Rond die tijd krijg je toch ook de "war of territorial expansion"? Dat zou verklaren waarom dat gebeurd. Sommige AI vinden het absoluut niet leuk als je in de buurt steden gaat lopen bouwen, maar tot ergens halverwege het spel doen ze er niets mee.sdk1985 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:34:
[...]
Dan moet je nog wat meer spelen want precies dat gebeurde in mijn eerste game. Mijn ally op mijn eerste continent bewoog al zijn units rond mijn hoofdstad en verklaarde ergens in de middeleeuwen de oorlog. Voor die tijd stond hij ver in het groen...[....]
Het was eigenlijk een eerder dan dat. Die kwam namelijk pas nadat ik heel Engeland had ingelijfd als reactie op zijn surprise warCaelorum schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:18:
[...]
Rond die tijd krijg je toch ook de "war of territorial expansion"? Dat zou verklaren waarom dat gebeurd. Sommige AI vinden het absoluut niet leuk als je in de buurt steden gaat lopen bouwen, maar tot ergens halverwege het spel doen ze er niets mee.
Van mij mogen ze iets anders verzinnen dan het huidige warmonger systeem. Je bent wel erg snel de klos qua reputatie en het herstel duurt te lang (als het al herstelt).
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik hoop gewoon dat ze verschil gaan maken tussen aangevallen worden en dan de ander in maken en zelf aanvallen. Dat onderscheid lijkt er nu (vrijwel) niet te zijn.
Mijn oplossing, namelijk de spawnafstand veranderen werkt anders behoorlijk goed. De AI probeert in ieder geval niet systematisch alles te vermoorden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, maar waar is dat een oplossing voor? Want dat warmonger systeem gaat je late game ook gewoon in de weg zitten en dan mag ik hopen dat alle civs al wel redelijk tegen elkaar aan zijn gegroeid.
Dat het warmonger systeem je in de endgame niet meer helpt maakt weinig uit in mijn ogen. Tegen die tijd heb je of een leger dat over het hele veld walst en pak je wat je wilt (dus heb je niet meer trade/deals nodig) of je bent de sigaar. Maar ik ben het wel eens dat het nog wat tweaking nodig heeft.
Je krijgt overigens als "aangevallene" minder warmongering penalties en ook minder war-weariness, maar het verschil is niet erg groot.
-edit toevoeging-
Wederom late sessie, maar wel vandaag al 3 crashes gehad met civ VI. Het lijkt erop dat de patch niet zo stabiel is als de release versie. Meestal crasht ie tijdens wisselen van civics.
Wel nog wat 'moeilijkere' achievements gehaald. 12 apostels, erg opletten met de wonders en de econoom (niet zeker of de econoom ook nodig is, maar ik heb m maar gescoord)
Verder heb eindelijk een galapagos gevonden in het vorige potje, hier klagen helpt kennelijk
Verdere doelen dit potje: "man on the moon" achievement, en ik kwam eindelijk nan madol tegen voor "army of ctuhlu". Morgen nog een uurtje of 2-3 en dan zal de marslanding ook wel af zijn. Het is jammer dat er zoveel beurten overheen gaan, maar ja daar is het civ voor.
Je krijgt overigens als "aangevallene" minder warmongering penalties en ook minder war-weariness, maar het verschil is niet erg groot.
-edit toevoeging-
Wederom late sessie, maar wel vandaag al 3 crashes gehad met civ VI. Het lijkt erop dat de patch niet zo stabiel is als de release versie. Meestal crasht ie tijdens wisselen van civics.
Wel nog wat 'moeilijkere' achievements gehaald. 12 apostels, erg opletten met de wonders en de econoom (niet zeker of de econoom ook nodig is, maar ik heb m maar gescoord)
Verder heb eindelijk een galapagos gevonden in het vorige potje, hier klagen helpt kennelijk

Verdere doelen dit potje: "man on the moon" achievement, en ik kwam eindelijk nan madol tegen voor "army of ctuhlu". Morgen nog een uurtje of 2-3 en dan zal de marslanding ook wel af zijn. Het is jammer dat er zoveel beurten overheen gaan, maar ja daar is het civ voor.
[ Voor 46% gewijzigd door rockhopper op 03-12-2016 04:23 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Jeetje wat frustrerend, opnieuw kunnen random spelers je private game joinen. Dat was bij Civilization V ook al het geval....
Harvesten lijkt mij altijd nadelig. Ik koop wel tile of wacht op een expansion om iets neer te gooien. De bonus die je krijgt tikt aardig aan over de hoeveelheid turns.rockhopper schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:17:
Je kan natuurlijk eerst de luxe goederen harvesten, dan kan je daarna alsnog je district daar neerplempen toch?
Ik haalde vandaag een geupgrade banaan weg. Daarna kon ik harvesten. Echter, na het harvesten bleef de banaan bestaan en was een plantation terugbouwen de enige optie.
dat ligt aan de situatie;Harvesten lijkt mij altijd nadelig
als je bijvoorbeeld weet dat je op die tile later een district gaat bouwen,
i.c.m. het gegeven dat harvesten een enorme boost kan geven in het begin (bijvoorbeeld met population, van 2 naar 3 is een toename van 50%!),
dan kan het in sommige gevallen toch echt de beste strategie zijn
edit:
toevoeging
toevoeging
hier bijvoorbeeld:

de wheat heeft gezorgd dat ik lekker heb kunnen groeien,
nu echter 3 wonders er om heen;
perfecte plaats voor een theatre district dus
als ik nou ga harvesten - en dan natuurlijk net nadat ik ben gegroeid van 6 naar 7, en daarna weer van 7 naar 6 t.g.v. trainen settler - dan heb ik strategisch gezien een goede harvest uitgevoerd!
(let op: als je al over de max zit - dus 7/6 population - dan heeft harvesten van food/wheat geen nut!)
[ Voor 44% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 04-12-2016 14:52 ]
Vandaag trans siberia express gehaald, man man man wat een gezoek naar de juiste plek om de laatste stad te bouwen zeg. Voortgang 81% (of 72% met de ongeldige achievements meegeteld)
Ik wou eigenlijk vorig potje de 7 wonders halen, maar ik had niet goed rekening gehouden met de centre tile wonder, dus ik denk dat ik 'm nu maar echt voor Rome ga bewaren. Desalniettemin gaat het lekker met de achievements.
Ik wou eigenlijk vorig potje de 7 wonders halen, maar ik had niet goed rekening gehouden met de centre tile wonder, dus ik denk dat ik 'm nu maar echt voor Rome ga bewaren. Desalniettemin gaat het lekker met de achievements.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ondertussen ontdekt wat het probleem is met random mensen die je private game joinen: Wanneer je de pauze knop gebruikt (P) dan staat daarna je game op public.
Mijn eerste online game wilde ik overigens religion rushen maar dat ging helemaal mis. Had brazil (random leader) en mijn startplek was 100% heuvels met rain forest. Ik was heel snel klaar met de tech maar toen bleek dat ik nergens het district kon plaatsen. Dat kwam pas veel later (ik vermoed na bronze working omdat je dan rain forest kunt verwijderen).
Mijn eerste online game wilde ik overigens religion rushen maar dat ging helemaal mis. Had brazil (random leader) en mijn startplek was 100% heuvels met rain forest. Ik was heel snel klaar met de tech maar toen bleek dat ik nergens het district kon plaatsen. Dat kwam pas veel later (ik vermoed na bronze working omdat je dan rain forest kunt verwijderen).
Ik was met Rusland volop aan het gaan voor science overwinning. Ik had een klein legertje, juist wat zaken die ik moest maken om een boost te krijgen. Oorlogsvoering deed ik niet echt aan mee, enkel als iemand mij de oorlog verklaarde, ging ik wel een stad inpikken.
Won ik op culture
Won ik op culture

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Zet hem maar eens op een hogere difficultyArator schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:34:
Ik was met Rusland volop aan het gaan voor science overwinning. Ik had een klein legertje, juist wat zaken die ik moest maken om een boost te krijgen. Oorlogsvoering deed ik niet echt aan mee, enkel als iemand mij de oorlog verklaarde, ging ik wel een stad inpikken.
Won ik op culture
Is iemand uberhaupt wel eens de Galapagos eilanden tegengekomen? Ik had namelijk Darwin eens te pakken gekregen en zat op een eilandenmap dus veel kust. Er waren behoorlijk wat natuurwonderen maar geen Galapagos en die heb ik ook nog nooit gezien. Bug ofzo of heel zeldzaam?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Stuk of 20 maps gespeeld met allerlei variaties, eerder in het topic ook al geklaagd dat ik Galapagos nooit zag, maar inmiddels twee keer tegengekomen. Het is dus niet een veelvoorkomend natural wonder, maar het bestaat wel degelijk.
Ik kwam het net nog tegen (4e game), mocht je hem willen zien dan heb ik een screenshot voor je op Steam staanDaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:36:
Is iemand uberhaupt wel eens de Galapagos eilanden tegengekomen? Ik had namelijk Darwin eens te pakken gekregen en zat op een eilandenmap dus veel kust. Er waren behoorlijk wat natuurwonderen maar geen Galapagos en die heb ik ook nog nooit gezien. Bug ofzo of heel zeldzaam?
Ik kwam hem liever eens ingame tegen. Zeker omdat die game ook nog eens met Engeland was wat gewoon mooi was geweest. Maar kennelijk gaat er iets mis als je een huge map hebt en spawnen de Galapagos eilanden dan niet. Zulke dingen kwam ik tegen.sdk1985 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:49:
[...]
Ik kwam het net nog tegen (4e game), mocht je hem willen zien dan heb ik een screenshot voor je op Steam staan.
Oke, het murensysteem is gewoon bugged. Ik was druk bezig om steden langs mijn grenzen muren te geven. Industriële tijd bereikt en bij een stad verdwijnt de bouw van mijn middeleeuwse muur, bij twee andere steden gaat de bouw gewoon door en bij een stad bouw ik verder aan mijn renaissancemuur.
Het is gewoon puur willekeurig en bloedirritant.

Het is gewoon puur willekeurig en bloedirritant.

^ Dit heb ik ook ervaren. Soms kan je wel muren doorbouwen, en soms helemaal niet meer. Zeker als je Civil Service hebt geresearched (bouwt automatisch muren in alle steden - rush!), kan het hilarische dingen opleveren.
Die bug zit niet alleen met muren.
Het is me wel eens opgevallen dat ik bijvoorbeeld een slinger aan het bouwen was. En in de turn dat de productie klaar was, was ook de research naar archery klaar. En dan krijg je een archer voor de prijs van een slinger.
Het is me wel eens opgevallen dat ik bijvoorbeeld een slinger aan het bouwen was. En in de turn dat de productie klaar was, was ook de research naar archery klaar. En dan krijg je een archer voor de prijs van een slinger.
Soms moet een stad nog "genezen" (na een verovering of belegering) en kan je daarom niet aan je muren bouwen of upgraden. Soms moet ik zelfs manueel een reparatie beurt inlassen voordat ik verder kan bouwen, maar soms gaat het ook automatisch dat het weer zichzelf repareert, hoe en waarom soms wel en soms niet is mij ook niet duidelijk. Maar inderdaad helemaal lekker loopt het niet altijd.PGCaris schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:58:
^ Dit heb ik ook ervaren. Soms kan je wel muren doorbouwen, en soms helemaal niet meer. Zeker als je Civil Service hebt geresearched (bouwt automatisch muren in alle steden - rush!), kan het hilarische dingen opleveren.
Mijn trage voortgang 86% achievements compleet (tel ik de nieuwe die nog niet werken niet mee)
Volgens mij zit het verschil in damage in HP/defence points van een stad, die automatisch 'healen' en gebouwen in je city center zoals walls die kapot zijn, die je moet repairen, voordat je verder kan bouwen aan upgrade van je muren.rockhopper schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:51:
[...]
Soms moet een stad nog "genezen" (na een verovering of belegering) en kan je daarom niet aan je muren bouwen of upgraden. Soms moet ik zelfs manueel een reparatie beurt inlassen voordat ik verder kan bouwen, maar soms gaat het ook automatisch dat het weer zichzelf repareert, hoe en waarom soms wel en soms niet is mij ook niet duidelijk. Maar inderdaad helemaal lekker loopt het niet altijd.
Mijn trage voortgang 86% achievements compleet (tel ik de nieuwe die nog niet werken niet mee)
Wait whut? Die zie ik anders niet verschijnen. Krijg je soms alleen de stats en de bombardement optie van muren en meer niet? Wat ik ook zo irritant vind is dat als je bezig was met muren en opeens niet meer mag bouwen dat de muren ook half opgebouwd blijven ingame. Ziet er niet uit.PGCaris schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:58:
Waarom het hele muren gedoe niet duidelijk gemaakt kan worden is mij een raadsel. Maak gewoon duidelijk dat je ze vanaf een bepaald punt niet meer kan bouwen en maak ze bij een ander punt achterhaald zodat ze geen bonus meer geven. Bijvoorbeeld als je industrieel bereikt kan je geen klassieke of middeleeuwse muren meer bouwen.
Vervang deze door de optie om veel betere, maar ook duurdere verdedigingswerken te bouwen vanaf de renaissancetijd en deze elke periode te versterken. Vroegmoderne muren zoals ingame bestonden niet. Die schoot je in een aantal uren kapot met zelfs de meest primitieve kanonnen. Men verschoof al heel snel van hoogte naar extreme dikte en een aantal van die fortificaties konden, mits verbeterd enorm bombardementen doorstaan. Het bekendste voorbeeld zijn de Vauban forten bij Verdun die zeker niet zo makkelijk te nemen waren mits ze correct bemant waren.
Uiteraard moet je dan iets doen aan de snelheid in de game. Dat moet toch al want rond 1900 winnen op science is niet erg moeilijk. Er mist zo wel meer zoals een middeleeuwse infanterie eenheid of iets tussen WO1 artillerie en een 15de eeuwse bombarde.
Bij de tooltip van de genoemde tech staat min of meer precies dat vermeld. Ik kwam er toevallig ook pas in mijn 4e game achter (toen 40 uur gespeeld oid).DaniëlWW2 schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:11:
[...]
Wait whut? Die zie ik anders niet verschijnen. Krijg je soms alleen de stats en de bombardement optie van muren en meer niet?
Laad ik mijn game opnieuw in om bewust mijn tech en cultuur te vertragen door steeds een andere tech en cultuuronderzoek te kiezen zodat ik mijn murenstelsel af kon bouwen.sdk1985 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:46:
[...]
Bij de tooltip van de genoemde tech staat min of meer precies dat vermeld. Ik kwam er toevallig ook pas in mijn 4e game achter (toen 40 uur gespeeld oid).

Hebben jullie soms ook dat na het afsluiten van het spelen van Civ VI je pc opeens geen internet meer wil hebben? Dit is een variatie die ik soms krijg ipv het totale vastlopen. Net zoals bij het vastlopen / niet correct afsluiten is dan ook de enige optie rebooten om het weer gemaakt te krijgen.
Ik heb zo'n beetje alle andere mogelijkheden uitgesloten en het treed eigenlijk alleen maar op nadat ik civ VI afsluit, maar zeker niet altijd. Andere computers/telefoon hebben en houden wel verbinding, en meestal draai ik niets anders op de game pc. Anyway gewoon nieuwsgierig of ik de enige ben. (ik hou me natuurlijk aanbevolen voor oplossingen, maar het is niet echt een probleem voor mij om even te rebooten)
Ik heb zo'n beetje alle andere mogelijkheden uitgesloten en het treed eigenlijk alleen maar op nadat ik civ VI afsluit, maar zeker niet altijd. Andere computers/telefoon hebben en houden wel verbinding, en meestal draai ik niets anders op de game pc. Anyway gewoon nieuwsgierig of ik de enige ben. (ik hou me natuurlijk aanbevolen voor oplossingen, maar het is niet echt een probleem voor mij om even te rebooten)
Verwijderd
Dat niet, maar de applicatie wil nooit netjes zelf afstoppen als je een paar uurtjes hebt gepeeld, zowel op de Mac als op Windows.rockhopper schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:37:
Hebben jullie soms ook dat na het afsluiten van het spelen van Civ VI je pc opeens geen internet meer wil hebben? Dit is een variatie die ik soms krijg ipv het totale vastlopen. Net zoals bij het vastlopen / niet correct afsluiten is dan ook de enige optie rebooten om het weer gemaakt te krijgen.
Dat heb ik ook inderdaad, het is een beetje random, maar bij grotere maps en/of langere speelduur gebeurt het vaker dat de hele boel 'bevriest' (vastloopt) waarna dus een reboot. Van de 20 keer spelen heb ik zeg maar 10 keer een bevroren game > force reboot, 1 of 2 keer "welk internet?" > force reboot en de andere 8 keer sluit het prima af. Verder ook 2 echte crashes tijdens de beurt van de AI, waarbij eentje een aantal corrupte saves gaf, enige oplossing was toch wel een beurt of 15 terug gaan naar een goede save.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:22:
[...]
Dat niet, maar de applicatie wil nooit netjes zelf afstoppen als je een paar uurtjes hebt gepeeld, zowel op de Mac als op Windows.
Toch loopt het verder wel ok.
Same here. Scherm gaat op zwart of blijft hangen op home screen, terwijl ik uit het spel direct naar desktop wil. Reboot is de enige optie. Geen idee waardoor het komt..rockhopper schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:37:
Je kunt ook via task manager de boel stoppen. Als je daar niet bij kunt dan kun je de volgende keer van te voren gewoon alt+tab en dan via rechtermuis het spel sluiten. Als hij dan weigert dan kun je in ieder geval bij de task manager.Zeara schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:30:
[...]
Same here. Scherm gaat op zwart of blijft hangen op home screen, terwijl ik uit het spel direct naar desktop wil. Reboot is de enige optie. Geen idee waardoor het komt..
Ik heb zelf standaard twee bureaubladen open staan (via CTRL+WIN+D toevoegen, switchen via CTRL+WIN+pijlen). Games speel ik altijd op het 'rechter' bureaublad.sdk1985 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:47:
[...]
Je kunt ook via task manager de boel stoppen. Als je daar niet bij kunt dan kun je de volgende keer van te voren gewoon alt+tab en dan via rechtermuis het spel sluiten. Als hij dan weigert dan kun je in ieder geval bij de task manager.
Loopt CIV vast bij het afsluiten dan ga ik via CTRL+WIN+pijl naar het linker bureaublad, start taakbeheer op en kill het CIV proces.
Ook handig als je tijdens het gamen even iets anders wilt doen. Hoef je de game niet iedere keer te minimaliseren (wat enorm veel resources kost).
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Meh, weer een end game waarbij ik tegen crashes aan loop.
Eerste game crashed hij steeds als Duitsland aan de beurt is, nu ben ik de sjaak als ik de laatste 2 Civ's (domination) wil gaan aanpakken. Zodra ik een stad verover, hangt hij hem op, zowel op de laptop, als de desktop.
Googlen leverde al een hoop zaken op (oa spies en dergelijke), al wat varianten geprobeerd, maar vooralsnog blijft ie steeds crashen. En heb de andere victory's uit staan....
We starten wel weer een nieuwe game, wel jammer, veel speelplezier, maar het niet kunnen 'afronden' is bijzonder ergelijk.
Eerste game crashed hij steeds als Duitsland aan de beurt is, nu ben ik de sjaak als ik de laatste 2 Civ's (domination) wil gaan aanpakken. Zodra ik een stad verover, hangt hij hem op, zowel op de laptop, als de desktop.
Googlen leverde al een hoop zaken op (oa spies en dergelijke), al wat varianten geprobeerd, maar vooralsnog blijft ie steeds crashen. En heb de andere victory's uit staan....
We starten wel weer een nieuwe game, wel jammer, veel speelplezier, maar het niet kunnen 'afronden' is bijzonder ergelijk.
"Mekker, blaat"
Wat dan wel weer mooi is, de crashes zijn repliceer baar.djidee schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:59:
Meh, weer een end game waarbij ik tegen crashes aan loop.
Ook gehad, volgens mij ook met het innemen van een stad, crash toen de AI aan de beurt was.
Spel opnieuw gestart vanaf autosave, nogmaals mijn beurt gespeeld, weer crash.
Toen maar even 1 extra beurt gewacht tot ik de stad innam. Liep de game netjes verder alsof er niks aan de hand geweest was.
Hetzelfde crash probleem zat eigenlijk ook in de originele Civilization V, ook daar kon je een paar beurten terug om het probleem op te lossen. Ook de bug met het niet private blijven van online games kwam in Civilization V voor. Het lijkt wel alsof ze een oudere build hebben gebruikt om deze game op te baseren en nu het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn.
het blijft ongelofelijk irritant dat het bijkans onmogelijk is om Stonehenge te bouwen
Inderdaad op hogere moeilijkheidsgraad is het verplicht om een natural wonder te vinden, redelijk goede start positie te hebben met steen en dan nog is het vaak afwachten of je niet net 1 of 2 beurten te kort komt. Sommige dingen kunnen wel wat balance gebruiken, en dit is er zeker eentje van.Admiral_R2D2 schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:01:
het blijft ongelofelijk irritant dat het bijkans onmogelijk is om Stonehenge te bouwen
Ik heb trouwens ook regelmatig dat mijn "vliegtuigen" op een watertile blijven hangen terwijl mijn carrier gewoon heel ergens anders is, als ze te ver uit elkaar raken werkt de bombing / attack range van vliegtuigen ook niet meer goed. Ok het kan opgelost worden met een simpele rebase, maar dat kost je in feite twee extra beurten om het op te lossen.
Vandaag eindelijk m'n lange potje met Arabië af kunnen ronden en ik heb inmiddels alle tijdperken starts afgerond. Tussenstand 91/100 van de achievements. Alleen Rome en VS nog te gaan qua leader en wat kleine achievements die de eerste keer met een leader niet lukten. Verder nog drie redelijk lastige, pizza party, 7 wonders of the post apocalypse en 100th anniversary maar die zullen ook wel lukken met een paar pogingen.
ja, mij ook;Caelorum schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:06:
Hoezo? Is me al vaak genoeg gelukt?
maar heel vaak ook niet
en dan op 1 beurt of zo
met hele goede starts en het vinden van een natural wonder
zoals bovenstaande reactie al duidelijk maakte: hier mag best wat getweaked worden, al is het maar 10% meer tijd voor je mededingers
Ja of dat ze de priority built voor wonders een beetje bijstellen. Nu is er altijd wel een gek die het per se moet hebben, lijkt het, en met het start-voordeel is het gewoon bizar lastig. Je kan natuurlijk wel een klein voordeeltje meepakken (goede civic states als eerste vinden, of bepaalde leaders bonussen, china / egypte bv) maar als jij er echt voor wilt gaan heb je nu een flinke dosis geluk nodig.
Misschien dat de expansion / waar die extra achievements voor/van komen, extra wonders toevoegt in het begin van het spel, zodat de AI ook wat meer te kiezen heeft.
Misschien dat de expansion / waar die extra achievements voor/van komen, extra wonders toevoegt in het begin van het spel, zodat de AI ook wat meer te kiezen heeft.
Ja, wat meer buildings en wonders zou wel leuk zijn. Ik hoop ook nog op corporations die terugkomen.
Maar ik vind het eigenlijk juist wel goed dat je niet altijd krijgt wat je wilt. Er moet ook gewoon een beetje geluk bij komen kijken, anders krijgen we weer zo'n civ5 waar je bijna een enkele optimal path had.
Maar ik vind het eigenlijk juist wel goed dat je niet altijd krijgt wat je wilt. Er moet ook gewoon een beetje geluk bij komen kijken, anders krijgen we weer zo'n civ5 waar je bijna een enkele optimal path had.
Lager dan prince is het in mijn ervaring geen probleem. Bij prince moet je een klein beetje opletten. Daarboven lijkt het me juist de bedoeling dat je regelmatig een wonder niet kunt bouwen anders zou het weer te makkelijk worden.Admiral_R2D2 schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:40:
[...]
ja, mij ook;
maar heel vaak ook niet
en dan op 1 beurt of zo
met hele goede starts en het vinden van een natural wonder
zoals bovenstaande reactie al duidelijk maakte: hier mag best wat getweaked worden, al is het maar 10% meer tijd voor je mededingers
Ik merk dat het bij mij (onder prince) nog regelmatig moeilijk is.sdk1985 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:59:
[...]
Lager dan prince is het in mijn ervaring geen probleem. Bij prince moet je een klein beetje opletten. Daarboven lijkt het me juist de bedoeling dat je regelmatig een wonder niet kunt bouwen anders zou het weer te makkelijk worden.
Dat komt dan door een begin zonder steen, dus al een setteler nodig is, of niet snel een natural wonder vinden,en je dus geen boost krijgt voor het onderzoek...
En soms moet je dan ook zorgen dat je even een rush op productie zet...
Maar dat kan komen dat ik nog een beetje aan het uitvinden ben wat een ideale volgorde is...
In het algemeen rush ik wonderen vaak door een worker te kopen en dan een bos oid om te hakken. Dat geeft een flinke boost.KoertW schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:32:
[...]
Ik merk dat het bij mij (onder prince) nog regelmatig moeilijk is.
Dat komt dan door een begin zonder steen, dus al een setteler nodig is, of niet snel een natural wonder vinden,en je dus geen boost krijgt voor het onderzoek...
En soms moet je dan ook zorgen dat je even een rush op productie zet...
Maar dat kan komen dat ik nog een beetje aan het uitvinden ben wat een ideale volgorde is...
Daar ben ik ook later pas achter gekomen dat het mogelijk was.sdk1985 schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:37:
[...]
In het algemeen rush ik wonderen vaak door een worker te kopen en dan een bos oid om te hakken. Dat geeft een flinke boost.
Al merk ik dat ik om de meeste wonderen niet zo heel veel geef.
Het is bijvoorbeeld wel leuk om vroeg een religie (dmv stonehenge) te hebben, maar het Oracle heeft op de lange termijn meer voordelen...
ik ben quasi aan het achievement hunten, dus ik speel weer veel op prince-level;
ik heb reeds meegemaakt dat ik meerdere herstarts moest maken voor startpositie of onmogelijkheid om Stonehenge te bouwen (incl. bovengenoemde tips als bomen kappen, maar ook policies (+1 production) en minderhandige stad-startplek kiezen ten gunste van Stonehenge);
noem me flauw, maar ik wil perse Stonehenge hebben in een game;
de andere wonders die ik wel heel graag wil hebben zijn Oracle en Pyramids, maar die zijn verder in het spelverloop en op Prince heb ik dan voldoende vrijheidsgraden om dat bijna altijd voor elkaar te boksen
ik heb reeds meegemaakt dat ik meerdere herstarts moest maken voor startpositie of onmogelijkheid om Stonehenge te bouwen (incl. bovengenoemde tips als bomen kappen, maar ook policies (+1 production) en minderhandige stad-startplek kiezen ten gunste van Stonehenge);
noem me flauw, maar ik wil perse Stonehenge hebben in een game;
de andere wonders die ik wel heel graag wil hebben zijn Oracle en Pyramids, maar die zijn verder in het spelverloop en op Prince heb ik dan voldoende vrijheidsgraden om dat bijna altijd voor elkaar te boksen
Ik weet niet met hoeveel AI spelers jullie dan spelen, maar als je bijvoorbeeld met zes of meer AI's speelt, dan is het vrij normaal dat je Stonehedge niet gaat krijgen. Alleen onder Prince is er misschien een redelijke kans.
Ik vind het persoonlijk juist uitdagend om een prophet te krijgen en dat maakt het spel beter. Als je alles krijgt wat je wil, hoef je het spel niet meer te spelen. Valt mij ook op dat er 'nieuwe spelers' zijn (die nog bezig zijn om de optimale strategie uit te vogelen) die klagen dat Stonehedge onmogelijk is.
Als er geen steen bij je hoofdstad te vinden is, dan kun je geen Stonehedge krijgen. Zo is het bedoeld en dat is prima te accepteren. Er van uit gaande dat veel andere civs ook geen stone hebben, en met een goede planning (hout kappen, productie focus) is Stonehedge gewoon de eerste race die je zou kunnen winnen.
Wat is het probleem als je Stonehedge niet hebt trouwens? Het kost je namelijk ook erg veel resources en een tile. Stonehedge vertraagt je vrij sterk in het begin van het spel. Het enige voordeel is dat je sneller je religie op kan zetten. Zonder stonehedge is het (ook op Deity) prima te doen om een prophet en dus religie te krijgen.
Ik vind het persoonlijk juist uitdagend om een prophet te krijgen en dat maakt het spel beter. Als je alles krijgt wat je wil, hoef je het spel niet meer te spelen. Valt mij ook op dat er 'nieuwe spelers' zijn (die nog bezig zijn om de optimale strategie uit te vogelen) die klagen dat Stonehedge onmogelijk is.
Als er geen steen bij je hoofdstad te vinden is, dan kun je geen Stonehedge krijgen. Zo is het bedoeld en dat is prima te accepteren. Er van uit gaande dat veel andere civs ook geen stone hebben, en met een goede planning (hout kappen, productie focus) is Stonehedge gewoon de eerste race die je zou kunnen winnen.
Wat is het probleem als je Stonehedge niet hebt trouwens? Het kost je namelijk ook erg veel resources en een tile. Stonehedge vertraagt je vrij sterk in het begin van het spel. Het enige voordeel is dat je sneller je religie op kan zetten. Zonder stonehedge is het (ook op Deity) prima te doen om een prophet en dus religie te krijgen.
helemaal correctZonder stonehedge is het (ook op Deity) prima te doen om een prophet en dus religie te krijgen.
ik heb ook veel speelrondes afgerond zonder Stonehenge (op hoger dan Prince begin ik er niet eens meer aan),
maar ik wil gewoon Stonehenge
en aangezien je snel 40 uur in een speelronde investeert, wil ik niet 39 uur aankijken tegen het gemis van Stonehenge
Nou, dit weekend mijn 2e pot gestart, Deity, XL, max players. Toen ik mijn eerste persoon aangeboden kreeg waren alle Prophets alweer verdwenen. Wordt weer een pot zonder religie dus.Playa del C. schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:15:
... Zonder stonehedge is het (ook op Deity) prima te doen om een prophet en dus religie te krijgen.
Zit ik net in Classical era zit Egypte al in de Modern era.
Heb op science gebied intussen 1 AI achter mij gelaten. Intussen aardig aan het inlopen.
Oorlogsvoering is trouwens nog steeds eenvoudig met Islands. Vooral als de vijand aan de andere kant van het speelveld ligt.
- Eerst komen een paar schepen. Deze schiet je vanaf land met stuk.
- Vervolgens komen de melee units. Deze schakel je eenvoudig uit vanaf land omdat ze op een of andere manier graag net voor de kust blijven hangen. Of stuurt er een scheepje op af.
- Eventuele schip escortes zijn druk met jouw sea resources te pillagen terwijl jij met je houten scheepjes en wat archers zijn mechanised infantry naar de zeebodem laat zakken.

- Nadat dit gebeurd is komt er om de paar beurten het verzoek om vrede, welke jij natuurlijk afwijst, want dat enkele voertuig (meestal artillerie) wat nu en dan nog binnen komt druppelen is verder geen gevaar.
Maar je hebt toch een holy site nodig.... Zonder holy site/shrine/temple geen missionaries/apostles. Het 'moeten' hebben van Stonehenge snap ik dus niet helemaalAdmiral_R2D2 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:32:
[...]
helemaal correct
ik heb ook veel speelrondes afgerond zonder Stonehenge (op hoger dan Prince begin ik er niet eens meer aan),
maar ik wil gewoon Stonehenge
en aangezien je snel 40 uur in een speelronde investeert, wil ik niet 39 uur aankijken tegen het gemis van Stonehenge
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Ff tip voor bevriezende game bij 'exit to desktop'. Eerst 'exit to main menu' dan ff op 'credits' klikken en snel weer terug. Dan sluit hij bij mij zonder issues af. Anders gegarandeerd freeze bij mij.
De stap naar credits is bij mij niet nodig. Maar inderdaad als ik niet via het main menu naar de desktop ga, hangt de boel gegarandeerd. Of het potje moet minder dan uur oid zijn geweest, dan lijkt het wel goed te gaan (maar hoe vaak komt dat nu helemaal voorBenVenNL schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:55:
Ff tip voor bevriezende game bij 'exit to desktop'. Eerst 'exit to main menu' dan ff op 'credits' klikken en snel weer terug. Dan sluit hij bij mij zonder issues af. Anders gegarandeerd freeze bij mij.
If you can see, look. If you can look, observe
Ach ik doe altijd een exit to desktop gevolgd door een [ctrl+shift+escape, pijl omlaag, delete] werkt prima
Ok, dit is onverwachts. Ik krijg zojuist twee downloads binnen van Civ6. Een scenariopack van de Vikings én Polen met bijbehorend scenariopack.
En het onverwachte is dat ik er geen cent voor betaald heb......
Kan dit komen doordat ik destijds bij de launch de special deluxe editie aangeschaft heb?
Kan dit komen doordat ik destijds bij de launch de special deluxe editie aangeschaft heb?
Ja, je krijgt de eerste 4 DLC gratis.Panzer_V schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:14:
Ok, dit is onverwachts. Ik krijg zojuist twee downloads binnen van Civ6. Een scenariopack van de Vikings én Polen met bijbehorend scenariopack.
Er is ook een update uit:
Twee belangrijkste wijzigingen lijken mij het verwijderen van de stacking district bonus en het duurder maken van techs (en in het verlengde ervan het goedkoper maken van space race)[NEW]
Added Earth map (Standard size)
Added “Alert” action for units
Put a unit to sleep until they spot an enemy unit
Scenario setup menu
Jump into Scenarios more easily within the Single Player menu. This only shows up when a single player scenario is available and enabled (as can be found in both of the new DLCs!)
Added new replay option to Wonder completion movies
[GAMEPLAY UPDATES]
Religious units may now Fortify Until Healed
Coastal Raids can now pillage districts in addition to the buildings within
Great Admirals are no longer allowed to spawn on wonders in water tiles (ex. Huey, Great Lighthouse) so they cannot become stranded in lakes
[BALANCE CHANGES]
Cities can no longer receive yields from more than one regional building per type; they take the highest (ex. production from multiple Factories)
Cities can no longer receive amenities from more than one regional building per type; they take the highest (ex. amenities from multiple Stadiums)
Decreased production costs of Wonders progressively
From the Industrial era (about -10%) to the Atomic era (about -40%).
Decreased production costs of all Space Race Projects by 40%.
Increased research costs of Technologies and Civics progressively
From the Industrial era (about +5%) to the Information era (about +20%).
Increased Faith from Mission
Increased Culture from Chateau
Lowered the minimum unit upgrade cost
Improved clarity on Warmongering penalties associated with taking a civ’s final city
Most Civilization unique districts now require population to construct (like normal districts)
Spaceport district no longer requires population to construct
[AI TUNING]
Improved AI Deal negotiations and analysis
Improved AI handling of Promises; including that they are more likely to agree if they like you, and also will consider how trustworthy a civ is by whether they’ve kept previous promises
Improved tactical handling of Great Admirals and Great Generals
Improved AI interest in Terracotta Army
Improved handling of leaf techs
Improved building of Forts
Improved resource grabbing in late game
Improved Last Viking King agenda’s analysis for who is in bottom percentage of navies
Improved handling of several complaint or kudo messages from AI
Rebalanced Catherine’s evaluation of the ‘no spying’ Promise
AI will not try to convert unconvertible cities
[BUG FIXES]
Fixed several unique buildings that weren’t getting their yields increased by various game effects (ex. Policies)
Fixed an issue that allowed the Goddess of the Harvest pantheon bonus to stack
Fixed it so loading screens now show the correct text and play matching VO
Fixed an issue that blocked certain relationship-based diplomatic actions
Fixed an issue where incomplete Encampment districts were able to attack
Fixed an issue where you could declare war on friends or allies by moving units
Fixed an issue where AI could declare war on a civ with whom they were already at war
Fixed an issue that caused a Multiplayer lobby to require joining players to have Additional Content that wasn’t actually needed
Fixed a bug that caused Apostles to run out of promotions
Fixed a bug where gaining policy slots mid-turn could block progression
Fixed issues caused by trading lots of Great Works at the same time
Fixed an issue where turn timers weren’t loading correctly from a save
Fixed an issue where Rome’s roads would connect to too many adjacent roads
Fixed issue where civs could get another civ’s exclusive agenda
Fixed multiple links to the Civilopedia
Fixed issue that could cause menu music to play twice and overlap itself
Fixed an issue that could cause private MP games to become public
Fixed multiple text & grammatical issues
Fixed multiple crashes
[VISUALS]
Added new art for National Parks
Updated Mines for several eras
Updated Swordsman
Improved city fading during combat
[MULTIPLAYER]
Hallowed Ground scenario is no playable on huge maps
VO now plays correctly when loading a save
[UI]
Resource Report now correctly shows resources from several sources:
Great People abilities
Diplomatic Deals
Checkboxes for toggle yields and grid now stay in sync with hotkeys
Improved differentiation in Government Lens hex colors
Added Defeat icon to the End Game Results screen
[AUDIO]
Added sound effect for Quick Save hotkey
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ah, dat verklaard. Bedankt voor de info!anandus schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:16:
[...]
Ja, je krijgt de eerste 4 DLC gratis.
Er is ook een update uit:
[...]
Goed te lezen dat er ook weer een stabiliteitsupdate is uitgebracht. Vooral de rebalancing van Wonders, Techs etc. klinkt veelbelovend.
Krijg nu alweer zin om een nieuwe game te starten
Eindelijk! Wat heb ik die gemist tijdens mijn games
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Naast Polen is er ook een Viking Scenario.
Gratis met de Deluxe-versie, anders is-ie 5 euro, imho het geld niet waard voor een scenario en eental extra city states en 3 natural wonders.
Wachten tot een sale dus (althans voor mij
)
Gratis met de Deluxe-versie, anders is-ie 5 euro, imho het geld niet waard voor een scenario en eental extra city states en 3 natural wonders.
Wachten tot een sale dus (althans voor mij
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Polen ziet er wel redelijk overpowered uit met de bonussen...
Ja beetje jammer dat de dlc zo snel komt en niet gratis is (of in ieder geval niet eens een early buy discount voor degene die het spel al hebben).
Inderdaad het geld nog niet waard, maar xmas sale komt dus misschien een van de laatste dagen discount, want de ervaring leert dat 2k games meestal een bepaald aantal wil verkopen voordat iets in de korting gaat. Anyway zoals het nu is ga ik er geen extra geld aan uitgeven ondanks dat het één van de weinige spellen is waar ik het volle aankoop bedrag waard vind bij release, is de meerwaarde nu gewoon te weinig (veels te weinig eigenlijk)
Inderdaad het geld nog niet waard, maar xmas sale komt dus misschien een van de laatste dagen discount, want de ervaring leert dat 2k games meestal een bepaald aantal wil verkopen voordat iets in de korting gaat. Anyway zoals het nu is ga ik er geen extra geld aan uitgeven ondanks dat het één van de weinige spellen is waar ik het volle aankoop bedrag waard vind bij release, is de meerwaarde nu gewoon te weinig (veels te weinig eigenlijk)
Is het traden nu eindelijk al verbeterd? Heb CIV VI nog niet veel gespeeld en één van de redenen is omdat traden zo ontzettend bugged is.
Er is weinig onderhandelen momenteel. Zolang je nog geen warmongering hebt is het fatsoenlijk, maar ben je met domination bezig vergeet het hele traden maar. De early exploits zijn eruit gehaald. Verder werkt het wel gewoon goed (geen echte bugs meer dus)
Ik heb nog geen idee wat de nieuwe patch (20/21 december) verder gedaan heeft met het traden.
Ik heb nog geen idee wat de nieuwe patch (20/21 december) verder gedaan heeft met het traden.
Verwijderd
hmmmm:(
Most Civilization unique districts now require population to construct (like normal districts)
die zal ik missen:( byebye duitsland 1 pop stad met 3 districten:(
Ik vond het een erg unbalanced voordeel, dus hoewel jammer, toch terecht in mijn ogen.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:49:
hmmmm:(
Nou ja, gratis.... Laten we het maar houden op 50% korting houden uitgaande dat de soundtrack bijvoorbeeld 10 euro kost. Deluxe kost ten slotte 20 euro extra.anandus schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:46:
Gratis met de Deluxe-versie, anders is-ie 5 euro
Ik moet zeggen, dat ik dit wel erg mager vind voor een DLC hoor. 5 euro voor een Civ...

Aan de andere kant, dit kon je natuurlijk al van mijlen ver zien aankomen... Toch blijf ik het jammer vinden.
Polen lijkt echt OP. Verder, snapt iemand precies wat ze hiermee bedoelen?
Voor de rest wel een goede patch maar elke nerf tegen late game productie is gewoon dom omdat het daar al karig is.
Ik snap echt niet wat ze bedoelen. Betekent dit dat gedeelde yield voor alle districten verdwijnen of dat het alleen voor bepaalde gebouwen zo werkt? Ik zou er geen fan van zijn omdat lategame units bouwen toch al veel productie vraagt en zo onmogelijk word...Cities can no longer receive yields from more than one regional building per type; they take the highest (ex. production from multiple Factories)
Cities can no longer receive amenities from more than one regional building per type; they take the highest (ex. amenities from multiple Stadiums)
Voor de rest wel een goede patch maar elke nerf tegen late game productie is gewoon dom omdat het daar al karig is.
Ik lees het als: mochten er 3 factories in het bereik van 1 stad liggen, dan telt alleen die fabriek die de meeste production geeft en de andere 2 niet langer. Dit geld natuurlijk ook voor de andere gebouwen, alleen de beste telt nog. Anders gezegd, iedere stad kan slechts de invloed van 1 gebouw hebben van ieder type of die nou in de stad zelf of in het bereik vanuit een andere stad. Mochten er 2 of meer gebouwen zijn die binnen range staan, dan geld alleen nog degene die de hoogste waarde geeft ipv allebei.DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:12:
Polen lijkt echt OP. Verder, snapt iemand precies wat ze hiermee bedoelen?
[...]
Ik snap echt niet wat ze bedoelen. Betekent dit dat gedeelde yield voor alle districten verdwijnen of dat het alleen voor bepaalde gebouwen zo werkt? Ik zou er geen fan van zijn omdat lategame units bouwen toch al veel productie vraagt en zo onmogelijk word...
Dus het stacken van de districts geeft minder (geen?) voordeel meer. Mogelijk willen ze dat we steden wat verder uit elkaar bouwen ofzo...
[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 21-12-2016 15:23 ]
In dat geval hebben ze Duitsland als goede CiV vermoord...
Ook gaat dit enorme gevolgen hebben voor late game omdat units bouwen nu ondoenlijk gaat worden. Nee, ben niet er gecharmeerd. Eerst bouwen ze een game op rond een districtensysteem en nu halen ze de het voordeel weg maar laten ze het nadeel. Als ze nu ook de kosten van gebouwen en units laten zakken zodat een district de nodige productie kan leveren aan meerdere steden dan kan wel wel voordelen hebben maar nu is het een miskleun...
Ook gaat dit enorme gevolgen hebben voor late game omdat units bouwen nu ondoenlijk gaat worden. Nee, ben niet er gecharmeerd. Eerst bouwen ze een game op rond een districtensysteem en nu halen ze de het voordeel weg maar laten ze het nadeel. Als ze nu ook de kosten van gebouwen en units laten zakken zodat een district de nodige productie kan leveren aan meerdere steden dan kan wel wel voordelen hebben maar nu is het een miskleun...
Het district kan nog steeds aan meerdere steden leveren, het is juist dat als een stad 2 industrial districts heeft en daaruit dus 2 x production krijgt dat dit wegvalt en alleen de beste (bv met ruhr wonder) overblijft.
Nou ja er zal wel weer een hoop geklaag volgen en bij de volgende patch of een echte expansion zal er weer het een en ander veranderen. Uiteindelijk hangt het natuurlijk totaal aan je speelstijl af of een civ echt heel sterk is, of gewoon goed. Duitsland lijkt me nog steeds een goede civ, maar ze zijn wel minder goed (minder overpowered). Overigens denk ik dat ik meteen Polen verover mocht ik de dlc krijgen voor kerst, want 'territorium stelen' heb ik echt de schurft aan.
Nou ja er zal wel weer een hoop geklaag volgen en bij de volgende patch of een echte expansion zal er weer het een en ander veranderen. Uiteindelijk hangt het natuurlijk totaal aan je speelstijl af of een civ echt heel sterk is, of gewoon goed. Duitsland lijkt me nog steeds een goede civ, maar ze zijn wel minder goed (minder overpowered). Overigens denk ik dat ik meteen Polen verover mocht ik de dlc krijgen voor kerst, want 'territorium stelen' heb ik echt de schurft aan.
Ik clusterde dus altijd zoveel mogelijk steden en hansa districten zodat steden toegang hadden tot vier of vijf. Zo kreeg ik een normale productie. Nu kan je op standaard snelheid zo 15 turns aan wachten voor een lullige infantrieunit late game...
Verder is Polen echt belachelijk OP zoals ze nu opgezet zijn.
Je betaalt er dan ook 5E voor. Pay to win is ook in civ geslopen
En een Poolse supermarkt als speciaal gebouw voor deze civ en busje vol huisschilders ipv trader unit?
een unique builder unit was nog niet eens zo slecht geweest ^^
die je voor de helft van de prijs kan bouwenCaelorum schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:31:
een unique builder unit was nog niet eens zo slecht geweest ^^
Hebben wel twee beurten nodig voor het bouwen, anders is het resultaat scheefEvatar schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:23:
[...]
die je voor de helft van de prijs kan bouwen
Moet eerlijk zeggen(en ik was er al een beetje bang voor, desondanks toch de deluxe edition aangeschaft) dat de inhoud van de 'gratis' DLC voor de deluxe edition een beetje tegenvalt, helemaal als het 4 van dit soort pakketjes gaan zijn.
Uiteraard had ik het kunnen weten, kijkend naar de wijze van DLC/expansions uitbrengen voor Civ V, dus dat hoef je me niet meer te vertellen
Uiteraard had ik het kunnen weten, kijkend naar de wijze van DLC/expansions uitbrengen voor Civ V, dus dat hoef je me niet meer te vertellen
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
^^ Idd. Die clustering zorgde er tenminste voor dat een paar steden tot over de 100 productie aankonden. Hopelijk gaan ze die units ook nog aanpassen, want dat het soms langer duurt om een leger te bouwen dan een stad vol te plempen maar allerhande gebouwen is nogal scheef.DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:33:
Ik clusterde dus altijd zoveel mogelijk steden en hansa districten zodat steden toegang hadden tot vier of vijf. Zo kreeg ik een normale productie. Nu kan je op standaard snelheid zo 15 turns aan wachten voor een lullige infantrieunit late game...
Die DLC ga ik voorlopig iig niet aanschaffen. Doe de hele zooi wel een keer tijdens sale of wat niet, maar 5 euro voor een Civ is iets teveel van het goede.
Is er eigenlijk enig zicht op wanneer de Mod workshop eindelijk eens komt? In CIV V had ik de beste tijd na enkele mods.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Vraagje over great persons: ik ben mijn huidige game vanuit de stone age gestart maar heb science vrij robuust aangepakt dit potje. Echter was het plan de pizza party achievement te halen, waar ik dus 3 great people vanuit de renaissance nodig heb (leonardo, michaelangelo, donatello) echter door allerlei boosts en rushes lijkt het erop dat er dus een heel scala aan great people niet spawnen. Ik zie als ik terug kijk naar de 'already recruited' great people dat ik ze niet gemist heb, maar de huidige great people die nu nog poppen zijn allemaal modern era.
Klopt het dus dat ze niet allemaal volgens een vaste volgorde spawnen? Hangt het af van de era van jou? Van de era waarin de gemiddelde spelers zitten? (dus als civ 1 op stone age zit en civ 2 op renassaince, waar zit dan de great people populatie-tijdperk? Hangt het ook nog af van de hoeveelheid spelers in een potje? dwz meer great people bij 14 spelers dan bij 3 spelers? Iemand die hier wat licht op kan laten schijnen want ik vind het momenteel een beetje onduidelijk. Obvious zal ik nog een potje met amerika gaan spelen maar dan het wat rustiger aan doen, maar het altijd fijn om te weten waar en waarom iets misgaat. Alvast bedankt.
Klopt het dus dat ze niet allemaal volgens een vaste volgorde spawnen? Hangt het af van de era van jou? Van de era waarin de gemiddelde spelers zitten? (dus als civ 1 op stone age zit en civ 2 op renassaince, waar zit dan de great people populatie-tijdperk? Hangt het ook nog af van de hoeveelheid spelers in een potje? dwz meer great people bij 14 spelers dan bij 3 spelers? Iemand die hier wat licht op kan laten schijnen want ik vind het momenteel een beetje onduidelijk. Obvious zal ik nog een potje met amerika gaan spelen maar dan het wat rustiger aan doen, maar het altijd fijn om te weten waar en waarom iets misgaat. Alvast bedankt.
Volgens mij is het era gebonden welke je kan rekruten. Ik heb er zelf nog niet scherp op gelet maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit iemand uit een andere era heb gehad. Aangezien ik vrijwel alle great persons bij naam en tijd kende zou het mij ook snel op zijn gevallen.
Het is volgens mij inderdaad era-gebonden (uit de era waar je jezelf bevindt) . Ik weet niet precies hoeveel er per era zijn, maar ik heb wel eens gezien dat ze 'op' waren voor een bepaalde era ( je ziet dan dezelfde melden als bij de great prophets als die op zijn ) .
( 4 artists / engineers las ik ergens ).
( 4 artists / engineers las ik ergens ).
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Goed, dat wordt dus nog een poging voor de pizza party. Gelukkig wel 100th anniversary en 7 wonders kunnen doen dit potje. Met een beetje geluk zit America weer in het volgende potje, dan verover ik wel NY.
Volgens mij zit er sowieso een random factor in de great people generatie. Ik meen gezien te hebben dat ze of in een relatief willekeurige volgorde spawnen, of gewoon niet allemaal elke game.
Edit: Even googlen leert me dat dit inderdaad het geval is. Het lijkt er op dat Great People per era uit een pool worden geplukt, maar dat ze nooit allemaal in een game te rekruteren zijn.
Edit: Even googlen leert me dat dit inderdaad het geval is. Het lijkt er op dat Great People per era uit een pool worden geplukt, maar dat ze nooit allemaal in een game te rekruteren zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Tormbo op 23-12-2016 09:15 ]
Hoe meer steden je hebt des te duurder alles wordt. Met andere woorden met 3 steden kun je units in circa 3 turns bouwen.DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:33:
Op prince heb je eigenlijk aan een paar (zeg 4 ranged en 1 melee, 1 ruiter) units wel genoeg om steden te veroveren, ik vind de AI nog steeds behoorlijk slapjes in het 'oorlogje spelen'. Zolang je een beetje afstand kan houden of een paar units in en uit kan cyclen gebeurt er weinig spannends. Het helpt natuurlijk als je tech een generatie voorloopt maar dat is op prince al snel het geval.
Dat de bouw/productie kosten per stad omhoog gaan heb ik eigenlijk nog niet mee gekregen. Weet je zeker dat dit zo is?
Dat de bouw/productie kosten per stad omhoog gaan heb ik eigenlijk nog niet mee gekregen. Weet je zeker dat dit zo is?
Gisteren nog even een pot Deity XL gestart. Kom ik vrijwel naast een andere Civ. Nou speel ik op een iets langzamere setting zodat ik eer tijd heb om oorlog te voeren. Speel met Aztec en die eagle warriors kunnen vijandige barbaren met gemak aan.
Anyways,... dus daar komt de eerste settler aan lopen. Hak er lustig op los met mij EW. Hoppa de eerste settler binnen.
No geen 10 beurten later (zit nu ca. beurt 25, op 50% speed) komt de volgende settler aanlopen. Begeleiding onklaar gemaakt en ook die gepakt. Daarna nog een settler! Dus naast mijn eigen stad nu al drie uit handen van de buurman genomen. Intussen in allerhaast research richting archers gedaan. 3 archers rond zijn capital. En zo rond turn 55 ook zijn capital.
Na 55 beuren op 50% al 5 steden in handen. Lekkere start als je het mij vraagt.
Alleen weer geen geloof. Hoe krijg je op Deity in hemelsnaam een prophet in handen?
Anyways,... dus daar komt de eerste settler aan lopen. Hak er lustig op los met mij EW. Hoppa de eerste settler binnen.
No geen 10 beurten later (zit nu ca. beurt 25, op 50% speed) komt de volgende settler aanlopen. Begeleiding onklaar gemaakt en ook die gepakt. Daarna nog een settler! Dus naast mijn eigen stad nu al drie uit handen van de buurman genomen. Intussen in allerhaast research richting archers gedaan. 3 archers rond zijn capital. En zo rond turn 55 ook zijn capital.
Na 55 beuren op 50% al 5 steden in handen. Lekkere start als je het mij vraagt.
Alleen weer geen geloof. Hoe krijg je op Deity in hemelsnaam een prophet in handen?

[ Voor 5% gewijzigd door BenVenNL op 25-12-2016 10:09 ]
Als Saladin spelen?BenVenNL schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:05:
Hetgeen wat mij op dit moment het meest schort aan het spel is de enorme Warmongering-debuff die je krijgt bij oorlogen; indien je een stad inneemt of op Raze drukt, ben je de grote bad guy van het spel. Ook al ben je de oorlog niet begonnen, of Raze je een stad met 2 population. Vreemd, want ik verdedig mezelf gewoon. De rest van het spel ben je geen partner meer, verlies je Tourism, etc. Vind ik enigszins belachelijk.
Daarnaast word ik geDenounced om het minste of geringste. Medici komt in turn 50 aan de deur dat mijn Spy-game weak is, China kan wonderproductie niet zo snel als ik, en Mbemba vind me een kluizenaar (ook al heb ik nog geen Great Prophet gehad). Zelfs als je micro gaat spelen op Diplomatic Policies (Agenda's), is het nog vrij lastig mensen in goede reputatie te krijgen. Ik ga terug naar Total War, toedels.
Daarnaast word ik geDenounced om het minste of geringste. Medici komt in turn 50 aan de deur dat mijn Spy-game weak is, China kan wonderproductie niet zo snel als ik, en Mbemba vind me een kluizenaar (ook al heb ik nog geen Great Prophet gehad). Zelfs als je micro gaat spelen op Diplomatic Policies (Agenda's), is het nog vrij lastig mensen in goede reputatie te krijgen. Ik ga terug naar Total War, toedels.
Heb hier ook hetzelfde issue, AI verklaart mij de oorlog, neem ik zijn steden in. Daarna een volgende die mij de oorlog verklaart, slok ik ook op. En ik ben dan de rest van het potje de badguy.
Hmm herkenbaar en nog niet opgelost dus.4th schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:53:
Heb hier ook hetzelfde issue, AI verklaart mij de oorlog, neem ik zijn steden in. Daarna een volgende die mij de oorlog verklaart, slok ik ook op. En ik ben dan de rest van het potje de badguy.
Ik heb Civ6 een periode op stop gezet tot ze hier een beetje in tunen. De 1e game heb ik 0x de oorlog verklaard en zoveel mogelijk verdedigd zonder terug te slaan aan het begin. Toch was ik de warmonger en ben ik me na verloop van tijd bij iedere Wardec me ook maar zo gaan gedragen, Wardec mij werd zodoende "removed from map"
Werkt dit ook bij iemand? Ik parkeer de unit met de "alert" knop maar vervolgens loopt elke tegenstander er weer vrolijk langs zonder melding of dat de unit wakker wordt.4th schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:34:
Heeft voor mij ook nog niet gewerkt, denk dat het nog niet gefixed is (overigens niet met spelers getest maar met barbarians).ZiSE schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:02:
[...]
Werkt dit ook bij iemand? Ik parkeer de unit met de "alert" knop maar vervolgens loopt elke tegenstander er weer vrolijk langs zonder melding of dat de unit wakker wordt.
De AI neemt ook (bijna) geen steden in. Het is een groot verschil tussen oorlog voeren op militair gebied of dat je ook iemands steden inneemt en eventueel verwoest en de bevolking uitmoordt.
Net zoals in het echt
Oorlog voeren is in het begin het beste, want dan is de warmonger een stuk lager / nihil. In latere tijden moet je je gedragen
Het denouncen is op zich realistisch. Het gebeurd momenteel niet anders in de wereld. Een land voert een bepaald beleid en wordt "gedenounced", omdat een ander land het oneens is.
Als je geen denounce wilt, zal je moet proberen iedereen tevreden te houden. Kan in principe wel, maar ik heb daar nooit zin in.
Net zoals in het echt
Oorlog voeren is in het begin het beste, want dan is de warmonger een stuk lager / nihil. In latere tijden moet je je gedragen
Het denouncen is op zich realistisch. Het gebeurd momenteel niet anders in de wereld. Een land voert een bepaald beleid en wordt "gedenounced", omdat een ander land het oneens is.
Als je geen denounce wilt, zal je moet proberen iedereen tevreden te houden. Kan in principe wel, maar ik heb daar nooit zin in.
Wat heeft (ingame) oorlog voor zin als je niets inneemt van de andere partij?Rody schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:18:
De AI neemt ook (bijna) geen steden in. Het is een groot verschil tussen oorlog voeren op militair gebied of dat je ook iemands steden inneemt en eventueel verwoest en de bevolking uitmoordt.
Net zoals in het echt
Nope. Werkt ook niet altijd. Heb nu wel vermoedens dat het minder gebeurd als ik vanuit Steam opstart (DX12 versie) ipv vanaf desktop shortcut. Iemand gelijke bevindingen?BenVenNL schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:55:
Start altijd de DX12 via steam op en is 50/50 of hij wel of niet na de credits actie vastloopt.BenVenNL schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:09:
[...]
Nope. Werkt ook niet altijd. Heb nu wel vermoedens dat het minder gebeurd als ik vanuit Steam opstart (DX12 versie) ipv vanaf desktop shortcut. Iemand gelijke bevindingen?