zo'n fan van, hou van het random), maar vooral de stop asking me button

Heb eigenlijk de laatste update nog niet gespeeld, ben er nog net aan toegekomen door Valhalla en Anno
Ik heb ook liever random settings, en ga die city state picker niet gebruiken. Maakt niet uit verder, leuk voor anderen.
Ziet er verder niet heel schokkend uit in december. Sommige boosts zijn zelden tot nooit te halen, dus wel goed dat ze dat wat bijstellen.

Die heroes-mode in de vorige update vond ik wel leuk. Beetje overpowered, maar leuk om mee te spelen. En elke civ krijgt meerdere heroes. Alleen de AI zet ze voor zover ik zie (uiteraard) niet optimaal in.

Wat nog anders mag van mij, is dat de AI bij een make peace deal heel snel al zijn steden wil geven voor vrede. Bug of feature? Klopt volgens mij niet en verpest het spel redelijk als je het accepteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Playa del C. schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:47:
[...]
Wat nog anders mag van mij, is dat de AI bij een make peace deal heel snel al zijn steden wil geven voor vrede. Bug of feature? Klopt volgens mij niet en verpest het spel redelijk als je het accepteert.
Wat mij betreft een is het een (vervelende) bug, het verpest inderdaad de lol. Hopelijk wordt dit nu wel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb ook liever random settings, en ga die city state picker niet gebruiken. Maakt niet uit verder, leuk voor anderen.
Ziet er verder niet heel schokkend uit in december. Sommige boosts zijn zelden tot nooit te halen, dus wel goed dat ze dat wat bijstellen.

Die heroes-mode in de vorige update vond ik wel leuk. Beetje overpowered, maar leuk om mee te spelen. En elke civ krijgt meerdere heroes. Alleen de AI zet ze voor zover ik zie (uiteraard) niet optimaal in.
Ja het is gewoon een gratis update, pas in januari krijgen we echt nieuwe content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
[...]

Sommige boosts zijn zelden tot nooit te halen, dus wel goed dat ze dat wat bijstellen.
Hammurabi: *heavy breathing*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
veldkampj schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:05:
[...]

Hammurabi: *heavy breathing*
Die wordt dan inderdaad nog meer OP, pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Babylon is wel grappig, hoe je soms over het hele spectrm springt. nano technology in 1515 door een aluminium mijn.

Ik vind ze niet echt OP, hun start is gehandicapt omdat de eerste researchs zonder boost dubbel zo lang overdoen, en verder zijn ze ook wel mapafhankelijk. Als je geen natural wonder of quarry ofzo vindt, moet je dat hard researchen. . En ook lategame kan dt gebeuren, had bijvoorbeeld nergens coal...Die extra buildings per eerste district is wel sterk.

Hun unique building is wel zeer goed, unique unit is ok. Maar ook niet direct een victory focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vind ze vooral heel grappig spelen in combinatie met de tech tree shuffle. Je weet gewoon niet aan het begin of je nou zwaar OP bent of juist enorm gehandicapt.
Wat wel fijn is, is dat je gewoon complete techs krijgt van huts en dat een tech alliance en/of tech stealing enorm veel goed maakt (want complete techs die je krijgt).

Iig super fijn dat er een civ is die techs vergaart op allerlei manieren behalve daadwerkelijk onderzoek doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb nog niet met shuffle gespeeld, vid het vooruit kunnen plannen leuker :) Ben nu wel bezig met Heroes en Legend game. Sinbad is verrassend interessant/sterk, want je hebt vaak nog barbarian ships tot laat in de game, en je verdient er goed goud mee (8 charges, 600 per keer). Was jammer genoeg Cree dus had alle continenten al ontdekt, maar dat zou nog eens extra zijn.

