[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 13:06

westergas

rikkie_pc

(jarig!)
418O2 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:42:
[...]

Wel net aan HDR. Wel een tof scherm
Tja met 350cd/m² is dat niet erg speciaal maar daar is de prijs ook naar. Vind het alleen vervelend als FPS net onder 60 zakt, hopelijk wat smoother dus vanaf morgen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:06
westergas schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:33:
[...]

Tja met 350cd/m² is dat niet erg speciaal maar daar is de prijs ook naar. Vind het alleen vervelend als FPS net onder 60 zakt, hopelijk wat smoother dus vanaf morgen.
Wat voor gpu hang je er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

(jarig!)
418O2 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:33:
[...]

Wat voor gpu hang je er aan?
1080Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die zou zonder al te veel moeite wel boven de 60fps moeten blijven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik draai ook een 1080Ti met 3440x1440 (Acer Predator X34P dus 100hz) en de meeste games kan ik op ultra settings wel draaien op 100hz, ervaar zelden een drop daaronder met de games die ik speel. Zelfs met Doom Eternal nog geen issues gehad.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

(jarig!)
De laatste 2 games die ik speelde lukt dat dus niet. Asassins Creed: Oddyssey (oké die is gewoon slecht geoptimaliseerd, maar toch) en Red Dead Redemption 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
westergas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:38:
De laatste 2 games die ik speelde lukt dat dus niet. Asassins Creed: Oddyssey (oké die is gewoon slecht geoptimaliseerd, maar toch) en Red Dead Redemption 2.
Open world games zijn altijd heftig (en volgens mij zijn de 2 die je noemt ook nog eens matig geoptimaliseerd voor pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 15:34

PGR

Fast and safe...

PGR schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:53:
Heb sinds een paar weken de AOC AG352UCG6 binnen. In game geeft hij 'flickering' in met name donkere plekken. Heb al de overdrive uitgezet. Haalt niets uit. Heb ook al G-Sync uitgezet (omdat op internet veel te lezen is over G-Sync flickering), maar ook dan blijft hij flikkeren.

Heeft iemand ook dezelfde ervaringen met deze monitor?

Voorbeeld van het flickering:
YouTube: 13 april 2020
@HellBeast en @Nitai Thx voor de tips, ga ik zo proberen!

@TweakDude Ja, las ook wel van dat soort dingen op internet, hoop dat het dat niet is.
Helaas. Het probleem treedt ook op na wisseling van de DP kabel en nadat ik had gezorgd dat de power kabel en de DP kabel goed uit elkaar zijn getrokken.

Iemand zelfde ervaringen of ideeen waaraan het kan liggen?

Ben bang dat de monitor terug moet, maar soms hebben deze modellen iets wat structureel fout zit, en ik heb geen zin om monitor na monitor weer in te ruilen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

418O2 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:22:
[...]

Open world games zijn altijd heftig (en volgens mij zijn de 2 die je noemt ook nog eens matig geoptimaliseerd voor pc)
Idd, moet zeggen dat ik die 2 ook niet op PC heb gespeeld maar op de PS4 dus daar kan ik verder niets nuttigs op zeggen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

(jarig!)
418O2 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:22:
[...]

RDR2 speelt in ieder geval een stuk beter met Freesync. Toch een leuke upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
PGR schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:05:
Ben bang dat de monitor terug moet, maar soms hebben deze modellen iets wat structureel fout zit, en ik heb geen zin om monitor na monitor weer in te ruilen... :(
Zou ook zeker omruilen, als die hetzelfde heeft (met nogmaals nieuwe meegeleverde kabel), dan gewoon geld terug of andere (type/merk) monitor, anders blijf je idd bezig....

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
westergas schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:37:
[...]

RDR2 speelt in ieder geval een stuk beter met Freesync. Toch een leuke upgrade :)
VRR is sowieso een godsgeschenk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:19
westergas schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:37:
[...]

Mits je "RDR2 display mods 3.4" gebruikt anders wordt tijdens cutscenes je halve beeld opgevreten door zwarte balken rondom...

En om niet met een uitgemergelde character rond te lopen zul je je frames moeten cappen op 30Fps... Lekkere port Rockstar! 8)7 https://www.reddit.com/r/..._a_discovery_about_a_big/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM94
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-10-2022
Mensen hier ervaring met de pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart ? Heb nu nog een pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart, maar vind het geen gezicht naast mijn pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart. Verschil in paneel is te groot en wil dus de ultrawide die de kleur van die laatste het best benadert. Vind de CU34G2X vaak wat flets, met te weinig helderheid. Voor zijn prijs een goed ding, maar ik betaal liever iets meer voor kwaliteit (beetje tegenstrijdig met AOC) dan dat ik me er over een paar maanden aan kapot zit te ergeren.

De pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart lijkt me de beste optie, maar is inmiddels heel moeilijk leverbaar. Toen begreep ik dat Dell met Alienware ook goede opties heeft. Grote vraag is dus of er echt verschil zit tussen het paneel van de AW3418DW en 34GK950F, waardoor ik nu de Alienware haal of toch op de 34GK950F wacht. De pricewatch: Alienware AW3420DW Zwart vind ik in ieder geval te duur, maar die schijnt wel hetzelfde scherm te hebben als de 34GK950F. De AW3418DW heeft een iets ouder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-07 16:11

nXXt

Carpe omnia

Ik ben zo langzamerhand ook eens aan het kijken richting een 21:9 monitor. Dual monitor is fijn bij werken, maar het is qua ruimte op dit moment niet zo heel handig. Iets in de vorm van 21:9 zou beter passen.

