[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvandenHoogen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 22:12
Na contact met MaxICT werd vorige week maandag aangegeven dat datum van levering van Philips 346P1CRH. Ze gaven aan 30/11 te leveren... Weer een maand erbij...

Toen kreeg ik dinsdag avond ineens een bericht van PostNL. Woensdag zou er pakketje en van MaxICT komen. Het bleek inderdaad het scherm al te zijn.

Bevalt tot nu toe erg goed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ve4ijVk6j5xloW2wvUI6lBUJ_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJ2MvgcoeH5bQLZbUPRu3Bsw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvandenHoogen
acid_rain schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:43:
Ik heb nu de Philips 439P9H een 2 weekjes in gebruik op een tweede thuiswerkplek.

....
Wat wel een probleem is, is dat de ingebouwde webcam in het scherm tijdens gebruik in Teams er na 10 minuten eruit klapt. Laptop is een 2016 Dell XPS 15. Ben er nog niet achter of dat aan Teams, laptop of scherm ligt. IemaJuist deze webcam was een belangrijke reden om voor Philips te kiezen.
Ik heb dus een andere Philips scherm met webcam. Die werkt prima met Teams.

[ Voor 21% gewijzigd door BasvandenHoogen op 09-11-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 20:15
Ok bedankt voor de feedback. Ik ga eens proberen met een andere laptop. Ook bij Zoom houdt hij er na 5-10 minuten mee op.

Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GD_Einstein
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
Heeft iemand ervaring met de Dark Matter by Monoprice 34 Ultrawide?
Staat momenteel aan 378 wat mij een zeer scherpe prijs lijkt voor de specs ...

Panel: Samsung® LSM340YP05 (VA)
Brightness: 400 cd/m2
99% sRGB
AMD FreeSync
DisplayPort 1.4

Ook 1 jaar dode-pixel garantie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:01

CMT

Geen ervaring, maar het zal waarschijnlijk veel lijken op de andere monitoren met dat paneel.
Ik lees wel sterke positieve verhalen, waaronder iemand die de AOC versie had met ditto freesync flikkeringen en met de monoprice geen had! Maar dat kan ook heel subjectief zijn.

Het wekt bij mij wel de interesse weer, want ik heb met de IIyama GB3466 slechte ervaringen gehad wat betreft dode pixels & stof achter het scherm. En ook freesync flikkeringen.
Als ik vragen mag, waar heb je de Monoprice voor €378 gezien?

De 1 jaar pixel garantie is een hele grote plus! Het zou mij niet verbazen als de schermen van te voren door een selectieronde/binning gaan, met mogelijk betere schermen tot gevolg.
Voor deze prijs kan je eigenlijk geen miskoop doen.

[ Voor 3% gewijzigd door CMT op 10-11-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GD_Einstein
CMT schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:39:
Geen ervaring, maar het zal waarschijnlijk veel lijken op de andere monitoren met dat paneel.
Ik lees wel sterke positieve verhalen, waaronder iemand die de AOC versie had met ditto freesync flikkeringen en met de monoprice geen had! Maar dat kan ook heel subjectief zijn.

Het wekt bij mij wel de interesse weer, want ik heb met de IIyama GB3466 slechte ervaringen gehad wat betreft dode pixels & stof achter het scherm. En ook freesync flikkeringen.
Als ik vragen mag, waar heb je de Monoprice voor €378 gezien?

De 1 jaar pixel garantie is een hele grote plus! Het zou mij niet verbazen als de schermen van te voren door een selectieronde/binning gaan, met mogelijk betere schermen tot gevolg.
Voor deze prijs kan je eigenlijk geen miskoop doen.
Op hun eigen website:
https://www.monoprice.eu/...able-stand-quantum-dot-va

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Bedankt :)
Via google werd ik doorverwezen naar de monoprice.com website. Ik wist niet dat ze ook een .eu variant hadden. Wel gek dat het dan hier voor €378.25 wordt aangeboden (met de korting) en dat het bij de hoofdwebsite voor $499.99 beschikbaar is.

Afijn, ik heb de gok genomen en er een besteld ;). Lijkt mij een prima prijs voor een kale monitor zonder bijzaak dingen als usb en speakers. De kleine 75x75mm Vesa mount hoog op de monitor is een minpunt, maar ach voor deze prijs.
Ik las ook op de website dat de panelen A-grade zijn? Dan is het vermoeden groot dat er inderdaad wordt geselecteerd.

Ik zal mijn bevindingen posten zodra ik de monitor ontvangen heb.

[ Voor 13% gewijzigd door CMT op 10-11-2020 22:14 ]

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 15:55
CMT schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:05:
Bedankt :)
Via google werd ik doorverwezen naar de monoprice.com website. Ik wist niet dat ze ook een .eu variant hadden. Wel gek dat het dan hier voor €378.25 wordt aangeboden (met de korting) en dat het bij de hoofdwebsite voor $499.99 beschikbaar is.

...

Ik zal mijn bevindingen posten zodra ik de monitor ontvangen heb.
Ik ben erg benieuwd! Ik was eerder het merk Monoprice tegengekomen, maar net als jij had ik niet door dat ze ook gewoon een shop hebben voor de EU. Ik zie ook een goedkopere tegenhanger van de G9, 5120x1440/120Hz/1800R. Even op zoek naar de reviews dus :)

Edit: De Monoprice Dark Matter 49" heeft hetzelfde paneel als de Samsung C49RG90. Eerder daar een tegenhanger van dus, dan van de G9.

[ Voor 9% gewijzigd door MrImpulsive op 12-11-2020 10:23 ]

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01
Lverwaters schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:29:
Ik heb hetzelfde scherm op het oog maar heb een lijntje lopen om een lg 34gn950f op de kop te tikken voor 600 euro. Zelf heb ik altijd gegamed op een 4k tv en ga nu de overstap maken naar een vaste desktop opstelling. Iemand tips voor mij? Heb momenteel een rx5700xt met i9700k processor. Ben bereid over te stappen naar een nvidea kaart...
Ga in de rij staan voor een 3080 of wacht de 6800xt of 6900 af :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:30
@Timba- Dat lijkt me niet perse nodig. Ligt eraan welke spellen.
Speel op dit moment met een RX5700XT op een 38inch en dat gaat ook prima. Tuurlijk, niet ieder spel draait op max (AA staat bij mij altijd uit, vind de impact het niet waard zeg maar) snelheid, maar toch.

Uiteindelijk ga ook ik upgraden naar een 6800XT oid, maar dat komt later wel als het me gaat irriteren. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT

CMT

@MrImpulsive Ik heb het beeldscherm zojuist ontvangen. Een aangename verassing, want ik had eerder op maandag gerekend. :) Stay tuned.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akRymqBRr1uofguCXoVlBLKNaoY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icJ4mLraDdYQ1d321RIIAen2.jpg?f=fotoalbum_medium

• GD_Einstein
CMT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:56:
@MrImpulsive Ik heb het beeldscherm zojuist ontvangen. Een aangename verassing, want ik had eerder op maandag gerekend. :) Stay tuned.
[Afbeelding]
Hopelijk valt hij goed mee, want ik heb hem ook besteld }:O

• Bmic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 15:21
CMT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:56:
[Afbeelding]
Specs lijken erg hard op de Xiaomi 34" curved die op mijn shortlist staat.
Verschillen die ik zie:
  • Xiaomi heeft dunnere bezels en lijkt er strakker uit te zien
  • DM heeft een hogere brightness (400 vs 300)
  • Xiaomi heeft een tilt/swivel stand
  • DM is op dit moment 61€ goedkoper dan Xiaomi
Beiden hebben een Samsung panel met dezelfde specificaties en aansluitingen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met DM _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:32
Ik overweeg ook een ultrawide aan te schaffen en te kiezen coor de Philips 346b1. Ik snap de KVM-switch niet helemaal. Er is maar 1 usb-c connector, dus dan moet ik steeds de kabel wisselen tussen de pc's. Of denk ik verkeerd?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:19
manusjevanalles schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:52:
Ik overweeg ook een ultrawide aan te schaffen en te kiezen coor de Philips 346b1. Ik snap de KVM-switch niet helemaal. Er is maar 1 usb-c connector, dus dan moet ik steeds de kabel wisselen tussen de pc's. Of denk ik verkeerd?
Voor zover ik begrijp is het 1 met usb-c (laptop over het algemeen) en 1 met usb-a (desktop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thorchy
  • Laatst online: 21-08-2024
manusjevanalles schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:52:
Je kan in totaal 2 machines aansluiten op de KVM switch. Een laptop (of smartphone) via USB-C en dan een andere PC via de USB UP poort (zelfde format als een printer kabel).

Zie ook hier voor de beschikbare aansluitingen: Afbeeldingslocatie: https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/346B1C_00-A4P-global-001?$jpglarge$&wid=420&hei=360

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Dank voor de uitleg. Zou voor mij ideale monitor zijn. Heb 500 budget van de werkgever en tot gisteren was hij 499. Helaas nu ineens 500+ euro. Hopelijk is hij binnenkort weer <500

[ Voor 11% gewijzigd door manusjevanalles op 13-11-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lverwaters
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06 21:21
Hoe bevalt de DM? Zit nu ook te overwegen deze te bestellen of de gigabyte G34WQC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:57
Lverwaters schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:38:
Hoe bevalt de DM? Zit nu ook te overwegen deze te bestellen of de gigabyte G34WQC.
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen hiermee, wil voor het thuiswerken een nieuw scherm (gebruik nu een 24" dell van kantoor). Daarnaast komt donderdag de PS5 en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die samen gaat met een monitor als deze (of de Xiaomi) aangezien die qua specs vrij gelijkwaardig zijn. Ik speel op de PS5 vooral call of duty en af en toe een potje fifa.

Waar ik nog wel een beetje over twijfel is hoe soepel mijn werklaptop zo'n scherm kan aansturen. Op kantoor een jaar of 2 geleden eens gewerkt op een 34" LG en merkte dat mijn laptop performance daar moeite mee had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
BertP schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:26:
[...]
Daarnaast komt donderdag de PS5 en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die samen gaat met een monitor als deze (of de Xiaomi) aangezien die qua specs vrij gelijkwaardig zijn. Ik speel op de PS5 vooral call of duty en af en toe een potje fifa.
Ik zou eerlijk gezegd niet teveel verwachten. Sony lijkt vol op tv's ingezet te hebben, of eigenlijk hebben ze gewoon de andere formaten genegeerd. Zie ook dit nieuwsbericht van 5 november: Sony: PlayStation 5 ondersteunt geen 1440p-resolutie.

De ultrawide monitor zal waarschijnlijk wel een 4k signaal accepteren, dan zal het 4k signaal worden gedownscaled. Maar 21:9 aspect ratio? Ik denk niet dat dat gaat lukken als ze niet eens aan 1440p doen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• CMT

CMT

Zoals belooft zijn hier mijn bevindingen van de Monoprice DarkMatter34 (TL;DR: niet kopen).
Ik zal allereerst maar vermelden dat degene die de hoop hadden op een goede Freesync werking zonder flickeringen helaas teleurgesteld moeten worden.
Het is wezenlijk niet anders dan al de andere schermen met een Samsung LSM340YP05 paneel.
Ik heb zowel een 1080TI als een 3200G APU gebruikt en beide vertonen problemen daarmee.
Via de VESA aansluiting kon ik naar binnen gluren en er wordt ook dezelfde scaler gebruikt als in de IIyama GB3466WQSU. Namelijk een MST9835RN.

Het scherm is verder qua bouwkwaliteit prima en van dezelfde klasse als de andere 500-800 euro schermen.
Daar is weinig budget aan eigenlijk.
Helaas heeft mijn exemplaar een cluster dode pixels en een stofhaartje achter het scherm zitten.
Dit is nu het 4e scherm met een Samsung paneel dat ik in handen heb gehad en allemaal hadden ze of dode pixels of dode pixels & stof achter het scherm.
Persoonlijk ben ik dan ook overtuigd dat Samsung (dit jaar) hele slechte kwaliteitscontrole heeft en een lage productie kwaliteit. Ongetwijfeld zal de invloed van de COVID-19 pandemie en de productie 'quota cultuur' daar een factor bij zijn. De kans dat het op toeval of pech berust is heel klein na 3 verschillende merken en 4 schermen. Houd er dus rekening mee dat je een aantal keren moet omwisselen met zo'n paneel.

