[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 3 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:17
wouterg00 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Heb ik ook, ligt er waarschijnlijk aan de langzame opstarttijd van de monitor
De opstart tijd vindt ik wel mee vallen. Ik heb toevalig even de kabels los gehad en aangesloten op de onboard grafische kaart. Na verschillende keer aansluiten en los halen is het post scherm nu wel zichtbaar op de externe grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:32
Zojuist de Samsung-s34e790c besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Mooi topic dit _O_ Heel interessant om de ervaringen van anderen te lezen. Ik wil graag een ultrawide-monitor voor bij een nieuwe pc die ik ergens dit jaar nog ga samenstellen. Waarschijnlijk komt er een 1070 GTX in, tenzij er op korte termijn nog noemenswaardige prijswijzigingen plaats gaan vinden onder duurdere kaarten.

Nu is mijn nieuwe pc niet primair bedoeld voor gamen, maar omdat het sowieso een serieuze rig moet worden kan ik hier net zo goed rekening mee houden. Ik vraag me alleen nog steeds af of een UW-scherm nu echt geschikt is voor games, met name shooters. Een grotere FOV is niet altijd positief m.i., en met zo'n bakbeest van 34" zou ik denken dat je misschien wel een té groot zichtveld krijgt. Toch lijkt het me vooral met een curved scherm geweldig qua immersion.

Ook lees ik af en toen nog wel verhalen van mensen die issues hebben om games te draaien, omdat de resolutie niet fatsoenlijk ondersteund wordt en er weer third party tooltjes en een hoop getweak aan te pas moeten komen om het goed te krijgen. Is dit in de praktijk iets waar je vaak tegenaan loopt? En is dat dan met name bij oude(re) games? Is het sowieso in de praktijk vaak zo dat games niet schermvullend zijn? Ik begrijp wel dat het zeer 'upcoming' is en games het steeds vaker standaard keurig allemaal ondersteunen.
Signex schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:35:
Ik zit hard te twijfelen tussen de Acer Z35 en BenQ XR3501.

De BenQ is toch aardig wat goedkoper, wat mij weer ruimte geeft voor andere dingen, maar Gsync spreekt mij ook wel weer aan.

Ik hoor verschillende dingen over ghosting, de ander zegt dat het mee valt en de ander dat het juist wel degelijk aanwezig is.
Al een keuze gemaakt? Ik had deze ook op het oog, lees veel goede ervaringen maar ghosting vind ik niet een heel tof fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Momenteel sterk aan het overwegen om de predator x34A te gaan kopen.

Ik zie op dit moment nog geen concurrenten op hetzelfde niveau, als je alle specs onder ogen neemt.
- G-sync
- 34 inch
- 100hz
- 3440x1440
- Curved

Iemand nog alternatieven? (behalve de ASUS ROG SWIFT die hetzelfde scherm heeft)

Mijn doel is niet competitief games te spelen, maar op 3440x1440 de beste resultaten/immersion te hebben.
Inmiddels heb ik ook een I7 systeem met 1080 aangeschaft om hierop te gaan draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door defiler1974 op 12-10-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
2dope schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:11:

[...]

Ook lees ik af en toen nog wel verhalen van mensen die issues hebben om games te draaien, omdat de resolutie niet fatsoenlijk ondersteund wordt en er weer third party tooltjes en een hoop getweak aan te pas moeten komen om het goed te krijgen. Is dit in de praktijk iets waar je vaak tegenaan loopt? En is dat dan met name bij oude(re) games? Is het sowieso in de praktijk vaak zo dat games niet schermvullend zijn? Ik begrijp wel dat het zeer 'upcoming' is en games het steeds vaker standaard keurig allemaal ondersteunen.

[...]
Het hangt heel sterk af van de game, maar de meeste games die nu uitkomen ondersteunen dat inmiddels wel. Oudere games is een beetje hit & miss. Sommigen wel, anderen niet, en meestal kun je er geen pijl op trekken. Oude meuk als Titan Quest, tot mijn stomme verbazing, ondersteunt het gewoon out-of-the-box (de originele versie, al doet de “nieuwe” versie op Steam het ook), maar veel games ook weer niet.

Ja, voor veel games die het niet standaard ondersteunen zijn óf tweaks voor (zoals geforceerde resoluties via .INI files, zoals bijvoorbeeld Red Alert 2), óf je hebt er 3rd party tools voor nodig (Skyrim, bijvoorbeeld).

Voor meer info kun je het beste even bij www.wsgf.org langsgaan, die hebben een redelijk uitgebreide database met games en hoe goed die met widescreen omgaan, plus eventueel tweaks en tools om het werkend te krijgen.

Merk wel op dat als je je games eenmaal op 21:9 gespeeld hebt, het verdraaid moeilijk is om nog terug te stappen op een 16:9 scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Seal64 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Het hangt heel sterk af van de game, maar de meeste games die nu uitkomen ondersteunen dat inmiddels wel. Oudere games is een beetje hit & miss. Sommigen wel, anderen niet, en meestal kun je er geen pijl op trekken. Oude meuk als Titan Quest, tot mijn stomme verbazing, ondersteunt het gewoon out-of-the-box (de originele versie, al doet de “nieuwe” versie op Steam het ook), maar veel games ook weer niet.

Ja, voor veel games die het niet standaard ondersteunen zijn óf tweaks voor (zoals geforceerde resoluties via .INI files, zoals bijvoorbeeld Red Alert 2), óf je hebt er 3rd party tools voor nodig (Skyrim, bijvoorbeeld).

Voor meer info kun je het beste even bij www.wsgf.org langsgaan, die hebben een redelijk uitgebreide database met games en hoe goed die met widescreen omgaan, plus eventueel tweaks en tools om het werkend te krijgen.

Merk wel op dat als je je games eenmaal op 21:9 gespeeld hebt, het verdraaid moeilijk is om nog terug te stappen op een 16:9 scherm :+
Heb je ook wel eens meegemaakt dat games gewoon niet draaien? Of is het dan in het ergste geval een kwestie van zwarte balken aan weerszijden?

Speel je ook (fast-paced) shooters? Gaat dat goed? Ik wil einde van de maand eigenlijk de boel in elkaar hebben, want Battlefield 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Ik ben niet zo van de shooters, maar Doom draait als een dolle en ondersteunt die resolutie. Ik heb geen games gezien die het niet doen, maar er zijn er wel vrij veel die de resolutie niet slikken - daar heb je die tools voor nodig, en dan blijven er nog steeds over die er niet mee overweg kunnen. Hoe die dan behandeld worden is afhankelijk van je systeem. Als je monitor bijvoorbeeld ingesteld staat om altijd beeldvullend te werken, dan gaat hij de input oprekken, maar dat kun je altijd wel uitschakelen. Dat levert dan inderdaad pillarboxing op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope

Welk scherm heb je zelf?

Wat ik trouwens nog wel graag van de kenners zou willen horen, is wat de meerprijs van 500 euro (voor jullie) rechtvaardigt bij een Asus PG348Q of Acer Predator X34A ten opzichte van bijvoorbeeld een BenQ XR3501. Is dat puur de G-Sync/FreeSync tech? Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk in hoeverre de gebruiker hiervan nog profiteert tegenover een scherm zonder deze tech maar wel met 144Hz.

Edit: de BenQ is natuurlijk wel 'slechts' 1080p - ik doelde met mijn vraag eigenlijk meer op wat G-Sync/FreeSync nog aan meerwaarde hebben als alle andere specificaties gelijk zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door 2dope op 13-10-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:55
2dope schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:34:

Welk scherm heb je zelf?

Wat ik trouwens nog wel graag van de kenners zou willen horen, is wat de meerprijs van 500 euro (voor jullie) rechtvaardigt bij een Asus PG348Q of Acer Predator X34A ten opzichte van bijvoorbeeld een BenQ XR3501. Is dat puur de G-Sync/FreeSync tech? Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk in hoeverre de gebruiker hiervan nog profiteert tegenover een scherm zonder deze tech maar wel met 144Hz.

Edit: de BenQ is natuurlijk wel 'slechts' 1080p - ik doelde met mijn vraag eigenlijk meer op wat G-Sync/FreeSync nog aan meerwaarde hebben als alle andere specificaties gelijk zijn.
Het voordeel van G-Sync en FreeSync is in dit forum al veel besproken en er zijn ook talloze andere sites die het beschrijven. Dit voordeel (basically: rustiger beeld zonder V-Sync) is er in principe ook op 144Hz. Wat ik hier vooral wil vermelden is dat een FreeSync-scherm in principe niet duurder hoeft te zijn dan een ander scherm met alle andere specificaties gelijk. Dit zal wel het geval zijn bij G-Sync vanwege de licentie kosten die nVidia rekent. Wat kosten betreft zijn deze technieken dus niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Hafermaut schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:26:
[...]

Het voordeel van G-Sync en FreeSync is in dit forum al veel besproken en er zijn ook talloze andere sites die het beschrijven. Dit voordeel (basically: rustiger beeld zonder V-Sync) is er in principe ook op 144Hz. Wat ik hier vooral wil vermelden is dat een FreeSync-scherm in principe niet duurder hoeft te zijn dan een ander scherm met alle andere specificaties gelijk. Dit zal wel het geval zijn bij G-Sync vanwege de licentie kosten die nVidia rekent. Wat kosten betreft zijn deze technieken dus niet hetzelfde.
Thx - je hebt gelijk, er zijn inmiddels fora over volgeschreven. Ik heb me er een beetje in verdiept maar zie nooit hele overtuigende argumenten. Bijvoorbeeld in veel reviews van hardware.info wordt de meerwaarde ervan vaak gerelativeerd. Maar wellicht is dit niet het juiste topic daarvoor, ik ga zelf nog wel even wat huiswerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 15:37
2dope schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:11:

Ik gebruik nu ongeveer 1.5 jaar een 21:9 scherm en lang niet alle nieuwe games ondersteunen deze resolutie, het zijn dus niet alleen oude spellen.

Ik denk dat ongeveer 70% het goed ondersteund, dan voegt het ook echt iets toe.
bij ongeveer 20% krijg je ook wel werkend met hulp van www.wsgf.org d.m.v. aangepaste exe of ini files.
En bij 10% krijg je zwarte balken aan de zijkanten,

Om maar een paar nieuwe titels te noemen waar het niet uit de doos werkt en je echt met tools of ini files aan de gang moet.

Fallout4
Dark souls 3
Recore (zwarte balken)
QuantumBreak (zwarte balken)
Deus Ex mankind divided (spel is zelf wel 21:9 maar HUD/Markers kloppen niet helemaal)
Mafia 3 (maar daar klopt wel meer niet)

Ondanks dat niet alle spellen het goed ondersteunen zou ik niet meer terug willen naar een 16:9 scherm.
Als een spel het gewoon goed implementeert dan ziet het er zo veel mooier uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zwarte balken bij Quantum Break? Ik heb nergens last van op 2560x1080. Alleen bij de cutscenes komen ze tevoorschijn, maar niet bij het spelen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 15:37
Toen ik het speelde de UWP versie en niet de Steam versie toen was dat nog niet zo.
Maar ik lees inderdaad dat ze dat met een patch hebben verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
2dope schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:34:

Welk scherm heb je zelf?

Ik zit naar een Dell U3415W te kijken. Ik had hiervoor ook al een Dell en die beviel prima, dus met de overstap naar 21:9 ben ik ook weer voor een Dell gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Sinds een tijdje ben ik me ook aan het verdiepen in verschillende 34 inch schermen.
De eerste beslissing die ik gemaakt heb, is dat ik graag voor een curved scherm wil gaan.
Daarna veel gelezen over freesync tov Gsync, en voor mij gaat de keus toch naar een freesync scherm.
De keus is momenteel groter, maar helaas bindt je je wel aan een merk videokaart voor de komende jaren.
(en dat bevalt me eigenlijk niet zo, maar het is een keus die gemaakt moet worden)

Momenteel in het bezit van een HD 7970, en deze ondersteund uberhaupt geen freesync dus dit zal toch iets voor een toekomstige kaart zijn. Daar kom ik ook gelijk op het punt dat mijn huidige videokaart al ouder is, maar op mijn 23 inch scherm ruim voldoet. Qua games draait alles nog prima op Ultra, maar ik ben er zeker niet vies van om settings te verlagen om zo wat meer FPS over te houden.

Mijn verwachting is dat mijn HD 7970 dan nog voldoende kracht heeft om het scherm met een behoorlijke fps aan te sturen, maar ik hoor graag jullie mening daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
defiler1974 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:42:
Momenteel sterk aan het overwegen om de predator x34A te gaan kopen.

Ik zie op dit moment nog geen concurrenten op hetzelfde niveau, als je alle specs onder ogen neemt.
- G-sync
- 34 inch
- 100hz
- 3440x1440
- Curved

Iemand nog alternatieven? (behalve de ASUS ROG SWIFT die hetzelfde scherm heeft)

Mijn doel is niet competitief games te spelen, maar op 3440x1440 de beste resultaten/immersion te hebben.
Inmiddels heb ik ook een I7 systeem met 1080 aangeschaft om hierop te gaan draaien.
Heb je'm al gekocht?

Je zou kunnen wachten tot december, dan wordt de release van de de X34P verwacht:

- G-Sync
- 34 inch
- 100hz (out-of-the-box ipv overclock)
- 1800R curve (ipv 2200R curve bij de 34A, dus aanzienlijk scherper gebogen)
- Geen cheapie plastic afwerking aan de achterkant, maar aluminium
- Joystick aan achterkant voor OSD-navigatie (was een drama bij iig X34)

Edit: crap, ik lees net dat release is uitgesteld naar 2017

[ Voor 5% gewijzigd door 2dope op 20-10-2016 13:18 . Reden: releasedatum klopt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
2dope schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

Heb je'm al gekocht?

Je zou kunnen wachten tot december, dan wordt de release van de de X34P verwacht:

- G-Sync
- 34 inch
- 100hz (out-of-the-box ipv overclock)
- 1800R curve (ipv 2200R curve bij de 34A, dus aanzienlijk scherper gebogen)
- Geen cheapie plastic afwerking aan de achterkant, maar aluminium
- Joystick aan achterkant voor OSD-navigatie (was een drama bij iig X34)

Edit: crap, ik lees net dat release is uitgesteld naar 2017
Arrgh. Dat eeuwige probleem met het kopen van hardware. heb mijn systeem nu binnen met een 950 pro SSD, komt het artikel met de 960 pro........

enfin, je moet op een gegeven moment de beslissing nemen, met de volgende paycheck van november heb ik voldoende gespaard om een paar ribben kwijt te raken en de x34A aan te schaffen. Je kan altijd eeuwig wachten op iets beters......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
defiler1974 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Arrgh. Dat eeuwige probleem met het kopen van hardware. heb mijn systeem nu binnen met een 950 pro SSD, komt het artikel met de 960 pro........

enfin, je moet op een gegeven moment de beslissing nemen, met de volgende paycheck van november heb ik voldoende gespaard om een paar ribben kwijt te raken en de x34A aan te schaffen. Je kan altijd eeuwig wachten op iets beters......
Erg herkenbaar ja, vooral met GPU's. Als december doorging was het met een dikke maand nog wel het wachten waard voor mij, maar '2017' is ook weer zo weinigzeggend.

Voor mij geldt dat ik niet per se om nieuwe hardware verlegen zit, maar ik ben nu aan het oriënteren en dan krijg ik steeds meer drang om zo snel mogelijk nieuw spul in huis te halen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik op die manier een ondoordachte (impuls)aankoop doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08
Heb nu nog 2 keer 1920*1200 op 7970 (1 scherm tijdens gamen) met 4770K 16GB. Eigenlijk ben ik de twee schermen wel een keer zat en dikke kans dat er in de komende maanden een keer 3440x1440 voor in de plaats komt. Dat gaat m`n 7970 niet meer redden. Meestal heb ik nu de settings op high of ultra staan.

GTX1070 een logische keuze ? of ontkom ik niet aan GTX1080, of misschien zie ik het veel te somber in en gaat zelfs een RX480 het heel aardig redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertL1984
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 22:31
SiameseDwerg schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:45:
[...]

Scherm bevalt nog steeds, ik heb een redelijk groot bureau dus ik zit er ongeveer 50 cm vanaf. Maar ik haal nog een keer wel iets om hem iets hoger te zetten zodat ik bijvoorbeeld een usb hub eronder kan zetten.

Het enige nadeel is dat ik niet kan streamen met een 21:9 ratio op Twitch het kan wel op Youtube Gaming.