Het enige wat ik nog lastig in te schatten vind en ook in bijvoorbeeld winkels lastig beoordelen vind, is de afweging van gebogen versus recht. In principe neig ik naar curved, omdat je over een dergelijke breedte dan vermoedelijk een gelijkmatiger afstand tot het scherm hebt, in plaats van dat de randen/hoeken gevoelsmatig verder weg zijn dan het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:12

Snippertje

Light up your life

JM94 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:28:
Mensen hier ervaring met de pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart ? Heb nu nog een pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart, maar vind het geen gezicht naast mijn pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart. Verschil in paneel is te groot en wil dus de ultrawide die de kleur van die laatste het best benadert. Vind de CU34G2X vaak wat flets, met te weinig helderheid. Voor zijn prijs een goed ding, maar ik betaal liever iets meer voor kwaliteit (beetje tegenstrijdig met AOC) dan dat ik me er over een paar maanden aan kapot zit te ergeren.

De pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart lijkt me de beste optie, maar is inmiddels heel moeilijk leverbaar. Toen begreep ik dat Dell met Alienware ook goede opties heeft. Grote vraag is dus of er echt verschil zit tussen het paneel van de AW3418DW en 34GK950F, waardoor ik nu de Alienware haal of toch op de 34GK950F wacht. De pricewatch: Alienware AW3420DW Zwart vind ik in ieder geval te duur, maar die schijnt wel hetzelfde scherm te hebben als de 34GK950F. De AW3418DW heeft een iets ouder scherm.
Heb zelf sinds 2 dagen de AW3418DW. Moet zeggen dat ik er erg blij mee ben, had hiervoor een AOC 30.5" 1440p. Deze was een stuk hoger, maar gewoon 16:9 en maar 75hz. Eerste wat me opviel was dat de AW3418DW in verhouding qua hoogte een stuk kleiner was en de curve viel me tegen in eerste instantie. Echter na een hele dag gebruiken en wat games proberen ben ik om. Gsync is fantastisch en games proberen werd meteen een lange sessie, werd er letterlijk in gezogen. Ik had niet verwacht dat die horizontale breedte zoveel zou toevoegen eigenlijk, wel gehoopt ;). Verder is 120hz erg fijn en ziet het scherm er goed uit. Zelf IPS altijd erg fijn gevonden vanwege de kijkhoeken.

Tip voor gebruik is ook display fusion, kan je je scherm mooi mee indelen. Gebruik dit scherm ook voor werk en op deze manier is het alsof je 3schermen naast elkaar hebt.

Qua gaming vind ik de oled TV met vrr nog net een tikkeltje indrukwekkender, maar voor shooters, rts en achter een bureau gamen/werken is dit echt fantastisch.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
nXXt schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:39:Het enige wat ik nog lastig in te schatten vind en ook in bijvoorbeeld winkels lastig beoordelen vind, is de afweging van gebogen versus recht. In principe neig ik naar curved, omdat je over een dergelijke breedte dan vermoedelijk een gelijkmatiger afstand tot het scherm hebt, in plaats van dat de randen/hoeken gevoelsmatig verder weg zijn dan het midden.
Thuis heb ik een curved, op m'n werk plat. Ik vind curved duidelijk fijner, om de reden die je noemt. Op m'n werk heb ik de neiging om m'n stoel naar links of rechts te schuiven om te lezen of schrijven buiten het midden van de monitor, thuis niet. Curved d:)b

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja curved voegt voor een monitor wel wat toe vind ik, daar zit je redelijk dichtbij. Voor een TV vind ik het onzin. Wel wacht ik met liefde af tot monitoren ook FALD krijgen ipv die edge-lit techniek, bij mijn nieuwe TV is dat toch wel stukken beter dan op mijn X34P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-07 18:05
westergas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:38:
Ha nee, dan noem je er ook even twee. Odyssey lijkt inderdaad wat matig geoptimaliseerd te zijn

Voor Odyssey nog wel een tip: Probeer het eens met DXVK (Hier staat hoe je dat kan doen https://www.reddit.com/r/...s_dxvk5700xtstutter_free/). Hiermee is mijn gemiddelde fps wel met bijna 20% gestegen en zijn de minimale frames ook aardig gestegen. Hou er wel rekening mee dat als je voor het eerst het spel draait met DXVK er op de achtergrond Vulkan caches worden aangemaakt, dus dan kan je nog wat haperingen en wat lagere frames zien, maar dat is na een minuut of twee wel gedaan.

RDR 2 zou ik niet per se slecht geoptimaliseerd noemen, maar eerder 'klaar voor de toekomst'. Veel settings leveren minimale verbeteringen aan graphics op, maar kosten je wel erg veel performance. Mooi om die opties te hebben als je over een jaar of twee/drie het spel eens opnieuw wil spelen met de nieuwste high end videokaart, maar op dit moment kan geen een videokaart het spel eigenlijk draaien op 4K stabiele 60fps. Je kan het spel er nog steeds beter uit laten zien dan bijvoorbeeld op de Xbox One X met 60fps, maar dan kan je nog altijd wat hele 'dure' settings het beste omlaag zetten omdat de performance kosten niet reëel zijn. Er zijn genoeg 'guides' te vinden om dit te optimaliseren. Zelf heb ik vooral de guide van Digital Foundry gevolgd, en met hun settings zie je eigenlijk weinig verschil in vergelijking met ultra, maar draait het spel wel vele malen soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

(jarig!)
@Garwinski Klopt inderdaad. Ik had RDR2 wel kunnen tweaken maar daar had ik geen zin in :) Nu met Freesync/Gsync is het geen probleem als de FPS per ongeluk een keer rond de 55 PFS uit komt. In heel veel gebieden trouwens boven de 60.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Hij is er! Een soort van.....

Eerste prijsvermelding in de Pricewatch tenminste... De mythische, de magische.....
pricewatch: LG 38WN95C Zwart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KS2kKTP6rzP8dAlvwA9Gnz7aG8s=/fit-in/656x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2003304496.jpeg?f=imagenormal
Nou nog wachten tot ik eindelijk eens een aflosdatum krijg zodat ik richting huis kan komen, en dan....
bestel maar, bestel maar, bestel maar.....

Hopelijk gaat m'n 1070TI dat redelijk genoeg trekken tot de Next-Gen AMD GPU's uitkomen, anders maar even een 5700XT voor een halfjaartje aanschaffen ofzo, zou een beetje heel erg zonde zijn.
En nee, ik heb niet geld teveel, ik ben al sinds 2014 aan het sparen voor deze monitor+GPU combo, of tenminste, een monitor met deze specificaties met bijbehorende GPU. (en VR-Set)..... Wordt het tóch 2020!
TiezZ_BE schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:31:
Deze hou ik ook in de gaten. Wacht sowieso de gedetailleerde reviews nog even af, en de prijs die imo nog wel een beetje naar beneden mag gaan...
De reviews gaan wel goed zitten, het is een LG monitor, ze hebben de Ultragear 38GL950G G-Sync al, ik heb er vertrouwen in.
De prijs, tja, ik had er € 1750,- voor gereserveerd met uitloop naar € 2000,-, dus dat gaat me niet weerhouden, het ontbreken van een GPU die hem fatsoenlijk aan kan sturen misschien wel.
Ik zit erg te twijfelen, óf nu een Occulus Rift S kopen, die wél aangestuurd kan worden door een 1070TI, en dan wachten tot de AMD6700XT (of hoe die ook mag gaan heten)/nVidia 3000 sersies en meteen GPU & Monitor tegelijk kopen, of alvast deze kopen en dan wachten tot ik op high kan spelen op de nieuwe GPU's.... (maar ik wil hem al zooooo lang, het jeukt. :+)

[ Voor 63% gewijzigd door zion op 01-05-2020 19:45 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:03
zion schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:27:

Eerste prijsvermelding in de Pricewatch tenminste... De mythische, de magische.....
[Afbeelding]
Nou nog wachten tot ik eindelijk eens een aflosdatum krijg zodat ik richting huis kan komen, en dan....
bestel maar, bestel maar, bestel maar.....

Hopelijk gaat m'n 1070TI dat redelijk genoeg trekken tot de Next-Gen AMD GPU's uitkomen, anders maar even een 5700XT voor een halfjaartje aanschaffen ofzo, zou een beetje heel erg zonde zijn.
En nee, ik heb niet geld teveel, ik ben al sinds 2014 aan het sparen voor deze monitor+GPU combo, of tenminste, een monitor met deze specificaties met bijbehorende GPU. (en VR-Set)..... Wordt het tóch 2020!
Deze hou ik ook in de gaten. Wacht sowieso de gedetailleerde reviews nog even af, en de prijs die imo nog wel een beetje naar beneden mag gaan...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31

...
Als een ultrawide leek, wat is er zo interessant aan deze monitor?
Ik ga thuis verbouwen waarna ik eindelijk een eigen bureau plekje krijg, en ben nu al aan het rondkijken wat voor battletop ik ga installeren. }:O
Originele idee was een 2x monitor setup zoals op het werk, maar uiteindelijk waarom niet direct voor een ultrawide gaan. Ik had initieel wat concerns omtrent de hoogte van het scherm, maar klaarblijkelijk zijn er monitoren die al zo hoog zijn als mijn hudige 27" 4K IPS.

Mijn zoekspecs lijken 4K, IPS, >=32". Wat is er zo speciaal aan deze monitor?

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Nindustries schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:34:
[...]

Ik ga thuis verbouwen waarna ik eindelijk een eigen bureau plekje krijg, en ben nu al aan het rondkijken wat voor battletop ik ga installeren. }:O
Originele idee was een 2x monitor setup zoals op het werk, maar uiteindelijk waarom niet direct voor een ultrawide gaan. Ik had initieel wat concerns omtrent de hoogte van het scherm, maar klaarblijkelijk zijn er monitoren die al zo hoog zijn als mijn hudige 27" 4K IPS.

Niks. Als je er mee wilt gamen kun je beter maar houden aan de standaard resoluties.
Naast dat het niet altijd ondersteund word zal je ook een flinke GPU nodig hebben om op hoge resolutie en 144 fps te gamen. (Denk aan 2080ti)
Da's ook de reden dat ik voorlopig nog lekker door game op mijn 2560x1080 scherm. Ik houd meer van de framerates dan hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:40
unfor schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Niks. Als je er mee wilt gamen kun je beter maar houden aan de standaard resoluties.
Naast dat het niet altijd ondersteund word zal je ook een flinke GPU nodig hebben om op hoge resolutie en 144 fps te gamen. (Denk aan 2080ti)
Da's ook de reden dat ik voorlopig nog lekker door game op mijn 2560x1080 scherm. Ik houd meer van de framerates dan hogere resolutie.
Moah voor puur Multiplayer games(uitzondering Rocket League) tsja dan Zou ik wel voor Standaard Monitoren gaan FullHD of QuadHD. en of misschien 4k als je het budget er voor hebt.

Maar RDR 2 of een andere Story based games is een Ultrawide wel super mooi. Geeft mij wel meer immersion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
Vergeten te vermelden, dit zou vooral werk (coding en dergelijke) zijn met de occasionele Age Of Empires/Age of Mythology.

