Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
De donkere gloed heb ik in een hoek, maar dat neem ik nog wel voor lief, maar dit is echt iets anders. Zie foto.wackidth schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:23:
[...]
Volgens mij noemen ze dat IPS glow.... En als je je kamer donker maakt en het scherm zwart. Zijn dan dezelfde plekken lichter?
Dan heb je last van backlight bleed. Vooral irritant als je vaak in een donkere kamer speelt.
Owww weer wat anders.... Man man... Elk scherm heeft wel wat... Hoewel ik de Iiyama wel erg OK vindt qua uniformiteit.Blaat schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:23:
[...]
Mijn 34GN850-B heeft hetzelfde en ik heb begrepen dat de 34GK950-F er ook onder lijdt. Het schijnt een typisch Quantum Dot/Nanoled issue te zijn.
Ja de kijkhoeken zeurt men altijd over... Maar ja ik zit nooit scheef achter mijn monitor.
.
Bedoel je deze? pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwartwackidth schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:25:
[...]
Owww weer wat anders.... Man man... Elk scherm heeft wel wat... Hoewel ik de Iiyama wel erg OK vindt qua uniformiteit.
Ja de kijkhoeken zeurt men altijd over... Maar ja ik zit nooit scheef achter mijn monitor.
Ik heb die ook even kort gehad maar die heb ik terug gestuurd omdat ik niets anders dan issues had ermee. Scherm crashte regelmatig, liet af en toe een corrupte rij pixels aan de onderkant zien en wilde soms niet eens aan gaan.
Daar was ik snel klaar mee.
Maar inderdaad, de uniformiteit was beter. En sich niet verrassend daar hij geen curve heeft en het gewoon een wLED backlight betreft.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Als je de Platte versie had dat was de GB3461WQSU-B1 met IPSBlaat schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:28:
[...]
Bedoel je deze? pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart
Ik heb die ook even kort gehad maar die heb ik terug gestuurd omdat ik niets anders dan issues had ermee. Scherm crashte regelmatig, liet af en toe een corrupte rij pixels aan de onderkant zien en wilde soms niet eens aan gaan.
Daar was ik snel klaar mee.
Maar inderdaad, de uniformiteit was beter. En sich niet verrassend daar hij geen curve heeft en het gewoon een wLED backlight betreft.
Ik heb het over de GB3466WQSU-B1 VA display.
Zijn wat Freesync problemen. Maar zijn de druk mee bezig om op te lossen.
.
wackidth schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:32:
[...]
Als je de Platte versie had dat was de GB3461WQSU-B1 met IPS
Ik heb het over de GB3466WQSU-B1 VA display.
Zijn wat Freesync problemen. Maar zijn de druk mee bezig om op te lossen.

Ik had idd zelf de IPS versie. De VA variant kan ik niks over zeggen.
Maar hoe is is verder?? Is ie het dubbele geld waard?Jackson6 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:24:
[...]
De donkere gloed heb ik in een hoek, maar dat neem ik nog wel voor lief, maar dit is echt iets anders. Zie foto.
.
Ja de kleuren zijn beter, reactietijd is volgens mij net wat snappier (maar de Iiyamma was ook niet slecht ofzo) maar baal wel ene beetje van die donkere randjes boven en onder. Even kijken of de Iiyama nog gefixed wordt, ander ga ik misschien wel weer terug.wackidth schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:24:
[...]
Maar hoe is is verder?? Is ie het dubbele geld waard?
Uniformiteit was op de VA van Iiyama wel echt beter.
Ik bedoel, 899 of 479, toch wel even een verschilletje.
Ben dit al vaker tegengekomen op het internet bij deze monitor (en de 38" freesync variant). Het lijkt een 'bijverschijnsel' van deze versie (Edgelit) LG schermen. Helaas heeft elke monitor wel iets niet perfect. Denk dat ik er wel mee zou kunnen leven maar het blijft jammer.Jackson6 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:18:
Hij is net binnen gekomen de 34GN850-B, moet zeggen dat het scherm aan de boven en onderrand een stukje donkerder (soort van fade) is als je een op een lichte pagina zit. Hebben alle schermen dit?
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 31-07-2020 16:42 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De 34 inch heeft ook Freesync trouwens, voor een prijs van 899 zie ik toch iets minder door de vingers dan voor 479, ik hou de ontwikkelingen van de Iiyama even in de gaten en switch dan misschien weer terug.Help!!!! schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:41:
[...]
Ben dit al vaker tegengekomen op het internet bij deze monitor (en de 38" freesync variant). Het lijkt een 'bijverschijnsel' van deze versie (Edgelit) LG schermen. Helaas heeft elke monitor wel iets niet perfect. Denk dat ik er wel mee zou kunnen leven maar het blijft jammer.
Ik herken dit gevoel wel een beetje, een poosje terug een LG 34GK950F geprobeerd, maar kon voor t geld de slechte uniformiteit (met name donkere verkleuring bij de randen) niet door de vingers zien. Ben hiermee vooral tot de conclusie gekomen dat het perfecte scherm op dit moment niet bestaat of in ieder geval niet voor redelijk geld beschikbaar is. Ben dus nu voor een goedkoper scherm gegaan. De Asus VG35VQ die ik nu heb is uiteraard wat minder en heeft weer andere problemen, maar voor de helft van het geld is dat wat beter te accepteren voor mezelfJackson6 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:21:
[...]
De 34 inch heeft ook Freesync trouwens, voor een prijs van 899 zie ik toch iets minder door de vingers dan voor 479, ik hou de ontwikkelingen van de Iiyama even in de gaten en switch dan misschien weer terug.
Het hangt er dus van af of je een goed of slecht exemplaar hebt. Ik heb een LG 34GK950F en geen last van de beschreven problemen.[MAUS] schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:00:
[...]
Ik herken dit gevoel wel een beetje, een poosje terug een LG 34GK950F geprobeerd, maar kon voor t geld de slechte uniformiteit (met name donkere verkleuring bij de randen) niet door de vingers zien. Ben hiermee vooral tot de conclusie gekomen dat het perfecte scherm op dit moment niet bestaat of in ieder geval niet voor redelijk geld beschikbaar is. Ben dus nu voor een goedkoper scherm gegaan. De Asus VG35VQ die ik nu heb is uiteraard wat minder en heeft weer andere problemen, maar voor de helft van het geld is dat wat beter te accepteren voor mezelf
Inderdaad, het perfecte scherm bestaat niet; wat ik nog graag zou willen is goede HDR.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 01-08-2020 13:50 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Weet niet of ik nog terug ga naar de Iiyama, scheelt me wel 400 euro.. first world problemss..
