[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:43
NomadTitan schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:13:
[...]
Aan het overclocken van je scherm kan je volgens mij niets beschadigen :)
Lijkt me sterk dat die daardoor kapot gaat idd.
Ik heb de LG 29UM68-P die standaard 75hz is en heeft volgens mij hetzelfde paneel als die van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Potver, dit wordt nu nog wel even een pak aantrekkelijker. Deze BenQ was al enige tijd potentiële kandidaat voor in huize 2dope. Die pixeldichtheid blijft zoals gezegd gewoon een groot struikelblok.

hardware.info had een mooie review van dit scherm begin dit jaar waarin ze ook aanstippen dat de resolutie relatief laag is voor de schermgrootte, maar dat het overall gewoon een ontzettend fijn (game-)scherm is. De afwezigheid van Free/G-sync wordt min of meer gecompenseerd door de zeer hoge refresh rate.

* 2dope gaat opnieuw met zichzelf in beraad*

edit: ook leuk om te zien dat die review, die bijna precies een jaar oud is, nog rept over een gemiddelde prijs van 1300 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door 2dope op 28-12-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MaXeRs schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:32:
http://quasarzone.co.kr/b..._table=qc_user&wr_id=5517

http://www.ebay.nl/itm/Mi...39c95f:g:wHEAAOSwHsRYEaXf

Microboard M340CLZ 34" WQHD 3440x1440 100HZ AMD FREE Sync Gaming Curved Monitor

Mijn volgende monitor. :)
Nogmaals de vraag, al gekocht? :) Ik ben wel benieuwd. Via deze seller wordt 'ie wel naar Nederland geshipt voor 30$ > http://www.ebay.com/itm/P...or-/322322204661#shpCntId

Maar er wordt geen Europese power connector bijgeleverd Afbeeldingslocatie: http://filemm.net/ebay3.1/pluggift.jpg zou het veel gedoe zijn om een converter hier voor te regelen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Als het een IEC stekker is, zoals de IEC C5, C7 of C13, kan je de kabel op heel veel elektrowinkels in NL vinden of heb je misschien zelfs nog ergens eentje liggen. Als het in een voedingsadapter steekt heb je hetzelfde verhaal. Zowat alles qua consumentenelectronica heeft een dergelijke stekker om één apparaat voor heel de wereld te kunnen voorzien, zodat enkel per land/regio er de juiste kabel in de doos gemikt moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:12
MrVegeta schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:31:
[...]

Nogmaals de vraag, al gekocht? :) Ik ben wel benieuwd. Via deze seller wordt 'ie wel naar Nederland geshipt voor 30$ > http://www.ebay.com/itm/P...or-/322322204661#shpCntId

Maar er wordt geen Europese power connector bijgeleverd [afbeelding] zou het veel gedoe zijn om een converter hier voor te regelen?
Ik heb ook gekeken naar dit scherm. Stekker is geen probleem, is gewoon een 230v aansluiting, dus ff Nederlandse stekker eraan en klaar is kees.

Vergeet niet dat er bij de prijs nog 21% btw en inklaringskosten komen. Dan zit ie alweer aardig richting de huidige prijzen van Nederlandse aanbieders met reguliere merken. Voor mij was het de doorslag nog ff verder te kijken.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PolderPloer! schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:59:
[...]

Ik heb ook gekeken naar dit scherm. Stekker is geen probleem, is gewoon een 230v aansluiting, dus ff Nederlandse stekker eraan en klaar is kees.

Vergeet niet dat er bij de prijs nog 21% btw en inklaringskosten komen. Dan zit ie alweer aardig richting de huidige prijzen van Nederlandse aanbieders met reguliere merken. Voor mij was het de doorslag nog ff verder te kijken.
Daar kwam ik ook net achter ;(

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Laatst online: 14-07 21:42
Ik ben inmiddels voorzien, en wel van de BenQ XR3501. Ik kon het niet laten voor die prijs (nog bedankt voor het attenderen, Frank1973).

Het argument tegen de relatief lage pixeldichtheid waarmee ik mezelf uiteindelijk overtuigd heb is dat ik ergens medio 2017 toch een 4K-televisie wil hebben voor kijken van UHD/hoger-dan-Full-HD-materiaal. Qua gamen heeft bij mij framerate altijd de voorkeur over resolutie, en 1440p gamen met hoge framerates vereist toch wel érg krachtige hardware, laat staan 2160p. Mijn -nog samen te stellen- pc krijgt een GTX 1070 en die heeft volgens menig benchmark al best wat moeite met 1440p en 60 fps bij nieuwere games.

Gisteravond al wel vast ff Age of Empires II HD gespeeld op dit scherm, die de native resolutie gewoon ondersteunt. Wat een overzicht, wat een genot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
2dope schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:31:
Ik ben inmiddels voorzien, en wel van de BenQ XR3501. Ik kon het niet laten voor die prijs (nog bedankt voor het attenderen, Frank1973).

Het argument tegen de relatief lage pixeldichtheid waarmee ik mezelf uiteindelijk overtuigd heb is dat ik ergens medio 2017 toch een 4K-televisie wil hebben voor kijken van UHD/hoger-dan-Full-HD-materiaal. Qua gamen heeft bij mij framerate altijd de voorkeur over resolutie, en 1440p gamen met hoge framerates vereist toch wel érg krachtige hardware, laat staan 2160p. Mijn -nog samen te stellen- pc krijgt een GTX 1070 en die heeft volgens menig benchmark al best wat moeite met 1440p en 60 fps bij nieuwere games.

