Interessant maar je betaald hier zeker nog BTW en importheffing over. Het wordt dus een fors hoger bedrag plus het feit dat je niet zeker bent van goede service en garantie maakt het minder aantrekkelijk.wouterg00 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:36:
Xiaomi komt met een 34" 1440p 144Hz Ultrawide-monitor in China voor omgerekend €311: https://www.gizmochina.co...launches-gaming-monitors/
In Nederland kost een vergelijkbare monitor minimaal €970. Hopelijk zorgt dit voor wat meer concurrentie op de Ultrawide-markt
Ja, ik kijk het deze week nog even aan en anders gaat ie terug. Vandaag nog niet echt wat gezien, maar ik heb ook niet de hele dag achter mijn pc gezeten.zion schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:50:
[...]
Ik zou iig niet te lang lopen klooien, en als hij het over een week niet goed doet lekker terugsturen, dat zou toch niet moeten mogen, zeker niet met de meegeleverde kabels, die zouden geschikt moeten zijn voor het apparaat.
Heb je wel gecontroleerd of je GPU zich niet in de monitor verslikt? anders lekker return to sender zou ik zeggen.
Ik weet niet hoe ik zou kunnen zien of de GPU zich verslikt? De monitor is wel gewoon herkend als 'PL3493WQ' en ik zie nergens iets dat er op lijkt te duiden dat de GPU de monitor niet snapt. Videokaart zou ook mans genoeg moeten zijn voor dit scherm volgens mij, want het is een GTX 1050 TI met 4GB geheugen.
Nou, dan kan ik je meteen vertellen dat je videokaart zich aan het verslikken is, mijn 1070 trekt een 3440*1440@75Hz niet eens, dus moet je even via je GPU software je FPS on-screen aanzetten, en dan zal je zien dat op het moment dat hij flikkert, dat hij onder de 48Hz zakt, en dat is de afkap grens voor Freesync1.jasjenl schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:28:
[...]
Ja, ik kijk het deze week nog even aan en anders gaat ie terug. Vandaag nog niet echt wat gezien, maar ik heb ook niet de hele dag achter mijn pc gezeten.
Ik weet niet hoe ik zou kunnen zien of de GPU zich verslikt? De monitor is wel gewoon herkend als 'PL3493WQ' en ik zie nergens iets dat er op lijkt te duiden dat de GPU de monitor niet snapt. Videokaart zou ook mans genoeg moeten zijn voor dit scherm volgens mij, want het is een GTX 1050 TI met 4GB geheugen.
Hij zou het met mail/explorer/etc. eigenlijk niet mogen doen though, dát zou hij dan weer wel moeten kunnen trekken.
Makkelijkste manier om te kijken of je videokaart het trekt is met de meegeleverde software of gewoon even in Task Manager kijken of hij continu op 100% staat te draaien (Task Manager > Performance), en anders zijn er legio test-tooltjes.
[ Voor 16% gewijzigd door zion op 28-10-2019 15:44 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Voor de duidelijkheid: dit fenomeen doet zich voor gewoon op de desktop van windows (dus als ik browsers of documenten open heb staan). Games draai ik niet en de GPU wordt amper belast. En ik heb het scherm op 60hz staan, Freesync gebruik ik niet (dat werkt sowieso toch alleen op een AMD kaart? En G-sync ondersteunt het scherm niet) en is volgens mij ook niet relevant als je geen games speelt.zion schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:37:
[...]
Nou, dan kan ik je meteen vertellen dat je videokaart zich aan het verslikken is, mijn 1070 trekt een 3440*1440@75Hz niet eens, dus moet je even via je GPU software je FPS on-screen aanzetten, en dan zal je zien dat op het moment dat hij flikkert, dat hij onder de 48Hz zakt, en dat is de afkap grens voor Freesync1.
Hij zou het met mail/explorer/etc. eigenlijk niet mogen doen though, dát zou hij dan weer wel moeten kunnen trekken.
Makkelijkste manier om te kijken of je videokaart het trekt is met de meegeleverde software of gewoon even in Task Manager kijken of hij continu op 100% staat te draaien (Task Manager > Performance), en anders zijn er legio test-tooltjes.
Gewoon desktop zou geen probleem moeten zijn. Je kan proberen de drivers opnieuw te installeren en alle kabels (Inc stroom) nog een keer opnieuw aan te sluiten. Gok dat er iets hardware matig toch niet klopt. Nvidia support nu ook freesync dmv 'gsync compatible' dus daar kun je gebruik van maken.jasjenl schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:58:
[...]
Voor de duidelijkheid: dit fenomeen doet zich voor gewoon op de desktop van windows (dus als ik browsers of documenten open heb staan). Games draai ik niet en de GPU wordt amper belast. En ik heb het scherm op 60hz staan, Freesync gebruik ik niet (dat werkt sowieso toch alleen op een AMD kaart? En G-sync ondersteunt het scherm niet) en is volgens mij ook niet relevant als je geen games speelt.
Ik heb nu als test even een andere videokaart geprobeerd (gtx 950) en volgens mij zag ik daar net ook al een keer een flikkering mee. Drivers updaten zal ik voor de zekerheid nog eens doen, maar ik vrees dat het toch echt aan het scherm zelf ligt. Balen dan wel weer...picobob schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:45:
[...]
Gewoon desktop zou geen probleem moeten zijn. Je kan proberen de drivers opnieuw te installeren en alle kabels (Inc stroom) nog een keer opnieuw aan te sluiten. Gok dat er iets hardware matig toch niet klopt. Nvidia support nu ook freesync dmv 'gsync compatible' dus daar kun je gebruik van maken.
Dat komt doordat je scherm geen LFC heeft. Als je onder of boven de freesync range van je scherm komt schakelt hij freesync uit, wat je ervaart als een flikkering.jasjenl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:39:
[...]
Ik heb nu als test even een andere videokaart geprobeerd (gtx 950) en volgens mij zag ik daar net ook al een keer een flikkering mee. Drivers updaten zal ik voor de zekerheid nog eens doen, maar ik vrees dat het toch echt aan het scherm zelf ligt. Balen dan wel weer...
Vrij bekend probleem bij ultrawides met freesync. Voor LFC om te werken moet de bovengrens namelijk 2,5x de ondergrens van je freesync range zijn en veel ultrawides halen dat niet.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Nog even een testje dan: zet freesync op de monitor UIT (Setup Menu > Freesync > Off) en kijk of hij nog steeds flikkert, dan heb je dat ook weer afgevangen.jasjenl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:39:
[...]
Ik heb nu als test even een andere videokaart geprobeerd (gtx 950) en volgens mij zag ik daar net ook al een keer een flikkering mee. Drivers updaten zal ik voor de zekerheid nog eens doen, maar ik vrees dat het toch echt aan het scherm zelf ligt. Balen dan wel weer...
Lijkt mij de veiligste optie ja, lijkt idd meer op een slechte voeding dan de aansturing.jasjenl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:18:
Ik ga het scherm RMA doen, want dit mag gewoon niet voorkomen volgens mij.
[ Voor 21% gewijzigd door zion op 03-11-2019 13:01 ]
systeem
Freesync heeft altijd al uit gestaan in de instellingen van de monitor, ik heb nooit freesync gebruikt. En voor de duidelijkheid: ik heb het niet over een flikkerend scherm, ik heb het er over dat heel af en toe het beeld een fractie van een seconde zwart wordt. En met heel af en toe bedoel ik hooguit een paar keer per uur.
[ Voor 13% gewijzigd door jasjenl op 29-10-2019 14:20 ]
Inmiddels een nieuw scherm gekregen, erg netjes door IIyama afgehandeld moet ik zeggen. Vooralsnog heb ik deze nog niet zien knipperen, dus so far so good
Als ik het goed begrijp heb je de Ilyama ProLite XUB3493WQSU-B1 aangeschaft en hier zijn (zoals je eerder hebt gezegd) heel weinig reviews over. Hoe is je ervaring tot nu toe, want ik zit ook te twijfelen of ik hem wel of niet aanschaf. Hoe is tevens de standaard, want daar hoor en zie ik weinig over op de halve reviews die ik wel vind. Ik ga sowieso wel wachten tot de blackfriday sales aangezien ik niets te verliezen heb en de prijs zal naar mijn inziens niet hoger gaan worden. Nog andere aanraders, want ik zie weinig concurrentie in deze prijscategorie op het moment.jasjenl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:34:
Inmiddels een nieuw scherm gekregen, erg netjes door IIyama afgehandeld moet ik zeggen. Vooralsnog heb ik deze nog niet zien knipperen, dus so far so good
Voor mensen die nu nieuwsgierig werden, linkje naar de Pricewatch ;-)
pricewatch: Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Is dit puur uit kosten overweging of heb je bewust voor recht gekozen, en zo ja, wat was daarvoor de motivatie?TucanoItaly schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:24:
Voor mensen die nu nieuwsgierig werden, linkje naar de Pricewatch ;-)
Ik vind persoonlijk namelijk mijn rechte 29" minder prettig dan een gebogen variant, en zou dus nooit meer een rechte UW kopen (Deze gaat dan ook vervangen worden door de LG Ultragear 38", zodra deze in Freesync2 HDR te krijgen (en te betalen) is, en dan komt mijn huidige pricewatch: Acer B296CL Zwart ernaast te staan in portrait mode als informatie scherm.
systeem
Ik heb wel voor recht gekozen aangezien ik de kromme lijnen die je krijgt van een gebogen ultrawide krijgt niet ideaal vindt. Ook al is de extra sexappeal wel erg aantrekkelijk. Ik vind het geen toegevoegde waarde, dus het is vooral uit kosten overweging.zion schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:31:
[...]
Is dit puur uit kosten overweging of heb je bewust voor recht gekozen, en zo ja, wat was daarvoor de motivatie?
Ik heb inderdaad dit scherm en zoals je hierboven gelezen hebt was mijn eerste exemplaar niet goed, want die had last van periodieke blackouts. Ik heb inmiddels een nieuwe en tot nog toe doet die het wel goed.Paddy99 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:27:
[...]
Als ik het goed begrijp heb je de Ilyama ProLite XUB3493WQSU-B1 aangeschaft en hier zijn (zoals je eerder hebt gezegd) heel weinig reviews over. Hoe is je ervaring tot nu toe, want ik zit ook te twijfelen of ik hem wel of niet aanschaf. Hoe is tevens de standaard, want daar hoor en zie ik weinig over op de halve reviews die ik wel vind. Ik ga sowieso wel wachten tot de blackfriday sales aangezien ik niets te verliezen heb en de prijs zal naar mijn inziens niet hoger gaan worden. Nog andere aanraders, want ik zie weinig concurrentie in deze prijscategorie op het moment.
De beeldkwaliteit is goed, zowel qua kijkhoek als uniformiteit, maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je bij de kijkafstand die je op een gemiddeld bureau hebt je wel aan de zijkanten gaat zien dat het beeld wat donkerder is als je midden voor het scherm zit, als gevolg van de toch altijd beperkte kijkhoek van een LCD scherm. Wat dat betreft kan ik me iets voorstellen bij een curved scherm, daar zul je dat wellicht minder hebben. Ik vond het voor mijn situatie niet echt een probleem, want ik gebruik het scherm niet voor heel kritische toepassingen. Het beeld kan behoorlijk fel vind ik, hij staat bij mij nu op 50% brightness en dat vind ik al meer dan genoeg.
De voet is verstelbaar verticaal maar had voor mij net iets hoger mogen gaan, dus dat ie omlaag kan heb ik niet zoveel aan want hij staat altijd in de hoogste stand. Maar dat het verstelbaar is, is op zich toch handig. Je kunt het scherm ook roteren, maar daar heb je niet veel aan, want het scherm is te breed om te kunnen roteren. Het heeft wel het voordeel dat je het scherm altijd goed waterpas kunt afstellen. Verder voelt de voet stevig aan, dus daar heb ik verder geen negatieve opmerkingen over.
Al met al ben ik er vooralsnog wel tevreden over en ik denk dat je voor dit geld niet echt een veel beter scherm in deze categorie zult vinden.
Ik overweeg een 49" scherm te kopen en kom nu van 2x 30" wat eigenlijk te breed is. Ik heb de Dell variant afgelopen week op een beurs gezien en het viel me op dat deze in de hoogte zoveel minder is dan een 30" scherm. 30inch is 40cm 49 inch is 33,7cm hoog.
Wat zijn de ervaringen van de overstap van 2 naar 1 groot scherm?
Wat zijn de ervaringen van de overstap van 2 naar 1 groot scherm?
Hi allemaal,
ik ben aan het kijken voor een nieuwe PC (met GTX2070ti) en nieuwe monitoren.
Ik heb nu 2x full HD 21,5" schermen. Ik zit te twijfelen tussen 2x 1440p schermen of 1x UWQHD 1080p/1440p scherm.
Het toffe van 2 schermen vindt ik dat ik voor mijn werk kan werken op 2 schermen (extra beeldruimte) en kan gamen op 1 scherm (zodat de videokaart alleen dat ene scherm aan hoeft te sturen). Ik hoef niet perse op Ultrawide te gamen als dat betekend dat de fps een stuk lager is. Is het eigenlijk met een ultrawide monitor ook mogelijk om op dat scherm gewoon in 16:9 te gamen? Dus dat er aan de zijkant 2 zwarte balken zijn? Zo zouden zwaardere games in de toekomst toch gewoon met hoge fps te spelen zijn wellicht? Ik kan hier niets over vinden.
Ik heb nu 2x full HD 21,5" schermen. Ik zit te twijfelen tussen 2x 1440p schermen of 1x UWQHD 1080p/1440p scherm.
Het toffe van 2 schermen vindt ik dat ik voor mijn werk kan werken op 2 schermen (extra beeldruimte) en kan gamen op 1 scherm (zodat de videokaart alleen dat ene scherm aan hoeft te sturen). Ik hoef niet perse op Ultrawide te gamen als dat betekend dat de fps een stuk lager is. Is het eigenlijk met een ultrawide monitor ook mogelijk om op dat scherm gewoon in 16:9 te gamen? Dus dat er aan de zijkant 2 zwarte balken zijn? Zo zouden zwaardere games in de toekomst toch gewoon met hoge fps te spelen zijn wellicht? Ik kan hier niets over vinden.
Vandaag (Black Friday) is de BenQ EX3501R (3440x1440) in de aanbieding bij een NLD webshop (€479,-). Ik heb hem zojuist besteld als vervanger voor mijn 5 jaar oude Samsung S22D390Q 60Hz full HD en ben erg benieuwd, aangezien de vrienden van HWI (en mede-tweakers in dit forum)erg positief over de BenQ zijn in hun geschreven review! Dat moet haast wel leuk worden in combinatie met mijn RTX2070.
De pricewatch-vermelding is verdwenen maar op de site zelf is hij er nog; https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000082645242/Straat_Joekel schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:48:
Vandaag (Black Friday) is de BenQ EX3501R (3440x1440) in de aanbieding bij een NLD webshop (€479,-).
Niet leverbaar
Ik heb hem net binnen. Hoe ervaar jij de backlight bleeding?Straat_Joekel schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:48:
Vandaag (Black Friday) is de BenQ EX3501R (3440x1440) in de aanbieding bij een NLD webshop (€479,-). Ik heb hem zojuist besteld als vervanger voor mijn 5 jaar oude Samsung S22D390Q 60Hz full HD en ben erg benieuwd, aangezien de vrienden van HWI (en mede-tweakers in dit forum)erg positief over de BenQ zijn in hun geschreven review! Dat moet haast wel leuk worden in combinatie met mijn RTX2070.
Vergeleken met mijn Dell 2515H is dat best een stuk meer, nu heeft Dell wel een betere kwaliteits controle en heeft dit scherm ook een groter oppervlakte. Vraag mij een beetje af wat ik eigenlijk mag verwachten
Volgens de reviews is een brightness setting van 27 de correcte hoeveelheid om te zien of je backlight bleeding hebt.
Ik zit te twijfelen of ik deze moet houden of toch voor de LG 34GK950F moet gaan. In de review daarvan zag ik minder BLB.
Klopt het dat IPS minder last heeft van BLB? Ook mijn oudere Dell 2412M heeft minder.
Reviews:
https://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950f.htm
https://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_ex3501r.htm
Wat wel enorm mooi is is 2 visual studio tabs naast elkaar, man wat een ruimte
Ik zit te twijfelen aan een ultra wide scherm. Dit vooral voor games.
Zijn er mensen hier met een ultra wide en die daar achteraf spijt van hebben?
Ik heb de monitor helaas nog niet binnen dus dat wordt pas a.s. maandag. Ik ben die hele week voor het werk in het buitenland, dus mijn bevindingen zullen even op zich laten wachten. Ik zie overigens dat jij van een veel betere monitor afkomt, dus bij mij zal de 'wow-factor' ongetwijfeld wat groter zijn dan bij jou verwacht ik haha. Heb je ook de uitgebreide geschreven review op hardwareinfo gelezen? Ik bedoel dus niet die geschreven vergelijkingstest waar de monitor maar heel kort aan bod komt, maar echt het hele verhaal. Ik weet even niet wat men daar schreef over uniformiteit van zwart en backlight bleef, maar volgens mij zou het moeten meevallen.Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:27:
[...]
Ik heb hem net binnen. Hoe ervaar jij de backlight bleeding?
Vergeleken met mijn Dell 2515H is dat best een stuk meer, nu heeft Dell wel een betere kwaliteits controle en heeft dit scherm ook een groter oppervlakte. Vraag mij een beetje af wat ik eigenlijk mag verwachten.
Volgens de reviews is een brightness setting van 27 de correcte hoeveelheid om te zien of je backlight bleeding hebt.
Ik zit te twijfelen of ik deze moet houden of toch voor de LG 34GK950F moet gaan. In de review daarvan zag ik minder BLB.
Klopt het dat IPS minder last heeft van BLB? Ook mijn oudere Dell 2412M heeft minder.
Reviews:
Wat wel enorm mooi is is 2 visual studio tabs naast elkaar, man wat een ruimte.
Succes met je beslissing en ik ben benieuwd!
NopeMoose84 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:23:
Ik zit te twijfelen aan een ultra wide scherm. Dit vooral voor games.
29 inch en kleiner zou ik persoonlijk alleen niet doen.
Akkoord, heb zelf een 29" en dat is écht te klein (23" 16/9 uitgerekt), zou zelf idd ook voor minstens 29" 16/9 uitgerekt = 35" 21:9 gaan (of 34" evt.), zelf sla ik die stap over, dus zit net als Pilatus te wachten op een 38" FS2 144Hz scherm.PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:35:
NopeBen van 29 inch naar 34 inch naar 38 inch gegaan. Nou alleen nog een keer een 38 inch met 144Hz of meer.
29 inch en kleiner zou ik persoonlijk alleen niet doen.
systeem
Dan kunnen we elkaar de hand schudden, want ik heb ook afgelopen vrijdag die EX3501R van Bol.com besteld tijdens de Black Friday aanbieding. Stond al op uitverkocht toen ik wilde gaan bestellen, maar gelukkig kwam hij later op de dag nogmaals beschikbaar tegen dezelfde prijsStraat_Joekel schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:48:
Vandaag (Black Friday) is de BenQ EX3501R (3440x1440) in de aanbieding bij een NLD webshop (€479,-).
[....]
Ik kom van een 24" full HD Benq scherm (aangevuld met 19" oud beestje scherm aan de zijkant), dus deze overstap is wel echt even een "cultuurschok". Over de gaming aspecten van het scherm zal ik weinig kunnen zeggen (barebone met standaard Intel 620 video), maar wat productivity betreft zal ik hier later mijn ervaringen delen.
Het eerste waar ik eigenlijk tegenaan loop is de optimale scaling in windows. Op 100% krijg je utieraard het maximale qua workspace, maar zit qua leesbaarheid voor mij een beetje op de grens. Op 125% is dat natuurlijk beter, maar heb je effectief minder workspace over.
Op welke scaling hebben jullie je uwqhd scherm ingesteld?
Zelf heb ik nog goede ogen, dus de schaling staat op 100%. Dit zijn in verhouding nog steeds koeienletters vergeleken met mijn laptopsupersook schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:39:
[...]
Het eerste waar ik eigenlijk tegenaan loop is de optimale scaling in windows. Op 100% krijg je utieraard het maximale qua workspace, maar zit qua leesbaarheid voor mij een beetje op de grens. Op 125% is dat natuurlijk beter, maar heb je effectief minder workspace over.
Ik denk dat dit ook van je afstand afhangt, als je 2 meter van je scherm zit dan lijkt mij 100% inderdaad wat lastiger, zonder die afstand kan je het dus eigenlijk niet vergelijken.
Ik heb sinds afgelopen woensdag de lyama ProLite XUB3493WQSU-B1 naast mijn AOC Q3279VWF. Beide beeldschermen staan op 100% scaling.supersook schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:39:
[...]
Ik moest even wennen aan de "kleinere" letters op de 34". Ik gebruik het puur voor de productiviteit en twee documenten naast elkaar werkt echt heerlijk op de iiyama!
Lid geworden van de club met de black friday sale
MSI Optix MAG341CQ. Enige minpunt tot dusver is de gebrekkige voet, maar ik wou toch al upgraden naar een lekkere monitor arm. Er word ook gegeten aan deze tafel dus een beetje makkelijk aan de kant draaien / liften lijkt me heerlijk. Na wat lezen in dit topic heb ik de onderstaande armen als kanshebbers. Is het het waard om 100+ uit te geven aan de newstar of ergotron? (goeie naam trouwens ergoton)
Ik vermoed dat de goedkopere modellen prima voldoen, mits ik het scherm niet de hele dag op gestrekt heb staan ivm hefboom effect.
Edit: deze van Amazon kwam ook nog voorbij voor 90e
edit2: never mind, ik ben voor de 16kg newstar gegaan
laat wel even een foto voorbij komen als mn bureau af is
MSI Optix MAG341CQ. Enige minpunt tot dusver is de gebrekkige voet, maar ik wou toch al upgraden naar een lekkere monitor arm. Er word ook gegeten aan deze tafel dus een beetje makkelijk aan de kant draaien / liften lijkt me heerlijk. Na wat lezen in dit topic heb ik de onderstaande armen als kanshebbers. Is het het waard om 100+ uit te geven aan de newstar of ergotron? (goeie naam trouwens ergoton)
Ik vermoed dat de goedkopere modellen prima voldoen, mits ik het scherm niet de hele dag op gestrekt heb staan ivm hefboom effect.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Muurbeugels | Ergotron 45-241-224 | € 134,03 | € 134,03 |
1 | Muurbeugels | LogiLink BP0042 | € 42,85 | € 42,85 |
1 | Muurbeugels | Newstar FPMA-D750BLACK | € 79,05 | € 79,05 |
1 | Muurbeugels | Newstar NM-D775BLACK | € 128,50 | € 128,50 |
1 | Muurbeugels | V7 Monitor Mount Professional Touch Adjust | € 42,50 | € 42,50 |
1 | Muurbeugels | V7 Touch Adjust Monitor Mount | € 41,50 | € 41,50 |
1 | Muurbeugels | Vision VFM-D LCD Desk Arm 100x100 | € 90,95 | € 90,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 559,38 |
Edit: deze van Amazon kwam ook nog voorbij voor 90e
edit2: never mind, ik ben voor de 16kg newstar gegaan
[ Voor 3% gewijzigd door boatfreak op 04-12-2019 21:02 ]
Zelf zit ik momenteel erg te twijfelen tussen een 34” 21:9 of een 32” 16:9. Heb nu momenteel 2 x 24” 16:9 staan. Pc wordt doorgaans gebruikt voor werk, dus 2 tabbladen goed leesbaar naast elkaar is een must. Daarnaast wordt er ook regelmatig op gegamed, bijv. Battlefield, Hitman, Tombraider, Skyrim, Fallout, etc. Met een UW heb ik continu het idee dat deze in verhouding zo smal zijn, of valt dat in de praktijk wel mee?
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
ik zat eerst tussen hetzelfde te twijfelen. beiden geven je echter meer plek op het schermDaacuso schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:52:
Zelf zit ik momenteel erg te twijfelen tussen een 34” 21:9 of een 32” 16:9. Heb nu momenteel 2 x 24” 16:9 staan. Pc wordt doorgaans gebruikt voor werk, dus 2 tabbladen goed leesbaar naast elkaar is een must. Daarnaast wordt er ook regelmatig op gegamed, bijv. Battlefield, Hitman, Tombraider, Skyrim, Fallout, etc. Met een UW heb ik continu het idee dat deze in verhouding zo smal zijn, of valt dat in de praktijk wel mee?
tot dat ik de 16:9 32" zag
veels te groot (hoogte ) voorals je gewoon achter een bureau zit. bedoel als het een tv was zou je minimaal 3/4 meter afstand ervan nemen maar dan ga je er met je snoet op zitten met 75/100 cm
dan kan je beter 27" 16:9 nemen (maar dat geeft niet echt meerwaarde. of 34" 21:9
in iedergeval probeer even in een winkel te kijken wat de verschillen zijn want uit zon spreadsheet van getallen en goed advies zie je nog steeds niet de bomen door het bos.
Dank je, daar had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht. Ik neigde overigens al wel naar een UW. Dikwijls lees ik dat je meer aan de extra horizontale breedte hebt dan aan de verticale.pedra schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:22:
[...]
ik zat eerst tussen hetzelfde te twijfelen. beiden geven je echter meer plek op het scherm
tot dat ik de 16:9 32" zag
veels te groot (hoogte ) voorals je gewoon achter een bureau zit. bedoel als het een tv was zou je minimaal 3/4 meter afstand ervan nemen maar dan ga je er met je snoet op zitten met 75/100 cm
dan kan je beter 27" 16:9 nemen (maar dat geeft niet echt meerwaarde. of 34" 21:9
in iedergeval probeer even in een winkel te kijken wat de verschillen zijn want uit zon spreadsheet van getallen en goed advies zie je nog steeds niet de bomen door het bos.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Boven de 27-28" wordt het wat gek inderdaad. Ze hadden als test een 42" 4k 16:9 scherm op kantoor staan, dat is niet te doen.Daacuso schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:12:
[...]
Dank je, daar had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht. Ik neigde overigens al wel naar een UW. Dikwijls lees ik dat je meer aan de extra horizontale breedte hebt dan aan de verticale.
Je zou ook nog naar 38" kunnen kijken, dat is volgens mij 32:10
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 06-12-2019 18:53 ]
Dat wordt gelijk wel erg groot, zeker aangezien mijn bureau niet al te diep is.
Momenteel ben ik op zoek naar een ultrawide voor gaming, budget ca. €700-€750.
Dit word aangestuurd door een 2070 super. Ik heb nu een IPS (dell u2515h) en VA (samsung 24cfg70) op het bureau staan en mijn voorkeur gaat sterk uit naar een VA paneel ivm heerlijk contrast, ook al heb je dan niet de allersnelste responstijden.
Voor mij is vooral beeldkwaliteit, adaptive sync ondersteuning tegen tearing en minimaal 100hz de belangrijkste eisen. Ik wissel vaak van type game: AC odyssey op lagere fps maar veel eyecandy of modern warfare met hogere FPS is beide van belang.
De bedoeling is dat deze mee gaat, tot we betaalbaar een OLED monitor met echte HDR en 144hz op kunnen pikken. HDR nu: laat maar, of niet te betalen, of net niet.
Mijn shortlist is:
Asus TUF Gaming VG35VQ, ca. €700 -- Dit lijkt qua specs, features etc. precies te zijn wat ik zoek. Ik kan alleen nergens reviews vinden, het lijkt de oudere XG35VQ minus RGB + nep-hdr te zijn. Het OSD, instelbare overdrive etc bevalt me enorm. Heeft iemand ervaring met deze monitor?
Acer Z35P, €750 -- Gsync module, oc tot 120hz. Alleen is dit toch een wat ouder beeldscherm, ik lees ook de nodige issues (bat-signal, quality control van Acer) over deze monitor. Kan deze monitor nu we richting 2020 gaan eigenlijk nog wel mee?
MSI Optix MAG341CQ, €550 -- Zeer goedkoop voor wat je krijgt, ik lees ook goede dingen over deze monitor. Samsung SVA paneel met hogere gamut tov 100% srgb AUO paneel. Wel nadelen: Voet niet in hoogte verstelbaar, overdrive niet instelbaar, geen srgb mode voor fotobewerking. Lijkt me een gevalletje goedkoop=duurkoop.
Wat zou gezien bovenstaande het beste zijn en staan er nog monitoren niet op mijn shortlist die er wel op zouden moeten staan?
Dit word aangestuurd door een 2070 super. Ik heb nu een IPS (dell u2515h) en VA (samsung 24cfg70) op het bureau staan en mijn voorkeur gaat sterk uit naar een VA paneel ivm heerlijk contrast, ook al heb je dan niet de allersnelste responstijden.
Voor mij is vooral beeldkwaliteit, adaptive sync ondersteuning tegen tearing en minimaal 100hz de belangrijkste eisen. Ik wissel vaak van type game: AC odyssey op lagere fps maar veel eyecandy of modern warfare met hogere FPS is beide van belang.
De bedoeling is dat deze mee gaat, tot we betaalbaar een OLED monitor met echte HDR en 144hz op kunnen pikken. HDR nu: laat maar, of niet te betalen, of net niet.
Mijn shortlist is:
Asus TUF Gaming VG35VQ, ca. €700 -- Dit lijkt qua specs, features etc. precies te zijn wat ik zoek. Ik kan alleen nergens reviews vinden, het lijkt de oudere XG35VQ minus RGB + nep-hdr te zijn. Het OSD, instelbare overdrive etc bevalt me enorm. Heeft iemand ervaring met deze monitor?
Acer Z35P, €750 -- Gsync module, oc tot 120hz. Alleen is dit toch een wat ouder beeldscherm, ik lees ook de nodige issues (bat-signal, quality control van Acer) over deze monitor. Kan deze monitor nu we richting 2020 gaan eigenlijk nog wel mee?
MSI Optix MAG341CQ, €550 -- Zeer goedkoop voor wat je krijgt, ik lees ook goede dingen over deze monitor. Samsung SVA paneel met hogere gamut tov 100% srgb AUO paneel. Wel nadelen: Voet niet in hoogte verstelbaar, overdrive niet instelbaar, geen srgb mode voor fotobewerking. Lijkt me een gevalletje goedkoop=duurkoop.
Wat zou gezien bovenstaande het beste zijn en staan er nog monitoren niet op mijn shortlist die er wel op zouden moeten staan?
iemand ervaring hiermee?wzzly schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:05:
Hi allemaal,
https://www.tweaktown.com...-5120-1440-120hz/amp.html
120hz, 5120*1440, 32:9, free en gsync... Afhankelijk van de helderheid een super interessant apparaat
120hz, 5120*1440, 32:9, free en gsync... Afhankelijk van de helderheid een super interessant apparaat
Ik vind het maar een vreemde verhouding voor gamen. Ik zie de hoeken op mijn 38 inch 21:9 niet eens echt. Met dit scherm ben je dan helemaal pixels aan het aanturen met als gevolg een lagere framerate waarbij je er vrijwel niets van ziet.418O2 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:40:
https://www.tweaktown.com...-5120-1440-120hz/amp.html
Heeft iemand een goed kant en klaar bureaublad app voor de wide screens? Gebruik nu de standaard versie van LG om je tabbladen en schermen te managen maar gok dat het beter kan.. Ken wel via reddit 1 betaalde applicatie maar vind graag iets gratis. Tenzij het echt perfect is, dan betaal ik er wel voor.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Sinds gisteren heb ik de monitor aangesloten en allereerst: Wow, wat een ruimte opeens als je afstapt van een 22-inch monitor. Ik heb net als jij een test gedaan met brightness 27 en tevens (om alles even overdreven te accentueren) een test gedaan met 75 brightness. Aangezien ik nog nooit eerder actief gezocht heb naar backlight bleed schrok ik in eerste instantie een beetje van de aanwezige plekken, maar eerlijk gezegd kan ik als amateur niet beoordelen wanneer dit als 'te veel' wordt beschouwd en er iets mis is met de monitor of dit er simpel gezegd gewoon bij hoort. Ik schijn net niet genoeg karma te hebben om foto's te kunnen uploaden, dus ik plaats even twee linkjes van allereerst de brightness 27 en vervolgens brightness 75 (om de plekken overdreven te accentueren). Ik maak mij minder zorgen om de hoeken, maar aan de linkerzijde loopt vanuit de linkerbovenhoek echt een baan schuin naar rechts beneden dwars over het scherm en ik weet niet of dat de bedoeling is.Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:27:
[...]
Ik heb hem net binnen. Hoe ervaar jij de backlight bleeding?
Vergeleken met mijn Dell 2515H is dat best een stuk meer, nu heeft Dell wel een betere kwaliteits controle en heeft dit scherm ook een groter oppervlakte. Vraag mij een beetje af wat ik eigenlijk mag verwachten.
Reviews:
Wat wel enorm mooi is is 2 visual studio tabs naast elkaar, man wat een ruimte.
Ik hoor daarom echt heel graag reacties van de meer ervaren Tweakers. Tot slot heb ik overigens wel aardig wat gehad aan de tips van Tweaker Cidious enkele pagina's hiervoor over de instellingen van deze monitor en daarnaast het aanbrengen van een plafond in aantal framerates en het oprekken van de Freesync-limiet.
Link 1: 27 brightness:
https://postimg.cc/tsfDZ1Zw
Link 2: 75 brightness:
https://postimg.cc/bdhGYzJT
Alvast hartelijk dank!
P.s. Wat heb jij nu eigenlijk met de monitor gedaan? Gehouden of toch de LG?
Probeer powertoys van microsoft eens. Gratis en fancy zones werkt echt lekker (en dan heb ik ook een aantal betaalde alternatieven). Is geen bureaublad, maar wel een windows manager.Leoon. schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:03:
Heeft iemand een goed kant en klaar bureaublad app voor de wide screens? Gebruik nu de standaard versie van LG om je tabbladen en schermen te managen maar gok dat het beter kan.. Ken wel via reddit 1 betaalde applicatie maar vind graag iets gratis. Tenzij het echt perfect is, dan betaal ik er wel voor.
Hier een tutorial hoe het werkt:
YouTube: FancyZones Tutorial
[ Voor 3% gewijzigd door rachez op 11-12-2019 19:44 ]
Die van jouw is prima wat betreft de BLB; degene (ik had er twee besteld) die ik heb gehouden heeft ietsjes meer. De andere is retour Bol en niet uit de verpakking gehaald (ik had misschien deze ook kunnen checkenStraat_Joekel schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:42:
[...]
Sinds gisteren heb ik de monitor aangesloten en allereerst: Wow, wat een ruimte opeens als je afstapt van een 22-inch monitor. Ik heb net als jij een test gedaan met brightness 27 en tevens (om alles even overdreven te accentueren) een test gedaan met 75 brightness. Aangezien ik nog nooit eerder actief gezocht heb naar backlight bleed schrok ik in eerste instantie een beetje van de aanwezige plekken, maar eerlijk gezegd kan ik als amateur niet beoordelen wanneer dit als 'te veel' wordt beschouwd en er iets mis is met de monitor of dit er simpel gezegd gewoon bij hoort. Ik schijn net niet genoeg karma te hebben om foto's te kunnen uploaden, dus ik plaats even twee linkjes van allereerst de brightness 27 en vervolgens brightness 75 (om de plekken overdreven te accentueren). Ik maak mij minder zorgen om de hoeken, maar aan de linkerzijde loopt vanuit de linkerbovenhoek echt een baan schuin naar rechts beneden dwars over het scherm en ik weet niet of dat de bedoeling is.
Ik hoor daarom echt heel graag reacties van de meer ervaren Tweakers. Tot slot heb ik overigens wel aardig wat gehad aan de tips van Tweaker Cidious enkele pagina's hiervoor over de instellingen van deze monitor en daarnaast het aanbrengen van een plafond in aantal framerates en het oprekken van de Freesync-limiet.
Link 1: 27 brightness:
https://postimg.cc/tsfDZ1Zw
Link 2: 75 brightness:
https://postimg.cc/bdhGYzJT
Alvast hartelijk dank!
P.s. Wat heb jij nu eigenlijk met de monitor gedaan? Gehouden of toch de LG?
Uit eindelijk eentje gehouden en er komt alsnog een LG
Draait je monitor nu ook op de geadverteerde 100Hz? Ik heb een AMD kaart (weet niet of het met nVidia anders is) en moest ff zoeken waar ik dat kon instellen. In Windows 10 zit het nu verstopt onder: Display Settings -> Advanced Display Settings -> Display adapter properties for Display 1 -> List All Modes.
Je zou verwachten dat je dit direct onder display properties kan instellen; zoiets basaals heeft MS dus blijkbaar diep verstopt.
Ook ik mag me tot de gelukkige nieuwe eigenaren van een BenQ EX3501R rekenen. Ook hier via een leuke Black Friday deal gescoord (bij Amazon, voordat ze uitverkocht waren). Had lang zitten wikken en wegen maar heb dus uiteindelijk toegehapt.
Werkte al een tijdje op een 29" LG29UM68-P, met grote tevredenheid. Daarvoor heb ik jarenlang een 24" Iiyama gebruikt (ProLite B2403WS-1). Beiden doen nog steeds dienst voor werk op andere locaties. Simpel gezegd was de LG een jaar of twee terug een puur compromis tussen resolutie, prijs en performance. Ik ben nog steeds erg te spreken over het scherm, de kleuren zijn fantastisch en de Freesync range van 28-80Hz liet weinig te wensen over voor casual gaming. Het enige probleem was: De ruimte!
Wanneer je van een scherm met een verticale resolutie van 1200 pixels komt, dan mis je die 10% gewoon enorm met hedendaagse websites en documenten. Ik ben nu na een lang weekend eigenlijk al overtuigd: Wanneer je een 1440p UW kan krijgen voor de prijs van deze BenQ in de aanbieding (470€), dan moet je heel niet meer naar die 29" UW's willen kijken wanneer je niet per sé het onderste uit de kan wil qua refresh rate. Het paneeltype is anders, maar in tegenstelling tot mijn oude TN Iiyama valt met de kijkhoeken te leven, ik merk alleen een verschil wanneer ik er namelijk naar ga zoeken. En qua zwartwaarden ben ik er op vooruit gegaan.
Voor wat betreft backlight bleed, ook hier in ieder geval geen verslechtering ten opzichte van de LG. Of die vlekken daar nu BB of IPS Glow waren moet ik in het midden laten, ik heb geen idee wat het verschil is. Mijn resultaten komen overeen met die van jou Straat_Joekel en vallen voor mij persoonlijk onder de categorie "alleen merkbaar wanneer ik er op ga letten".
Het enige nadeel van het paneel is dat ik meer ghosting waarneem, vooral bij het switchen tussen donkere kleuren. Maar het formaat van het scherm en sommige QOL zaken als EyeCare en de lichtsensor maken een hoop goed.
Hebben jullie al wat met de HDR modus geëxperimenteerd?
Werkte al een tijdje op een 29" LG29UM68-P, met grote tevredenheid. Daarvoor heb ik jarenlang een 24" Iiyama gebruikt (ProLite B2403WS-1). Beiden doen nog steeds dienst voor werk op andere locaties. Simpel gezegd was de LG een jaar of twee terug een puur compromis tussen resolutie, prijs en performance. Ik ben nog steeds erg te spreken over het scherm, de kleuren zijn fantastisch en de Freesync range van 28-80Hz liet weinig te wensen over voor casual gaming. Het enige probleem was: De ruimte!
Wanneer je van een scherm met een verticale resolutie van 1200 pixels komt, dan mis je die 10% gewoon enorm met hedendaagse websites en documenten. Ik ben nu na een lang weekend eigenlijk al overtuigd: Wanneer je een 1440p UW kan krijgen voor de prijs van deze BenQ in de aanbieding (470€), dan moet je heel niet meer naar die 29" UW's willen kijken wanneer je niet per sé het onderste uit de kan wil qua refresh rate. Het paneeltype is anders, maar in tegenstelling tot mijn oude TN Iiyama valt met de kijkhoeken te leven, ik merk alleen een verschil wanneer ik er namelijk naar ga zoeken. En qua zwartwaarden ben ik er op vooruit gegaan.
Voor wat betreft backlight bleed, ook hier in ieder geval geen verslechtering ten opzichte van de LG. Of die vlekken daar nu BB of IPS Glow waren moet ik in het midden laten, ik heb geen idee wat het verschil is. Mijn resultaten komen overeen met die van jou Straat_Joekel en vallen voor mij persoonlijk onder de categorie "alleen merkbaar wanneer ik er op ga letten".
Het enige nadeel van het paneel is dat ik meer ghosting waarneem, vooral bij het switchen tussen donkere kleuren. Maar het formaat van het scherm en sommige QOL zaken als EyeCare en de lichtsensor maken een hoop goed.
Hebben jullie al wat met de HDR modus geëxperimenteerd?
Ik heb inmiddels een dag mijn 34” lg ultrawide binnen, maar helaas moeten constateren dat dit niks voor mij is. De verhouding is mijn inziens veels te onnatuurlijk. Daarnaast vind ik dual prettiger werken dan widescreen. Ik ga dus voorlopig weer terug naar 2 x 24” en langzaamaan op zoek naar 2 nieuwe 27” exemplaren.
Maar 2x 27 is nog breder dan 1x 34 UW? wat bevalt je precies niet dan? (Puur interesse hé, geen waardoordeel, als jij het niet prettig vind, dan is dat helemaal persoonlijk, en uiteraard prima.)Daacuso schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:48:
Ik heb inmiddels een dag mijn 34” lg ultrawide binnen, maar helaas moeten constateren dat dit niks voor mij is. De verhouding is mijn inziens veels te onnatuurlijk. Daarnaast vind ik dual prettiger werken dan widescreen. Ik ga dus voorlopig weer terug naar 2 x 24” en langzaamaan op zoek naar 2 nieuwe 27” exemplaren.
systeem
Waar je met dual een duidelijke verdeling hebt, is dat met ultrawide geheel weg. Het scherm an sich is in mijn beleving ook te smal in verhouding tot de breedte. Met gamen ben ik ook totaal het overzicht kwijt, maar dat kan er mee te maken hebben dat ik er vrij dicht op zit.zion schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:56:
[...]
Maar 2x 27 is nog breder dan 1x 34 UW? wat bevalt je precies niet dan? (Puur interesse hé, geen waardoordeel, als jij het niet prettig vind, dan is dat helemaal persoonlijk, en uiteraard prima.)
Daarnaast vind ik de beeldkwaliteit ook niet goed, density is van het lg scherm te laag. Maar dat is meer te wijten aan de kwaliteit van het scherm. Een beter scherm gaat dit ongetwijfeld oplossen, maar geen zin om weer een andere ultrawide in huis te halen.
Edit: bij inschakelen Freesync in screen menu verandert ook desktop. Wat wil zeggen dat lijnen minder scherp worden weergegeven. Lijkt me dat hier ook iets niet goed gaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Daacuso op 12-12-2019 14:35 ]
Ja die setting had ik inderdaad al snel na het aansluiten gecontroleerd en aangepast, waarbij ik mijzelf ook verbaasde dat niet standaard de maximale refresh-rate van de monitor gekozen is.Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:57:
[...]
Die van jouw is prima wat betreft de BLB; degene (ik had er twee besteld) die ik heb gehouden heeft ietsjes meer. De andere is retour Bol en niet uit de verpakking gehaald (ik had misschien deze ook kunnen checken). Volgens mij is wat je kan ervaren als BLB in de hoeken de inkijkhoek van het scherm.
Uit eindelijk eentje gehouden en er komt alsnog een LG. Omdat ik hiervoor een IPS gewend was met een net iets betere inkijkhoek is dat het doorslaggevende, laat niet weg dat de Benq een super scherm is voor zijn prijs.
Draait je monitor nu ook op de geadverteerde 100Hz? Ik heb een AMD kaart (weet niet of het met nVidia anders is) en moest ff zoeken waar ik dat kon instellen. In Windows 10 zit het nu verstopt onder: Display Settings -> Advanced Display Settings -> Display adapter properties for Display 1 -> List All Modes.
Je zou verwachten dat je dit direct onder display properties kan instellen; zoiets basaals heeft MS dus blijkbaar diep verstopt.
Een 2e scherm blijft sowieso altijd fijn, met welk hoofdscherm dan ook en hoe groot die ook mag zijn. Met een 38 inch 21:9 scherm heb ik er nog steeds een 27 inch 16:9 scherm naast. Ik heb dit alleen wel veel liever dan 2x 27 inch of zelfs groter. Een 21:9 scherm vind ik juist heel prettig, maar het is even wennen. Vooral met gamen vind ik 21:9 juist heerlijk.
Ik heb de MSI MAG34 nu een tijdje, ben er nog steeds erg tevreden mee. Ik haal 115 hz zonder problemen en het zwart is zo strak dat ik in sommige games de gamma waardes op 0 moet zetten!trompzor schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:10:
Momenteel ben ik op zoek naar een ultrawide voor gaming, budget ca. €700-€750.
blaat
Ik ben geen veeleisende gamer en gebruik het scherm binnen, savonds en niet achter een raam, maar kan me voorstellen dat de 300 nits op TL verlicht kantoor net te weinig is.
Verder is er bij dit scherm budget over voor een leuke monitor arm met gasveer. Ik zou er nog een foto van plaatsen als men interesse heeft. Maar het is mij meer waard gebleken om een goeie arm te hebben. Jeez wat is dat prettig. Scherm hier scherm daar hopsakee. Stoel achterover scherm boven je face ala matrix stoel
Heb lang getwijfeld of ik hem toch terug zou sturen maar ik zou niet meer willen betalen voor "medium" features. In het hogere segment moest ik overal wel iets inleveren. De msi is gewoon veel scherm voor een prima prijs.
Uiteindelijk ben ik voor de Acer Z35P gegaan.
Ik las toch wat issues met Adaptive Sync op Nvidia en geen van de ultrawide schermen kreeg het gsync compatible label.
Erg blij met mijn aankoop, geen issues of dooie pixels. Kleuren zijn mooi en zie weinig ghosting, qua motion handling zit het wel snor. Zo'n hoog contrast geeft beelden echt veel impact, het is een genot voor games en films. Bouwkwaliteit is stevig.
Het 'batman logo' is zichtbaar, enkel als je naar een zwart scherm kijkt in een donkere kamer, daar heb ik hem gelukkig niet voor ;-).
De 780 euri die ik betaald heb is pittig, maar als je bedenkt dat je 5-10 jaar met zo'n scherm doet, boeit het eigenlijk niet. Dit scherm is goed aan te sturen met een 2070 super, mits je niet alles op ultra moet hebben (high bij AAA titels 105-120 FPS is meestal te doen).
Ik hoop vooral dat Nvidia niet al te hard achter gaat lopen op AMD de komende jaren, want ik zit met gsync toch echt vast aan Nvidia.
Ik las toch wat issues met Adaptive Sync op Nvidia en geen van de ultrawide schermen kreeg het gsync compatible label.
Erg blij met mijn aankoop, geen issues of dooie pixels. Kleuren zijn mooi en zie weinig ghosting, qua motion handling zit het wel snor. Zo'n hoog contrast geeft beelden echt veel impact, het is een genot voor games en films. Bouwkwaliteit is stevig.
Het 'batman logo' is zichtbaar, enkel als je naar een zwart scherm kijkt in een donkere kamer, daar heb ik hem gelukkig niet voor ;-).
De 780 euri die ik betaald heb is pittig, maar als je bedenkt dat je 5-10 jaar met zo'n scherm doet, boeit het eigenlijk niet. Dit scherm is goed aan te sturen met een 2070 super, mits je niet alles op ultra moet hebben (high bij AAA titels 105-120 FPS is meestal te doen).
Ik hoop vooral dat Nvidia niet al te hard achter gaat lopen op AMD de komende jaren, want ik zit met gsync toch echt vast aan Nvidia.
Om nog hier op terug te komen, heb net mijn oude U2515H aangesloten als tweede scherm. Daar is de dot pitch een stukje hoger.Sp3ci3s8472 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:59:
[...]
Zelf heb ik nog goede ogen, dus de schaling staat op 100%. Dit zijn in verhouding nog steeds koeienletters vergeleken met mijn laptop.
Ik denk dat dit ook van je afstand afhangt, als je 2 meter van je scherm zit dan lijkt mij 100% inderdaad wat lastiger, zonder die afstand kan je het dus eigenlijk niet vergelijken.
Qua beeld vind ik die nog steeds netter dan de Benq met zijn VA paneel.
Heeft iemand ervaring met pricewatch: Asus VP348QGL Zwart
Ik vind er weinig over terug en wou graag weten of de 100 euro meerprijs het waard is tegenover een IIyama met vergelijkbare features en IPS scherm.
Bewust geen gebogen ultrawide gekozen omdat ik nog een beetje sceptisch ben. Ook zak ik soms het scherm in 2 delen indelen om alsnog te gamen op 2560*1440 en de rest voor browsing / achtergrond taken op te volgen.
Update: Heb uiteindelijk de Asus gekocht en ben er wel tevreden over. 450 euro lijkt me wel een eerlijk bedrag ten opzichte van het restant beschikbaar aanbod. Ik weet alleen niet of Gsync zijn werk doet. Staat aan in Nvidia control panel (wel met waarschuwing niet officieel ondersteund) maar ik zie alsnog tearing in Call of Duty Modern Warfare. (Weliswaar tikt die voornamelijk 75fps aan op high/ultra 3440*1440p).
Enkel Total War Three Kingdoms is voorlopig een game waarbij adaptive sync wel handig gaat zijn aangezien ik gemiddeld daarin rond 45-50 hover op ultra. Ik zal vandaag opnieuw proberen.
Wel tevreden dat ik een 2de 1440p monitor/60hz zonder al te veel issues kan gebruiken in portrait. Geen haperingen, stutters (tenzij input bijgewerkt wordt door opstarten van een game) etc.
Ik vind er weinig over terug en wou graag weten of de 100 euro meerprijs het waard is tegenover een IIyama met vergelijkbare features en IPS scherm.
Bewust geen gebogen ultrawide gekozen omdat ik nog een beetje sceptisch ben. Ook zak ik soms het scherm in 2 delen indelen om alsnog te gamen op 2560*1440 en de rest voor browsing / achtergrond taken op te volgen.
Update: Heb uiteindelijk de Asus gekocht en ben er wel tevreden over. 450 euro lijkt me wel een eerlijk bedrag ten opzichte van het restant beschikbaar aanbod. Ik weet alleen niet of Gsync zijn werk doet. Staat aan in Nvidia control panel (wel met waarschuwing niet officieel ondersteund) maar ik zie alsnog tearing in Call of Duty Modern Warfare. (Weliswaar tikt die voornamelijk 75fps aan op high/ultra 3440*1440p).
Enkel Total War Three Kingdoms is voorlopig een game waarbij adaptive sync wel handig gaat zijn aangezien ik gemiddeld daarin rond 45-50 hover op ultra. Ik zal vandaag opnieuw proberen.
Wel tevreden dat ik een 2de 1440p monitor/60hz zonder al te veel issues kan gebruiken in portrait. Geen haperingen, stutters (tenzij input bijgewerkt wordt door opstarten van een game) etc.
[ Voor 43% gewijzigd door Elazz op 30-12-2019 10:37 ]
Ik heb zojuist de BENQ ex3501r mogen uitpakken. Het is wel wennen moet ik zeggen. Weet iemand waarom de tekst in tekstverwerkers (Google docs/Word) zo korrelig is? De dpi is ongeveer gelijk aan het scherm dat ik al had maar het is minder scherp.
Heeft er al iemand nagedacht over de Philips 346B1C ?
Ik sta na wat zoeken vrijwel op het punt om deze te bestellen, maar zie hem niet vaak in lijstjes met kanshebbers van anderen, dus vraag me af of er geen addertje onder het gras zit...
+ 34" 21x9
+ UWHD-resolutie (plan niet meteen de RX580 te vervangen)
+ 100 Hz
+ Freesync/G-sync compatible
+ usb-c met 90W richting laptop én ingebouwde kvm switch
+ usb-hub aan de zijkant
+ goed verstelbaar
+ kromming (een sterke 1500)
+ prijs = €520
vs
- knopjes ipv joystick voor OSD
- VA-paneel: kleurenuniformiteit niet optimaal, zie TechRadar
- 100 Hz terwijl 144 op grotere schermen ook binnen bereik begint te komen
- geen HDR
Ik heb dit vorig jaar moeten uitstellen omdat ik niets vond dat voldeed aan de meest cruciale eisen, die eigenlijk overeen komen met alle +'jes hierboven, behalve dan locatie usb-hub, KVM-integratie en sterkte van de kromming. Alles dat in de buurt kwam leek ruim € 1.000 en dat lag qua gevoel toch net wat te dicht bij de € 1.200 die ik voor de 55" OLED gedokt heb en waar dagelijks heel het gezin van geniet.
Ik sta na wat zoeken vrijwel op het punt om deze te bestellen, maar zie hem niet vaak in lijstjes met kanshebbers van anderen, dus vraag me af of er geen addertje onder het gras zit...
+ 34" 21x9
+ UWHD-resolutie (plan niet meteen de RX580 te vervangen)
+ 100 Hz
+ Freesync/G-sync compatible
+ usb-c met 90W richting laptop én ingebouwde kvm switch
+ usb-hub aan de zijkant
+ goed verstelbaar
+ kromming (een sterke 1500)
+ prijs = €520
vs
- knopjes ipv joystick voor OSD
- VA-paneel: kleurenuniformiteit niet optimaal, zie TechRadar
- 100 Hz terwijl 144 op grotere schermen ook binnen bereik begint te komen
- geen HDR
Ik heb dit vorig jaar moeten uitstellen omdat ik niets vond dat voldeed aan de meest cruciale eisen, die eigenlijk overeen komen met alle +'jes hierboven, behalve dan locatie usb-hub, KVM-integratie en sterkte van de kromming. Alles dat in de buurt kwam leek ruim € 1.000 en dat lag qua gevoel toch net wat te dicht bij de € 1.200 die ik voor de 55" OLED gedokt heb en waar dagelijks heel het gezin van geniet.
Net de pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart besteld, hij is in de aanbieding (850 bij coolbue).
Heeft een tijd geduurt voordat ze hem naar die prijs brachten..
Heeft een tijd geduurt voordat ze hem naar die prijs brachten..
ik heb al een tijdje een AOC AGON AG352UCG. nu heb ik hier als tweede scherm een oudere kleine LCD tv (720P), en zoek ik een monitor die bij de AG352UCG past. heeft er iemand suggesties voor een 1080p or 1440p scherm die hier goed bij past?
Thanks for de suggestie! Maakt het uit of ik de Freesync of Gsync versie hiervan koop? opzich gebruik ik het scherm alleen voor Discord, browsers en youtube/netflix. ik weet alleen niet of mijn systeem moeilijk gaat doen als ik een freesync scherm naast een Gsync hoofdscherm zet.418O2 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:46:
pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood
Qua hoogte bijna gelijk.
Nu een dag de pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart in gebruik. Hiervoor heb ik ook een tijdje gewerkt met de pricewatch: BenQ EX3501R Zilver, Zwart.
De LG heb ik voor 850 gehaalt, ter vergelijking de Benq voor 480.
Als ik beide vergelijk. De LG heeft veel betere kleuren, minder last van backlight bleeding waardoor alles veel uniformer is. De inkijkhoek is een stuk beter, wat voor een ultra wide meer uitmaakt dan een normaal wide screen. De 144Hz ipv de 100Hz is natuurlijk erg leuk. Daarnaast heb je een aantal leuk extra features zoals een crosshair etc.
Het enige voordeel wat ik de Benq kan geven is het iets betere contrast; alleen doordat hij meer BlB heeft en een slechtere inkijkhoek is dat gelijk.
Of het voor iedereen de extra 370 euro prijsverschil waard is moet iedereen zelf bepalen. Naar mijn mening wel. Ik heb hiervoor eigenlijk alleen maar IPS schermen van Dell gehad en ben blij dat ik weer op een IPS paneel zit ipv een VA.
Het uitstapje naar een VA scherm was een leuk experiment, maar niet voor mij.
Als ik beide vergelijk. De LG heeft veel betere kleuren, minder last van backlight bleeding waardoor alles veel uniformer is. De inkijkhoek is een stuk beter, wat voor een ultra wide meer uitmaakt dan een normaal wide screen. De 144Hz ipv de 100Hz is natuurlijk erg leuk. Daarnaast heb je een aantal leuk extra features zoals een crosshair etc.
Het enige voordeel wat ik de Benq kan geven is het iets betere contrast; alleen doordat hij meer BlB heeft en een slechtere inkijkhoek is dat gelijk.
Of het voor iedereen de extra 370 euro prijsverschil waard is moet iedereen zelf bepalen. Naar mijn mening wel. Ik heb hiervoor eigenlijk alleen maar IPS schermen van Dell gehad en ben blij dat ik weer op een IPS paneel zit ipv een VA.
Mag ik nou eens weten wat het grote voordeel is van 2 schermen op één computer hangen ipv gewoon een oud laptopje/RPI'tje achter je 2e scherm hangen, want ik heb in het verleden alleen maar gezeik gehad met dual screen setups, en zit er toch weer over te denken, maar zie eigenlijk de voordelen niet zo, Discord etc. doet het toch net zo goed als ik hem op een andere computer in hetzelfde netwerk draai als op dezelfde computer waar ik het spel zelf op draai of zie ik dat verkeerd?
systeem
2 computers die aan staan, 2 toetsenborden, 2 muizen (of gaan kloten met een switch), niet de mogelijkheid om 2 schermen voor 1 computer te gebruiken (scherm oppervlakte).zion schreef op maandag 17 februari 2020 @ 06:30:
Mag ik nou eens weten wat het grote voordeel is van 2 schermen op één computer hangen ipv gewoon een oud laptopje/RPI'tje achter je 2e scherm hangen, want ik heb in het verleden alleen maar gezeik gehad met dual screen setups, en zit er toch weer over te denken, maar zie eigenlijk de voordelen niet zo, Discord etc. doet het toch net zo goed als ik hem op een andere computer in hetzelfde netwerk draai als op dezelfde computer waar ik het spel zelf op draai of zie ik dat verkeerd?
Ik zie juist niet in waarom je zou gaan lopen kloten met een oude laptop of een rpi.
Gedoe met 2 keyboards of KVM. Ja er zijn virtuele kvms maar die werken vaak niet zo lekker.
Je kan lekker in 2 dingen tegelijk werken en kopiëren van de ene naar andere.
Hier een Ultraside met erboven een normaal scherm. Meeste doe ik op onderste scherm, bovenste is meer monitoring of muziek/film
Hier een Ultraside met erboven een normaal scherm. Meeste doe ik op onderste scherm, bovenste is meer monitoring of muziek/film
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Maar hoe voorkom je dan dat je tijdens gamen van je main screen afgaat (zoals gezegd, lang geleden dat ik dual-screen icm gamen heb gebruikt, in die tijd alleen maar met network-monitoring/programming/etc... bezig en het was frowned upon om op de werk computers te gamen, dus WoW oid stond dan maar los te draaien op mijn laptop (beetje craften/traden/tweakeren om de tijd te doden was wel weer prima als je het maar op je eigen laptop deed (overigens ook betaald door het werk, maar dat terzijdeSadisticPanda schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:46:
Gedoe met 2 keyboards of KVM. Ja er zijn virtuele kvms maar die werken vaak niet zo lekker.
En als ik dan al die horror verhalen lees in met name het AMD Navi Ervaringen Topic met drivers en dualscreen setups vraag ik mij toch sterk af of het het waard is om al die zwarte schermen / vastlopers / performance issues te moeten willen hebben ten favoure van maar één muis/keyboard.....
Nou dat is dus bijvoorbeeld 1 van mijn vragen, als je gewoon full screen speelt (wil een 3840*1600) gaan kopen, blijft hij dan ook gewoon in die 3840*1600 met je muis, had mijn triple monitor setup op het werk altijd op extend staan, en dan vloog hij over alle 3 de schermen heen, en zal dat met mijn dual setup dan ook wel moeten want dat zou dan 1x 2560*1080 29" 60Hz Portrait worden + 1x 3840*1600 Landscape 120Hz.SadisticPanda schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:26:
nog nooit last van gehad. Ik speel dan ook altijd Full-screen. En geen borderless windowed
Je ziet in het Navi topic dus veel klachten over switchen tussen schermen in dual monitor setups, maar de reden dat er in mijn Razor Core-X nu even een goedkope 2e hands 1070TI zit is omdat ik aan het wachten ben op de semi-aangekondigde high-end AMD (Lisa op CES), dus dan wil ik liever geen gezeik met driver issues vanwege dual-screenGeen Idee, ik moet zeggen dat ik er nog nooit echt problemen mee gehad heb. Zelfde windows en al paar keer gewisseld tussen amd en nvidia. Heeft altijd gewerkt. Reboot doe ik nooit (doet windows wel zelf)
OF nieuwe hardware inpluggen. Kan niet zeggen dat ik echt miserie heb, met mijn dual screen setup.
Nou precies, dat heb ik ook, en als ik persé iets nodig heb van mijn main of mijn NAS dan heb ik toch alle mappen waar ik screenshots/downloads/movies/etc/etc als directe shares op die laptop staan, dus instantly available, dus leek mij veel handiger om daarvan scherm los te schroeven of achter mijn portrait monitor te frotten, laptop met keyboard houden, en mijjn RF muis ligt er toch al naast standaard (of eigenlijk ligt hij meestal standaard naast mijn Gaming mouse zodat ik makkelijk kan switchen terwijl mijn muishand alleen maar 2cm naar rechtsboven hoeft)....(Heb ook nog laptop ernaast staan terzijde
(om helemaal eerlijk te zijn gebruik ik op dit moment alléén nog maar mijn laptop, want die is sneller dan mijn main, maar dat gaat dus weer veranderen zodra de nieuwe GPU+Monitor+rest van systeem komt, en dan gaat de Core-X+1070TI naar de 4K-OLED in de huiskamer).
[ Voor 60% gewijzigd door zion op 17-02-2020 22:44 ]
systeem
nOg nooit last van gehad. Ik speel dan ook altijd Full-screen. En geen borderless windowedzion schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:23:
[...]
Maar hoe voorkom je dan dat je tijdens gamen van je main screen afgaat (zoals gezegd, lang geleden dat ik dual-screen icm gamen heb gebruikt, in die tijd alleen maar met network-monitoring/programming/etc... bezig en het was frowned upon om op de werk computers te gamen, dus WoW oid stond dan maar los te draaien op mijn laptop (beetje craften/traden/tweakeren om de tijd te doden was wel weer prima als je het maar op je eigen laptop deed (overigens ook betaald door het werk, maar dat terzijde)
En als ik dan al die horror verhalen lees in met name het AMD Navi Ervaringen Topic met drivers en dualscreen setups vraag ik mij toch sterk af of het het waard is om al die zwarte schermen / vastlopers / performance issues te moeten willen hebben ten favoure van maar één muis/keyboard.....
Geen Idee, ik moet zeggen dat ik er nog nooit echt problemen mee gehad heb. Zelfde windows en al paar keer gewisseld tussen amd en nvidia. Heeft altijd gewerkt. Reboot doe ik nooit (doet windows wel zelf
OF nieuwe hardware inpluggen. Kan niet zeggen dat ik echt miserie heb, met mijn dual screen setup.
(Heb ook nog laptop ernaast staan terzijde
@zion
Ja, is extended. Maar als ik fullscreen speel krijg kilo geen enkele manier mijn muis buiten het spel.. tenzij alt-tab natuurlijk. Als ik ga spelen op borderless windowed...ja. dn vliegt de muis elke keer buiten het game scherm en in de andere schermen.
Dat had ik ook voor met gw2. Speelde ik borderless want stone meestal gewoon open in game en deed ik ondertussen andere dingen op de pc en af en toe een in-game wat klikken.
Met full screen als je alt-tabbed..zie je je game niet meer
Ja, is extended. Maar als ik fullscreen speel krijg kilo geen enkele manier mijn muis buiten het spel.. tenzij alt-tab natuurlijk. Als ik ga spelen op borderless windowed...ja. dn vliegt de muis elke keer buiten het game scherm en in de andere schermen.
Dat had ik ook voor met gw2. Speelde ik borderless want stone meestal gewoon open in game en deed ik ondertussen andere dingen op de pc en af en toe een in-game wat klikken.
Met full screen als je alt-tabbed..zie je je game niet meer
Best veel vorige-gen ultrawides zijn nu super goedkoop op amazon. Rond de 480 voor de aw3418dw en 430 voor de Acer x34p . Echter zijn de sellers vaak niet zo bekend. Kan er wat fout gaan? Met Paypal neem ik die gok meestal wel i.v.m. kopersbescherming, maar heb niet zoveel ervaring met amazon.
Ik kijk in die gevallen meestal of er "shipped by Amazon" bijstaat, dan weet je zeker dat het goed komt.d0nny41 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:23:
Best veel vorige-gen ultrawides zijn nu super goedkoop op amazon. Rond de 480 voor de aw3418dw en 430 voor de Acer x34p . Echter zijn de sellers vaak niet zo bekend. Kan er wat fout gaan? Met Paypal neem ik die gok meestal wel i.v.m. kopersbescherming, maar heb niet zoveel ervaring met amazon.
Tot op heden is alles wat ik ooit gekocht heb op Amazon ook goed aangekomen, of goed afgehandeld (direct geld terug), maar N=1 dus ik geef geen garanties.
systeem
Hmm oke bedankt. Net even gecheckt en staat helaas geen "shipped by Amazon" bij de voordeligste verkopers.zion schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 00:21:
[...]
Ik kijk in die gevallen meestal of er "shipped by Amazon" bijstaat, dan weet je zeker dat het goed komt.
Tot op heden is alles wat ik ooit gekocht heb op Amazon ook goed aangekomen, of goed afgehandeld (direct geld terug), maar N=1 dus ik geef geen garanties.
Dat is wel fijn referentiemateriaal! Nu wil ik echter wel een lans breken voor de BenQ. Ik kom juist van een LG IPS (29" Ultrawide, 75Hz) en vind de backlight bleed een stuk minder storend dan op de LG. Of misschien was het clouding, of IPS glow, feit is dat ik nu een egaler beeld heb qua helderheid zeker bij donkere situaties. De kleuren zijn in een direct vergelijk wel iets fletser, maar eigenlijk stoort mij dat minder nu na een aantal maanden. De extra 20 Hz (LG liep op 80) zijn wel merkbaar soepeler, dus dat is sowieso een meerwaarde. Hoe lang heb je de BenQ in gebruik gehad als ik vragen mag?Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:15:
Nu een dag de pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart in gebruik. Hiervoor heb ik ook een tijdje gewerkt met de pricewatch: BenQ EX3501R Zilver, Zwart.
Dat van de kijkhoeken is wel een dingetje, de curve maakt wat goed en het stoort niet, maar het is niet zo perfect als een IPS scherm.
Er valt dus zeker wat voor de LG's te zeggen, maar of dat een meerprijs van 75% rechtvaardigt t.o.v. een scherm wat in de basis toch echt al wel behoorlijk goed te noemen is vind ik lastig en is een zeer persoonlijke keuze. Ik zou dat geld liever in een nieuwe GPU stoppen om nog mooiere plaatjes op het scherm te toveren, indien daar nog verbetering mogelijk is.
Je maakt het punt zelf al, de BenQ is een heel stuk goedkoper. Voor mij was de BLB merkbaar en de mindere inkijkhoek, zelfs tijdens dingen waar het weinig impact op zou moeten hebben zoals programmeren.Cid Highwind schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:19:
[...]