Aangezien er maar bar weinig over de DM34 te vinden is, laat staan foto's, zal ik hier wat daarover posten.
Ik heb zelf ook metingen gedaan en deze met een LG 35WN75C monitor vergeleken die ik donderdagavond snel besteld had (meteen maar gedaan, na het ontdekken van de schermdefecten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPz5ChX1KcbDn0cp-5ni7bFooW8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHkxgFFPkelFVdzEEYilRnAy.jpg?f=fotoalbum_medium
De achterkant van de DM34 is verlicht met een rode ovaal (uitschakelbaar). Links is ook het licht te zien van de blauwe powerled die op het bureaublad schijnt (niet uitschakelbaar..)..
Verder is het mooi gestroomlijnd en het plastic is van stevige kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTq_aruh5j6Dd0EOvuj6lgvc13w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sP1HdUGUFFgBaHYdYN8Sk6M6.jpg?f=fotoalbum_medium
Toen ik de productfoto's bekeek, dacht ik dat dit profiel op de rand een soort ventilatierooster was, maar het is dus blijkbaar een dicht profiel en voor eyecandy bedoeld. Jammer. Gewoon glad matzwart was beter geweest imho.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0YbPUy8qYpC-GCe1kR21YMHN54=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9R2UbCVj9Q57AxExYDfznLd.jpg?f=fotoalbum_medium
Zwart uniformiteit bij 120cd/m2 afstellling en 6500K (alleen monitor RGB aangepast).
Links is de DM34 zichtbaar, rechts de 35WN75C.
Ik heb geprobeerd de belichting zo in te stellen dat het ongeveer met de werkelijkheid overeenkomt.
In het echt is het een fractie minder erg en ook moet hier rekening gehouden worden dat de VA glow het iets erger doet lijken dan wanneer je er recht voor zit.
Ook de eigen monitor waarop je dit bekijkt zal invloed hebben!
Met een beetje tegenlicht (gedimde kamerverlichting bijv.) is het zwart behoorlijk zwart. De verschillen vallen bij gebruik ook niet op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVUw7clyTi45i2-W-AWuYC3-CcA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4D5ndbPUo5Qu2gsCpnl21Qc3.jpg?f=fotoalbum_medium
Idem, maar dan overbelicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrO5k-oDhPjY8PqadV-AOQeLL4g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cfx93xYD4ZpYUUtllEMo539v.jpg?f=fotoalbum_medium
DM34 wit uniformiteit bij 120cd/m2 en 6500k (alleen monitor RGB afstelling).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GC7Fc5Yqhk4g0uqhVlKoGtoKQUI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiM561wJsVFTCHmEgIyfq1Fv.jpg?f=fotoalbum_medium
35WN75C wit uniformiteit bij 120cd/m2 en 6500k (monitor RGB afstelling niets hoeven aan te passen!).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPF6O-s2xN0aF3iNeTbQJCA6Z18=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gRGV0YQNuXdFr59brHEvCen.jpg?f=fotoalbum_medium
Kleurenweergave DM34 bij 120cd/m2 en 6500k (alleen monitor RGB afstelling).
Dit is alleen om te vergelijken met de LG monitor. Het rood is aardig fel en dat is ook hier zichtbaar doordat het een beetje richting violet gaat (een soort Neon rood).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avsEN_hoJdgfeN-duqiPrN4Ph3s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21y5MufCbPNPnvA3Xmo4Rq75.jpg?f=fotoalbum_medium
Kleurenweergave 35WN75C bij 120cd/m2 en 6500k (monitor RGB afstelling niets hoeven aan te passen!).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IauuOCS4Tv_j7c0VGXxD__Ey1DE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeYhlYiCMFZ4RefLo0yMtoF3.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwTVJyYlVmu5r0mOCa8hCwT66_Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wsp852RV3otY0h8C3Gu0ZM2w.jpg?f=fotoalbum_medium
Het valt mij op dat bij de ultrawides de zwart uniformiteit relatief gezien slecht is. Als referentie post ik hierbij ook twee afbeeldingen van de LG 35WN75C ten opzichte van mijn oude & vertrouwde Benq GW2470H.
Bij de Benq is door de kijkhoek alleen wat VA glow te zien. De metingen en vergelijkingen onderstrepen voor mij maar weer eens wat voor uitzonderlijke prijs/kwaliteit verhouding deze 24' 1080P monitor had (in 2015 voor €115 aangeschaft).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9HjuJygEwKikBygjuYctRC86nQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/HaBGNuTHltybUZu0QHDmiVZ0.png?f=fotoalbum_medium
Ik heb ook een overzicht gemaakt van de kleurdekking en daarbij andere monitoren erbij gepakt die interessant zijn (o.a. de IIyama GB3466).
Een pluspunt is dat bij de DM34 ook de verzadiging in te stellen is. Helaas alleen globaal waardoor het maar erg beperkt is qua nuttigheid. Met 45% kom je in de richting van de GB3466. Het neemt iets van de pijnlijkheid af van het neon rood. 40% is prettiger, maar de kleurdekking doet ook een duik van 91% naar 77% DCI-P3. Het is een slecht teken dat de gamut volume zo groot is en de dekking relatief slecht. Het kleurbereik wordt inderdaad groter, maar doordat het zo ver buiten het kader gaat zijn bepaalde kleuren ook (te) fel en pijnlijk aan de ogen. Dat probleem had ik ook met de IIyama GB3466.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT64ZTKpunNAJGodRLyyzg02V3Y=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/UCxzvkP4vXMCqtx5VGeWwnA5.png?f=fotoalbum_medium
En een meetrapport op 120cd/m2, 6500k via de displaypoort op 120Hz (alleen monitor helderheid en RGB aangepast).
Tja, niet anders dan anders. Wat wel bijzonder vervelend is, is dat het witbalans van de refreshrate afhangt. Met 60Hz is het blauw meer aanwezig en op 120Hz krijgt rood meer de overhand. Het zijn kleine verschillen, maar imho is dat onacceptabel. Na een globale instelling en de saturatie op 45-40% zal het voor gaming er wel ok uitzien. Als je niet beter weet dan zal de kleurafwijking ook niet opvallen (je ogen/hersenen 'wennen' snel aan afwijkingen).

Ik zal tot slot nog een opsomming van de voor- en nadelen geven die ik ontdekt heb.

Voordelen:
  • Responstijden zijn ok, uiteraard wel met de typische VA blacksmear. Maar subjectief verschilt het niet met de andere monitoren die de LSM340YP05 paneel als basis hebben. In vergelijking met de LG 35WN75C is er iets minder blacksmear aanwezig.
  • Verzadiging in te stellen, ondanks dat het alleen globaal is het beter dan niets en eigenlijk zouden alle wide gamut monitoren dit moeten hebben.
  • Bouwkwaliteit is goed, geen slappe plastic en alles is mooit mat zwart afgewerkt met een fijne structuur.
  • De voet is van staal gemaakt en de buis van twee helften plastic die samen een stevig geheel vormen.
  • Kleurbereik is echt enorm, meer dan de IIyama GB3466 en dat resulteert in >90% DCI-P3. Met een kanttekening, door de relatief slechte dekking zijn de kleuren ook erg fel/intens en pijnlijk aan de ogen (met name rood).
  • Verbruik is best laag, op 120cd/m2 heb ik 22.8W voor zwart gemeten en 24.7W met een wit verlicht scherm.
Nadelen:
  • Freesync werkt niet goed. In game flikkeringen zichtbaar met o.a. een 1080TI en igpu van de AMD 3200G.
  • Standaard instelling belabberd, met veel te hoge helderheid op stand 90 = 270cd/m2 & slechte kleurechtheid en matige grijswaarden.
  • Monitor stand is (te) kort en het VESA ophangpunt bevindt zich hoog op de monitor. Het resultaat is dat de hoogte heel beperkt is en zelfs op de maximale hoogte kijk je naar beneden. Voor mijn lichaamslengte van 182cm komt ik pakweg 10cm tekort. Het centerpunt van de monitor bevindt zich 32.5cm boven het bureaublad (VESA ophangpunt = 21cm van onderen, hoogte beeldscherm = 36.5cm).
  • VESA 75 ophangpunt. Er zitten afstandhouders bij om daarvan gebruik te maken, maar die steken boven de achterkant van de monitor uit, de diepte wordt met een eigen standaard daardoor heel groot.
  • Matige zwartuniformiteit. Iets wat blijkbaar de meeste ultrawides plaagt, maar bij dit model is het toch net wat erger.
  • Kleurtemperatuur varieert met de refreshrate
  • Relatief slechte dekking van DCI-P3. Het percentage is wel heel hoog, maar de gamut volume is ontzettend groot en daardoor niet in verhouding. Groen en rood vallen ver buiten het kader.
  • Blauwe powerled is niet uit te zetten
  • OSD bediening erg omslachtig en traag. Functioneel, maar de layout is tenenkrommend en spartaans.
  • Meerdere keren gehad dat de helderheid en RGB instelling terug naar de standaardwaarde gaat bij het aansluiten van een ander apparaat.
Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze beknopte review.
De verwachtingen waren bij mij heel laag, dus de teleurstelling is ook niet groot na het ontdekken van al de minpunten. Direct toen ik het dode pixelcluster zag, heb ik besloten om de LG te bestellen en daar ben ik wel héél tevreden mee. Donderdagavond besteld, vrijdag in huis ^^.
De Monoprice DM34 gaat weer retour. Al was het scherm defectloos, er zijn teveel ergernis punten die de prijs rechtvaardigen.

[ Voor 103% gewijzigd door CMT op 28-11-2020 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:57
CMT schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:06:
Zoals belooft zijn hier mijn bevindingen van de Monoprice DarkMatter34 (Tl;DR: niet kopen).
Ik zal allereerst maar vermelden dat degene die de hoop hadden op een goede Freesync werking zonder flickeringen helaas teleurgesteld moeten worden.
Het is wezenlijk niet anders dan al de andere schermen met een Samsung LSM340YP05 paneel.
Ik heb zowel een 1080TI als een 3200G APU gebruikt en beide vertonen problemen daarmee.
Via de VESA aansluiting kon ik naar binnen gluren en er wordt ook dezelfde scaler gebruikt als in de IIyama GB3466WQSU. Namelijk een MST9835RN.

Het scherm is verder qua bouwkwaliteit prima en van dezelfde klasse als de andere 500-800 euro schermen.
Daar is weinig budget aan eigenlijk.
Helaas heeft mijn exemplaar een cluster dode pixels en een stofhaartje achter het scherm zitten.
Dit is nu het 4e scherm met een Samsung paneel dat ik in handen heb gehad en allemaal hadden ze of dode pixels of dode pixels & stof achter het scherm.
Persoonlijk ben ik dan ook overtuigd dat Samsung (dit jaar) hele slechte kwaliteitscontrole heeft en een lage productie kwaliteit. De kans dat het op toeval berust of pech is heel klein na 3 verschillende merken en 4 schermen. Houd er dus rekening mee dat je een aantal keren moet omwisselen met zo'n paneel.

Aangezien er maar bar weinig over de DM34 te vinden is, laat staan foto's, zal ik hier wat daarover posten.
Ik heb zelf ook metingen gedaan en deze met een LG 35WN75C monitor vergeleken die ik donderdagavond snel besteld had (meteen maar gedaan, na het ontdekken van de schermdefecten).

[Afbeelding]
De achterkant van de DM34 is verlicht met een rode ovaal (uitschakelbaar). Links is ook het licht te zien van de blauwe powerled die op het bureaublad schijnt (niet uitschakelbaar..)..
Verder is het mooi gestroomlijnd en het plastic is van stevige kwaliteit.

[Afbeelding]
Toen ik de productfoto's bekeek, dacht ik dat dit profiel op de rand een soort ventilatierooster was, maar het is dus blijkbaar een dicht profiel en voor eyecandy bedoeld. Jammer. Gewoon glad matzwart was beter geweest imho.

[Afbeelding]
Zwart uniformiteit bij 120cd/m2 afstellling en 6500K (alleen monitor RGB aangepast).
Links is de DM34 zichtbaar, rechts de 35WN75C.
Ik heb geprobeerd de belichting zo in te stellen dat het ongeveer met de werkelijkheid overeenkomt.
In het echt is het een fractie minder erg en ook moet hier rekening gehouden worden dat de VA glow het iets erger doet lijken dan wanneer je er recht voor zit.

[Afbeelding]
Idem, maar dan overbelicht.

[Afbeelding]
DM34 wit uniformiteit bij 120cd/m2 en 6500k (alleen monitor RGB afstelling).

[Afbeelding]
35WN75C wit uniformiteit bij 120cd/m2 en 6500k (monitor RGB afstelling niets hoeven aan te passen!).

[Afbeelding]
Kleurenweergave DM34 bij 120cd/m2 en 6500k (alleen monitor RGB afstelling).
Dit is alleen om te vergelijken met de LG monitor. Het rood is aardig fel en dat is ook hier zichtbaar doordat het een beetje richting violet gaat (een soort Neon rood).

[Afbeelding]
Kleurenweergave 35WN75C bij 120cd/m2 en 6500k (monitor RGB afstelling niets hoeven aan te passen!).

[Afbeelding] [Afbeelding]
Het valt mij op dat bij de ultrawides de zwart uniformiteit relatief gezien slecht is. Als referentie post ik hierbij ook twee afbeelding van de LG 35WN75C ten opzichte van mijn oude & vertrouwde Benq GW2470H.
Bij de Benq is door de kijkhoek alleen wat VA glow te zien. De metingen en vergelijkingen onderstrepen voor mij maar weer eens wat voor uitzonderlijke prijs/kwaliteit verhouding deze 24' 1080P monitor had (in 2015 voor €115 aangeschaft).

[Afbeelding]
Ik heb ook een overzicht gemaakt van de kleurdekking en daarbij andere monitoren erbij gepakt die interessant zijn (o.a. de IIyama GB3466).
Een pluspunt is dat bij de DM34 ook de verzadiging in te stellen is. Helaas alleen globaal waardoor het maar erg beperkt is qua nuttigheid. Met 45% kom je in de richting van de GB3466. Het neemt iets van de pijnlijkheid af van het neon rood. 40% is prettiger, maar de kleurdekking doet ook een duik van 91% naar 77% DCI-P3. Het is een slecht teken dat de gamut volume zo groot is en de dekking relatief slecht. Het kleurbereik wordt inderdaad groter, maar doordat het zo ver buiten het kader gaat zijn bepaalde kleuren ook (te) fel en pijnlijk aan de ogen. Dat probleem had ik ook met de IIyama GB3466.

[Afbeelding]
En een meetrapport op 120cd/m2, 6500k via de displaypoort op 120Hz (alleen monitor helderheid en RGB aangepast).
Tja, niet anders dan anders. Wat wel bijzonder vervelend is, is dat het witbalans van de refreshrate afhangt. Met 60Hz is het blauw meer aanwezig en op 120Hz krijgt rood meer de overhand. Het zijn kleine verschillen, maar imho is dat onacceptabel. Na een globale instelling en de saturatie op 45-40% zal het voor gaming er wel ok uitzien. Als je niet beter weet dan zal de kleurafwijking ook niet opvallen (je ogen/hersenen 'wennen' snel aan afwijkingen).

Ik zal tot slot nog een opsomming van de voor- en nadelen geven die ik ontdekt heb.

Voordelen:
  • Responstijden zijn ok, uiteraard wel met de typische VA blacksmear. Maar subjectief verschilt het niet met de andere monitoren die de LSM340YP05 paneel als basis hebben. In vergelijking met de LG 35WN75C is er iets minder blacksmear aanwezig.
  • Verzadiging in te stellen, ondanks dat het alleen globaal is het beter dan niets en eigenlijk zouden alle wide gamut monitoren dit moeten hebben.
  • Bouwkwaliteit is goed, geen slappe plastic en alles is mooit mat zwart afgewerkt met een fijne structuur.
  • De voet is van staal gemaakt en de buis van dik plastic.
  • Kleurbereik is echt enorm, meer dan de IIyama GB3466 en dat resulteert in >90% DCI-P3. Met een kanttekening, door de relatief slechte dekking zijn de kleuren ook erg fel/intens en pijnlijk aan de ogen (met name rood).
  • Verbruik is best laag, op 120cd/m2 heb ik 22.8W voor zwart gemeten en 24.7W met een max. wit verlicht scherm.
Nadelen:
  • Freesync werkt niet goed. In game flikkeringen zichtbaar met o.a. een 1080TI en igpu van de AMD 3200G.
  • Monitor stand is (te) kort en het VESA ophangpunt bevindt zich hoog op de monitor. Het resultaat is dat de hoogte heel beperkt is en zelfs op de maximale hoogte kijk je naar beneden. Voor mijn lichaamslengte van 182cm komt ik pakweg 10cm tekort. Het centerpunt van de monitor bevindt zich 32.5cm boven het bureaublad (VESA ophangpunt = 21cm van onderen, hoogte beeldscherm = 36.5cm).
  • VESA 75 ophangpunt. Er zitten afstandhouders bij om daarvan gebruik te maken, maar die steken boven de achterkant van de monitor uit, de diepte wordt met een eigen standaard daardoor heel groot.
  • Matige zwartuniformiteit. Iets wat blijkbaar de meeste ultrawides plaagt, maar bij dit model is het toch niet ietjes erger.
  • Kleurtemperatuur varieert met de refreshrate
  • Relatief slechte dekking van DCI-P3. Het percentage is wel heel hoog, maar de gamut volume is ontzettend groot en daardoor niet in verhouding. Groen en rood vallen ver buiten het kader.
  • Blauwe powerled is niet uit te zetten
  • OSD bediening erg omslachtig en traag. Functioneel, maar de layout is tenenkrommend en spartaans.
  • Meerdere keren gehad dat de helderheid en RGB instelling terug naar de standaardwaarde gaat bij het aansluiten van een ander apparaat.
Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze beknopte review.
De verwachtingen waren bij mij heel laag, dus de teleurstelling is ook niet groot na het ontdekken van al de minpunten. Direct toen ik het dode pixelcluster zag, heb ik besloten om de LG te bestellen en daar ben ik wel héél tevreden mee. Donderdagavond besteld, vrijdag in huis ^^.
De Monoprice DM34 gaat weer retour. Al was het scherm defectloos, er zijn teveel ergernis punten die de prijs rechtvaardigen.
Het is dat je maar een +1 kan geven maar dit is echt helemaal top! Wat gaaf dat je zo’n uitgebreide review geeft en daarmee (mij in ieder geval) erg hebt geholpen! Bedankt daarvoor :) _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMT

CMT

Graag gedaan hoor ^^. Ik vind het zelf ook altijd fijn van als anderen mij helpen met reviews en indrukken, dus ben blij dat ik een wederdienst kan doen.
En metingen zijn ook niet makkelijk te vinden voor zulke modellen. Aangezien ik toch bezig was met het testen is het een kleine moeite om dat wat uit te breiden.
Het meeste werk zit in het voorbereiden van de foto's en het maken van de post :P .

[ Voor 4% gewijzigd door CMT op 14-11-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Wel jammer dat die Samsung VA panelen gewoon niet fatsoenlijk met Freesync willen werken zonder constant te flikkeren, daar kan de fabrikant een stapel firmware updates tegenaan gooien maar dat lost het probleem niet op.
Je krijgt echt waar je voor betaalt, ik vermoed dat Samsung al die panelen met een defect voor een schijntje doorverkopen waardoor we momenteel veel redelijk goedkope 144 Hz 1440p ultrawide schermen hebben die flikkeren bij freesync en veel dode pixels hebben.
Was jaren geleden ook zo met de koreaanse schermen met (overclockbare) 1440p PLB paneel. (Qnix o.a.) Dat waren ook duidelijk B grade panelen die ongeschikt waren voor A merken.

[ Voor 50% gewijzigd door unfor op 14-11-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:48
CMT schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:06:
...

met een LG 35WN75C monitor vergeleken die ik donderdagavond snel besteld had (meteen maar gedaan, na het ontdekken van de schermdefecten).

...
Inderdaad bedankt voor de uitgebreide review, wat mij echter nog meer interesseert: Waarom heb je specifiek voor dat LG model gekozen (ook VA, duurder, "maar" 100Hz)?

En hoe bevalt ie?

(Ben zelf ook opzoek namelijk... :))

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMT

CMT

Voortschrijdende inzichten ^^. Ik had al eerder ervaring met de betreffende LG monitor en had deze met gemengde gevoelens teruggestuurd.
De druppel was toen 1 oplichtende/hangende pixel die op een vervelende plek in het lage midden zat (een scherm moet van mij echt perfect zijn, aangezien ik er lang mee wil doen en zoiets op den duur gaat ergeren).

Toentertijd had ik ook nog hoop dat er VA modellen zouden zijn waarbij Freesync wel probleemloos bij werkt.
Daarna is langzaamaan ook het besef gekomen dat boven de 120Hz gaan eigenlijk weinig meerwaarde heeft als bewegingsscherpte een criterium is. Bij 144Hz vallen slechts ca. 70% van de pixeltransities binnen de verversingstijd. Het voelt wel meer vloeiend een hogere refresh, maar aangezien ik van 60Hz kom is de stap naar 100Hz al heel groot en voor mij vloeiend genoeg.
Liever had ik 120Hz uiteraard, maar uiteindelijk heb besloten om weer voor bruteforce v-sync te gaan en dan is 100Hz al een uitdaging. Freesync flikkert met dit model ook, hoewel ik nog hoop heb dat een radeon 6xxx videokaart nog uit kan maken. Met de 5700XT + IIyama GB3466 had ik aanzienlijk minder problemen namelijk. In ieder geval zijn de flikkeringen minder prominent dan bij het samsung paneel.

Maar wat mij echt heeft doen besluiten om voor de LG te gaan is de prachtige kleurkalibratie (wordt fabrieksaf gekalibreerd) en de instelmogelijkheden (de verzadiging is bijv. met 6 basiskleuren in te stellen).
Je merkt gewoon echt dat kleurweergave bij LG een belangrijk aspect is.
Daarnaast ben ik heel gecharmeerd van de vormgeving.
De voorkant heeft geen uitstekende richel onderaan en de omlijsting is net wat dunner dan de norm.
Ook is de bediening van de OSD en de layout erg fijn en zijn de ingebouwde speakers van aardige kwaliteit (zo ver je kan spreken van kwaliteit en inbouwspeakers..).
Andere sterke pluspunten waren voor mij de fatsoenlijke monitorhoogte (op max. zit het centerpunt net iets onder ooghoogte, wat ik zelf erg prettig vind werken) en externe adapter + positie van de aansluitingen (maakt het wegwerken van de kabels makkelijk).
Tot slot heeft LG ook een fijne app, waarmee beeldpartities zijn aan te maken op het scherm.
Voor mij is het overbodig, maar het kan een belangrijke keuzeoverweging zijn.

Ik zal hier de meetrapport van geven aangezien ook van dit model bijna niets te vinden is. Behalve de helderheid op 120cd/m2 is er niets aangepast aan het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlV3glXsYpNesItwZGqKOBS6pVg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/MVG8LjPvg4gFX286VU0cKj0y.png?f=fotoalbum_medium
De max kleurafwijking delta is <4, wat zeer goed te noemen is. En over de hele lijn genomen is dit een hele mooie fabriekskalibratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PXvSS5wuXGogndtkFNi2xhpVKY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/9DsdyX5B23UNn2r0jP6NcXdh.png?f=fotoalbum_medium
De gamut volume is veel kleiner dan bij de samsung wide gamut panelen, maar de dekking is wel erg goed!
Met kalibratie valt de DCI-P3 net iets boven de 80% uit.
Het zal uiteraard minder zijn dan €800-1400 kostende IPS tegenhangers van LG, maar voor mij is dit voldoende en prettig aan de ogen. Het rood is mooi diep rood en niet dat felle wat de samsung panelen hebben.

Edit:
Owja de vraag hoe het mij bevalt. Heel goed 8) . Het is een veredelde GW2470H als het ware en daar was ik al heel tevreden over. Nu heb ik een grote stap gemaakt qua werkoppervlak en resolutie en dat is op zich al erg fijn.

Edit 2:
Ik had het niet helemaal goed wat betreft de verschillen tussen de LG modellen.
https://tweakers.net/pric...4/lg-35wn65c-b-zwart.html heeft wel usb 3.0?, maar geen usb-c modus.
https://tweakers.net/pric...338/lg-35wn73a-zwart.html heeft usb 3.0? & usb-c modus, maar geen speakers.
https://tweakers.net/pric...268/lg-35wn75c-zwart.html heeft usb 3.0?, usb-c modus en speakers.

Het prijsverschil tussen de 35WN65C en 35WN75C is globaal gezien op dit moment ongeveer €60.

Edit 3:
Ik heb een optie ontdekt die het flikkeren erger maakt. Het scherm heeft blijkbaar een energiebesparing modus, waarbij een algoritme de lichthelderheid dynamisch aanpast. Met freesync uitgeschakelt zorgt dat nog voor minieme flikkeren tijdens het afspelen van een film. Het viel mij op bij een woestijn scene.
Onder general -> smart energy saving is het uit te schakelen en dat verhelpt het probleem.
Dus mocht je het beeld als onrustig ervaren, kijk dan even naar deze optie.