Gisteravond al wel vast ff Age of Empires II HD gespeeld op dit scherm, die de native resolutie gewoon ondersteunt. Wat een overzicht, wat een genot _/-\o_
Gefeliciteerd man, ziet er érg tof uit en zeker een mooie featurelist voor dat bedrag. Dan zie je maar weer dat je voor een wat hogere resolutie toch flink meer betaald. 2560x1080 lijkt mij ook prima te doen op 35 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

2dope schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:31:

Goeie zaak!! congrats... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syphx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-04 11:11
Ik zit er sterk aan te denken om voor de benq z3501 te gaan. Toch houd de relatief lage resolutie voor het scherm me nog tegen. Ik vraag me af in hoeverre dit storend is. De 1440p schermen zijn me nog te duur en vraag me af in hoeverre mijn rx480 dat gaat trekken.
Games die ik voornamelijk speel zijn bijvoorbeeld dirt rally, CSS, paladins, rocketleague en the division.
Iemand die mij misschien kan helpen met mijn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Behalve the Division zijn dat allemaal niet games die veel van je GPU eisen, lijkt mij dat die allemaal prima draaien op een 2160p op hoge FPS. Ik hoop dat er op CES wat nieuwe dingen worden aangekondigd en dat er UW schermen in de tweedehands verkoop gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

NomadTitan schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:08:
[...]

Gefeliciteerd man, ziet er érg tof uit en zeker een mooie featurelist voor dat bedrag. Dan zie je maar weer dat je voor een wat hogere resolutie toch flink meer betaald. 2560x1080 lijkt mij ook prima te doen op 35 inch.
Is ook prima te doen!

Ik heb zo'n Benq aangeschaft bij amazon als black friday deal een tijdje terug voor 485,-. :)

Ben er zeer tevreden mee gezien de prijs. De resolutie went... heel snel!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
pff wat blijft het lastig.
Ik wil graag voor de Asus PG348Q gaan, maar 1200 euri is en blijft gewoon veel geld. De monitor is ook inmiddels alweer een jaar oud en de prijs is niet gezakt.. Zal je zien dat er bij CES nieuwe modellen komen en deze ineens flink in prijs zakt..

Zit ook met een GTX980 en hoewel ik ervanuit ga dat ik mijn games nog wel rond de 40 a 50fps kan spelen maak je uiteraard geen gebruik van de juist hogere hzen die deze monitor aankan.
En als ik me daar aan ga irriteren dan moet er ook een gtx1080 komen (weer 800 euro).

Wellicht als de monitor mee gaat in de Media markt BTW actie eind van deze maand dat ik hem voor 1000 euro kan kopen.

(iemand dan nog interesse in 2x Dell U2414H schermen : O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Ik heb inmiddels sinds gisteren een Samsung CF791 Ultra-Wide op mijn bureau staan!

Ik heb een kleine video gemaakt over de monitor voor de mensen die benieuwd zijn. Dat is vooral een unboxing en eerste impressie, er ik verwacht eind deze week nog een video te maken met wat ik er van vind en de voor en nadelen!

Als mensen specifieke vragen hebben, laat maar weten (hier of onder de video)!

p.s. Excuses voor de voice audio, opgenomen in een lege kamer, etc. etc. word aangewerkt. ;)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:46
Quindor schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:57:
Ik heb inmiddels sinds gisteren een Samsung CF791 Ultra-Wide op mijn bureau staan!

Ik heb een kleine video gemaakt over de monitor voor de mensen die benieuwd zijn. Dat is vooral een unboxing en eerste impressie, er ik verwacht eind deze week nog een video te maken met wat ik er van vind en de voor en nadelen!

[video]

Als mensen specifieke vragen hebben, laat maar weten (hier of onder de video)!

p.s. Excuses voor de voice audio, opgenomen in een lege kamer, etc. etc. word aangewerkt. ;)
Mooi scherm! waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? En hoe ben je bij deze keuze terecht gekomen? Ik keek zelf voornamelijk naar een Dell U3415W/3417W. Zijn zo'n scherm van Dell en deze met elkaar te vergelijken?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

martin484 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:19:
[...]

Mooi scherm! waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? En hoe ben je bij deze keuze terecht gekomen? Ik keek zelf voornamelijk naar een Dell U3415W/3417W. Zijn zo'n scherm van Dell en deze met elkaar te vergelijken?
Ik heb hem gekocht bij Wehkamp, dat was de enige die hem op voorraad had.

--update Ik zie nu dat de Wehkamp link uit de pricewatch weg is? :S

Verder is het scherm goed vergelijkbaar met de Dell's die je noemt echter wil ik graag een 3440x1440 scherm met meer dan 60Hz. Stom genoeg doen de meer Hz'en een hoop voor me, zeker tijdens gamen maar ook bij normaal desktop werk.

Zoals ik in de video al aangeef houd ik het normaal bij IPS schermen maar sinds Samsung heel erg Quantum Dot lijkt te pushen had ik gehoopt dat het iets (heel) speciaals zou zijn en ook daadwerkelijk heel anders dan een standaard VA paneel. Dat blijkt een beetje tegen te vallen helaas, qua kleurverloop en dergelijke komt het niet in de buurt van IPS, als je vanuit een hoek kijkt iig. Recht voor het scherm ziet het er super uit!

Zoals gezegd ben ik er nog niet helemaal uit wat ik er mee doe. Het scherm moet helaas sowieso terug vanwege (vele) dode pixels op 2 plekken op het scherm. Ik ben nog aan het twisten of ik dan een nieuwe wil of toch voor een IPS versie ga.