Denk wel mijn macbook pro (13” 2018) te vervangen door nieuwer 16” model met GPU. Is toch altijd gedocked normaal gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Psyonara schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Moah voor puur Multiplayer games(uitzondering Rocket League) tsja dan Zou ik wel voor Standaard Monitoren gaan FullHD of QuadHD. en of misschien 4k als je het budget er voor hebt.

Maar RDR 2 of een andere Story based games is een Ultrawide wel super mooi. Geeft mij wel meer immersion.
Daar heb ik het ook niet over, zeker zal ik ultrawide aanraden maar ik adviseer niet voor andere resolutie dan 1080p of 1440p te gaan.
Deze resoluties worden al regelmatig niet ondersteund en als je dan 1600p ultrawide gaat heb je een nog sterkere GPU nodig en loop je mogelijk tegen ondersteuning problemen aan.

[ Voor 16% gewijzigd door unfor op 02-05-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 17-07 21:44
Sinds een weekje de msi-optix-mpg341cqr in huis. en wat een verschil met mijn oude 27" 60Hz dell ultrasharp. heerlijk!

deze week lekker even bezig geweest om de kleuren etc te tinkeren, maar al erg fijn out-of-the-box.
enig probleem wat ik tegenkom is brightness flickering bij freesync. nu ben ik al zover dat ik erachter ben dat het bij 144Hz teveel opvalt, bij 120Hz aardig is en bij 100Hz bijna niet meer te zien is. maar het zou toch niet de bedoeling mogen zijn.

zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? het heeft trouwens niets te maken met de fps range van freesync. dat is een ander soort flickering. dit soort flickering zorgt er voor dat de brightness feller wordt in de donkere delen van het scherm. erg irritant.

voorbeeldje op YT

de videokaart is een Nitro+ 5700xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 19:33

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Was een pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart geen betere keuze geweest? Deze waren al (tijd terug) voor 850 euro te krijgen en hebben betere specs , tenminste AH-IPS ipv VA is een best verschil.

Edit:
Met dit scherm geen flickering met een 5700 XT.

[ Voor 8% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 02-05-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 17-07 21:44
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:16:
Was een pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart geen betere keuze geweest? Deze waren al (tijd terug) voor 850 euro te krijgen en hebben betere specs , tenminste AH-IPS ipv VA is een best verschil.

Edit:
Met dit scherm geen flickering met een 5700 XT.
heb specifiek voor een VA panel gekozen, dus vandaar de keuze. maar deze heeft vaak in mijn vergelijkingslijstje gestaan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nindustries schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:34:
[...]

1. Hij is niet vendor locked (Geen G-Sync only), ik wil elke generatie videokaarten zelf kunnen bepalen welke ik wil.
2. Hij is 38" @ 144Hz, groter hoef ik niet, en sneller ook niet. Mijn oude scherm is 60Hz, dat vind ik storend, mijn andere scherm is 75hz, is al een stuk beter, en mijn laptop heb ik gecapped staan op 100Hz (is 120Hz, maar dat trekt de 1070 meestal niet), en dat speelt gewoon lekker, dus alles vanaf 120Hz was voor mij OK, maar die waren er dus tot op heden niet. (Die ook aan punten 1, 3 & 4 voldeden ;))
3. Hij heeft een resolutie van 3840*1600, genoeg pixels in de hoogte dus (voor mij persoonlijk).
4. Hij heeft DisplayHDR600 HDR10 ondersteuning

Stuk voor stuk voor mij erg belangrijke dingen, want als je een monitor koopt die (hopelijk) 10 jaar meegaat, dan wil je wel graag dat hij de tand des tijds een beetje kan doorstaan.

Ik speel voornamelijk RPG/Space-Sim/Rally*, en dat zijn zeg maar dé genres waar je graag UW voor wilt hebben....
*Zoals Elite Dangerous/Star Citizen/the Witcher/Dragon Age/Dirt/the Crew 2/etc.

Qua formaat komt dit scherm overeen met een uitgerekte 30(.6)" 1600P 16:9 monitor*, en dat vind ik fijn, ik heb nu een 27" 1440P scherm, en dat is wel ok, maar ik had liever een maatje groter, een 30" was dus de logische stap, maar dan in UW formaat, en dan kom je dus op deze LG uit....
*Met dank aan Screen Size Calculator

Het scherm komt hiermee overigens op een PPI (Pixels Per Inch) van 109.47, en ook dat is vergelijkbaar met mijn 27" 1440P monitor die op 108.8 zit.* De pixeldichtheid/grootte is dus zelfs nog ietsjes beter als van een 27" 1440P monitor. (van mijn 17" 1440P laptopscherm met 172.8 PPI wint ie het niet, maarja :+)
Ter vergelijking, een 38" 4K 2160P (3840*2160) scherm zou op 115.94 PPI uitkomen, dus dat is geen wereldschokkend verschil, een 38" 5K-UW 2160P-UW (5120*2160) zou op 146.24 uitkomen, dus dat scheelt wél flink, maarja, daar is dan weer geen GPU voor die hem aan kan sturen.
*met dank aan Omni PPI calculator

[ Voor 21% gewijzigd door zion op 03-05-2020 10:45 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@zion
Ik hoop in ieder geval dat deze monitoren van LG tot een vertical 1600p monitor revival leiden :)

Er lijken dus meerdere varianten te zijn/komen van dit panel bij LG.
  1. LG 38GL950G - HDR400 - 175hz - Game - gSync v2 module + Freesync
  2. LG 38GN950 - HDR600 - 160hz - Game - Freesync / gSync compatible?
  3. LG 38WN95C - HDR600 - 144hz - Business - Freesync / gSync compatible
Zelf vind ik de LG 38GN950 het meest interessant op papier maar die is nog niet uit. Dus kan me wel voorstellen dat je voor de LG 38WN95C gaat.

Nadeel van nummer 1 vind ik de prijs, slechts HDR400 (heb je niks aan) en dat er een ventilatortje in zit ivm de gSync module. Ventilator zal misschien normaal gesproken wel loslopen maar bij zo'n extreem dure monitor geen lekker idee.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Help!!!! schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:15:
@zion
Ik hoop in ieder geval dat deze monitoren van LG tot een vertical 1600p monitor revival leiden :)

Er lijken dus meerdere varianten te zijn/komen van dit panel bij LG.
  1. LG 38GL950G - HDR400 - 175hz - Game - gSync v2 module + Freesync
  2. LG 38GN950 - HDR600 - 160hz - Game - Freesync / gSync compatible?
  3. LG 38WN95C - HDR600 - 144hz - Business - Freesync / gSync compatible
Zelf vind ik de LG 38GN950 het meest interessant op papier maar die is nog niet uit. Dus kan me wel voorstellen dat je voor de LG 38WN95C gaat.

Nadeel van nummer 1 vind ik de prijs, slechts HDR400 (heb je niks aan) en dat er een ventilatortje in zit ivm de gSync module. Ventilator zal misschien normaal gesproken wel loslopen maar bij zo'n extreem dure monitor geen lekker idee.
Ik heb een beetje het idee dat de 38GN950 gecancelled is/gaat worden, zelfs de LG site re-route je naar andere monitoren, en je vind er maar heel spaarzaam info over, anders zou ik je gelijk geven dat hij de interessantste keuze is.
Voorlopig zit ik nog tenminste 2-4 weken op zee, dus zal ik hem iig niet pre-orderen, dus hebben ze nog even om de 38GN950 officiëel te announcen :P (met releasedatum 2020, anders wordt het sowieso de 38WN95C, want die komt op zijn laatst op de dag dat de nieuwe series GPU's van AMD/nVidia uitkomen.

[ Voor 30% gewijzigd door zion op 03-05-2020 10:13 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 13:05
Heeft iemand ervaring met schermen van LC-Power? Had zelf deze op het oog, maar buiten 1 user review is er online weinig info of reviews over te vinden. LC-Power LC-M34-UWQHD-100-C

Las btw dat LC-Power de een submerk is voor buiten de US van Viotek en hun panelen. Klopt dit?

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Gkirmathal schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:54:
Heeft iemand ervaring met schermen van LC-Power? Had zelf deze op het oog, maar buiten 1 user review is er online weinig info of reviews over te vinden. LC-Power LC-M34-UWQHD-100-C

Las btw dat LC-Power de een submerk is voor buiten de US van Viotek en hun panelen. Klopt dit?
Hier een thread: https://www.reddit.com/r/...ltrawide_for_399_lcpower/
Gewoon een samsung paneel dus, bezuinigd op bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
zion schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:26:
[...]
Ik heb een beetje het idee dat de 38GN950 gecancelled is/gaat worden, zelfs de LG site re-route je naar andere monitoren, en je vind er maar heel spaarzaam info over, anders zou ik je gelijk geven dat hij de interessantste keuze is.
Voorlopig zit ik nog tenminste 2-4 weken op zee, dus zal ik hem iig niet pre-orderen, dus hebben ze nog even om de 38GN950 officiëel te announcen :P (met releasedatum 2020, anders wordt het sowieso de 38WN95C, want die komt op zijn laatst op de dag dat de nieuwe series GPU's van AMD/nVidia uitkomen.
Hopelijk blijft de prijs zoals hij nu is op Amazon of zelfs lager :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
TiezZ_BE schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:13:
[...]

Hopelijk blijft de prijs zoals hij nu is op Amazon of zelfs lager :Y)
Ja, ik zit net te kijken, misschien tóch maar wel pre-orderen, pricewatch: LG 38WN95C Zwart €1288,81 lijkt mij toch wel redelijke bodemprijs als je het vergelijkt met andere monitoren in het segment....
TiezZ_BE schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:32:
Mja, kijkend naar de shopreviews kan ik dat niet aanraden :|
Hopelijk wordt dit een trend: iets realistischere prijzen voor de high end monitors (en dan de graka's nog O-) )
De graka's zal je toch echt minimaal moeten wachten tot AMD iets concurrerends heeft, en zelfs dan zullen de prijzen waarschijnlijk hoog blijven, dat is een wereld die consumenten zelf geschapen hebben door massaal nVidia te blijven kopen.
Ik heb expres niks meer gekocht (nieuw) sinds mijn 970, die was nog betaalbaar, daarna vond ik het belachelijk worden, terwijl ik anders zeker ondertussen wel eens een 2070(S) er in zou hebben zitten....
Dankzij de prijzen van Graka's heb ik dus al 6 jaar niet geupgrade, terwijl ik anders ondertussen al lang een nieuw systeem zou hebben. Is wel fijn voor mijn nieuwe PC, want met € 10,- p/mnd sparen heb je na 6 jaar best een riant budget :+

[ Voor 62% gewijzigd door zion op 05-05-2020 12:18 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
zion schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:41:
[...]

Ja, ik zit net te kijken, misschien tóch maar wel pre-orderen, pricewatch: LG 38WN95C Zwart €1288,81 lijkt mij toch wel redelijke bodemprijs als je het vergelijkt met andere monitoren in het segment....
Mja, kijkend naar de shopreviews kan ik dat niet aanraden :|

Hopelijk wordt dit een trend: iets realistischere prijzen voor de high end monitors (en dan de graka's nog O-) )
zion schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:41:
[...]

[...]
De graka's zal je toch echt minimaal moeten wachten tot AMD iets concurrerends heeft, en zelfs dan zullen de prijzen waarschijnlijk hoog blijven, dat is een wereld die consumenten zelf geschapen hebben door massaal nVidia te blijven kopen.
Ik heb expres niks meer gekocht (nieuw) sinds mijn 970, die was nog betaalbaar, daarna vond ik het belachelijk worden, terwijl ik anders zeker ondertussen wel eens een 2070(S) er in zou hebben zitten....
Dankzij de prijzen van Graka's heb ik dus al 6 jaar niet geupgrade, terwijl ik anders ondertussen al lang een nieuw systeem zou hebben. Is wel fijn voor mijn nieuwe PC, want met € 10,- p/mnd sparen heb je na 6 jaar best een riant budget :+
I Know, dat was gewoon 'wishful thinking ' van mijn kant ;) O-)

Mijn laatste 2 kaarten (780 en 1080) zijn ook niet nieuw aangekocht.

[ Voor 51% gewijzigd door TiezZ_BE op 05-05-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

Ik wilde er net een waarschuwing bij gaan zetten dat volgens de LG site de status van officiële release datum vooralsnog onbekend is, dus dat er enige vraagtekens bij Amazon.nl's aanbieding moet zijn, maar de monitor is alweer uit de PW verdwenen....

( :'( :( :N )

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Laatst online: 10-07 16:25
Ligt het aan mij of zijn de 38” wide screens slecht verkrijgbaar? Ik zoek specifiek USB-C en minimaal 75 hertz refreshrate. De LG 38WN95C leek perfect te passen vooral door de iets hogere hoogte van 1600 pixels. Maar nergens te krijgen :( Veel alternatieven zijn erg verouderde schermen van 2018 of ouder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:10
Heeft er iemand wellicht al ervaring met de LG 34WL85C?

Ik wil binnenkort ook weer een ultrawide kopen. De monitor zal in mijn thuiskantoor / mancave komen en zal dus zowel voor thuis werken als gamen (pc+console) worden gebruikt. Daarom denk ik dat IPS het beste zal werken. Hoge refresh rate zou ook leuk zijn, maar vraag me af of het de meerprijs waard is.

Hebben jullie hier wellicht een idee/ervaringen bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Laatst online: 18-07 16:01

[Afbeelding]
2020!
Deze monitor is nu te pre-order bij komplett.no en gaat 22 mei (volgens de site) uitgeleverd worden. Geen idee of ze naar Nederland verzenden. Lambdatek UK staat hij ook al online maar nog geen leverdatum.

Ik weet niet of het buiten Nederland wil bestellen, maar het lijkt er op dat de release binnenkort zal zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Emperor_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:53:
[...]

Deze monitor is nu te pre-order bij komplett.no en gaat 22 mei (volgens de site) uitgeleverd worden. Geen idee of ze naar Nederland verzenden. Lambdatek UK staat hij ook al online maar nog geen leverdatum.

Ik weet niet of het buiten Nederland wil bestellen, maar het lijkt er op dat de release binnenkort zal zijn :9~
Nou ik bestel best veel in het buitenland, maar monitors, met nog steeds (te) vaak dode pixels uit het buitenland ben ik niet zo happig op, zeker helemaal uit Noorwegen niet.

Als ze er dan ook nog € 1684,58 voor vragen, dan zeker niet. (18495,- NK * 0,091)

Maar 22 mei is een mooie target, volgens de laatste planning ben ik rond 3 juni weer thuis, dus ik hoop dat de eerste reviews dan online staan.

Directe link naar je website voor diegene die evt. wel geinteresseerd zijn: https://www.komplett.no/p...8-curved-skjerm-38wn95c-w

@FurankuNL Dat is idd een beetje waarom ik het zeg, want het is niet echt een goede deal te noemen (ik was zelf degene die de A.nl link hier neerzette ;)). Aan de andere kant, ik weet zeker dat A.nl er precies 0 geleverd heeft voordat de prijs weer weg was uit de PW, dus was het niet een echte prijs, meer een placeholder (die verwijderd is).

[ Voor 14% gewijzigd door zion op 12-05-2020 22:52 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurankuNL
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:56:
[...]
Nou ik bestel best veel in het buitenland, maar monitors, met nog steeds (te) vaak dode pixels uit het buitenland ben ik niet zo happig op, zeker helemaal uit Noorwegen niet.

Als ze er dan ook nog € 1684,58 voor vragen, dan zeker niet. (18495,- NK * 0,091)

Maar 22 mei is een mooie target, volgens de laatste planning ben ik rond 3 juni weer thuis, dus ik hoop dat de eerste reviews dan online staan.

Directe link naar je website voor diegene die evt. wel geinteresseerd zijn: https://www.komplett.no/p...8-curved-skjerm-38wn95c-w
Deze was al voor een prijs van €1580, en later voor €1280 te pre-orderen op Amazon.nl, dus je kan beter wachten tot deze in NL winkels verkrijgbaar is voor een veel lagere prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
Na lang twijfelen de laatste week de knoop doorgehakt en toch gegaan voor de LG 34GK950F. Mijn andere optie was de LG 27GL850. Reden voor beiden, wil toch wel eens een echt 'game' scherm proberen met een fatsoenlijke refresh rate, hoewel ik me besef dat de RX 5700XT die ik in bestelling heb staan dit wellicht nog niet zal trekken. Gegaan voor de ultrawide omdat de X34A die ik gehad heb één van mijn gaafste monitoren was los van de uniformiteitsissues en mindere kleuren t.o.v. een Dell U2515H destijds. Wil het toch nog een keer proberen. Mocht het toch niet bevallen weet ik in ieder geval dat dit hem niet was en kan ik alsnog voor de LG 27GL850 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:38
Ik heb de ultrawide Dell aw34 inch.

Dp werkt top, HDMI heb ik mijn mac mini aangesloten als 3e scherm. Macos heeft een probleem met een hdmi scherm in sommige gevallen (na sleep toont de monitor niet). Ik heb een workaround gevonden, namelijk in de monitor (bij hdmi) de power save optie uit zetten. Dan kan ik na sleep direct het scherm gebruiken.

Dit kost natuurlijk wat stroom maar niet veel wss lijkt mij? En is dit 'gevaarlijk' voor de monitor zelf? IK las een verhaal over inbranden maar dat kan toch bijna niet? En hij is zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
[MAUS] schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:18:
Na lang twijfelen de laatste week de knoop doorgehakt en toch gegaan voor de LG 34GK950F. Mijn andere optie was de LG 27GL850. Reden voor beiden, wil toch wel eens een echt 'game' scherm proberen met een fatsoenlijke refresh rate, hoewel ik me besef dat de RX 5700XT die ik in bestelling heb staan dit wellicht nog niet zal trekken. Gegaan voor de ultrawide omdat de X34A die ik gehad heb één van mijn gaafste monitoren was los van de uniformiteitsissues en mindere kleuren t.o.v. een Dell U2515H destijds. Wil het toch nog een keer proberen. Mocht het toch niet bevallen weet ik in ieder geval dat dit hem niet was en kan ik alsnog voor de LG 27GL850 gaan.
Hierbij een kleine update van dit 'avontuur'. Heb uiteindelijk 2 van deze schermen geprobeerd en voor content is het werkelijk waar een fantastisch scherm. In-game is het echt heerlijk _/-\o_ .

Voor werk vind ik hem echter gewoon niet voldoen. De uniformiteit van de backlight vind ik onvoldoende, bij beide schermen die ik heb geprobeerd. Waardoor op witte achtergrond (excel, word, PDF) richting de randen een duidelijk andere kleurtemperatuur zichtbaar is (gek genoeg bij beiden allebei aan de linkerkant). Dit is denk ik gewoon een inherente beperking, precies dit punt viel me namelijk ook al tegen op mijn X34A een paar jaar geleden.
Daarnaast vind ik voor office gebruik de curve te sterk, dit wordt toch wel vrij storend bij dagelijks gebruik.

Als ik alleen zou gamen zou ik het scherm waarschijnlijk wel houden, maar ik vind hem voor een all-rounder (waar ik naar op zoek ben) gewoon niet goed genoeg om de prijs te rechtvaardigen. Ik weet dat ik redelijk kritisch ben en misschien wel kritischer dan de doorsnee consument, maar als ik een high-end scherm koop verwacht ik ook wel echt een goed product.

Het volgende slachtoffer ;) wordt nu waarschijnlijk een Iiyama G-Master GB3461WQSU. Qua naam iets minder sexy dan de LG, maar voor minder dan de helft van de prijs meer dan de helft van de functies (mist volgens mij alleen een curve en HDR'nt). Ik verwacht ook hier natuurlijk geen wonderen van, maar als ik dan merk dat het scherm niet helemaal naar wens is doet het in ieder geval minder pijn in de portemonnee :9 . Misschien ben ik wel niet gemaakt voor schermen van €1.000, dus voorlopig houd ik me bij een max. budget van €500 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 19:33

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[MAUS] schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:32:
[...]

Hierbij een kleine update van dit 'avontuur'. Heb uiteindelijk 2 van deze schermen geprobeerd en voor content is het werkelijk waar een fantastisch scherm. In-game is het echt heerlijk _/-\o_ .

Voor werk vind ik hem echter gewoon niet voldoen. De uniformiteit van de backlight vind ik onvoldoende, bij beide schermen die ik heb geprobeerd. Waardoor op witte achtergrond (excel, word, PDF) richting de randen een duidelijk andere kleurtemperatuur zichtbaar is (gek genoeg bij beiden allebei aan de linkerkant). Dit is denk ik gewoon een inherente beperking, precies dit punt viel me namelijk ook al tegen op mijn X34A een paar jaar geleden.
Daarnaast vind ik voor office gebruik de curve te sterk, dit wordt toch wel vrij storend bij dagelijks gebruik.

Als ik alleen zou gamen zou ik het scherm waarschijnlijk wel houden, maar ik vind hem voor een all-rounder (waar ik naar op zoek ben) gewoon niet goed genoeg om de prijs te rechtvaardigen. Ik weet dat ik redelijk kritisch ben en misschien wel kritischer dan de doorsnee consument, maar als ik een high-end scherm koop verwacht ik ook wel echt een goed product.

