[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 6 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik twijfel heel erg over een 2560x1440 (144 HZ) scherm of een 3440x1440 (60 HZ) scherm. Ik kan het helaas niet veroorloven om nog eens honderden euro's uit te geven voor de premium widescreenmodellen die draaien op 100 HZ, alhoewel ik dit graag zou willen. Daarnaast hebben de goedkoopste versies van de laatsgenoemde schermen allemaal een VA-panel, wat voor mij niet ideaal zou zijn vanwege de responsietijden.

Omdat ik nog nooit 1440p/ultrawide/144 HZ in het echt heb gezien kan ik niet goed afwegen wat voor mij optimaal zou zijn. Ik zat er over na te denken om eerst een 1440p te halen, om die binnen twee weken te retouneren, om vervolgens een ultrawide aan te schaffen en die (zo nodig) ook weer te retouneren. Dat kost me overigens extra geld en vooral tijd, dus het is totaal geen goede oplossing.

Wat denken jullie? Ik hoor over zowel 144 HZ als ultrawide dat je niet meer terug kan keren als je het eenmaal geprobeerd hebt. Ik wil niet de ''verkeerde'' aanschaf maken, vooral omdat de schermen zo duur zijn.

Ik heb nu trouwens een 1080p 60 hz IPS-scherm van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-07 18:08
Na negen jaar gamen op een 1900x1200 24inch 60hz samsung monitor met altijd wel rappe hardware (zo ook nu i7 6700k/16gb/gtx980) die meer dan 60fps op het scherm kon toveren dus vaak geconfronteerd met tearing van de game beelden. Daar ben ik dus wel effe klaar mee.
Mijn volgende stap is dan ook een aoc agon AG352UCG omdat native 100hz , g-sync ,1440p alsmede de prijs van onder de 900 euri.
Met de juiste settings in games kan je zo een stabiele framerate op het scherm toveren en dit gaf voor mij de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-07 09:37
Ik heb net een ASUS MX34V(Q) aangeschaft in plaats van mijn Dell U2713HM + Iiyama 22" (type nummer even kwijt).
Wel een hele verandering. Mijn bureau is een stuk opgeruimder nu. In totaal heb ik ongeveer net zoveel pixels als voorheen, maar nu op één scherm. Met de hardware die ik heb (Ryzen 7 1700@3.9 / GTX 1080) is het nog prima spellen spelen (zelfs zonder G-SYNC).
- Doom (100 FPS, VSYNC aan)
- Shadow of Mordor (ultra: 97 fps gemiddeld, 79 min.)
- Witcher 3 (ultra: geen benchmark, maar blijft gemiddeld toch wel rond de 60 fps)
Al met al ben ik heel tevreden, hoewel ik zelf ook erg tevreden met de Dell was.
Enige vervelende is dat ik bij het vervangen van de schermen een beetje onhandig met de Dell ben geweest waardoor er nu een kleine beschadiging op het beeldscherm zit. Bijna onverkoopbaar nu dus (snif)

Nog één ding: ik las de tip over windows pijl links en rechts (weet niet zeker of dat in dit topic was). Die gebruik ik nu echt veel. Gouden tip dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 22:01
De LG 34UM58-P was/is in de aanbieding, en aangezien ik toe was aan een nieuwe monitor, heb ik deze gehaald. Geen super Ultrawide monitor maar voor deze prijs een prima optie voor iemand die momenteel geen honderden euro's over heeft voor de echt dikke Ultrawide schermen (die velen van jullie wel hebben _/-\o_ ). Overigens heb ik momenteel ook niet de videokaart voor een 4K Ultrawide scherm oid dus vandaar de keuze voor de LG.

Een nadeel van de LG 34UM58-P zijn de 2 hdmi ingangen (geen displayport). Nu heb ik een hdmi uitgang op mijn Radeon R9 290, maar die is al bezet aangezien er een hdmi kabel vanuit de videokaart naar een Philips tv'tje loopt (en er liep 1 kabel via dvi naar mijn oude monitor). Oftewel ik moet gebruikmaken van de Displayport richting de LG monitor. Nu heb ik zojuist deze adapter opgehaald: https://www.onlinekabelsh...el-zwart-0-20-meter-29506. Kan ik dit zonder problemen gebruiken? De meest simpele adaptertjes gingen maar tot 1920 x 1080, dus vandaar het exemplaar waar ik naar linkte gekocht waarbij staat: resoluties tot 3840 x 2160 @ 30 Hz (4K). Ik ben geen expert, maar ik vind dat @ 30 Hz ietwat verwarrend. Kan ik dmv deze adapter wel gewoon de monitor op 2560x1080 60Hz of 75Hz (ik lees dat dit moet kunnen bij deze monitor) krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07 09:45
KetchupFTW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 01:34:
Ik twijfel heel erg over een 2560x1440 (144 HZ) scherm of een 3440x1440 (60 HZ) scherm. Ik kan het helaas niet veroorloven om nog eens honderden euro's uit te geven voor de premium widescreenmodellen die draaien op 100 HZ, alhoewel ik dit graag zou willen. Daarnaast hebben de goedkoopste versies van de laatsgenoemde schermen allemaal een VA-panel, wat voor mij niet ideaal zou zijn vanwege de responsietijden.

Omdat ik nog nooit 1440p/ultrawide/144 HZ in het echt heb gezien kan ik niet goed afwegen wat voor mij optimaal zou zijn. Ik zat er over na te denken om eerst een 1440p te halen, om die binnen twee weken te retouneren, om vervolgens een ultrawide aan te schaffen en die (zo nodig) ook weer te retouneren. Dat kost me overigens extra geld en vooral tijd, dus het is totaal geen goede oplossing.

Wat denken jullie? Ik hoor over zowel 144 HZ als ultrawide dat je niet meer terug kan keren als je het eenmaal geprobeerd hebt. Ik wil niet de ''verkeerde'' aanschaf maken, vooral omdat de schermen zo duur zijn.

Ik heb nu trouwens een 1080p 60 hz IPS-scherm van Dell.
Zit zelf precies in dezelfde situatie.
Zit te denken aan de LG 34UC88, want deze heeft 75hz i.c.m. AMD :) een redelijke middenweg.
Vind ultrawides helaas nog niet iets te duur.. 750 euro is erg veel, en ook veel meer dan een 1440p144hz

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 25-04-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Maartendc schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:02:
De LG 34UM58-P was/is in de aanbieding, en aangezien ik toe was aan een nieuwe monitor, heb ik deze gehaald. Geen super Ultrawide monitor maar voor deze prijs een prima optie voor iemand die momenteel geen honderden euro's over heeft voor de echt dikke Ultrawide schermen (die velen van jullie wel hebben _/-\o_ ). Overigens heb ik momenteel ook niet de videokaart voor een 4K Ultrawide scherm oid dus vandaar de keuze voor de LG.

Een nadeel van de LG 34UM58-P zijn de 2 hdmi ingangen (geen displayport). Nu heb ik een hdmi uitgang op mijn Radeon R9 290, maar die is al bezet aangezien er een hdmi kabel vanuit de videokaart naar een Philips tv'tje loopt (en er liep 1 kabel via dvi naar mijn oude monitor). Oftewel ik moet gebruikmaken van de Displayport richting de LG monitor. Nu heb ik zojuist deze adapter opgehaald: https://www.onlinekabelsh...el-zwart-0-20-meter-29506. Kan ik dit zonder problemen gebruiken? De meest simpele adaptertjes gingen maar tot 1920 x 1080, dus vandaar het exemplaar waar ik naar linkte gekocht waarbij staat: resoluties tot 3840 x 2160 @ 30 Hz (4K). Ik ben geen expert, maar ik vind dat @ 30 Hz ietwat verwarrend. Kan ik dmv deze adapter wel gewoon de monitor op 2560x1080 60Hz of 75Hz (ik lees dat dit moet kunnen bij deze monitor) krijgen?
Dan lijkt de beperkende factor niet Displayport v1.2 (want die haalt 60FPS makkelijk); maar wellicht een oudere HDMI compatibiliteit. v1.2 HDMI?
Wellicht biedt deze link je het antwoord.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Heeft iemand ervaring met de Microboard M340CLZ? Ik hoor alleen maar positieve verhalen over de monitor maar hij kost (met importkosten) ongeveer evenveel als de andere Freesync 100 hz 21:9 monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
http://www.ebay.de/itm/Cr...f09dcf:g:84sAAOSw4DJYgMxD

Betaal ik ook importkosten als ik de monitor direkt uit Zuid-Korea laat importeren? De Duitse Ebay zegt hier niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 10:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Yup.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 12:00
KetchupFTW schreef op woensdag 26 april 2017 @ 03:22:
http://www.ebay.de/itm/Cr...f09dcf:g:84sAAOSw4DJYgMxD

Betaal ik ook importkosten als ik de monitor direkt uit Zuid-Korea laat importeren? De Duitse Ebay zegt hier niets over.
Ja, waarom zou dat niet zo zijn?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 22:01
Luckeh schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:05:
[...]

Dan lijkt de beperkende factor niet Displayport v1.2 (want die haalt 60FPS makkelijk); maar wellicht een oudere HDMI compatibiliteit. v1.2 HDMI?
Wellicht biedt deze link je het antwoord.
Thx voor de reactie! Zou inderdaad moeten werken, echter toen ik de monitor aansloot via de displayport naar hdmi adapter, kreeg ik een maximale resolutie van 1920x1080. Ook na het updaten van drivers e.d. kreeg ik het met geen mogelijkheid naar 2560x1080. Nu heb ik gewoon alles omgedraaid (TV aangesloten via displayport adapter en de monitor gewoon via hdmi). Nu werkt alles perfect.
Volgende stap is de monitor naar 75Hz krijgen, helaas nog niet gelukt :+
Maar wow wat een stap vooruit, komend van een kleine oude monitor. Wel even wennen 21:0, maar al met al heel cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349463

Zou je een 21:9 scherm kunnen indelen als twee schermen? Het grote voordeel van twee schermen is dat je CS:GO (of een andere game) op 1 scherm hebt staan om daarnaast op je andere scherm skype of een webbrowser open te hebben staan.

Zou je Windows dus op de een of andere manier kunnen laten denken dat je een 2560x1440 scherm hebt + een xxx x 1440 scherm ernaast?

Ik zou niet weten hoe ik deze vraag aan Google zou moeten stellen overigens, dus tips daarvoor zou ook interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-07 02:31
Denk dat dit wel mogelijk is. M'n Dell U3415W heeft een functie om 2 inputs naast elkaar weer te geven.
Of dat vlot werkt, hmm. Volgens mij kan je enkel het scherm 50/50 opsplitsen. Dus dan zit je op "native" 1720x1440 te gamen (=+- een vierkant scherm :/); ofwel op een normale 16:10 verhouding zoals 1920x12000, maar dan rescaled naar 1720x1075 met onscherpte tot gevolg.
Is windowed modus dan niet veel praktischer?

[ Voor 14% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 26-04-2017 15:00 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Señor Sjon schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:45:
[...]

Ja, waarom zou dat niet zo zijn?
Misschien heeft de EU een handelsverdrag met Z-Korea maar niet met de VS. De Duitse Ebay rekent in ieder geval geen importkosten in de totaalprijs vanuit Z-Korea maar wel vanuit de VS, maar ik vertrouw het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:37
Tot in hoeverre verwachten jullie de komende 2-3 maanden nog nieuwe widescreens op de markt?

Zit zelf te kijken naar een 2560x1080 144hz scherm, budget rond de 500/550

Meest interessante nu is pricewatch: LG 34UC79G-B Zwart

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 01-05-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Geen idee. Het enige scherm dat wat aan mijn eisen voldoet is de pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart maar qua design vindt ik 'um so-so.

Maar qua specs wel behoorlijk goed. 100HZ refresh rate, FreeSync, 3440x1440 resolutie. Curve en 34". Maar dat het scherm niet te verstellen is qua hoogte etc is absurd.

Maar goed, ik hoef die keuze pas te maken wanneer Vega verkocht wordt. Dus hopelijk gebeurd er nog wat leuks in mei/juni qua schermen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:33
Ontzettend jammer dat die Asus Designo schermen nooit in hoogte verstelbaar zijn. Wilde vroeger altijd al zo'n 24 inch scherm, toen een 27 en toen een 34.. Alle drie niet in hoogte verstelbaar. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mprkooij schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:46:
Ontzettend jammer dat die Asus Designo schermen nooit in hoogte verstelbaar zijn. Wilde vroeger altijd al zo'n 24 inch scherm, toen een 27 en toen een 34.. Alle drie niet in hoogte verstelbaar. Helaas.
Ja dat snap ik ook niet. En ze zijn ook altijd veel te laag. Wat denken ze precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
Ik heb de monitor gewoon zelf wat omhoog gezet. Ik moet eerlijk zeggen dat dat inderdaad handiger had gekund. Gebrek aan hoogteverstelling is echter wat mij betreft geen showstopper. Ik heb er nu een paar boeken onder gezet die ik anders onder mijn tweede monitor had liggen (had hiervoor een 27 en een 22 inch naast elkaar staan waarbij de 22 inch ook niet in hoogte verstelbaar was). Aangezien ik een Samsung S7 telefoon heb (en een google Nexus 2013 tablet) heb ik heel veel plezier van de IQ lader in de voet.

[ Voor 14% gewijzigd door canth op 01-05-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is toch zonde als je een mooie, strakke monitor hebt, die ook nog eens niet goedkoop was (ze zijn gauw 500+ euro) en dat je er dan oude schoolboeken onder moet leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:30:
Het is toch zonde als je een mooie, strakke monitor hebt, die ook nog eens niet goedkoop was (ze zijn gauw 500+ euro) en dat je er dan oude schoolboeken onder moet leggen
Model waar we het over hebben is ~900 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-07 21:12
Ik zit ook al een tijd te kijken naar een mooi Ultrawide scherm, maar vind het toch verdomd lastig allemaal. Zal hem gebruiken voor gaming, af en toe productiviteit en photo editing (enthusiast).

De belangrijkste kandidaten zijn:
- LG 34UC88B - Prachtig scherm, 75hz Freesync, IPS, maar wel hoge input lag en lees veel klachten over ghosting en burn-in die me afschrikken
- Samsung CF791 - Een stuk duurder maar daarvoor wel 100hz Freesync en een VA paneel met zeer goede kleurweergave. Hierover lees ik weer last van flickering en wazige tekst

Andere vallen al snel af, de Dells met 60hz scherm en input lag, Asus Designo zonder VESA mount...

Zijn er eigenlijk plekken in NL waar ze een aantal van die schermen hebben staan zodat je eens kan kijken? Ik zie er soms bij de Mediamarkt een staan maar niet verschillende naast elkaar (met verschillende paneel typen).

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mijn 34" is wel in de hoogte verstelbaar, maar ik heb hem aan de muur gehangen. Geen last van trillen of wiebelen als ik tegen het buro stoot en de ideale hoogte realiseerbaar. Niet iedereen kan het doen (buro niet tegen muur) maar er bestaan ook beugels voor aan het buro vast te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 01-05-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Mr Ton schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:22:
Ik zit ook al een tijd te kijken naar een mooi Ultrawide scherm, maar vind het toch verdomd lastig allemaal. Zal hem gebruiken voor gaming, af en toe productiviteit en photo editing (enthusiast).

- LG 34UC88B - Prachtig scherm, 75hz Freesync, IPS, maar wel hoge input lag en lees veel klachten over ghosting en burn-in die me afschrikken
- Samsung CF791 - Een stuk duurder maar daarvoor wel 100hz Freesync en een VA paneel met zeer goede kleurweergave. Hierover lees ik weer last van flickering en wazige tekst

Andere vallen al snel af, de Dells met 60hz scherm en input lag, Asus Designo zonder VESA mount...

Zijn er eigenlijk plekken in NL waar ze een aantal van die schermen hebben staan zodat je eens kan kijken? Ik zie er soms bij de Mediamarkt een staan maar niet verschillende naast elkaar (met verschillende paneel typen).
De Asus heeft ook last van flickeren met freesync (maar minder dan de Samsung?) en inderdaad veel te duur.
Ik wacht ook nog op Vega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
418O2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:50:
Tot in hoeverre verwachten jullie de komende 2-3 maanden nog nieuwe widescreens op de markt?

Zit zelf te kijken naar een 2560x1080 144hz scherm, budget rond de 500/550

Meest interessante nu is pricewatch: LG 34UC79G-B Zwart
En deze besteld. Er zijn in die prijscategorie weinig anderen. Alleen de BenQ, maar die heeft geen freesync. Vanavond moet hij er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 17:23
Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe monitor. Momenteel heb ik een pricewatch: Asus VG248QE Zwart in combinatie met een GTX970, voornamelijk voor gaming (samen met een basic 4:3 schermpje als 2de monitor).
Een ultrawide zou dus een grote stap zijn (24'' -> 30''+). Ik zit momenteel te kijken naar iets als:
pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart

Maar nu twijfel ik nog. Ultrawide ziet er goed uit, maar een "normale" 4K ook. Voordeel van 4K is dan weer dat desnoods over kan schakelen naar 1080p als een spel te zwaar is. Nu kan ik wel gokken welk advies ik zou krijgen in een ultrawide topic, maar goed :+. De AOC ziet er goed uit (100hz, g-sync, 35'', UWQHD) maar een multimonitor setup met een 4K en 1080p scherm ook wel, vooral omdat het indelen van de schermen me dan makkelijker lijkt. Maar voor gamen is een enkele ultrawide wel leuk.

Iemand voor hetzelfde "dilemma" gestaan en wat voor keuze is het geworden?

TL;DR: 1080p -> 4K of UWQHD als main monitor voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
UWQHD 3440x1440 ! 4k is veel te veeleisend en ik denk (en hoor vaak) dat ultrawide nog meer immersive is dan 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 17:23
Klopt, maar voor de grafisch intense spellen kun je dan simpel terugschakelen naar 1080p. Zo'n scherm zal bij mij wel een aantal videokaarten overleven, waardoor ik nu dus twijfel. Ik neig iig wel meer naar de ultrawide..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Als bezitter van een X34A van Acer heb ik natuurlijk geen objectieve mening, maar persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van Ultrawide dan van 4k. op 34"/35" is de resolutie hoog genoeg om een scherp plaatje weer te geven (gelijk aan 27" 1440p) zonder scaling nodig te hebben.

Verder is gamen en films kijken (mits de beeldverhouding ondersteund wordt) naar mijn mening een stuk gaver doordat je meer het gevoel hebt 'in' je game/film te zitten.

Het is helaas wel een stuk lastiger om te spelen op een lagere resolutie en ik weet uit ervaring dat een 3440x1440 niet eenvoudig is aan te sturen. Mijn GTX980 moest echt wel flink terug qua settings in de meeste games en mijn huidige GTX 1080Ti kan het allemaal precies aan op ultra met nog wat AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 21:37
mprkooij schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:46:
Ik heb zoiets gekocht voor mijn widescreen LG:
http://www.ebay.co.uk/itm/232306696926

Kan ik mooi heb verstellen en heb ik meer plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik speel dan nauwelijks FPS e.d. en heb een GTX970, maar waardoor ervaren jullie dan problemen met 'flink terugschroeven'? AA e.d. hebben toch al minder zin op die hoge resoluties? Dat zijn vaak resourcehoggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:13:
Ik speel dan nauwelijks FPS e.d. en heb een GTX970, maar waardoor ervaren jullie dan problemen met 'flink terugschroeven'? AA e.d. hebben toch al minder zin op die hoge resoluties? Dat zijn vaak resourcehoggers.
Het spel zal niet direct onspeelbaar worden, maar ook zonder AA, zal 'high' op 60fps in de meeste games al pittig worden en 'ultra' vrijwel niet te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 27-07 18:38
Señor Sjon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:13:
Ik denk inderdaad dat je op die resolutie echt problemen krijgt met je GTX970.
Het is gewoon zonde om te investeren in een scherm om vervolgens alle spellen op medium te moeten spelen
Tenzij je van plan bent om binnenkort ook je videokaart te upgraden naar minimaal een GTX1080..

Ik heb zelf een LG 29" scherm, 2560x1080 en met mijn oude GTX970 liepen de spellen op ultra ongeveer op 50~60 fps

[ Voor 24% gewijzigd door Equazor_ op 03-05-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor Total War en andere RTSen een prime framerate. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 27-07 18:38
Señor Sjon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:20:
Voor Total War en andere RTSen een prime framerate. ;)
Klopt, alleen ik speel op 2560x1080 en niet op 3440x1440 waar je het zelf over had :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik speel soms op 5760x1080 en vind het alleszins acceptabel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Mr Ton schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:22:

Heb je met dat VA paneel van de Samsung niet een vrij beperkte sweet spot qua kleur- & zwartweergaves, iets wat met een dergelijk groot scherm des te opvallender wordt? Is dat dan wel wenselijk als enthusiast fotograaf?
Ik ben o.a. om die reden voor een Dell U3415W gegaan die een enorme kijkhoek heeft (IPS) en vanuit de fabriek al perfect gekalibreerd is.
Voor gamen is die iets minder geschikt, maar bij mij ligt de balans iets meer naar productiviteit & photo editing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:27:
[...]

Heb je met dat VA paneel van de Samsung niet een vrij beperkte sweet spot qua kleur- & zwartweergaves, iets wat met een dergelijk groot scherm des te opvallender wordt? Is dat dan wel wenselijk als enthusiast fotograaf?
Ik ben o.a. om die reden voor een Dell U3415W gegaan die een enorme kijkhoek heeft (IPS) en vanuit de fabriek al perfect gekalibreerd is.
Voor gamen is die iets minder geschikt, maar bij mij ligt de balans iets meer naar productiviteit & photo editing.
Daarom wil ik dus het liefst de schermen bekijken want ik lees zo'n verschillende verhalen over de kleurweergave en kijkhoeken dat ik het eigenlijk met eigen ogen moet ervaren. Ik zit er praktisch altijd alleen voor, dus altijd in de sweet spot, en ook de CF971 kun je enorm goed kalibreren en heeft een zeer goede kleurweergave (in de sweet spot).

Desondanks neig ik nu naar de LG toe. Scheelt bijna 250 euro, IPS paneel wat tot 75hz gaat met een eventuele Vega kaart, zeer sterke kleurweergave, etc. Wat minder voor gaming dankzij de input lag maar dat neem ik dan maar voor lief.

De LG heeft trouwens hetzelfde paneel als de 3517W van Dell, dus een LG paneel dat een generatie nieuwer is dan die uit de 3415W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Mr Ton schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Daarom wil ik dus het liefst de schermen bekijken want ik lees zo'n verschillende verhalen over de kleurweergave en kijkhoeken dat ik het eigenlijk met eigen ogen moet ervaren. Ik zit er praktisch altijd alleen voor, dus altijd in de sweet spot, en ook de CF971 kun je enorm goed kalibreren en heeft een zeer goede kleurweergave (in de sweet spot).
Snap ik dat je in een winkel wil gaan kijken.
Maar wat je verder schrijft was precies m'n punt. Er "alleen voor zitten" is irrelevant, omdat het scherm zo breed is, valt volgens mij nooit de hele breedte in je sweet spot; tenzij je er een paar meter van gaat zitten....
Een "goede kleurweergave ..... in de sweet spot" vind ik dan ook maar een bedenkelijk "pluspunt", want wat ben je daar nu mee? ;)

Voorbeeld VA paneel: http://toastyx.net/2333t-mountain.jpg
Voorbeeld IPS paneel: http://toastyx.net/ea231wmi-mountain.jpg
Hier zie je al dat het VA paneel niet uniform is. Wat is hier nu de "echte" zwartwaarde? Die vlak voor je, of die naar de rand toe? Hoe calibreer je zo'n scherm dus?

Komende van een TN paneel was die IPS van de Dell dan wel een verademing. Ongeacht hoe ik ervoor ga zitten/hangen, het ziet er altijd hetzelfde uit en ik ben er nu veel geruster in dat ik een foto "juist" beoordeel :)

Nu, kan goed zijn dat die Samsung die je vermeldt een pak beter is dan die foto, maar ik wou m'n scepticisme delen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 03-05-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:19:
[...]

Snap ik dat je in een winkel wil gaan kijken.
Maar wat je verder schrijft was precies m'n punt. Er "alleen voor zitten" is irrelevant, omdat het scherm zo breed is, valt volgens mij nooit de hele breedte in je sweet spot; tenzij je er een paar meter van gaat zitten....
Een "goede kleurweergave ..... in de sweet spot" vind ik dan ook maar een bedenkelijk "pluspunt", want wat ben je daar nu mee? ;)

Voorbeeld VA paneel: http://toastyx.net/2333t-mountain.jpg
Voorbeeld IPS paneel: http://toastyx.net/ea231wmi-mountain.jpg
Hier zie je al dat het VA paneel niet uniform is. Wat is hier nu de "echte" zwartwaarde? Die vlak voor je, of die naar de rand toe? Hoe calibreer je zo'n scherm dus?

Komende van een TN paneel was die IPS van de Dell dan wel een verademing. Ongeacht hoe ik ervoor ga zitten/hangen, het ziet er altijd hetzelfde uit en ik ben er nu veel geruster in dat ik een foto "juist" beoordeel :)

Nu, kan goed zijn dat die Samsung die je vermeldt een pak beter is dan die foto, maar ik wou m'n scepticisme delen :)
Yes zeker waar. Ik denk/hoop dat de 1000E Samsung wel wat beter is dan de VA op die foto, en de curve helpt in dit geval natuurlijk ook. Maar dit brengt me wel nog dichter naar de LG toe. Ik denk dat ik mn keuze wel snel kan maken nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mr Ton schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:39:
[...]

Yes zeker waar. Ik denk/hoop dat de 1000E Samsung wel wat beter is dan de VA op die foto, en de curve helpt in dit geval natuurlijk ook. Maar dit brengt me wel nog dichter naar de LG toe. Ik denk dat ik mn keuze wel snel kan maken nu. ;)
Ik heb de samsung nu een paar weken en erg tevreden mee. Voor mij was het design van het scherm zelf ook een factor in de keuze. Kleuren zijn super (uiteraard zie je vanaf hoeken kleuren vervagen maar ik zit er toch recht voor) en geen flickering issues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-07 00:13
Expirimentje: Met mijn LG-25UM57-P heb ik gebrobeerd om Freesync werkend te krijgen met mijn RX480. Dat lukte helaas niet, maar ik kon de monitor wel overklokken tot 72 Hz. En toen koen ik Freesync wél werkend krijgen tussen 60-72 Hertz om de één of andere reden. Ik heb de Freesync demo gedraaid en het werkte. Alleen toen ik mijn PC opnieuw opstartte werkte Freesync nog steeds maar was de monitor in de Radeon-driver 60 Hz, en in Windows 72 Hz en crashte de Freesync-demo na tien seconden of als ik de framerate aanpaste... het lijkt er dus op dat het wel mogelijk moet zijn om Freesync te laten werken, maar dat er ergens een softwarematige restrictie zit. Of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

In de Media Markt naar gekeken ik vind het verschrikkelijk breed dat ultra wide en te small van onder naar boven, maar een 27inch 16/9 gehaald

[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 03-05-2017 22:24 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb nu een paar uur gespeeld, CS:GO (heel even), BF1 (uur of 2) en Wildlands (ook 2 uur). Deels met een maat.

Ben echt heel tevreden over het scherm (LG 34UC79G voor de duidelijkheid). Het is zo immersive, zo groots. Ik ben happy :)

Stuur hem aan met deze setup en die trekt het meer dan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Dag Tweakerts!

Naar aanleiding van het lezen van veel positieve reviews en een scherpe prijs heb ik de BenQ XR3501 vorige week gekocht.

https://nl.hardware.info/...ew-ultieme-gaming-monitor

Nu voldoet deze monitor aan bijna al mijn eisen. Ik wil zo veel mogelijk beeldjes per seconde, in plaats van lagere frames met een hogere resolutie van een ander (prijziger) scherm.

Met mijn GTX 1070 lukt dit aardig. De games die ik speel, zit ik tussen medium - ultra tussen de 70 - 120 fps. Zelfs The Division loopt op medium / high settings op 90 - 110 fps, dus dat is prima voor mij.

Toch heb ik veel last van Ghosting (wellicht dat ik een zeurkous ben in deze). Ik stoor mij er in ieder geval zo aan dat ik de monitor ga retourneren.

Mijn vragen, hopelijk hebben jullie een antwoord :)

- Verwacht ik teveel van een widescreem scherm, ongeacht resolutie (Ghosting)?

- Stel ik ga voor de Acer Predator X34A of Asus ROG Swift PG348Q, ga ik de ghosting dan ook nog merken?

- Gaat G-Sync bij deze hogere resolutie mij genoeg compenseren voor het verlies van frames met mijn GTX 1070? Als ik hierdoor de graphic setting iets moet terug schroeven geen probleem - komt met de tijd vast wel een andere kaart.

Bedankt voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dutchjoy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:05:
Voor de duidelijkheid: je verstaat onder ghosting het fenomeen waar het beeld niet snel genoeg scherp en accuraat wordt getoond bij snelle bewegingen, waardoor je een soort sluier-effect krijgt toch ? Motion blur en andere software fratsen staan ook uit ?

Dat zou niet mogen op een hoge-frequentie scherm. Het heeft sowieso niets te maken met een widescreen of ultra-widescreen scherm, maar met type paneel. Ik heb zelf een IPS paneel met 75Hz en daar merk ik het nog niet eens, terwijl ik het op een scherm op werk wel ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb zelf bewust voor de LG gekozen omdat die wel freesync heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
Phuncz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:57:
[...]

Voor de duidelijkheid: je verstaat onder ghosting het fenomeen waar het beeld niet snel genoeg scherp en accuraat wordt getoond bij snelle bewegingen, waardoor je een soort sluier-effect krijgt toch ? Motion blur en andere software fratsen staan ook uit ?

Dat zou niet mogen op een hoge-frequentie scherm. Het heeft sowieso niets te maken met een widescreen of ultra-widescreen scherm, maar met type paneel. Ik heb zelf een IPS paneel met 75Hz en daar merk ik het nog niet eens, terwijl ik het op een scherm op werk wel ervaar.
Yes, het 'sluier effect'. Mijn andere 144hz iiyama heeft daar geen last van. Deze genoemde monitor die ik gekocht heb, heeft geen anti-blur optie.
418O2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:57:
Ik heb zelf bewust voor de LG gekozen omdat die wel freesync heeft.
Ik had een ATi R9 270 voor mijn GTX 1070. ATi blijft wat achter, misschien dat ze bij de volgende generatie weer interessant zijn. Freesync heb ik dus niet veel aan...

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchjoy op 04-05-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dutchjoy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Yes, het 'sluier effect'. Mijn andere 144hz iiyama heeft daar geen last van. Deze genoemde monitor die ik gekocht heb, heeft geen anti-blur optie.

[...]

Ik had een ATi R9 270 voor mijn GTX 1070. ATi blijft wat achter, misschien dat ze bij de volgende generatie weer interessant zijn. Freesync heb ik dus niet veel aan...
Doelde op het feit dat je dan minder tearing/ghosting hebt. Dus in jou geval zou G-Sync het wel verbeteren gok ik. Maar G-Sync schermen zijn vaak weer wat duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 21:37
Dutchjoy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:05:
Dag Tweakerts!

- Stel ik ga voor de Acer Predator X34A of Asus ROG Swift PG348Q, ga ik de ghosting dan ook nog merken?
- Gaat G-Sync bij deze hogere resolutie mij genoeg compenseren voor het verlies van frames met mijn GTX 1070? Als ik hierdoor de graphic setting iets moet terug schroeven geen probleem - komt met de tijd vast wel een andere kaart.
Ik zelf heb een een widescreen zonder freesync of gsync gehad en dat heeft alleen maar nadelen (ghosting).
Het is beter om toch iets meer te betalen zodat je zeker bent.
Verder opteer ik voor zo'n grote screensize voor een grotere resolutie en de settings wat minder draaien.
Want op 35" 2560x1080 was voor mij een tegenvaller en dit scherm heb ik teruggestuurd.
3440x1440 gaat perfect met een 1070.. verwacht alleen niet om alle titles op maximum settings te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Net een LG 34UC88-B binnen gekregen en het lijkt alsof er een beschermfolie op zit.
Zit dat er tegenwoordig soms op?

Never mind. Het leek zo omdat de AG laag in de beide bovenhoeken rond loopt in plaats van rechthoekig precies tot in de hoek.
Nu blijft er een heel klein glanzend deel van het scherm te zien. Eerste keer dat ik dat zie.

PS Als ik de 1ste telefonische service van de winkel had gelooft, had ik nu geen AG laag meer 8)7
Blij dat ik nog een 2de keer gebeld heb ter verificatie.

Nu genieten van 21:9 thuis.

[ Voor 64% gewijzigd door Tweaker1234 op 06-05-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
Gister de nieuwe Philips widescreen binnen gekregen.

Het scherm ziet er mooi uit, maar heeft wat build quality problemen. Het plastic sluit op sommige punten niet helemaal mooi aan.
Een groter probleem is het niet goed werken van freesync. Met freesync aan lopen sommige spellen zeer slecht en het geeft in alle games een soort witte flickering.
Het scherm gaat dus weer terug.

Overigens werkt het scherm wel op 100hz.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Zoals verwacht...

Het wachten gaat door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-07 16:13
De LG 34UC79G is vandaag bij Ibood voor EUR 470. Zacht prijsje... Wel 2560 x 1080

http://www.ibood.com/nl/n...e-curved-ips-monitor.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
Dijkhuis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:06:
De LG 34UC79G is vandaag bij Ibood voor EUR 470. Zacht prijsje... Wel 2560 x 1080

http://www.ibood.com/nl/n...e-curved-ips-monitor.html
Verwachte verzenddatum: 24 mei 2017

... En terugsturen kan tot 4 weken duren voor je je centen terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Laatst online: 21:21
Afgelopen week heb ik de Samsung C34F791WQU - Curved QHD Monitor binnen gekregen. Ik vind het echt wel goed werken maar heb veel last van licht reflecties in het scherm van lichtinval achter mij. Doordat ik dit met beide ogen anders zie heb ik mijn ogen snel vermoeid. Hiervoor zorg ik nu dat ik de kamer iets donkerder maak en dan gaat het goed.

Tevens is de steun van het samsung paneel redelijk groot waardoor ik weinig ruimte heb om mijn toetsenbord te plaatsen.

Ik zit er aan te denken om als alternatief de LG 38UC99-W te bestellen en dan te kijken met welk scherm ik het beste kan werken.

Wat is jullie ervaring met deze schermen?

Ik zit veel op internet en speel zo nu en dan GTA5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 16:22
Hoe groter het scherm, des te vermoeiender voor je ogen. Ik zou er niet aan gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Laatst online: 27-07 10:16
MadDogMcCree schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 02:20:
Hoe groter het scherm, des te vermoeiender voor je ogen. Ik zou er niet aan gaan beginnen.
Oh? Ik heb nergens last van, daarbij hoef ik nu minder to focussen op dingen omdat ik het gewoon beter zie. Mijn game prestaties zijn er op vooruit gegaan. Ik ga nooit meer kleiner dan 34 inch ultrawide 3440x1440

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MadDogMcCree schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 02:20:
Tja. Met zulke informatie zit je hier niet helemaal in het juiste topic ;).

Duurt allemaal maar lang met de Vega en monitor ontwikkeling! Hoop dat er in juli nog wat interessante dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
A87 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:22:
In de Media Markt naar gekeken ik vind het verschrikkelijk breed dat ultra wide en te small van onder naar boven, maar een 27inch 16/9 gehaald
Beetje vreemde redenering. Een 27" 16:9 is gewoon even hoog als een 34" 21:9 :) https://i.imgur.com/kmo2Wwu.jpg
Je mist nu gewoon een hoop ruimte in de breedte, en een imo aangenamere game-ervaring.

Misschien heb je het over office-werk, of browsen. Als je dat full-screen doet zoals je heel vaak op een 27" 16:9 zou doen, heb je idd een hoop zinloze whitespace aan de zijkanten en het gevoel (en louter het gevoel) dat het scherm niet hoog genoeg is. Echter werk ik, en volgens mij de meeste mensen, bij dergelijke taken op een 21:9 nooit meer full-screen, maar altijd met een 50/50, 33/33/33 of 33/66 split, alsof je 2 schermen hebt.
Een 50/50 split op een 16:9 vind ik daarentegen toch te krap.
silvester6 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:48:
Tevens is de steun van het samsung paneel redelijk groot waardoor ik weinig ruimte heb om mijn toetsenbord te plaatsen.

Ik zit er aan te denken om als alternatief de LG 38UC99-W te bestellen en dan te kijken met welk scherm ik het beste kan werken.
Zit jij dan niet heel dicht op je scherm als daar al je toetsenbord staat?
Iig: waarom geen arm kopen? Zoals de Ergotron MX: https://hardforum.com/thr...ll-u3415w.1801170/page-32 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

(klein stukje naar beneden scrollen voor screenshots)

HWi had woensdag een item over de ASUS MX34VQ.

Dit is een 3440x1440 100Hz Frysync scherm.
Nu vroeg ik mij af, is dit paneel nu niet hetzelfde is als de AOC AG352UCG, maar dan met G-Sync?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
MrVegeta schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:42:
[...]

Tja. Met zulke informatie zit je hier niet helemaal in het juiste topic ;).
Niet? Hij heeft erg snel vermoeide ogen, ga je nóg groter met je scherm, gebeurt er alleen maar meer op je netvlies. Ga maar eens heel wat dichter op je scherm zitten, dat is verre van comfortabel. Daarmee wil ik niet zeggen dat de 38" een slechte monitor voor eenieder is, verre van, maar in zijn geval zou ik er niet aan beginnen.

@dstyle_nl dat jij er geen last van hebt, wil niet zeggen dat een ander met slechte ogen dat niet heeft en laat dat nu net het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Laatst online: 27-07 10:16
MadDogMcCree schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:40:
[...]
@dstyle_nl dat jij er geen last van hebt, wil niet zeggen dat een ander met slechte ogen dat niet heeft en laat dat nu net het probleem zijn.
Dat jij er wel last van hebt wil niet zeggen dat iedereen daar last van heeft. Dit gaat nergens over...

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
dstyle_nl schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Dat jij er wel last van hebt wil niet zeggen dat iedereen daar last van heeft. Dit gaat nergens over...
Ik zeg toch helemaal niet dat ik er last van heb :') Ik heb zelf ook een 21:9 34" scherm.. Volgens mij heb je niet door dat ik reageer op silvester6 zijn probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door MadDogMcCree op 19-05-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:48
Wat gebruikt iedereen eigenlijk om zijn screens te splitten? Ik zit wel eens te kijken naar fatsoenlijke split software.
Zie vaak de Acer GridViste voorbijkomen, maar kan daar geen download links van vinden. Zit af en toe dat ik wel 16:9 een game wil doen en ernaast een stream ofzo klein aan wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Suicyder schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:16:
Wat gebruikt iedereen eigenlijk om zijn screens te splitten? Ik zit wel eens te kijken naar fatsoenlijke split software.
Zie vaak de Acer GridViste voorbijkomen, maar kan daar geen download links van vinden. Zit af en toe dat ik wel 16:9 een game wil doen en ernaast een stream ofzo klein aan wil zetten.
Ik gebruik gewoon de windows tools vooralsnog. Vensters op de halve breedte vind ik genoeg (Windows+Arrows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik gebruik Dell Display Manager, maar helaas worden enkel Dell Ultrasharp's ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
M'n eigen AutoHotkey scriptje: Buzz_Fuzz in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Laatst online: 21:21
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Zit jij dan niet heel dicht op je scherm als daar al je toetsenbord staat?
Iig: waarom geen arm kopen? Zoals de Ergotron MX: https://hardforum.com/thr...ll-u3415w.1801170/page-32 :9~
Ik zit er op dit moment wel redelijk dicht op doordat ik tijdelijk een klein bureau heb. ik zit als alternatief ook aan een arm te denken en zijn er al vanaf 20-150 euro afhankelijk van wat ik dan wil. Maar voor deze meer investering kan ik dan ook weer die 38" kopen. Is wel een hogere resolutie en meer ruimte op bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Vandaag in HWI een review van de Dell UltraSharp U3417W.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordpinda
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-08-2020
Ik zit te twijfelen om een acer 34a met een gtx 1070 te kopen (1080 te duur en wil gewoon zeker weten dat ik een goede monitor heb die lang meegaat). Zoals u al raadt komt de twijfel voort uit het feit dat dit toch wel belachelijk duur is.
De afweging om hem toch te kopen is dat als ik er geld aan uit geef, wil ik zeker weten dat het ook goed is.

Of zou ik beter een freesync monitor kunnen kopen en wachten op de nieuwe AMD Vega videokaart?

Ik heb er zelf nul verstand van en ben een casual gamer (paar uur per week), maar wil toch wel heel graag witcher 3 op high of max kunnen spelen (liefst met free-sync of G-sync).

Verder heb ik mij zinnen gezet op een ultrawide voor multitasking en dus productiviteits verhoging.

Wat zijn jullie tips? Is het waard om voor de acer x34A te gaan? Of een freesync? Kan ik misschien beter wachten tot de amd vega en acer x34p uitzijn? (hopelijk lagere prijzen)

Alvast bedankt! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Lordpinda op 24-05-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Ik zou nog eventjes wachen op een Vega kaart, en dan een Freesync Ultrawide kopen. Zoals de pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart, dan bespaar je ook een stuk op de monitor zonder grote nadelen te hebben tegenover de X34A. The Witcher 3 is trouwens een erg zwaar spel (http://media.gamersnexus....nchmark-witcher-ultra.png), maar high moet wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

wouterg00 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 00:54:
Ik zou nog eventjes wachen op een Vega kaart
Eerst komen de PROF(markt) vega kaarten. Het was;; even wachten;;, een half jaar geleden.
Kan zomaar 3 maanden duren nog.

[ Voor 17% gewijzigd door A87 op 26-05-2017 13:42 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Eind juni komen consumenten kaarten waarschijnlijk. Dat is dus nog een maandje, en dan kan je €300 op je monitor besparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Laatst online: 19-07 22:23
Ben sinds kort ook blije eigenaar van een Ultrawide scherm. Kostte wat, maar wat is het mooi! En met een 1080, kan ik games alsnog ultra/high spelen :) pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernkopper
  • Laatst online: 14-05 14:20
Rikkert. schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:11:
Ben sinds kort ook blije eigenaar van een Ultrawide scherm. Kostte wat, maar wat is het mooi! En met een 1080, kan ik games alsnog ultra/high spelen :) pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart
Ik heb sinds kort dezelfde monitor, ben er echt uiterst tevreden mee! Heb ook een uiterst goed scherm te pakken volgens mij, want heb geen last van IPS glow of andere problemen.

Mijn GTX 980 en i5 3570K op standaard clock hebben het er wel een beetje zwaar mee... Zijn er hier mensen die die scherm hebben icm met een GTX 1080ti? En zo ja, hoe speelt dat? Ik ga waarschijnlijk binnenkort een nieuw beestje bouwen en ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met deze combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een 1080ti trekt dat vast makkelijk. Ik merk wel dat een rx480 op zijn tenen loopt op 2560x1080, tenzij je de instellingen omlaag zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernkopper
Ja ik ging er vanuit dat het draaiende houden van dat scherm met een GTX 1080ti wel moest lukken. Ik wil alleen graag op Ultra rond de 100fps vast kunnen houden ivm de 100hz refresh, misschien had ik even wat specifieker moeten zijn 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
@Melleparra dat ligt maar net aan de games die je gaat spelen. Met een game als bijvoorbeeld Ghost Recon Wildlands gaat dat nooit lukken. Maar ik zou me eerlijk gezegd niet zo focussen op die 100fps. G-Sync is er juist om variabele framerate op te vangen. Het verschil tussen 80 en 100fps valt amper op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernkopper
@MadDogMcCree Ja precies. Maar door de bank genomen moet zo'n 1080 ti dat scherm dus prima draaiende kunnen houden. Dankjewel voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
Naja, dacht ik dat ik eruit was, de Acer Z35P. Native 100hz, Gsync. 'Okay' prijs.

https://nl.hardware.info/...440-200-hz-g-sync-monitor

Toch maar weer wachten? Wat zal het worden, Q1 / Q2 volgend jaar, € 2000,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicky83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03 18:27
Goedenavond ik ben aan het kijken naar een ultrawide scherm 34inch ik zal dit scherm gaan gebruiken voor wat gamen football manager, assetto corsa, verder voor fotobewerking Lightroom, en verder surfen op het web en mail.
Zijn er hier mensen die ook ultrawide monitoren gebruiken voor Lightroom en wat zijn de ervaringen?
De Dell u3417w lijkt me wel wat iemand nog andere suggesties?

Mvg
Nicky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
Voor mensen die op zoek zijn naar een UW display. Op ibood vandaag een LG 1440 panel in de aanbieding. Ik heb geen idee of het een goed scherm is (34UB88), maar de prijs ziet er alleszins redelijk uit..

http://nl-nl.forum.ibood....awide-qhd-monitor-34ub88/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-07 18:23
Voor het formaat en de resolutie is dat best een prijsbreker te noemen. Ik zou namelijk graag mijn 29" UW vervangen voor een 34", omdat 1080 pixels in de hoogte mij eigenlijk te weinig is office zaken. Alleen heeft die 29" UW mij een klein jaartje geleden slechts €340,- gekost terwijl een een 34" op 1440p nog altijd 2.5 maal zoveel kost.

Echter, voor wat ik kan zien is het slechts een 60Hz paneel, en in tegenstelling tot wat de productpagina op iBood stelt, valt er bij LG niks te lezen over het ondersteunen van FreeSync. Daarmee valt het scherm voor mij af. Mijn 29" heb ik namelijk op kunnen rekken van 40-75 naar een range van 32-80.

Als gamer zou ik even goed overwegen en nalezen of dit het scherm is wat je wilt. Als je graag een zakelijk UW scherm wilt en de gaming features er minder toe doen, dan is het nu al een goede deal.

Datablad van het scherm (Duits): http://www.lg.com/de/support/products/documents/34UB88-B.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Jammer dat het niet de 34UC88 is, want dan had ik hem gekocht.
Als er niks meer wordt aangekondigt de komende tijd ga ik denk ik toch voor een normaal 1440p scherm.. (1440p144hz, VA). De ultrawides zijn mij te duur gezien de gebreken die elke variant heeft. Plus dat je eigenlijk een 1080ti moet hebben wil je de komende 3 jaar uit de voeten kunnen. Ik wacht nog even op Vega.

Wanneer komt eigenlijk een opvolger van de 34UC88? Deze is al weer een jaar oud.

[ Voor 83% gewijzigd door DoubleYouPee op 06-06-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik denk dat de hdr versies binnenkort wel zullen verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DoubleYouPee schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:32:
Jammer dat het niet de 34UC88 is, want dan had ik hem gekocht.
Als er niks meer wordt aangekondigt de komende tijd ga ik denk ik toch voor een normaal 1440p scherm.. (1440p144hz, VA). De ultrawides zijn mij te duur gezien de gebreken die elke variant heeft. Plus dat je eigenlijk een 1080ti moet hebben wil je de komende 3 jaar uit de voeten kunnen. Ik wacht nog even op Vega.

Wanneer komt eigenlijk een opvolger van de 34UC88? Deze is al weer een jaar oud.
Even is hier wel ~3 maand nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-07 11:42
Cid Highwind schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:19:
Voor het formaat en de resolutie is dat best een prijsbreker te noemen. Ik zou namelijk graag mijn 29" UW vervangen voor een 34", omdat 1080 pixels in de hoogte mij eigenlijk te weinig is office zaken. Alleen heeft die 29" UW mij een klein jaartje geleden slechts €340,- gekost terwijl een een 34" op 1440p nog altijd 2.5 maal zoveel kost.

Echter, voor wat ik kan zien is het slechts een 60Hz paneel, en in tegenstelling tot wat de productpagina op iBood stelt, valt er bij LG niks te lezen over het ondersteunen van FreeSync. Daarmee valt het scherm voor mij af. Mijn 29" heb ik namelijk op kunnen rekken van 40-75 naar een range van 32-80.

Als gamer zou ik even goed overwegen en nalezen of dit het scherm is wat je wilt. Als je graag een zakelijk UW scherm wilt en de gaming features er minder toe doen, dan is het nu al een goede deal.

Datablad van het scherm (Duits): http://www.lg.com/de/support/products/documents/34UB88-B.pdf
Ik heb 'm gisteren bij iBood besteld, inderdaad ook om mijn 2 jaar oude 29" UW te vervangen die maar 1080 pixels hoog is. Het is inderdaad een 60Hz scherm, maar dat is mijn oude LG 29UM65-P ook (nog nooit iets gedaan met FreeSync).
Alleen nu zag ik in de specs dat beeld over HDMI zelfs maar 50Hz is, dat is nu net de poort waarop ik mijn laptop (voor werk) op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorefreak
  • Laatst online: 28-07 14:53
Goedendag allen!

Ik ben langzaam en rustig op zoek naar 3de monitor en in dit geval een 21:9.
op het moment gebruik ik 2 AOC Agon schermen (1 ag241qx en 1 ag241qg)
pricewatch: AOC AGON AG241QG Rood, Zwart
pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart

Nu wil ik op de 21:9 films gaan kijken etc en meer bureaublad ruimte creëren.
Op het moment heb ik er 3 op het oog.

pricewatch: AOC U3477PQU Zwart
pricewatch: LG 34UM95-P Zilver
pricewatch: LG 34UM88-P Zwart

Echter kan ik niet kiezen.

Op het moment heeft de Lg 34um88 toch iets de voorkeur.
Ook omdat die AH-ips is en freesync

Echter ben ik bang dat ik wel het verschil ga zien tussen 60hz en 144hz omdat ze dan letterlijk boven elkaar hangen.

Maar ik wil graag jullie mening weten over welke jullie aanraden.

Ik wil wel voor een ~34inch gaan omdat ik bang ben dat wanneer ik kleiner ga de het scherm een stuk kleiner oogt door de 2 andere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:48
@hardcorefreak
Uuuhm.... sja lastige keuze.

De UM95 is vrijwel niet meer leverbaar.
Keuze tussen de AOC en de UM88 kan ik je niet bij helpen.

Enige waar ik bij kan helpen is mijn ervaring met de 34UM88 vertellen.
Deze is goed te noemen, ik was op zoek naar een vlak 34" 21:9 scherm, omdat ik ook nog wel eens thuis werk en dan AutoCAD en Revit werk goed moet kunnen zien zonder kans op vervormingen. De keuze is eigenlijk een budgetkwestie geweest maar geen spijt van.

Pros:
  • Goede resolutie (1440p hoog is zo heerlijk)
  • Goede kleuren
  • Vlak
  • Strak uiterlijk en in hoogte verstelbaar
Cons
  • 60 Hz, hele snelle shooters zijn iets minder prettig op dit scherm en als je bezig bent met internet/textverwerking niet het scherm op Game settings laten staan. Moet ik er bij zeggen dat een game als BattleField 1 prima gaat en racerij ook!
  • GPU power nodig bij games, ik ben met deze resolutie overgestapt van een RX480 naar een GTX1080 (ja bewust), dus gebruik de Freesync niet meer, de fps was met de RX480 gewoon onvoldoende om lekker te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorefreak
  • Laatst online: 28-07 14:53
@Suicyder

Bedankt voor uw berichtje.
Ik had het vermoeden al dat de um95 al een ouder model is.
Maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk te zijn dat die gelijk "slecht" is.

Ik zal er niet vaak op gamen omdat ik 2 "gaming" schermen voor me neus heb staan.
Dus het word echt voor overige dingen zoals een filmpje kijken en dat soort dingen.
De freesync zal ik op het moment niet gaan gebruiken door de reden dat ik een GTX1070 heb, maar het is wel een stukje "future-proof" weet namelijk niet welke videokaart ik in de toekomst neem :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister heb ik ~2000 euro terug gekregen van de belastingdienst dus ik heb wat geld om uit te geven. Er zijn 2 schermen die beide aan mijn eisen voldoen. Namelijk 100hz refresh rate, freesync en 3440x1440 resolutie.

pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart 876 euro.
pricewatch: Samsung C34F791WQ Wit 937,58 euro.

Ik ben zelf geen fan van Samsung, dus ik neig sowieso meer naar het Asus scherm. De QI charger is een leuke bonus voor mijn Nexus 5 die dat ondersteund. Dat het scherm slecht verstelbaar is doet mij niet zoveel. Is er nog iemand die mij overhaalt om a: een ander scherm te kopen (die nu beschikbaar is) of b: mij aanraad om ~2 maand te wachten op een nieuw scherm. Want ik ga er pas echt op gamen als Vega beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je kan eventueel nog wachten om te zien wat eraan komt, want Vega is misschien nog niet eens beschikbaar over twee maanden, afhankelijk van release en interesse van de mining community.

Op een 3440x1440 scherm kan je echter ook aardig gamen op lagere resoluties zoals 2560x1080 (1:2 aantal pixels) of 1720x720 (1:4 aantal pixels), zou je huidige GPU het probleem zijn.

Samsung is een merk, in mijn ervaring is het beter niet te oordelen op het merk maar op het product. Je geld geef je immers voor het product en niet voor het merk. Ook al ben je geen fan van Samsung als merk, bijvoorbeeld de SSD lijn is over het algemeen zéér goed en ze hebben ook aardige monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Phuncz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:19:
Je kan eventueel nog wachten om te zien wat eraan komt, want Vega is misschien nog niet eens beschikbaar over twee maanden, afhankelijk van release en interesse van de mining community.

Op een 3440x1440 scherm kan je echter ook aardig gamen op lagere resoluties zoals 2560x1080 (1:2 aantal pixels) of 1720x720 (1:4 aantal pixels), zou je huidige GPU het probleem zijn.
We hebben net Computex gehad en daar zijn wel een paar schermen op getoond maar die gaan vast weer ~1500 euro kosten. HDR + 144hz, is vast heel mooi maar ik kom nu van een vrij karig schermpje dus de upgrade naar zo'n Asus scherm is al heel wat. En ik denk niet dat Vega boven de 100 fps zal komen op zo'n hoge resolutie. Ook wil ik het scherm nu gebruiken voor dagelijkse werkzaamheden.
Samsung is een merk, in mijn ervaring is het beter niet te oordelen op het merk maar op het product. Je geld geef je immers voor het product en niet voor het merk. Ook al ben je geen fan van Samsung als merk, bijvoorbeeld de SSD lijn is over het algemeen zéér goed en ze hebben ook aardige monitoren.
Daar heb je gelijk in. Ik heb nu inderdaad een Samsung SSD en zelfs een Samsung scherm dat het na een aantal verhuizingen en veel gesleep nog steeds heel aardig doet. Dus ik zal niet een Samsung niet kiezen als het een beter product is maar de naam Samsung heeft. Maar als 2 producten gelijkwaardig zijn (zoals deze 2 schermen) kies ik liever voor een ander product.

Ik heb mij er nog wat meer in verdiept en de Samsung heeft quantum-dot maar er wordt ook gezegd slechter gebruik van FreeSync.

Al met al denk ik dat het de Asus wel gaat worden :) Zoals met veel hardware kan je blijven wachten maar er is altijd wel iets nieuw op de horizon. Het is alleen jammer dat ie bijna 900 euro kost. 700 euro was het niet eens een twijfel geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 09-06-2017 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 13:39
Zo, vorige week mijn belasting gehad welke 1 op 1 naar een nieuwe monitor is gegaan.
Het is uiteindelijk de AOC AGON AG352UCG geworden.
Prachtig scherm, maar hij bleek te diep te zijn voor mijn bureau om comfortabel mee te werken door een te dikke poot.
Gelijk een goedkope VESA mount gekocht zodat hij dicht op de muur zit, met een fantastisch resultaat :) .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom gekozen voor de AOC AGON AG352UCG? De GSync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Zo mijn bestelling voor de AOC ag352ucg is ook de deur uit. Wordt morgen geleverd. Ben echt benieuwd naar de ervaring van ultrawide aangezien ik tot nu toe alleen maar een hd ready tv heb gebruikt. Mijn 980 TI zal het wel redelijk zwaar krijgen. Maar de monitor gaat wat langer mee dan de gpu. Die zal vervangen worden als volta uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368306

Bij opstarten pc krijg ik telkens de melding dat ik de instellling gebruik van 1280x1024 ipv recommended 3440x1440, als ik naar beeldscherminstellingen ga van windows 10 staat daar gewoon de 3440x1440.
Drivers zijn alle geinstalleerd maar heb mijn twijfels of dat wel goed gaat omdat het zo snel succesvol geinstalleerd aangeeft na een halve seconde al.
Heb de LG 34UM88C, wat doe ik verkeerd, heb 1 keer battlefield 1 super strak qua graphics gezien maar vreemd genoeg schakelt die weer terug naar minder strak zeg maar.

pricewatch: LG 34UM88C Zwart

i5 4670
gtx 780- 3 gb( ook met de gtx 1070 8 gig deze melding, maar deze terug gestuurd)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 368306 op 10-06-2017 12:50 . Reden: edit , 1070 gtx vermelfing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 13:39
MrVegeta schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:51:
Waarom gekozen voor de AOC AGON AG352UCG? De GSync?
De combo gsync, 100hz en 21:9, de laagste prijs voor deze specificaties en goede reviews.
Overigens is hij momenteel 809,10 euro met kortingsbon bij alternate:
https://www.alternate.nl/...duct/1333561?event=search
downing schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:11:
Zo mijn bestelling voor de AOC ag352ucg is ook de deur uit. Wordt morgen geleverd. Ben echt benieuwd naar de ervaring van ultrawide aangezien ik tot nu toe alleen maar een hd ready tv heb gebruikt. Mijn 980 TI zal het wel redelijk zwaar krijgen. Maar de monitor gaat wat langer mee dan de gpu. Die zal vervangen worden als volta uit is.
Ik draai hier zelf met een GTX980, moet zeggen dat het me nog meevalt.
Prey en Rainbox Six Siege gingen wel van high naar medium, maar bijv Heroes of the Storm en the division werken prima op deze resoluties.

Steam

Pagina: 1 ... 6 ... 40 Laatste