1 ding is zeker, 100Hz (of hoger), ik wil nooit meer zonder!

[ Voor 5% gewijzigd door Quindor op 04-01-2017 18:29 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeuf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 10:31
Quindor schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Ik heb hem gekocht bij Wehkamp, dat was de enige die hem op voorraad had.

--update Ik zie nu dat de Wehkamp link uit de pricewatch weg is? :S

Verder is het scherm goed vergelijkbaar met de Dell's die je noemt echter wil ik graag een 3440x1440 scherm met meer dan 60Hz. Stom genoeg doen de meer Hz'en een hoop voor me, zeker tijdens gamen maar ook bij normaal desktop werk.

Zoals ik in de video al aangeef houd ik het normaal bij IPS schermen maar sinds Samsung heel erg Quantum Dot lijkt te pushen had ik gehoopt dat het iets (heel) speciaals zou zijn en ook daadwerkelijk heel anders dan een standaard VA paneel. Dat blijkt een beetje tegen te vallen helaas, qua kleurverloop en dergelijke komt het niet in de buurt van IPS, als je vanuit een hoek kijkt iig. Recht voor het scherm ziet het er super uit!

Zoals gezegd ben ik er nog niet helemaal uit wat ik er mee doe. Het scherm moet helaas sowieso terug vanwege (vele) dode pixels op 2 plekken op het scherm. Ik ben nog aan het twisten of ik dan een nieuwe wil of toch voor een IPS versie ga.

1 ding is zeker, 100Hz (of hoger), ik wil nooit meer zonder!
Ik heb hem ook van de Wehkamp voor net onder de 1000 euro. Kijk hem dit weekend na en ook voor dode pixels. Hoop niet teveel dat het stoort. Het ding terug sturen is altijd zon gedoe.

Ben benieuwd naar je review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik zit echt al een hele tijd op zo'n Samsung te azen maar heb blijkbaar net naast de pot gepist.

Ik zou er graag 1 willen reviewen.

Waarschijnlijk op het verkeerde moment de websites niet in de gaten gehouden... Balen. :(

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Zat er ook op te azen en stond eerder deze week op het punt om hem bij Wehkamp te bestellen, maar ik wacht toch onog even wat reviews af.

Zeker aangezien het scherm al in een Koreaanse monitor zit en deze niet wordt geprezen om zijn realistische kleurweergave.

Blijf het toch een hoop geld vinden voor een resolutie die een hoop aanpassingen vraagt (bij gamen).

Heb ook het gevoel dat je extra betaald voor de redelijke goede boxen en LEDs die ik beide niet zal gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Beakzz op 05-01-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
Lees nu dat je de standaard freesync range van die C34F791 maar 80-100hz is, en als je em via de OSD op 44-100hz-modus zet, je in sommige games flickering krijgt. Staat blijkbaar zelfs in de manual!! 8)7 moet niet gekker worden voor 1000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 05-01-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
YouTube: Samsung CF791 Ultrawide Monitor Review | Quantum Dot Display

Review voor C34F791. Ziet er niet slecht uit al is het geen uitgebreide review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeuf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 10:31
net aangesloten. (c34f791) iig geen dode pixels. Wat een prachtig scherm. Mijn voorganger was dan ook een Dell 2311h . Even nog de optimale settings aanpassen en dan gaan met de banaan. Ik vind die kromming echt reuze meevallen en ook de breedte van het scherm vind ik persoonlijk niet te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
Heb toch maar besloten om de Asus Rog PG348 te bestellen.. Ik dacht fuck it, je leeft maar 1x he... :)
Als het goed is wordt ie vanmiddag al geleverd!
Als PostNL uiteraard op tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Tmaster schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:36:
Heb toch maar besloten om de Asus Rog PG348 te bestellen.. Ik dacht fuck it, je leeft maar 1x he... :)
Als het goed is wordt ie vanmiddag al geleverd!
Als PostNL uiteraard op tijd is.
Precies, geld moet rollen! goed voor onze economie!!

Veel plezier ermee!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Ik heb hem nu een uur in gebruik... WOW gewoon WOW..
Net even cities skyline gedaan en X plane met ortho... Echt onwijs gaaf.
Straks maar eens even GTA-V spelen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik kom van een 32" 16:9 scherm af en heb nu een 34" 21:9, beide IPS met goede kleuren en aangename helderheid ingesteld. Ik kan niet zeggen dat ik het "wow" vond, het was wel een verbetering (oud scherm was de verlichting versleten) maar als je eenmaal een goed, groot scherm hebt dan is het minder indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:19
Ik heb ook net de Asus PG348Q besteld. Wel jammer dat veel games niet optimaal met ultra wide werken, ook al is het meeste wel op te lossen.
Ik kom van een 27 inch fullHD TN paneel. Dat wordt dus een stuk beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syphx
Ik had gehoopt dat er meer nieuwe modellen getoond zouden worden op CES en daarmee de prijzen van de huidige modellen zouden zakken. Is er iemand die toevallig weet of er binnenkort nog nieuwe modellen aangekondigd gaan worden of heeft het op dit moment weinig zin om een eventuele aankoop nog langer uit te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb gezien op reddit dat er een ultra wide komt 144hz met freesync, eind 2017 waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 14:35
Heb gisteren een Acer Predator X34A besteld (€1105 leek me niet slecht)
Nu maar wachten tot hij aankomt, zal een groot verschil zijn met men huidige 22"
wou altijd multimonitor gaan maar hate de rand tussen de schermen, dus 21/9 lijkt me de perfecte oplossing :) weet nog niet of ik het oude scherm nog zou gebruiken voor discord & andere dingen tijden het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Iemand de LG 38uc99-w in het eggie gezien (winkel that is)?
Ik zit eraan te denken deze aan te schaffen, maar wil 'm toch even in het echt zien met mijn laptop eraan vast. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:57

FireFlash

need a light?

Ballebek schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:44:
Iemand de LG 38uc99-w in het eggie gezien (winkel that is)?
Ik zit eraan te denken deze aan te schaffen, maar wil 'm toch even in het echt zien met mijn laptop eraan vast. :)
Ik heb hem op mijn bureau staan. Voordat ik hem kocht nooit ergens in een winkel kunnen vinden, dus maar op de goede reviews vertrouwd en besteld.

Ik ben er erg tevreden over, de grootte valt erg mee (ik was eerst bang dat hij te groot zou zijn). Hiervoor had ik een Dell 3008WFP en de LG 38UC99 is dus voor mij een lekkere vooruitgang in de breedte.

De mate van curve vind ik persoonlijk erg meevallen als je er recht voorzit, heb het nu niet eens meer in de gaten. Er is wel wat lichte backlight bleeding in de hoeken, maar dat had ik ook wel verwacht bij dit grote curved IPS paneel. Het valt mij in ieder geval niet echt op.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
FireFlash schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:37:
[...]
Ik heb hem op mijn bureau staan. Voordat ik hem kocht nooit ergens in een winkel kunnen vinden, dus maar op de goede reviews vertrouwd en besteld.
Ik denk inderdaad dat dit het ook voor mij gaat worden.
Ik heb nu een Dell U2713H waar ik tevreden over ben maar wil die extra hoogte (een breedte natuurlijk).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Meld ik me hier maar even, ik twijfel heel erg over de aanschaf van een LG 34UC98-W. Op het moment heb ik twee 23EA63 schermen (qua kleur slecht) en wil eigenlijk van de randen af. Ik merk nu dat ik door de dag heen de helderheid van de schermen via de OSD moet aanpassen, en dat is natuurlijk onwijs irritant; is dat iets wat in die 34UC98 anders is? Daarnaast is het doel voornamelijk ontwikkelen (op afwisselend een macbook of een vaste desktop), zijn er anderen die dit scherm voor dat doeleinde gebruiken?

Verder nog tips, op- en of aanmerkingen? Ik realiseer me dat ik wel heel specifiek ben qua vragen maar hopelijk weet iemand me te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Topicstart een update gegeven
Iemand die deze monitor gaat halen?
nieuws: AOC voorziet gebogen 35"-monitor met 100Hz-paneel van G-Sync

[ Voor 71% gewijzigd door wouterg00 op 19-01-2017 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syphx
Alleen nog een freesync versie die iets goedkoper is en ik ben overstag!

nieuws: AOC voorziet gebogen 35"-monitor met 100Hz-paneel van G-Sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-01 14:49
Wat is de minimum videokaart die je nodig hebt om een 21:9 scherm te kunnen gebruiken (bijvoorbeeld de LG 38UC99). En dan heb ik het niet over gamen, maar gewoon over 'normaal' pc gebruik.

Ik heb momenteel een gtx750ti (pricewatch: Asus GTX750TI-PH-2GD5 , deze staat pas over een tijdje op de planning om te vervangen :)

Ik zie dat die maximaal 4096x2160 ondersteunt, dus dat zou de LG met 3840 x 1600 moeten kunnen ondersteunen.

Klopt dit inderdaad? Of is er iets wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
"alleen nog dit"
Dit zeg ik al 3 jaar. Er is is altijd wat mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al de Microboard M340CLZ ontvangen? ben zeer benieuwd naar de ervaringen. Het ziet er naar uit als het beste 21:9 scherm wat er op dit moment te koop is. Hoe zit het echter met invoerkosten, 230V EU aansluiting? garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb daar ook even onderzoek naar gedaan, moet je even vanaf hier lezen > MrVegeta in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"

Komt er op neer dat de stekker niet zo'n probleem is, maar 21% invoerkosten is vrij stevig op 700$ + 30$ verzendkosten. Qua garantie of dead pixels lijkt het mij een drama. Ze zullen vast een goede service leveren, maar ik denk dat alle verzendkosten dan voor de consument zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 20-01-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

MrVegeta schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:11:
[...]

Ik heb daar ook even onderzoek naar gedaan, moet je even vanaf hier lezen > MrVegeta in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"

Komt er op neer dat de stekker niet zo'n probleem is, maar 21% invoerkosten is vrij stevig op 700$ + 30$ verzendkosten. Qua garantie of dead pixels lijkt het mij een drama. Ze zullen vast een goede service leveren, maar ik denk dat alle verzendkosten dan voor de consument zijn.
Thanks!
Je hebt gelijk. Het zou enkel werken als er binnen de EU een importeur van dit merk zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usernameistaken
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-07-2024
n00bs schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Thanks!
Je hebt gelijk. Het zou enkel werken als er binnen de EU een importeur van dit merk zou komen.
Een importeur bespaart alleen op transport en inklaringskosten door spreiding over grotere hoeveelheden. Btw en invoertarieven veranderen er niet door. Reken dus maar dat je niet veel minder zou betalen. Wel zou het makkelijker zijn voor garantie en productaansprakelijkheid (als ie bv. ontploft en je huis in de fik zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
Ik heb de LG 38UC99-W aangeschaft, en uiterst tevreden over. Was in twijfel met de Dell Ultrasharp U3417W voornamelijk omdat er in sommige reviews sprake was van een lager contrast ratio bij de LG 38UC99-W.

