martin484 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:19:
[...]
Mooi scherm! waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? En hoe ben je bij deze keuze terecht gekomen? Ik keek zelf voornamelijk naar een Dell U3415W/3417W. Zijn zo'n scherm van Dell en deze met elkaar te vergelijken?
Ik heb hem gekocht
bij Wehkamp, dat was de enige die hem op voorraad had.
--update Ik zie nu dat de Wehkamp link uit de pricewatch weg is?
Verder is het scherm goed vergelijkbaar met de Dell's die je noemt echter wil ik graag een 3440x1440 scherm met meer dan 60Hz. Stom genoeg doen de meer Hz'en een hoop voor me, zeker tijdens gamen maar ook bij normaal desktop werk.
Zoals ik in de video al aangeef houd ik het normaal bij IPS schermen maar sinds Samsung heel erg Quantum Dot lijkt te pushen had ik gehoopt dat het iets (heel) speciaals zou zijn en ook daadwerkelijk heel anders dan een standaard VA paneel. Dat blijkt een beetje tegen te vallen helaas, qua kleurverloop en dergelijke komt het niet in de buurt van IPS, als je vanuit een hoek kijkt iig. Recht voor het scherm ziet het er super uit!
Zoals gezegd ben ik er nog niet helemaal uit wat ik er mee doe. Het scherm moet helaas sowieso terug vanwege (vele) dode pixels op 2 plekken op het scherm. Ik ben nog aan het twisten of ik dan een nieuwe wil of toch voor een IPS versie ga.
1 ding is zeker, 100Hz (of hoger), ik wil nooit meer zonder!
[
Voor 5% gewijzigd door
Quindor op 04-01-2017 18:29
]