[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05 16:19
Bedankt voor de snelle reacties, ik denk dat ik dan toch eerder voor de Samsung kies, ik vind de zwarttint wel een belangrijke. Ghosting kan dus wel voorkomen bij de Samsung, is er iemand die ervaring heeft met de Samsung en iets kan zeggen over de ghosting?

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 11:53

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Nycrea schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:44:
Bedankt voor de snelle reacties, ik denk dat ik dan toch eerder voor de Samsung kies, ik vind de zwarttint wel een belangrijke. Ghosting kan dus wel voorkomen bij de Samsung, is er iemand die ervaring heeft met de Samsung en iets kan zeggen over de ghosting?
http://nl.hardware.info/r...-reactietijd-en-input-lag
Als je dat doet, moet je wel constateren dat de 20%-80%-20% op 16,3 ms uitkomt. Dat is nog acceptabel, maar niet heel snel. Voor de meeste games volstaat het echter wel - en Far Cry 4 ziet er zeer indrukwekkend uit op dit scherm, dus wellicht neem je marginale ghosting dan op de koop toe. Wij zouden dat zeker doen.
:)

Pak em beet 1 frame aan pixel response time. Dat is in de praktijk nauwelijks storend is mijn ervaring!

[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 26-05-2016 09:02 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 09:38
Weet iemand of er op korte termijn nog leuke schermen aan komen?

Ik vind het aanbod 21:9 34inch 3440x1440 redelijk karig nog steeds. Terwijl ik wel zo een scherm wil, inclusief 75hz en freesync.

De enige die specswise in aanmerking komt is eigenlijk de pricewatch: Acer Predator XR341CK Zilver, Zwart

Maar deze heeft een voet van ruim 31cm diep waardoor ik hem niet kwijt kan.... (monitor staat op een vaste verhoging welke vastzit aan mijn bureau die niet diep genoeg is.)

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:04
Nycrea schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:44:
Je hebt een instelling op het scherm, ik weet niet precies hoe hij heet, maar die staat standaard op "fast" geloof ik, hierbij treed Ghosting op. Als de stand op normal staat heb je hier geen last van. Ik speel bijv. nu Deus Ex Human Revolution en heb geen last van ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 12-05 11:53

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Bedoel je de overdrive functie?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 15:39
Nycrea schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:21:
Ik zit nu al een tijdje te kijken voor ook een UWQHD scherm en ik kan maar niet kiezen tussen deze twee.

pricewatch: Samsung S34E790C Zilver, Zwart
pricewatch: LG 34UC88-B Zwart

Hebben jullie ervaring/ suggesties? Ik ben een beetje bang voor IPS glow bij de LG, en weet niet of de betere kleuren van IPS het waard zijn tov het SVA paneel van Samsung, deze lijkt namelijk ook erg goed.

Alle suggesties en tips of informatie zijn van harte welkom.
Hangt ervan af wat je ermee wil gaan doen.
Wil je iets van foto/videobewerking doen, is IPS de enige juiste keuze. Kleurechtheid & kijkhoek is super, terwijl je bij VA panelen meestal een sweet spot hebt, welke bij een dergelijk groot scherm des te storender is. Buiten de sweet spot treed color shift op. Zwart is inderdaad zwarter dan bij IPS, maar opnieuw buiten die sweet spot, en dat effect is weg; dan zit je buiten je sweet spot met te helder zwart en in je sweet spot met black crushing. Niets daarvan is wenselijk voor fotobewerking; dus ikzelf heb de IPS glow en hogere zwartwaardes maar voor lief genomen. Bij dagdagelijks gebruik merk je daar niets van, tenzij je vaak duistere games speelt of films kijkt.

Zie bv:
VA:
Afbeeldingslocatie: https://hardforum.com/proxy/CKbSwA7n6MKhTPGTrQW5wCfLA13QBv5KySQ%2FrmlWvNpNToe5rA%3D%3D/image.png
IPS:
Afbeeldingslocatie: https://hardforum.com/proxy/CKbSwA7n6MKhTPGTrQW5wCfLAwq4zBG4dz2cVhmE2du24wJPaumxLw%3D%3D/image.png

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Mirage schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:44:

Ik vind het aanbod 21:9 34inch 3440x1440 redelijk karig nog steeds. Terwijl ik wel zo een scherm wil, inclusief 75hz en freesync.

De enige die specswise in aanmerking komt is eigenlijk de pricewatch: Acer Predator XR341CK Zilver, Zwart

Maar deze heeft een voet van ruim 31cm diep waardoor ik hem niet kwijt kan.... (monitor staat op een vaste verhoging welke vastzit aan mijn bureau die niet diep genoeg is.)
Heeft ook 75Hz Freesync, ookal staat dat op tweakers niet duidelijk weergegeven.
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Hangt ervan af wat je ermee wil gaan doen.
Wil je iets van foto/videobewerking doen, is IPS de enige juiste keuze. Kleurechtheid & kijkhoek is super, terwijl je bij VA panelen meestal een sweet spot hebt, welke bij een dergelijk groot scherm des te storender is. Buiten de sweet spot treed color shift op. Zwart is inderdaad zwarter dan bij IPS, maar opnieuw buiten die sweet spot, en dat effect is weg; dan zit je buiten je sweet spot met te helder zwart en in je sweet spot met black crushing. Niets daarvan is wenselijk voor fotobewerking; dus ikzelf heb de IPS glow en hogere zwartwaardes maar voor lief genomen. Bij dagdagelijks gebruik merk je daar niets van, tenzij je vaak duistere games speelt of films kijkt.

Zie bv:
VA:
[afbeelding]
IPS:
[afbeelding]
Op de foto ziet de IPS er zelfs beter uit qua zwartheid, ik vind het echt een moeilijke keuze. Wat betreft de kijkhoek, omdat het scherm gebogen is zou je daar in theorie minder last van hebben, maar ja dat is in theorie.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Buzz_Fuzz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:12:
Yup, staat hier in Users\...\AppData\Roaming\Microsoft\windows\Start Menu\Programs\Startup.

Die opening tussen de vensters die je zag, komt denk ik omdat W10 een transparante rand gebruikt rond de vensters. Vandaar dat ik in m'n script met een offset van -7 heb gewerkt. De vensters overlappen nu alst het ware. Mogelijks werkt dat dus niet zo goed in andere Windows versies, maar da's mijn probleem niet...

Win+Numpad 2 voor fullscreen zou ikzelf niet vaak gebruiken, ik heb eerder de gewoonte te dubbelklikken op de bovenkant van het venster...

Je zou dan zoiets kunnen toevoegen:
code:
1
2
3
4
#Numpad2::
    GoSub, MoveInit
    WinMaximize, A
return

Je moet dan in de MoveInit methode wel nog dit toevoegen bovenaan:
code:
1
2
3
4
WinGet, maximized, MinMax, A
if (maximized) {
    WinRestore, A
}

EDIT: paar verbeteringen doorgevoerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
#NoEnv  ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases.
; #Warn  ; Enable warnings to assist with detecting common errors.
SendMode Input  ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability.
SetWorkingDir %A_ScriptDir%  ; Ensures a consistent starting directory.

; Skips the gentle method of activating a window and goes straight to the forceful method.
#WinActivateForce
; Don't display a tray icon
; #NoTrayIcon

; Things to do before moving a window
MoveInit:
    if (maximized) {
        ;otherwise windows keeps thinking the window is "maximized", even after the resize
        WinRestore, A
    }
    SysGet, workAreaWidth, 0
    SysGet, workAreaHeight, 1
    workAreaWidth_Third := Round(workAreaWidth/3)
    workAreaWidth_Half := Round(workAreaWidth/2)
    windowWidth_Third := workAreaWidth_Third+14
    windowWidth_Half := workAreaWidth_Half+14
    windowHeight := workAreaHeight-34
    offset := -7
return

; 33% split        
#Numpad4::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,0,windowWidth_Third,windowHeight
return
#Numpad5::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third+offset,0,windowWidth_Third,windowHeight
return
#Numpad6::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third*2+offset,0,windowWidth_Third,windowHeight
return

; 50% split
#Numpad1::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,0,windowWidth_Half,windowHeight
return
#Numpad3::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Half+offset,0,windowWidth_Half,windowHeight
return

; 66% split
#Numpad7::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,0,(windowWidth_Third+offset)*2,windowHeight
return
#Numpad9::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third+offset,0,(windowWidth_Third+offset)*2,windowHeight
return

; Maximize
#Numpad8::
    WinMaximize, A
return

; Restore/Minimize
#Numpad2::
    if (maximized){
        WinRestore, A
    }else{
        WinMinimize, A
    }
return

Win+Numpad 1/3 = 50% split
Win+Numpad 4/5/6 = 33% split
Win+Numpad 7/9 = 66% split
Win+Numpad 8 = maximize
Win+Numpad 2 = restore/minimize
Ik heb net een 3415 gekocht, geweldige ervaring...maareh, hoe maak ik dit scriptje? Als bat file oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:32
actionInvoke schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:33:
[...]

Ik heb net een 3415 gekocht, geweldige ervaring...maareh, hoe maak ik dit scriptje? Als bat file oid?
http://www.howtogeek.com/...ing-an-autohotkey-script/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 759855

naar de V&A met jou

[ Voor 92% gewijzigd door Edmin op 03-06-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Nycrea schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:42:

Heeft ook 75Hz Freesync, ookal staat dat op tweakers niet duidelijk weergegeven.
En bedankt om me hier nog een keer op te attenderen. Had deze wel voorbij zien komen en wist inderdaad van hardware.info dat deze ook Freesync deed alleen ik dacht tot 60 hz en de ondergrens van 50hz vind ik standaard erg laag maar deze is prima op 30hz te zetten middels diverse tools.

Verder een prachtige strakke monitor met niet zo een achterlijk diepe voet als die acer waar ik naar keek.
Tnx trouwens, dit script werkt perfect!

Ik bezit sinds deze week de LG 34UC88 pricewatch: LG 34UC88-B Zwart

Het is wel echt een ervaring! Ik kom van een http://www.dell.com/ed/business/p/dell-p2312h/pd
Maar naast de hoogte en breedte is vooral de kleur en scherpte een heel positief punt. Ook de backlight bleed is voor mij minimaal aanwezig.

Verder misschien een iets domme vraag. Maar bijvoorbeeld Overwatch doet geen 21:9 dus ik draai deze op 3440x1440 op 75hz met zwarte randen aan beide kanten. Ik dacht deze dan ook op 2560x1440 te kunnen zetten maar dat is geen ondersteunde resolutie dus dit gebeurt automatisch geloof ik toch, of heeft dit wel een performance impact?

Ik heb namelijk wel een custom resultie van 2560x1440 aangemaakt om te kijken of het performance verschil opleverde alleen deze wordt dan wel volledig op 21:9 geschaald waardoor deze ietsje andere verhoudingen krijgt. (vind het er niet eens slecht uitzien moet ik zeggen)

[ Voor 53% gewijzigd door Mirage op 02-06-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Mirage schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:43:
[...]

En bedankt om me hier nog een keer op te attenderen. Had deze wel voorbij zien komen en wist inderdaad van hardware.info dat deze ook Freesync deed alleen ik dacht tot 60 hz en de ondergrens van 50hz vind ik standaard erg laag maar deze is prima op 30hz te zetten middels diverse tools.

Verder een prachtige strakke monitor met niet zo een achterlijk diepe voet als die acer waar ik naar keek.

[...]

Tnx trouwens, dit script werkt perfect!

Ik bezit sinds deze week de LG 34UC88 pricewatch: LG 34UC88-B Zwart

Het is wel echt een ervaring! Ik kom van een http://www.dell.com/ed/business/p/dell-p2312h/pd
Maar naast de hoogte en breedte is vooral de kleur en scherpte een heel positief punt. Ook de backlight bleed is voor mij minimaal aanwezig.
Ik heb ook de LG 34UC88 inderdaad aangeschaft. Wat vind jij er tot nu toe van? Ik ben erg tevreden, het enige wat mij opviel was de image retention die optreed als je langere tijd bv. een wit venster op een zwarte achtergrond laat staan. Maar dit schijnt redelijk normaal te zijn voor IPS schermen, en het is niet permanent.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Nycrea schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:18:
[...]

Ik heb ook de LG 34UC88 inderdaad aangeschaft. Wat vind jij er tot nu toe van? Ik ben erg tevreden, het enige wat mij opviel was de image retention die optreed als je langere tijd bv. een wit venster op een zwarte achtergrond laat staan. Maar dit schijnt redelijk normaal te zijn voor IPS schermen, en het is niet permanent.
Ik vind het echt serieus een gigantische "eye opener". Ik koop normaal eens in de 4 jaar een nieuw scherm ofzo. Maar nu ik dit scherm heb merk ik eigenlijk pas hoe je jezelf te kort doet door vaker de hardware te vervangen terwijl het scherm is waar je constant naar kijkt. (nu is het wel fijn dat dit vloeiend blijft natuurlijk :P)

Het design is in het echt ook echt een stuk mooier dan ik verwachtte. Verder heb ik zelf de image retention nog niet heel erg opgemerkt. nu heb ik ook nog niet voor langere tijd een witte pagina opengehad. Vooral OW, TW3 en TR gespeeld.

Wat me wel opviel is dat als je hem op een game modus zet in windows dat je meer "ghosting" ziet bij het scrollen van tekst in pagina's maar dat schijnt te komen omdat je dan dus de response times verhoogt. In de standaard modus heb ik hier geen last van.

Op mijn werk heb ik 2x een 24 inch Dell U2412. Dat is maar behelpen nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 16:15
2 weken geleden de LG 29UM58-P gekocht, erg mooi scherm! M'n videokaart kon hooguit tot 2560x1600, 4k vond ik net wat te veel/duur en de 21:9 verhouding leek mij erg fijn.

Alleen wit was bij mij wat geel, maar dit was makkelijk op te lossen gelukkig :)

Wel jammer dat 4k videos op youtube niet hardware matig verwerkt worden :( Met een overklok van mijn 2500k red ie het nu net aan.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 09:03
Van de week pricewatch: LG 29EA93-P Zilver, Zwart deze monitor besteld. Ik kom van een V&A aangeboden: Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart dus dat zal wel een flinke stap zijn. Krijg m'n scherm morgen binnen. Kan haast niet wachten. Jullie nog echte aanraders kwa games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:16
Tricto schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:16:
Van de week pricewatch: LG 29EA93-P Zilver, Zwart deze monitor besteld. Ik kom van een V&A aangeboden: Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart dus dat zal wel een flinke stap zijn. Krijg m'n scherm morgen binnen. Kan haast niet wachten. Jullie nog echte aanraders kwa games?
Doom 2016, The division, The witcher 3

Allemaal erg mooi in 21:9 verhouding, al moet je bij de witcher 3 van WSGF even een andere .exe downloaden als je de cutscenes ook in 21:9 wil, anders spelen de cutscenes af met 2 zwarte balken :-) 16:9 verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Ga ik the witcher waar ik veel mensen over hoor een beetje normaal kunnen spelen op de hoogste instellingen met een GTX970? Die komt tegelijk binnen met m'n beeldscherm :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 14:16
Tricto schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:34:
Ga ik the witcher waar ik veel mensen over hoor een beetje normaal kunnen spelen op de hoogste instellingen met een GTX970? Die komt tegelijk binnen met m'n beeldscherm :D .
Ook toevallig, ik speel zelf met een GTX970, op 2560x1080 kan ik alles op het hoogste zetten, alleen de antialias op Hairworks heb ik iets lager staan, op 2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Oké nice nice,
Kan ook echt niet wachten tot alles binnen is.

Verder nog een leuke rts of city builder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:38
Rome II: Total War op max is bij de battles op 21:9 echt prachtig. Je hebt het gevoeldat je echt in de gevechten zit. Andere Total War Games ook trouwens. Rise of the Tomb Raider is ook een aanrader voor 21:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vanochtend gewekt door de prijswekker van de U3415W. :) Nu bij 4Launch voor 700 EUR. Toch zo'n 52,- (Afuture) / 84,- (Azerty) goedkoper. Ik zat er al een paar maanden op te wachten en ga m'n 3x 1080P (U2312HM) schermen vervangen. Binnenkort komt de PC in de woonkamer te staan en dan vind ik één groot scherm een stuk mooier. :)

EDIT: Ze hebben de laatste 2 stuks ook verkocht. Inmiddels weer 759 EUR.

[ Voor 10% gewijzigd door JPtjeeNL op 04-06-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Ik ben bijna overtuigd om ook een 34" 21:9 scherm te kopen, en ik neig erg naar de AOC U3477PQU.

Dat vind ik persoonlijk namelijk het mooiste en meest praktische scherm (verstelbaarheid en aansluitingen), en de reviews zijn over het algemeen positief. En, niet onbelangrijk, verkrijgbaar voor € 599,- bij Coolblue.

De enige reden dat ik bijvoorbeeld de Dell zou overwegen is correcte kleurweergave out of the box. Ik doe namelijk nogal wat aan fotobewerking. Maar ik wil geen curved, dus dan valt die af. En aangezien ik alleen hobbymatig bezig ben is de kleurweergave nou ook weer geen dealbreaker. Zeker omdat ik kom van een Samsung Syncmaster 2494 en LG L204WT setup..

Ik zie hier alleen niemand de AOC noemen, terwijl het mij juist een van de meest aantrekkelijke opties lijkt. Ik krijg op basis van de reviews ook niet het idee dat bijvoorbeeld backlight bleeding of IPS glow meer een issue is bij deze AOC dan bij LG (panelen).

Overigens overweeg ik ook nog steeds een beetje een ~31 inch 4K scherm.. zoals de AOC U3277PQU of LG 31MU97Z (duur). Fysiek bijna even breed, maar dan met aanzienlijk meer pixels in zowel breedte als hoogte. Meer toekomstbestendig, maar de bang for buck van 34" UWQHD is op dit moment een stuk beter. En de huidige pc hardware is natuurlijk een stuk geschikter om 1440p aan te sturen dan 4K.

Meest veeleisende taken zullen zijn fotobewerking (Lightroom), wat videobewerking (Premiere Pro), en redelijk casual gaming. Waarschijnlijk binnenkort in combinatie met een i7-6800K en wellicht een RX480 of hooguit een GTX 1070.

Thoughts?

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 19:28
Ik heb zelf de Dell en vind hem vrij plat voor een curved screen.
Lightroom heb ik geen probleem mee gehad door de "curve".

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 11:32
ErikRo schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:59:
Ik heb zelf de Dell en vind hem vrij plat voor een curved screen.
Lightroom heb ik geen probleem mee gehad door de "curve".
Voor mij is het nog steeds een twijfelgeval, nog wat wachten op de nieuwe DELL 3417 of toch gaan voor de U3415.
Ben zelf wat huiverig voor de 3415 omdat ik zeer veel Lightroom gebruik en geen bleeding wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 19:28
Bleek g zie ik wel in hoeken maar maar alleen als het pikdonker is met zwart scherm bij beeld zie ik er niks van.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
ennekke schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:28:
[...]

Voor mij is het nog steeds een twijfelgeval, nog wat wachten op de nieuwe DELL 3417 of toch gaan voor de U3415.
Ben zelf wat huiverig voor de 3415 omdat ik zeer veel Lightroom gebruik en geen bleeding wil.
Dell 3417? Wat is dat voor model, en is daar al iets van bekend?

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 21:17
Niets te zien hier :(. Woops! Google error. :/

[ Voor 109% gewijzigd door Paprika op 08-06-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Mirage schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:44:

Ik heb de LG 34UC98 en die doet ook prima 75Hz en heeft ook Freesync. Officieel is het een 60Hz scherm, maar hij overklokt naar 75Hz. Doet de iets oudere variant, 34UC97 trouwens ook.

Als kleur ook van belang is met productiviteit (bv photo/video), wel even rekening houden dat om de geadverteerde 10b kleuren weergave te bereiken, je wel handmatig in het menu DP1.2 moet activeren en daarna in je display settings de kleurdiepte naar 10b te zetten. Standaard staat dit namelijk uit en wordt er 6b kleurinformatie uitgestuurd.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Laatst online: 12-05 11:32
Dionamuh schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Dell 3417? Wat is dat voor model, en is daar al iets van bekend?
Er is nog niets van bekend. Dit model is gezien door een persoon die een coupon wou inruilen maar uitgezonderd enkele modellen. Dit en die andere nieuwe van Dell zijn uitgesloten.

Zie printscreen van die gebruiker http://i.imgur.com/2HiV4Dn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik zoek een nieuw beeldscherm en behalve een 4K 40-43" 16:9 scherm overweeg ik ook een 3440x1440 34" 21:9 scherm. Echter is het moeilijk om een waardige opvolger te vinden voor mijn huidig IPS scherm dat niet door allerlei issues geplaagd wordt.

Dit is niet zozeer een aankoopadvies maar meer een reality-check: wat ik wil, is dat realistisch ? Welke problemen vergeet ik ? Wat kan ik wel en niet verwachten van de huidige lineup ?

Wat ik zeker wil:
- 34" of groter (voor 21:9)
- 3440x1440 of hoger
- goede/neutrale kleurweergave zonder color-shift
- wall-mountable

Wat ik liefst wil:
- AMD FreeSync
- >60Hz
- PbP (Picture by Picture; dus meerdere inputs op één scherm)
- 8 of 10-bit paneel
- lage inputlag

Wat ik liefst niet wil:
- fel gebogen scherm
- IPS glow
- backlight bleeding
- glossy paneel

Wat ik zeker niet wil:
- image retention (LG issue)
- bizarre fenomenen zoals banding, lijnen doorheen het beeld
- PWM flickering

Het lijkt me dat er geen enkel scherm voldoet aan de meeste wensen die ik heb. LG heeft een groot aanbod maar hun IPS paneel kwaliteit is nogal matig met wisselend klachten over IPS glow, backlight bleeding, image retention en in sommige schermen (non-21:9) zelfs flikkerende lijnen doorheen het beeld. Maar ze bieden wel zeer veel PbP en PiP mogelijkheden.

De opties:
pricewatch: LG 34UM88-P Zwart
pricewatch: LG 34UC98-W Wit, Zilver
pricewatch: LG 34UC97-S
pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart
pricewatch: AOC U3477PQU Zwart
pricewatch: Acer Predator XR341CK Zilver, Zwart

De meeste checks op mijn voorkeurenlijst gaat naar de LG 34UC98 en de Acer XR341CK maar ik sta open voor andere goede opties. Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de Acer voor zijn veel beter contrast, lagere input lag en latency en grotere FreeSync range.

EDIT: ondertussen de knoop doorgehakt en de Acer gekocht, aangezien deze voldeed aan de meeste eisen en een leuke korting heeft. Deze review heeft me over de streep getrokken: https://pcmonitors.info/reviews/acer-xr341ck/

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 09-06-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Oef en dan te bedenken dat de Acer en dan ook het specifieke model heel erg veel last heeft van backlight bleeding en scanlines. Het lezen van de draad http://www.overclock.net/...ator-x34-owners-club/1930 heeft me doen besluiten om voor de pg348q te gaan. Maar goed evenwel plezier met de acer :)

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik lees inderdaad veel issues met dit scherm in het verleden, maar de reeks zou zijn teruggeroepen (toen). Maar ik lees bij de meeste schermen dit soort verhalen, het is echt een crapshoot of je een goed exemplaar hebt. Als ie niet goed is, gaat ie ook onmiddellijk retour. Als de doos al open is geweest ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ondertussen heb ik er al een paar uren ervaring mee: het scherm heeft geen vreemde defecten, waar ik van bewust ben. Het grootste probleem waar ik momenteel tegen stoot is dat ik nog geen software heb gevonden om bv. webbrowsers in 3x 33% breedte te rangschikken. AquaSnap kan het niet, SplitView kan het gedeeltelijk (links en rechts 30%, geen midden snap).

Ook is de max hoogte van de voet iets lager dan ik had gehoopt maar ik was sowieso van plan deze aan een muurbeugel te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Fijn dat het scherm geen rare dingen heeft, hield de eerste keer ook mijn hart vast, echt zo groot om dat ding daarna weer in te pakken en terug te sturen... geen zin in :)

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:40
Phuncz schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:10:
Ondertussen heb ik er al een paar uren ervaring mee: het scherm heeft geen vreemde defecten, waar ik van bewust ben. Het grootste probleem waar ik momenteel tegen stoot is dat ik nog geen software heb gevonden om bv. webbrowsers in 3x 33% breedte te rangschikken. AquaSnap kan het niet, SplitView kan het gedeeltelijk (links en rechts 30%, geen midden snap).

Ook is de max hoogte van de voet iets lager dan ik had gehoopt maar ik was sowieso van plan deze aan een muurbeugel te hangen.
Is dit een oplossing: Buzz_Fuzz in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Thx ik zal het eens proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:48:
Voor zij die een eenvoudige 3-window split zoeken; ik heb een Autohotkey scriptje gemaakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
#NoEnv  ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases.
SendMode Input  ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability.

; Skips the gentle method of activating a window and goes straight to the forceful method.
#WinActivateForce

MoveInit:
    SysGet, workAreaWidth, 0
return

GoSub, MoveInit
return
    GoSub, MoveInit
return
    GoSub, MoveInit
return
    GoSub, MoveInit
return
    GoSub, MoveInit
return

(Disclaimer: allereerste Autohotkey ervaring...).

Dit op Windows 10; kan niet garanderen dat het op andere Windows versies de vensters juist aligneert of dat het ook nog werkt als er met display scaling wordt gewerkt. Om een of andere reden begint W10 het venster maar te tekenen 7 pixels vanaf de linkerrand ook als je (0,0) coördinaten opgeeft. Je merkt dat ook als je in je taakbalk rechts klikt en dan "vensters naast elkaar weergeven" kiest; er zit overal een spleet tussen...
Andere variabelen opvragen met SysGet blijft dezelfde problemen geven, daarom heb ik dan maar offsets berekend...

WinKey+Numpad 4/5/6 resized en verplaatst het actieve venster naar links/midden/rechts.
Winkey+Numpad 1/2 resized en verplaatst het actieve venster naar links/rechts, dus hetzelfde als de standaard Winkey+Left/Right hotkeys.
Misschien een stomme vraag. Maar hoe "draai" ik een scriptje als dit? Dit lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-05 07:06
Tricto schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:00:
[...]

Misschien een stomme vraag. Maar hoe "draai" ik een scriptje als dit? Dit lijkt me wel wat.
De hint zit hem in de volgende zin "ik heb een Autohotkey scriptje gemaakt." Dus als je daarmee op google zoekt, even installeren en scriptie in kladblok opslaan als .ahk bestandje en die openen :)

Daarnaast, bedankt Buzz_Fuzz werkt super! Persoonlijk alleen aangepast naar:
Alt + q voor links
Alt + w voor midden
Alt + e voor rechts
Alt + a voor 50% links
Alt + s voor 50% rechts

Ik heb namelijk geen numpad :P

[ Voor 20% gewijzigd door -NRG- op 12-06-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
-NRG- schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:54:
[...]

De hint zit hem in de volgende zin "ik heb een Autohotkey scriptje gemaakt." Dus als je daarmee op google zoekt, even installeren en scriptie in kladblok opslaan als .ahk bestandje en die openen :)
Thanks! Ik wist niet dat Autohoykey een bestaand programma was en meer dat het een naam was die Buzzfuzz bedacht had :)

Ga het zodra ik weer achter m'n pc zit gelijk even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
No problem NRG :)
Maar met de Alt combo's, heb je dan geen conflicten met hotkeys in andere tools?

Tricto, yup, die tool installeren, en dan dat scriptje in een startup directory plaatsen.

Een recentere versie dan die die jij hebt gequote, is deze trouwens: Buzz_Fuzz in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 19:46

Fordox

00101010

Ik zie nu helaas te laat dat dit topic bestaat.. Ik heb namelijk een paar vragen in een nieuw topic gezet.
3440x1440P Curved Monitoren/panelen

Misschien dat 1 van jullie mijn vragen kunnen beantwoorden?

[ Voor 11% gewijzigd door Fordox op 18-06-2016 20:50 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-03 13:45
Ik ben momenteel op zoek naar een high end uktrawide scherm die aan het volgende voldoet:

- low ms <5ms voor gaming
- 100hz of meer
- 3440 * 1440 p
- gsync (vind price premium tov freesync echt minder maar ga voor de 1080 gtx...)
- uitstekende kleurweergave (oled zou top zijn)

Echter bestaan deze schermen nog niet lijkt het? Oled wellicht later dit jaar? Lijkt er iig niet op dat er veel keus is met deze opties nog muv wellicht de acer predator. Nadeel is super duur en geen oled nog.

Vraag die ik heb, komt er dit jaar nog verandering in dit segment, of duurt het allemaal nog lang? Anders is voor mij de predator nu de beste oplossing lijkt het. Zie dat meer mensen met deze vraag zitten voor specs die in de buurt zitten van die van mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Joppiesaus2 op 19-06-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

OLED is nog niet beschikbaar als monitor, Dell heeft een 16:9 formaat 30" 4K gepland voor ongeveer 5.000$. En ik ben benieuwd of ze de burn-in al opgelost hebben daarop.

Dus voor kleuren zal je het bij VA of IPS moeten houden.

De enige die voldoet aan de eisen, zijn deze:
pricewatch: Acer Predator X34 Aluminium, Zilver, Zwart
pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

Via "overclocking" (marketingwoord) gaat ie met Gsync tot 100Hz. Ik heb de FreeSync versie van de Acer nu een weekje, hier ben ik zeer tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Dank, die 2 ook al op het oog idd :-). Zijn er nieuwe schermen bekend die dit jaar nog uitkomen die vergelijkbaar of beter zullen zijn?

Sowieso goed als er wat meet concurrentie is in dit segment gezien de prijzen.

[ Voor 23% gewijzigd door Joppiesaus2 op 19-06-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Phuncz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:18:
OLED is nog niet beschikbaar als monitor, Dell heeft een 16:9 formaat 30" 4K gepland voor ongeveer 5.000$. En ik ben benieuwd of ze de burn-in al opgelost hebben daarop.

Dus voor kleuren zal je het bij VA of IPS moeten houden.

De enige die voldoet aan de eisen, zijn deze:
pricewatch: Acer Predator X34 Aluminium, Zilver, Zwart
pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

Via "overclocking" (marketingwoord) gaat ie met Gsync tot 100Hz. Ik heb de FreeSync versie van de Acer nu een weekje, hier ben ik zeer tevreden van.
Ze hebben op computex een nieuw scherm laten zien. 3440x1440 en 180hz. Overklokbaar tot 200hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
ionn schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Ze hebben op computex een nieuw scherm laten zien. 3440x1440 en 180hz. Overklokbaar tot 200hz.
Deze? De Acer XZ350CK. Op sommige punten wel weer een stap vooruit (180Hz), maar als dit met een TN-paneel is, lever je weer wat in op de kleurweergave. Nog steeds prioriteiten stellen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
ionn schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Weet jij om welk model / merk dit gaat?

Valt mij verder op dat er rond oktober/september meer van deze schermen moeten komen als ik deze ook mee tel. LG heeft er namelijk ook nog een: http://allcompanies.websi...st-met-draadloos-opladen/. Meen te hebben gelezen dat deze rond september wordt verwacht aldus geruchten.

[ Voor 40% gewijzigd door Joppiesaus2 op 20-06-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hafermaut schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:04:
[...]

Deze? De Acer XZ350CK. Op sommige punten wel weer een stap vooruit (180Hz), maar als dit met een TN-paneel is, lever je weer wat in op de kleurweergave. Nog steeds prioriteiten stellen dus!
Waarschijnlijk IPS, de vorige generatie was ook ips.
Joppiesaus2 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Weet jij om welk model / merk dit gaat?

Valt mij verder op dat er rond oktober/september meer van deze schermen moeten komen als ik deze ook mee tel. LG heeft er namelijk ook nog een: http://allcompanies.websi...st-met-draadloos-opladen/. Meen te hebben gelezen dat deze rond september wordt verwacht aldus geruchten.
Acer XZ350CK

[ Voor 31% gewijzigd door ion op 20-06-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 19:46

Fordox

00101010

Ik heb de pricewatch: Samsung S34E790C Zilver, Zwart besteld.
Ik gooi mn bevindingen hier wel :) Ik ben overigens geen kleuren expert en heb geen kalibratie apparatuur en dergelijke hier in huis liggen, dus ik weet niet of ik een echte review ga plaatsen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-05 10:51
Al een tijdje ben ik aan het orienteren op een nieuwe monitor. Momenteel gebruik ik een 27" 1080p 16:9 monitor pricewatch: Asus MX279H Zilver, Zwart. Nu is mijn budget rond de €600,- en twijfel ik of ik voor een 29" 1080p ultrawide LG 29UM68-P Zwart moet gaan of toch een grotere 1440p ultrawide Iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1 Zwart. Beiden zijn deze week toevallig in de aanbieding. Voor de prijs van een de 34" kan ik eventueel ook 2x de 29" halen.

Ik game redelijk veel op mijn pc, waarbij een hoge FPS geen vereiste is, dus een 60hz monitor is prima. Af en toe doe ik ook wat videobewerking. Zelf heb ik op het moment een GTX970 in mijn pc zitten. De enkele 1080p monitor optie is dus ook lichter op mijn videokaart. Het liefst ga ik voor de enkele monitor optie, alhoewel voor de prijs de dual 1080p ultrawide setup ook aantrekkelijk is.

Heeft er iemand ervaring tussen deze drie verschillende setups en de monitoren in kwestie? En zo ja, wat zijn de meningen/ervaringen hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:03
Zit aan de Dell Ultrasharp U3415 te denken, maar ik heb momenteel nog een R9 270 2GB in mijn systeem dus geen goede combo voor een redelijke fps. Deze gaat in 1 tot 3 maanden vervangen worden door een GTX1070 (ligt er aan hoe snel de prijzen een beetje normaal worden).

Mijn waarschijnlijke noob vraag is wat voor effect het gaat geven als ik tijdelijk de monitor op een lagere resolutie gebruik (2650 x 1080 gok ik? ) Of is het gewoon vergelijkbaar met een Widescreen in diezelfde resolutie? (snap dat je ongeveer pixels kan tellen maar dat overleef ik wel).
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:10:

Nadelen: 60Hz en hoge responsetime... In veel games valt het mij echter niet op, hooguit als je in een racegame traag rondjes draait. (Note: ik ben ook geen G-sync/144Hz/... schermen gewoon....)
Was dit op de snelle stand dat je het gevoel van een hoge responsetime kreeg of had je hem toen nog normaal staan? En heb je hem ook nog geprobeerd te overclocken naar 75? Heb je het gevoel dat je freesync dan wel G-sync mist in games of heb je maar weinig tearing?

[ Voor 35% gewijzigd door Beakzz op 28-07-2016 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-05 11:13
Ik ben aan het kijken naar een ultrawide monitor op 3440x1440 en ik ben op de volgende schermen tegen gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U3415W Zwart€ 735,95€ 735,95
1Iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1 Zwart€ 592,-€ 592,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.327,95

De Dell is curved en de Iiyama is flat. Mijn vraag is: is het waard om 140 euro extra uit te geven voor de curved t.o.v. de flat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 08:50
ndthien schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:57:
Ik ben aan het kijken naar een ultrawide monitor op 3440x1440 en ik ben op de volgende schermen tegen gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U3415W Zwart€ 735,95€ 735,95
1Iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1 Zwart€ 592,-€ 592,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.327,95

De Dell is curved en de Iiyama is flat. Mijn vraag is: is het waard om 140 euro extra uit te geven voor de curved t.o.v. de flat?
Zou ook eens naar de nieuwe lg line up kijken, die hebben minder backlight bleeding doordat ze al het nieuwe paneel hebben, de Dell heeft nog het oude lg paneel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Laatst online: 15:21
Da's toevallig...gisteren m'n Iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1 binnen gekregen en gisteravond wat mee zitten spelen (beetje kleurinstellingen enz).
Moest in het menu de displayport even op 1.2 zetten want anders kon ik alleen maar 30Hz kiezen in het NVidia panel.
Komende dagen nog meer testen met games enz icm. met MSI GTX1070, maar gisteren Far Cry 4 gecheckt en zit rond de 60fps (alles Ultra, maar wel AA uit - is bijna niet meer nodig met deze resolutie).
Witcher 3 ook alles op Ultra (AA wel aan) maar Hairworks uit en zit zo tussen de 47-60fps op 3440x1440.
Maar wat een immersie! Je wordt opgezogen in een spel. :)
Ikoontjes en karakters zijn goed te lezen, moeten voor mij ook niet kleiner zijn.
Nu zoek ik nog een goede tool om het scherm te splitten en b.v. links en rechts een (full screen, maar dan in die split) rdp sessie te draaien. DisplayFusion heeft die optie maar dan dus net niet full screen.
Mocht hier iemand al ervaring mee hebben dan hoor ik het graag.

Hier een screenshot (picture doesn't do it justice, bigger in real life).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V9PRaSHyVZyR8QlNiOpRlLLM/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Beakzz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:55:

Was dit op de snelle stand dat je het gevoel van een hoge responsetime kreeg of had je hem toen nog normaal staan? En heb je hem ook nog geprobeerd te overclocken naar 75? Heb je het gevoel dat je freesync dan wel G-sync mist in games of heb je maar weinig tearing?
Ik kan je niet goed helpen. Ik heb nog nooit met een free/g-sync monitor gewerkt :)

Die "fast" response time setting is niet ideaal omdat je dan ghosting véél duidelijker ziet, dus die staat gewoon af. Overclocken van het scherm heb ik nog niet geprobeerd. Geen idee of ik daarmee wil gaan prutsen en of die 15Hz wel veel verschil maakt...

Tearing heb ik wel ja... Hangt af van game tot game natuurlijk. In games als Alien Isolation valt het mij op. In games als pCars of Dirt Rally helemaal niet. Bij die laatste herinner ik mij wel nog die "judder" waarover ik eerder sprak. Als ik traag rondjes draai, bewegen de bomen niet vloeiend over het scherm maar in schokjes terwijl de framerate wel voldoende is (gtx970). Dat zal die 60Hz zijn zeker? (Maar in een race game draai je ook niet traag rondjes en zit je niet op de vogeltjes in de bomen te letten :))
Als hard-core gamer zou ik het scherm dan misschien minder aanraden, als casual gamer is er niets mis mee...

Ivm die lagere resolutie: je kan op het scherm instellen of je dat wil scalen naar fullscreen (en dus onscherper maken) of eerder "native" weergeven binnen het 3440x1440 vlak (dan is het gewoon alsof je op een kleiner scherm zit te werken.) Whatever floats your boat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:59:
[...]

Ik kan je niet goed helpen. Ik heb nog nooit met een free/g-sync monitor gewerkt :)

Die "fast" response time setting is niet ideaal omdat je dan ghosting véél duidelijker ziet, dus die staat gewoon af. Overclocken van het scherm heb ik nog niet geprobeerd. Geen idee of ik daarmee wil gaan prutsen en of die 15Hz wel veel verschil maakt...
Thanks voor je uitgebreide reactie. Zelf ben ik best wel een hardcore gamer als je het aantal uur bekijkt dat ik game, maar echt geen idee of die responsetijd mij zo op gaat vallen. Uiteindelijk speel ik veel online simracegames en shooters dus waarschijnlijk is dit dan niet de monitor voor mij. Jammer, want meer dan €800,- wil ik echt niet uitgeven en alles in deze prijsklasse heeft gewoon teveel minpuntjes terwijl de grootte, resolutie en de lichte curve mij enorm aanspreken. nog maar even volhouden dan op mijn 1080p 27 inch monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 18:35

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Als ik op deze schermen een PS4 aansluit en straks de nieuwe PS4 schaalt het beeld mee of ziet het er niet uit?? Mijn PC is in bezit van een GTX 1070, ik wil 1 beeldscherm voor al het gamen..

Wie o wie heeft het verlossende antwoord.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

je kan het ook in breedbeeld (16:9) verhouding weergeven voor de PS4. Ik betwijfel sterk dat de PS4 een 21:9 schermresolutie ondersteund aangezien daar al een hele tijd geen nieuwe televisietoestellen meer van voorzien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Phuncz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:42:
je kan het ook in breedbeeld (16:9) verhouding weergeven voor de PS4. Ik betwijfel sterk dat de PS4 een 21:9 schermresolutie ondersteund aangezien daar al een hele tijd geen nieuwe televisietoestellen meer van voorzien zijn.
Ja daar was ik al bang voor, dan moet ik toch naar een 16:9 UHD monitor gaan kijken. ( ik gebruik hem tevens voor mijn PC )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 16:40
Frank1973 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:18:
[...]

Ja daar was ik al bang voor, dan moet ik toch naar een 16:9 UHD monitor gaan kijken. ( ik gebruik hem tevens voor mijn PC )
De PS4, nieuw of niet, gaat ook geen 4K ondersteunen, hoor. Ja, voor fotoweergave en filmpjes en zo, maar je maakt mij niet wijs dat je 4K gaming gaat krijgen voor console-prijzen. Dus voor de console maakt het nauwelijks verschil of je nu een 4K 16:9 scherm koopt, of een 1440p 21:9 scherm - het wordt sowieso 1080p waar je naar zit te kijken. Het enige is dan dat de scaling op de 4K iets beter gaat.

That being said, zonder te weten welke specs je PC heeft is het ook onmogelijk te zeggen of je PC die 4K wél gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Seal64 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:06:
[...]

De PS4, nieuw of niet, gaat ook geen 4K ondersteunen, hoor. Ja, voor fotoweergave en filmpjes en zo, maar je maakt mij niet wijs dat je 4K gaming gaat krijgen voor console-prijzen. Dus voor de console maakt het nauwelijks verschil of je nu een 4K 16:9 scherm koopt, of een 1440p 21:9 scherm - het wordt sowieso 1080p waar je naar zit te kijken. Het enige is dan dat de scaling op de 4K iets beter gaat.

That being said, zonder te weten welke specs je PC heeft is het ook onmogelijk te zeggen of je PC die 4K wél gaat trekken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,50€ 249,50
1MSI Z170A Gaming Pro Carbon€ 144,-€ 144,-
1Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB€ 484,-€ 484,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Noctua NH-U12S€ 54,95€ 54,95
2Noctua NF-S12A PWM, 120mm€ 19,44€ 38,88
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 48,-€ 48,-
1Seasonic M12II 620W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 130,49€ 130,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.215,77

Gaat mij meer om het feit dat ik straks ook via de nieuwe PS4 blu-ray en netflix 4K content ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Ik zit hard te twijfelen tussen de Acer Z35 en BenQ XR3501.

De BenQ is toch aardig wat goedkoper, wat mij weer ruimte geeft voor andere dingen, maar Gsync spreekt mij ook wel weer aan.

Ik hoor verschillende dingen over ghosting, de ander zegt dat het mee valt en de ander dat het juist wel degelijk aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Signex schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:35:
Ik zit hard te twijfelen tussen de Acer Z35 en BenQ XR3501.

De BenQ is toch aardig wat goedkoper, wat mij weer ruimte geeft voor andere dingen, maar Gsync spreekt mij ook wel weer aan.

Ik hoor verschillende dingen over ghosting, de ander zegt dat het mee valt en de ander dat het juist wel degelijk aanwezig is.
Geen idee hoe dicht je er op zit, maar 1080p kan best pixelerig aanvoelen voor een monitorscherm van 35 inch. Misschien eerst even testen met je TV of je er gevoelig voor bent. Het mooie van de BenQ vind ik de scherpe curve voor het gamen, maar als je de pc ook voor andere dingen gaat gebruiken kan het juist weer minder fijn zijn (zeker Photoshop).

Heb je geen videokaart die 1440p aan kan?, want in deze prijsklasse heb je natuurlijk ook 1440p schermen, maar dan zit je wel met een max hz van 75 (meestal 60 zonder overclock).

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 17-08-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Beakzz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:51:
[...]

Geen idee hoe dicht je er op zit, maar 1080p kan best pixelerig aanvoelen voor een monitorscherm van 35 inch. Misschien eerst even testen met je TV of je er gevoelig voor bent. Het mooie van de BenQ vind ik de scherpe curve voor het gamen, maar als je de pc ook voor andere dingen gaat gebruiken kan het juist weer minder fijn zijn (zeker Photoshop).

Heb je geen videokaart die 1440p aan kan?, want in deze prijsklasse heb je natuurlijk ook 1440p schermen, maar dan zit je wel met een max hz van 75 (meestal 60 zonder overclock).
1080p zal geen probleem vormen, ik heb namelijk al een 1080 ultrawide van LG.

980 Ti zal 1440p wel aan kunnen, maar ben opzoek naar 144hz aangezien ik paar jaar terug 1 gehad heb.
En tot nu toe ziet 60hz er nog steeds stotterig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertL1984
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 22:31
mooi set-ups zie ik hier langskomen.
Inspireert mij om ook voor een ultrawide te gaan ipv dell u2515h.
https://tweakers.net/pricewatch/479681/lg-29ub67-p-zwart/specificaties/
Ik gebruik het icm een macbook pro. Hoe is het rts-gamen op een ultrawide?

[ Voor 3% gewijzigd door RobertL1984 op 02-09-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
RobertL1984 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:52:
Vrij weinig over te zeggen behalve dat het prima werkt. Ik speel niet veel RTS games, maar ik ben nog geen RTS tegengekomen die het niet ondersteunt (Men of war series, Total War Series). Lekker veel beeld, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
Ik heb dell display manager omdat gemakkelijk meerdere schermen naast elkaar te daaien.
Nu heb ik een klein randje tussen de 2 schermen.
Er was volgens mij een optie in de display manager om dit weg te krijgen.
Iemand die weet waar deze optie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Laatst online: 23:12
RTS op ultrawide is werkelijk waar fantastisch. Doordat je veel meer van de strijd ziet heb je meer overzicht en kun je strategisch gezien beter spelen en minder fouten maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben ook enorm aan het twijfelen welke ik moet kiezen. De Dell U2515H is gewoon een top scherm je kan daar eigenlijk niet fout mee zitten, alleen die is niet ultrawide. En de LG die je noemt is zeer interessant alleen kan ik daar zelf niet zoveel reviews van vinden. Wie o wie kan de knop hakken voor mij? Heb op dit moment een 970 maar wil ooit wel gaan upgraden naar de 1070. Aan een monitor wil ik max ongeveer 300 euro uitgeven.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Bedenk wel dat in competitieve RTS games de settings beperkt zouden kunnen zijn. Zoals men al aangeeft, vaak zie je meer en dat is natuurlijk niet 'eerlijk'. Speel je een specifieke game? Hier kun je de ondersteuning voor 21:9 nazoeken: http://www.wsgf.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertL1984
SiameseDwerg schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:38:
[...]

Ik ben ook enorm aan het twijfelen welke ik moet kiezen. De Dell U2515H is gewoon een top scherm je kan daar eigenlijk niet fout mee zitten, alleen die is niet ultrawide. En de LG die je noemt is zeer interessant alleen kan ik daar zelf niet zoveel reviews van vinden. Wie o wie kan de knop hakken voor mij? Heb op dit moment een 970 maar wil ooit wel gaan upgraden naar de 1070. Aan een monitor wil ik max ongeveer 300 euro uitgeven.

Alvast bedankt! :)
Ja klopt, dat is ook mijn afweging. Die LG heeft bijna geen reviews, maar het is de enige in die prijsklasse die in hoogte verstelbaar is.
Hafermaut schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:20:
[...]

Bedenk wel dat in competitieve RTS games de settings beperkt zouden kunnen zijn. Zoals men al aangeeft, vaak zie je meer en dat is natuurlijk niet 'eerlijk'. Speel je een specifieke game? Hier kun je de ondersteuning voor 21:9 nazoeken: http://www.wsgf.org/
Ik speel nooit multiplayer, dus dat is niet erg ;) Wil er graag de nieuwe Anno op spelen, Age of Wonders, dat soort dingen.

[ Voor 41% gewijzigd door RobertL1984 op 05-09-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
RobertL1984 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:21:
[...]

Ja klopt, dat is ook mijn afweging. Die LG heeft bijna geen reviews, maar het is de enige in die prijsklasse die in hoogte verstelbaar is.

[...]

Ik speel nooit multiplayer, dus dat is niet erg ;) Wil er graag de nieuwe Anno op spelen, Age of Wonders, dat soort dingen.
pricewatch: LG 29UM68-P Zwart Ik heb deze zojuist besteld, na wat onderzoek en posts op reddit ben ik toch iets wijzer geworden. En de ultrawide ervaring lijkt me ideaal om mee te gamen. Ik laat het morgen weten wat de eerste indruk is en wellicht post ik wel een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
Mocht je dus twijfelen, ik heb geen spijt van mijn aankoop :) De ultrawide ervaring is er eentje die je gewoon moet hebben. 29 inch scherm in combinatie met mijn 970 is perfect. Freesync wellicht leuk met een AMD kaartje maar die 15 fps mis ik niet ;) Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:45
Ik heb hetzelfde scherm als jij, SiameseDwerg, en hier tevens geen spijt, ondanks grote vrees dat het tegen zou vallen. Ik kwam van een 24" 1920*1200 scherm, dus ik mis verticaal gezien behoorlijk veel ruimte. Niet alleen 120 pixels, maar ook in formaat, althans dat zegt m'n gevoel. Belangrijk is in ieder geval het scherm op de juiste hoogte te stellen, want anders valt het des te meer op. Vervelend dus dat dit scherm niet in hoogte verstelbaar is, maar daar pas ik m'n bureau op aan.

Verder hangt je ervaring enorm van het profiel af, ik weet nog steeds niet wat voor invloed instellingen als "Smart Energy Saving", "Response Tijd" en "Black Stabilizer" hebben.

Verder, als fervent Rocket League speler merk ik toch wel het verschil nu ik vanavond weer even op de TV heb gegamed. De extra breedte heeft weldegelijk een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:48:
Voor zij die een eenvoudige 3-window split zoeken; ik heb een Autohotkey scriptje gemaakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40

#WinActivateForce

MoveInit:
    SysGet, workAreaWidth, 0
return

GoSub, MoveInit
return
    GoSub, MoveInit
return
    GoSub, MoveInit
return
    GoSub, MoveInit
return
    GoSub, MoveInit
return

(Disclaimer: allereerste Autohotkey ervaring...).

Dit op Windows 10; kan niet garanderen dat het op andere Windows versies de vensters juist aligneert of dat het ook nog werkt als er met display scaling wordt gewerkt. Om een of andere reden begint W10 het venster maar te tekenen 7 pixels vanaf de linkerrand ook als je (0,0) coördinaten opgeeft. Je merkt dat ook als je in je taakbalk rechts klikt en dan "vensters naast elkaar weergeven" kiest; er zit overal een spleet tussen...
Andere variabelen opvragen met SysGet blijft dezelfde problemen geven, daarom heb ik dan maar offsets berekend...

WinKey+Numpad 4/5/6 resized en verplaatst het actieve venster naar links/midden/rechts.
Winkey+Numpad 1/2 resized en verplaatst het actieve venster naar links/rechts, dus hetzelfde als de standaard Winkey+Left/Right hotkeys.
Ik gebruik dit scriptje dagelijks, bedankt hiervoor! :*) Nu wilde ik mijn startbalk verplaatsen naar boven, maar dan heb ik het probleem dat de schermen dus onder de startbalk komen, en dat ik onderaan een startbalk-sized gat heb zitten. Welke waardes zou ik mee moeten gaan spelen om dit scriptje weer goed te laten werken met een verplaatste startbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 21:17
Garwinski schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:00:
[...]
Ik gebruik dit scriptje dagelijks, bedankt hiervoor! :*) Nu wilde ik mijn startbalk verplaatsen naar boven, maar dan heb ik het probleem dat de schermen dus onder de startbalk komen, en dat ik onderaan een startbalk-sized gat heb zitten. Welke waardes zou ik mee moeten gaan spelen om dit scriptje weer goed te laten werken met een verplaatste startbalk?
Als non-AHK gebruiker kan ik dit zelfs oplossen. :p
Zodat je het in het vervolg zelf kunnt even de stappen erbij die ik heb genomen ;).

Even googlen op het gebruikte commando (WinMove):
https://autohotkey.com/docs/commands/WinMove.htm
X, Y
The X and Y coordinates (in pixels) of the upper left corner of the target window's new location, which can be expressions. The upper-left pixel of the screen is at 0, 0.

If these are the only parameters given with the command, the Last Found Window will be used as the target window.

Otherwise, X and/or Y can be omitted, in which case the current position is used.
Width, Height
The new width and height of the window (in pixels), which can be expressions. If either is omitted, blank, or the word DEFAULT, the size in that dimension will not be changed.
Wat we dus willen is dat de height je werkelijke screen-height is met aftrek van de taskbar en als Y-positie beginnen onder diezelfde taskbar. Je weet nu dat we de nieuwe width en height kunnen geven en de positie. Dan google je even op AutoHotKey get taskbar size (we moeten immers het "Y" coordinaat onder de taskbar hebben), oftewel ipv Y = 0 geven we de hoogte van de taskbar mee als Y coordinaat (zie "tBH") en klaar. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41

#WinActivateForce

MoveInit:
    SysGet, workAreaWidth, 0
    windowHeight := workAreaHeight - 34
    WinGetPos,,, tbW, tbH, ahk_class Shell_TrayWnd
return

GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,tbH,windowWidth_Third,windowHeight
return
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third+offset,tbH,windowWidth_Third,windowHeight
return
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third*2+offset,tBH,windowWidth_Third,windowHeight
return
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,tBH,windowWidth_Half,windowHeight
return
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Half+offset,tBH,windowWidth_Half,windowHeight
return

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garwinski
Paprika schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:46:
[...]

Als non-AHK gebruiker kan ik dit zelfs oplossen. :p
Zodat je het in het vervolg zelf kunnt even de stappen erbij die ik heb genomen ;).

Even googlen op het gebruikte commando (WinMove):
https://autohotkey.com/docs/commands/WinMove.htm

[...]

[...]

Wat we dus willen is dat de height je werkelijke screen-height is met aftrek van de taskbar en als Y-positie beginnen onder diezelfde taskbar. Je weet nu dat we de nieuwe width en height kunnen geven en de positie. Dan google je even op AutoHotKey get taskbar size (we moeten immers het "Y" coordinaat onder de taskbar hebben), oftewel ipv Y = 0 geven we de hoogte van de taskbar mee als Y coordinaat (zie "tBH") en klaar. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41

#WinActivateForce

MoveInit:
    SysGet, workAreaWidth, 0
    windowHeight := workAreaHeight - 34
    WinGetPos,,, tbW, tbH, ahk_class Shell_TrayWnd
return

GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,tbH,windowWidth_Third,windowHeight
return
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third+offset,tbH,windowWidth_Third,windowHeight
return
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third*2+offset,tBH,windowWidth_Third,windowHeight
return
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,tBH,windowWidth_Half,windowHeight
return
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Half+offset,tBH,windowWidth_Half,windowHeight
return
Damn, normaal ben ik altijd degene die aan komt zetten met een LMGTFY linkje :p Ik liep al wel wat te kloten met wat waardes, maar google was zoals altijd het antwoord :p Dan moet ik wel zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met coden of wat dan ook. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usernameistaken
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-07-2024
SiameseDwerg schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:39:
Mocht je dus twijfelen, ik heb geen spijt van mijn aankoop :) De ultrawide ervaring is er eentje die je gewoon moet hebben. 29 inch scherm in combinatie met mijn 970 is perfect. Freesync wellicht leuk met een AMD kaartje maar die 15 fps mis ik niet ;) Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Tip: Je kunt hem ook op 75hz zetten met je 970. Het enige nadeel wat je hebt als je geen freesync kaart hebt is dat ie bij de refresh niet wacht tot de videokaart klaar is met het renderen van een frame, maar daar heb je alleen last van als je dan onder de 75 fps duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
Usernameistaken schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:17:
[...]

Tip: Je kunt hem ook op 75hz zetten met je 970. Het enige nadeel wat je hebt als je geen freesync kaart hebt is dat ie bij de refresh niet wacht tot de videokaart klaar is met het renderen van een frame, maar daar heb je alleen last van als je dan onder de 75 fps duikt.
Klopt ja en het werkt ook, alleen toen ik met freesync aan ging spelen kreeg ik een soort van lag. Terwijl de FPS wel gelockt was op 75 FPS wellicht kwam dit door VSYNC. Ik moet hier nog mee gaan spelen :) Maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usernameistaken
SiameseDwerg schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:33:
[...]

Klopt ja en het werkt ook, alleen toen ik met freesync aan ging spelen kreeg ik een soort van lag. Terwijl de FPS wel gelockt was op 75 FPS wellicht kwam dit door VSYNC. Ik moet hier nog mee gaan spelen :) Maar bedankt voor de tip!
Ik heb een AMD kaart + freesync, en ik krijg ook lag als ik VSYNC aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Lag is een zeer brede term. Bedoel je dat je een hoge input latency hebt ? Of schokt/stottert het ? Soms of consistent ? Dat zijn allemaal verschillende problemen met verschillende oplossingen. Ik heb een AMD kaart met FreeSync en ik heb nergens last van. Maar sowieso heeft het geen zin V-sync te gebruiken als je een FreeSync scherm hebt, deze trekt meestal wel zijn plan zolang je maar (exclusive) fullscreen speelt en niet borderless. Anders kan je sowieso beter Frame Rate Control gebruiken en limiteren tot je refresh rate (75Hz = 74 of 75fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertL1984
goed om te horen.
Ben nu aan het vergelijken, maar kan het verschil met de 29UM68-P en LG 29UB67 niet echt zien. Behalve dat die laatste wel in hoogte verstelbaar is. Dat is toch ook een flink pluspunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Laatst online: 23:12
RobertL1984 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:11:
[...]

goed om te horen.
Ben nu aan het vergelijken, maar kan het verschil met de 29UM68-P en LG 29UB67 niet echt zien. Behalve dat die laatste wel in hoogte verstelbaar is. Dat is toch ook een flink pluspunt :)
Heb zelf de 34um68-p en is gewoon in hoogte verstelbaar hoor, alleen niet kantelbaar.

• Usernameistaken
Phuncz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:42:
Lag is een zeer brede term. Bedoel je dat je een hoge input latency hebt ? Of schokt/stottert het ? Soms of consistent ? Dat zijn allemaal verschillende problemen met verschillende oplossingen. Ik heb een AMD kaart met FreeSync en ik heb nergens last van. Maar sowieso heeft het geen zin V-sync te gebruiken als je een FreeSync scherm hebt, deze trekt meestal wel zijn plan zolang je maar (exclusive) fullscreen speelt en niet borderless. Anders kan je sowieso beter Frame Rate Control gebruiken en limiteren tot je refresh rate (75Hz = 74 of 75fps).
Het probleem viel mij op in CSGO, maar wat het precies is durf ik niet te zeggen, dus vandaar de brede term lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Zijn er hier meer die op de Samsung CF 791 aan het wachten zijn of zijn er nog betere opties aan de horizon?

34 inch, 100 hz, 1440p en een scherpe curve voor rond de €1000 lijkt precies te zijn wat ik wil. Hoop er snel een review en release date van te zien, want ik kan niet wachten om mijn 27 inch flat schermpje te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Deze vind ik ook interessant: pricewatch: LG 38UC99-W
Maar die zou vermoedelijk 1500€ gaan kosten.

De enige andere die in de buurt van die specs komt is de pricewatch: Acer Predator XR341CK Zilver, Zwart (FreeSync) en de pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart (G-sync)
De Acer heb ik zelf, gekozen voor die specs en FreeSync met LFC, zéér tevreden van. Wel geen scherpe curve.

[ Voor 0% gewijzigd door Phuncz op 14-09-2016 07:22 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertL1984
Pazienza schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:13:
[...]

Heb zelf de 34um68-p en is gewoon in hoogte verstelbaar hoor, alleen niet kantelbaar.
oke, maar dat is dan ook een andere monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 23:20
Ik twijfel enorm welk scherm ik moet kopen. Ik heb momenteel een 24 inch monitor op 1920x1080. Ga ik voor 29 inch of 34 inch op 2560x1080? Qua ppi komt de 29 inch het meest dichtbij mijn 24 inch. Ik ben ook al langs de Mediamarkt geweest maar daar hadden ze waardeloze demo's op staan. 3440x1440 heb ik ook overwogen maar ik denk niet dat ik daar mijn games de komende 4 jaar boven de 60 FPS kan houden met alle settings aan. Ik heb een GTX 1070, 6700K.

Hoe ziet trouwens 2560x1080 eruit op 3440x1440. Bij NVidia kun je een custom resolutie instellen daarvoor. Gaat ie dan upscalen of zal een deel van je scherm zwart worden? Typisch trouwens dat er geen 29 ultrawide schermen zijn met 100 hz of hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

vinom schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:14:
3440x1440 heb ik ook overwogen maar ik denk niet dat ik daar mijn games de komende 4 jaar boven de 60 FPS kan houden met alle settings aan. Ik heb een GTX 1070, 6700K.
Games zien er ook goed uit met niet alles op maximum settings, vaak kan je nog niet eens het verschil tussen High, Very High en Ultra onderscheiden, tenzij je ernaar gaat zoeken. En dan krijg je ineens een hoop performance terug.
Hoe ziet trouwens 2560x1080 eruit op 3440x1440. Bij NVidia kun je een custom resolutie instellen daarvoor. Gaat ie dan upscalen of zal een deel van je scherm zwart worden? Typisch trouwens dat er geen 29 ultrawide schermen zijn met 100 hz of hoger.
Meestal kun je "Scale to Aspect Ratio" instellen op je scherm of in je GPU instellingen. Hoe goed 2560x1080 op 3440x1440 uitziet zal aan de scaler liggen die in het scherm ingebouwd is. Als je een groot genoeg kijkafstand hebt, dan valt dat wel mee, buiten dat het wat wazig is. Aan de andere kant gebruikt men vaak ook technieken zoals chromatic aberation, depth of field en post-processing AA die ook het beeld waziger maken en dat staat default ook vaak aan op "max instellingen" ;)

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 18:51
Ik gebruik sinds kort een Dell U3415W icm een splinternieuwe PC build. Ik heb alleen een probleem met het geluid. Dat klinkt namelijk heel blikkerig en heb geen idee hoe ik het geluid beter krijg. Audio gaat momenteel via HDMI en een Palit GTX 1070 Super Jetstream.

Ik heb alle drivers die ik kon vinden geïnstalleerd, zowel van de monitor, het moederbord als de videokaart. Wat gaat hier fout? Ik kan me niet voorstellen dat het geluid zo slecht kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
MadDogMcCree schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:32:

Ik heb alle drivers die ik kon vinden geïnstalleerd, zowel van de monitor, het moederbord als de videokaart. Wat gaat hier fout? Ik kan me niet voorstellen dat het geluid zo slecht kan zijn.
Misschien hier eens kijken?
http://en.community.dell....pherals/f/3529/t/19648266
http://www.dell.com/support/article/nl/nl/nlbsdt1/SLN296301

[ Voor 24% gewijzigd door wouterg00 op 01-10-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Kan je ook maken dat het script de volledige hoogte van het scherm gebruikt?

[ Voor 39% gewijzigd door wouterg00 op 01-10-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Laat maar, al gevonden :)

Gewoon dit aanpassen:
code:
1
windowHeight := workAreaHeight -34

Naar dit
code:
1
windowHeight := workAreaHeight 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Blij dat mij noob-scriptje toch nog veel gebruikt wordt :-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 10:29
Ik heb de kg 29 58. Op dit scherm krijg ik het post scherm niet te zien als Windows boot. Scherm krijgt dan geen signaal, pas als Windows bij het aanmeld scherm is krijg ik beeld. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertL1984
Bevalt de LG nog steeds? Hoe vindt je de verticale hoogte, is het niet te klein? Kun je hem goed op ooghoogte instellen? :)
Een 34inch lijkt me ook wel leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
MuVo schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:56:
Ik heb de kg 29 58. Op dit scherm krijg ik het post scherm niet te zien als Windows boot. Scherm krijgt dan geen signaal, pas als Windows bij het aanmeld scherm is krijg ik beeld. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Heb ik ook, ligt er waarschijnlijk aan de langzame opstarttijd van de monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
RobertL1984 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:54:
[...]

Bevalt de LG nog steeds? Hoe vindt je de verticale hoogte, is het niet te klein? Kun je hem goed op ooghoogte instellen? :)
Een 34inch lijkt me ook wel leuk :9
Scherm bevalt nog steeds, ik heb een redelijk groot bureau dus ik zit er ongeveer 50 cm vanaf. Maar ik haal nog een keer wel iets om hem iets hoger te zetten zodat ik bijvoorbeeld een usb hub eronder kan zetten.

Het enige nadeel is dat ik niet kan streamen met een 21:9 ratio op Twitch het kan wel op Youtube Gaming.

En ja 34 inch lijkt mij ook heel leuk. Alleen die ik dan wil hebben is dan weer flink aan de prijs haha. pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

Daar kan ik bijvoorbeeld een 1080 van halen een PSVR :p

Maar zeker geen spijt van mijn aankoop, maar ik zou het niet met alleen 1 monitor kunnen doen ik heb er nog steeds 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 18:51
Ik ben benieuwd naar de nieuwe Dell U3417W, niet dat ik mijn splinternieuwe U3415W ga inruilen, maar ik zie dat hij inmiddels te koop is bij Coolblue. Wel een aardig stuk duurder met 899 euro. Maar zo te zien hebben ze geluisterd en zijn de touch knoppen vervangen door fysieke knoppen. De curve is ook wat groter. Dit keer een hoofdtelefoon aansluiting, fijn voor diegene die de ingebouwde speakers gebruiken, al mag ik wel hopen dat het geluidsniveau omhoog is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
MadDogMcCree schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:20:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe Dell U3417W, niet dat ik mijn splinternieuwe U3415W ga inruilen, maar ik zie dat hij inmiddels te koop is bij Coolblue. Wel een aardig stuk duurder met 899 euro. Maar zo te zien hebben ze geluisterd en zijn de touch knoppen vervangen door fysieke knoppen. De curve is ook wat groter. Dit keer een hoofdtelefoon aansluiting, fijn voor diegene die de ingebouwde speakers gebruiken, al mag ik wel hopen dat het geluidsniveau omhoog is gegaan.
60 hz en 8ms in normal mode en 5ms (met ghosting waarschijnlijk) dus het zal iig niet mijn nieuwe game monitor worden ;)

Dan wacht ik liever op de Samsung C791 met 100hz, 1ms en 1500R curve voor $999.
Pagina: 1 2 ... 40 Laatste