[ Voor 21% gewijzigd door CMT op 16-11-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte_200
@CMT

Wow, thx voor het gedetailleerde antwoord man!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik momenteel door het bos de bomen niet meer zie ivm met welk paneel welke issues heeft...

Ga eens een aankoop advies topic starten denk ik & op lijsten wat ik nu belangrijk vind...

Maar die LG lijkt wel een goeie kanshebber, alleen schrikt de flickering bij VA me toch nog wat af...

The search continues... 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
Thanks @CMT! Zo'n uitgebreide review / reactie had ik niet verwacht :)

Ik heb hetzelfde als @Witte_200, ik weet niet zo goed meer wat ik moet. Zijn er altijd zulke problemen geweest met schermen en is het wellicht ook een kwestie van uitgebreidere kennis / onderzoek? Als leek kijk je wellicht niet naar alle aspecten, een scherm is gewoon mooi of niet.

Toen ik een aantal jaar geleden mijn huidige scherm kocht, stond ik ook niet bij alles stil. Toen was het gewoon 1080p 144Hz voor een mooie prijs, that's it. TN, VA, IPS, daar wist ik nog niet zoveel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-05 08:13
Monitor van Samsung ( C49HG90DMU ) bevalt mij tot vandaag de dag nog steeds goed.
Beeld is helder en scherp, alhoewel het wel nadelig is dat er geen ingebouwde speakers zijn.
Helaas zijn er games die soms wel volledig 32.9 gebruiken, en soms niet.
Gelukkig is dit met nieuwe releases wel opgelost (vaak).
Enige probleem wat ik heb is dat ik steeds verbindingsproblemen heb met de USB hub van de monitor.
Windows geeft vaak opnieuw verbinden weer, en dongles zoals wifi/bluetooth zijn dan tijdelijk uit.
Zelfde probleem met bedraad toetsenbord/muis.
Splitsen van beeld werkt heerlijk, rechts een barbone-pc, links 21:9 beeld voor games.

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/Vc8C4WPqBGVG/360.jpg

Iemand ervaring met het USB probleem van de monitor? of deze opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 00:06
Ik meld me ook even hier, heb sinds een paar dagen een Ultrawide 34 Xiaomi. Prachtig scherm en werkt prima. Alleen ik wil het scherm indelen in twee gelijk vlakken en dat het toch leesbaar is en niet vervormd. Welke custom resolutie kan ik hier het beste voor gebruiken? 1920 x 1440? Ik kan dit niet zo snel vinden, maar hoe bereken je zoiets? Wat is het max aantal pixels op precies de helft van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
@Freshnub zoek fancyzones eens op :) makkelijker krijg je het niet.

Hoewel 2 gelijke vlakken standaard al wil met Windows+pijltje links/rechts

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 15-11-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
418O2 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:52:
@Freshnub zoek fancyzones eens op :) makkelijker krijg je het niet.

Hoewel 2 gelijke vlakken standaard al wil met Windows+pijltje links/rechts
Thanks maar ik zit met twee scenarios. In het ene scenario heb ik twee inputs, mijn werk laptop en mijn eigen desktop, met ieder precies de helft. Op de werk laptop kan ik geen third party software installeren, maar wel een custom resolutie maken. Daarom moet ik weten wat exact de helft is en toch mooi eruit ziet. Ik heb voor nu 1920 x 1440 en dat ziet er eigenlijk we prima uit. Misschien kan het nog hoger?

Het andere scenario daar is fancyzones geschikt voor lijkt mij, gewoon mijn desktop op dit scherm, met football manager ofzo aan de ene kant en aan de andere kant youtube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 08:42
Freshnub schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:47:
Ik meld me ook even hier, heb sinds een paar dagen een Ultrawide 34 Xiaomi. Prachtig scherm en werkt prima. Alleen ik wil het scherm indelen in twee gelijk vlakken en dat het toch leesbaar is en niet vervormd. Welke custom resolutie kan ik hier het beste voor gebruiken? 1920 x 1440? Ik kan dit niet zo snel vinden, maar hoe bereken je zoiets? Wat is het max aantal pixels op precies de helft van het scherm?
Even benieuwd naar flikkeringen en FreeSync. Wat zijn hier de ervaringen?

Twijfel zelf erg tussen deze Xiaomi en Ilyama gb3466wqsu-b1

Wordt alleen behoorlijk zenuwachtig van alle verhalen rondom flikkeringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
william89 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:56:
[...]

Even benieuwd naar flikkeringen en FreeSync. Wat zijn hier de ervaringen?

Twijfel zelf erg tussen deze Xiaomi en Ilyama gb3466wqsu-b1

Wordt alleen behoorlijk zenuwachtig van alle verhalen rondom flikkeringen....
Ik heb het scherm met een RX 5700 en 3600 CPU, en heb totaal geen last van flikkeringen. Waar zou ik op moeten letten? Of ik nu full screen game of films kijk, of op de helft, of via twee inputs, nergens last van flikkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06 15:18
Iemand hier die met fancyzones het zodanig op een 34 inch heeft kunnen instellen:

Games borderless windowed draaien op een 16:10/16:9 aspect ratio, en dan de 'ongebruikte zijkanten' van het ultrawide scherm vullen met browsers waar je overheen kan zonder dat de game dan naar de taakbalk dichtklapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixrMike
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-06 11:24
Hallo iedereen!

ik heb wat zitten rondspeuren voor een ultrawide en kwam het volgende tegen: Nitro XZ342CKP
over deze monitor is niet veel bekend maar het ziet er zeer intressant uit! vooral voor de prijs.
heeft iemand ervaring met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
MixrMike schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:07:
Hallo iedereen!

ik heb wat zitten rondspeuren voor een ultrawide en kwam het volgende tegen: Nitro XZ342CKP
over deze monitor is niet veel bekend maar het ziet er zeer intressant uit! vooral voor de prijs.
heeft iemand ervaring met dit scherm?
Ik ga automatisch uit van samsung paneel dat flikkert met freesync.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixrMike
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-06 11:24
@unfor dat is jammer om te horen :x ik ben in de markt voor een nieuwe gamingmonitor alleen de laatste keer dat ik IPS had vond ik de zwartwaardes echt niks.. het was meer grijs. enige recomendations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 08:42
Freshnub schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:08:
[...]

Ik heb het scherm met een RX 5700 en 3600 CPU, en heb totaal geen last van flikkeringen. Waar zou ik op moeten letten? Of ik nu full screen game of films kijk, of op de helft, of via twee inputs, nergens last van flikkeringen.
Game je met FreeSync aan? Dat zou namelijk de grootste kans opleveren voor problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnub
william89 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:47:
[...]

Game je met FreeSync aan? Dat zou namelijk de grootste kans opleveren voor problemen.
Ja Freesync staat aan in de monitor settings en in mijn Radeon software. Speel ook games op 144hz. Misschien heb ik er (gelukkig) geen oog voor, maar ik zie geen rare dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lverwaters
Kon de de bomen het bos niet meer zien, dus heb vandaag maar een ritje naar Amsterdam gemaakt om de LG 34gn950g en de geforce rtx 3080 beide voor een zeer mooie prijs op de kop te tikken. De samenstelling met deze monitor die helaas alleen g-sync ondersteund is erg goed. Mooi kleuren contrast en loopt ontzettend soepel. Speelde hiervoor met name games op mijn 4k tv van Sony en ik moet zeggen dat ultrawide erg goed bevalt. De pest is dat het ook heel snel weer wend en je eigenlijk niet meer terug wilt. Helaas ben ik niet zo technisch om een uitgebreide review te plaatsen, maar vragen stellen mag altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gusto_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03 10:49
Ik begon mij mateloos te irriteren aan 2 monitoren met thuiswerk en heb de Philips 342B gekocht, 2560x1080/75hz 4-5ms voor € 330,- . Het moest niet al te veel gaan kosten voor m'n opnieuw als thuiswerkstation tot leven gekomen gaming rig. i7-860 2.8ghz opgeklokt naar 3.15ghz en AMD 290x. Maar dat resulteerde toch weer in tweak dwangneurose.
Ik heb een diep bureau met de monitor op een ruime afstand. Ik denk dat 3440×1440 mooier is voor de meeste mensen maar 2560x1080/75hz is de sweetspot voor mijn voorkeursinstellingen van de AMD 290x in games.
I.p.v. AA gebruik ik scaling 150%. In het verleden bij BF4 merkte ik op dat snipers in de verte als het ware werden weg gefilterd door AA.
Vervolgens draai ik post-processing terug naar minimaal. Schaduw meestal low-quality behalve bij GTA5 want dan wordt het blokkerig.
Texture grote zoveel als het geheugen aankan meestal high, op één na hoogste stand. En dan gewoon een beetje fps tunen met detail- en light-settingen uitproberen tot ik boven de 60 fps zit in heftige situaties. Bij GTA5 40fps anders moet ik te veel detail wegdraaien.
Neemt niet weg dat er dan fps uitschieters zijn richting de 120+fps en dan krijg je screen-tearing. Freesync helpt daar niet tegen want dat is juist gericht op lage fps stabiliseren.

Nu is het zo dat hoge hz / g-sync o.a. tegen dat screen-tearen werkt en natuurlijk algemeen input latency verminderd omdat immers 120+ fps ook betekend dat je hardware 120+ tikken per seconde op de hoogte is van wat er gebeurd. Zelfs als je nog 60hz monitor draait is de responsetijd van je systeem hoger al zie je het niet, of wel in de vorm van screen-tearing.

Ik neem genoegen met consistent 60-70 fps en een tweak om V-sync aan te hebben zonder input lag tegen screen tearen.
- RivaTunerStatisticsServer op de achtergrond welke fps capt op 73. De enige optie die echt z'n werk doet. Dan loopt de V-sync pijp niet vol en is de input lag weg maar ook blijft m'n gpu koeler omdat hij niet onnodig los gaat op 100%.
- En omdat ik blijkbaar een goede AMD 290x build heb undervolt ik, gewoon via de Adrenalin driver -78mV bij iedere voltagestap. Maar ik overklok de de laatste gpu frequentie naar 1050Mhz met deze verminderde voltage. Met als gevolg dat 75 graden ongeveer de max is en de ventilator niet irritant wordt.
... een hoop blablabla, heb ik ooit vroeger allemaal uitgezocht met afterburner toen ik nog windows 7 draaide. Scheelt mij 35Watt aan het stopcontact van die slurpkaart!

Dan de nieuwe monitor. Al die opties in Adrenalin AMD driver werken gewoon net niet. Keep it cool, anti lag of whatever werkt gewoon niet met alles. RivaTunerStatisticsServer wel voor het doel wat ik heb en dat is cappen van de fps.
Freesync heb ik ook gewoon uit, dat is voor langzame gpu's en verder een verkoopverhaal. Als je dat bij moderne LG tv's aanzet dan schakelen veel betere opties uit. Freesync gaat ten koste van andere dingen!
!Maar heb je een langzame GPU en wel een 3440×1440 ultra wide dan zal het waarschijnlijk een goed idee zijn om aan te zetten.
Dan de nieuwe monitor.
Uiteindelijk heb ik vrijwel alle opties smartresponse, smartcontrast, uitgezet. Kleur op sRGB aangestuurd door m'n GPU. Alles wat inputlag veroorzaakt UIT.

De Philips 342B is goed voor mij omdat ik van te voren een idee had wat ik zou krijgen en eventuele oplossingen voor problemen al had draaien voor m'n oude 27inch 60hz TN Iiyama. En nu heb ik een curved ultra-wide en dat is echt te gek! Je stuurt beter de bocht in met race games, toch nog 60+fps met fps-shooters. Thuiswerk met prima ruimte voor 2 vensters naast elkaar.
Ik ben blij.

Tja. 5ms pixelresponsetijd. Als je heel snel je hoofd beweeg zie je ook alles wazig. Maar de waarheid is dat ongeacht pixelresponse van 1 ms de monitoren nog steeds 4-6ms pixelvertraging hebben vanwege alle factoren die meespelen. Ghosting ontstaat bij meer dan 7-8ms vertraging op het geheel. En de verkoop strategie is 1ms pixelresponse melden maar niet daadwerkelijk geteste ms response. Vaak is die bij 1ms verkochte monitoren gewoon 6 ms want ze melden de pixelrespons en niet de systeemresponse.
Ik game met m'n 44jaar ouwe kop vooral op muscle-memory wat ik heb opgebouwd vanaf m'n 16e en dan heb ik consequent 60-70 fps nodig i.p.v. fluctuaties van 60tot144+ . Ik schiet je kop er af omdat ik weet dat je naast me staat en niet omdat ik me met super vloeiend beeld naar je toe draai om netjes te richten met m'n kruisdraden. Quake champions gaat te snel om netjes te richten, dat moet je aanvoelen.

De Philips 342B zal niet kunnen tippen aan al die genoemde vette monitoren. Maar ik ga geen sloot geld uitgeven om super helder en strak de windows verkenner te zien terwijl ik er cirkeltjes mee draai op m'n monitor. Voor realistisch gebruik is hij prima en m'n AMD 290x blijft z'n investering opleveren.
En dan kan ik tenminste nog een beetje leunen op dat ik een 60fps opa ben als ik wordt geslacht door het jonge grut.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcRCUT7LsQ2l2rKYjIV9pneCclc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RMaUyW7hS4Pu8MrD0eq7EvJ1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

@Witte_200 @MrImpulsive
Ik kan het mij goed voorstellen, het is eigenlijk alleen Freesync wat echt problematisch is.
VA schijnt over het algemeen genomen gevoeliger daarvoor te zijn dan IPS en dat uit zich dan in flikkeringen.
Maar ook IPS geeft geen garantie dat het goed werkt.
De videokaart en drivers zijn zeer belangrijke factoren. AMD werkt volgens mij in de regel beter dan Nvidia. In ieder geval is de pascal (1xxx) serie berucht om slechte compatibiliteit te hebben qua Freesync.

Qua paneel keuze is het gelukkig heel simpel tegenwoordig. TN alleen als je ten koste van alles de beste reactietijd wilt hebben en hoge verversingssnelheid. Iets wat alleen interessant is voor zogenaamde competitieve 'twitch shooters'. Het biedt qua contrast, kleurbereik/-dekking en kijkhoeken geen meerwaarde.
IPS als je een matig contrast en het oplichten van het scherm onder een hoek niet erg vindt.
Het heeft vaak een iets beter kleurbereik dan VA, maar dat hangt meer van het model af dan de technologie.
VA als zwart echt als zwart moet uitzien en bij beweging uitvegende zwarte lijnen (black smear) niet storend zijn. Dat laatste is storend bij donkere nacht omgevingen in games (COD MF had volgens mij nachtmissies en daarbij was het heel erg). In andere gevallen zal het waarschijnlijk eerder met 'motion blur' geassocieerd worden.

Geen scherm is perfect helaas, zelfs de duurste modellen hebben gebreken. Het is een kwestie van de juiste balans kiezen die bij de eigen wensen passen.
Kijk je bijvoorbeeld ook regelmatig films & series en/of doe je veel programmeerwerk dan is VA een betere keuze imho (mits Freesync van ondergeschikt belang is).
Er bestaan echter ook VA schermen waar Freesync wel probleemloos werkt.
pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart is er dacht ik een van. In ieder geval werkt het prima i.c.m. een 5700XT bij een vriend van mij.

@Lverwaters
Is dat niet de 34GK950G? of is het een 34GN850-B?
Het is het enige model dat ik overweeg naast de LG 35WN75C die ik op dit moment heb.
Ik ben benieuwd wat de indrukken zijn wat betreft de IPS glow en de zwart uniformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
@CMT

Ja, ik denk dat ik gewoon eens ga kijken of er iets in korting komt op Black friday. En dan gewoon het risico nemen...

Wat ik me wel afvraag: Waaorm je de LG 35WN75C verkiest boven de veel besproken Iiyama GB3466WQSU-B1? De laatst genoemde heeft op papier namelijk veel betere specs & beide zijn VA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 20:15
Ik gebruik met mijn Philips 439P9H een Dell XPS 15 9550, zoals eerder vermeld valt de webcam na ca. 10 min consequent uit. Via de support van Philips inmiddels een driver flash tool ontvangen, maar die geeft een foutmelding.

Zou het misschien ook aan de USB-C kabel kunnen liggen? Als ik bv bij allekabels zoek op de juiste specs (thunderbolt, minimaal 5 Gb/s, minimaal 90W PD, 1,5m lengte) kom ik uit bij een kabel van 50 euro. Iemand ervaring met goedkopere kabels en ook 90W PD en uiteraard overdracht van beeld/audio/usb-hub ?

edit:
Met een andere laptop (Medion Akoya) zonder USB-C maar gewoon via USB aangesloten, valt de camera in Teams na ca 20 minuten uit. Dus duurt iets langer dan bij de Dell, maar evengoed een probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door acid_rain op 17-11-2020 11:16 ]

Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

@Witte_200
De voornaamste reden is de slechte kwaliteitscontrole van de samsung panelen.
Ik heb twee GB3466 monitoren in handen gehad en ze hadden beide dode pixels & stof achter in het scherm. Dat laatste is onacceptabel en zou je onder DOA kunnen scharen. Het omruilen wordt je na 2x dan ook wel beu.
Maar ook werkt de Freesync niet goed (op een 5700XT wel veel beter, maar gaf nog steeds problemen bij WoW en Diablo III). Dan heb je weinig tot niets aan de zeer hoge verversingssnelheid van 144Hz.
Vanuit technisch oogpunt is voor een VA 120Hz eigenlijk ook wel de bovengrens. Daarboven zal de bewegingsscherpte niet veel toenemen doordat de globale pixeltransities niet snel genoeg zijn.

Net als de Monoprice heeft de IIyama last van kleuren die ver buiten het kader van DCI-P3 gaan. Rood is dan ook pijnlijk fel en dat is niet aan te passen zonder kalibratie.
De RGB waarden verminderen zorgt er weer voor dat het contrast keldert en er weinig overblijft van de 'wide gamut', je gooit het kind dan met het badwater weg.
De LG heeft geen wide gamut, maar ondanks dat wel een goede dekking. T.o.v. de IIyama scheelt het maar 5% in de DCI-P3 kader. Zichtbaar is dat wel, maar ik verkies een aangename kleurweergave boven het felle.

Andere redenen zijn dat de LG met een mooie fabriekskalibratie komt, qua vormgeving zeer in de smaak valt (ik heb daar een zwak voor), externe adapter heeft (230Vac wil je weg van de signalen houden i.v.m. mogelijke storingen) en een fatsoenlijke monitorhoogte/standaard.

Kortom op papier slechter, maar voor mij persoonlijk in de praktijk beter.
Onderschat ook niet hoeveel een kalibratie kost, dat moet je eigenlijk bij de prijs rekenen.
Het paneel wat trouwens in de LG 35WNXX is verwerkt is, is een AUO M350QVR01.1 (alle 35" widescreens hebben een AOU).

Samengevat waarom ik de LG boven de IIyama verkies:
  • hoge defect percentage samsung paneel
  • freesync onbruikbaar
  • hoge refresh onbruikbaar vanwege de onbruikbare freesync
  • bepaalde kleuren veel te fel, met name rood
  • HDR kan je compleet negeren als feature, zonder een fijnmazige FALD is dat een gimmick.
  • LG heeft een mooie kleurkalibratie vanuit de fabriek
  • LG heeft een strakke mooie omlijsting/vormgeving
  • LG heeft een goede monitorhoogte/standaard
  • LG heeft een externe adapter (voor sommigen een minpunt, voor mij juist een plus)
Edit:
Ik moet wel bekennen dat ik nog zit te tobben om misschien toch voor een LG 34GN850 te gaan. Het is voor mij erg lastig in te schatten hoe erg de IPS glow is aangezien ik nooit een IPS heb gehad en of de zwartwaarde dan genoeg is. Op foto's is dat zo slecht in te schatten.
Kan iemand mij vertellen of dit een reële benadering is: https://i.imgur.com/UzbQhDF.jpg?

@acid_rain
Dat klinkt meer iets als een oververhitting probleem o.i.d. aangezien het pas na een tijd ontstaat. Als het aan de kabel zou liggen, dan zou de webcam direct problemen moeten vertonen.

[ Voor 14% gewijzigd door CMT op 18-11-2020 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
CMT schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:25:
@Witte_200
De voornaamste reden is de slechte kwaliteitscontrole van de samsung panelen.
Ik heb twee GB3466 monitoren in handen gehad en ze hadden beide dode pixels & stof achter in het scherm. Dat laatste is onacceptabel en zou je onder DOA kunnen scharen. Het omruilen wordt je na 2x dan ook wel beu.
Maar ook werkt de Freesync niet goed (op een 5700XT wel veel beter, maar gaf nog steeds problemen bij WoW en Diablo III). Dan heb je weinig tot niets aan de zeer hoge verversingssnelheid van 144Hz.
Vanuit technisch oogpunt is voor een VA 120Hz eigenlijk ook wel de bovengrens. Daarboven zal de bewegingsscherpte niet veel toenemen doordat de globale pixeltransities niet snel genoeg zijn.

Net als de Monoprice heeft de IIyama last van kleuren die ver buiten het kader van DCI-P3 gaan. Rood is dan ook pijnlijk fel en dat is niet aan te passen zonder kalibratie.
De RGB waarden verminderen zorgt er weer voor dat het contrast keldert en er weinig overblijft van de 'wide gamut', je gooit het kind dan met het badwater weg.
De LG heeft geen wide gamut, maar ondanks dat wel een goede dekking. T.o.v. de IIyama scheelt het maar 5% in de DCI-P3 kader. Zichtbaar is dat wel, maar ik verkies een aangename kleurweergave boven het felle.

Andere redenen zijn dat de LG met een mooie fabriekskalibratie komt, qua vormgeving zeer in de smaak valt (ik heb daar een zwak voor), externe adapter heeft (230Vac wil je weg van de signalen houden i.v.m. mogelijke storingen) en een fatsoenlijke monitorhoogte/standaard.

Kortom op papier slechter, maar voor mij persoonlijk in de praktijk beter.
Onderschat ook niet hoeveel een kalibratie kost, dat moet je eigenlijk bij de prijs rekenen.

Samengevat waarom ik de LG boven de IIyama verkies:
  • hoge defect percentage samsung paneel
  • freesync onbruikbaar
  • hoge refresh onbruikbaar vanwege de onbruikbare freesync
  • bepaalde kleuren veel te fel, met name rood
  • LG heeft een mooie kleurkalibratie vanuit de fabriek
  • LG heeft een strakke mooie omlijsting/vormgeving
  • LG heeft een goede monitorhoogte/standaard
  • LG heeft een externe adapter (voor sommigen een minpunt, voor mij juist een plus)
Edit:
Ik moet wel bekennen dat ik nog zit te tobben om misschien toch voor een LG 34GN850 te gaan. Het is voor mij erg lastig in te schatten hoe erg de IPS glow is aangezien ik nooit een IPS heb gehad en of de zwartwaarde dan genoeg is. Op foto's is dat zo slecht in te schatten.
Kan iemand mij vertellen of dit een reële benadering is: https://i.imgur.com/UzbQhDF.jpg?

@acid_rain
Dat klinkt meer iets als een oververhitting probleem o.i.d. aangezien het pas na een tijd ontstaat. Als het aan de kabel zou liggen, dan zou de webcam direct problemen moeten vertonen.
Ik heb de 34GN850 nu 2 weken. Als ik de computer uit zet en de monitor staat nog aan kan je even die hoeken zien die iets lichter zijn. Maar, in Windows en of games zie je er niks van. Ik heb nog nooit zo'n fantastisch beeld gehad. Heb ook zitten dubben, het is ook een investering. Maar die is het voor mij achteraf dubbel en dwars waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lverwaters
@CMT het scherm bevalt tot nu toe heel erg goed. Qua glow valt het mee heb de contrastwaarde in het begin wel even van 80 bijgesteld naar 20. Dan krijgen de zwartewaardes ook meer diepte. Kleuren zijn fantastisch op dit scherm en gsync met de rtx3080 werkt ook erg soepel.

Lastige is wel dat ik nooit een VA scherm heb kunnen vergelijken en de vergelijking nu maak met mijn Sony 4k lcd scherm. UWHD is het helemaal waard om af te stappen van de tv naar een monitor. Mis alleen dan wel HDR maar dat neem ik op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Bedankt voor de hulp en info allebei. Dat helpt een stuk bij de beslissing.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen en kijken hoe de glow in de praktijk uitvalt.
Hopelijk duurt de levering niet al te lang, want de 34GN850-B is zo goed als uitverkocht overal.

Ik heb nog wel geprobeerd om het contrast van 1:900 te simuleren, dat gaat aardig. Maar helaas krijg ik de LG niet boven de 0.09 cd/m2 op 100% helderheid (275cd/m2) :P
Als het goed is komt de zwartwaarde van de 34GN850-B op ca. 0.13cd/m2 uit bij een helderheidsinstelling van 120cd/m2. Daar zou ik nog mee kunnen leven als de rest echt uitblinkt.
Dan zing ik het daarmee wel uit totdat er een fatsoenlijke VA variant komt.
Ik weet dat het mogelijk is want neem bijvoorbeeld de: https://www.tftcentral.co.uk/reviews/philips_436m6vbpab.htm
Dat VA scherm heeft nagenoeg geen blacksmear en een contrast waar je U tegen zegt.
Freesync werkt ook probleemloos zonder enige flikkering (zelfs de StarCitizen animatie die bij veel VA schermen voor flikkeringen zorgt, wordt zonder problemen afgespeeld).

@Lverwaters
HDR moet je sowieso negeren bij dit soort schermen met een edge achtergrondverlichting. Je bereikt er eigenlijk niets mee, behalve dat de helderheid dynamisch schaalt. Het contrast verbeterd niet en dat was juist het hele idee achter het HDR formaat.

Is het trouwens niet zo dat het contrast juist afneemt, als je dat naar beneden stelt? Bij de 35WN75 is de standaardwaarde 70 en dat moest ik naar 30 bijstellen om een contrast van 1:900 te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door CMT op 18-11-2020 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
@CMT ,

Opnieuw bedankt voor de uitgebreide reactie.

Ik heb zelf nu een IPS (Dell U2515H) En ik vind zoals de andere hierboven vermelden de glow ook wel meevallen. Is enkel zichtbaar wanneer er niets word weergegeven op het scherm.

Wat ik wel slecht vind is het contrast/zwart waardes. Maar dit valt mij eigenlijk pas op sinds ik een OLED TV heb. Als ik even TV gekeken heb en ga dan achter de monitor zitten is het duidelijk dat alle donkere beelden eigenlijk grijs/blauw zijn.

(Nogmaals, voor ik een OLED TV had was me dit nooit opgevallen.)

Maar vanwegen bovenstaande kijk ik nu wel een beetje naar VA... (Prijs is ook een heel belangrijke factor natuurlijk! :p)

PS: Die LG 34GN850-B ondersteunt geen Freesync? Enkel G-Sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Omdat het van algemeen nut is qua super ultrawides, het issue met Nvidia rtx3000 kaarten en de Samsung g9 is opgelost. Deze combi had moeite met 10bit en 240hz, maar na de laatste firmware update van de g9 kan men 240hz, 10bit en hdr draaien. Eindelijk het volle potentieel halen uit de combinatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GD_Einstein
Ik heb ondertussen ook de monoprice Dark Matter ontvangen en ik denk dat ik geluk heb want geen stofjes achter het scherm en geen dode pixels.
Zeer tevreden over het scherm, heb echter niet de technische kennis zoals CMT :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT

CMT

@Witte_200 De LG34GN850-N heeft freesync = g-sync compatible.
Het heeft eigenlijk niets met g-sync te maken, maar Nvidia vind het zo nodig om daar een eigen naam aan te geven en het lekker verwarrend te maken.

@GD_Einstein
Gz! De bezorging duurde dus wat langer dan bij mij kennelijk? Maar fijn dat het scherm dan geen defecten heeft.
Helaas weet ik niet meer welke RGB waarden ik moest aanpassen voor een 6500k kleurtemperatuur.
Mijn exemplaar had de vervelende eigenschap om dat te resetten zodra een nieuw apparaat aangesloten werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
@CMT

Bedoel je dat Alle G-sync monitoren ook Freesync ondersteunen? Want veel, duurdere, UW IPS monitoren ondersteunen officieel enkel G-Sync. En vermits ik nog niet zeker ben of m'n volgende GPU AMD of nvidea zal zijn vind ik het wel belangrijk dat beide merken ondersteunt worden voor variabele refresh rate.

(Ik probeer de woorden Freesync & G-sync bewust te vermijden. Maar dat is wel wat op de product pagina's staat jammer genoeg... |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Nee, dat zijn twee aparte dingen. G-sync vergt een hardware module van Nvidia en de monitoren die dat hebben zullen geen Freesync ondersteunen.
Het punt is namelijk dat de gewone scaler (lees: beeldverwerkings processor) dan vervangen is door een speciale Nivdia scaler die alleen met een Nvidia kaart overweg kan (of liever gezegd geheim wordt gehouden vanwege 'proprietary').
Kort door de bocht kan je stellen dat met G-sync VRR door de monitor bepaald wordt en bij Freesync/G-sync compatibel VRR door de videokaart.

Wil je zowel een AMD als Nvidia gpu voor VRR (variable refresh rate) kunnen gebruiken dan moet je gewoon Freesync uitkiezen. Soms staat er G-sync compatibel bij en dan betekend het dat het gevalideerd is door Nvidia (= werkt gegarandeerd zonder problemen met een Nvidia kaart vanaf de 1xxx serie.).
Alleen moet je daar niet echt op letten. De vereisten zijn zo gesteld dat bijna geen scherm door de certificatie komt. Een van de criteria is namelijk dat Freesync standaard aan moet staan, wat in de praktijk een auto-fail betekent voor de meeste schermen voordat ze uberhaupt getest worden..

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-06 16:49
CMT schreef op woensdag 18 november 2020 @ 05:10:
Bedankt voor de hulp en info allebei. Dat helpt een stuk bij de beslissing.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen en kijken hoe de glow in de praktijk uitvalt.
Hopelijk duurt de levering niet al te lang, want de 34GN850-B is zo goed als uitverkocht overal.

Ik heb nog wel geprobeerd om het contrast van 1:900 te simuleren, dat gaat aardig. Maar helaas krijg ik de LG niet boven de 0.09 cd/m2 op 100% helderheid (275cd/m2) :P
Als het goed is komt de zwartwaarde van de 34GN850-B op ca. 0.13cd/m2 uit bij een helderheidsinstelling van 120cd/m2. Daar zou ik nog mee kunnen leven als de rest echt uitblinkt.
Dan zing ik het daarmee wel uit totdat er een fatsoenlijke VA variant komt.
Ik weet dat het mogelijk is want neem bijvoorbeeld de: https://www.tftcentral.co.uk/reviews/philips_436m6vbpab.htm
Dat VA scherm heeft nagenoeg geen blacksmear en een contrast waar je U tegen zegt.
Freesync werkt ook probleemloos zonder enige flikkering (zelfs de StarCitizen animatie die bij veel VA schermen voor flikkeringen zorgt, wordt zonder problemen afgespeeld).

@Lverwaters
HDR moet je sowieso negeren bij dit soort schermen met een edge achtergrondverlichting. Je bereikt er eigenlijk niets mee, behalve dat de helderheid dynamisch schaalt. Het contrast verbeterd niet en dat was juist het hele idee achter het HDR formaat.

Is het trouwens niet zo dat het contrast juist afneemt, als je dat naar beneden stelt? Bij de 35WN75 is de standaardwaarde 70 en dat moest ik naar 30 bijstellen om een contrast van 1:900 te krijgen.
Nog beschikbaar bij SiComputers. Hij staat er meestal op voor €800, afgelopen 1,5e maand niet in voorraad geweest en nu net pas dus. Dus wil je 65 euro besparen, wacht ff tot hij weer uit voorraad is, dan heb je hem wsl pas in in februari.

Zelf ben ik ook weer op zoek naar een ultrawide, zit nu 6 mnd met een LG 27GL83A-B, mooi scherm alleen mis mijn PG348Q eigenlijk wel, maar die ging maar tot 100Hz. Zou wel een 144Hz versie daarvan willen, LG GN850?

Ik zie ook een aantal IPS schermen en veel VA schermen van €400-450 op 144Hz, maar ik vrees dat VA simpelweg black level smearing geeft en de IPS schermen andere problemen hebben. Hopelijk komt er nog wat leuks voorbij bij black friday, max €800 voor dat LG scherm trekt mij misschien wel over de streep...

[ Voor 12% gewijzigd door Santee op 19-11-2020 21:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Geboortenieuws!! IIyama heeft een baby gekregen. 😂
21:9 8.8" schermpje met Aida64 sensorpanel.

Gewoon aangesloten via HDMI en fungeert als tweede display.
Ook handig met Simhubdash...
Moet alleen nog ff andere kabels aansluiten met haakse bocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9sLwRMJgQ408EBas8IhMm6Tyn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zV0fehG3yV5hmO316udDMgvA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 21-11-2020 08:52 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@wackidth die is gaaf! Stats, merk enzovoorts.
Denk niet dat ik er wat aan heb, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Arunia schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:07:
@wackidth die is gaaf! Stats, merk enzovoorts.
Denk niet dat ik er wat aan heb, maar toch.
Thanks... Jah het kwam ook dat ik per ongeluk achter kwam dat mijn AIO fans niet meer reageerde. De Asus App was niet lekker meer denk ik. FPS kan ik nu ook mooi in de gaten houden.

Gebruik m ook als dashboard voor Sim racing.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06 15:18
Waar heb je die gekocht @wackidth ?

Ik wil het ook🙊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Vraagje aan de eigenaars van een LG 34GN850-B & LG 35WN75C

Ik twijfel momenteel zelf nog tussen één van deze twee (het zal een beetje op leverbaarheid aankomen denk ik.)

Maar kunnen jullie eens meten wat de dikte van de monitor is in het midden (Excl. voet)? Maw, Hoe dik is de monitor zonder rekening te houden met de Curve.

De monitor komt hier op een VESA beugel & zou graag weten hoever hij naar voor komt in het midden.

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
Ik haak bij deze ook weer even in. Hardware Unboxed heeft net een nieuwe video geplaatst waarin ze deze monitor aanwijzen als de beste 3440x1440 monitor die er op dit moment is.

YouTube: Best Gaming Monitors of 2020: 1440p, 4K, Ultrawide, 1080p and Budget...

Ik vind hem wel vrij prijzig, maar het lijkt erop dat ik binnenkort toch geen nieuwe computer kan bouwen ivm de tekorten van Zen 3 / RTX 3000 / RX 6000. Dus wellicht eerst maar investeren in een goede monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
MrImpulsive schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:36:
[...]

Ik haak bij deze ook weer even in. Hardware Unboxed heeft net een nieuwe video geplaatst waarin ze deze monitor aanwijzen als de beste 3440x1440 monitor die er op dit moment is.

YouTube: Best Gaming Monitors of 2020: 1440p, 4K, Ultrawide, 1080p and Budget...

Ik vind hem wel vrij prijzig, maar het lijkt erop dat ik binnenkort toch geen nieuwe computer kan bouwen ivm de tekorten van Zen 3 / RTX 3000 / RX 6000. Dus wellicht eerst maar investeren in een goede monitor.
Als je wat geld in je zak wilt houden en meer gaat voor contrast ipv kleur. Neem dan eens de Iiyama GB3466WQSU in overweging. Ik heb ze allebei naast elkaar gehad en vond de meerprijs van de LG het niet waard.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Thrawni schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:28:
Waar heb je die gekocht @wackidth ?

Ik wil het ook🙊
Ik heb m op Taobao gekocht. Maar is ook bij AliExpress te krijgen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
wackidth schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:52:
[...]

Als je wat geld in je zak wilt houden en meer gaat voor contrast ipv kleur. Neem dan eens de Iiyama GB3466WQSU in overweging. Ik heb ze allebei naast elkaar gehad en vond de meerprijs van de LG het niet waard.
thx voor de tip. Ik heb hem nog steeds in overweging. Maar de problemen die je overal hoort en leest ivm met kapotte pixels, stof achter het scherm & flickering van VA met freensync doen me een beetje huiveren...

Ook lijkt de 1500R kromming wel wat extreem? (Rede van de diepte vraag over al de monitors is dat ik geen heel diep bureau heb. :))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
Witte_200 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:57:
[...]

thx voor de tip. Ik heb hem nog steeds in overweging. Maar de problemen die je overal hoort en leest ivm met kapotte pixels, stof achter het scherm & flickering van VA met freensync doen me een beetje huiveren...

Ook lijkt de 1500R kromming wel wat extreem? (Rede van de diepte vraag over al de monitors is dat ik geen heel diep bureau heb. :))
Sja je leest natuurlijk altijd de negatieve verhalen. Die van mij is smetvrij.....(in het begin wel flikker problemen gehad. Maar dat is verleden tijd)

Overigens had ik bij de. Lg na een half uur een piepende voeding (los blok)
Voeding bij Iiyama zit in het beeldscherm.

Je kan altijd ruilen natuurlijk.

Succes met je keuze.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
wackidth schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:01:
[...]

Sja je leest natuurlijk altijd de negatieve verhalen. Die van mij is smetvrij.....(in het begin wel flikker problemen gehad. Maar dat is verleden tijd)

Succes met je keuze.
Hehe, blij om te horen dat jij een goeie hebt! Totaal geen last van Flickering icm met Freesync?

Hoe zit dat met die 1500R curve, komen de buitenkanten ver naar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
wackidth schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:01:
[...]

Succes met je keuze.
Ik had ook de Iiyama in gedachten, maar door alle problemen was ik verder gaan kijken. Misschien toch maar weer eens overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Witte_200 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:08:
[...]

Hehe, blij om te horen dat jij een goeie hebt! Totaal geen last van Flickering icm met Freesync?

Hoe zit dat met die 1500R curve, komen de buitenkanten ver naar voor?
Ik zie soms een hele lichte flikkering bij bepaalde stilstaande beelden bij laad schermen bv.

Op de desktop heb ik nooit meer flikkeringen waar genomen.

De radius... Ik had ze beide naast elkaar gehad het verschil is er. Vind de sterkere kromming in games beter. Desktop omgeving moest ik in het begin erg wennen. Nu zie ik het niet meer.

Qua afmetingen en uitsteken zul je zelf moeten meten.

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 21-11-2020 13:24 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reggie2000
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 07:03
Witte_200 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:54:
Vraagje aan de eigenaars van een LG 34GN850-B & LG 35WN75C

Ik twijfel momenteel zelf nog tussen één van deze twee (het zal een beetje op leverbaarheid aankomen denk ik.)

Maar kunnen jullie eens meten wat de dikte van de monitor is in het midden (Excl. voet)? Maw, Hoe dik is de monitor zonder rekening te houden met de Curve.

De monitor komt hier op een VESA beugel & zou graag weten hoever hij naar voor komt in het midden.

Bedankt! _/-\o_
Ik heb de LG 34GN850-B, er zit een soort uitstulping aan de achterkant waar je de VESA of de bijgeleverde voet in vast zet. Het scherm zelf is 3 cm in het midden en met de uitstulping erbij kom je op ongeveer 8 cm.

Overigens hier geen last van piepende voeding gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT

CMT

@Santee
Bedankt voor de tip! Ik heb het geprobeerd, maar helaas.
Aanvankelijk was de 'pre-order' prijs €800 en toen had ik de vraag bij hun gelegd wat de verwachte levertijd zou zijn.
"Houd ruim twee weken aan" was het antwoord daarop.
En dan staat er dus de dag erna doodleuk een exemplaar beschikbaar voor €863 opeens.
Ik had gelijk een nieuwe email verstuurd met het verzoek of deze niet gereserveerd zou kunnen worden voor een paar dagen, totdat ik de betaling zou kunnen doen. Maar dat is niet hun 'beleid' werd mij medegedeeld.
Met andere worden ze geven geen mal om de klant, laat staan klantenbinding.
De dag erna was het alweer weg en de prijs opeens veranderd naar €950.
Ik heb Sicomputers gelijk laten weten wat ik van hun houding vond en het gejojo met de vraagprijs.
Daar ga ik dus echt nooit (meer) bestellen.

Maar ik heb ook goed nieuws, dezelfde dag was bij Coolblue de 34GN850 beschikbaar voor €799 nota bene.
Daar was reserveren geen enkel probleem en de monitor komt als het goed is a.s. maandag aan :).
Het was maar goed dat het mogelijk was, want vandaag is alles weer uitverkocht.
Fijne zaak die Coolblue. Mooi niet dus, hebben ze doodleuk verkocht ondanks dat ik heb benadrukt om er echt een apart te zetten. Schijnbaar heb je niets een webwinkels als het buiten het hokje moet.

@Witte_200
Ik heb over een paar dagen beide schermen in huis en kan dan 1:1 dingen vergelijken.
De diepte van de 35WN75C is 5cm vanaf de voorkant tot de achterkant (van onderen gemeten).
De VESA montagepunten zijn iets in het scherm verzonken, dus reken maar op ca. 4.0 tot 4.5 cm.
Als de Freesync feilloos op dit scherm had gewerkt dan was het een god zegen geweest. Ik ben erg te spreken over de kwaliteit, vormgeving, bediening, kleurweergave (99.x%, Adobe sRGB, 75% Adobe RGB, 80% DCI-P3).
Maar dat wist je al ^^. Dit model is nu wel scherp geprijsd voor €489!
Een groot nadeel heb ik wel ontdekt en het is iets waar ik geen rekening mee had gehouden.
De usb-c aansluiting verzorgt de verbinding voor de 2x usb3.0 hub.
Mijn plan was om de hub te gebruiken voor een webcam en printer vanaf de pc en dan nog de usb-c aansluiting voor een laptop/mobiel. Maar dat gaat dus niet.

Edit:
Coolblue heeft mij een mooi blauwtje bezorgd.

[ Voor 19% gewijzigd door CMT op 23-11-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
CMT schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:57:
...
@Witte_200
Ik heb over een paar dagen beide schermen in huis en kan dan 1:1 dingen vergelijken.
De diepte van de 35WN75C is 5cm vanaf de voorkant tot de achterkant (van onderen gemeten).
De VESA montagepunten zijn iets in het scherm verzonken, dus reken maar op ca. 4.0 tot 4.5 cm.
Als de Freesync feilloos op dit scherm had gewerkt dan was het een god zegen geweest. Ik ben erg te spreken over de kwaliteit, vormgeving, bediening, kleurweergave (75% van Adobe RGB, 80% DCI-P3).
Maar dat wist je al ^^. Dit model is nu wel scherp geprijsd voor €489!
Een groot nadeel heb ik wel ontdekt en het is iets waar ik geen rekening mee had gehouden.
De usb-c aansluiting verzorgt de verbinding voor de 2x usb3.0 hub.
Mijn plan was om de hub te gebruiken voor een webcam en printer vanaf de pc en dan nog de usb-c aansluiting voor een laptop/mobiel. Maar dat gaat dus niet.
Ok. thx man. Ik kijk uit naar jou bevindingen! Ja ik had ook gezien dat ie daar nu €799 staat... Ben benieuwd of ie daar snel weer binnenkomt (aan die prijs). Vind ik nog wel een OK prijs voor deze monitor...

Al vraag mij mij af of de meerprijs wel te rechtvaardigen is over de 35WN75C... Maar dat ga ik over een paar dagen ongetwijfeld van jou te horen krijgen! ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
wackidth schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:51:

[Afbeelding]
Ziet er gaaf uit. Ik heb op AliExpress gezocht, maar daar kom ik niets tegen. Heb je een linkje toevallig?

Edit: nevermind gevonden https://www.aliexpress.com/item/4000398514060.html

[ Voor 5% gewijzigd door miicker op 21-11-2020 15:26 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

@Witte_200
Het is een behoorlijke meerprijs inderdaad, ruim 1.5x zoveel.
Qua bouwkwaliteit & bediening verwacht ik in ieder geval geen verschil.
Het zal er echt op aan komen of Freesync perfect werkt (in mijn geval met WoW) en of de zwartweergave niet al teveel lijdt onder het matige contrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
CMT schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:57:
@Santee
Bedankt voor de tip! Ik heb het geprobeerd, maar helaas.
Aanvankelijk was de 'pre-order' prijs €800 en toen had ik de vraag bij hun gelegd wat de verwachte levertijd zou zijn.
"Houd ruim twee weken aan" was het antwoord daarop.
En dan staat er dus de dag erna doodleuk een exemplaar beschikbaar voor €863 opeens.
Ik had gelijk een nieuwe email verstuurd met het verzoek of deze niet gereserveerd zou kunnen worden voor een paar dagen, totdat ik de betaling zou kunnen doen. Maar dat is niet hun 'beleid' werd mij medegedeeld.
Met andere worden ze geven geen mal om de klant, laat staan klantenbinding.
De dag erna was het alweer weg en de prijs opeens veranderd naar €950.
Ik heb Sicomputers gelijk laten weten wat ik van hun houding vond en het gejojo met de vraagprijs.
Daar ga ik dus echt nooit (meer) bestellen.

Maar ik heb ook goed nieuws, dezelfde dag was bij Coolblue de 34GN850 beschikbaar voor €799 nota bene.
Daar was reserveren geen enkel probleem en de monitor komt als het goed is a.s. maandag aan :).
Het was maar goed dat het mogelijk was, want vandaag is alles weer uitverkocht.
Fijne zaak die Coolblue.
Ik heb echt net de mijne aangesloten! Gewoon binnen 24 uur geleverd, heerlijk! Zit nu te zoeken naar dode pixels, volgens mij heb ik mazzel. Backlight bleed is niet echt om over naar huis te schrijven, zit het nu voorzichtig een beetje te wrijven met een microcloth doekje in de hoop dat het nog iets minder/subtieler wordt :+

Anyways, na 5 maanden terug naar een 27" ben ik back naar ultrawide! Ik heb het gemist :+ :D
wackidth schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:51:

[Afbeelding]
Dit is wel heel toevallig, jij moet die post hebben gemaakt op reddit dat kan niet anders, die interface is 1:1 hetzelfde haha. Gevonden!: https://www.reddit.com/r/...a_baby/gcskzpd/?context=3

Paar vragen, al zijn er al een paar beantwoord in het Reddit topic:Dit is raar, ik doe de dead pixel test hier: http://lcdtech.info/en/tests/dead.pixel.htm

Wanneer de kleur blauw is gaat er iets in mijn 34GN850B scherm/power supply piepen?

[ Voor 27% gewijzigd door Santee op 21-11-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Dit is wel heel toevallig, jij moet die post hebben gemaakt op reddit dat kan niet anders, die interface is 1:1 hetzelfde haha. Gevonden!: https://www.reddit.com/r/...a_baby/gcskzpd/?context=3

Paar vragen, al zijn er al een paar beantwoord in het Reddit topic:?
Haha ja klopt. Maar heb nu alle letters toch maar rood gemaakt.

Ik heb de betaalde versie van Aida64. Maar ik geloof dat het ook lukt met de gratis versie. Kun je zo testen..

Jayztwocents had laatst een video gemaakt. Over hoe en wat.

En het delen van de template is geen probleem.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
miicker schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:22:
[...]

Ziet er gaaf uit. Ik heb op AliExpress gezocht, maar daar kom ik niets tegen. Heb je een linkje toevallig?

Edit: nevermind gevonden https://www.aliexpress.com/item/4000398514060.html
Wel even kijken wat je wil.... Eentje met aluminium behuizing? Of zonder. Diegene die jij hebt gelinkt is zonder.

Deze met.

| 8.8 inch Long Strip Monitor With Aluminum Case HSD088IPW1 1920*480 Second Aida64 Display CPU GPU Information Sub Display Case
https://a.aliexpress.com/_BUyvV5

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
wackidth schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:27:
[...]

Wel even kijken wat je wil.... Eentje met aluminium behuizing? Of zonder. Diegene die jij hebt gelinkt is zonder.

Deze met.

| 8.8 inch Long Strip Monitor With Aluminum Case HSD088IPW1 1920*480 Second Aida64 Display CPU GPU Information Sub Display Case
https://a.aliexpress.com/_BUyvV5
Ik denk wel met een behuizing ja, zonder dan kijk je zo de elektronica in van de zijkant/achterkant en mijn kat loopt hier ook rond :) Tot nu toe alleen op aliexpress gevonden, geen andere plekke waar ze deze verkopen? En bedankt voor de tip, ik ga de video van Jay opzoeken!
Al een plekje gevonden met de 90graden hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Santee schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:40:
[...]

Ik denk wel met een behuizing ja, zonder dan kijk je zo de elektronica in van de zijkant/achterkant en mijn kat loopt hier ook rond :) Tot nu toe alleen op aliexpress gevonden, geen andere plekke waar ze deze verkopen? En bedankt voor de tip, ik ga de video van Jay opzoeken!
Al een plekje gevonden met de 90graden hdmi kabel?
Ja vond ik ook beter.. Was m eerst van plan in de kast te doen. Maar aangezien het een multifunctioneel schermpje is, onder de monitor.

Ik heb m gekocht op Taobao... Aangezien destijds het display niet op AE stond met behuizing 2 weken later dus wel. 😂. Verder ook niet tegen gekomen.

Op AE micro usb en mini HDMI "down" kabels besteld.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
wackidth schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:22:
[...]

Ja vond ik ook beter.. Was m eerst van plan in de kast te doen. Maar aangezien het een multifunctioneel schermpje is, onder de monitor.

Ik heb m gekocht op Taobao... Aangezien destijds het display niet op AE stond met behuizing 2 weken later dus wel. 😂. Verder ook niet tegen gekomen.

