We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ah, pakt lijstje van achievements er eens bij, wellicht nu wat kansrijker om te behalenThe Civilization VI - August 2020 Game Update, a free update that will be available to all Civilization VI players, adds some interesting new options for your games. With the Natural Wonder picker, you can customize which Natural Wonders will show up - or won't - in your session. Tech and Civics Shuffle mode adds a bit of mystery by randomizing your path forward on the Tech and Civics trees.
"Mekker, blaat"
YouTube: Civilization VI Game Update - August 2020
Denk dat ze die Natural wonder picker er vooral hebben ingestoken voor de pure historici die geen Bermuda triangle willen, of de Fountain of Youth. Bermuda triangle is sowieso al een shit wonder, ik ga het vooral gebruiken om Cliffs od Dover te elimineren, nog zo'n waardeloos iets.
Random tech en civic tree kan wel leuk zijn vor replayability. ik plan te graag daarvoor. eta 27/8
Wat betreft achievements in Civ 6, 90% ervan zijn gewoon goeie setup doen om ze te grinden
Net zoals ze in de video zeggen, voor ieder wat wils met de Natural wonders. Sommige wonders nog nooit of te weinig gezien? Anderen juist te vaak of vind je bepaalde wonders gewoon stom? Pas het aan.AntiChrist7 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:58:
de video/update in kwestie
YouTube: Civilization VI Game Update - August 2020
Denk dat ze die Natural wonder picker er vooral hebben ingestoken voor de pure historici die geen Bermuda triangle willen, of de Fountain of Youth. Bermuda triangle is sowieso al een shit wonder, ik ga het vooral gebruiken om Cliffs od Dover te elimineren, nog zo'n waardeloos iets.
Random tech en civic tree kan wel leuk zijn vor replayability. ik plan te graag daarvoor. eta 27/8
Wat betreft achievements in Civ 6, 90% ervan zijn gewoon goeie setup doen om ze te grinden
Persoonlijk vind ik "randomness" vrij belangrijk, dus slechte wonders horen daarbij naar mijn idee. Dan blijft het ook leuk om af en toe een superwonder tegen te komen, ipv dat het normaal gaat worden.
Gaat ook helpen met achievements behalen inderdaad, bijv:
"100th Anniversary
As America make a National Park of Crater Lake and both tiles of Yosemite in one game
2016, the year that Civilization VI was released, was the 100th anniversary of the National Park Service, which manages national parks in the United States."
Ik heb dusver nog niet de moeite genomen om een potje te starten, de hele map te scannen, en dat vervolgens 1000x te herhalen tot ik toevallig die 2 wonders zie... dus ben blij met deze nieuwe optie
De random tech/civ trees lijken mij vooral een extra uitdaging om het moeilijker te maken (en meer gevarieerd). Het "beelinen" van tech en civs helpt enorm bij het verslaan van de moeilijkere AI's, als dat niet meer kan lijkt het me een stuk pittiger op Diety bijv.
Ook tof dat deze update voor alle spelers is. Ongeacht 0, 1, 2 of 3 uitbreidingen.
True start locationdavidov schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:53:
[...]
Gaat ook helpen met achievements behalen inderdaad, bijv:
"100th Anniversary
As America make a National Park of Crater Lake and both tiles of Yosemite in one game
2016, the year that Civilization VI was released, was the 100th anniversary of the National Park Service, which manages national parks in the United States."
Ik heb dusver nog niet de moeite genomen om een potje te starten, de hele map te scannen, en dat vervolgens 1000x te herhalen tot ik toevallig die 2 wonders zie... dus ben blij met deze nieuwe optie
Amenities
Removed the free population amenity.
Added an amenity to the palace.
Increased the Golf Course amenities by 1.
Decreased all negative amenity level thresholds by 1. Increase Happy and Ecstatic’s minimum by 2.
o New city thresholds:
Ecstatic at 5+
Happy at 3 to 4
Content at -1 to 2
Displeased at -3 to -2
Unhappy at -5 to -4
Unrest at -7 to -6
Revolt at -8
het wordt dus moeilijker om je civ ecstatic te houden, wat enerzijds een buff is voor tall empires, maar ook een nerf voor schotland. Golf course krijgt dan wel extra amenity, het komt nog altijd vrij laat in de game en blijft een vrij nutteloze improvement vind ik
Ook deze is interessant:
The Theater Square now gains a major adjacency bonus with the Entertainment complex and Water Park
Ook weer een extra incentive om entertainment squares te bouwen.
Het kan namelijk zo zijn dat je bijvoorbeeld al met -2 amenities begint zodra je een nieuwe stad vestigt.
Wellicht dat je er nu meer op zult moeten letten?
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
het is een beetje dubbel. Er is geen verschil tussen -1 en +2, dus oftewel besluit je dat het niet waard is om voor happy/estatic te gaan (tenzij je schotland bent) en doe je als vanouds, oftewel ga je er toch voor maar zal je dus veel actiever moeten op zoek gaan. Ik speel eerder tall en trade veel met andere civsen mid-late game kom ik wel aan die +4, maar dat is vooral met water parks. Nu zal ik wss wat meer entertainment districts bouwen.Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:33:
Ben benieuwd hoe het met de amenities gaat verlopen.
Het kan namelijk zo zijn dat je bijvoorbeeld al met -2 amenities begint zodra je een nieuwe stad vestigt.
Wellicht dat je er nu meer op zult moeten letten?
ik denk dat er vooral voor het eerste gaan gaan. uiteindelijk is 5 of 10% niet zo een heel grote bonus. Endless Legend en endless space 2 doen bijvoorbeeld +30% van alle resources op 90% happines(buiten productie in ES2), dat is wel een significante impact
Wellicht binnenkort eens gaan proberen.
• 2 nieuwe wereldwonderen
• Dramatic Ages
• Highlands map
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 14-09-2020 17:27 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
YouTube: Civilization VI - First Look: Gaul | Civilization VI - New Frontier ...
Unique Leader Ability - King of the Eburones
Ambiorix’s “King of the Eburones” ability allows his civilization to gain additional Culture based on unit cost when a non-civilian is trained. Melee, anti-cavalry, and ranged units also receive bonus Combat Strength for every adjacent combat unit.
Unique Gaul Ability - Hallstatt Culture
Mines provide minor adjacent bonuses for all districts, a Culture bomb of unowned territory, and receive bonus Culture. Specialty districts do not receive a minor adjacency for being adjacent to another district and these districts cannot be built adjacent to the City Center.
Unique Unit - The Gaesatae
Ambiorix’’s elite units are more expensive to train, but receive additional Combat Strength when fighting stronger units and district defenses.
Unique District - The Oppidum
This district is cheaper and available earlier than the Industrial Zone and unlocks the Apprenticeship technology when constructed. It is defensible, offering its own ranged attack, and receives a major adjacency bonus from Quarries and strategic resources.
Interessante mix. een nieuwe aanpak van districten plannen, met een productiebonus. Daarnaast is er een incentive om veel units te maken voor de culture die je krijgt.
hoop dat ze ook de multiplayer patchen de heflt van de games is onspeelbaar.anandus schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:26:
• Byzantium & Gaul
• 2 nieuwe wereldwonderen
• Dramatic Ages
• Highlands map
[YouTube: Civilization VI - September 2020 DLC | New Frontier Pass]
Hoe bedoel je onspeelbaar? Slechte balans?mark777 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:33:
[...]
hoop dat ze ook de multiplayer patchen de heflt van de games is onspeelbaar.
Of heb je ook technische problemen?
Ik speel alleen multiplayer, overigens, vind single player niet zo leuk.
desync connection errors game crashes noem maar op mulitplayer is eigenlijk onspeelbaar. Hoop dat ze het fixen. PBC is helemaal een rampanandus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:06:
[...]
Hoe bedoel je onspeelbaar? Slechte balans?
Of heb je ook technische problemen?
Ik speel alleen multiplayer, overigens, vind single player niet zo leuk.
Oei, wat naar. Is het cross-platform, toevallig?mark777 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:12:
[...]
desync connection errors game crashes noem maar op mulitplayer is eigenlijk onspeelbaar. Hoop dat ze het fixen. PBC is helemaal een ramp
Gauls.. nog niet echt overtuigd. hun unique unit is duur en niet echt speciaal, en geen adjecency bonusses van districts zorgt voor lagere yields en maakt bouwen ze erg akward (omdat je ze ook niet tegen het stadscentrum kan bouwen, ook geen harbors of diplomatic quarter). Goedkopere en vroegere IZ is het enige positieve. Omdat je je unique unit direct krijgt, is het ook heel moeilijk om de classical dark age-heroic medieval age te doen
Anderen die er meer plezier in hebben?
Dat maakt het juist tot een uitdagend potje.... Je moet echt anders te werk gaan. Zal hem niet snel weer pakken, maar een afwisselend potje is het zekerAntiChrist7 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:05:
In mijn mening is Gaul één van de zwakste civs als je het militaire niet meetelt. heel frustrerend ook inzake district adjecency.
Anderen die er meer plezier in hebben?
"Mekker, blaat"
Zelf ben ik nog niet verder dan de Gathering Storm update omdat ik naast de Steam-versie ik ook regelmatig op de iPad (Pro) speel. De iPad-versie kan nog niet verder helaas.
Voordat Gathering Storm op de iPad verscheen had ik de update al gekocht op Steam. Ik merkte dat ik het toen niet meer leuk vond om op de iPad te spelen omdat die toen nog geen Gathering Storm update had en het spel daardoor als 'verouderd' aanvoelde.
Naast dat ik het spel letterlijk 2x heb gekocht op beide platformen zou ik graag willen dat ze de versies synchroom zouden laten verlopen.
Ik heb geen probleem met anders te werk gaan (Maya is wss een van mijn favoriete civs, die spelen ook heel anders met hun city center), maar er moet een incentive tegenover staan. Maya heeft penalties, maar ze hebben ook enkele bonussen. Bij Gaul voelt het alsof er het negatieve sterk overweegt op het positieve.djidee schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:45:
[...]
Dat maakt het juist tot een uitdagend potje.... Je moet echt anders te werk gaan. Zal hem niet snel weer pakken, maar een afwisselend potje is het zeker![]()
Als we even alles ontleden:
Unique Leader Ability - King of the Eburones
20% Culture krijgen van de troepen die je maakt is ok, weinig speciaal of erg wereldschokkend
Unique Gaul Ability - Hallstatt Culture
Mines geven +1 culture wat inderdaad best goed is. Maar ondanks dat het een improvement is die culture geeft, geeft het later geen toerisme. De culture bomb is maar een zwakke versie ervan.
Maar het ergste is waarschijnlijk geen district adjecency+ geen districten naast het stadscentrum. dat betekent al dat al je harbors waardeloos gaan zijn en je commercial hubs ook.
Ok je krijgt 0.5 per mijn, maar een district kan overal, een mijn enkel op een hill. Dat alleen al maakt deze ability meer een malus dan een bonus, en het soms moeilijk of onmogelijk of +3 adjecency te halen, wat andere civs nog kunnen rechtzetten door district adjecency te gebruiken
Unique Unit - The Gaesatae
Meer expensive om te trainen, en geen upgrade tot swordman...
Unique District - The Oppidum
Ahja, de grap om het af te maken. geen adjecency van dams of aquaducts, dus hopen maar dat je strategics (die je niet kan zien in het begin) of quarries (die maar op 3 resources kunnen) hebt. Anders heb j maximum +3. Vergeleken met de Hansa een lachertje
De devs zeggen "beste defensieve civ in de game", maar dat is vooral goed om iemand anders te zien winnen
Culture ook niet echt. Je gaat amper National parks kunnen bouwen aangezien mines je appeal verneuken, en je hebt sowieso geen faith bonus voor je rockbands.
Ook geen bonussen voor religious victory.
Diplomatic is een redelijke optie, maar vergeet niet de penalties aan je diplomatic favour als je een capital bezet van je vroege rush + aangezien je veel industrial zones maakt zal je wss veel CO2 uitstoten.
Militair blijft dan nog over, maar dat is saai en kan eigenlijk elke civ wel op termijn.
Zal nog wel eens een paar potjes proberen, maar ik zou hem toch anders gedesigned hebben.
Het probleem daarmee is dat ze niet 1 codebase hebben. De niet windows versie wordt door Aspyr Media 'geport'. Die gaan dus altijd minstens een paar weken achterlopen.Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
Naast dat ik het spel letterlijk 2x heb gekocht op beide platformen zou ik graag willen dat ze de versies synchroom zouden laten verlopen.
Dat is juist handig, omdat je dan later veel diplomacy kan winnen met Carbon Recapture.AntiChrist7 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Diplomatic is een redelijke optie, maar vergeet niet de penalties aan je diplomatic favour als je een capital bezet van je vroege rush + aangezien je veel industrial zones maakt zal je wss veel CO2 uitstoten.[...]
Adjacency in je districts kan je overigens nog wel krijgen van bepaalde wonders
[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 02-10-2020 12:27 ]
Een paar weken wachten vind ik het probleem niet. Ik snap dat het niet helemaal synchroon kan.Caelorum schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:23:
Het probleem daarmee is dat ze niet 1 codebase hebben. De niet windows versie wordt door Aspyr Media 'geport'. Die gaan dus altijd minstens een paar weken achterlopen.
Maar dit is nu al meerdere maanden dat er geen update is voor de iPad (en PS4) opties. Geen colombia, geen secret orders, geen random techtree, enz..
Ik moet gewoon nog even geduld hebben maar jammer vind ik het wel.
True, maar dat is zo lategame dat je eigenlijk tegen dan al op een andere manier zou moeten gewonnen hebbenCaelorum schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:23:
[...]
Dat is juist handig, omdat je dan later veel diplomacy kan winnen met Carbon Recapture.
Ik heb Machu Piccu ook lopen rushen om toch nog iets mee te krijgen...Caelorum schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:23:
Dat is juist handig, omdat je dan later veel diplomacy kan winnen met Carbon Recapture.
Dat in combinatie met mines (en gelukkig ook nog een desert met redelijk wat hills en petra) zorgde ervoor dat ik redelijk goed op weg kon komen.
En vanuit verdedigend opzicht, is naast encampment ook de beveiliging vanuit de industrial zones wel erg prettig. Maar blijft een lastige pot. Zeker omdat ik die nieuwe functie aan heb staan waardoor de ages versterkt zijn. 1e keer laten verrassen, en dus direct een stad kwijt, de laatste 2 age wisselingen waren in mijn voordeel (gouden age), terwijl de 2 naburige civ's op zwart gingen, en ik dus redelijk eenvoudig hun grenssteden kon overnemen
[ Voor 19% gewijzigd door djidee op 05-10-2020 16:11 ]
"Mekker, blaat"
YouTube: Industrial Zones in the Classical era are pretty bonkers - Civ 6 Gau...
Ja die aflevering was zeker smullen.Caelorum schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:26:
@Ferruginous Hwk ik zat vanmiddag te kijken naar zijn stream. Zat al een tijdje te verbazen dat die niet beter zijn best deed om die golden age te pakken of een fatsoenlijke military te bouwen en toen die dark age.. Geweldig ^_^
Ik speel zelf "maar" op Prince, vooral omdat ik principieel tegen het straffen van de speler ben om iets moeilijker te maken i.p.v. de AI slimmer te maken en het een prima niveau is om een beetje te experimenteren met civs en strategie e.d.
Doorgaans kies ik voor 750 beurten (Epic?), een huge map met 9 andere civs en probeer ik voor een Culture victory te gaan, waarbij Science de makkelijk back-up is. Domination is vaak wat lastiger door de grootte van de map. Religion begin ik eigenlijk zelden aan en ik zit zelf een beetje in mn maag met de Diplomatic victory.
Het zijn vrijwel altijd dezelfde uitkomsten waardoor je zelfs zonder je best te doen makkelijk aan voldoende victory points komt om voor het eind van de game die victory te pakken.
Hij kan ook uit alleen reageren andere civs dan toch anders (vijandiger) wanneer je vraagt om niet te spyen bijvoorbeeld en ik mis dan zelf ook een incentive om relaties goed te houden, terwijl ik het wel als onderdeel van het spel zie.
Persoonlijk vind ik dat wel jammer want ik vind het altijd wel leuk om zo ver in de game te komen dat je windparken e.d. kan gaan bouwen, alleen heb je voor die tijd vaak al die Diplomatic victory te pakken.
Wat zijn jullie voorkeuren en ervaringen hiermee?
ik speel zelf alleen mutliplayer. maar ben er niet goed in. Civ6 is een ingewikkeld spel en ik ken maar beperkt aantal dingen. Wat ik leuk vind is de diplomatie in civ6. lekker handel drijven of samen een oorlog beginnen.veldkampj schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:53:
Goedemorgen allen, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe jullie Civ spelen?
Ik speel zelf "maar" op Prince, vooral omdat ik principieel tegen het straffen van de speler ben om iets moeilijker te maken i.p.v. de AI slimmer te maken en het een prima niveau is om een beetje te experimenteren met civs en strategie e.d.
Doorgaans kies ik voor 750 beurten (Epic?), een huge map met 9 andere civs en probeer ik voor een Culture victory te gaan, waarbij Science de makkelijk back-up is. Domination is vaak wat lastiger door de grootte van de map. Religion begin ik eigenlijk zelden aan en ik zit zelf een beetje in mn maag met de Diplomatic victory.
Het zijn vrijwel altijd dezelfde uitkomsten waardoor je zelfs zonder je best te doen makkelijk aan voldoende victory points komt om voor het eind van de game die victory te pakken.
Hij kan ook uit alleen reageren andere civs dan toch anders (vijandiger) wanneer je vraagt om niet te spyen bijvoorbeeld en ik mis dan zelf ook een incentive om relaties goed te houden, terwijl ik het wel als onderdeel van het spel zie.
Persoonlijk vind ik dat wel jammer want ik vind het altijd wel leuk om zo ver in de game te komen dat je windparken e.d. kan gaan bouwen, alleen heb je voor die tijd vaak al die Diplomatic victory te pakken.
Ik zie dit wel vaker, ook op youtube bij ervaren spelers, maar zelf bouw ik juist mijn imperium altijd rond production en faith. Culture en gold laat ik meestal op een 'net goed genoeg' pitje staan.veldkampj schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:53:
[...] Religion begin ik eigenlijk zelden aan [...]
Production voor oorlog, faith voor de verschillende great persons en de, hopelijk, correcte effecten van de religion.
Ik ga overigens nooit voor een religious victory.
Ik ben het niet oneens met je principe dat het weinig interessant is om te spelen tegen een gebuffde AI ipv een slimmere AI, mar helaas is de technologie er nog niet voor. Daarom dat ik op Emperor speel., Prince is me wat te makkelijk/saai. Op deity zijn er teveel restricties: je moet vaak oorlog voeren om bij te blijven en omdat de AI niet echt goed tactisch/diplomatisch is.veldkampj schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:53:
Zelf speel ik meestal standard map op continents+islands. Ga voor Science of Culture, omdat dat de "make the numbers go up" type overwinningen zijn. Voor zeer zelden oorlog, omdat het niet interessant is en nogal tijdrovend. ik probeer vooral efficient te spelen en in een redelijke termijn te winnen, dat is voor mij de graadmeter van hoe goed ik het doe. Religious victory heeft veel weg van domination (units bewegen over heel de map), en diplomatic victory voelt te random/gamey aan. Je kan met de halve wereld in oorlog zijn en toch winnen omdat je weet hoe je moet stemmen....
heb je de expansies? Diplomatie in de base game is niet interessant, maar de allianties zijn een stuk nuttiger in rise and fall en makkelijker te bekomen. Het Agenda systeem vind ik een goeie upgrade tov civ 5.