Ik krijg de LG morgen... En heb een goedwerkende Iiyama.... Maar ik denk dat ik de uitkomst al weet. 😂Jackson6 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:01:
Problemen met de Iiyama lijken nu opgelost met een nieuwe firmware, ik vind de 34GN850 wel een stukje "snappier" aanvoelen en heb ook het idee dat Freesync beter zijn werk doet dan op de Iiyama.
Weet niet of ik nog terug ga naar de Iiyama, scheelt me wel 400 euro.. first world problemss..
Erg nieuwsgierig....
.
Want? Welke uitkomst denk je dat het wordt danwackidth schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:07:
[...]
Ik krijg de LG morgen... En heb een goedwerkende Iiyama.... Maar ik denk dat ik de uitkomst al weet. 😂
Erg nieuwsgierig....
Ik vermoed dat de Iiyama blijft... Speel vaak in donkere kamer en hoge contrast is wel fijn met VA.Jackson6 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:10:
[...]
Want? Welke uitkomst denk je dat het wordt dan
Ik kom van een TN scherm af.
De enige voordelen op papier is 165hz Freesync tov 144hz. En dat je de Scherm instellingen softwarematig kunt wijzigen.
En oh ja Iiyama heeft ingebouwde luidsprekers... Kleinigheidje.
[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 03-08-2020 20:27 ]
.
Vind het echt een prachtig scherm voor op te werken. Ik had een paar jaar terug een 2560x1080 scherm, ook een LG (29UM57) maar die vond ik toch wat krapjes om op te werken. Ik was even bang dat ik spijt zou krijgen niet de 38" te nemen, maar die vond ik echt veel te duur. De 34" komt echt helemaal tot z'n recht met thuiswerken. Webcam is wel wat wankel, maar ach ;-)
De donkere bandjes die hierboven besproken worden heb ik ook (~1 cm boven en onder die iets donkerder lijken). Maar dit is alleen te zien als je het hele schem wit maakt. Na een paar dagen gebruik is het me niet opgevallen, zeker omdat de taakbalk en menubar hier zit.
Verder blijven de kleuren ook mooi bij lage helderheid, iets wat je niet bij alle schermen kan zeggen.
Ik vind de USB poorten alleen wat lastig aan de achterkant. M'n oude Dell scherm had heel handig 2 poorten aan de zijkant.
[ Voor 6% gewijzigd door tarlitz op 04-08-2020 12:04 ]
Ze doen beide niets af van de bouwkwaliteit en features. Beide hebben een stevig onderstel en hebben allebei USB poorten.
Voordeel van de Iiyama is dat de voeding in de monitor is gebouwd. Dus geen los liggend blok ergens.
Ook handig van de LG is de software waar je alle instellingen kunt wijzigen. Die overigens meer zijn dan bij Iiyama. Maar wie zit er elke dag iets bij te regelen?
De kleuren van de LG zijn een stuk dieper en geven over het algemeen meer detail. Zet je de Iiyama op SRGB dan komt het redelijk in de buurt. Maar wit is een stuk witter op de LG.
Maar zwart daarentegen?? Daar kan de LG niet tegen de Iiyama op zwart blijft toch eerder grijzig op een IPS scherm. Ook heeft de LG last van Backlight bleed in de hoeken. En zoals eerder de 1 cm donkere balken boven en onder.
Freesync merk ik weinig verschil, hoewel de LG over te clocken is naar 165hz.
Al met al was ik er heel snel over uit de LG mag weer terug naar Amazon. 800 Euro of 479 Euro.??
Als je echt kleurpurist bent dan wil je het verschil misschien neerleggen maar het is absoluut niet zo dat de kleuren twee keer beter is....zwart sowieso niet. En aangezien ik veel in een donkere kamer speel weegt dit voor mij meer.
En daarbij...... ik heb echt nooit geluk met LG en hun kwaliteit. De voeding maakt een hoog frequent geluid.
[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 04-08-2020 23:03 ]
.
Als de Iiyama's weer op voorraad zijn met de nieuwe firmware ga ik die denk ik nog 1x proberen. Ik heb wel het idee dat de Iiyama een ietsiepietsie trager was qua reactietijd. Merkte ik vooraal als ik de muis bewoog op de desktop.wackidth schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:55:
Vandaag de LG 34GN850 letterlijk naast de Iiyama GB3466WQSU-B1 gezet.
Ze doen beide niets af van de bouwkwaliteit en features. Beide hebben een stevig onderstel en hebben allebei USB poorten.
Voordeel van de Iiyama is dat de voeding in de monitor is gebouwd. Dus geen los liggend blok ergens.
Ook handig van de LG is de software waar je alle instellingen kunt wijzigen. Die overigens meer zijn dan bij Iiyama. Maar wie zit er elke dag iets bij te regelen?
De kleuren van de LG zijn een stuk dieper en geven over het algemeen meer detail. Zet je de Iiyama op SRGB dan komt het redelijk in de buurt. Maar wit is een stuk witter op de LG.
Maar zwart daarentegen?? Daar kan de LG niet tegen de Iiyama op zwart blijft toch eerder grijzig op een IPS scherm. Ook heeft de LG last van Backlight bleed in de hoeken. En zoals eerder de 1 cm donkere balken boven en onder.
Freesync merk ik weinig verschil, hoewel de LG over te clocken is naar 165hz.
Al met al was ik er heel snel over uit de LG mag weer terug naar Amazon. 800 Euro of 479 Euro.??
Als je echt kleurpurist bent dan wil je het verschil misschien neerleggen maar het is absoluut niet zo dat de kleuren twee keer beter is....zwart sowieso niet. En aangezien ik veel in een donkere kamer speel weegt dit voor mij meer.
En daarbij...... ik heb echt nooit geluk met LG en hun kwaliteit. De voeding maakt een hoog frequent geluid.
[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 05-08-2020 09:11 ]
Ik heb RDR2 met hoge settings getest met beide schermen op kloon.Jackson6 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:10:
[...]
Als de Iiyama's weer op voorraad zijn met de nieuwe firmware ga ik die denk ik nog 1x proberen. Ik heb wel het idee dat de Iiyama een ietsiepietsie trager was qua reactietijd. Merkte ik vooraal als ik de muis bewoog op de desktop.
Qua inputlag heb ik eigenlijk niets kunnen bemerken, wel was het zo bij een dagscene dat de LG sneller tearing gaf bij het snel bewegen.
Nu weet ik niet of dat ook iets te maken heeft dat je twee schermen hebt aangesloten op een videokaart. Zwaardere belasting?
De LG heeft wel meer een pop up effect qua beelden... Meer details zijn zichtbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 06-08-2020 01:13 ]
.
Ik zat naar twee hele verschillende monitoren te kijken
- Xiaomi Curved Gaming (hetzelfde paneel als de AOC CU34G2X als ik het juist heb., Deze kan je inmiddels kopen voor 372 euro op Banggood via hun Europese warehouse in Tjeschie
- Bijna nieuwe Dell U3415W voor ongeveer 440 euro
Voordeel van de Dell is IPS en goede kleurkalibratie uit de doos, maar enkel 60Hz.
Ik ga natuurlijk niet alles kunnen krijgen zoals ik wil voor een beperkte budget, maar is de Xiaomi de betere keus, of toch beter gaan voor de oudere Dell model? of ga ik dat echt merken tijdens het gamen?
IPS heeft gewoon betere kleuren. Nadeel is wel dat het contrast weer minder is dan een VA paneel AOC, Xiaomi en ook de Iiyama GB3466WQSU.Chillmeister schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:11:
Vraagje, ik ben van plan om over te stappen van een 24" 4K Dell P2415Q monitor naar een Ultrawide, maar met een budget t/m 450 (heel misschien 500). Drie dingen die ik ermee zal doen is gamen, werk en fotobewerking/Lightroom. Ik ben geen pro fotograaf, en het is meer een hobby die ik combineer als ik ga reizen.
Ik zat naar twee hele verschillende monitoren te kijkenVoordeel van de Xiaomi is 144Hz, leuk voor games.
- Xiaomi Curved Gaming (hetzelfde paneel als de AOC CU34G2X als ik het juist heb., Deze kan je inmiddels kopen voor 372 euro op Banggood via hun Europese warehouse in Tjeschie
Voordeel van de Dell is IPS en goede kleurkalibratie uit de doos, maar enkel 60Hz.
Ik ga natuurlijk niet alles kunnen krijgen zoals ik wil voor een beperkte budget, maar is de Xiaomi de betere keus, of toch beter gaan voor de oudere Dell model? of ga ik dat echt merken tijdens het gamen?
Ook als je in een wat donkere kamer zit dan kan IPS een nadeel hebben zwart is nooit echt zwart zwart....
Bedenk goed alvorens bij Banggood te bestellen. Ik bestel heel veel uit China... Maar een monitor?? Dode pixels etc.
.
[ Voor 12% gewijzigd door Chillmeister op 06-08-2020 20:03 ]
Ik twijfel nu echt een beetje, nu ik weet dat er een goede firmware is voor de Iiyama. Helaas is de Iiyama nu niet bij Bol.com bestelbaar, daar zit ik een beetje aan vast, omdat ik de LG 850B daar met 200 euro aan bonnen heb besteld en die weer in de Iiyama wil stoppen. Daarma zou ik de Iiyama dus met voor 279 kunnen kopenwackidth schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Ik heb RDR2 met hoge settings getest met beide schermen op kloon.
Qua inputlag heb ik eigenlijk niets kunnen bemerken, wel was het zo bij een dagscene dat de LG sneller tearing gaf bij het snel bewegen.
Nu weet ik niet of dat ook iets te maken heeft dat je twee schermen hebt aangesloten op een videokaart. Zwaardere belasting?
De LG heeft wel meer een pop up effect qua beelden... Meer details zijn zichtbaar.

Mijn voedingsblokje maakt nu ook ineens een hoog piep geluidje, was de eerste paar dagen niet...
[ Voor 5% gewijzigd door Jackson6 op 07-08-2020 11:42 ]
Je houdt een hoop geld in je zak.... Ik ben in iig heel tevreden met de Iiyama. Alle showroom stickers heb ik er inmiddels afgehaald.Jackson6 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:40:
[...]
Ik twijfel nu echt een beetje, nu ik weet dat er een goede firmware is voor de Iiyama. Helaas is de Iiyama nu niet bij Bol.com bestelbaar, daar zit ik een beetje aan vast, omdat ik de LG 850B daar met 200 euro aan bonnen heb besteld en die weer in de Iiyama wil stoppen. Daarma zou ik de Iiyama dus met voor 279 kunnen kopen
Mijn voedingsblokje maakt nu ook ineens een hoog piep geluidje, was de eerste paar dagen niet...
De LG is duidelijk wel het luxere scherm met het menu en software.
En die piepende voeding heb ik ook na het eerste kwartier al... Koreaanse merken... Ik heb het er nooit zo op...(persoonlijke ervaringen)
[ Voor 6% gewijzigd door wackidth op 07-08-2020 13:47 ]
.
Het enige wat mij nog tegenhield voor deze was de prijs (atm €507 CZ, €456 CN). Hoe kom je bij 372?Chillmeister schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:11:
n

linkjeignition_mp schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:41:
[...]
Het enige wat mij nog tegenhield voor deze was de prijs (atm €507 CZ, €456 CN). Hoe kom je bij 372?![]()
Inmiddels als verlopen
Ik heb mijn *Mickey Mouse* te koop aangeboden voor €499 misschien heb je interesse.
[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 20-08-2020 00:04 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dan kun je nog lang wachten want die zal nooit verschijnenArunia schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:03:
Ik zit nog steeds te wachten op de 38ng950. Maar om één of andere reden een hele lange levertijd. De prijs bij CB is dikke prima.
Ja ik zie dat ze praktisch overal uitverkocht zijn. De winkels die ze op voorraad hebben zijn behoorlijk aan de prijs en het verschil met de GL is zo wel heel klein...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
[ Voor 44% gewijzigd door Help!!!! op 11-08-2020 17:31 ]
PC Specs
[ Voor 122% gewijzigd door wackidth op 11-08-2020 23:45 ]
.
Ik wil graag een ultra wide monitor aanschaffen en even wat gezocht staat op coolblue een Samsung LC34H890WGUXEN toch heb ik die monitor niet voorbij zien komen in jullie discussies, is daar een reden voor? Mocht dit ding gewoon echt matig zijn wat is dan de beste keus op het gebied van ultrawide monitoren? qua prijs ben ik niet zo lastig wil gewoon een heel mooi scherm, natuurlijk wil ik niet een absurd bedrag neertellen maar tot de 1200 euro heb ik er niet zoveel moeite mee. Tips?
Wat wil je ermee gaan doen? Want voor dit geld kan je ook een 144hz paneel voor gamen of een IPS paneel voor videobewerking hebben. (Combo is ook mogelijk voor deze prijsklasse.) Voor kantoor is dit een mooi ding, i.v.m. de USB-hub, maar daarvoor is de prijs wel wat aan de hoge kant.JustMart1611 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:48:
Hallo Heren(en misschien een enkele dame maar voornamelijk heren denk ik),
Ik wil graag een ultra wide monitor aanschaffen en even wat gezocht staat op coolblue een Samsung LC34H890WGUXEN toch heb ik die monitor niet voorbij zien komen in jullie discussies, is daar een reden voor? Mocht dit ding gewoon echt matig zijn wat is dan de beste keus op het gebied van ultrawide monitoren? qua prijs ben ik niet zo lastig wil gewoon een heel mooi scherm, natuurlijk wil ik niet een absurd bedrag neertellen maar tot de 1200 euro heb ik er niet zoveel moeite mee. Tips?
Ik wil hem gebruiken voor computerwerk tijdens mijn studie facility management waar ik over 2 week mee begin, ook speel ik soms games via mijn PS4 (straks PS5), voornamelijk F1 en Fifa, en ik wil er films en series op kijken. Zo nu en dan ben ik ook nog bezig met video en foto bewerking maar dat is maar een heel klein deel. Ik heb geen desktop maar een Asus Zenbook UX534ftPotenscia schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:51:
[...]
Wat wil je ermee gaan doen? Want voor dit geld kan je ook een 144hz paneel voor gamen of een IPS paneel voor videobewerking hebben. (Combo is ook mogelijk voor deze prijsklasse.) Voor kantoor is dit een mooi ding, i.v.m. de USB-hub, maar daarvoor is de prijs wel wat aan de hoge kant.
Bedenk je wel dat de ps4 geen 21:9 kan uitzenden. Dus stretched beeld of zwarte vlakkenJustMart1611 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:55:
[...]
Ik wil hem gebruiken voor computerwerk tijdens mijn studie facility management waar ik over 2 week mee begin, ook speel ik soms games via mijn PS4 (straks PS5), voornamelijk F1 en Fifa, en ik wil er films en series op kijken. Zo nu en dan ben ik ook nog bezig met video en foto bewerking maar dat is maar een heel klein deel. Ik heb geen desktop maar een Asus Zenbook UX534ft
Het maakt dan in principe als nog niet uit of ik een 16:9 of ultrawide koop want op dat vlak heb ik dus niks te winnen of te verliezen. En aangezien een PS4 ook een max van 60Hz heeft hoeft die ook niet echt hoger te zijn denk ik dan.418O2 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:02:
[...]
Bedenk je wel dat de ps4 geen 21:9 kan uitzenden. Dus stretched beeld of zwarte vlakken
Weet je trouwens wat voor HDMI poort er op je laptop zit? Ik kan het op het internet niet vinden, maar je hebt voor een 3440x1440 100hz scherm HDMI 2.0 nodig volgens mij. USB-C naar DisplayPort kan mogelijk ook nog.
ik heb beide dus dat is geen probleemPotenscia schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:05:
De PS5 kan misschien wel overweg met 3440x1440p bij 120 of 144fps, maar dat is gewoon gissen voor nu.
Weet je trouwens wat voor HDMI poort er op je laptop zit? Ik kan het op het internet niet vinden, maar je hebt voor een 3440x1440 100hz scherm HDMI 2.0 nodig volgens mij. USB-C naar DisplayPort kan mogelijk ook nog.
Heb nog nooit zoiets duurs gekocht via Amazon, en helemaal nog nooit via de NL site. Zouden jullie dat aandurven voor een monitor (dode pixels, omruilen etc)? Er staat geen levertijd, maar wel "op voorraad". Iemand wel eens iets groots als een monitor geretourneerd bij Amazon.nl, ging dat goed? Of zouden jullie pre-orderen bij Azerty?
Sinterklaas wil bier !
Ik heb op het moment een Dell Precision 5540 laptop
Nou vind ik het scherm helemaal geweldig qua licht, scherpte en kleurweergave
Volgens de specificaties is het het volgende scherm:
15.6" Ultrasharp UHD IGZO4 beeldscherm, 3840 x 2160, met touchfunctie, Premium Panel Guarantee en 100% Adobe, platinum silver met HD-camera
Maar nu wil ik graag een ultrawide scherm, maar waar moet ik dan naar kijken om een beetje gelijk qua scherm te komen, hoeft uiteraard niet exact gelijk, maar wel in die richting?
Je kan hier eens kijken: https://tweakers.net/moni...SBfOpCpzX6gcp-J3CB0kX1vUNFabianGTI schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:59:
Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar te weinig kennis van zaken dus kom er niet uit![]()
Ik heb op het moment een Dell Precision 5540 laptop
Nou vind ik het scherm helemaal geweldig qua licht, scherpte en kleurweergave
Volgens de specificaties is het het volgende scherm:
15.6" Ultrasharp UHD IGZO4 beeldscherm, 3840 x 2160, met touchfunctie, Premium Panel Guarantee en 100% Adobe, platinum silver met HD-camera
Maar nu wil ik graag een ultrawide scherm, maar waar moet ik dan naar kijken om een beetje gelijk qua scherm te komen, hoeft uiteraard niet exact gelijk, maar wel in die richting?
Let wel op dat je misschien een actieve USB-C naar DisplayPort adapter nodig hebt om hoge resoluties op een hoge verversingsnelheid te laten draaien, als je grafische kaart dat aan kan.
Ik heb zelf vorige week die monitor besteld op Amazon.nl omdat ik zag dat hij toendertijd nog geleverd kon worden, maar als er staat "Op voorraad" zonder leverdatum betekent dit dat ze hem ergens in een magazijn hebben (mijne kwam uit Frankrijk), maar niet kunnen leveren ivm Covid-19 (ik weet dit omdat ik het had nagevraagd). Mijn monitor heeft geen dode pixels of ernstige defecten (afgezien van coil whine in de powerbrick) dus ik zou niet weten hoe makkelijk het retouren is. Amazon kan zelf ook geen levertijd geven omdat het dus niet duidelijk is wanneer de monitor geleverd kan worden. Ik kan wel vertellen dat (uit mijn ervaring) Amazon.nl vaker levert via PostNL ipv DHL wat vaak de leverancier is voor producten op Amazon.de.ParaWM schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:43:
Wat een top forum is dit ook, door vele jaren heen! Had al een hele lijst met favoriete monitors gemaakt een een pricewatch, maar kwam via dit topic op de LG 34GN850-B. Dat gaat hem worden. Hij is nu alleen beschklbaar bij Amazon.nl en Azerty.nl voor +/- 800EUR. De laatste heeft alleen >10 dagen levertijd....
Heb nog nooit zoiets duurs gekocht via Amazon, en helemaal nog nooit via de NL site. Zouden jullie dat aandurven voor een monitor (dode pixels, omruilen etc)? Er staat geen levertijd, maar wel "op voorraad". Iemand wel eens iets groots als een monitor geretourneerd bij Amazon.nl, ging dat goed? Of zouden jullie pre-orderen bij Azerty?
Sinterklaas wil bier !