En ja 34 inch lijkt mij ook heel leuk. Alleen die ik dan wil hebben is dan weer flink aan de prijs haha. pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

Daar kan ik bijvoorbeeld een 1080 van halen een PSVR :p

Maar zeker geen spijt van mijn aankoop, maar ik zou het niet met alleen 1 monitor kunnen doen ik heb er nog steeds 3 :)
Ik heb hem inmiddels ook bestelt... en weer terug gestuurd. Waarom :? Monitor had enorm veel IPS glow. Zwart was ook grijs. Ik heb nu een TN-monitor en naast elkaar heeft die een veel beter beeld. Misschien heb ik een maandagmorgen product gekregen, maar wilde het toch even melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RobertL1984 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:07:
[...]

Ik heb hem inmiddels ook bestelt... en weer terug gestuurd. Waarom :? Monitor had enorm veel IPS glow. Zwart was ook grijs. Ik heb nu een TN-monitor en naast elkaar heeft die een veel beter beeld. Misschien heb ik een maandagmorgen product gekregen, maar wilde het toch even melden :)
Oh dat is jammer om te horen. Welk model had je besteld? De glow zal je altijd hebben met IPS maar bij mij is het echt minimaal en totaal niet storend.

Om een voorbeeld te noemen speel ik Dungeon Keeper op fullscreen, dat is een 4:3 game en speelt nog steeds net als vroeger :)

Toch jammer van die glow, misschien toch maar voor die Dell gaan dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertL1984
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 22:31
Ik had de LG 29UB67-P bestelt. Pech gehad dus.
Wellicht ga ik voor de Dell idd :)
Fijn om te horen dat jij er geen problemen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Chiel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:14:
Heb nu nog 2 keer 1920*1200 op 7970 (1 scherm tijdens gamen) met 4770K 16GB. Eigenlijk ben ik de twee schermen wel een keer zat en dikke kans dat er in de komende maanden een keer 3440x1440 voor in de plaats komt. Dat gaat m`n 7970 niet meer redden. Meestal heb ik nu de settings op high of ultra staan.

GTX1070 een logische keuze ? of ontkom ik niet aan GTX1080, of misschien zie ik het veel te somber in en gaat zelfs een RX480 het heel aardig redden?
Nja, hangt wel af van je games natuurlijk :)
Ik draai BF1 op 3440x1440 op High aan +-60fps met een GTX970, i7 4790K & 16GB.
GTA5 op med/high ipv high/ultra dacht ik, maar da's al lang geleden.

Een GTX970 trekt het dus nog, maar moest ik vandaag moeten upgraden, zou het een GTX1070 zijn. Op amazon.de (of .co.uk dankzij de voordelige pond) heb je die vanaf 425€ voor een stock-clocked Palit.

In deze benchmarks https://nl.hardware.info/...hd-2560x1440-+-frametimes zit een RX480-8G op 1440p (non-wide) op Ultra op 65fps; een GTX1070 op 83fps & een GTX1080 op 99fps.
Ga je naar 4K, heb je respectievelijk 36, 47 & 58.

RX480 is dus ook ok, maar een GTX1070 biedt toch meer overschot en zal langer in je kast blijven zitten...
Een GTX1080 is mij persoonlijk te duur en 4K komt hier de eerste jaren toch nog niet in huis. 1070 is dan imo de sweet-spot.

[ Voor 6% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 24-10-2016 18:51 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Is de meerprijs voor gsync het nu waard of niet? Momenteel een dell u2713h en overweeg een ultrawide. Moet zeker ips zijn, Keuzes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

Ik ben erg benieuwd naar de pricewatch: Samsung C34F791WQ Wit
Heeft iemand al meer informatie over de beschikbaarheid en prijs?
De prijs die momenteel in de pricewatch staat klopt niet helemaal......

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
bartaa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:44:
Ik ben erg benieuwd naar de pricewatch: Samsung C34F791WQ Wit
Heeft iemand al meer informatie over de beschikbaarheid en prijs?
De prijs die momenteel in de pricewatch staat klopt niet helemaal......
Op amazon.de staat hij ondertussen voor 1200 euro.

https://www.amazon.de/Sam...&keywords=Samsung+C34F791

Zal wel zoiets worden.

Toch wel erg veel geld.....ik wacht nog een jaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17
DoubleYouPee schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:31:
[...]

Op amazon.de staat hij ondertussen voor 1200 euro.

https://www.amazon.de/Sam...&keywords=Samsung+C34F791

Zal wel zoiets worden.

Toch wel erg veel geld.....ik wacht nog een jaartje
pricewatch: Samsung C34F791WQ Wit

13K in de Pricewatch :+

Denk dat de prijs van Amazon ook nog een inschatting is. Boven de €1000 is voor mij een no go iig en dan geef ik de nutteloze leds de schuld :) (adviesprijs is $999 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Beakzz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:28:
[...]

pricewatch: Samsung C34F791WQ Wit

13K in de Pricewatch :+

Denk dat de prijs van Amazon ook nog een inschatting is. Boven de €1000 is voor mij een no go iig en dan geef ik de nutteloze leds de schuld :) (adviesprijs is $999 volgens mij)
Ja, of de speakers.
Zou ook liever een zwarte variant willen.

Heb altijd het gevoel dat alles in de monitorenwereld in slowmotion (OLED?) gaat. En die prijzen zakken ook niet. Voor de X34 betaal je nog steeds 1200 euro en dan heb je ook nog kans op IPS glow.
Een betaalbare LG IPS 3440x1440 100hz freesync, of 27" 1440p144hz met freesync zou welkom zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syphx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-04 11:11
Ik zit met een "dilemma" en hoop dat iemand van jullie mijn vragen kan beantwoorden. Pas geleden heb ik mijn PC een upgrade gegeven. Mijn nieuwe gpu is een saphire rx480 Nitro 8gb geworden.

Nu wil ik graag een 34" (21:9) scherm alleen lees dat mijn gpu niet krachtig genoeg zou zijn. Nu heb ik er geen problemen mee om settings lager dan ultra te zetten. Heb ik dan nog wel een speelbare framerate?

Is renderen op 2560x1080 en dan upscalen naar 3440x1440 mogelijk zoals dat bij consoles ook gebeurt? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Games die ik speel/wil spelen zijn:
Warhammer: total war, cs:go, battlefield 1, league of legends, rocketleague, ark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Zie enkele reacties hierboven. Jouw rx480 staat ook tussen die benchmarks van BF1. Jouw rx480 is krachtiger dan m'n gtx970 en ik speel ook gewoon nog alle games op +-High, zoals BF1.

Verder zou ik niet gaan upscalen, dat maakt de boel lelijk. Wel kan je gewoon de scaling op de monitor uitschakelen en op 2560x1440 spelen. Dan speel je zoals op een 16:9 scherm (met zwarte banden links & rechts), maar je behoudt de native verticale resolutie en dus de volledige scherpte van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:38
Ik had een vraagje,

Op dit moment heb ik een Dell u2412m en een Prolite e2274HDS.

Nu wil ik misschien gaan onverstappen naar 1 ultrawide (29 of 34 inch) maar nu vraag ik me het volgende af.

Is het mogelijk om via software er voor te zorgen dat je bijvoobeeld in het midden van het scherm een 16:9 resolutie aanmaakt en aan de zijkanten 2 virtuele monitors te maken. Zodat ik bijvoorbeeld een game fullscreen kan opstarten en dat hij dan het midden gedeelte pakt en dat ik andere programma's open kan hebben staan aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
DoubleYouPee schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:58:
[...]
Heb altijd het gevoel dat alles in de monitorenwereld in slowmotion (OLED?) gaat. En die prijzen zakken ook niet. Voor de X34 betaal je nog steeds 1200 euro en dan heb je ook nog kans op IPS glow.
Een betaalbare LG IPS 3440x1440 100hz freesync, of 27" 1440p144hz met freesync zou welkom zijn
Precies dit. Ik houd de ontwikkelingen nu ook al een tijdje in de gaten en er zit totaal geen beweging in. Ik neig nog steeds naar het vlaggenschip van Asus (PG348Q), maar die prijs is gewoon ongekend en alternatieven zijn er niet/nauwelijks.

Eerder had ik mijn zinnen gezet op de BenQ XR3501, alleen ik ben bang dat de resolutie (2560x1080) te laag is voor het schermdiagonaal i.c.m. de kijkafstand. Ook lastig dat de monitoren die mij interesseren hier in de buurt nergens te bekijken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:32
linkje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:08:
Ik had een vraagje,

Op dit moment heb ik een Dell u2412m en een Prolite e2274HDS.

Nu wil ik misschien gaan onverstappen naar 1 ultrawide (29 of 34 inch) maar nu vraag ik me het volgende af.

Is het mogelijk om via software er voor te zorgen dat je bijvoobeeld in het midden van het scherm een 16:9 resolutie aanmaakt en aan de zijkanten 2 virtuele monitors te maken. Zodat ik bijvoorbeeld een game fullscreen kan opstarten en dat hij dan het midden gedeelte pakt en dat ik andere programma's open kan hebben staan aan de zijkanten.
Wat ik dan doe is het spel gewoon windowed draaien. Maar neem aan dat er vast wel programma's zijn zodat je m daadwerkelijk kan opdelen. Heb het zelf in ieder geval nog niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:28
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb op dit moment nog een Samsung Syncmaster T240 die nu wat aan het opraken is. Dit is een 24" monitor en ik wil nu wel wat groters en ook beters.

Nu dacht ik eerst de hele tijd aan een Dell U2717D (of 2616) 27" scherm, ik denk zeker dat dit mooie upgrades zijn t.o.v. mijn huidige monitor.

Maar na wat op internet gelezen te hebben, op youtube gekeken te hebben lijkt me een 34" scherm toch ook wel erg mooi. Ik denk dan zelf aan een Dell scherm maar....OF...heeft iemand een beter alternatief? Ik heb ook een erg mooie samsung S34E790C voorbij zien komen. Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor een Dell scherm omdat deze volgens internet toch erg goed schijnen te zijn.

Maar nu komt het voor mij belangrijkste. Kan mijn laptop dit wel aan?

Ik heb een half jaar oude Dell XPS 13 met intel HD 540 aan boord. Kan deze laptop ook een 34" scherm aan? Ik hoef niet de zwaarste games te laten draaien, voor mij is het vooral internet, thuiswerk, photoshop en wat games maar dat heeft niet de hoogste prio. Eventueel kan ik ook nog een PS4 erop aansluiten om te gamen.

Weet iemand of mijn laptop met die Intel 540 genoeg is? En zo ja, wat is nu echt een goed 34"scherm?

[ Voor 12% gewijzigd door martin484 op 03-11-2016 23:53 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17
DoubleYouPee schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:58:
[...]

Ja, of de speakers.
Zou ook liever een zwarte variant willen.

De prijzen worden al wat schappelijker gelukkig. Hoop nog ergens een prijsje net onder de €1000,- te vinden en als er dan goede reviews zijn dan is deze voor mij :)

https://azerty.nl/0-6637-...d-va.html?channel_code=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51
martin484 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:35:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb op dit moment nog een Samsung Syncmaster T240 die nu wat aan het opraken is. Dit is een 24" monitor en ik wil nu wel wat groters en ook beters.

Nu dacht ik eerst de hele tijd aan een Dell U2717D (of 2616) 27" scherm, ik denk zeker dat dit mooie upgrades zijn t.o.v. mijn huidige monitor.

Maar na wat op internet gelezen te hebben, op youtube gekeken te hebben lijkt me een 34" scherm toch ook wel erg mooi. Ik denk dan zelf aan een Dell scherm maar....OF...heeft iemand een beter alternatief? Ik heb ook een erg mooie samsung S34E790C voorbij zien komen. Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor een Dell scherm omdat deze volgens internet toch erg goed schijnen te zijn.

Maar nu komt het voor mij belangrijkste. Kan mijn laptop dit wel aan?

Ik heb een half jaar oude Dell XPS 13 met intel HD 540 aan boord. Kan deze laptop ook een 34" scherm aan? Ik hoef niet de zwaarste games te laten draaien, voor mij is het vooral internet, thuiswerk, photoshop en wat games maar dat heeft niet de hoogste prio. Eventueel kan ik ook nog een PS4 erop aansluiten om te gamen.

Weet iemand of mijn laptop met die Intel 540 genoeg is? En zo ja, wat is nu echt een goed 34"scherm?
Volgens de specs sheet kan de Intel 540 het prima aan
http://www.notebookcheck....raphics-540.149939.0.html

"The revised video engine now decodes H.265/HEVC completely in hardware and thereby much more efficiently than before. Displays can be connected via DP 1.2 / eDP 1.3 (max. 3840 x 2160 @ 60 Hz), whereas HDMI is limited to the older version 1.4a (max. 3840 x 2160 @ 30 Hz). However, HDMI 2.0 can be added using a DisplayPort converter. Up to three displays can be controlled simultaneously."

Echter het is wel belangerijk om te weten of je displayport 1.2 hebt of hdmi ben je gelimiteerd to 49hz ofzo op die resolutie

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Turismo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:20:
[...]

Echter het is wel belangerijk om te weten of je displayport 1.2 hebt of hdmi ben je gelimiteerd to 49hz ofzo op die resolutie
Bedankt Turismo voor je reactie en de link die je stuurde.

Ik heb gekeken en ik heb displayport 1.2. Ik heb ook een thunderbolt aansluiting, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?

Is displayport 1.2. voldoende voor een 34" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ja! Daarmee is het voldoende, dat is de enige vereiste voor 3440x1440 (34") tot 100hz.

Ik weet niet welke games je speelt, want die resolutie is natuurlijk een behoorlijke aanslag op de framerate, maar dan zou je ook op lagere resolutie kunnen spelen, ondervind je bij games geen last van aangezien het toch bewegend beeld is.

Internet, excel, office e.d. is verder geen probleem, dat is gewoon heerlijk op een ultrawide.

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 04-11-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Turismo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:53:
Ja! Daarmee is het voldoende, dat is de enige vereiste voor 3440x1440 (34") tot 100hz.

Ik weet niet welke games je speelt, want die resolutie is natuurlijk een behoorlijke aanslag op de framerate, maar dan zou je ook op lagere resolutie kunnen spelen, ondervind je bij games geen last van aangezien het toch bewegend beeld is.

Internet, excel, office e.d. is verder geen probleem, dat is gewoon heerlijk op een ultrawide.
Geen echte snelle games, momenteel bezig met Anno 2205, dat zou moeten lukken toch?

Verder, stel ik sluit er een keer een ps4 op aan...dat gaat wel goed met alle games?

En...de laatste vraag, is zo'n 34" ultrawide ook geschikt voor photoshop? Of kan ik dan toch beter kijken naar een 27" ? (ik twijfel namelijk tussen een 27" normaal beeld en 34" ultrawide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Anno 2205 is niet veeleisend, waarschijnlijk zal je wel moeten terug schalen naar 1280×720p om t vloeiend te laten spelen, opzicht geen probleem, als je maar niet de volle kwaliteit verwacht.

PS4 speelt ook prima erop op HDMI, enkel wel zwarte balken links en rechts, zijn maar enkele spellen die ultra wide ondersteunen, ik vind het verder niet storend, maar dat is persoonlijk.

Photoshop gaat prima dat is gewoon 2D rendering, daar is hoe meer beeld oppervlakte alleen maar een groot voordeel.

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 04-11-2016 21:25 ]

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 22:53
http://quasarzone.co.kr/b..._table=qc_user&wr_id=5517

http://www.ebay.nl/itm/Mi...39c95f:g:wHEAAOSwHsRYEaXf

Microboard M340CLZ 34" WQHD 3440x1440 100HZ AMD FREE Sync Gaming Curved Monitor

Mijn volgende monitor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Display Technology: IPS LED
Panel: Samsung VA

Als je hem hebt, laat maar weten welk van de twee het is !

• MaXeRs
Die vraag heeft de verkoper al beantwoord

Samsung VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
MaXeRs schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:32:

Hier snap ik dus niks van.
Samsungs nieuwe VA panel zit opeens in een onbekend merk voordat Samsung's eigen CF791 op de markt is? En voor de helft van de prijs?
Ik geloof er niks van.

Of zijn dit de panels van Samsung die niet door de QA kwamen? Oftewel kans op dooie pixels etc.

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 11-11-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope

Beetje verneukeratief, dat plaatje van Overwatch, aangezien die game geen Ultrawide ondersteunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Level1techs hebben een onofficiele mini review op hun forum gezet.

https://forum.level1techs...0-freesync-monitor/109760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

Ik ben al een hele tijd aan het oriënteren naar een ultrawide monitor. Mijn keuze was eigenlijk al zowat gevallen op de LG 34UM95. Ik heb namelijk een specifieke eis: de monitor moet op mijn bureau kunnen staan én er moet een VESA mount vrij blijven achteraan, zodat ik er een Intel NUC kan achterhangen. (zo'n Skull Canyon NUC6i7KYK) Zo kan ik de look van een all-in-one bekomen, wat de wife acceptance factor aanzienlijk zou verhogen. De aankoop zelf ging ik in december doen.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/2000772633.jpeg

Dat was dus het plan, maar het lijkt alsof ik iets te lang gewacht heb, want de 34UM95 is niet meer leverbaar zo te zien? Geen nood, ik zoek me wel een ander model uit, ... dacht ik. Ik vind alleen geen model met een vrije VESA mount achteraan...

Heeft iemand een gouden tip? Of een andere oplossing?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

pricewatch: Silverstone SST-MVA01 - Vesa extention

Dat kan helpen voor eentje met een voet op de VESA mount gaten, maar dan moet de VESA mount niet verzonken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

Bedankt, ik wist zelfs niet dat zoiets bestond! Dat schept wat mogelijkheden!

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Valt een beetje stil hier, keurig in overeenstemming met de (prijs-)onwikkeling van de Ultrawide-markt :P

Waar ik zelf het meeste van baal is dat werkelijk nergens de topnotch ultrawide-monitoren te bekijken zijn. Mediamarkt, CoolBlue, Norrod, nergens zijn ze in actie te zien. Mediamarkt heeft wel eens een verdwaald UW-scherm staan maar dat zijn dan mind-range dingetjes. Om nou naar een gamebeurs te gaan afreizen om de PG348Q in actie te zien gaat me wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb al jaren geen interessante monitoren meer gezien bij de lokale Media Markten en consorten, enkel mainstream zut. En dan nog, dan zie je enkel wat reclame van hun in wie wat voor belachelijke resolutie, waarschijnlijk ook nog via een VGA duplicator met crappy kabels.

Ik heb de UW-schermen ook nog nergens in actie gezien voordat ik de mijne kocht, als je geen vrienden of kennissen hebt die er eentje hebben, zit je inderdaad met een probleem en zul je af moeten gaan van wat de reviews je vertellen, wat de foto's je tonen en welke indruk filmpjes geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 15:58
2dope schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:26:
Valt een beetje stil hier, keurig in overeenstemming met de (prijs-)onwikkeling van de Ultrawide-markt :P

Waar ik zelf het meeste van baal is dat werkelijk nergens de topnotch ultrawide-monitoren te bekijken zijn. Mediamarkt, CoolBlue, Norrod, nergens zijn ze in actie te zien. Mediamarkt heeft wel eens een verdwaald UW-scherm staan maar dat zijn dan mind-range dingetjes. Om nou naar een gamebeurs te gaan afreizen om de PG348Q in actie te zien gaat me wat te ver.
Ik heb ze inderdaad zelf nog maar 1x op display gezien, namelijk de Acer X34 bij Informatique, daar moet je alleen niet te lang naar kijken want voor je het weet zit er een heel groot gat in je budget :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

CD-Romland Breda heeft er ook een paar staan.

Het is altijd moeilijk om niet verliefd te worden op ultrawides als je die voor het eerst ziet. Het blijft een fijn formaat.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
De Microboard m340CLZ vergeleken met de Asus rog pg348Q door een gebruiker.

YouTube: Microboard M340CLZ Vs ASUS ROG PG348Q (P4)

Linus heeft hem ook gevonden

YouTube: Cheap Korean Curved Ultrawide 100Hz Gaming Monitor

[ Voor 26% gewijzigd door MaXeRs op 10-12-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:12

660 euro, al gekocht? Ben benieuwd!

Jouw link is verlopen hierbij de nieuwe http://m.ebay.nl/itm/Pre-...id=p2056116.c100408.m2460

Het kan nog goedkoper, maar andere links zeggen dat ze niet verzenden (ben niet zo thuis met eBay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Ik zelf zit al een poosje te zoeken naar een upgrade van mijn huidige Dell U2515H.
Na in het verleden gebruik te hebben gemaakt van een LG29EA93 ben ik best wel onder de indruk van de ultrawide schermen en zou ik dit graag op een volgend model meenemen. Mijn budget is echter helaas geen €1300 voor een G-sync 1440p 100hz scherm...

Wel zou ik graag een vorm van adaptive sync willen hebben zonder daar extra voor te hoeven te betalen (freesync dus). Dit betekent wel dat ik zal moeten gaan voor een AMD kaart als upgrade van mijn GTX980, hoewel ik dit niet zo'n heel groot probleem vindt.

Als ik mijn wensenlijstje invul in de pricewatch (Freesync >60hz, 3440x1440, ca. €750) volgt hieruit slechts 1 keuze: LG34UC88/98
Helaas twijfel ik nog over een paar punten voordat ik dit scherm aan zou willen schaffen, namelijk:
- Image retention, veel van deze schermen lijken hier last van te hebben, hebben jullie hier ervaringen mee?
- Beperkte freesync range (48-75hz), ik ben bang dat 48hz te laag is om fatsoenlijk gebruik van te kunnen maken.
- Vrij forse curve (1900R dacht ik) t.o.v. de vorige generatie (3800R)

De beperkte freesync range vind ik het minst grote probleem, aangezien hier nog wel wat aan te 'tweaken' valt volgens verschillende internetbronnen.

Echter wil ik het scherm ook gaan gebruiken voor werk (veel spreadsheets/PDF's/websites) voor deze toepassing kan 'image retention' en een forse curve wel eens tegenvallen, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Overall moet ik zeggen dat ik het nog flink tegen vind vallen hoeveel verschillende ultrawides beschikbaar zijn in de range €500-€1.000, daardoor krijg ik ook het gevoel dat de prijzen komende jaren nog wel eens zouden kunnen gaan dalen en dat er betere panelen beschikbaar zullen komen dan nu.

Mijn tweede optie is namelijk een ASUS MG279Q, geen ultrawide, maar wel alle overige randvoorwaarden op orde (net paneel, hoge refreshrate, adaptive sync) en dan nog een paar jaar wachten om over te gaan op Ultrawide als de schermen wat volwassener zijn geworden.

Edit:
Er bestaat altijd de optie om het scherm gewoon maar te bestellen en terug te sturen als het niets is, maar ik vind dit persoonlijk niet heel netjes, zeker als je redelijkerwijs al problemen verwacht met het scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door [MAUS] op 11-12-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usernameistaken
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik heb zelf de 34UC88-B dus ik kan wel wat antwoorden proberen te geven op basis van mijn ervaringen.
[b][message=49448435,noline][MAUS]
Als ik mijn wensenlijstje invul in de pricewatch (Freesync >60hz, 3440x1440, ca. €750) volgt hieruit slechts 1 keuze: LG34UC88/98
Helaas twijfel ik nog over een paar punten voordat ik dit scherm aan zou willen schaffen, namelijk:
- Image retention, veel van deze schermen lijken hier last van te hebben, hebben jullie hier ervaringen mee?
- Beperkte freesync range (48-75hz), ik ben bang dat 48hz te laag is om fatsoenlijk gebruik van te kunnen maken.

De beperkte freesync range vind ik het minst grote probleem, aangezien hier nog wel wat aan te 'tweaken' valt volgens verschillende internetbronnen.
Image retention is mij nog niet opgevallen om eerlijk te zijn. Ik lees er wel regelmatig over, maar als je er niet op let (en ook niet precies weet waarop je moet letten) gaat dit je echt niet opvallen.

De beperkte freesync range is vooral een kwestie van wat je GPU trekt. Ik heb uiteenlopende specs gezien voor de freesync range, van 40-75hz tot 55-75hz, dus ik zou niet durven zeggen wat het nou precies is. In windows draai ik gewoon 75hz, en in de meeste games zit ik op zo'n 70hz, dus dan maak je prima gebruik van de freesync (kaart is Sapphire R9 Fury OC). Wanneer het 48hz is kom je volgens mij sowieso al op een punt dat de lage frequentie zelf storend wordt en dat freesync daar niet echt meer voor compenseert.

De forse curve is een kwestie van persoonlijke voorkeur, gewenning en hoe ver je van je monitor af zit. Ik heb zelf een vrij diep bureau, maar het valt nog op dat de curve vrij sterk is. Hoe groter de curve, hoe dichter je op je monitor kan zitten.

