Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-04 20:35
Anoniem: 604128 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:33:
[...]

Behalve de enorme prijs, zie ik echt 't nut niet van artisan caps, waarom haal jij ze?
Er is geen nut, het is puur eye-candy. Ik vind de Cyborgs erg mooi en koop ze daarom. Een groot deel van de Mechanical Keyboard community focust zich vooral op het uiterlijk van zijn of haar toetsenbord. :)

[ Voor 120% gewijzigd door OmgItsKoen op 09-05-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

OmgItsKoen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:54:
[...]

Er is geen nut, het is puur eye-candy. Ik vind de Cyborgs erg mooi en koop ze daarom. Een groot deel van de Mechanical Keyboard community focust zich vooral op het uiterlijk van zijn of haar toetsenbord. :)
Ja dat begrijp ik, ik bezit zelf o.a. rainbow blanks :+ Ik vroeg me alleen af of die dingen nog in waarde gingen stijgen, aangezien het meestal beperkte oplage zijn? En hoeveel prop jij er op je toetsenbord dan? Want ik gebruik eigenlijk gewoon al m'n toetsen, en moet er niet aan denken om elke keer zon mannetje over zn bol te aaien als ik op escape druk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Anoniem: 604128 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:58:
[...]

Ja dat begrijp ik, ik bezit zelf o.a. rainbow blanks :+ Ik vroeg me alleen af of die dingen nog in waarde gingen stijgen, aangezien het meestal beperkte oplage zijn? En hoeveel prop jij er op je toetsenbord dan? Want ik gebruik eigenlijk gewoon al m'n toetsen, en moet er niet aan denken om elke keer zon mannetje over zn bol te aaien als ik op escape druk :9
De beperkte oplage heeft een hele goede reden, vaak zijn het gewoon mensen zoals jij en ik die dit als hobby doen. Zij ontwerpen een keycap, bewerken deze met de hand of printen met 3D printer, voor een preciezer (strakker) resultaat. Daarna gaan deze in de verkoop, vaak in de vorm van een Raffle; de ontwerper laat een foto zien met alle verschillende soorten caps die zij gemaakt hebben, iedere cap heeft zijn eigen nummer. Vervolgens is er een formulier waarin je je top 3 keuzes aangeeft en hoeveel je deze wilt hebben. Daarna worden deze random gekozen en verzonden, mits betaald.

Dit heeft tot gevolg dat de caps best prijzig kunnen zijn en omdat zij vaak een 'normale' baan ernaast hebben is er maar een kleine oplage. Verder zijn er nou ook weer niet zó veel enthousiastelingen, er zijn ook veel mensen die wel van mechanical keyboards houden maar niet van alle uiterlijke poespas die erbij komt kijken bij sommigen. Ik heb geen idee hoe het zit met de doorverkoop, maar volgens mij wordt er niet extreem veel bovenop de normale prijs gelegd.

Heb zelf op het moment nog geen een artisan helaas, maar denk dat ik ze op de printscreen/scrollock/pause toetsen kwijt kan. Eventuele andere kan ik nog kwijt op het pageup/pagedown eiland wat ik toch bijna niet gebruik. Ik ben een 60% toetsenbord gewend (Pok3r) en heb sinds kort een TKL erbij, gebruik die toetsen amper wegens gewenning aan de 60% layout. :+

[ Voor 20% gewijzigd door OmgItsKoen op 09-05-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 16:25

Pykow

Angelo OTR

Beste tweakers.

Ik ben opzoek naar een mechanische toetsenbord met goede RGB verlichting.

Ik zit te twijfelen tussen de razer blackwidow en corsair strafe.

Hebben jullie nog een suggestie of kunnen jullie mij wat gebruikers ervaring geven.

Ik heb momenteel een cm storm strikefire tk ( uit mijn hoofd). Op kantoor gebruik ik de eerste corsair k90.

Naast het toetsenboard heb ik straks een overwatch razer deataddder en de overwatch mousepad.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackhol
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-04 12:42
Dag dames en heren,

Gisteren was dan eindelijk de dag: mijn Corsair K70 Rapidfire (zonder rgb) is binnen gekomen.

Ik speelde zelf al die tijd op een Microsoft digital media keyboard 3000 en daarvoor op een ultra x premium. Deze omdat ik zocht naar een keystroke die zo kort mogelijk was. Ik bleef altijd ver weg van mechanische toetsenborden juist omdat ik het gevoel had dat daar de travel erg lang was en ik iemand ben die toch wel altijd zijn keys volledig induwt.

Na eventjes een G710+ te kunnen lenen om op te spelen begonnen mij deze toetsen wel erg aan te spreken. Al vond ik ze een lange travel hebben (of het echt langer was dan mijn Microsoft 3000 laat ik in het midden) en vond ik de tactile bump niet perse prettig.

Toen ik las over de nieuwe speed switches van Cherry MX leek mij dit de perfecte oplossing en man wat zijn ze fijn!

Voelbaar kortere travel zelfs als je ze helemaal indrukt tijdens het typen in word, een snelle response in games zoals counterstrike waar je tijdens het straven toch niet helemaal de toets indrukt.

Het enige waar ik me nu soms aan stoor is het missen van een goede aanslag omdat de toetsen een bepaalde ruwheid bevatten die ik niet gewend ben en hierdoor dus soms blijf hangen achter een andere toets. Maar dit zal hopelijk wel wennen/ weg slijten.

Ik denk dat ik hier nog een weekje of 2 door werk en dan eens kijk of ik tijd heb voor het uittypen van een leuke review als daar behoefte voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 01:05
Pykow schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:16:
Beste tweakers.

Ik ben opzoek naar een mechanische toetsenbord met goede RGB verlichting.

Ik zit te twijfelen tussen de razer blackwidow en corsair strafe.

Hebben jullie nog een suggestie of kunnen jullie mij wat gebruikers ervaring geven.

Ik heb momenteel een cm storm strikefire tk ( uit mijn hoofd). Op kantoor gebruik ik de eerste corsair k90.

Naast het toetsenboard heb ik straks een overwatch razer deataddder en de overwatch mousepad.
Corsair K70 RGB Rapidfire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Katmi schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:51:
[...]

Corsair K70 RGB Rapidfire :)
Ik zit dan eerder te denken aan de Corsair Strafe
https://www.bol.com/nl/p/...-red-pc/9200000050669419/

Ik heb geen media keys nodig.

Thuis heb ik momenteel:(CM storm Quickfire tk)
pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Blue switch)

Op de zaak heb ik de Corsair K90
pricewatch: Corsair Vengeance K90 (International English)
(hier gebruik ik de media keys wel, omdat ik altijd voor de muziek zorg op kantoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 01:05
Kan ook :) ik had een Strafe met Silent Cherry reds maar moet zeggen nu dat ik de MX Speed switches beter vind.
Maar als je geen media keys nodig hebt kan je idd de Strafe nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Katmi schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:41:
[...]

