• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:03
Hero of Time schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:37:
Ergens zou je toch tijdens installatie iets meer opties willen voor wat er vooraf geïnstalleerd wordt.
openSUSE :P
Installer geeft je de optie om op package niveau te kiezen wat je wel en niet installeert :*)

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:51
Telin schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:40:
[...]

openSUSE :P
Installer geeft je de optie om op package niveau te kiezen wat je wel en niet installeert :*)
Dat hebben meerdere distro's. Net installer gebruiken.

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:33
Zijn er hier mensen die hun eigen distro, of zelfs OS hebben geschreven die functioneert? Ik ben van plan om mijn RISC-V assembly/C op te poetsen voor mijn CV, en een “OS” lijkt me wel een leuk project om aan te sleutelen, mede omdat een OS nooit af is. Op de uni voornamelijk gewerkt met Java en Python maar dat zijn niet echt vaardigheden waar ik een carrière in wil. (Python uiteindelijk met geïntegreerde AI in het OS natuurlijk in het jaar 3026 waarschijnlijk :+)

Mijn vraag is eigenlijk wat de ervaringen waren met dat. Ik weet niet zozeer of dat hier hoort of in de Devschuur…

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:16
BiaggioLuciano schreef op maandag 9 maart 2026 @ 18:57:
Zijn er hier mensen die hun eigen distro, of zelfs OS hebben geschreven die functioneert? Ik ben van plan om mijn RISC-V assembly/C op te poetsen voor mijn CV, en een “OS” lijkt me wel een leuk project om aan te sleutelen, mede omdat een OS nooit af is. Op de uni voornamelijk gewerkt met Java en Python maar dat zijn niet echt vaardigheden waar ik een carrière in wil. (Python uiteindelijk met geïntegreerde AI in het OS natuurlijk in het jaar 3026 waarschijnlijk :+)

Mijn vraag is eigenlijk wat de ervaringen waren met dat. Ik weet niet zozeer of dat hier hoort of in de Devschuur…
Telt dit? Dan is het antwoord ja ;)

https://blue-build.org/

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

desalniettemin schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Dat hebben meerdere distro's. Net installer gebruiken.
Daar heb je een basis selectie. Zoals Debian je een keus geeft voor welke DE en basis utils. Maar je hebt hierbij niet de keus wat de meta-packages allemaal installeren. Zoals gezegd, niet echt een keus om naast de DE te zeggen "laat LibreOffice maar achterwege" omdat je later zelf bijvoorbeeld OnlyOffice installeert.

Commandline FTW

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Problemen met een specifieke distro of package horen in een eigen topic.

Desktop omgevingen kunnen het beste besproken worden in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.