This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vooral als je weet dat er een groot deel G-sync licentiekosten gaat naar Nvidia. Dus als AMD gebruiker voel ik me sowieso genaait.Señor Sjon schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:56:
De kogel is door de kerk. Het is bij mij de Iiyama geworden. Met 479 is het mij duur zat. Ik zag nou niet de meerwaarde van de 2 jaar oude AOC of het IPS scherm van de LG die bijna het dubbele kost.
.
En geen flikkering meer bij de Iiyama GB3466WQSU? Zoals @wackidth en @Jackson6 omschreven.Señor Sjon schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:56:
De kogel is door de kerk. Het is bij mij de Iiyama geworden. Met 479 is het mij duur zat. Ik zag nou niet de meerwaarde van de 2 jaar oude AOC of het IPS scherm van de LG die bijna het dubbele kost.
Al game ik toch niet, dus van die flikkering zou ik toch geen last van hebben verwacht ik.
Ik twijfel namelijk tussen de MSI Optix MAG341CQ die bij Amazon nu met cashback uitkomt op 349 euro.
[ Voor 19% gewijzigd door Morpheusk op 07-09-2020 18:04 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Alleen een displayport kabel wordt bij de monitor geleverd. Houd er ook rekening mee dat er geen EU-stroomkabel bij zit.dotcom87 schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:04:
Net de Xiaomi Curved 34" monitor gekocht. Iemand hier ervaring mee? Ik wil deze koppelen aan een MacBook Pro 2018 (met usb-c dus), maar heb ik daar nog een extra kabel voor nodig? Alvast bedankt!
Die flikkering zat in 144 Hz bij actieve Freesync, maar dus ook bij het bureaublad. Na de firmware update is dat helemaal weg. Ben er heel blij mee.Morpheusk schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:49:
[...]
En geen flikkering meer bij de Iiyama GB3466WQSU? Zoals @wackidth en @Jackson6 omschreven.
Al game ik toch niet, dus van die flikkering zou ik toch geen last van hebben verwacht ik.
Ik twijfel namelijk tussen de MSI Optix MAG341CQ die bij Amazon nu met cashback uitkomt op 349 euro.
- Beeld kwaliteit is niet zo goed als mijn andere scherm (Dell U2715H), maar zal wel het verschil zijn tussen VA vs IPS.
- USB-C werkt perfect mijn 15" macbook pro blijft vol (hoewel hij altijd in clamshell mode staat, heb het nog niet geprobeerd met het scherm open).
- Kijkhoek is niet zo goed, je moet echt wel in het midden zitten, maar zelfs dan heb ik het gevoel dat de hoeken donkerder zijn
- Speakers zijn waardeloos, ik las dat voor het andere model 34UC99 de ingebouwde speakers best aardig waren. Maar het verschil tussen de speakers van het scherm en mijn goedkope logitech z200 is echt dag en nacht. Je kunt ook het volume van de speakers niet aanpassen vanuit je OS.
Mocht iemand nog specifieke vragen hebben stel ze dan gerust. Voor omgerekend €550 ben ik er wel blij mee.
[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 08-09-2020 07:38 ]
Ben op dit moment aan het kijken of er een goede tegenhanger is voor de LG 38GN950. Amazon heeft nog niet verzonden.
Wel in de chat gehangen eind vorige week, maar toen was er ook nog geen magazijn aan gekoppeld.
Aan de andere kant is hij sowieso nergens beschikbaar en andere tegenhangers zijn duurder.
Heb aangegeven nog wel even te wachten tot de leverdatum en dan weer contact op te nemen wanneer niet verzonden.
Als ik zo de reviews lees gaat hij nooit komen ben ik bang voor. Nahja, heb me bij Coolblue ook al ingeschreven toen, dus als die komt en deze niet verzonden is, dan bestel ik hem daar wel.
Ondertussen al wel aan het bekijken hoe en wat qua ultrawide met betrekking tot de spellen die ik speel. Denk dat een groot deel wel standaard mee zal werken. De rest zijn waarschijnlijk ook wel opties voor.
Jedi Fallen Order, Overwatch, Mad Max zo nu en dan. En soms een wat meer niche spelletje omdat het me wel grappig leek. En anders denk ik dat voor echt de spellen die ik graag nog wil spelen en het niet ondersteunen op wat voor manier dan ook, dat de zwarte balken ook wel overkomelijk zijn.
Op dit moment werk ik ook eigenlijk nooit met full screen vensters in Windows voor Word, Edge enzovoorts, dat zal ik straks ook niet gaan doen.
Ben ook wel blij met de PiP en de mogelijkheid om in de software de instellingen aan te passen van het scherm ipv de OSD. Enige wat ik nog niet heb gevonden is of ik ook van aansluiting kan wisselen middels de software. Dat zou wel echt fijn zijn. Kan ik iig mijn pc via Displayport aansluiten en de server en Pi via HDMI.
[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 08-09-2020 09:20 ]
@Arunia Ja ik denk dat als je foto's/video's bewerkt en kleurechtheid belangrijk is dat dit niet het juiste scherm voor je is.
Voor mij is het voornamelijk voor het bekijken van data (spreadsheets) dus dan maakt het een stuk minder uit. Ik heb er niet op gegamed, maar ik kan mij voorstellen dat dat heel goed werkt icm het VA scherm, HDR support, 5ms. Er zitten ook een paar game opties in die ik niet getest heb.
Volgensmij kan dat. Ik zal het eens checken later vandaag.Arunia schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:11:
Enige wat ik nog niet heb gevonden is of ik ook van aansluiting kan wisselen middels de software. Dat zou wel echt fijn zijn. Kan ik iig mijn pc via Displayport aansluiten en de server en Pi via HDMI.
Ik heb drie van deze schermen gehad en ze hadden allemaal last van vignetting aan de randen. Misschien is dat niet ideaal voor fotobewerking. Aan de andere kant, het is alleen tot max 1 cm vd rand. Verder zijn de kleuren e.d. imho vrij goed. Voor hobbybewerking lijkt het me prima, een professional koopt denk ik sowieso iets anders.
Bij Amazon gaat er volgensmij echt iets niet goed bij jou. Ze lijken me daar gewoon op voorraad. Mijn huidige monitor is afgelopen donderdag nog geleverd door hen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het is ook meer hobbymatig bewerken van onze eigen foto's. Dus echt boeiend is het niet. En heb altijd de originelen nog staan. Had mijn huidige scherm wel gekalibreerd, maar ook dat is al lang geleden ondertussen. Dus veel verschil zal dat niet echt maken dan. Als het maar geen TN is denk ik zo. Vignetting zal uiteindelijk ook wel meevallen met wat je aan geeft en daarnaast zal de foto niet tot aan de randen lopen.
Prio is op dit moment toch gamen en foto's bewerken staat vrij laag op het pitje. Geen puf, geen tijd, dat soort dingen.
Hij was ook nog niet gekoppeld aan een magazijn volgens de chat. Denk dat dat überhaupt ook nog niet zo is.
Hij staat al die tijd ook gewoon inderdaad beschikbaar. en wat ik al in de reviews voorbij zag komen is wat ik zelf ondertussen wel ervaar: Vlak voor verzending blijven staan al die tijd en ook gewoon beschikbaar op de site en dat de creditcard afgeschreven is. Heb aangegeven nog even te wachten tot de einddatum of hun uiterlijke verzenddatum (15 september). Punt blijft dat hij ergens anders ook niet beschikbaar is, of veel te duur. Wat mij betreft is wachten dan ook niet zo'n probleem omdat je er anders toch ook niet aan komt.
Maar mocht Coolblue een melding geven dat hij daar staat, dan betaal ik dat bedrag wel bij.
Misschien moet je hem gewoon cancellen en opnieuw bestellen ? Om nou bij te betalen lijkt me echt zonde, hij is duur genoeg.Arunia schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:30:
@Help!!!! Dat zou echt super zijn. Dank je wel.
Het is ook meer hobbymatig bewerken van onze eigen foto's. Dus echt boeiend is het niet. En heb altijd de originelen nog staan. Had mijn huidige scherm wel gekalibreerd, maar ook dat is al lang geleden ondertussen. Dus veel verschil zal dat niet echt maken dan. Als het maar geen TN is denk ik zo. Vignetting zal uiteindelijk ook wel meevallen met wat je aan geeft en daarnaast zal de foto niet tot aan de randen lopen.
Prio is op dit moment toch gamen en foto's bewerken staat vrij laag op het pitje. Geen puf, geen tijd, dat soort dingen.
Hij was ook nog niet gekoppeld aan een magazijn volgens de chat. Denk dat dat überhaupt ook nog niet zo is.
Hij staat al die tijd ook gewoon inderdaad beschikbaar. en wat ik al in de reviews voorbij zag komen is wat ik zelf ondertussen wel ervaar: Vlak voor verzending blijven staan al die tijd en ook gewoon beschikbaar op de site en dat de creditcard afgeschreven is. Heb aangegeven nog even te wachten tot de einddatum of hun uiterlijke verzenddatum (15 september). Punt blijft dat hij ergens anders ook niet beschikbaar is, of veel te duur. Wat mij betreft is wachten dan ook niet zo'n probleem omdat je er anders toch ook niet aan komt.
Maar mocht Coolblue een melding geven dat hij daar staat, dan betaal ik dat bedrag wel bij.
Overigens, voor de geinteresseerden heb ik een minireviewtje geplaatst vd LG 38GN950-B. Niks spectaculairs maar wat persoonlijke ervaringen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heb er 1278 voor betaald en staat nu op 1360. Dat is een aardig verschil.
Zal binnenkort de chat wel weer instappen om te kijken wat een optie gaat zijn om hem een schopje te geven in hun systeem. Voorlopig ben ik blij dat ik niet hals over kop een nieuwe nodig heb.
Je review ga ik eens lezen, ben altijd benieuwd.
Ik zag je mededeling over 1:1 pixelmapping. Is dat voor een pc, e.d. nog boeiend? Ik weet uiteraard wat het is, maar kan me voor een pc e.d. geen functie bedenken.
Is die Sphere light te syncen met Asus Aura oid? Of is het echt van hen zelf. Heb nu een Hue lightstrip boven mijn scherm hangen welke met mijn scherm mee kan syncen bijvoorbeeld. Beetje Ambilight.
[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 08-09-2020 09:57 ]
Bij amazon heb ik de prijs eerder omhoog zien gaan en paar dagen later stond ie weer op 1288 oid. Maar cancellen als hij op 1360 staat schiet idd niet op.
1:1 pixelmapping kan bijv. handig zijn bij oudere games of bij aangesloten laptops die een lagere resolutie uitsturen en die je in "Duplicate this display" wilt draaien ipv Extend this display. Bij duplicate gaat hij anders dusdanig het beeld uitrekken dat het beeld blurry wordt. Maar goed het zal wellicht voor een kleine groep maar belangrijk zijn.
Ondanks de minpuntjes ben ik er overigens na een aantal dagen wennen erg blij mee. Nu nog een 3080 of een Big navi erbij en ik ben weer even klaar voor de komende tijd.
[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 08-09-2020 10:04 ]
PC Specs
Ga het zeker in de gaten houden.
Ah ja, dat is inderdaad wel een functie. Heb er wel over zitten denken om mijn mini consoles aan te sluiten of wat dan ook, maar dan zou een ingebouwde speaker weer handig zijn. Dat vind ik dan weer een beetje zonde. Wellicht dat ik het ooit nog nuttig ga vinden.
Ok, goed om te horen. Wordt altijd zo angstig van die uitspraken met dode pixels en vignetting en glow etc. Maar wellicht dat ik het niet echt ga zien. Anders kan ik hem altijd terug sturen, maar denk dat het met nagenoeg elk scherm wel iets is.
Heb zelf een 5700XT. Dus verwacht dat het met die iets grotere resolutie wel goed zal gaan voorlopig (mede ook met de rest van mijn pc). Overwatch draait volgens mij richting de 160Hz oid. Kan ook 140 of 120 zijn, maar mijn huidige scherm geeft dat toch niet weer.
Anders upgraden we later de GPU wel.
Defecte pixels vind ik een no-go, zeker voor dit geld. Obv van mijn ervaringen lijkt me de kans hierop helaas redelijk aanwezig maar dan kun je retourneren onder koop op afstand.
Het gekke is, defecte pixels is meestal minder merkbaar dan bijvoorbeeld vignetting. En toch kan ik de vignetting wel accepteren en de dode pixels niet.
Die vignetting lijkt gewoon iets wat deze panelen allemaal in zekere mate last van hebben. Als ik er op let zie ik het maar omdat ik het 'geestelijk' geaccepteerd heb, stoort het me niet (meer).
Ik heb een 1080Ti wat grosso modo vergelijkbaar is met een 5700XT en dat gaat bij BF V bijvoorbeeld nog goed genoeg. Ligt er een beetje aan wat voor games je speelt en hoe belangrijk je het vindt. Het is niet zo dat het met een dergelijke videokaart niet te doen is.
Voor mij is het na 3.5jr 1080Ti een mooi moment om te upgraden.
PC Specs
Defecte pixels/stuk pixels (die laatste wil ik wel zo'n pixelunstucker overheen mikken om te kijken of het weg gaat proberen) zijn inderdaad een no go.
Pixels zijn vaak duidelijker. Vignetting zit in de hoeken en valt veelal wel weg omdat je ogen naar de randen toe ook onscherper worden. Denk dat dat wel het verschil is.
Dat is zeker een nette kaart. Ook duurder geweest dan ik voor mijn 5700XT heb betaald. Mijn vorige R9 290X heb ik ook vrij lang gehad. Bepaalde bedragen vind ik gewoon teveel van het goede (zegt hij terwijl hij een pc van 1800 euro gebouwd heeft en een scherm a 1300 euro in hetzelfde jaar).
Upgraden doe ik wanneer hij stuk is of wanneer het echt te traag is geworden.
Voorzover ik heb kunnen vinden zit wisselen tussen inputs helaas niet in de software.
Het gaat wel redelijk eenvoudig via het joystickje onderop de monitor.
PC Specs
Mee eens wat dode pixels betreft. Maar dat vignetting wordt best opgeblazen hier, maar is zeker iets om rekening mee te houden. Lijkt erop dat alle huidige lg ultrawides dit hebben. Het is alleen merkbaar als je hele scherm wit of een andere heldere kleur is. In dr praktijk gebeurt dit bij mij nooit. Het zit aan de bovenkant ~1cm en bij normaal gebruik zit de menubalk daar dus dan zie je het simpelweg niet.Arunia schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:56:
Defecte pixels/stuk pixels (die laatste wil ik wel zo'n pixelunstucker overheen mikken om te kijken of het weg gaat proberen) zijn inderdaad een no go.
Pixels zijn vaak duidelijker. Vignetting zit in de hoeken en valt veelal wel weg omdat je ogen naar de randen toe ook onscherper worden. Denk dat dat wel het verschil is.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Het zit niet alleen aan de bovenkant. Het zit langs alle randen en vooral boven en onder. Je ziet ook duidelijk dat je menu balk daar grijzig is ipv wit. Ik vind dat het een relevant minpunt van deze schermen is dat je maar beter van te voren kunt weten. Ik kan ermee leven ook omdat alle schermen wel iets hebben. Hoe erg iemand zoiets vindt lijkt me persoonlijk.tarlitz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:41:
[...]
Mee eens wat dode pixels betreft. Maar dat vignetting wordt best opgeblazen hier, maar is zeker iets om rekening mee te houden. Lijkt erop dat alle huidige lg ultrawides dit hebben. Het is alleen merkbaar als je hele scherm wit of een andere heldere kleur is. In dr praktijk gebeurt dit bij mij nooit. Het zit aan de bovenkant ~1cm en bij normaal gebruik zit de menubalk daar dus dan zie je het simpelweg niet.
Ik ben op een ander forum ook defecte pixelervaringen tegengekomen. Mijn monitoren kwamen van verschillende grote winkels. Mijn huidige monitor (zonder pixeldefecten) is geproduceerd in juli 2020.EfBe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:15:
@Help!!!! Ik heb aardig wat reviews van die monitor gelezen aangezien ik eraan zit te denken er ook een aan te schaffen, maar heb nergens gelezen dat mensen last hadden van dode pixels, wellicht zijn de jouwe van een slechte batch, dus mijn vraag is: welke winkel heb jij hem aangeschaft?
De andere twee waren respectievelijk juni 2020 en mei 2020. Die van juli en mei komen vandezelfde winkel.
Echter mijn huidige heeft weer iets sterkere vignetting dan de vorige twee.
Wellicht heb je de meeste kans op een recente versie bij een winkel die ze nog niet op voorraad heeft.
PC Specs
Mijn conclusie van veel ervaringen lezen over de LGs was dat het toch alleen aan de bovenkant voorkwam. Jouw reactie is de eerste die ik tegenkom dat het aan alle kanten kan zitten. Op mijn model (LG 34GN850) heb ik dan ook alleen een klein randje aan de bovenkant. Het is dat ik weet dat het er zit, maar zelfs als ik heel goed kijk valt het me niet op bij normaal gebruik. Ik kan me goed voorstellen dat het aan de zijkanten meer stoort.Help!!!! schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:30:
[...]
Het zit niet alleen aan de bovenkant. Het zit langs alle randen en vooral boven en onder. Je ziet ook duidelijk dat je menu balk daar grijzig is ipv wit. Ik vind dat het een relevant minpunt van deze schermen is dat je maar beter van te voren kunt weten. Ik kan ermee leven ook omdat alle schermen wel iets hebben. Hoe erg iemand zoiets vindt lijkt me persoonlijk.
IPS glow ben ik dus ook geen onbekende mee, ik ben benieuwd hoe (erg) het op de Alienware zichtbaar is. Verder mis ik alleen USB-C support, maar dat was voor mij meer een nice to have - en de modellen die dit wel hebben hadden weer andere nadelen (of waren simpelweg nog een stuk duurder).
Zal vanavond nog wat ervaringen delen.
Ben dan toch wel heel erg nieuwsgierig waarom je voor deze gekozen hebt??kellhus schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:22:
Krijg straks de AW3420D binnen, mijn eerste kennismaking met 21:9. Ik kom van een Asus MG279Q, dus qua aantal hz is het een kleine stap terug (144 -> 120hz), maar ik was vooral op zoek naar een wat hogere resolutie en een groter scherm.
IPS glow ben ik dus ook geen onbekende mee, ik ben benieuwd hoe (erg) het op de Alienware zichtbaar is. Verder mis ik alleen USB-C support, maar dat was voor mij meer een nice to have - en de modellen die dit wel hebben hadden weer andere nadelen (of waren simpelweg nog een stuk duurder).
Zal vanavond nog wat ervaringen delen.
Als ik de juiste prijs voor ogen heb dan had je daar voor bijna een LG38GN950 van kunnen kopen?
.
Zijkanten heel klein beetje, minimaal. Het is vooral aan boven en onderkant in min of meer gelijke mate tot ongeveer 1 cm het meest zichtbaar. Misschien komt het door de edge-lit local dimmingtarlitz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:19:
[...]
Mijn conclusie van veel ervaringen lezen over de LGs was dat het toch alleen aan de bovenkant voorkwam. Jouw reactie is de eerste die ik tegenkom dat het aan alle kanten kan zitten. Op mijn model (LG 34GN850) heb ik dan ook alleen een klein randje aan de bovenkant. Het is dat ik weet dat het er zit, maar zelfs als ik heel goed kijk valt het me niet op bij normaal gebruik. Ik kan me goed voorstellen dat het aan de zijkanten meer stoort.
Mijn MS office en browser hebben een witte bovenkant en daar zie je duidelijk dat het grijziger is. In deze apps zit ik de hele dag te werken. Sleep je het scherm langzaam naar beneden dan zie je het wit worden.
Onderin heb ik er minder last van omdat de taakbalk bij mij zwart/donkerder is. Anyway, zodra je wit of andere lichte kleuren gebruikt in deze gebieden kun je het simpelweg eenvoudig zien. Je hoeft er geen moeite voor te doen ofzo. In tegenstelling tot een defecte pixel die je vaak niet ziet zonder de nodige moeite te doen.
Het gaat mij er verder niet om mensen angst aan te jagen of dingen op te blazen maar aan te geven wat je kunt verwachten. En zoals ik al schreef ik kan er mee leven maar op andere fora heb ik diverse mensen gezien die hem terug hebben gestuurd vanwege dit issue.
Ik vind het overigens, ondanks dat er altijd zaken beter kunnen, grosso modo een hele fijne (maar wel erg prijzige) monitor voor mijn doeleinden. Daarom heb ik hem ook gehouden.
[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 09-09-2020 12:42 ]
PC Specs
Maar waar zit nu de wijsheid? Ik vermoed dat na de 30xx serie release er wel nieuwe schermen gaan uitkomen, maar tot nu toe nog niet echt aankondigen gezien.
De Samsung G9 ziet er leuk uit, maar niet super veel ervaring met VA paneel vs IPS paneel. de LG 850 of 950 zien er leuk uit, maar de issues dat ik lees met dode pixels etc is niet echt motiverend...
Mijn concrete vraag is, als er niet brand, is het dan nog logisch om even te wachten tot november tot de 30xx serie concreet leverbaar is en zien of LG een nieuw scherm aankondigd of is de 38GN950 gewoon een goede keuze en kan ik er beter voor gaan als ze beschikbaar zijn ergens..
[ Voor 4% gewijzigd door Icekiller2k6 op 09-09-2020 11:57 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Als je niet teveel kwijt wilt en een VA paneel (welke wel een hoog contrast heeft) dan moet je eens kijken naar de Iiyama GB3466WQSU.Icekiller2k6 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:57:
Ik heb momenteel 2x 29" LG 75hz, ik zou graag willen gaan naar 1x 34" of 38".
Maar waar zit nu de wijsheid? Ik vermoed dat na de 30xx serie release er wel nieuwe schermen gaan uitkomen, maar tot nu toe nog niet echt aankondigen gezien.
De Samsung G9 ziet er leuk uit, maar niet super veel ervaring met VA paneel vs IPS paneel. de LG 850 of 950 zien er leuk uit, maar de issues dat ik lees met dode pixels etc is niet echt motiverend...
Mijn concrete vraag is, als er niet brand, is het dan nog logisch om even te wachten tot november tot de 30xx serie concreet leverbaar is en zien of LG een nieuw scherm aankondigd of is de 38GN950 gewoon een goede keuze en kan ik er beter voor gaan als ze beschikbaar zijn ergens..
Had in het begin wat problemen met onjuiste firmware maar dat is nu helemaal opgelost.
YouTube: iiyama G-Master GB3466WQSU Review - Ultrawide Value Champ!
.
Bij een goede winkel kun je natuurlijk altijd retourneren als de monitor toch niet bevalt of dode pixels heeft.Icekiller2k6 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:57:
Ik heb momenteel 2x 29" LG 75hz, ik zou graag willen gaan naar 1x 34" of 38".
Het is alleen gedoe waar je niet op zit te wachten.
De G9 heeft een enorme curvature. Niet onlogisch gezien de forse breedte maar dat lijkt mij desalniettemin niet erg fijn.
PC Specs
In principe heb je gewoon bij elke webwinkel waar je koopt recht om binnen 14 dagen de monitor (zonder opgave van redenen) te retourneren. Dit alles uiteraard onder de wet koop op afstand. Bol.com/Amazon/Coolblue (en vast nog een aantal) zijn de positieve uitzonderingen hierop. Daar kun je het product binnen 30 dagen aanmelden en heb je vervolgens nog eens 14 dagen om het op te sturen. Daarmee heb je dus feitelijk een maand de tijd om het product te testen. Voor een monitor meer dan voldoende om een goed oordeel te vellen of het goed is en:Help!!!! schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:13:
[...]
Bij een goede winkel kun je natuurlijk altijd retourneren als de monitor toch niet bevalt of dode pixels heeft.
Het is alleen gedoe waar je niet op zit te wachten.
De G9 heeft een enorme curvature. Niet onlogisch gezien de forse breedte maar dat lijkt mij desalniettemin niet erg fijn.
- geen dode pixels heeft
- geen flickeringen met gsync/freesync
- hoe de monitor verder bevalt
Uiteraard is het niet de bedoeling dat je in de maand honderden uren de monitor gebruikt, maar een x-aantal uren is echt geen enkel probleem.
Een dead-pixel policy is echt de grootste onzin die er bestaat. In 99,99% van de gevallen heb je dode (of stuck) pixels vanaf dag 1 en verschijnen die niet opeens "spontaan" dagen/weken/maanden later. Daarnaast zijn de voorwaarden zo idioot (dat zelfs een dode pixel in het midden van het midden niet eens voldoende is) dat je beter je monitor van je tafel kan gooien en je inboedelverzekering kan gaan bellen...
Dus gewoon bestellen bij een winkel met een goed retourbeleid die niet moeilijk gaan doen en netjes met de verpakking omgaan zodat je alles gewoon weer in originele staat terug kan inpakken en je hebt eigenlijk nergens last van. Als je dan ook nog eens betaald met creditcard dan heb je met een beetje geluk je geld alweer terug voordat de creditcard afgeschreven wordt (bij de Rabobank worden volgens mij alle transacties tot de 20e van de maand meegenomen die, die vervolgens rond de 27e worden afgeschreven).
In mijn optiek is het stomste wat je kan doen een monitor in een fysieke winkel gaan kopen.... Sowieso koop ik zelden meer echt iets in een fysieke winkel, mede vanwege de absurd goede voorwaarden rondom de wet koop op afstand

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Probeer een beetje te begrijpen waar die slechte voorraad van dit scherm vandaan komt. Corona, ok. Maar hij is uberhaupt niet zo lang uit en volgens mij al 1,5 maand niet beschikbaar geweest?
Ik denk dat ze voor Europa gewoon 1 magazijn hanteren en daar voorraad was. Toen ik voor de 34" keek was hij op voorraad bij de Spaanse, Franse, Duitse, Engelse, Italiaanse en Nederlandse Amazon (overige landen heb ik niet gekeken)
Op mijn exemplaar stond een gigantische sticker van Amazon Italy waardoor ik vermoed dat de monitor (in ieder geval mijn exemplaar) daar op voorraad was. Vanwege Corona duurt het denk ik wat langer om 'm internationaal te transporteren.
Ik denk dat er nu simpelweg geen voorraad meer is bij heel Amazon Europa en ze moeten wachten op nieuwe levering(en) van LG. Die komen uiteraard buiten Europa dus dat zal vanwege Corona ook nog eens langer duren.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wat ik wel vaag vind is dat hij al die tijd op voorraad is geweest (ook gecheckt op al die varianten), maar nooit uitgeleverd. Dat laatste snap ik dan weer niet.
Ga zo nog wel even de chat in duiken om te kijken hoe en wat, maar daar zullen ze ook wel niets kunnen zien.
En anders hopen op 19 september. Dat is wat ik op meer sites voorbij zie komen. Gelukkig gooit Amazon de prijzen wel omlaag en niet omhoog als je al besteld hebt.
Uiteindelijk kreeg ik dus na 8 dagen (19 augustus) het bericht dat ie 21 augustus geleverd zou worden.
Ik denk dat er dus weinig anders op zit dan gewoon te wachten...
Inderdaad, zo doe ik het ook. Netjes met het product omgaan, weer goed inpakken en alleen kort gebruiken om te bepalen of de monitor ok is en bij voorkeur met creditcard betalen.MazeWing schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:21:
[...]
In principe heb je gewoon bij elke webwinkel waar je koopt recht om binnen 14 dagen de monitor (zonder opgave van redenen) te retourneren. Dit alles uiteraard onder de wet koop op afstand. Bol.com/Amazon/Coolblue (en vast nog een aantal) zijn de positieve uitzonderingen hierop. Daar kun je het product binnen 30 dagen aanmelden en heb je vervolgens nog eens 14 dagen om het op te sturen. Daarmee heb je dus feitelijk een maand de tijd om het product te testen. Voor een monitor meer dan voldoende om een goed oordeel te vellen of het goed is en:
- geen dode pixels heeft
- geen flickeringen met gsync/freesync
- hoe de monitor verder bevalt
Uiteraard is het niet de bedoeling dat je in de maand honderden uren de monitor gebruikt, maar een x-aantal uren is echt geen enkel probleem.
Een dead-pixel policy is echt de grootste onzin die er bestaat. In 99,99% van de gevallen heb je dode (of stuck) pixels vanaf dag 1 en verschijnen die niet opeens "spontaan" dagen/weken/maanden later. Daarnaast zijn de voorwaarden zo idioot (dat zelfs een dode pixel in het midden van het midden niet eens voldoende is) dat je beter je monitor van je tafel kan gooien en je inboedelverzekering kan gaan bellen...
Dus gewoon bestellen bij een winkel met een goed retourbeleid die niet moeilijk gaan doen en netjes met de verpakking omgaan zodat je alles gewoon weer in originele staat terug kan inpakken en je hebt eigenlijk nergens last van. Als je dan ook nog eens betaald met creditcard dan heb je met een beetje geluk je geld alweer terug voordat de creditcard afgeschreven wordt (bij de Rabobank worden volgens mij alle transacties tot de 20e van de maand meegenomen die, die vervolgens rond de 27e worden afgeschreven).
In mijn optiek is het stomste wat je kan doen een monitor in een fysieke winkel gaan kopen.... Sowieso koop ik zelden meer echt iets in een fysieke winkel, mede vanwege de absurd goede voorwaarden rondom de wet koop op afstand
Amazon, coolblue en bol zijn inderdaad winkels waar het iha goed geregeld is.
Tot deze monitor binnenkwam heb ik gelukkig nog nooit een monitor hoeven terug te sturen. Deze keer een beetje pech en was de 3e pas ok. Tja, kan gebeuren.
Bij Amazon is de monitor overigens vrij lang leverbaar geweest. Slechtere leverbaarheid hangt denk ik samen met: Nieuw product, corona, nicheprodukt.
@Arunia Gewoon lekker wachten tot 19 september. Zo lang duurt dat niet meer en heb je waarschijnlijk een monitor die recent geproduceerd is. Hopelijk is dat een voordeel.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 10-09-2020 09:58 ]
PC Specs
Hoop dat ze bij LG rustig de tijd hebben genomen met het in elkaar zetten van de schermen. En niet afgeraffeld om maar zo snel mogelijk de schermen in de winkels te krijgen.
Beetje zoals mijn dochtertje. Je kunt toch zo verder gaan? Nee papa, moet nu af. En maar krassen.
Ik verbaas me af en toe hoe mensen het product terugsturen en hier nog mee wegkomen ook.Help!!!! schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:54:
[...]
Inderdaad, zo doe ik het ook. Netjes met het product omgaan, weer goed inpakken en alleen kort gebruiken om te bepalen of de monitor ok is en bij voorkeur met creditcard betalen.
Amazon, coolblue en bol zijn inderdaad winkels waar het iha goed geregeld is.
Tot deze monitor binnenkwam heb ik gelukkig nog nooit een monitor hoeven terug te sturen. Deze keer een beetje pech en was de 3e pas ok. Tja, kan gebeuren.
Bij Amazon is de monitor overigens vrij lang leverbaar geweest. Slechtere leverbaarheid hangt denk ik samen met: Nieuw product, corona, nicheprodukt.
@Arunia Gewoon lekker wachten tot 19 september. Zo lang duurt dat niet meer en heb je waarschijnlijk een monitor die recent geproduceerd is. Hopelijk is dat een voordeel.
Recent heb ik een i1Display Pro Plus gekocht (Duitse Amazon site). Tot mijn verbazing was dit een geretourneerd product. Hoe ik dat zag? De vorige koper was schijnbaar te lui om de kabel weer bij elkaar te binden. Alles lag gewoon door de doos met dat zwarte "kabelbindertje" braaf los in de doos...
Misschien ligt het aan mij, maar ik probeer altijd het product weer net zo in te pakken als ik het aantrof (nieuw) in de doos. Waarschijnlijk uit puur fatsoen (logisch toch?) maar ook om eventueel gezeik te voorkomen. Ook is dit natuurlijk winkel afhankelijk. Er zijn webwinkels die de wet koop op afstand nog steeds verkeerd interpreteren en nog steeds stellen dat het product niet gebruikt mag worden en de verpakking eigenlijk ongeopend moet blijven...

Is misschien een beetje offtopic. Maar wederom eens. Het is kwestie van fatsoen om een produkt wat je wellicht niet houdt, omzichtig en netjes te behandelen. Ook qua inpakken.
Overigens ,voorzover ik heb kunnen zien zet amazon teruggestuurde monitoren netjes in tweedekans tegen wat lagere prijs. Bij amazon.de stonden op een gegeven moment makkelijk 10 van mijn LG type in tweedekans.
[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 10-09-2020 11:16 ]
PC Specs
Waarschijnlijk iemand die zijn monitor "gratis" heeft afgesteld.MazeWing schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:46:
[...]
Ik verbaas me af en toe hoe mensen het product terugsturen en hier nog mee wegkomen ook.
Recent heb ik een i1Display Pro Plus gekocht (Duitse Amazon site). Tot mijn verbazing was dit een geretourneerd product. Hoe ik dat zag? De vorige koper was schijnbaar te lui om de kabel weer bij elkaar te binden. Alles lag gewoon door de doos met dat zwarte "kabelbindertje" braaf los in de doos...
Misschien ligt het aan mij, maar ik probeer altijd het product weer net zo in te pakken als ik het aantrof (nieuw) in de doos. Waarschijnlijk uit puur fatsoen (logisch toch?) maar ook om eventueel gezeik te voorkomen. Ook is dit natuurlijk winkel afhankelijk. Er zijn webwinkels die de wet koop op afstand nog steeds verkeerd interpreteren en nog steeds stellen dat het product niet gebruikt mag worden en de verpakking eigenlijk ongeopend moet blijven...![]()
Het gekke is (voordeel consument) dat dode pixels geen garantie betreft. Tot Een bepaalde hoogte dan.
Maar terug sturen koop op afstand vanwege dode pixels en hetzelfde merk /type product kan wel.
.
Klopt, ik zal daarom ook net zo vaak een scherm terugsturen tot ik een fatsoenlijk unit heb.wackidth schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:59:
[...]
Waarschijnlijk iemand die zijn monitor "gratis" heeft afgesteld.
Het gekke is (voordeel consument) dat dode pixels geen garantie betreft. Tot Een bepaalde hoogte dan.
Maar terug sturen koop op afstand vanwege dode pixels en hetzelfde merk /type product kan wel.
Wel inderdaad wat Mazewing zegt, de eerste 1.5 week haal ik het plastic wat de zijkanten van het scherm soms bedekt er niet af; indien hij terug moet dan gaat hij ook in dezelfde staat dat ik hem aantrof terug.
Mijn vorige UWA (AOC AG352UCG6) was pas bij het 3e exemplaar helemaal in orde. De eerste had een dode pixel in de rechterhoek, de 2e recht in het midden (beiden bij coolblue) en de 3e (inmiddels bij Bol in de aanbieding) was perfect.Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:02:
[...]
Klopt, ik zal daarom ook net zo vaak een scherm terugsturen tot ik een fatsoenlijk unit heb.
Wel inderdaad wat Mazewing zegt, de eerste 1.5 week haal ik het plastic wat de zijkanten van het scherm soms bedekt er niet af; indien hij terug moet dan gaat hij ook in dezelfde staat dat ik hem aantrof terug.
Heel sneu voor Coolblue, maar ik ga echt niet met een scherm met dode pixels zitten en afhankelijk zijn van een fabrikant voor een eventuele reparatie (met als gevolg scherm weer weken kwijt, etc.).
Gelukkig was het bij mijn LG meteen goed (beide exemplaren), maar ook daar zou ik gewoon exemplaar na exemplaar besteld hebben totdat ik een goed exemplaar heb.
Van 595,- voor 420,-, dus 30% in prijs gezakt volgens de Tweakers Vrijdagmiddagdeals
reviews: Tweakers Vrijdagmiddagdeals Week 37 - De grootste prijsdalers uit de...
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Let er wel op dat dit scherm dik 5,5 jaar oud is! De tijd heeft niet stilgestaan en ik kan eerlijk gezegd geen goede reden bedenken om dit scherm te kopen, ondanks de lagere prijs...NLDViane schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:59:
Voor de koopjesjagers: pricewatch: Philips Brilliance BDM3470UP Zwart
Van 595,- voor 420,-, dus 30% in prijs gezakt volgens de Tweakers Vrijdagmiddagdeals
reviews: Tweakers Vrijdagmiddagdeals Week 37 - De grootste prijsdalers uit de...
Dan nog... De winkel hoort een teruggestuurd product altijd te controleren en weer helemaal netjes in te pakken als ze het als nieuw verkopen. Ik merk wel dat fabrikanten er slimmer in worden en de verpakkingen van kabels e.d. herbruikbaarder maken, zoals zip bags gebruiken. Dat of ik krijg niks anders meer als geretourneerde spullen die als nieuw worden verkocht!?MazeWing schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:46:
[...]
Ik verbaas me af en toe hoe mensen het product terugsturen en hier nog mee wegkomen ook.

Mijn wensen:
- Waarvoor ga ik hem gebruiken: 99% van de tijd voor Office en Chrome. 1% van de tijd voor beetje fotobewerking (niet heel serieus).
- 29" of 34" ?. Uit de meeste reviews blijkt dat 34" de fijnste maat is, ook voor "kantoorgebruik". Daar ga ik dan maar van uit.
- Verder vind ik het belangrijk dat het beeld er strak uit met goede kijkhoeken. Vooral voor rust aan de ogen. Ik twijfel nog of ik voor IPS (betere kleuren en kijkenhoeken) of VA (beter contrast, betere zwartwaarden) moet gaan, of dat het verschil voor mijn gebruik te klein is om me druk om te maken?
- Ik denk dat curved het geld waard voor een 34" Ultrawide. Helaas hebben de fysieke winkels in regio Eindhoven weinig modellen in de showroom staan, dus ik heb het nog niet goed zelf met eigen ogen kunnen vergelijken. Ook weet ik niet wat fijner is voor kantoorwerk 3800R of 1500R ?
- Dell Ultrasharp U3415W - € 645 - https://tweakers.net/pric...-u3415w-zilver-zwart.html - de duurste van mijn lijstje, minste curve, zeer goede reviews, maar wel al ruim 5 jaar oud model en geen Freesync
- Iiyama GB3466WQSU - € 479 - https://tweakers.net/pric...-gb3466wqsu-b1-zwart.html - VA ipv IPS, heel goede reviews, wel gericht op gamers, geen idee of dat ook nadelen heeft voor kantoorwerk.
- Philips 345B1C - € 429 - https://tweakers.net/pric...lips-345b1c-00-zwart.html - VA, goedkoopste van het lijstje, goede reviews.
- LG 34WL85C - € 649 - https://tweakers.net/pric...8/lg-34wl85c-b-zwart.html - Voldoet aan de eisen, wel een relatief dure. Ik heb het idee dat ik voor dit geld beter voor de Dell kan gaan (geen idee eigenlijk waarom)
Wat zal ik kiezen ?
- iemand met ervaring met een Acer Nitro XZ2 80 cm (31.5") 3840 x 2160 ? In juli uitgekomen, met best wel leuke specs! Voor 399 euro
- iemand ervaring met een oude iMac (die geen Ultrawide ondersteunt)? - wat gebeurt er dan qua screen? Slecht beeld? Klein beeld? Geen beeld?
[ Voor 2% gewijzigd door Hen3s op 11-09-2020 21:34 . Reden: Foutjes ]
Die Acer lijkt me een 4k 16:9 scherm, geen ultrawide :-) Zou dus goed moeten werken met een oude iMac!Hen3s schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:32:
Ik heb eigenlijk twee vragen;
- iemand met ervaring met een Acer Nitro XZ2 80 cm (31.5") 3840 x 2160 ? In juli uitgekomen, met best wel leuke specs! Voor 399 euro
- iemand ervaring met een oude iMac (die geen Ultrawide ondersteunt)? - wat gebeurt er dan qua screen? Slecht beeld? Klein beeld? Geen beeld?
Van de Acer Nitro XZ2 kom ik zo goed als geen reviews tegen; maar klinkt wel interessant. Dus ben benieuwd of hier iemand hem al in gebruik heeft.
Verder staat op mijn ‘keuze lijst’ ook een paar Ultrawide; ik zie dat de oude OS X blijkbaar geen Ultrawide meer ondersteund, maar het is me onduidelijk wat hier het gevolg van is......
