Ik heb een Matias Laptop Pro, in Amersfoort met quiet clicks. Heb ook twee stuks van het 60% keyboard gepreordered. Ben dagelijks in Apeldoorn voor een klus.Lucas_Kun schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:30:
Dus: woont er iemand in de omgeving van Utrecht met Matias switches bij wie ik mag voelen?
Ik ken mensen met topre borden en vind die zelf erg smooth en stil om op te typen maar toch mis ik er iets in, weet niet precies wat als ik eerlijk ben. Maar als je iets zoekt met browns heb ik een bijna nieuwe rapid SI liggen, de stealth editie van de rapid i, erg zeldzaam en gewild online
Persoonlijk vind ik Topre meer naar de rubberdome's neigen (wat ze in principe ook een soort van zijn), maar wel positief. Je zou ook eens kunnen kijken naar de Zealios switches van ZealPC.net.Lucas_Kun schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:30:
Nu komt het: ik lees ook goede dingen over Topres en Matias switches: nog lekkerdere tactile feedback. Vooral deze forcegraphs suggereren dat de Matias idd een grote tactile bump heeft. Maar van de Matias kan ik geen tester vinden.
Rubber / dental band mod is vrij makkelijk inderdaad, maar ik heb de behoefte helemaal niet. Mijn Novatouch is misschien iets luider dan mijn reds met o-rings, maar niet veel.kaesve schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:59:
Er zijn silenced versies die wel significant stiller zijn. De switch zelf maakt geen geluid, maar je hoort wel de toets tegen de bodem tikken, en ook weer een tik als de toets helemaal boven komt. Het klinkt daarbij ongeveer vergelijkbaar als een rubber dome, denk ik. Het schijnt overigens ook niet heel moeilijk te zijn om zelf die silencing toe te voegen, maar ik ben er tot nu toe nog te lui voor geweest.
Ik heb nu zelf op het moment 2x red 1x blue 1x topre en 1x buckling spring, ik vind ze allemaal wel wat hebben, maar mijn daily driver favoriet is de Novatouch met topre. Die voelt gewoon zo snappy omdat de toetsen na het indrukken supersnel weer omhoog komen (debounce). Alleen voor snelle games (Overwatch bijv.) heb ik net iets liever reds, maar meestal niet genoeg om daadwerkelijk van toetsenbord te switchen
Ik lees nog wel eens dat mensen topre vinden lijken op browns of rubber dome, maar dat vind ik absoluut niet. Browns en rubber dome vind ik maar niks, terwijl topre mijn favoriet is.
WEBN & chill (@IBKR)
Precies dat, gebruik de Novatouch momenteel ook als mijn daily driver. Qua favoriet twijfel ik nog tussen Topre en Cherry MX Green, vind ik allebei erg lekker tikken. Wat gaming betreft echter weer MX BlackDeadKennedy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:43:
[...]
Browns en rubber dome vind ik maar niks, terwijl topre mijn favoriet is.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Binnen met blauwe keys. Leuk plankje de indeling is nog wel eventjes wennen maar hij is poezelig klein maar de toetsen zijn wel echt lekker qua aanslagTouchdomex schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:02:
Zojuist ook maar een Ajazz besteld via Ebay. Kijken of het wat is. Eventueel een leuk sleur en pleur plankje.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik moet de mijne met zwarte toetsen nog binnen krijgen van Aliexpress. Dacht 'm eerst voor op 't werk te gebruiken als vervanger van de MX Brown, maar die moeite ga ik niet meer nemen voor de paar weken dat ik er nog zit.
Welke Ajazz had je precies besteld?
Commandline FTW | Tweakt met mate
AK33 met zwarte keycaps en witte verlichting met dus fake cherry Cherry blauw. Als contrast naast mijn Reds en brownsHero of Time schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:16:
Ik moet de mijne met zwarte toetsen nog binnen krijgen van Aliexpress. Dacht 'm eerst voor op 't werk te gebruiken als vervanger van de MX Brown, maar die moeite ga ik niet meer nemen voor de paar weken dat ik er nog zit.
Stiekem vind ik dit best prettig alleen het geluid is wat wennen nu. Oh en de kleine shift rechts wordt ik al bijna gek van.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb de AK48 besteld, een 'normale' TKL. Een rechter shift boeit mij eigenlijk niet zo heel veel, die gebruik ik zelden. Een smalle linker shift, zoals bij de ISO layout, daar word ik knettergek van.Touchdomex schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:22:
[...]
AK33 met zwarte keycaps en witte verlichting met dus fake cherry Cherry blauw. Als contrast naast mijn Reds en browns
Stiekem vind ik dit best prettig alleen het geluid is wat wennen nu. Oh en de kleine shift rechts wordt ik al bijna gek van.
Ben benieuwd hoe die jou bevalt dan. Ik heb hem gewoon gehaald voor de fun en erbij want hij is net 35 euro om hiernaartoe te halen dus dan zou je het bijna gewoon doen om als random sleur en pleur plankje mee te nemen.Hero of Time schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:28:
[...]
Ik heb de AK48 besteld, een 'normale' TKL. Een rechter shift boeit mij eigenlijk niet zo heel veel, die gebruik ik zelden. Een smalle linker shift, zoals bij de ISO layout, daar word ik knettergek van.
Bouwkwaliteit is wat je ervoor betaalt. Het is niet briljant in mijn geval vanwege het glimmende plastic en het gevoel van de keycaps maar de rest voelt prima aan omdat het ding niet flexed of beweegt of wat dan ook.
Net m'n eerste 60% mech keyboard besteld. Gaat deze worden: https://world.taobao.com/...7700714.0.0.unuh9G#detail
Enigste nadeel zijn de Gateron blues (en waarschijnlijk de keycaps). Dus die ga ik eruit solderen en dan zelf browns inzetten
en eventueel in een later stadium PBT keycaps van een Vortex ofzo.
Enigste nadeel zijn de Gateron blues (en waarschijnlijk de keycaps). Dus die ga ik eruit solderen en dan zelf browns inzetten
Is de Novatouch acceptabel als MX Blue-liefhebber? Vind Browns echt waardeloos dus als het daar een beetje op lijkt wordt het sowieso niksMiBe schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:56:
Precies dat, gebruik de Novatouch momenteel ook als mijn daily driver. Qua favoriet twijfel ik nog tussen Topre en Cherry MX Green, vind ik allebei erg lekker tikken. Wat gaming betreft echter weer MX Black
Zoek eigenlijk een TKL in het beige dan wel zwart met beschaafde LEDs maar vind allemaal nogal lastig
Nickname does not reflect reality
Ik heb de afgelopen 3 dagen een CM Storm QuickFire XT - Brown Switch, ik had verwacht dat het gebrek aan pols steun irritant zou zijn, omdat ik tot op heden altijd een toetsenbord heb gehad met een goed vorm gegeven pols steun.
Dit viel erg mee uiteindelijk het toetsenbord hoewel niet heel laag is nog goed te bereiken als je polsen op het bureaublad liggen, als je een goed bureau hebt denk ik dat als je overstapt op zo een toetsenbord je er niet veel van zal merken.
ik had er teven een steel series pols steun bij gekocht (eigenlijk bedoeld voor hun 800 series toetsenbord), in tegen stellen tot hun QCK mass mouse pads is dit ding een stuk minder prettig en na een paar uur gebruik deed mijn pols zelf zeer, iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt. Ik kan dit ding niet echt aanraden, een hard plastic pols steun bied dan betere ondersteuning in mijn opinie.
Ik ga het toetsenbord niet houden, ik merk dat ik me stoor aan het geluid van de bruine switches en dat ik sneller kan typen op mijn standaard MS toetsenbord van bijna 15 jaar oud (het is jammer dat ze deze dingen niet meer maken).
Het grootste voordeel van de cherry mx brown switches vond ik ook meteen het grootste nadeel, omdat de registratie van de push halverwege ligt maak je sneller typos als je vingers net twee toetsen raken.
Tijdens gamen zorgde dat er voor dat ik soms onbedoeld een toets gebruikte die ik niet wou gebruiken.
Aan de andere kant merkte ik dat reactietijd net een paar micro seconde sneller leek.
Het ding is dat het voordeel voor mij niet op weegt tegen de nadelen, de prijs en pros zijn te weinig om mij te doen switchen van een standaard keyboard naar een mechanical (voor nu in ieder geval).
Dit viel erg mee uiteindelijk het toetsenbord hoewel niet heel laag is nog goed te bereiken als je polsen op het bureaublad liggen, als je een goed bureau hebt denk ik dat als je overstapt op zo een toetsenbord je er niet veel van zal merken.
ik had er teven een steel series pols steun bij gekocht (eigenlijk bedoeld voor hun 800 series toetsenbord), in tegen stellen tot hun QCK mass mouse pads is dit ding een stuk minder prettig en na een paar uur gebruik deed mijn pols zelf zeer, iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt. Ik kan dit ding niet echt aanraden, een hard plastic pols steun bied dan betere ondersteuning in mijn opinie.
Ik ga het toetsenbord niet houden, ik merk dat ik me stoor aan het geluid van de bruine switches en dat ik sneller kan typen op mijn standaard MS toetsenbord van bijna 15 jaar oud (het is jammer dat ze deze dingen niet meer maken).
Het grootste voordeel van de cherry mx brown switches vond ik ook meteen het grootste nadeel, omdat de registratie van de push halverwege ligt maak je sneller typos als je vingers net twee toetsen raken.
Tijdens gamen zorgde dat er voor dat ik soms onbedoeld een toets gebruikte die ik niet wou gebruiken.
Aan de andere kant merkte ik dat reactietijd net een paar micro seconde sneller leek.
Het ding is dat het voordeel voor mij niet op weegt tegen de nadelen, de prijs en pros zijn te weinig om mij te doen switchen van een standaard keyboard naar een mechanical (voor nu in ieder geval).
Vreemd, maar als je de toetsen hard indrukt en je bottomt ze daarbij constant, dan is het wel logisch dat je meer herrie maakt hiermee. Probeer eens rustiger te typen en niet tot de bodem in te drukken, maak het dan nog steeds meer geluid? Ik betwijfel het namelijk.REDSD schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:31:
Tja, dat is wennen, maar wel het grote voordeel van een mechanisch toetsenbord, je hoeft de toetsen niet volledig in te drukken. In het begin maak je sowieso meer typo's, maar dat gaat snel beter als je het eenmaal gewend bent. Als je onbedoeld meerdere toetsen indrukt heb je of een verkeerde houding of te dikke vingers.Het grootste voordeel van de cherry mx brown switches vond ik ook meteen het grootste nadeel, omdat de registratie van de push halverwege ligt maak je sneller typos als je vingers net twee toetsen raken.
Je hebt de plank net 3 dagen. Het is wennen en dat doe je niet in zo'n korte tijd. Neem de tijd ervoor en probeer echt om de toetsen niet tot het einde in te drukken.Het ding is dat het voordeel voor mij niet op weegt tegen de nadelen, de prijs en pros zijn te weinig om mij te doen switchen van een standaard keyboard naar een mechanical (voor nu in ieder geval).
Dank voor de feedback Hero (of Time)Hero of Time schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:44:
[...]
Vreemd, maar als je de toetsen hard indrukt en je bottomt ze daarbij constant, dan is het wel logisch dat je meer herrie maakt hiermee. Probeer eens rustiger te typen en niet tot de bodem in te drukken, maak het dan nog steeds meer geluid? Ik betwijfel het namelijk.
[...]
Tja, dat is wennen, maar wel het grote voordeel van een mechanisch toetsenbord, je hoeft de toetsen niet volledig in te drukken. In het begin maak je sowieso meer typo's, maar dat gaat snel beter als je het eenmaal gewend bent. Als je onbedoeld meerdere toetsen indrukt heb je of een verkeerde houding of te dikke vingers.
[...]
Je hebt de plank net 3 dagen. Het is wennen en dat doe je niet in zo'n korte tijd. Neem de tijd ervoor en probeer echt om de toetsen niet tot het einde in te drukken.
De druk die je moet uit oefenen om er voor te zorgen dat je cherry mx browns ingedrukt krijgt zorgt dat je al wat kracht moet uit oefenen, als je dat momentum dan hebt raak je al snel de onder kant.
Ik heb geprobeerd niet de bodem te raken, maar omdat ik zo moet op letten hoe ik typ, gaat mijn snelheid zo hard achteruit dat het inderdaad wel stiller is, maar ik mijn werk nog trager uit oefen.
Ik weet dat 3 dagen kort is, maar ik verwacht dat als ik iets koop, wat nieuwer en veel duurder dat het ook beter voelt dan het toetsenbord wat ik nu heb.
Dat doet dit gewoon niet, uiteindelijk zal typen net zo snel of misschien wel sneller zijn, maar dan geef ik de pols steun op die ik net iets fijner vind en ik zit nog steeds met het typemachine geluid.
Ik wacht het nog even af, aangezien er steeds meer toetsenborden uitkomen die proberen het geluid te verminderen, misschien dat daar een vervangen tussen zit, die me goed zou bevallen.
Daarom is het zo belangrijk om te voelen. Ik heb een MX Brown, die beduidend meer herrie maakt dan de MX Black die ik ook heb. En ik bottom die Browns niet eens altijd, ik heb er zelfs nog o-ringen op gezet (ook op de Black overigens). Ik vind de Black nu wel prettiger typen, net zwaar genoeg en de boel wiebelt niet waardoor het geluid ook minder is. Ik denk overigens dat het geluid van de MX Brown per merk verschilt. We hebben beide een CM Storm hiermee, mijn Black is een Ducky.REDSD schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:42:
[...]
Dank voor de feedback Hero (of Time)
De druk die je moet uit oefenen om er voor te zorgen dat je cherry mx browns ingedrukt krijgt zorgt dat je al wat kracht moet uit oefenen, als je dat momentum dan hebt raak je al snel de onder kant.
Ik heb geprobeerd niet de bodem te raken, maar omdat ik zo moet op letten hoe ik typ, gaat mijn snelheid zo hard achteruit dat het inderdaad wel stiller is, maar ik mijn werk nog trager uit oefen.
Och, genoeg mensen die veel geld uitgeven aan iets en maar verwachten dat het zoveel beter is, maar eigenlijk niet eens is. Zag je vroeger al, DVD speler van Sony was vele malen duurder dan zo'n el-cheapo onbekend merk, maar als je een film wilde kijken of een zelf geschreven DVD had, had de Sony meer problemen. Duurder != beter.Ik weet dat 3 dagen kort is, maar ik verwacht dat als ik iets koop, wat nieuwer en veel duurder dat het ook beter voelt dan het toetsenbord wat ik nu heb.
Dat doet dit gewoon niet, uiteindelijk zal typen net zo snel of misschien wel sneller zijn, maar dan geef ik de pols steun op die ik net iets fijner vind en ik zit nog steeds met het typemachine geluid.
Mja, genoeg claims die niet altijd waar gemaakt kunnen worden. Denk aan het de claim dat mech tobo's meer herrie maken. Dat is niet altijd het geval. Mijn Ducky is een stuk stiller dan menig scissor switch en rubber dome bijvoorbeeld. En als je het toetsenbord als echte ramplank gebruikt, maakt het niet uit welke mechaniek je hebt, het blijft een kabaal geven.Ik wacht het nog even af, aangezien er steeds meer toetsenborden uitkomen die proberen het geluid te verminderen, misschien dat daar een vervangen tussen zit, die me goed zou bevallen.
Ik heb gisteren m'n Corsair STRAFE binnen gekregen met de MX Silent switches, maar vind deze eigenlijk helemaal niet zo lekker typen. Ik had al de MX Speed switches, maar ik heb het gevoel dat de MX Silent switches op een soort "zacht kussentje" terecht komen waardoor het bord zelf niet wordt geraakt (vandaar ook silent waarschijnlijk.). Hierdoor voel ik nauwelijks echt feedback en vind m'n oude COMPAQ bord nog fijner typen. Maar stil zijn ze zeker!
Andere mensen die dit ook ervaren?
Andere mensen die dit ook ervaren?
[ Voor 3% gewijzigd door Rprp op 11-06-2016 00:41 ]
Ik heb een vraag. Ik heb nu al 1 jaar een mechanisch toetsenbord, maar de toetsen beginnen een beetje vies te worden. Gaat zich om een Ducky Shine 3 die overigens heerlijk typt.
Welk schoonmaak spul / methode raadden jullie mij aan om te gebruiken, om de keycaps schoon te maken?
Zodat ik weer een aardige tijd vooruit kan.
Welk schoonmaak spul / methode raadden jullie mij aan om te gebruiken, om de keycaps schoon te maken?
Zodat ik weer een aardige tijd vooruit kan.
Simpel handsopje is al voldoende (uiteraard de keys loshalen van je toetsenbord)
39
Anoniem: 340182
Ik heb een korte vraag. Ik wil nu een draadloze muis kopen op RF en in de toekomst ook een toetsenbord. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet twee usb ontvangers in m'n laptop nodig heb? (bluetooth werkt niet goed op m'n laptop dus dat is geen optie). Het merk dat ik voor ogen is Logitech, maar ik vind de toetsenbord + muis combinaties matig, dus wil ik een losse muis en toetsenbord.
PS het is ook voor zakelijk gebruik.
Thanks!
PS het is ook voor zakelijk gebruik.
Thanks!
Alle keys er af gehaald (en maar meteen hele keyboard uit elkaar gehaald, zat zó veel crap in blijkbaar) en deze in een kussensloop in de wasmachine gedaan (blijkbaar niet goed dicht want losse keys er in).Kaypresident schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:04:
Zodat ik weer een aardige tijd vooruit kan.![]()

Eindresultaat weer helemaal happy mee. Ziet er weer als nieuw uit
Als het geen mech tobo is, zit je hier hoe dan ook verkeerd. Ga naar Componenten Aankoopadvies voor aankoopadvies.Anoniem: 340182 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:08:
Ik heb een korte vraag. Ik wil nu een draadloze muis kopen op RF en in de toekomst ook een toetsenbord.
Ty!Brad Pitt schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:27:
[...]
Alle keys er af gehaald (en maar meteen hele keyboard uit elkaar gehaald, zat zó veel crap in blijkbaar) en deze in een kussensloop in de wasmachine gedaan (blijkbaar niet goed dicht want losse keys er in).
Eindresultaat weer helemaal happy mee. Ziet er weer als nieuw uit
Ga ik dat ook maar eens proberen. Ziet er overigens zeer netjes uit!
Vandaag de Corsair K70 RGB Rapidfire aangeschaft.
Jaren geleden dat ik nog eens op een mech heb getypt.
Zeer benieuwd
Jaren geleden dat ik nog eens op een mech heb getypt.
Zeer benieuwd
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Geestig, net maar weer even alle toetsen in de wasmachine gedaan en wat viel opeens op.. De spatiebalk heeft een MX Green switch (alle andere toetsen zijn MX Blue). Wist niet eens dat er "toen" (board is super oud) al Greens wáren
Is inderdaad iets zwaarder om in te drukken. Jammer dat je het niet "echt" kunt vergelijken omdat de spatiebalk natuurlijk een geheel andere toets is, maar vond toch apart 
P.S. Massdrop nieuws mailer maar weer voor uitschrijven denk ik. Elke keer leuke keycaps in je inbox. Oh cool, denk je dan, en prijs is ook wel okay, maar $37, must have! Ff op klikken. Oh wacht, da's alleen voor de main keys. Zonder numpad. Zonder modifiers. Uiteraard zonder verzendkosten. Plus de douane wil ook nog beetje meesnoepen. En hoppa, aan de €100 zit je dan weer zomaar. Echt, voor mij, geheel zinloos dat soort bedragen. Super jammer.
P.S. Massdrop nieuws mailer maar weer voor uitschrijven denk ik. Elke keer leuke keycaps in je inbox. Oh cool, denk je dan, en prijs is ook wel okay, maar $37, must have! Ff op klikken. Oh wacht, da's alleen voor de main keys. Zonder numpad. Zonder modifiers. Uiteraard zonder verzendkosten. Plus de douane wil ook nog beetje meesnoepen. En hoppa, aan de €100 zit je dan weer zomaar. Echt, voor mij, geheel zinloos dat soort bedragen. Super jammer.
[ Voor 36% gewijzigd door Brad Pitt op 13-06-2016 16:01 ]
Dat de keysets zo erg zijn opgedeeld heeft te maken met de verschillende soorten toetsenborden, mensen met een Planck / Ortholineair toetsenbord hebben NIETS aan modifiers en zouden volgens jouw logica meer moeten betalen voor toetsen die ze niet gebruiken. Daarnaast zijn keysets zo duur omdat ze over het algemeen worden gefabriceerd door 1 bedrijf (Signature Plastics) die voor een hele kleine groep deze keysets drukt. 1300 keysets is NIETS voor een grote fabrikant en dus kost het heel veel tijd en moeite om deze verschillende keysets af te drukken.Brad Pitt schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:54:
Geestig, net maar weer even alle toetsen in de wasmachine gedaan en wat viel opeens op.. De spatiebalk heeft een MX Green switch (alle andere toetsen zijn MX Blue). Wist niet eens dat er "toen" (board is super oud) al Greens wárenIs inderdaad iets zwaarder om in te drukken. Jammer dat je het niet "echt" kunt vergelijken omdat de spatiebalk natuurlijk een geheel andere toets is, maar vond toch apart
Ehmmm, al hebben ze 100 verschillende uitbreidingen, da's allemaal juist prima en mooi en totaal het/mijn punt niet. Het punt is dat je een plaatje ziet van een kick-ass keycap set met een acceptabele prijs erbij. En als je dan euforisch wilt gaan bestellen je opeens 3x zoveel moet betalen en het de moeite niet meer is. Da's alles.OmgItsKoen schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:28:
Dat de keysets zo erg zijn opgedeeld heeft te maken met de verschillende soorten toetsenborden, mensen met een Planck / Ortholineair toetsenbord hebben NIETS aan modifiers en zouden volgens jouw logica meer moeten betalen voor toetsen die ze niet gebruiken.
Als het goed is gebeurd je dat één keer en weet je daarna dat die prijs niet de werkelijke prijs reflecteert.Brad Pitt schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Ehmmm, al hebben ze 100 verschillende uitbreidingen, da's allemaal juist prima en mooi en totaal het/mijn punt niet. Het punt is dat je een plaatje ziet van een kick-ass keycap set met een acceptabele prijs erbij. En als je dan euforisch wilt gaan bestellen je opeens 3x zoveel moet betalen en het de moeite niet meer is. Da's alles.
Moét andere caps hebben (of eigenlijk liever nog een lichtgekleurd TKL MX Blue keyboard maar da's nóg lastiger blijkbaar*) dus blijf hoopvol iedere keer weer er op klikken (c.q. intrappen)OmgItsKoen schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:15:
Als het goed is gebeurd je dat één keer en weet je daarna dat die prijs niet de werkelijke prijs reflecteert.
* Zo eentje als hier onder dus basically
[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 14-06-2016 12:56 ]
We zijn inmiddels bijna een half jaar verder met de K-Type maar het is wel wat stil geworden daar
zou het een project worden wat nooit een eindproduct gaat zien? Wel jammer, ik zie zo'n fully programmable K-Type wel zitten.

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb de afgelopen week grondig onderzoek gedaan naar welk toetsenbord mijn eerste mechanische zal worden. Ik zoek hem voornamelijk voor mijn dagelijkse werk als developer. Aangezien ik een fanatiek VIM gebruiker ben is mijn keus gevallen op een 60% bord, namelijk de Pok3r. Ik heb nog twee punten waar ik wel wat advies kan gebruiken.
Als eerste de switches. Ik begrijp goed dat dit een kwestie van uitproberen is. Ik denk dat ik twijfel tussen MX Brown en Clear. Ik denk dat het alleen lastig zal worden om clears in een winkel te vinden. Ik ben van plan om browns te proberen, en als ik deze te licht vind voor de clears te gaan. Denk ik hier zo te makkelijk over wellicht?
Daarnaast zou ik graag willen weten of iemand nog goed advies heeft waar de aanschaf te doen. Ik neig zelf nu naar Amazon UK die dan bij Corus-kb vandaan komt. Heeft hier iemand ervaring mee? Heb hier en daar verhalen gelezen over verkeerde levering ivm indeling en switches.
Als eerste de switches. Ik begrijp goed dat dit een kwestie van uitproberen is. Ik denk dat ik twijfel tussen MX Brown en Clear. Ik denk dat het alleen lastig zal worden om clears in een winkel te vinden. Ik ben van plan om browns te proberen, en als ik deze te licht vind voor de clears te gaan. Denk ik hier zo te makkelijk over wellicht?
Daarnaast zou ik graag willen weten of iemand nog goed advies heeft waar de aanschaf te doen. Ik neig zelf nu naar Amazon UK die dan bij Corus-kb vandaan komt. Heeft hier iemand ervaring mee? Heb hier en daar verhalen gelezen over verkeerde levering ivm indeling en switches.
Ik heb m'n Pok3r bij Amazon DE besteld. Scheelt valutaconversie-opslag bij creditcardbetaling. Toetsenbordjes komen gewoon van Corus, maar daarover heb ik veel negatieve ervaringen gelezen, vooral vetraagde leveringen. Mijn toetsenbordje was zonder problemen binnen een week geleverd.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik vind zelf de MX Brown te licht, en de Clear die ik heb geprobeerd dankzij een collega toch net iets te vreemd aanvoelen. Ik blijf bij de MX Black van m'n Ducky als beste switch voor mij. En ik typ toch redelijk veel. De feedback boeit mij eigenlijk niet zo veel, een zware switch vind ik echter prettiger. Als ik tussen Brown en Clear moet kiezen, is het zeker weten Clear. Alleen jammer dat Clear wat minder populair is, waardoor het lastig is om het juiste plankje ermee te vinden.
Laatste paar dagen weer bezig geweest met zoeken naar een leuke TKL MX-Blue (mét F-toetsen). En dan ofwel zwart met verlichting dan wel wit/creme en zonder. Niet te vinden, in NL dan. Importeren doe ik niet meer, heb een hit-rate van 100% qua douane shizzle en dan wordt het al gauw helemaal (te) duur.
Niet verwacht dat deze switch zo onpopulair is. Blijkbaar is het allergrootste deel van de mechanische toetsenborden gemaakt voor gamers, die van bizarre fonts houden. Super jammer. Verder zoeken weer
Niet verwacht dat deze switch zo onpopulair is. Blijkbaar is het allergrootste deel van de mechanische toetsenborden gemaakt voor gamers, die van bizarre fonts houden. Super jammer. Verder zoeken weer
Voor wat variatie zou je kunnen kijken op keyboardco.com. Die shippen vrij snel vanuit de UK. getdigital.de heeft ook een aantal bijzondere modellen op voorraad en een Nederlandse shop.
Als je het besteld koop het dan via Amazon UK en NIET DIRECT via corus-kb. Het zijn notoire oplichters die bekend staan om foute leveringen, met name wanneer je een Pok3r met backlighting besteld. Er zijn talloze posts op reddit over deze leverancier. Ze plakken onder andere andere stickers op de verpakking (non-backlight sticker onder de sticker van backlighting) en verkopen het dan als backlighting keyboard. Ikzelf had ook redelijk wat gezeik met ze, ik vroeg netjes aan een medewerker hoe het zat met de levering en kreeg een sneer terug. Uiteindelijk wel binnengekregen maar zal nooit meer een Poker bij hun bestellen.Sspruijt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:35:
Ook hier helaas weinig/geen (betaalbare) TKL's naar wens.stager schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:03:
Voor wat variatie zou je kunnen kijken op keyboardco.com. Die shippen vrij snel vanuit de UK. getdigital.de heeft ook een aantal bijzondere modellen op voorraad en een Nederlandse shop.
Wel enorme sortering en super leuk om doorheen te bladeren c.q. kwijlen
Ik zoek zelf ook nog een witte TKL maar als je een zwarte met verlichting zoekt dan kan je wellicht deze nemen: https://www.alternate.nl/...duct/1275920?event=searchBrad Pitt schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:32:
Laatste paar dagen weer bezig geweest met zoeken naar een leuke TKL MX-Blue (mét F-toetsen). En dan ofwel zwart met verlichting dan wel wit/creme en zonder. Niet te vinden, in NL dan. Importeren doe ik niet meer, heb een hit-rate van 100% qua douane shizzle en dan wordt het al gauw helemaal (te) duur.
Ik heb alternate ook een mailtje gestuurd of ze de witte ducky one met PBT gaan leveren even afwachten op antwoord ( https://mechanicalkeyboar...cts/large_1766_tklwg2.jpg) . Want ook ik zit niet zo te wachten op de douane kosten x)
[ Voor 3% gewijzigd door Swoooon op 19-06-2016 19:29 ]
Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com
Beste,
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord, mijn oog viel op de mechanische toetsenborden. Nu gebruik ik een klassiek moederbord van logitech. Ik heb al wat zitten lezen en ik denk dat cherry brown voor mij het beste past, aangezien ik 70% typ en 30% game met mijn toetsenbord.
Mijn oog viel als merk op Corsair en op de Corsair Vengeance K70 Brown. Echter is dit toetsenbord toch al een aantal jaren ouder en blijkbaar moeilijk beschikbaar, dus ik zoek een recenter model met dezelfde specs.
Daarna viel mijn oog op de Corsair Rapid Fire, maar ik las dat deze cherry speed switches gebruikt en dat deze 1,2 mm lager liggen dan normale toetsenborden. Zou dit een te grote aanpassing zijn voor me van een klassiek toetsenbord komende?
Welke lay-out wil je? AZERTY
Wil je met of zonder numpad? met numpad
Wil je backlight? ja
Welke MX Switch prefereer je? Ik vermoed dat brown voor mij het meeste past?
Wat je is je budget? tussen de 100-150 EUR
Wil je macro toetsen? niet persé nodig, weet niet wat de meerwaarde is...
Doel van het keyboard? 70% typen/30% gamen (voornamelijk FPS (hoofdzakelijk Unreal Tournament) en RTS games)
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord, mijn oog viel op de mechanische toetsenborden. Nu gebruik ik een klassiek moederbord van logitech. Ik heb al wat zitten lezen en ik denk dat cherry brown voor mij het beste past, aangezien ik 70% typ en 30% game met mijn toetsenbord.
Mijn oog viel als merk op Corsair en op de Corsair Vengeance K70 Brown. Echter is dit toetsenbord toch al een aantal jaren ouder en blijkbaar moeilijk beschikbaar, dus ik zoek een recenter model met dezelfde specs.
Daarna viel mijn oog op de Corsair Rapid Fire, maar ik las dat deze cherry speed switches gebruikt en dat deze 1,2 mm lager liggen dan normale toetsenborden. Zou dit een te grote aanpassing zijn voor me van een klassiek toetsenbord komende?
Welke lay-out wil je? AZERTY
Wil je met of zonder numpad? met numpad
Wil je backlight? ja
Welke MX Switch prefereer je? Ik vermoed dat brown voor mij het meeste past?
Wat je is je budget? tussen de 100-150 EUR
Wil je macro toetsen? niet persé nodig, weet niet wat de meerwaarde is...
Doel van het keyboard? 70% typen/30% gamen (voornamelijk FPS (hoofdzakelijk Unreal Tournament) en RTS games)
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door cooLopke op 20-06-2016 08:08 ]
Ik durf niet te zeggen dat het met de K70 ook zo is... Maar van de K95 weet ik wel dat deze onder hetzelfde EAN in 3 verschillende versies verkocht is, telkens weer een stapje beter. Dus dan hoeft het nog niet meteen te zeggen dat het een oud model is. Maar dat 'ie in AZERTY lastig te leveren is... Dat is wel feit
Heeft iemand ervaring met de IBM Model M?
Is het geluid dat er uit komt echt te luid?
Ik zoek nl. een goedkoop mechanisch toetsenbord, dat van IBM staat soms te koop op tweedehandssites voor enkele euros.
Ik zoek nl. een goedkoop mechanisch toetsenbord, dat van IBM staat soms te koop op tweedehandssites voor enkele euros.
Anoniem: 604128
Met zo'n modelM zit je wel vast aan 1kro soms, afhankelijk van model volgens mij. Daarnaast kan je voor enkele euros wel modelM's vinden, maar grote kans dat ze smerig, kapot of incompleet zijn!error 404 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:30:
Heeft iemand ervaring met de IBM Model M?
edit: mss is het 2kro, niet zeker. Er zijn wel modificaties te doen om nKro te gebruiken, maar dan kan je denk ik je hele bord opnieuw bouwen en de switches/case hergebruiken, dus dan kom je ook een stuk duurder uit. (custom pcb etc.)
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 20-06-2016 17:42 ]
er is dus toch een mechanisch toetsenborden topic op Tweakers. 
ik typ sinds een paar maanden op outemu blue switches op een E-Element RGB toetsenbord. ik wil echter naar een kleiner toetsenbord overstappen, aangezien ik de numpad nooit gebruik. ik ga voor een 60% keyboard omdat ze erg compact zijn en ik het er mooier uit vind zien.
ik ben geïnteresseerd geraakt in de Gateron Clears. welke door vele als beter dan Cherry MX worden gezien. maar deze toetsen worden niet veel gebruikt, mijn enige optie is dan geloof ik de KBP V60. een mooi toetsenbord maar aangezien ik er toch een persoonlijke draai aan wil geven, zit ik te denken aan het zelf assembleren van een toetsenbord.
heeft iemand van jullie ervaring met het zelf bouwen van toetsenborden? ik vond deze advertentie op AliExpress.
in combinatie met keycaps van maxkeyboard, jammer dat ze alleen 87key of 104key sets hebben, maar het is nog steeds redelijk goedkoop.
kan iemand mij uitleggen waar het ontwerp van de GH60 precies vandaan komt? ik heb het idee dat het van Geekhack vandaan komt, maar ik kom er niet helemaal uit.
ik typ sinds een paar maanden op outemu blue switches op een E-Element RGB toetsenbord. ik wil echter naar een kleiner toetsenbord overstappen, aangezien ik de numpad nooit gebruik. ik ga voor een 60% keyboard omdat ze erg compact zijn en ik het er mooier uit vind zien.
ik ben geïnteresseerd geraakt in de Gateron Clears. welke door vele als beter dan Cherry MX worden gezien. maar deze toetsen worden niet veel gebruikt, mijn enige optie is dan geloof ik de KBP V60. een mooi toetsenbord maar aangezien ik er toch een persoonlijke draai aan wil geven, zit ik te denken aan het zelf assembleren van een toetsenbord.
heeft iemand van jullie ervaring met het zelf bouwen van toetsenborden? ik vond deze advertentie op AliExpress.
in combinatie met keycaps van maxkeyboard, jammer dat ze alleen 87key of 104key sets hebben, maar het is nog steeds redelijk goedkoop.
kan iemand mij uitleggen waar het ontwerp van de GH60 precies vandaan komt? ik heb het idee dat het van Geekhack vandaan komt, maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen over de Razer switches tegenover de Cherry Reds....
Moo, I say.
GH60 komt inderdaad van geekhack 1e link op google: https://geekhack.org/?topic=34959.0sjettepetJR. schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:20:
er is dus toch een mechanisch toetsenborden topic op Tweakers.
Ik zou wel goed kijken of je echt gateron clears wilt, dat zijn wel hele lichte lineaire switches. Je kunt misschien naar een winkel gaan of iemand die je kent en even op een toetsenbord met mx-red typen. Gateron clears is dan nog lichter en wat smoother dan mx-red. Gateron vind ik zelf fijner dan cherry mx. Ze maken ook mijn favoriete switch de Zealio purple
Zelf bouwen is leuk, zelf ook gedaan met een 60%. Die aliexpress link is best goedkoop. Jammer is wel dat je zo te zien (aan de plaatjes) dan qua layout vastzit aan standaard ansi. Als je zelfbouwt zou ik ook kijken of dit echt de layout is die je wilt. Je kunt ook een kit zonder plate kiezen en zo te zien meer layouts gebruiken, maar dat voelt wel minder stabiel aan. Verder vind ik ze een beetje raar engels gebruiken, zal wel automatisch vertaald zijn. Balancing bar stabilizer en sattelite axis stabilizer zijn termen die ik nog niet eerder gehoord had.
Zelfbouwen is echt niet moeilijk de echt kleine onderdelen zijn vaak al voorgesoldeerd op het PCB. Switches en LEDs zijn vaak het enige wat je moet solderen, wat naar mijn idee goed te doen is. Zorg wel dat als je PCB mounted stabilizers (Sattelite axis?) gebruikt, ze echt goed werken voordat je gaat solderen. Anders mag je weer desolderen en opnieuw beginnen

De groene razer switch is meer vergelijkbaar met een mx-blue en de orange vergelijkbaar met mx-brown. Verder hoor ik niet echt positieve verhalen over razer switches, ze zijn wel eens inconsistent (niet elke switch voelt hetzelfde aan). Maar zelf weinig ervaring mee. Een vriend van me is wel erg blij met z'n razer toetsenbord, maar dat is meer om de mooie lichtjes en integratie daarvan met counterstrikestervis schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:04:
Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen over de Razer switches tegenover de Cherry Reds....
[ Voor 9% gewijzigd door Natsu op 21-06-2016 20:00 ]
Ik wil binnenkort m'n pc upgraden en ga een rode build doen. Nu heb ik al een Ducky Shine S3 met blauwe LED, dus zoek een waardige vervanger voor die RGB of rode LED's heeft! Vandaar m'n vraagNatsu schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:49:
[...]
GH60 komt inderdaad van geekhack 1e link op google: https://geekhack.org/?topic=34959.0
Ik zou wel goed kijken of je echt gateron clears wilt, dat zijn wel hele lichte lineaire switches. Je kunt misschien naar een winkel gaan of iemand die je kent en even op een toetsenbord met mx-red typen. Gateron clears is dan nog lichter en wat smoother dan mx-red. Gateron vind ik zelf fijner dan cherry mx. Ze maken ook mijn favoriete switch de Zealio purple
Zelf bouwen is leuk, zelf ook gedaan met een 60%. Die aliexpress link is best goedkoop. Jammer is wel dat je zo te zien (aan de plaatjes) dan qua layout vastzit aan standaard ansi. Als je zelfbouwt zou ik ook kijken of dit echt de layout is die je wilt. Je kunt ook een kit zonder plate kiezen en zo te zien meer layouts gebruiken, maar dat voelt wel minder stabiel aan. Verder vind ik ze een beetje raar engels gebruiken, zal wel automatisch vertaald zijn. Balancing bar stabilizer en sattelite axis stabilizer zijn termen die ik nog niet eerder gehoord had.
Zelfbouwen is echt niet moeilijk de echt kleine onderdelen zijn vaak al voorgesoldeerd op het PCB. Switches en LEDs zijn vaak het enige wat je moet solderen, wat naar mijn idee goed te doen is. Zorg wel dat als je PCB mounted stabilizers (Sattelite axis?) gebruikt, ze echt goed werken voordat je gaat solderen. Anders mag je weer desolderen en opnieuw beginnen
[...]
De groene razer switch is meer vergelijkbaar met een mx-blue en de orange vergelijkbaar met mx-brown. Verder hoor ik niet echt positieve verhalen over razer switches, ze zijn wel eens inconsistent (niet elke switch voelt hetzelfde aan). Maar zelf weinig ervaring mee. Een vriend van me is wel erg blij met z'n razer toetsenbord, maar dat is meer om de mooie lichtjes en integratie daarvan met counterstrike
De Deathadder Chroma lijkt me zeer goed muisje (geniet al tijden van de 2013 versie) en het leek me wel leuk om dus dan ook de Blackwidow X Chroma te nemen.... Alleen ik wil me niet gaan storen aan die switches of een grote impact merken tijdens het gamen....
Moo, I say.
bedankt voor het uitgebreide antwoord.Natsu schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:49:
[...]
GH60 komt inderdaad van geekhack 1e link op google: https://geekhack.org/?topic=34959.0
ANSI layout is toch de meest standaard layout die er is?
ik had al deze video gekeken, dit lijkt me redelijk te doen, enige verschil is volgens mij het niet hebben van LED's.
ik zou zelf ook wel prima zonder LED's kunnen doen, aangezien ik waarschijnlijk geen shine-through keycaps ga nemen, en het dus alleen een soort 'backglow' wordt.
wat ik begrijp is dat alle GH60 PCB's door een Geekhack lid ontworpen zijn, maar hoe zit het met de functionaliteit van elk PCB, is dit altijd herzelfde?
ik vind de ANSI Layout er best prima uitzien, ik heb nu eigenlijk exact hetzelfde in het '60% gedeelte' van mijn huidige toetsenbord. en ik neem aan dat de ~ toets vervangen wordt door een escape(vraag ik me wel af waar de ~ dan blijft, maar goed, daar kom ik wel uit). ik ben zelf ook helemaal geen goede typer, ik gebruik lang niet alle vingers. meestal blijft het bij 3.
wat betreft de switches, ik kan misschien wel bij een vriend een cherry red board proberen, maar de gaterons weet ik vrij zeker van niet. ik hoorde veel dat de lineaire gaterons over het algemeen gewoon 'beter' zijn dan de lineaire cherry's, dus het is fijn dat je dit bevestigd. ik denk dat ik dan misschien voor gateron reds ga.
Iemand enig idee waar ik plates kan laten snijden op formaat in Nederland? Sites als big blue saw of ponoko maar dan in NL? Ik heb een aantal plate files gehad en zou deze graag willen "afdrukken".
[ Voor 3% gewijzigd door OmgItsKoen op 22-06-2016 08:54 ]
Vlgs mij doet iedereen het bij http://lasergist.com free worldwide shipping.OmgItsKoen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:06:
Iemand enig idee waar ik plates kan laten snijden op formaat in Nederland? Sites als big blue saw of ponoko maar dan in NL? Ik heb een aantal plate files gehad en zou deze graag willen "afdrukken".
[ Voor 5% gewijzigd door el_duderino op 22-06-2016 19:17 ]
Ik heb vandaag mijn eerste mechanische toetsenbord (CM Quickfire XT brown) binnengekregen, en wauw, wat typt dat fijn. Nu maar kijken hoe ik op mijn werk op een standaard toetsenbord ga typen...
Verdorie.. Das een koopje. Baal ik net dat ik een 60% heb gekocht
Edit: misschien dan thuis nog een bordje vervangen

[ Voor 13% gewijzigd door Sakke1994 op 22-06-2016 21:29 ]
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die Wooting One switches....
Moo, I say.
Verkijk je niet op de verzendkosten en de invoerrechten die je moet betalen. Er is ook iets helemaal mis met die verzendkosten lijkt het, want verschillende setups kunnen duurder zijn om te versturen, terwijl ze niet meer wegen of ruimte innemen. De layout is natuurlijk wel een sweetspot voor heel veel mensen, dat is voor mij de reden dat ik hem zo graag wil.Sakke1994 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:52:
[...]
Verdorie.. Das een koopje. Baal ik net dat ik een 60% heb gekocht..
Edit: misschien dan thuis nog een bordje vervangen, thanks voor de link :D!
[ Voor 9% gewijzigd door el_duderino op 23-06-2016 09:58 ]
als ik deze nou zonder toetsen kon krijgen, zodat ik niet betaal voor iets wat ik waarschijnlijk niet ga gebruiken.. dit is echt het perfecte toetsenbord voor mij behalve het missen van Gaterons(weet niet wat dat voor brain-fart zin was
die prijs is ook echt fantastisch, hopen dat je geen invoerkosten hoeft te betalen.
[ Voor 5% gewijzigd door sjettepetJR. op 23-06-2016 10:22 ]
Verzendkosten komen op een 22 dollar, niet vreemd voor iets uit de US. Hou ook rekening met mogelijk een 35 euro aan invoerkosten, dit voor naar België te sturen (12 euro vaste koste + BTW).el_duderino schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:57:
[...]
Verkijk je niet op de verzendkosten en de invoerrechten die je moet betalen. Er is ook iets helemaal mis met die verzendkosten lijkt het, want verschillende setups kunnen duurder zijn om te versturen, terwijl ze niet meer wegen of ruimte innemen. De layout is natuurlijk wel een sweetspot voor heel veel mensen, dat is voor mij de reden dat ik hem zo graag wil.
Ik twijfelde langs tussen een 60% en 65%, maar vond dus geen 65% die ook backlit toetsen had aan een oké prijs. (Een Red Scarf 68 kwam al snel aan de 150 euro zonder keycaps)
Maar dan wordt de 60% waarschijnlijk eentje voor mee te nemen en de 65% voor thuis
De prijs voor alles samen is eigenlijk al amper wat. De toetsen eraf halen zou het niet veel goedkoper maken.sjettepetJR. schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:18:
[...]
als ik deze nou zonder toetsen kon krijgen, zodat ik niet betaal voor iets wat ik waarschijnlijk niet ga gebruiken.. dit is echt het perfecte toetsenbord voor mij behalve het missen van Gaterons.
die prijs is ook echt fantastisch, hopen dat je geen invoerkosten hoeft te betalen.
Edit: mogelijk kan je nog iemand blijmaken met de toetsen door ze te verkopen voor een prikje.
[ Voor 21% gewijzigd door Sakke1994 op 23-06-2016 10:23 ]
mee eens, ik wilde eigenlijk een zelf-bouw setje kopen van AliExpress. maar dit is eigenlijk een veel betere deal. natuurlijk is het vaak als het uit China komt beter 'gecamoufleerd' als ander pakje, waardoor de kans dat je invoerrechten moet betalen minder groot is. kan iemand uitreken wat de totale kosten gaan worden als je invoerrechten moet betalen? ik heb hier niet veel verstand van.Sakke1994 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:18:
[...]
Verzendkosten komen op een 22 dollar, niet vreemd voor iets uit de US. Hou ook rekening met mogelijk een 35 euro aan invoerkosten, dit voor naar België te sturen (12 euro vaste koste + BTW).
Ik twijfelde langs tussen een 60% en 65%, maar vond dus geen 65% die ook backlit toetsen had aan een oké prijs. (Een Red Scarf 68 kwam al snel aan de 150 euro zonder keycaps)
Maar dan wordt de 60% waarschijnlijk eentje voor mee te nemen en de 65% voor thuis. Waarschijnlijk op de Tada68 uiteindelijk nog wel de keycaps veranderen, maar deze zien er iig niet slecht uit
.
[...]
De prijs voor alles samen is eigenlijk al amper wat. De toetsen eraf halen zou het niet veel goedkoper maken.
kunnen we niet als Tweakers de verzending als één pakket laten doen, zodat de verzendkosten wat gedrukt kunnen worden?
Wat koop je dan? Zeker met blank keycaps? Met printed caps zit je al op $34, dus met invoerrechten en BTW (NL) is dat ineens minimaal 140 euro. Ik heb nog nooit niet hoeven betalen aan de douane met iets uit de VS. Is nog steeds een schappelijk bedrag.Sakke1994 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:18:
[...]
Verzendkosten komen op een 22 dollar, niet vreemd voor iets uit de US. Hou ook rekening met mogelijk een 35 euro aan invoerkosten, dit voor naar België te sturen (12 euro vaste koste + BTW).
Als je twee toetsenborden neemt dan betaal je ineens nog veel meer aan verzendkosten (dat was ruim meer dan $50)
Ik had eerst gekeken hoeveel shipping was zonder extra's en ging er vanuit dat dit met alles erop en eraan ook 22 dollar zou zijn. Mijn fout. Nog steeds vrij betaalbaar dan.el_duderino schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:20:
[...]
Wat koop je dan? Zeker met blank keycaps? Met printed caps zit je al op $34, dus met invoerrechten en BTW (NL) is dat ineens minimaal 140 euro. Ik heb nog nooit niet hoeven betalen aan de douane met iets uit de VS. Is nog steeds een schappelijk bedrag.
Als je twee toetsenborden neemt dan betaal je ineens nog veel meer aan verzendkosten (dat was ruim meer dan $50)
Kans op douane voor iets uit VS is iig veel groter dan iets van uit China. Heb hier al elke keer prijs gehad boven de 22 euro.
Edit: heb verkeerde switches besteld voor mijn 60%

[ Voor 7% gewijzigd door Sakke1994 op 23-06-2016 13:35 ]
PM me met een mooie prijs.Sakke1994 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:29:
[...]
Ik had eerst gekeken hoeveel shipping was zonder extra's en ging er vanuit dat dit met alles erop en eraan ook 22 dollar zou zijn. Mijn fout. Nog steeds vrij betaalbaar dan.
Edit: heb verkeerde switches besteld voor mijn 60%, namelijk Gateron Green ipv Browns. Iemand interesse in 61 stuks
?
bij deze, heeft er iemand interesse in een mooi bruin met beige PBT keycap set?
Ligt aan de prijs, maar in de zin van cherry doubleshots achtige keycaps?sjettepetJR. schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:28:
bij deze, heeft er iemand interesse in een mooi bruin met beige PBT keycap set?
Ken je het verschil tussen ABS/PBT keycaps?RaafvanHoute schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:19:
[...]
Ligt aan de prijs, maar in de zin van cherry doubleshots achtige keycaps?
Zeker welAnoniem: 604128 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:34:
[...]
Ken je het verschil tussen ABS/PBT keycaps?
voor ieder die eventueel interesse heeft. het gaat dus om een set keycaps wat op de TADA68 zit. ik overweeg om dit toetsenbord te kopen maar wil er misschien andere keycaps op(behalve als het me heel erg bevalt
). ik wil dus gewoon even weten of iemand eventueel interesse heeft in de keycaps.
edit; er gaat bij mij dan ook een E-Element RGB keyboard weg. met outemu blue switches.
edit; er gaat bij mij dan ook een E-Element RGB keyboard weg. met outemu blue switches.
[ Voor 12% gewijzigd door sjettepetJR. op 23-06-2016 20:27 ]
Ik heb precies zo'n formaat bordje, keykool 84. Ik heb zeker interessesjettepetJR. schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:26:
voor ieder die eventueel interesse heeft. het gaat dus om een set keycaps wat op de TADA68 zit. ik overweeg om dit toetsenbord te kopen maar wil er misschien andere keycaps op(behalve als het me heel erg bevalt). ik wil dus gewoon even weten of iemand eventueel interesse heeft in de keycaps.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 23-06-2016 20:38 ]
nee, het is een 60%-ish zonder F-toetsen. maar ik gok dat er wel een setje is te vinden wat er bij past.Anoniem: 604128 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:37:
[...]
Ik heb precies zo'n formaat bordje, keykool 84. Ik heb zeker interesseDie korte shift is wel eens leuk...
Daar zitten dus niet een rij f-toetsen bij ofwel?
verder is de keycool 84 inderdaad exact het zelfde volgens mij.
weet iemand waarom originative zulke extreem dure keycap sets verkoopt? wat is er bijzonder aan?
Massdrop heeft weer Gaterons; https://www.massdrop.com/buy/gateron-switches
Heeft iemand ervaring met de VicTop 87 keys die via Amazon te verkrijgen is? https://www.amazon.co.uk/...words=mechanical+keyboard
Hij is behoorlijk goedkoop, heeft wel Chinese namaak blue switches, maar de reviews op Amazon zijn zeer lovend. Ik heb hem besteld voor op m'n werk, benieuwd of het wat is.
Hij is behoorlijk goedkoop, heeft wel Chinese namaak blue switches, maar de reviews op Amazon zijn zeer lovend. Ik heb hem besteld voor op m'n werk, benieuwd of het wat is.
[ Voor 18% gewijzigd door Esumontere op 23-06-2016 21:19 ]
voor die prijs kan het geen slechte aankoop zijn, ziet er uit als een mooi no-bullshit toetsenbord.Esumontere schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:18:
Heeft iemand ervaring met de VicTop 87 keys die via Amazon te verkrijgen is? https://www.amazon.co.uk/...words=mechanical+keyboard
Precies, dat was mijn idee dus ook.sjettepetJR. schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:31:
[...]
voor die prijs kan het geen slechte aankoop zijn, ziet er uit als een mooi no-bullshit toetsenbord.
Ja eens, gewoon een OEM bordje van een of andere grootfabriekmeneer. Voor 't geld kan ie weinig tegenvallen. En anders koop je nu voor 32,- een extra setje keycaps
Och, mijn vriendin heeft de beschikking over een 3D-printer...Anoniem: 604128 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:33:
[...]
Ja eens, gewoon een OEM bordje van een of andere grootfabriekmeneer. Voor 't geld kan ie weinig tegenvallen. En anders koop je nu voor 32,- een extra setje keycaps
een mooi beige keycap set wel te verstaan.Anoniem: 604128 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:33:
[...]
Zijn die al accuraat genoeg om dingen als keycaps lekker te printen, of moet je dan alsnog elke cap gaan schuren met de hand?Esumontere schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:35:
[...]
Och, mijn vriendin heeft de beschikking over een 3D-printer...

Nee niet dat leuke setje van jou, die van dat spotgoedkope bordje van die andere meneer.sjettepetJR. schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:37:
[...]
een mooi beige keycap set wel te verstaan.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 23-06-2016 21:39 ]
Haha nee heel accuraat print hij niet inderdaadAnoniem: 604128 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:37:
[...]
Zijn die al accuraat genoeg om dingen als keycaps lekker te printen, of moet je dan alsnog elke cap gaan schuren met de hand?-edit: of heeft ze toegang tot wat 'groters'
[...]
Nee niet dat leuke setje van jou, die van dat spotgoedkope bordje van die andere meneer.
Ze heeft zeker toegang tot wat 'groters', maar daar hadden we het toch niet over?
Valt wel mee, ze verkopen keysets van GMK/SP(soms), dit zijn dé fabrikanten van keycaps. Met name GMK staat bekend om hun kwaliteitsproducten. Zo'n set als de GMK Dolch koop je één keer en daarna hoef je nooit meer nieuwe caps te kopen. (In principesjettepetJR. schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:52:
[...]
weet iemand waarom originative zulke extreem dure keycap sets verkoopt? wat is er bijzonder aan?
Worden in kleine aantallen gefabriceerd met dure apparatuur, dus vandaar de prijs.
wel erg jammer dat de TADA68's pas in laat augustus verzonden worden. groot minpunt aan dit anders geweldige bord. ik weet niet of ik zo lang kan wachten.
Zat er nog eens naar te kijken, als je er tien neemt zijn de verzendkosten $110, je zou ze ws met gemak door kunnen verkopen in NL.sjettepetJR. schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:01:
wel erg jammer dat de TADA68's pas in laat augustus verzonden worden. groot minpunt aan dit anders geweldige bord. ik weet niet of ik zo lang kan wachten.
en dan vooral hopen dat het pakket zonder kosten door de douane komt.el_duderino schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:04:
[...]
Zat er nog eens naar te kijken, als je er tien neemt zijn de verzendkosten $110, je zou ze ws met gemak door kunnen verkopen in NL.
Klopt, maar als je het zelf bouwt hoef je natuurlijk niet standaard te doensjettepetJR. schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:06:
bedankt voor het uitgebreide antwoord.
ANSI layout is toch de meest standaard layout die er is?
Ik heb zelf deze layout (HHKB-layout met standaard bottom row):

gemaakt met keyboard-layout-editor.com
Nadeel is dat ik nu moeilijker toetsen kan vinden voor de rechter shift, backspace en |\
Maar ik vind de extra toetsen het wel waard
De controller van de GH60 is te programmeren, van de kloons geloof ik ook. De ~ (en elke andere toets) kun je dan instellen waar je maar wilt. fn-esc bijvoorbeeld.sjettepetJR. schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:06:
wat ik begrijp is dat alle GH60 PCB's door een Geekhack lid ontworpen zijn, maar hoe zit het met de functionaliteit van elk PCB, is dit altijd herzelfde?
ik vind de ANSI Layout er best prima uitzien, ik heb nu eigenlijk exact hetzelfde in het '60% gedeelte' van mijn huidige toetsenbord. en ik neem aan dat de ~ toets vervangen wordt door een escape(vraag ik me wel af waar de ~ dan blijft, maar goed, daar kom ik wel uit). ik ben zelf ook helemaal geen goede typer, ik gebruik lang niet alle vingers. meestal blijft het bij 3.
Verschilt per board en per firmware. Bij mijn pcb (sprit 60) was er een tool voor die je de matrix laat zien waarmee ik iets van 4layers kon instellen vervolgens kun je de nieuwe firmware flashen. Was niet echt gebruiksvriendelijk, maar je hoeft het ook maar 1x goed te doen.sjettepetJR. schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:58:
hoe gaat dit programmeren dan in de praktijk?
Weet ik niet. Als het er niet is, zal het er vast wel komen. Het begint een wat populairder formaat te worden naar mijn idee. Hoop het binnenkort ook uit te kunnen proberen op mijn whitefox, maarja die moet nog verstuurd worden (11 december besteld)...weet je toevallig of er ook PCB's verkrijgbaar zijn voor een lay-out zoals de TADA68?
[ Voor 22% gewijzigd door Natsu op 25-06-2016 16:23 ]
hoe gaat dit programmeren dan in de praktijk?Natsu schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:50:
[...]
Klopt, maar als je het zelf bouwt hoef je natuurlijk niet standaard te doen
Ik heb zelf deze layout (HHKB-layout met standaard bottom row):
[afbeelding]
gemaakt met keyboard-layout-editor.com
Nadeel is dat ik nu moeilijker toetsen kan vinden voor de rechter shift, backspace en |\
Maar ik vind de extra toetsen het wel waard![]()
[...]
De controller van de GH60 is te programmeren, van de kloons geloof ik ook. De ~ (en elke andere toets) kun je dan instellen waar je maar wilt. fn-esc bijvoorbeeld.
weet je toevallig of er ook PCB's verkrijgbaar zijn voor een lay-out zoals de TADA68? dit is voor mij echt de perfecte layout namelijk. ik wil me nu nog niet gaan wagen aan zelf bedraden van keys.
De enige die daarbij in de buurt komt (voor zover ik weet) is er eentje van winkeylesssjettepetJR. schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:58:
[...]
hoe gaat dit programmeren dan in de praktijk?
weet je toevallig of er ook PCB's verkrijgbaar zijn voor een lay-out zoals de TADA68? dit is voor mij echt de perfecte layout namelijk. ik wil me nu nog niet gaan wagen aan zelf bedraden van keys.
http://winkeyless.kr/product/b-mini-x2-pcb/
deze heeft alleen bovenaan een rij met f-toestsen.
btw m'n planck binnen gekregen met MX clears. ff wennen. Was supersimpel in elkaar te zetten.

dat is dus de layout van een Keycool, ik denk dat ik dan toch liever voor 'normaal' 60% ga.el_duderino schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:41:
[...]
De enige die daarbij in de buurt komt (voor zover ik weet) is er eentje van winkeyless
http://winkeyless.kr/product/b-mini-x2-pcb/
deze heeft alleen bovenaan een rij met f-toestsen.
het simpele van de Planck heeft wel wat, ziet er mooi uit. hoe gaat het wennen aan de rare layout en meerdere layers?el_duderino schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:41:
[...]
btw m'n planck binnen gekregen met MX clears. ff wennen. Was supersimpel in elkaar te zetten.
[afbeelding]
Ik denk dat jij een 65% keyboard wil, dus blijf zoeken! Wacht anders op de White Fox als die ooit nog eens wil landen.sjettepetJR. schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:51:
[...]
dat is dus de layout van een Keycool, ik denk dat ik dan toch liever voor 'normaal' 60% ga.
[...]
het simpele van de Planck heeft wel wat, ziet er mooi uit. hoe gaat het wennen aan de rare layout en meerdere layers?
Die Planck is geweldig, maar je moet erdoor heen, ik ben nog niet zo snel erop en dat de toetsen allemaal recht onder elkaar staan helpt niet. Cijfers, haakjes, alles is zoeken. Qua programmeerbaarheid is hij het einde, maar ik denk dat als je eenmaal ermee overweg kunt dat je in een soort tobo ninja verandert. Ik vind de QMK firmware prachtig. Ik heb al een aantal macro's erin zitten (bv om m'n mac te locken)
inderdaad, echter wil ik ook zelf mijn toetsenbord in elkaar zetten en naar mij wens customizen. misschien doe ik mee aan een tweede keer dat de TADA68 wordt verkocht. nu houd ik het denk ik bij deze kit.el_duderino schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:01:
[...]
Ik denk dat jij een 65% keyboard wil, dus blijf zoeken! Wacht anders op de White Fox als die ooit nog eens wil landen.
Die Planck is geweldig, maar je moet erdoor heen, ik ben nog niet zo snel erop en dat de toetsen allemaal recht onder elkaar staan helpt niet. Cijfers, haakjes, alles is zoeken. Qua programmeerbaarheid is hij het einde, maar ik denk dat als je eenmaal ermee overweg kunt dat je in een soort tobo ninja verandert. Ik vind de QMK firmware prachtig. Ik heb al een aantal macro's erin zitten (bv om m'n mac te locken)
edit; ik wil graag de case donkergrijs spuiten, wat is beste manier om dit te doen? moet ik met een witte of zwarte case beginnen?
[ Voor 5% gewijzigd door sjettepetJR. op 26-06-2016 19:06 ]
Ik heb m'n AJAZZ keyboard nog steeds niet binnen van Aliexpress. Verkoper gecontacteerd en die gaat een nieuwe sturen. Nu hopen dat die wel het land uit komt. Best relaxt eigenlijk hoe het daar gaat, berichtje naar de verkoper en ze zijn erg coulant.
Jongens ik heb vandaag mijn Counter Strike knife van 280$ nieuw keyboard, weet iemand waar ik de Ducky Shine 5 kan bestellen voor een mooie prijs en dat ie snel binnen is. Bij de tweakers prijslijst staat hij eigenlijk overal niet op voorraad. Verder moet ik hem hebben met MX brown switches.
ETH Maxi
Ik ben inmiddels in het bezit van een Pok3r en ben er erg blij mee. Nu ik wat zaken heb geprogrammeerd lijkt het me leuk om eens wat keycaps te zoeken, maar dit blijkt niet eenvoudig binnen Europa. Waar halen jullie voornamelijk de keycaps vandaan?
Groupbuys op geekhack/reddit/massdrop/mechsupply/uk-keycaps. Je hebt hier wel heel wat geduld voor nodig. Wanneer geld geen issue is kun je op pimpmykeyboard rechtstreeks van de fabrikant bestellen.Sspruijt schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:06:
Ik ben inmiddels in het bezit van een Pok3r en ben er erg blij mee. Nu ik wat zaken heb geprogrammeerd lijkt het me leuk om eens wat keycaps te zoeken, maar dit blijkt niet eenvoudig binnen Europa. Waar halen jullie voornamelijk de keycaps vandaan?
pimpmykeyboard inderdaad 
Ik heb afgelopen weekend weer een set DSA keycaps besteld. De kleur van de vorige was WAN, nu WFJ, dat is iets witter.
Heb er nog even aan gedacht om te vragen of hier mensen wilden delen in de kosten maar ik zag dat de verzendkosten (ongeveer 15 dollar) verdriedubbeld werden als ik nog één artikel extra in het mandje plaatste. Dan schiet het ook niet op.
Het is veel geld, 90 dollar, dus omgerekend 1 dollar per keycap, per stukje plastic, maar ze gaan jaren mee.
Ik heb afgelopen weekend weer een set DSA keycaps besteld. De kleur van de vorige was WAN, nu WFJ, dat is iets witter.
Heb er nog even aan gedacht om te vragen of hier mensen wilden delen in de kosten maar ik zag dat de verzendkosten (ongeveer 15 dollar) verdriedubbeld werden als ik nog één artikel extra in het mandje plaatste. Dan schiet het ook niet op.
Het is veel geld, 90 dollar, dus omgerekend 1 dollar per keycap, per stukje plastic, maar ze gaan jaren mee.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat die keycaps langer mee zouden gaan dan je toetsenbord
.
Heb sinds eergister een Steelseries Apex M500 met cherry reds op mijn bureau liggen (reviewexemplaar voor werk, collega zou em reviewen maar die is met vakantie
) en behalve de blauwe verlichting (irritante kleur) vind ik het een lekker bordje: voelt zeer degelijk, en tikt ook vele malen lekkerder dan mijn Ozone: de toetsen zijn kleiner, font wat dikker, niet extreem mooi maar wel lekker leesbaar. Geen goedkoop tobootje met zijn 120 euro. Heb hem aan mijn mac gehangen en even de windows/alt-toets omgezet naar option/command met Karabiner. Bevalt goed, en omdat het zo lekker tikt, zat ik eens te kijken naar bluetooth TKL bordjes, maar dat had ik beter niet kunnen doen
Weinig keus, prijzig spul..enorm rare lay-outs.. Denk dat ik eens een kvm-switch ga overwegen en gewoon 1 tobo en muis ga gebruiken voor zowel mijn gamebak als mac, veel makkelijker
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Sorry, ik moet een aantal mensen teleurstellen, er komt van mij toch geen tada68 keycapset beschikbaar. 
Ik heb een DIY set gekocht van AliExpress. De verkoper zegt dat het binnen 2 weken wel binnen zal zijn.
Nu zoek ik nog keycaps. Ik zat zelf te denken om de case donkergrijs te spuiten, en lichtgrijze Keys te kopen, met groene modifiers en misschien een rode ESC.
Ik heb een DIY set gekocht van AliExpress. De verkoper zegt dat het binnen 2 weken wel binnen zal zijn.
Nu zoek ik nog keycaps. Ik zat zelf te denken om de case donkergrijs te spuiten, en lichtgrijze Keys te kopen, met groene modifiers en misschien een rode ESC.
Argh... dit is weer best wel verleidelijk: https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open
De Magicforce "68-Key Mini Mechanical Keyboard" met backlight en typemachine-keycaps. En niet zo gek duur. (~ $83, incl. verzendkosten. Of nog een stuk goedkoper met de gewone caps.) Ik heb 'm zeker niet nodig, maar voor deze prijs denk ik er toch over om nog een extraatje te nemen.
Misschien een leuke manier om nog eens een andere soort switches te proberen. Cherry Green, of White, of Gaterons...
De Magicforce "68-Key Mini Mechanical Keyboard" met backlight en typemachine-keycaps. En niet zo gek duur. (~ $83, incl. verzendkosten. Of nog een stuk goedkoper met de gewone caps.) Ik heb 'm zeker niet nodig, maar voor deze prijs denk ik er toch over om nog een extraatje te nemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Nonstop decay op 29-06-2016 21:55 ]
Verdorie wil die wel met Green of White inderdaad maar heb net mijn Ajazz waar ik redelijk tevreden over ben in gebruikNonstop decay schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:54:
Argh... dit is weer best wel verleidelijk: https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open
De Magicforce "68-Key Mini Mechanical Keyboard" met backlight en typemachine-keycaps. En niet zo gek duur. (~ $83, incl. verzendkosten. Of nog een stuk goedkoper met de gewone caps.) Ik heb 'm zeker niet nodig, maar voor deze prijs denk ik er toch over om nog een extraatje te nemen.Misschien een leuke manier om nog eens een andere soort switches te proberen. Cherry Green, of White, of Gaterons...
Als je geen twee maanden meer wilt wachten en de kans op invoerkosten wil vermijden: Magicforce 68
Magicforce is voor een gelijkaardige prijs zonder die (lelijke) keycaps ook op amazon te vinden
.
Magicforce is voor een gelijkaardige prijs zonder die (lelijke) keycaps ook op amazon te vinden
ook te vinden op amazon.co.uk je kan ook zoeken op: Qisan 68Sakke1994 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:32:
Als je geen twee maanden meer wilt wachten en de kans op invoerkosten wil vermijden: Magicforce 68
Magicforce is voor een gelijkaardige prijs zonder die (lelijke) keycaps ook op amazon te vinden.
Aha, bedankt voor de tips, Sakke1994 en skoozie! Er is dus geen haast bij en het hoeft niet per se een oceaan over.
Misschien is die drop dan alleen handig voor de aparte keycaps en switches. (Die zie ik niet zo snel op Amazon.)
Voor degenen die de MagicForce met MX White overwegen. Geloof mij maar, die wil je niet
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)