Kan ook :) ik had een Strafe met Silent Cherry reds maar moet zeggen nu dat ik de MX Speed switches beter vind.
Maar als je geen media keys nodig hebt kan je idd de Strafe nemen.
Ik ben voor de Corsair strafe RGB MX red gegaan.
https://www.bol.com/nl/p/...-red-pc/9200000050669419/

Mijn K90 heeft ook MX red en daar ben ik tevreden over (Blue is te luidruchtig en silence is niet nodig)
Bestelling komt morgen binnen, dus einde van de dag langs kantoor om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
*knip* ook dit is spam.

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 10-05-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Vandaag het toetsenbord binnen gekregen.
De overstap van Blu switches naar Red cherry is nog even wennen.

De belichting viel me alleen even zwaar tegen.
CM storm quickfire TK heeft veel betere verlichting.
Als ik dat toetsenbord aan had staan, dan was mijn hele kamer blauw, maar bij dit toetsenbord zie ik dit nog niet zo snel gebeuren.

Ik heb even wat foto's gemaakt van het toetsenbord:
http://imgur.com/a/wyCtM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is op zich logisch, aangezien de LED zich bij Cherry RGB-switches onder de switch bevindt, waardoor de lichtsterkte door de behuizing beperkt wordt. Reguliere switches hebben de LED direct onder de keycap zitten.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-05 09:34
Beste Tweakers,

Ik ben op dit moment in het bezit van Logitech G710+ maar wil graag de overstap maken naar een 60% toetsenbordje omdat ik een betere houding wil aannemen. Nu heb ik daar een aantal vragen over.

1. De layout wen je daar een beetje snel aan?
2. Ik zie hier zaken als Pok3r en KBParadise, zit daar een groot verschil tussen?
3. Wat zijn eigenlijk de merken die 60% toetsenborden maken aangezien ik daar maar erg weinig over kan vinden.

Bij voorbaat dank voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-04 12:45
Voor zo ver ik weet heb je ook nog een 60% wasd code (poker rebranded). Ducky, Vortex, Leopold, KBParadise en nog een paar. Kijk anders eens op keyboardco.com. Die leveren vrij snel naar. NL.

Als je nog dieper in de pocket wilt tasten dan kun je gaan voor het HHKB met topre domes, maar je wou mechanisch toch ;-)

Matias heeft een 60% binnenkort met Alps switches en pbt keycaps. Heb hier de mac en Pc versie van gepreordered met alu case.

Ik zit nu vaak op een Matias Laptop pro te kloppen met Alps en typ daar liever op dan mijn wasd code full size met clears. Tactile bump is veel duidelijker op de Matias switches, wat ik dan weer erg fijn vind. En ik mis numpad niet. Ben developer dus type veel code. Ik zou niet zonder dedicated arrow keys willen.

Als je Bluetooth connectivity wilt dan kun je naast de laptop pro ook nog kiezen voor een Filco minila air, met blues, browns, of reds.

Affin het is allemaal erg persoonlijk en de exotische modellen kun je nergens proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door stager op 13-05-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Laatst online: 04-05 09:34
stager schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:45:
Voor zo ver ik weet heb je ook nog een 60% wasd code (poker rebranded). Ducky, Vortex, Leopold, KBParadise en nog een paar. Kijk anders eens op keyboardco.com. Die leveren vrij snel naar. NL.

Als je nog dieper in de pocket wilt tasten dan kun je gaan voor het HHKB met topre domes, maar je wou mechanisch toch ;-)

Matias heeft een 60% binnenkort met Alps switches en pbt keycaps. Heb hier de mac en Pc versie van gepreordered met alu case.

Ik zit nu vaak op een Matias Laptop pro te kloppen met Alps en typ daar liever op dan mijn wasd code full size met clears. Tactile bump is veel duidelijker op de Matias switches, wat ik dan weer erg fijn vind. En ik mis numpad niet. Ben developer dus type veel code. Ik zou niet zonder dedicated arrow keys willen.

Als je Bluetooth connectivity wilt dan kun je naast de laptop pro ook nog kiezen voor een Filco minila air, met blues, browns, of reds.

Affin het is allemaal erg persoonlijk en de exotische modellen kun je nergens proberen.
Bedankt voor je antwoord. Ik wist niet dat Ducky ook kleine toetsenbord verkocht genaamd de mini. Ik heb deze gelijk besteld en heb ik morgen in huis :9~

Blue cherry switches dus ben benieuwd want heb deze nog nooit gebruikt. (Red, Black en Browns tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Trixh schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:20:
Beste Tweakers,

Ik ben op dit moment in het bezit van Logitech G710+ maar wil graag de overstap maken naar een 60% toetsenbordje omdat ik een betere houding wil aannemen. Nu heb ik daar een aantal vragen over.

1. De layout wen je daar een beetje snel aan?
2. Ik zie hier zaken als Pok3r en KBParadise, zit daar een groot verschil tussen?
3. Wat zijn eigenlijk de merken die 60% toetsenborden maken aangezien ik daar maar erg weinig over kan vinden.

Bij voorbaat dank voor hulp.
1. Ligt echt aan de persoon en hoeveel tijd je achter je toetsenbord doorbrengt. Daarnaast kun je (in het geval van een Pok3r en KBParadise iig) je toetsenbord programmeren naar je eigen smaak.
2. Geen idee, bouwkwaliteit van de Pok3r is iig hoog, de keycaps vind ik persoonlijk maar matig omdat deze niet doubleshot zijn en de toetsen erg snel vervagen.
3. Compactheid, in het geval van een Pok3r de programmable layers en de form-factor. (aluminium casing, high profile)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredEdison
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Brad Pitt schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:26:
[...]
[Edit 2] Nog steeds maar 5! Hard hoofd in. Wel meer tijd om nog na te denken 8) [/small]
De Minimum Order Quantity is gehaald volgens de site..! Woohoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb nu een paar weken de Logitecht G810 Orion Spectrum en kan niets anders zeggen dan dat ik er zeer tevreden over ben (Oude G110 was echt aan vervanging toe!) Maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om van die 'custom layouts' te importeren? Ik had al wat gezocht maar het is me niet helemaal duidelijk.

Tips zijn welkom.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VzezpHR.jpg

Mijn Glorious PC Gaming Wrist Pad is binnengekomen, nooit gedacht dat ik dit zó fijn zou vinden. O+ Mijn eerste pakket van Massdrop, wel jammer dat ik nog 18,75 moest betalen aan de deur. :/ Hoop dat dit niet het geval is bij mijn Cyborg Artisans. :X

De keyset is van Originative, de enter/esc key zijn van MaxKeyboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dat is inderdaad een mooie wristpad! Die houd ik even in de gaten voor als mijn wristpad gaat verslijten. :)

Ik ben trouwens een stapje verder in mijn Logitech G710+ ANSI zoektocht.
Niets meer vernomen van gamegear.be en afgelopen week heb ik een G710+ uit Engeland besteld (Kazza Tech). Dit zou volgens de afbeelding bij de advertentie ook gaan om een ANSI keyboard maar bleek wederom een ISO keyboard te zijn. Gelukkig mag hij kosteloos retour. :)

Nu met een Amerikaanse vriend van me afgesproken dat hij er 1 (of 2 ;) ) koopt bij een electronica gigant genaamd Fry Electronics. Daar stonden ze te koop voor 89,99 USD. Dit keer wel de juiste layout (ANSI).
Helaas zal het nog zeker een week of twee duren voordat ik deze in mijn bezit heb. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 14-05-2016 17:20 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Da_maniaC schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:14:
Dat is inderdaad een mooie wristpad! Die houd ik even in de gaten voor als mijn wristpad gaat verslijten. :)

Ik ben trouwens een stapje verder in mijn Logitech G710+ ANSI zoektocht.
Niets meer vernomen van gamegear.be en afgelopen week heb ik een G710+ uit Engeland besteld (Kazza Tech). Dit zou volgens de afbeelding bij de advertentie ook gaan om een ANSI keyboard maar bleek wederom een ISO keyboard te zijn. Gelukkig mag hij kosteloos retour. :)

Nu met een Amerikaanse vriend van me afgesproken dat hij er 1 (of 2 ;) ) koopt bij een electronica gigant genaamd Fry Electronics. Daar stonden ze te koop voor 89,99 USD. Dit keer wel de juiste layout (ANSI).
Helaas zal het nog zeker een week of twee duren voordat ik deze in mijn bezit heb. :)
Ik zou willen dat ik een Amerikaanse vriend had, dan was het kopen van keysets etc niet zo verschrikkelijk duur. :| |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempwa
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05 12:38
Gister bij de kringloop een mechanisch toetsenbord gevonden voor een euro.
Ik kan er alleen niet veel over vinden en de switches komen mij ook niet bekend voor.
Iemand enig idee of meer info en waarde?

Typt wel heerlijk, maar totaal anders dan mijn CM Storm quickfire met brown switches.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tfAE3Cb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8xUWmQE.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door tiempwa op 15-05-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
tiempwa schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:20:
Ik kan er alleen niet veel over vinden en de switches komen mij ook niet bekend voor.
Iemand enig idee of meer info en waarde?
Wellicht ook handig om te vertellen of ze clicky, linear of tactile zijn en of ze zwaarder of lichter gaan dan je browns? Staat er een productiedatum op het bord. Ziet eruit als een soort van Topre switch als op de novatouch, maar dat lijkt mee heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempwa
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05 12:38
stager schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:46:
[...]

Wellicht ook handig om te vertellen of ze clicky, linear of tactile zijn en of ze zwaarder of lichter gaan dan je browns? Staat er een productiedatum op het bord. Ziet eruit als een soort van Topre switch als op de novatouch, maar dat lijkt mee heel sterk.
productiedatum is 1985. Gaan zwaarder dan de browns en zijn clicky. :) Ze lijken wel wat op de SMK second generation switches, maar daar ben ik niet zeker van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
tiempwa schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:06:
[...]

productiedatum is 1985. Gaan zwaarder dan de browns en zijn clicky. :) Ze lijken wel wat op de SMK second generation switches, maar daar ben ik niet zeker van
Ik heb even met je meegekeken, maar kan helaas niets toevoegen. Je kan de boel altijd nog ontleden en op zoek gaan naar een merk of om te checken of die click leaves hetzelfde zijn ;-) Deskthority zegt dat SMK second gen vanaf 1986 is geproduceerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noskill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:21

noskill

1*1=2.

Mijn lieve Ducky 3 heeft afgelopen maandag plotseling de geest gegeven. De chip op het pcb van mn Ducky lijkt dood te zijn gegaan. Als hobbyprojectje wil ik hem graag opnieuw tot leven wekken met een Teensy. Kan ik de pcb van mijn Ducky hergebruiken? Ik kan online schema's vinden van het opnieuw solderen van al mn switches, maar het zou natuurlijk geweldig zijn als ik de matrix op het pcb kan recyclen. Heeft iemand hier wellicht tips hoe ik te werk zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-03 15:21
Hoi allemaal, ik ben al een tijdje op zoek om mijn standaard toetsenbord te vervangen voor een mechanisch toetsenbord. Ik weet alleen niet zeker welke switches ik wil hebben, dacht zelf aan red of de nieuwe speed. Ik doe vooral gamen (LoL, WoW, Overwatch) en schoolwerk (artikelen schrijven e.d.) op mn pc. zat zelf aan deze te denken https://www.4launch.nl/pr...-Cherry-MX-Speed/tweakers. Iemand verder nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tips? lees de topicstart en ga wat toetsenborden proberen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26
Over de startpost gesproken:
BillSpaarbank schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:31:
Ik zal de komende dagen proberen om de startpost wat bij te werken en dergelijke en de juiste mensen credits te geven voor deel 1 :)

Canarie is van harte welkom als ze wil helpen.
Wanneer doe je dit eens? Credit geven is 1 minuut werk. Ik snap dat het bijwerken wat langer kan duren, maar er zijn vast mensen die je daarbij willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 00:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mede-auteur toevoegen is ook 2 klikken en 5 seconden werk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Natsu schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:06:
Over de startpost gesproken:

[...]

Wanneer doe je dit eens? Credit geven is 1 minuut werk. Ik snap dat het bijwerken wat langer kan duren, maar er zijn vast mensen die je daarbij willen helpen.
Even een korte toelichting. Ik ben onlangs 5 weken eerder dan verwacht vader geworden van ons tweede kind en ik ben wel regelmatig actief op tweakers, maar heb even geen tijd om dit topic uit te pluizen en bijvoorbeeld de nieuwe speed switches toe te voegen en dergelijke. Veel tijd is in het ziekenhuis doorgebracht en de avonden zijn momenteel even erg druk.

Ik heb mensen verzocht om mede-auteur te worden, maar daar heb ik geen respons op gekregen. Dus ik hoor graag wie ik toe kan voegen. Dan zal ik dit zo snel mogelijk doen. Ik heb wel degelijk de intentie om dit topic op te pakken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BillSpaarbank schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:37:
[...]

Even een korte toelichting. Ik ben onlangs 5 weken eerder dan verwacht vader geworden van ons tweede kind en bla bla iets over toetsenborden etc
De rest over dit topic skip ik gemakshalve. Want belangrijker: congrats! :D 5 weken eerder is natuurlijk niet ideaal, maar tot zover ik weet is het meestal iets waar ze vlot en soepel overheen weten te komen. Hoop dat het jullie goed gaat! Heel veel succes/plezier/etc, zelf ook 4 weken geleden weer vaders geworden. Heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb op dit moment een razer blackwidow battlefield 4 toetsenbord. Nog steeds erg tevreden mee, maar ik ben de laatste tijd rond aant kijken, en begin de corsair K65 en K70 steeds mooier te vinden. iemand ervaring met deze toetsenborden?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

iantje31 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:45:
Ik heb op dit moment een razer blackwidow battlefield 4 toetsenbord. Nog steeds erg tevreden mee, maar ik ben de laatste tijd rond aant kijken, en begin de corsair K65 en K70 steeds mooier te vinden. iemand ervaring met deze toetsenborden?
Vaak genoeg langsgekomen, probeer de search functie eens ipv te vraagdumpen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Love all keyboards, big or small? :D

Afbeeldingslocatie: http://www.techtesters.eu/foritain/masterkeys.png

TKL MX Brown vs Full MX Red.

Beetje de bekende weg van CM, maar ik blijf wel voorstander van die relatief bescheiden behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Foritain schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:08:

[afbeelding]

Beetje de bekende weg van CM, maar ik blijf wel voorstander van die relatief bescheiden behuizingen.
Erg mooie keyboards, jammer genoeg kan ik de versie met Blue Switches nog nergens vinden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sterker nog, de TKL versie is vooralsnog enkel in MX Brown te krijgen, de full size in MX Red. Niet eens 'andersom' dus, al zal dat nog wel komen.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=masterkeys

Met de recente geschiedenis van Cooler Master mech bordjes zou ik mijn adem niet inhouden wat MX Blue's betreft, of in het reguliere kanaal. Ik kan het niet met zekerheid zeggen natuurlijk, maar bij meerdere recente bordjes kwamen maar een aantal uitvoeringen naar NL. MX Blue's waren daar veelal geen onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 30-04 14:45
Misschien niet het juiste topic, maar ik heb al een tijdje een Corsair Strafe toetsenboord met bijbehorende (up-to-date) firmware en software, maar als in ik sommige game alt-tab (Doom, Fallout 4 o.a.) dan werken bepaalde toetsen niet zoals de apostrof en enkele andere speciale karakters.

Zodra het spel is afgesloten werkt het prima.
Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met pijn in mijn hart toch maar weer wat bordjes opruimen. Zit nog altijd op meer bordjes dan ik handen voor heb (heck, vingers voor heb) en dan zie ik meestal na een jaar dat er iets gewoon al die tijd ongebruikt mooi ligt te wezen. Beetje in dubio, vind dat zonde, maar anderzijds doet het een beetje pijn bij alles wat net even wat bijzonder is.

Welnu, ik koop/verkoop wel wat met regelmaat en meestal laat ik dat buiten het forum. Met het idee van, als iemand het wil hoor ik het wel, anders maakt het mij ook niet uit. Maar ik heb er ééntje die wat emotioneler voelt: Een CM XTi met MX Greens, omdat daar maar een handje vol van zijn gemaakt doe ik die liever niet 'zo maar' weg, maar als ik een liefhebber kan helpen aan iets leuks, sure. Voor een prikkie hou ik hem dan ook lekker zelf, maar iemand die iets knaps zoekt met MX Green, geef mij gerust een por.

Afbeeldingslocatie: http://www.techtesters.eu/pic/CMXTI/x1.JPG

V&A aangeboden: CM Storm QuickFire XTi - Cherry MX Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik vind het een heel mooi plankje om te gebruiken totdat ik uiteindelijk weer een mechanisch gaming toetsenbord krijg met macro keys. Ik heb er momenteel alleen geen geld voor vrees ik.... :Y)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Foritain schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:08:

[afbeelding]

Als ik de foto zo zie toch wel een beetje spijt dat ik voor de Pro L heb gekozen. Die S is een stuk mooier, ik kon alleen de S niet met Reds krijgen. Plus ik heb het numpad eigenlijk toch wel vaak nodig.

Neemt niet weg dat ik super tevreden ben met de Masterkeys Pro L. De eerste die ik ontving Helaas wel moeten terugsturen omdat bepaalde toetsen altijd rood verlicht waren en niet uit konden. De vervanger werkte gelukkig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Iemand toevallig deze dingen voor handen liggen? Ik wil een silencing mod op mijn Novatouch doen, maar 25 euro voor wat schuim vind ik erg duur. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04 23:30
Na nog geen half jaar geleden een K70 RGB met MX Browns aangeschaft te hebben, heb ik deze nu in de verkoop staan en ben ik van plan een CODE Keyboard TKL te gaan kopen. Echter zit ik een beetje met een dillema, hoewel de browns me prima bevallen had ik toch gehoopt op iets meer feedback.

Deze feedback is natuurlijk te vinden in de MX blues. Echter ondanks dat het geluid me niet per se stoort ben ik bang dat na verloop van tijd ik me toch begin te irriteren aan de click en als ik het niet ben dan wel de mensen waarmee ik in een huis woon. Ook hoor ik doem verhalen over hoe deze switch niet goed zou zijn voor fps games, wat een reële opmerking is gezien de dubbele klik beperking.

Nu is het dus zo dat ik twijfel tussen de MX Browns, de MX Blues & zelfs nog de MX Clears, welke een grotere tactitle feedback zou geven, in eerste instantie natuurlijk de ideale oplossing, alleen het feit dat de switch 'zwaar' is, is een beetje een afhaak punt voor mij. Ik ben een lichte typer en ik ben erg bang dat ik dan last in mijn vingers zou krijgen en de zwaardere toetsaanslag niet fijn zal vinden.

Mijn vraag is dus nu, zijn de blues echt zo slecht voor gaming als gezegd wordt en kan het geluid extreem hinderlijk worden of valt het gewicht van de clear switches wel mee.

Of wat natuurlijk ook kan is alle bovenstaande gewoon een feit en moet ik maar zien waar ik de compromis ga sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Clears zijn idd wat zwaarder dan Blue, maar ik vind het niet vervelend. De Brown en Blue wijken niet erg veel van elkaar af en de feedback in de Brown is subtiel maar wel aanwezig. Ik heb minimaal een Blue gevoeld, maar het geluid is meer aanwezig dan de tactile feedback. Ik vond het vergelijkbaar met de Brown.
Als je dus bang bent voor het geluid, is de Brown de enige oplossing voor je. Ik heb het geluid echter gehoord en stoorde mij er eigenlijk niet aan. Het was vergelijkbaar met het geluid van een Brown bottomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
Daar kan ik nog aan toevoegen dat clears na de tactile "bump" misschien wat sponsachtig aan kunnen voelen. De weerstand bouwt zich op, maar dat maakt het wel weer moeilijker om ze helemaal door te drukken. Ik heb een code met clears waar ik erg blij mee ben, vanwege de duidelijke tactile bump. Al ga ik alles vervangen door Matias quiet clicks.

Persoonlijk ben ik erg nieuwsgierig naar een Leopold FC660 toetsenbord, maar helaas zijn deze slecht te verkrijgen/proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door stager op 20-05-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Hot Keys Project May Sales zijn begonnen. Heb zelf Trooper & Tank Gray Fox en een Trooper Bondi Blue besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb net bij Aliexpress de Ajazz AK47MKII (TKL met Cherry MX Black, kloon waarschijnlijk) gekocht. Nu is het wachten op de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Eergisteren heb ik alsnog reactie gekregen van Gamegear.be.
De Logitech G710+ is rechtstreeks vanaf Logitech niet langer leverbaar, maar de G910 nog wel met ANSI layout! :)
Besloten om deze maar te gaan proberen (Romer-G ipv Cherry switches).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sTxOtyGI3w7QhWJTaiYdeVby/medium.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Da_maniaC op 23-05-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik mag aannemen dat je maar een afbeelding ergens vandaan hebt geplukt, want dat tobo heeft de ISO layout die je juist NIET wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hero of Time schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:56:
Ik mag aannemen dat je maar een afbeelding ergens vandaan hebt geplukt, want dat tobo heeft de ISO layout die je juist NIET wil. ;)
Je hebt gelijk! Aangepast. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:37:
Clears zijn idd wat zwaarder dan Blue, maar ik vind het niet vervelend. De Brown en Blue wijken niet erg veel van elkaar af en de feedback in de Brown is subtiel maar wel aanwezig. Ik heb minimaal een Blue gevoeld, maar het geluid is meer aanwezig dan de tactile feedback. Ik vond het vergelijkbaar met de Brown.
Als je dus bang bent voor het geluid, is de Brown de enige oplossing voor je. Ik heb het geluid echter gehoord en stoorde mij er eigenlijk niet aan. Het was vergelijkbaar met het geluid van een Brown bottomen.
Dat ben ik toch niet met je eens, ik vind Blue en Brown behoorlijk van elkaar verschillen. De hoorbare klik van Blue is in mijn optiek ook duidelijk voelbaar waardoor de tactile feedback veel duidelijker aanwezig is dan het subtiele hobbeltje van Brown. Qua aanslag vind ik Brown ook veel meer bij Red in de buurt zitten dan bij Blue.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MiBe schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:01:
[...]

Dat ben ik toch niet met je eens, ik vind Blue en Brown behoorlijk van elkaar verschillen. De hoorbare klik van Blue is in mijn optiek ook duidelijk voelbaar waardoor de tactile feedback veel duidelijker aanwezig is dan het subtiele hobbeltje van Brown. Qua aanslag vind ik Brown ook veel meer bij Red in de buurt zitten dan bij Blue.
Ik bedoelde dan ook dat de Brown subtieler is met de tactile feedback dan de Blue. Mijn persoonlijke ervaring, hoewel erg beperkt bij MX Blue, was dat het kwa druk die je moet uitoefenen niet veel verschilt vergeleken met Brown. In die zin vind ik Brown en Blue niet veel verschillen. Uiteraard is het geluid van de feedback, en de tactile gedeelte meer aanwezig bij Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah op die manier, dat klopt inderdaad, 45 t.o.v. 50 cN activatiekracht voor respectievelijk Brown en Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53

Mauz1978

Console War Veteran

Pykow schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:22:

Als ik dat toetsenbord aan had staan, dan was mijn hele kamer blauw, maar bij dit toetsenbord zie ik dit nog niet zo snel gebeuren.

Ik twijfel ook om deze te kopen. Hoe bevalt ie je nu, bijna 2 weken later? Ik moet mn gewone toetsenbord vervangen, en wil overgaan op mechanisch, maar wil geen lawaai ermee maken. Aangezien ik FPS gamer ben, maar geen lawaai wil maken, is mn oog hierop gevallen. Lijkt me een goede keuze. Andere mensen nog ervaringen ermee?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53

Mauz1978

Console War Veteran

Pykow schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:22:

Ik twijfel ook om deze te kopen. Hoe bevalt ie je nu, bijna 2 weken later? Ik moet mn gewone toetsenbord vervangen, en wil overgaan op mechanisch, maar wil geen lawaai ermee maken. Aangezien ik FPS gamer ben, maar geen lawaai wil maken, is mn oog hierop gevallen: (pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout). Lijkt me een goede keuze. Andere mensen nog ervaringen ermee?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Mauz1978 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Ik twijfel ook om deze te kopen. Hoe bevalt ie je nu, bijna 2 weken later? Ik moet mn gewone toetsenbord vervangen, en wil overgaan op mechanisch, maar wil geen lawaai ermee maken. Aangezien ik FPS gamer ben, maar geen lawaai wil maken, is mn oog hierop gevallen: (pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout). Lijkt me een goede keuze. Andere mensen nog ervaringen ermee?
Ik maak gebruik van de red keys en niet de silence keys. Op internet las ik een verschil van 30%.
MX silent is gewoon de stilste keys die je kan krijgen (volgens mij).
Het toetenbord bevalt me prima, maar ik maak al een tijdje gebruik van mechanische toetsenbord.
Corsair K90 (eerste editie), CM storm rapidfireTK en nu dus de Corsair Strafe RGB.

BTW. een FPS gamer ramt niet op zijn toetsen ;) Speel maar eens World of Warcraft, League of legends, dota 2 etc. dan merk je pas hoeveel je aan het klikken bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
BillSpaarbank schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:37:
[...]

Even een korte toelichting. Ik ben onlangs 5 weken eerder dan verwacht vader geworden van ons tweede kind en ik ben wel regelmatig actief op tweakers, maar heb even geen tijd om dit topic uit te pluizen en bijvoorbeeld de nieuwe speed switches toe te voegen en dergelijke. Veel tijd is in het ziekenhuis doorgebracht en de avonden zijn momenteel even erg druk.

Ik heb mensen verzocht om mede-auteur te worden, maar daar heb ik geen respons op gekregen. Dus ik hoor graag wie ik toe kan voegen. Dan zal ik dit zo snel mogelijk doen. Ik heb wel degelijk de intentie om dit topic op te pakken.
Allereerst gefeliciteerd nog met opnieuw vader worden, hoop dat ondanks de vroege geboorte alles goed is. En sorry voor m'n boze post, je had er dus een goede reden voor :P

Ik had gehoopt dat inmiddels iemand zich had gemeld om je te helpen, aangezien mijn tijd helaas ook beperkt is. Maar ik wil je wel helpen met de startpost.

Ik heb wel redelijke kennis van de verschillende switches en keycaps en ervaring met het zelf bouwen van een toetsenbord. Van kant en klaar koopbare toetsenborden heb ik minder verstand.

Mijn ideeen voor de startpost zijn:
  • De informatie wat compacter weergeven (bijvoorbeeld de verschillende cherry mx switches in een tabel), misschien een aantal dingen wegvouwen. Er hoeft niet minder info in, maar het mag wel wat makkelijker leesbaar worden. Ik denk dat een post met zo'n lengte als het nu is best wat mensen afschrikt.
  • Alps en topre toevoegen aan het switch overzicht (vind dat belangrijker dan een scissor switch).
  • wat meer plaatjes (verschillende layouts, keycap profiles etc..)
  • links nalopen of ze nog bereikbaar zijn en of ze nog relevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Natsu schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:26:
[...]

Allereerst gefeliciteerd nog met opnieuw vader worden, hoop dat ondanks de vroege geboorte alles goed is. En sorry voor m'n boze post, je had er dus een goede reden voor :P

Ik had gehoopt dat inmiddels iemand zich had gemeld om je te helpen, aangezien mijn tijd helaas ook beperkt is. Maar ik wil je wel helpen met de startpost.

Ik heb wel redelijke kennis van de verschillende switches en keycaps en ervaring met het zelf bouwen van een toetsenbord. Van kant en klaar koopbare toetsenborden heb ik minder verstand.

Mijn ideeen voor de startpost zijn:
  • De informatie wat compacter weergeven (bijvoorbeeld de verschillende cherry mx switches in een tabel), misschien een aantal dingen wegvouwen. Er hoeft niet minder info in, maar het mag wel wat makkelijker leesbaar worden. Ik denk dat een post met zo'n lengte als het nu is best wat mensen afschrikt.
  • Alps en topre toevoegen aan het switch overzicht (vind dat belangrijker dan een scissor switch).
  • wat meer plaatjes (verschillende layouts, keycap profiles etc..)
  • links nalopen of ze nog bereikbaar zijn en of ze nog relevant zijn.
Bedankt voor je hulp! Wordt gewaardeerd en ik heb je post niet vervelend opgevat hoor. Met de kleine gaat het langzaamaan beter. Maar rust hebben we nog niet echt haha. Wordt de komende weken wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 19:46
Ik ben een 60% aan het plannen met en 25key numberpad ernaast. Nou is het probleem uiteraard de case en de plates. Weten jullie waar ik die het best kan laten maken? Roestvrij staal of aluminium maakt me eerlijk gezegd niet veel uit, als het maar geen hoofdprijzen worden. De case is een simpel gelaagd ontwerp en de 60% plate is de standaard ANSI layout, de plate voor de numpad is een 25 key ortholinear ontwerp.

Er komen 67g Zealio switches in en de matrix wordt met de hand gesoldeerd.

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand toevallig hoe die nieuwe switches heten die net als bij een analoge stick zacht/hard ingedrukt kunnen worden? Was laatst iets over op reddit maar kan 't zo snel op google niet vinden.

Toch nog zelf gevonden met andere zoektermen

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 24-05-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Laatst online: 01:08

skoozie

SCSI

blech, veul te laat... :P
fijn dat die balk er komt met updates, nu nog de edits (op tijd) laden

[ Voor 157% gewijzigd door skoozie op 24-05-2016 13:50 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zojuist ook maar een Ajazz besteld via Ebay. Kijken of het wat is. Eventueel een leuk sleur en pleur plankje.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Zealios 65g besteld, binnenkort de Planck PCB/Top Plate/Case van olkb en dan maar is gaan hobby'en. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nooit gekeken naar mechanische toetsenborden, omdat ik dacht dat het indrukken van de toetsen zwaar is, maar is dat zo? Ik heb geen kracht meer in m'n vingers om te typen, en toetsenborden als die van Apple bieden uitkomst, maar detecteert te snel dubbele aanslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
Manke schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:50:
Ik heb nooit gekeken naar mechanische toetsenborden, omdat ik dacht dat het indrukken van de toetsen zwaar is, maar is dat zo? Ik heb geen kracht meer in m'n vingers om te typen, en toetsenborden als die van Apple bieden uitkomst, maar detecteert te snel dubbele aanslagen.
Als je een toetsenbord met cherry mx red's neemt is de actuation force in iedergeval lager 45g tov 60-65g voor scissor switches. Een voordeel van mechanische toetsenborden is dat je de toetsen niet volledig hoeft in te drukken.

Links zijn naar anchors in de startpost, anchors naar andere delen van de startpost komen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Idd, MX Red is dan de beste keus. Die gaan echt super licht en omdat de registratie al halverwege is, ipv aan het eind hoef je ze op de eerste plaats niet ver in te drukken en als je ze toch tot de bodem indrukt, is een trilling van je vinger geen reden voor een extra aanslag, mits je uiteraard niet halverwege zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
Anoniem: 604128 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:21:
Weet iemand toevallig hoe die nieuwe switches heten die net als bij een analoge stick zacht/hard ingedrukt kunnen worden? Was laatst iets over op reddit maar kan 't zo snel op google niet vinden.

Toch nog zelf gevonden met andere zoektermen
Als je even had gewacht kwam het op de frontpage wel voorbij :P
Staat nu dus ook op kickstarter: The Analog mechanical keyboard for precise movement in Games by Wooting
Ben benieuwd, nu maar wachten tot november...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 12:31
Sinds gister voor het eerst van mn leven in bezit van een mech-keyboard. ff wennen maar wel erg lekker.
Vroeger begonnen op een basic Logitech board, daarna 2 G15's (originals) verslonden. Toen over naar een simpele K120. Laatste tijd een K800.
En nu voor het eerste in 20 jaar een niet logitech keyboard :X
Wilde gaan voor de G810 maar die had geen polssteun. En de G910 heeft er wel 1 maar die was weer te "gamy" kwa design.
Toen maar gegaan voor de Corsair K70 RGB Rapidfire. Damn wat een beest en na ff wennen aan de hoogte erg lekker.
Maakt wel iets meer geluid dan het laptop keyboard idee maar dat is ook alleen maar omdat ik nog niet gewent ben aan de speed switches. Reageren erg snel en als je oplet hoef je niet eens je toesten vol in de drukken.

Ben na 2 dagen spelen al verkocht aan dit bord.
oh en yeey *O* *O* lampjes, kleurtjes *O* *O* .. mn vriendin kon dr harterlijk om lachen.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ulas
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02-2023
Nou, ik wil even mijn custom toetsenbord met jullie delen!

In December 2015 een WASD Code tenkeyless met Cherry MX Clear switches aangeschaft. Ik gebruik hem vooral om te gamen en wat coding. Op een gegeven moment heb ik hem een beetje aangepast. Ik heb de keycaps vervangen door Granite RGB keycaps van PBT en een dikkere kabel aangesloten. Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://coriodesign.nl/media/thumbnail.jpg

Ik moet zeggen: een geweldig toetsenbord voor een betaalbare prijs (ik geloof rond de 129 euro). Echter hoor men vaker zeggen dat MX Clear switches niet zo geschikt zijn voor games als MMO games, en meer voor RTS games. Ik heb zelf geen idee waarom, ik game echt heerlijk op dit ding.

[ Voor 6% gewijzigd door Ulas op 26-05-2016 17:44 . Reden: thumbnail volgens richtlijnen gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 08:38
Ulas schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:39:
Ik heb de keycaps vervangen door Granite RGB keycaps van PBT
Super mooi, helemaal mijn ding! Waar heb je deze vandaan, Massdrop?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02-2023
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Super mooi, helemaal mijn ding! Waar heb je deze vandaan, Massdrop?
Yep, heb Lang moeten wachten maar was de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 08:38
Ulas schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:15:
Yep, heb Lang moeten wachten maar was de moeite waard.
"This drop has ended" :'(

Oh well, eigenlijk toch niet in de gelegenheid dit soort niet écht primaire levensbehoefte uitgaven te doen op het moment. Toch baalt though :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:21:
[...]

"This drop has ended" :'(

Oh well, eigenlijk toch niet in de gelegenheid dit soort niet écht primaire levensbehoefte uitgaven te doen op het moment. Toch baalt though :)
is meestal als iemand het al binnen heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 14:28
Hallo weet iemand een winkel of een plek in friesland waar ik een aantal verschillende mechanische toetsenborden kan uitproberen?

Ik zit al een tijdje te denken om er een te halen maar zou graag van te voren willen oordelen welke soort switches ik voor zou moeten gaan.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 19:46
Ulas schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:39:
Nou, ik wil even mijn custom toetsenbord met jullie delen!

In December 2015 een WASD Code tenkeyless met Cherry MX Clear switches aangeschaft. Ik gebruik hem vooral om te gamen en wat coding. Op een gegeven moment heb ik hem een beetje aangepast. Ik heb de keycaps vervangen door Granite RGB keycaps van PBT en een dikkere kabel aangesloten. Zie hier het resultaat:

[afbeelding]

Ik moet zeggen: een geweldig toetsenbord voor een betaalbare prijs (ik geloof rond de 129 euro). Echter hoor men vaker zeggen dat MX Clear switches niet zo geschikt zijn voor games als MMO games, en meer voor RTS games. Ik heb zelf geen idee waarom, ik game echt heerlijk op dit ding.
Ik ben gek op de Granite set, maar niet zo van ABS plastic, dus had ik mezelf altijd een beetje tegen gehouden om deze te halen. Ik wist niet dat er ook een PBT versie was... Tijd om weer wat geld in een custom toetsenbord te storten.

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:53
Ik ben ook overgestapt op mechanisch! Kon heel moeilijk een keuze maken qua switch. Ben uiteindelijk maar voor brown gegaan (CM Storm Quickfire Rapid-i) gegaan. Ik doe van alles wat namelijk.

Nu zat ik wel weer rond te kijken of ik de body kon beplakken met een skin. Om het een beetje te doen lijken op Afbeeldingslocatie: http://www.keyboardco.com/keyboard_images/filco_majestouch_tenkeyless_camouflage_us_multimedia_large.jpg

Lijkt me op zich wel haalbaar maar ik kom maar weinig opties tegen op i-net.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ Jikan: Misschien kan je hier een sample bestellen?

https://szjeerui.en.aliba...h/product?SearchText=camo

De standaard rollen zijn eigenlijk om auto's te wrappen en 1.50mx30m (beetje te groot denk ik :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:53
@ Da_maniaC: ik zit te denken aan de plastidip wat in de openingspost wordt vermeldt. Tegenwoordig is er ook iets als hydrodip. Maar even kijken of dit ding wel veilig gestript kan worden van zijn mechanische/electronische onderdelen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu de Corsair K70 met Red switches. Wil graag over naar de K70 RGB variant maar twijfel of ik de gewone Red switches zal nemen of de nieuwe Red Speed switches.

Neig zelf naar de speed variant.

Zijn er hier al mensen met ervaring met de nieuwe Cherry Red speed switches tov de gewone Reds :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:29
Help!!!! schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:20:
Heb nu de Corsair K70 met Red switches. Wil graag over naar de K70 RGB variant maar twijfel of ik de gewone Red switches zal nemen of de nieuwe Red Speed switches.

Neig zelf naar de speed variant.

Zijn er hier al mensen met ervaring met de nieuwe Cherry Red speed switches tov de gewone Reds :?
Volgens mij een post of 80 boven je ;)
jackhol in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Ik zit ook te kijken naar een nieuw mechanisch toetsenbord aangezien van mijn huidige standaard Trust plankje de verlichting steeds zwakker wordt en er steeds meer toetsen af en toe blijven "plakken" alsof er iets plakkerigs tussen zit, maar waarschijnlijk gewoon slijtage van de domes..

Ik ben zelf geen gamer, maar heb gezien dat toetsenborden met MX switches niet goedkoop zijn, dus moet het wel een mooi afgewerkt -maar eenvoudig- toetsenbord zijn. De enige die van mooi aluminium zijn gemaakt zijn de Corsairs voor zover ik weet. De CoolerMaster, Duckies e.d zien er zo goedkoop plastickerig uit, maar zijn wel duur en slecht leverbaar.

De MX Blue gaat het zeker niet worden, ik wil geen jaren '80 geklik en heb de animaties van de verschillende switches gezien en de Blue switch is een stuk gecompliceerder dan de andere switches met dat onafhankelijk bewegende deel er in en lijkt me dus kwetsbaarder en gevoeliger voor slijtage en defecten. Dus twijfel nog tussen de Browns en de Reds en eventueel de Silvers (Speeds). De Browns zouden door de tectile "bump" iets feedback geven zodat je weet dat er een registratie is, maar die "bump" moet niet te zwaar aanvoelen. Ik blijf het topic dus nog wel even volgen hier.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 03-06-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Thx.

Heb zelf ook de Browns gehad en die geven inderdaad iets feedback. Ik vond het niet zwaar aanvoelen.

Vond de Browns een hele fijne switch, juist ook vanwege de bump en feedback.

Heb nu de Reds omdat ik daar ook nieuwsgiering naar was en het (in ieder geval tussen de oren) nog iets beter is voor gaming.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

JazzySOB schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:38:
Ik ben zelf geen gamer, maar heb gezien dat toetsenborden met MX switches niet goedkoop zijn, dus moet het wel een mooi afgewerkt -maar eenvoudig- toetsenbord zijn. De enige die van mooi aluminium zijn gemaakt zijn de Corsairs voor zover ik weet. De CoolerMaster, Duckies e.d zien er zo goedkoop plastickerig uit, maar zijn wel duur en slecht leverbaar.
Ducky is zeker niet goedkoop als je 'm voor je ziet. Het is echt degelijk gemaakt en voelt zeer solide aan. CM is wel wat goedkoper qua uiterlijk en afwerking. Maar staar je niet blind op het materiaal, het gaat erom hoe het gebruikt is. Kunststof kan er goedkoop uitzien, maar als het degelijk is uitgevoerd kan het makkelijk aluminium verslaan, want dat verkloten is ook gewoon mogelijk. ;)
De MX Blue gaat het zeker niet worden, ik wil geen jaren '80 geklik en heb de animaties van de verschillende switches gezien en de Blue switch is een stuk gecompliceerder dan de andere switches met dat onafhankelijk bewegende deel er in en lijkt me dus kwetsbaarder en gevoeliger voor slijtage en defecten. Dus twijfel nog tussen de Browns en de Reds en eventueel de Silvers (Speeds). De Browns zouden door de tectile "bump" iets feedback geven zodat je weet dat er een registratie is, maar die "bump" moet niet te zwaar aanvoelen. Ik blijf het topic dus nog wel even volgen hier.. ;)
Ongeacht het mechaniek is het gemaakt om lang mee te gaan. Dat de MX Blue er gecompliceerder uit ziet zegt niets.
De tactile feedback van MX Brown vind ik erg licht, je moet er echt op letten. Maar als je 't vergelijkt met een lineaire switch, voel je 'm wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
Ik probeer van het weekend het switch gedeelte van de openingspost wat te updaten. MX rgb, MX silent, MX speed, purple zealio's, alps, topre, buckling spring. En ook modificaties: ergo clears, jailhouse blue, ghetto greens, trampoline mod.
Nog dingen die ik dan mis?

EDIT (@merryb onder): klopt er zijn ook clear zealio's (lineair ipv tactile) maar ik weet niet wat de status daarvan is, ik kan ze in ieder geval niet meer vinden op zeal's site. Ik laat deze dus voorlopig maar buiten beschouwing. En inhoudsopgave en tabelletje zijn goede ideeen, ga ik doen dankje :)

[ Voor 38% gewijzigd door Natsu op 03-06-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natsu schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:50:
Ik probeer van het weekend het switch gedeelte van de openingspost wat te updaten. MX rgb, MX silent, MX speed, purple zealio's, alps, topre, buckling spring. En ook modificaties: ergo clears, jailhouse blue, ghetto greens, trampoline mod.
Tof! Zijn er niet meer zealio's?

edit: Mss in een inhoudsopgave :X en een losse inhoudsopgave/tabel voor de switches. Mss een tabelletje met kleur/merk - actuatiegewicht - clicky/bumpy/linear

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 03-06-2016 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb net mijn Corsair K70 RGB ontvangen met Mx Speed switches. Merk eigenlijk dat ik al gelijk verkocht ben, wat typt dat ding gru-we-lijk fijn zeg :o Had hiervoor een Apple keyboard met scissor switches en die vond ik ook altijd prima typen, maar wilde wel graag wat anders en voor gamen is zo'n Apple ding toch ook niet je van het.

Dus dan maar gelijk een hele bak met geld neerleggen en het goed doen :P Heb ooit wel een mechanisch toetsenbord gehad met Mx Brown switches maar die vond ik toch te hard klinken. Deze die ik nu heb vind ik net mooi qua geluid en het typt fenomenaal.

Waar ik nog het meeste van sta te kijken is de software. Allemachtig wat kun je veeeeeeeeeeeel instellen zeg. Had al wat custom profiles gedownload maar die werken vooralsnog niet in CUE :o Afijn, heb ik wat om mee te goochelen.

Ben in ieder geval blij dat ik hier nu ook mee mag posten en eindelijk ook een mechanisch toetsenbord heb :P Kan na 30 minuten gebruik al wel zeggen dat ik dit eerder had moeten doen.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb de Corsair K70 RGB met de MX Red Speed switch sinds gisteren ook binnen.

Eerste indrukken na kort gebruik (in vgl tot mijn oude K70 met normale MX Red switch)
  • Travel is duidelijk korter. Het is stuk direkter. Wel even wennen. Ben er nog niet uit of ik het fijner vind.
  • RGB Leds lijken me minder fel dan mijn oude K70 met alleen rode leds. Maar dit kan ook komen omdat de caps meer licht doorlaten en licht dus minder geconcentreerd is.
  • Software is mega uitgebreid en vind het nog best lastig om snel mijn custom profielen aan te maken. Kan intuitiever.
  • Zou nu al niet zonder RGB leds willen. Heerlijk om per game custom colors per key in te stellen. Veel overzichtelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 05-06-2016 20:50 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oehhhh... Massdrop heeft nu screened metal patent prints, met o.a. deze :9~

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/phDmA/924fda9850.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04 18:33
Anoniem: 604128 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:13:
oehhhh... Massdrop heeft nu screened metal patent prints, met o.a. deze :9~

[afbeelding]
60 euro verzendkosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat houd je met massdrop. Het grappige is dat het voor de amerikanen een manier is om goedkoop aan van allerlij dingen te komen, maar voor de rest van de wereld veelal een dure manier om aan iets te komen wat je nergens kan kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04 18:33
Anoniem: 604128 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Ja dat houd je met massdrop. Het grappige is dat het voor de amerikanen een manier is om goedkoop aan van allerlij dingen te komen, maar voor de rest van de wereld veelal een dure manier om aan iets te komen wat je nergens kan kopen :(
Vaak wel het geval ja, of toren hoge verzendkosten of helemaal niet buiten de USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uberdude schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:57:
[...]

Vaak wel het geval ja, of toren hoge verzendkosten of helemaal niet buiten de USA
Ja, ik heb ooit een mionix (duits) muis gekocht bij massdrop, word dus eerst vanuit mionix naar US verzonden, en vanuit massdrop naar mij. Opzich logisch, want zo werkt die logitistiek nou eenmaal, maar de kosten hadden zeker lager gekunt. ($36,- muis, 12,- verz. en dan nog ~30 euro bij de post moeten betalen).

edit: Uiteindelijk wel iets van 5 euro bespaard op de retail prijs hier _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 05-06-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natsu schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:50:

EDIT (@merryb onder): klopt er zijn ook clear zealio's (lineair ipv tactile) maar ik weet niet wat de status daarvan is, ik kan ze in ieder geval niet meer vinden op zeal's site. Ik laat deze dus voorlopig maar buiten beschouwing. En inhoudsopgave en tabelletje zijn goede ideeen, ga ik doen dankje :)
MX Nature White? :D Weet niet of die Novatouch / Topre / 'Hybrid Capacitive' (bluh to unieke naamgevingen) er al bij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:57
Heeft 1 van jullie wel eens een topre keyboard geprobeerd.

Ik ben nog nooit iemand tegen-gekomen die er 1 in zijn bezit had. Zou graag een keer willen typen op een topre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amirantha
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:51
Sinds twee dagen in het bezit van een corsair k95 (non rgb). Wat een verschil met mn oude toetsenbord. Dit had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoaDHouse schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:19:

Ik ben nog nooit iemand tegen-gekomen die er 1 in zijn bezit had. Zou graag een keer willen typen op een topre.
Volgens mij is de enige die in het reguliere kanaal te verkrijgen is de Cooler Master Novatouch? Anders moet je importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Foritain schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:06:
[...]

Volgens mij is de enige die in het reguliere kanaal te verkrijgen is de Cooler Master Novatouch? Anders moet je importeren.
Die ziet er goed uit, ik wist niet eens dat Cooler Master een topre had :)

De prijs is lager dan ik dacht voor een topre. Of heb jij er nog 1 liggen die je kwijt wil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 04:36
RoaDHouse schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:19:

Ik ben trots bezitter van een hhkb met japanse indeling. Er zit een programmeerbare after market controller in ook, dus ik heb de layout best wat getweaked. Als je in de buurt van Utrecht of Leiden zit, mag je 'm wel een keer komen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
kaesve schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:44:
[...]

Ik ben trots bezitter van een hhkb met japanse indeling. Er zit een programmeerbare after market controller in ook, dus ik heb de layout best wat getweaked. Als je in de buurt van Utrecht of Leiden zit, mag je 'm wel een keer komen proberen :)
Dat is ook een dure jongen de hhkb :)

De vraag is eigenlijk is het verglijkbaar met een mech keyboard maar dan stiller ?

Dat is alles wat ik zou willen weten, als deze idd stiller is wil ik gelijk 1aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 04:36
Er zijn silenced versies die wel significant stiller zijn. De switch zelf maakt geen geluid, maar je hoort wel de toets tegen de bodem tikken, en ook weer een tik als de toets helemaal boven komt. Het klinkt daarbij ongeveer vergelijkbaar als een rubber dome, denk ik. Het schijnt overigens ook niet heel moeilijk te zijn om zelf die silencing toe te voegen, maar ik ben er tot nu toe nog te lui voor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas_Kun
  • Laatst online: 30-03 14:50
Hai allemaal,

ik kom net kijken bij mechanische toetsenborden, en heb een Cherry MX switch tester besteld. Het is om te typen, dus ik gok op Blues of Browns, maar ik ga het voelen. Kwa board denk ik aan kwaliteit: Filco Majestouch (Ninja).

Nu komt het: ik lees ook goede dingen over Topres en Matias switches: nog lekkerdere tactile feedback. Vooral deze forcegraphs suggereren dat de Matias idd een grote tactile bump heeft. Maar van de Matias kan ik geen tester vinden.

Dus: woont er iemand in de omgeving van Utrecht met Matias switches bij wie ik mag voelen? :)
Pagina: 1 2 ... 157 Laatste