CPU: FX 8320, GPU: GTX 770, monitor: AOC G2460FQ. Tijd voor vervanging!
Ik heb echter een aantal vragen omdat ik er niet goed uitkom of ik voor een 16:9 of 21:9 monitor moet gaan. Ze hebben wellicht niet allemaal direct te maken met 21:9 maar ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen.
Mijn budget is maximaal 500 euro. Ik kijk veel films en series via mijn computer. Ook speel ik games zoals The Long Dark, Subnautica, The Outer Worlds, Dying Light, Frostpunk en Stardew Valley. Voornamelijk singleplayer / strategy / immersive games. Sporadisch CS:GO. Ik ben van plan Cyberpunk 2077 te spelen. Daarnaast gebruik ik mijn computer voor programmeren en natuurlijk gewoon internetten.
In eerste instantie keek ik naar 16:9 en kwam ik uit bij de Dell S2721DGF. Toen ik ging kijken naar 21:9, kwam ik uit bij de Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1.
Hier mijn huidige en de twee andere monitoren naast elkaar.
Mijn huidige monitor heeft een TN paneel. De Dell heeft een IPS paneel en de Iiyama een VA paneel. Klopt het dat IPS en VA allebei beter zijn dan TN en dat ik dus hoe dan ook erop vooruit ga?
Is het mogelijk om de monitoren fatsoenlijk te testen met mijn GTX 770 of krijg ik hoe dan ook slechte resultaten met zo'n oude kaart? Ik wacht namelijk nog even met de PC zelf in verband met de aankomende releases. Het lijkt me echter wel fijn als ik tegen die tijd al een monitor heb zodat ik 'gewoon kan gaan' in plaats van dan ook nog eens zitten met een eventuele omruil, mocht ik de monitor niet fijn vinden. De nieuwe PC is op basis van een 3080 of een AMD met vergelijkbare performance, mocht deze uitkomen.
Hoe is jullie ervaring met een kromming? De Dell is plat en de Iiyama heeft een kromming van 1500R. Ik heb zelf een kromming nog nooit ervaren. Dat is het jammere aan de verschuiving naar online, ik moet de Iiyama wel bestellen om hem überhaupt te kunnen bekijken.
Wat vinden jullie van de gekozen opties?
Gezien het bovenstaande verhaal, zouden jullie me 21:9 aanraden (voegt het ook wat toe aan mijn ervaring) of een 'gewone' 16:9?
Alvast bedankt
Maar als je een nieuw systeem op korte termijn gaat krijgen zou ik gewoon voor de 21:9 gaan. Je kunt altijd 16:9 gebruiken (met zwarte balken links en rechts) en hebt dan exact een even groot scherm als een normale breedbeeld monitor.
Wanneer je van TN komt en je niet vol op snelheid inzet ga je er waarschijnlijk op vooruit. Met IPS qua kleuren, met PVA qua contrast en met beiden qua kijkhoek. IPS is wat dat laatste betreft veruit het beste, maar een PVA doet het met een kromming op 34" ook erg goed. De verticale verschuiving zoals ik deze van TN ken is namelijk ingeruild voor een horizontale, welke door de kromming teniet wordt gedaan als je aan je bureau zit. Mijn BenQ (3501R) heeft echter nogal last van het PVA-typische ghosting bij donkere kleuren tegen een andere donkere achtergrond. Het contrast is prachtig, maar qua kleuren ben je met IPS beter bediend.MrImpulsive schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:07:
Mijn huidige PC is nu iets meer dan 7 jaar oud, mijn scherm 6 jaar. Door de jaren heen heb ik alleen een SSD upgrade gedaan en de hoeveelheid werkgeheugen uitgebreid naar 16GB.
CPU: FX 8320, GPU: GTX 770, monitor: AOC G2460FQ. Tijd voor vervanging!
Ik heb echter een aantal vragen omdat ik er niet goed uitkom of ik voor een 16:9 of 21:9 monitor moet gaan. Ze hebben wellicht niet allemaal direct te maken met 21:9 maar ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen.
Mijn budget is maximaal 500 euro. Ik kijk veel films en series via mijn computer. Ook speel ik games zoals The Long Dark, Subnautica, The Outer Worlds, Dying Light, Frostpunk en Stardew Valley. Voornamelijk singleplayer / strategy / immersive games. Sporadisch CS:GO. Ik ben van plan Cyberpunk 2077 te spelen. Daarnaast gebruik ik mijn computer voor programmeren en natuurlijk gewoon internetten.
In eerste instantie keek ik naar 16:9 en kwam ik uit bij de Dell S2721DGF. Toen ik ging kijken naar 21:9, kwam ik uit bij de Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1.
Hier mijn huidige en de twee andere monitoren naast elkaar.
Mijn huidige monitor heeft een TN paneel. De Dell heeft een IPS paneel en de Iiyama een VA paneel. Klopt het dat IPS en VA allebei beter zijn dan TN en dat ik dus hoe dan ook erop vooruit ga?
IPS daarentegen heeft weer meer backlight bleed / IPS glow en flink minder contrast. Zo komt iedere techniek dus met z'n eigen voor- en nadelen. De vraag is vooral welke je zelf bereid bent op de koop toe te nemen.
Met PVA zoals gezegd noodzakelijk vanwege de horizontale kijkhoek. Ik vind het wel wat hebben en ben er snel aan gewend, met 1800R in ieder geval niet hinderlijk. Voor jouw activiteiten absoluut niet nadelig kan ik uit ervaring zeggen, zelfs qua games zitten we aardig op dezelfde golflengteHoe is jullie ervaring met een kromming? De Dell is plat en de Iiyama heeft een kromming van 1500R. Ik heb zelf een kromming nog nooit ervaren. Dat is het jammere aan de verschuiving naar online, ik moet de Iiyama wel bestellen om hem überhaupt te kunnen bekijken.
Dat gaat pittig worden, ik zit met een R9 Fury en merk dat 2560x1080 goed te doen was, maar 3440x1440 daarentegen toch een flink stuk zwaarder is. Bij Stardew Valley geen probleem, maar Frostpunk was wat pittiger. Desondanks was met name die laatste echt prachtig om te zien. Dus meteen maar je laatste vraag te beantwoorden: Juist voor zulke games zal ik een UW aanraden. Met 16:9 merk ik dat de UI mij eigenlijk teveel in het beeld zit bij zulke games. Ik speel wel eens op mijn TV in de woonkamer, en met bijvoorbeeld Stellaris mis ik gewoon de breedte van m'n monitor en bedekt de UI voor m'n gevoel het speelveld toch net wat te veel. Ook games die geen UW ondersteunen hebben daar last van en zijn dus een doorn in het oog.Is het mogelijk om de monitoren fatsoenlijk te testen met mijn GTX 770 of krijg ik hoe dan ook slechte resultaten met zo'n oude kaart? Ik wacht namelijk nog even met de PC zelf in verband met de aankomende releases. Het lijkt me echter wel fijn als ik tegen die tijd al een monitor heb zodat ik 'gewoon kan gaan' in plaats van dan ook nog eens zitten met een eventuele omruil, mocht ik de monitor niet fijn vinden. De nieuwe PC is op basis van een 3080 of een AMD met vergelijkbare performance, mocht deze uitkomen.
Het belangrijkste is echter dat je gewoon een DP aansluiting hebt op je huidige videokaart en dan zal je in ieder geval alles kunnen draaien.
Bedankt!
Deze is best prettig geprijsd nu: https://www.amazon.nl/dp/...N=B07HVN65LF&linkCode=asn
[ Voor 27% gewijzigd door unfor op 17-09-2020 16:02 ]
Nu heb ik dit nooit getest, maar je kan tijdens het gamen toch een lagere resolutie draaien? Het scherm kan het dan upscalen naar de native resolutie. Werkt dit niet goed op een ultra wide?MazeWing schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:11:
In mijn optiek heeft een 21:9 (3440x1440) eigenlijk alleen maar voordelen en maar 1 nadeel; de extra resolutie = zwaardere belasting voor je systeem. Zeker omdat je een oud systeem hebt gaat het verschil tussen 2560x1440 (16:9) en 3440x1440 (21:9) behoorlijk zijn en er zelfs in resulteren dat het misschien een onspeelbaar lage framerate haalt.
Maar als je een nieuw systeem op korte termijn gaat krijgen zou ik gewoon voor de 21:9 gaan. Je kunt altijd 16:9 gebruiken (met zwarte balken links en rechts) en hebt dan exact een even groot scherm als een normale breedbeeld monitor.
Jawel, echter komt dit de scherpte natuurlijk niet ten goede.J_star schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:49:
[...]
Nu heb ik dit nooit getest, maar je kan tijdens het gamen toch een lagere resolutie draaien? Het scherm kan het dan upscalen naar de native resolutie. Werkt dit niet goed op een ultra wide?
Daarom kun je er altijd voor kiezen om gewoon 16:9 te draaien en zwarte balken links en rechts te hebben.
Omdat een UWA in hoogte hetzelfde is als een 16:9 scherm heb je dan gewoon een 1440p 16:9 scherm.
Je kan er ook voor kiezen om in een Window te draaien. Meeste games gaan daar goed mee om.J_star schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:49:
[...]
Nu heb ik dit nooit getest, maar je kan tijdens het gamen toch een lagere resolutie draaien? Het scherm kan het dan upscalen naar de native resolutie. Werkt dit niet goed op een ultra wide?
Qua performance is in een window over het algemeen iets langzamer, maar dat verschil is minimaal (als er al een verschil te merken is) en weegt niet op tegen de performance hit op full screen op 3440x1440.
Stand van zaken:
Witte flikkering
opgelost met een firmware update. Werkt moeiteloos met G-Sync hier op een GTX 1080. Flikkering kwam zonder triggers en ook gewoon op desktop.
Background dimming
De nieuwe flikkering is wel te genereren via een paar specifieke sites. Gebeurd op Nvidia/AMD met Freesync/G-Sync aan of uit op kaart danwel monitor. Het is eerder een soort dimming om lichtscenes heftiger te maken, althans die conclusie trek ik op basis van wanneer het optreed. Op Intel IGP's is er tot nu toe niks aan de hand. Daar hebben we het probleem nog niet op kunnen reproduceren, dus het is misschien wel met een driveraanpassing op te lossen.
Het tweede probleem is imo veel minder erg dan het eerste en ik heb het ingame nog niet gehad. Voor ~480 euro heb je er een fantastisch scherm aan.
[YouTube: 20200918 184523]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Is dat 27? Is al erg breed dan, hoe groot is 34 dan wel niet.418O2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]
Dit is mijn setup nu. AOC 27" en Samsung g9
Die 34 is stiekem 49Exocet schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:12:
[...]
Is dat 27? Is al erg breed dan, hoe groot is 34 dan wel niet.
:strip_exif()/f/image/JM4UYS2CxSkUzAzlI9osuRsF.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de hue aan
Lijkt mij echt te groot.... Ik heb met 34" 21:9 soms al moeite om alles in oogopslag in de gaten te houden.418O2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:13:
[...]
Die 34 is stiekem 495120x1440p, 240hz, hdr1000
[Afbeelding]
Met de hue aan
.
Was ik ook bang voor, maar het valt heel erg mee. De kromming is vrij heftig waardoor het makkelijker aanvoelt dan de minder gekromde 34" die ik eerst hadwackidth schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:16:
[...]
Lijkt mij echt te groot.... Ik heb met 34" 21:9 soms al moeite om alles in oogopslag in de gaten te houden.
het is een Acer Predator Z35P, ik heb 2 problemen met het scherm
Probleem1: het linker paneel is wat feller dan het rechter, in het algemeen niet zo een groot probleem behalve in grijze scenes waar je een duidelijke lijn kan zien.
Probleem 2: Als ik overdrive aan zet (zonder is het paneel te blurry bij bewegende scenes) is er een flicker op het scherm, dit gebeurt vooral als er te veel op het scherm is. Het lijk een lagere resolutie te nemen. Hier is een klein filmpje van wat er gebeurt: YouTube: Weird thing happening when scrolling.
Als jullie ook niks weten breng ik hem waarschijnlijk gewoon terug. Voor een scherm van 750 euro vind ik het een beetje te erg.
Verder nog aanraders? Ik heb het scherm bij de mediamarkt gekocht dus ik kan hem waarschijnlijk wel ruilen (voor het zelfde scherm of hopelijk voor een ander scherm)
Ik werk nu al een tijd thuis en wil graag investeren in een goed scherm. Ik ga daarom voor gebogen 34 inch.
Nu kwam ik deze philips tegen.
pricewatch: Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart
Lijkt een goeie deal.
Voor mijn werk als developer en heb ik 2 laptops voor verschillende doelen. Dit scherm biedt een hub en biedt makkelijk schakelen tussen deze twee.
Ik heb geregeld videocalls en dan komt de webcam wel van pas.
Of denken jullie dat er andere opties zijn. Een eventuele dockingstation/switch voor 2 laptops is ook niet goedkoop.
Verder zat ik ook nog naar de IPS variant te kijken van dit scherm die grotendeels hetzelfde is behalve dat die niet curved is.
pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart
Zou je zeggen dat de kromming erg belangrijk is voor een Ultrawide of is dit een goed alternatief?
Als er iets veel beter is voor iets meer dan kan ik dat ook nog wel betalen maar meeste lijkt al meteen boven de 700 euro te zijn.
Ik heb een paar jaar terug een platte ultrawide gehad. Wel ietsje kleiner (29"), maar ik heb er nooit erg in gehad dat ik iets miste ofzo. Deze werd met name gebruikt voor gaming/films/internet. Verder was er ook minder keus natuurlijk. Met IPS (goede kijkhoeken) is de kromming ook niet super belangrijk. De ultrawide die ik nu heb heeft een vrij subtiele kromming (1900R), ik vind het wel fijn, maar ik weet niet of het voor mij een doorslaggevende factor zou zijn.infinitelau schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:40:
Verder zat ik ook nog naar de IPS variant te kijken van dit scherm die grotendeels hetzelfde is behalve dat die niet curved is.
Zou je zeggen dat de kromming erg belangrijk is voor een Ultrawide of is dit een goed alternatief?
Als er iets veel beter is voor iets meer dan kan ik dat ook nog wel betalen maar meeste lijkt al meteen boven de 700 euro te zijn.
Ben het met je eens dat er inderdaad een groot gat zit tussen ~4-500 euro en ~8-900 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door tarlitz op 26-09-2020 09:01 ]
Op de pricewatch zie ik dat de Philips 345B1C nu bij Amazon.nl voor 349 te krijgen is. Iemand ervaringen hier mee, of wordt dit een goedkoop is duurkoop exemplaar? Het is voornamelijk voor kantoor / development gebruik. Als ik al een spelletje doe, is dat iets als Civilization of Football Manager.
Nu zelfs 299 bij Amazon.heron schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:44:
Met al het thuis werken ben ik ook aan een nieuwe monitor toe. Mijn 8 jaar oude 24" 1080p is aardig, maar een ultrawide lijkt me een stuk lekkerder. En past makkelijker op mijn bureau dan nog een 24" toevoegen, zoals ik op kantoor gewend ben.
Op de pricewatch zie ik dat de Philips 345B1C nu bij Amazon.nl voor 349 te krijgen is. Iemand ervaringen hier mee, of wordt dit een goedkoop is duurkoop exemplaar? Het is voornamelijk voor kantoor / development gebruik. Als ik al een spelletje doe, is dat iets als Civilization of Football Manager.
Zelf wacht ik totdat de 346P1CRH beschikbaar komt: de webcam en USB-C hebben voor mij een belangrijke meerwaarde. Helaas nergens te koop...
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Ik heb zelf de 346P1CRH van de week besteld bij Max ICT, ben benieuwd. Zij gaven levertijd aan van 1-2 weken. Daarvoor stond die nog op onbekend.wezep schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:29:
[...]
Nu zelfs 299 bij Amazon.
Zelf wacht ik totdat de 346P1CRH beschikbaar komt: de webcam en USB-C hebben voor mij een belangrijke meerwaarde. Helaas nergens te koop...
Ik zit daar zelf ook met een schuin oog naar te kijken. Momenteel nu een paar dagen de Iiyama GB3466 staan maar een van mijn laptops werkt er niet goed op. Er komt morgen een USB-C hubje binnen, als die laptop dan nog niet goed werkt met deze monitor gaat tie terug en wil ik ook voor die Philips gaan. Ik heb Max om een levertijd gevraagd vrijdag maar nog geen reactie ontvangen. Op dit moment staat die op langer dan 12 dagen, houdt ons op de hoogte als je wilt over de levering. Ik ben heel erg benieuwd ook hoe die bevalt!BasvandenHoogen schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:04:
[...]
Ik heb zelf de 346P1CRH van de week besteld bij Max ICT, ben benieuwd. Zij gaven levertijd aan van 1-2 weken. Daarvoor stond die nog op onbekend.
Meer de perikelen die ik nu nog met Amazon heb. (we zijn bijna een maand verder.)
Via de chat werd nu aangegeven dat die 6/10 als gepland stond om te leveren. Per e-mail gaven ze aan dat ze nog contact gingen opnemen met leverancier voor preciezere datum. Ik ben benieuwdInflatableMouse schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:16:
[...]
Ik zit daar zelf ook met een schuin oog naar te kijken. Momenteel nu een paar dagen de Iiyama GB3466 staan maar een van mijn laptops werkt er niet goed op. Er komt morgen een USB-C hubje binnen, als die laptop dan nog niet goed werkt met deze monitor gaat tie terug en wil ik ook voor die Philips gaan. Ik heb Max om een levertijd gevraagd vrijdag maar nog geen reactie ontvangen. Op dit moment staat die op langer dan 12 dagen, houdt ons op de hoogte als je wilt over de levering. Ik ben heel erg benieuwd ook hoe die bevalt!
ik hoorde inderdaad verschillende verhalen over MaxICT. We gaan het zien.Arunia schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:56:
@BasvandenHoogen MaxICT? Dan hoop ik echt dat je hem in die tijd hebt. Bij hen klopt er eigenlijk nooit wat van.
Meer de perikelen die ik nu nog met Amazon heb. (we zijn bijna een maand verder.)
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Gisteren bij ze besteld, te mooi bedrag. Verwachte levertijd komende vrijdag, dus ben benieuwd of ze dat waar kunnen maken.
Ah mooi, wilde Azerty vandaag ook al een mailtje sturen. Ik zie overigens op de Philips website dat er een revisie is/wordt uitgebracht. Zou het daaraan liggen?wezep schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:36:
Van Azerty kreeg ik te horen dat de Philips 346P1CRH pas eind november leverbaar wordt..
Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070
Een revisie hoeft trouwens niet te betekenen dat er functionaliteit wijzigt.
[ Voor 11% gewijzigd door acid_rain op 30-09-2020 20:19 . Reden: info toegevoegd ]
Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070
Ik heb nu beide staaninfinitelau schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:40:
Ik zat zelf ook te kijken naar een beetje betaalbaar Ultrawide monitor en was ook uitgekomen op de Iiyama GB3466WQSU, maar loop ook tegen de flikker problemen op. Als het met een firmware upgrade opgelost kan worden betekent het dan dat die opgestuurt moet worden om het te fixen?
Ik vind voor dat formaat de kromming wel erg prettig. Er is vast aan te wennen maar heb nu een paar maanden een 34" met behoorlijke kromming gehad en als je dan een platte monitor gebruikt is dat heel raar.
+ voor kantoor werk zijn de linker en rechter kant wat prettiger te lezen. (ik zit wel redelijk dicht op mijn scherm als je het verder van je af hebt staan is het geen issue)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik krijg via Displayport geen beeld via HDMI wel. De 3466 werkt wel prima via Displayport tot 100Hz @ 3440x1440. (heb overigens niets forced op 1.2 hoeven zetten het werkte gewoon meteen met de 3466)
Ik zie geen opties in de OSD om DP1.2 te forceren de 3466 heeft dat wel. Mogelijk heeft het daar iets mee te maken.
Ik heb overigens ook dat ik op een laptop met Intel 620 GPU alleen maar 16:10 en 16:9 resoluties kan. Sluit ik de AOC CU34G2X aan kan ik wel 3440x1440 en 2560x1080.
Beide iiyama's doen het niet goed.
[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 01-10-2020 01:08 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
De LG 38GN950 is nog steeds niet verzonden na een maand.
Meermaals contact gehad, maar kom iedere keer maar een klein stukje verder. Er is nu een onderzoek gestart. Met 48 uur zou er duidelijkheid moeten zijn, want annuleren gaat ook niet omdat die te ver in het proces zit.
Heb al zitten gluren naar de Samsung G9. Maar had vanwege het paneel eigenlijk voor LG willen gaan.
LG is IPS en Samsung VA als ik het goed heb.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat 49 inch ultrawide echt te breed gaat zijn. Meer voor mijn gevoel zeg maar. Beetje te grote stap van 27 inch af.
LG heeft nog de andere modellen met G-sync etc, maar ben zelf eigenlijk niet into Nividia zullen we maar zeggen. Dus voor mij is de kans niet groot dat ik ooit een Nvidia kaart zal hebben.
Daarbij zag ik dat die andere schermen ook wat ouder zijn qua release. Maar goed, of dat heel veel uit gaat maken is dan ook nog maar de vraag.
Mijn huidige Dell U2713HM is AH-IPS.
Ben redelijk merkvast zeg maar en als ik dan toch een bak geld uit geef, dan liever goed.
Ga nog even rustig kijken wat er voor opties nog zijn. Liefste ook dan lekker met snelheid erin. Daar ben ik ondertussen wel aan toe omdat ik meer game dan foto's bewerk.
En de PiP lijkt me ook nog steeds wel fijn om te hebben. Dan kom ik eigenlijk al snel uit op Samsung of LG.
Zal eens maten gaan nemen.
Eigenlijk kom ik dan uit op deze:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | LG 38WN95C Wit, Zilver | € 1.499,- | € 1.499,- |
1 | Monitoren | LG UltraGear 38GL950G Rood, Zwart | € 1.551,99 | € 1.551,99 |
1 | Monitoren | LG UltraGear 38GN950-B Rood, Zwart | € 1.280,54 | € 1.280,54 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.331,53 |
Maar als ik ze dan vergelijk komt voor mij toch die 38GN950 als betere naar voren van de drie. De GL heeft geen PiP bijvoorbeeld.
De WN heeft wel features, maar die gebruik ik eigenlijk niet echt. Thunderbolt e.d.
Daarnaast staat er bij die dat hij overclockbaar is tot 160Hz en dat staat bij de GN als standaard snelheid.
Maar iets zegt me dat dat een foutje in de PW is.
Ander punt is 220 euro duurder voor eigenlijk hetzelfde scherm.
[ Voor 57% gewijzigd door Arunia op 02-10-2020 09:26 ]
Ben echt bang dat hij veel te groot gaat zijn. Maar qua prijs komt die dan wel weer mooi uit.
Moet alleen even kijken naar de kleuren of die goed genoeg zijn buiten gamen om. Weet ook niet of mijn huidige Spider 2 geloof ik dat scherm ook kan kalibreren.
Zal er eens induiken, ook de features e.d.
Zul je zien dat ineens de 38GN950 op de stoep staat komende week.
[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 02-10-2020 09:33 ]
Belooft veel goeds van MaxICT, verwachting is nu 23/10 uitleveren aan mij. Via de chat even verontwaardigd gereageerd. Maar dit blijkt voor hun wel de datum dat ze aan mij kunnen leveren.BasvandenHoogen schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:47:
[...]
Via de chat werd nu aangegeven dat die 6/10 als gepland stond om te leveren. Per e-mail gaven ze aan dat ze nog contact gingen opnemen met leverancier voor preciezere datum. Ik ben benieuwd
[...]
ik hoorde inderdaad verschillende verhalen over MaxICT. We gaan het zien.
Kan je met een 3070 ook wel afgideonv2901 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:46:
3440×1440p, 3080 een mooie kaart hiervoor? Aangezien deze resolutie tussen 4k en 1440p zit?
In de pricewatch staat bij Dustinhome dat hij op 8 oktober leverbaar is. Dit klopt niet! Klantenservice geeft aan november en dat het een fout op de website is!wezep schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:36:
Van Azerty kreeg ik te horen dat de Philips 346P1CRH pas eind november leverbaar wordt..