Ik kan bevestigen dat het contrast en de zwartwaarden van de LG uiterst goed zijn. Het scherm dient als vervanging van een Dell P2415Q, en het contrast is prachtig, veel beter dan deze 24inch 4K van Dell. Ik snap bijgevolg niet wat ik in de reviews had gelezen, tenzij dat door technologie het contrast en zwartwaarden dynamisch wordt geoptimaliseerd dewelke niet in de metingen van de tests werden opgenomen. Geen idee, maar het scherm is fantastisch in kleur en contrast. Heb hem ook gecalibreerd met een Colormunki Display. Is aangesloten op een Dell XPS 15 9550 4K en durf zelfs zeggen dat het contrast aardig in de buurt komt van het geweldig scherm van deze XPS.

Voor de Dell P2415Q 24inch 4K had ik altijd 2x Dell Ultrasharps van 24inch in FHD.

Daarnaast ziet het scherm er ook fantastisch uit. Een grote aanrader.

[ Voor 4% gewijzigd door frankyds op 21-01-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zie ik iets over het hoofd? Ik kan toch gewoon een LG 25UM58 met een DisplayPort --> HDMI aan mijn oude laptop met een FX880M hangen?

Kwam dit tegen: External maximum resolution via DisplayPort on notebook or docking station 2560 x 1600, 30-bit color depth at 60 Hz, and full HD (1920 x 1080) monitors, 24-bit color depth at 120 Hz.

Betekend dat dat 75 Hz op 2560 x 1080 uitgesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bammeles
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09-2020
Hi,

Ik sta op het punt de Asus PG348Q aan te schaffen en lees net dat een displayportkabel van 10 meter moeite zou hebben met 100Hz op 3440*1440. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Bammeles schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:55:
Hi,

Ik sta op het punt de Asus PG348Q aan te schaffen en lees net dat een displayportkabel van 10 meter moeite zou hebben met 100Hz op 3440*1440. Heeft iemand hier ervaring mee?
Kabels van 10 meter lang vallen per definitie buiten de displayport specificatie en mogen dat logo dan ook niet dragen.

Verder is het qua werking een kwestie van geluk op pech hebben. De ene kabel is de andere niet en hetzelfde geldt voor de schermen in kwestie. You won't know till you try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
de 38 inch van LG nu voor een mooie prijs bij MM i.v.m. de BTW-actie : pricewatch: LG 38UC99-W Wit

Kans grijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

75hz en Freesync? Klinkt goed.
including FreeSync support from compatible AMD graphics cards (52 - 75Hz range).
Lijkt me een mooi scherm. Als ik het geld had liggen had ik hem misschien wel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Ligt het aan mij, of is de OP een redelijke puinhoop met code?

Ik wacht ook op deze AOC. Ziet er erg interessant uit. Nederlandse pagina is ook online, voor specs en handleiding moet je nog op de Amerikaanse site langsgaan.
Vind je? Ik heb altijd de meest vreemde problemen met Ati kaarten gehad. Dus Freesync is voor mij geen must-buy. ;)

Verder is pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart eindelijk gereleased. Althans, dat zeggen ze. :+ Alleen niemand levert hem nog.

Ook is dit bakbeest: pricewatch: HP Z34c Zilver, Zwart afgeprijsd. Niet in hoogte verstelbaar helaas en je moet ervan houden. Ook huiver ik een beetje voor shops met weinig/geen reviews en een fors lagere prijs.

Ik speel nu nog op 3x Dell u2312HM, maar betrap me erop dat ik meestal gewoon op 1 van de 3 schermen speel. Vaak is er teveel gepruts noodzakelijk om EyeFinity of Surround fatsoenlijk te laten werken. En dan nog staat linksboven het linkerscherm de health bar en rechtsonder het rechterscherm de health potion. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 31-01-2017 15:58 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Señor Sjon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:57:
[...]

Ligt het aan mij, of is de OP een redelijke puinhoop met code?

[...]
Euhmm zo beter? O-)
Ik wilde een lijst met alle ultrawide-monitoren kopiëren van de pricewatch-pagina naar de topicstart, maar dat ging niet helemaal goed. Als iemand weet hoe dat moet zo het fijn zijn als diegene dat kan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk dat je of HTML rechten moet hebben of handmatig de gefilterde zoekopdracht (bv 21:9) linken

Edit
Coolblue even gemaild, maar zij weten nog niet wanneer en voor hoeveel ze de AOC krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 31-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syphx

Vind je? Ik heb altijd de meest vreemde problemen met Ati kaarten gehad. Dus Freesync is voor mij geen must-buy. ;)
Ik heb een rx480 dus ik denk dat het geen overbodige luxe is op een scherm als deze.
Voorheen altijd kaarten van Nvidia gehad. Deze bevalt me tot dusver bijzonder goed. Nog geen vreemde problemen gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
[...]

