[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik hoor niemand over muurbeugels, zie dat de Ergotec MX 30" zou werken met een 34" scherm echter dat is voor 1 monitor.
Ik zoek een duo (in 1) oplossing voor een Dell U2711 [2] en een Samsung 34" VA [1].
Niemand die 2 schermen gebruikt aan een beugel?

Amazon.com verkoopt een relatief mooie Nycco (nycco253d) 2x30" maar 34 en 27 is wellicht pasbaar te maken.
Amazon.de verkopen Ricoo TS3111 voor 27" dual montage voor 100,- deze is erg mooi echter gaat icm 27" en 34" niet werken. Vindt 100 euro ook wel max voor een duobeugel, zie geen meerwaarde om 300,- voor overprices stands te betalen.
Zag ook nog een IIyama standaard op tweaker die lijkt de Nycco rond 100,- niemand ervaring met deze dingen?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy Oscar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 09:51
Suicyder schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:51:
UltraWide is fijn bij 3D programma's maar daar ga je vooral ook resolutie merken. Ik werk op het werk met 2560x1440 als resolutie, een scherm met 1080 pixels hoogte zou het onwerkbaar maken voor mij.

Tegenwoordig thuis ook, 34" Ultrawide maar dat is ook 1440 pixel hoog :P

Maar met jou budget, doe dan 24" 16:9
Oké! Bedankt voor je reactie! Dan staat m'n keuze vast, dan ga ik gewoon voor de 24" 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Kijk hier nu al een uur of 5 tegen een Samsung S34E790C VA Panel aan en ben niet heel erg onder de indruk.
Inkijkhoeken zijn gewoon slecht te noemen, als ik (ben 1.90) iets rechter op ga zitten of inzak dan vervagen de zwartwaardes of versterken ze. Zeker in games en vooral ARK is het 'snachts niet om aan te zien.
Moet echt van onderaf schuin omhoog kijken wil ik echte zwart waardes zien. Verder is het beeld wel knetterscherp, overdag in ARK zijn de textures erg mooi in native resolutie. Icons zijn veel scherper dan op mijn Dell U2711 (waar ik in 1080p speelde) Zou moeten checken hoeveel verschil het is als ik ook in native resolutie speel op de U2711.

Hij is gecalibreerd met een Spyder 3 dus ik geloof wel dat ik het allemaal goed heb ingesteld.
Heb de Dell ook weer even gecalibreerd en dat ziet er gewoon ff beter uit, wel minder "spetterende" kleuren maar daarop maakt Samsung zijn panelen ook op. Krachtige kleuren, wellicht wat overdreven.

Verder hele mooie monitor, zware metalen voet die redelijk hoog gaat. (nog veel te laag mijns inziens) Maar ophangen is voor mijn een must. Heb de Dell ook weer even op zijn poot gezet, maar dat is helemaal dicht bij de grond.
Geloof niet dat ik hier 700,- voor over heb, blijft een hoop geld en merk dat ik er gewoon niet tevreden mee ben.
Dacht dat de diepe zwartwaarden een meerwaarde zouden zijn, maar ze komen flets over/groenig.
Kan wellicht te maken hebben met een lage witwaarde.
Whitepoint is rond de 5000k met 90cd/m2, heb een donkere kamer met weinig indirect led licht.

Brightness 42
Contrast 50
Sharpness 64
R 31
G 50
B 59
Gamma Mode 2
Magicbright uit/custom
Response Time Standard

Zal er morgen nog eens naar kijken en anders gaat hij retour en proberen we de Dell die eigenlijk mijn 1e keus was. Maar goeie reviews vande Samsung hadden me nieuwschierig gemaakt en hij was gister 699,- en das toch een leuke korting.

hmm..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
Waarom niet de Samsung VA van 2017 ipv 2015? Scheelt geeneens zoveel als je toch veel geld gaat uitgeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik zie geen Samsung van 2017, die witte van 1000,-?
Das altijd nog bijna de helft extra, vind ik een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Bad Brains schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:52:
Ik zie geen Samsung van 2017, die witte van 1000,-?
Das altijd nog bijna de helft extra, vind ik een hoop geld.
Ja die, scheelt 200 euro op pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
DoubleYouPee schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:36:
[...]

Ja die, scheelt 200 euro op pricewatch
Ik heb er 699 voor betaald, de laagste is 984,-.
Vindt ik een niet gering verschil, en na vandaag en nog meer testen ben ik wel klaar met de VA panels van Samsung. Ik heb zwarte blobs op mijn scherm ala (ja een goude ouwe) de Hanss G 28" TN panel.

Zit nu te wachten tot Coolblue weer de Dell op voorraad heeft, want deze gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
De Asus MX34VQ is nu bij verschillende nederlandse webwinkels leverbaar.
Helaas nog geen Azerty :p

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
jorank schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:34:
De Asus MX34VQ is nu bij verschillende nederlandse webwinkels leverbaar.
Helaas nog geen Azerty :p
Erg benieuwd naar ervaringen, en dan vooral naar flicker met freesync, curve, backlight bleeding en kijkhoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
pricewatch: Acer Predator X34A Zwart

900,- Prijsfoutje?

Ah, kleine lettertjes. Dan nog is 200+ euro een hoop geld even over denken...

Nieuw Overige zie de details

Het artikel is nieuw en ongebruikt. De verpakking is beschadigd of geopend, omdat het product bijvoorbeeld in de etalage heeft gestaan. Soms verpakken het dus opnieuw en zit het niet in de originele doos. Resultaat: een heel gunstige prijs! 60-70% van ons assortiment bestaat uit nieuwe producten met een beschadigde verpakking.

Op alle producten geven wij een jaar carry-in garantie. Ook op de gebruikte items! Dus: storingen en defecten binnen een jaar verhelpen wij. Softwarestoringen en gebruikersfouten vallen uitdrukkelijk niet onder deze garantie. Wij geven de garantie, verzending en risico tijdens verzending komen voor jouw rekening.

[ Voor 73% gewijzigd door Bad Brains op 11-03-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Heb zojuist de MX34VQ binnengekregen, wat een ding.. _/-\o_

Mocht iemand iets willen weten, vraag maar raak.

[ Voor 41% gewijzigd door jorank op 15-03-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
jorank schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:32:

Zie 2 posts terug :+ welke monitor had je eerst?

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 15-03-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
DoubleYouPee schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:00:
[...]

Zie 2 posts terug :+ welke monitor had je eerst?
Had eerst deze:
pricewatch: Samsung T27D390EW Zwart

Dus kan moeilijk een eerlijke vergelijking maken.

Freesync kan ik nog niks over vertellen aangezien mijn videokaart(280x) dat niet ondersteund.
Vind de curve fors, maar in de positieve zin van het woord. Je ziet duidelijk dat ie gecurved is als je er voor zit. Al zou ik met dit formaat geen flat willen hebben.

Kijkhoeken zijn goed, tenzij dat als je er echt boven hangt dat de kleuren dan wat wegvallen. Maar daar merk je niks van tijdens gebruik.

Blacklight bleed is heel lichtjes aanwezig links- en rechtsonder. Kan het alleen zien wanneer de omgeving en het scherm compleet donker is. Heb er niks van gemerkt tijdens een film.
Ik wou er een foto van maken maar mijn S7 maakt het 10x zo erg dan het daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

In een review hoorde ik dat het scherm wat te laag staat waardoor die op een stand moest, hoe ervaar jij dat? Ook was ik wel benieuwd naar de base. Op plaatjes ziet die er vrij groot uit, hoe ervaar jij dat?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Altijd ultra-wide overwogen, heb zo een grote collectie oude films die allemaal ultra wide zijn. En irriteer me zo erg aan zwarte balken op een 16:9 tv onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
jorank schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:40:
[...]

Had eerst deze:
pricewatch: Samsung T27D390EW Zwart

Dus kan moeilijk een eerlijke vergelijking maken.

Freesync kan ik nog niks over vertellen aangezien mijn videokaart(280x) dat niet ondersteund.
Vind de curve fors, maar in de positieve zin van het woord. Je ziet duidelijk dat ie gecurved is als je er voor zit. Al zou ik met dit formaat geen flat willen hebben.

Kijkhoeken zijn goed, tenzij dat als je er echt boven hangt dat de kleuren dan wat wegvallen. Maar daar merk je niks van tijdens gebruik.

Blacklight bleed is heel lichtjes aanwezig links- en rechtsonder. Kan het alleen zien wanneer de omgeving en het scherm compleet donker is. Heb er niks van gemerkt tijdens een film.
Ik wou er een foto van maken maar mijn S7 maakt het 10x zo erg dan het daadwerkelijk is.
Hmmzz.. Heb zelf ook een R9 280X. Wacht op Vega..

Ik vind het zelf zo lastig, als ik 800 euro uit ga geven aan een monitor mag hij echt wel perfect zijn. Mijn hele PC was 800 euro..
Ik wil dan niet gezeik hebben met backlightbleeding of flickering bij 50fps freesync ...

Zit zelf de LG34UC88 te overwegen, die is wat minder duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
MrVegeta schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 06:56:
In een review hoorde ik dat het scherm wat te laag staat waardoor die op een stand moest, hoe ervaar jij dat? Ook was ik wel benieuwd naar de base. Op plaatjes ziet die er vrij groot uit, hoe ervaar jij dat?
Ik ben zelf 194cm lang maar ik ervaar er geen hinder van.
Het paneel zelf staat zeg maar z'n 10cm van de grond af, aanzienlijk hoger dan mijn vorige monitor.
Of de base groot is? tsja.. wat is groot? :P
DoubleYouPee schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:55:
[...]

Hmmzz.. Heb zelf ook een R9 280X. Wacht op Vega..

Ik vind het zelf zo lastig, als ik 800 euro uit ga geven aan een monitor mag hij echt wel perfect zijn. Mijn hele PC was 800 euro..
Ik wil dan niet gezeik hebben met backlightbleeding of flickering bij 50fps freesync ...

Zit zelf de LG34UC88 te overwegen, die is wat minder duur
Snap ik heel goed, echter wil ik met het Vega topmodel toch wel meer fps halen dan 50, vandaar dat ik Freesync flickering bij 50 fps geen issue vind.
En backlightbleeding merk je echt niet, tenzij je het gaat zoeken natuurlijk.
En daarnaast is de LG niet heel veel goedkoper maar op papier toch wel wat minder dan de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Eigenlijk het enige verchil is 100hz ipv 75hz. IPS vs VA schijnt toch niet zoveel verschil te maken als ik eerder dacht. En boven de 75fps op 3440x1440 ultra? hm...
Het scheelt 150 euro. Eigenlijk zijn ze allebei te duur.

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleYouPee op 16-03-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomen94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 13:24
Hallo allemaal,

Vraagje vanaf mijn kant. Ik wil binnen afzienbare tijd een ps4 gaan kopen, hier moet alleen een scherm bij. Ik twijfel tussen een tv en een computerscherm, maar denk dat computerscherm handiger is. Nu lijkt me een ultrawide scherm erg mooi om te hebben, is dat aan te raden in combinatie met een ps4? Het scherm waar mijn oog op gevallen is is de LG29UM68.
Daarnaast wil ik hem dan ook aansluiten op mijn macbook air, dit zodat ik thuis een wat groter scherm heb, is dit ook goed te doen?
Als je ideeën of aanpassingen hebt hoor ik het graag, mijn budget is 200-300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 04:54
Weet iemand een winkel te zijn in Zuid / Midden Nederland waar ze ultrawide monitoren hebben? Zit al een half jaar te eye-fucken naar ultrawide monitoren, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een 34 inch puur om te gamen voor in mijn Man-Cave :D. Die ik van horsepower kan voorzien met mijn GTX 1080.

Enige twijfel is VA vs IPS, 1080P 144Hz VS 1440p 100Hz. Heb nu een paar jaar oude 27 inch 1080p 144Hz TN.

Zou er toch wel een aantal willen zien in het echt voordat ik er een bestel.

Groetjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Alphacell op 16-03-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Oomen94 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:48:
Hallo allemaal,

Vraagje vanaf mijn kant. Ik wil binnen afzienbare tijd een ps4 gaan kopen, hier moet alleen een scherm bij. Ik twijfel tussen een tv en een computerscherm, maar denk dat computerscherm handiger is. Nu lijkt me een ultrawide scherm erg mooi om te hebben, is dat aan te raden in combinatie met een ps4? Het scherm waar mijn oog op gevallen is is de LG29UM68.
Daarnaast wil ik hem dan ook aansluiten op mijn macbook air, dit zodat ik thuis een wat groter scherm heb, is dit ook goed te doen?
Als je ideeën of aanpassingen hebt hoor ik het graag, mijn budget is 200-300 euro
Lijkt me niet dat een PS4 (game) 21:9 ondersteund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 19:07
Alphacell schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:00:
Weet iemand een winkel te zijn in Zuid / Midden Nederland waar ze ultrawide monitoren hebben? Zit al een half jaar te eye-fucken naar ultrawide monitoren, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een 34 inch puur om te gamen voor in mijn Man-Cave :D. Die ik van horsepower kan voorzien met mijn GTX 1080.

Enige twijfel is VA vs IPS, 1080P 144Hz VS 1440p 100Hz. Heb nu een paar jaar oude 27 inch 1080p 144Hz TN.

Zou er toch wel een aantal willen zien in het echt voordat ik er een bestel.

Groetjes.
Mijn oplossing was een opmerking van mn vriendin.
"Neem nou gewoon degene die alles heeft wat je wilt anders ga je je alleen maar ergeren aan dingen."
Paar dagen later stond er een Acer Predator X34 O-) en ja ze wist wat dat ding koste.
Moet zeggen, 3440*1440 @ 100hz Gsync IPS . damn.. zeker bij games als RedOut.

Zijn verder weinig winkels die dit soort monitoren hebben staan. Mediamarkt had er een paar maar weer niet de X34 die ik nu heb. Dus alsnog lastig vergelijken.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36

jgj82

Ja, maar = nee

Ik heb mijn xr341ck bij Mediamarkt Venlo meegenomen met een leuke korting. Er stonden ook een paar LG's en deze Acer. Types weet ik niet(meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
LordMithril schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:33:
[...]

"Neem nou gewoon degene die alles heeft wat je wilt anders ga je je alleen maar ergeren aan dingen."
Paar dagen later stond er een Acer Predator X34 O-) en ja ze wist wat dat ding koste.

Zijn verder weinig winkels die dit soort monitoren hebben staan. Mediamarkt had er een paar maar weer niet de X34 die ik nu heb. Dus alsnog lastig vergelijken.
Ja dat is inderdaad zo, ik herken mezelf dat ik me ook zou ergeren als ik inderdaad geld zou besparen en een functie niet heb die ik toch graag gehad zou willen hebben. Probleem is dat er nog steeds een aantal goede modellen overblijven, die alles hebben wat ik wil. :P

Vind die ips glow zo zonde ook bij een monitor die meer als 1000 euro kost... (x34 / rog swift).
Vandaar mijn twijfel ook naar VA ipv IPS 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Alphacell op 18-03-2017 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Volgens https://www.computercentr...266-45-4038986115902.html komt de AOC 4 april eindelijk beschikbaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
Ben aan het wachten tot die uit komt, en dan kiezen tussen die of de predator x34a :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
LordMithril schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:33:
[...]

En zo staat er hier al een 21:9 34" en een 55"' OLED in huis. Geen seconde spijt van... Als je iets koopt met gebreken (waarvan je zelf vindt dat het een gebrek is, een ander ziet het meestal niet) blijf je erover piekeren.

Zelf ook fervent gebruiker van 21:9 scherm. Voor zowel games als browsen ideaal. Alleen bij een FPS shooter vind ik het storender. Ik zie dan te veel details. Racinggames en simgames zijn dan weer een verademing.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ja, vast wel. Even checken of de juiste HDMI (v1.3) of Displayport (v1.2) ondersteund is.

edit: Nevermind. Ik reageer per abuis op een heel oud bericht.

[ Voor 29% gewijzigd door Luckeh op 21-03-2017 17:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Redable roept dat de AOC 29 maart komt:
Nieuwe voorraad verwacht:
Wednesday 29 March 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:39

nimmer

hai :O

heb de AOC inmiddels ge'preordered bij Alternate. Hoop dat ze snel voorraad krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:56
Ik wil een upgrade doen van mijn pc. Inmiddels heb ik de huidige setup al meer dan 5 jaar dus tijd voor een nieuwe. Om (naar verwachting) de GTX 1070 voldoende pixels te gunnen om zijn kracht te laten zien, wil ik mijn 23 inch Samsung monitor ook vervangen. Mijn budget is niet heel ruim bemeten, dus waarschijnlijk kan er nog net een budget 21:9 of 16:9 monitor vanaf:

LG 34UM58-P Zwart: pricewatch: LG 34UM58-P Zwart

Samsung U28E590DS Zilver, Zwart pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart

Voorkeur gaat uit naar 21:9 qua multitasken, alleen de resolutie is aanzienlijk minder, helemaal door de grotere scherm diagonaal. Max 400 á 500 euro wil ik aan het scherm besteden. Of zit er nog wat in de pipeline waardoor het uitstellen van aanschaf loont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wil je echt mooi beeld op je GTX, dan moet je zoeken naar een scherm met G-Sync. Dus nog even doorsparen is dan het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:10
Thinlanet schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:20:
Ik wil een upgrade doen van mijn pc. Inmiddels heb ik de huidige setup al meer dan 5 jaar dus tijd voor een nieuwe. Om (naar verwachting) de GTX 1070 voldoende pixels te gunnen om zijn kracht te laten zien, wil ik mijn 23 inch Samsung monitor ook vervangen. Mijn budget is niet heel ruim bemeten, dus waarschijnlijk kan er nog net een budget 21:9 of 16:9 monitor vanaf:

LG 34UM58-P Zwart: pricewatch: LG 34UM58-P Zwart

Samsung U28E590DS Zilver, Zwart pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart

Voorkeur gaat uit naar 21:9 qua multitasken, alleen de resolutie is aanzienlijk minder, helemaal door de grotere scherm diagonaal. Max 400 á 500 euro wil ik aan het scherm besteden. Of zit er nog wat in de pipeline waardoor het uitstellen van aanschaf loont?
Zou voor dat geld niet aan 21:9 beginnen. Maar gewoon een goed HD scherm kopen of een tweede 23" scherm aanschaffen. Zou voor optie 3 gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:56
Ok, dank voor de suggesties! Mijn huidige monitor kent een max resolutie van 1680 bij 1050, er moet überhaupt iets nieuws voor terug komen. twee 23" schermen worden dan ook een dubbele investering. Gezien ik overigens voornamelijk racegames speel, is een 3 panel opzet nog een optie. Al is mij het niet helder of dat ook op 1 GTX 1070 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb dat op een GTX970. Gaat op zich prima. Alleen ik merk dat Surround support vaak non-existent is of ruk uitgevoerd. Ik ga juist terug van 3 naar 1 scherm. Ik heb mijn pijlen gericht op de AOC 35".

Edit
TFTCentral review online: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/aoc_agon_ag352ucg.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 24-03-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 16:01
nimmer schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:26:
heb de AOC inmiddels ge'preordered bij Alternate. Hoop dat ze snel voorraad krijgen.
Same! Ze vertelde mij dat ze er 25 binnen gaan krijgen. En dat ik er nog bij zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

bakacakes schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:45:
[...]

Same! Ze vertelde mij dat ze er 25 binnen gaan krijgen. En dat ik er nog bij zat :)
Oh cool wanneer heb jij gereserveerd dan? Hoop dat ik er ook bij zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
nimmer schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:51:
[...]

Oh cool wanneer heb jij gereserveerd dan? Hoop dat ik er ook bij zit :)
Ik zelf pas gisteravond, dus ik vermoed dat jij dan al bij de eerste 10 zat :9 Zoveel waren er namelijk besteld toen ik belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
YouTube: The 35" AOC AG352UCG (100Hz, GSYNC, 4ms, Curved) Review by Tanel

Ben ook aan het kijken voor dit scherm. Wacht wel nog meer reviews af voordat ik 900 neerleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

bakacakes schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:34:
[...]

Ik zelf pas gisteravond, dus ik vermoed dat jij dan al bij de eerste 10 zat :9 Zoveel waren er namelijk besteld toen ik belde.
Awesome, nu hopen dat ze een beetje snel geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
downing schreef op zondag 26 maart 2017 @ 08:33:
YouTube: The 35" AOC AG352UCG (100Hz, GSYNC, 4ms, Curved) Review by Tanel

Ben ook aan het kijken voor dit scherm. Wacht wel nog meer reviews af voordat ik 900 neerleg.
YouTube: The AOC AG352UCG VA Panel GSYNC Flicker Bug

De monitor heeft flickering bugs.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Zag het net op YouTube. Wilde het al hier gaan melden. Maar dit is wel erg jammer hopelijk vinden ze een echte fiks snel. Anders ga ik toch voor de pg279q van asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:55
Heb blijft moeilijk he om een goede monitor af te leveren... Voor €900 verwacht ik een zo goed als perfecte monitor, maar blijkbaar moet ik dan boven de €1000 gaan kijken en dat heb ik er simpelweg niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

is dat niet een generiek G-SYNC probleem? Als je googled op G-SYNC Flicker dan krijg je een hoop hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

nimmer schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:30:
[...]

is dat niet een generiek G-SYNC probleem? Als je googled op G-SYNC Flicker dan krijg je een hoop hits.
Ja en nee.

Het probleem is in dit geval dat de persoon in de youtube video niet laat zien wat zijn fps is. Als deze onder de g-sync range zakt gaat het scherm geforceerd refreshen waardoor je flickering waarneemt.

Ik ben er alleen niet zeker van dat dit hier het geval is.

Ik heb deze AOC zelf nog niet onder handen gehad. Mocht dat op korte termijn gebeuren zal ik hier mijn bevindingen melden.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
nimmer schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:10:
[...]

Awesome, nu hopen dat ze een beetje snel geleverd worden.
Ik krijg net een verzend bevestiging :) Die flickering issues zie ik zelf wel als ik hem of het zo 'erg' is als beweerd wordt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
bakacakes schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:25:
[...]

Ik krijg net een verzend bevestiging :) Die flickering issues zie ik zelf wel als ik hem of het zo 'erg' is als beweerd wordt. Ben benieuwd!
Me 2 ! Dus post je bevindingen hier alsjeblieft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
Beakzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:27:
[...]

Me 2 ! Dus post je bevindingen hier alsjeblieft ;)
Uiteraard! Maar mijn nieuwe PC moet ik nog bestellen/bouwen dus goed testen kan pas later. Benieuwd hoe mijn huidige set-up het trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Beakzz schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:17:
Heb blijft moeilijk he om een goede monitor af te leveren... Voor €900 verwacht ik een zo goed als perfecte monitor, maar blijkbaar moet ik dan boven de €1000 gaan kijken en dat heb ik er simpelweg niet voor over.
Schijnbaar heeft de HP OMEN-X er ook last van en die monitor is 1300e

https://www.reddit.com/r/...61hhkc/omen_x_35_flicker/
bakacakes schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:25:
[...]

Ik krijg net een verzend bevestiging :)
same here, postbode komt pas s'avonds :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
nimmer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:40:

same here, postbode komt pas s'avonds :O
Die van mij is binnen, maar ik zit op kantoor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

oh boys, wat een scherm <3

Flickering is me nog niet echt opgevallen, maar heb nog niet echt gegamed. Heb de kleuren/gamma instellingen overgenomen van tfcentral.co.uk zou redelijk goed moeten zijn, maar heb er verder niet echt verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
nimmer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:07:
oh boys, wat een scherm <3

Flickering is me nog niet echt opgevallen, maar heb nog niet echt gegamed. Heb de kleuren/gamma instellingen overgenomen van tfcentral.co.uk zou redelijk goed moeten zijn, maar heb er verder niet echt verstand van.
Bij mij minder succesvol. Heb het scherm in elkaar gezet, en ondanks dat hij aangaat en het AOC logo laat zien krijg ik erna no signal en krijg ik geen beeld. Dit gebeurd op zowel mijn huidige desktop (met HDMI) en op mijn werk laptop (met HDMI).

Geen idee of ik nu een brakke monitor heb gekregen of dat ik iets verkeerd doe, maar ik ga morgen contact opnemen met alternate. Er zit ook nergens een menu knop of iets dergelijks om de input aan te geven. :|

Edit: Oh, door met dat 'stickje' onder te spelen kwam ik erachter dat je met de linkerkant de input kan bepalen en heb hem op HDMI kunnen zetten :) hij werkt gewoon, te ongeduldig :9

[ Voor 9% gewijzigd door bakacakes op 28-03-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gek dat ie niet zelf het inkomende signaal pakt. Ik ga in juni samen met de vega een ultra wide freesync scherm aanschaffen. Ben benieuwd of er nog iets op de markt gebeurd.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alternate is alweer uitverkocht zie ik
Levertermijn onbekend
Maar ik heb dat filmpje op mijn telefoon bekeken. Ben ik nou zo kippig of zijn we nu wel heel erg problemen aan het zoeken? Ik zag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:55:
Alternate is alweer uitverkocht zie ik

[...]

Maar ik heb dat filmpje op mijn telefoon bekeken. Ben ik nou zo kippig of zijn we nu wel heel erg problemen aan het zoeken? Ik zag het niet.
Ik snap best dat je kritisch bent als je 1000 euro uitgeeft voor een scherm, maar ben het wel een beetje met je eens.

Maar hoe vind de rest zijn scherm? Ik ben uitermate tevreden, ook geen dode pixels gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat flikkeren ga je natuurlijk moeilijk op camera kunnen vastleggen tenzij je de juiste equipment hebt (meer dan 120fps waarschijnlijk). Ik heb het al eens gezien en het is storend, vooral ook omdat het een niet onoverkomelijke technische ontwerpkeuze is die het kan oplossen. Mijn scherm met heeft het bv. niet maar ik zou het ook belachelijk vinden als je zo'n duur scherm kocht. Het is niet vergelijkbaar met het dode pixel verhaal, dus de fabrikant kan zich niet verbergen achter "we kunnen er niets aan doen, dat is de techniek". Zeker als je de hoofdprijs betaalt wil je wel betere kwaliteit.

Helaas bij schermen is het allemaal een compromis geworden. Ik wist nog niet eens wat backlight bleed inhield tot ik mijn nieuwe scherm had. Mijn vorige IPS scherm van 2008 ofzo had geen enkele issue: geen PWM flickering, geen backlight bleeding, geen color banding, geen enkel van die random besparingsproblemen. Vreselijk vond ik het om laatst een scherm te kiezen, ze hebben allemaal kwaaltjes en je moet er echt eentje zoeken die het minst aantal heeft dat je stoort :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
zij die de monitor reeds hebben, kunnen jullie jullie mening geven over die flickering bug?
Wat me vooral interesseert is:
-hoe storend is het
-wanneer komt het voor. Is het enkel bij bepaalde games wanneer de fps onder de gsync range gaat? Of komt het ook voor wanneer je 60+ fps hebt?
-Volgens reddit komt het vooral in Mass Effect Andromeda voor. Wat met bvb BF1 or Total War warhammer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Sjoepap schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:36:
zij die de monitor reeds hebben, kunnen jullie jullie mening geven over die flickering bug?
-hoe storend is het
-wanneer komt het voor. Is het enkel bij bepaalde games wanneer de fps onder de gsync range gaat? Of komt het ook voor wanneer je 60+ fps hebt?
-Volgens reddit komt het vooral in Mass Effect Andromeda voor. Wat met bvb BF1 or Total War warhammer?
Is mij niet opgevallen bij The Witcher 3, GTA5, Rainbow 6 Siege, Mad Max

Helaas heb ik de spellen die jij speelt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
@nimmer: dank! Denk dat ik deze monitor ook ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
nieuws: 'Samsung start in september met productie 49"-paneel voor 3840x1080-m...

Van 5:4 naar 4:3 naar 16:10 naar 16:9 naar 21:9 en dan nu 32:9? Wanneer houdt het op?

Alleen lijken deze schermen me vooral bedoelt te zijn voor productiviteit en mensen die geen twee schermen met een rand ertussen willen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Erg vind ik de ontwikkeling niet, maar het begint zijn doel van immersie voorbij te schieten. Met 21:9 wil je al een lichte curve, met 32:9 zal je wel een sterke curve willen omdat het anders onnatuurlijk gaat overkomen. Op dat moment heb ik liever een next-gen VR headset.

Ik vind nu al dat ik regelmatig een venster van de zijkant meer naar het midden schuif omdat het vervelend is om te lezen. Dat zal bij dit scherm nog meer zijn lijkt me. Er zal, in tegenstelling tot 16:9 en 21:9 ook geen hoeveelheid film of serie media beschikbaar zijn die er gebruik van maakt, wat ook wel kan doortellen. Het lijkt me inderdaad interessant voor multi-tasking doeleinden en gaming, maar dat laatste zal zwaar afhankelijk zijn van de implementatie. 21:9 heeft nog niet eens goede support met games zoals de recentste Deus Ex game die lang moest wachten op rudimentaire support.

[ Voor 33% gewijzigd door Phuncz op 31-03-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
Sjoepap schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:36:
-hoe storend is het
Ik heb ook nog geen last gehad van de flickering bug. Heb helaas ook niet jouw games geprobeerd nog, maar wel BF 4, CS Global en Overwatch.

Enige nadeel voor mij is dat Overwatch niet 21:9 op een goede manier ondersteund, waardoor ik nu met 2 zwarte balken aan de zijkant speel. Wanneer 21:9 wordt gebruikt mis je een deel boven en onder... 8)7 Maar dit geldt voor alle ultra wide schermen.

Verder ben ik tot nu toe erg tevreden of het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
dank, heb de monitor besteld, nu in blijde verwachting.

Zag ook onlangs deze monitor op ebay:
http://www.ebay.com.au/it...82751b:g:TSQAAOSwhQhY3sjZ

100hz, 1440p, 34", ultrawide voor zo'n lage prijs. Lijkt me verdacht, niet? Google maakt me ook niet veel wijzer, geen reviews te vinden van deze "GN34C"

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoepap op 05-04-2017 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Sjoepap schreef op woensdag 5 april 2017 @ 06:20:
dank, heb de monitor besteld, nu in blijde verwachting.

Zag ook onlangs deze monitor op ebay:
http://www.ebay.com.au/it...82751b:g:TSQAAOSwhQhY3sjZ

100hz, 1440p, 34", ultrawide voor zo'n lage prijs. Lijkt me verdacht, niet? Google maakt me ook niet veel wijzer, geen reviews te vinden van deze "GN34C"
Vergeet niet dat je bij een dergelijke monitor achteraf importheffing en btw moet betalen dus dat de prijs uiteindelijk het bedrag voor de aoc niet ver zal ontlopen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:02
Blaat schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:37:
[...]

Vergeet niet dat je bij een dergelijke monitor achteraf importheffing en btw moet betalen dus dat de prijs uiteindelijk het bedrag voor de aoc niet ver zal ontlopen.
Geen importheffing, alleen BTW. Had het een tijdje terug opgevraagd voor die koreanze monitor en de belastingdienst heeft mij verteld alleen BTW en eventuele inklaringskosten

https://twitter.com/Douane/status/809011466296758272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
De AOG 35 monitor is nu beschikbaar bij wat meer winkels en de prijs wordt al wat vriendelijker.

http://www.sicomputers.nl...t-speakers-black-red.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Beakzz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:03:
De AOG 35 monitor is nu beschikbaar bij wat meer winkels en de prijs wordt al wat vriendelijker.

http://www.sicomputers.nl...t-speakers-black-red.html
Ik zou hem bij SiComputer allen pas bestellen als ze hem daadwerkelijk op voorraad hebben.

Zij hebben er een handje van om bestellingen aan te nemen en niet te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Blaat schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:30:
[...]

Ik zou hem bij SiComputer allen pas bestellen als ze hem daadwerkelijk op voorraad hebben.

Hmm was ook de bedoeling om gewoon de pricewatch link te plaatsen. Bestel hoe dan ook altijd pas als ik het op voorraad is maar goede tip. Zelf wacht ik hoe dan ook nog even om te kijken of de prijs nog iets meer richting de €800,- gaat. Heb nu ook goed spul staan, maar het is verleidelijk 8)7

pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Blaat schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:30:
[...]

Het probleem bij SiComputer is ook dat ze gewoon op hun website zetten dat er voorraad is, maar dat het helemaal niet overeenkomt met hun echte voorraad systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
Heb die van mij gewoon bij Alternate besteld: AOC AGON AG352UCG.

Weet ik zeker dat hij morgen geleverd wordt, anders duurt het weer een week langer i.v.m. mijn werk :p

Ben benieuwd, zat er al zo lang over te hypen. 8)7 Ben blij dat deze monitor met G-Sync toch een beetje richting de prijzen van de Freesync modellen gaat. Weet alleen niet hoe het met garantie enzo zit bij AOC??

Edit: nog wat info over die flickering bug, blijkt alleen een driver probleem te zijn?

In deze video heeft hij het over die G-sync flickering bug, echter in een reactie onder zijn normale review van de monitor geeft hij aan antwoord hierop te hebben gekregen van Nvidia.:

Vastgezet door TheTanelChannel
TheTanelChannel 6 dagen geleden
GUYS!
I got an official reply back from AOC about the flicker issue :)
They asked nVidia and nVidia told it is a DRIVER issue atm... try out older drivers atm while they are working on fixing it. This I think only applies to this panel atm cause my AOC AG271QG 165Hz GSYNC worked flawlessly while testing this issue.

[ Voor 51% gewijzigd door Alphacell op 06-04-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
Ik ben sinds enkele dagen ook een trotse bezitter van een Samsung S34E790C. Deze vervangt mijn oude setup met een 24" FHD en een verticale 19" WSXGA.

Voor gaming is het in ieder geval fantastisch! Voor het normale "desktop" gebruik ben ik nog een beetje zoekende hoe ik met de pixel moet omgaan. Even los van de breedte, zijn webpagina's ook veel kleiner door de hogere verticale resolutie.

Het is natuurlijk allemaal zeer persoonlijk, maar hoe gaan jullie met al die ruimte om? Is alles bij jullie nog 1:1 geschaald, of schaalt windows alles wat groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
Webpagina's als bijvoorbeeld Facebook zien er ook niet mooi uit. Het scherm is vooral gecentreerd, waarbij er aan beiden kanten grote witte vlakte zit. Hier moet ik zelf ook nog erg aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Alphacell schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:55:
Heb die van mij gewoon bij Alternate besteld: AOC AGON AG352UCG.

Weet ik zeker dat hij morgen geleverd wordt, anders duurt het weer een week langer i.v.m. mijn werk :p

Ben benieuwd, zat er al zo lang over te hypen. 8)7 Ben blij dat deze monitor met G-Sync toch een beetje richting de prijzen van de Freesync modellen gaat. Weet alleen niet hoe het met garantie enzo zit bij AOC??

Edit: nog wat info over die flickering bug, blijkt alleen een driver probleem te zijn?

In deze video heeft hij het over die G-sync flickering bug, echter in een reactie onder zijn normale review van de monitor geeft hij aan antwoord hierop te hebben gekregen van Nvidia.:

Vastgezet door TheTanelChannel
TheTanelChannel 6 dagen geleden
GUYS!
I got an official reply back from AOC about the flicker issue :)
They asked nVidia and nVidia told it is a DRIVER issue atm... try out older drivers atm while they are working on fixing it. This I think only applies to this panel atm cause my AOC AG271QG 165Hz GSYNC worked flawlessly while testing this issue.
Ik heb hier ook helemaal geen last van met deze monitor, tis gewoon een prachtige unit voor een redelijke prijs :)

Ik ben ieder geval nog hartstikke tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
nimmer schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:26:
[...]

Ik heb hier ook helemaal geen last van met deze monitor, tis gewoon een prachtige unit voor een redelijke prijs :)

Ik ben ieder geval nog hartstikke tevreden.
Tot nu toe ook zeer tevreden over het scherm zelf, heb jij hem ook bij alternate besteld?

Wat me opviel is dat onder de plastic folie die om de rand van je beeldscherm zit, krasjes zitten op 2 verschillende plekken, heel vreemd.

Ook de voetsteun voordat ik hem in elkaar ging zetten, zaten sporen op of dat hij al eens in elkaar was gezet.

Misschien tijdens het testen ofzo in de fabriek, geen flauw idee. Maar mag eigenlijk niet kunnen bij zo'n duur scherm vind ik. Voor de rest bevalt hij me te goed om hem terug te sturen. Heb mijn oude beeldscherm ook al verkocht trouwens.

Ga Alternate wel even een mailtje sturen... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Alphacell op 08-04-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Heb idd ook bij alternate ge-preordered, dus als het goed is zat ik in de eerste batch. Mij is ieder geval niks opgevallen, maar heb er ook niet echt naar gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
nimmer schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:49:
Heb idd ook bij alternate ge-preordered, dus als het goed is zat ik in de eerste batch. Mij is ieder geval niks opgevallen, maar heb er ook niet echt naar gezocht
Heb er ook niet naar gezocht, maar op de voet was de lak er gewoon af dus dat valt redelijk op zegmaar.
Maarja zal het maar voor lief nemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Phlips heeft nu ook een 34" VA widescreen.
Vanaf 14 april leverbaar volgens een aantal webshops. Ik ben erg benieuwd naar de reviews van deze monitor.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
pingkiller schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:46:
Phlips heeft nu ook een 34" VA widescreen.
Vanaf 14 april leverbaar volgens een aantal webshops. Ik ben erg benieuwd naar de reviews van deze monitor.
€810,- voor 60 hz? Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Volgens de handleiding (pagina 18) is 100hz mogelijk maar heb je het "beste resultaat' op 60hz.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
speel momenteel nog achter een iiyama G2773 (1920x1080 TN @ 120Hz) en loop al een jaar+ te zoeken naar een vervanger.

een hele tijd gedacht dat het AG352UCG ging worden. maar twijfel nu toch weer door de aankondiging van 4K / 144Hz / HDR schermen...

zit niet echt vastgeroest aan 21:9 aspect.

ik ga denk ik maar eerst voor een 1080Ti en blijf nog maar een tijdje doorgaan op de iiyama die nu nog aan een GTX770 2GB vasthangt.

en misschien komt AMD/RX Vega ook nog met een verrassing .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:02
Zephyr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:22:
speel momenteel nog achter een iiyama G2773 (1920x1080 TN @ 120Hz) en loop al een jaar+ te zoeken naar een vervanger.

een hele tijd gedacht dat het AG352UCG ging worden. maar twijfel nu toch weer door de aankondiging van 4K / 144Hz / HDR schermen...

zit niet echt vastgeroest aan 21:9 aspect.

ik ga denk ik maar eerst voor een 1080Ti en blijf nog maar een tijdje doorgaan op de iiyama die nu nog aan een GTX770 2GB vasthangt.

en misschien komt AMD/RX Vega ook nog met een verrassing .
Haha wat een verstrooide gedachtes...

Je bent op zoek naar een scherm, maar je wacht er mee want er komt elke keer wat nieuws uit (zoals altijd in deze wereld) en dus verleg je je aandacht naar GPU en neem je daar een dikke overkill in combinatie met je oude scherm. En als je dan die dikke GPU hebt dan hoop je ook nog dat AMD met een nog dikkere GPU komt.

Ben ik de enige die je niet kan volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
PolderPloer! schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:03:
[...]

Ben ik de enige die je niet kan volgen?
zeer zeker verstrooid 8)7

plan=

nu een gtx1080ti (idd overkill voor huidige scherm.)

"kort" wachten op nieuws m.b.t. de 4K/HDR/144Hz schermen. (ik lees verhalen over 2000+ Euro, dan valt dit plan helaas af)

dan wordt het toch de ag352

AMD is inderdaad geen optie meer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Zephyr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:13:
[...]

zeer zeker verstrooid 8)7

plan=

nu een gtx1080ti (idd overkill voor huidige scherm.)

"kort" wachten op nieuws m.b.t. de 4K/HDR/144Hz schermen. (ik lees verhalen over 2000+ Euro, dan valt dit plan helaas af)

dan wordt het toch de ag352

Ik zou toch even afwachten op de reviews van Vega, als je dan de AG352 koopt kan je Freesync ook gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zephyr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:13:
[...]
Ik zou ook wachten op vega, de beeldscherm markt heeft best lang stil gestaan maar is nu wel weer helemaal open gebroken. Het is alleen jammer dat het tegenwoordig fijn is om de GPU met je scherm te combineren ivm freesync en Gsync. Als vega uit is kun je een GPU kiezen en daar een mooi scherm bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Graag zou ik overstappen van 2560x1080 29" naar een 3440x1440 (34-35') scherm. Een tijdje geleden de lg 34uc79g aangekocht maar deze moest ik terug sturen want zo'n resolutie op 34" was niet aangenaam.

Inmiddels heb ik ook een 1070 besteld dus zou ik de extra pixels aankunnen.
Maar ik vroeg mij enkel af als het interessant zou zijn om een scherm met meer dan 60Hz refresh rate te nemen ?

Als je bijvoorbeeld in een game maar 70Fps haalt wat is het nut dan van een 100Hz scherm of heeft dit daarmee niets te maken ?

Voorlopig staat m'n aandacht op de AOC AG352UCG

[ Voor 4% gewijzigd door jinks26 op 18-04-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

wouterg00 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:24:
[...]

Ik zou toch even afwachten op de reviews van Vega, als je dan de AG352 koopt kan je Freesync ook gebruiken :)
Is een Vega (mocht het rond de 1080GTX zitten) niet wat overkill voor die lage resolutie? Ik denk dat je met een 580X ook prima dat kan draaien.

Wel jammer van die lage resolutie van het scherm zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vega? 640x480. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
MrVegeta schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:59:
[...]

Is een Vega (mocht het rond de 1080GTX zitten) niet wat overkill voor die lage resolutie? Ik denk dat je met een 580X ook prima dat kan draaien.

Wel jammer van die lage resolutie zeg.
Als je 100 Hz wilt halen op Ultra niet, maar een 580 is waarschijnlijk ook wel goed als je up medium-instellingen speelt

[ Voor 4% gewijzigd door wouterg00 op 18-04-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

joeriinc schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:06:
Graag zou ik overstappen van 2560x1080 29" naar een 3440x1440 (34-35') scherm. Een tijdje geleden de lg 34uc79g aangekocht maar deze moest ik terug sturen want zo'n resolutie op 34" was niet aangenaam.

Inmiddels heb ik ook een 1070 besteld dus zou ik de extra pixels aankunnen.
Maar ik vroeg mij enkel af als het interessant zou zijn om een scherm met meer dan 60Hz refresh rate te nemen ?

Als je bijvoorbeeld in een game maar 70Fps haalt wat is het nut dan van een 100Hz scherm of heeft dit daarmee niets te maken ?

Voorlopig staat m'n aandacht op de AOC AG352UCG
Als je maar 70 FPS haalt dan is idd een 100Hz scherm niet echt zinnig.

Ik denk eerlijk gezegd dat bij de resolutie 3440x1440 & een 1070 videokaart, een 100hz scherm niet echt zinnig is. Omdat deze videokaart al moeite genoeg gaat krijgen er mee.

Ik heb een 1080ti en die heeft al moeite om sommige games op 100fps te krijgen (wel ultra settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
@joeriinc @nimmer

Waarschijnlijk "overleefd" een monitor je videokaart dus als het nu niet nuttig is dan kan het bij je volgende GPU ineens wel het geval zijn. Verder bestaat er meer als zware games. Met een 1070 haal ik bijvoorbeeld 200+ (fps :+ ) in veel racegames en bij Rocket League ook. Dat zal inderdaad minder zijn bij 1440, maar nog altijd boven de 100.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 18-04-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Bedankt voor de info, ik zal kijken voor zo'n 1440p scherm.
Zijn er 1440p widescreens die jullie aanraden qua kwaliteit en features voor een goeie prijs ?

Ik vind maar 2 schermen namelijk:
AOC AG352UCG
Acer X34A

Elk met zijn voor en nadelen :/

[ Voor 23% gewijzigd door jinks26 op 19-04-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
joeriinc schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:32:
Bedankt voor de info, ik zal kijken voor zo'n 1440p scherm.
Zijn er 1440p widescreens die jullie aanraden qua kwaliteit en features voor een goeie prijs ?

Ik vind maar 2 schermen namelijk:
AOC AG352UCG
Acer X34A

Elk met zijn voor en nadelen :/
Gsync en goeie prijs gaan helaas niet samen...

[ Voor 80% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-04-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

jorank schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:32:

Je hebt de monitor nu ongeveer een maand. Wat zijn jouw ervaringen? Wat voor GPU gebruik je, wat speel je, welke settings en hoe is die ervaring?

//edit. Oh, ook nog aan het wachten op een Vega?

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 20-04-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:42

flessuh

Set sail for fail!

pingkiller schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:25:
[...]

Volgens de handleiding (pagina 18) is 100hz mogelijk maar heb je het "beste resultaat' op 60hz.
Komt nog bij dat freesync schijnbaar niet werkt boven de 69hz :/

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
flessuh schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:14:
[...]

Komt nog bij dat freesync schijnbaar niet werkt boven de 69hz :/
Staat specifiek bij dat dat geldt voor de displayport aansluiting. Wellicht dat andere aansluitingen wel hoger kunnen?

Ik zie net trouwens dat Philips een of andere award heeft gewonnen met deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

FreeSync werkt enkel op DisplayPort, mogelijk ook op HDMI maar dat is een unique selling point die wel voldoende in de verf gezet zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
pingkiller schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:17:
[...]

Staat specifiek bij dat dat geldt voor de displayport aansluiting. Wellicht dat andere aansluiten wel hoger kunnen?

Ik zet net trouwens dat Philips een of andere award heeft gewonnen met deze monitor.
Er staat dat hij 100hz kan in de handleiding.
Zal vast wel iets mee zijn (flickering enzo), anders zouden ze wel niet 60hz als aanbevolen zeggen.
Hoe de freesync range is wordt mij ook niet duidelijk.. er staat wel 40-100hz maar niet of dit ook met freesync werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
MrVegeta schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:22:
[...]

Je hebt de monitor nu ongeveer een maand. Wat zijn jouw ervaringen? Wat voor GPU gebruik je, wat speel je, welke settings en hoe is die ervaring?

//edit. Oh, ook nog aan het wachten op een Vega?
Goed.
Kreeg eerst last van m'n ogen als ik te lang tekst aan het lezen was maar naar wat prutsen in de instellingen is het scherp en heb er geen last meer van.
Wel heb ik het scherm bijna altijd in 'dark room' mode staan, anders is het nogal fel.
Enige minpunt is dat het scherm niet in hoogte verstelbaar is, al is dat bij mij niet een heel groot probleem aangezien ik zowel het bureau en de bureaustoel kan verstellen in hoogte.

Gebruik momenteel een 280x, kan dus ook nog niks zeggen over hoe Freesync het doet op de Asus.
Speel o.a. Assetto Corsa en dat gaat best prima met settings op high en resolutie op 3440x1440. Echter spellen zoals Battlefield 1 en TCCR: Wildlands moet op low/medium wil ik een redelijke hoge fps halen.

Dus ja, tot nu toe bevalt 'ie perfect alleen ben ik inderdaad aan het wachten op Vega zodat ik gebruik kan maken van Freesync en weer op high/ultra kan gamen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AltX
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik wilde graag mijn ervaringen delen, omdat het mij ook heeft geholpen bij het maken van keuzes.

Heb nu ongeveer een half jaar een LG 34UC79G-B. Ben er erg tevreden mee!
Het is een 34 inch 2560x1080 144Hz scherm met freesync, gebruikt icm een R480 4GB.
Ik wilde al een tijdje een 34" ultrawidescreen, en ik was juist op zoek naar een "lagere" resolutie. Enerzijds gezien de range van grafische kaarten die ik meestal koop, anderzijds omdat ik met mijn ogen niet te kleine pictogrammen ed op mijn beeld wil.
LFC heeft hij ook, en laatste eis waar hij aan voldeed: hij is in hoogte in te stellen. Telefoonboeken eronder is echt niet meer van deze tijd.

In een woord: Ideaal.

Iedereen die het ziet is vindt het een prachtscherm en wil m ook. Ik heb zelf geen last van het "pixels tellen" waar ik door sommige verhalen voor vreesde, op de afstand die ik er vandaan zit zal het wellicht juist ook minder een rol spelen. (Pixels kan ik met mijn zicht zien als ik er op =<50cm vanaf ga zitten, meestal zit ik gezien de grootte van het scherm op zo'n 70-80cm afstand) Alleen met jonge/goede ogen zal je het waarschijnlijk zien.
Framerates met BF1 zijn ronduit goed (110+fps met i5 6400, op hele drukke plekken soms dip naar 75fps).
De refreshrate van 144Hz geeft ook echt een gevoel van "smooth" beeld. Althans, er is in elk geval duidelijk verschil tussen 60 en 144Hz als ik de calculator in windows heen en weer sleep als test ;).
Kantoorwerk: werkt alsof je twee schermen hebt, links het ene rechts het andere programma. Sterker nog. het is zo breed dat als ik alleen aan het browsen ben ik hem op de helft van mijn scherm zet omdat ik anders teveel met mijn hoofd van links naar rechts moet bewegen.

Backlight bleeding: Ik vind het acceptabel, maar als ik het scherm op zwart zet in een wat donkerder kamer zie ik het wel linksonder. Ik stoor me er niet aan, ook met films (ideaal, dat 21:9 formaat!) geen last van gehad.

Design: hoewel ik hem er niet op heb uitgekozen vind ik dit design best mooi, niet te goedkoop, niet te schreeuwerig, gewoon goed.

Enige fout die ik maakte was de vooringestelde "gaming-instellingen" aan te zetten op het scherm. Zwarte letters op grijze achtergrond gaven een hele lelijke witte pixelachtige verkleuring waardoor ik hem bijna had teruggestuurd. Maar gelukkig had ik snel genoeg door dat dat met instellingen te tunen was :+

Samenvattend:
+zeer "smooth" gevoel, door waarschijnlijk een combinatie van refreshrate en freesync
+door resolutie zeer hoge FPS te behalen met midrange (R480 4GB) videokaart
+immersie (wat overigens een -punt kan zijn: bij "vliegen" in spellen wordt ik kotsmisselijk, wat ik bij een kleiner scherm niet had)
+ideaal voor kantoorwerk: meerdere applicaties naast elkaar ipv telkens alt-tabben.
+in hoogte in te stellen.

-wat backlight bleeding linksonder, in de praktijk bij dagelijks gebruik niet zichtbaar
-zo breed, dat ik browsen en schrijven alsnog maar op een half scherm doe
-de standaard game-mode is mijn inziens gek ingesteld met lelijk/vertekenend beeld

Hij mag van mij net zoals m'n vorige scherm weer 7 jaar mee :)
Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste