Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Slofsky
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-11 14:13
Goed punt, thanks :). Ik zie ook dat de monitor niet door veel winkels wordt aangeboden, dus wellicht maar gewoon de trekker overhalen.

• Gunner_Youri
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03-12 23:15
Iemand die Fifa speelt op een ultrawide monitor met va panel? Ik test momenteel de GB3466 van iiyama en wanneer spelers een zwarte kit aanhebben merk ik een soort van schaduw/onscherp zwarte rand rond de spelers bij snelle camerabeweging/speleractie. Is dit gewoon bij alle va panelen zo?

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:20
Dat is VA eigen.

Steam - Warzone - Ryzen 5 3600X, 3070.

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:31
Arunia schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:10:
Ik ben ondertussen langzaamaan maar aan het kijken naar een ander scherm.
De LG 38GN950 is nog steeds niet verzonden na een maand.
Meermaals contact gehad, maar kom iedere keer maar een klein stukje verder. Er is nu een onderzoek gestart. Met 48 uur zou er duidelijkheid moeten zijn, want annuleren gaat ook niet omdat die te ver in het proces zit.

Heb al zitten gluren naar de Samsung G9. Maar had vanwege het paneel eigenlijk voor LG willen gaan.
LG is IPS en Samsung VA als ik het goed heb.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat 49 inch ultrawide echt te breed gaat zijn. Meer voor mijn gevoel zeg maar. Beetje te grote stap van 27 inch af.
LG heeft nog de andere modellen met G-sync etc, maar ben zelf eigenlijk niet into Nividia zullen we maar zeggen. Dus voor mij is de kans niet groot dat ik ooit een Nvidia kaart zal hebben.
Daarbij zag ik dat die andere schermen ook wat ouder zijn qua release. Maar goed, of dat heel veel uit gaat maken is dan ook nog maar de vraag.

Mijn huidige Dell U2713HM is AH-IPS.
Ben redelijk merkvast zeg maar en als ik dan toch een bak geld uit geef, dan liever goed. :+
Ga nog even rustig kijken wat er voor opties nog zijn. Liefste ook dan lekker met snelheid erin. Daar ben ik ondertussen wel aan toe omdat ik meer game dan foto's bewerk.
En de PiP lijkt me ook nog steeds wel fijn om te hebben. Dan kom ik eigenlijk al snel uit op Samsung of LG.
Zal eens maten gaan nemen.

Eigenlijk kom ik dan uit op deze:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenLG 38WN95C Wit, Zilver€ 1.499,-€ 1.499,-
1MonitorenLG UltraGear 38GL950G Rood, Zwart€ 1.551,99€ 1.551,99
1MonitorenLG UltraGear 38GN950-B Rood, Zwart€ 1.280,54€ 1.280,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.331,53

Maar als ik ze dan vergelijk komt voor mij toch die 38GN950 als betere naar voren van de drie. De GL heeft geen PiP bijvoorbeeld.
De WN heeft wel features, maar die gebruik ik eigenlijk niet echt. Thunderbolt e.d.
Daarnaast staat er bij die dat hij overclockbaar is tot 160Hz en dat staat bij de GN als standaard snelheid.
Maar iets zegt me dat dat een foutje in de PW is.
Ander punt is 220 euro duurder voor eigenlijk hetzelfde scherm.
Klein beetje off-topic wellicht, maar ik zit in het zelfde schuitje met de LG 27GN950, de "normale" variant hiervan. Die probeer ik ook al maanden te krijgen maar is continu uitverkocht óf na 5 minuten verkocht als er voorraad is. Heb nu een bestelling bij CB lopen maar ondanks dat ik hem besteld heb hadden ze toch te weinig... Ze kunnen de bestelling 2 weken vasthouden en erna kan ik weer van voor af aan beginnen...

Amd Phenom II 1055T, Asus M4A89GTD-Pro, 8GB Kingston Hyperx DDR3, Ati Radeon HD4850, Corsair HX650W, Coolermaster CM 690, PS3 80 GB

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:10
@VulcanRaven LG heeft echt problemen met de levering van de huidige panelen zo lijkt het.

Die van mij wordt in ieder geval vandaag bezorgd. En dan maar zorgen dat ik geld van Amazon terug krijg of in ieder geval de reservering op de creditcard.

Wil nu eindelijk wel eens mijn ervaringen gaan delen. Before after enzovoorts.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 00:02
Gunner_Youri schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:21:
Iemand die Fifa speelt op een ultrawide monitor met va panel? Ik test momenteel de GB3466 van iiyama en wanneer spelers een zwarte kit aanhebben merk ik een soort van schaduw/onscherp zwarte rand rond de spelers bij snelle camerabeweging/speleractie. Is dit gewoon bij alle va panelen zo?
Toevallig speel ik ook sinds deze week weer Fifa op mijn pc met Asus VG35VQ scherm (VA, 100Hz) en heb hetzelfde 'probleem', vind het op zich niet heel storend verder.

be quiet! Pure Base 500 | be quiet! Straight Power 11 650w | AMD Ryzen 5 3600 | Asus TUF B450-Plus | Asus ROG Strix Radeon RX5700XT | Corsair Vengeance LPX 3200mhz | Asus TUF Gaming VG35VQ | Logitech G513/G502/G240/Z623 | Logitech G29 | GT Omega ART

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:12
Mijn Samsung G9 heeft hetzelfde. Kan er wel mee leven

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:32

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Aangezien mijn huidige AOC 27” 144hz 1ms monitor doorschuift naar de thuiswerkplek mag ik een ultrawide monitor kopen (on a budget ;) ) welke uitsluitend voor simracen gebruikt gaat worden. Keuze is inmiddels tussen AOC met 100Hz en 1ms of een Xiaomi met 144Hz en 4ms, panelen zijn bij beide VA. Iemand daar een advies over?

¯\_(ツ)_/¯

• Gunner_Youri
@[MAUS] @Catch22 Het stoort mij toch momenteel. Deze iiyama was een tester, deze week krijg ik de Cooler master gm34-cw binnen. Misschien heeft deze daar minder last van!

• Catch22
Gunner_Youri schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:54:
@[MAUS] @Catch22 Het stoort mij toch momenteel. Deze iiyama was een tester, deze week krijg ik de Cooler master gm34-cw binnen. Misschien heeft deze daar minder last van!
Kan ik me wel voorstellen. Ik probeer er maar mee te leven; ieder paneeltype heeft wel wat (behalve oled, maarja, daar kan je geen scherm van vinden in een redelijk pc formaat) (en nee, dat is 48" niet en nee, ik ga geen 4000 euro betalen voor 24")

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Gunner_Youri
@Catch22 Zou je me juist nog kunnen zeggen welk fenomeen dat nu precies is? Zwart dat "uitloopt" bij snelle bewegingen. Ik ken alle termen maar weet niet hoe ze er uit zien op het scherm (undershoot, overshoot, black smearing, ghosting, etc)

• Catch22
Gunner_Youri schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:54:
@Catch22 Zou je me juist nog kunnen zeggen welk fenomeen dat nu precies is? Zwart dat "uitloopt" bij snelle bewegingen. Ik ken alle termen maar weet niet hoe ze er uit zien op het scherm (undershoot, overshoot, black smearing, ghosting, etc)
Ik heb geen idee; maar in GTA viel het op.

• Ballondier
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 18:35
acid_rain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:58:
Als je een 3080 wil combineren met een 1440p Ultra-wide, dan moet je wel minstens voor een 144 Hz scherm gaan. Anders is die kaart sowieso overkill. Waarschijnlijk kun je met een 3070 ook al uit de voeten om met 2k en144Hz en ultra settings te kunnen gamen.
Er zijn genoeg games die op regulier 1440p ultra niet (ruim) boven de 100fps uitkomen met een 3080, als ik de benchmarks en reviews mag geloven. Zo halen Gears5 en AC:Odyssey een average fps onder de 100 in de review van TechSpot en hier op Tweakers kwam RDR2 net boven de 100 fps uit. Als je er dan 1440p ultrawide van maakt, dan wordt de fps score nog lager, om maar niet te spreken van games die nog uit moeten komen. De gedachte dat een 3080 overkill is voor 3440x1440 monitoren met een refreshrate onder de 144hz lijkt mij dus onjuist.

• unfor
VA smeearing zijn gewoon donkere kleuren die niet zo snel refreshen als lichte, en dan willen donkere objecten op je beeld nog wel eens een waas achterlaten.
Zul je waarschijnlijk ook merken als je hier op tweakers scrolt dat de tekst een waas achterlaat. Ieder VA paneel heeft hier mee te maken.

• [MAUS]
unfor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:11:
VA smeearing zijn gewoon donkere kleuren die niet zo snel refreshen als lichte, en dan willen donkere objecten op je beeld nog wel eens een waas achterlaten.
Zul je waarschijnlijk ook merken als je hier op tweakers scrolt dat de tekst een waas achterlaat. Ieder VA paneel heeft hier mee te maken.
Klopt, dit is het probleem. Moet zelf zeggen dat ik het, met uitzondering van Fifa dan, nauwelijks zie. Scrollen op internet pagina's dus ook niet.

Voorheen heb ik altijd alleen maar IPS gehad, waaronder ook een LG 34GL950 die ik heb geprobeerd. Het echte 'probleem' vind ik bij monitoren gewoon dat ieder type wel iets heeft. Vond de kleurweergave van de LG top, maar vind bij de IPS schermen dan weer IPS glow en laag contrast echt storend. Neem de smearing bij VA nu maar voor lief omdat ik weet dat ik er in ieder geval niet de hoofdprijs voor heb betaald 8)7 .

be quiet! Pure Base 500 | be quiet! Straight Power 11 650w | AMD Ryzen 5 3600 | Asus TUF B450-Plus | Asus ROG Strix Radeon RX5700XT | Corsair Vengeance LPX 3200mhz | Asus TUF Gaming VG35VQ | Logitech G513/G502/G240/Z623 | Logitech G29 | GT Omega ART

• Arunia
Zo, de 38GN950 is binnen. Wat een grote doos is dat zeg.
Mijn vrouw grapte al of ik iets te compenseren had. (reactie terug: "Dat zou jij beter moeten weten dan ik.")
Maar was al wel voorbereid op de maat van de verpakking. Maar het komt toch allemaal wel even binnen zeg.

Nog even geen idee wanneer neer te zetten. Voorlopig eerst maar even op z'n voet en later aan de monitor arm. Twijfel nog even of dat goed gaat. Misschien toch eens een keer een andere kopen. De huidige komt als dat klaar is op de werkplek voor mijn vrouw. Haar eigen ruimte zeg maar.

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:01

Oekol

waka waka hey hey

Welke programma's gebruiken jullie voor screen management? Ik gebruik nu het standaard LG programma maar vind het niet goed genoeg werken op de 1 of andere manier vind ik mijn twee schermen op werk fijner werken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Catch22
Oekol schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:02:
Welke programma's gebruiken jullie voor screen management? Ik gebruik nu het standaard LG programma maar vind het niet goed genoeg werken op de 1 of andere manier vind ik mijn twee schermen op werk fijner werken.
Fancyzones :)

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:31
Display fusion. Werkt fantastisch.

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:01

Oekol

waka waka hey hey

Thanks beide. Ga even op onderzoek uit en daarna langs IT om het te installeren. Mogen we zelf namelijk niet vanwege rechten etc

Tot nu toe lijkt Fancyzones van @Catch22 iets intuïtiever dan de display fusion van @Snippertje . Heb wel het idee dat je met die laatste 100x meer dingen kan, dus ik moet nog even heel wat filmpjes daar over kijken. Op hun website dat filmpje was meer van ja heel leuk dat jullie meerdere achtergronden kunnen doen voor meerdere schermen. Alleen gaat het hier om een 38inch scherm die ik fijner wil indelen. Heb nu 3 schermen naast elkaar waarvan ik de grootste in het midden heb, maar vind het vooral irritant dat als ik PDF open dat die wel zweeft en wanneer ik de rekenmachine naar een vak sleep dat die keigroot wordt. Op zo'n 38 inch wordt dat echt heel groot :+ dat wil ik niet.

Door dit filmpje heeft display fusion weer wat puntjes gescoord. Ziet er goed uit!
YouTube: Ultrawide Monitor Tips 2.0! Improved Windows Management with Display...

[Voor 89% gewijzigd door Oekol op 14-10-2020 09:08]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• pietervanhuizen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:29
AutoHotkey. Er zijn scripts gedeeld in dit topic.

• EfBe
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:07:
Zo, de 38GN950 is binnen. Wat een grote doos is dat zeg.
Mijn vrouw grapte al of ik iets te compenseren had. (reactie terug: "Dat zou jij beter moeten weten dan ik.")
Maar was al wel voorbereid op de maat van de verpakking. Maar het komt toch allemaal wel even binnen zeg.

Nog even geen idee wanneer neer te zetten. Voorlopig eerst maar even op z'n voet en later aan de monitor arm. Twijfel nog even of dat goed gaat. Misschien toch eens een keer een andere kopen. De huidige komt als dat klaar is op de werkplek voor mijn vrouw. Haar eigen ruimte zeg maar.
Ik heb dezelfde monitor en die hangt aan een arm van ergotron, werkt prima. Wellicht moet je de schroef in de veer even wat aandraaien als je ook zo'n arm gebruikt.

Lead developer of LLBLGen Pro.
https://fransbouma.com

• Arunia
@EfBe Thanks. Ik heb zelf een Newstar tot 10 kg oid. Wellicht dat ik die tzt eens ga vervangen voor zo'n ergotron. Daar zitten geen veren in overigens.
Maar heb wel de inbus aangedraaid. Dat gaat goed.

Om maar even wat anders toe te voegen:
Before:

After:

Zo te zien geen dode of stuk (sub)pixels.

[Voor 58% gewijzigd door Arunia op 14-10-2020 10:01]

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:31
Precies dat filmpje haalde mij ook over de streep. Ik gebruik het ook om snel te kunnen switchen tussen gamen op mijn oled of ultrawide en daarbij de juiste audio ingangen te selecteren.

• Arunia
Zo, beide gewerkt vandaag met de monitor.
Mijn vrouw heeft dan altijd wel wat te emmeren haha.
Ze moet erg wennen aan de kromming. Alhoewel ik denk dat het eerder gaat om de breedte. Daarnaast is ze fysiek 2 schermen gewend. Dus de schermen kleiner zetten is ook wennen. Wellicht toch een app regelen voor haar.
En de gaypride achter het scherm. :+
Daar kan ik dus weinig aan veranderen want op mijn pc zit hij natuurlijk volledig aangesloten.

Moet even kijken hoe en wat met alles. Maar zo te zien is alles prima in orde. Enige wat ik merkte met Doom Eternal was een zweem met snel draaien. Dat leek me wel overdreven heftig. Denk dat het met de verversing op de hoogste stand was.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 29-11 13:14

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Arunia schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:42:
@EfBe Thanks. Ik heb zelf een Newstar tot 10 kg oid. Wellicht dat ik die tzt eens ga vervangen voor zo'n ergotron. Daar zitten geen veren in overigens.
Maar heb wel de inbus aangedraaid. Dat gaat goed.

Om maar even wat anders toe te voegen:
Before:
[Afbeelding]
After:
[Afbeelding]

Zo te zien geen dode of stuk (sub)pixels.
Die tweede wallpaper, linkje? :P

Battle.net tag

• Arunia
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Die tweede wallpaper, linkje? :P
Euh, ik zal morgen even voor je kijken. To be honest is die nog op 2560x1440. Dus stretched.
Had er nog niet eens naar gekeken. Ik vind het zo nu en dan wel tof om wat anders op te zoeken.

Eerder cg dan foto's of iets. :p
@Sp3ci3s8472
https://www.uhdpaper.com/...ake-characters-4k-40.html

Net nog even gecheckt en hij is dus blijkbaar al 2840x1600. Dat verklaard wel een heleboel. Vooral waarom hij er zo goed uit zag.

[Voor 22% gewijzigd door Arunia op 16-10-2020 18:14]

• EfBe
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:59:
Zo, beide gewerkt vandaag met de monitor.
Mijn vrouw heeft dan altijd wel wat te emmeren haha.
Ze moet erg wennen aan de kromming. Alhoewel ik denk dat het eerder gaat om de breedte. Daarnaast is ze fysiek 2 schermen gewend. Dus de schermen kleiner zetten is ook wennen. Wellicht toch een app regelen voor haar.
Fancyzones in the windows 10 powertoys werkt wel erg goed.
En de gaypride achter het scherm. :+
Daar kan ik dus weinig aan veranderen want op mijn pc zit hij natuurlijk volledig aangesloten.
Het wieltje dat naast de settingsknop zit onderaan ingedrukt houden: gaat ie vanzelf uit ;)

Lead developer of LLBLGen Pro.
https://fransbouma.com

• Lentje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-12 17:25
Slofsky schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:49:
LG 38WN95C weliswaar niet helemaal lekker leverbaar, maar wel in een keer 300 euro goedkoper bij Centralpoint. Verwachten jullie een nog betere deal rond Black Friday?
Zit ik ook naar te kijken. Alleen aan het twijfelen over de zakelijke aankoop. Ze zeggen duidelijk dat de monitor niet zonder meer kan worden teruggestuurd voor dode pixels. Moeten er een significant aantal zijn voordat het kan.

• jesco_white
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03-12 21:33
Momenteel heb ik een 1080p monitor in combinatie met een gtx1070. Ik overweeg een 34" 21:9 scherm aan te schaffen, in verband met meer thuiswerken en dus meer ruimte voor vensters naast elkaar.

Is het mogelijk om, in het geval ik wil gamen, dit in een venster van 1920x1080 te doen, met zwarte randen er omheen? Zodat mijn gtx1070 dus alleen fps voor de 1920x1080 hoeft te genereren (alsof ik op een normaal 1080p scherm game) en ik in game performance dus niet inlever t.o.v. mijn huidige 1080p scherm?

Dus kantoortoepassingen en browsen enz. op ultrawide. Gamen in een 1920x1080 venster omgeving. G-sync compatible is ook een eis in dat venster, maar dat lijkt me meer een algemene monitor specificatie wat wel of niet ondersteund wordt, ongeacht venster of resolutie.

• Slofsky
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-11 14:13
Lentje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Zit ik ook naar te kijken. Alleen aan het twijfelen over de zakelijke aankoop. Ze zeggen duidelijk dat de monitor niet zonder meer kan worden teruggestuurd voor dode pixels. Moeten er een significant aantal zijn voordat het kan.
Bij Azerty uiteindelijk besteld voor hetzelfde geld. Met credit card. We zien wel hoeveel dode pixels er zijn :). Duurt nog een poosje voordat hij er is, maar ik heb er zin in!

• Arunia
@jesco_white Volgens mij moet dat geen probleem zijn.
Alle spellen die bij mij nog ingesteld stonden op 2560x1400p kregen ook dat formaat. Ofwel, zwarte randen aan de zijkant.
Kan wel allerlei meuk instellen dat hij het zelf stretcht en zo, maar mijn pc is daar sterk genoeg voor zullen we maar zeggen. Dus volledige snelheid.

• ParaWM
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:11
ParaWM schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:58:
Eergisteren (18e) besteld bij Amazon voor 800.50 EUR. HIj is nu ook daar weer 900EUR. We gaan het zien wat betreft doe voeding.
Amazon had de 34GN850 order uiteindelijk zelf zomaar gecancelled na een mailtje over levertijd.... Was met stomheid geslagen, eerste keer dat ik meemaak dat een winkel zelf de order cancelled zonder dat ik daar om vroeg. Anyway....

28e Augustus bij Azerty besteld en is de 13e (oktober, afgelopen week dus) geleverd. Flinke tijd nergens leverbaar geweest. Ze hielden me netjes op de hoogte, en heb hem voor 803,-, dus best tevreden. Geen piepende voeding, geen dode pixels en zeer zeer minimale backlight bleeding. Helemaal top. De oude Dell U3415W was wel betere bouw kwaliteit, maar dit zeker voldoende. Happy camper so far. Nu wachten op de RDNA2 kaarten zodat ik meer dan 100hz kan instellen (GTX970, DP1.2 nog nu) :)

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 00:01
Zo de 34GN950 is geleverd; wat een doos! Het scherm valt me kwa breedte overigens goed mee! (van 2x29inch naar 38 (horizontaal)+ 29inch (verticaal)). Gelukkig geen dode pixels, en de 'glare' rond de randen niet echt storend, ben IPS schermen gewoon en dacht aan de reacties hier dat het veel erger zou zijn.

Moet wel een nieuw arm kopen voor mijn bureau degene die ik nu heb buigt iets meer door dan ik wenselijk vind. Iemand suggesites voor een goede arm? Tevens is de Displayport/usb3 kabel iets te kort... iemand die een goede kwaliteit kabel weet ?

Enigste waar ik geen spijt van hoop te krijgen is dat het geen HDMI 2.1 heeft.

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Catch22
Waarom is HDMI 2.1 een issue? Volgens mij heb je geen bandbreedteissues met die resolutie. En een console aan een 21:9 is imho ook niet per se een succes

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Icekiller2k6
Icekiller2k6 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:30:
Zo de 34GN950 is geleverd; wat een doos! Het scherm valt me kwa breedte overigens goed mee! (van 2x29inch naar 38 (horizontaal)+ 29inch (verticaal)). Gelukkig geen dode pixels, en de 'glare' rond de randen niet echt storend, ben IPS schermen gewoon en dacht aan de reacties hier dat het veel erger zou zijn.

Moet wel een nieuw arm kopen voor mijn bureau degene die ik nu heb buigt iets meer door dan ik wenselijk vind. Iemand suggesites voor een goede arm? Tevens is de Displayport/usb3 kabel iets te kort... iemand die een goede kwaliteit kabel weet ?

Enigste waar ik geen spijt van hoop te krijgen is dat het geen HDMI 2.1 heeft.
Gefeliciteerd. Ik heb de 38" versie en erg blij mee. Mijn meegeleverde LG kabel was waarschijnlijk kapot of onvoldoende icm met de 38" want ik kreeg rare storingen zoals zwarte schermen. Wil niet te vroeg juichen maar dit lijkt nu opgelost met een nieuwe 3rd party kabel. Ik heb zelf beide onderstaande kabels gekocht in de 2m versie en gebruik nu de Delock. Deze heeft potentiele voordeel dat pin20 disconnected is. Van de Club3d weet ik dat niet zeker.

Hoe lang moet je Displayport kabel zijn?

Ik kan dus de volgende aanraden:
https://www.delock.com/produkt/85661/merkmale.html
pricewatch: Delock 85661 Zwart

Of eventueel deze
pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 HBR3 8K 3meter Zwart (CAC-1060) Zwart

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair AX760 |

• Icekiller2k6
@Catch22 Omdat ik dit scherm toch een 5 jaar hoop te houden ;), en dan voelt het net raar aan om een scherm te kopen dat al een verouderd HDMI protocol implementatie heeft. Onder heb ik een 'ouder' full hd scherm van 48", en als ik moet kiezen tussen wat zwarte randen maar 120hz... of geen zwarte randen en 60hz dan kies ik wel de zwarte randen ;)

@Help!!!! Zoveel langer moet het niet (20-30cm meer dan wat er nu bij zat?)

[Voor 10% gewijzigd door Icekiller2k6 op 21-10-2020 14:26]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dan neem je toch een kortere variant vd genoemde kabels :? Of is dat teveel werk voor je om even zelf op te zoeken?

Meegeleverde LG kabel bij mij is 1.5m. Dan neem je toch deze: pricewatch: Delock 85660 Zwart

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair AX760 |

• Icekiller2k6
@Help!!!! haha, neen hoor, wou gewoon zeggen bedankt ;) moet inderdaad even goed meten. was gewoon herkenning van je reactie. Je stelde een vraag in je antwoord dus wou even beleefd antwoorden :)

[Voor 21% gewijzigd door Icekiller2k6 op 21-10-2020 14:56]

• LazarusLongNL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 01-12 09:44
Snippertje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Precies dat filmpje haalde mij ook over de streep. Ik gebruik het ook om snel te kunnen switchen tussen gamen op mijn oled of ultrawide en daarbij de juiste audio ingangen te selecteren.
Ik gebruik zelf "Windows Grid" op http://windowgrid.net/.

Het is snel, gratis en lightweight. Je kan hier veel en snel opstellingen in maken. Met thuis werken ZEKER aan te raden.

• yori1989
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:59
Sinds zaterdag eigenaar van een Philips 346P1CRH bevalt erg goed, met name de ingebouwde KVM switch is een geweldige feature. Zo kan ik echt ideaal thuiswerken met enkel een Usb-C kabel in mijn werklaptop, wat ook heel fijn is dat ethernet ook via de monitor verloopt.
Paneel is ook nog eens 100hz en is fijn als ik na een werkdag nog een potje wil gamen. En dat is zeker een leuke bonus. Ik las wel wat negatieve punten over het scherm maar het valt niet tegen. Zeker door de hogere helderheid en het contrast lijkt het beeld veel levendiger dan mijn LG met een ips scherm.

[Voor 3% gewijzigd door yori1989 op 21-10-2020 20:15]

Yori

• BasvandenHoogen
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02-12 21:09
yori1989 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:14:
Sinds zaterdag eigenaar van een Philips 346P1CRH bevalt erg goed, met name de ingebouwde KVM switch is een geweldige feature. Zo kan ik echt ideaal thuiswerken met enkel een Usb-C kabel in mijn werklaptop, wat ook heel fijn is dat ethernet ook via de monitor verloopt.
Paneel is ook nog eens 100hz en is fijn als ik na een werkdag nog een potje wil gamen. En dat is zeker een leuke bonus. Ik las wel wat negatieve punten over het scherm maar het valt niet tegen. Zeker door de hogere helderheid en het contrast lijkt het beeld veel levendiger dan mijn LG met een ips scherm.
Waar heb je deze besteld? Ik wacht al even op levering door MaxICT

• yori1989
BasvandenHoogen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Waar heb je deze besteld? Ik wacht al even op levering door MaxICT
Coolblue, had het de volgende dag in huis.
Correctie het is de : Philips 346B1C

[Voor 7% gewijzigd door yori1989 op 21-10-2020 20:43]

Yori

• BasvandenHoogen
yori1989 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:41:
[...]

Coolblue, had het de volgende dag in huis.
Correctie het is de : Philips 346B1C
Ahha, idd, ik wacht op de 346P1CRH. Goed om te horen dat die van jou bevalt!

• acid_rain
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:25
BasvandenHoogen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:45:
[...]

Yep same here, check iedere dag de pricewatch hier en bij de buren. Dustinhome geeft 4 november aan op dit moment. Geen idee of dat een juiste opgave is aangezien - zoals eerder aangegeven door iemand hier- het eind november zou worden. Afwachten dus

• yori1989
[...]

Wat is het verschil eigenlijk, enkel de webcam? Voor zover verschil in het paneel en overige features zijn bijna hetzelfde

Yori

• MTVX
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 30-10 12:37
Iemand ervaring met een 2070 super op ultrawide? Uitgaande van games als bijvoorbeeld RDR2, trekt deze kaart deze extra hoge resolutie een beetje?

Momenteel opzoek naar een 34" curved 21:9 scherm, maar alle verhalen over geflikker en andere problemen maken de keuze lastig...

• Catch22
MTVX schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:54:
Iemand ervaring met een 2070 super op ultrawide? Uitgaande van games als bijvoorbeeld RDR2, trekt deze kaart deze extra hoge resolutie een beetje?

Momenteel opzoek naar een 34" curved 21:9 scherm, maar alle verhalen over geflikker en andere problemen maken de keuze lastig...
Dat ligt een beetje aan je verwachting, maar je komt wel een eind hoor.Je zal niet overal 100+ fps met alles aan halen, maar met een klein beetje tweaken haal je wel 60fps min

[Voor 10% gewijzigd door Catch22 op 22-10-2020 14:08]

• unfor
Ja valt me op zich niet tegen, maar in snelle online actie games mis ik wel wat FPS. Ik kom van 2560 UW naar 3440 UW en het kan allemaal nog net.

• Thrawni
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 00:17
Denken jullie dat een RTX 3070 of een RTX 2080 ti het de komende jaren goed gaat doen op 3440x1440, desnoods met hier en daar enkele instellingen op high ipv ultra? Bewust de keuze gemaakt om deze game generatie enkel op pc te gaan gamen ipv de PS5 en wil een videokaart die dan ook, net als de ps5, jaren mee kan gaan op de genoemde resolutie. Bedoeling is wel altijd 60+ fps te gaan hebben zonder drops.

• Icekiller2k6
hangt ervanaf of je ook de volgende generatie kwa ray tracing wilt leveragen of niet.. zoja, 3070, zo neen een goedkoe 2080 ti zeker geen slechte keuze... maar met een prijs van 450 euro voor een 3070.... als hem kunt kopen uiteraard...

• Arunia
Ik heb zelf de 38GN950 dus nog iets meer pixels dan de 34 inch variant.
Dit met 32GB ram, een 3900X en een 5700XT Nitro+.
Ik haal toch wel richting de 200frames in Overwatch. Moet eigenlijk GTA V nog eens opstarten om te zien hoe dat precies gaat, maar punt is dat ik dacht dat de 3070 toch niet zo heel veel verschilt met de 5700XT. Maar wellicht vergis ik me gewoon.

• Catch22
Arunia schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:40:
Ik haal toch wel richting de 200frames in Overwatch. Moet eigenlijk GTA V nog eens opstarten om te zien hoe dat precies gaat, maar punt is dat ik dacht dat de 3070 toch niet zo heel veel verschilt met de 5700XT. Maar wellicht vergis ik me gewoon.
Overwatch is natuurlijk een typische e-sport titel die niet zo zwaar is.

• Arunia
@Catch22 wat is ook zeker waar. Doom 2016 en Eternal zijn ook geen vergelijking.
Zal binnenkort eens kijken voor een zwaarder spel.

Ik raad iedereen af om bij Amazon.nl een scherm te bestellen. Heb hem ondertussen bij CB gehaald en erg blij mee. Echter hij kan niet geannuleerd worden bij Amazon. Nog steeds mee bezig en ondertussen in gebreken gesteld. Het zal mij benieuwen wanneer dat opgelost is.

Wellicht nog eens kijken naar scherm instellingen. Heb hem nu op gamer1 en fast staan. Faster lijkt rare dingen te doen.

[Voor 59% gewijzigd door Arunia op 22-10-2020 15:22]

• Catch22
Arunia schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:14:
@Catch22 wat is ook zeker waar. Doom 2016 en Eternal zijn ook geen vergelijking.
Zal binnenkort eens kijken voor een zwaarder spel.
Doom 2016 is ook weer een game die bovenmatig goed presteert (in Vulkan iig) :P

• BasvandenHoogen
yori1989 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:24:
[...]

Wat is het verschil eigenlijk, enkel de webcam? Voor zover verschil in het paneel en overige features zijn bijna hetzelfde
Ik gebruik veel webcam voor het werk, dus dat was mijn voornaamste reden. Daarnaast Gen 2 USB-C ipv Gen1. 10gb/s ipv 5gb/s . En ik wil scherm via usb aansluiten incl ethernet via het scherm. Dus dan kan alle snelheid nooit verkeerd zijn.

en helderheid en reactietijd net iets beter... marja.. of dat het geld je waard is.

Daarnaast maakt Max ICT hun naam op internet wel weer waar. Zou morgen geleverd worden als ik geen tegenbericht kreeg. Ik dacht toch even in de chat voor de zekerheid... maar blijkt toch niet te lukken, zonder dat ik bericht heb gehad.

• yori1989
BasvandenHoogen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Ik gebruik veel webcam voor het werk, dus dat was mijn voornaamste reden. Daarnaast Gen 2 USB-C ipv Gen1. 10gb/s ipv 5gb/s . En ik wil scherm via usb aansluiten incl ethernet via het scherm. Dus dan kan alle snelheid nooit verkeerd zijn.

en helderheid en reactietijd net iets beter... marja.. of dat het geld je waard is.

Daarnaast maakt Max ICT hun naam op internet wel weer waar. Zou morgen geleverd worden als ik geen tegenbericht kreeg. Ik dacht toch even in de chat voor de zekerheid... maar blijkt toch niet te lukken, zonder dat ik bericht heb gehad.
Het scherm wat ik heb heeft dus Usb-c Gen 1 maar kan dus wel 3440x1440 @ 60hz gebruiken. Daarnaast haal ik via de speedtest ong 195mbit/s wat voor thuiswerken dikke prima is. Ik denk als je de webcam niet nodig hebt dat je nog best wel eens kan gaan voor de B-line optie. Het zal me niet verbazen als het daadwerkelijke paneel hetzelfde is

Yori

• Arunia
Misschien een hele duffe vraag. Ik twijfel of er folie op het paneel zelf zit.
Heb het plastic van de bezels e.d. afgehaald, maar hoorde mijn vrouw zeggen dat er wellicht nog folie over het paneel heen zit.
Nu zit ik te kijken, maar aan de ene kant lijkt het van wel, de andere kant juist weer van niet.
LG 38GN950 gaat het om.

• unfor
Het paneel moet mat zijn, dus als het glanst denk ik dat er een folie op zit ;)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Arunia
Ik kan me niet herinneren dat ook maar 1 vd 3 LG 38GN950's die ik in huis had folie op het paneel had.
Wel is het zo dat als je bij mij naar het uiterste puntje vd hoeken bovenin kijkt dat het wel enigzins zo lijkt.

Balen dat je blijkbaar een issue met amazon hebt maar hoe bevalt de monitor verder ?

Zelf ben ik inmiddels behoorlijk gewend aan de grootte en curve en superhappy. Dode pixels heb ik bij arrival gechecked en ga ik ook niet meer naar op zoek :p

Echt een grote stap komend vanaf 27" 1440p 144 hz TN film. _/-\o_

PC Specs

• dawai0
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:32
Sinds kort heb ik hier de LG 34GN850 met "slechts" een RTX 2060 super op 3440x1440.
Gigantisch verschil tov 1080p op 27".

Je gaat niet in elke (vooral recente) game 60fps halen natuurlijk met een 2060S maar ik vind het geen belemmering om het scherm niet te halen en al zeker niet als je je pc niet enkel voor games gebruikt bvb.

Persoonlijk geen fan van extreem dure kaarten, maar eerder van een kaart te kopen om de 2-3 jaar in de midrange. Een scherm zou toch langer moeten meegaan (of dat is toch mijn bedoeling :) ).

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

MazeWing

passionate & cynical

Arunia schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:01:
Misschien een hele duffe vraag. Ik twijfel of er folie op het paneel zelf zit.
Heb het plastic van de bezels e.d. afgehaald, maar hoorde mijn vrouw zeggen dat er wellicht nog folie over het paneel heen zit.
Nu zit ik te kijken, maar aan de ene kant lijkt het van wel, de andere kant juist weer van niet.
LG 38GN950 gaat het om.
De linker en rechter bovenhoek lijken een soort laag te hebben met daarin een paar lichte plekjes. Dit zijn echter gewoon lichtsensoren. Het is alleen raar dat de bezel zelf en het scherm niet dezelfde hoek hebben. Hierdoor lijkt er dus als het ware iets op te zitten.

Het scherm zelf heeft geen folie. Enkel de bezels en achterkant (midden). Dit was zo bij mijn beiden exemplaren.

Desktop: Ryzen 5800X | 16 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Laptop: MacBook Pro 15 (2017) Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4

• [MAUS]
Arunia schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:40:
Denk dat je in de war bent met de 2070, die verschilt niet veel met de 5700XT. 3070 wordt wel een heel stuk sneller.

• Arunia
@Help!!!! die hoekjes is inderdaad wat wij over twijfelden.

Heb Amazon uiteindelijk in gebreken gesteld. Kreeg nog een laatste bericht waarbij ook eindelijk een manager er naar gekeken heeft een dat ze weer een push richting magazijn hebben gedaan. Hierop aangegeven dat dat al 2 keer eerder gedaan is en de in gebreken stelling blijft staan.
Dag erop reactie dat ze het geregeld hebben en zag ook inderdaad dat hij geannuleerd was. Dus dat is eindelijk gelukt.

Het scherm bevalt heel erg. Met gamen, maar ook met werken.
Zit nog wel te klooien met instellingen en het irriteert me wel dat 1 van de apps na een herstart weer voor je neus staat. Wel op het blad voor toepassen verlichting. Maar toch. Had dat liever standaard geactiveerd en dat scherm niet gezien, maar goed. Eens kijken of ik met de app Aurora alle verlichting kan besturen. Maar dat komt later wel.

Vind het een hele goede aankoop en de maat ben ik zeker al aan gewend. :D

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:23
Alienware AW3420DW is momenteel €835 op Amazon.de. Ik lees er wisselende verhalen over, ook ondersteunt deze geen freesync en native 100Hz en overclockbaar naar 120Hz. Verder ook geen DP 1.4 of HDMI 2.0, local dimming, HDR of 10bit.

Waarom is dit scherm dan zo duur? Lijkt mij eigenlijk geen goede koop deze tijden.

• unfor
Santee schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:01:
Alienware AW3420DW is momenteel €835 op Amazon.de. Ik lees er wisselende verhalen over, ook ondersteunt deze geen freesync en native 100Hz en overclockbaar naar 120Hz. Verder ook geen DP 1.4 of HDMI 2.0, local dimming, HDR of 10bit.

Waarom is dit scherm dan zo duur? Lijkt mij eigenlijk geen goede koop deze tijden.
2 dingen waar je te veel voor betaalt: de naam alienware en nvidia gsync.

Oh en wie wil er nu niet extra betalen voor de achterkant die je nooit ziet? :)

[Voor 15% gewijzigd door unfor op 25-10-2020 15:12]

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 25-11 18:40
Is dit eigenlijk iets wat vaker voorkomt bij ultrawide schermen dat off-axis de hoeken wat achter de bezel kan wegvallen?
Ik heb dit probleem ook een keer eerder gehad, maar dan met een Iiyama GB3461WQSU-B1.
Dit stoorde mij zo dat ik hem teruggestuurd had. Echter daar was het issue veel groter dan wat ik nu ervaar.

Nu heb ik een Xiaomi Surface 34 binnen gekregen, en in minder mate heeft deze exact hetzelfde issue:

Wanneer je niet helemaal recht voor het scherm zit valt naar mate je wat meer naar links zit de rechter hoek wat rond weg achter de bezel, het is net alsof daar dan een soort waas over zit en de pixels achter de bezel verdwijnen. Het lijk wel of het dan een beetje 3d gebogen naar achter verdwijnt.

Naarmate ik er recht achter zit (in het midden) en de monitor is wat naar achteren gekanteld dan valt dat het minste op, maar je ziet het wel degelijk een beetje.

Je ziet het wel op de foto's de ene foto is recht gemaakt op de linker bovenhoek en de andere foto is wat schuiner gemaakt, je ziet dat dan de schaduw rand links wat wegvalt.

Moet ik mij ook zorgen maken om dit exemplaar?
Of is het gewoon iets wat normaal is?

[edit] lijkt erop dat het iets wat veel meer schermen hebben, en nu ik hem in Windows test 100hz (via HDMI op de GTX 970 kom ik helaas niet verder) dat het daar eigenlijk totaal niet aan de orde is.
Geen dode pixels of backlight bleeding O-)

[Voor 6% gewijzigd door duncanvdlinden op 27-10-2020 20:08]

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• Protax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 04-12 16:02
Misschien een stomme vraag, maar ik heb op dit moment één monitor, de LG 34GN850-B. Nu ik thuiswerk, begin ik toch wel een tweede scherm te missen. Ik heb gezocht en wat blijkt een 27" inch monitor is blijkbaar even hoog als een 34".

Ik wil het tweede scherm vooral gebruiken voor media gerelateerde zaken. Denk aan Twitch / YouTube / Discord etc. en overdag voor bijv. een Word of Excel document om zaken te kunnen vergelijken.

Nu vraag ik mij af wat jullie naast jullie Ultrawide hebben staan en is het dan slimmer om voor een Full HD of een 2K IPS scherm te gaan? Ik zou de kosten graag relatief laag willen houden (gezien het een 2e scherm is).

Bijv. zoiets?

https://www.bol.com/nl/p/...pLpQ.1_27.28.ProductTitle

Zelfde design.

Tips zijn welkom :)

• Catch22
Ik zou wel dezelfde resolutie aanhouden; dus een 2k scherm. Ik had 1080p 34" met 27" 1440p en dat is niet echt fijn

pricewatch: LG 27QN600 Zwart

zoiets bijvoorbeeld

[Voor 68% gewijzigd door Catch22 op 27-10-2020 21:13]

• P3TER_
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 23:32
duncanvdlinden schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:09:
Is dit eigenlijk iets wat vaker voorkomt bij ultrawide schermen dat off-axis de hoeken wat achter de bezel kan wegvallen?
Ik heb dit probleem ook een keer eerder gehad, maar dan met een Iiyama GB3461WQSU-B1.
Dit stoorde mij zo dat ik hem teruggestuurd had. Echter daar was het issue veel groter dan wat ik nu ervaar.

Nu heb ik een Xiaomi Surface 34 binnen gekregen, en in minder mate heeft deze exact hetzelfde issue:

Wanneer je niet helemaal recht voor het scherm zit valt naar mate je wat meer naar links zit de rechter hoek wat rond weg achter de bezel, het is net alsof daar dan een soort waas over zit en de pixels achter de bezel verdwijnen. Het lijk wel of het dan een beetje 3d gebogen naar achter verdwijnt.

Naarmate ik er recht achter zit (in het midden) en de monitor is wat naar achteren gekanteld dan valt dat het minste op, maar je ziet het wel degelijk een beetje.

Je ziet het wel op de foto's de ene foto is recht gemaakt op de linker bovenhoek en de andere foto is wat schuiner gemaakt, je ziet dat dan de schaduw rand links wat wegvalt.

Moet ik mij ook zorgen maken om dit exemplaar?
Of is het gewoon iets wat normaal is?

[edit] lijkt erop dat het iets wat veel meer schermen hebben, en nu ik hem in Windows test 100hz (via HDMI op de GTX 970 kom ik helaas niet verder) dat het daar eigenlijk totaal niet aan de orde is.
Geen dode pixels of backlight bleeding O-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit niet best wel logisch?

Het scherm zit dieper dan de bezel en als je er recht voor zit kan je die diepte niet zo goed zien. Maar onder een hoek zie je bij de rand (en in de hoek waarschijnlijk het beste) dat het scherm gewoon wat dieper ligt. Dat 3D-effect is waarschijnlijk dus gewoon de realiteit.

• acid_rain
[...]

Ik heb de knoop doorgehakt en voor een andere Philips gegaan, de Philips 439P9H. Wel paar honderd euro duurder en vooral groter. Wordt vandaag geleverd.

• PRoeske
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01-12 23:24
Ik ben momenteel zoekende naar een UW scherm voor zowel gaming als productiviteit.Hierbij twijfel ik vooral tussen een 34" of een 38" paneel.

Indien het 38" wordt is er volgens mij één echt goede optie die vrijwel alle boxed ticked, namelijk de LG 38WN95C, maar deze is wel serieus aan de prijs (€1.499). Binnen het 34" spectrum zijn er veel meer opties beschikbaar en de prijzen zijn tot 60% lager.

Hoe merkbaar gaat het verschil in de praktijk zijn in het gebruik? Natuurlijk zijn het meer pixels die je kan vullen, maar wanneer geldt enough = enough? Momenteel werk ik op 2x23" (full HD), dus ik verwacht dat beiden wel een stuk prettiger zijn (zeker met minimaal 1440p).

Wat zijn jullie ervaringen?

• Lentje
PRoeske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:49:
Indien het 38" wordt is er volgens mij één echt goede optie die vrijwel alle boxed ticked, namelijk de LG 38WN95C, maar deze is wel serieus aan de prijs (€1.499). Binnen het 34" spectrum zijn er veel meer opties beschikbaar en de prijzen zijn tot 60% lager.
Ik heb deze laatst besteld via Azerty: https://azerty.nl/product...d-monitor-gebogen-1800r-, scheelt weer een beetje. Echter onduidelijk wanneer hij nou echt geleverd wordt. Volgens mij heeft LG redelijke problemen met het leveren de laatste tijd.

• savagenld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22:15
Ik twijfel om een ultrawide aan te schaffen. Is het ook mogelijk om bv in Skype/Teams een gedeelte van het scherm te delen?

Het hele scherm delen is toch minder duidelijk. En applicaties delen is vaak lastig wanneer je meerdere applicaties wilt tonen...

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 01-12 19:43
unfor schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

[Afbeelding]
800 euro is een koopje voor dat scherm, als je net als ik je pc in de woonkamer hebt staan is zo'n wit vlak minder storend dan een zwarte achterkant. Het is dat ik reeds voorzien ben van een prachtmonitor. Wat ik ermee will zeggen, het ligt aan je use case en er zijn ook mensen die niet tegen de muur aan willen staren ;)

• GlennQuirynen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-11 19:01
Hallo,

ik ben ook sterk aan het overwegen om een ultrawide of super ultrawide monitor aan te schaffen, 42" of 49", ful hd of quad hd.

Nu vraag ik me sterk af of mijn huidige laptop deze resoluties wel aan kan.
Het betreft een lenovo thinkpad T480.
Interne grafische kaart is "Intel HD Graphics 620".

Gaat dit samen werken?
In welke maximale resolutie en refresh rate?
En hoe dit dan aan te sluiten, HDMI, usb-c, ... ?

Al bedankt,

• duncanvdlinden
P3TER_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:58:
[...]

Is dit niet best wel logisch?

Het scherm zit dieper dan de bezel en als je er recht voor zit kan je die diepte niet zo goed zien. Maar onder een hoek zie je bij de rand (en in de hoek waarschijnlijk het beste) dat het scherm gewoon wat dieper ligt. Dat 3D-effect is waarschijnlijk dus gewoon de realiteit.
Ja technisch gezien begrijp ik het, en als ik precies recht tussen het scherm in zit dan zie ik links en rechts de de uiterste rijen met pixels zonder vervorming, maar enige afwijking van de zitpositie zal het effect wat ik beschreef geven. Iets wat ik bij oudere schermen nooit ervaren heb en waarschijnlijk gewoon een bijkomstigheid van het frameless design van tegenwoordig.

Nu moet ik zeggen dat op een comfortable kijksfstand dit effect mij eigenlijk niet meer opvalt. En ik tevreden ben er mee. Iets wat ik van de iiyama (gb3461...) niet kan zeggen, daar kon je vanuit het midden niet eens de buiterste rijen pixels zien.

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• acid_rain
GlennQuirynen schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 02:09:
Hallo,

ik ben ook sterk aan het overwegen om een ultrawide of super ultrawide monitor aan te schaffen, 42" of 49", ful hd of quad hd.

Nu vraag ik me sterk af of mijn huidige laptop deze resoluties wel aan kan.
Het betreft een lenovo thinkpad T480.
Interne grafische kaart is "Intel HD Graphics 620".

Gaat dit samen werken?
In welke maximale resolutie en refresh rate?
En hoe dit dan aan te sluiten, HDMI, usb-c, ... ?

Al bedankt,
ff je specs bekeken, je HDMI versie is 1.4. Dus dat is max 2k60Hz of 4k30Hz. Ik weet niet of jouw USB-C aansluiting ook video uit ondersteunt.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:53

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ballondier schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Er zijn genoeg games die op regulier 1440p ultra niet (ruim) boven de 100fps uitkomen met een 3080, als ik de benchmarks en reviews mag geloven. Zo halen Gears5 en AC:Odyssey een average fps onder de 100 in de review van TechSpot en hier op Tweakers kwam RDR2 net boven de 100 fps uit. Als je er dan 1440p ultrawide van maakt, dan wordt de fps score nog lager, om maar niet te spreken van games die nog uit moeten komen. De gedachte dat een 3080 overkill is voor 3440x1440 monitoren met een refreshrate onder de 144hz lijkt mij dus onjuist.
Mijn LG 34GN850 wordt nu nog aangestuurd door een GTX1080. Het is de bedoeling dat daar iets nieuws voor komt. Omdat reviewers geen UW testen twijfel ik altijd wat aan te houden. 1440P resultaten of gewoon 4K :? Ik zou het overigens wel prettig vinden als de grote reviewers ook eens UW gaan meenemen in resultaten,

"Oooh Jeroen!"

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jouw resolutie zit qua # pixels duidelijk dichterbij 1440p dan 4k.

3.686.400 = 1440p
4.953.600 = 1440pUW
8.294.400 = 4k

In de praktijk zal jouw monitor dus wat slechter scoren dan de 1440p benchmarks van een GPU.

[Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 31-10-2020 09:21]

PC Specs

• Catch22
Help!!!! schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:19:
Jouw resolutie zit qua # pixels duidelijk dichterbij 1440p dan 4k.

3.686.400 = 1440p
4.953.600 = 1440pUW
8.294.400 = 4k

In de praktijk zal jouw monitor dus wat slechter scoren dan de 1440p benchmarks van een GPU.
1440p en daar dan ongeveer 10-15% vanaf halen, dan kom je wel in de buurt

• Ballondier
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 18:35
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:15:
[...]

Mijn LG 34GN850 wordt nu nog aangestuurd door een GTX1080. Het is de bedoeling dat daar iets nieuws voor komt. Omdat reviewers geen UW testen twijfel ik altijd wat aan te houden. 1440P resultaten of gewoon 4K :? Ik zou het overigens wel prettig vinden als de grote reviewers ook eens UW gaan meenemen in resultaten,
De 'buren' hebben dit een paar jaar geleden uitgebreid getest en uitgelegd hoe je uit 1440p en 4k benchmark resultaten kunt uitrekenen welke 3440x1440 resultaten je kunt verwachten.

https://nl.hardware.info/...g-je-verwachten-conclusie

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 04-12 16:37
Sinds een paar dagen heb ik hier een 34GN850 staan, geen dode pixels of zo, of erge BLB.

Enige dat ik wat vreemd vond, is toen ik het paneel op 160Hz had staan (dus de overclock), dat ik zo eens in de 3-4 uur ineens een kortstondig zwart scherm kreeg, voor ongeveer een of twee seconden. Het lijkt dan net alsof de monitor reboot, en lijkt ongeveer even lang te duren als je de input van HDMI naar DP wisselt.

Herkent iemand dit met deze monitor? Ik heb voor nu de overclock maar uitgezet, en het is (nog) niet voorgekomen.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Bonsaiboom Het is niet helemaal wat ik had (mijn scherm bleef zwart), maar wellicht is het bij jou ook gerelateerd aan de DP kabel.

Help!!!! in "[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"

Sinds ik de kabel heb vervangen (afkloppen) heb ik geen problemen meer gehad.

[Voor 21% gewijzigd door Help!!!! op 01-11-2020 17:11]

PC Specs

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 04-12 16:37
Dat is een goede - de bijgeleverde kabel is voor mij te kort om netjes weg te werken bij mijn PC. Ik zal het nog eens proberen met een nieuwe. de bijgeleverde heeft wel een mooie '5k' sticker eromheen...

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bonsaiboom schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:36:
Dat is een goede - de bijgeleverde kabel is voor mij te kort om netjes weg te werken bij mijn PC. Ik zal het nog eens proberen met een nieuwe. de bijgeleverde heeft wel een mooie '5k' sticker eromheen...
Die sticker had mijn kabel ook. Maar goed, mijn scherm werd zwart en op een gegeven moment hielp rebooten ook niet meer. In de achtergrond werkte de pc wel door.

Misschien was mijn kabel kapot of misschien is de kabel kwalitatief van laag niveau en gaat dat af en toe mis als hij ook icm 160hz correct moet werken.

Ben wel benieuwd wat bij jou de oorzaak is en of het idd naar de kabel terug te leiden is.

Ik heb in ieder geval de Delock 85660 https://www.delock.com/pr...0/technische_details.html

Deze heb je in verschillende lengtes. Tot nu toe perfect voor mij.

[Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 02-11-2020 08:03]

PC Specs

• hully
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:42
unfor schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

[Afbeelding]
ik heb deze monitor nu 3 maanden. prachtig beeld en 120hz (zonder oc) en zwartwaarden zeer goed. heel blij mee.

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:20
Lentje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Ik heb deze laatst besteld via Azerty: https://azerty.nl/product...d-monitor-gebogen-1800r-, scheelt weer een beetje. Echter onduidelijk wanneer hij nou echt geleverd wordt. Volgens mij heeft LG redelijke problemen met het leveren de laatste tijd.
Ik heb dit scherm afgelopen week ook besteld. Dit was voor mij het enige scherm die aan al mijn eisen voldoet. Kan hier zelf mijn macbook op aansluiten. Ik ben erg benieuwd hoe dit bevalt, ik werk al zo'n 10 jaar met mijn oude U2711.

Hopelijk wordt hij snel geleverd. Ik zag wel dat ik hem nog voor de oude prijs had, nu hebben ze de prijs aangepast naar 1500.- Ik heb 1250 betaald.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Lentje
Intruder schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:56:
[...]

Ik heb dit scherm afgelopen week ook besteld. Dit was voor mij het enige scherm die aan al mijn eisen voldoet. Kan hier zelf mijn macbook op aansluiten. Ik ben erg benieuwd hoe dit bevalt, ik werk al zo'n 10 jaar met mijn oude U2711.

Hopelijk wordt hij snel geleverd. Ik zag wel dat ik hem nog voor de oude prijs had, nu hebben ze de prijs aangepast naar 1500.- Ik heb 1250 betaald.
Same. Ook voor 1250 besteld, daar spring hij af en toe naar terug. Jij al iets gehoord over levertijd? Krijg niks bij Azerty los.

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:20
Lentje schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:14:
[...]

Same. Ook voor 1250 besteld, daar spring hij af en toe naar terug. Jij al iets gehoord over levertijd? Krijg niks bij Azerty los.
Was onderdeel van een grotere order, nieuwe PC.

Ik heb ze gebeld, het zou rond de 3 weken duren. Leek mij een standaard antwoord, volgens mij hebben ze geen flauw idee. Ik rijd er één deze dagen even heen, aangezien ze anders de PC pas versturen als het scherm binnen :+, misschien dat ze me dan meer kunnen verstellen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• GlennQuirynen
  • Laatst online: 29-11 19:01
acid_rain schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:20:
[...]

ff je specs bekeken, je HDMI versie is 1.4. Dus dat is max 2k60Hz of 4k30Hz. Ik weet niet of jouw USB-C aansluiting ook video uit ondersteunt.
@acid_rain al bedankt voor je reactie.

Aangezien ik binnen een jaar ofzo een nieuwe laptop aanschaf, zou ik toch al een goed scherm willen voorzien.
Is het een optie om een 4K scherm aan te schaffen, maar voorlopig met een lagere resolutie (2K) op zo een monitor te werken?
Ben aan het denken aan bv Samsung C49RG90.

Al bedankt,

• Lentje
Intruder schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:25:
[...]

Was onderdeel van een grotere order, nieuwe PC.

Ik heb ze gebeld, het zou rond de 3 weken duren. Leek mij een standaard antwoord, volgens mij hebben ze geen flauw idee. Ik rijd er één deze dagen even heen, aangezien ze anders de PC pas versturen als het scherm binnen :+, misschien dat ze me dan meer kunnen verstellen.
Volgens mij hebben ze inderdaad geen idee. Als je iets meer hoort zou ik het op prijs stellen als je dit hier kan delen! _/-\o_

• acid_rain
GlennQuirynen schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:35:
[...]

@acid_rain al bedankt voor je reactie.

Aangezien ik binnen een jaar ofzo een nieuwe laptop aanschaf, zou ik toch al een goed scherm willen voorzien.
Is het een optie om een 4K scherm aan te schaffen, maar voorlopig met een lagere resolutie (2K) op zo een monitor te werken?
Ben aan het denken aan bv Samsung C49RG90.

Al bedankt,
Die samsung is in de hoogte reeds max 1440p (zelfde als een "2K" scherm), alleen heeft hij 5120x pixels horizontaal. De laptop kan die wel aansturen, maar niet met 120Hz verwacht ik.

• duncanvdlinden
Hmm voor het eerst even mijn monitor (xiaomi surface 34) goed in het donker bekeken (kon in beter niet doen), en het valt mij enigsinds tegen wat betreft backlight bleeding. Vooral die links bovenin, de witte vlek, het vreemde is dat als ik voorzichtig daar wrijf met een doekje het beeldscherm daar sterker oplicht (alsof daar meer ruimte zit tussen de layers). Denk dat ik het maar gewoon accepteer, als ik vergelijkbare schermen bekijk op rtings (34 inch VA) “Nixeus EDG 34” of bijvoorbeeld “Samsung C34J791” dan is dat eigenlijk ook totaal niet uniform. Ik merk het eigenlijk niet bij normaal gebruik. Ik werk er ook eigenlijk ook niet in een donkere kamer mee. En geen dode pixels.

De foto is overigens wat overbelicht wat het erger maakt dan real life.

• Arunia
@duncanvdlinden dat is ook inderdaad wat je nooit moet doen. Zo heb ik met mijn spiegelreflex camera een bepaalde foto gemaakt waarmee je problemen op je sensor kan zien. Nooit doen. Tijdens normaal gebruik merk je er niets van.

• SyphOn
  • Laatst online: 30-11 21:25
duncanvdlinden schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:43:
Hmm voor het eerst even mijn monitor (xiaomi surface 34) goed in het donker bekeken (kon in beter niet doen), en het valt mij enigsinds tegen wat betreft backlight bleeding. Vooral die links bovenin, de witte vlek, het vreemde is dat als ik voorzichtig daar wrijf met een doekje het beeldscherm daar sterker oplicht (alsof daar meer ruimte zit tussen de layers). Denk dat ik het maar gewoon accepteer, als ik vergelijkbare schermen bekijk op rtings (34 inch VA) “Nixeus EDG 34” of bijvoorbeeld “Samsung C34J791” dan is dat eigenlijk ook totaal niet uniform. Ik merk het eigenlijk niet bij normaal gebruik. Ik werk er ook eigenlijk ook niet in een donkere kamer mee. En geen dode pixels.

De foto is overigens wat overbelicht wat het erger maakt dan real life.

[Afbeelding]
Ik ben aan het overwegen dit scherm ook aan te schaffen. Heeft dit scherm ook last heeft van flickering problemen zoals de IIyama GB3466WQSU-B1?

• unfor
VA en freesync, reken maar van yes.

• Lverwaters
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19-11 07:55
Ik heb hetzelfde scherm op het oog maar heb een lijntje lopen om een lg 34gn950f op de kop te tikken voor 600 euro. Zelf heb ik altijd gegamed op een 4k tv en ga nu de overstap maken naar een vaste desktop opstelling. Iemand tips voor mij? Heb momenteel een rx5700xt met i9700k processor. Ben bereid over te stappen naar een nvidea kaart...

• duncanvdlinden
SyphOn schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:00:
[...]

Ik ben aan het overwegen dit scherm ook aan te schaffen. Heeft dit scherm ook last heeft van flickering problemen zoals de IIyama GB3466WQSU-B1?
Eerlijk gezegd nog niet getest, ik heb ook maar een GTX 970 en hem op dit moment middels HDMI aangesloten. Ik haal maar 100hz. De bijgeleverde DP kabel of de aansluiting op de videokaart is niet helemaal lekker. Zodra ik hem beweegt aan de videokaart kant krijg ik beeld maar met vreemde kleuren. DP Aansluiting op het scherm is wel goed, mijn MacBook werkt er wel op (Maar gebruik daarmee een DP <> mini DP kabel)

• acid_rain
Ik heb nu de Philips 439P9H een 2 weekjes in gebruik op een tweede thuiswerkplek. In vergelijk met een 27" LG 4k ips scherm, was de verticale resolutie zeker ff wennen, de letters in bv outlook is toch wat minder strak. De verticale resolutie van 1200p had ik gehoopt dat dat wel meeviel wat dat betreft. Maar goed, het went weer als je er wat langer achter zit.

Wat wel een probleem is, is dat de ingebouwde webcam in het scherm tijdens gebruik in Teams er na 10 minuten eruit klapt. Laptop is een 2016 Dell XPS 15. Ben er nog niet achter of dat aan Teams, laptop of scherm ligt. Iemand anders met ervaring hier mee? Juist deze webcam was een belangrijke reden om voor Philips te kiezen.
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True