Op AE micro usb en mini HDMI "down" kabels besteld.
Ga hem denk ik ook bestellen. Moest je invoerkosten betalen?
Hoe heb je hem bevestigd onder de monitor?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
miicker schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:43:
[...]

Ga hem denk ik ook bestellen. Moest je invoerkosten betalen?
Hoe heb je hem bevestigd onder de monitor?
Nee ik heb geen invoerkosten gekregen. Komt ook maar heel zelden voor.

Had het eerste met klittenband met klevende strip ... Maar uiteindelijk voor dubbelzijdig tape gegaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn2kk6
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-04-2021
Welke beeldschermen raden jullie aan mbt een 32" inch , 143hz, 1440p curves scherm ? Budget rond de 300-400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 22:14
Ik heb misschien een beetje een gekke vraag. Stel ik koop een ultra wide display maar een bepaald spel kan ik met mijn videokaart niet goed genoeg draaien als ik die fullscreen ultrawide ga spelen.
Is het dan mogelijk om zeg maar een deel van het scherm (het midden uiteraard) soort van te kaderen en dat het spel binnen dat kader full screen (maar bijvoorbeeld maar 1920x1440) gespeeld kan worden?
Dus dat je dan aan beide kanten zwarte balken krijgt.

Kan dat wellicht met bepaalde software die bij bepaalde ultra wide monitoren zit?
Of kan het alleen als je het spel windowed speelt en dan in het midden zet en niet groter maakt?

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Kun je gewoon instellen in de drivers, en vaak is het standaard al zo als je 16:9 resoluties kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@PuckStar Ik had laatst een spel (kan het gewoon draaien btw allemaal) welke automatisch kleiner was dan UW. De rest van het scherm bleef gewoon zwart. Dus wat @unfor al aan gaf.

Ander ding is dat er websites zijn om uit te vinden hoe je instellingen in spellen aan kunt passen (config files of launch options) waarmee je wel UW kunt doen. Eigenlijk heb ik dat met het spel hierboven gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 11:52
Ik verwacht mijn MSI Optix MPG341CQR aankomende week thuis te mogen ontvangen. Hij zal naast gaming ( Call of duty etc.) Ook mijn daily driver worden voor werk. (Hallelujah USB-C) echter heb ik de volgende uitdaging.

Ik heb namelijk een race simulator met 3 keer 32inch schermen die alle 3 worden aangestuurd met displayport. Hier zit tevens een dashboard scherm op die met HDMI is verbonden.
De MSI zal op mijn bureau komen te staan. Dit hier heb ik grofweg 7 meter aan kabel voor nodig om dit netjes weg te werken.

Ik zoek dus een manier om mijn RTX3080 te kunnen verbinden met mijn nieuwe MSI. Waar ik zelf aan dacht is een HDMI 2.1 naar displayport port 1.4 kabel. Dit aangezien displayport 1.4 tot 5 meter gaat en mijn monitor geen HDMI 2.1 heeft.

Iemand dezelfde uitdaging of een mogelijke oplossing voor mijn (luxe) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-04 14:34
mr.DJ95 schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:48:
Ik verwacht mijn MSI Optix MPG341CQR aankomende week thuis te mogen ontvangen. Hij zal naast gaming ( Call of duty etc.) Ook mijn daily driver worden voor werk. (Hallelujah USB-C) echter heb ik de volgende uitdaging.

Ik heb namelijk een race simulator met 3 keer 32inch schermen die alle 3 worden aangestuurd met displayport. Hier zit tevens een dashboard scherm op die met HDMI is verbonden.
De MSI zal op mijn bureau komen te staan. Dit hier heb ik grofweg 7 meter aan kabel voor nodig om dit netjes weg te werken.

Ik zoek dus een manier om mijn RTX3080 te kunnen verbinden met mijn nieuwe MSI. Waar ik zelf aan dacht is een HDMI 2.1 naar displayport port 1.4 kabel. Dit aangezien displayport 1.4 tot 5 meter gaat en mijn monitor geen HDMI 2.1 heeft.

Iemand dezelfde uitdaging of een mogelijke oplossing voor mijn (luxe) probleem.
Ik ben ook in de markt voor een nieuw scherm. Twijfel tussen 2x 27 inch of een ultrawide 34 inch..

De ultrawide 34 inch heb ik nu drie in t zicht, de 34gn850, de msi die jij noemt op de ook vaker genoemde illyama waarbij de laatste echt beduidend goekoper is en de lg en msi gelijk geprijst zijn. Wat heeft jou bewogen naar dit scherm als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 25-06 11:52
StefanKelevra schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:38:
[...]

Ik ben ook in de markt voor een nieuw scherm. Twijfel tussen 2x 27 inch of een ultrawide 34 inch..

De ultrawide 34 inch heb ik nu drie in t zicht, de 34gn850, de msi die jij noemt op de ook vaker genoemde illyama waarbij de laatste echt beduidend goekoper is en de lg en msi gelijk geprijst zijn. Wat heeft jou bewogen naar dit scherm als ik vragen mag?
Voor mij was USB c wel een harde wens, verder vind ik die gaming wel grappig zoals die muis bungie en mogelijkheid voor een webcam/camera mount. Verder zijn alle reviews mega lovend over dit scherm. Vond hem eigenlijk te duur maar ligt nu zeker in lijn met de andere high end 34'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Vrijdag de 34GN850-B telefonisch gereserveerd, zaterdag betaald.
Krijg ik zondag te horden dat het niet leverbaar is, terwijl ik nota bene benadrukt had dat ze er echt zeker van moeten zijn dat er één opzij gezet zou worden.

De hele weekend dus naar uitgekeken..om vandaag van een koude kermis thuis te komen.
Ik heb na overleg eindelijk besloten om het B-stock model te bestellen, maar die gaat hoe dan ook retour.
Ik vind het behoorlijk irritant dat je schijnbaar tegenwoordig nergens van op aan kunt met die webwinkels.
Ondertussen ben ik wel mooi 2 uur kwijt geweest aan het telefoneren (3x 30min in de wacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
CMT schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:28:
Vrijdag de 34GN850-B telefonisch gereserveerd, zaterdag betaald.
Krijg ik zondag te horden dat het niet leverbaar is, terwijl ik nota bene benadrukt had dat ze er echt zeker van moeten zijn dat er één opzij gezet zou worden.

De hele weekend dus naar uitgekeken..om vandaag van een koude kermis thuis te komen.
Ik heb na overleg eindelijk besloten om het B-stock model te bestellen, maar die gaat hoe dan ook retour.
Ik vind het behoorlijk irritant dat je schijnbaar tegenwoordig nergens van op aan kunt met die webwinkels.
Ondertussen ben ik wel mooi 2 uur kwijt geweest aan het telefoneren (2x 30min in de wacht).
What?! :( Dat is ook geen service, ben ik niet gewoon van CoolBlue...

Damn, das zuur... Hopelijk kan het B-Model wel wat helpen om een mening te vormen voor jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Voor hetzelfde geld had ik een monitor met dode pixels, maar zo'n streek blijft knagen.
De hele dag ik ben al chagrijnig daardoor, temeer omdat ik al een voorgevoel had dat dit zou gebeuren.
Maar inderdaad het belangrijkste is om te kunnen vergelijken.
Ik las bijv. dat de adapter/monitor piept bij het tonen van een blauw scherm.
Dat zijn een van de dingen die ik wil checken. Een adapter is makkelijk te vervangen, maar als het van de monitor komt dan is het een dealbreaker.

[ Voor 6% gewijzigd door CMT op 23-11-2020 16:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koentj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik kan heel veel informatie vinden over goede ultrawides voor gaming. Wat is een aanrader als ik er één wil gebruiken voor productiviteit? Ik zoek namelijk een nieuwe monitor voor mijn muziekproductie workstation, en verwacht goed gebruik te kunnen maken van een ultrawide vs twee 1080p monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
CMT schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:50:
Voor hetzelfde geld had ik een monitor met dode pixels, maar zo'n streek blijft knagen.
De hele dag ik ben al chagrijnig daardoor, temeer omdat ik al een voorgevoel had dat dit zou gebeuren.
Maar inderdaad het belangrijkste is om te kunnen vergelijken.
Ik las bijv. dat de adapter/monitor piept bij het tonen van een blauw scherm.
Dat zijn een van de dingen die ik wil checken. Een adapter is makkelijk te vervangen, maar als het van de monitor komt dan is het een dealbreaker.
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar gisteren avond een LG 34GN850 kunnen bestellen bij Coolblue voor €799.

Deze is net geleverd. Dus zal proberen om later vandaag deze issues te checken. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? (Ben geen monitor specialist, maar als ik over iets info kan geven, laat maar weten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 21:10
Toevallig ook de LG 34GN850 kunnen bemachtigen voor 799! Ga hem hopelijk vandaag als de 6800XT binnen is unboxen. We moeten zo te zien letten op de voeding die herrie kan maken lees ik verder terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte_200
ShininNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:17:
Toevallig ook de LG 34GN850 kunnen bemachtigen voor 799! Ga hem hopelijk vandaag als de 6800XT binnen is unboxen. We moeten zo te zien letten op de voeding die herrie kan maken lees ik verder terug.
Damn, De 6800XT heb ik nog geen kans voor gekregen om deze te bemachtigen, maar daar zit ik hier ook haastig op te wachten!

Veel plezier man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Ik twijfel aan enige tijd tussen de LG 35WN75C en de Philips 346B1. Die van Philips is duurder en lastig verkrijgbaar, met deze heeft een KVM switch. Nu heb ik met één pc, maar lijkt me wel fijn om met één kabel mn laptop aan te kunnen sluiten. Toepassing is vooral kantoorwerk, af en toe foto's bewerken.

Wie helpt mij de knoop doorhakken?

[ Voor 5% gewijzigd door manusjevanalles op 25-11-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
manusjevanalles schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:59:
Ik twijfel aan enige tijd tussen de LG 35WN75C en de Philips 346B1. Die van Philips is duurder en lastig verkrijgbaar, met deze heeft een KVM switch. Nu heb ik met één pc, maar lijkt me wel fijn om met één kabel mn laptop aan te kunnen sluiten. Toepassing is vooral kantoorwerk, af en toe foto's bewerken.

Wie helpt mij de knoop doorhakken?
Waarom heb je een KVM nodig als je maar 1 pc hebt? Of bedoel je dat je PC & laptop hebt? Want dan heb je idd KVM nodig.

Met de LG (en alle andere monitoren met ingebouwde usb hub) kan je gewoon je laptop verbinden met het scherm, en je toetsenbord & muis (er van uit gaande dat deze op usb werken) verbinden met de monitor.

Bij sommige monitoren heb je zelfs ingebouwde speakers (zoals bij de LG, Philips weet ik niet) dus hoef je daar ook geen extra kabels voor aan te sluiten.

Power naar de laptop zal wel nog nodig zijn. Tenzij je laptop via USB-C kan laden. Dan kan de LG je laptop via die ene usb kabel laden.

PS: ik heb geen van beide, dus antwoord enkel maar vanuit algmene kennis.

[ Voor 3% gewijzigd door Witte_200 op 25-11-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Goed punt, op dit moment heb ik maar 1 laptop. Ik bedoelde met KVM op dit moment vooral de ethernetaansluiting. Dat lijkt mij erg handig, daardoor met één usb-c direct verbinding met de ethernetkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvandenHoogen
manusjevanalles schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:39:
Goed punt, op dit moment heb ik maar 1 laptop. Ik bedoelde met KVM op dit moment vooral de ethernetaansluiting. Dat lijkt mij erg handig, daardoor met één usb-c direct verbinding met de ethernetkabel.
Ik heb de Philips 346P (die met webcam) en dus ook met een KVM switch. Ik vind het wel prettig, maar ik heb laptop van mijn werk, maar losse laptop van de klant. Dus kan makkelijk switchen. Hierbij gebruik ik voornamelijk maar 1 laptop en toch vind ik het fijn dat ik alleen usb-c hoef in te pluggen in de laptop en dat deze internet heeft, wordt opgeladen en toetsenbord etc. allemaal werkt. Het maakt het iets gemakkelijker. Al als je 1 laptop hebt en prima wifi kom je bijna even ver met ander scherm lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvandenHoogen
Zojuist deze monitorarm besteld.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik ben benieuwd. Waar veel dubbele scharnierarmen zo bewegen dat je je bureau van de muur moet zetten, lijkt het er bij deze op dat dit niet hoeft. Op het eerste punt kan de arm slechts 180 graden draaien.

Hopelijk is het wat voor die prijs
Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste