De Galaxy s8 is ook 18.5:9. Alles is mogelijk natuurlijkgeerten schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:49:
klopt, er bestaat al een telefoon met een 18:9 scherm: http://www.lg.com/nl/smar...-Ice-Platinum-H870-mobile
Dag Cassissss,Cassissss schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:02:
Ik ben momenteel aan het kijken om mijn pricewatch: Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart te vervangen voor een ultrawide scherm. Nu zat ik zelf te denken aan de
pricewatch: LG 29UM59-P Zwart gezien deze in mijn optiek zeer goed geprijsd is voor zn specs en een behoorlijke upgrade zal zijn. Scherm zal bij mij vooral gebruikt worden voor wat casual gaming, voornamelijk RPG/action.
Ik was vooral benieuwd of er al mensen zijn die dit scherm hebben en wat hun ervaring is? Ik kan online nog weinig reviews vinden over dit model, waarschijnlijk ook gezien hij 'net' uit is.
Jaren heb ik ook op 60hz gespeeld (ik heb zelfs die 226BW ook gehad geloof ik). Persoonlijk zou ik niet meer terug kunnen van 144hz. Al zou ik met mijn hardware de grafische instellingen op low of medium moeten zetten.
Een 29" widescreen monitor ongeveer overeen met 24" inch 16:9 schermen.
Al met al, is dit wat jij wilt dan wel een 'upgrade'? Wellicht een idee om die ~ €200 vast te houden en uit te geven aan iets beters?
Kijk eens naar de BenQ XR3501. Zelf heb ik deze ook getest, echter was er voor mij te veel blur door een tragere pixelresponse. Wellicht is dit voor jou niet zo, iedereen is anders. Als je hem bij Bol besteld heb je weinig risico, binnen een week je centen terug als het je allemaal niet bevalt.
pricewatch: BenQ XR3501 Zwart
Als je een AMD kaart hebt zou misschien de LG 34UC79G-B wat voor jou zijn. Goede reviews ook en deze heeft naast FreeSync ook een anti-blur optie.
pricewatch: LG 34UC79G-B Zwart
Wellicht kan je hier wat mee, succes!
Thanks voor de feedback! Probleem is dat ik niet alle ruimte heb waar mn pc staat. Dus 34/35 zou te groot zijn en ben toch voor de 29 inch LG gegaan. Zie wel dat het niet een 'ultiem' beeldscherm is maar wel een flinke vooruitgang t.o.v. mijn oude samsung. Ultrawide bevalt me wel en met een beetje tweaken heb ik hem nu op 75 Hz lopen met m'n GTX1060. Kan ik over een paar jaar mn PC en beeldscherm weer een upgrade geven en dan voelt het weer als een enorme stap vooruit.Dutchjoy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:21:
[...]
Dag Cassissss,
Jaren heb ik ook op 60hz gespeeld (ik heb zelfs die 226BW ook gehad geloof ik). Persoonlijk zou ik niet meer terug kunnen van 144hz. Al zou ik met mijn hardware de grafische instellingen op low of medium moeten zetten.
Een 29" widescreen monitor ongeveer overeen met 24" inch 16:9 schermen.
Al met al, is dit wat jij wilt dan wel een 'upgrade'? Wellicht een idee om die ~ €200 vast te houden en uit te geven aan iets beters?
Kijk eens naar de BenQ XR3501. Zelf heb ik deze ook getest, echter was er voor mij te veel blur door een tragere pixelresponse. Wellicht is dit voor jou niet zo, iedereen is anders. Als je hem bij Bol besteld heb je weinig risico, binnen een week je centen terug als het je allemaal niet bevalt.
Als je een AMD kaart hebt zou misschien de LG 34UC79G-B wat voor jou zijn. Goede reviews ook en deze heeft naast FreeSync ook een anti-blur optie.
Wellicht kan je hier wat mee, succes!
Ik ben bang dat dit al eens voorbij is gekomen, maar ik kan het niet zo snel terugvinden. Daarnaast vind ik op google veel advies maar niet mijn specifieke vraag.
Ik ben momenteel aan het kijken naar een scherm dat al vaak voorbij is gekomen, namelijk de LG 29UM68 (of de -B)
Echter zijn deze schermen alleen op 75hz beschikbaar, met dank aan een wel gewaardeerde collega
ben ik nog meer aan het twijfelen dan ik al was.
Namelijk: de Ultrawide van LG, op 75 hz. of een 27" op 120/144 hz.
Noemenswaardig, mijn oude monitor: Samsung SA300
Gezien ik slechts een wat ouder scherm gewend ben, weet ik niet wat ik mis met de refresh rate maar ik hoor dat dit wel degelijk een groot verschil is.
Nu is 75hz al een upgrade, maar is 120/144hz het waard tegenover de extra ruimte van een ultrawide?
Ik speel voornamelijk Overwatch en wat willekeurige shooters (BF / CS).
Keuzes, keuzes
Ik ben momenteel aan het kijken naar een scherm dat al vaak voorbij is gekomen, namelijk de LG 29UM68 (of de -B)
Echter zijn deze schermen alleen op 75hz beschikbaar, met dank aan een wel gewaardeerde collega
Gezien ik slechts een wat ouder scherm gewend ben, weet ik niet wat ik mis met de refresh rate maar ik hoor dat dit wel degelijk een groot verschil is.
Nu is 75hz al een upgrade, maar is 120/144hz het waard tegenover de extra ruimte van een ultrawide?
Keuzes, keuzes

Dan zal ik het nog lastiger maken :-)Tweakietweak schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:31:
Ik ben bang dat dit al eens voorbij is gekomen, maar ik kan het niet zo snel terugvinden. Daarnaast vind ik op google veel advies maar niet mijn specifieke vraag.
Echter zijn deze schermen alleen op 75hz beschikbaar, met dank aan een wel gewaardeerde collegaben ik nog meer aan het twijfelen dan ik al was.
Keuzes, keuzes
Op mijn eigen LG 29UM67 kan je alleen 75Hz gebruiken icm met freesync, heb je AMD of een Nvidia kaart?
Sommige schermen kan je ook op 75Hz krijgen met een Nvidia kaart maar dan kan je artifacts krijgen.
En je weet dat Overwatch 21:9 niet 100% ondersteund?
Het werkt wel maar ze knippen boven en onder een stuk van je beeld af
http://i.imgur.com/br1k1lY.jpg
Als je veel overwatch speelt raad ik je persoonlijk een 144Hz 16:9 paneel aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Equazor_ op 22-08-2017 17:18 ]
Ik heb inderdaad een AMD kaart, waardoor de freesync het interessant maakt.Equazor_ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:53:
[...]
Dan zal ik het nog lastiger maken :-)
...
Als je veel overwatch speelt raad ik je persoonlijk een 144Hz 16:9 paneel aan.
Dat overwatch geen "goede" UW resolutie ondersteund wist ik niet, dat maakt voor mij inderdaad best veel verschil.
Ik ben bang dat het dan een 144Hz gaat worden, hoewel dat ook geen straf is.
Kleine opmerking, CS en ultrawide gaat niet samen. Je kan alleen fhd kiezen en dan is alles uitgerekt. Is wel te doen, maar echt tof is het niet.
Als je wel uw reso kiest is het halve scoreboard buiten beeld.
Als je wel uw reso kiest is het halve scoreboard buiten beeld.
Ik heb deze nu besteld:
pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart
En die vervangt deze:
Omdat ik nu een RX VEGA heb moet die sprong is resolutie wel te doen zijn. En freesync natuurlijk!
Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren. De XR3501 heeft toch best nog aardig wat ghosting bij sommige kleurovergangen, hoop dat het bij deze wat minder is.
En die vervangt deze:
Omdat ik nu een RX VEGA heb moet die sprong is resolutie wel te doen zijn. En freesync natuurlijk!

Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren. De XR3501 heeft toch best nog aardig wat ghosting bij sommige kleurovergangen, hoop dat het bij deze wat minder is.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
nice. Freesync is wel altijd +1 hoor.Blaat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:59:
Ik heb deze nu besteld:
En die vervangt deze:
Ik heb het scherm ook, ben er blij mee! Helaas heb ik niet veel tijd gehad om met mijn Vega te gamen want die maakte nogal wat lawaai. Maar het is een tof scherm!Blaat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:59:
Ik heb deze nu besteld:
En die vervangt deze:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Hoe ervaar jij de pixel response met het scherm?MrVegeta schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:52:
[...]
Ik heb het scherm ook, ben er blij mee! Helaas heb ik niet veel tijd gehad om met mijn Vega te gamen want die maakte nogal wat lawaai. Maar het is een tof scherm!
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Zoals ik zei, weinig ervaring met gamen. Maar tijdens Everspace geen rare dingen. Gaat allemaal wel lekker.Blaat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:54:
[...]
Hoe ervaar jij de pixel response met het scherm?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Toevallig komt BenQ met een opvolger, de XR3501RBlaat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:59:
Ik heb deze nu besteld:
En die vervangt deze:
http://www.benq.com/product/monitor/ex3501r
Gezien de gsync variant met dit paneel relatief niet zo duur is, hoop ik dat we deze voor <700 euro gaan zien.
Nou de MX34VQ staat er hoor.
Ik had alleen niet verwacht flickering te zien aangezien dit voor Samsung monitors in 17.8.1 gefixt zou zijn. Met mijn config zie ik dat echter wel.
Dat gebeurt met name als er kleine "hikjes" zijn in games. Bij wijze van spreke als je een item koopt in league of legends flikkert het scherm 1x. Wel storend, ik hoop dat diezelfde fix er dus ook voor Asus monitors komt...
Ik had alleen niet verwacht flickering te zien aangezien dit voor Samsung monitors in 17.8.1 gefixt zou zijn. Met mijn config zie ik dat echter wel.
Dat gebeurt met name als er kleine "hikjes" zijn in games. Bij wijze van spreke als je een item koopt in league of legends flikkert het scherm 1x. Wel storend, ik hoop dat diezelfde fix er dus ook voor Asus monitors komt...
Met 17.8.1 en Vega*Blaat schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:42:
Nou de MX34VQ staat er hoor.
Hoe bevalt hij verder? Wat had je eerst?
[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 30-08-2017 21:39 ]
Heeft misschien ook te maken met of je full screen Enzo speelt.
Ik had eerst een BenQ XR3501.DoubleYouPee schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:39:
[...]
Met 17.8.1 en Vega*
Hoe bevalt hij verder? Wat had je eerst?
Dit scherm voelt ietsje kleiner. De pixel response en de kleurechtheid is echter een stuk beter. Het paneel van deze Asus levert een contrastrijk doch natuurlijk ogend beeld op. De Benq had nogal veel last van crushed blacks en veel ghosting.
De toename in resolutie is ook een verademing. 1080p in hoogte is toch wat karig met 35".
Freesync is hemels als je niet in menuutjes aan het freubelen bent (flickering) want over het algemeen houdt de Vega 64 alles netjes boven de 48fps. Ik heb nu een framerate limit ingesteld op 98 en dat werkt perfect. Bij NVidia is dat een stuk ingewikkelder om te bewerkstelligen en ben je bijna verplicht om V-Sync aan te zetten om je fps te limitten, met alle input lag van dien.
Kortom, ik ben tevreden zo.
Oh, je hebt al een Vega
had ik niet verwacht in NL

Heb ook die Asus monitor en ook erg tevreden, alleen jammer inderdaad dat freesync soms flikkert/brightness issues heeft.Blaat schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:26:
[...]
Ik had eerst een BenQ XR3501.
Dit scherm voelt ietsje kleiner. De pixel response en de kleurechtheid is echter een stuk beter. Het paneel van deze Asus levert een contrastrijk doch natuurlijk ogend beeld op. De Benq had nogal veel last van crushed blacks en veel ghosting.
De toename in resolutie is ook een verademing. 1080p in hoogte is toch wat karig met 35".
Freesync is hemels als je niet in menuutjes aan het freubelen bent (flickering) want over het algemeen houdt de Vega 64 alles netjes boven de 48fps. Ik heb nu een framerate limit ingesteld op 98 en dat werkt perfect. Bij NVidia is dat een stuk ingewikkelder om te bewerkstelligen en ben je bijna verplicht om V-Sync aan te zetten om je fps te limitten, met alle input lag van dien.
Kortom, ik ben tevreden zo.
Hoopte dat een Vega kaart de oplossing zou zijn.
Hoeveel games heb je getest...?
BF1 werkt voor mij prima (heel soms op de map screen zie ik wat brightness gedoe).
Red Orchestra 2 heel erg last van en zet het dan ook gewoon uit.
World of Warships in game gaat prima maar zie ook geflikker op de map en in de ''haven''.
Heb wel gelezen dat je de range van deze monitor kan aanpassen, stuk lager, wat ook zou moeten helpen maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Dus AMD moet ook met een fix komen voor deze monitor zoals ze dat bij de Samsung CF791 gedaan hebben. De Samsung gebruikt hetzelfde paneel dus zou simpel moeten zijn... maar ja..
Een ander klein probleem dat ik heb is dat na het uit het slaap gaan van de monitor ik een melding krijg in de crimson driver: Het systeem heeft een link fout gedetecteerd en kan de gevraagde resolutie en vernieuwsnelheid niet instellen. etc.
Krijg verder prima beeld op 100hz alleen mijn windows die ik eventueel open had staan zijn heel klein geworden...
[ Voor 17% gewijzigd door Plugin op 31-08-2017 13:16 ]
Ik heb het getest in PUBG, League of Legends, Prey, Warframe en Overwatch.Plugin schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:11:
[...]
Heb ook die Asus monitor en ook erg tevreden, alleen jammer inderdaad dat freesync soms flikkert/brightness issues heeft.
Hoopte dat een Vega kaart de oplossing zou zijn.
Hoeveel games heb je getest...?
BF1 werkt voor mij prima (heel soms op de map screen zie ik wat brightness gedoe).
Red Orchestra 2 heel erg last van en zet het dan ook gewoon uit.
World of Warships in game gaat prima maar zie ook geflikker op de map en in de ''haven''.
Heb wel gelezen dat je de range van deze monitor kan aanpassen, stuk lager, wat ook zou moeten helpen maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Dus AMD moet ook met een fix komen voor deze monitor zoals ze dat bij de Samsung CF791 gedaan hebben. De Samsung gebruikt hetzelfde paneel dus zou simpel moeten zijn... maar ja..
Een ander klein probleem dat ik heb is dat na het uit het slaap gaan van de monitor ik een melding krijg in de crimson driver: Het systeem heeft een link fout gedetecteerd en kan de gevraagde resolutie en vernieuwsnelheid niet instellen. etc.
Krijg verder prima beeld op 100hz alleen mijn windows die ik eventueel open had staan zijn heel klein geworden...
Alle games hebben er in meer of mindere mate last van.
Ik ga vanmiddag een clean install doen met alle nieuwste drivers in een poging het weg te krijgen. Als dat niet lukt bestel ik ook een Samsung CF791 om ernaast te testen. Als die het issue niet heeft gaat de Asus terug.
Deze comment ergens gevonden:Blaat schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:13:
[...]
Ik heb het getest in PUBG, League of Legends, Prey, Warframe en Overwatch.
Alle games hebben er in meer of mindere mate last van.
Ik ga vanmiddag een clean install doen met alle nieuwste drivers in een poging het weg te krijgen. Als dat niet lukt bestel ik ook een Samsung CF791 om ernaast te testen. Als die het issue niet heeft gaat de Asus terug.
In de Crimson driver heb je ook de optie ''Enhanced Sync'' onder de pull down menu van ''vsync'' in de algemene game menu. Kan ik niet gebruiken met mijn r9 290.. Vraag me af of dat misschien nog helpt.I have the ASUS MX34VQ which is almost the same Samsung Panel as the CF791 and a RX VEGA 64 (LQ Cooled version). I was getting the flickering with any Freesync video card (RX480/Fury) between 46-51 fps, I do not get the flickering anymore on this monitor. However what I get now is even worst, screen will completely black out after playing for a few mins with Freesync on at 100hz. Set to 75hz and it goes away, turn off Freesync it also goes away. Even better it works fine on a i7 3770k that was in the system before changing to 1700x. Looks to me like AMD still has some driver fixes that need to be done.
______________________________________________________________________________________
After removing all drivers and installing the latest driver package 17.8.1, everything seems to be working without issue. Getting 7936 on Timespy is also an improvement, which might be due to changes in the driver. I am not really sure though because other than that, the new driver seems to be just a WHQL version of the beta drive
[ Voor 6% gewijzigd door Plugin op 01-09-2017 11:10 ]
Verwijderd
Mijn setup met de Ultrawide.
in het begin was het even goed wennen aan deze beeldformaat.
maar na ik schat een half jaar met deze monitor nu bezig te zijn is terug gaan naar een conventioneel scherm gewoon geen prettig ervaring.
In games mis ik net dat beetje extra met een conventioneel scherm wat ik met deze LG dus wel ervaar,
Verder is het beeld heerlijk helder, zwartwaardes zijn voor mijn doen uitstekend, en tijdens films kijken geen zwarte balken.
enige dat ik als domme keuze heb gemaakt is de goedkoper model te hebben gekozen.
het duurder had een dual view modus, dus 2 computers op één scherm.
en dit model heeft geen speakers. kwam ik pas achter toen ik wat games had gedraaid en ik mij maar afvragen waarom ik geen geluid heb.
wel valt het geluid weg als ik speakers op de monitor output aansluit. denk dit komt door de HDMI. erg vervelend. maar met speakers direct op de pc overleef ik het wel.
75Hz, 2560x1080. draait als een zonnetje.
in het begin was het even goed wennen aan deze beeldformaat.
maar na ik schat een half jaar met deze monitor nu bezig te zijn is terug gaan naar een conventioneel scherm gewoon geen prettig ervaring.
In games mis ik net dat beetje extra met een conventioneel scherm wat ik met deze LG dus wel ervaar,
Verder is het beeld heerlijk helder, zwartwaardes zijn voor mijn doen uitstekend, en tijdens films kijken geen zwarte balken.
enige dat ik als domme keuze heb gemaakt is de goedkoper model te hebben gekozen.
het duurder had een dual view modus, dus 2 computers op één scherm.
en dit model heeft geen speakers. kwam ik pas achter toen ik wat games had gedraaid en ik mij maar afvragen waarom ik geen geluid heb.
wel valt het geluid weg als ik speakers op de monitor output aansluit. denk dit komt door de HDMI. erg vervelend. maar met speakers direct op de pc overleef ik het wel.
75Hz, 2560x1080. draait als een zonnetje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 14:45 ]
Ik heb nu de Samsung CF791 ernaast gezet.
0 flickering.. helemaal noppes!
De Asus gaat dus gewoon terug en ik houd de Samsung. Dit is freesync zoals het hoort te zijn!
De Asus gaat dus gewoon terug en ik houd de Samsung. Dit is freesync zoals het hoort te zijn!
Jammer dat die 930 euro is (ipv 750 laatst de MX34VQ bij 4launch!!)Blaat schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:29:
Ik heb nu de Samsung CF791 ernaast gezet.
Los daarvan is hij apple-wit

Lijkt me vreemd als AMD niet met een fix voor de MX34VQ komt, gezien ze hetzelfde paneel gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door DoubleYouPee op 02-09-2017 22:06 ]
Die flickering zal er zijn door de controller, Asus gebruikt wel eens zijn eigen controllers voor hun ROG schermen. Vroeger had dat Samsung CF791 scherm ook last van flickering, een driver-versie of twee geleden.
''vroeger'' dat is 21 augustus met Crimson ReLive 17.8.1.Phuncz schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:15:
Die flickering zal er zijn door de controller, Asus gebruikt wel eens zijn eigen controllers voor hun ROG schermen. Vroeger had dat Samsung CF791 scherm ook last van flickering, een driver-versie of twee geleden.
FreeSync brightness or flickering issues have been resolved on a small amount of Samsung FreeSync enabled displays that may have been experiencing issues.
Sinds kort ben ik met m'n HP Omen X 35 ook lid van de 21:9 club. Zeer tevreden van dit scherm, heb het wel alleen nog maar Doom en Quake Champions op gespeeld...
De kleurafstelling kan nog wat beter, maar in het flitsend geweld van die shooters is dat niet zo heel belangrijk. M'n PC (die inventaris) heeft ook geen moeite om de 100Hz te halen op 3440×1440 in de hoogste kwaliteit.
De kleurafstelling kan nog wat beter, maar in het flitsend geweld van die shooters is dat niet zo heel belangrijk. M'n PC (die inventaris) heeft ook geen moeite om de 100Hz te halen op 3440×1440 in de hoogste kwaliteit.

iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Goede middag ben zelf ook van plan een ultrawide aan te schaffen mijn oog is op deze gevallen wordt hoodzakelijk voor gamen gebruikt,heeft iemand ervaring met deze monitor?.
pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart
Ik heb nu een tn panel 1080P 120hz iiyama uit 2013
spec computer
i7 6700k
msi 1080
16gig ddr4
spec computer
i7 6700k
msi 1080
16gig ddr4
Stel eens specifieke vragen? Ik heb er 1 staan bij een ander systeem en hij werkt goed. Maar ik weet niet goed wat je meer wil weten.john65 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:20:
Goede middag ben zelf ook van plan een ultrawide aan te schaffen mijn oog is op deze gevallen wordt hoodzakelijk voor gamen gebruikt,heeft iemand ervaring met deze monitor?.
spec computer
i7 6700k
msi 1080
16gig ddr4
Oke zijn die panelen ook een loterij zoals bij pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Ips glow blacklithgt bleeding dode pixels
Speel zelf veel shooters gaat dat goed op dit scherm?
Staan genoeg gebruikerservaringen van Tweakers, misschien die even doorlezen?john65 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:58:
Oke zijn die panelen ook een loterij zoals bij pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Heeft iemand ervaring met dit merk? De prijs staat me wel aan..
pricewatch: HKC NB34C Wit, Zilver
Beste Tweakers,
Bij MM hebben ze meerdere monitoren in de aanbieding. Twee die wellicht interessant zijn
LG 34UC79G-B Zwart met FreeSync 144hz IPS 2560x1080 - € 491,18 (Reguliere prijs € 599)
http://www.mediamarkt.nl/...lg-34uc79g-b-1471306.html
LG34UC89G-B met G-Sync 144hz IPS 2560x1080 - €737,18 (Reguliere prijs € 899)
pricewatch: LG 34UC89G-B Zwart
http://www.mediamarkt.nl/...lg-34uc89g-b-1511173.html
De meningen verschillen over een monitor grootte en deze resolutie. Ik heb de BenQ XR3501 geprobeerd maar die heeft geen antiblur optie en had veel last van ghosting bij FPS games.
Ik heb de Acer X34A Predator twee weken gehad maar terug gestuurd. Van 144hz (16:9) naar 100hz, zelfs met Gsync voelde niet lekker voor mijn ogen bij FPS games. Dit was verder een prachtig scherm, kleuren, pixeldichtheid... Was geen makkelijke keus.
Toch ga ik de LG34UC89G-B eens proberen. Wie weet kan ik leven met de pixeldichtheid!
Review : YouTube: FASTEST Ultrawide Gaming Monitor – But at What Cost?...
NB. Op de MM staat bij de 89G-B de text van de 79G denk ik. Het fabrikant partnummer (34UC89G-B.AEU) kan je googelen, kom je gewoon bij LG uit op ... http://www.lg.com/us/monitors/lg-34UC89G-B-ultrawide-monitor
Greets
Edit: Reviewtje van Linus
Bij MM hebben ze meerdere monitoren in de aanbieding. Twee die wellicht interessant zijn
LG 34UC79G-B Zwart met FreeSync 144hz IPS 2560x1080 - € 491,18 (Reguliere prijs € 599)
LG34UC89G-B met G-Sync 144hz IPS 2560x1080 - €737,18 (Reguliere prijs € 899)
pricewatch: LG 34UC89G-B Zwart
http://www.mediamarkt.nl/...lg-34uc89g-b-1511173.html
De meningen verschillen over een monitor grootte en deze resolutie. Ik heb de BenQ XR3501 geprobeerd maar die heeft geen antiblur optie en had veel last van ghosting bij FPS games.
Ik heb de Acer X34A Predator twee weken gehad maar terug gestuurd. Van 144hz (16:9) naar 100hz, zelfs met Gsync voelde niet lekker voor mijn ogen bij FPS games. Dit was verder een prachtig scherm, kleuren, pixeldichtheid... Was geen makkelijke keus.
Toch ga ik de LG34UC89G-B eens proberen. Wie weet kan ik leven met de pixeldichtheid!
Review : YouTube: FASTEST Ultrawide Gaming Monitor – But at What Cost?...
NB. Op de MM staat bij de 89G-B de text van de 79G denk ik. Het fabrikant partnummer (34UC89G-B.AEU) kan je googelen, kom je gewoon bij LG uit op ... http://www.lg.com/us/monitors/lg-34UC89G-B-ultrawide-monitor
Greets
Edit: Reviewtje van Linus
[ Voor 4% gewijzigd door Dutchjoy op 21-09-2017 20:28 ]
Ik zoek een (budget) monitor om gamelaptop en een xbox 360 op aan te sluiten.
Is dit de beste in zijn prijsklasse in dit formaat?
pricewatch: LG 29UM59-P Zwart
Twijfel of 21:9 de moeite is op 2K resolutie of gewoon een 1080P 16:9 uitzoeken van 24"/27".
Bijvoorbeeld:
pricewatch: LG 27MP59G-P Rood, Zwart
(Freesync zou leuke bijkomstigheid zijn ivm. toekomstige mid-range desktop in elkaar zetten maar zou er geen 50€ op toeleggen).
Is dit de beste in zijn prijsklasse in dit formaat?
pricewatch: LG 29UM59-P Zwart
Twijfel of 21:9 de moeite is op 2K resolutie of gewoon een 1080P 16:9 uitzoeken van 24"/27".
Bijvoorbeeld:
pricewatch: LG 27MP59G-P Rood, Zwart
(Freesync zou leuke bijkomstigheid zijn ivm. toekomstige mid-range desktop in elkaar zetten maar zou er geen 50€ op toeleggen).
Dit had ik net iets eerder moeten zien, helaas al helemaal uitverkocht online of in Arnhem...Dutchjoy schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:26:
Beste Tweakers,
Heb MediaMarkt ondertussen al een berichtje gedaan of deze nog op voorraad komt voordat de actie voorbij is, maar dat zal wel niet..
Microboard M340CLZ is al een tijdje uit in Noord-Korea en Amerika er staan al een paar reviews online volgens reviewers zijn ze behoorlijk tevreden over prijs en kwaliteit. Paneel is van Samsung.QErikNL schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:04:
Heeft iemand ervaring met dit merk? De prijs staat me wel aan..pricewatch: HKC NB34C Wit, Zilver
HKC NB34C is Europese model.
Ben nu ook aan het twijfel om deze te kopen. Het scheelt wel 500 euro met Asus ROG Swift PG348Q of
Acer Predator X34A
Jammer dat er geen zwarte versie is... dan had ik hem serieus overwogen.Sky2k schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:01:
[...]
Microboard M320CLZ is al een tijdje uit in Noord-Korea en Amerika er staan al een paar reviews online volgens reviewers zijn ze behoorlijk tevreden over prijs en kwaliteit. Paneel is van Samsung.
HKC NB34C is Europese model.
Ben nu ook aan het twijfel om deze te kopen. Het scheelt wel 500 euro met Asus ROG Swift PG348Q of
Acer Predator X34A
Ik vraag mij af of de asus pg35vq dit jaar nog komt. Weet iemand hier meer vanaf?
Vermoedelijk Q2 2018 maar echt duidelijk is Asus daarover niet in de communicatie.JDdeV1992 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:41:
Ik vraag mij af of de asus pg35vq dit jaar nog komt. Weet iemand hier meer vanaf?
Jeetje zit dan toch wel behoorlijk in dubio. Sta op het punt om een nieuwe build te maken maar die zou redelijk overkill zijn voor mijn huidige 1080p 60 hz monitor.
Als de monitor pas zo laat komt, wellicht ook nog beter wachten met de build. Lastig. Thnx voor je reply in ieder geval!
Als de monitor pas zo laat komt, wellicht ook nog beter wachten met de build. Lastig. Thnx voor je reply in ieder geval!
Voor de mensen die op zoek zijn naar een "niet flashy" monitor met 100hz paneel en freesync... Wellicht is onderstaande interessant. Per 13-11 verkrijgbaar.
Jammer dat de prijzen en verkrijgbaarheid van de nieuwe vega kaarten zo dramatisch zijn. Met een enkele rx480 Nitro komt deze monitor niet tot zijn recht.
pricewatch: BenQ EX3501R HDR Curved Aluminium, Zilver, Zwart
Jammer dat de prijzen en verkrijgbaarheid van de nieuwe vega kaarten zo dramatisch zijn. Met een enkele rx480 Nitro komt deze monitor niet tot zijn recht.
Beste Tweakers,
Hopelijk zit ik in het juiste forumgedeelte met mijn vraag.
Sinds kort ben ik serieus op zoek naar een nieuwe monitor. Mijn huidige setup bestaat uit twee 22 inch, FHD monitoren van Samsung die naast elkaar staan (SyncMaster P2270). Ik vind de extra ruimte van twee schermen erg fijn, maar vind de scheiding door de bezels niet prettig. Ik wil dus terug naar één enkele monitor, en mijn oog is daarom gevallen op een 21:9 monitor.
De huidige monitoren vind ik redelijk klein, gezien de hoogte. Ik wil dus een monitor die hoger is dan de huidige schermen, en gezien de resolutie (of PPI) kom ik dan tot de conclusie dat ik een 34" QWHD monitor zoek. Echter, een UHD 16:9 monitor lijkt me ook niet verkeerd, en daarom zoek ik hier naar wat advies.
Aangezien de monitor mooi moet staan in in het interieur, zoek ik een niet zwarte monitor, en bij voorkeur een metaal/aluminium of witte kleur. Wat absoluut uit den boze is, zijn gekleurde accenten (bijvoorbeeld rood in de voet). Daarnaast lijkt een curved monitor mij erg mooi, maar heb ik hier geen ervaring mee.
Na wat zoeken kwam ik deze monitor tegen, die hier op het forum ook is genoemd. Enkele reviews die ik kon vinden waren best positief.
Mijn vraag: Is dit een goede monitor, vooral gezien de (relatief lage) prijs. Is het 'curved' concept een aanrader?
(Budget max. 700, huidge GPU R9 290, wordt gebruikt voor voornamelijk surfen, video's kijken, CAD/CAM toepassingen, en af en toe een game. Ik hoef geen monitor met 0.01ms lag, wél goede kleuren)
Hopelijk zit ik in het juiste forumgedeelte met mijn vraag.
Sinds kort ben ik serieus op zoek naar een nieuwe monitor. Mijn huidige setup bestaat uit twee 22 inch, FHD monitoren van Samsung die naast elkaar staan (SyncMaster P2270). Ik vind de extra ruimte van twee schermen erg fijn, maar vind de scheiding door de bezels niet prettig. Ik wil dus terug naar één enkele monitor, en mijn oog is daarom gevallen op een 21:9 monitor.
De huidige monitoren vind ik redelijk klein, gezien de hoogte. Ik wil dus een monitor die hoger is dan de huidige schermen, en gezien de resolutie (of PPI) kom ik dan tot de conclusie dat ik een 34" QWHD monitor zoek. Echter, een UHD 16:9 monitor lijkt me ook niet verkeerd, en daarom zoek ik hier naar wat advies.
Aangezien de monitor mooi moet staan in in het interieur, zoek ik een niet zwarte monitor, en bij voorkeur een metaal/aluminium of witte kleur. Wat absoluut uit den boze is, zijn gekleurde accenten (bijvoorbeeld rood in de voet). Daarnaast lijkt een curved monitor mij erg mooi, maar heb ik hier geen ervaring mee.
Na wat zoeken kwam ik deze monitor tegen, die hier op het forum ook is genoemd. Enkele reviews die ik kon vinden waren best positief.
Mijn vraag: Is dit een goede monitor, vooral gezien de (relatief lage) prijs. Is het 'curved' concept een aanrader?
(Budget max. 700, huidge GPU R9 290, wordt gebruikt voor voornamelijk surfen, video's kijken, CAD/CAM toepassingen, en af en toe een game. Ik hoef geen monitor met 0.01ms lag, wél goede kleuren)
Yeap, ik wacht nog even op reviews.... helaas nog niks gevondensyphx schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:43:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een "niet flashy" monitor met 100hz paneel en freesync... Wellicht is onderstaande interessant. Per 13-11 verkrijgbaar.
Na een lange zoektocht van 3 weken naar een nieuwe monitor en allerlei opties te overwegen heb ik zojuist ook een ultrawide monitor besteld, namelijk de Samsung C34H890.
Ik had de volgende wensen bij het zoeken naar een geschikte kandidaat:
- Meer dan 60hz
- Een resolutie van minimaal 2560x1440 of 2 losse schermen
- VESA mount
- Géén TN paneel
- Max 800 euro
Na heel veel zoeken, reviews lezen en vergelijken ben ik dus op de Samsung uitgekomen. Voor mijn werk programmeer ik namelijk (web)applicaties en dan is het verdomd handig om de editor en browser naast elkaar open te kunnen hebben. Daarnaast is een goede kleurweergave ook vrij belangrijk. Aangezien ik het ook wel leuk vind om af en toe eens BF1 aan te slingeren heb ik besloten om voor een ultrawide te gaan i.p.v. 2 losse schermen.
Hopelijk staat de postcode woensdag of donderdag voor de deur, kan niet wachten!
- Meer dan 60hz
- Een resolutie van minimaal 2560x1440 of 2 losse schermen
- VESA mount
- Géén TN paneel
- Max 800 euro
Na heel veel zoeken, reviews lezen en vergelijken ben ik dus op de Samsung uitgekomen. Voor mijn werk programmeer ik namelijk (web)applicaties en dan is het verdomd handig om de editor en browser naast elkaar open te kunnen hebben. Daarnaast is een goede kleurweergave ook vrij belangrijk. Aangezien ik het ook wel leuk vind om af en toe eens BF1 aan te slingeren heb ik besloten om voor een ultrawide te gaan i.p.v. 2 losse schermen.
Hopelijk staat de postcode woensdag of donderdag voor de deur, kan niet wachten!
Huh? waar komt deze monitor nou vandaan?Vinze schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:33:
Na een lange zoektocht van 3 weken naar een nieuwe monitor en allerlei opties te overwegen heb ik zojuist ook een ultrawide monitor besteld, namelijk de Samsung C34H890.
Ik hou al een tijdje alles in de gaten maar van deze heb ik nog nooit gehoord.
Wat is het verschil met de C34F791WQ? Geen quantum dot ofzo?
Ik vond het al jammer dat er geen zwarte variant was van deze monitor..
Dit is eigenlijk precies wat ik zoek... Jammer van de stand maar komt met vesa adapter dus?
Iets minder curve dan de C34F791 zie ik.
Ik wacht nog heel even op reviews van de BenQ EX3501R.
Ben heel benieuwd of deze ook freesync flickering heeft.
Welke GPU heb je?
[ Voor 16% gewijzigd door DoubleYouPee op 14-11-2017 10:20 ]
Correct deze heeft geen quantum dot.DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:16:
[...]
Huh? waar komt deze monitor nou vandaan?
Ik hou al een tijdje alles in de gaten maar van deze heb ik nog nooit gehoord.
Wat is het verschil met de C34F791WQ? Geen quantum dot ofzo?
Ik vond het al jammer dat er geen zwarte variant was van deze monitor..
Dit is eigenlijk precies wat ik zoek... Jammer van de stand maar komt met vesa adapter dus?
Iets minder curve dan de C34F791 zie ik.
Ik wacht nog heel even op reviews van de BenQ EX3501R.
Welke GPU heb je?
Qua design ook wat minder high end maar dat is behoorlijk smaakafhankelijk. Het LCD paneel is echter identiek aan de F791. Hij mis enkel de blauwe backlight en het quantum dot filter.
Freesync flickering zal deze ook hebben. Eigenlijk alle 21:9 monitors met LFC hebben daar last van. Enkel de combo Vega + CF791 niet en dat is puur omdat AMD een videodriver fix/workaround daarvoor heeft uitgebracht. Dat komt weer doordat de monitor als bundle met vega kaarten verkocht is.
De BenQ EX3501R heeft het 35" AO paneel, die normaal met gsync kwam (in de HP Omen 35 bijv. Wie weet heeft die geen flickering?
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Vinze. Ook van de Samsung nog geen reviews kunnen vinden, alleen dit kunnen vinden:
https://nl.hardware.info/...uctervaring-door-dutchiee
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Vinze. Ook van de Samsung nog geen reviews kunnen vinden, alleen dit kunnen vinden:
[ Voor 25% gewijzigd door DoubleYouPee op 14-11-2017 10:51 ]
Het gaat er ernstig vanaf hangen wat de natuurlijke refresh range van het paneel is. Als hij 30Hz haalt zonder LFC aan te moeten spreken zal je bijna nooit flickering zien. Dat is namelijk het grote probleem van alle huidige 21:9 schermen. Het schakelen tussen LFC en geen LFC zorgt voor flickering domweg omdat de range van de panelen te klein is.DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:40:
De BenQ EX3501R heeft het 35" AO paneel, die normaal met gsync kwam (in de HP Omen 35 bijv. Wie weet heeft die geen flickering?
Bij de EX3501R heb ik daar geen zicht op. Misschien dat ik binnenkort een exemplaar onder handen krijg om te reviewen.
Wat me ook een nadeel lijkt aan de Samsung is hoeveel ruimte de stand/monitor in neemt:
Bij de 27" met deze stand was dat al een issue.

vs
35" benq
Bij de 27" met deze stand was dat al een issue.

vs
35" benq

[ Voor 16% gewijzigd door DoubleYouPee op 14-11-2017 16:28 ]
Ik heb een GTX 1070, dus dat hele freesync gebeuren heb ik niet zoveel mee van doen. Nu heb ik een Dell U2412M (60Hz) maar toen ik laatst achter een 75Hz scherm zat kon ik al merken dat alles wat soepeler over het scherm bewoog. Vandaar ook de keuze om voor deze 100Hz Samsung te gaan. (en vanwege de looks)DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:16:
[...]
Welke GPU heb je?
Die diepe voet zal ik geen last van hebben omdat het scherm toch op een VESA mount gezet wordt.
Wanneer het scherm binnen is post ik wel even een fotootje en een eerste indruk. Mocht ik tijd/zin hebben komt er wellicht ooit nog een review hier op Tweakers te staan.
Ik heb deze via Amazon uit Duitsland gehaald:DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:23:
Welke VESA mount heb je?

Zie alleen dat hij op dit moment niet (meer) naar NL verzonden wordt.
Ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijk freesync range. Lees dit op computerbase
Bij de C34F791 hebben ze het opgelost met Vega dus ben benieuwd of dat ook bij deze ook zo is...
In de manual wordt niks vermeld, alleen waarschuwing dat het beeld kan flickeren helaas...The monitor also reports only a standard refresh rate of 80-100 in normal mode and in Ultimate Mode 60-100Hz.
Many sources have always reported 48-100Hz. Samsung had times written, because in the data sheet of which nothing was in it.
Bij de C34F791 hebben ze het opgelost met Vega dus ben benieuwd of dat ook bij deze ook zo is...
[ Voor 21% gewijzigd door DoubleYouPee op 15-11-2017 14:59 ]
De C34H890 sinds gisteravond boven mijn (vesa mount) bureau hangen... Dus bij deze, tweaker met C34H890 (bescherm folie er nog op ivm mogelijk retour) i1 Display Pro colorimeter in huis meld zich. U vraagt? Wij draaien.DoubleYouPee schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:46:
Ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijk freesync range. Lees dit op computerbase
[...]
In de manual wordt niks vermeld, alleen waarschuwing dat het beeld kan flickeren helaas...
Ik heb alleen de monitor uit de doos gehaald, en ale folies er nog op gelaten. De rest (standaard, kabels? boekjes?) zitten nog in de doos omdat ik deze niet nodig heb. Ik gebruik het geheel met mijn desktop met een i7 4790(nonK), Sapphire RX580 Pulse 8GB, 16GB ram, Samsung M.2 NVM-E SSD voor windhoos 10 pro, en 2 samsung SSD's in RAID 0 voor games.
Over de monitor: Samsung C34H890
- Beeld is scherp (indien sharpness naar 44 afgesteld geen kunstmatige sharpness)
- Kijkhoek is 'meh'. Niet groot, maar ook niet te weinig bij normaal gebruik, voor kleur kritiek werk zou dit niet voldoende zijn medunkt.
- Kleuren uit de doos zijn flets en fout(achtig). Na calibratie zijn deze recht van voren goed, naar de zijkanten en de onderkanten verliezen deze hun 'saturatie'. Dit is niet storend bij gebruik, maar wel zichtbaar (nu kijkend naar het icoontje voor AMD Settings bijv (rood) zie je dat dit minder rood is dan als je je hoofd er voor zet). Tijdens gamen geen last van.
- Contrast is goed. Ik kom van een Dell 2713HM (IPS variant 1:980~) Ik heb nog geen cijfers gemeten van deze alleen kleuren bijgesteld.
- Freesync normal engine is 80-100Hz.
- Freesync ultimate engine is 60-100Hz. Deze gebruik ik, tijdens dit gebruik ben ik nog GEEN freesync flicker tegen gekomen. Getest met WoW Legion, Borderlands 2, Witcher 3. Fps van 65-100
Ook blijkt deze monitor dus geen LFC te hebben voor als ik onder de freesync range (60 min) kom op te vangen.. Voordeel: geen LFC flicker
Alhoewel ik dus geen freesync/lfc filcker heb, is na het calibreren met i1 profiler wel een kleur profiel flicker voor gekomen een 10 tal keer. Zodra ik de ICC profiel activeerde wisselde deze 1 frame per seconde ongeveer terug sporadisch. 3 keer in game gehad, na 3 uur niet meer.... Hier moet ik nog induiken (niet storend lijkt te komen door applicaties die dan wisselen ofzo)
Vragen? Metingen? Fotos? Zolang die op m'n bureau staat kan ik antwoord geven
Bedankt voor je verhaal.
Geen flicker zal inderdaad wel te maken hebben met de range van 60-100. Ze weten volgens mij zelf ook al wel dat hij bij LFC-range of <50hz dus moeilijk gaat doen.
Laat dat nou net het gebied (onder de 60) zijn waar je bij deze resolutie freesync wilt hebben. Helemaal gezien Vega ook niet records breekt.
Saturatie/contrast problemen is helaas bij andere ultrawide monitoren ook.. hier de HP Omen 35 met AO paneel dus:
YouTube: HP Omen X 35 curved ultra wide gaming monitor review - Hardware.Info...
In de hoeken zelfs minder contrast dan een IPS scherm.....
Voor 750 euro verwacht ik echt beter.
Jammer dat ze geen zwarte versie van de C34F791 maken met VESA mount
.
Zoals gewoonlijk gaat de waiting game voor een fatsoenlijke high-end monitor door.........
Geen flicker zal inderdaad wel te maken hebben met de range van 60-100. Ze weten volgens mij zelf ook al wel dat hij bij LFC-range of <50hz dus moeilijk gaat doen.
Laat dat nou net het gebied (onder de 60) zijn waar je bij deze resolutie freesync wilt hebben. Helemaal gezien Vega ook niet records breekt.
Saturatie/contrast problemen is helaas bij andere ultrawide monitoren ook.. hier de HP Omen 35 met AO paneel dus:
YouTube: HP Omen X 35 curved ultra wide gaming monitor review - Hardware.Info...
In de hoeken zelfs minder contrast dan een IPS scherm.....
Voor 750 euro verwacht ik echt beter.
Jammer dat ze geen zwarte versie van de C34F791 maken met VESA mount
Zoals gewoonlijk gaat de waiting game voor een fatsoenlijke high-end monitor door.........
Een goedemorgen Tweakers!
Sinds kort woont mijn gezin en ik tijdelijk in de USA. Nu ben ik op zoek naar een monitor die gebruikt zal worden voor een serieuze simracing setup, maar ook studie en werk.
Nu is mijn ook gevallen op het volgende:
Dell ALIENWARE 34 CURVED GAMING MONITOR - AW3418DW http://www.dell.com/en-us...itors-monitor-accessories
Specs: WQHD (3440 x 1440) @ 120Hz (overclocked)
NVIDIA G-SYNC™
21:9
IPS Panel
Curved
Is natuurlijk een natte droom voor gamers! Prijs 1499 nu voor 999.- -65.- coupon = $934.-
G-sync, IPS, 3440x1440 en (100 standaard - 120hz oc) Is natuurlijk geweldig voor gamen.
Of deze:
Dell UltraSharp 38 Curved Monitor: U3818DW http://www.dell.com/en-us.../accessories/apd/210-amrc
3840 x 1600 at 60Hz
Curve radius 2300R
Response Time 5 ms (typical) for FAST mode 8 ms (typical) for NORMAL mode
Prijs 1499 nu voor $847.87 in de winkelmand (extreme couponing
)
Ik ben wel van plan om nog een Rift te kopen voor een aantal 'race' games die dit ondersteunen.
Deze prijzen zijn maar een paar uur geldig in mijn winkelmandje dus ik hoop dat jullie mij snel wijze raad kunnen geven.
Sinds kort woont mijn gezin en ik tijdelijk in de USA. Nu ben ik op zoek naar een monitor die gebruikt zal worden voor een serieuze simracing setup, maar ook studie en werk.
Nu is mijn ook gevallen op het volgende:
Dell ALIENWARE 34 CURVED GAMING MONITOR - AW3418DW http://www.dell.com/en-us...itors-monitor-accessories
Specs: WQHD (3440 x 1440) @ 120Hz (overclocked)
NVIDIA G-SYNC™
IPS Panel
Curved
Is natuurlijk een natte droom voor gamers! Prijs 1499 nu voor 999.- -65.- coupon = $934.-
G-sync, IPS, 3440x1440 en (100 standaard - 120hz oc) Is natuurlijk geweldig voor gamen.
Of deze:
Dell UltraSharp 38 Curved Monitor: U3818DW http://www.dell.com/en-us.../accessories/apd/210-amrc
3840 x 1600 at 60Hz
Curve radius 2300R
Response Time 5 ms (typical) for FAST mode 8 ms (typical) for NORMAL mode
Prijs 1499 nu voor $847.87 in de winkelmand (extreme couponing
Ik ben wel van plan om nog een Rift te kopen voor een aantal 'race' games die dit ondersteunen.
Deze prijzen zijn maar een paar uur geldig in mijn winkelmandje dus ik hoop dat jullie mij snel wijze raad kunnen geven.
Ik zou de 34" G-sync versie nemen, mits je natuurlijk een nVidia setup hebt.120Hz is veel beter dan de 60 Hz van het 38" scherm.
[ Voor 30% gewijzigd door Señor Sjon op 15-11-2017 19:28 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Bedankt voor je antwoord! Geforce 1080Ti btw.Señor Sjon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:27:
Ik zou de 34" G-sync versie nemen, mits je natuurlijk een nVidia setup hebt.120Hz is veel beter dan de 60 Hz van het 38" scherm.
Nog een stem voor de 120Hz alienware indien in bezit van gsync hardware.Mr.David schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:40:
[...]
Bedankt voor je antwoord! Geforce 1080Ti btw.
Dan aanvullend op mijn verhaal hierboven, hieronder resultaten van metingen van de Samsung C34H890:

Het blauw/groene vlak rood omcirkeld heeft dus een kleur fout van dE5. De laagste daarna is de oranje achtige ernaast met dE2 nogwat. Voor een VA dus prima kleuren, maar niet geschikt voor kleur echt photoshop werk. Alhoewel de gemiddelde hobby photoshopper z'n monitor uberhaupt niet calibreert en dus met een grotere afwijking werkt

Uniformiteit heb ik dus geen mooie contrast vlakken van, dat is me teveel werk en zit niet in de i1 Profiler software ingebouwd.
1 groot voordeel van het VA paneel, geen last van backlight bleed
[ Voor 11% gewijzigd door Mobzy op 15-11-2017 20:12 . Reden: Thumbnails ]
Bedankt voor de reacties!
Dell ALIENWARE 34 CURVED GAMING MONITOR is besteld!!!
Waar dan? Dacht dat ie in NL nog niet beschikbaar wasMr.David schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:35:
Bedankt voor de reacties!
Sinds kort woont mijn gezin en ik tijdelijk in de USA. Nu ben ik op zoek naar een monitor die gebruikt zal worden voor een serieuze simracing setup, maar ook studie en werk.DoubleYouPee schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:57:
[...]
Waar dan? Dacht dat ie in NL nog niet beschikbaar was
Iemand hier enig idee wanneer dit 34" alienware scherm in NL gaat uitkomen? Kan nergens informatie hierover vinden. En laat ik nog 1 onderdeel nodig hebben om mijn nieuwe PC compleet te maken... de monitor. Dit lijkt dan toch wel een zeer geschikt schermpje voor me.
Ik zag dat onze oosterburen hem al wel beschikbaar hadden( op de dell website), dus wellicht is deze ook al ergens in de retail te vinden?
Keertje op en neer naar duitsland voor dit scherm heb ik er wel voor over
Ik zag dat onze oosterburen hem al wel beschikbaar hadden( op de dell website), dus wellicht is deze ook al ergens in de retail te vinden?
Keertje op en neer naar duitsland voor dit scherm heb ik er wel voor over
Doordat er wat fout was gegaan met mijn bestelling heb ik extra korting gekregen op de monitor.
Ik heb nu uiteindelijk $775 + 9% tax = $844.75 (720,- Euro). Ik vind het nog steeds belachelijk veel voor een monitor, maar hij kost normaal dan ook $1635.- incl. tax (1386,- Euro).
De Black (November) Friday is hier al volop bezig. De 20ste wordt de Alienware AW3418DW bezorgd!
Hier nog even de specs aangezien de monitor niet te koop is in NL.
Tech Specs
Model number
AW3418DW
Viewable image size (diagonal) 86.7 cm (34.1 Inches)
Active display Area (H/V) 799.80 mm x 334.80 mm (31.41" x 13.18“)1920 x 1080
Maximum resolution & refresh rate WQHD (3440 x 1440) @ 120Hz (overclocked)
NVIDIA features Yes (NVIDIA G-SYNC™)
Aspect ratio 21:9
Pixel pitch 0.233 mm x 0.233 mm
Pixel per Inch (PPI) 109
Brightness (typical) 300 cd/m²
Color gamut(typical) sRGB 99% color coverage
Color depth 16.77 Million colors
Contrast ratio(typical) 1000: 1
Panel Surface Anti-glare with 3H hardness
Viewing Angle (H/V) 178° horizontal / 178° vertical
Response Time( typical) 4 ms (gray to gray)
Panel Technology In-Plane-Switching
Backlight LED edgelight system
Connectivity DP1.2, HDMI1.4, 4xUSB3.0 + 1x upstream, Headphone Out, Audio Out
Game modes Yes (FPS, RTS, RPG) plus 3 customization games modes
Stand Height adjustable stand (130 mm), Tilt (-5° to 25°), Swivel (-20° to 20°)
Ultrathin bezel Yes (~9.77mm Left/ Right, ~10.45mm Top, 18.43mm Bottom)
Flicker-free & Low-blue light Yes (ComfortView)
AlienFX 4 customizable lighting zones, including1 downlight sensor
AC input / voltage / frequency / current 100 to 240 VAC / 50 or 60 Hz ± 3Hz / 1.8A (typical)
Power consumption( typical) 60W
Power saving(typical) 0.5W
Dimensions (with stand) Height (extended ~compressed): 442.44 mm ~560.89 mm (17.42 inches~22.08 inches)
Depth: 319.09mm (12.56 inches)
Width: 813.45 mm (32.03 inches)
Weight Weight(without stand – for VESA mount): 7.27kg (16.10 lb)
Shipping weight: 18.51kg (40.81 lb)What’s in the box
Components: Monitor, stand and cable cover
Cables: Power cable, 1 x DP cable, 1 x mDP-DP cable,1 x USB 3.0 upstream cable
Documentation: Drivers and documentation media, Quick setup guide and Safety Information
Warranty
3 Years Advance Exchange Service & 3 Years Limited Hardware Warranty Premium Panel Guarantee
Paneel type is AH-IPS
Hier wat afbeeldingen: http://accessories.ap.del...hs&cs=audhs1&sku=210-ANPE
Ik heb nu uiteindelijk $775 + 9% tax = $844.75 (720,- Euro). Ik vind het nog steeds belachelijk veel voor een monitor, maar hij kost normaal dan ook $1635.- incl. tax (1386,- Euro).
De Black (November) Friday is hier al volop bezig. De 20ste wordt de Alienware AW3418DW bezorgd!
Hier nog even de specs aangezien de monitor niet te koop is in NL.
Tech Specs
Model number
AW3418DW
Viewable image size (diagonal) 86.7 cm (34.1 Inches)
Active display Area (H/V) 799.80 mm x 334.80 mm (31.41" x 13.18“)1920 x 1080
Maximum resolution & refresh rate WQHD (3440 x 1440) @ 120Hz (overclocked)
NVIDIA features Yes (NVIDIA G-SYNC™)
Aspect ratio 21:9
Pixel pitch 0.233 mm x 0.233 mm
Pixel per Inch (PPI) 109
Brightness (typical) 300 cd/m²
Color gamut(typical) sRGB 99% color coverage
Color depth 16.77 Million colors
Contrast ratio(typical) 1000: 1
Panel Surface Anti-glare with 3H hardness
Viewing Angle (H/V) 178° horizontal / 178° vertical
Response Time( typical) 4 ms (gray to gray)
Panel Technology In-Plane-Switching
Backlight LED edgelight system
Connectivity DP1.2, HDMI1.4, 4xUSB3.0 + 1x upstream, Headphone Out, Audio Out
Game modes Yes (FPS, RTS, RPG) plus 3 customization games modes
Stand Height adjustable stand (130 mm), Tilt (-5° to 25°), Swivel (-20° to 20°)
Ultrathin bezel Yes (~9.77mm Left/ Right, ~10.45mm Top, 18.43mm Bottom)
Flicker-free & Low-blue light Yes (ComfortView)
AlienFX 4 customizable lighting zones, including1 downlight sensor
AC input / voltage / frequency / current 100 to 240 VAC / 50 or 60 Hz ± 3Hz / 1.8A (typical)
Power consumption( typical) 60W
Power saving(typical) 0.5W
Dimensions (with stand) Height (extended ~compressed): 442.44 mm ~560.89 mm (17.42 inches~22.08 inches)
Depth: 319.09mm (12.56 inches)
Width: 813.45 mm (32.03 inches)
Weight Weight(without stand – for VESA mount): 7.27kg (16.10 lb)
Shipping weight: 18.51kg (40.81 lb)What’s in the box
Components: Monitor, stand and cable cover
Cables: Power cable, 1 x DP cable, 1 x mDP-DP cable,1 x USB 3.0 upstream cable
Documentation: Drivers and documentation media, Quick setup guide and Safety Information
Warranty
3 Years Advance Exchange Service & 3 Years Limited Hardware Warranty Premium Panel Guarantee
Paneel type is AH-IPS
Hier wat afbeeldingen: http://accessories.ap.del...hs&cs=audhs1&sku=210-ANPE
720€ voor dat beeldscherm is geen geld eigenlijk. Als je ziet dat kleinere van "mindere kwaliteit" monitoren al snel de 700€ aantikken met Gsync.
Oftewel ik is jaloers
en wens jou veel plezier met je nieuwe monitor
Oftewel ik is jaloers
In NL wordt ie waarschijnlijk veel duurder... zoveel is mij die 120hz ipv 100hz nou ook niet waard.
Vind het hoekige gamer design ook niet mooi.. alienware badge helpt ook niet
Vind het hoekige gamer design ook niet mooi.. alienware badge helpt ook niet
Qua specs top dog op het moment. Maar je kan je inderdaad afvragen of je 100Hz vs 120Hz zal merken.
We beginnen iig weer op een punt te komen dat de huidige high end videokaarten niet meer vlot genoeg zijn om die max refresh vol te trekken op zo'n resolutie. Ik zie liever een 1180Ti of RX Navi verschijnen op dit punt.
We beginnen iig weer op een punt te komen dat de huidige high end videokaarten niet meer vlot genoeg zijn om die max refresh vol te trekken op zo'n resolutie. Ik zie liever een 1180Ti of RX Navi verschijnen op dit punt.
Ik zie liever dat die schermen eens goedkoper worden dan 55" 4k OLED TV's...

Kwestie van vraag en aanbod. De afzetmarkt voor high end monitors is domweg vele malen kleiner dan die van OLED tv's. Dat betekent dat eventuele r&d kosten over een kleiner aantal verkochte exemplaren geamortiseerd moet worden en de prijzen relatief hoog worden.Señor Sjon schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:06:
Ik zie liever dat die schermen eens goedkoper worden dan 55" 4k OLED TV's...
Harde cijfers heb ik natuurlijk niet maar mij zou het niet verbazen als er voor elke gaming monitor 100 OLED tv's worden verkocht.
Jammer genoeg werkt nVidia ook niet mee om G-Sync betaalbaar te maken.
Ook ik heb inmiddels de Samsung C34H890 in bezit. Vrijwel exact dezelfde situatie als @Mobzy, folie zit er nog op, alle kabels en accessoires zitten nog ingepakt in de de doos en de monitor hang aan z'n VESA mount.
Ik vind het een erg mooi scherm, wanneer je van een 24" 16:10 naar een 34" 21:9 scherm gaat en voor het eerst een game opstart valt je mond echt open. De kleuren zijn goed en wat mij erg verraste was dat de blacklight bleed heel minimaal is (minder dan mijn Dell IPS). Freesync heb ik geen ervaring mee omdat ik een nVidia videokaart heb, maar die 100Hz is wel fantastisch. Alles gaat zoveel soepeler over het scherm en als je daarna naar een 60Hz scherm kijkt dan doet het bijna pijn aan je ogen.
Een paar punten van kritiek en waarom het folie er nog steeds op zit: het contrast en de 1800R curve. Zoals Mobzy ook al aangaf lijkt het contrast bij de randen van het scherm minder te zijn. Wit lijkt donkerder te worden en de kleuren van de iconen uit de taakbalk zijn minder kleurrijk dan de rest van het scherm. Ik weet niet zeker of dit ook daadwerkelijk het geval is of dat ik het me inbeeld. Dit lijkt (in mijn geval) niet zozeer aan de kijkhoek te liggen, die is prima voor een monitor. Een ander punt is de 1800R curve, het scherm loopt echt behoorlijk rond. Voor games en films is het heel erg fijn, maar bij mijn werk als webdeveloper die ook nog redelijk wat design doet is het wel even wennen.
Ook ik zit dus in dubio of ik hem retour stuur of niet. Probleem is een beetje dat er eigenlijk geen goede alternatieven zijn.. Door de ervaring met dit scherm ben ik er wel van overtuigd dat ik een ultrawide wil hebben, een VESA mount, een 34", en dan ook nog eentje op 100Hz. Gezien de contrast problemen heb ik dan ook liever een IPS scherm. Wanneer ik mijn eisen in de pricewatch gooi komen er 2 monitoren naar boven, de Asus ROG Swift PG348Q en de Acer Predator X34A. Echter zijn deze maar liefst 400 euro duurder, en ik weet niet of ik dat contrast probleem zo erg vind dat ik er 400 euro extra tegenaan moet gooien.
Verder is het wel een plaatje

Ik vind het een erg mooi scherm, wanneer je van een 24" 16:10 naar een 34" 21:9 scherm gaat en voor het eerst een game opstart valt je mond echt open. De kleuren zijn goed en wat mij erg verraste was dat de blacklight bleed heel minimaal is (minder dan mijn Dell IPS). Freesync heb ik geen ervaring mee omdat ik een nVidia videokaart heb, maar die 100Hz is wel fantastisch. Alles gaat zoveel soepeler over het scherm en als je daarna naar een 60Hz scherm kijkt dan doet het bijna pijn aan je ogen.
Een paar punten van kritiek en waarom het folie er nog steeds op zit: het contrast en de 1800R curve. Zoals Mobzy ook al aangaf lijkt het contrast bij de randen van het scherm minder te zijn. Wit lijkt donkerder te worden en de kleuren van de iconen uit de taakbalk zijn minder kleurrijk dan de rest van het scherm. Ik weet niet zeker of dit ook daadwerkelijk het geval is of dat ik het me inbeeld. Dit lijkt (in mijn geval) niet zozeer aan de kijkhoek te liggen, die is prima voor een monitor. Een ander punt is de 1800R curve, het scherm loopt echt behoorlijk rond. Voor games en films is het heel erg fijn, maar bij mijn werk als webdeveloper die ook nog redelijk wat design doet is het wel even wennen.
Ook ik zit dus in dubio of ik hem retour stuur of niet. Probleem is een beetje dat er eigenlijk geen goede alternatieven zijn.. Door de ervaring met dit scherm ben ik er wel van overtuigd dat ik een ultrawide wil hebben, een VESA mount, een 34", en dan ook nog eentje op 100Hz. Gezien de contrast problemen heb ik dan ook liever een IPS scherm. Wanneer ik mijn eisen in de pricewatch gooi komen er 2 monitoren naar boven, de Asus ROG Swift PG348Q en de Acer Predator X34A. Echter zijn deze maar liefst 400 euro duurder, en ik weet niet of ik dat contrast probleem zo erg vind dat ik er 400 euro extra tegenaan moet gooien.
Verder is het wel een plaatje

Ziet wel echt mooi uit ja 
Heb jij wel een Vesa mount uit NL?
Het probleem is dat je met IPS schermen weer een gamble krijgt m.b.t. backlightbleed....
Niemand hier die proefkonijn wilt zijn met de BenQ EX3501R?

Heb jij wel een Vesa mount uit NL?
Het probleem is dat je met IPS schermen weer een gamble krijgt m.b.t. backlightbleed....
Niemand hier die proefkonijn wilt zijn met de BenQ EX3501R?
Volgens mij is die hetzelfde als de Samsung maar dan in een andere behuizing. Als de Samsung terug gaat ga ik me niet branden aan de BenQ 
En deze VESA mount komt inderdaad niet uit NL, zie ook: Vinze in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"
En deze VESA mount komt inderdaad niet uit NL, zie ook: Vinze in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"
Nee de BenQ heeft een 35" paneel van AO, zelfde als in HP Omen X 35 zeer waarschijnlijkVinze schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:46:
Volgens mij is die hetzelfde als de Samsung maar dan in een andere behuizing. Als de Samsung terug gaat ga ik me niet branden aan de BenQ
@vesa ik moet echt leren lezen

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 16-11-2017 17:53 ]
Krijg steeds meer vreemde symptomen met m'n C34H890. Zwarte flitsen, signaal dat weg valt, komt weer terug op lagere resolutie, laptop die totaal geen beeld geeft. Geloof dat het allemaal gerelateerd is aan Freesync en de displayport kabel of connector op de monitor maar toch. Steeds meer in het 'deze gaat terug' kamp. Best jammer, werkt zeer fijn deze resolutie en het paneel zelf ben ik ook wel gecharmeerd van (eenmaal gecalibreerd). Zeker nu deze op het nieuwe sta bureau staat
.
Maar nu denk ik er dus aan om hem retour te sturen en een LG 34UC79G(-B) te bestellen bij OCUK met kortings code voor 388 pond/438 euro. Maarrrrrr, ze versturen deze niet naar NL omdat de doos te groot zou zijn en dan beschadigd raakt. Laat ik nu verschillende collegas hebben die in de UK wonen en deze wel voor mij willen meenemen of vanaf hun huis adres versturen.
Nu mijn vraag, als ik hem zou kopen in een EU land dan is dat zonder BTW/import heffing. Maar als iemand hem bij schiphol probeert mee tenemen? Geld dat dan nog? Of verstuurd vanaf prive? Dit speelt vooral vanwege het hele brexit gebeuren zijn ze 'nu' nog EU of niet
?
Maar nu denk ik er dus aan om hem retour te sturen en een LG 34UC79G(-B) te bestellen bij OCUK met kortings code voor 388 pond/438 euro. Maarrrrrr, ze versturen deze niet naar NL omdat de doos te groot zou zijn en dan beschadigd raakt. Laat ik nu verschillende collegas hebben die in de UK wonen en deze wel voor mij willen meenemen of vanaf hun huis adres versturen.
Nu mijn vraag, als ik hem zou kopen in een EU land dan is dat zonder BTW/import heffing. Maar als iemand hem bij schiphol probeert mee tenemen? Geld dat dan nog? Of verstuurd vanaf prive? Dit speelt vooral vanwege het hele brexit gebeuren zijn ze 'nu' nog EU of niet

Hmm, die problemen heb ik hier niet, gebeurd het ook als je Freesync eens een aantal uurtjes uitzet?
Vanwege de verkleuring langs de randen zit ik er ook sterk aan te denken om het te retourneren. Echter zijn er niet echt goede alternatieven te vinden op dit moment.. Ben erg benieuwd wat je van die 34UC79G zal vinden, ik kwam hem ook al tegen maar die resolutie van 2560x1080 schrikt me wel een beetje af.
Misschien moet ik voor een goedkoper 29" UHD scherm gaan met 75Hz, en dan over anderhalf jaar maar even kijken wat er dan te krijgen valt.
Vanwege de verkleuring langs de randen zit ik er ook sterk aan te denken om het te retourneren. Echter zijn er niet echt goede alternatieven te vinden op dit moment.. Ben erg benieuwd wat je van die 34UC79G zal vinden, ik kwam hem ook al tegen maar die resolutie van 2560x1080 schrikt me wel een beetje af.
Misschien moet ik voor een goedkoper 29" UHD scherm gaan met 75Hz, en dan over anderhalf jaar maar even kijken wat er dan te krijgen valt.
Met alle respect maar dit is meer een emotie dan wat anders.Señor Sjon schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:55:
Jammer genoeg werkt nVidia ook niet mee om G-Sync betaalbaar te maken.
Dit is puur het resultaat van hun implementatiekeuze. G-Sync is een hardware oplossing waarbij een SOC de sync taak van de videokaart overneemt. FreeSync is niets anders dan DP++ waarbij je bij elk frame je ingestelde refresh rate mag wijzigen, slechts marginale wijzigingen aan klassieke scalers waren nodig.
In het kort heeft G-Sync een extra stukje hardware met een specifieke taak, die bij freesync wordt vervuld door de videokaart icm de driver. Dientengevolge is G-Sync een robuustere oplossing die een aantal problemen waar freesync onder lijdt niet heeft. De veelgenoemde flickering is er een van en het is pijnlijk duidelijk dat de kwaliteit van implementatie in grote mate driver afhankelijk is, waar het bij G-Sync puur afhangt van hoe goed die SOC het doet.
Het feit dat de hardware implementatie van G-sync een gesloten gelicenseerde aangelegendheid zorgt er juist voor dat er geen problemen zijn rondom drivers en een groot scala aan videokaart+monitor combinaties.
In de praktijk zie je prijsverschillen van gemiddeld rond de 150 euro tussen G-Sync en FreeSync implementaties in dezelfde monitors. Voor een SOC + Programmering + R&D kosten vind ik dat niet eens zo'n gekke prijsstelling.
Het enige wat NVidia te verwijten valt is het gebrek aan Freesync ondersteuning maar dit is anderzijds ook nog wel begrijpelijk. Als jij als eerste met een adaptive sync standaard komt (G-Sync kwam Januari 2014) ga je niet de goedkopere standaard van de "nieuwlichter" (halverwege 2015) ook ondersteunen, dan prijs je je eigen standaard de markt uit.
Ik vind het alleen jammer dat de meeste 34/35" grote schermen met G-Sync met gemak over de 1000-1200 euro gaan buiten de AOC. De Freesync modellen zijn dan toch voordeliger.. Ik heb nu een Surround opstelling dat nog niet eens de helft kostte.
Dat begrijp ik helemaal! Meer dan 1000,- voor een monitor is gewoon veel, hoe je het ook wendt of keert.Señor Sjon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:21:
Ik vind het alleen jammer dat de meeste 34/35" grote schermen met G-Sync met gemak over de 1000-1200 euro gaan buiten de AOC. De Freesync modellen zijn dan toch voordeliger.. Ik heb nu een Surround opstelling dat nog niet eens de helft kostte.
Gelukkig is dat slechts een kwestie van tijd. Er gaan tijden komen dat de prijzen dalen en de resolutie/refresh rates van monitoren gemiddeld stijgen. Het enige wat er voor nodig is, is geduld.
Het is op zich ook niets nieuws. Als je de inflatie meetelt in het verhaal, kon je 15-20 jaar geleden ook fantastisch mooie high-end CRT schermen kopen voor vergelijkbare bedragen. Wat die schermen toen konden (e.g. resoluties van 1600x1200 etc.) is nu een lachertje.
Boodschap is, komt goed!
Mwoa, het heeft 2 kanten.Blaat schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:12:
[...]
Het enige wat NVidia te verwijten valt is het gebrek aan Freesync ondersteuning maar dit is anderzijds ook nog wel begrijpelijk. Als jij als eerste met een adaptive sync standaard komt (G-Sync kwam Januari 2014) ga je niet de goedkopere standaard van de "nieuwlichter" (halverwege 2015) ook ondersteunen, dan prijs je je eigen standaard de markt uit.
Als Nvidia freesync had ondersteund had ik allang een 1080/1080ti gekocht.
Retour aangemeld voor mijn Samsung C34H890. Ik hoop dat de problemen die ik ermee heb aan mijn exemplaar liggen (of mijn DP kabel, videokaart (RX580), OS installatie (Win 10 Pro)), maar ga hem desondanks niet omruilen voor een andere maar gewoon geld terug vragen.
Mijn problemen:
Naast de problemen die dit scherm dus in mijn situatie oplevert is er ook nog:
. Maar dan is overstappen naar kamp groen misschien verstandiger (gezien sommige van punten misschien (waarschijnlijk (hopelijk niet
)) door AMD drivers komen).
MAAR! Ik heb het allemaal wel mogen mee maken, deze gaat terug en ik ga nu kijken bij wie ik een LG 34UC79G-B ga bestellen. Durf ik dit uit de UK te laten komen voor 450€ maar geen retour mogelijk. Laat ik hem bij Amazon.de vandaan komen voor 549€ en is retour lastig/langdurig. Of haal ik hem bij een fysieke winkel (MM, CB) voor 599€ en makkelijk retour... First world problems
Het niet hebben van IPS glow en BLB(lottery) was trouwens wel zeer fijn. Alsook het 'hoge' contrast.
Edit1: Mijn vertrouwen in AMD/Freesync is overigens niet (helemaal) geschaad. Mijn vriendin met een RX560 en een LG 29" ultrawide met 48-75Hz freesync heeft hier allemaal geen last van. Als mijn PC daaraan hangt trouwens ook niet
. Ook lees ik (reddit) over Gsync verhalen met soortgelijk 'vreemd geneuzel'.
Edit2: Zoals hierboven, had ik tijdens schrijven een HDMI kabel gebruikt (Konig, 3 meter) tijdens gamen ging deze bij grote veranderingen op zwart en soms op rgb sneeuw (analoge sneeuw, maar dan met kleur erdoorheen). Hierdoor heb ik de doos doorgespit en de samsung DP kabel eruit gevist. Deze doet het wel beter dan mijn eerdere DP kabel maar niet perfect. Ik kon nu wel van 100Hz windows desktop naar 60Hz, maar terug bleef deze op zwart. Heb het op 100Hz ingesteld met 'ok'. De pc met knop afgesloten en weer opgestart (in 100Hz dus) om dit weer te fixen. Game van Windowedfullscreen naar windowed werkte wel maar naar fullscreen gaat op zwart en blijft zwart (Alt + F4 en beeldscherm uit en aan om weer beeld te krijgen). Nu dus alles met 3 kabels getest (Eigen displayport, eigen HDMI, en bijgeleverde displayport) en ben d'r nu helemaal klaar mee
Mijn problemen:
- Kan verversing niet wijzigen zonder het signaal te verliezen. -Moet dan of de DP kabel eruit/erin, of de monitor uit/aan, of de PC moet uit/aan...
- Kan niet van windowed fullscreen naar fullscreen gaan in games zonder het signaal te verliezen. -Moet dan of de DP kabel eruit/erin, of de monitor uit/aan, of de PC moet uit/aan...
- Kan niet van resolutie wijzigen ingame door geen fullscreen signaal
- Kan niet hoger dan 60Hz zonder freesync enabled
- Kan niet lager dan 100hz met freesync enabled
- Zwarte flitsen/kleurfout flitsen bij gebruik met freesync en spel op achtergrond (windowed fullscreen) met browser op voorgrond
- Geluid schakelde soms wel/niet over naar het beeldscherm als afspeel apparaat. -AMD high definition audio device in device manager moeten disablen omdit op te verhelpen
Naast de problemen die dit scherm dus in mijn situatie oplevert is er ook nog:
- Kleuren spatten niet. Ondanks dat dit na calibratie een kleine kleurfout heeft, in vergelijking met mijn IPS werk monitors en m'n vriendin d'r LG IPS is dit anders
- "Saturatie shift" naar de randen toe. Dit is vaag, het is geen kijkhoek, het is ook geen contrast drop, ook geen uniformiteit (zie calibratie resultaten eerdere post) maar bij de randen zijn de kleuren 'fletser' dan in het midden van het scherm. Bij bewegend beeld geen last van, bij bureaublad gebruik valt dit wel op.
- Te zwaar om aan te sturen voor mijn GPU. De resolutie icm mijn GPU heeft moeite om het paneel in de freesync range te houden (60-100Hz). Ik tweakde altijd de settings op mijn spellen al zodat ik VSYNC locked 60 kon houden, maar nu is mijn resolutie hoger (kom van 2560*1440) en kan ik wel sneller, maar niet langzamer (terwijl minimum 60FPS nu lastiger is..)
- Stiekem wil ik nu ik van 60 (vriendin heeft 75Hz) naar 100Hz ben gegaan (en ik direct merk wanneer het niet op 100Hz draait omdat de kabel niet goed zit) ben ik benieuwd naar 144Hz

MAAR! Ik heb het allemaal wel mogen mee maken, deze gaat terug en ik ga nu kijken bij wie ik een LG 34UC79G-B ga bestellen. Durf ik dit uit de UK te laten komen voor 450€ maar geen retour mogelijk. Laat ik hem bij Amazon.de vandaan komen voor 549€ en is retour lastig/langdurig. Of haal ik hem bij een fysieke winkel (MM, CB) voor 599€ en makkelijk retour... First world problems
Het niet hebben van IPS glow en BLB(lottery) was trouwens wel zeer fijn. Alsook het 'hoge' contrast.
Edit1: Mijn vertrouwen in AMD/Freesync is overigens niet (helemaal) geschaad. Mijn vriendin met een RX560 en een LG 29" ultrawide met 48-75Hz freesync heeft hier allemaal geen last van. Als mijn PC daaraan hangt trouwens ook niet
Edit2: Zoals hierboven, had ik tijdens schrijven een HDMI kabel gebruikt (Konig, 3 meter) tijdens gamen ging deze bij grote veranderingen op zwart en soms op rgb sneeuw (analoge sneeuw, maar dan met kleur erdoorheen). Hierdoor heb ik de doos doorgespit en de samsung DP kabel eruit gevist. Deze doet het wel beter dan mijn eerdere DP kabel maar niet perfect. Ik kon nu wel van 100Hz windows desktop naar 60Hz, maar terug bleef deze op zwart. Heb het op 100Hz ingesteld met 'ok'. De pc met knop afgesloten en weer opgestart (in 100Hz dus) om dit weer te fixen. Game van Windowedfullscreen naar windowed werkte wel maar naar fullscreen gaat op zwart en blijft zwart (Alt + F4 en beeldscherm uit en aan om weer beeld te krijgen). Nu dus alles met 3 kabels getest (Eigen displayport, eigen HDMI, en bijgeleverde displayport) en ben d'r nu helemaal klaar mee

[ Voor 12% gewijzigd door Mobzy op 18-11-2017 20:40 . Reden: Tijd voor een nieuw toetsenbord; M en L toets reageren niet consequent meer ]
Dat een RX580 niet genoeg is voor 3440x1440 had ik je van te voren ook wel kunnen vertellen 
Wel begrijpelijk dat je hem terug stuurt.
De waiting game continues. Op zich niet zo heel erg want er zijn toch nog geen custom Vega 64's om deze monitoren aan te sturen. En dan zullen ze vast ook wel weer heel lang overpriced of niet te krijgen zijn......
Wel begrijpelijk dat je hem terug stuurt.
De waiting game continues. Op zich niet zo heel erg want er zijn toch nog geen custom Vega 64's om deze monitoren aan te sturen. En dan zullen ze vast ook wel weer heel lang overpriced of niet te krijgen zijn......
Hier een voorbeeldje van het verlies van saturatie rond de schermranden:

Ik heb een printscreen van de taakbalk gemaakt en deze vervolgens geopend boven de taakbalk. Je ziet direct dat de iconen in de rand van het scherm heel flets zijn.
Heeft iemand enig idee of dit een bekend euvel is van een VA paneel of zou een ander merk/type er geen last van hebben? Ik vind dit namelijk ook een mooi scherm maar ben ik beetje huiverig geworden met VA panelen: pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart

Ik heb een printscreen van de taakbalk gemaakt en deze vervolgens geopend boven de taakbalk. Je ziet direct dat de iconen in de rand van het scherm heel flets zijn.
Heeft iemand enig idee of dit een bekend euvel is van een VA paneel of zou een ander merk/type er geen last van hebben? Ik vind dit namelijk ook een mooi scherm maar ben ik beetje huiverig geworden met VA panelen: pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart
[ Voor 4% gewijzigd door Vinze op 18-11-2017 21:50 ]
Ik denk dat het te maken heeft met de backlight die er daar te dicht op zit, of de difuser die daar (bij de randen) verbogen is dat de licht inval het fletser maakt (zie ook de randen die op mijn monitor helderder zijn dan het midden). Lijkt mij op iets wat met het 'masseren' en behandelen van de randen met ijs (I kid you notVinze schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:48:
Heeft iemand enig idee of dit een bekend euvel is van een VA paneel of zou een ander merk/type er geen last van hebben?
Zolang je niet alle sliders in alle games op 'ultra' zet kun je er nog prima mee gamen. De 60 kan ik dan met wat tweaken ook wel halen (zeker op normaal 1440p). Het probleem is nu een beetje dat die 100Hz zo verslavend werkt. 60 is niet genoeg meerDoubleYouPee schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:48:
Dat een RX580 niet genoeg is voor 3440x1440 had ik je van te voren ook wel kunnen vertellen

Voor de twijfelende gamers onder ons: 21:9 > 16:9. En meer Hz > minder Hz. Resolutie komt pas als laatste in me op (nu).
Voor de productiviteit tijgers onder ons: 21:9 > 2x16:9. 100Hz > 60Hz. Resolutie 3440x1440 is gelimiteerd tot 50Hz (wat nu dus echt tergend traag over komt) op mijn werk laptop en/of Dell Dock displayport versie (<1.1).
Dus zoals je zelf ook zegt:
Wachten op 21:9 3440x1440 (of 3840*1600?) 144Hz+ schermen en videokaarten die dat redelijk aankunnen. Vermoed dat zelfs een 1080Ti daarvoor de settings te ver moet terug draaien. Navi/Ampere? maybe, probably nog een generatie later.DoubleYouPee schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:48:
De waiting game continues.
In de tussentijd lekker op een 144Hz+ 21:9 met dus 2560x1080 zitten tot het zover is. Zodra ik de mijne heb bemachtigd zal ik het nog laten weten (wacht momenteel op een cybermonday-blackfriday amazon.de dealtje op de LG UC79G)
Ik wil niet van 1920x1080 naar 2560x1080.
Dan koop ik liever 2560x1440p. Ik wil betere DPI.
144hz hoef ik niet, speel toch geen CS:GO meer. Heb liever de immersion van 3440x1440.
Het liefst heb ik gewoon een 3440x1440 zonder issues... helemaal als je zoveel geld neer legt.
Dan koop ik liever 2560x1440p. Ik wil betere DPI.
144hz hoef ik niet, speel toch geen CS:GO meer. Heb liever de immersion van 3440x1440.
Het liefst heb ik gewoon een 3440x1440 zonder issues... helemaal als je zoveel geld neer legt.
Ik hoor voor het eerst van deze monitor, maar dit lijkt me ook een mooi model:
https://nl.hardware.info/...wide-monitor-video-review
Dell Alienware AW3418DW bij Alternate.de te koop voor €999,-.
Iemand ervaringen met Alternate.de? Ze leveren wel naar NL zo ver ik kan zien.
https://www.alternate.de/...itor/html/product/1394246?
ik vind het inhoudelijk wel goede reviews, maar ik kan echt niet tegen het accent van die gozer.Vinze schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:38:
[video]
@Mr.David heeft hem net besteld.Dutchjoy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:23:
Zal Alternate NL is bellen waarom wij dat ding niet hier kunnen kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Dutchjoy op 21-11-2017 12:07 ]
Waarom deze ipv de BenQ EX3501R? Ik vind die philips er echt niet uit zien met die onderbezel.Vinze schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:38:
[video]
En... weer een witte monitor...

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-11-2017 17:22 ]
Oh ik vind hem wel mooi, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. En waarom deze ipv de BenQ EX3501R? Geen idee, ik kwam de review op HWI tegen en deel het even met jullie.. Ik heb hem ook (nog) niet besteld hoor. Nog maar even afwachten of er komende maand nog wat leuks op de markt komt.
Dit doe ik al 3 jaar....Vinze schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:50:
Nog maar even afwachten of er komende maand nog wat leuks op de markt komt.
Helaas, bij de oosterburen is de prijs inmiddels gestegen naar 1199,- en pas leverbaar in december.Dutchjoy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:23:
Sinds een kleine twee weken volg ik dit topic en is mijn oog ook gevallen op de Alienware AW3418DW.
Vandaag meerdere malen geprobeerd contact te krijgen met Dell NL sales, maar dat bleek een onmogelijke taak(dan wandelen mijn knaken wel ergens anders heen).
Uberhaupt wilde ik weten wanneer en voor hoeveel de monitor beschikbaar komt.
Uiteindelijk ben ik uitgeweken naar dell.de en heb daar gechat met een salesmedewerker. Deze had goed en minder goed nieuws:
- De monitor is op voorraad en kan van jou zijn voor €1.095,20 (http://www.dell.com/de-de/work/shop/accessories/apd/210-amne)
- Ze verzenden alleen naar Duitsland
Op mijn vraag of er nog een Black Friday korting te verwachten is, kon hij helaas geen antwoord geven.
Hopelijk kan één van jullie iets met deze info!
Vandaag meerdere malen geprobeerd contact te krijgen met Dell NL sales, maar dat bleek een onmogelijke taak(dan wandelen mijn knaken wel ergens anders heen).
Uberhaupt wilde ik weten wanneer en voor hoeveel de monitor beschikbaar komt.
Uiteindelijk ben ik uitgeweken naar dell.de en heb daar gechat met een salesmedewerker. Deze had goed en minder goed nieuws:
- De monitor is op voorraad en kan van jou zijn voor €1.095,20 (http://www.dell.com/de-de/work/shop/accessories/apd/210-amne)
- Ze verzenden alleen naar Duitsland
Op mijn vraag of er nog een Black Friday korting te verwachten is, kon hij helaas geen antwoord geven.
Hopelijk kan één van jullie iets met deze info!
ivm de AW3418DW, heb ik ook proberen contact op te nemen (al 2 dagen) met Dell Belgie, ook geprobeerd via Nederland ...
geen chat , geen phone support voor particulieren...
Als je een BTW nummer hebt, geen probleem, die namen per direct op, maar konden me niet verder helpen...
Alternate(.de) lijk een valid , alternative denk ik ?
toen ik 1,5 jaar geleden met dell xps developer edition had gekocht, meen ik me te herinneren dat de help desk nog wel bereikbaar was.
Als je een BTW nummer hebt, geen probleem, die namen per direct op, maar konden me niet verder helpen...
Alternate(.de) lijk een valid , alternative denk ik ?
toen ik 1,5 jaar geleden met dell xps developer edition had gekocht, meen ik me te herinneren dat de help desk nog wel bereikbaar was.
[ Voor 2% gewijzigd door CaineTanathos op 22-11-2017 17:56 . Reden: model vergeten te vermelden ]
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.
De Alienware AW3418DW is inmiddels al een dag of 2 binnen en ik ben er tot nu toe zeer blij mee.
De eerste dag heb ik 'm in de huiskamer neergezet, omdat ik daar een HTPC met een Geforce 1070 heb staan. Dit was mijn eerste ervaring met Gsync en een framerate boven de 60Hz en het ziet er geweldig smooth uit. Ik heb geen 1x tearing of een stutter gezien. Nu staat hij op mijn kantoor en aangesloten op mijn Surface Pro. Geen dode pixels, een klein beetje bleeding, maar niet storend voor mij. Het enige wat ik mis is wat meer contrast. Zelf doe ik veel op mijn HTPC en die staat aangesloten op een 65' OLED, misschien ben ik daarom een beetje verpest met zwart waardes en contrast.
De eerste componenten zijn inmiddels besteld voor mijn nieuwe PC, maar het zal nog wel een week of 2 duren voordat ik alles binnen heb.

Hier een review van de monitor
http://www.tftcentral.co....ll_alienware_aw3418dw.htm
De eerste dag heb ik 'm in de huiskamer neergezet, omdat ik daar een HTPC met een Geforce 1070 heb staan. Dit was mijn eerste ervaring met Gsync en een framerate boven de 60Hz en het ziet er geweldig smooth uit. Ik heb geen 1x tearing of een stutter gezien. Nu staat hij op mijn kantoor en aangesloten op mijn Surface Pro. Geen dode pixels, een klein beetje bleeding, maar niet storend voor mij. Het enige wat ik mis is wat meer contrast. Zelf doe ik veel op mijn HTPC en die staat aangesloten op een 65' OLED, misschien ben ik daarom een beetje verpest met zwart waardes en contrast.
De eerste componenten zijn inmiddels besteld voor mijn nieuwe PC, maar het zal nog wel een week of 2 duren voordat ik alles binnen heb.

Hier een review van de monitor
http://www.tftcentral.co....ll_alienware_aw3418dw.htm
[ Voor 6% gewijzigd door Mr.David op 23-11-2017 04:37 ]
Dat is voor 99% zeker hetzelfde Samsung VA paneel als gebruikt in de Samsung CF791, H890, en de Asus MX34VQ. Hetzelfde paneel wat ik gisteren op de post retour heb gestuurd.Vinze schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:38:
[video]
Omdat de 35" VA monitoren een paneel van AUO hebben die kwalitatief (kleuren, responsetijden, overshoot) gewoon minder is dan de 34" Samsung VA panelen.DoubleYouPee schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:21:
[...]
Waarom deze ipv de BenQ EX3501R? Ik vind die philips er echt niet uit zien met die onderbezel.
En... weer een witte monitor...
Greg.Focker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:00:
Verspilde moeite om als consument (sales) support van Dell Nederland te krijgen. Deze hele tak is opgeheven bij de laatste reorganisatie na de terug koop van Michael Dell. Prive begin van het jaar een Dell Alienware 15 geprobeert te kopen met dell employee korting. Geen contact mogelijk. Uiteindelijk geleerd van mijn zakelijke Dell partners dat de consumenten tak in nederland is opgeheven. Toen maar via het zakelijke contact een 'aanbieding' geregeld. De enige manier om als consument nog in contact te komen in NL is via Twitter @DellLuisterd.CaineTanathos schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:53:
ivm de AW3418DW, heb ik ook proberen contact op te nemen (al 2 dagen) met Dell Belgie, ook geprobeerd via Nederland ...![]()
Of het komt omdat het paneel uberhaupt ondermaats presteerd op gebied van contrast. Maar dat (meer dan?) goed maakt op meeste andere gebiedenMr.David schreef op donderdag 23 november 2017 @ 04:34:
Het enige wat ik mis is wat meer contrast. Zelf doe ik veel op mijn HTPC en die staat aangesloten op een 65' OLED, misschien ben ik daarom een beetje verpest met zwart waardes en contrast.

Als je het Samsung paneel terug stuurt en at AO paneel is nog minder, dan blijft er dus alleen IPS over .. helaas ook een gamble en nog steeds erg duur
[ Voor 24% gewijzigd door DoubleYouPee op 23-11-2017 09:45 ]