Patch is ook uit, volledige notes
https://civilization.fand...ember_2020_Update#General

-Anticav is wat sterker
-Amenities zijn geherbalanceerd
-Bepaalde policies zoals rationalism zijn minder efficient omdat je meer bevolking + adjecency nodig hebt
-Gaul heeft eindelijk een deftige victory focus behalve early rush, want mijnen geven tourisme nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat me al wel opviel is dat je nu goed moet opletten bij de trade deals van de AI.
Ze hebben gewoon het lef om open borders te vragen + een relic en dan 60g/turn terug te willen geven. Op de Xbox overkomt het me nog wel eens dat ik per ongeluk accepteer door snel klikken. Super irritant bij zo'n "deal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:11:
Wat me al wel opviel is dat je nu goed moet opletten bij de trade deals van de AI.
Ze hebben gewoon het lef om open borders te vragen + een relic en dan 60g/turn terug te willen geven. Op de Xbox overkomt het me nog wel eens dat ik per ongeluk accepteer door snel klikken. Super irritant bij zo'n "deal".
Haha, dat viel mij ook al op.. Alleen open borders bieden en dan aan mij open borders en een relic vragen.
Toen ik die relic weghaalde was het alsnog goed.. De AI wilde zelfs 3 gold/turn betalen.
Was in een early game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wat mij is opgevallen is dat je nu plots antiquity sites op mountains hebt...

https://steamuserimages-a...BD73C88126BDDCD24002BA7F/

[ Voor 34% gewijzigd door AntiChrist7 op 18-12-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

AntiChrist7 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:29:
December update

Snap niet dat je nog steeds je units niet met de numpad kan moven. De muis gebruiken is zo verschrikkelijk RSI onvriendelijk :(

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Snap niet dat je wel kan zoeken op de kaart op de PC versie, maar niet de console versie. Zoeken in units en civilopedia kan dan weer wel, dus dat zoekbox element zit wel in de game op consoles...

• flugelisoke
  • Laatst online: 08:46
Zijn de mappen in Civ 6 eigenlijk random generated?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ja en nee. Je hebt vaste Maps, maar over het algemeen random generated. Je hebt een map random seed die je kan gebruiken om dezelfde map terug te krijgen, mits je de instellingen verder ook exact gelijk instelt.

Zie ook https://civilization.fandom.com/wiki/Map_(Civ6)

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 31-12-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Caelorum schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:34:
Ja en nee. Je hebt vaste Maps, maar over het algemeen random generated. Je hebt een map random seed die je kan gebruiken om dezelfde map terug te krijgen, mits je de instellingen verder ook exact gelijk instelt.

Zie ook https://civilization.fandom.com/wiki/Map_(Civ6)
Nice, heb de game inmiddels een paar dagen en er al meer dan 29 uur inzitten. Wat is deze game toch verslavend! :o

Heb soms wel het idee dat ik maar een beetje wat aan het doen ben, moet nog erg veel leren. Heb je nog wat goede tips voor me eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:19:
[...]

Nice, heb de game inmiddels een paar dagen en er al meer dan 29 uur inzitten. Wat is deze game toch verslavend! :o

Heb soms wel het idee dat ik maar een beetje wat aan het doen ben, moet nog erg veel leren. Heb je nog wat goede tips voor me eventueel?
Heb je de game met expansies, of enkel basis? is groot verschil, en de expansies maken het wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
AntiChrist7 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:26:
[...]

Heb je de game met expansies, of enkel basis? is groot verschil, en de expansies maken het wel beter
Momenteel enkel de base game, welke expansions raad je me aan? Ik heb er wel naar zitten kijken, maar de steam reviews "grotendeels negatief" maakte me wat huiverig. Wellicht heeft het ermee te maken dat civ V meer in de standaard game had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:30:
[...]

Momenteel enkel de base game, welke expansions raad je me aan? Ik heb er wel naar zitten kijken, maar de steam reviews "grotendeels negatief" maakte me wat huiverig. Wellicht heeft het ermee te maken dat civ V meer in de standaard game had?
Nee, het is zelfs omgekeerd. Civ 6 heeft bijvoorbeeld religie en toerisme, in civ 5 was dat een expansie. Maar het probleem is dat de tweede expansie veel features van de eerste heeft, dus die wordt gerievbombd, zeker in een sale.

Ik weet niet precies wat het effect is als je enkel GS koopt, mogelijk mis je enkel de civs die erin zitten. maar vind ze beide wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
AntiChrist7 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:47:
[...]

Nee, het is zelfs omgekeerd. Civ 6 heeft bijvoorbeeld religie en toerisme, in civ 5 was dat een expansie. Maar het probleem is dat de tweede expansie veel features van de eerste heeft, dus die wordt gerievbombd, zeker in een sale.

Ik weet niet precies wat het effect is als je enkel GS koopt, mogelijk mis je enkel de civs die erin zitten. maar vind ze beide wel goed
Dus je raadt de 2 expansions aan? De features worden gewoon gebruikt tijdens standaard potjes ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
flugelisoke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:25:
[...]

Dus je raadt de 2 expansions aan? De features worden gewoon gebruikt tijdens standaard potjes ook?
Absoluut. Platinum editie is op dit moment de editie die je wil. De season pass is voor ervaren spelers die wat extra modes en civs willen om de boel op te leuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:25:
[...]

ja, met platinum editie kan je wel even verder. De frontier pass zou ik nog niet kopen, die is nog wat duur. vind de inhoud ook wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Platinum meteen even aangeschaft! :)

Inmiddels als Nederland op de Europe map aan het spelen, ook leuk :)

Wat zijn jullie tactics eigenlijk als je een game start? Ga je echt plannen waar je steden gaat bouwen en besluit je al voor de game wat je victory gaat zijn?

Ben benieuwd hoe meer ervaren spelers hiermee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
flugelisoke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:41:

Wat zijn jullie tactics eigenlijk als je een game start? Ga je echt plannen waar je steden gaat bouwen en besluit je al voor de game wat je victory gaat zijn?

Ik rotzooi maar wat aan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben niet zo'n fan van de premade maps, omdat ik het verkennen een van de leukere dingen vind + qua balance is er wel wat issue. Rusland en polen hebben veel plaats, en frankrijk/engeland + duitsland zitten meteen tegen elkaar aan te bonken, net zoals greece en ottomans.

Ik probeer toch wel een victory condition op vorhand te kiezen, maar dat komt omdat ik meestal enkel voor culture of science ga. Denk dat je best eerst een paar games speelt en dan terugkomt met specfieke vragen, want er is gewoon teveel om toe te lichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Globale strategie kiezen en alles doen om daaraan te houden, maar ook wel realistisch blijven. Soms moet je ook gewoon je einddoel aanpassen, omdat de kaart gewoon niet meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.

De moeilijkheidsgraad bepaalt hoe je speelt. Ik speel alleen op Deity en dan moet je wel goed plannen. Je kunt een nieuwe game instellen richting een specifieke victory type, maar persoonlijk speel ik met zoveel mogelijk random settings en dan bepaalt het spelverloop welke victory je gaat halen.
Er zijn civs die heel specifiek zijn gericht op een bepaalde victory type, dus meestal probeer ik die kant ook op te gaan, tenzij de map iets anders stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Sinds ik de platinum pack heb gekocht met allerlei uitbreidingen freezed de game vaak. De geluiden blijven wel doorspelen en de muis kan bewegen. De enige manier om af te sluiten is om de pc te resetten of via de task manager uit te loggen. Soms blijft de game ook ineens hangen tijdens een beurt wisselen.

Hmmmm..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:55:
Sinds ik de platinum pack heb gekocht met allerlei uitbreidingen freezed de game vaak. De geluiden blijven wel doorspelen en de muis kan bewegen. De enige manier om af te sluiten is om de pc te resetten of via de task manager uit te loggen. Soms blijft de game ook ineens hangen tijdens een beurt wisselen.

Hmmmm..
drivers enzo eens updaten?

best hier checken

https://forums.civfanatic...v6-technical-support.544/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Frankrijk heeft besloten om een suprise war uit te voeren op Amsterdam, fijn. Aanval succesvol afgeslagen. Nu is mijn idee om Parijs in te nemen als vergelding.

Mevrouw wilt natuurlijk de hele tijd vrede aanbieden in ruil voor geld, maar daar trap ik even niet in.

Nu valt het nog niet mee zeg om Parijs te vernietigen / in te nemen. Het heeft me al een boel units gekost. Zelfs de catapult wordt steeds vernield zodra deze in de buurt van Parijs komt.

Hoe pakken jullie dit soort dingen aan? Ben wel eens benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Melee units rondom de stad zetten zodat die under siege is en dan met twee catapulten de muren neerhalen (of een siege tower oid met melee unit). Pas wel op me hoe sterk de stad is. Als jij met catapults komt aanzetten terwijl ze al crossbowmen hebben wordt het al wat lastiger.

Daarnaast moet je rekening houden met het terrein. Probeer niet over water aan te vallen met land units e.d.

Het is vooral heel veel oefenen en dan wordt je er wel beter in. Je kan eventueel nog youtubers zoals PotatoMcWhiskey volgen. Hij heeft ook wat beginner's videos geupload een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Inmiddels door deze tips en met dank aan de vuurkracht van de 7 provinciën Parijs en Rouen veroverd, voelt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Nu rondje met babylon aan het doen....

Erger me enerzijds kapot aan de slome science, maar het najagen van de boosters geeft ook wel een heel bijzonder effect, helemaal nu ik aan de bovenkant van de techtree ineens heel hard doorstoom na regelen mining en 3 archers. Aansluitend 2 sea resources regelen en 2 harbors bouwen en het feest is als volgt
  • 3 mines voor apprenticeship
  • lumbermill voor mass production
  • 3 workshops voor industrialisation
  • 2 shipyards voor steampower
Terwijl we net aan einde classical era zitten :+
En zo ook rap wat punten scoren, want heb die era's op meer invloed staan, en had nog wat puntjes nodig :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@djidee Mooi is dat he ^^ Voor je het weet heb je bombers terwijl de rest nog zit te kloten met crossbowman.

Vergeet overigens niet Taj Mahal mee te pakken in de game mode. Dat maakt het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
taj Mahal is leuk, maar als je zoals mij vaak culture victories doet, niet nodig. nieuwe GWAM? +1 era score. Artefact opgegraven? pak nog maar eens +1. natural park? neem meteen +4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

flugelisoke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:39:
Frankrijk heeft besloten om een suprise war uit te voeren op Amsterdam, fijn. Aanval succesvol afgeslagen. Nu is mijn idee om Parijs in te nemen als vergelding.

Mevrouw wilt natuurlijk de hele tijd vrede aanbieden in ruil voor geld, maar daar trap ik even niet in.

Nu valt het nog niet mee zeg om Parijs te vernietigen / in te nemen. Het heeft me al een boel units gekost. Zelfs de catapult wordt steeds vernield zodra deze in de buurt van Parijs komt.

Hoe pakken jullie dit soort dingen aan? Ben wel eens benieuwd :)
There is power in numbers, zo een aanval op een stad moet je goed voorbereiden. Ik zorg dat ik alle hexen rond een stad bezet met units en gebruik de catapulten om de muren neer te halen. Hier moet je er genoeg van hebben dat afhankelijk van hoe sterk de stad is het niet teveel beurten kost om ze neer te halen. Ook is het zaak op te letten op de era progress want in een nieuwe era worden de steden ineens sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Brilsmurfffje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:00:
[...]

There is power in numbers, zo een aanval op een stad moet je goed voorbereiden. Ik zorg dat ik alle hexen rond een stad bezet met units en gebruik de catapulten om de muren neer te halen. Hier moet je er genoeg van hebben dat afhankelijk van hoe sterk de stad is het niet teveel beurten kost om ze neer te halen. Ook is het zaak op te letten op de era progress want in een nieuwe era worden de steden ineens sterker.
katapulten zijn waardeloos en bebruik ze nooit. Voor een stad aan te vallen pak ik melee en ranged units

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

mark777 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:42:
[...]

katapulten zijn waardeloos en bebruik ze nooit. Voor een stad aan te vallen pak ik melee en ranged units
Op welk niveau speel je? Ik speel op deity / immortal en zit er heel simpel in: zonder catapults kun je het vergeten zodra een stad muren heeft. Natuurlijk hebben catapults altijd goede support units eromheen nodig want ze zijn wel kwetsbaar voor andere units.

Best is (maar niet altijd mogelijk) een linie melee units en direct daar achter afwisselend catapults/ranged. De eerste melee is natuurlijk altijd kanonnevoer, maar je zal ergens moeten beginnen ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
DeNachtwacht schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Op welk niveau speel je? Ik speel op deity / immortal en zit er heel simpel in: zonder catapults kun je het vergeten zodra een stad muren heeft. Natuurlijk hebben catapults altijd goede support units eromheen nodig want ze zijn wel kwetsbaar voor andere units.

Best is (maar niet altijd mogelijk) een linie melee units en direct daar achter afwisselend catapults/ranged. De eerste melee is natuurlijk altijd kanonnevoer, maar je zal ergens moeten beginnen ;)
speel alleen multiplayer. Daar gebruikt echt niemand catapults met een beetje skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
mark777 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:21:
[...]

speel alleen multiplayer. Daar gebruikt echt niemand catapults met een beetje skill
Ik heb nooit multi-player gespeeld. Grappig dat dat zo anders is want precies zoals @DeNachtwacht schreef.. Op Deity/Immortal doe je zonder katapulten helemaal niets. Hooguit in de early game als er nog geen walls zijn en geen crossbow.

Waarom werkt dat wel op multi-player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

AntiChrist7 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:38:
taj Mahal is leuk, maar als je zoals mij vaak culture victories doet, niet nodig. nieuwe GWAM? +1 era score. Artefact opgegraven? pak nog maar eens +1. natural park? neem meteen +4 :)
Soms is het ook op safe spelen, zeker als je in een lastig potje 2x op 1 of 2 puntjes na een golden age moet missen....

Al heb ik meestal het lijstje met units waarvoor je +1 score krijgt bij het exemplaar bij de hand, daar eentje van kopen is dan vaak de noodoplossing :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Ferruginous Hwk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Ik heb nooit multi-player gespeeld. Grappig dat dat zo anders is want precies zoals @DeNachtwacht schreef.. Op Deity/Immortal doe je zonder katapulten helemaal niets. Hooguit in de early game als er nog geen walls zijn en geen crossbow.

Waarom werkt dat wel op multi-player?
Same here, ben ook heel benieuwd waarom dit in MP wel werkt. Vanaf Deity kun je het inderdaad wel vergeten zonder katapults..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ivolve schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Same here, ben ook heel benieuwd waarom dit in MP wel werkt. Vanaf Deity kun je het inderdaad wel vergeten zonder katapults..
Omdat de AI allerlei extra bonussen krijgt op Deity en daarom eigenlijk best overpowered is ten opzichte van een normale speler. Enige saving grace is dat de AI echt enorm dom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Caelorum schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Omdat de AI allerlei extra bonussen krijgt op Deity en daarom eigenlijk best overpowered is ten opzichte van een normale speler. Enige saving grace is dat de AI echt enorm dom is.
Sounds about right... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Is er al een januari update bekend? Of moet ik meer geduld hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
veldkampj schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:41:
Is er al een januari update bekend? Of moet ik meer geduld hebben :P
Nee nog geen nieuws. En blijkbaar zit de bug dat AI's capital's/ Citystates kan razen er nog altijd in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
AntiChrist7 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Nee nog geen nieuws. En blijkbaar zit de bug dat AI's capital's/ Citystates kan razen er nog altijd in
Ik speel op de PS4 waar wel meer bugs in zitten.

De afgelopen tijd weer geregeld crashes late game. Ik heb het onderbuik gevoel dat dit komt doordat ik mijn PS4 altijd in slaapstand zet ipv volledig uit omdat het opstarten van Civ veel te lang duurt. Na verloop van tijd lijkt ie het dan minder leuk te vinden en toch een hard reset nodig te hebben ofzo. Heb dan ook het idee dat het weer wat soepeler draait.

Als je redelijk wat steden hebt kan je niet meer door het menu navigeren om een Governor te plaatsen aangezien de scrollbar niet mee gaat dus het is maar gokken waar je terecht komt.

Zelf speel ik zonder city-states omdat ik ze alleen maar in de weg vind staan en op Prince heb je ze niet zo hard nodig om te winnen dus van de bug die jij noemt heb ik weinig last :)

Edit: ik las onlangs op Reddit dat op Switch je hall of fame niet goed werkt en ie niet goed registreert met welke leiders je een game hebt gecomplete. Dat lijkt op de PS4 ook zo te zijn. Ik zie er veel minder dan waar ik mee gespeeld heb iig.

[ Voor 10% gewijzigd door veldkampj op 14-01-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
veldkampj schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:21:
[...]
Als je redelijk wat steden hebt kan je niet meer door het menu navigeren om een Governor te plaatsen aangezien de scrollbar niet mee gaat dus het is maar gokken waar je terecht komt.[..]
Dit zit in de port vanuit Aspyr Media. Ook aanwezig op XSX. Meld het vooral even op het e-mailadres: https://support.aspyr.com...r-Suggestions-Click-Here-
Verder ook eventuele wensen erbij vermelden he :) Zo heb ik gevraagd of ze aub de zoek-op-kaart functionaliteit willen porten.
AntiChrist7 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:12:
[...]
Beschouw het zelf eigenlijk niet als bug, maar is blijkbaar wel zo?

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 14-01-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:34:
[...]

[...]

Beschouw het zelf eigenlijk niet als bug, maar is blijkbaar wel zo?
Ja, gebeurt pas sinds de december update. Normaal kan je citystates niet razen.

Anders zou het ook wel een heel makkelijke manier zijn om de emergency te ontwijken he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
City states kon je altijd al razen toch? Alleen de AI deed al bijna nooit een stad razen. En city states namen al bijna nooit steden in, maar nu lopen ze soms 20 tiles ver weg met hun army om een stad plat te branden.

Zie bijv. https://www.reddit.com/r/..._razed_my_citystate_ally/

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 14-01-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat als citystates een stad innemen, ze die razen om dat ze maar 1 stad kunnen ownen.

Ik was niet zeker of je het hiervoor al kon (omdat ik het nog nooit gezien had); maar het is wel zo dat sinds de december update, de AI nogal loco is geworden met het razen:

https://www.reddit.com/r/...domly_razing_city_states/

Heb het ook al in mijn games gemerkt waar de AI voor een of andere reden veel aggresiever is tegen CS sinds kort, gecombineerd met meer razing.

Nuja, zelfs als het de bedoeling is dat je CS kan razen (ik vind persoonlijk dat het niet zou mogen, want dat maakt die emergency waardeloos), blijft het problematisch. We zullen zien wat ze zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sinds de laatste updates zijn de steden sterker geworden, maar tegelijkertijd is alle AI ook wel makkelijker in het opgeven van een stad idd. Razen kon altijd al. Een city state razen geeft alleen wel echt enorme warmongering penalties + dat de city state voor goed als altijd weg is. Die emergency is dus nog wel enigszins nuttig, omdat ook de AI nog wel eens wil besluiten een stad te houden (alleen wat minder vaak nu).
En eerlijk is eerlijk... soms blokkeren die steden ook gewoon een te mooie plek voor een stad, dus dan moet die maar wat ruimte maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Inderdaad... De AI is sinds de laatste update een heel stuk aggressiever tegen city states.
Ben nu bezig met een game waarbij mijn leger non-stop een barricade aan het innemen is om een city state te beschermen. Het razen van city states door de AI is volgens mij nieuw en kan ik mij ook vanuit eerdere games niet herinneren. Wel dat ze worden veroverd door de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het razen heb ik wel eens eerder gezien als een city state per ongeluk een andere city state innam. Dat kwam idd maar zelden voor. De AI deed het zover ik weet nooit, maar sowieso vrijwel (of nooit) steden. Nu razen ze ook steden van elkaar of de speler indien de stad niet gunstig ligt.
Vraag me wel af wat de parameters zijn daarvoor. Vermoed dat als de loyalty pressure te negatief is dat ze em razen, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:30:
Het razen heb ik wel eens eerder gezien als een city state per ongeluk een andere city state innam. Dat kwam idd maar zelden voor. De AI deed het zover ik weet nooit, maar sowieso vrijwel (of nooit) steden. Nu razen ze ook steden van elkaar of de speler indien de stad niet gunstig ligt.
Vraag me wel af wat de parameters zijn daarvoor. Vermoed dat als de loyalty pressure te negatief is dat ze em razen, maar verder?
https://civilization.com/...ame-update-available-now/

Improved AI logic to raze cities, especially for Mayan cities that are unusable to non-Mayans

Dus inderdaad, als ze de stad niet gunstig vinden liggen of teveel loyalty pressure, dan razen ze. En je weet hoe de AI is met zijn settle logica soms... die vindt veel niet gunstig.

Mijn hoofdreden dat ik niet vaak oorlog voer is omdat de AI zijn steden zo slecht opstelt dat ik dat zie en denk... ja dat wil ik niet managen. En als je ze platbrandt krijg je de rest van de game denounces op een loop

[ Voor 10% gewijzigd door AntiChrist7 op 14-01-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwsupdate op 19/1

https://twitter.com/CivGame/status/1350125598279086082

Ik denk Kublai Khan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
AntiChrist7 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:08:
[...]
Mijn hoofdreden dat ik niet vaak oorlog voer is omdat de AI zijn steden zo slecht opstelt dat ik dat zie en denk... ja dat wil ik niet managen. En als je ze platbrandt krijg je de rest van de game denounces op een loop
Mijn ervaring leert juist dat razen tijdelijk een hoop gezeur oplevert maar na verloop van tijd afneemt, terwijl het innemen van een stad je de rest van de game blijft achtervolgen. Vooral door degene van wie die stad was.
Om die reden kies ik er tegenwoordig vaak voor om te razen. Dan maar even de boeman.
Volgens mij heeft het bezet houden van een stad (of steden) ook negatieve gevolgen voor je diplomacy points. Zo heb ik wel eens een aantal steden in bezit gehad en de hele game op -8 per beurt gezeten.
Met razen heb je dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als je gaat veroveren moet je ook wel doorzetten en alles innemen. Beter is als je alles op 1 na inneemt en dan vrede sluit en die laatste door loyalty pressure overneemt. Dan heb je geen diplo penalty voor het uitmoorden van een civ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
YouTube: Civilization VI - January 2021 DLC | New Frontier Pass

Hier is ie dan. Ik moet zeggen dat die nieuwe game mode mij echt ontzettend aanspreekt :) Die ga ik zeker uitproberen. Andere game modes werd ik niet heel warm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat er sommigen al watertanden bij de combinatie van Preserve en Earth godess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
AntiChrist7 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:42:
Ik denk dat er sommigen al watertanden bij de combinatie van Preserve en Earth godess
Ik ben vooral ook benieuwd of je er een vampire castle naast kan pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Ik ben vooral ook benieuwd of je er een vampire castle naast kan pleuren.
Heb vampieren maar 1 keer geprobeer voor de achievement. wat te militaristisch voor mij. En net zoals veldkampj speel ik de alternatieve gamemodes eigenlijk weinig.

Corporations klinkt wel goed, Heb altijd al gevonden dat er iets ontbreekt qua economie inzake resources. Een internationale marktplaats zoals in Endless Space 2 bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
AntiChrist7 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:12:
[...]
Heb vampieren maar 1 keer geprobeer voor de achievement. wat te militaristisch voor mij. En net zoals veldkampj speel ik de alternatieve gamemodes eigenlijk weinig.[...]
Ik speel eigenlijk nooit met vampieren, maar die gamemode met deze zou nog wel eens voor interessante situaties kunnen zorgen.
Ik speel wel eens met alle game modes, behalve heroes & legends, aan zodat het allemaal wat onvoorspelbaar wordt. Ik hoop alleen wel dat ze de AI weer een update geven zodat ze er iets beter mee overweg kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:09
https://www.youtube.com/watch?v=Ayct8xy3oRc

1e beelden vd nieuwe civ Vietnam. Ziet er leuk uit vind ik, de handicap/bonus van forest/jungle/marsh staat me wel aan :)

Ik ben blij dat er nu meer civs zijn die echt een unieke speelstijl hebben (bijv Maya, Babylon) ipv alleen een unieke tile/district en unit. Daarmee heb ik tenminste het idee dat het echt andere potjes zijn die ik speel in tegenstelling tot bijv Nederland: ja leuk sterk bootje, ja leuk extra bonussen van rivieren en trade -> maar eigenlijk speel ik niet heel anders dan normaal.

- toevoeging; ok de polders van NL zijn wel relatief uniek en tof. Maar zorgt eerder voor meer goede tiles dan gebruikelijk, dan echt voor een andere speelstijl.

[ Voor 4% gewijzigd door davidov op 21-01-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je echt verschillende facties wilt moet je eens Endless Legend of Endless Space 2 proberen, die doen dat subliem. Ik ben in principe geen fantasy of space fan (dingen zoals WH of stellaris kunnen me gestolen worden), maar de gameplay is gewoon zo goed.
Civ is natuurlijk gebonden door de geschiedenis, dus dat maakt het moeilijker, al vind ik dat ze zeker de goeie richting uitgaan.

En Vietnam gaat zeker anders spelen worden. Normaal haal je marshes of forest/jungles weg voor je een district bouwt voor de food/productie bonus, nu moet je eraan denken dat niet te doen. De "chop" meta gaat net zoals met Maori even het raam uit, maar je krijgt er dus wel extra yields door.

Ik ben geen fan van encampments, maar eentje dat wel adjecency bonussen heeft én geen population vereist, maakt zeker veel goeds. En dan krijg je er later nog toerisme van. Het is een extra theatre square dat je productie oplevert

Voor de unieke unit hangt veel af of het upgrade pad behouden blijft. Ik bouw nooit crossbowmen, ik upgrade ze vanuit archers. In het filmpje zie je 5 movement, dat wordt een heerlijk hit en run unit.

Extra combat strength is altijd mooi meegenomen, en het wordt +10 in je eigen gebied als je op forest/mars/jungle in eigen gebied vecht. Denk je eens early game een archer in op een heuvel met forest, veel geluk om daar voorbij te raken :p Ironisch genoeg stelt dat Teddy zijn +5 op eigen continent, wel wat in de schaduw

Geen duidelijke victory focus, maar heel flexibel. Aangezien je zelf woods kan planten ook niet zo beperkt als andere terrain focus civs. En als je het echt wilt in overdrive zetten kan je natuurlijk een "wet" map maken met extra rainfall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:51

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

AntiChrist7 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 01:57:

Extra combat strength is altijd mooi meegenomen, en het wordt +10 in je eigen gebied als je op forest/mars/jungle in eigen gebied vecht. Denk je eens early game een archer in op een heuvel met forest, veel geluk om daar voorbij te raken :p Ironisch genoeg stelt dat Teddy zijn +5 op eigen continent, wel wat in de schaduw
Ik vraag me af of ze hiermee een soort van voorschot nemen op het spel Humankind waar ze veel meer met terrein (gaan) doen. Het is een spel waar ik zeer naar uitkijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 22-01-2021 08:02 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ah, Humankind... Ik hoop dat die het goed genoeg gaat doen dat Aspyr deze ook gaat mogen porten naar de Xbox.
Ik denk idd wel dat de New Frontier Pass een manier voor ze is om alvast te polsen welke dingen ze kunnen gaan doen in Civ 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:01:
[...]

Ik vraag me af of ze hiermee een soort van voorschot nemen op het spel Humankind waar ze veel meer met terrein (gaan) doen. Het is een spel waar ik zeer naar uitkijk.
van de makers van Endless space 2 en Endless legend :)

Ik blijf weg van de demo om zo de full experience te hebben als het volledig uit is
Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste