Ik heb vroeger veel getypt op een Microsoft Natural keyboard, maar toen ik die laatst weer mee nam naar de zaak vond ik die toch te lomp en de aanslag te zwaar. Ik typ nu thuis op een Microsoft Wireless comfort keyboard (niet gespleten, maar wel licht gebogen) met ANSI layout, en op het werk op een Logitech K520 met ISO layout. Ik heb geprobeerd een voorkeur aan te wijzen, maar kwam er achter dat ik op beide prima kan typen. De toetsen van de Logitech beginnen echter te vervagen, dus wordt het nu echt tijd voor een vervanger.
Na lange tijd verlekkerd in dit topic mee te lezen ben ik deze week eens serieus gaan kijken naar een mechanisch toetsenbord.
Ik heb enkele jaren terug al zitten kijken naar de Keychron K5 borden, aangezien die low profile zijn en een 100% layout. Ik wil per se een numpad omdat ik veel in Excel werk, en ik vind een 96/98% vaak iets te opgepropt. Daarnaast heb ik rechts van mijn toetsenbord een trackball liggen, en ligt de muis links, dus hoef ik niet per se een heel compact toetsenbord te hebben.
Ik vind het Keychron K10 HE Special Edition bord erg mooi, en had die al bijna aangeschaft, maar stuitte net na nog veel meer rondkijken in dit topic (met onder andere interessante opties als de Nuphy Air 100 V3, Keychron V6 Ultra, Kisnt KN104 en CHERRY KW X ULP) op dit bord:
Keychron K5 Ultra 8K Wireless Custom Mechanical Keyboard
Die tikt volgens mij al mijn boxen:
- low profile
- 100%
- mooi uiterlijk (net als de K10 HE)
- volumeknop
De prijs was te doen (al is het natuurlijk afwachten of er nog inklaringskosten bij komen), dus ik ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen als eerste mechanische toetsenbord.