Ik wilde graag mijn ervaringen delen, omdat het mij ook heeft geholpen bij het maken van keuzes.
Heb nu ongeveer een half jaar een LG 34UC79G-B. Ben er erg tevreden mee!
Het is een 34 inch 2560x1080 144Hz scherm met freesync, gebruikt icm een R480 4GB.
Ik wilde al een tijdje een 34" ultrawidescreen, en ik was juist op zoek naar een "lagere" resolutie. Enerzijds gezien de range van grafische kaarten die ik meestal koop, anderzijds omdat ik met mijn ogen niet te kleine pictogrammen ed op mijn beeld wil.
LFC heeft hij ook, en laatste eis waar hij aan voldeed: hij is in hoogte in te stellen. Telefoonboeken eronder is echt niet meer van deze tijd.
In een woord: Ideaal.
Iedereen die het ziet is vindt het een prachtscherm en wil m ook. Ik heb zelf geen last van het "pixels tellen" waar ik door sommige verhalen voor vreesde, op de afstand die ik er vandaan zit zal het wellicht juist ook minder een rol spelen. (Pixels kan ik met mijn zicht zien als ik er op =<50cm vanaf ga zitten, meestal zit ik gezien de grootte van het scherm op zo'n 70-80cm afstand) Alleen met jonge/goede ogen zal je het waarschijnlijk zien.
Framerates met BF1 zijn ronduit goed (110+fps met i5 6400, op hele drukke plekken soms dip naar 75fps).
De refreshrate van 144Hz geeft ook echt een gevoel van "smooth" beeld. Althans, er is in elk geval duidelijk verschil tussen 60 en 144Hz als ik de calculator in windows heen en weer sleep als test

.
Kantoorwerk: werkt alsof je twee schermen hebt, links het ene rechts het andere programma. Sterker nog. het is zo breed dat als ik alleen aan het browsen ben ik hem op de helft van mijn scherm zet omdat ik anders teveel met mijn hoofd van links naar rechts moet bewegen.
Backlight bleeding: Ik vind het acceptabel, maar als ik het scherm op zwart zet in een wat donkerder kamer zie ik het wel linksonder. Ik stoor me er niet aan, ook met films (ideaal, dat 21:9 formaat!) geen last van gehad.
Design: hoewel ik hem er niet op heb uitgekozen vind ik dit design best mooi, niet te goedkoop, niet te schreeuwerig, gewoon goed.
Enige fout die ik maakte was de vooringestelde "gaming-instellingen" aan te zetten op het scherm. Zwarte letters op grijze achtergrond gaven een hele lelijke witte pixelachtige verkleuring waardoor ik hem bijna had teruggestuurd. Maar gelukkig had ik snel genoeg door dat dat met instellingen te tunen was
Samenvattend:
+zeer "smooth" gevoel, door waarschijnlijk een combinatie van refreshrate en freesync
+door resolutie zeer hoge FPS te behalen met midrange (R480 4GB) videokaart
+immersie (wat overigens een -punt kan zijn: bij "vliegen" in spellen wordt ik kotsmisselijk, wat ik bij een kleiner scherm niet had)
+ideaal voor kantoorwerk: meerdere applicaties naast elkaar ipv telkens alt-tabben.
+in hoogte in te stellen.
-wat backlight bleeding linksonder, in de praktijk bij dagelijks gebruik niet zichtbaar
-zo breed, dat ik browsen en schrijven alsnog maar op een half scherm doe
-de standaard game-mode is mijn inziens gek ingesteld met lelijk/vertekenend beeld
Hij mag van mij net zoals m'n vorige scherm weer 7 jaar mee