[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01 19:26
hoi,
ik zoek hier eigenlijk een beetje voor advies. kan namelijk misschien een 4k of 1440p ultrawide kopen. dat zou dan 2dehands gaan. speel grotendeels simulatoren zoals omsi 2 en train simulator en ook een beetje gta 5. ik zou graag jullie meningen horen over wat de betere deal is ( weet natuurlijk dat ik dit post in het 21:9 topic dus zullen wel een beetje een kant op gaan maar wil toch graag jullie meningen horen :) )

zou gaan tussen deze: V&A aangeboden: LG 27UD68-P Zwart
en deze: V&A aangeboden: Acer Predator XR341CK Zilver, Zwart

mijn pc:
CPU: Intel Core I7-6700
GPU: EVGA GTX 980 TI SC+ ACX 2.0+
SSD: Samsung 950 pro 512GB
HDD: Toshiba DT01ACA Series 2TB 3,5" SATA
Motherboard: ASRock Fatal1ty Z170 Gaming K4 Mainboard
Ram: 16GB (2x 8GB) Crucial Ballistix Sport DDR4-RAM
Case: Corsair Carbide Series 200R Kast
PSU: Thermaltake London 550W 80 Plus Gold
DVD-Drive: LiteOn iHAS124-14 Brander
Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO

Mvg,
Leon

[ Voor 46% gewijzigd door leon538 op 12-06-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@leon538 Het ene scherm is 1.5x zo duur als het andere. Desondanks zou ik het wel weten :-)
Je 980TI wordt een bottleneck bij de LG; en je zult moeten gaan schalen vanwege de hoge DPI. Daarnaast is de Acer esthetisch gewoon mooier en een blinkvanger.

@pica Die AOC deal met Alternate verloopt vandaag als ik mij niet vergis. Goede aanbieding. Ze zijn de AOC nu aan het reviewen bij HWi en publiceren deze binnenkort; ik wacht daar toch nog even op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:38:
Bij opstarten pc krijg ik telkens de melding dat ik de instellling gebruik van 1280x1024 ipv recommended 3440x1440, als ik naar beeldscherminstellingen ga van windows 10 staat daar gewoon de 3440x1440.
Die melding krijg ik ook ,maar komt dat niet door het BIOS scherm dat een lagere resolutie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:49
Nu wat meer mensen de AOC AGON AG352UCG hebben staan en er een redelijke prijs aan hangt zou ik graag willen weten hoe deze monitor bevalt voor het gamen. Ik speel zelf behoorlijk wat uren per week op de pc (Rocket Legaue, shooters en simracers), maar ben absoluut geen pro niveau.

Gewoon of de algemene ervaring positief is dus. En als iemand hem toevallig aan een 1070 heeft hangen en ervaringen wilt delen dan is het helemaal top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 17:09
Ik ben ook op zoek naar wat advies. Zoals een aantal hier wil ik de belastingteruggave gaan gebruiken voor een ultrawide + GPU combinatie. Nu zit ik te denken aan de Acer Predator X34A en een GTX1080Ti.

Aan de andere kant vind ik het niet erg om nu een maand of 3 te wachten, totdat Vega er is en de nieuwe GSync HDR monitoren. Maar er komt natuurlijk altijd wat nieuws aan en dan kun je blijven uitstellen.

Wat zouden jullie doen, nu instappen of nog kort de recente ontwikkelingen afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
darkliquid schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:17:
Ik ben ook op zoek naar wat advies. Zoals een aantal hier wil ik de belastingteruggave gaan gebruiken voor een ultrawide + GPU combinatie. Nu zit ik te denken aan de Acer Predator X34A en een GTX1080Ti.

Aan de andere kant vind ik het niet erg om nu een maand of 3 te wachten, totdat Vega er is en de nieuwe GSync HDR monitoren. Maar er komt natuurlijk altijd wat nieuws aan en dan kun je blijven uitstellen.

Wat zouden jullie doen, nu instappen of nog kort de recente ontwikkelingen afwachten?
Ja bedankt ..aan HDR had ik niet eens aan gedacht :+ Maar dat zal waarschijnlijk dan wel weer een €1200 + monitor worden terwijl die AOG nu voor €809 te krijgen is. Heb ook nog geen een keer rustig HDR bekeken dus weet niet eens of het een grote toevoeging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 17:09
Beakzz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Ja bedankt ..aan HDR had ik niet eens aan gedacht :+ Maar dat zal waarschijnlijk dan wel weer een €1200 + monitor worden terwijl die AOG nu voor €809 te krijgen is. Heb ook nog geen een keer rustig HDR bekeken dus weet niet eens of het een grote toevoeging is.
Ik vraag me ook af hoe groot de toevoeging van HDR is. En ook of Vega straks wellicht de 1080Ti gaat kunnen evenaren. En of dat dan überhaupt effect heeft op de prijs. Vandaar alle twijfels om nu in te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:30
Ik zie trouwens nog steeds dat de AOC code actief is?

Ik kan nog niet verantwoorden aan mezelf om terug te gaan van 48:9 naar 21:9. Dat is wel een hoop breedte minder. :P Het helpt ook niet mee dat vandaag een 1080 op de mat is geland.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

darkliquid schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:17:

Vega en Gsyn doen niet zoveel samen.

Ik heb gister de knoop doorgehakt en de pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart gekocht ter vervanging van mijn pricewatch: Samsung Syncmaster T260 Zwart.

Er is altijd iets nieuw aan de horizon en ik ben niet echt een early adopter (denk aan HDR), en de schermen dalen niet snel in waarde mocht je over een poosje willen overstappen naar een ander model.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Een aantal dagen in bezit van de AOC AG352UCG. Hierviir speelde ik op een 30 inch hd-ready tv. De eerst indruk is holly sh!t. Wat een beleving in games. Zeker de resolutie en ook de 100hz en niet vergeten de curve. G-sync doet netjes zijn werk, geen stuttering en tearing meer voor mij. Heb tot nu toe alleen gta 5 en ghost recon wildlands erop gespeeld.
Bij beide spellen alle setting op max gezet en heb in gta 5 rond 70 fps en in wildlands het zelfde.
Ik heb de kleureninstelling overgenomen van tftcentral. De kijkhoeken zijn gewoon zeer goed als je er recht voor zit. Maar wie gaat dan ook niet recht achter zijn monitor zitten of je moet al meerdere schermen hebben. De zwartwaardes zijn super.
Dit in combinatie met een I7 7700k en 980TI allebei op stock. Dus daar zal zeker bij een OC nog een paar fps bijkomen.
Wat ik wat minder aan de monitor vind zijn de glanzende bezels, tewijl de achterkant mooi mat zwart is. Hadden ze dit maar ook aan de voorkant gedaan. Maar je kunt niet alles hebben hé.
De monitor staat solide op zijn beugel. Echter vind ik dat hij wel erg ver naar voren steek en zo een groot gedeelte van je bureau in neemt in de breedte. Hier ga ik nog een andere beugel voor halen.
Ondanks die 2 kleine puntje ben ik super blij met deze "budget" ultrawide. Zeer zeker een aanwinst voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Heb hem nu ook op mijn bureau staan, want ik was het getwijfel zat. Korting bij Alternate was netjes, maar via de zaak kunnen regelen dat het nu echt als een koopje aan voelt. Van een 27 inch 1080 flat naar dit is echt een wereld van verschil _/-\o_

Zondag even mijn DIY monitor arm van zwarte steigerbuis af maken en dan kan hi als het plan werkt tussen de racerig en de normale gameplek verhuizen. Wil nu niet meer op die 27 inch gamen :+

Er zal vast wel weer iets mooiers verschijnen, maar dat hoef ik nu niet meer in de gaten te houden. Tot nu toe enkel Rocket League en F1 2016 gepeeld en vooral bij die laatste geeft het meer immersion. Niet zo veel als mijn Oclulus bij racegames geeft natuurlijk, maar het scheelt wel weer een bezweet hoofd :+

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 17-06-2017 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
downing schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:39:
geen stuttering en tering meer voor mij.
Had niet verwacht dat de monitor dat kon oplossen, maar wel fijn dat het helpt zeg :+ :P

[ Voor 2% gewijzigd door Beakzz op 17-06-2017 03:07 . Reden: Oops double post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Beakzz schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 03:05:
[...]

Had niet verwacht dat de monitor dat kon oplossen, maar wel fijn dat het helpt zeg :+ :P
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb sinds een tijdje ook een 21:9, de pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart om precies te zijn.

Ik had een GTX 1060 maar die trok mijn games voor geen meter, want ik natuurlijk wel op high of ultra spelen :+ . Ik heb de overstap gemaakt naar een GTX 1080.

Ik vind de performance nog steeds niet je-van-het, meeste nieuwe games halen de 60 niet op high of ultra, maar goed da's niet echt iets voor dit topic.

Een veel vervelender issue wat ik met deze monitor heb en wat wel in dit topic hoort O-) is dat als mijn pc uit slaap komt (of ik zet de monitor uit en aan), dan staan al mijn vensters links boven in wat lijkt een 800x600 resolutie. Alle vensters ook. Ik moet dan alles weer verplaatsen, vergroten, etc. Enorm irritant is dit. Ik heb dit met geen enkele andere monitor ooit gehad, waarom gebeurd dit ineens, iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
InflatableMouse schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 08:37:
Ik heb sinds een tijdje ook een 21:9, de pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart om precies te zijn.

Ik had een GTX 1060 maar die trok mijn games voor geen meter, want ik natuurlijk wel op high of ultra spelen :+ . Ik heb de overstap gemaakt naar een GTX 1080.

Ik vind de performance nog steeds niet je-van-het, meeste nieuwe games halen de 60 niet op high of ultra, maar goed da's niet echt iets voor dit topic.
Dat is wel voor dit topic natuurlijk, want een 1080 zou dit makkelijk moeten kunnen.
Een veel vervelender issue wat ik met deze monitor heb en wat wel in dit topic hoort O-) is dat als mijn pc uit slaap komt (of ik zet de monitor uit en aan), dan staan al mijn vensters links boven in wat lijkt een 800x600 resolutie. Alle vensters ook. Ik moet dan alles weer verplaatsen, vergroten, etc. Enorm irritant is dit. Ik heb dit met geen enkele andere monitor ooit gehad, waarom gebeurd dit ineens, iemand enig idee?
Dit, gecombineerd met dat je de 60FPS niet eens haalt doet mij vermoeden dat je je oude drivers niet goed/volledig hebt verwijderd, en dat je conflicterende drivers hebt. Ik zou (als je dat niet al gedaan hebt) eerst even al je evt. videodrivers volledig verwijderen, en dan met schone drivers beginnen.

Begin eens met Display Driver Uninstaller

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

zion schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 08:45:
[...]

Dat is wel voor dit topic natuurlijk, want een 1080 zou dit makkelijk moeten kunnen.

[...]

Dit, gecombineerd met dat je de 60FPS niet eens haalt doet mij vermoeden dat je je oude drivers niet goed/volledig hebt verwijderd, en dat je conflicterende drivers hebt. Ik zou (als je dat niet al gedaan hebt) eerst even al je evt. videodrivers volledig verwijderen, en dan met schone drivers beginnen.

Begin eens met Display Driver Uninstaller
Dank voor de snelle reply.

Ik vergeet te vaak te vermelden wat ik zelf al heb geprobeerd, sorry |:(

Ik heb voorheen problemen gehad met een spel dat crashte, wat volgens de support forums aan de driver zou liggen. Ik heb toen ook het advies gekregen om die DDU te gebruiken met wat aanvullende instructies.

Ik heb ondertussen Windows 10 ook een keer volledig geherinstalleerd na een upgrade van de SSD. Windows installeert dan iets van drivers vanuit zijn Update repositories, maar die heb ik eerst verwijderd met DDU. Daarna de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd. Deze zijn ondertussen een paar keer geupdate via die Geforce experience.

Ik heb Ark performance vergeleken met mijn Asus ROG laptop, daar zit een 1070 in en draait op 1920x1080. Mijn PC is zeker wel sneller maar volgens mij moet het verschil gemiddeld 40% zijn of zo? Dat is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
InflatableMouse schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 08:56:
Dank voor de snelle reply.

Ik vergeet te vaak te vermelden wat ik zelf al heb geprobeerd, sorry |:(

Ik heb voorheen problemen gehad met een spel dat crashte, wat volgens de support forums aan de driver zou liggen. Ik heb toen ook het advies gekregen om die DDU te gebruiken met wat aanvullende instructies.

Ik heb ondertussen Windows 10 ook een keer volledig geherinstalleerd na een upgrade van de SSD. Windows installeert dan iets van drivers vanuit zijn Update repositories, maar die heb ik eerst verwijderd met DDU. Daarna de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd. Deze zijn ondertussen een paar keer geupdate via die Geforce experience.

Ik heb Ark performance vergeleken met mijn Asus ROG laptop, daar zit een 1070 in en draait op 1920x1080. Mijn PC is zeker wel sneller maar volgens mij moet het verschil gemiddeld 40% zijn of zo? Dat is het zeker niet.
Even een benchmark draaien, en vergelijken met wat de gemiddelde 1080 doet tov die van jou (passmark oid), ook even controleren of je GPU in het goede slot zit, er zijn een aantal moederborden waarbij het 2e slot de 16x is, en niet de bovenste.

p.s. 1070 vs 1080 zou ongeveer 25-27% moeten zijn, weet niet het verschil tussen 1070 laptop vs 1080 pc,

[ Voor 4% gewijzigd door zion op 17-06-2017 09:09 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 20:29
@InflatableMouse

Je hebt het over ARK. Dit is wat performance betreft dan ook wel een baggergame eerste klas. Dat zou ik niet als graadmeter aanhouden qua performance.

Bij mij draaien games als gta5 en bf1 wel goed met 80-90 fps maxed out. Ark maxed daarentegen is 40-45 fps ondanks de 6850K die er voor hangt met 32GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou volgens mij hoef ik mij hiervoor niet te schamen ...

https://www.passmark.com/...isplay.php?id=84711203760

Passmark results

My results versus the world

[ Voor 5% gewijzigd door InflatableMouse op 17-06-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Suicyder schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 09:56:
@InflatableMouse

Je hebt het over ARK. Dit is wat performance betreft dan ook wel een baggergame eerste klas. Dat zou ik niet als graadmeter aanhouden qua performance.

Bij mij draaien games als gta5 en bf1 wel goed met 80-90 fps maxed out. Ark maxed daarentegen is 40-45 fps ondanks de 6850K die er voor hangt met 32GB geheugen.
Ja, klopt Ark is wel slecht qua performance, optimalisatie enzo.

Full screen epic setting haal ik 23-30fps of zo, en dan ren ik niet eens rond tussen veel beesten of bossen.

Met high setting gaat tie naar de 35-40fps, soms 45.

Zal zo nog es naar ME:A kijken. BF1 heb ik niet, GTA ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nou, dat is geregeld dan toch, doet het prima, geen ARK meer spelen ;)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
zion schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Da's lekker makkelijk ..eerst kijk je naar de hardware die de ontwikkelaar je aanraad en vervolgens koop je het spel en blijkt die ruk te lopen omdat het niet fatsoenlijk ontwikkeld is.

En jij stelt voor om maar happy verder te gaan zoeken want ja kost toch allemaal niks joh.
Hij heeft reden genoeg om zijn ongenoegen hier te uiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Lol :)

Ik geloof niet dat dat serieus bedoeld was hoor :P.

Maar Ark was maar een voorbeeld, ik vind dat ME:A en Tom Clancy's Wildlands ook niet heel lekker lopen. Maar gezien de benchmark resultaten denk ik dat wellicht mijn verwachtingen van de 1080 icm dit scherm te hoog lagen.

Neemt niet weg dat het probleem met alle venstertjes die naar de linkerbovenhoek verkleinen er nog is. Geen idee waarom dat gebeurd nadat de pc in slaap is geweest of ik mijn scherm uit en aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MaXeRs schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Da's lekker makkelijk ..eerst kijk je naar de hardware die de ontwikkelaar je aanraad en vervolgens koop je het spel en blijkt die ruk te lopen omdat het niet fatsoenlijk ontwikkeld is.

En jij stelt voor om maar happy verder te gaan zoeken want ja kost toch allemaal niks joh.
Hij heeft reden genoeg om zijn ongenoegen hier te uiten. ;)
Dude, relax ok, take a step back and breath.....
Volgens de tests zit hij bij de top 99% percentile, dus met z'n hardware is niks mis, wat moet ik hem dan aanraden, reprogrameer dat specifieke spel, zoals al eerder aangegeven is het *niet zo goed geprogrameerd* of *ruk* net wat u wilt, maar zijn systeem doet het dus prima....

En als je niet deadset was op een oneliner zou je hebben kunnen lezen dat ik hem juist wél wilde helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door zion op 18-06-2017 17:15 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
TC: Wildlands @ max had ik weinig issues mee. Prima FPS en soepel, net als GTA 5 en BF1.
ARK is de enige die bij mij tot nu toe er negatief uit springt.

Ik heb een GigaByte 1080 Gaming G1, ik weet niet welke @InflatableMouse gebruikt.
Rest van de specs:
Intel 6850K (wel alles cores @ 4 of 4,2 GHz waar ik maar zin in heb :P )
8x 4GB DDR 4, wil eigenlijk nog een keer naar 4x 8 GB, geeft meer OC ruimte ipv voltagedrop van de extra banken.

Hier nog een benchmark met 4K en UltraWide inclusief 1080
http://techgage.com/artic...t-4k-ultra-wide-gaming/4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

zion schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Ik blijf gewoon ARK spelen hoor :+ . Dan maar in een window met lagere resolutie op high, ipv epic. We draaien onze eigen server en het blijft een geweldig leuk spel als je je niet laat kisten door de bugs.
Suicyder schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:36:
TC: Wildlands @ max had ik weinig issues mee. Prima FPS en soepel, net als GTA 5 en BF1.
ARK is de enige die bij mij tot nu toe er negatief uit springt.
Als je TC:W hebt, kan je benchmark draaien, optie is beschikbaar onder de graphics settings. Als je die moeite eens zou willen nemen, graag!

Ik draai hem fullscreen, native resolutie 3440x1440, ik verander niets aan de presets.

Op Ultra preset haal ik 37.8 fps, 32 min, 42.5 max. CPU zit onder de 50%, GPU 98%.
Op Very High haal ik 55.6 fps, 47.5 min, 63 max. CPU zit dan op 58%, GPU 98.
Op High preset haal ik 63.7 fps, 53 min, 73 max. CPU zit dan op 60%, GPU 98.

Met andere woorden, zelfs op High kan ik nog niet zonder tearing spelen (ziet er niet uit, met of zonder Vsync omdat tie regelmatig onder de 60fps valt).
Suicyder schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:36:
Ik heb een GigaByte 1080 Gaming G1, ik weet niet welke @InflatableMouse gebruikt.
Rest van de specs:
Intel 6850K (wel alles cores @ 4 of 4,2 GHz waar ik maar zin in heb :P )
8x 4GB DDR 4, wil eigenlijk nog een keer naar 4x 8 GB, geeft meer OC ruimte ipv voltagedrop van de extra banken.
Ik heb een Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 met 32GB (4 x 8GB) DDR4 op standaard XMP settings.
CPU is een i5 6600 op 4.6 of 4.8 Ghz.
De graka is een GTX 1080, MSI Gaming X Twinfrozr VI

[ Voor 13% gewijzigd door InflatableMouse op 18-06-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afgelopen vrijdag mijn Asus scherm binnengekregen. Wat een gaaf ding!

Vandaag zondag een blauwachtige pixel lijn in het midden dwars door het scherm. Iemand bekend met zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OrGcgQu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h8S7HEn.jpg

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:00
Heb je niet een of andere splitscreen functie aan?
Hoe bevalt ie verder qua kleur/contrast/scherpte/helderheid enzo?

[ Voor 40% gewijzigd door DoubleYouPee op 18-06-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 19:41
@MrVegeta geen ervaring mee, doet me wel denken aan het probleem wat de 8K monitor van dell op CES had, die had ook een verticale lijn lopen, dat kon je (tijdelijk) weghalen door op dat punt bovenin het scherm te drukken.

Ik zou hem terugsturen. :)

Hebben mensen ook ervaring met scherm wisselen van IPS (of ahva) naar MVA (AOC AGON AG352UCG)? Ben erg benieuwd of dit verschil nou verwaarloosbaar is of echt een hinderlijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DoubleYouPee schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:31:
Heb je niet een of andere splitscreen functie aan?
Hoe bevalt ie verder qua kleur/contrast/scherpte/helderheid enzo?
De lijn zit niet precies in het midden, en ik heb ook niets aan de OSD veranderd, dus denk niet dat dat het is.

Ik heb het scherm niet heel veel gebruikt en ook nog niet op kunnen gamen. Voor programmeren en browser gebruik ik "darkroom" mode, zodat ik niet wordt verblind door het licht dat er uit komt. Scherpte is hetzelfde als mijn oude monitor, althans ik merk geen verschil (full hd). Kleur en contrast, ik zie niets geks maar ik ben dan ook een programmeur die dit scherm alleen heeft voor de breedte en de 100hz. En dat merk ik onbewust wel.

Ik was net even aan het testen met HDMI en DP1 en die draaien op 60 en 75hz maar dat merkte ik meteen. Ik dacht dat mijn pc aan het laggen was omdat de muis zo traag ging :').
Hedgy schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:39:
@MrVegeta geen ervaring mee, doet me wel denken aan het probleem wat de 8K monitor van dell op CES had, die had ook een verticale lijn lopen, dat kon je (tijdelijk) weghalen door op dat punt bovenin het scherm te drukken.

Ik zou hem terugsturen. :)
Ik heb Alternate zojuist benaderd en gevraagd om een RMA, tenzij zij weten dat dit een softwarematig probleem is en een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat lijkt me helaas op een hardwarematig probleem, anders moet het al iets zijn dat een firmware update zou kunnen oplossen. Qua helderheid staat mijn ultrawide zeer laag op 20% denk ik, hoger heb ik enkel nodig als ik vermoeide ogen en een gezichtsbruining wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
InflatableMouse schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Ik blijf gewoon ARK spelen hoor :+ . Dan maar in een window met lagere resolutie op high, ipv epic. We draaien onze eigen server en het blijft een geweldig leuk spel als je je niet laat kisten door de bugs.
Ik heb de game in het gratis weekeind gespeeld in februari, niet gekocht omdat ik er matige verwachtingen bij had.

Over ARK, ik speelde het wel op de bedoelde resolutie, ik had alleen de draw distance naar beneden gedraaid, dat scheelt verschrikkelijk veel op de FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Suicyder schreef op maandag 19 juni 2017 @ 07:56:
[...]

Ik heb de game in het gratis weekeind gespeeld in februari, niet gekocht omdat ik er matige verwachtingen bij had.

Over ARK, ik speelde het wel op de bedoelde resolutie, ik had alleen de draw distance naar beneden gedraaid, dat scheelt verschrikkelijk veel op de FPS.
Oke, jammer. Ik heb em ook niet gekocht trouwens, ik kreeg heel onverwacht ineens een email van SWW (waar ik mijn videokaart heb gekocht) met een code van Gefore Experience.

Ik zal je tip eens proberen in ARK, had wel al met wat andere settings gespeeld, maar draw distance makes sense.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Zijn er hier ervaringen met een Desk Mount als deze: http://www.ebay.co.uk/itm/232306696926 , of uit China?

Bij veel mounts staat een maximum maat van 27-30 inch, maar het lijkt mij dat het max gewicht meer zegt dan het formaat?

FYI ik heb een 34' curved ultrawide van 6.2 kg volgens de specificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dijkhuis schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:39:
Zijn er hier ervaringen met een Desk Mount als deze: http://www.ebay.co.uk/itm/232306696926 , of uit China?

Bij veel mounts staat een maximum maat van 27-30 inch, maar het lijkt mij dat het max gewicht meer zegt dan het formaat?

FYI ik heb een 34' curved ultrawide van 6.2 kg volgens de specificatie
Ik zie aan de foto al dat die arm en stang veel te dun zijn. Kijk bovendien naar dat flubberige vleugel schroefje en je weet dat dat ding met 1 kilo al gaat verbuigen en bij het minste of geringste van je bureau dondert.

Gaat hem niet worden met meer dan 6 kilo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
InflatableMouse schreef op zondag 25 juni 2017 @ 08:43:
[...]

Ik zie aan de foto al dat die arm en stang veel te dun zijn. Kijk bovendien naar dat flubberige vleugel schroefje en je weet dat dat ding met 1 kilo al gaat verbuigen en bij het minste of geringste van je bureau dondert.

Gaat hem niet worden met meer dan 6 kilo ;).
Ja, in dit geval kan "goedkoop is duurkoop" wel eens gelden. Maar als je er eentje wilt die ook in hoogte verstelbaar is, zit je gelijk richting de 100 euro... Da's wel veel voor een nice to have :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dijkhuis schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Ja, in dit geval kan "goedkoop is duurkoop" wel eens gelden. Maar als je er eentje wilt die ook in hoogte verstelbaar is, zit je gelijk richting de 100 euro... Da's wel veel voor een nice to have :O
Leg er een pak papier onder :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
Ik gebruik deze plank om mijn monitor op te zetten, i.c.m. mijn zwarte bureau ziet het er strak uit :)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70103622/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Fout fout fout ! Dit is de manier om een monitor te gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ugf2bcbl.png

O-)

Dat zwarte doosje onder het scherm is een passieve case voor een NUC die dienst doet als servertje, maar die kan ondertussen dus ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50
Ik kan mijn 34UC79b met de poot hoog genoeg zetten gelukkig. Eerste monitor ooit die dat heeft (die ik heb gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31
Bestaat er eigenlijk al een ultrawide met 1440p resolutie, IPS-scherm, 144hz refresh rate en (eventueel) gsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nope. Zijn wel aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 08:04
lapino schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:50:
Bestaat er eigenlijk al een ultrawide met 1440p resolutie, IPS-scherm, 144hz refresh rate en (eventueel) gsync?
Ik heb meer interesse in een 2160P ultrawide, OLED, HDR, 100Hz refresh en G-Sync. Videokaarten zullen dat nog niet goed aankunnen en het zal je een godsvermogen kosten, maar dat zou echt een aankoop zijn waar je de komende 5-10 jaar geen spijt van zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 21:31
Info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:42
De pricewatch: Samsung S34E790C Zilver, Zwart momenteel €494,52 bij Sentic.

Ik twijfel heel erg of ik van 2 monitoren terug wil naar 1x een 21:9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart weer ingepakt en retour naar Alternate gedaan en nu dus weer op mijn oude pricewatch: Samsung Syncmaster T260HD Zwart uugh zo lelijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Ik ben in het bezit van een Aoc ag352ucg en helaas heeft deze flink wat verkleuringen BLB in de uiterste hoeken en derhalve heb ik deze vraag voorgesteld bij de support service van Aoc en hieronder hun antwoord.

Op dit moment hebben wij het model niet op voorraad daarom vragen wij u vriendelijk of u akkoord gaat met een reparatie natuurlijk valt het onder de garantie en is het total kosteloos.

Zit nu een beetje met een dilemma of laten repareren wat het "nodige" met zich mee "kan" brengen of misschien wachten tot ze deze weer op voorraad hebben?
Wat zouden jullie doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@Buzz_Fuzz Kudoos voor je AHK-script. Werkt echt heerlijk op mijn Acer Predator X34 (die ik gisteren ontvangen heb!)

Top man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment opzoek naar een 4K ultrawide monitor, zoals ik ook mijn topic aangeef:
Nieuwe monitor, maar wat voor soort?

Na het lezen van wat reacties in dit topic, vraag ik mij af of mijn i5 6600k en GTX 1060 6gb wel een 4k ultrawide monitor trekken? Ik ga voornamelijk de spellen Overwatch, World of warcraft en Runescape spelen.
Voor mij hoeven deze spellen echt niet op ultra, maar high+medium settings is ook prima. Ik neem aan dat dit wel goed gaat met mijn huidige specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 08:04
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:38:
Ik ben op dit moment opzoek naar een 4K ultrawide monitor, zoals ik ook mijn topic aangeef:
Nieuwe monitor, maar wat voor soort?

Na het lezen van wat reacties in dit topic, vraag ik mij af of mijn i5 6600k en GTX 1060 6gb wel een 4k ultrawide monitor trekken? Ik ga voornamelijk de spellen Overwatch, World of warcraft en Runescape spelen.
Voor mij hoeven deze spellen echt niet op ultra, maar high+medium settings is ook prima. Ik neem aan dat dit wel goed gaat met mijn huidige specs?
Ik zou zeggen, pak een 4K benchmark erbij met de GTX 1060 en haal +-30% van de FPS af. Een 4K ultra wide moet zo'n 11.5 miljoen pixels renderen en een normaal 4K scherm 8.3 miljoen. Met een GTX 1080 haal ik met een 1440p ultra wide op recente games met max settings zo'n 60-70 FPS.

[ Voor 5% gewijzigd door Spectre op 30-06-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik denk het niet. Mijn 480 kan 2560x1080 goed aan, maar 4k zou een brug te ver zijn gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Met zoveel pixels kan je AA/MSAA e.d. toch gewoon uitzetten? Scheelt ook wat. Verder is het een beetje tunen van de settings en de meeste spellen zijn nog prima speelbaar (high ipv ultra-high bv, kies je settings slim). Ik speelde ook met een HD6950/7970/GTX 970 in 5.760x1.080 en dat ging eigenlijk altijd wel prima. Een 1440p scherm is 4.953.600 pixels en Surround is 6.220.800 pixels; toch 25% meer.

Ik kom dan ook nog uit de jaren dat 100+ FPS niet normaal was, je was al blij met meer dan 30-40. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, heb daarnaast ook deze topic gelezen:
http://www.tomshardware.c...n-monitor-game-1440p.html

Wordt ook in verteld dat 4k monitor prima gaat, als je de settings maar wat lager zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:30:
Met zoveel pixels kan je AA/MSAA e.d. toch gewoon uitzetten? Scheelt ook wat. Verder is het een beetje tunen van de settings en de meeste spellen zijn nog prima speelbaar (high ipv ultra-high bv, kies je settings slim). Ik speelde ook met een HD6950/7970/GTX 970 in 5.760x1.080 en dat ging eigenlijk altijd wel prima. Een 1440p scherm is 4.953.600 pixels en Surround is 6.220.800 pixels; toch 25% meer.

Ik kom dan ook nog uit de jaren dat 100+ FPS niet normaal was, je was al blij met meer dan 30-40. :P
Met lekker lopen bedoel ik 70+ fps. Of in elk geval altijd meer dan 50 zodat freesync zijn werk kan doen

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 30-06-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, ik zit gekoppeld aan G-Sync en daar is de keuze wat beperkt. Nog nooit hardware zo lang één prijs zien houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Goedemorgen,

ik ben aan het rondkijken voor een vervanger van mijn huidge monitor (Samsung T240).

Nu zie ik bijvoorbeeld de Dell U3417W voorbij komen, dit lijkt mij een mooi scherm maar...is dit ook een prima type scherm voor (hobby) fotografie? Of kan ik voor fotobewerking beter naar een ander scherm kijken (zo kijk ik ook naar de Dell UP2716D (27 inch).

Of zeggen jullie, kijk ook eens naar dit....scherm....

(ik wil overigens op de nieuwe monitor een Dell XPS 13 aansluiten met HD540 kaart)

[ Voor 9% gewijzigd door martin484 op 03-07-2017 10:12 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 03-10 18:22
Ik heb een U3415W. Zeker geschikt voor fotografie owv het IPS paneel. Ik heb hem oa daarvoor gekozen. Door het IPS paneel heeft hij een grote kijkhoek. Itt sommige andere panelen heb je geen sweet spot waar je mooi voor moet gaan zitten om kleuren & wit- & zwartwaardes goed te kunnen beoordelen. Verder wordt hij uit de fabriek al uitstekend gekalibreerd geleverd.

De verschillen met de 3417W zijn me onbekend....

[ Voor 15% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 03-07-2017 19:39 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:27
wouterg00 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:41:
Ik gebruik deze plank om mijn monitor op te zetten, i.c.m. mijn zwarte bureau ziet het er strak uit :)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70103622/
Merk op dat dat plankje maar 3 kg mag hebben - jouw monitor gaat daar dik overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Seal64 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:52:
[...]

Merk op dat dat plankje maar 3 kg mag hebben - jouw monitor gaat daar dik overheen...
Ja, maar de plank staat op mijn bureau, hij hangt niet aan de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Nu online
Buzz_Fuzz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:36:
Ik heb een U3415W. Zeker geschikt voor fotografie owv het IPS paneel. Ik heb hem oa daarvoor gekozen. Door het IPS paneel heeft hij een grote kijkhoek. Itt sommige andere panelen heb je geen sweet spot waar je mooi voor moet gaan zitten om kleuren & wit- & zwartwaardes goed te kunnen beoordelen. Verder wordt hij uit de fabriek al uitstekend gekalibreerd geleverd.

De verschillen met de 3417W zijn me onbekend....
Bedankt voor de reactie! de U3415W lijkt me ook een zeer mooie monitor. Verschil (behalve de curve) is niet heel groot t.o.v. de 3417W.

Ik twijfel alleen aan de 21:9 verhouding, en het wennen aan een erg breed scherm t.o.v. bijvoorbeeld een 27"
Tot nu toe (geen Dell) vond ik de 34" monitoren in de winkel niet zo heel mooi, ik weet niet wat het is, de hoogte van het scherm? Is een 34" scherm lager dan bijvoorbeeld een 27 inch monitor? Of lijkt dat zo door het "breedbeeld" ?

Ik vond ergens ook een reactie van iemand dat hij vond dat zijn foto's er wat uitgerekt uitzagen. Geen idee of dat aan zijn foto's lag of aan zijn scherm...

Kortom, ik twijfel nog erg tussen een 34" 21:9 of een 27"monitor. Het is jammer dat je de Dell schermen nergens in een winkel kan bekijken.

Ps : mooie foto's zag ik in je link!

[ Voor 3% gewijzigd door martin484 op 04-07-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
martin484 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:53:
[...]
Ik twijfel alleen aan de 21:9 verhouding, en het wennen aan een erg breed scherm t.o.v. bijvoorbeeld een 27"
Tot nu toe (geen Dell) vond ik de 34" monitoren in de winkel niet zo heel mooi, ik weet niet wat het is, de hoogte van het scherm? Is een 34" scherm lager dan bijvoorbeeld een 27 inch monitor? Of lijkt dat zo door het "breedbeeld" ?
27 inch normaal en 34 inch ultrawide zijn ongeveer even hoog. De Ultrawide is een heel klein beetje hoger. Wennen is geen probleem, gamen en films kijken gaat prachtig. Er zijn een aantal plugins die 16:9 content ' uitgerekt' kan laten lijken, maar normaal heb je dan gewoon zwarte balken.

Overigens zag ik voor Netflix deze app voor Windows 10, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
34" 21:9 is even hoog als 25" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
De hoogte van 34" 21:9 is gelijk aan 27" 16:9.
https://www.reddit.com/r/...alent_to_the_screen_size/
eerste 2 links
martin484 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:53:
[...]

Ik vond ergens ook een reactie van iemand dat hij vond dat zijn foto's er wat uitgerekt uitzagen. Geen idee of dat aan zijn foto's lag of aan zijn scherm...

Kortom, ik twijfel nog erg tussen een 34" 21:9 of een 27"monitor. Het is jammer dat je de Dell schermen nergens in een winkel kan bekijken.

Ps : mooie foto's zag ik in je link!
Ik vond het eigenlijk heel snel wennen... Ik vind het een vrij natuurlijke verhouding. Het menselijk gezichtsveld is ook veel breder dan het hoog is... En het ziet er ook gewoon slick uit op je bureau 8)

Komende van m'n ultrawide, vind ik een 16:9 altijd weer wat "benepen" werken eigenlijk... (Maar toegegeven, ik heb op 16:9 nog nooit op 2560x1440 gewerkt, slechts op 1920x1200 (wat te klein is voor 2 vensters naast elkaar))
Had ik de ruimte, dan plaatste ik een 27" naast m'n 34", zodat ik alsnog iets fullscreen op het secundaire 27" scherm kon plaatsen. Da's het enige dat ik mis, komende van m'n dual screen setup.

Zoals hierboven, 27=34" qua hoogte. Je kan natuurlijk met andere bezels of voeten te maken hebben...

Foto's uitgerokken? Een 1600x1200 foto blijft gewoon een 1600x1200 foto hoor, ongeacht het display medium. Het lijk mij dan ofwel dat die user z'n scherm niet op native 3440x1440 stond maar 2560x1440 oid, opgescaled naar native; of dat het tussen z'n oren zit.
In beide gevallen: 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 04-07-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Nu online
wouterg00 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:46:
[...]

27 inch normaal en 34 inch ultrawide zijn ongeveer even hoog. De Ultrawide is een heel klein beetje hoger. Wennen is geen probleem, gamen en films kijken gaat prachtig. Er zijn een aantal plugins die 16:9 content ' uitgerekt' kan laten lijken, maar normaal heb je dan gewoon zwarte balken.

Overigens zag ik voor Netflix deze app voor Windows 10, werkt perfect!
Bedankt voor je antwoord. Als ze inderdaad even hoog zijn vind ik dat iig een pluspunt.
Het enige waar ik denk ik aan moet wennen is de breedte i.c.m. de hoogte, het lijkt uit verhouding te zijn maar dat zal wel aan mij liggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Nu online
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:27:
De hoogte van 34" 21:9 is gelijk aan 27" 16:9.
https://www.reddit.com/r/...alent_to_the_screen_size/
eerste 2 links

[...]

Ik vond het eigenlijk heel snel wennen... Ik vind het een vrij natuurlijke verhouding. Het menselijk gezichtsveld is ook veel breder dan het hoog is... En het ziet er ook gewoon slick uit op je bureau 8)

Komende van m'n ultrawide, vind ik een 16:9 altijd weer wat "benepen" werken eigenlijk... (Maar toegegeven, ik heb op 16:9 nog nooit op 2560x1440 gewerkt, slechts op 1920x1200 (wat te klein is voor 2 vensters naast elkaar))

Foto's uitgerokken? Een 1600x1200 foto blijft gewoon een 1600x1200 foto hoor, ongeacht het display medium. Het lijk mij dan ofwel dat die user z'n scherm niet op native 3440x1440 stond maar 2560x1440 oid, opgescaled naar native; of dat het tussen z'n oren zit.
In beide gevallen: 8)7
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Dat het er gaaf uitziet op een bureau dat is zeker! Ik denk dat het een beetje wennen voor mij is aan de verhouding en daarom lukt het me nu nog niet om een keuze te maken tussen een 34" of een "normale" 27" monitor. Ik kom zelf van een 24" en dan denk ik dat ik als ik overstap naar een 27" misschien de stap iets te klein is en ik met 34" een mooie serieuze stap maak.

Het hoofddoel waarvoor ik een nieuwe monitor wil kopen is fotobewerking, als het scherm daarvoor ook zeer geschikt is dan kan ik dit serieus overwegen, als je beter een 16:9 daarvoor kan gebruiken dan ga ik daarvoor. Voor internet, licht gamewerk en films is het scherm idd erg geschikt. Al betwijfel ik wel of ik ooit een film daarop kijk...

Moeilijk, Moeilijk , Moeilijk :-) (of ik maak het mezelf erg moeilijk haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31
martin484 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:04:
[...]

Dat het er gaaf uitziet op een bureau dat is zeker! Ik denk dat het een beetje wennen voor mij is aan de verhouding en daarom lukt het me nu nog niet om een keuze te maken tussen een 34" of een "normale" 27" monitor. Ik kom zelf van een 24" en dan denk ik dat ik als ik overstap naar een 27" misschien de stap iets te klein is en ik met 34" een mooie serieuze stap maak.

Het hoofddoel waarvoor ik een nieuwe monitor wil kopen is fotobewerking, als het scherm daarvoor ook zeer geschikt is dan kan ik dit serieus overwegen, als je beter een 16:9 daarvoor kan gebruiken dan ga ik daarvoor. Voor internet, licht gamewerk en films is het scherm idd erg geschikt. Al betwijfel ik wel of ik ooit een film daarop kijk...

Als het hoofddoel fotobewerking is vraag ik me af of een ultrawide nut heeft, qua productiviteit prefereer ik zelf namelijk altijd nog 2x 16:9 of beter nog 16:10. Zou dan eerder nog gaan voor 2x 27" 2560x1440 t.o.v. 1 U3417 waar ook nog eens een vrij forse curve in zit. Ik weet niet in hoeverre dat bevorderlijk is voor fotobewerking.

Ik zelf gebruik het scherm met name voor gamen en dan is de curve + ultrawide wel echt fantastisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Nu online
[MAUS] schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:52:
[...]

Als het hoofddoel fotobewerking is vraag ik me af of een ultrawide nut heeft, qua productiviteit prefereer ik zelf namelijk altijd nog 2x 16:9 of beter nog 16:10. Zou dan eerder nog gaan voor 2x 27" 2560x1440 t.o.v. 1 U3417 waar ook nog eens een vrij forse curve in zit. Ik weet niet in hoeverre dat bevorderlijk is voor fotobewerking.

Ik zelf gebruik het scherm met name voor gamen en dan is de curve + ultrawide wel echt fantastisch _/-\o_
Dat is ook een beetje mijn gedachte. Vroeger deed ik nog veel aan gamen en dan had ik niet eens getwijfeld maar tegenwoordig game ik veel meer op de PS4.

Voor internetten, thuiswerken en fotobewerking (vooral dat laatste) vraag ik me inderdaad af of deze 34" wel de beste keuze zou zijn. Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 19:32
martin484 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:04:
[...]

Ga voor de 34"! 34" lijkt fors maar door de breedte van het scherm is de verhouding anders. Dus je krijgt een 'smaller' scherm (qua hoogte) op je bureau te staan. Ik heb zelf ook een 34" 21:9 staan. Een maat van me heeft de 29" variant maar die zit er heel klein uit stiekem.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
28" en 35" passen nog beter naast elkaar. ;)
http://www.displaywars.com/28-inch-16x9-vs-35-inch-21x9

Het verschil is dan nog maar 1,5mm ipv 4 mm tussen de twee schermen.

Denk dat ik eerder naar zo'n opstelling neig (dag geld) omdat je dan alsnog een 2e scherm hebt. Beiden gelijkwaardig kalibreren is dan weer geen feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
@martin484

- Ik denk dat qua productiviteit 2x 24/27" 16:9/10 het nog altijd wint boven 1x 34" 21:9.
Dus laat ik het dan zo stellen: als je voor die 27" 16:9/10 zou gaan, zou je er dan 2 van kopen of je huidige scherm ernaast houden? Zonee: ga dan direct voor 1x 34" ultrawide...

(Ik gebruik vaak lightroom en voorheen had ik grid view op monitor 1 open en develop op monitor 2. Dat werkt nu niet meer, maar nu zet ik grid view in een 2e venster in een strip van 3 thumbnails breed links op het scherm, en de rest van Lightroom rechts. Werkt "bijna" even goed eigenlijk... (En panorama's bewerken op 34" :9~ ))

- Speel je ook af en toe games en heb je er de GPU voor: 1x 34". Ik game zelf niet zo veel meer, maar als ik eens BF1 opstart op 3440x1440 zit ik meer te kwijlen en screenshots te maken dan te gamen :p Is gewoon heerlijk...
- Heb je maar beperkte ruimte: 1x 34"
- Is design & patsfactor belangrijk: 1x 34"
- Qua prijs heb ik er nu geen zicht op, maar 2x 27" zal wss duurder zijn dan 1x 34".
- Heb je én de ruimte én het kapitaal: combineer het beste van de 2 werelden: 1x34" + 1x27"

@curve bij fotobewerking: irrelevant imho; merk je niets van als je voor je scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krowi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-06-2023
Dit is een heel interessant topic en heb de voorbije dagen aan het lezen gegaan. Er zijn mij echter nog een aantal dingen niet duidelijk welke ik hieronder zal beschrijven. Ik wil wel eerst nog wat meer informatie geven waarom ik een ultrawide scherm zou willen kopen. Ik ben een gamer en programmeur en heb op dit moment een 23.8" 1080p scherm (Dell U2414H). Ik vind dit scherm een goede grootte en ben niet zeker of een 29" (wat een beetje kleiner is in hoogte) of een 34" (wat zeker 3 cm groter is in hoogte) te klein of te groot gaan aanvoelen. Mijn grafische kaart is een EVGA GeForce GTX 1070.

Mijn 2 vragen hebben een verband met elkaar. Enerzijds is er de keuze tussen 29" en 34" en anderzijds is er de keuze (voor mij enkel bij 34") tussen 1080p of 1440p.

Mijn setup is zo dat ik met mijn huidig scherm op een afstand van 60-70 cm zit als ik gewoon werk of programmeer. Als ik game met toetsenbord zit ik ongeveer op een afstand van 70-80 cm en wanneer ik de controller gebruik is dit 80-100 cm.

1. Met bovenstaande informatie, welk scherm zouden jullie mij aanraden zonder mij het duurste aan te smeren?

2. Ik ben ook van plan series en films te bekijken vanuit bed. Dit is een afstand van 2-3 meter. Wat raden jullie mij dan aan? Dit is alleen of met 2.

3. De laatste vraag gaat over al dan niet een curved scherm te kopen. Ik vermoed dat een 29" scherm perfect zonder curve gebruikt kan worden. Is mijn bevinding hier correct? Een 34" aan de andere hand is best met een curve vermoed ik.

Tot slot heb ik al veel de Dell U3415W zien voorbij komen. Ik ben erg tevreden van mijn huidig scherm van Dell en ook op het werk zijn dit uitstekende schermen. Is dit scherm dan ook daadwerkelijk 1 van de betere en is de hoge prijs gerechtvaardigd? Moest 34", 1440p als winnaar uit de bus komen, zou ik dit scherm nemen of zijn er nog andere alternatieven?
En wat als 29" 1080p een goede oplossing zou zijn? Is de LG 29UC88-B een goede kandidaat of zijn er hier nog "betere"?

Mijn budget is niet zozeer een probleem al is 779 euro voor een scherm een hoop geld. Ik wil hier ook zeker niet boven gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Krowi op 05-07-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Aanraden in jouw geval is vertellen wat je smaak moet zijn :) Ik zou zeggen; loop eens een lokale media markt binnen. Daar hebben ze op veel plekken al een 34" (curved) demo staan kun je zien hoe dat er in werkelijk uit ziet. Het is nogal wel een flink stuk (!) groter dan het 24" scherm wat je nu hebt.

Hier (nog) geen UW scherm, maar ik vind de PPI wel belangrijk. Ik heb nu een 27" FHD en een 14" laptop met FHD en dat zijn echt wel twee uitersten. Een 34" met 1080p is dan ook een no-go. Gezien je budget kun je niet een echt game scherm halen. Als 779 je maximum prijs is, dan is de Dell wel de beste denk ik.
HWI heeft de Dell overigens gereviewed. Ze werken op dit moment aan de AOC review (100 euro duurder, maar 100hz en Gsync).

Edit:
De U3415 is overigens opgevolgd door de U3417. Ook deze heeft HWi onlangs gereviewed.

[ Voor 10% gewijzigd door Luckeh op 05-07-2017 22:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben recent van 2x24" 1920x1200 naar 1x35" 21x9 gegaan. Hiervoor heb ik deze site gebruikt voor het vergelijken van resolutie en schermoppervlak: screendimensions.com
Erg handig om verschillende monitoren in te voeren en kijken wat het doet qua resolutie en grootte. (gebruik dus de radiobuttons rechts boven de schermen)

Ben dus zelf voor de aoc-agon-ag352ucg gegaan. Bevalt nu al erg goed, al moet ik nog steeds een nieuwe videokaart kopen om er echt goed gebruik van de maken in games. (nu nog een AMD R9 280)
Wil een GTX 1070 of 1080, maar niet de hoofdprijs betalen zoals nu moet :(

Voor mij is het niet perse een vooruitgang in productiviteit, dat had ik ook al met de 2x24". Maar voor gamen, series en films is het echt geweldig. En qua looks natuurlijk ook erg lekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krowi
Een interessant scherm om enkel te gamen lijkt mij de BenQ XR3501. Het is maar 1080p voor een 35" scherm wat erg weinig is maar volgens Hardware.Info is dit de beste ultrawide gaming monitor als je budget niet zo groot is.

Iemand een idee of dit het proberen waard is? Indien ja zou ik dit scherm testen naast de Dell U3415W. Ik kan ze respectievelijk bij BOL en Coolblue bestellen wat mij de optie geeft om terug te sturen als het ene of het andere niet voldoet aan mijn noden.

Edit: Het BenQ scherm is voor mijn geen optie omdat mijn scherm op een beugel moet gemonteerd kunnen worden. Ik laat dit hier echter staan voor de geïnteresseerden die geen beugel nodig hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Krowi op 06-07-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
Ga zaterdag een 4 maanden oude crossover 34u100 ophalen voor 475. Wat zijn jullie meningen hierover? Goede deal voor 100hz of risico? Heeft geen dode pixels of andere defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Nu online
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:23:
@martin484

- Ik denk dat qua productiviteit 2x 24/27" 16:9/10 het nog altijd wint boven 1x 34" 21:9.
Dus laat ik het dan zo stellen: als je voor die 27" 16:9/10 zou gaan, zou je er dan 2 van kopen of je huidige scherm ernaast houden? Zonee: ga dan direct voor 1x 34" ultrawide...

(Ik gebruik vaak lightroom en voorheen had ik grid view op monitor 1 open en develop op monitor 2. Dat werkt nu niet meer, maar nu zet ik grid view in een 2e venster in een strip van 3 thumbnails breed links op het scherm, en de rest van Lightroom rechts. Werkt "bijna" even goed eigenlijk... (En panorama's bewerken op 34" :9~ ))

- Speel je ook af en toe games en heb je er de GPU voor: 1x 34". Ik game zelf niet zo veel meer, maar als ik eens BF1 opstart op 3440x1440 zit ik meer te kwijlen en screenshots te maken dan te gamen :p Is gewoon heerlijk...
- Heb je maar beperkte ruimte: 1x 34"
- Is design & patsfactor belangrijk: 1x 34"
- Qua prijs heb ik er nu geen zicht op, maar 2x 27" zal wss duurder zijn dan 1x 34".
- Heb je én de ruimte én het kapitaal: combineer het beste van de 2 werelden: 1x34" + 1x27"

@curve bij fotobewerking: irrelevant imho; merk je niets van als je voor je scherm zit.
Thanks voor het uitgebreide antwoord!

Ik zit hard te denken aan een 34" widescreen. Erg mooi om te zien.
Fotobewerking op zo'n dergelijk scherm is dus helemaal geen probleem.

Dan heb ik nog wel een andere vraag. Ik wil mijn laptop (een Dell XPS 13 met HD540 videokaart) erop aansluiten. Dat lijkt me geen probleem toch?

En als ik mijn werklaptop (ook een Dell) erop wil aansluiten waarvan de videokaart maximaal 2560x1440 aan resolutie heeft, hoe ziet dat er dan uit op zo'n scherm? is dat wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Als je iets aansluit dat max 2560x1440 ondersteunt, heb je 2 opties: scaling zodat het toch schermvullend wordt getoond, echter iets onscherper en uitgerokken (je scaled namelijk enkel maar horizontaal), of het beeld opvullen met zwarte balken links & rechts (maar wat wel scherp zal zijn). Laatste zou m'n voorkeur hebben. Het lijkt dan gewoon alsof je op een 27" 1440p 16:9 scherm zit te werken.

De HD540 kan UHD 2160p aan, dus dat werkt gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 06-07-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
hoi,
heb nu mijn crossover 34u100 7 uur gebruikt voor gamen en ik kan niks anders zeggen dan dat ik nooit meer een andere monitor wil. de mix van va, 100hz en 3440x1440 is onverslaanbaar (behalve ips,100hz en 3440x1440). gekocht voor 475, in nieuwstaat en nog een aantal jaar garantie. voor een scherm met dezelfde specificaties kijk je al snel naar 850+ euro. de 1800r curve is trouwens heel erg behulpzaam in het compleet verdiept raken in een game.
als ik de keuze had tussen de crossover 34u100 voor 475 of de acer predator x34 voor 800 euro is keuze zo gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
KFredje schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:00:
Een interessant scherm om enkel te gamen lijkt mij de BenQ XR3501. Het is maar 1080p voor een 35" scherm wat erg weinig is maar volgens Hardware.Info is dit de beste ultrawide gaming monitor als je budget niet zo groot is.

Iemand een idee of dit het proberen waard is? Indien ja zou ik dit scherm testen naast de Dell U3415W. Ik kan ze respectievelijk bij BOL en Coolblue bestellen wat mij de optie geeft om terug te sturen als het ene of het andere niet voldoet aan mijn noden.

Edit: Het BenQ scherm is voor mijn geen optie omdat mijn scherm op een beugel moet gemonteerd kunnen worden. Ik laat dit hier echter staan voor de geïnteresseerden die geen beugel nodig hebben.
Kijk eens naar de pricewatch: LG 34UC79G-B Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door Maegrim op 09-07-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krowi
Hey, bedankt voor de tip maar ben uiteindelijk voor de Dell U3415W gegaan.

Ik heb 3 schermen getest. 29" 1080p, 34" 1080p en 34" 1440p. De 29" was me te klein als je van een 24" 1080x1920 komt. 34" is een goede grootte voor mij maar groter moet nu ook weer niet. 1080p op een 34" ziet er slcecht uit en aangezien ik ook programmeer was dat geen optie. 34" 1440p is dus het beste. Als ik game schaal ik gewoon naar 1080p als het nodig is maar het een GTX 1070 op ultra haal ik nog steeds rond de 40-50 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Modbreak:*knip* dan ook hier niet verder.

[ Voor 101% gewijzigd door br00ky op 14-07-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 08:30
Ik zou een monitor willen aanschaffen, maar ik zou willen weten of hij compatibel is met mijn laptop die ik er op wil aasluiten.
Ik wil een widescreen vooral om verschillende documenten ( in volledig formaat ) naast mekaar te openen. Of: twee documenten + een website.

Daarom zou een 38 inch interessant zijn, maar ik zou met 100% zekerheid moeten weten of het gekozen toestel goed samenwerkt met de monitor.
Ik wil ook géén té kleine lettertjes op mijn scherm ;)

Dit is mijn laptop:
DELL PRECISION M6700 en de grafische kaart is een Nvidia Quadro K3000 M

https://be.hardware.info/...eme-draagbare-workstation

Een link naar de dock ( om te poorten te kunnen zien )

https://www.amazon.com/De...g-Notebooks/dp/B004FVWAL2

Dit is het scherm dat ik overweeg aan te schaffen:

https://www.monitorstore....ory-181096/lg-38uc99.html

Zijn deze twee compatibel zijn én wat zijn de eventuele de voor- en nadelen ?

PS: De laptop hangt in een dock en die heeft twee Display poorten.
De laptop zélf heeft 1 HDMI poort en ook twee display poorten.

Bij voorbaat dank voor wie wat raad kan geven ) ik zal na aankop op mijn beurt dan ook wat feedback geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krowi
FENICE schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:45:
Ik zou een monitor willen aanschaffen, maar ik zou willen weten of hij compatibel is met mijn laptop die ik er op wil aasluiten.
Ik wil een widescreen vooral om verschillende documenten ( in volledig formaat ) naast mekaar te openen. Of: twee documenten + een website.

Daarom zou een 38 inch interessant zijn, maar ik zou met 100% zekerheid moeten weten of het gekozen toestel goed samenwerkt met de monitor.
Ik wil ook géén té kleine lettertjes op mijn scherm ;)

Dit is mijn laptop:
DELL PRECISION M6700 en de grafische kaart is een Nvidia Quadro K3000 M

https://be.hardware.info/...eme-draagbare-workstation

Een link naar de dock ( om te poorten te kunnen zien )

https://www.amazon.com/De...g-Notebooks/dp/B004FVWAL2

Dit is het scherm dat ik overweeg aan te schaffen:

https://www.monitorstore....ory-181096/lg-38uc99.html

Zijn deze twee compatibel zijn én wat zijn de eventuele de voor- en nadelen ?

PS: De laptop hangt in een dock en die heeft twee Display poorten.
De laptop zélf heeft 1 HDMI poort en ook twee display poorten.

Bij voorbaat dank voor wie wat raad kan geven ) ik zal na aankop op mijn beurt dan ook wat feedback geven.
Als ik van jou was zou ik voor een pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart gaan. Ik heb dit scherm onlangs zelf gekocht bij Coolblue en ben er super tevreden van. Het scherm heeft 2xDP, 1xmDP en 1x HDMI. Het scherm kost ook een stuk minder dan de pricewatch: LG 38UC99-W Wit, Zilver dat je zou willen kopen dat 2xDP en 1xHDMI heeft.

Het dock dat je linkte bevat volgens mij 2xDP dus zou moeten werken met om het even welk scherm dat een DP of mDP aansluiting ondersteunt.

De reden dat ik voor het Dell scherm wou kiezen is
  1. Het is veel goekoper dan het LG scherm.
  2. De aansluiting erop zijn ook veel uitgebreider. Je moet ze maar eens vergelijken hier. Ik heb er ook de nieuwe versie van het Dell scherm erbij gestoken. De U3417W is de opvolger van de U3415W.
  3. Wat ik persoonlijk ook fantastisch vind aan het Dell scherm, is dat het de mogelijkheid heeft 2 computers aan te sluiten (bvb. DP en HDMI) en ook de USB 2 keer naar het scherm te brengen. Als je dan muis en toetsenbord op het scherm aan sluit kan je beide computers bedienen met 1 toetsenbord en muis ipv 2. Wat informatie hierover kan je hier vinden. Dit is enkel interessant natuurlijk als je 2 systemen hebt zoals bij mij een desktop en laptop af en toe.
Ik heb eens zitten zoeken en je grafische kaart zou maximaal 3840x2160 ondersteunen (link). Weet dat het LG scherm 3840x1600 is en dus op het randje maar zou geen effect op prestatie mogen hebben denk ik als het enkel voor te werken is. Gamen op zo'n resolutie is dus uitgesloten. Het Dell scherm is 3440x1440. Volgens de specs heeft het LG scherm ook 111 dpi, het Dell scherm 110 dpi. Dit wil zeggen dat tekst op het LG scherm iets (waarschijnlijk verwaarloosbaar) kleiner is dan op het Dell scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Krowi op 18-07-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 08:30
Nu doe je me weer twijfelen...
Heel veel mensen hebben me deze Dell aangeraden.
Overigens: het scherm van Dell is wellicht ook LG made ;)

Maar kan je op die 38 inch ook geen 2 computers aansluiten ?

1 muis voor allebei vind ik héél makkelijk, want nu wek in in dual screen en ik mis nogal eens van muis en KB ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krowi
FENICE schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:31:
Nu doe je me weer twijfelen...
Heel veel mensen hebben me deze Dell aangeraden.
Overigens: het scherm van Dell is wellicht ook LG made ;)

Maar kan je op die 38 inch ook geen 2 computers aansluiten ?

1 muis voor allebei vind ik héél makkelijk, want nu wek in in dual screen en ik mis nogal eens van muis en KB ;)
Bij het Dell scherm moet je ergens een knopje indrukken om de input (muis, keyboard) te switchen tussen de 2 computers. Je kan ze voor zover ik weet ook split screen werken op de Dell (op de meeste ultrawide schermen denk ik). Dell heeft ook software om bob 3 documenten eenvoudig naast elkaar te plaatsen al is dat dan wel een vaste indeling van je scherm. Dit moet je dan aanpassen in een applicatie in je systeemvak onderaan rechts. Ik heb dit nog niet zoveel gebruikt dus ga er ook nog niets over zeggen maar die reviews vindt je waarschijnlijk wel op andere plaatsen.

34" split screen met 2 computers heb je de hoogte van een normale 16:9 27" maar iets smaller. Speel hier eens mee om groottes te vergelijken.

Nog even zeggen, het Dell scherm heb ik zelf nog geen maand dus voor- en nadelen heb ik nog niet echt kunnen ondervinden. Met het LG scherm heb ik totaal geen ervaring maar voor mij persoonlijk is het Dell scherm qua prijs veel interessanter. Ik ken jou budget ook niet of wat je op het scherm gaat doen (foto editing, programmeren, ...) dus is ook moeilijk om te zeggen dat het ene beter is dan het andere. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goeie 21:9 rond de 350 euro maximaal 29inch?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Met zo weinig info kunnen wij geen advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Beetje eigen onderzoek kan geen kwaad inderdaad, wat zijn eisen/wensen?

In all other cases -> categorie: Monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:44:
categorie: Monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shisheido
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik ben erg geïnteresseerd in de Dell u3415w. Het enige aspect waar ik aan twijfel zijn de zwarte balken. Ik kijk elke dag Uitzending Gemist en veelvuldig YouTube. Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn bij Uitzending gemist? Ik las dat er een plugin beschikbaar is voor chrome?. Hierdoor wordt het beeld uitgerekt? Hoe zit dat met ondertitels? Kortom is dit een goede ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb eindelijk weer een Asus Designo Curve MX34VQ op het bureau staan en het is een mooi ding! Ik heb net een paar games opgestart en daar merkte ik dat bij Everspace er flickering is aan de boven en onderkant van het scherm als de FPS lager is dan 100. Daarna ook even Tomb Raider opgestart en daar was de flickering bij een FPS lager dan 55 aanwezig. Beetje apart dat het per game verschilt, of niet?

//edit. Ah blijkbaar treed de flickering alleen windowed op bij Everspace. Fullscreen gaat wel goed.

//edit. Er gaat ook wat mis met de drivers. Zojuist startte windows niet meer op met het beeldscherm aangesloten (via DisplayPort, nog niet via HDMI kunnen proberen). Met wat omwegen naar Safe mode opgestart en drivers verwijderd en nu kom ik veilig in Windows. Zojuist de nieuwste 290X drivers geprobeerd te installeren maar tijdens dat proces liep de boel vast. Reboot weer naar Windows en dat start wel maar de AMD drivers zijn niet geïnstalleerd.

[ Voor 41% gewijzigd door MrVegeta op 28-07-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:44:
heb zelf de LG 29UM69G-B Gaming Monitor. 299 nu bij alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:00
MrVegeta schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:15:
Ik heb eindelijk weer een Asus Designo Curve MX34VQ op het bureau staan en het is een mooi ding! Ik heb net een paar games opgestart en daar merkte ik dat bij Everspace er flickering is aan de boven en onderkant van het scherm als de FPS lager is dan 100. Daarna ook even Tomb Raider opgestart en daar was de flickering bij een FPS lager dan 55 aanwezig. Beetje apart dat het per game verschilt, of niet?

//edit. Ah blijkbaar treed de flickering alleen windowed op bij Everspace. Fullscreen gaat wel goed.

//edit. Er gaat ook wat mis met de drivers. Zojuist startte windows niet meer op met het beeldscherm aangesloten (via DisplayPort, nog niet via HDMI kunnen proberen). Met wat omwegen naar Safe mode opgestart en drivers verwijderd en nu kom ik veilig in Windows. Zojuist de nieuwste 290X drivers geprobeerd te installeren maar tijdens dat proces liep de boel vast. Reboot weer naar Windows en dat start wel maar de AMD drivers zijn niet geïnstalleerd.
Even DDU er nog een keer proberen.

Ben wel benieuwd hoe erg die flickering is, en hoe de rest van de monitor bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DoubleYouPee schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Even DDU er nog een keer proberen.

Ben wel benieuwd hoe erg die flickering is, en hoe de rest van de monitor bevalt?
DDU gebruikt om drivers te verwijderen in veilige modus, maar hielp allemaal niets. Oude drivers geïnstalleerd werkte ook niet. Ik draai nu de boel op 4690K van intel :p. 29fps op de desktop, nogal irritant.

Monitor zelf ben ik tevreden mee, niet echt kunnen gebruiken om te gamen maar voor desktopwerk is die erg fijn. Makkelijk om van mode te switchen om bijvoorbeeld de helderheid te verlagen etc. Het doet wat je verwacht. Dingen over contrast, kleur, panel etc maak ik me niet verschrikkelijk druk om.

Qua flikkering had ik dus met die ene game vrij veel last op dips op 80 fps maar dat kwam omdat ik die windowed draaide. Fullscreen window of gewoon fullscreen deed die wel prima (flickering op ~49hz).

De QI charger is ook geinig en het scherm staat vrij stevig, dus beweegt erg weinig (nooit opgevallen) tijdens het typen/gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 12:32
Ik ben momenteel aan het kijken om mijn pricewatch: Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart te vervangen voor een ultrawide scherm. Nu zat ik zelf te denken aan de
pricewatch: LG 29UM59-P Zwart gezien deze in mijn optiek zeer goed geprijsd is voor zn specs en een behoorlijke upgrade zal zijn. Scherm zal bij mij vooral gebruikt worden voor wat casual gaming, voornamelijk RPG/action.
Ik was vooral benieuwd of er al mensen zijn die dit scherm hebben en wat hun ervaring is? Ik kan online nog weinig reviews vinden over dit model, waarschijnlijk ook gezien hij 'net' uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Shisheido schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:10:
Ik ben erg geïnteresseerd in de Dell u3415w. Het enige aspect waar ik aan twijfel zijn de zwarte balken. Ik kijk elke dag Uitzending Gemist en veelvuldig YouTube. Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn bij Uitzending gemist? Ik las dat er een plugin beschikbaar is voor chrome?. Hierdoor wordt het beeld uitgerekt? Hoe zit dat met ondertitels? Kortom is dit een goede ervaring?
Zwarte balken storen mij hoegenaamd niet. Ik kijk liever zo dan met uitgerokken beeld... Zelfde met m'n 16:9 TV en oude 4:3 uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Ik heb ook een extra brede monitor besteld, zit wat met die cijfertjes te vogelen, en ontdek dat ik te veel pixels krijg !
3440:1440 is namelijk 21,5:9 in plaats van 21:9.
Betekent dat nu dat het scherm ook nog wat breder is dan 21:9, of zijn de pixels niet precies vierkant ?

(2560:1080 is trouwens maar 21,33:9 - iets minder royaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:04
21:9 klopt inderdaad niet helemaal, maar is gekozen om het verschil met 16:9 aan te geven. Naar mijn weten zijn de pixels vierkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

21:9 is ook geen correcte benoeming, het is eigenlijk 64:27 of 2,3:1.
21:9 is inderdaad om de verhouding aan te duiden met 16:9 beeldformaat, als ze een 2:1 scherm zouden uitbrengen, zou Marketing er ook 18:9 van maken verwacht ik.

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
klopt, er bestaat al een telefoon met een 18:9 scherm: http://www.lg.com/nl/smar...-Ice-Platinum-H870-mobile
Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste