Zoals ik aangaf werkte het in de VIA matrix tester wel naar behoren, fysiek is er dus niks mis.ParaNoja schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:54:
@MatthijsBoog
Als je er geen vloeistof over hebt geknoeid,
misschien even je kbd opnieuw flashen?
Anders zou ik de betreffende switches er uithalen en opnieuw inzetten...
*geen idee of dit helpt, maar lijkt me logische eerste stap.
Ga zoals jullie aangeven maar eens opnieuw flashen, dank voor beide reacties!superbok schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:41:
[...]
Ik had dit gek genoeg ook wel eens met hetzelfde PCB, alleen dan met de l-alt en l-control. Die waren dan wel eens omgedraaid, zonder dat er iets geks was gebeurd. In VIA stond alles goed, maar als je dan bij de keytester het testte sloeg het wel verkeerd aan. Had het toen veranderd naar r-alt ipv l-alt en voor control hetzelfde. Na een tijdje getest of het weer werkte zoals het hoort met de orginele l-alt, en toen geen problemen. Daarna nog een paar keer gehad en na een reflash het probleem verholpen. Weet dat het wel vaker voorkomt. Andere borden nog nooit dat probleem gehad, dus lijkt wel aan die versie te liggen.
Edit:
Reflash werkte niet helaas en de winkey instellen als right win deed ook niets. Heb maar even een berichtje naar kbd gestuurd. Nu nog wachten op reactie...
[ Voor 6% gewijzigd door MatthijsBoog op 05-06-2022 18:19 ]