Dat is wel fijn referentiemateriaal! Nu wil ik echter wel een lans breken voor de BenQ. Ik kom juist van een LG IPS (29" Ultrawide, 75Hz) en vind de backlight bleed een stuk minder storend dan op de LG. Of misschien was het clouding, of IPS glow, feit is dat ik nu een egaler beeld heb qua helderheid zeker bij donkere situaties. De kleuren zijn in een direct vergelijk wel iets fletser, maar eigenlijk stoort mij dat minder nu na een aantal maanden. De extra 20 Hz (LG liep op 80) zijn wel merkbaar soepeler, dus dat is sowieso een meerwaarde. Hoe lang heb je de BenQ in gebruik gehad als ik vragen mag?
Dat van de kijkhoeken is wel een dingetje, de curve maakt wat goed en het stoort niet, maar het is niet zo perfect als een IPS scherm.
Er valt dus zeker wat voor de LG's te zeggen, maar of dat een meerprijs van 75% rechtvaardigt t.o.v. een scherm wat in de basis toch echt al wel behoorlijk goed te noemen is vind ik lastig en is een zeer persoonlijke keuze. Ik zou dat geld liever in een nieuwe GPU stoppen om nog mooiere plaatjes op het scherm te toveren, indien daar nog verbetering mogelijk is.
Het kan dus goed zijn dat het LG scherm wat jij had ook goedkoper was, en daardoor inderdaad meer last had van IPS glow of BLB. Ik was bang dat ik veel IPS glow zou hebben met het LG scherm omdat het groot is, maar dat is gewoon niet aanwezig.
De BenQ heb ik voor ongeveer 2 maanden gebruikt (had er twee gekocht toen ze goedkoop waren en eentje teruggestuurd, de andere heeft mijn broertje nu).
Stel ik zet een normale monitor naast een ultrawide. Hoe weet ik zeker dat deze hoogte min of meer hetzelfde is? Puur voor het optische. Ik heb een normale 27" QHD monitor en wil daarnaast een UWQHD zetten. Hoeveel inch moet deze dan zijn? Ik verwacht 34", aangezien de ppi nagenoeg gelijk zijn en beiden verticaal 1440 pixels zijn, maar wil het toch even zeker weten voordat we hem aanschaffen.
Ik gebruik Display wars screen size compare tool daarvoor:JM94 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:52:
Stel ik zet een normale monitor naast een ultrawide. Hoe weet ik zeker dat deze hoogte min of meer hetzelfde is? Puur voor het optische. Ik heb een normale 27" QHD monitor en wil daarnaast een UWQHD zetten. Hoeveel inch moet deze dan zijn? Ik verwacht 34", aangezien de ppi nagenoeg gelijk zijn en beiden verticaal 1440 pixels zijn, maar wil het toch even zeker weten voordat we hem aanschaffen.
http://www.displaywars.com/34-inch-21x9-vs-27-inch-16x9
Ik denk dat je met een 34 inch 21:9 het dichtste in de buurt komt.
Ik ben ook op zoek naar een Ultrawide en zie op Amazon.de de Alienware AW3418HW nu staan voor 320 (+10,93) en de Acer X34P voor 659 (+10,93)d0nny41 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:23:
Dat kan toch niet?
Edit: HW is maar 2560x1080 en DW is 3440x1440
[ Voor 3% gewijzigd door Bluepanther7 op 15-03-2020 10:36 ]
Ik gebruik altijd http://www.screen-size.info/JM94 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:52:
Super simple, eerst bovenin je huidige monitor (edit: en onderin rechts "diagonal": 27", "Calculate" (of [TAB])), dan kopieer je de afmeting rechts onderin die je wil evenaren (in jouw geval "height" 13,2")
Dan selecteer je bovenin gewenste resolutie (3440x1440) en plak je rechtsonderin op height je 13,2", en druk je op "calculate" rechts ernaast, en dan komt hij automagisch uit op 34(,2)" UW...
Werkt ook heel goed als je bijvoorbeeld een kleine monitor in portrait mode ernaast wil zetten, omdat hij dus de vrijheid geeft elke hoogte/breedte/diagonaal handmatig in te voeren zonder dat hij mekkert dat dat een vreemde maat is...
Zo was voor mij makkelijk uitrekenen dat de monitor die ik wil 15,15cm + bezels + voet pricewatch: Acer B296CL Zwart boven mijn bureau moet komen te hangen, als ik hem precies in het midden van de Acer in Portrait mode wil hebben, dat is me voor de rest met nog geen enkele "screen monitor vergelijker" zo makkelijk gelukt.... (alhoewel ik denk dat ik de Acer maar gewoon weggeef en een goedkope 1440P (non-UW) portrait ernaast, past veel beter, en kost (relatief) weinig, en dan heb je ook nog wat horizontale pixels in portrait)
[ Voor 27% gewijzigd door zion op 15-03-2020 11:06 ]
systeem
Ik heb een beugel gekocht voor mijn monitoren
https://www.coolblue.nl/e...star-fpma-d550dblack.html
https://photos.app.goo.gl/2fUep4hRaZuSwatQ7
34" uw en 27" passen er precies op. Misschien handig als je ook op zoek bent. Scheelt een hoop ruimte
34" uw en 27" passen er precies op. Misschien handig als je ook op zoek bent. Scheelt een hoop ruimte
Lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk, een Dell voor 320, maar wil je ook niet een 34" 2560*1080, mijn 29" 2560*1080 is al pixel tellen, en gebruik ik derhalve ook eigenlijk niet meer.....Bluepanther7 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:05:
[...]
Ik ben ook op zoek naar een Ultrawide en zie op Amazon.de de Alienware AW3418HW nu staan voor 320 (+10,93) en de Acer X34P voor 659 (+10,93)
Dat kan toch niet?
Edit: HW is maar 2560x1080 en DW is 3440x1440
pricewatch: Dell Alienware AW3418HW Zwart (€749,-)
[ Voor 11% gewijzigd door zion op 16-03-2020 02:33 ]
systeem
Heb sindskort de pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart staan. Nu moet er daarnaast een 34" UWQHD monitor komen, liefst curved. Liefst waar ook op gegamed kan worden. En uiteraard niet exceptioneel duur.
Zat te denken aan één van de volgende twee
pricewatch: AOC CU34G2/BK Rood, Zwart
pricewatch: Antgamer M34G5Q Zwart
Maar voor de experts dus de volgende vragen:
1. Zijn deze monitoren de moeite waard? AOC ken ik dan weer wel, maar Antgamer heb ik ooit wel eens van gehoord, maar is weinig over te vinden. Enkel gevonden dat Hardware Info de M34G5Q beter vond dan de CU34G2. Las dat de M34G5Q kleuren in ieder geval niet mooi weergeeft.
2. Hoe ergerlijk gaat het verschil tussen een IPS en VA scherm zijn? Heb nu nog een 24" BenQ TN scherm ernaast staan uit mijn tijd in de esports scene, maar het verschil met de 27GL850 is gigantisch en laat heel nadrukkelijk naar voren komen hoe matig dat TN paneel niet is.
Anderzijds als het een VA scherm dusdanig veel irritatie opwekt naast een IPS scherm, is het misschien de moeite waard om te blijven gamen op het LG scherm en een ultrawide te nemen met een iets hogere response time maar wel IPS.
Zat te denken aan één van de volgende twee
pricewatch: AOC CU34G2/BK Rood, Zwart
pricewatch: Antgamer M34G5Q Zwart
Maar voor de experts dus de volgende vragen:
1. Zijn deze monitoren de moeite waard? AOC ken ik dan weer wel, maar Antgamer heb ik ooit wel eens van gehoord, maar is weinig over te vinden. Enkel gevonden dat Hardware Info de M34G5Q beter vond dan de CU34G2. Las dat de M34G5Q kleuren in ieder geval niet mooi weergeeft.
2. Hoe ergerlijk gaat het verschil tussen een IPS en VA scherm zijn? Heb nu nog een 24" BenQ TN scherm ernaast staan uit mijn tijd in de esports scene, maar het verschil met de 27GL850 is gigantisch en laat heel nadrukkelijk naar voren komen hoe matig dat TN paneel niet is.
Anderzijds als het een VA scherm dusdanig veel irritatie opwekt naast een IPS scherm, is het misschien de moeite waard om te blijven gamen op het LG scherm en een ultrawide te nemen met een iets hogere response time maar wel IPS.
Ik had eerst ook zo'n soort ding maar kreeg nekklachten. Ik heb nu een paal met beugel gekocht zodat mijn ultra wide scherm op de juiste hoogte hangt en iets gekanteld en daaronder mijn wat kleinere scherm die ik juist iets schuin heb gezet zodat je er prettig op kijkt.Overigens wil ik misschien later nog een 2de ultra wide screen aanschaffen (wellicht dezelfde als die ik nu heb) maar dan moeten de prijzen eerst (fors) omlaag gaan.Hij zou er iig prima onder kunnen passen zodat je 2 ultrawide schermen onder elkaar hebt.418O2 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:39:
Ik heb een beugel gekocht voor mijn monitoren
Ik werk nu een paar maand met deze opstelling en persoonlijk vind ik het zoveel prettiger dan 2 schermen naast elkaar. Je hoeft simpelweg je lichaam/nek minder te draaien en alleen met je ogen te bewegen om beide schermen te kunnen benutten.
Dus van mijn kant ook een tip waar mensen iets mee kunnen doen en/of rekening mee kunnen houden. Hier trouwens een foto van de opstelling:
:strip_exif()/f/image/V0n7HjsPpmK19Lwpoo0qNDmY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 17-03-2020 15:37 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Mensen hier ervaringen met de CU34G2X of de 34GK950F? Prijsverschil waard of onvergelijkbaar ivm prijsklasse (bijkomend kwaliteitsverschil/hoeveelheid opties) en type scherm (bijkomende plus- en minpunten)? Kan me overigens goed voorstellen dat er een enkeling pas ervaring heeft met de CU34G2X aangezien deze pas gelimiteerd op de markt is geweest. Als ik zo links en rechts wat testjes lees, is het verschil veel minder groot dan het op het eerste oog lijkt.
[ Voor 3% gewijzigd door JM94 op 21-03-2020 21:58 ]
Ik heb de CU34G2X, erg fijne monitor voor als je productief wil werken, mooie kleuren en hoog contrast wil en voor de niet competitieve gamer. Je merkt tijdens gamen wel dat je met VA te maken hebt, dus meer smearing en ghosting dan menig IPS paneel.JM94 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:52:
Mensen hier ervaringen met de CU34G2X of de 34GK950F? Prijsverschil waard of onvergelijkbaar ivm prijsklasse (bijkomend kwaliteitsverschil/hoeveelheid opties) en type scherm (bijkomende plus- en minpunten)? Kan me overigens goed voorstellen dat er een enkeling pas ervaring heeft met de CU34G2X aangezien deze pas gelimiteerd op de markt is geweest. Als ik zo links en rechts wat testjes lees, is het verschil veel minder groot dan het op het eerste oog lijkt.
Heb er een 27GL850 naast dus die kan ik prima voor het gamen houden.ion schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:10:
[...]
Ik heb de CU34G2X, erg fijne monitor voor als je productief wil werken, mooie kleuren en hoog contrast wil en voor de niet competitieve gamer. Je merkt tijdens gamen wel dat je met VA te maken hebt, dus meer smearing en ghosting dan menig IPS paneel.
Monitor is echt ideaal voor werk, films en series. Maar als je van IPS komt en zeker van een 27GL850 dan zul je de VA smearing wel merken tijdens het gamen. Voor shooters kun je dan beter op IPS blijven, maar racegames etc is 21:9 natuurlijk erg leuk. Ik heb zelf hiervoor ook IPS 1440P 144Hz gehad en in het begin was het wel even wennen, maar aangezien ik toch amper game, stoor ik me er niet aan.JM94 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:11:
[...]
Heb er een 27GL850 naast dus die kan ik prima voor het gamen houden.Maar het is inderdaad meer met het oog op werk, films/series en dergelijken. Erop gamen had dan een mooie extra geweest, maar ben zo competitief dat het me sowieso tegen zou vallen. Vind het prijskaartje voor de 34GK950 sowieso iets te, maar had hem tweedehands overwogen als hij echt zoveel beter is. Maar goed, IPS vs VA, in mijn ogen lastig vergelijkbaar.
Speelde in het verleden veel FIFA (op professioneel niveau), maar speel tegenwoordig meer voor plezier ook andere games zoals COD. Voor mij maakt het inmiddels ook weinig meer uit wat dat betreft, al heb ik wel echt een hekel aan verliezen (met name op FIFA, al komt dat wellicht wel door mijn verleden daarin). Misschien dat ik ze wel beide haal om even te proberen plus te vergelijken en vervolgens één van de twee terugstuur. Het staat in ieder geval vast dat het één van deze twee moet worden. Ik had 10 á 15 van de meest serieuze opties in een vergelijking gegooid en ben onderling eens gaan vergelijken op basis van test resultaten van verschillende websites. Toen kwamen deze twee in meest positieve zin naar voren.ion schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:21:
[...]
Monitor is echt ideaal voor werk, films en series. Maar als je van IPS komt en zeker van een 27GL850 dan zul je de VA smearing wel merken tijdens het gamen. Voor shooters kun je dan beter op IPS blijven, maar racegames etc is 21:9 natuurlijk erg leuk. Ik heb zelf hiervoor ook IPS 1440P 144Hz gehad en in het begin was het wel even wennen, maar aangezien ik toch amper game, stoor ik me er niet aan.
Anoniem: 1357436
Ik heb een HP Spectre laptopt X360 convertible 15-bl1xx en een LG 2gwl 500
Ik kom er niet uit hoe ik de monitor op volledige breedte kan gebruiken; iemand hier ervaring mee?
Ik kom er niet uit hoe ik de monitor op volledige breedte kan gebruiken; iemand hier ervaring mee?
Goedemiddag! Ik zit al een tijdje te kijken voor een 34 inch ulta wide. Mijn pc gebruik bestaat momenteel uit ( 50% Gaming / 50% Programmeren - Foto bewerking - Ontwerpen ). Eigenlijk zoek ik dus een scherm die in alle categorieën goed mee komt, en daar loop ik een beetje vast.
Zijn er wellicht hier nog meer mensen met dezelfde situatie, en welke keuzes hebben jullie genomen/overwogen?
Zelf zit ik vooral nog de dubbe tussen VA en IPS. Ik begrijp dat IPS mooie kleuren en kijkhoeken heeft, maar met een groot 34inch paneel heb je ook al snel te maken met backlight bleeding. Ook is er beduidend minder keuze als ik minimaal 100hz wil. Welke ik wel vaak voorbij zie komen is de LG UltraGear 34GK950F. Erg prijzig, maar lijkt op de meeste vlakke wel te voldoen aan mijn wensen.
VA daarin tegen heeft een stuk meer keuze. En kan ik al voor rond de 500 wat uitzoeken zoals bijvoorbeeld de AOC CU34G2X/BK. Echter gezien de prijs zal je hier ongetwijfeld iets inleveren op kwaliteit.
Hopelijk kan iemand mij een onderbouwd zetje in de juiste richting geven.
Zijn er wellicht hier nog meer mensen met dezelfde situatie, en welke keuzes hebben jullie genomen/overwogen?
Zelf zit ik vooral nog de dubbe tussen VA en IPS. Ik begrijp dat IPS mooie kleuren en kijkhoeken heeft, maar met een groot 34inch paneel heb je ook al snel te maken met backlight bleeding. Ook is er beduidend minder keuze als ik minimaal 100hz wil. Welke ik wel vaak voorbij zie komen is de LG UltraGear 34GK950F. Erg prijzig, maar lijkt op de meeste vlakke wel te voldoen aan mijn wensen.
VA daarin tegen heeft een stuk meer keuze. En kan ik al voor rond de 500 wat uitzoeken zoals bijvoorbeeld de AOC CU34G2X/BK. Echter gezien de prijs zal je hier ongetwijfeld iets inleveren op kwaliteit.
Ik heb ze hier momenteel allebei in huis. Heb er als tweede monitor een LG 27GL850 naast staan. Gisterenavond weinig verschil tussen de AOC en mijn tweede monitor. Vandaag viel het me wel heel erg tegen. Wit op de LG was wit, maar hetzelfde wit was heel erg geel/ crème-achtig op de AOC. Nu de 34GK950F neergezet en die is nagenoeg hetzelfde als de tweede monitor, maar ik vind hem eigenlijk gewoon te prijzig. Één van de twee moet terug, maar misschien gaan ze allebei wel.Nemm schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:34:
Goedemiddag! Ik zit al een tijdje te kijken voor een 34 inch ulta wide. Mijn pc gebruik bestaat momenteel uit ( 50% Gaming / 50% Programmeren - Foto bewerking - Ontwerpen ). Eigenlijk zoek ik dus een scherm die in alle categorieën goed mee komt, en daar loop ik een beetje vast.
Kleuren op de LG in ieder geval erg goed, op de AOC valt het me dus wat tegen. Was er ook al een beetje bang voor. Zeker wat fotobewerking betreft zou je graag accurate kleuren hebben.
Ik houd me trouwens aanbevolen mocht iemand een oplossing weten voor de gele gloed bij de AOC. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het bij de nieuwe LG ook lichtjes zie, maar in veel mindere mate.
Ha JM94, bedankt voor je reactie!
Heb je ze ook gekalibreerd, of voorzien van de laatste software updates? Volgens mij haalt die LG nog betere resultaten bij de laatste update las ik op internet. Ook over de AOC valt veel informatie te vinden door iemand die hem van top tot teen doorgrond heeft. Mogelijk dat je met zijn advies de gele gloed verholpen krijgt. Ik weet niet of ik hier mag linken naar andere websites, dus ik zal hem even apart toesturen.
Heb je ook op beide schermen gegamed? Zo ja, wat waren daar de waargenomen verschillen volgens jou.
Heb je ze ook gekalibreerd, of voorzien van de laatste software updates? Volgens mij haalt die LG nog betere resultaten bij de laatste update las ik op internet. Ook over de AOC valt veel informatie te vinden door iemand die hem van top tot teen doorgrond heeft. Mogelijk dat je met zijn advies de gele gloed verholpen krijgt. Ik weet niet of ik hier mag linken naar andere websites, dus ik zal hem even apart toesturen.
Heb je ook op beide schermen gegamed? Zo ja, wat waren daar de waargenomen verschillen volgens jou.
Sorry voor de wat late reactie, had je berichtje gezien maar de wekker stond vanochtend voor de verandering om half 5.Nemm schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:54:
Ha JM94, bedankt voor je reactie!
Ze hebben de laatste software updates. Op de rest van de eerste paragraaf ben ik bij je privébericht op in gegaan. Heb er niet echt op gegamed, wel een spel gespeeld (maar oud spel en niet grafisch interessant). Ook omdat de 27GL850 ernaast staat, wat echt een gigantisch goed ding is wat gaming betreft.
Zo ik wilde al een tijdje een Ultra wide, maar nu met het thuiswerken krijg ik een deel gesponsord vanuit mijn werk. Daarom de pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart gekocht. Was toevallig ook nog goedkoop bij Alternate. Ben erg benieuwd, heb in dit topic veel goede verhalen gelezen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ja hoor, fijn scherm is het zeker.
Hoewel ik thuiswerken nog steeds op 2 x 24 inch monitoren doe. Niet dat het niet op alienware kan, integendeel, maar die staan in de werkkamer en op zich vind ik 2 schermen voor werk ook fijn
Hoewel ik thuiswerken nog steeds op 2 x 24 inch monitoren doe. Niet dat het niet op alienware kan, integendeel, maar die staan in de werkkamer en op zich vind ik 2 schermen voor werk ook fijn
De nieuwe iiyama ziet er interessant uit:
https://nl.hardware.info/...nstijd-van-1-milliseconde
Mooie prijs ook, ben benieuwd naar de test resultaten.
Heb sinds een paar weken de AOC AG352UCG6 binnen. In game geeft hij 'flickering' in met name donkere plekken. Heb al de overdrive uitgezet. Haalt niets uit. Heb ook al G-Sync uitgezet (omdat op internet veel te lezen is over G-Sync flickering), maar ook dan blijft hij flikkeren.
Heeft iemand ook dezelfde ervaringen met deze monitor?
Voorbeeld van het flickering:
YouTube: 13 april 2020
Als ik mij niet vergis is dit wel een recht paneel, dat is dan wel even noemenswaardig.kwdtje schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:32:
De nieuwe iiyama ziet er interessant uit:
systeem
Geen ervaring met deze monitor, maar ik heb dit effect volgens mij wel met een ander (overdrive) VA scherm gezien. Het is mogelijk inherent is aan VA panelen, relateerd aan trage kleurovergangen (donker naar licht). Zie ook de term 'black smearing'.PGR schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:53:
Heb sinds een paar weken de AOC AG352UCG6 binnen. In game geeft hij 'flickering' in met name donkere plekken. Heb al de overdrive uitgezet. Haalt niets uit. Heb ook al G-Sync uitgezet (omdat op internet veel te lezen is over G-Sync flickering), maar ook dan blijft hij flikkeren.
Heb je de kabel al eens vervangen? Zou ook gewoon een faulty kabel kunnen zijn?PGR schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:53:
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Controleer eens of je Displayport/HDMI kabel te dicht op een powerkabel zit. Ik heb ooit eens gehad dat ik die twee had gebundeld met klitteband en de powerkabel verstoorde het displayport signaal. Los van elkaar maken en dan kijken of je het probleem nog hebt.Nitai schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:36:
[...]
Heb je de kabel al eens vervangen? Zou ook gewoon een faulty kabel kunnen zijn?
Beauty is in the eye of the beerholder
Net op de bestelknop gedrukt voor de pricewatch: Asus VP348QGL Zwart
Hele nette prijs voor een 10 bit scherm met Freesync en HDR. Heb al een 3440x1440 scherm staan maar dan zonder die mooie specs. HDR verwacht ik niet veel van maar hoop op een soepeler ervaring vanwege Freesync.
Hele nette prijs voor een 10 bit scherm met Freesync en HDR. Heb al een 3440x1440 scherm staan maar dan zonder die mooie specs. HDR verwacht ik niet veel van maar hoop op een soepeler ervaring vanwege Freesync.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
@HellBeast en @Nitai Thx voor de tips, ga ik zo proberen!
@TweakDude|IA Ja, las ook wel van dat soort dingen op internet, hoop dat het dat niet is.
@TweakDude|IA Ja, las ook wel van dat soort dingen op internet, hoop dat het dat niet is.
Wel net aan HDR. Wel een tof schermwestergas schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:34:
Net op de bestelknop gedrukt voor de pricewatch: Asus VP348QGL Zwart