Na 4 jaar te hebben doorgebracht in een Hyundai i40 sedan, zal ik binnenkort ook een nieuwe leasewagen mogen uitkiezen.

Ik heb de i40 steeds een fijne wagen gevonden, ruim, compleet uitgerust (business pack) en een fijne reiswagen met een laag verbruik. De wagen biedt plaats aan 4 personen, waaronder 2 kinderen van 7 en 9. Hiermee gaan we jaarlijks toch 2x skieen en 1x op zomervakantie (telkens +/- 2000km heen en terug). Het moet dus sowieso een fijne reisauto zijn, voor de rest rijdt de auto weing, maken we veel gebruik van het OV.
Mijn werkgever legt een max CO2 uitstoot van 105g op.
Momenteel is er volgend aanbod:
- bmw active tourer - beperkte optiemogelijkheden, ruim genoeg?
- Ford focus clipper titanium buss+ - is een zéér compleet aanbod, kanshebber maar twijfels over afwerking en navisysteem
- Nissan Quashqai buss. - ik lees niet zo veel goed over het navisysteem
- Opel insignia (4d/5d) cosmo buss - complete wagen maar regelmatig problemen mee gemeld
- Opel astra ST innovation buss - complete wagen, nieuw model: kanshebber!
- Peugeot 308 SW active - franse wagen (geen fan), minder compleet dan anderen op de lijst
- Seat Leon ST style
- Skoda octavia combi style, met style pack (led achterlichten, enz.) - grote kanshebber, ruim, compleet, ...
verder vallen de A3 berline, C4 Picasso, C-max, mazda 3 sedan, Megane berline, vw Golf hatchback en Passat berline (trenline) af, om verschillende redenen: te weinig optiebudget, te klein, te lelijk
Momenteel liggen de astra ST, octavia combi en Insignia in de weegschaal, omwille van hun compleet aanbod en fijne infotainmentsysteem (zoiets moet gewoon vlot werken). Vooral de Insignia lijkt me leuk, omdat dit zowat de enige D-segment wagen is die in het lijstje van kanshebbers voorkomt. De i40 gaf me ook met een tank van 70l zo een trip zonder 1x in duitsland te hoeven stoppen om te tanken.
Dus kunnen jullie me even wegwijs maken in m'n luxeprobleem en jullie mening ventileren over welke wagen wel/niet, en uiteraard waarom dan wel/niet.
[
Voor 0% gewijzigd door
redlightning op 22-04-2016 08:57
. Reden: layout ]