Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit blijft toch een, laten we zeggen, "bijzondere game".

Huge Pangea map met low ocean, 12 civs en ik had zelf handmatig de mimimale spawndistance van de AI civs van 9 naar 15 verhoogd. Moet je kijken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/foYVD52atx22pOC5dFdH2Xjq/thumb.jpg

Omringt door de AI's terwijl de halve wereld open ligt na 300 turns...
Saladin had net zijn vierde stad eens gebouwd na 300 turns. Verder voerde ik een oorlog in deze game omdat Pedro weer eens een lul was, liep te zeiken over great persons en het lef had naast mij te settled. Stad afgefikt en 43 warmongering penalty. Daarna meerdere malen de oorlog verklaard door vrijwel elke CiV. Nooit echt aangevallen want dat kan de AI niet...

Een andere prachtige is Cleopatra. Behalve haar bewondering voor enorme legers heeft ze ook de trait paranoia...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wUlrWHdEQvXmwckWjDoh2HPn/thumb.jpg

Echt, dit bedenkt je toch niet. :P

Maar Gandhi, echt wat een eikel is het ook. Hele game bekeren, zeuren en huillie doen en weer aanvallen zonder enige reden. Ben net begonnen met de massaproductie van kernwapens. Hij gaat eraan. >:)

edit: En ja hoor, Edger Allen Poe moet je natuurlijk gebruiken als verkennen en niet als great writer. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dbq8CY2twlwSL1YQojFgBqgl/thumb.jpg
Wat een "poser", die AI van Kongo. :+

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-03-2017 18:07 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
DaniëlWW2 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:01:
[....] Omringt door de AI's terwijl de halve wereld open ligt na 300 turns...[...]
Ik vraag me af he.. Ga jij actief op pad om barbarians af te slachten? Want dat zou kunnen verklaren waarom de AI in jouw buurt het beter doen. Ik kom in mijn potjes vaak genoeg AI tegen die wat verder weg waren gepositioneerd en na 200 beurten nog maar 2 steden hebben kunnen bouwen, puur omdat er in de buurt 3 ultra-gewelddadige camps zitten en ze gewoon hun settlers niet goed kunnen verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Caelorum schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:11:
[...]

Ik vraag me af he.. Ga jij actief op pad om barbarians af te slachten? Want dat zou kunnen verklaren waarom de AI in jouw buurt het beter doen. Ik kom in mijn potjes vaak genoeg AI tegen die wat verder weg waren gepositioneerd en na 200 beurten nog maar 2 steden hebben kunnen bouwen, puur omdat er in de buurt 3 ultra-gewelddadige camps zitten en ze gewoon hun settlers niet goed kunnen verdedigen.
Ik jaag pas op een kamp als ze mij aanvallen. Ik laat ze juist de AI ook terroriseren zodat ze mij niet meteen omsingelen. Het blijft zo dat de AI allemaal op een kluitje spawned, ook al is er veel meer gebied en samen slopen ze de barbaren uiteindelijk. Spawn een AI verder dan doen ze niks, onafhankelijk van barbaren. Dat barbaren soms een AI in het nauw kunnen drijven is al belachelijk genoeg zonder dat de AI zelf gewoon nada doet. Verder had ik de map al grotendeels verkent met een scout en ik kwam nauwelijks kampen tegen in de verre gebieden...

Wel in het uiterste zuiden, met alleen sneeuw because reasons en op een afgelegen eiland waar er drie kampen waren. 8)7

Nee, de AI is gewoon achterlijk. Ze lijken helemaal niks te doen als ze te ver van je spawnen. Ook waren een paar uithoeken compleet zonder enige geografie. Niet eens een heuvel en niks resources. Andere gebieden bleven de hele game leeg terwijl het er stikte van uitstekende plekken voor steden.

Maar toen had ik net zes normale en een thermonucleaire bommen had gebouwd en een paar silo's en dacht ik kan nu wel een eindsprinje naar de tech overwinning maken. De AI ceed eindelijk niet meer huilie deed over oorlogzuchtig en begon weer te praten. En toen verklaarde Gandhi en Scythia mij totaal willekeurig, alweer de oorlog. Er was geen warmongerer penalty en ik was toen vriendschappelijk met Gandhi. Dat liep met name zeer dramatisch af voor Gandhi. Geen seconde verspilt en zijn drie steden meteen vernietigd. Ook nog drie steden van Scythia gesloopt. >:) }) >:)

Vervolgens verwachte ik denounced te worden door iedereen omdat ik net zes kernwapens in een beurt had ingezet. Nee hoor, de andere AI's kon het werkelijk niks schelen. 8)7
Daarna oorlog gevoerd, neem een lullig 5 pop stadje in van Scythia en hele wereld denounced me, juist. Verklaren Pedro en Pericles mij ook de oorlog. Nog meer kernwapens ingezet want ik bleef doorbouwen. Uiteindelijk 12 van die heerlijke dingen ingezet toen ik won op tech. Zaten er nog meer aan te komen. :*)

Ook nog voor de grap even Uruk opgeblazen de turn voordat mijn overwinning binnen was. Gilgamesh was ook niet lief dus hoofdstad gesmolten. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Persie is de volgende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torisuta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-02 14:51
Volgens de Civ6 pagina komt naast Persie nog een nieuwe Civ. https://www.civilization....d-meier-s-civilization-vi Zou wel geen Nederland zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Torisuta schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Volgens de Civ6 pagina komt naast Persie nog een nieuwe Civ. https://www.civilization....d-meier-s-civilization-vi Zou wel geen Nederland zijn. :'(
Ik vermaak me anders nog wel met machtig Duitsland. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Torisuta schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Het is the man we love to hate, Alex:

Ik heb nu al een hekel aan hem :P

[ Voor 80% gewijzigd door anandus op 22-03-2017 15:56 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik blijf het toch knap vinden hoe bij elke CiV game, Alexander de Grote eruit ziet als een of andere malloot die alleen bezig is met zijn uiterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:36

Fustje

Koel bewaren

Ik heb de game de laatste tijd wat laten versloffen. Ik werd eigenlijk een beetje gefrustreerd door het eeuwige 'warmongering penalty' die je achtervolgt. Zelfs als je ze meerdere keren waarschuwt (bijvoorbeeld kap met mijn steden bekeren) en ze zeggen "oh ja natuurlijk" en gaan vervolgens vrolijk door, als je ze de oorlog verklaart ben je meteen een warmonger.
Blijf met je poten van m'n steden af. :(

Ik begrijp dat dit nog niet verbeterd is dus, of doe ik gewoon structureel iets fout?

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pa1fw schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:33:
Ik heb de game de laatste tijd wat laten versloffen. Ik werd eigenlijk een beetje gefrustreerd door het eeuwige 'warmongering penalty' die je achtervolgt. Zelfs als je ze meerdere keren waarschuwt (bijvoorbeeld kap met mijn steden bekeren) en ze zeggen "oh ja natuurlijk" en gaan vervolgens vrolijk door, als je ze de oorlog verklaart ben je meteen een warmonger.
Blijf met je poten van m'n steden af. :(

Ik begrijp dat dit nog niet verbeterd is dus, of doe ik gewoon structureel iets fout?
Nee, de AI is nog net zo dom. :+
Ze denouncen elkaar ook echt allemaal voor het minste of geringste. Verklaar een keer de oorlog en ze haten je allemaal de rest van de game, vormen allianties en vallen constant aan. Nou ja, aanvallen is een sterke bewoording. Ze doen in feite helemaal niks en dan sluit je weer vrede. 8)7

Maar ik ben er dus achter gekomen dat je helemaal geen warmongerer penalty krijgt door de inzet van kernwapens. Zo lang je de steden, uh ik bedoel smeulende resten niet veroverd. >:) }) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ben een large map begonnen en ik moet direct al 30 seconden wachten op een Turn. Ik vraag me af hoe lang dit wordt bij Turn 300. Dit blijft voor mij toch echt een afknapper in dit soort games.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FloydRaalte schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:47:
Ben een large map begonnen en ik moet direct al 30 seconden wachten op een Turn. Ik vraag me af hoe lang dit wordt bij Turn 300. Dit blijft voor mij toch echt een afknapper in dit soort games.
Heb je fast movement aanstaan? Anders kan je straks helemaal oneindig lang wachten ^^

Overigens moet je eens kijken naar een spel als galciv 3. Veel grotere kaart, veel uitgebreider, slimmere AI en de beurten gaan in een fractie van de tijd als Civ5/6

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 03-04-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Caelorum schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:22:
[...]

Heb je fast movement aanstaan? Anders kan je straks helemaal oneindig lang wachten ^^

Overigens moet je eens kijken naar een spel als galciv 3. Veel grotere kaart, veel uitgebreider, slimmere AI en de beurten gaan in een fractie van de tijd als Civ5/6
Die heb ik vast niet aan staan. Ga ik vanavond even proberen maar ik ben bang dat Civ6 al exit is. Wie weet en gaat het beter met deze optie aan.

Gallactic Civ 3, toegevoegd aan mij To Play list! Mijn laatste space themed civ game was Stellaris. Wat een prachtig spel en wat een bedroevende performance! Ik blijf mij verbazen over het feit dat er nog steeds civ games uitkomen waarvan de performance dramatisch slecht is.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FloydRaalte schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:50:
[...]
Die heb ik vast niet aan staan. Ga ik vanavond even proberen maar ik ben bang dat Civ6 al exit is. Wie weet en gaat het beter met deze optie aan. [...]
Dat gaat zeker helpen. Een grote kaart is wel altijd killing geweest in Civ, heeft vast met de pathfinding oid te maken, maar het altijd afspelen van animaties ook als je units niet ziet is echt een grote fuckup die ze nog steeds niet hebben opgelost. Gelukkig zijn de vliegtuiganimaties wel al een behoorlijk stuk ingekort ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 17:30
Ben sinds een paar dagen begonnen, gewoon op prince. sinds wanneer is de AI zo aggressief? alleen met spanje en scythia op een continent. Tweede verklaart oorlog na 70 turns en zonder iets te winnen (buiten geplunderd worden), en dan rond turn 140 beiden een formal joint war (ondanks declaration of friendsship met scythia die nog maar net was afgelopen), wat ik eigenlijk geen casus belli vind....

Heb nog het meeste last met een citystate....

Heb ook wel las tom housing te vinden. settle altijd op rriver en met aquaduct, maar zelfs dan hebben ze een cap van 10

[ Voor 12% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-04-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Heb men derde game achter de rug, eerste op king. Ik heb wel dat one more turn gevoel, in het algemeen vind ik het goed in elkaar steken, buiten twee dingen:

-Amenities. Vergeleken met de happines van Civ V is het een onoverzichtelijke knoeiboel. Ok, je moet er zoveel mogelijk hebben en dat doe je door luxuries, policies en buildings, maar de game zegt je enkel duidelijk wanneer je er te weinig hebt. Maar wanneer de AI je een ruil voorstelt, of je wilt een nieuwe stad stichten, heb je nergens een duidelijk overzicht of je er beter of slechter van gaat worden, zoals dat in Civ V wel makkelijk te zien was (ja ik heb nog voldoende happiness, of ik heb die lux toch dubbel)

-Diplomacy: ik had gehoopt dat het wat beter zou zijn met de agenda's, maar helaas. Ik voer twee vroege oorlogen (een ervan was een joint war op vraag van de AI), verder ben ik door wel iedereen op mijn continent wel eens de oorlog verklaard. Ook al heb je de laatste 70turns niet meer gevochten en de laatste 120 geen oorlog meer verklaard, toch blijven de denounces komen omdat ze je een warmonger vinden.... Maar ook soms denouncs zonder reden bij. En dan heb je dezelfde situatie bij civ V: vanaf de early endgame is het onmogelijk om iemand te vriend te houden , because reasons. En het toppunt is dan dat je nog altijd een zware warmonger penalty zou krijgen als je na een denouncement zou aanvallen... En de AI die twee eras achter de oorlog verklaart en met catapulten naar je tanks komt rijden....

Had trouwens geen iron, niter, paarden of olie in mijn eerste 7 steden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Tweede game dat ik voor domination wil gaan (eerst japan nu scythia), tweede game dat hij rond turn 300 gewoon zegt van "nope", en crasht bij next turn. Kan autosaves herladen en dingen anders doen zoveel ik wil, blijft crashen rond die turn....

Zit je 5u aan een game bezig, en hup, allemaal naar de zak. Ik durf al geen nieuwe game meer te starten want heb geen idee wat het veroorzaakt, dus kan het zo weer voor hebben... Geen mods, alle dlc, geen speciale settings.

Ok er waren crashes in Civ 5 (meestal door mods), maar je kon er nog meestal rond.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:19

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik moet soms 20 turns terug voordat ik weer een 'stabiele' save heb. Maar meestal pas ik dan ook mijn keuzes aan of stel ik aanvallen uit / regroup whatever.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
rockhopper schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:42:
Ik moet soms 20 turns terug voordat ik weer een 'stabiele' save heb. Maar meestal pas ik dan ook mijn keuzes aan of stel ik aanvallen uit / regroup whatever.
Heb een ticket gelogd via 2K, maar dat duurt wss weken. Hopelijk meer succes via civfanatics en reddit.

Had jij dan ook end of turn crashes zonder aanwijsbare reden? Heb wel een savegame van twee turns ervoor als iemand zich geroepen voelt, zou het enorm appreciëren.

[ Voor 13% gewijzigd door AntiChrist7 op 01-05-2017 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is alweer een paar weken geleden sinds ik voor het laatst speelde, meestal crash gedurende end of turn inderdaad. Omdat de ervaring mij leerde dat in zo'n geval de vorige beurt overdoen (reload) weinig verschil maakte ben ik daarna maar direct een flink stuk terug gegaan. Helaas is dat niet zo fijn, maar goed je moet toch wat.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Had nog civ5 liggen en ben deze begonnen met spelen. Heerlijk spel. Al denk ik dat ik het te simpel speel. Als ik rood zie is het militair etc etc. Maar vind het wel geweldig. Is civ6 een groot verschil? Of is het meer een upgrade van 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groot verschil wel.

sinds waneer slopen barbaren scouts spullen en capturerne ze workers?
ik dacht dat ze alleen caravans sloopte maar nu zijn die agresief zelfs.

ontdekken ze me sta,d vallen ze me stad aan enzo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:22:
groot verschil wel.

sinds waneer slopen barbaren scouts spullen en capturerne ze workers?
ik dacht dat ze alleen caravans sloopte maar nu zijn die agresief zelfs.

ontdekken ze me sta,d vallen ze me stad aan enzo ook.
Volgens mij doen scouts dat alleen als hun barb camp weg is. Dan hebben ze geen ander nut meer, dus gaan ze los op de eerste de beste civ die ze tegen komen. Gelukkig zijn scouts niet zo sterk, dus ben je er zo vanaf. Zeker als ze niet weg lopen :+
Er is momenteel een issue met lange turn times (langer dan zou moeten!) 2K heeft er zelfs een speciale support request voor gemaakt, zie hier: http://support.2k.com/hc/...new?ticket_form_id=383248
Kies dan bij "The issue I'm having..." voor Technical Issuess >> Poor performance >> Slow turn times.

Ze zijn specifiek daarover gegevens aan het verzamelen.

A day not smiled is a day not lived!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee de scouts doend at zelfs als er nog hun kamp is(1 kamp in zuiden niemand die erlangs kwam kamp was er nog scout viel stad aan etc) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Zodra een scout je stad ziet (rood uitroepteken) loopt hij terug naar een kamp en spawnen er 3-4 barbs die op je aflopen.

Enkele units er vroeg uitpompen is bel.angrijk, en zodra je kan je slingers upgraden naar archers (en liefst de tech boost krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
als je CIV5 kan draaien kan je Civ6 dan ook een beetje draaien?

zit op een i5 750, 4gb en een 5770 met 1gb. Speel weliswaar maar op 1440*900 (19" schermpje)

om nu een nieuwe PC te gaan kopen voor 1 spel is wat te veel gevraagd. Speel niet heel veel games en de rest doet de pc gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoewel de processor in theorie voldoende moet zijn (quadcore i5) is zowel het geheugen te weinig, als de videokaart specifiek niet ondersteund:
NOTICE: The following 1GB VRAM video cards are NOT supported to run Civilization VI:

NVIDIA® GeForce® 650M, 675MX, 680MX, 750M, 755M

ATI™ Radeon™ HD 5750, HD 5770, HD 5870, HD 6750, HD 6770

Intel® HD Graphics 4000, 5000, 5300, 6000, IRIS, 515
edit: ook de processor is te langzaam: 2,66 tegen 2,7 ghz, al verwacht ik dat dat verschil te verwaarlozen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Magic op 19-05-2017 15:40 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Is toch echt een oud bakkie dan die van mij. Civ5 doet het nog prima. Misschien toch maar eens kijken voor een nieuw desktopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@jaydenjarno Mwoah je voldoet gewoon aan de recommended requirements hoor op de graka na, maar die voldoet aan de minimum eisen, dus dat zit wel goed. Spelen gaat zeker lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 19-05-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Even ter vergelijking. Ik heb geen problemen ervaren met mijn i5 2500k, 8GB RAM, HD5850 1GB. Echt snel was het niet vergeleken met mijn laptop, maar het is prima te spelen. Lategame heb je gewoon iets meer tijd om na te denken, even wat te drinken of een leerboek door te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jouw videokaart is dan ook een stukje sneller, en de cpu is veel sneller :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Videokaart is verwaarloosbaar en de 750 is singlecore inderdaad geen match, maar met multithreaded software kan die redelijk meekomen en is die wel langzamer, maar gezien hoe mijn 2500k uit zijn neus zat te vreten zal dat niet zo'n probleem zijn. Zelfs met twee keer zo lange turntimes zal het spel prima te doen zijn. Civ games speel je niet voor de snelle turns zeg maar ^^

Overigens merkte ik weinig verschil tussen civ5 en civ6 en ik vraag me af of hij dat wel zal doen met die setup.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 20-05-2017 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jaydenjarno schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:28:
als je CIV5 kan draaien kan je Civ6 dan ook een beetje draaien?

zit op een i5 750, 4gb en een 5770 met 1gb. Speel weliswaar maar op 1440*900 (19" schermpje)

om nu een nieuwe PC te gaan kopen voor 1 spel is wat te veel gevraagd. Speel niet heel veel games en de rest doet de pc gewoon
Nee, nee, en supernee...

Ik probeerde het zelf met een i5 750, 8GB, een 7950 en 1440x900. De i5 had ongeveer vijf minuten nodig om een de game te laden, mijn Ryzen 7 iets van 20 seconden. :P
De 7950 gaat nog redelijk, een 5770 zou ik niet proberen. Op 1440x900 kreeg ik screen artifacts omdat de game deze resolutie niet goed ondersteunt. Ging toen eindelijk naar 1080p en probleem opgelost. :+

Blijf lekker CiV 5 spelen, op het moment is het nog steeds de betere game. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-05-2017 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Speelt iemand eigenlijk nog of heeft iedereen het wel opgegeven?
Ik probeer er op het moment weer in te komen, maar dat is behoorlijk lastig. Ik zie steeds beter hoeveel fouten deze game eigenlijk heeft, in mechanieken, gameplay als opzet. De techttree is gewoon veel te kort en niet logisch op sommige vlakken, en de boosts zijn belachelijk overpowered. Ook missen units die je zou verwachten in de game. Build times zijn nog steeds bugged en willekeurig, de UI is vrij slecht, de game freezed als je nieuwe policies selecteert, en de policies zelf zijn zwak en repetitief. Echt het idee dat je een vorm van bestuur kiest heb je niet. Nee, je hebt een paar generieke keuzes, met elk een klein voordeel een kant op.

Het districtenstelsel is dan nog een apart verhaal. Het kan je behoorlijk naaien als je een minder dan optimale spawn hebt, of het is gewoon belachelijk OP als je een leuke hebt. Het verplicht settlen van steden tot een bepaalde afstand is ook geen ene drol meer aan naar verloop van tijd. Je bent zo constant uit aan het meten waar je steden moeten liggen om gebruik te maken van late game bonussen zoals fabrieken, in plaats van optimale locaties selecteren. Ook ben je beperkter in je keuzes vanwege de noodzaak aan rivieren te settlen, want anders gaat die stad nooit groeien.

Los daarvan is de AI te dom om ooit gebruik te maken van dit systeem, waardoor ze late game totaal instorten qua productie. Het enige dat de AI kan is 100 faith per turn produceren en constant missionarissen naar je sturen...

Het spawnen zelf is ook een issue. Dit is vrij typerend voor wat voor spawns ik krijg...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/969KpGlviteSSiPH4C5PtGwf/full.jpg
Fijn, tussen de toendra en een woestijn, geen bergen en de ideale locatie voor een Hansa ben ik ook kwijt vanwege mijn stad placement opties. Ik zit bijna altijd bij een van de twee, maar deze was wel heel erg...

Ik denk dat ik echt terug ga naar CiV 5. Het was zeker vergeleken met hoe CiV 6 nu is, een betere game. Ook niet perfect, maar beter dan dit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:14
DaniëlWW2 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:06:
Ik denk dat ik echt terug ga naar CiV 5. Het was zeker vergeleken met hoe CiV 6 nu is, een betere game. Ook niet perfect, maar beter dan dit. :/
Geef het een jaartje, de eerste versie van Civ5 had ook de nodige problemen. Ik vermoed dat met de updates die komen gaan er meer balans in komt.

Wat ik wil enorm mis is de 'retry start' optie uit de vorige versie waarbij je een onhandige spawn kunt overdoen zonder alle handmatige instellingen en keuzes opnieuw moet maken. :/

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hoevenpe schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:16:
[...]

Geef het een jaartje, de eerste versie van Civ5 had ook de nodige problemen. Ik vermoed dat met de updates die komen gaan er meer balans in komt.
Ik zie nogal wat problemen. Het districtenstelsel zal bijvoorbeeld behoorlijk op de schop moeten denk ik. Zoiets als stacken over meerdere steden voor industrie zal drastisch verminderd moeten worden. Zes tegels is veel te veel. Eigenlijk vind ik het districtenstelsel helemaal niet geslaagd in de uitvoering. Je spamt nu een aantal, kleinere steden en zorgt ervoor dat ze binnen zes tegels van een industrieel district liggen. Daar een fabriek en energiecentrale en je kan zo een aantal steden van productie voorzien. In de praktijk zal je elke stad alsnog een industrieel district moeten geven voor de basisproductie en workshop. Je zal ook commerciële districten moeten spammen voor handelsroutes. Kan je net zo goed alleen maar Duitsland spelen, want die combinatie is bruut. Hansa is toch al met afstand het beste district in de game, dan nog eens +2 productie als er een commercieel tegenaan ligt, +2 voor elk ander district, en +1 voor resources.

Je bent ook gelimiteerd in hoeveel districten je kan hebben en science, gold en production hebben gewoon de voorkeur. Zelfs met Duitsland waar je ook nog eens een extra district kan bouwen per stad, loopt je tegen een limiet aan. Je kan science offeren voor culture, maar dat is het ook wel tot later in de game, als je steden makkelijker kan laten groeien, als je eindelijk de neighbourhood unlocked.

Verder mag het ook diverser. Een aquaduct bouwen is bijvoorbeeld vrijwel zinloos, en veel te duur. Ik bouw ook zelden culturele districten of entertainment, en encampment is al helemaal zeldzaam. De haven is wel een leuke zodat je niet meer aan zee hoeft te settlen, maar dat is het ook. De zee is overigens volslagen nutteloos in deze game, en je settled niet aan zee als het even kan, wat eeuwig zonde is. Er is een reden dat bijna de helft van de wereldbevolking dicht aan zee woont. Zeeën betekenen handel en een gematigd klimaat wat goed is voor de landbouw. Ze horen dus zeker in een CiV game redelijk centraal te staan. Nu zijn ze echt waardeloos. Er is ook geen enkel punt om een vloot te bouwen.

Ik heb liever het CiV 5 terug met alles in de stad zelf gefocust. Nu heb je eindeloze gebieden volgepropt met districten, waar je weinig keuze in hebt, en die ruimte innemen. Als compromis had ik liever gezien dat als een stad een bepaald aantal gebouwen/pop heeft, je verplicht een aangrenzende tegel zou moeten opofferen voor de uitbreiding van de stad. Zo zou je voor een echt grote stad, een aantal tegels nodig hebben, die natuurlijk in elkaar overlopen. Dat zou een veel interessanter systeem zijn dan "oh bergen, hier moet een campus, drie tegels van de stad because reasons". Dan zou je moeten opletten hoe je stad kan groeien, in plaats van krampachtig alles uittellen en districten in je hoofd alvast plaatsen.
Wat ik wil enorm mis is de 'retry start' optie uit de vorige versie waarbij je een onhandige spawn kunt overdoen zonder alle handmatige instellingen en keuzes opnieuw moet maken. :/
Daar is ook al een mod voor. ;)
https://civ6mods.com/2016/11/restart-button-mod-remgrandt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@DaniëlWW2 Je vat dezelfde problemen die ik zie goed samen. Het uitbreiden van de stad is behoorlijk leuk, maar het is net te ver doorgevoerd. Op zich ben ik wel een voorstander van verder vooruit plannen (kies je stad en kijk of je meerdere voordelige dingen erbij kan krijgen) maar de balans is doorgeschoten naar teveel oppervlakte voor een stad en een onbalans civ (duitsland ja)
Op zich vind ik dat je tegel nodig hebt voor een wonder wel weer goed al zijn de voorwaardes voor een hoop wonders weer te krampachtig in mijn ogen. Van de andere kant zomaar alles overal kunnen is ook weer niet goed.
Het zee gedeelte ervaar ik minder. Je kan met een vloot nog altijd een hoop leuke dingen doen, zeker als viking al denk ik dat voor iedere civ een vloot handig is om te hebben. Ik vind persoonlijk juist weer dat de vliegtuigen weinig tot niks toevoegen. Tegen de tijd dat er een airport is of de game al bijna over / beslist, loopt de tegenstander hopeloos achter of duurt het daarna veel te lang voordat je vliegtuigen klaar zijn / op de juiste plek zijn. Hetzelfde voor het airlift principe. Maar goed misschien ligt dat aan mijn persoonlijke speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat ik wel echt leuker vind in het begin zijn de barbaren: die maken het je echt lastig waar in Civ5 je eigenlijk geen echte verdediging nodig had (je stad deed het 'opruimen' wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vond het wel grappig, want ik lees een hoop punten over dat vijf. Hansa overpowered is, maar ik ben het er absoluut niet mee eens. Ik zet, afhankelijk van de start, vrijwel altijd volledig in op religie. Dat is in het begin wat lastiger, maar tegen de tijd dat je theocratie whatever hebt is het ongelofelijk overpowered. Dan zet je volledige productie in op units, koop je er nog wat met gold en met faith en je bent een enorm leger dat over alles heen walst.
Eigenlijk enige wat ik nooit doe is volledig op culture inzetten, want dan kom je nergens.
Boten ben ik ook steeds meer gaan gebruiken. Vooral omdat de AI daar niet echt een verdediging tegen heeft. Even een stad innemen is dan wel heel makkelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 05-06-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

rockhopper schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:00:
@DaniëlWW2 Je vat dezelfde problemen die ik zie goed samen. Het uitbreiden van de stad is behoorlijk leuk, maar het is net te ver doorgevoerd. Op zich ben ik wel een voorstander van verder vooruit plannen (kies je stad en kijk of je meerdere voordelige dingen erbij kan krijgen) maar de balans is doorgeschoten naar teveel oppervlakte voor een stad en een onbalans civ (duitsland ja)
Vooruit plannen deed ik ook al in CiV 5, daar zijn de districten niet voor nodig. Nu moet je soms echt waardeloze locaties voor een stad kiezen, zodat die maar in het industriële grid past. Of dan maak je een fout, en daar zit je met een waardeloze stad. Zeker met Duitsland is dat oh zo belangrijk. Ook omdat productietijden niet in balans zijn late game, is Duitsland gewoon OP. Niks kan op tegen de Hansa. +5gratis productie erbij is een makkie. +2 van commercial, +1 van andere districten of resources. Zoiets als graan of paarden, commercial en naast de stad, hoppa +5 erbij. Dat is een extra fabriek, zonder de pop te moeten spenderen. Dan ook nog handelsroutes voor meer productie.

Het is ook allemaal nodig als je een science victory wil winnen, want een spacestation bouwen duurt voor eeuwig met zelfs een zeer goede stad.
Op zich vind ik dat je tegel nodig hebt voor een wonder wel weer goed al zijn de voorwaardes voor een hoop wonders weer te krampachtig in mijn ogen. Van de andere kant zomaar alles overal kunnen is ook weer niet goed.
Wonders zou je eigenlijk ook moeten doen in dat voorstel van mij. Een tegel kan bijvoorbeeld maximaal 8 pop/5 gebouwen dragen, een wonder telt gewoon als een gebouw. Een flinke lategame stad zal dan al snel vier a vijf tegels vullen. Het zou wonderspam ook stoppen, omdat je een beperkt aantal slots hebt.
Het zee gedeelte ervaar ik minder. Je kan met een vloot nog altijd een hoop leuke dingen doen, zeker als viking al denk ik dat voor iedere civ een vloot handig is om te hebben. Ik vind persoonlijk juist weer dat de vliegtuigen weinig tot niks toevoegen. Tegen de tijd dat er een airport is of de game al bijna over / beslist, loopt de tegenstander hopeloos achter of duurt het daarna veel te lang voordat je vliegtuigen klaar zijn / op de juiste plek zijn. Hetzelfde voor het airlift principe. Maar goed misschien ligt dat aan mijn persoonlijke speelstijl.
Ik vind de zee echt nutteloos. Bouw nooit steden aan de kust, wel altijd Venetiaans arsenaal, want OP. Dan wat bootjes om te verkennen. De AI settled ook nauwelijks langs de kust, dus je kan bij een oorlog maar weinig met je vloot. Ik heb liever extra infanterie. Een luchtmacht is al helemaal nutteloos ja. Kost veel te veel om op te bouwen, en levert bijna niks op. Airlift gebruikte ik al niet in CiV 5, nu al helemaal niet.

Andere dingen die ik echt mis zijn zelf mijn wegen aanleggen, een eigen efficiënt patroon. De militaire engineer lost dat probleem niet op. Spoorwegen mis ik ook wel. Ook zou ik zoiets als een kanaal willen, kunnen maken om zeeën met elkaar te kunnen verbinden.
hoevenpe schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:04:
Wat ik wel echt leuker vind in het begin zijn de barbaren: die maken het je echt lastig waar in Civ5 je eigenlijk geen echte verdediging nodig had (je stad deed het 'opruimen' wel)
Nu misschien, nu ze wat generd zijn. Jij hebt denk ik nooit het genoegen gehad om aangevallen te worden door twee op hol geslagen kampen die horsemen spamde, terwijl jij alleen warriors en slingers had. Oh dat was leuk, als ze niet stopte met spammen en je in een klap tien horsemen units op je dak kreeg. Versloeg je die dan, en ging je in de tegenaanval, dan spamde ze om de twee turns een nieuwe horseman bij hun kamp. Viel bijna niet van te winnen...
Caelorum schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:27:
Vond het wel grappig, want ik lees een hoop punten over dat vijf. Hands overpowered is, maat ik ben egt er absoluut niet mee eens. Ik zet, afhankelijk van de start, vrijwel altijd volledig in op religie. Dat is in het begin wat lastiger, maar tegen de tijd dat je theocratie whatever hebt is het ongelofelijk overpowered. Dan zet je volledige productie in op units, koop je er nog wat met gold en met faith en je bent een enorm leger dat over alles heen walst.
Eigenlijk enige wat ik nooit doe is volledig op culture inzetten, want dan kom je nergens.
Jij onderschat de macht van de Hansaspam. Als je eenmaal een aantal steden hebt, dan kan je enorme legers bouwen. Combineer je met commercial, dan stik je ook van het goud. ;)
Ondertussen kan je de rest van je rijk ook bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ik denk dat jij de kracht van een rijk gefocused op religie onder de juiste government ook onderschat. Tegen de tijd dat zo'n rijk daarin zit loop je echt alles onder de voeten. De Duitsers zijn vooral lategame erg sterk, maar ik hoop altijd daarvoor al gewonnen te hebben.
Overigens een religie die je actief promoot met productie per citizen en gold per pop is ook behoorlijk sterk hoor.. Dan kom je dus ook om in het geld én faith welke je dan beiden kan gebruiken voor units spannen.

Anyhow, het mooie van civ6 tov 5 vind ik dat er juist geen 1 perfecte pad is. Het ligt heel erg aan de startpositie en civ welke route je neemt. Zo'n plek aan toendra wordt ik nog wel eens vrolijk van, omdat het bijna gegarandeerd extra faith oplevert.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 05-06-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAMarcos
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-09 08:29
De laatste tijd ben ik ook maar weer eens wat meer Civ 6 gaan spelen. Ook weer wat aan het opnemen.

Om het een beetje te mixen heb ik ik wat 'speciale' regels bedacht voor mezelf. Een Domination game met recon units, de scout en later de ranger. Om het mezelf niet te moeilijk te maken mag ik wel siege units gebruiken en speel ik Duitsland (+7 combat strenght vs city states ftw)

YouTube: Civilization 6 - Ze German Blitzkrieg - Recon unit only domination -...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:43
Civ VI is in de aanbieding op steam: -40%
Civ VI : 35,99
Civ VI Digital Deluxe : 47,99

Gezien de ervaringen hier twijfel ik echter: misschien kan ik beter Beyond Earth voor 13,19 (-67%) kopen en het nog even bij Civ V houden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Beyond Earth deed 'm niet voor mij, ik ben behoorlijk civ fan, maar dit spel trok me niet zo ondanks dat er wel wat overeenkomsten zijn. Je kan het natuurlijk proberen en eventueel een refund doen.
Qua civ VI bij twijfel wachten tot ie €10 is voor de goty editie volgend jaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:43
Denk je dat Civ VI nog zoveel goedkoper wordt en game of the year?! Zijn de bugs er inmiddels een beetje uit eigenlijk?

Bundel BE + rising tide is 19 euro trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Wat bij mij de laadtijd enorm verkort is het uitzetten van vecht en loopanimaties.

Dat verkort de turntijden met een factor 4, ik zou daar eens mee spelen als ik jou was.
Eerst vond ik het een beetje storend dat ik het niet meer had maar ben er inmiddels aangewend :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
DaniëlWW2 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:06:
Speelt iemand eigenlijk nog of heeft iedereen het wel opgegeven?
Ik probeer er op het moment weer in te komen, maar dat is behoorlijk lastig. Ik zie steeds beter hoeveel fouten deze game eigenlijk heeft, in mechanieken, gameplay als opzet. De techttree is gewoon veel te kort en niet logisch op sommige vlakken, en de boosts zijn belachelijk overpowered. Ook missen units die je zou verwachten in de game. Build times zijn nog steeds bugged en willekeurig, de UI is vrij slecht, de game freezed als je nieuwe policies selecteert, en de policies zelf zijn zwak en repetitief. Echt het idee dat je een vorm van bestuur kiest heb je niet. Nee, je hebt een paar generieke keuzes, met elk een klein voordeel een kant op.

Het districtenstelsel is dan nog een apart verhaal. Het kan je behoorlijk naaien als je een minder dan optimale spawn hebt, of het is gewoon belachelijk OP als je een leuke hebt. Het verplicht settlen van steden tot een bepaalde afstand is ook geen ene drol meer aan naar verloop van tijd. Je bent zo constant uit aan het meten waar je steden moeten liggen om gebruik te maken van late game bonussen zoals fabrieken, in plaats van optimale locaties selecteren. Ook ben je beperkter in je keuzes vanwege de noodzaak aan rivieren te settlen, want anders gaat die stad nooit groeien.

Los daarvan is de AI te dom om ooit gebruik te maken van dit systeem, waardoor ze late game totaal instorten qua productie. Het enige dat de AI kan is 100 faith per turn produceren en constant missionarissen naar je sturen...

Het spawnen zelf is ook een issue. Dit is vrij typerend voor wat voor spawns ik krijg...
[afbeelding]
Fijn, tussen de toendra en een woestijn, geen bergen en de ideale locatie voor een Hansa ben ik ook kwijt vanwege mijn stad placement opties. Ik zit bijna altijd bij een van de twee, maar deze was wel heel erg...

Ik heb pas met een maatje zo'n scenario in de atomic era gedaan (50 turns, 3 objectives). Best geinig voor een keertje! Helaas gaf de AI niet echt tegengas.

Momenteel ben ik bezig met Endless Space 2.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik wacht op een patch die de AI aanpakt. Ben dat continu gedenounce zo zat als iets, elke AI is een whiny bitch, de ene nog erger dan de andere (ja, jij vooral Pedro). En eentje die algemeen wat zaken verbeterd, zoals de endgame die niet zolang aansleept.

Maar ben nog altijd in een support ticket omdat mijn game elke keer crasht als ik voor een domination victory ga rond turn 290-310.

Als Endless Space 2 -25% had gehad in de steam sale had ik hem gekocht, Endless Legend is zo'n fantastische game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Endless Space 2 was pas een paar weken uit (early access) dus die deed niet mee in de sale, aldus amplitude.

Verder zou ik niet op ai verbeteringen rekenen. In Civ V hebben we die eigenlijk alleen gezien bij de expansions (Civ V bij launch was vele malen erger dan Civ VI, online hield de ai het bij 3 steden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ja weet ik, de eerste expansie bij civ V duurde 2 jaar, ik hoop dat het deze keer niet zo lang duurt. Of een flinke Autumn patch zou ook al nice zijn. Er zit wel een nieuwe minor dlc aan te komen, 10 nieuwe (hidden) achievements bijgevoegd.

Zou eigenlijk met mods moeten beginnen te experimenteren, maar aangezien de base game al soms crasht... en civ V was ook niet echt modfriendly

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nubia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Weer een behoorlijk goede CiV die tegen OP aan zit. O-)

Tja, qua productie is het niet het oh zo machtige Duitsland maar deze CiV kan ook meer dan de meeste. Verder heeft de game heel wat poetswerk nodig, geen steeds betere CiV's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Can you spell Pítati Rush? ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
Vermoedelijk vanavond om 19.00 de patch. Ben benieuwd, heb CIV VI nog niet veel gespeeld. Wil er wel weer een keer induiken, en Nubia ziet er uit als een heel veelzijdige CIV :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Is er sprake van een patch? heb daarover geen nieuws gelezen, maar heb ook de stream nog niet bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Volgens mij is er sprake van een patch. Nieuwe CIV en nieuw scenario, maar ik zag ook een nieuwe optie in het menu (restart is terug *O* *O* ).

En er is nog genoeg te verbeteren/aan te passen. Maar dit is een aanname, heb nergens gezien dat het meer is dan alleen nieuwe CIV + scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Met zo'n dlc komt toch altijd ook een patch bij civ-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
vind het maar magertjes. Niets om religie sterker te maken (in tegendeel, het wordt nog moeilijker een religious victory te halen), en heel weinig gedaan om de AI leaders minder grote denounce zeuren te maken. Pedro zal wss nog altijd dezelfde whiny bitch zijn

Spies zijn doenbaarder, maar die gebruik ik nu nog maar zelden. Maar endgame lijkt nog altijd een lange uitgerekte pijn te zijn

Tzal toch wachten zijn op de eerste echte expansie voor het echt beter wordt

En denk dat er flink is gemorreld met lopende games, opeens allemaal techs/civics geboost....

ben wel een fan van de nieuwe font :p

[ Voor 12% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-07-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Krijgt iedereen Nubia of moet je die apart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
hoevenpe schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:36:
Wat denk je? http://store.steampowered...ilization__Scenario_Pack/
Kost ook niet zoveel moeite om uit te vogelen.. Daarnaast zijn geen enkele van de civs die na de launch zijn uitgebracht gratis geweest, zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 17:17
hoevenpe schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:36:
Als je destijds de special editie gekocht hebt (zoals ikke) krijg je NUBIA er inderdaad gratis bij. Anders moet je de €5 betalen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[AI TUNING]
Improved AI ability to move great works around to get theming
AI will now better handle air attacks
- Bombers will attack Districts, Improvements, and then Units in that preference
- Fighters will prefer to attack other air units
Improved desire to pillage cities
Improved city planning with regard to adjacency bonuses
During city attacks, concentrate unit attacks on more threatening units rather than spreading out
Fixed a bug that resulted in the AI overestimating the value of demand tribute
Adjust AI acceptance of embassies to be a bit more like what they already do for delegations
Specifically, they probably will reject it if they're unfriendly, will accept at neutral unless they have any other reason against it (close balance) and will generally accept it at friendly unless they have a strong reason against.
In evaluating deals, the AI will mark elements that are unacceptable at any price, and expose that to the player
Improve ability to utilize city-states, beyond just suzerainty
As a player approaches victory, AI will become less friendly and more aggressive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Panzer_V schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:19:
[...]
Als je destijds de special editie gekocht hebt (zoals ikke) krijg je NUBIA er inderdaad gratis bij. Anders moet je de €5 betalen.
Dat is de digital deluxe. Die kan je nog steeds kopen. Je zou er eerst 4 DLC mee krijgen, maar dat hebben ze later opgehoogd naar 6. Je krijgt er hierna dus nog 1 en daarna moet je ook gaan betalen. Nu vermoed ik dat ze dus nog 1 civ als DLC uitbrengen om pas daarna de expansion aan te kondigen. Dan krijgen ze namelijk geen gezeik over wat nou precies een DLC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vind het uitmelken op deze manier maar een slechte zaak. Daarom wacht ik wel tot er een fatsoenlijke aanbieding komt met alle dlc en expansion. Dat dit nog wel een aantal jaar kan duren neem ik maar voor lief. Ik speel het spel eigenlijk minder dan verwacht door de gekke en matige AI. Er is voor mijn gevoel nog altijd wel het één en ander nodig om het beter balanced te maken. Die nubia (overpowered civ of niet) zal daar weinig aan veranderen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ga het ook even opzij leggen. ik zou kunnen browsen door de mods, maar heb geen zin in dat gepruts. Er moet aan de AI gewerkt worden en er zijn (kleine) QOL changes die ze kunnen doen:

- een moderate war penalty voor gedenounced worden ipv heavy, dan zal de AI het miss minder doen en zijn ze miss meer geneigd tot samenwerking. Want nu is het een vicieuze cirkel.
- production que invoeren
- beter damage voorspelling. Echt hatelijk hoeveel "decisive victories" niet beslissend blijken. Ik weet dat er de schade die je doet random is, maar dat is simpel op te lossen: voorspel altijd de minimum schade die je zal doen (zoals in Renowned explorers), en als je geluk hebt doe je meer. als je pech hebt doe je niet meer dan voorspeld

Net een game met Alexander achter de rug, was wel leuker dan verwacht. Continu boosts krijgen door te conqueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Kan iemand mij uitleggen waarom ik de Ruhr Valley hier niet kan bouwen?

https://steamuserimages-a...6E64347A447E1E6ECA610EAF/

Volgens mij voldoet deze locatie aan alle criteria, links de industrial zone (Hansa) en daaronder stroomt de rivier. Die Hansa heeft ook al een factory, dus ook dat is gedekt. Wat mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Er zit een resource onder? Dan moet je die eerst weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Nee, geen resource. Gewoon een farm die daar ligt.

Edit:
Ben erachter. Schijnbaar kan ik geen wonders bouwen op floodplains. Les voor de volgende keer.

[ Voor 51% gewijzigd door JanW op 07-08-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
speelt iemand dit spel nog ? misschien leuk om een x online te spelen met een groepje ?

psn: taker-mart

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
taker1987 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:58:
speelt iemand dit spel nog ? misschien leuk om een x online te spelen met een groepje ?
Nee en ben ik voorlopig ook niet van plan. Wat een bagger editie. Er moet echt heel veel veranderen wil ik deze versie op gaan pakken.
Ben weer vrolijk met V aan het pielen met de verschillende mods

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• AntiChrist7
mid-end game voelt nog altijd veel te uitgetrokken en langzaam. Religie heeft te weinig impact, en diplomatie is ook nog altijd een ramp (al maakt dt laatste wel niet uit in MP). Ik hoop op een niewe Fall Patch ofzo. Tot dan speel ik wel Xcom 2, miss raap ik Endless Space 2 op in de volgende sale

[ Voor 16% gewijzigd door AntiChrist7 op 20-09-2017 19:09 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AntiChrist7 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:07:
mid-end game voelt nog altijd veel te uitgetrokken en langzaam. Religie heeft te weinig impact, en diplomatie is ook nog altijd een ramp (al maakt dt laatste wel niet uit in MP). Ik hoop op een niewe Fall Patch ofzo. Tot dan speel ik wel Xcom 2, miss raap ik Endless Space 2 op in de volgende sale
Uh, volgens mij moet je je strategie dan eens aanpassen. :P
Als je een beetje tempo maakt met de tech tree en wat campussen bouwt, en deze upgrade, dan ga je als een raket door de technologieën. Mid en endgame gaan veel, en veel te snel.

Diplomatie is nog steeds broken, zeker. Religie heeft wel impact, maar geen goede. Je krijgt wat soft stats als je een religie hebt, en dan komen de missionarissen, eindeloze golven aan missionarissen. Dat is zo ongelofelijk irritant als je zelf een goede religie hebt. :/

Maar ik heb ook weinig zin in de game in de huidige status. Steam stats zeggen het eigenlijk al, CiV 5 is dubbel het aantal spelers dan CiV 6.
http://store.steampowered.com/stats/?l=dutch

CiV 5 ging ook wat later bloeien, maar toen het eenmaal begon, damn. Eigenlijk vind ik CiV 5 nog beter dan CiV 4. :Y

• AntiChrist7
Ik weet dat ik niet optimaal speel, wat de opbouw eigenlijk nog erger maakt. Binnen 120 turns zit je al in de renaissance, wat betekent dat er 350 turns zijn voor alles industrieel en post industrieel op normale speed. De balans zit gewoon niet goed, early en midgame is veel te snel voorbij, wat endgame alleen maar uitrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AntiChrist7 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:05:
Ik weet dat ik niet optimaal speel, wat de opbouw eigenlijk nog erger maakt. Binnen 120 turns zit je al in de renaissance, wat betekent dat er 350 turns zijn voor alles industrieel en post industrieel op normale speed. De balans zit gewoon niet goed, early en midgame is veel te snel voorbij, wat endgame alleen maar uitrekt
De tech tree is ook belachelijk uitgekleed wat niet helpt nee. Maar early game valt eigenlijk nog wel mee naar mijn mening. Na ancient gaat wel wel snel bergafwaarts. Eigenlijk zou dit ook makkelijk opgelost kunnen worden, door de tech tree flink wat extra techs te geven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Afbeeldingslocatie: https://cdn.2kgames.com/civilization.com/Fall2017updateblog/FallPreview.jpg
The “Fall 2017 Update” brings some major changes. The biggest: An update to the Religion system is coming to Civilization VI. I’m Sarah Darney with the dev team, and here’s a quick heads up on some of what you can expect.

ROUNDING OUT RELIGION
Religion gets fleshed out with new beliefs and religious units. Two new Pantheons will be get introduced into the game, along with new Founder, Follower, Enhancer, and Worship Beliefs. These beliefs unlock the ability to build two new buildings as well as a new combat unit, the Warrior Monk.

We also heard your requests for a deeper overall experience – and took that to heart with revamped religious combat. Religious units can now exert Zone of Control and receive Flank and Support bonuses in religious combat. Meanwhile, the Guru religious support unit can heal nearby religious units.

Finally, the Religion Lens has been overhauled to improve overall usability and readability. You’ll also find UI touches, such as religion indicators on unit flags, to remove all guesswork on where a unit’s allegiance lies.

MORE UI, BALANCE AND AI TWEAKS COMING
There are also a good number of UI, AI, and balance enhancements coming with the “Fall 2017 Update.” Here are some of the stand-out improvements.

The oceans are safe no longer, as the AI players have increased their building of naval units, as well as fleets and armadas. Additionally, they are better at healing and protecting their naval units. Brace for coastal assaults! With the upcoming addition of one of our new civs, this change is especially exciting.

We’re removing the least useful Gossip messages, which means you will now receive the most important news about what other players are up to, and you won’t have to search through all of the world’s happenings to get to it.

Finally, you’ll notice overall changes to the UI, including an update to the Diplomacy screens to ensure all information is clear and easy to find. Beyond this, the Great People art has been updated to feel more “great” and make this screen easier to navigate; Capital icons now show on city banners in the Espionage Mission selection menu, and many smaller changes have been made to the menus to make screens more moddable and extensible.

More changes are coming soon with the “Fall 2017 Update” and we’ll give you a full breakdown of everything going into it when it’s live. Follow the conversation on social media by using the hashtag #OneMoreTurn, and be sure to follow the Civilization franchise on social media to keep up to date with the latest news and information on Sid Meier’s Civilization VI.
Ik hoop dat het met deze update wat speelbaarder wordt. De UI kan echt een flinke schop gebruiken. CQUI wordt helaas niet meer ontwikkeld, NQUI (dacht dat ie zo heette) wel nog gelukkig. Zonder is het echt niet speelbaar. Het voelt op sommige momenten ook niet leuk, zoals CIV V dat wel was. Vooral rond mid- en end-game heb ik moeite om plezier te hebben in de games.

Gerucht gaat dat de nieuwe CIV de Khmer zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik heb altijd gevonden dat religie inderdaad te zwak is vergeleken met civ v, wat ironisch is nu er wel een religious victory is. Minder gossip spam is ook al goed.

Maar ik mis duidelijke verwijzing naar het verbeteren van AI diplomatie. Dat ze meer schepen gaan bouwen interesseert me niet, de zee zal altijd oninteressant blijven tot ze die enorm overhaulen zoals Endless Legend deed met hun Tempest expansie

Wil daarna wel eens een MP sessie proberen

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 11-10-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Khmer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
En Indonesië:

National Ability - Great Nusantara - Coastal tiles provide minor (+0.5) adjacency bonuses to Holy Sites, Campuses, Industrial Zones, and Theatre Squares. Entertainment Complexes provide +1 Amenities, but we're not entirely sure when; One part says only when on non-lake coastal tiles, another says coastal or lake tiles.

Leader Ability - Exalted Goddess of the Three Worlds - Naval Units can be purchased with faith. Religious units do not suffer movement penalties when embarking or disembarking. +3 Faith to City Centers that are coastal or adjacent to lakes.

Unique Unit - Jong - Frigate replacement with 6 movement rather than the Frigate's 4. It gives its movement speed to any units that are in its formation. It gains +5 combat power when in formation.

Unique Infrastructure - Kampung - Unique improvement that is built in coastal tiles adjacent to water resources (does not have to be adjacent to land!). Provides +1 housing, +1 Production, and +1 Food for each adjacent fishing boat. Will be improved later in the game with additional techs.

[ Voor 88% gewijzigd door JanW op 17-10-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De powercreep gaat weer lekker door zeg. :/

Laat ze nog maar even wachten met Nederland dan, want dat moet natuurlijk de meest glorieuze CiV zijn, en perfect in staat om een "bepaalde" nieuwe CiV te "koloniseren". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
De herfst update is nu beschikbaar.
[NEW]

Khmer
  • Civ Unique Ability: Grand Barays - Farms provide +2 Food if adjacent to an Aqueduct. +3 Faith and +1 Amenity to each city with an Aqueduct.
  • Jayavarman VII Unique Ability: Monasteries of the King - Holy Sites provide +2 Food and +1 Housing if placed on a river. Holy Sites provide a culture bomb.
  • Domrey: Unlocks with Military Engineering technology. Unique Medieval era siege unit. Can move and shoot in the same turn and exerts zone of control.
  • Prasat: Same yield as Temple. Missionaries purchased in this city receive the Martyr promotion. +1 Relic slot.
Indonesia
  • Civ Unique Ability: Great Nusantara - Minor Adjacency for Coastal tiles to Holy Site, Campus, Industrial Zone, and Theater Square. +1 Amenity to each Entertainment Complex adjacent to a coastal tile.
  • Gitarja Unique Ability: Exalted Goddess of the Three Worlds - Naval units can be purchased with Faith. Religious units pay no movement to embark or disembark. +2 Faith to City Centers that are adjacent to Coast.
  • Jong: Replaces Frigate. Unlocks with Mercenaries civic. +1 Movement. All units in formation inherit movement speed. +5 to combat when in a formation.
  • Kampung: Unique improvement placed on Coastal tiles that are adjacent to a sea resource. +1 Housing. +1 Production. +1 Food for each adjacent Fishing Boat. More Housing, Production, and Tourism as you advance through the game.
Angkor Wat Wonder
  • +1 Population in all Current Cities when built. +1 Housing in all cities. Must be built adjacent to an Aqueduct district.
Ha Long Bay Natural Wonder
  • Two tile natural wonder that can be found on coastal terrain and provides +3 Food, +1 Production, and +1 Culture. +15 Combat Strength when defending in this tile.
‘Path to Nirvana’ Scenario
The lands around the Indian Ocean flourish with many religions and many people. Heaven has chosen you to bring the light to all these lands. Is your faith up to the challenge? Can you convince the people of Southeast Asia to follow your religion? In this 50 turn scenario, compete to have the most followers of your religion, the most faith per turn, and the most foreign cities following your religion.

[RELIGION UPDATE]
  • Overhauled “Religion Lens”
  • All religious units move on their own layer (similar to Trade Units and Spies)
  • Switched to unique unit flag backing for religious units
  • Display religion (if applicable) for a unit to be purchased with Faith
  • Added the ‘Condemn Heretic’ unit action to allow military units to eliminate religious units in their tile, similar to pillaging a trade route
  • Added Religion indicators to unit flags
  • Religious units now exert Zone of Control and receive Flank and Support bonuses in religious combat
  • Added two new Pantheons, two new Founder Beliefs, two new Follower Beliefs, two new Enhancer Beliefs, and two new Worship Beliefs (with new buildings)
  • Follower Belief “Warrior Monks” unlocks the new Warrior Monk unit, a medieval land combat unit with its own promotion tree that is purchased with Faith
  • Added the Guru religious support unit, which can heal nearby religious units
  • Improved long-term usefulness of Missionaries by giving their spread religion ability 10% eviction of all other religions
  • Gave nine existing leaders the LOW_RELIGIOUS_PREFERENCE trait so they are unlikely to push hard for a religion, making it easier for players to get one on high difficulties
  • Added Unit Action tooltip to show you how many followers you’ll have in a city after you spread religion there
  • Adding religious pressure to both ends of a trade route:
  • Destination city gets 1 pressure per turn of the origin city's majority religion (if it has one). This is the same amount as if that city was close by.
  • Origin city gets 0.5 pressure per turn of the destination city's majority religion (if it has one)
  • Added 8 new Relics
[UI ENHANCEMENTS]
  • Updated Diplomacy screens to improve readability and usability
  • Trade Overview: Available Routes tab will now show all possible routes between two cities regardless if the origin city has a trader located at it
  • New medallion style art for Great People
  • Capital icons now appear on city banners in espionage chooser menu
  • Rest & Repair actions inform you if you can’t heal due to a missing Strategic Resource
  • Changed sort order for gossip so most recent messages are shown first
  • Ensure plot tooltips show up after mousing over 2D icons in same plot
  • Trade route chooser now sorts routes when filtered by a yield
  • Lots of changes to make assorted UI screens more moddable/extensible
[AI TUNING]
  • Improved AI’s naval gameplay, including protection and healing of naval units, building a proper navy, and assaulting coastal cities
  • AI will attempt to re-convert its holy cities
  • AI will no longer commit to battles they cannot win
  • Improve AI city and district placement
  • Improved AI’s valuation of great works
  • Improved Scout’s drive to explore Tribal Villages
  • Improved siege attacks
  • Adjusted religious strategies, preventing large hordes of units going to the same, distant city
  • New AI support for Religious Heal and Condemn Heretic actions
  • Improve AI use of Inquisitors
  • Money Grubber agenda is no longer as sensitive to fluctuations in income
[MULTIPLAYER]
  • Ongoing stability improvements
[BALANCE CHANGES]
  • Removed some of the least useful Gossip messages to improve signal to noise:
  1. Buildings constructed if from 2 eras earlier than the constructing player's current era
  2. Civic cultivated if from 1 era earlier than developing player's current era
  3. Influenced city-state if not tied or higher than all other players
  4. Land unit promoted if only to Level 2
  5. Naval unit promoted if only to Level 2
  6. Policy slotted if unlocked from a Civic that is 2 eras earlier than slotting player's current era
  7. Tech researched if from 1 era earlier than researching player's current era
  • Move +1 embark speed from Cartography to Square Rigging
  • Allow friendly or allied spies to escape just before a nuke is detonated on a city they are in. All other spies are still killed.
  • Add Guilds as a prereq for Humanism so you have Theater Square before Museums
  • Change the Civic prereqs between Industrial and Modern so Zoo is required before Stadiums
  • Religious Idols Pantheon belief is now +2 Faith per mine instead of +1
  • Persian Immortal unit now behaves primarily as a melee unit with a ranged attack ability
[BUG FIXES]
  • AI will now recruit Great People when they take control of a human's game in MP
  • Fixed an issue where AI would trade invalid items
  • Fixed issues where AI appears to refuse their own deal proposals
  • Corrected an error that made the AI very unlikely to agree to alliances
  • Added missing description text for Broadway (+20% Culture for the city)
  • Fixed Colonial Taxes to be the listed 25% boost
  • Fix player being able to make peace with city states while at war with the suzerain
  • Pillaged districts no longer provide adjacency yields and they drop adjacent Appeal
  • Fixed the Hanging Gardens not granting Appeal
  • Archery tech boost earned by a Slinger on defense
  • Unique districts don’t count twice for Mathematics tech boost
  • Fix Housing from Monarchy to properly be +1 for each level of Wall
  • Culture Bombs can no longer steal National Park tiles
  • Conquering a city with a spaceport under sabotage no longer redirects that mission at yourself
  • Captured spies are immediately returned when a player is defeated
  • Gold costs of delegations is correct at all game speeds
  • Properly compute foreign followers of a religion for beliefs that use this stat. Followers from cities that didn’t have this religion as a majority were not counted previously
  • Embarked combat units can no longer capture enemy embarked civilians
  • Additional bug fixes
[MISC]
  • Changed Jakarta City-State to Bandar Brunei
  • Added Motion Blur to leaders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Ik start me eerste game na de update en krijg dit als start. Na 100'den uren CIV had ik dat nog niet eerder meegemaakt ;) De city state Bandar Brunei die nog moest 'settelen'. Helaas de game niet heel ver kunnen spelen, was vergeten een mod uit te schakelen die er voor zorgt dat ik geen districts kan plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8I0ceLP.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door ZiSE op 19-10-2017 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Blijkbaar hebben ze de map generation verkloot. maar idd alle civs en citystates starten met een settler, daarom dat de eerste turn zo lang duurt

Ik lees niets over diplomacy AI in de patch, wat me toch wel flink zorgen baart. het is de hoofdreden waarom ik niet speel momenteel. Pedro in een game krijgen is bijna een ragequit, want die cunt zeurt over werkelijk alles

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Na de update van gisteren maar weer eens een nieuwe poging gedaan.... kijk 2 posts hierboven en dan de image hieronder. Het settelen naast een city state hebben ze wel opgelost ;-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OpM3WkC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i867CgS.jpg

/ik zie op Steam dat de issue niet opgelost is:
"*We have received reports that some players are still experiencing start location issues. We appreciate your feedback and are currently investigating this for future updates. If you are experiencing this issue, please contact us at https://support.2k.com/."
Bij 2K zijn ze niet echt van het testen... sjonge.

[ Voor 42% gewijzigd door ZiSE op 16-11-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 14:36
En dan laten ze je ook nog 2 settlers capturen... Nice! Geeft wel een lekkere start boost :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dus nog altijd niet opgelost. In de laatste game die ik startte lagen Aachen en Xian echt op de minimum distance van elkaar op een normale map, met Spanje, Australie en ik op een steenworp ervan....

Tis een boost, maar echt proper is het ook niet. Ik was van plan wat met een vriend te spelen, maar zal het maar uitstellen

[ Voor 24% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-11-2017 00:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
sdk1985 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:54:
Ik heb me ook even verdiept in de rendering performance van Civilization VI. Ik heb een behoorlijk rappe GTX 1070 (overgeclocked, FTW editie). Vervolgens heb ik V-sync uitgezet en ben ik gaan kijken wat de cpu impact doet op de framerate:

4 cores: 142 FPS
3 cores: 139 FPS
2 cores: 138 FPS (soms ook eventjes kort naar 141)
1 core: 70 FPS

Met andere woorden: Je kunt Civilization VI beter op een snelle dual-core spelen dan op een groter aantal threads waarbij de performance per thread lager ligt. Dit houdt in dat de huidige cpu's van AMD geen goed idee zijn (zoals gezegd heeft de FX 8150 een 45% achterstand tov de G4400 van 60 euro) maar ook de instap i5 modellen zijn daarmee geen goed idee. Een hoog geclockte i3 gaat een beter resultaat leveren. Aangezien de i3-6100 op 3.7 GHz draait lijkt me dat een top cpu voor deze game. Natuurlijk staat het je vrij om een duurdere i5 of i7 te pakken maar dan moeten die wel minimaal die snelheid halen.
sdk1985 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:37:
[...]

Ik heb twee dingen bekeken. Het eerste was het gedrag van de cpu usage tijdens het laden van de game (dat is dus zonder rendering). Het tweede is het gedrag van de cpu tijdens het renderen van de game. Tijdens het spelen zelf ga je die twee zaken combineren.

Wat blijkt nu; het laden van de game is primair single threaded. Bij het renderen van de game is 2 cores optimaal.

Om te testen wat jij wil weten is het een kwestie van die 2 zaken combineren. Ik heb aangeboden de savegame op een G4400 te testen waarvan vermeld werd dat er 21 fps werd gehaald, maar daar is niet op ingegaan.

[...]

De bottleneck is de single threaded performance van mijn CPU, maar mijn systeem is heel erg goed in balans. De GTX 1070 wordt voor 98% belast op mijn standaard clocks.

4.4 Ghz: 142 fps @ 80% cpu usage
3.0 Ghz: 115 fps @ 60% cpu usage
2.0 Ghz: 79 fps @ 42% cpu usage (en dan daalt de gpu dus ook naar 55% usage)

Wat we hier zien is verder allemaal heel logisch. Doordat de main thread kracht tekort komt zakt de fps in en daardoor zit de rest van het systeem te wachten. Civilization VI is hiermee eigenlijk het schoolvoorbeeld van een single threaded game.
Zo ik heb tegenwoordig ook en gigacore/thread cpu en kan dus eindelijk weer eens fact checken.

Dit zijn mijn eerste resultaten met de 8700K. Resultaten zijn nog niet het maximaal haalbare. Zit met mijn oud OS op de nieuwe hardware en aan de hand van mijn test SSD heb ik kunnen vaststellen dat dit mij 300 Mhz en 100 cinebench punten kost.

Hoe dan ook:
6 thread (alleen de even cores): 143 fps 41% load
5 thread (alleen de even cores): 142 fps 36% load
4 thread (alleen de even cores): 135 fps 32% load
3 thread (alleen de even cores): 104 fps, 24% load
2 thread (alleen de even cores): 57 fps, 17% load
1 thread (alleen de even cores): 26 fps, 10% load
12 threads: 141 fps, 60% load
10 threads: 142 fps, 50% load
8 threads: 141 fps, 53% load
6 threads: 141 fps, 43% load
4 threads: 77 fps, 34% load
2 threads:60 fps, 17% load

Zou het nog even met HT kunnen testen maar daar wacht ik even mee tot alles normaal werkt.

Met deze resultaten kunnen een paar denkfouten voorkomen worden:
-Een lage load op je giga core cpu betekent helemaal niet dat je game niet cpu limited is. Het is eerder een teken dat er ergens een bottleneck zit (in aantal threads of op 1 specifieke thread).
-Een hoge load heeft niet te betekenen dat je game slecht draait
-Civilzation is geen voorbeeld van een game die goed schaalt naar meerdere threads. Alleen tijdens het laden, niet tijdens het renderen.

Zoek je een cpu voor Civilization VI dan volstaat alles met wat single threaded power (G4560+). Wil je iets nieuws dan zou ik eens naar een i3 8100 (quad) kijken.

Laadtijden van je eerste beurt zullen wel flink verschillen tegenwoordig (ik zag load op alle 12 threads!). Ben je daar gevoelig voor dan wordt het een i5 8400+. Hoeveel het in seconden scheelt heb ik nog niet getest.

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 26-11-2017 04:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Civilization doet 't beter op een vergelijkbare Ryzen CPU dan op de i5 8400+. Dan zou ik eerder een Ryzen 1600+ nemen.
https://www.anandtech.com...d-8400-initial-numbers/13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Expansion aangekondigd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Meer info: https://civilization.com/...lization-vi-rise-and-fall

9 nieuwe leiders, 8 nieuwe civs. Die worden in de komende weken onthult.
Nieuw systeem met loyaliteit in steden.
Golden en dark ages worden toegevoegd.
Een nieuw gouverneurs systeem.
Emergency situations wanneer er iets significants gebeurt (converteren van heilige stad, atoombom droppen).
Uitbreiding op de alliances.
GREAT AGES: As your civilization ebbs and flows, and you reach milestone Historic Moments, you will experience Dark Ages or Golden Ages, each providing specific challenges or bonuses based on your actions in-game. Rise triumphantly from a Dark Age, and your next Golden Age will be even stronger – a Heroic Age.

LOYALTY: Cities now have individual Loyalty to your leadership – let it fall too low, and face the consequences of low yields, revolts, and the potential to lose your city to another civilization, or its own independence. But one civilization’s loss can be your gain as you inspire Loyalty among cities throughout the map and further expand your borders.

GOVERNORS: Recruit, appoint, and upgrade powerful characters with unique specialization bonuses and promotion trees to customize your cities, and reinforce Loyalty.

ENHANCED ALLIANCES: An enhanced alliances system allows players to form different types of alliances and build bonuses over time.

EMERGENCIES: When a civilization grows too powerful, other civilizations can join a pact against the threatening civilization and earn rewards, or penalties, when the Emergency ends.

TIMELINE: Review your civilization’s history at any time with the new Timeline feature, a visual journey through the Historic Moments that you encountered on your path to victory.

NEW LEADERS AND CIVS: Nine leaders and eight new civilizations are introduced. Each brings unique bonuses and gameplay, as well as a total of eight unique units, two unique buildings, four unique improvements, and two unique districts.

NEW GLOBAL CONTENT: Eight new world wonders, seven natural wonders, four new units, two new tile improvements, two new districts, fourteen new buildings, and three new resources have been added.

IMPROVED GAMEPLAY SYSTEMS: The Government system has been enhanced with new Policies and additional improvements have been made to existing systems.

[ Voor 75% gewijzigd door JanW op 28-11-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Hopelijk is de spawn bug tegen dan opgelost.... en liefst wat vroeger dan dat.

Algemeen klinkt het wel goed, ik hoop alleen dat ze de endgame wat minder saai maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Daar was toch een hotfix voor uitgekomen? Geen idee of het daarmee is opgelost, ik ben het probleem nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Nee, is nog altijd een probleem, check civfanatics of de reddit maar.

https://forums.civfanatic...meant-to-fix-this.624812/
https://forums.civfanatic...194-civ-spawn-bug.623594/

En het is ook niet omdat er geen AI vlak naast jou spawnt dat het gefixt is :). Ik had een game waar het heel soepel liep, met veel open ruimte om uit te breiden, tot ik 60 turns ver ben en dan merk dat Aachen, Xian en Melbourne op minimum afstand van elkaar liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

R.I.P Sean Bean, again. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb deze game in 2017 volgens mij nog niet gespeeld. Hoe zit het met de AI attitudes tegenwoordig? Was vooral irritant dat iedereen eigenlijk altijd kwaad op je werd. Zelfs als je er gold tegenaan smeet moest je bezig blijven met gifts en ongunstige deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korea:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
sdk1985 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 00:48:
Ik heb deze game in 2017 volgens mij nog niet gespeeld. Hoe zit het met de AI attitudes tegenwoordig? Was vooral irritant dat iedereen eigenlijk altijd kwaad op je werd. Zelfs als je er gold tegenaan smeet moest je bezig blijven met gifts en ongunstige deals.
Valt reuze mee met de laatste updates. Zodra de AI je een gift stuurt, zo'n zelfde gift terug sturen. Je kan als je niet veel oorlog gaat lopen voeren zo een hele game toch wel de AI te vriend houden. Als je ook een beetje rekening houdt met de agenda's.

[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 05-12-2017 12:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Inmiddels is de Nederlandse Civilization ook uitgelekt voor Civ VI. RTL Boulevard heeft te vroeg in de uitzending de video en afbeeldingen laten zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MevnHjj.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2njVtnE.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iWxIAmC.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cVKerAq.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vJHMZyk.png

[ Voor 40% gewijzigd door Cubic X op 10-12-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
JanW schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:27:
Civilization doet 't beter op een vergelijkbare Ryzen CPU dan op de i5 8400+. Dan zou ik eerder een Ryzen 1600+ nemen.
https://www.anandtech.com...d-8400-initial-numbers/13
AnandTech test daar niet goed. Als ik me niet vergis pakken ze de test waarbij de turns sneller gaan voor Intel en daardoor de camera sneller beweegt en daardoor de fps lager uitvalt. Wat ze dan hadden moeten vermelden in de figuur was de total turn time.

Maar goed mijn test ging over 1,2,3,4,5,6 core scaling niet over AMD vs Intel :). Voor Civ VI heb je niet veel nodig qua hardware, draait ook prima op mijn G4560 a 60 euro. Heb de test gedaan omdat vaak wordt beweerd dat Civ VI goed scaled en om te kijken of dat klopt (de render engine in ieder geval niet).
JanW schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:52:
[...]

Valt reuze mee met de laatste updates. Zodra de AI je een gift stuurt, zo'n zelfde gift terug sturen. Je kan als je niet veel oorlog gaat lopen voeren zo een hele game toch wel de AI te vriend houden. Als je ook een beetje rekening houdt met de agenda's.
Thanks, ga het eens proberen! Toevallig dit weekend Civ V gespeeld.

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 12-12-2017 01:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cubic X schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:46:
Inmiddels is de Nederlandse Civilization ook uitgelekt voor Civ VI. RTL Boulevard heeft te vroeg in de uitzending de video en afbeeldingen laten zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
* DaniëlWW2 gooit geld naar scherm.

POLDERS, glorieuze OP polders die je in de zee kan bouwen. :D

Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste