Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:54:
@MatthijsBoog
Als je er geen vloeistof over hebt geknoeid,
misschien even je kbd opnieuw flashen?
Anders zou ik de betreffende switches er uithalen en opnieuw inzetten...

*geen idee of dit helpt, maar lijkt me logische eerste stap.
Zoals ik aangaf werkte het in de VIA matrix tester wel naar behoren, fysiek is er dus niks mis.
superbok schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:41:
[...]

Ik had dit gek genoeg ook wel eens met hetzelfde PCB, alleen dan met de l-alt en l-control. Die waren dan wel eens omgedraaid, zonder dat er iets geks was gebeurd. In VIA stond alles goed, maar als je dan bij de keytester het testte sloeg het wel verkeerd aan. Had het toen veranderd naar r-alt ipv l-alt en voor control hetzelfde. Na een tijdje getest of het weer werkte zoals het hoort met de orginele l-alt, en toen geen problemen. Daarna nog een paar keer gehad en na een reflash het probleem verholpen. Weet dat het wel vaker voorkomt. Andere borden nog nooit dat probleem gehad, dus lijkt wel aan die versie te liggen.
Ga zoals jullie aangeven maar eens opnieuw flashen, dank voor beide reacties!

Edit:
Reflash werkte niet helaas en de winkey instellen als right win deed ook niets. Heb maar even een berichtje naar kbd gestuurd. Nu nog wachten op reactie...

[ Voor 6% gewijzigd door MatthijsBoog op 05-06-2022 18:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-07 22:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roVcwW1-S-uiROSSvGBQmoKGFI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfNR1FNnjaaqbTmZJTmufeB7.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn mech hobby begint redelijk uit de hand te lopen vrees ik. :P

Gisteren de Akko Black & Cyan set binnen gekregen en gelijk op de GMMK Pro gezet. In het echt ziet deze set er heel erg sexy uit. Asa typt ook erg lekker weg op de gesmeerde Boba U4T's.

Onderste twee toetsenborden zijn:

Keychron K8 met Akko Macaw Cherry keycaps, Gateron CAP Black Crystal V2 Yellow's, en Gateron Stabelizers.

En als laatste de Keychron K2 V2 met Akko Neon Asa keycaps en Gateron Brown's lubed.

De GMMK Pro is nog compleet stock en ik voel op dit moment ook nog niet de behoefte om daar iets aan te doen. Ik vind hem eerlijk gezegd heerlijk typen. Die voelt op dit moment een beetje als mijn end game. _/-\o_

De Keychrons heb ik opgevuld met foam, maar kunnen nog wel iets verbeterd worden. Misschien dat ik de switches in de K2 nog ga vervangen. Twijfel nog een beetje of ik er linears of tactiles in ga doen.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-07 13:33

Tweakriez

clicksmashstuff.com

hubhib schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:15:
[Afbeelding]

Mijn mech hobby begint redelijk uit de hand te lopen vrees ik. :P

Gisteren de Akko Black & Cyan set binnen gekregen en gelijk op de GMMK Pro gezet. In het echt ziet deze set er heel erg sexy uit. Asa typt ook erg lekker weg op de gesmeerde Boba U4T's.

Onderste twee toetsenborden zijn:

Keychron K8 met Akko Macaw Cherry keycaps, Gateron CAP Black Crystal V2 Yellow's, en Gateron Stabelizers.

En als laatste de Keychron K2 V2 met Akko Neon Asa keycaps en Gateron Brown's lubed.

De GMMK Pro is nog compleet stock en ik voel op dit moment ook nog niet de behoefte om daar iets aan te doen. Ik vind hem eerlijk gezegd heerlijk typen. Die voelt op dit moment een beetje als mijn end game. _/-\o_

De Keychrons heb ik opgevuld met foam, maar kunnen nog wel iets verbeterd worden. Misschien dat ik de switches in de K2 nog ga vervangen. Twijfel nog een beetje of ik er linears of tactiles in ga doen.
Super nice! Ik heb ook weer wat setjes binnen gekregen van Akko.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPxgUahk9M3q-6sZOzKHkX4_1g8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlX613sxfauH8e9s8PuJr39l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Akko Jelly Black en Silver laten toevoegen aan de pricewatch alsmede een black and cyan keycaps. Aviator kabel black and gold ook toe laten voegen. Review van de blacks komt daarna snel online aangezien deze vrij populair zijn. Zijn er nog mensen die bepaalde switches graag getest zien van Akko? Dan kan ik daar een lijntje uitgooien voor een review sample.

Overigens voor de liefhebber; er komt over een tijdje weer een update van de Mod007 lijn. Deze zal na alle waarschijnlijkheid South facing LEDs hebben. Nog niet helemaal zeker wanneer deze gaat komen. Als meer weet en verdere specs heb laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Tweakriez schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:35:
Akko Jelly Black en Silver laten toevoegen aan de pricewatch alsmede een black and cyan keycaps. Aviator kabel black and gold ook toe laten voegen. Review van de blacks komt daarna snel online aangezien deze vrij populair zijn. Zijn er nog mensen die bepaalde switches graag getest zien van Akko? Dan kan ik daar een lijntje uitgooien voor een review sample.

Overigens voor de liefhebber; er komt over een tijdje weer een update van de Mod007 lijn. Deze zal na alle waarschijnlijkheid South facing LEDs hebben. Nog niet helemaal zeker wanneer deze gaat komen. Als meer weet en verdere specs heb laat ik het weten.
Oja.... Voor degenen die SpongeBob een warm hart toe dragen... De Spongebob en Patrick lijn wordt nu niet meer geproduceerd heb ik vernomen, dus op is op. Ook voor de deskmats en starfish/sponge switches. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat doen jullie met alle zakjes, doosjes dienstverlening zijn na een build?

Hier een beetje aan het opruimen en dan merk je hoeveel zakjes en troep je over hebt als PCB antistatische zak, zak van de plate, stabs, ect.

Ook restjes keycaps al komen die vast nog wel eens van pas :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:48:
Ik heb toevallig de dozen van keyboards bij elkaar in 1 doos gedaan dit weekend, deze bewaar ik.
Mocht ik ooit een keyboard verkopen, dan heb ik de doos erbij.
Dozen van de keycaps bewaar ik ook. Key pullers geef ik weg bij verkoop oude keycap sets :9

Stabs etc bewaar ik in zipzakjes, geen idee wat ik met de oude ga doen, daarom maar in een zakje in de doos. Heb ooit enkele maten zipzakjes gekocht (in doosjes met 1000 stuks 8)7 ) doe ik al jaren mee.
(ook makkelijk voor lego, en pc onderdelen zelfs invriezen eten)

Alle andere zakjes gooi ik weg, meestal zijn dat ook wegwerpzakjes.
Doosjes bewaar ik soms, voorwaarde is dat ze nog goed genoeg zijn om iets mee te verzenden.

*Al het gereedschap en nieuwe stabs, lube etc bewaar ik weer in een plastic bak met deksel van de action.
Is max 2 euro... :P
Besteed geld liever aan ander plastic O-)

Kun je hier wat mee?

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoja op 06-06-2022 15:01 . Reden: *toevoeging ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:48:

Hier een beetje aan het opruimen en dan merk je hoeveel zakjes en troep je over hebt als PCB antistatische zak, zak van de plate, stabs, ect.

Ook restjes keycaps al komen die vast nog wel eens van pas :?
Ik bewaar voor elk toetsenbord een doos zodat ik ze fatsoenlijk kan opbergen en meenemen. Verder bewaar ik alleen de hersluitbare zakjes die ik dan weer voor willekeurige meuk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ParaNoja Ik hoor het al jij bent net zo’n grote hoarder als ik :+

@MatthijsBoog Klinkt iets bescheidener.

Ik bewaard sowieso veel dozen omdat ik vaak dingen doorverkoop en ziplock zakjes zijn altijd handig maar bedoel vooral de niet herbruikbare zaken en meuk. Vooral KBD lijkt daar een ster in aangezien ik geloof ik al 5 verpakkingen heb voor een PCB/Plate en wel 10 zakjes voor een schroefje, dingetje, ect.

Loopt wel lekker op zo, dozen van borden, 4 keycap sets en een mooie sorteerkoffer switches, lubed, gereedschapjes, ect en wat losse meuk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loopt wel lekker op zo, dozen van borden, 4 keycap sets en een mooie sorteerkoffer switches, lubed, gereedschapjes, ect en wat losse meuk :)
;) doe maar duur... sorteerkoffer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gewoon een doos met allemaal zakjes erin, werkt prima. Binnenkort wel tijd voor een 2e of een grotere doos, want mijn huidige doosje is nou wel echt vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bewaar zelf ook zo ongeveer alles verdeeld over meerdere lades of planken in de kast. Heb een lade vol met alle switches die ik inmiddels verzameld heb en een lade met de doos of opbergcase van het bord. Hierin bewaar ik dan weer alle onderdelen van dat bord. Zo blijft alles redelijk gesorteerd en is alles snel te vinden per bord. Gebruik van de meeste borden toch de case zelden. Dan heb ik een lade bij mijn bureau met alle kleine dingen, zoals stabs, lube etc. En op een plank in een andere kast de originele GMK dozen en JTK max trays met daarin alle keycaps. Stuk beter in gebruik dan de GMK dozen, maar bewaar die toch nog ivm eventuele verkoop. Kortom, te veel eigenlijk om allemaal te bewaren en heb een paar weken geleden nog een aantal dingen weg gedaan.

In ander nieuws, 10 juni begint R2 van de QK65 en inmiddels is alles bekend. Kleine verbeteringen ten opzichte van R1, maar niets gigantisch. Wel een paar leuke nieuwe kleuren, en dit keer kan je de top en bottom zelf kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@superbok Om er nou nog één te bestellen :9 :+

@ParaNoja Jaja lekker decadent hè, krijg je als je 80 cent ofzo meer uitgeeft bij de Action dan die bak van jou ;)

Edit: heb nog een foto online staan. Wel €2,99 bij de Action.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9h2YgjzS-78_Iro4mF-ywWu5og=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4KC6VHLiBf1RCVlM3p8kg3M.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 56% gewijzigd door sapphire op 06-06-2022 20:59 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kunnen misschien 10 verschillende switches. Dat gaat hem niet worden...Ik blijf voorlopig wel gewoon bij het hergebruiken van de doosjes met allemaal zakjes erin. Mooi hoeft het toch niet te zijn, alleen functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatthijsBoog in die Starplast opbergbox a 1,99 (2,4 liter inhoud) 17,5 x 30 x 8 cm passen ruimschoots verschillende sets switches..
Past t niet is er een maat grotere (dubbel zo hoog), en ben je hardcore, een 4x grotere..
Heb er 4 lades mee vol staan :P ruimt lekker op, batterijen en laders, plakband, waxinelichtjes en kabels, kabels en kabels en kabeltjes...

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 06-06-2022 23:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:44:
Daar kunnen misschien 10 verschillende switches. Dat gaat hem niet worden...Ik blijf voorlopig wel gewoon bij het hergebruiken van de doosjes met allemaal zakjes erin. Mooi hoeft het toch niet te zijn, alleen functioneel.
Functioneler dan dit word het niet lijkt me. Vrij indeelbaar en de koffers zijn stapelbaar en staand op te bergen.

Hoeveel switches er in gaan, elk vakje is 70 switches dus er kunnen 14 sets in.
Ik vind het iig praktischer dan allemaal losse bakjes (heb ik ook van de Action 600ml ofzo á29 cent Starplast en past 2x70 stuks in).
Ieder z’n ding.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:23

ricjuh

Make each day your masterpiece

sapphire schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:53:

[Afbeelding]
Haha ik heb ook precies deze box voor mijn keyboard spullen op te bergen :*)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:54:
[...]

Functioneler dan dit word het niet lijkt me. Vrij indeelbaar en de koffers zijn stapelbaar en staand op te bergen.

Hoeveel switches er in gaan, elk vakje is 70 switches dus er kunnen 14 sets in.
Ik vind het iig praktischer dan allemaal losse bakjes (heb ik ook van de Action 600ml ofzo á29 cent Starplast en past 2x70 stuks in).
Ieder z’n ding.
Probleem is dan weer wel dat dat relatief veel ruimte inneemt, dat is juist wat mijn probleem is, ik heb geen lege kasten. Dus voor mij zijn zakjes in een doos functioneler. En de hersluitbare dozen waar het vaak in geleverd wordt zijn steviger dan zo'n simpele plastic bak van de action, in de zin dat ze niet snel barsten als ik ze laat vallen of er iets op valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07 21:09

dnzm

Knorrig

sapphire schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:53:
@superbok Om er nou nog één te bestellen :9 :+

@ParaNoja Jaja lekker decadent hè, krijg je als je 80 cent ofzo meer uitgeeft bij de Action dan die bak van jou ;)

[Afbeelding]
Ik heb precies die vorige week gehaald voor losse schroefjes, plugjes en andere zooi. Mocht het toetsenbordenverhaal bij mij ooit ook zo uit de klauw lopen dan is-ie daar ook zeker bruikbaar voor.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dnzm schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:59:
[...]

Ik heb precies die vorige week gehaald voor losse schroefjes, plugjes en andere zooi. Mocht het toetsenbordenverhaal bij mij ooit ook zo uit de klauw lopen dan is-ie daar ook zeker bruikbaar voor.
Hier ondertussen al 3 in gebruik voor schroeven en pluggen en 1 voor toetsenborden. Ze kunnen iig genoeg mishandeling aan wat een goed teken is :)

Ik heb trouwens de Ikki68 meegenomen naar werk, dacht eens wat anders maar dat valt tegen :|

Wat thuis lekker klinkt is voor werk dus niet lekker, veul te stil zeg! En thuis vind ik de KBD67L weer een klereherrie maken terwijl die op werk heerlijk klinkt :+

Toch bijzonder zo dat perspectief :)

En KTT Strawberry's zijn in het land :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

sapphire schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:26:
[...]

Ik heb trouwens de Ikki68 meegenomen naar werk, dacht eens wat anders maar dat valt tegen :|

Wat thuis lekker klinkt is voor werk dus niet lekker, veul te stil zeg! En thuis vind ik de KBD67L weer een klereherrie maken terwijl die op werk heerlijk klinkt :+

Toch bijzonder zo dat perspectief :)
Tja, zo zie je maar dat die filmpjes van sound tests eigenlijk verdomde weinig zeggen. Tuurlijk het bord en de switches en de eventuele mods spelen een rol, maar daarnaast zijn er nog zoveel variabelen dat het allemaal weinig te maken hoeft te hebben met wat je in persoon hoort. Bureaumatje of niet, wat voor bureau, akoestiek van de ruimte, en dan laten we de microfoon nog buiten beschouwing...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:10

botoo

💀 too old to die young

Is de Worklouder al eens langsgekomen?
Afbeeldingslocatie: https://worklouder.cc/wp-content/uploads/2021/11/The-Creator-ok-1024x448.png

Ik heb er niet echt een doel voor maar wat een ubergeek boardje dit, lekker aan de prijs ook als je de uitgebreide versie neemt :o .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

botoo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:53:
Is de Worklouder al eens langsgekomen?
[Afbeelding]

Ik heb er niet echt een doel voor maar wat een ubergeek boardje dit, lekker aan de prijs ook als je de uitgebreide versie neemt :o .
Wat een vet ding! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

sapphire schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:26:
[...]

Hoer ondertussen al 3 in gebruik voor schroeven en pluggen en 1 voor toetsenborden. Ze kunnen iig genoeg mishandeling aan wat een goed teken is :)
Uhm O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Jelly Black review online https://tweakers.net/prod...y-black-switch-45pcs.html. Silvers volgen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

superbok schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:22:

In ander nieuws, 10 juni begint R2 van de QK65 en inmiddels is alles bekend. Kleine verbeteringen ten opzichte van R1, maar niets gigantisch. Wel een paar leuke nieuwe kleuren, en dit keer kan je de top en bottom zelf kiezen.
Dark green - Chroma wordt het voor mij hopelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBie147
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-07 19:23
Hey,

Ik weet niet of ik hier over vraag en aanbod mag posten want ik vind er niets over terug in de startpost van dit topic *knip* nee want dat geldt voor het hele forum uitgezonderd Vraag & Aanbod overig ;)

[ Voor 78% gewijzigd door br00ky op 07-06-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zag vandaag op Discord dat de GK65 deze vrijdag weer beschikbaar gaat komen.

Weet iemand waar die te halen is in Europa?

En is er toevallig iemand die warm loopt voor een bijna niet gebruikte 9009 SA set? Ik had hem voor op mijn bamboe case, maar ze zijn te hoog. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arachas schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:40:

En is er toevallig iemand die warm loopt voor een bijna niet gebruikte 9009 SA set? Ik had hem voor op mijn bamboe case, maar ze zijn te hoog. xD
Bedoel je de QK65? Paar posts terug heb ik de de link naar hun website gezet met de details. Te koop op qwertykeys zelf voor Europa, rond de 200 dollar inclusief verzendkosten en import. Volgens mij is dat met R1 ook allemaal goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arachas schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:40:

Ik denk dat @superbok gelijk heeft, maar mocht het een typo zijn: de NK65 kun je bij Oblotzky halen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
[b]superbok in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"Bedoel je de QK65? Paar posts terug heb ik de de link naar hun website gezet met de details. Te koop op qwertykeys zelf voor Europa, rond de 200 dollar inclusief verzendkosten en import. Volgens mij is dat met R1 ook allemaal goed gegaan.
Die bedoel ik! Dank, ik heb de datum in mijn agenda gezet.

Ik lees op veel plaatsen dat dat echt een strak bord is. Ik vind de vorm vooral erg mooi, nou nog een kleur kiezen... wil eigenlijk een keer een Drop MT3 toetsenset kopen, maar ik heb ook al een 9009 SA set die stof ligt te happen.

Suggesties? :D

[ Voor 10% gewijzigd door Arachas op 08-06-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was aan het kijken naar tactile switches, evt silent, dacht aan Glorious Panda's maar zag ook ttc-matrix-01 tactile switches.
Iemand ervaring hiermee?

Heb gaterons brown geprobeerd, silent browns zou ook een optie zijn, NK silk oblivion (linear maar wel lekkere 'weerstand') en outemu gray silents huidig op me plankjes.

*Geen idee of dit een bekende site is maar ThereminGoat heeft aardig wat reviews.

[ Voor 21% gewijzigd door ParaNoja op 09-06-2022 23:11 . Reden: linkje! ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-07 10:22
ParaNoja schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:41:
Was aan het kijken naar tactile switches, evt silent, dacht aan Glorious Panda's maar zag ook ttc-matrix-01 tactile switches.
Iemand ervaring hiermee?

Heb gaterons brown geprobeerd, silent browns zou ook een optie zijn, NK silk oblivion (linear maar wel lekkere 'weerstand') en outemu gray silents huidig op me plankjes.

*Geen idee of dit een bekende site is maar ThereminGoat heeft aardig wat reviews.
Als je silent tactiles zoekt zou ik ook zeker de Gazzew Boba U4 Silents overwegen.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-07 11:32
Heeft er iemand nog manufacturers buiten Iqunix en Keychron welke kwaliteitsvolle prebuild mechs aanmaken die :
- Wireless zijn
- Meerdere devices (Mac + windows) ondersteunen

Mag wel wat kosten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ParaNoja als je Browns lekker vond zijn Kaihl Polia’s ook fijn. Ik omschreef ze ooit als een luxe Brown. Anders zijn voor een bescheiden budget Kaihl Pro Purple’s een idee en LCET Jokers vond ik heel erg fijn :)

Qua Silent U4S als je een stevige bump wilt en Outemu silent Grey of Forest hoorde ik hier geloof ik goede geluiden over.

Ik was overigens aan het kijken naar een losse QK65 case maar dat is met die verzendkosten ook de moeite niet :(
Maarja om nou een complete tweede te bestellen vind ik ook weer zo wat. Dan is het leuker om dat geld te bewaren voor een ander bord denk.

En kijk eens wat er gisteren in de post zat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5hxwKtjSr-p3hRv6_lvFnjPbFg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0YzyT31w2OaEguEbRQuU1cW.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rr_59O_Ei66UAsNtu13Wsp1Wu8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0DG7utawJQ1X1nNtsBpDD0z.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Henkie Ook zeer interessant ja! Al even rondgeneusd voor prijzen, gaat em misschien wel worden. d:)b

@Rebbelx skyloon/epomaker heeft een aantal draadloze keyboards, zowel als DIY als kant en klaar. Niet te duur, redelijke kwaliteit.
Epomaker voert een groot aantal merken, gratis verzending vanaf hun website:
Ajazz
Anne Pro
Akko
Epomaker
Hello GANSS
Magicforce
Motospeed
NIZ

@sapphire lekkur! :9
Dat die aardbeien die lange reis overleeft hebben joh! :+

Maar ik herken je probleem, ik zou graag voor me extra case een nk65 pcb en siliconen mat willen kopen, maar kan ook niet. :'(

[ Voor 15% gewijzigd door ParaNoja op 10-06-2022 22:08 . Reden: Vergeten Sapphire te trollen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ParaNoja Het kan wel een case los maar dan betaal je gewoon $170 voor een losse witte case. Paar tientjes erbij en je hebt de PCB, plate (en dus ook stabs en de rest erbij) en dus compleet bord.

Tja had nog wel iets van een los gewicht ofzo gewild maar dat komt misschien nog.

Ja de Strawberries zijn goed aangekomen. Grappige switch en heb er tot nu toe een gemengd gevoel bij.
Stock een prima switch, alles behalve stil :9
Theremingoat omschreef het als een ‘velvet scratch’ en dat is mooi gezegd. Prima smooth maar iets van een veegje in, en een soort spring echo bij snelle aanslag.
Lubed met 205 is de switch dieper, stiller en smoother, spring geluid weg. Nog niet zó smooth als lubed Alpaca’s maar komen zeker met gemak mee met lubed black Inks!
Dingen zijn een draak om te openen, zet ze op een opener en druk, pootjes gaan open en de top blijft gewoon zitten :+
Ga nog even kijken wat ik er mee ga doen, ja allemaal luben op termijn maar verder….
Wel leuke switches voor €30 per 70 en geleverd in een opberg plastic busje .

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

R2 bestelling van de QK65 gelukt :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwzOz2t26CoW81s2oHMc_FLc3T8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0RkGjoxbhY1cfhJ2DLI2tW9n.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar die qk65, vind hem er prachtig uitzien, maar 75% vind ik toch echt aanzienlijk prettiger. Twijfels, twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-07 11:32
ParaNoja schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:06:
@Henkie Ook zeer interessant ja! Al even rondgeneusd voor prijzen, gaat em misschien wel worden. d:)b

@Rebbelx skyloon/epomaker heeft een aantal draadloze keyboards, zowel als DIY als kant en klaar. Niet te duur, redelijke kwaliteit.
Epomaker voert een groot aantal merken, gratis verzending vanaf hun website:
Ajazz
Anne Pro
Akko
Epomaker
Hello GANSS
Magicforce
Motospeed
NIZ

@sapphire lekkur! :9
Dat die aardbeien die lange reis overleeft hebben joh! :+

Maar ik herken je probleem, ik zou graag voor me extra case een nk65 pcb en siliconen mat willen kopen, maar kan ook niet. :'(
En is er niks meer premium dan deze merken. Bv op de website van Mode kan je oa echt premium build laten bouwen maar die hebben nooit bluetooth. Is er zo geen enkele manufacturer waar je echt custom kan laten bouwen maar met bluetooth en multiple device support ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rebbelx schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:31:
[...]

En is er niks meer premium dan deze merken. Bv op de website van Mode kan je oa echt premium build laten bouwen maar die hebben nooit bluetooth. Is er zo geen enkele manufacturer waar je echt custom kan laten bouwen maar met bluetooth en multiple device support ?
Bij Mode stel je de onderdelen samen maar je moet het zelf nog bouwen. De aangehaalde borden zijn prebuild.
Custom Borden zijn duur door lage volumes en premium materialen, wil je een custom bord gebouwd hebben komen daar nog kosten bovenop voor keycaps, switches en arbeid wat het helemaal een niche maakt. Daar gaat geen enkele grote fabrikant zich aan branden.

Veel premium borden zijn metaal, metaal en radiosignalen is geen goede combi. Alu case en alu plate is feitelijk gewoon een kooi van faraday.
Geloof wel dat er wel wat borden zijn maar dan met beperking dat het werkt met een PC/POM/ Carbon plate. Dan blijft het signaal matig (Bluetooth module zit aan de onderkant van de PCB) je hebt ruimte in de case nodig voor een batterij en zal ten koste gaan van flexibiliteit/geluid/ ruimte voor bounce.

Ik snap we dat dit allemaal Heule goede redenen zijn om er als kleine premium fabrikant ver van te blijven.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rebbelx Extra premium: Je kunt altijd nog met Taeha contact opnemen...

Maar @sapphire maakt enkele zeer goede punten.
Daarnaast is het voor mij, en dit zal voor meer mensen gelden, de helft van de lol het bouwen van je eigen plankje..

Je blijft afhankelijk van PCB en cases die te krijgen zijn, tenzij je er een klein kapitaal tegenaan gaat gooien.

Ongetwijfeld kun je met een ruim budget iemand een plankje speciaal voor jezelf laten bouwen, goede handgemaakte custom kabels kun je al bij @YaaD bestellen, misschien dat hij of iemand anders je met je keyboard kan helpen als je zelf niet wilt bouwen?

Ik bouw en Overclock zelf liever pc's... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 11-06-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Ik heb m'n shopping cart ook klaar staan, maar ik vind het toch wel een hoop geld merk ik, haha. Ga ik het echt merken t.o.v. een Keychron, denk je?

Speciale reden dat je voor de FR4 plate hebt gekozen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arachas Ligt aan je verwachtingspatroon en welk bord je nu hebt. Heb je een Q-series bord, lastig want die zijn ook wel goed.
K-series, ja heel ander bord, 2KG metaal Vs. Berg kunststof eventueel met metalen randje.
Verder ligt het ook wel aan de switches hoeveel anders de ervaring is.
Desalniettemin blijft het flink geld voor een toetsenbord :X

@ParaNoja Pc’s bouwen is ook we leuk, wel erg makkelijk geworden tegenwoordig :X
En OC’en levert dat ècht nog wat op tegenwoordig? Ik tune wel aardig wat en zit we een paar avondjes werk in maar handmatig OC’ en vond ik de moeite niet meer de laatste paar jaar tov een goed afgestemde Turbo/PBO.

Gabriël AM5

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhlWqPedeM9HgTF11CYQuK37S5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VUOf7SZzVEFyBnM0u6WOLPS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uua7NuN3YCLBgtgcYCmv-zYESnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHivHkaXnwb7ulFJqWTI7ebB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rxi7NiesNLNBji0jNKjeKRNkpo8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6bUtMlp8E0VgCjmYzZoj3V6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4ZdGJERN1r4qNZaPWIiX_wz0kE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7MQG9el5vz6RW5tDHydhayd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2tZoDHZr2L6rEWmwxCnurLFHA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Att3RNrTi1bj1iS1avS7zZMV.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag was de dutch mechanical keyboard meetup in Utrecht. Onder andere met real-life @YaaD en een heleboel verschillende borden om uit te proberen. Kleine sfeerimpressie in de foto's.

Zelf veel verschillende linears uitgeprobeerd. Want met tactiles lijk ik wel goede te zitten met wat ik nu heb toch. Ook Zeal Clickiez, een IBM beamspring en een ware Keycult mistten niet in de expositie die we met z'n allen hadden opgezet. Toch zo'n 70 man aanwezig uiteindelijk in het toch redelijk kleine Broodnodig.

Stiekem ook heel gaaf als je vanuit je ooghoek iemand een foto ziet maken van je bord :P
Veel nieuwe mensen ontmoet, nieuwe dingen geprobeerd en echt een mooie middag gehad.

Helaas de typing test competition niet gewonnen, maar wat wil je ook als dat een bongo cat keyboard is terwijl je op een chille bank rechtop probeert te zitten met je handen op een tafel die veel te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ParaNoja Pc’s bouwen is ook we leuk, wel erg makkelijk geworden tegenwoordig :X
En OC’en levert dat ècht nog wat op tegenwoordig? Ik tune wel aardig wat en zit we een paar avondjes werk in maar handmatig OC’ en vond ik de moeite niet meer de laatste paar jaar tov een goed afgestemde Turbo/PBO.
@sapphire :9 Niet O.C. is niet alles uit je computer halen...
Screenshot van hwbot rankings en mijn Cinebench score... 8)
Misschien had ik die score moeten posten...
Lol, zie net dat Cinebench denkt dat ik winblows draai...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DRVrXnPDl604gRhYNYQ1h9mCCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ojkGH3VhbI4I1KOOTG44qDI.jpg?f=fotoalbum_large

ps en dat was zonder memory te tweaken... O-)

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 12-06-2022 02:58 . Reden: screenshot theoretische 3e plek world ranking O.C. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Arachas schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:26:
[...]

Ik heb m'n shopping cart ook klaar staan, maar ik vind het toch wel een hoop geld merk ik, haha. Ga ik het echt merken t.o.v. een Keychron, denk je?

Speciale reden dat je voor de FR4 plate hebt gekozen trouwens?
Tot nu alleen met alu, pc of poly plate gewerkt.. En ik merkte dat in de reviews soundtest het scherpe geluid van de FR4 me wel beviel. Dus vandaar voor de FR4 gegaan ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
De meet up was inderdaad erg leuk, kijk al uit naar de volgende keer die nog groter schijnt te worden. Enorm veel verschillende soorten borden, van high end tot budget of van old school tot nieuwe prototypes. Genoeg om te ontdekken in alle soorten en maten. Erg goed georganiseerd ook met leuke dingen om te winnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdQdqYqFF_7Z2y5njhspe6zWwr8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HemieCWffoMfe0HofO2HuSwu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaIwkOtcqxreS4AWeeQLn1zlRbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vRwinfEx8FV6WbcJkkYlBYs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFuMGmy3N2CkRX1N10n1VVxFZso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5TwTdqmoACWPh6Cgl6vXomh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fx5QD5pC-POGxCNHunTmUd2LkGc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5zP3n4mFuHMzlRkX7dMalvL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
ricjuh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Tot nu alleen met alu, pc of poly plate gewerkt.. En ik merkte dat in de reviews soundtest het scherpe geluid van de FR4 me wel beviel. Dus vandaar voor de FR4 gegaan ;)
Nou, ik heb het erop gewaagd. Eén keer een écht goede kopen. xD

Edit: mag ik dan nog zo vrij zijn om advies te vragen voor leuke nieuwe switches?

Wat ik al heb:

Gateron Browns (vind ik te los en wiebelig, tactile prima)
Gateron Yellow Pros (tot nu toe mijn favoriete switch)
Koalas (beter dan Browns, maar ik vind ze nog steeds te licht)
Boba 4TUs 67g (fijn, maar in de praktijk vind ik ze zwaar)

Ik denk aan Durock Piano's, maar ik sta echt voor alles open. :) Ik heb SA toetsen dus ik ga voor de diepe thock.

Thanks!

[ Voor 39% gewijzigd door Arachas op 12-06-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 22:44

Flapmo

and back is gigi!

Als ik de foto's van de meet up zie is het toch wel balen dat ik andere verplichtingen had die dag :(. Volgende keer proberen de agenda vrij te houden hier!

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:53
superbok schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:44:
De meet up was inderdaad erg leuk, kijk al uit naar de volgende keer die nog groter schijnt te worden. Enorm veel verschillende soorten borden, van high end tot budget of van old school tot nieuwe prototypes. Genoeg om te ontdekken in alle soorten en maten. Erg goed georganiseerd ook met leuke dingen om te winnen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah stond jij recht voor de bar met die Mode65 met die GMK WoB Katakana? Dan hebben wij nog een tijd staan praten over jouw bordjes :+

Zo zie je maar dat het toch heel anders is als niemand een naamkaartje heeft. Tip voor volgende keer haha :+

Ik vond het ook een geslaagde dag. Hopelijk is de opkomst bij de volgende meetup nog groter dus nog meer vergelijkingsmateriaal! _/-\o_

Leuk jou ook even gezien te hebben @Cebby Weet ik ten minste tegen wie ik praat aan de andere kant van de computer

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Cebby @superbok @YaaD Ziet er leuk uit en klinkt gezellig! Zat me zaterdag nog af te vragen of dat niet bijna was maar was dus zaterdag :+

Helaas andere verplichtingen maar wellicht een volgende keer :)

Nog wat kleine sidemotes hier:
Alpaca's op de QK65 klinken prettiger dan verwacht :9

KTT Strawberry's Vs Rose was een interessante vergelijking. Zoals verwacht/gehoopt zijn de Strawberry's lubed een stuk smoother dan de lubed Rose's. Qua geluid blijf ik voorkeur geven aan de Rose die veel emer 'poppy'/levendiger klinkt. De Strawberry's klinken meer muted zoals een Black Ink maar dan niet zo erg als de Ink.
Tot nu toe gemengd gevoel bij de Strawberry's want ze excelleren eigenlijk nergens in, ze zijn smooth maar er zijn smoothere, ze zijn iets diep/muted maar niet zo erg als andere switches. Anders gezegd kun je ook zeggen dat het relatief goedkope allrounders zijn dus :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Arachas schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:18:
[...]

Nou, ik heb het erop gewaagd. Eén keer een écht goede kopen. xD

Edit: mag ik dan nog zo vrij zijn om advies te vragen voor leuke nieuwe switches?

Wat ik al heb:

Gateron Browns (vind ik te los en wiebelig, tactile prima)
Gateron Yellow Pros (tot nu toe mijn favoriete switch)
Koalas (beter dan Browns, maar ik vind ze nog steeds te licht)
Boba 4TUs 67g (fijn, maar in de praktijk vind ik ze zwaar)

Ik denk aan Durock Piano's, maar ik sta echt voor alles open. :) Ik heb SA toetsen dus ik ga voor de diepe thock.

Thanks!
Ik ga voor de Oil Kings bij mijn QK65:

https://candykeys.com/product/gateron-oil-king-switch

Zaterdag een zakje Tecsee Ruby switches binnen gekregen, dus die gaan we binnenkort luben en testen in de NK65 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_t45h9Mb-MpxlZJrU7hwPp2gtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9HVutftdemRuvkaxBUUnPwu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door ricjuh op 13-06-2022 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YaaD schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:31:
[...]

Ah stond jij recht voor de bar met die Mode65 met die GMK WoB Katakana? Dan hebben wij nog een tijd staan praten over jouw bordjes :+

Zo zie je maar dat het toch heel anders is als niemand een naamkaartje heeft. Tip voor volgende keer haha :+

Ik vond het ook een geslaagde dag. Hopelijk is de opkomst bij de volgende meetup nog groter dus nog meer vergelijkingsmateriaal! _/-\o_

Leuk jou ook even gezien te hebben @Cebby Weet ik ten minste tegen wie ik praat aan de andere kant van de computer
Klopt ja haha, inderdaad wel lastiger zonder naamkaartjes etc, moet je maar net het bord van die persoon kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klopt ja haha, inderdaad wel lastiger zonder naamkaartjes etc, moet je maar net het bord van die persoon kennen.
Geloof er niks van dat jij er maar 1 hebt... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:57:
Mini GoT Keeb meet geen idee? Koffie paar borden en klaar :+
Heb nog een berg doorzichtig plastic showroom bordjes om bij toetsenborden te zetten.
En ik houd wel van een bakkie pleur.... (y)
Kan wel wat bonen en me 60+ jaar oude koffie molen meenemen :P

[ Voor 16% gewijzigd door ParaNoja op 13-06-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:40:
[...]

Geloof er niks van dat jij er maar 1 hebt... :o
Valt best mee op het moment, “maar” drie stuks (en misschien ook een aantal onderweg/ besteld :+ )
sapphire schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:57:
Mini GoT Keeb meet geen idee? Koffie paar borden en klaar :+
Leuk idee! En voordeel van een klein clubje is dat we geen ruimte hoeven te huren. Ergens in de randstad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:15:
3 valt me nog alles mee eigenlijk.
Komt voornamelijk door de wachttijd van alles. Heb er 4 in de bestelling staan maar ook een aantal dingen verkocht….. en dan ook nog een zooitje aan keycaps die ooit komen. Houd alles netjes bij in een spreadsheet en toen ik het laatst bekeek, was het toch iets meer dan ik allemaal dacht 8)7
Maarja, je hobby mag best wat kosten als daar ruimte voor is vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit dat bij qwerty keys? Is tax included of niet? Want als het 40 dollar shipping is en dan ook nog tax is de qk65 eigenlijk niet eens zo'n prachtig bordje meer dan wacht ik wel tot er weer wat langskomt wat ik interessanter vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 02:07:
Hoe zit dat bij qwerty keys? Is tax included of niet? Want als het 40 dollar shipping is en dan ook nog tax is de qk65 eigenlijk niet eens zo'n prachtig bordje meer dan wacht ik wel tot er weer wat langskomt wat ik interessanter vind.
Alle kosten zitten er al bij, alles wat je nu betaald, is het volledige bedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07 15:35
Cebby schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:32:
Ik zie informatie over een tweede ronde voor de QK65. Ze hebben ook wat dingen aan de kleuren veranderd zo te zien, en je kunt zelf je combinatie maken volgens mij.

Misschien ook iets voor @Generaal Pep als je nog op zoek bent naar pastel groen :)
Dat de nieuwe groupbuy van de QK65 gestart is, is mij ook niet ontgaan dankzij dit topic. Dankzij bovengenoemde tweaker is dit bord op de verlanglijst van zowel mij als mijn vriendin geplaatst. Nogmaals, mijn dank aan @Cebby en de actieve tweakers in dit topic die vermeldden dat de groupbuy vrijdag is gestart.

Voor mij een witte met goude en voor mijn vriendin een pastelgroen met goud bord.

Kijk er enorm naar uit om de borden te ontvangen en er mee aan de slag te gaan. Alle onderdelen helemaal tweaken totdat het geluid en gevoel helemaal naar onze wens is! :*)

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Ik zie dat versie 4 van de infographic uit de TS uit is gebracht.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
**V4.0 CHANGELOG:**

* Updated layout with new color scheme. Many of you requested a change so that you could match it with your desk setup. Here you go, it is based on the most requested palette. Why not a dark mode? It would be extremely difficult for you to print it on fabrics, mainly because of small text size which would blend with dark background
* The visual representations in “Keyboard” section have been fixed
* Common materials in “Case” section have been adjusted
* Ranking of materials in “Plate & PCB” section have been corrected
* Keycaps design have been updated
* Correction of various typos and misalignments
* Other small adjustments to the layout

Is dat iets om de TS mee te updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 02:07:
Wat @superbok zegt, het is inc BTW dus na betaling ben je klaar qua kosten….. tot je weer wat anders moois ziet :+

@dnzm volgens mij is de hele Te outdated en moet hoognodig bijgewerkt worden.
Heb al eens gedacht om te vragen of ik mede auteur kan worden maar ken mezelf dan schiet het er weer bij in :(

Edit: bedenk me net dat ik nog een FR4 plate voor de KBD67L in bestelling heb staan. Zie dat de verwachting is dat de lavender versie deze maand uitgeleverd word dus hoop dat de plate dan ook komt.
Nu nog kijken wat ik er mee ga doen :+

[ Voor 32% gewijzigd door sapphire op 15-06-2022 20:28 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@dnzm Je was me net voor, wordt aangewerkt!

@sapphire Je hoeft niet mede auteur te zijn... Je kunt @Natsu een pm sturen met je update. 8)
O, ja, en vond je na mijn post nog steeds dat overclocken niet meer moeite waard is? :P En das gewoon in de case, in de woonkamer.

Dit is de update:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9r3Zc4r5REMMN8CzrSTxzQrBKDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGFdP8o8JVvnT0El3K22YzV0.jpg?f=fotoalbum_large

*post voor de update van TS

[ Voor 24% gewijzigd door ParaNoja op 15-06-2022 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:49
Ik heb al even het topic doorgezocht en zag dat er een aantal van jullie een Moonlander van ZSA hebben. Hoe bevalt jullie deze? Ben op zoek naar verlichting voor mijn tennisarm(en). En deze blijft naar boven komen als een goede oplossing. ( icm fysio wat ik al doe natuurlijk).

Nu is de prijs en return policy wel een hekelpunt om te zeggen bestel het wel even op de gok.

[ Voor 14% gewijzigd door Tim____ op 16-06-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:44
Beginnend mechanisch toetsenbord gebruiker hier. Sinds een weekje een HP GK100f. Het is misschien niet high end oid, maar voor mij een mooi bordje om eens te proberen en als het niets is, dan is er nog geen man overboord, maar moet zeggen dat ik het wel heel erg prettig vind werken.

Ik ben nu een beetje aan het rond kijken naar een beter bordje, maar loop meteen tegen iets aan wat ik van te voren wel getest wil hebben. Er zijn verschillende type switches. Op het HP bordje zitten op dit moment blue, maar zou overige switch smaken eens aangeraakt willen hebben zodat ik weet welke richting ik op zou willen.

Hoe hebben jullie de verschillende switches getest zonder ze meteen eerst te bestellen? Gewoon in een winkel getest, of bij kennissen (niet veel met mechanisch keyboard), maar allemaal is dan even 5 tot 10 minuten testen, zonder dat je er echt mee werkt, weet je niet direct of het bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 07:02
ge-flopt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:12:

Hoe hebben jullie de verschillende switches getest zonder ze meteen eerst te bestellen? Gewoon in een winkel getest, of bij kennissen (niet veel met mechanisch keyboard), maar allemaal is dan even 5 tot 10 minuten testen, zonder dat je er echt mee werkt, weet je niet direct of het bevalt.
Als je de blue switches OK vind dan vind je tactile switches prettig.
Zelf vind ik tactile ook prima omdat ik alleen tekst type en geen games speel.

Ik heb weinig uitgeprobeerd maar ben van reviews uitgegaan.
Daar kwam de Boba U4t telkens als één van de beste uit en die heb ik maar gekocht.
Voor mij direct de perfecte switch die zijn reputatie waar maakt.

Je kunt ook een test set bestellen met een aantal verschillende switches die je uit kunt proberen bij diverse webshops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben begonnen met een ducky met mx browns, dat viel zwaar tegen. Toen heb ik een kailh tester gekocht, daar gekozen voor de box burnt orange switches. Vervolgens vooral reviews gaan lezen en onder andere Boba u4t gekocht. Verder gewoon op de gok iets betaalbaar halen (deels tweedehands) of hier en daar wat losse switches besteld. Kprepublic heeft op aliexpress bijvoorbeeld vrij veel switches per stuk te koop. Ook een keer een kant en klaar bordje overgekocht (nk65 milkshake), daar zitten dan ook weer andere switches in om te proberen. Keygem verkoopt ook tester met vrijwel volledig vrije switch keuze dacht ik.

Zelf zou ik nu zeggen, begin met een tester van Akko op mogelijk hun eigen site of anders kprepublic. Dat zijn betaalbare switches om mee te beginnen, maar zijn voor het geld zeker niet verkeerd.

Edit: de planning is dat er eind dit jaar of begin volgend jaar weer een keyboard gathering is (max 500 man), beter dan dat wordt het niet. Daar zul je echt veel kunnen proberen en ervaringen van anderen horen.

[ Voor 11% gewijzigd door MatthijsBoog op 16-06-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Groesjenka schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:26:
[...]

Tja ik ben ook begonnen met tactiles omdat ik die eens geprobeerd had en wel OK vond, toen ik na meerdere sets eens Linears probeerde vond ik die ook heerlijk. Dus omdat je A fijn vind betekend het niet dat B ook fijn of fijner is :+
Net zoals gamen op tactiles prima gaat en typen prima op linears.
Als je bv e-sports of wat meer competitief gamed dan is een switch zonder weerstand en die wat lichter is wel fijn generaliserend gezegd. Ik speel alleen offline en meer openworld games en vond gamen met Boba U4S gewoon prima gaan.

Bij typen is dan vaak de theorie dat je door de feedback van de bump niet hoeft te bottomen, sneller kan stoppen met de beweging en dus sneller kan typen. Bottom je sowieso toch wel net als ik maakt dat geen klap uit, al vind ik een goede bump ook gewoon fijn.

Al met al blijft het vooral een kwestie van voorkeur en toch proberen. Veel mensen beginnen met proberen van de basic Blue, Red of Brown zodat je een beetje gevoel hebt waar je voorkeur ligt.

Van zowel Clicky, Linear als Tactile (resp vaak Blue, Red en Brown) is er op elk vlak nog variatie/meer mogelijk. Om bij de Blue te blijven kun je een hardere klik willen, stevigere click of juist een lichtere/zwaardere aanslag. Bijna alles is wel mogelijk maar begin bij het begin zou ik zeggen.

@ge-flopt Mocht je gelijk wat meer willen kun je zoals gezegd bij KPrepublic losse switches bestellen en Mykeyboard.eu en Keygem en Akko hebben leuke testersetjes beschikbaar voor redelijke prijzen.

Pest bij reviews van switches is vaak wel dat ze regelmatig ingehaald zijn door de tijd, wat in 2019 een geweldige budget switch was heeft ondertussen al een opvolger en 5 concurrenten er bij gekregen bijvoorbeeld :+

offtopic:
@ParaNoja
Wel goed lezen wat ik zeg hè, tov een goed afgestelde boost vind ik een OC inderdaad nog steeds wat onzinnig tegenwoordig. Als je PBO/PBO2 goed afstelt is de handmatige OC vaak maar enkele 100Mhzen hoger. Bij mijn 1800X was het 100Mhz en bij mijn 3700Mhz 200Mhz ofzo, nou heb ik sowieso altijd pech in de silicon lottery dus met een betere chip is de winst wellicht hoger.
Maar 200Mhz op 8cores (16 threads) van 4500Mhz naar 4700Mhz is op papier leuk, in sommige benchmarks meetbaar maar persoonlijk vond ik het bij de dingen waar ik mijn PC voor gebruik niet de moeite. Helemaal niet tov extra verbruik en koeling.
Dus mijn 3700X is de eerste CPU sinds 1998 die ik niet handmatig geOCed heb ;)
Stock met een boxed koeler tov een goede OC kan wel de moeite zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door sapphire op 16-06-2022 15:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Groesjenka schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:26:
[...]

Ik heb weinig uitgeprobeerd maar ben van reviews uitgegaan.
Daar kwam de Boba U4t telkens als één van de beste uit en die heb ik maar gekocht.
Voor mij direct de perfecte switch die zijn reputatie waar maakt.

Je kunt ook een test set bestellen met een aantal verschillende switches die je uit kunt proberen bij diverse webshops.
De Akko Jelly Purple is een zeer fijne tactile switch voor een zacht prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Oja... Iemand vroeg pas naar PBT keycaps met shine through.... Die komen binnenkort in het assortiment bij Akko... Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Voor de mede-QK65 kopers... moet je er ook nog apart stabs bij halen ergens? Tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Arachas schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:31:
Voor de mede-QK65 kopers... moet je er ook nog apart stabs bij halen ergens? Tips?
Nee, de Owl stabs die ze mee sturen zijn dikke prima wat ik heb vernomen.

Vandaag weer een setje switches binnen gekregen:
Yellow v2 van Gateron:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0N2a-WUNSLqlo363K6SfShBxtDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awfxob2pRLNtnqNteCj0WL66.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een verschil in beleving met zo'n doos en strik ipv een plastic zak met switches :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
ricjuh schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Yellow v2 van Gateron:

[Afbeelding]

Wat een verschil in beleving met zo'n doos en strik ipv een plastic zak met switches :P
Mooi mooi!

Ik heb momenteel Gateron Yellow Pros op mijn dagelijkse bordje en ik vind ze heel fijn. Geen idee of ik v1 of v2 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pro Yellows zijn een waardige opvolger van de gewone. Erg fijne switches, staan ook nog op mijn budget lijstje…. Nog meer in dat segment :+

@Arachas De owllabs stabs die er bij zitten zijn echt heel fijn. IMHO beter dan Durock V2’s!

Kwam er gisteren achter dat ik nog een complete set V2’s heb liggen :+

Ook de Strawberry’s uit elkaar gehaald, drama!
De behuizingen zijn zo strak dat de pootjes wijd gaan maar de top er gewoon op blijft :+ Ik heb een mini schroevendraaiertje moeten gebruiken om de helften van elkaar te wippen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07 15:35
ricjuh schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Yellow v2 van Gateron:

[Afbeelding]

Ik kan beamen dat de owl stabs goeie stabilizers zijn.

In mijn/onze voorbereidingen voor de QK65 heb ik een paar verschillende setjes stabilizers gekocht. Op internet had ik begrepen dat goede stabilizers een goed bord top maken.

Een testplaat gekocht + durock v2 + owl stabs v2 + C3 Equalz v3. Deze heb ik op de testplaat naast elkaar geinstalleerd + een setje standaard stabs van Keychron die ik uit een Q3 heb getrokken.

Toen ben ik gaan testen welke stabs (standaard, geen lube, geen holee mod, niks) het minste ratelde en het soepelste bewogen. Dan kwam ik tot het volgende lijstje (1 de beste 4 de slechtste):
1. C3 Equalz V3 (gekocht bij keygem)
2. Owl stabs v2 (bij candykeys vandaan)
3. Standaard Keychron Q3 stabs (alle lube die er standaard op zat eraf gewassen voor het testen)
4. Durock V2 (bij candykeys vandaan)

Daarna de set C3 equalz v3 helemaal gemod en op een Q3 bord geinstalleerd, wat een verschil zeg! Ik zou die set iedereen aanraden.

De Owl stabs v2 zitten niet ver van de c3 equalz vandaan. De owl stabs v2 (standaard, geen mods) ratelen alleen iets meer.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:28

muhda

Time & Space traveler

muhda schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:05:
Ook een bordje van Ali Express besteld (Libra Mini) voor een budget build, alleen heb ik weer een soort van keuze stress om te kijken welke (budget) stabs en switches ik wil gebruiken.
Deze week eindelijk de Libra Mini binnengekomen voor een budget build.
Ben er gelijk er mee in de weer gegaan, ook al had ik mezelf beloofd dat niet te doen. Kwaliteit is matig/voldoende :X , tijdens het bouwen wat stukken van acrylic stuk geschroefd. Gelukkig is het maar als demo/test bedoelt. Zal later kijken of ik zelf een case ervoor kan maken. Built is met Durock v2 stabs en Oil Kings (typen erg lekker trouwens). Als 40% mij bevalt, misschien bestel ik later dit jaar een bolt alice 40% van LazyDesigners.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udVRXZyheMeuySRVlVmRo6WnCaA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lsl2oVmyQe9QKRvm99k8h5hf.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Sjy_X3fWp0lLecd6TFjglTJ4fE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbM7H38fqQM2aZ00ywPGPfOg.jpg?f=fotoalbum_medium

Bij mijn Ergodox heb ik de handdoek maar neergegooid, ik krijg de ping en hol geluid niet uit die keyboard.
Typt erg goed door dat het een split ergo is met boba switches. Maar al mijn alice keyboards klinken veel fijner. Even kijken of Dygma Defy van Dygma goed gereviewed wordt en aanpasbaar is. Dan wellicht die bestellen wanneer die beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over stabs gesproken. Keygem heeft van de week een lading TX stabs binnen gekregen. Heb er al veel over gelezen en over het algemeen was dat de nieuwe favoriet in de community. Dus toen ze weer beschikbaar waren, gelijk een setje gekocht. Voordeel van TX is dat ze ook stabs hebben voor 1.2 mm pcb's, waardoor je geen shims hoeft te gebruiken voor de 1.6 mm stabs. Van de week binnen gekregen, maar nog geen bord om ze op te testen. Maar ziet er netjes uit en wires lijken rechter dan van Durock. Maar nadat ik laatst een setje C3 ben gaan gebruiken, heeft Durock sowieso niet meer mijn voorkeur. Al hoe wel het bij stabs denk ik ook gewoon hit or mis is. Als je wire niet recht is, wordt het sowieso lastig, zelfs nadat je ze balanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

muhda schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:55:
[...]

Deze week eindelijk de Libra Mini binnengekomen voor een budget build.
Ben er gelijk er mee in de weer gegaan, ook al had ik mezelf beloofd dat niet te doen. Kwaliteit is matig/voldoende :X , tijdens het bouwen wat stukken van acrylic stuk geschroefd.
Voor het geld zou ik hopen dat de kwaliteit iets meer dan "voldoende" is, matig is acceptabel voor een TES68 van een paar tientjes, maar 100 of meer, dat zou naar mijn mening iets meer moeten kloppen.

Desondanks: ziet er alleszins appetijtelijk uit! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kon het niet laten, toch maar een qk65 besteld met bluetooth en een pom plate. Ook gelijk 10 euro aan paypal koers kosten erbij, maar dat is dan maar zo. Nu mijn kbd67 mkII nog zien te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 01:43
Tweakriez schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:35:
[...]

Ook jij graag gedaan voor de kortingscode. Ook mooi de compacte versie! Met de Akko cloud driver kan je inderdaad makkelijk toetsen wijzigen. Waarschijnlijk krijg je ook gelijk een nieuwe firmware binnen zodra je deze installeert.
Bedankt, beetje late reactie :P :

Even een mini-review:

Fijn bordje, WIFI is ook handig -zeker als ik wat apparaten aan de laptop heb hangen en geen vrije USB poorten heb- die Jelly Purple tactile switches typen lekkerder dan de Pink en ASA profiel is ook fijner dan OEM. De batterij van de WIFI gaat zo'n 2 weken mee en er gaat een LEDje blinken bij laag batterij niveau.

Nadeel is ontbreken van F toetsen en b.v. functietoetsen als prinstscreen, voor sommige toepassingen merk ik dat wel.

Een vergelijking qua grootte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XPslhkKBN9JKL_bDLaDuVhslr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHOGrhxxfEVyLXw4ksBDCjAA.jpg?f=fotoalbum_large

Akko 3087 (TKL) vs Epomaker EP84 (75%) vs AKKO 3068B (65%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnXZgfOp1vzld3vd_FyY2MvsSW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Q5gQEE5mshfZRTkfOJcdQEq.jpg?f=fotoalbum_large

3087 TKL met andere keycaps (Tai Hao England Blue ABS Double-Shot ABS, OEM profile)

Inmiddels doe ik ook mee met een GMK group buy voor een keycap set wat inhoudt dat ik al een smak geld heb betaald voor iets dat over 1.5 jaar -hopelijk- wordt geleverd. Tenzij de MOQ niet wordt gehaald dan gaat het feest niet door kennelijk. Ik denk dat dit qua prijs/kwaliteit mijn slechtste aankoop ooit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Mooi om te lezen dat alles goed bevalt! Die TKL is ook erg mooi in het retro design imho. Ik vind de Jelly purples ook echt heerlijk typen. Ik hoop binnenkort weer iets leuks voor Akko te testen. Ik heb een aviator kabel in black and gold van ze maar ik gebruik idd het toetsenbord nu ook wireless. Werkt prima.

In de toekomst wellicht voor mij ook een kleiner bordje er bij voor bij m'n chromebook.

Mocht je weer iets bestellen bij Akkogear dan kan je de code weer gebruiken voor korting. Waarschijnlijk verandert deze binnenkort wel maar ik krijg dan weer een nieuw om te delen.

Veel plezier met je bord! Oja en group buys... Daar hou ik mezelf ver vandaan haha.

UPDATE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dNpcPVh1mVotvq6adX9rkpBMDk=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/DZ32Z6W8vz6mN7dIXk6i38R0.webp?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebbers van de altijd uitverkochte ALICE van Akko... deze is zojuist net gedropped: een solid version met een hele vette onderkant! :o :o :o https://akkogear.de/colle.../alice-plus-blue-on-white

(Ook hierbij is spam spam :o )
Modbreak:Dat je een bepaald toetsenbord leuk vindt is prima, maar om steeds met posts over dezelfde shop te komen en steeds met je kortingscode te schermen gaat de grens van spam over.

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 20-06-2022 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb ze allebei geprobeerd op de meetup. Korbs is een standaard Jwk switchje. Ttc wilds waren echt chill, zelfs stock unlubed. Best impressed.

Was zelf vorige week aan het twijfelen om ze (ttc wild) te kopen. Maar het geld is nu wel even op na een weekend pinkpop en een middag motorkleding shoppen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

OMX2000

By any means necessary...

Ik kreeg net een berichtje via PostNL app dat ik inklaring moet betalen. Gaat om de Keychron K8 Pro. Ik mocht 4,71 aftikken. Valt me heeel erg mee. In de app staat ook de melding dat ik het pakketje over 5-7 dagen kan verwachten.

Vat het niet op als een status update. Maar ik ben positief verrast over hoe dit afgehandeld wordt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:44:
Ik heb ze allebei geprobeerd op de meetup. Korbs is een standaard Jwk switchje. Ttc wilds waren echt chill, zelfs stock unlubed. Best impressed.

Was zelf vorige week aan het twijfelen om ze (ttc wild) te kopen. Maar het geld is nu wel even op na een weekend pinkpop en een middag motorkleding shoppen :p
Over beide kan ik weinig echt goede reviews vinden.

Korbs is dus een JWK met leuke marketing? Zo jammer weer aangezien er al een tig JWK-met-leuk-kleurtje zijn. Allemaal een beetje een eenheidsworst aan het worden qua eigenschappen en niet eens goedkoop ofzo :?

Wilds kan ik her en der wel erg positieve geluiden van vinden maar waar ik die qua geluid nou moet plaatsen weet ik nog niet helemaal. Ja super smooth maar verder....?
En het gewicht bij de de Wilds is wat vaan, ze geven de force bij 'actuation' aan maar hoe zwaar ze zijn ivm andere switches is niet heel duidelijk :?

Beschrijving van Cebby: Motors, Muziek en Mechs 8)

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 21-06-2022 09:56 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:40:
[...]

Over beide kan ik weinig echt goede reviews vinden.

Korbs is dus een JWK met leuke marketing? Zo jammer weer aangezien er al een tig JWK-met-leuk-kleurtje zijn. Allemaal een beetje een eenheidsworst aan het worden qua eigenschappen en niet eens goedkoop ofzo :?

Wilds kan ik her en der wel erg positieve geluiden van vinden maar waar ik die qua geluid nou moet plaatsen weet ik nog niet helemaal. Ja super smooth maar verder....?
En het gewicht bij de de Wilds is wat vaan, ze geven de force bij 'actuation' aan maar hoe zwaar ze zijn ivm andere switches is niet heel duidelijk :?

Beschrijving van Cebby: Motors, Muziek en Mechs 8)
Heb ook de Wilds getest op de meet, en recent ook gekocht in een switch sample pack. Erg stabiel en leuke switches, maar zou ze wel altijd spring swappen voor iets zwaarders. 42 gram is mij iets te licht. Kwam zelf deze toen tegen van theremingoat. Ben dus ook zelf over het algemeen positief, en ook andere. Waren paar dagen in de aanbieding bij mykeyboard en toen erg getwijfeld of ik ze ging kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachas
Op jullie aanraden, en ook dat van anderen, Oil Kings besteld. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grmz die Strawberry’s….
1 switch te weinig geleverd en 1 defecte met de leaf die dubbel geklapt is.
Shop wil geen nieuwe sturen maar alleen $2 vergoeden….maarja dan heb ik switches te kort :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik koop er van sommige überhaupt maar 30, omdat ik modifiers en soms zelfs cijfers andere switches wil hebben en het weer goedkoper switches ontdekken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 22:44

Flapmo

and back is gigi!

superbok schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:56:
Over stabs gesproken. Keygem heeft van de week een lading TX stabs binnen gekregen. Heb er al veel over gelezen en over het algemeen was dat de nieuwe favoriet in de community. Dus toen ze weer beschikbaar waren, gelijk een setje gekocht. Voordeel van TX is dat ze ook stabs hebben voor 1.2 mm pcb's, waardoor je geen shims hoeft te gebruiken voor de 1.6 mm stabs. Van de week binnen gekregen, maar nog geen bord om ze op te testen. Maar ziet er netjes uit en wires lijken rechter dan van Durock. Maar nadat ik laatst een setje C3 ben gaan gebruiken, heeft Durock sowieso niet meer mijn voorkeur. Al hoe wel het bij stabs denk ik ook gewoon hit or mis is. Als je wire niet recht is, wordt het sowieso lastig, zelfs nadat je ze balanced.
Die had ik toevallig ook besteld om eens te proberen. :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5KkGW-4R4qC9nuf-OfWqcjPceU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwoY9fmgM7LBi6x3T265A1Yl.jpg?f=fotoalbum_large

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OMX2000 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:29:
Ik kreeg net een berichtje via PostNL app dat ik inklaring moet betalen. Gaat om de Keychron K8 Pro. Ik mocht 4,71 aftikken. Valt me heeel erg mee. In de app staat ook de melding dat ik het pakketje over 5-7 dagen kan verwachten.

Vat het niet op als een status update. Maar ik ben positief verrast over hoe dit afgehandeld wordt.
Dat kan flink tegenvallen kan ik uit recente ervaring melden. Na die melding een melding dat ik het "morgen" kon ontvangen. Dat werd 5 dagen later.

Niet dat ik zoveel haast had, maar ik word moe van niet ingeloste verwachtingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

dion_b schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:45:
[...]

Dat kan flink tegenvallen kan ik uit recente ervaring melden. Na die melding een melding dat ik het "morgen" kon ontvangen. Dat werd 5 dagen later.

Niet dat ik zoveel haast had, maar ik word moe van niet ingeloste verwachtingen.
Ik heb hem inmiddels binnen. Dus dat valt enorm mee. Ik had hem door die inschatting pas na het weekend verwacht.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OMX2000 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:49:
[...]

Ik heb hem inmiddels binnen. Dus dat valt enorm mee. Ik had hem door die inschatting pas na het weekend verwacht.
Mooi. Ik ondertussen ook. Misschien het delen waard...

Klein cadeautje dat ik mezelf gunde toen ik vorig jaar nieuwe baan kreeg ;)

De doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgC-ekzaArtyTb3E4ZLJ-gkSzos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKqiF7nE3DwyS8gy0WkN1lEh.jpg?f=fotoalbum_large

Naakt uit verpakking - allemaal veertjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xUiGLy48gmw1HeQQV-Aky2cba4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOaY0Vpl0bn0XcZxWONZjWC5.jpg?f=fotoalbum_large

Met bijbehorende caps:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5wu12-8sxGpeZSXCw57DYrFrHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B16nsf2vhV6pALNWWrmFxuWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Een stel enthousiastelingen heeft na 35 jaar weer tijdelijk de productie van IBM Model F borden hervat. Je kon kiezen uit originele F77 en F62 borden, en veel slankere moderne 'ultracompact' varianten. Ik koos de ultracompact F77 met originele 'pebble' keycaps, maar ook een set blanco zwarte.

Model F is de op één na meest legendarische clicky spring design, met capacitieve buckling springs. Het typt lichter dan de bekendere (spring-over-membrane) Model M, maar met een iets meer uitgesproken metallisch geluid. Door capacitieve techniek heeft het inherent NKRO, en het typt subliem.

Mogelijk kun je bij interesse nog eentje scoren op modelfkeyboards.com , maar hou rekening met zeer hoge prijs en dus meer dan een jaar levertijd. Ondertussen zijn de bedenkers bezig met volgende uitdaging: een nieuwe beamspring.

* dion_b heeft van het weekend op een IBM 5100 getypt en snapt opeens waar iedereen zo lyrisch over doet :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

dion_b schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:34:
[...]

Mooi. Ik ondertussen ook. Misschien het delen waard...

Klein cadeautje dat ik mezelf gunde toen ik vorig jaar nieuwe baan kreeg ;)

De doos:
[Afbeelding]

Naakt uit verpakking - allemaal veertjes:
[Afbeelding]

Met bijbehorende caps:
[Afbeelding]

Een stel enthousiastelingen heeft na 30 jaar weer tijdelijk de productie van IBM Model F borden hervat. Je kon kiezen uit originele F77 en F62 borden, en veel slankere moderne 'ultracompact' varianten. Ik koos de ultracompact F77 met originele 'pebble' keycaps, maar ook een set blanco zwarte.

Model F is de op één na meest legendarische clicky spring design, met capacitieve buckling springs. Het typt lichter dan de bekendere (spring-over-membrane) Model M, maar met een iets meer uitgesproken metallisch geluid. Door capacitieve techniek heeft het inherent NKRO, en het typt subliem.

Mogelijk kun je bij interesse nog eentje scoren op modelfkeyboards.com , maar hou rekening met zeer hoge prijs en dus meer dan een jaar levertijd. Ondertussen zijn de bedenkers bezig met volgende uitdaging: een nieuwe beamspring.

* dion_b heeft van het weekend op een IBM 5100 getypt en snapt opeens waar iedereen zo lyrisch over doet :P
Heel erg gaaf!!!! Ik hoop dat ze ze blijven bouwen en ik denk dat ik er op termijn ook nog wel een koop.

Pagina: 1 ... 93 ... 158 Laatste