Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Jackson6 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Het toetsenbord staat daar veilig, ik heb overigens gewoon een locker op locatie waar hij eventueel in zou kunnen, ik zit te denken aan een 40-50$ dollar bordje van ebay/banggood.
Ik gebruik elke dag mijn Magicforce 68key Cherry Brown op mijn werk. Heb er nog nooit iemand over gehoord en moet zeggen dat als je netjes typt (niet keihard floored) dat het dan ook wel mee valt qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb m'n Ajazz met black op kantoor. Eerder had ik een Quickfire met MX Brown, maar daar vind ik de toetsen te licht van. Thuis heb ik een Ducky met MX Black, vandaar de Ajazz op kantoor. Erg prettig. Misschien dat ik nog m'n overige o-ringen op zet, maar ik maak iig al minder herrie dan m'n collega die net als bij Blerp z'n toetsen door het bureau denkt te moeten rammen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Mijn goedkoop logitech toetsenbord heeft zn beste tijd gehad en ik wil wel eens een mechanisch proberen.
Echter wil ik geen draad. Waarom is het zo moeilijk om draadloze mechanische toetsenborden te vinden?
(geen bluetooth)

[ Voor 4% gewijzigd door SideShow op 20-01-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Yeah zojuist mijn K95 Platinum Brown besteld voor 199 e. Komt morgen :D Wel tof dat hij opeens te bestellen was, dacht dat het maart zou worden :S

Hoeveel marge zit er eigenlijk op zo'n toetsenbord voor de webshop?

[ Voor 19% gewijzigd door Tennisbal op 20-01-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

Tennisbal schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:04:
Yeah zojuist mijn K95 Platinum Brown besteld voor 199 e. Komt morgen :D Wel tof dat hij opeens te bestellen was, dacht dat het maart zou worden :S

Hoeveel marge zit er eigenlijk op zo'n toetsenbord voor de webshop?
Niet gek veel in ieder geval. Laat ff weten of ie bevalt, ben heel benieuwd!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:54:
Ja de Stealth versie. En als je bedoelt dat ik hem bottom met tot de eindstop rammen, ja dat doe ik. Maar hij maakt gewoon heel erg veel meer geluid dan een rubberdome, tenzij er echt verschillen zijn tussen toetsenborden van Razer in dezelfde serie kan ik me eigenlijk niet voorstellen hoe daar een discussie over kan zijn.
Ik kan het me ook niet voorstellen, want de Stealth maakt tot aan de eindstop eigenlijk geen geluid. Ram je hem daar tegenaan, dan kan het inderdaad stevig bonken, maar dat lijkt me bij ieder toetsenbord zo. Om te voorkomen dat we langs elkaar heen praten: over welk geluid heb je het precies?

Het is overigens precies de reden dat ik voor clicky switches heb gekozen. Door de tactiele en hoorbare feedback weet je precies wanneer een toets ver genoeg ingedrukt is en kan je met wat oefening zorgen dat je de eindstop niet meer raakt. Per saldo zijn clicky switches dan toch stiller.
Is het 2016 model ooit in Nederlandse webshops te koop geweest? Amazon lijkt hem te hebben. Razers eigen winkel is ook out of stock, dus zou je ze moeten mailen (http://www.razerzone.com/...blackwidow-chroma-stealth)
De Razer CES Appreciation Sale is net geweest. Daarom is van alles op :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
GreNade schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:47:
[...]

Niet gek veel in ieder geval. Laat ff weten of ie bevalt, ben heel benieuwd!
ga ik zeker doen, heb alleen 0 referentiemateriaal dus mijn review zal weinig waard zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:40
Wat moet je met al die macro keys ?

Zijn er wel erg veel op de K95 Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:09:
Wat moet je met al die macro keys ?

Zijn er wel erg veel op de K95 Platinum
Zes toetsen valt toch wel mee? Ik merk dat ik bij macrotoetsen eigenlijk altijd alsnog tekort kom, waardoor het nut een beetje verloren gaat. Zo zou het een geweldige aanvulling kunnen zijn bij bepaalde applicaties waarbij in 3D genavigeerd moet worden (viewports e.d.), maar met vijf of zes toetsen haal je het dan niet.

De numpad is een alternatief, maar dan verlies je weer de mogelijkheid om gemakkelijk cijfers in te stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:13:
[...]

Zes toetsen valt toch wel mee? Ik merk dat ik bij macrotoetsen eigenlijk altijd alsnog tekort kom, waardoor het nut een beetje verloren gaat. Zo zou het een geweldige aanvulling kunnen zijn bij bepaalde applicaties waarbij in 3D genavigeerd moet worden (viewports e.d.), maar met vijf of zes toetsen haal je het dan niet.

De numpad is een alternatief, maar dan verlies je weer de mogelijkheid om gemakkelijk cijfers in te stampen.
Ik tel 3x6 macrokeys of ben ik nu gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:25:
Ik tel 3x6 macrokeys of ben ik nu gek :)
Wellicht zit ik bij het verkeerde toetsenbord te kijken, maar als ik naar het toetsenbord hier kijk zie ik wat multimediaknoppen en een rijtje van zes macrotoetsen. Dat is ook het toetsenbord dat Google uitspuugt.

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/1920/001979.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

De oude K95 had heel veel macrotoetsen, de nieuwe inderdaad maar 6

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:30:
De oude K95 had heel veel macrotoetsen, de nieuwe inderdaad maar 6
Die oudere versie was inderdaad veel interessanter. Ik heb toentertijd overwogen voor dat toetsenbord te gaan, maar vond het uiteindelijk allemaal net niet strak genoeg. Het macrosegment ziet eruit alsof het er later aangeplakt is en de mediatoetsen maken het geheel wat rommelig.

Op zich jammer, zoveel toetsen zijn helaas zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@Camacha

Sorry...... het was idd de oude :P

Vind deze wel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sorry, maar volgens http://www.corsair.com/en/landing/k95rgbplatinum heb je toch echt 18 macro toetsen tot je beschikking. 6 fysiek, maar 3 profielen waar je tussen kan schakelen dus effectief 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Hero of Time schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:09:
Sorry, maar volgens http://www.corsair.com/en/landing/k95rgbplatinum heb je toch echt 18 macro toetsen tot je beschikking. 6 fysiek, maar 3 profielen waar je tussen kan schakelen dus effectief 18.
Tsja, maar om het dan 18 macro toetsen te noemen... In dat geval mag je elke toets op het toetsenbord een macrotoets gaan noemen, elke toets is programmeerbaar :p

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GreNade schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:16:
[...]

Tsja, maar om het dan 18 macro toetsen te noemen... In dat geval mag je elke toets op het toetsenbord een macrotoets gaan noemen, elke toets is programmeerbaar :p
Maar in de basis heb je er dus 18, niet 6. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
18 leken mij teveel en de recensies van de oude k95 waren zwaar kut dus hopelijk is deze beter :). Als de postnl opschiet krijg ik hem morgen, yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Hero of Time schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:42:
[...]

Maar in de basis heb je er dus 18, niet 6. ;)
Nee, je hebt 6 toetsen, waar je 18 macro's aan kan toewijzen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
[...]

Hoe gebruik jij je macro's? Lijkt mij wel tof die 6 macro's maar weet nog niet precies hoe ik ze ga gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Met Ctrl, Shift en Alt heb je toch al een heleboel combinaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ding is binnen. Wel wennen door die rij macro's tik ik vaak helemaal verkeerd, een toets naar rechts. Zal wel wennen zijn lijkt me?

En hij doet het niet in de bios bij booten, heb een q77 m2d http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4237#ov

Ik kan nergens een bios switch vinden die op andere corsair toetsenborden wel zit voor compatibity. Mis ik iets? Andere usb porten maken niks uit :(

probleem is dat mijn bios gereset wordt soms door mijn hackintosh setup...

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 21-01-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:51:
Met Ctrl, Shift en Alt heb je toch al een heleboel combinaties?
Met een viewport is het juist handig als je voor, achter, links, rechts, boven, onder en isometrisch gelijk paraat hebt. De gewone snelkoppelingen daarvoor bestaan al uit twee toetsen, dus een macro met eens soortgelijke complexiteit levert geen voordeel op.
Tennisbal schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:51:
Ding is binnen. Wel wennen door die rij macro's tik ik vaak helemaal verkeerd, een toets naar rechts. Zal wel wennen zijn lijkt me?
Ja. In het begin is het een drama, maar na twee weken denk je er niet meer over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:17:
Met een viewport is het juist handig als je voor, achter, links, rechts, boven, onder en isometrisch gelijk paraat hebt. De gewone snelkoppelingen daarvoor bestaan al uit twee toetsen, dus een macro met eens soortgelijke complexiteit levert geen voordeel op.
En Shift-M1 geldt als niet-gelijk en M1 als wel-gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:20:
En Shift-M1 geldt als niet-gelijk en M1 als wel-gelijk?
Ja. Zoals gezegd zijn bestaan de standaardcombinaties al uit twee toetsen. Normaal gesproken is dat efficiënt genoeg, maar bij combinaties die je letterlijk honderden keren per project gebruikt is één toets minder een enorme winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Wel mooi ding die K95 Platinum. Zo de software eens ontdekken :)

Iemand nog een tip hoe ik het toetsenbord bij het booten kan gebruiken? Ik vind niks hierover op google, wss ook omdat hij zo nieuw is... De oude toetsenborden hadden een bios switch, deze heeft dat vreemd genoeg niet.. mss een toets combi?

[ Voor 65% gewijzigd door Tennisbal op 22-01-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
YouTube: The Corsair K95 Platinum Drops

Weer dezelfe vorm en layout als de vorige modellen.. Die Corsair dingen lijken allemaal hetzelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door RoaDHouse op 22-01-2017 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
RoaDHouse schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:45:
YouTube: The Corsair K95 Platinum Drops

Weer dezelfe vorm en layout als de vorige modellen.. Die Corsair dingen lijken allemaal hetzelfde.
Bizar slechte review. Alleen maar gemaakt om geld te verdienen via affiliate... Kwart van de video vol reclame en amper stuff gereviewed, alleen maar zo snel mogelijk op youtube dumpen en cashen... crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Tennisbal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:50:
[...]

Bizar slechte review. Alleen maar gemaakt om geld te verdienen via affiliate... Kwart van de video vol reclame en amper stuff gereviewed, alleen maar zo snel mogelijk op youtube dumpen en cashen... crap
Dat is bij elke youtube review zo ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
RoaDHouse schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:52:
[...]

Dat is bij elke youtube review zo ......
Bij deze dude mss. Andere dus echt niet. Een of ander loos boekhoudprogramma wordt verkocht... maar nogmaals dit is geen review

[ Voor 16% gewijzigd door Tennisbal op 22-01-2017 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Tennisbal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:53:
[...]

Bij deze dude mss. Andere dus echt niet. Een of ander loos boekhoudprogramma wordt verkocht... maar nogmaals dit is geen review
Het is geen top-review nee :) Het geeft gewoon een idee hoe het keyboard is. Vind de hoofd-telefoon geul maar een joke btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
RoaDHouse schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:58:
[...]

Het is geen top-review nee :) Het geeft gewoon een idee hoe het keyboard is. Vind de hoofd-telefoon geul maar een joke btw.
Dat is zo'n beetje het enige wat gereviewed werd :D Ik ben allergisch geworden voor dit soort internetvervuiling, gast heeft 500k view al met deze crap. Puur voor Affiliate marketing.

en het erge is dat ik door dit soort posts mee werk aan die crap

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 22-01-2017 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Tennisbal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:05:
[...]

Dat is zo'n beetje het enige wat gereviewed werd :D Ik ben allergisch geworden voor dit soort internetvervuiling, gast heeft 500k view al met deze crap. Puur voor Affiliate marketing.

en het erge is dat ik door dit soort posts mee werk aan die crap
Je maakt je druk om niets. Het hele internet staat ermee vol ......chill:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tennisbal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:50:
Het lijkt geen review, meer een overview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Net ff met cue gespeeld maar werkt eigenlijk heel goed. Ik las overal dat het complex was enzo? Super easy imo? Wat ik top vind is dat ik een profiel automatisch aan een exe kan koppelen. Ideaal om zo bepaalde knoppen een andere kleur te geven en de rest static kleur te laten :)

Weet niet echt wat ik van die rainbow kermis effecten moet denken 😀 Wel ok maar beetje druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tennisbal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:33:
Wat ik top vind is dat ik een profiel automatisch aan een exe kan koppelen. Ideaal om zo bepaalde knoppen een andere kleur te geven en de rest static kleur te laten :)
Hetzelfde vind ik in Synapse inderdaad ideaal. Bij het opstarten van VLC is de boel zo ingesteld dat alle kermis vanzelf uitgaat :Y

Bij sommige spellen heb ik het ook ingesteld, maar dat is meer voor de vorm. Daarbij kijk ik toch niet of nauwelijks naar het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Tennisbal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:33:
Net ff met cue gespeeld maar werkt eigenlijk heel goed. Ik las overal dat het complex was enzo? Super easy imo? Wat ik top vind is dat ik een profiel automatisch aan een exe kan koppelen. Ideaal om zo bepaalde knoppen een andere kleur te geven en de rest static kleur te laten :)

Weet niet echt wat ik van die rainbow kermis effecten moet denken 😀 Wel ok maar beetje druk :)
Dat was mijn eerste indruk dus ook, het is helemaal niet zo moeilijk als de reviews iedereen laat denken. Ik vind het persoonlijk de fijnste software van de 4 merken waar ik ervaring mee heb (logitech, Razer, corsair en Asus)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Wat een kl*te zooi. Bestel de pricewatch: Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty) bij Alternate en Bol.com en allebei leveren ze de G810 met Nederlandse indeling i.p.v. de US English Layout die op de doos staat...... Weet iemand waar ik een G810 kan komen met US English Layout? De Nederlandse versie heeft een hele andere (dikke korte) enter toets dan de US English..

Wil hem best bij Amazon.com bestellen: https://www.amazon.com/Lo...1336&sr=8-1&keywords=g810

Weet alleen niet of hij dan wel met een horizontale enter toets komt.

[ Voor 21% gewijzigd door mprkooij op 22-01-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
mprkooij schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:19:
Wat een kl*te zooi. Bestel de pricewatch: Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty) bij Alternate en Bol.com en allebei leveren ze de G810 met Nederlandse indeling i.p.v. de US English Layout die op de doos staat...... Weet iemand waar ik een G810 kan komen met US English Layout? De Nederlandse versie heeft een hele andere (dikke korte) enter toets dan de US English..

Wil hem best bij Amazon.com bestellen: https://www.amazon.com/Lo...1336&sr=8-1&keywords=g810

Jij wil de ANSI lay-out ipv de ISO lay-out. Zoek daar dus op, beter nog laat je Logitech vallen voor toetsenborden. Wat jij wil is in principe niet te vinden in Europa... Logitech :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Ossi schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:19:
[...]

Jij wil de ANSI lay-out ipv de ISO lay-out. Zoek daar dus op, beter nog laat je Logitech vallen voor toetsenborden. Wat jij wil is in principe niet te vinden in Europa... Logitech :')
Hmmm dan maar via Amazon bestellen denk ik. Het toetsenbord typt in principe heerlijk. Kan alleen niet wennen aan die ISO layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
mprkooij schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:21:
[...]

Hmmm dan maar via Amazon bestellen denk ik. Het toetsenbord typt in principe heerlijk. Kan alleen niet wennen aan die ISO layout.
Dan zul je wel de Amerikaanse Amazon moeten proberen. Hou dan wel rekening met importheffing en btw. Mijn advies is om een ander merk te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Ossi schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:22:
[...]

Dan zul je wel de Amerikaanse Amazon moeten proberen. Hou dan wel rekening met importheffing en btw. Mijn advies is om een ander merk te proberen :)
Ik wil echt heel graag dit toetsenbord. De importheffing en btw zijn betaald neem ik aan als dit er staat:

Price: $116.97 + $46.77 Shipping & Import Fees Deposit to Netherlands

Verwacht wel dat Amazon een ANSI keyboard verzend, of bestaat er een kan dat ik toch een ISO keyboard binnen krijg?

Komt uit op €190,-.. Ik laat het dan wel zitten. Helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 22-01-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

mprkooij schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:19:

Alternate heeft deze sinds kort, een soort van. Wel een ansi shift, maar een iso enter. Anders zul je m inderdaad moeten importeren

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Je weet dat de Logitech G810 ernstige spatie-balk problemen heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

RoaDHouse schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:16:
Je weet dat de Logitech G810 ernstige spatie-balk problemen heeft ?
Dat is de eerste keer dat ik daar van hoor eigenlijk, wat is er precies mis? Naar mijn weten gebruiken ze gewoon cherry stabilisers

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
GreNade schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:44:
[...]

Dat is de eerste keer dat ik daar van hoor eigenlijk, wat is er precies mis? Naar mijn weten gebruiken ze gewoon cherry stabilisers
Ga maar even googlen :) sommige hebben al 3 keer een nieuwe gekregen van Logitech, maar het probleem wordt niet opgelost.

Wat eigenlijk normaal is bij Logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 23 januari 2017 @ 00:00:
Ga maar even googlen :) sommige hebben al 3 keer een nieuwe gekregen van Logitech, maar het probleem wordt niet opgelost.

Wat eigenlijk normaal is bij Logitech
Je klaagde hierboven ook over de stabilisatie van sommige Razer-toetsen. Ben je bijzonder kritisch op dit vlak of is er wat anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:36

ikt

Ik zie alleen dat het ding luid is. Kun je niet zelf wat smeersel erop smeren? Dat het spul ratelt zou normaal zijn bij Cherry-stijl stabilizers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 02:27:
[...]

Je klaagde hierboven ook over de stabilisatie van sommige Razer-toetsen. Ben je bijzonder kritisch op dit vlak of is er wat anders aan de hand?
Dus jij vind het normaal dat de shift keys alle kanten opgaan bij een keyboard van 160 euro.

Of is er wat anders aan de hand?............. ehhhhhh ik begrijp deze niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
ikt schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:21:
Ik zie alleen dat het ding luid is. Kun je niet zelf wat smeersel erop smeren? Dat het spul ratelt zou normaal zijn bij Cherry-stijl stabilizers.
Een spatiebalk is meestal luider bij een mech keyboard, je kan het smeren maar dat helpt maar een paar dagen of dag.

Maar ik lees toch duidelijk dat de spatiebalk blijft hangen. Ik zou zeggen kopen die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik vind de k95 platinum brown eigenlijk amper herrie maken. Mijn oude cheap normale keys maakten Iets minder geluid

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 23-01-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:12:
Dus jij vind het normaal dat de shift keys alle kanten opgaan bij een keyboard van 160 euro.

Of is er wat anders aan de hand?............. ehhhhhh ik begrijp deze niet helemaal.
Gezien de klachten over niet één, maar diverse toetsenborden begint de twijfel te ontstaan dat het wellicht niet alleen aan de toetsenborden ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:12:
[...]

Gezien de klachten over niet één, maar diverse toetsenborden begint de twijfel te ontstaan dat het wellicht niet alleen aan de toetsenborden ligt ;)
Ik vind het niet normaal dat een shift key helemaal los zit op een kb van 160 euro. En iemand die zegt dat de greens geen lawaai maken van razer heeft een gehoor beschadiging.

Razer maakt mooi uitziende producten maar de kwaliteit is erggg ver te zoeken, dat is gewoon mijn mening. ik heb nog nooit iets van razer gehad wat goed werkte. Ik trap er wel weer in om het te kopen :)

Zal wel komen dat ik geen fan- boy ben van merken.

[ Voor 32% gewijzigd door RoaDHouse op 23-01-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Ik heb er nog geen klachten over gehoord. Op deze manier googlen is natuurlijk de problemen opzoeken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vanochtend op werk o-ringen die ik nog over had (ruim, had twee van die zakjes besteld vorig jaar bij Banggood en heb TKL bordjes) op m'n Ajazz gedaan. Man, wat een verschil in geluid en het voelt nu niet zo hard aan als ik alsnog bottom (dat wil er nog niet echt uit, ik blijf 't doen). Bij m'n Ducky was 't verschil niet super veel te merken, de bodem voel je wel wat eerder maar echt qua geluid valt het an sich wel mee. Bij m'n CM QuickFire TK merkte ik eigenlijk nog minder, maar met m'n Ajazz dus wel. Niet dat de Ajazz zo'n herriemaker is of slechte kwaliteit, eerder dat je het daar wel gewoon merkt.

De paar collega's die bij m'n werkplek staan en m'n plankje zien, vinden 'm wel allemaal erg mooi en fancy. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Haha, ik heb sinds zaterdag ook O-rings onder mijn MX-browns op mijn K70. Bevalt me uitstekend :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
De logitech G810 teruggebracht en uiteindelijk voor de Corsair Strafe RGB Cherry MX Red gegaan. Krijg hem vandaag binnen. Ben benieuwd, ik switch van Cherry MX Blue naar Red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Even crosspost. Waarom is oled niet geintegreerd met mechanische toetsenborden? Lijkt mij ideaal voor bv macro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Tennisbal schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:59:
Even crosspost. Waarom is oled niet geintegreerd met mechanische toetsenborden? Lijkt mij ideaal voor bv macro's
lijkt mij heel lastig te implementeren, met name op cherry mx switches. Ook denk ik dat er niet gek veel vraag naar is, en het heel erg duur is om te maken/ontwikkelen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:09

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw mechanisch toetsenbord met Cherry Browns. Hebben er hier mensen trouwens ervaring met Clears?Ik ben iemand die best wel wat druk uitoefent op z'n toetsen. Ik heb mijn Corsair Strafe RGB Silent momenteel op V&A staan, maar het valt me nog tegen hoeveel andere goede borden er op staan.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Terrie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:03:
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw mechanisch toetsenbord met Cherry Browns. Hebben er hier mensen trouwens ervaring met Clears?Ik ben iemand die best wel wat druk uitoefent op z'n toetsen. Ik heb mijn Corsair Strafe RGB Silent momenteel op V&A staan, maar het valt me nog tegen hoeveel andere goede borden er op staan.
Mag ik vragen waarom je de Corsair Strafe weg doet? Ik heb hem zelf niet genomen omdat ik hem te zwaar vond typen, ik verwacht dat de Corsair Strafe met MX Red wat lichter typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

mprkooij schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:09:
[...]

Mag ik vragen waarom je de Corsair Strafe weg doet? Ik heb hem zelf niet genomen omdat ik hem te zwaar vond typen, ik verwacht dat de Corsair Strafe met MX Red wat lichter typt.
Naar mijn idee typt de strafe rgb silent nog bijna lichter dan normale reds. Had hiervoor een razer blackwidow met green super clicky switches. Dan is het echt een groot verschil. Heb je ze in de winkel getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Terrie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:49:
[...]

Naar mijn idee typt de strafe rgb silent nog bijna lichter dan normale reds. Had hiervoor een razer blackwidow met green super clicky switches. Dan is het echt een groot verschil. Heb je ze in de winkel getest?
Hmm dat is best raar aangezien Cherry MX Red (45gr) minder force nodig hebben dan Cherry MX Blue (50gr), ik ben benieuwd, ik kan ze vanmiddag uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

mprkooij schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:01:
[...]

Hmm dat is best raar aangezien Cherry MX Red (45gr) minder force nodig hebben dan Cherry MX Blue (50gr), ik ben benieuwd, ik kan ze vanmiddag uittesten.
Ja maar de silent switches voelen veel anders aan dan de reds. Naar mijn idee nog lichter dan reds, maar misschien is het wel gevoel:) De blue's hebben inderdaad veel meer voelbare feedback, maar heb toen het bord omgeruild want iedereen werd doof:)

[ Voor 7% gewijzigd door Terrie op 25-01-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Terrie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Ja maar de silent switches voelen veel anders aan dan de reds. Naar mijn idee nog lichter dan reds, maar misschien is het wel gevoel:) De blue's hebben inderdaad veel meer voelbare feedback, maar heb toen het bord omgeruild want iedereen werd doof:)
Ik heb nu ongeveer 4 jaar een Razer Blackwidow met Cherry MX blue en al 4 jaar hoor ik: "zo jij bent weer even een verhaal aan het typen" ze worden d'r gek van haha. Nu mijn toetsen er rustig mee ophouden heb ik een nieuwe gekocht komt dus vandaag binnen en ben benieuwd of deze zwaarder of lichter typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

mprkooij schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Ik heb nu ongeveer 4 jaar een Razer Blackwidow met Cherry MX blue en al 4 jaar hoor ik: "zo jij bent weer even een verhaal aan het typen" ze worden d'r gek van haha. Nu mijn toetsen er rustig mee ophouden heb ik een nieuwe gekocht komt dus vandaag binnen en ben benieuwd of deze zwaarder of lichter typt.
Doordat de tactile feedback bij reds niet aanwezig is zal het minder comfortabel zijn bij het typen van lange verhalen. Bij het toetsenbord wat jij nu hebt voel je duidelijk de toetsaanslag waardoor het typen makkelijker is. Hierdoor weten je vingers wanneer je de letter daadwerkelijk typt en voelde bij mij het bord met de silent switches(wat gebaseerd is op reds) veel lichter aan.

Daarom wil ik nu een brown, voor de perfecte middelmoot, maar om nu weer 100 euro bij te leggen voor een nieuw bord wordt me een beetje te gek.

Je begint bij een 40 euro bord wat je eerst veel vindt en nu zit je al aan borden die 160 euro kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Persoonlijk kan ik de tactile bump niet voelen bij MX Browns. Komt ook nog bovenop dat Cherry MX switches gewoon nogal schraperig aanvoelen, waardoor de "tactile bump" helemaal niet meer merkbaar is. Ik kan ook merken dat ik bij normaal typen altijd "bottom out". De Gateron Blues van mijn Anne Pro zijn erg tactile en hebben ook nog een luide duidelijke klik, dus daar merk ik wel dat ik de onderkant niet raak.

Ach ja, het is een kwestie van proberen en kijken of je het iets vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
De bios modus van mijn k95 platinum werkt niet. Met Winlock F1 kan je deze activeren. In windows merk ik dat de functioliteit anders is maar in de bios doet hij het dus mooi niet. Q77 m2dh moederbord. Met tech nu aan het chatten maar zij willen dat ik hem terug stuur.... mooi niet want dat gaat natuurlijk niks oplossen. Kan ik nog wat doen denken jullie?

update: het is me gelukt hem in de bios te gebruiken maar niet elke keer... paar keer random lukte het maar meestal niet...

en 2e vraag. Mijn hardware profilen kan ik niet laden met de hardware switch. Lijkt alsof de profile software van corsair blokkeert ofzo. raar

[ Voor 28% gewijzigd door Tennisbal op 25-01-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Nou heb de Corsair Strafe RGB Cherry MX Red binnen.. Ik vind het ronduit bagger typen. Denk dat ik naar een nieuw toetsenbord opzoek ga met Cherry MX Blue. Ik kan gewoon niet wennen aan Cherry MX Red, het voelt net alsof ik er blubber tussen de toetsen zit, ik vind het niet lekker typen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:42:
Persoonlijk kan ik de tactile bump niet voelen bij MX Browns.
Ik heb inderdaad hetzelfde. De bump is alleen voelbaar als je heel voorzichtig drukt, maar bij een normaal tempo valt hij eigenlijk volledig weg.

Ik vond het een enorme teleurstelling en ben daarom vrijwel direct overgestapt op clicky switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Razer heeft sinds gister / vanmorgen een nieuwe versie van de Blackwidow Chroma aangekondigd:

pricewatch: Razer BlackWidow Chroma V2 (Qwerty US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:56:
Razer heeft sinds gister / vanmorgen een nieuwe versie van de Blackwidow Chroma aangekondigd:

Dit is dus al de tweede keer dat ze dit vlak na de sale doen :z

Edit: lol @ features:
Smudge free top cover
_O-

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

mprkooij schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:56:

De armsteun ziet er wel erg comfortabel uit moet ik zeggen! Maar het typt een beetje sponsisch he? Vooral als je het vergelijkt met blue's. 't blijf erg lastig moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Jongens. Ik heb echt geen idee wat voorn toetsenbord moet kopen. Mijn CM Storm Devastator is er net mee opgehouden en ik vind het wel tijd voor een mechanisch toetsenbord, maar heb hier totaal geen verstand van. Mijn budget is rond de 150. Ik game op mijn PC (Overwatch bijv.) maar maak ook veel schoolwerk (dus veel typen). Kunnen jullie mij verder helpen met mijn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:37
De Cooler Master Trigger Z zolang die ene nog beschikbaar is. Heerlijk toetsenbord.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
CurlyMo schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:34:
De Cooler Master Trigger Z zolang die ene nog beschikbaar is. Heerlijk toetsenbord.
Sorry dat ik het er ben vergeten bij te zeggen, maar ik vind RGB altijd wel fancy :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Ik ben misschien van plan om een toetsenbord zoals deze te kopen: https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1753
Met een testsetje erbij die ik dan als numpad kan gebruiken. https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1799

Iemand met ervaringen over zo'n testsetje gebruiken als numpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Terrie schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:13:
Ik ben misschien van plan om een toetsenbord zoals deze te kopen: https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1753
Met een testsetje erbij die ik dan als numpad kan gebruiken. https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1799

het test setje heeft te weinig knoppen voor een volwaardig numpad gedeelte. je zou daar de enter, +, -, numlock, /, en * missen.

ikzelf kijk van tijd tot tijd naar een 17 key setje

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

skoozie schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:19:
[...]

het test setje heeft te weinig knoppen voor een volwaardig numpad gedeelte. je zou daar de enter, +, -, numlock, /, en * missen.

ikzelf kijk van tijd tot tijd naar een 17 key setje
Daar heb je gelijk in! Het gevoel van een ten-keyless board lijkt mij namelijk wel erg lekker tijdens het gamen. Ik vraag me ook echt daadwerkelijk af hoe erg je zo'n numpad gaat missen bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Terrie schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Daar heb je gelijk in! Het gevoel van een ten-keyless board lijkt mij namelijk wel erg lekker tijdens het gamen. Ik vraag me ook echt daadwerkelijk af hoe erg je zo'n numpad gaat missen bij normaal gebruik.
Ik zelf zit in de bedrijfstelefonie en doe regelmatig wat met nummers, heb eerst een CM Storm TK gehad . het wennen aan het schakelen tussen pijltjes en nummer heeft redelijk lang geduurd.
omdat ik toch graag draadloos wilde heb ik later zoiets gekocht.

momenteel als ik thuis mijn full size ducky legend heb vind ik dat de muis maar ver weg ligt.

In het kort, als je niet hele dagen nummers in klopt kan je best zonder numpad.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skoozie schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:19:
Ik mis 'm juist ontzettend. Ik had via macro's ingesteld dat het spul iets anders deed dan cijfers, maar ging steeds de mist in. Ik heb dat dus maar weer teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb een los numpad omdat ik het zo nu en dan gebruik voor het aanmelden bij online banking. Maar ook daarvoor pak ik 'm niet altijd. Voor mij is het makkelijk om 'm te hebben, maar kan prima zonder en het is wel prettig om net dat beetje meer ruimte voor je muis te hebben. Op het werk mis ik 't sowieso niet, omdat m'n laptop een volledig toetsenbord heeft met los numpad. Als het dus echt moet, tik ik 't op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Heeft iemand deze al ergens gevonden: http://www.razerzone.com/...ackwidow-chroma-v2-orange

Ik zelf heb alleen de green switches variant kunnen vinden.. Ben opzoek naar de orange switches.

[ Voor 9% gewijzigd door mprkooij op 27-01-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
mprkooij schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:26:
Heeft iemand deze al ergens gevonden: http://www.razerzone.com/...ackwidow-chroma-v2-orange

Ik zelf heb alleen de green switches variant kunnen vinden.. Ben opzoek naar de orange switches.
Op de Razer site zijn zowel Green, Orange als Yellow te bestellen. Verzenddatum is dan 30-01-2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
skoozie schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:37:
Onzin!
Alleen de Enter al die ik met de duim van mijn rechterhand kan bedienen..

De context menu key gebruik ik ook niet de hele dag maar elke keer als ik hem mis vind ik het irritant dat ie er niet op zit.
Terrie schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:13:
Zo'n testset werkt toch helemaal niet? Was je van plan er zelf een printplaat en USB aansluiting op te solderen?

[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-01-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Onzin!
Alleen de Enter al die ik met de duim van mijn rechterhand kan bedienen..

De context menu key gebruik ik ook niet de hele dag maar elke keer als ik hem mis vind ik het irritant dat ie er niet op zit.

[...]

Zo'n testset werkt toch helemaal niet? Was je van plan er zelf een printplaat en USB aansluiting op te solderen?
De set van bijvoorbeeld Varmilo is wel aangesloten en hoef ik dus niet zelf te solderen:)

This is a great way to test 12 different switch types without having to buy 12 different keyboards! Each test includes 9 Cherry MX switches and 3 Greetech switches.
Not only does this switch tester look nice, it's also functional! Simply plug in a USB cable (not included) and you have a numpad (0-9) along with Backspace and Enter. Each tester also includes 9 white LEDs and 9 clear keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ah, handig. Maar er zijn toch gewoon echte losse numpads te koop? Die zijn natuurlijk niet-mechanisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:23:
Ah, handig. Maar er zijn toch gewoon echte losse numpads te koop? Die zijn natuurlijk niet-mechanisch..
Je kunt ook mechanische numpads kopen :)

Bijvoorbeeld de Ducky Pocket, die ook dienst kan doen als een rekenmachine.

Een andere optie is om er zelf een te bouwen, wat ik van plan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:25
Of deze, ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een klein toetsenbord met een los numpad. Maar twijfel nog al met wat ik wil.

Er zijn op aliexpress zelfs losse printplaten te koop voor mechanische numpads.

Edit:
Gaaf ik dacht dat de ducky pocket nog steeds niet te koop was.

[ Voor 7% gewijzigd door Harmvdw op 27-01-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Zojuist de pricewatch: Razer BlackWidow Chroma V2 (Qwerty US) besteld. Wilde eerst de wachten tot de versie met Razer Orange switches kwam, maar het schijnt dat deze typt als Cherry MX red's en deze vond ik niet fijn typen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Razer Orange tikt als Browns. De nieuwe Yellows blijkbaar als Reds, en Razer Green als Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Yeah eerste macro gebruikt :) Uit sleep komen 1 toets klikken om WW in te voeren in windows. Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zet dan het wachtwoord vragen bij wakker worden uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero of Time schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:03:
Zet dan het wachtwoord vragen bij wakker worden uit. :P
Nee mag niet, weet even niet waarom maar was een applicatie die dit vereiste en ik wil nog wel ww voor vreemden (schoonmaakster bv) behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is het verschil dan om vreemden van je computer te houden door een wachtwoord te vragen die met een enkele toets ingevuld kan worden en helemaal geen wachtwoord vragen? Behalve dan dat er een toets ingedrukt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero of Time schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:15:
Wat is het verschil dan om vreemden van je computer te houden door een wachtwoord te vragen die met een enkele toets ingevuld kan worden en helemaal geen wachtwoord vragen? Behalve dan dat er een toets ingedrukt moet worden.
De schoonmaakster moet wel weten dat ww met 1 macro key kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het gaat om 't idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk zou ik hem nog mooier vinden als ik hem kon zien :P. Als je geen account daar hebt zit hij achter een login wall verstopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Pagina: 1 ... 14 ... 158 Laatste