Wat betreft de prijs is goedkoper vast ook mogelijk. Zelf heb ik de monitor in juni bij BuyITdirect gekocht voor €625 ex.
Echter wil ik het scherm ook gaan gebruiken voor werk (veel spreadsheets/PDF's/websites) voor deze toepassing kan 'image retention' en een forse curve wel eens tegenvallen, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
99% van mijn gebruik is spreadsheets, pdfs en websites, en ik heb er absoluut geen probleem mee. LG levert echt supersoftware mee voor split screen, en juist wanneer je 3 vensters naast elkaar hebt is de curve heel makkelijk omdat je dan meer het gevoel hebt dat de vensters links en rechts op je scherm recht voor je staan ipv. dat je er schuin op kijkt.
Edit:
Er bestaat altijd de optie om het scherm gewoon maar te bestellen en terug te sturen als het niets is, maar ik vind dit persoonlijk niet heel netjes, zeker als je redelijkerwijs al problemen verwacht met het scherm.
Afhankelijk van de serie heeft LG niet altijd de quality control goed op orde gehad. Ik heb mijn scherm 2 keer teruggestuurd. De eerste keer was de voet niet goed, en de 2e keer was er storing in het beeld (oplichtende pixels over het hele scherm). Bij de nieuwere series schijnt dit wat beter te zijn. Terugsturen is absoluut geen uitzondering voor dit scherm, waarmee je het ook beter gelijk als consument kunt kopen want zakelijk moet je zelf bewijzen dat dat ding niet goed is (spreek uit ervaring :( ). Als consument heb je gewoon je 14 dagen bedenktijd en betaal je uiteindelijk hooguit de retourkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
[MAUS] schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:40:
Jij ziet de scherpere curve als nadeel? Voor mij is het juist een van de redenen waarom bijv. de BenQ XR3501 nog zo aantrekkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Teveel vervorming is ook niet leuk voor iets anders dan games of film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
2dope schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:00:
[...]

Jij ziet de scherpere curve als nadeel? Voor mij is het juist een van de redenen waarom bijv. de BenQ XR3501 nog zo aantrekkelijk is.
Phuncz schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:57:
Teveel vervorming is ook niet leuk voor iets anders dan games of film.
Dat is ook een beetje mijn punt, die curve kan in games en films zeker mooi zijn, echter ben ik vooral bang dat als ik ga proberen op een scherm te werken met een dergelijke curve ik me al gauw ga ergeren aan de vervorming die de curve met zich meebrengt in regulier desktopgebruik.

EDIT 15-12-2016:
Inmiddels prijkt er een Acer Predator X34A hier op het bureau, prima curve en verder een fantastisch scherm :9~

Mijn GTX980 vindt het overigens niet makkelijk, maar door Gsync is het leuk gamen :)

[ Voor 13% gewijzigd door [MAUS] op 15-12-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
[MAUS] schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:00:
Dat is ook een beetje mijn punt, die curve kan in games en films zeker mooi zijn, echter ben ik vooral bang dat als ik ga proberen op een scherm te werken met een dergelijke curve ik me al gauw ga ergeren aan de vervorming die de curve met zich meebrengt in regulier desktopgebruik.
Dat hoor ik inderdaad vaker en kan ik me ook wel wat bij voorstellen, dat bijv. rechte lijnen vervormd lijken of je ogen sneller vermoeid raken door de algehele immersion. Misschien sneller hoofdpijn als je daar gevoelig voor bent? Een paar reacties hierboven zie ik iemand juist schrijven dat hij de curve als aangenaam ervaart bij gebruik van kantoorapplicaties. Het zal per persoon ongetwijfeld weer sterk verschillen.
EDIT 15-12-2016:
Inmiddels prijkt er een Acer Predator X34A hier op het bureau, prima curve en verder een fantastisch scherm :9~

Mijn GTX980 vindt het overigens niet makkelijk, maar door Gsync is het leuk gamen :)
Nice, gefeliciteerd :) Bij welke games heeft je kaart 't het zwaarst?

Ik denk dat ik mijn aanschaf nog even over de jaarwisseling heen til..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
2dope schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:43:
Nice, gefeliciteerd :) Bij welke games heeft je kaart 't het zwaarst?

Ik denk dat ik mijn aanschaf nog even over de jaarwisseling heen til..
Ik heb nog niet heel veel geprobeerd, maar GTA V is een voorbeeld van een game die best zwaar is, hoewel met alle AA uit je nog wel redelijk eenvoudig rond de 50-60Hz uitkomt met verder de settings op high-very high. Het is vooral even proberen per game wat ie aankan.
Aan de ene kant jammer dat daardoor de 100hz nog niet wordt benut, aan de andere kant is het beeld al zeer vloeiend op 50-60Hz door Gsync uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
[MAUS] schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:51:
[...]

Ik heb nog niet heel veel geprobeerd, maar GTA V is een voorbeeld van een game die best zwaar is, hoewel met alle AA uit je nog wel redelijk eenvoudig rond de 50-60Hz uitkomt met verder de settings op high-very high. Het is vooral even proberen per game wat ie aankan.
Dat is wel op 1440p toch?

Voor de geïnteresseerden, iBood biedt vandaag een UW-scherm aan van LG.
Gaat om de LG 34UM88-P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
2dope schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:33:
[...]

Dat is wel op 1440p toch?

Gaat om de LG 34UM88-P.
Ja, dat is 3440x1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Al games tegengekomen die de resolutie niet ondersteunen?
Los je dat softwarematig op of neem je de zwarte balken voor lief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
2dope schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:44:
[...]

Al games tegengekomen die de resolutie niet ondersteunen?
Los je dat softwarematig op of neem je de zwarte balken voor lief?
Dat komt inderdaad ook voor, maar meestal kom je er met een beetje zoeken op internet wel uit.
Zo ondersteund skyrim het bijvoorbeeld in principe niet, echter kun je in de preference.ini file de juiste resolutie ingeven. De menu's schalen dan nog steeds niet goed, echter is dat ook weer op te lossen door wat additionele files toe te voegen aan de directory.
Ook fallout 4 (ook bethesda uiteraard) moet op die manier te 'modden' zijn.

En hoewel zwarte balken niet prettig zijn heb je uiteindelijk altijd nog een standaard 16:9 2560x1440 beeld ter grootte van een reguliere 27", dus dat is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
2dope schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:33:
Gaat om de LG 34UM88-P.
in de PW de goedkoopste voor € 768,90 ipv € 549,95, das wel een mooie aanbieding idd!

(helaas zelf nog tot 15-1 in t buitenland, anders had ik deze aanbieding zeer zeker overwogen!)
[MAUS] schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:42:
Maar de 34um88C was al maar 600 euro en kan zo gauw niet vinden wat de verschillen zijn. pricewatch: LG 34UM88C Zwart
75hz vs 60hz, AH-IPS vs IPS, 2x TB2 vs 1x TB2 ten faveure van de -P is alles wat ik kan vinden op Google.

[ Voor 25% gewijzigd door zion op 21-12-2016 16:22 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
zion schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:37:
[...]

in de PW de goedkoopste voor € 768,90 ipv € 549,95, das wel een mooie aanbieding idd!

(helaas zelf nog tot 15-1 in t buitenland, anders had ik deze aanbieding zeer zeker overwogen!)
Maar de 34um88C was al maar 600 euro en kan zo gauw niet vinden wat de verschillen zijn. pricewatch: LG 34UM88C Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
[MAUS] schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:51:
[...]

Dat komt inderdaad ook voor, maar meestal kom je er met een beetje zoeken op internet wel uit.
Zo ondersteund skyrim het bijvoorbeeld in principe niet, echter kun je in de preference.ini file de juiste resolutie ingeven. De menu's schalen dan nog steeds niet goed, echter is dat ook weer op te lossen door wat additionele files toe te voegen aan de directory.
Ook fallout 4 (ook bethesda uiteraard) moet op die manier te 'modden' zijn.

En hoewel zwarte balken niet prettig zijn heb je uiteindelijk altijd nog een standaard 16:9 2560x1440 beeld ter grootte van een reguliere 27", dus dat is ook prima.
Flawless Widescreen lost dat (in ieder geval voor de niet-Special Edition) ook op, inclusief het FOV gedoe. Dat tooltje is sowieso wel erg handig als je op zo'n scherm wilt gaan gamen, want er zijn toch nog aardig wat (oudere) titels die niet zonder slag of stoot op 21:9 willen. En soms varieert het zelfs binnen een franchise. Assassins's Creed 1 had er moeite mee (maar daar was een .exe hack voor), AC2 werkte goed, maar bij AC3 was die hack weer nodig. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
zion schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:37:
[...]

[...]

75hz vs 60hz, AH-IPS vs IPS, 2x TB2 vs 1x TB2 ten faveure van de -P is alles wat ik kan vinden op Google.
Het enige verschil wat ik op de site van LG kan vinden is thunderbolt. De freesync range (ook van de p) is maximaal 60 Hertz. Verder geeft de site van LG niet aan of er een verschil is in IPS paneel.

De NL site heeft niet eens 2 verschillende pagina's voor de modellen, dus ik verwacht dat de panelen identiek zullen zijn op hooguit aansluitingen na.

[ Voor 10% gewijzigd door [MAUS] op 21-12-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Edit:
Excuses, dubbelpost

[ Voor 116% gewijzigd door [MAUS] op 21-12-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:46
Ik heb zelf al een tijdje een Dell U3415W die ik heb gekocht als vervanging van mijn 27" imac (icm mbp 2015 13"). Heb nog een tijdje getwijfeld om voor de LG 29" te gaan. Maar toen ik beide schermen naast elkaar zag staan, toch gekozen voor de Dell (de LG is in de praktijk toch redelijk laag).

Tegenwoordig wordt de monitor aangestuurd door een windows pc met een GTX 1070 (via DP) wat heerlijk is met bijvoorbeeld Battlefield 1. Skyrim daarentegen ondersteund de verhouding default niet..

Een pluspunt van deze monitor is de aanwezigheid van de usb 3.0 hub i.c.m. 2 usb 3.0 B poorten zodat ik switchen tussen input devices zonder kabels om te leggen (tobo, muis en usb geluidskaart aangesloten aan de monitor).

Eenmaal gewend bent wil je nooit meer terug naar 16/9 verhoudingen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:12
elrondsurion schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:04:
Ik heb zelf al een tijdje een Dell U3415W die ik heb gekocht als vervanging van mijn 27" imac (icm mbp 2015 13"). Heb nog een tijdje getwijfeld om voor de LG 29" te gaan. Maar toen ik beide schermen naast elkaar zag staan, toch gekozen voor de Dell (de LG is in de praktijk toch redelijk laag).

Tegenwoordig wordt de monitor aangestuurd door een windows pc met een GTX 1070 (via DP) wat heerlijk is met bijvoorbeeld Battlefield 1. Skyrim daarentegen ondersteund de verhouding default niet..

Een pluspunt van deze monitor is de aanwezigheid van de usb 3.0 hub i.c.m. 2 usb 3.0 B poorten zodat ik switchen tussen input devices zonder kabels om te leggen (tobo, muis en usb geluidskaart aangesloten aan de monitor).

Eenmaal gewend bent wil je nooit meer terug naar 16/9 verhoudingen xD
bedoel je met laag de hoogte van de monitor? Is dat de enige reden om voor de Dell te gaan? Ik snap dat je met een dure monitor niet met een boek of zo eronder wilt, maar toch.

Het enige gemis van de Dell is denk ik FreeSync. Ik heb nog geen mening hoeveel dat extra waard is voor mij. Moet eerlijk zeggen er nog nooit mee gegamed te hebben, maar als ik de meningen peil is FreeSync echt een meerwaarde. Mijn Fury heeft wel baat bij een FreeSync monitor verwacht ik. Trouwens ik gebruik momenteel een Dell 2312HM, dus een vooruitgang gaat het sowieso worden. Ik heb echter geen haast... Die koreanze monitor voor 700 euro ex btw blijft ook in mijn hoofd spoken...

[ Voor 18% gewijzigd door PolderPloer! op 21-12-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:46
PolderPloer! schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:44:
[...]

bedoel je met laag de hoogte van de monitor? Is dat de enige reden om voor de Dell te gaan? Ik snap dat je met een dure monitor niet met een boek of zo eronder wilt, maar toch.
Ik bedoel dat een 29" 21/9 monitor ongeveer dezelfde scherm hoogte heeft als een regulier 23" scherm (maar alleen breder).

Omdat ik van een 27" 16/9 scherm afkwam vond ik dat een te grote concessie en voor mijn gevoel geen up- maar een downgrade.

• Buzz_Fuzz
Idd een 34" 21:9 is ongeveer even hoog als een 27" 16:9.
Daarnaast is de grootte van fonts op die 34" op 3440x1440 juist gepast, vind ik. Ik zou diezelfde resolutie niet op een 29" willen.
Trouwens een van de zaken waar ik ook op gelet heb bij de zoektocht naar een 21:9, is dat ik wou dat die een vrij verstelbare voet had; niet enkel kantelen, maar ook in de hoogte. Als ik dan toch zo'n groot & duur scherm kocht, wou ik zekerheid dat ik die perfect kon afstellen op m'n zitpositie.

(Het werd de U3415W. M'n bevidingen staan hier: Buzz_Fuzz in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic" )

• timper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 23:01
Heb je ook de pricewatch: Iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1 Zwart overwogen? Deze lijkt mij namelijk wel wat.

Voor het vergelijken van schermgroottes is dit een erg handige site:
http://www.displaywars.com/34-inch-21x9-vs-27-inch-16x9

• martin484
Hoi Allemaal,

Wie kan mij adviseren, ik overweeg ook een 34" 21:9 scherm aan te schaffen. Ik heb meerdere schermen io mijn lijstje staan waarvan de DELL U3415W/3417W er bovenuit schieten.

Maar nu de grote vraag...

Ik wil mijn XPS 13 (DELL) met Intel HD 540 Videokaart op zo'n scherm aansluiten, gaat dit uberhaupt wel goed draaien? Ik wil eigenlijk niet een hele nieuwe computer moeten aanschaffen enkel voor zo'n monitor. Wat ik er mee wil doen is wat mijn laptop (XPS 13 9350 2016) ook aan kan (dus geen zware games).

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
martin484 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:17:
Hoi Allemaal,

Wie kan mij adviseren, ik overweeg ook een 34" 21:9 scherm aan te schaffen. Ik heb meerdere schermen io mijn lijstje staan waarvan de DELL U3415W/3417W er bovenuit schieten.

Maar nu de grote vraag...

Ik wil mijn XPS 13 (DELL) met Intel HD 540 Videokaart op zo'n scherm aansluiten, gaat dit uberhaupt wel goed draaien? Ik wil eigenlijk niet een hele nieuwe computer moeten aanschaffen enkel voor zo'n monitor. Wat ik er mee wil doen is wat mijn laptop (XPS 13 9350 2016) ook aan kan (dus geen zware games).
Je zegt het zelf al een beetje, de XPS 13 9350 heeft zelf al een QHD infinity scherm, dit is ongeveer dezelfde resolutie, 3200*1800 = 5.760.000 pixels tegenover 3440*1440 = 4.953.600 pixels, dus ja, je kan er hetzelfde (of eigenlijk 1,16x meer) op dan op je monitor van je XPS zelf.
martin484 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:33:
Dan nog een korte vraag, ik heb nog een laptop, één van mijn werk. Deze laptop heeft een Intel HD Graphics 4000 kaart erin zitten, dat moet ook gewoon kunnen toch?
Ook al heeft deze kaart een hoger nummer, het is een oudere en tragere kaart, dus of die 1440P UW @60Hz aankan durf ik niet te zeggen, gamen kan je zeker vergeten, dat durf ik wel te zeggen (maar dat zal op je 540 ook maar mondjesmaat kunnen, maar je zegt dat dat ook niet is waarvoor je hem wil gebruiken).

[ Voor 25% gewijzigd door zion op 22-12-2016 22:45 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ik heb sinds recent de Dell 3417W
Goede actie is dat er nu fysieke knoppen aanwezig zijn t.o.v. de onscreen-knoppen van de 3415w.
Top scherm!

• Seal64
pitchdown schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:34:
Goede actie is dat er nu fysieke knoppen aanwezig zijn t.o.v. de onscreen-knoppen van de 3415w.
Top scherm!
Ik kan niet zeggen dat ik me stoor aan het feit dat het geen fysieke knoppen zijn, eerlijk gezegd. Ik heb ze éénmalig gebruikt om alles goed in te stellen, en sindsdien doe ik daar niets meer mee. Maar goed, als je veel van input wisselt of zo, dan kan ik me voorstellen dat je liever een knopje hebt, ja.

• martin484
zion schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:00:
[...]

Je zegt het zelf al een beetje, de XPS 13 9350 heeft zelf al een QHD infinity scherm, dit is ongeveer dezelfde resolutie, 3200*1800 = 5.760.000 pixels tegenover 3440*1440 = 4.953.600 pixels, dus ja, je kan er hetzelfde (of eigenlijk 1,16x meer) op dan op je monitor van je XPS zelf.
Thanks Zion voor deze uitleg. Ik heb hier niet zo heel veel verstand van dus daarom maar beter even navragen. Mooi dat het in ieder geval zonder problemen kan met deze Dell XPS 13.

Dan nog een korte vraag, ik heb nog een laptop, één van mijn werk. Deze laptop heeft een Intel HD Graphics 4000 kaart erin zitten, dat moet ook gewoon kunnen toch?

• martin484
pitchdown schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:34:
Top scherm!
Pitchdown, je bent één van de eerste waarvan ik lees dat je een 3417W hebt en zo te lezen ben je tevreden. Ik heb zelf ook interesse in dit scherm al hik ik eerlijk gezegd wel tegen de prijs aan...

Is dit een verbeterde versie van de 3415w met een grotere curve? Of moet ik het zo niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
martin484 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:35:
[...]

Pitchdown, je bent één van de eerste waarvan ik lees dat je een 3417W hebt en zo te lezen ben je tevreden. Ik heb zelf ook interesse in dit scherm al hik ik eerlijk gezegd wel tegen de prijs aan...

Is dit een verbeterde versie van de 3415w met een grotere curve? Of moet ik het zo niet zien?
Curve is zeker groter en ook even wennen. Fysiek is het scherm kleiner en de knoppen zijn beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Ik volg ook al een tijdje dit topic en heb nu zelf ook mijn eerste UW in huis, ook een Dell Ultrasharp U3417w.
Dus moesten er eventueel specifieke vragen zijn wil ik deze gerust beantwoorden. :)

Zelf heb ik lang getwijfeld tussen de LG 34UC88B en de U3417w, en het is de Dell geworden voor de volgende redenen:
- Design (de Dell Ultrasharp lijn heeft in mijn ogen altijd een tijdloos design)
- Bouwkwaliteit (Hier was mijn referentie mijn Ultrasharp U2410, build like a tank!)
- 2 upstream USB poorten, zo kan ik makkelijk tussen 2 computersystemen wisselen maar toch dezelfde peripherals gebruiken.
- Hoewel hij op papier maar 60hz refresh rate aan kan, is het kinderspel om hem op 75hz te laten draaien.

BLB is trouwens zeer minimaal, valt enkel op als je er echt naar zoekt, en de 1900r curve is echt geweldig.

En om af te sluiten nog een foto van mijn setup:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xf0tZnt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is jou ervaring met het contrast bereik van deze U3417w ? In veel reviews lees ik dat die nogal aan de lage kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:04:
wat is jou ervaring met het contrast bereik van deze U3417w ? In veel reviews lees ik dat die nogal aan de lage kant is.
Daar heb ik zelf weinig van gemerkt, lijkt mij perfect on-par met dat van de LG 34UC88B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Sinds kort in bezit van een 29'' LG 29UM58-P en ben zeer tevreden. Ik heb het paneel overgeclocked naar 74hz en dat bevalt me echt prima. Ben ook zeer tevreden over kleurweergave ten opzichte van mijn 5 jaar oude asus ips monitor. Heb deze monitor bij wehkamp kunnen scoren voor €199 en de verzendkosten waren ook gratis. Een dag na mijn bestelling was de monitor plots €229 dus ik was erg blij met de aankoop :)

Zijn er meer mensen hier die ervaring hebben met het overclocken van deze monitor? Enige feedback of resultaten zijn meer dan welkom! Ben ook geintresseerd in de algemene ervaring.

[ Voor 24% gewijzigd door NomadTitan op 26-12-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik heb exact dezelfde als jij, een paar maandjes nu in bezit. Ik ben er erg blij mee en ik zal nooit meer teruggaan naar een 16:9 monitor. Heerlijk die breedte, zeker in games!

En waarom heb je hem overgeclockt naar 74Hz en niet 75Hz? :9
Ik heb die van mij ook op 75Hz draaien zonder problemen. Geeft voor mijn gevoel iedergeval een stuk vloeiender beeld dan 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Zijn er ook risico's verbonden aan het overclocken van een scherm?
Gaat dit ten koste van de levensduur oid. of bestaat de kans dat je het complete scherm sloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Het enige is dat de LG wel freesync ondersteunt en de Dell niet. Ik ga zelf niet 750 euro aan een scherm uitgeven en dan alsnog geen freesync hebben. Als je 0 games speelt maakt dit natuurlijk niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
vinom schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:51:
Ik heb exact dezelfde als jij, een paar maandjes nu in bezit. Ik ben er erg blij mee en ik zal nooit meer teruggaan naar een 16:9 monitor. Heerlijk die breedte, zeker in games!

En waarom heb je hem overgeclockt naar 74Hz en niet 75Hz? :9
Ik heb die van mij ook op 75Hz draaien zonder problemen. Geeft voor mijn gevoel iedergeval een stuk vloeiender beeld dan 60Hz.
75hz wilt niet bij mijn scherm, enkel 72 en 74hz pakt hij.
Moet zeggen dat het alsnog een stuk fijner is dan 60hz

Aan het overclocken van je scherm kan je volgens mij niets beschadigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Dit is toch niet te duur of wel soms??

https://www.bol.com/nl/p/...0000046471256&itm_role=in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Je moet je afvragen of je op deze resolutie wilt spelen op 35 inch. Ik heb daar ook lang over getwijfeld, en ik ben toch voor 29 inch gegaan, wat qua hoogte hetzelfde als 24 inch is. Als jij nu op een 27 inch 16:9 speelt dan zal je er qua scherpte niet op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
NomadTitan schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:13:
[...]

Aan het overclocken van je scherm kan je volgens mij niets beschadigen :)
Hmm weet niet hoor. Had mn LG 24" (van nog maar 3 jaar oud) van 60 naar 72hz overgeklokt en begon binnen een maand wazig te worden aan de rechterkant. Ook witte stipjes/ruis te zien op donkere achtergrond. Dit is nu permanent bij 60hz.
Nu bij een ander LG scherm op 72hz zie ik precies dezelfde stipjes (het valt eerst niet op want het is niet overal zichtbaar). Alleen bij deze gaat het nog weg als ik em weer op 60hz zet.

Dacht eerst dat bij mn 1e LG het gewoon toeval/pech was, maar dat met dat ruis vind ik wel verdacht.

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-12-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Waarom maken ze dan niet een 29" model op die resolutie en met freesync voor €399?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Misschien stel je zo'n vraag best aan de fabrikant, wij beslissen niet welke schermen wel en niet gemaakt worden, we kunnen hoogstens speculeren waarom. Mijn speculatie is, gezien de actieprijs van 699,- naar 499,- dat je realisisch moet zijn met je prijsverwachting en eerder op 599,- hopen. Sowieso zijn er momenteel geen 25" of 29" Ultrawide monitoren met meer dan 75Hz, volgens de PriceWatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
DoubleYouPee schreef op woensdag 28 december 2016 @ 08:19:
[...]

Hmm weet niet hoor. Had mn LG 24" (van nog maar 3 jaar oud) van 60 naar 72hz overgeklokt en begon binnen een maand wazig te worden aan de rechterkant. Ook witte stipjes/ruis te zien op donkere achtergrond. Dit is nu permanent bij 60hz.
Nu bij een ander LG scherm op 72hz zie ik precies dezelfde stipjes (het valt eerst niet op want het is niet overal zichtbaar). Alleen bij deze gaat het nog weg als ik em weer op 60hz zet.

Dacht eerst dat bij mn 1e LG het gewoon toeval/pech was, maar dat met dat ruis vind ik wel verdacht.
Ik verwacht niet dat met ons model ook zo is. Die heeft freeysync en als je een AMD kaart hebt kan die sowieso out of the box op 75hz. Als je een NVidia kaart hebt moet je alleen een custom resolutie profiel aanmaken om dat te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Phuncz schreef op woensdag 28 december 2016 @ 08:49:
Misschien stel je zo'n vraag best aan de fabrikant, wij beslissen niet welke schermen wel en niet gemaakt worden, we kunnen hoogstens speculeren waarom. Mijn speculatie is, gezien de actieprijs van 699,- naar 499,- dat je realisisch moet zijn met je prijsverwachting en eerder op 599,- hopen. Sowieso zijn er momenteel geen 25" of 29" Ultrawide monitoren met meer dan 75Hz, volgens de PriceWatch.
Ik vind het gewoon vreemd omdat ik zou verwachten dat de markt voor 29" 1080p wide - of bijv 1440p144hz IPS schermen veel veel groter is dan dat van 35" 1080p wide . Waarom daar resources in stoppen?
vinom schreef op woensdag 28 december 2016 @ 08:53:
[...]

Ik verwacht niet dat met ons model ook zo is. Die heeft freeysync en als je een AMD kaart hebt kan die sowieso out of the box op 75hz. Als je een NVidia kaart hebt moet je alleen een custom resolutie profiel aanmaken om dat te bereiken.
Bij dit scherm zal het inderdaad niet uitmaken...
Pagina: 1 ... 3 ... 40 Laatste