Around here, something radiates. (Counting Crows)
Een tijdje geleden een post gemaakt over mijn Kisnt KN104, is niet zo fancy als menig ander bordje wat hier voorbij komt, maar desalniettemin ben ik er súper blij mee.
Inmiddels ook een aantal leuke keycap sets op de kop getikt en nu ben ik eigenlijk benieuwd wat voor handige oplossingen jullie hebben bedacht om de keycaps in op te slaan?
Ik wil eigenlijk iets hebben waardoor ik in één oog opslag kan zien welke keycaps welke zijn...
Graag zie ik jullie oplossingen tegemoet!
Inmiddels ook een aantal leuke keycap sets op de kop getikt en nu ben ik eigenlijk benieuwd wat voor handige oplossingen jullie hebben bedacht om de keycaps in op te slaan?
Ik wil eigenlijk iets hebben waardoor ik in één oog opslag kan zien welke keycaps welke zijn...
I, a stranger and afraid in a world I never made...
mijn caps kwamen in een case zoals deze (sorry voor Amazon link)Milo44 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:02:
Een tijdje geleden een post gemaakt over mijn Kisnt KN104, is niet zo fancy als menig ander bordje wat hier voorbij komt, maar desalniettemin ben ik er súper blij mee.
https://monacokeys.de/products/kap-keycap-storage-traysHelloIamAldo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:02:
[...]
mijn caps kwamen in een case zoals deze (sorry voor Amazon link)
Dit zijn ook nette trays
Pura Vida
Ik zit met een probleem met mijn nieuwe toetsenbord en ik kom er even niet meer uit. Ik hoop dat de community raad weet. Ik krijg mijn toetsenbord niet in DFU modus.
Toetsenbord: Dark Project Terra Nova
Firmware: 1.6.1
Wat werk: software.darkproject.eu herkent mijn toetsenbord via USB
Wat werkt niet: Ik kan de firmware niet updaten met QMK Toolbox en ik kan niet verbinden via vial.rocks
Volgens de handleiding moet ik het toetsenbord in wired mode hebben, ontkoppelen, CTRL+ESC ingedrukt houden en dan de USB kabel inpluggen. Als ik dat doe verbindt hij gewoon als HID, niet in DFU modus. Ik heb ESC, SPACE+B, CTRL+ESC, FN+ESC en BACKSPACE geprobeerd, werkt allemaal niet.
Gemini kwam met 2 suggesties:
1: Ontkoppel de interne batterij en plug hem dan in met USB, kan zijn dat de chip niet reset vanwege hoe het aangesloten is. Doe ik liever niet.
2: Vind de hardware RST en een GRND contactpad en sluit die kort met het toetsenbord op USB modus en aangesloten. Dat klinkt al beter.
Toetsenbord opengemaakt, ik zie geen RST+GRND contactpad, ik zie alleen deze 2
Verder geen debugpads/poorten te vinden.
Ik heb me echt rot gezocht maar kan zelf niets vinden wat dit kan bevestigen. Ik wil graag QMK firmware flashen want de standaardfirmware en vooral software.darkproject.eu zijn drama maar verder is het een heel lekker gasket-mounted thocky bordje waar ik wel blij van word
Toetsenbord: Dark Project Terra Nova
Firmware: 1.6.1
Wat werk: software.darkproject.eu herkent mijn toetsenbord via USB
Wat werkt niet: Ik kan de firmware niet updaten met QMK Toolbox en ik kan niet verbinden via vial.rocks
Volgens de handleiding moet ik het toetsenbord in wired mode hebben, ontkoppelen, CTRL+ESC ingedrukt houden en dan de USB kabel inpluggen. Als ik dat doe verbindt hij gewoon als HID, niet in DFU modus. Ik heb ESC, SPACE+B, CTRL+ESC, FN+ESC en BACKSPACE geprobeerd, werkt allemaal niet.
Gemini kwam met 2 suggesties:
1: Ontkoppel de interne batterij en plug hem dan in met USB, kan zijn dat de chip niet reset vanwege hoe het aangesloten is. Doe ik liever niet.
2: Vind de hardware RST en een GRND contactpad en sluit die kort met het toetsenbord op USB modus en aangesloten. Dat klinkt al beter.
Toetsenbord opengemaakt, ik zie geen RST+GRND contactpad, ik zie alleen deze 2
Verder geen debugpads/poorten te vinden.Ik heb me echt rot gezocht maar kan zelf niets vinden wat dit kan bevestigen. Ik wil graag QMK firmware flashen want de standaardfirmware en vooral software.darkproject.eu zijn drama maar verder is het een heel lekker gasket-mounted thocky bordje waar ik wel blij van word