Denk dat het deze wordt; pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 ZwartMazeWing schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:55:
@Señor Sjon Heb je inmiddels al een monitor gekozen. Ik ben zelf van plan te upgraden naar de LG 38" GN950 (of misschien zelf de GL950, alhoewel het hele nut van een g-sync module ook met de dag kleiner aan het worden is...).
Straks is ie weer leverbaar als de update is uitgevoerd en dan zal de prijs ook wel onder adviesprijs gaan komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 22-08-2020 16:33 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
FF wachten nog.... Wellicht straks 1-tje met korting. Die van mij is onderweg retour naar Amazon.....ParaWM schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:28:
Bedankt! Beter even wachten tot er ergens in ieder geval een leverdatum wordt genoemd dan, al is het 10 dagen, in plaats van geen datum of "meer dan". Zou vervelend zijn als je weken zit te wachten en hij later ergens anders wel leverbaar is.
Wel rekening houden met een piepende voeding. 😜
.
Hopelijk krijg ik een goed exemplaar en niet de terugzending van @wackidth
Deze puur terug gestuurd vanwege de piepende voeding? Benieuwd of je vrij vlot je geld terug hebt ook. Nu een andere?wackidth schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:59:
[...]
FF wachten nog.... Wellicht straks 1-tje met korting. Die van mij is onderweg retour naar Amazon.....
Wel rekening houden met een piepende voeding. 😜
Precies dat wat betreft de resolutie! Heb hem net ook besteld (18/8}.MazeWing schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:23:
Ik heb de LG 34GN850 besteld (bij Amazon, zou de vrijdag de 21e geleverd moeten worden). Alhoewel ik eerst de 38 inch versie op het oog had vind ik deze toch echt wat te duur. Ook het feit dat er dan 20% meer pixels gerenderd moeten worden is niet echt bevorderlijk voor de framerate en dwingt me feitelijk ook om praktisch altijd voor de "duurste" videokaart te gaan.
Verwachte bezorgdatum:
We sturen je een e-mail wanneer we een geschatte leverdatum voor dit item hebben.
We gaan het zien.
[ Voor 10% gewijzigd door ParaWM op 18-08-2020 18:19 ]
Sinterklaas wil bier !
Ik had al de Iiyama GB3466WQSU in huis daar waren wat problemen met flikkeren beeldscherm. Ik was in de veronderstelling dat dit niet snel opgelost zou worden.ParaWM schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Deze puur terug gestuurd vanwege de piepende voeding? Benieuwd of je vrij vlot je geld terug hebt ook. Nu een andere?
[...]
Precies dat wat betreft de resolutie! Als je even wilt posten of je voeding nog piept?Ga ik er zaterdag ook één bestellen
Maar tot mijn verbazing gebeurde dit wel en had ik twee ultrawides in huis.
Hier kon ik ze mooi met elkaar vergelijken en kwam ik tot de conclusie dat de LG niet het dubbele geld waard was.... En daarbij de voeding al na een half uur begon te piepen.... Ben sowieso nooit zo echt te spreken geweest over de kwaliteit van LG. Dat terzijde.
.
Dankjewel, verversingssnelheid heb ik denk ik niet eens zozeer nodig, ik speel er geen games opPotenscia schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:25:
[...]
Je kan hier eens kijken: https://tweakers.net/moni...SBfOpCpzX6gcp-J3CB0kX1vUN
Let wel op dat je misschien een actieve USB-C naar DisplayPort adapter nodig hebt om hoge resoluties op een hoge verversingsnelheid te laten draaien, als je grafische kaart dat aan kan.
Nog maar eens uitzoeken of een ultrawide of gewone 4K dan beter is
Wou eigenlijk ultrawide omdat je met veel programma's al veel ruimte kwijt bent aan de balken erom heen, en nog maar een kleine viewport hebt
Ik zelf hecht meer waarde aan ultra wide dan aan een wat hogere dpi. Je hebt gewoon meer bruikbare ruimte met 21:9. Ook voor gamen zorgt dit voor (veel) meer immersie. Dan heb je tevens nog het feit dat er minder pixels aangestuurd hoeven te worden bij een 3440x1440 resolutie (of zelfs 3840x1600) dan een 4K resolutie.FabianGTI schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:38:
[...]
Dankjewel, verversingssnelheid heb ik denk ik niet eens zozeer nodig, ik speel er geen games op![]()
Nog maar eens uitzoeken of een ultrawide of gewone 4K dan beter is
Wou eigenlijk ultrawide omdat je met veel programma's al veel ruimte kwijt bent aan de balken erom heen, en nog maar een kleine viewport hebt
Het is maar af en toe en als ik de brightness dan even op maximaal zet is het weg. Maar toch, voor 899 euro...
Heeft iemand z'n voeding laten vervangen?
Ik heb dus feitelijk 2x kans op een goede / slechte voeding, echter zal ik wel weer de pech hebben dat ze het beiden hebben. Ik ben benieuwd hoe LG hier zelf mee omgaat, aangezien het natuurlijk idioot is als je hiervoor een complete monitor retour moet sturen. Zeker wanneer je een prima exemplaar hebt zonder dode pixels, IPS glow, etc.
Ik had zelf ook last van een piepende voeding toen ik de monitor had ontvangen, dus heb ik op 7 augustus contact opgenomen met LG om te kijken of ze er een oplossing voor hadden. Zij zouden de kwestie doorsturen naar het technische team, waarvan ik op 13 augustus antwoord heb gekregen met de vraag of ik het aankoopbewijs en een foto van de productsticker door kon sturen zodat ze mij een vervangende voeding konden toesturen (ik neem aan een nieuwe powerbrick), ik heb dezelfde dag dit nog doorgestuurd maar heb tot dusver nog niks van ze gehoord. Voor mij is het dus een kwestie van afwachten. Overigens heb ik na de eerste dag de monitor gebruiken geen last meer gehad van een piepende voeding, waarom hij niet meer piept is voor mij ook een vraag.Jackson6 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:13:
Mijn LG 34GN850B heeft ook het piepende voeding probleem.
Het is maar af en toe en als ik de brightness dan even op maximaal zet is het weg. Maar toch, voor 899 euro...
Heeft iemand z'n voeding laten vervangen?
Als je een hogere helderheid insteld komt het niet terug? Hoe hoger de helderheid des te hoger de belasting van de voeding.R1NS3 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Ik had zelf ook last van een piepende voeding toen ik de monitor had ontvangen, dus heb ik op 7 augustus contact opgenomen met LG om te kijken of ze er een oplossing voor hadden. Zij zouden de kwestie doorsturen naar het technische team, waarvan ik op 13 augustus antwoord heb gekregen met de vraag of ik het aankoopbewijs en een foto van de productsticker door kon sturen zodat ze mij een vervangende voeding konden toesturen (ik neem aan een nieuwe powerbrick), ik heb dezelfde dag dit nog doorgestuurd maar heb tot dusver nog niks van ze gehoord. Voor mij is het dus een kwestie van afwachten. Overigens heb ik na de eerste dag de monitor gebruiken geen last meer gehad van een piepende voeding, waarom hij niet meer piept is voor mij ook een vraag.
Ach het scheelt, elk nadeel heeft zijn voordeel.... Een losse powerbrick is makkelijk om te wisselen.
.
Ik heb m'n helderheid wel wat teruggedraaid (volgensmij is standaard 100 %) naar 70 %, dus daar kan het ook door komen, 100 % helderheid vind ik toch wel iets te licht.wackidth schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:39:
[...]
Als je een hogere helderheid insteld komt het niet terug? Hoe hoger de helderheid des te hoger de belasting van de voeding.
Ach het scheelt, elk nadeel heeft zijn voordeel.... Een losse powerbrick is makkelijk om te wisselen.
1) Kan iemand bevestigen dat de piep er ook is op 120hz? Max helderheid moet de piep te horen zijn toch? Indien aanwezig.
2) Zijn er andere zaken/mogelijke defecten die niet aan het licht komen op max 120hz?
Wil voorkomen dat ik later de nieuwe PC heb gekocht, en dan achter problemen kom die ik eerder niet had op minder dan 144hz. Als dit potentieel het geval is, dan kan ik even bij iemand met een nieuwere videokaart testen.
Sinterklaas wil bier !
Inmiddels uitgepakt en even kortstondig getest (LG 34GN850-B afkomstig van Bol)
- 100% in orde (dus geen dode pixels, etc.)
- voeding piept (nog) niet. Ook niet bij lagere helderheid of andere refresh rate (dit kan uiteraard nog veranderen)
- in elk opzicht beter dan mijn vorige: AOC AG352UCG6 (beter kleuren en uiteraard hogere refreshrate)
- lijkt "snappier" zelfs bij framerates die niet boven de 120 komen (de max hz van mijn vorige monitor)
- verschil tussen 120-144-160 is verwaarloosbaar
- geen flickering bij g-sync (dit had ik wel bij sommige spellen met de AOC)
- 1 inch kleiner (waardoor icm de kleinere bezels het verschil groter lijkt)
Erg tevreden dus en denk dat ik een waardige vervanging heb gevonden. Morgen komt het Amazon exemplaar binnen die ik uiteraard ook ga testen. Hopelijk is die van Amazon ook net zo goed, aangezien ik 'm daar €100 goedkoper had.
Indien beide schermen (+ adapters) goed zijn ben ik best bereid de monitor gewoon voor de kostprijs door te verkopen. Wel enkel aan iemand hier die al langer lid is.
Wat ik tot nu toe betaald heb:
- Amazon: €800,50
- Bol.com (incl. gratis Logitech G502 Lightspeed die nog ongeopend is) : €899
*knip* V&A is niet toegestaan op het forum
[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 23-08-2020 08:57 ]
Kreeg jij bij Bol een G502 erbij?? Ik heb hem ook bij Bol gekocht maar niks van gezien.MazeWing schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:01:
Ondanks dat ik de bezorging had gemist en eigenlijk morgen om 15.00 uur pas kon ophalen bij het PostNL punt, kreeg ik toch een melding dat hij "nu" op te halen was
Inmiddels uitgepakt en even kortstondig getest (LG 34GN850-B afkomstig van Bol)
- 100% in orde (dus geen dode pixels, etc.)
- voeding piept (nog) niet. Ook niet bij lagere helderheid of andere refresh rate (dit kan uiteraard nog veranderen)
- in elk opzicht beter dan mijn vorige: AOC AG352UCG6 (beter kleuren en uiteraard hogere refreshrate)
- lijkt "snappier" zelfs bij framerates die niet boven de 120 komen (de max hz van mijn vorige monitor)
- verschil tussen 120-144-160 is verwaarloosbaar
- geen flickering bij g-sync (dit had ik wel bij sommige spellen met de AOC)
- 1 inch kleiner (waardoor icm de kleinere bezels het verschil groter lijkt)
Erg tevreden dus en denk dat ik een waardige vervanging heb gevonden. Morgen komt het Amazon exemplaar binnen die ik uiteraard ook ga testen. Hopelijk is die van Amazon ook net zo goed, aangezien ik 'm daar €100 goedkoper had.
Indien beide schermen (+ adapters) goed zijn ben ik best bereid de monitor gewoon voor de kostprijs door te verkopen. Wel enkel aan iemand hier die al langer lid is.
Wat ik tot nu toe betaald heb:
- Amazon: €800,50
- Bol.com (incl. gratis Logitech G502 Lightspeed die nog ongeopend is) : €899
*knip
[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 23-08-2020 08:58 ]
Ja gisteren besteld. Stond heel even online op voorraad (bij bol zelf en niet via een reseller).Jackson6 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:41:
[...]
Kreeg jij bij Bol een G502 erbij?? Ik heb hem ook bij Bol gekocht maar niks van gezien.
Bij de 38" is deze actie er ook nog: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidappJackson6 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:41:
[...]
Kreeg jij bij Bol een G502 erbij?? Ik heb hem ook bij Bol gekocht maar niks van gezien.
Twv 120 euronoodel1988 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:06:
[...]
Bij de 38" is deze actie er ook nog: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Ding kost 50 euro
Nee, het is de G502 Lightspeed - de draadloze variant.
Die is op het moment het goedkoopst te krijgen voor €113 maar zit meestal rond de €120-130
[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 21-08-2020 07:20 ]
Ah, dat scheelt inderdaad.MazeWing schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:20:
[...]
Nee, het is de G502 Lightspeed - de draadloze variant.
Die is op het moment het goedkoopst te krijgen voor €113 maar zit meestal rond de €120-130
Dat scherm komt wel akelig dicht bij wat ik zou willen ter vervanging van mijn 34uc79. 1080p is qua gaming wel te doen, maar het houdt niet over qua productiviteit
Voor mij is 1440p (ongeacht ultra wide) de sweet spot. Die extra verticale ruimte is in alles fijn. Aangezien het standaard gekoppeld is aan 2560 win je ook nog eens aardig wat in de breedte qua pixels. Een UWA maakt het allemaal nog mooier.
4K is in mijn optiek alleen handig voor specifieke toepassingen. Voor gamen is het simpelweg funest als je waarde hecht aan grafisch hogere instellingen i.c.m. hoge frame rates.
*knip* V&A op het forum is niet toegestaan
edit: beide exemplaren hebben de productiemaand van 06/2020
[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 23-08-2020 08:59 ]
[ Voor 19% gewijzigd door ParaWM op 21-08-2020 18:37 ]
Sinterklaas wil bier !
[ Voor 80% gewijzigd door br00ky op 23-08-2020 10:18 ]
Ik heb vorige week op Coolblue een tweede kans AOC CU34G2X weten te kopen voor 400 euro. Geen last van flickering en beeld (kleuren/contrast) tov van mijn voorgaande Dell monitor (IPS) is uiterst prima. Ik denk dat ik ook niet dat mijn ogen kritisch genoeg zijn om verschil te maken tussen IPS en VA tenzij je ze naast elkaar zet (en misscvhien ook geval van ignore is bliss"")Chillmeister schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:11:
Vraagje, ik ben van plan om over te stappen van een 24" 4K Dell P2415Q monitor naar een Ultrawide, maar met een budget t/m 450 (heel misschien 500). Drie dingen die ik ermee zal doen is gamen, werk en fotobewerking/Lightroom. Ik ben geen pro fotograaf, en het is meer een hobby die ik combineer als ik ga reizen.
Ik zat naar twee hele verschillende monitoren te kijken.........
Nu ik lid van ben de ultrawide master race wil ik ook niet meer terug! Heerlijk voor werk en games.
Dat was voor mij de reden om de Iiyama te houden. Beter dan de LG als je in een donkere kamer speelt.Señor Sjon schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:27:
Ik vind het makke contrast en de glow in de hoeken van IPS wel irritanter dan de evt. slechtere kleuren van VA. De LG wordt geroemd, maar ik haal dat nou niet zo snel uit de kille cijfers? Het contrast is maar matig.
Ik heb ze ook naast elkaar gehad en dan zie je dat verschil heel duidelijk.
.
De AOC AG352UCG6 voor 676,97
Ga nu toch weer twijfelen, heb immers een G-Sync kaart... Maar om daar nou 200 euro meer voor neer te tellen dan de Iiyama. Keuzes, keuzes.
Dit is volgens mij precies hetzelfde paneel (alleen dan met gsync en overklok naar 120hz) als de BenQ EX3501R die ik heb. Heb deze 3 jaar geleden al voor 650 gekocht.. Het is een prima monitor maar vind dit gezien bovenstaande nou niet echt een goeie deal.Señor Sjon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:59:
https://www.amazon.nl/gp/product/B07BZB1S7V
De AOC AG352UCG6 voor 676,97
Ga nu toch weer twijfelen, heb immers een G-Sync kaart... Maar om daar nou 200 euro meer voor neer te tellen dan de Iiyama. Keuzes, keuzes.
Volgens mij kan je die Benq met freesync ook gewoon als gsync compatible gebruiken nu. (al is de BenQ ook niet heel veel goedkoper geworden in 3 jaar..)
[ Voor 9% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-08-2020 11:10 ]
Ik vroeg me alleen af, voor de mensen met een (moderne) macbook pro zoals ik: is het niet een enorm gemis dat er geen USB-C aansluiting is? Want anders moet je weer converteren tussen hdmi/usb-c of display port/usb-c. Dat levert toch altijd narigheid op? En tweede voordeel van directe usb-c aansluiting is dat je dan ook je 'charging' geregeld hebt op deze manier..
of mis ik iets?
Dit in ogenschouw nemende, zou dit niet een betere keuze zijn (als je een macbook pro met zo min mogelijk kabels het beste wilt kunnen verbinden)?
- pricewatch: LG 34UC99-W Wit
- pricewatch: Dell UltraSharp U3419W Zwart
Ben heel benieuwd naar de reacties!
Klopt, alhoewel de verschillen erg klein zijn. Bij de "6" is het middels overclock mogelijk om naar 120hz te gaan, de kromming is iets minder (1900R) en de g-sync module zou beter moeten zijn...Señor Sjon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:13:
Dat lijkt mij het scherm van de voorganger, de AG352UCG (zonder 6) uit 2017.
Je mist dan wel de hogere refresh rate en g-sync/freesync. Of dat voor jou belangrijk is t.o.v. usb-c moet je zelf bepalen.Citroenboom schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:40:
Ik lees/volg al een tijdje met interesse dit topic. Voor zover ik kan beoordelen uit alle reacties/reviews en dit topic is de LG UltraGear 34GN850-B op dit moment (1 van de) de beste keus qua prijs/kwaliteit voor een ultrawide scherm.
Ik vroeg me alleen af, voor de mensen met een (moderne) macbook pro zoals ik: is het niet een enorm gemis dat er geen USB-C aansluiting is? Want anders moet je weer converteren tussen hdmi/usb-c of display port/usb-c. Dat levert toch altijd narigheid op? En tweede voordeel van directe usb-c aansluiting is dat je dan ook je 'charging' geregeld hebt op deze manier..
of mis ik iets?
Dit in ogenschouw nemende, zou dit niet een betere keuze zijn (als je een macbook pro met zo min mogelijk kabels het beste wilt kunnen verbinden)?
- pricewatch: LG 34UC99-W Wit
- pricewatch: Dell UltraSharp U3419W Zwart
Ben heel benieuwd naar de reacties!
Een alternatief is gewoon zo'n soort kabel gebruiken: https://www.amazon.com/Di...rt,2K%20(3840%20x%202160)
en een aparte voor je adapter
Alternatief is een dock gebruiken, alhoewel ik niet weet hoe die zijn qua laden van een 15/16" en zeker icm hogere resoluties/refresh rates...
Ik kan voor mezelf niet de 200 euro meerprijs t.o.v. de Iiyama verantwoorden.MazeWing schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:44:
[...]
Klopt, alhoewel de verschillen erg klein zijn. Bij de "6" is het middels overclock mogelijk om naar 120hz te gaan, de kromming is iets minder (1900R) en de g-sync module zou beter moeten zijn...
Je hebt gelijk, maar vraag me af of er naast de overklok echt verschil tussen zit, is nog steeds hetzelfde panelSeñor Sjon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:13:
Dat lijkt mij het scherm van de voorganger, de AG352UCG (zonder 6) uit 2017.
:fill(white):strip_exif()/f/image/qGKohvCBAg2C1nRT4qpTvU9T.png?f=user_large)
In de sRGB modes kun je normaliter geen aanpassingen doen qua RGB. Ik ben er echter achter gekomen dat de monitor gewoon DDC (dat het middels software rechtstreeks is aan te passen aan de monitor).
Ik heb een programmatje genaamd ClickMonitorDDC gebruikt en heb de RGB instellingen aangepast in de sRGB mode. Ik heb daar dus ook een (bijna) perfecte witbalans. (deze was 6012K) en is nu 6481K).
Doe er uw voordeel mee...
ps. per ongeluk in eerste aanleg in het verkeerde (LG27GL850) topic geplaatst...
Best een aardig bedrag, maar hij was daar gewoon 120 euro goedkoper dan bij de andere winkels die hem niet op voorraad hebben überhaupt.
Contact gehad met Amazon.nl via de chat om na te vragen of ze ze echt op voorraad hadden en ze nieuw zijn. Want ja, zo ben ik dan ook wel weer. En hoe het zat met garantie omtrent pixels.
Wat dat betreft kon ik gewoon contact opnemen met ze en wordt het geregeld.
Ik ga dus van een 27 inch naar 38 inch... Ik kan me nog herinneren toen ik van mijn 22 inch Dell naar de 27 inch Dell ging dat het al een bakbeest was en mijn vrouw al zo'n blik gaf (niet dat het haar verder boeit want het is mijn werkplek zeg maar). Heb haar nu al vertelt dat het schrikken zal zijn haha.
Ben zoooo benieuwd!
Enige wat ik nog twijfel is of mijn monitor steun het gaat redden. Qua maat staat er max 30 inch, maar aan de andere kant is het gewicht nog onder wat de steun aan kan. Lijkt me dat dat wel leidend is. En anders de volgende aanschaf en staat hij voor nu op de poot dan maar.
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 01-09-2020 11:44 ]
Gefeliciteerd, erg mooie monitor.Arunia schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:35:
Poeh, net op de bestelknop gedrukt bij amazon.nl voor de LG 38GN950. Sta nog een beetje te shaken.
Best een aardig bedrag, maar hij was daar gewoon 120 euro goedkoper dan bij de andere winkels die hem niet op voorraad hebben überhaupt.
Contact gehad met Amazon.nl via de chat om na te vragen of ze ze echt op voorraad hadden en ze nieuw zijn. Want ja, zo ben ik dan ook wel weer. En hoe het zat met garantie omtrent pixels.
Wat dat betreft kon ik gewoon contact opnemen met ze en wordt het geregeld.
Ik ga dus van een 27 inch naar 38 inch... Ik kan me nog herinneren toen ik van mijn 22 inch Dell naar de 27 inch Dell ging dat het al een bakbeest was en mijn vrouw al zo'n blik gaf (niet dat het haar verder boeit want het is mijn werkplek zeg maar). Heb haar nu al vertelt dat het schrikken zal zijn haha.
Ben zoooo benieuwd!
Enige wat ik nog twijfel is of mijn monitor steun het gaat redden. Qua maat staat er max 30 inch, maar aan de andere kant is het gewicht nog onder wat de steun aan kan. Lijkt me dat dat wel leidend is. En anders de volgende aanschaf en staat hij voor nu op de poot dan maar.
Ik zou even kijken of de veer in je monitor arm strakker gezet kan worden. Zodat ie niet met een klap naar beneden zakt als je hem eraan hangt.
Daarnaast heb ik vernomen dat het er helaas op lijkt dat er toch wel regelmatig dode pixels in deze monitorserie voorkomen. Dus zou dat gelijk even heel goed checken.
PC Specs
Dat van die veer of schroef gedeelte ga ik zeker nog even naar kijken. Heb zelf op dit moment een Newstar tot 30 inch. Merk wel dat het iets naar voren helt. Twijfel nog even of het bureaublad van Ikea het wel redt, maar het zou 1 kilo verschil zijn.
Daarbij staat hij toch altijd zover mogelijk naar achteren. Dus die hefboom zal wel meevallen. Anders gaat hij wellicht aan de muur. Zoveel opties haha.
Pixels ben ik een zeikerd in, dat ga ik zeker nog wel goed testen. En anders zet ik mijn vrouw er wel even voor. Die ziet dat op een km afstand. haha
Ik heb zelf een ergotron arm die omhoog en omlaag kan waarbij je de veer met een inbus kan verstellen. Dat werkt erg goed.
PC Specs
Hier ook een Ergotron met een 38 inch LG. Perfecte combi. Die arm houdt hem makkelijk, en de klem aan de tafel is ook lekker breed en stevigHelp!!!! schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:17:
Graag gedaan.
Ik heb zelf een ergotron arm die omhoog en omlaag kan waarbij je de veer met een inbus kan verstellen. Dat werkt erg goed.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Ja, niet de goedkoopste maar wel erg fijne en degelijke arm.
Heb zelf de Ergotron LX Desk Monitor Arm, Tall Pole, destijds op de groei gekocht met een grote ultrawide in gedachten
PC Specs
Op mijn 34" heb ik 10 dagen moeten wachten, ondanks dat deze op voorraad was. Kennelijk kwam ie uit Italië (althans volgens de sticker van Amazon).
Die 38GN950 komt in principe uit DE bij amazon.nl. Levertijd is vaak sneller dan ze aangeven in de initiele mail.Arunia schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:54:
@MazeWing thanks. Tussen 4 en 10 september. Denk als ik gmbh zie staan dat hij uit Duitsland komt. Maar echt geen idee verder. We gaan het wel zien. Maar denk dat er wel een foto gepost wordt met vergelijking wanneer hij binnen is.
PC Specs
@Help!!!! Je zou het inderdaad wel zeggen. Maar het verschilt echt nogal van waaruit het verstuurd wordt. Verschillende items vanuit .nl kwamen uit verschillende landen heb ik gemerkt. We gaan het wel zien. Het enige is, dat als je de knoop doorgehakt hebt, het toch vervelend voelt om te moeten wachten. Maar aan de andere kant is hij helemaal nergens op voorraad, dus dat wachten moest ik anders toch wel.
Ben alleen benieuwd wanneer überhaupt iemand hem op pakt om in te pakken en te versturen.
Wil ook ervaringen gaan delen!
In amazon.nl kun je de progressie volgen en zie je dat hij uit DE komt. Alleen op een gegeven moment krijg je bericht dat de monitor niet bezorgd kon worden en dat hij terug gaat naar de afzender. Dat is natuurlijk vreemd maar 1 of 2 dagen later krijg je dan mail van DHL NL met track trace dat de monitor onderweg is.
Het duurt denk ik een dag of 4/5 voor je hem binnen hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 03-09-2020 08:48 ]
PC Specs
Er staat dat het verzonden wordt door Amazon S.a.r.l. wat volgens mij ook .de is.
Sorry, discussie moet eigenlijk over ervaringen gaan en niet over een bestelling. Zodra ik hem binnen heb ga ik mijn bevindingen plaatsen. In de hoop dat ook alles goed is met het scherm.
Maar je hebt gelijk, dit is allemaal beetje off topic.
PC Specs