Zal Potato zijn Gaul serie eens bekijken, maar ik blijf het een zwakke/frustrerende civ vinden. Diplo victory gewonnen, maar dat had meer te maken met aid requests dan met de Gaul hun capaciteiten
Die drie potjes overigens op een shuffle of fractal standard size map gespeeld met alle nieuwe gamemodes aan. Ik denk niet dat ik met een andere civ zo makkelijk door alle tegenspoed had kunnen navigeren. Gaul is gewoon een goede allround civ zonder ergens echt super in uit te blinken. wel met potentie een production powerhouse te worden mits de map het toe staat en je de juiste world wonders weet te krijgen.
Heb zeker de expansiesAntiChrist7 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Ik ben het niet oneens met je principe dat het weinig interessant is om te spelen tegen een gebuffde AI ipv een slimmere AI, mar helaas is de technologie er nog niet voor. Daarom dat ik op Emperor speel., Prince is me wat te makkelijk/saai. Op deity zijn er teveel restricties: je moet vaak oorlog voeren om bij te blijven en omdat de AI niet echt goed tactisch/diplomatisch is.
Zelf speel ik meestal standard map op continents+islands. Ga voor Science of Culture, omdat dat de "make the numbers go up" type overwinningen zijn. Voor zeer zelden oorlog, omdat het niet interessant is en nogal tijdrovend. ik probeer vooral efficient te spelen en in een redelijke termijn te winnen, dat is voor mij de graadmeter van hoe goed ik het doe. Religious victory heeft veel weg van domination (units bewegen over heel de map), en diplomatic victory voelt te random/gamey aan. Je kan met de halve wereld in oorlog zijn en toch winnen omdat je weet hoe je moet stemmen....
heb je de expansies? Diplomatie in de base game is niet interessant, maar de allianties zijn een stuk nuttiger in rise and fall en makkelijker te bekomen. Het Agenda systeem vind ik een goeie upgrade tov civ 5.
Zal Potato zijn Gaul serie eens bekijken, maar ik blijf het een zwakke/frustrerende civ vinden. Diplo victory gewonnen, maar dat had meer te maken met aid requests dan met de Gaul hun capaciteiten
Met de uitbreidingen voelt de game een stuk completer dan alleen de base game.
Overigens gebruik ik lang niet alles uit de uitbreidingen. De Tech & Civics shuffle heb ik een keer geprobeerd maar dat werd mij te random. Met de standaard tree heb ik al geen vaste volgorde omdat ik het vaak af laat hangen op welke plek is gesettled ben, welke resources zitten in de grond, hoe ontwikkelt de game zich etc. Op basis daarvan kies ik hoe ik door de boom ga en dat is voor mij goed genoeg
De Secret Societies interesseren mij ook weinig en de Apocalypse mode moet ik nog steeds een keer uitproberen.
Ik heb trouwens bosbranden gezien na een update maar inmiddels al een hele tijd niet meer. Zijn deze er weer uit ofzo? Of moet de disaster intensity omhoog daarvoor? Heb die altijd op 2 staan dus heb niet het idee dat het daarmee te maken heeft.
Ik snap je punt over de technologie en de AI maar toch kunnen zaken nu echt al wel beter. Als de mogelijkheid er is om voor Communism, Fascism of Democracy te kiezen en de AI kiest ervoor om naar Oligarchy te switchen dan zakt mn broek soms wel af. Daar hoeft geen complexe AI aan te pas te komen, dat lijkt mij wat logica o.b.v. if-else statements. Daar valt denk ik nog wel wat te halen.
Ik ga Potato niet afzeiken, want hij is uiteraard een veel beter speler dan mij, maar ik wil wel volgende dingen opmerken die mij zijn opgevallen in de serieCaelorum schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:54:
Gaul is wel een hele solide civ eerlijk gezegd. Heb er nu drie potjes mee gedaan en ik deel de meninf van PotatoMcWhiskey. Persoonlijk zou ik er niets aan veranderen.
-Qua map heeft hij veel bijval. Uiteraard is highlands uitermate geschikt voor Gaul, maar het helpt ook dat hij enkel Mountain/hill wonders aanzet + minder civs dan normaal. Daarnaast zijn er een flink aantal Quarry resources dichtbij. Dit is eerder uitzonderlijk, want enkel Gypsum, Stone en marble worden verbeterd door quarries, er zijn veel meer resources die mijnen of plantations vragen. Hij zegt zelf "this is not a coastal civ", dus op elk ande rmap type zullen ze moeite hebben
-De algemene consensus over dramatic Ages is dat de AI er niet mee om kan (weinig verrassend). En Gauls hebben inderdaad wel de meevaller voor deze game mode dat ze makkelijk 2 eerste ages Gold kunnen halen door hun vroeg UU en oppidum. En tijdens de Dark Ages kan je beginnen pillagen, dat helpt zeker ook
-Zijn science en vooral GPT zijn de eerste 150 turns laag, en zeker GPT blijft laag. Dat is niet zijn schuld, maar dat is inherent aan een civ die geen goeie harbors of CH kan bouwen. Hij blijft vrij lang op 2 trade routes steken, wat eigenlijk niet zou mogen, en zijn GPT wordt eigenlijk nooit goed. Hij zegt zelf ook dat je campussen minstens +3 moeten hebben. Ook dat is sterk afhankelijk van hoeveel hills er zijn voor Gauls
-Door gebrek aan fresh water bouwt hij vrij veel aquaducts, wat logisch is. Denk je eens in hoe goed die oppidums zouden zijn als ze ook adjecency van aquaducts zouden krijgen. Daarnaast is hij door lage housing gedwongen om neighbourhoods te bouwen, wat eigenlijk algemeen gezien wordt als verspilling (en een uitnodiging voor rebellen te krijgen door spies). Ook dit is weer inherent aan de Gauls.
Hij gaat waarschijnlijk voor science, wat een vrij logische keuze is, maar het zal een trage science victory worden vergeleken met andere civs, en dat is ook mijn ervaring ermee.
Again, ik heb niets tegen unieke civs, Maya is een favoriet van me. Als Belg doet het gewoon pijn te zien hoe matig ze zijn, zeker als je dat vergelijkt met al de bonussen van Byzantium
Ik speelde voorheen meestal op Deity maar nu laat ik steeds vaker het lot bepalen wie ik speel op diverse maps. Omdat niet elke Civ (naar mijn mening) even goed is speel ik wat vaker op Emperor of Immortal om minder vaak te moeten herstarten. Want niets is zo erg als een aggresieve CIV op Deity in de eerste 25 beurten tegen te komen.
Ik ben het overigens wel met je eens hoor @AntiChrist7, deze map was wel behoorlijk in het voordeel van de Gaul.
Hoe dan ook vind ik Gaul een best goede allround civ ook op andere kaarten. Het blinkt nergens echt super in uit, maar je hebt eigenlijk altijd wel een kans om te winnen. Ook omdat die zo makkelijk switched tussen de verschillende victory goals.
Ik herstart ook wel eens, dus dat ga ik hem niet kwalijk nemenCaelorum schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:25:
@AntiChrist7 hij speelt altijd wel op maps die hem goed uitkomen. Hij heeft bijv ook vaak genoeg aangegeven dat hij een aantal keer opnieuw is gestart.
Hoe dan ook vind ik Gaul een best goede allround civ ook op andere kaarten. Het blinkt nergens echt super in uit, maar je hebt eigenlijk altijd wel een kans om te winnen. Ook omdat die zo makkelijk switched tussen de verschillende victory goals.
Maar ik blijf bij mijn originele punt. nergens in uitblinken is goed voor een tweede plaats, Hij haalt een science victory rond turn 300, (ik had ook zoiets, maar in een normale game), en zijn science begint pas echt exponentieel te worden na turn 220-230. Verzachtende omstandigheid is geen scientific city states, maar zouden geen groot verschil hebben gemaakt.
ik vind ze niet zo makkelijk switchen tussen victory types. Domination en science zijn ok (dus matig), maar voor culture heb je geen bonusses voor GWAM, geen extra faith generation voor rockbands of naturalists (en je appeal is toch om zeep). Ok je kan wel beter wonders bouwen, maar die hun toerisme output is beperkt.
Om dezelfde redenen is religious victory ook niet echt een optie.
Diplomatic zijn ze redelijk, maar dat is een halve loterij.
ben er nog niet aan toegekomen ze nog eens te proberen helaas. maar zoals ik eens een andere streamer hoorde zeggen, ze zijn een frustrerende civ omdat hun bonussen hun negatieve beperkingen die ze krijgen niet goedmaken
EDIT: Oktober update
YouTube: Civilization VI Game Update - October 2020
Piraten, wel enkel MP. En wat andere gameplay balances
geen infinite money meer door diplofavor te verkopen
[ Voor 12% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-10-2020 21:26 ]
Ik ben ook wel blij met de verandering van Recruit Partisans op Neighborhoods. Een van de redenen dat ik ze niet bouw is omdat je de klok erop gelijk kunt zetten dat er binnen no time Barbarian tanks door je steden heen rijden.AntiChrist7 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:29:
[...]
EDIT: Oktober update
YouTube: Civilization VI Game Update - October 2020
Piraten, wel enkel MP. En wat andere gameplay balances
geen infinite money meer door diplofavor te verkopen
Ik zorg doorgaans dat ik de policy cards van +1 Amenity en +1 Housing krijg van Classical Republic en +1 Housing for each level walls van Monarchy (uit mn hoofd). Met een late game regering met voldoende slots heb je dan genoeg housing om geen Neighborhood te hoeven bouwen.
Ja, zelfs met deze veranderingen denk ik niet dat ik neighboorhouds ga beginnen bouwen. Er zijn genoeg andere opties voor housing, zelfs als je monarchy niet gebruikt (zoals ik, ik verkies merchant republic, monarchy heeft teveel military slots). Soms zit ik midgame wat krap, maar nadien heb je sewers en democracy met New Deal.veldkampj schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Ik ben ook wel blij met de verandering van Recruit Partisans op Neighborhoods. Een van de redenen dat ik ze niet bouw is omdat je de klok erop gelijk kunt zetten dat er binnen no time Barbarian tanks door je steden heen rijden.
Ik zorg doorgaans dat ik de policy cards van +1 Amenity en +1 Housing krijg van Classical Republic en +1 Housing for each level walls van Monarchy (uit mn hoofd). Met een late game regering met voldoende slots heb je dan genoeg housing om geen Neighborhood te hoeven bouwen.
De damkan je soms ook gebruiken, zeker als je een goeie industrial zone ermee kan maken (wat de Guls dus niet kunnen
De Pirate MP wil ik wel eens proberen metmensen van hier, het zal een minder zware investering zijn dan een volledige game. Al wil ik nu ook wel terug Black Flag spelen...
Speel je nooit een Domination victory? Ik liever ook niet maar soms maakt de agressieve AI mij zo 'boos' dat ik door de acherstand in ontwikkeling die het bouwen van een leger je soms kost je dwingt in die positie. Dus Monarchy is zeker een regering die ik weleens 'moet' kiezen.AntiChrist7 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Ja, zelfs met deze veranderingen denk ik niet dat ik neighboorhouds ga beginnen bouwen. Er zijn genoeg andere opties voor housing, zelfs als je monarchy niet gebruikt (zoals ik, ik verkies merchant republic, monarchy heeft teveel military slots). Soms zit ik midgame wat krap, maar nadien heb je sewers en democracy met New Deal.
De damkan je soms ook gebruiken, zeker als je een goeie industrial zone ermee kan maken (wat de Guls dus niet kunnen), al zijn spies ook hier gevaarlijk
De Pirate MP wil ik wel eens proberen metmensen van hier, het zal een minder zware investering zijn dan een volledige game. Al wil ik nu ook wel terug Black Flag spelen...
Edit: Wat is de Pirate MP?
Enkel voor de achievement eensFerruginous Hwk schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:09:
[...]
Speel je nooit een Domination victory? Ik liever ook niet maar soms maakt de agressieve AI mij zo 'boos' dat ik door de acherstand in ontwikkeling die het bouwen van een leger je soms kost je dwingt in die positie. Dus Monarchy is zeker een regering die ik weleens 'moet' kiezen.
Edit: Wat is de Pirate MP?
ik ben meer de speler van "making the numbers go up"en het empire bouwen. Je science of culture zo efficient mogelijk oppompen. Als ik oorlog wil voeren, speel ik wel TW of EU4
Pirates is een nieuw scenario voor 1-4 spelers in de okober update, zie de video bovenaan. Maar denk dat het enkel MP is (of hotseat). Hopelijk iets minder shitty dan red death
[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 15-10-2020 20:46 ]
Monarchy heeft idd teveel military slots en meestal kies ik ook Merchant Republic voor de 15% om districts te bouwen, echter voordat ik wissel naar een volgende government kies ik dan tijdens de development van 1 civic voor Monarchy zodat als ik wissel naar de volgende tier ik die policy kaart krijg vanuit de Government district. Hij pakt de laatste die je gehad hebt voordat je wisselt, niet degene die het langst hebt gebruikt.AntiChrist7 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Ja, zelfs met deze veranderingen denk ik niet dat ik neighboorhouds ga beginnen bouwen. Er zijn genoeg andere opties voor housing, zelfs als je monarchy niet gebruikt (zoals ik, ik verkies merchant republic, monarchy heeft teveel military slots). Soms zit ik midgame wat krap, maar nadien heb je sewers en democracy met New Deal.
De damkan je soms ook gebruiken, zeker als je een goeie industrial zone ermee kan maken (wat de Guls dus niet kunnen), al zijn spies ook hier gevaarlijk
Hetzelfde doe ik met Classical Republic wanneer ik die niet gekozen heb. Vind die policy kaarten beter dan de rest.
Ik tegenwoordig altijd op immortal. Op dat niveau moet je inderdaad heel erg slim gebruik maken van de domheid van de AI. Omdat de AI zoveel meer productie kan draaien dan jou zul je ervoor moeten zorgen dat je (veel) meer steden krijgt. Daardoor zul je je al vroeg in de game erg aggressief op moeten stellen en ervoor zorgen dat jij genoeg land claimt om steden te bouwen. Vaak helpt het als je start vlakbij een passieve AI. Doordat de AI zo dom is kun je in combat relatief eenvoudig van ze winnen. De kunst is om de AI zijn extra productie te laten stoppen in units die je gelijk kunt afslachten. Iedereen op internet geeft graag af op de AI maar ik vind het toch ook wel iets hebben. Het geeft toch een soort van voldoening om de AI af te slachten, ook al draait die 60% meer productie dan jij.veldkampj schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:53:
Wat later in de game kun je je strategie aanpassen naar de gewenste victory. De key is specialisatie van steden. Meestal heb ik wel één (of meer) stad gericht op productie van units. Deze hoeft alleen een encampment district te hebben en verder alleen unit pompen. Andere steden zijn er weer voor sience, culture of goud. Bij specialisatie ook altijd kijken naar omgevingsfactoren. Een sience district krijgt bijvoorbeeld bonus als het naast bergen wordt geplaatst, of natural worders die bonussen geven. Tevens moet je natuurlijk een victory kiezen die bij je leider past.
Eerlijk gezegd gaat het bij mij meestal zo...
:strip_exif()/f/image/Utv36XXaSosHIfWmr9Rlw9Zl.jpg?f=fotoalbum_large)
Religie en wonders zijn eigenlijk bijna niet te doen. Alleen wat later in de game als je voor begint te lopen op de sience of civics tree dan maak je een kans op een wonder. Er zijn ook een aantal wonders die specifieke requirement hebben waar de AI te dom voor is. Bijvoorbeeld het venetial arsenal is top als je een map met veel water speelt. Deze heeft als requirement: "It must be built on the Coast and adjacent to an Industrial Zone. It cannot be built on a Lake." Dan moet je dus al vooruit plannen en je industrial zone aan de kust plaatsen. AI is hier te dom voor, dat is dus een wonder waar je een goede kans op maakt.
Het enige wat ik eigenlijk jammer vind aan civ is dat je met deze strategie meestal na een 100 beurten wel door hebt of je gaat winnen of niet. Dan moet je er alleen nog een paar honderd om het af te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Ivolve op 22-10-2020 11:03 ]
Leuke setting en map, maar dat is het zo wat. Weet niet of MP het echt beter zou maken
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Kon je toch al in 2016 met gilgamesh?Dwarlorf schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:36:
Ik ben weer een beetje fan van civ geworden door gaul. Heb het voor het eerst in tijden weer gespeeld (met gaul). Ik vind het heerlijk dat ik eens niet beperkt wordt door productie en dat ik early game degelijke units heb. Past wel bij mij.
Ik niet. Ik ben niet zo goed in het spel.
Op standaard difficulty heb ik het er vaker lastig mee dan ik zou willen.
Nou net gewonnen. Voor het eerst op rank 4 (Churchill) geeindigd.
[ Voor 7% gewijzigd door Dwarlorf op 26-10-2020 21:33 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Zo, gadver, die heb ik in mijn nieuwe potje als buurman op immortal terwijl ik zelf met byzantium aan het rondklooien ben.
Een snel akkoordje met de Cree heeft me voorlopig gered, zometeen wel een darkage in, gelukkig die extra modus niet aan gezet

"Mekker, blaat"
Gilgamesh AI is supermakkelijk: gewoon declaration of friendship, hij accepteert altijd direct zodra je hem ontmoet.djidee schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:07:
[...]
Zo, gadver, die heb ik in mijn nieuwe potje als buurman op immortal terwijl ik zelf met byzantium aan het rondklooien ben.
Een snel akkoordje met de Cree heeft me voorlopig gered, zometeen wel een darkage in, gelukkig die extra modus niet aan gezet... Denk dat de kans op een victory vrij klein is, de eerste 2/3 ages moet ik vaak zien door te komen, dan zet ik het meestal wel naar mijn hand
Een menselijke speler met war carts is veel gevaarlijker
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Met nieuwe citystates en een nieuwe gamemode
Inmiddels officieel: YouTube: Civilization VI - November 2020 DLC | New Frontier PassAntiChrist7 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:34:
Volgens een leak zou babylon de nieuwste civ zijn:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Met nieuwe citystates en een nieuwe gamemode
Ik ben redelijk blanco als het op games aan komt en probeer te begrijpen hoe het zit met Civilizatation VI.
Op https://store.steampowered.com/bundle/12218/Sid_Meiers_Civilization_VI__Platinum_Edition/
zie ik dat je naast Civilizatation VI ook allerlei maps/packs/senario's hebt. Maar stel dat ik voor €14.95 slechts "Civilizatation VI" aanschaf. Kan ik dan gewoon al spelen? Het wordt me eigenlijk niet duidelijk. Ik moet het echt impliciet afleiden uit dingen. Zie het nergens staan (het zal vast ERGENS staan btw). Ik zeg eerlijk dat ik geen zin heb een compleet onderzoek te doen alvorens het aanschaffen van een game die ik slechts af en toe speel. Dat is het ding eigenlijk.Nu maar hopen dat ik niet op mijn kop ga krijgen van een mod
Ben benieuwd
vaag verhaal maar met de base game kan je gewoon spelen uiteraard. je hebt heleboel expansions and DLC die het uitbreiden als je dat leuk vind. De keuze is aan jouTierelier schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:26:
Hoi allemaal,
Ik ben redelijk blanco als het op games aan komt en probeer te begrijpen hoe het zit met Civilizatation VI.
Op https://store.steampowered.com/bundle/12218/Sid_Meiers_Civilization_VI__Platinum_Edition/
zie ik dat je naast Civilizatation VI ook allerlei maps/packs/senario's hebt. Maar stel dat ik voor €14.95 slechts "Civilizatation VI" aanschaf. Kan ik dan gewoon al spelen? Het wordt me eigenlijk niet duidelijk. Ik moet het echt impliciet afleiden uit dingen. Zie het nergens staan (het zal vast ERGENS staan btw). Ik zeg eerlijk dat ik geen zin heb een compleet onderzoek te doen alvorens het aanschaffen van een game die ik slechts af en toe speel. Dat is het ding eigenlijk.Nu maar hopen dat ik niet op mijn kop ga krijgen van een modof medetweaker. Ik hoop dat iemand voelt wat ik bedoel. Het is wel een van de games die ik gewoon echt leuk vind. Ik heb het vroeger veel gespeeld. Wat rustgevender dan shooters hehehe. Het tempo is ook beter te bepalen. Wordt ook al een dagje ouder, lol
Ben benieuwd
Ja hoor, je kunt gewoon spelen. Je 'mist' misschien wat extra beschavingen, maar met wat er in die platina editie zit kun je zeker voor een behoorlijke tijd uit de voeten. De uitbreidingen (rise&fall, en gathering storm) zitten volgens mij in die platina editie, en bieden echt wel meerwaarde. Die extra beschavingen die je nog los kunt aanschaffen zijn aardig, maar voegen niet superveel toe naar mijn mening.Tierelier schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:26:
Hoi allemaal,
Op https://store.steampowered.com/bundle/12218/Sid_Meiers_Civilization_VI__Platinum_Edition/..
[ Voor 94% gewijzigd door Tierelier op 10-11-2020 18:01 ]
Veel suk6 met je keuze!
Als er geen rivers of babylon easter egg in zit zal ik teleurgesteld zijn
Achtergrondmuziek als je met Babylon speeltAntiChrist7 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:46:
[...]
Kan niet erger zijn dan Waltzing Mathilde op infinite loop als Australieveldkampj schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:42:
[...]
Achtergrondmuziek als je met Babylon speelt
Oh neen. Dat is mijn favoriet! Zing altijd keihard mee of neurie mee. Geweldig liedje 😃AntiChrist7 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:55:
[...]
Kan niet erger zijn dan Waltzing Mathilde op infinite loop als Australie
Het moge voor zich spreken dat ik altijd met de Aussies speel.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Als je het goed doet
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 12-11-2020 17:26 ]
Ja inderdaad,daarom denk ik dat ze beter zijn voor een culture victory. Science victory draait om erg gefocust de science tree doorlopen, maar sommige van de boosts zijn een serieus pijnpuntanandus schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:25:
Je moet helaas wel nog twee campusjes (+uni's) bouwen voor printing, maar verder hoef je je helemaal niet te bekommeren om science
Als je het goed doet
Sanitation- bouw 2 neighbourhoods- dat is een verspilling van productie
Synthetic materials- bouw 2 aerodromes - same
Ballistics - Bouw 2 forts - gebruik ik ook amper
Guidance systems - kill a fighter - veel succes met deze
Voor de rest goeie productie en UB+UU (want wie settelt er nu niet graag op rivieren)?
Aerodromes zijn op dat moment alleen interessant voor domination victories, wat ik nooit doe. Oorlog voeren op dat moment als je niet voor domination gaat is een verpilling van tijd en resourcesCaelorum schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:03:
Je bouwt geen aerodrome? Tenzij ik voor de middle ages al helemaal los ben gegaan, wacht ik altijd tot de bombers met veroveren. Lekker bombarderen en dan met 1 unit de steden in nemen. Makkelijk, want de AI heeft er totaal nul komma nul antwoord op.
Dat gevoel had ik ook jaCaelorum schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:21:
Dit kan wel eens mijn nieuwe favoriet worden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NVcy7ODEcEvm7OO1bswHMVR3.jpg?f=user_large)
Duidelijk. Apart hoe je pas na hele lange tijd (ik heb het spel gekocht op dag 1 zo ongeveer) achter bepaalde dingen komt.Caelorum schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:16:
@Dwarlorf tea is een luxury resource en kan je niet verwijderen/harvesten.
Thee is een redelijk nieuwe resource dus kan mij voorstellen dat je die niet meteen onder Luxe schaart.Dwarlorf schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:38:
[...]
Duidelijk. Apart hoe je pas na hele lange tijd (ik heb het spel gekocht op dag 1 zo ongeveer) achter bepaalde dingen komt.
Is inderdaad een goeie plaats voor een IZ. Eventueel had je hem nog noordwest van je city center kunnen zetten voor de adjecency, maar omdat je useless Gauls bent, mag dat niet
Gallisch word ik van zo'n opmerking.AntiChrist7 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:43:
Ik denk dat Thee er al van in het begin inzit. Maar je kan luxury of strategic resources idd niet verwijderen (al denk ik wel dat er een mod voor bestaat.
Is inderdaad een goeie plaats voor een IZ. Eventueel had je hem nog noordwest van je city center kunnen zetten voor de adjecency, maar omdat je useless Gauls bent, mag dat niet
Als ik dat geweten had van die luxury resource dan had ik het uiteraard anders gepland.
Ik vind de gauls echt geweldig. Alleen al vanwege het feit dat ik daardoor bewuster ben gaan nadenken over diverse game mechanics.
YouTube: Civilization VI Official Soundtrack - Babylon | Civilization VI - Ne...AntiChrist7 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:46:
[...]
Even doorheen gescant maar volgens mij niet
Ik ben een paar dagen terug een game met ze gestart maar ben er gister mee gestopt. Ze voelen voor mij te gelimiteerd doordat je rondom je city center geen districts (anders dan Aquaducts en Dams) kan bouwen. De unique unit is wel ijzersterk en heeft me wel wat steden opgeleverd in een oorlog, maar juist een van de dingen die ik het leukst vind: Districts plannen en plaatsen met flinke bonussen, daarin word je enorm beperkt.Dwarlorf schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:40:
[...]
Ik vind de gauls echt geweldig. Alleen al vanwege het feit dat ik daardoor bewuster ben gaan nadenken over diverse game mechanics.
Ik had een stad aan de kust, Harbor? Jammer joh, mag er niet tegenaan dus max +1 van een resource.
Commercial Hub aansluitend aan een rivier en aan de Harbor? Vergeet het maar, je city center ligt in de weg.
Ook een combinatie van IZ, Aquaduct en Dam kan je vergeten want geen bonus voor die districts.
Nieuw potje gestart met de Cree voor de eerste keer. Bevalt goed!
yep, heb ik ook al gezegd. hun "bonussen" voelen meer als een beperking aan dan wat anders.Moest aquaducts en Dammen nu mee helpen voor de oppidum, dan zou het nog redelijk zijn.veldkampj schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:14:
[...]
Ik ben een paar dagen terug een game met ze gestart maar ben er gister mee gestopt. Ze voelen voor mij te gelimiteerd doordat je rondom je city center geen districts (anders dan Aquaducts en Dams) kan bouwen. De unique unit is wel ijzersterk en heeft me wel wat steden opgeleverd in een oorlog, maar juist een van de dingen die ik het leukst vind: Districts plannen en plaatsen met flinke bonussen, daarin word je enorm beperkt.
Ik had een stad aan de kust, Harbor? Jammer joh, mag er niet tegenaan dus max +1 van een resource.
Commercial Hub aansluitend aan een rivier en aan de Harbor? Vergeet het maar, je city center ligt in de weg.
Ook een combinatie van IZ, Aquaduct en Dam kan je vergeten want geen bonus voor die districts.
Nieuw potje gestart met de Cree voor de eerste keer. Bevalt goed!
Als je een leuke game wilt waar je kan spelen met de district adjecency, doen Japan of Duitsland het veel beter. of nederland, met de rivieren.
KloptAntiChrist7 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:46:
[...]
yep, heb ik ook al gezegd. hun "bonussen" voelen meer als een beperking aan dan wat anders.Moest aquaducts en Dammen nu mee helpen voor de oppidum, dan zou het nog redelijk zijn.
Als je een leuke game wilt waar je kan spelen met de district adjecency, doen Japan of Duitsland het veel beter. of nederland, met de rivieren.
Cree staat ook wel in mijn lijstje van oude civs om eens e herspelen(samen met oa persia en arabia), maar moet er tijd voor vinden...veldkampj schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:03:
[...]
KloptDie heb ik al regelmatig gebruikt. Vind het wel leuk om wat te spelen met andere civs, vooral als ze wat leuke unieke dingen hebben. Nederland kan soms helemaal door het dak gaan ja. Met wonders, Entertainment Complexen en rivieren heb ik echt krankzinnige Theater District bonuses kunnen halen
Is inderdaad een interessante civ. Algemeen sterk met een goeie scout, vroege trade route, en ook een interessante UI. Maar geen echte victory type focus
Klopt, die scout is erg fijn met direct een promotion dus die legt lekker veel terrein af en de trade route zo vroeg geeft je ook wel een redelijke boost. Vind die Mekewap ook een toffe building. 1 housing erbij ipv 0,5 tov een Farm en Food, Production en Gold.AntiChrist7 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:42:
[...]
Cree staat ook wel in mijn lijstje van oude civs om eens e herspelen(samen met oa persia en arabia), maar moet er tijd voor vinden...
Is inderdaad een interessante civ. Algemeen sterk met een goeie scout, vroege trade route, en ook een interessante UI. Maar geen echte victory type focus
Waar houden jullie zoal rekening mee? Hoe bepalen jullie het aantal bijvoorbeeld? (welke factoren nemen jullie daarin mee?) Ik ben momenteel als het duitse keizerreik aan het spelen dus aan het oefenen met domination; tenslotte weten de andere beschavingen dat duitsers nu eenmaal veel expansiedrift hebben
Wat een heerlijk spel is het toch
[ Voor 5% gewijzigd door Tierelier op 21-11-2020 13:10 ]
In mijn laatste game, nadat ik "grouping units" had uitgevonden, lukte het mij met slechts twee machine guns om dat te doen. Waar kan dat mee te maken hebben? Gevechtservaring van de betreffende units soms?
[ Voor 5% gewijzigd door Tierelier op 21-11-2020 13:29 ]
heb nog niet met babylon gespeeld, zit vooral in Valhalla en Anno
Ik ben er nu mee begonnen maar ik begin hierop terug te komen denk ik. Ik vlieg letterlijk door die science tree heen. Het is omstreeks 1000 BC en ik kan al bombards bouwenCaelorum schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:21:
Dit kan wel eens mijn nieuwe favoriet worden
De voornaamste uitdaging zit 'm in het kunnen betalen van dat soort units early game. Het duurde ook even tot ik m'n 2e crossbow kon kopen maar als ik wil kan ik nu iedereen omver blazen.
Vraag me af hoe het is als de AI ermee speelt.
@veldkampj: probeer bovenstaande eens! AI schijnt veel te betalen voor luxury resources early game. Laat me vooral weten als je uitgevonden hebt hoe je dat doet!
[ Voor 17% gewijzigd door Tierelier op 24-11-2020 16:33 ]
Al het traden van gold, resources, steden, etc. met andere spelers (incl. AI) gaat via dezelfde weg. Daarnaast heb je nog traderoutes, maar dat is een andere iets, dat lost staat van onderhandelen.
Zie bijv. https://civilization.fand.../Diplomacy_(Civ6)#Trading
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 24-11-2020 16:36 ]
Denk aan bijv. open borders en alliances.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Kan me wel voorstellen dat als je op Deity speelt dit wel een flink voordeel kan zijn aangezien je dan met een achterstand begint.
Ik ga er vanuit dat je wel die luxuries wel improved hebt zodat ze iets opleveren.Tierelier schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:30:
Dus tóch via het diplomacy venster. Ik moet daar nog even goed naar kijken want een manier om gewoon iets te verkopen heb ik daar nog niet in ontdekt. Maar nu ik weet dat die weg er zeker weten in zit moet het wel raar lopen wil het niet lukken. Bizar! Bedankt!
Als je op de AI klikt en dan op Make Deal. dan krijg je onderstaand scherm. Daarna kun je een deal sluiten met de AI (Als die tenminste geld heeft en wel met je wil handelen.) Als de AI zelf die luxury ook al heeft levert het niets op.
Altijd dubbelen van jouw luxuries verkopen want die leveren (meestal) geen extra amenities op.
/f/image/v8DN0ayoJa7aX3Uq0sKUsLju.png?f=fotoalbum_large)
P.S. Het vlees is zwak gebleken en heb toch de New Frontier Pass gekocht.
[ Voor 6% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 25-11-2020 09:37 . Reden: aanvulling. ]