Verder is pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart eindelijk gereleased. Althans, dat zeggen ze. :+ Alleen niemand levert hem nog.
Is dat gewoon de panel van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eerste vermelding van dat scherm is ergens mei 2016 zag ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 00:41
Ben sinds kort eigenaar van een U3415W. Hartstikke mooi scherm maar wat mij opviel is dat scherm uit 2 delen bestaat. Het is vrij moeilijk uit te leggen maar het geeft een soort parallax effect. Waarbij de iconen en tekst boven de achtergrond verschijnen. Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kan je het op een foto krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 00:41
Zo ziet het eruit als je er recht tegen op kijkt:

http://i.imgur.com/mIwdGdC.jpg

En dit zie je dan als je er zijwaarts naar kijkt:

http://i.imgur.com/0IeARJR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 15:58
Ik heb geen idee of het hoort, maar ik heb het ook op mijn Acer X34A, vooral als je er schuin naar kijkt inderdaad. Vind het niet direct heel storend, maar wel het is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:58
Aangezien mijn tien jaar oude iiyama monitor zo langzamerhand kapot aan het gaan is, zit ik mij momenteel te oriënteren voor een nieuwe monitor. Initieel zat ik te kijken naar de 1440p, 27 inch categorie. Het nadeel in deze categorie is dat het vaak een kwestie van mazzel is of je wel of niet een goed exemplaar krijgt. Vandaar dat ik me nu aan verdiepen ben in de ultra-wide categorie.

Mijn toepassing zal voornamelijk gamen zijn, maar binnenkort moet ik ook mijn thesis erop gaan schrijven. Een beetje oppervlakte is dus zeer welkom. Recent heb ik een nieuwe laptop met een 1070 gekocht en ik zoek een monitor die gebruik kan maken van de capaciteiten van de videokaart. Mijn oog is gevallen op de Asus Designo MX34VQ (pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart).

Deze ziet er op papier zeer aantrekkelijk uit. Goede resolutie (1440p), hogere refreshrate dan wat de norm lijkt te zijn in dit segment (100hz) en een groot formaat. Dit allemaal voor een relatief lage prijs en met een prachtig design. Ik besef dat deze monitor pas in maart in de verkoop gaat en niemand hier dus persoonlijke ervaring ermee heeft, maar ben nochtans benieuwd naar de meningen van anderen. Lijkt dit inderdaad op een mooie deal of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door Imo62 op 03-02-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 12-09 15:37
Imo62 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:35:
Aangezien mijn tien jaar oude iiyama monitor zo langzamerhand kapot aan het gaan is, zit ik mij momenteel te oriënteren voor een nieuwe monitor. Initieel zat ik te kijken naar de 1440p, 27 inch categorie. Het nadeel in deze categorie is dat het vaak een kwestie van mazzel is of je wel of niet een goed exemplaar krijgt. Vandaar dat ik me nu aan verdiepen ben in de ultra-wide categorie.

Mijn toepassing zal voornamelijk gamen zijn, maar binnenkort moet ik ook mijn thesis erop gaan schrijven. Een beetje oppervlakte is dus zeer welkom. Recent heb ik een nieuwe laptop met een 1070 gekocht en ik zoek een monitor die gebruik kan maken van de capaciteiten van de videokaart. Mijn oog is gevallen op de Asus Designo MX34VQ (pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart).

Ik heb de laatste paar pagina's van dit topic doorgespit, maar heb er geen enkele discussie over gezien, terwijl het er op papier zeer aantrekkelijk uitziet. Goede resolutie (1440p), hogere refreshrate dan wat de norm lijkt te zijn in dit segment (100hz) en een groot formaat. Dit allemaal voor een relatief lage prijs en met een prachtig design. Ik besef dat deze monitor pas in maart in de verkoop gaat en niemand hier dus persoonlijke ervaring ermee heeft, maar ben nochtans benieuwd naar de meningen van anderen. Lijkt dit inderdaad op een mooie deal of zie ik iets over het hoofd?
Heb zelf inderdaad die besteld bij Azerty. Zou eerst voor de Samsung gaan, maar het design, prijs en de Qi-lader haalden mij over de streep om de Asus te kiezen.
Helaas is er nog weinig bekend wanneer 'ie daadwerkelijk geleverd wordt. Had Azerty nog een berichtje gestuurd en die zouden de leverancier informeren maar heb nog niks terug gehad.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:58
jorank schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:40:
[...]

Heb zelf inderdaad die besteld bij Azerty. Zou eerst voor de Samsung gaan, maar het design, prijs en de Qi-lader haalden mij over de streep om de Asus te kiezen.
Helaas is er nog weinig bekend wanneer 'ie daadwerkelijk geleverd wordt. Had Azerty nog een berichtje gestuurd en die zouden de leverancier informeren maar heb nog niks terug gehad.
Een Britste site had het over een releasedate van 20 Maart. Geen idee de bron enigszins betrouwbaar is. Ik ben benieuwd naar je ervaringen zijn als die eenmaal binnen is, de Asus ziet eruit als een prachtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Ik zie nu dat Azerty de prijs van de Asus MX34VQ aangepast heeft; van €837,24 naar €1.184,59
Kan dat gevolgen hebben voor mijn bestelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waarom vraag je dat aan ons ? Dat is een vraag voor azerty.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

jorank schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:59:
Ik zie nu dat Azerty de prijs van de Asus MX34VQ aangepast heeft; van €837,24 naar €1.184,59
Kan dat gevolgen hebben voor mijn bestelling?
Dat kan gevolgen hebben ja. Hoeft niet. Kan wel. Wie weet :) Persoonlijk zou ik het niet zomaar accepteren als ik iets had besteld voor ~800 euro (erg redelijke prijs) en dat de zaak opeens 300 euro er bij op gooit.

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 04-02-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Acer 34" 3440x1440 IPs Ultrawide monitor in de aanbieding voor €499 bij 4Launch:
https://www.4launch.nl/pr...ijphzx-34--HDMI--DP--Hub/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lijkt een beetje "you get what you pay for" scherm. Niet echt indrukwekkende specs. Voor desktop werk best prima, maar voor gamen al een stuk minder lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
B346CKbmijphzx

Wat een onzin namen ook altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Heeft de LG 29UM58-P freesync?
Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten .
Gaat samen met een RX 480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Bluto schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:49:
Heeft de LG 29UM58-P freesync?
Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten .
Gaat samen met een RX 480.
Nee, officieel niet. Je kunt het eventueel wel werkend krijgen met een hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:03
wouterg00 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:58:
Acer 34" 3440x1440 IPs Ultrawide monitor in de aanbieding voor €499 bij 4Launch:
https://www.4launch.nl/pr...ijphzx-34--HDMI--DP--Hub/
Ga nu helemaal uit je dak met dit kantoor scherm. :)

Ideal for use in office environments, libraries and computer labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Fixer schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 01:30:
[...]

Nee, officieel niet. Je kunt het eventueel wel werkend krijgen met een hack.
Hier staat ie wel tussen als zijnde werkende:
http://www.144hzmonitors.com/list-of-freesync-monitors/

Ook op de AMD site staat de monitor ertussen, wel de 29UM58A versie die ik nergens kan vinden.

http://www.amd.com/en-us/...lt=%7B%22k%22%3A%22%22%7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Hier de eerste review van de Asus MX34VQ:
https://pcmonitors.info/reviews/asus-mx34vq/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
We also noticed some flickering on the monitor between about 45 – 50Hz (45 – 50fps)
:W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Mwoah valt opzich mee toch?
Word ook aangegeven in de review dat het niet heel storend is. Helemaal vergeleken met de Samsung CF791

Vind zelf jammer dat die niet in hoogte verstelbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door jorank op 09-02-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
jorank schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:23:
[...]

Mwoah valt opzich mee toch?
Word ook aangegeven in de review dat het niet heel storend is. Helemaal vergeleken met de Samsung CF791

Vind zelf jammer dat die niet in hoogte verstelbaar is.
Weet et niet hoor, als je 900 euro uitgeeft aan een monitor mag ie ook wel perfect zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:03
DoubleYouPee schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:47:
[...]

Weet et niet hoor, als je 900 euro uitgeeft aan een monitor mag ie ook wel perfect zijn....
Legio gebruikers van met name Asus schermen met gebreken die het op de koop toenemen.
Asus lacht zich de leuter uit de broek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Inmiddels heeft Alternate als eerste de nieuwe AOC erop staan als pre-order. Volgens mij het goedkoopste G-Sync scherm met die resolutie en afmetingen. Bij mijn weten is de adviesprijs overigens altijd al 899 geweest, dus die doorhaling bij hun snap ik niet helemaal. Ik ben erg benieuwd naar reviews en prijsontwikkeling van dit scherm. Moet eerst mijn Surround/Eyefinity opstelling verkopen, dan kan deze mooi op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:51

nimmer

hai :O

Señor Sjon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:26:
Inmiddels heeft Alternate als eerste de nieuwe AOC erop staan als pre-order. Volgens mij het goedkoopste G-Sync scherm met die resolutie en afmetingen. Bij mijn weten is de adviesprijs overigens altijd al 899 geweest, dus die doorhaling bij hun snap ik niet helemaal. Ik ben erg benieuwd naar reviews en prijsontwikkeling van dit scherm. Moet eerst mijn Surround/Eyefinity opstelling verkopen, dan kan deze mooi op die plek.
Ben ook echt beniewd naar deze monitor! Hoop dat er snel een review komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:26:
Helaas nog niet meer dan een unboxing te vinden, maar een veelbelovende monitor dit. En dan met G-sync waarbij de concurrentie op gelijke/hogere prijzen zit zonder die optie. Vind het tot nu toe steeds net teveel voor wat je krijgt, maar deze zonder BTW :o ...het lijkt er op in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is in ieder geval niet zo lomp als de Asus/Acer voor 1200 euro. Ik heb gewoon niks met Ati kaarten, dus aan de goedkopere FreeSync schermen heb ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Het lijkt er op dat pcmonitors de AOC aan het reviewen is momenteel.

https://pcmonitors.info/a...440-100hz-va-with-g-sync/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
MaXeRs schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Legio gebruikers van met name Asus schermen met gebreken die het op de koop toenemen.
Asus lacht zich de leuter uit de broek.
Komt dat niet omdat veel mensen bang zijn om de aankoop terug te sturen/brengen en dan maar bepaalde defecten op de koop toe nemen? Zelf snap ik dat niet want 900 euro is voor veel mensen gewoon een klap geld en daar mag je op z'n minst een deugdelijk product voor verwachten.
Ik heb ook weleens in een BCC gestaan met een ACER monitor die, na het aanzetten, direct een aantal zichtbare dode subpixels gaf. Volgens BCC viel dat binnen de richtlijnen en zou de monitor niet worden terug genomen. Dat hebben ze geweten want ik heb in een volle winkel stennis gemaakt en liep vervolgens met het gehele aankoop bedrag de winkel uit. Je gaat toch geen genoegen nemen met een halfbakken product voor veel geld? Mensen moeten echt meer opkomen voor hun rechten en niet alles maar pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Voor mij is flickering tussen de 45-50fps echt geen issue hoor.
Helemaal niet omdat het een 100Hz scherm is. Ook is er niet echt een ander alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
The bottom line; a model with a pleasing mixture of strong contrast, vivid colour reproduction, decent responsiveness and the all-important (to some) addition of G-SYNC.
Dit wordt denk ik wel mijn volgende monitor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Señor Sjon schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Dit wordt denk ik wel mijn volgende monitor. :)
ja ook die van mij : -) goede prijs voor een G-SYNC monitor, VA, heeft gewoon alles.

• Beakzz
Deze komt er bij mij ook in. Had niet eens op een g-sync monitor gerekend in deze prijsklasse/grootte dus dat is wel een extra meevallertje :) Nu alleen nog leverbaar graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Wel prachtig nieuws dat de 1080TI goedkoper wordt dan gedacht. Eindelijk een kaart waar we ieder spel 100fps op ultrawide resoluties kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:10
Vind 700$ nog steeds te veel geld voor een videokaart. Maar dat is persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pff. Nou het is maart en alleen nog pre-order bij Alternate. Ook de reviews komen niet los. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Het gaat inderdaad echt nergens over. Het lijkt wel of ze nu al spijt hebben van deze niche markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Sinds mijn laatste upgrade van mijn gpu heb ik mijn LG 29um58-p goed werkend op 75hz en het is wel echt wat anders als 60hz. Erg prettig dus, daarnaast heb ik freesync enabled via custom resolution tool maar heb nog niet helemaal werkend. hier moet ik dus nog wat mee experimenteren :)

Al met al erg tevreden met deze monitor en dat ik hem naar 75hz kan overclocken is echt heel prettig, het is al zoveel vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert62
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-02 14:48
Ik heb wat advies nodig van meer ervaren tweakers. Ik ben in de markt voor een ultrawide 3440x1440 scherm, waarschijnlijk kies ik voor een LG.

Mijn huidige videokaart kan deze hogere resolutie waarschijnlijk niet aan. Ik zal dus een andere moeten kopen, en wil er liefst niet teveel voor kwijt zijn.
Ik speel geen games en wil het grotere scherm vooral om met meerdere programma's naast elkaar te werken.

Een enkele keer zal ik eens een video editen, maar niet zo veel.
Welke kaart (liefst AMD) zou al geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Bert62 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:18:
Ik heb wat advies nodig van meer ervaren tweakers. Ik ben in de markt voor een ultrawide 3440x1440 scherm, waarschijnlijk kies ik voor een LG.

Mijn huidige videokaart kan deze hogere resolutie waarschijnlijk niet aan. Ik zal dus een andere moeten kopen, en wil er liefst niet teveel voor kwijt zijn.
Ik speel geen games en wil het grotere scherm vooral om met meerdere programma's naast elkaar te werken.

Een enkele keer zal ik eens een video editen, maar niet zo veel.
Welke kaart (liefst AMD) zou al geschikt zijn?
Op het moment dat je geen games speelt is het dan daadwerkelijk noodzakelijk een GPU upgrade uit te voeren? Welke GPU heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert62
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-02 14:48
[MAUS] schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:28:
[...]

Op het moment dat je geen games speelt is het dan daadwerkelijk noodzakelijk een GPU upgrade uit te voeren? Welke GPU heb je nu?
Ik gebruik een AMD HD5770.
Max resolutie volgens de specs is 2560x1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Bert62 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:10:
[...]

Ik gebruik een AMD HD5770.
Max resolutie volgens de specs is 2560x1600
Dat klopt inderdaad, echter op internet zijn er nog wel wat tegenstrijdige berichten, https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1672109.
Als je dus verder geen nieuwe grafische kaart nodig hebt zou ik het gewoon eerst proberen en daarna kijken voor een nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy Oscar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 09:51
Hallo!
Ik ben bezig om te sparen voor een budget game pc van €600,-
Als basis heb ik de Best Buy Guide van deze maand genomen, maar nu heb ik een vraag betreffende het beeldscherm.
Ik zit te twijfelen tussen een 24" monitor met een 16:9 verhouding en een 25" monitor met 21:9 verhouding. Het zijn allebei flinke verbeteringen t.o.v. een 15,6" beeldscherm wat ik m'n hele leven gewend ben. Maar toch is de 24" 16:9 variant een stuk hoger dan de 25" 21:9 variant.
Wat raden jullie aan? Wat betreft geld heb ik niet veel te besteden en een 29" 21:9 is dan ook geen optie.
Graag hoor ik jullie mening hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:18
Dat is een lastige keuze! Ik denk dat een 24" monitor je het meeste 'wow' effect gaat geven, gewoon omdat het zoveel groter is dan je 15,6" beeldscherm. 21:9 op 25" is echt te klein imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy Oscar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 09:51
Ja daar heb je wellicht een goed punt.. Op displaywars het verschil bekeken en 24" lijkt inderdaad een heel stuk groter t.o.v. 15,6" dan de 25".
Nog een vraag, maar ik weet niet of mensen hier ervaring mee hebben, maar bij mijn opleiding (Bouwkunde) teken ik het één en ander in 3D programma's. Is dan een Ultrawidescreen niet meer aan te raden dan een Widescreen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:58
UltraWide is fijn bij 3D programma's maar daar ga je vooral ook resolutie merken. Ik werk op het werk met 2560x1440 als resolutie, een scherm met 1080 pixels hoogte zou het onwerkbaar maken voor mij.

Tegenwoordig thuis ook, 34" Ultrawide maar dat is ook 1440 pixel hoog :P

Maar met jou budget, doe dan 24" 16:9
Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste