Wat bedoel je eigenlijk met "de game deed er niets mee"?AntiChrist7 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:31:
Had gisteren 2 emergencies tegelijkertijd om te stemmen, en de game deed er gewoon niets mee tot de reden (capture van en city state) weer vervallen was
Emergencies werken in GS zo: er gebeurd iets id wereld waar het spel van besluit dat het een emergency waard is (niet elke natuurramp of overgenomen stad geeft de trigger kennelijk).
Vervolgens kunnen de betrokken civ(s?) 30 favor betalen om de emergency tot een vote te laten komen.
Dus; heb je net een natuurramp overleefd? Dan kan alleen jij die 30 favor betalen. Was het een computer? Dan kan alleen die specifieke civ het activeren. Bij overgenomen steden enzo is het wat onduidelijker wie de betrokken partijen zijn. Denk dat als een speler het slachtoffer is dat hij sowieso mag besluiten, en bij een city state de civs die betrokken zijn (suzerein of buren gok ik).
Wil je de emergency niet doorzetten? Dan moet je denk ik 30 beurten wachten.
Vervolgens komt pas stap 2: de volgende beurt mag iedereen stemmen om het wel of niet door te laten gaan. Let wel: heb je zelf de emergency aangekaart? Dan moet je ook voorstemmen, tegen is geen optie.
Dus als je zegt dat de game niks deed, gok ik dat:
- of je niet betrokken was, en de civs die dat wel waren geen favor hebben ingezet (doen ze vaak maar niet altijd, diplomatieke verhoudingen spelen hier een grote rol)
- of je bent vergeten zelf de 30 favor te betalen
Daar sluit ik me helemaal bij aan, met de toevoeging dat districts bouwen zonder adjacency bonussen nog altijd meer brengt dan geen districts bouwen.AntiChrist7 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:22:
[...]
Early game is het verschil tussen +2 science of +4 wel vrij groot, zeker als je daar de verdubbelaar bovenopgooit. En hoe vroeger je het goed bouwt, hoe langer die bonus meegaat. Goede districten geven je trouwens era score
Een +3/+4 laat ik nooit liggen, en verder is het zoals altijd met civ: opties afwegen en keuzes maken, je kan niet alles hebben. Is een district met +0 het opofferen van een matige tegel waard? Soms wel, soms niet.