edwardmp schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:52:
[...]
Ja ben het met je eens. Denk dat sommige functies van de Siemens best nuttig kunnen zijn, maar je kan ook prima zonder leven. De Bora heeft die functies wellicht niet, maar dat is dan dus ook geen ramp en niet per se een reden om te kiezen voor de een of het ander.
Wij hebben sinds kort de Bora PURU en komen van gas dus geen vergelijk met andere merken, zwager heeft een Siemens maar al een ouder model dus gen eerlijk vergelijk.
Maar in de winkel waar we de keuken kochten ook naar Siemens gekeken en de bediening zit bij Bora veel prettiger verticaal ipv horizontaal en is echt heel makkelijk te bedienen. Bij de PURU kan een bestek la onder de plaat ik de lage lade voor planken,rollen folie etc. Daaronder kan dan wel weer een diepe la dus veel ruimt mis je niet bij dit model. Weet niet hoe dat bij andere merken is.
Vraag me ook af hoe kras gevoelig die PowerMove zone is als je met pannen gaat schuiven op die plaat?
Ik til de pannen nu gewoon op maar hoef nooit echt te schuiven met pannen. En de temperatuur regelen gaat heel makkelijk met de slider dus dat schuiven of meenemen van instellingen is een leuke gimmick denk ik die je niet echt zal missen. En vaak staat er een pan achter als ik kook dus dan kun je al niet schuiven.... Enige voordeel van de flexzone kan zijn dat je een pan extra kan plaatsen, ik kan er nu 4 kwijt en héél soms zou een 5e nodig zijn denk ik maar die keren zijn op 1 hand te tellen in een jaar. En had ik bij gas ook al niet dus mis ik niet.
Gebruiken nu al en paar weken recirculatie en moet zeggen dat je even wat kooklucht ruikt tijdens het koken vooral bij vette dingen zoals pannenkoeken, veel groentes in olie bakken/frituren, etc. En naderhand ruik je echt niks meer
Bij de oude afzuigkap rook je het eten vaak tot boven aan toe (ook door het rookkanaal) en zeker nog een paar uur in de kamer/gang. Dat is dan weer een nadeel van een open keuken maar dat is nu dus weg