Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
Odessa schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Nice! Nu heb ik Civ6 + alle DLC's ( excl. New Frontier Pass ) voor 30 Euro .Thx voor de tip (y)
Nu begint het worstelen om de game te begrijpen :P
Ik kijk graag naar Potato mC whiskey of The game mechanic, die geven goede uitleg en omdat ze streamen reageren ze ook op vragen van het publiek. Ook is er een hele sectie aan civ specifieke guides in de steamguides

Op GMG is de nieuwe frontier pass -20%, maar als je pas bent begonnen met de game lijkt me het nog niet nodig.

Steam mailt me om te zeggen dat er nieuwe content is voor civ 6, wat niet zo dom zou overkomen als ik 12u eerder geen mail had gehad met "proficiat met je aankoop van nieuwe civ 6 content"

[Voor 4% gewijzigd door AntiChrist7 op 22-05-2020 10:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:18

Bossie

PSN = Patje_b_

[...]

Nice! Nu heb ik Civ6 + alle DLC's ( excl. New Frontier Pass ) voor 30 Euro .Thx voor de tip (y)
Interessant idd, Dadelijk maar eens kijken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:25
[...]

fijn voor je!.

Tip!.. Op youtube heb je een aantal goede spelers waarvan je heeeel veel kunt leren.

Quill18 en mijn persoonlijke favoriet. PotatoMcWhiskey. Veel plezier. :)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Odessa

"Das Beste oder nichts"

Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:16:
[...]

fijn voor je!.

Tip!.. Op youtube heb je een aantal goede spelers waarvan je heeeel veel kunt leren.

Quill18 en mijn persoonlijke favoriet. PotatoMcWhiskey. Veel plezier. :)
Dank je. Quill18 kende ik al en heb PotatoMcWhiskey + TheGameMechanic toegevoegd. Deze middag even gekeken hoe het speelde en ben gelijk niet meer aan de andere plannen voor vandaag toegekomen :D Nog 1 turn...nog eentje...
En dan had ik de laatste 2 weken ook nog The old world en Aftermath gekocht. :)

#44 "The best crowd ever" #77 ...Beard...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
En toen had ik ineens een 4 tiles groot meer in m'n gebied... Nog mazzel dat ie m'n stad niet raakte :D

[edit] 1 beurt later, bij m'n buurman _O-
Voor:

Na:

Da's pech, hoofdstad weg.. Door wederom een meteoor.

[edit 2] ok, apocalypse mode is misschien ietsje te...
2 beurten later:

Bogota ligt nu op de bodem van een meer van 4 hexes.. Dat zijn dus 2 caps in 3 beurten

[edit 3] En 5 beurten later ligt ook de cap van Nubia in een klein meertje. Die meteoren missen af en toe wel eens, maar in minder dan 10 beurten 3 caps op een standard size map met 10 civs? Dit mag wel wat gefixed gaan worden.

[Voor 81% gewijzigd door toolkist op 23-05-2020 00:11]

• AntiChrist7
Ik haalde mijn science win met Maya toen het nog fase 6 was (ondanks goed vervuilen)zat nogal landlocked, dus buiten rivieren die overstroomden en blizzards niet zoveel gezien. Had wel niet veel plantation resources, dus adjecency bonussen waren niet hoog voor de observatory. Maar was wel leuk om steden met 30 housing te maken en goeie industrial zones met aquaducts en dams

[Voor 9% gewijzigd door AntiChrist7 op 23-05-2020 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Uiteindelijk verloren door een diplomatic victory van Dido, terwijl ik geen idee heb waar ze de laatste 2 punten vandaan heeft gehaald. Geen world congress, geen emergency die afliep, qua science/culture liep ze dermate ver achter dat ze daar ook nog geen victory points mee kon verzamelen.. En dat 3 beurten voordat ik m'n laatste deel van m'n mars kolonie de lucht in kon schieten.
Wat overigens vlak daarvoor al bijna mis gegaan was, een meteoor nam m'n 2e space center mee en de hex naast de space center van m'n cap. Daar zat ik dan "nee nee nee" roepend tegen m'n scherm toen de animatie van de meteoor in beeld kwam :D

Nu maar eens een nieuwe poging, wederom apocalypse mode met de Maya.
En wat een heerlijke startlocatie. Voorzichtig e.e.a. gepland maar dat doe ik niet heel vaak (en ik weet bij lange na niet alle adjacency bonussen uit m'n hoofd dus ik hoop dat ik het zo goed gedaan heb.
Zo niet laat maar weten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:22
@toolkist ze had niet toevallig statue of liberty of mahabodhi temple gebouwd ofzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AntiChrist7
toolkist schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:19:

Nu maar eens een nieuwe poging, wederom apocalypse mode met de Maya.
En wat een heerlijke startlocatie. Voorzichtig e.e.a. gepland maar dat doe ik niet heel vaak (en ik weet bij lange na niet alle adjacency bonussen uit m'n hoofd dus ik hoop dat ik het zo goed gedaan heb.
Zo niet laat maar weten ;)

[Afbeelding]
Het is zeker niet slecht, maar a) geen mogelijkheid tot Ruhr valley en b) je observatory zit op de 3de ring. Gaat je dus oftewel veel tijd oftewel vrij veel goud early game kosten

persoonlijk zou ik observatory op de steen plaatsen (na te choppen) want al direct twee plantations adjacent voor +4. IZ linksonder de Dam. Aquaduct links van Ivory en dan Ruhr valley links van de Dam. Governor plaza zou ik voor een andere stad houden . IZ hebben al goeie adjecency van Aquaduct + dam, net zoals je observatory door de plantations. Maar ziet er wel een sterke start uit (in mijn game had ik amper planatations resources, vooral farm)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:26:
@toolkist ze had niet toevallig statue of liberty of mahabodhi temple gebouwd ofzo?
Volgens mij ook geen wonders nee. Heb helaas geen autosave meer van de beurt voordat het afgelopen was.
AntiChrist7 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:38:
[...]

Het is zeker niet slecht, maar a) geen mogelijkheid tot Ruhr valley en b) je observatory zit op de 3de ring. Gaat je dus oftewel veel tijd oftewel vrij veel goud early game kosten

persoonlijk zou ik observatory op de steen plaatsen (na te choppen) want al direct twee plantations adjacent voor +4. IZ linksonder de Dam. Aquaduct links van Ivory en dan Ruhr valley links van de Dam. Governor plaza zou ik voor een andere stad houden . IZ hebben al goeie adjecency van Aquaduct + dam, net zoals je observatory door de plantations. Maar ziet er wel een sterke start uit (in mijn game had ik amper planatations resources, vooral farm)
Zou governernment plaza nog kunnen wisselen met Ruhr. Voor de observatory heb ik inderdaad 2 tiles moeten kopen. Niet ideaal, maar goed.
Start is, voor mijn doen iig, echt heerlijk. Meteen een industrial, militaristic en religious city state als 1e ontmoet.

Congo en Nubia links van me en aardig dichtbij, gelukkig zaten ze nog dichter tegen elkaar dus zijn ze elkaar aan het slopen ipv mij ;)
Canada onder me, maar die heb ik redelijk af kunnen blokken dankzij de settler van m'n snelle pantheon. 2-3 van die Hul'Che boogschutters bij dat dorp en daar komen ze, ook dankzij de bergen en heuvels, echt niet voorbij mochten ze kwaad willen.

[edit] Hmm vergeten om rekening mee te houden, de bovenste bananen uit de screenshot zijn inmiddels weggevaagd door de vulkaan erboven :|

[Voor 4% gewijzigd door toolkist op 24-05-2020 01:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21:12
The Saxy Gamer is ook een fijne CIV youtuber (tip) al heeft die geloof ik niet echt lets play maar tip/guide video's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nou, dat waren 2 snelle potjes.
De game in m'n vorige post was snel over toen Nubia toch bedacht mij aan te vallen, samen met Canada...
Net weer een game gemaakt, maar binnen 20 beurten stond Persia aan de deur te kloppen met 4 warriors.
Dus nu nog maar een poging. Wel 2x restart gedaan ivm echt bagger startlocaties, maar wat ik nu toch krijg...

Eens even rustig nadenken hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken qua districts.
[edit]
Lol, rechts onder de onderste sugar komt er nog 1 tevoorschijn, dus op die forest hex kan ik een +8 observatory neerzetten en dan zijn er nog 2 locaties met +6 vrij. Al kan die vulkaan er dan weer een +6 van maken. En vraag ik me af of een major flood die sugar locaties ook permanent kan verwijderen of niet.

[Voor 20% gewijzigd door toolkist op 24-05-2020 13:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:04

djidee

Mr. Slungel

De Amazone is 2 of 3 x compleet afgebrand, met waanzinnige yields als gevolg...

Daar profiteer ik even van, in de wetenschap dat het tijdelijk is tot er een nieuwe brand komt... Nog geen idee of de steden het uberhaupt overleven...

Maar dit zijn mooie productiesteden voor units op dit moment, en na een brand herstelt het zich ook razendsnel weer geloof ik.

Apocalypse mode aan het uitproberen dus, en als ik dingen uitprobeer, dan doe ik dat altijd in een game waar het relatief rustig is. Earth, True Start Locations, zelf VS of andere Amerika based Civ, en de rest op andere continenten. Prince als moeilijkheid.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
djidee schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:06:
De Amazone is 2 of 3 x compleet afgebrand, met waanzinnige yields als gevolg...

Daar profiteer ik even van, in de wetenschap dat het tijdelijk is tot er een nieuwe brand komt... Nog geen idee of de steden het uberhaupt overleven...

Maar dit zijn mooie productiesteden voor units op dit moment, en na een brand herstelt het zich ook razendsnel weer geloof ik.

Apocalypse mode aan het uitproberen dus, en als ik dingen uitprobeer, dan doe ik dat altijd in een game waar het relatief rustig is. Earth, True Start Locations, zelf VS of andere Amerika based Civ, en de rest op andere continenten. Prince als moeilijkheid.
[Afbeelding]
Wat een bizarre yields op die tegels. Als je een tile harvest, hoeveel gaat er dan vanaf? M.a.w. zitten die food en production aan het bos vast of aan de tegel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ferruginous Hwk schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:02:
[...]

Wat een bizarre yields op die tegels. Als je een tile harvest, hoeveel gaat er dan vanaf? M.a.w. zitten die food en production aan het bos vast of aan de tegel?
Oeh, das een interessante, want dan de ring rondom de stad schoonvegen (brandgang), mocht ik ergens constateren dat een stad ook in vlammen op kan gaan (eerst werken enzo vandaag, dus nog geen nieuwe informatie / ervaringen)....

Al vermoed ik ergens wel dat die yields gekoppeld zitten aan forest/rainforest icm een paar triggers dat ie afgefikt is en opnieuw aangegroeid. Anders zou het mi ook een bug zijn :o

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 22:10
Dit spel is op epicgames gratis momenteel, dus maar is besloten het keer te installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AntiChrist7
Wat ik heb geleerd door die apocalypse mode: als er twee request aid projecten zijn, telt het city project "send aid" (waar je dus je productie gebruikt ipv puur cash) voor beide requests.

Double your money :p Voor de rest is het wel geinig voor MP denk ik, SP niet zo interessant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik denk dat ik wel een keer een religious civ ga spelen en dan met soothsayers de tegenstanders lam ga proberen te leggen, maar of dat veel zin heeft?

• AntiChrist7
toolkist schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:43:
Ik denk dat ik wel een keer een religious civ ga spelen en dan met soothsayers de tegenstanders lam ga proberen te leggen, maar of dat veel zin heeft?
een soothsayer kost maar 100 faith, dus je moet niet echt religieus zijn, zeker als je nie echt iets hebt om je faith aan te spenderen. Een envoy sturen naar een religilous city state en 1 holy site kan genoeg zijn.

Zelf heb ik er nog niet direct mee geprutst in mijn eerste game als Maya, maar nu in mijn tweede, waar Wilhelmina me continu lastigvalt (echt mijn minst favoriete AI) ga ik het wel eens proberen

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Een forest aanleggen als verdedigingslinie.... En zodra de vijand komt, met soothsayers in de fik zetten :o :+

"Mekker, blaat"

• toolkist
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 00:43:
[...]

een soothsayer kost maar 100 faith, dus je moet niet echt religieus zijn, zeker als je nie echt iets hebt om je faith aan te spenderen. Een envoy sturen naar een religilous city state en 1 holy site kan genoeg zijn.

Zelf heb ik er nog niet direct mee geprutst in mijn eerste game als Maya, maar nu in mijn tweede, waar Wilhelmina me continu lastigvalt (echt mijn minst favoriete AI) ga ik het wel eens proberen
Maar 1 soothsayer gaat niet veel doen, dus daarom dat ik dan een heel leger van die dingen wil hebben. Elke vulkaan moet uitbarsten, elke rivier overstromen, elk bos in de fik. Anders is het iets wat ze 3 beurten later met 2 builders weer gefixed hebben. En dan nog betwijfel ik of het veel zin heeft, op het 1e oog lijkt heel die soothsayer mij een overbodige toevoeging. Maar misschien denk ik er wel anders over als ik zo'n "sooth sayer race" win door m'n halve leger een vulkaan in de donderen

• Ferruginous Hwk
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Maar 1 soothsayer gaat niet veel doen, dus daarom dat ik dan een heel leger van die dingen wil hebben. Elke vulkaan moet uitbarsten, elke rivier overstromen, elk bos in de fik. Anders is het iets wat ze 3 beurten later met 2 builders weer gefixed hebben. En dan nog betwijfel ik of het veel zin heeft, op het 1e oog lijkt heel die soothsayer mij een overbodige toevoeging. Maar misschien denk ik er wel anders over als ik zo'n "sooth sayer race" win door m'n halve leger een vulkaan in de donderen
Je kunt de steden van de AI volledig in de as leggen zonder dat het grievances kost. Het is immers een act of god. Als je hiermee de productie lam legt, of science, culture of faith. dan kun je hier behoorlijk je voordeel mee doen. Ik vind ze eerlijk gezegd best overpowered.
Filmpje van de Spiffing Britt over de soothsayer was ook wel leuk op YouTube.

• davidov
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 01:22
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:52:
[...]

Je kunt de steden van de AI volledig in de as leggen zonder dat het grievances kost. Het is immers een act of god. Als je hiermee de productie lam legt, of science, culture of faith. dan kun je hier behoorlijk je voordeel mee doen. Ik vind ze eerlijk gezegd best overpowered.
Filmpje van de Spiffing Britt over de soothsayer was ook wel leuk op YouTube.
Ik heb ook even zitten puzzelen wat precies het nut is van die Soothsayers, ik dacht nog: misschien handig om voordat je ergens een stad bouwt eerst de Soothsayer een rivier een paar keer laten overstromen voor top-yields en dan pas een stad bouwen.... maar helaas, Soothsayer disasters geven geen bonussen aan tiles.

Dus dan is het eigenlijk niet meer dan een Siege unit die helpt bij steden innemen.

Overigens, dit zijn de 1e drie upgrades die ze krijgen bij het overwinnen van de "worship the gods" wedstrijden:
- 1e winst: 2 extra charges voor elke bestaande en nieuwe Soothsayers + stealth
- 2e keer winst: Ik meen wederom 2 extra charges
- 3e keer winst: Wederom 2 extra charges dacht ik + automatically siege any city

Fake news, lijkt toch random. sorry!

Gezien ik vrijwel nooit oorlog voer weet ik niet precies wat ze met "automatically siege any city" bedoelen, maar wellicht dat dat wel een hele handige perk is?

• AntiChrist7
Zijn die upgrades niet random/ niet in een specifieke volgorde? Ik heb wel al gemerkt dat iedereen dezelfde krijgt

een stad siegen betekent dat je ze zo omsingeld hebt dat elke tile errond, onder je zone of control valt. Als een stad besieged is, dan herstelt ze niet meer automatisch tussen turns (wat dus cruciaal is om ze te kunnen veroveren). In principe heb je dus minstens 3 units nodig, maar met een soothsayer kan het dus maar met 1 eigenlijk.

[Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-05-2020 16:58]

• davidov
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 01:22
AntiChrist7 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:54:
Zijn die upgrades niet random/ niet in een specifieke volgorde? Ik heb wel al gemerkt dat iedereen dezelfde krijgt

een stad siegen betekent dat je ze zo omsingeld hebt dat elke tile errond, onder je zone of control valt. Als een stad besieged is, dan herstelt ze niet meer automatisch tussen turns (wat dus cruciaal is om ze te kunnen veroveren). In principe heb je dus minstens 3 units nodig, maar met een soothsayer kan het dus maar met 1 eigenlijk.
Volgens mij zijn de rewards in tegenstelling tot alle andere wedstrijden niet van tevoren bekend en dus niet vastgelegd, het spel kijkt heb je al een promotie? Dan krijg je nu de 2e, en straks de 3e

Ik had de 1e contest een keer verloren, en vervolgens kreeg ik bij de 2e 3e 4e contest de eerder genoemde beloningen. Een later potje 1e contest wel gehaald, en dat was dezelfde als mn 1e gewonnen beloning in het vorige potje. Kan toeval zijn, maar het lijkt mij eerlijker als het voor iedereen hetzelfde is, mits je maar wint.

-edit-
Ik zat er totaal naast.
Nieuw potje: 1e worshipping the gods gewonnen, totaal andere upgrade die ik uberhaupt nog niet eerder gezien had (+1 charge, +2 movement)
Het is toch kennelijk toch random vrees ik.
-edit-

Hmm dan kan een volledige geüpgrade Soothsayer best sterk zijn, vaak klooi ik wat aan met steden innemen (bijv net te weinig of net te zwakke units) en dan duurt het 10-20 beurten doordat de stad telkens een beetje hp terug krijgt. Hup een enkele lvl 3 Soothsayer erbij en dat gaat opeens 2x zo snel.

Er kunnen wel meer dan 3 contests zijn, ben benieuwd wat je krijgt bij een 4e overwinning, dat is me nog niet gelukt maar heb ook nog maar 1 potje afgerond.

[Voor 6% gewijzigd door davidov op 27-05-2020 18:49]

• AntiChrist7
davidov schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Volgens mij zijn de rewards in tegenstelling tot alle andere wedstrijden niet van tevoren bekend en dus niet vastgelegd, het spel kijkt heb je al een promotie? Dan krijg je nu de 2e, en straks de 3e

Ik had de 1e contest een keer verloren, en vervolgens kreeg ik bij de 2e 3e 4e contest de eerder genoemde beloningen. Een later potje 1e contest wel gehaald, en dat was dezelfde als mn 1e gewonnen beloning in het vorige potje. Kan toeval zijn, maar het lijkt mij eerlijker als het voor iedereen hetzelfde is, mits je maar wint.

-edit-
Ik zat er totaal naast.
Nieuw potje: 1e worshipping the gods gewonnen, totaal andere upgrade die ik uberhaupt nog niet eerder gezien had (+1 charge, +2 movement)
Het is toch kennelijk toch random vrees ik.
-edit-

Hmm dan kan een volledige geüpgrade Soothsayer best sterk zijn, vaak klooi ik wat aan met steden innemen (bijv net te weinig of net te zwakke units) en dan duurt het 10-20 beurten doordat de stad telkens een beetje hp terug krijgt. Hup een enkele lvl 3 Soothsayer erbij en dat gaat opeens 2x zo snel.

Er kunnen wel meer dan 3 contests zijn, ben benieuwd wat je krijgt bij een 4e overwinning, dat is me nog niet gelukt maar heb ook nog maar 1 potje afgerond.
Er is een achievement om een maximum level GDR te offeren met een maximum level Soothsayer (dus level 5). Dat betekent dat je 6 keer appease the gods nodig hebt: 5 keer om up te levelen, en 1 keer om te offeren.

In mijn laatste game als Maya - Emperor won ik Science rond t285, en mijn soothsayer was level 4. Voor zover te zien is er niet echt een trigger/routine voor deze events.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ghrmbl... Gister opgehaald in de Epic Store. Het kreng weigerd echter te starten.

Of ik kies voor opstarten vanuit de Epic Launcher of een shortcut (gemaakt binnen de Epic Launcher) maakt niet uit. Ik krijg een scherm waar ik kan kiezen uit DX11 of DX 12. Zodra ik op "Play" klik krijg ik met een seconde of wat de Epic Launcher weer in beeld.
In mijn taskmanager zie ik ook gewoon de launcher.exe verdwijnen.

Ik heb de installatie laten verifieren binnen de Launcher, ik heb mijn PC gereboot...
De exe's in de gamedirectory doen helemaal niets.

Iemand een idee?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:41
Heb je F-secure draaien toevallig?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nope... mijn virusscanner is van Kaspersky.

Ik ben even de logs ingedoken en ik kom dit tegen:

Startup.log:
code:
1
2
3
4
5
6
[2020-05-28 12:54:57]   Civ6App::InitialInit start.
[2020-05-28 12:54:57]   Running App::EOS::SetupService() ...
[2020-05-28 12:54:57]   App::EOS::SetupService() failed.
Max size of g_EventSystemSerial's publish queue = 0
Max size of g_EventSystemGameCore's publish queue = 0
Max size of g_EventSystemLocalMachine's publish queue = 0

En (gezien bovenstaande referentie aan EOS) in de EOS.log:
code:
1
[2020-05-28 12:54:57]   [LogEOS] : Invalid CacheDirectory supplied in platform options, Path: D:/## Documents ##/Documents/My Games/Sid Meier's Civilization VI (Epic)/EOSCache, Error: Cache directory path is invalid

Het grappige is dat in de genoemde directory ook de logs staan die ik hier nu post, en dat die keurig weggeschreven worden. En een directory hoger (in "My Games") staan ook andere spellen die wel gewoon werken (inclusief de folder van de (zojuist verwijderde extended trial-versie)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-05 16:29
Ik heb Civ 6 een paar jaar geleden opgepikt, maar vond het t.o.v. 5 nog het een en ander missen. Is het de moeite waard om Gathering Storm, Rise & Fall en New Frontier Pass op te pikken?

Wel een berg centen overigens..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:01
Matthias87 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:03:
Ik heb Civ 6 een paar jaar geleden opgepikt, maar vond het t.o.v. 5 nog het een en ander missen. Is het de moeite waard om Gathering Storm, Rise & Fall en New Frontier Pass op te pikken?

New Frontier Pass is naar mijn mening het niet waard. Zoiets koop ik liever achteraf in een aanbieding.
Gathering Storm en Rise & Fall voegen wel iets toe. Verder nog een aantal patches die wat kleine dingen aan hebben gepast en toegevoegd. Het is het zeker waard om met DLC nog eens een paar matches te doen.

Heb zelf trouwens nog heel wat lol gehad met bepaalde scenario's en dat soort zaken. Het halen van elk type overwinning op Deity op standard/random vond ik ook interessant.

Civ V is na alles nog steeds een topspel. Civ VI naar mijn mening gelijkwaardig. Maar dus met andere gameplay en stijl.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
Tjeerd84 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:17:
[...]

New Frontier Pass is naar mijn mening het niet waard. Zoiets koop ik liever achteraf in een aanbieding.
Gathering Storm en Rise & Fall voegen wel iets toe. [...]
Ik denk inderdaad dat Gathering Storm en Rise & Fall het meest toevoegen op dit moment. New Frontier Pass is zo'n ding die aan het eind van de rit de moeite wel waard is, denk ik. Het is gewoon een expansion maar dan verspreid over het komende jaar in kleine stukken. (en een manier voor ze om nog wat geld te verdienen zodat ze verder kunnen ontwikkelen aan Civ 7)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23:12

hmm civ6 is way overpriced. Maargoed als je dat ervoor over hebt is het prima. speel zelf liever anno 1800. is leuker en veel mooier

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 13:11
mark777 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:35:
[...]

hmm civ6 is way overpriced. Maargoed als je dat ervoor over hebt is het prima. speel zelf liever anno 1800. is leuker en veel mooier
En een compleet ander spel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
mark777 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Allemaal subjectief en Civ6 is wel eens in de aanbieding ;) Zelf heb ik een paar honderd uur in Civ 6 zitten, maar kon ik na pakweg 8 uur Anno 1800 niet meer zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AntiChrist7
wie vergelijkt er nu een citybuilder met een 4X... dat is zoals Age of Empires vergelijken met Fifa, of the sims met COD... Ohja, regel 1 van steam. tenzij je iets op release koopt, wacht voor een sale. R&F en GS zijn al meermaals in sale geweest, en idd Frontier pas is niet echt nodig momenteel. Extra gamemodes zijn leuk voor een paar keer, Ik wil vooral nieuwe civs. Ethiopia was mijn favoriet in civ 5

heb het filmpje van Spiff gezien. Is het een exploit jazeker. is het werkbaar? niet echt, de AI bouwt the great bath voor je de kans hebt op alles boven King :) Gran Colombia is veel meer "broken".

Acties:
  • 0Henk 'm!
Weet iemand eigenlijk de datum voor Ethiopië?
Ik weet alleen 'juli', maar niet de specifieke datum
AntiChrist7 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:48:
wie vergelijkt er nu een citybuilder met een 4X...
Civ 6 is wel meer citybuilder dan Civ 5 :P

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
anandus schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:02:
Ik weet alleen 'juli', maar niet de specifieke datum
[...]
Wordt nog bekend gemaakt.

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23:12
JanW schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:36:
[...]

En een compleet ander spel ;)
valt wel wel mee. Veel overeenkomsten hoor: handel oorlog diplomacy zit er allebei in. Maargoed ging me meer om de prijs. Anno1800 heeft goedkopere dlc. bij civ kost een expansion het zelfde als een kompleet spel :P

• Caelorum
Dan koop je em in 1 van de vele sales en betaal je ineens nog maar de prijs van 1 spel voor het hele spel + alle DLC excl frontier pass, maar die laatste kan je over een jaar ook nog wel met korting kopen.

• AntiChrist7
mark777 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:18:
[...]

valt wel wel mee. Veel overeenkomsten hoor: handel oorlog diplomacy zit er allebei in. Maargoed ging me meer om de prijs. Anno1800 heeft goedkopere dlc. bij civ kost een expansion het zelfde als een kompleet spel :P
1ste regel van steam/pc gaming. als je iets niet op release koopt, wacht op een sale. Steam summer sale zal wss eind juni zijn, en andere sites zoals GMG wss nog vroeger

https://steamuserimages-a...1E94093D9212EE307161B5A3/

dit deed deugd btw, Wilhelmina is altijd een psycho bitch in mijn games

[Voor 15% gewijzigd door AntiChrist7 op 30-05-2020 13:52]

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02:55
Jij komt zeker uit Amsterdam? :+

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja. Met de twee eerste uitbreidingen ging de game de goede kant op en werden er zaken die miste ten opzichte van CiV 5, alsnog toegevoegd. Het probleem is denk ik dat het eigenlijk allemaal minder is uitgewerkt dan in CiV 5. UI is nog steeds niet fijn en CiV 5 was beter. De science tree in het midden van de game is met nog steeds veel te kort. Je bent zo enorm snel bij industrialisatie en daarna remt het een beetje af en word het beter. Idem voor de cultuur tree.

Cultuur met kunst is zwakker. Onnodige restrictieve regels ten opzichte van CiV 5 maken het verzamelen van kunst minder plezierig. Waarom moet een kunstmuseum per se helemaal vol hangen en moet je tien turns wachten voordat je iets mag verplaatsen voor een themabonus? Waarom is de enige themabonus er eentje met verschillende kunstenaars met hetzelfde thema? Duurt zo ongelofelijk lang omdat het verkrijgen van kunstenaars gewoon lang duurt en je moet maar hopen dat de AI wil ruilen. Soms doen ze namelijk heel moeilijk. Het gaat je ook nooit lukken om alle kunstenaars binnen te hengelen. Voordeel is dat de soms AI echt achterlijk kan zijn en je kunst kan verkopen voor wat strategische grondstoffen.

Het wereldcongres is eigenlijk ook minder uitgewerkt omdat je de AI niet meer kan vragen om op iets te stemmen. Het is geen diplomatie, het is raden wat de AI wil en je punten binnenhalen. Je verdient punten met resoluties indienen, als dit mag, "correct" stemmen of hulpverzoeken afwerken. Het is alleen elke keer hetzelfde en de diepgang van CiV 5 mist gewoon.

Dat brengt me bij wat ze wel goed hebben gedaan met Gathering Storm. Strategische grondstoffen zijn daar een flow resource geworden waar je elke turn een aantal verdient, gebaseerd op hoeveel bronnen je hebt. Je hebt een limiet die je kan vergroten met militaire districten. Je kan het ook verhandelen en dat is vaak een leuke inkomstenbron. Ik koop er meestal kunst van, maar luxe goederen of geld kan ook. Units hebben een prijs in strategisch grondstoffen en ook een upkeep waardoor je niet zomaar meer eindeloze hoeveelheden van de betere units kan bouwen. Strategische map controle is veel sterker geworden en je moet bewuster je strijdkrachten plannen. Mobiliseren als je word aangevallen zit er niet meer in. Je hebt nu een zeker staand leger nodig dat je aanvult met meer troepen.

Het beste is alleen klimaatverandering. Het had beter uitgewerkt kunnen worden, maar het is iets unieks. Zodra je industrialisatie bereikt, krijg je toegang tot energie en kolencentrales in je industriële district. Serieuze productiebonussen gaan gepaard met vervuiling. Later krijg je de oliecentrale die beter is, maar olie is in de regel zeldzamer en nodig voor vrijwel alle late game units, waardoor je een aantal centrales op kolen zal moeten laten draaien. Nucleair is hopeloos omdat de game je niet verteld wanneer de reactor vervangen moet worden. Dat ga je vergeten waardoor je willekeurig een kernramp krijgt.

Het is dat de AI in de regel niet in staat lijkt te zijn om industriedistricten te bouwen en liever doorgaat met de eindeloze religie vs religie spam, want anders verging de wereld echt in rap tempo. Ik alleen kan de wereld al aardig richting de twee graden duwen voordat ik CO2 afvang unlock en dat ga spammen. Meestal heb ik een paar duizend vervuiling terwijl de AI's misschien op een paar honderd zitten. Elke CO2 afvang is 50, maar late game hebben mijn meeste steden niks beters te doen. Je krijgt namelijk last van steeds extremer weer dat gebieden gewoon sloopt. Stormen die je landbouwvelden slopen, overstromingen als je om een of andere reden geen dam hebt gebouwd of tornado's die helemaal niet helpen. Je wil dus overstappen naar hydro-elektrische dammen, windmolens en zonnepanelen voor zover het kan. Al is het maar omdat het strategische grondstoffen scheelt die je vervolgens kan verkopen.

Oh en ja, Gandhi klaagt nog steeds in de prehistorie dat je geen kernwapens hebt. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AntiChrist7
hoevenpe schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Jij komt zeker uit Amsterdam? :+
Nee ben een zuiderbuur. Amsterdam was ook genuked btw, in dat opzicht onderscheid ik niet

Ik gebruik nooit nukes, omdat ik meestal met elke AI goed overeenkom en weinig tot geen oorlog voer (en liever met culture win), maar met Wilhelmina lukt dat nooit. Heeft me de hele game zitten chain-denouncen (zodra denouce gedaan was na 30 turns, direct een nieuwe)en meermaals oorlog verklaart (slecht idee tegen die archers van Maya), dus dit moest er even uit.

[Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 30-05-2020 14:21]

• Caelorum
@DaniëlWW2 persoonlijk laat ik al die culture dingen altijd liggen en ga ik full science en productie. Ik heb dan ook geen last van vertraging in de tech tree in de moderne tijd en verder. Sterker nog. Tegen die tijd versneld het bij mij meestal enorm.

• Matthias87
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Tja. Met de twee eerste uitbreidingen ging de game de goede kant op en werden er zaken die miste ten opzichte van CiV 5, alsnog toegevoegd. Het probleem is denk ik dat het eigenlijk allemaal minder is uitgewerkt dan in CiV 5. UI is nog steeds niet fijn en CiV 5 was beter. De science tree in het midden van de game is met nog steeds veel te kort. Je bent zo enorm snel bij industrialisatie en daarna remt het een beetje af en word het beter. Idem voor de cultuur tree.

Cultuur met kunst is zwakker. Onnodige restrictieve regels ten opzichte van CiV 5 maken het verzamelen van kunst minder plezierig. Waarom moet een kunstmuseum per se helemaal vol hangen en moet je tien turns wachten voordat je iets mag verplaatsen voor een themabonus? Waarom is de enige themabonus er eentje met verschillende kunstenaars met hetzelfde thema? Duurt zo ongelofelijk lang omdat het verkrijgen van kunstenaars gewoon lang duurt en je moet maar hopen dat de AI wil ruilen. Soms doen ze namelijk heel moeilijk. Het gaat je ook nooit lukken om alle kunstenaars binnen te hengelen. Voordeel is dat de soms AI echt achterlijk kan zijn en je kunst kan verkopen voor wat strategische grondstoffen.

Het wereldcongres is eigenlijk ook minder uitgewerkt omdat je de AI niet meer kan vragen om op iets te stemmen. Het is geen diplomatie, het is raden wat de AI wil en je punten binnenhalen. Je verdient punten met resoluties indienen, als dit mag, "correct" stemmen of hulpverzoeken afwerken. Het is alleen elke keer hetzelfde en de diepgang van CiV 5 mist gewoon.

Dat brengt me bij wat ze wel goed hebben gedaan met Gathering Storm. Strategische grondstoffen zijn daar een flow resource geworden waar je elke turn een aantal verdient, gebaseerd op hoeveel bronnen je hebt. Je hebt een limiet die je kan vergroten met militaire districten. Je kan het ook verhandelen en dat is vaak een leuke inkomstenbron. Ik koop er meestal kunst van, maar luxe goederen of geld kan ook. Units hebben een prijs in strategisch grondstoffen en ook een upkeep waardoor je niet zomaar meer eindeloze hoeveelheden van de betere units kan bouwen. Strategische map controle is veel sterker geworden en je moet bewuster je strijdkrachten plannen. Mobiliseren als je word aangevallen zit er niet meer in. Je hebt nu een zeker staand leger nodig dat je aanvult met meer troepen.

Het beste is alleen klimaatverandering. Het had beter uitgewerkt kunnen worden, maar het is iets unieks. Zodra je industrialisatie bereikt, krijg je toegang tot energie en kolencentrales in je industriële district. Serieuze productiebonussen gaan gepaard met vervuiling. Later krijg je de oliecentrale die beter is, maar olie is in de regel zeldzamer en nodig voor vrijwel alle late game units, waardoor je een aantal centrales op kolen zal moeten laten draaien. Nucleair is hopeloos omdat de game je niet verteld wanneer de reactor vervangen moet worden. Dat ga je vergeten waardoor je willekeurig een kernramp krijgt.

Het is dat de AI in de regel niet in staat lijkt te zijn om industriedistricten te bouwen en liever doorgaat met de eindeloze religie vs religie spam, want anders verging de wereld echt in rap tempo. Ik alleen kan de wereld al aardig richting de twee graden duwen voordat ik CO2 afvang unlock en dat ga spammen. Meestal heb ik een paar duizend vervuiling terwijl de AI's misschien op een paar honderd zitten. Elke CO2 afvang is 50, maar late game hebben mijn meeste steden niks beters te doen. Je krijgt namelijk last van steeds extremer weer dat gebieden gewoon sloopt. Stormen die je landbouwvelden slopen, overstromingen als je om een of andere reden geen dam hebt gebouwd of tornado's die helemaal niet helpen. Je wil dus overstappen naar hydro-elektrische dammen, windmolens en zonnepanelen voor zover het kan. Al is het maar omdat het strategische grondstoffen scheelt die je vervolgens kan verkopen.

Oh en ja, Gandhi klaagt nog steeds in de prehistorie dat je geen kernwapens hebt. :z
Thanks. Ik vergeleek het ook teveel met 5. Daar heb ik wel 1000+ uur inzitten. Ik kon gewoon niet aarden in 6. AI sloppy. Ontwikkeling qua tijdlijn veel te scheef. Een aantal dingen waar ik tegenaan liep.

Heb weinig vrienden die het spelen, dus AI is wel belangrijk. Online probeerde ik ook wel eens, maar bijna niemand speelt nu alleen de base game.

• AntiChrist7
Matthias87 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Thanks. Ik vergeleek het ook teveel met 5. Daar heb ik wel 1000+ uur inzitten. Ik kon gewoon niet aarden in 6. AI sloppy. Ontwikkeling qua tijdlijn veel te scheef. Een aantal dingen waar ik tegenaan liep.

Heb weinig vrienden die het spelen, dus AI is wel belangrijk. Online probeerde ik ook wel eens, maar bijna niemand speelt nu alleen de base game.
Speel je alleen basegame? dan mis je idd wel veel. Vond vanilla ook maar matig, maar met de expansies zullen de meesten wel zeggen dat het beter is dan V, waar ik het mee eens ben. era's zorgen voor een interessante flow, en zeker gouverneurs geven ook iets extra aan je speelstijl. Allianties zijn ook dieper uitgewerkt Het meeste van gathering storm komt te laat in de game om relevant te zijn bij mij, maar is wel interessant. frontier pass is momenteel idd niet nodig.

het is stom/spijtig dat de MP niet werkt zoals Paradox/Amplitude waar alleen de host de dlc moet hebben

• Ferruginous Hwk
Ik heb dus echt helemaal niets met online spelen. Vaak weet je al of je gaat winnen of verliezen en om dan tot het eind te blijven om het spel voor de andere spelers niet te verprutsen is niet iets wat mij aantrekkelijk lijkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Caelorum schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:38:
@DaniëlWW2 persoonlijk laat ik al die culture dingen altijd liggen en ga ik full science en productie. Ik heb dan ook geen last van vertraging in de tech tree in de moderne tijd en verder. Sterker nog. Tegen die tijd versneld het bij mij meestal enorm.
Ik ga ook full science en production, maar je kan cultuur op een gegeven moment niet meer negeren. De cultuur tree is te sterk en heeft te veel bonussen om te blijven negeren. Ik balanceer ze dus meestal door als ik een voorsprong in wetenschap heb, cultuur even flink ga voortrekken mid game. Units evolueren toch te snel rond die tijd om dat bij te houden en steden met stadsmuren doen heel wat met een kruisboog unit erin. Zaken zoals buitenwijken, betere overheid of economische en militaire bonussen in productie, wetenschap etc heb je gewoon nodig. Dan komen de kunstenaars vanzelf, maar die kan je pas heel erg laat in de game echt maximaal benutten. Eigenlijk zijn archeologen betrouwbaarder. Het gaat me niet om toerisme, maar om cultuur. Laatst nog een game waar ik in de moderne tijd zat, richting science overwinning ging met ruim 800 science en meer dan 1200 cultuur. De nieuwe science overwinning alsnog ergens rond 1930 behaald.
Matthias87 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Base game is ook gewoon slechter. Wat CiV 6 wel beter doet is dat je niet langer meer tall hoef te spelen, maar juist wide kan gaan. Dat vind ik wel beter omdat ik de vier steden meta van CiV 5 niet zo leuk vond. Ik ga in CiV 6 zo naar meer dan tien die ik cluster rond een zeer strategisch uitgekozen industriedistrict. Zo veel mogelijk steden moeten binnen zes tegels liggen voor de productiebonussen van de fabriek en energiecentrale. Zeker met Gathering Storm is dat belangrijker geworden omdat je veel gebied wil beheersen voor de grondstoffen. De productie vind alleen plaats in het centrum. Vaak speel ik ook op continenten + eiland mappen en is mijn vloot beduidend sterker dan mijn leger. Ik heb namelijk eilanden te verdedigen en probeer altijd een schiereiland te vergrendelen. Het liefst doe ik dat zelfs met de vloot die een nauwe passage beheerst.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Matthias87
Excuus, ik stopte eigenlijk mid sentence terwijl ik nog veel meer wilde typen. Mijn dochter (1,5) werd wakker en begon te huilen haha.

Aan jullie antwoorden te zien is mijn boodschap wel best goed overgekomen :)

• AntiChrist7
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Ik ga ook full science en production, maar je kan cultuur op een gegeven moment niet meer negeren.
Klopt, er zit gewoon teveel nuttigs in de civics tree om cultuur te verwaarlozen, zeker als je voor science win gaat. Er zijn civics die extra envoys geven, spies,nieuwe governments unlocken (communisme moet je echt wel hebben als je je science win wilt deftig versnellen), nieuwe policies zoals +5% science per suzerain van een citystate, etc.. Als je dat allemaal negeert en geen enkel culture square bouwt speel je echt ver suboptimaal.

Bovendien heb je ook een deftige culture output nodig om toerisme wins van de tegenstander tegen te gaan. En idd, archelogen geven makkelijke era score, al ben ik er mee eens dat de restrictie van 10 turns wachten voor je mag puzzelen gewoon dom is

jaartallen zeggen ook niet veel, turn timer betekent veel meer qua efficiëntie

• Caelorum
@AntiChrist7 ik bouw meestal wat snelle units en raid gewoon het hele landschap van de tegenstander. Daarmee compenseer ik denk ik nog wat.

Ik speel verder op emperor dus wellicht dat ik er daarom mee weg kom.
Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True