Het volgende slachtoffer ;) wordt nu waarschijnlijk een Iiyama G-Master GB3461WQSU. Qua naam iets minder sexy dan de LG, maar voor minder dan de helft van de prijs meer dan de helft van de functies (mist volgens mij alleen een curve en HDR'nt). Ik verwacht ook hier natuurlijk geen wonderen van, maar als ik dan merk dat het scherm niet helemaal naar wens is doet het in ieder geval minder pijn in de portemonnee :9 . Misschien ben ik wel niet gemaakt voor schermen van €1.000, dus voorlopig houd ik me bij een max. budget van €500 8)7 .
Ik denk dat uniformiteit heel erg per exemplaar scheelt. Hier heb ik er namelijk helemaal geen last van. Misschien heb ik geluk dat ik een goed exemplaar te pakken heb. Dit betreft de 34GK950F, ik zou een foto kunnen maken om het aan te tonen alleen heb ik geen goede camera. Blb is ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Ik denk dat uniformiteit heel erg per exemplaar scheelt. Hier heb ik er namelijk helemaal geen last van. Misschien heb ik geluk dat ik een goed exemplaar te pakken heb. Dit betreft de 34GK950F, ik zou een foto kunnen maken om het aan te tonen alleen heb ik geen goede camera. Blb is ook minimaal.
Dat denk ik ook, bij het tweede exemplaar was het namelijk een stuk minder. Alleen helaas ook hierbij met name links bovenin duidelijk een 'blauwige' gloed op wit terwijl de rest van het scherm wat meer 'geel' is (in werkelijkheid natuurlijk niet zo 'zwart-wit', maar meer een nuanceverschil). Vind het alleen ook wat ver gaan om monitoren te blijven bestellen totdat er één tussen zit die perfect is 8)7, ook omdat ik dan de webshops op blijf zadelen met retouren . Zoals gezegd ben ik misschien ook wel te kieskeurig.

Vond verder de kwaliteit bij beiden echt top overigens, alles behalve grote statische vlakken wit/lichtgrijs ziet er werkelijk waar fantastisch uit. Kleurweergave is (zeker voor een 'gaming' scherm) echt prachtig. Waar ik bij Dell U2515H->Acer X34A nog echt het gevoel had achteruit te gaan op kleurweergave was dat nu zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 10:51
Ik kan maar niet kiezen tussen de
-Samsung LC34J791
-Dell U3419w
-LG 34WK95C, maar de prijs van de U wordt steeds interessanter

Eén van deze gaat aangesloten worden op een MacBook Pro uit 2017 met een 4Gb Radeon Pro 560 kaart.
De Samsung heeft een VA-panel en ik kan daar niets over zeggen. De andere twee hebben een IPS-panel met alle voordelen die daarbij horen. Ik ben geen gamer.....

De Samsung is by far het goedkoopste scherm. Wie heeft ervaring met één van deze schermen of wie had deze schermen ook op zijn of haar lijstje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@poes waarom twijfel je? Wat zijn de voors en tegens van de verschillende schermen voor jouw gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 10:51
@418O2 Dankje voor je reactie!

Als ik testen lees en dat zijn er echt heel veel geweest, dan wordt de Samsung òf de hemel in geprezen of met de grond gelijk gemaakt. Daar kan ik geen chocola meer van maken. Daarnaast weet ik niet of de curve van dit scherm te groot is.

De Dell is de Golden Retriever onder de schermen, iedereen lijkt er blij mee. De basis van dit scherm, de panels van LG, worden natuurlijk ook door LG gebruikt. En het lijkt me dat deze firma dan het beste uit hun schermen kan trekken. Maar dat blijkt niet altijd zo te zijn. Echter, ik bezit apparatuur om monitoren te kalibreren.

Wel lees ik eigenlijk overal dat de subjectieve mening van mensen over het algemeen in het voordeel is van IPS-schermen.

De Samsung is €730,-- De stap naar de Dell is maar een magere €120,--. Van de Dell naar de 5K LG is dan maar weer €150,--

Op deze manier word ik dus knettergek van mijzelf. Veel sites bieden hulp, maar de belangrijkste prad.de niet... Lastig is ook dat er geen enkele winkel is waar ik drie schermen naast elkaar kan zien...

[ Voor 4% gewijzigd door poes op 19-05-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Emperor_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:53:
[...]

Ondertussen al 22 augustus (als mijn Noors me niet in de steek laat :+):
https://www.komplett.no/p...8-curved-skjerm-38wn95c-w
sendingsklare 22.aug.2020 (usikker dato)
@418O2 Ja, ok, maar naar deze werdt al gerefereerd als "Coming Soon" vanaf CES2017 (en de eerste referentie was CES2014 of 2015 als ik me niet vergis).
Emperor_ schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:52:
[...]

Bij Centralpoint staat hij op 6 juni. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. https://www.centralpoint....tm_campaign=tweakersclick

Hopelijk komen er meer webshops bij zodat het een wat duidelijker beeld gaat geven wat de release datum kan worden :)
Voor Centralpoint moet je alleen wel weer een KvK nummer hebben, of tegenwoordig niet meer?

[ Voor 37% gewijzigd door zion op 23-05-2020 17:14 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb al behoorlijk wat product releases in mijn Tweakers leven meegekregen, maar het lijkt wel alsof nieuwe modellen monitoren altijd veel later en trager op gang komen dan andere producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
zion schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:32:

Ondertussen al 22 augustus (als mijn Noors me niet in de steek laat :+):
https://www.komplett.no/p...8-curved-skjerm-38wn95c-w
Bij Centralpoint staat hij op 6 juni. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. https://www.centralpoint....tm_campaign=tweakersclick

Hopelijk komen er meer webshops bij zodat het een wat duidelijker beeld gaat geven wat de release datum kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 20:26
Hey allemaal. Ik heb nu 1,5 jaar een PG348Q met Gsync, maar ik wil meer flexibiliteit qua videokaart en 144Hz dus ik zoek een 34" 3440x1440 IPS met 144 Hz.

Ik zie dat IIyama een goedkope optie heeft, maar deze heeft aardig wat input lag en matige kleurechtheid volgens Hardware.info

Volgende scherm waar ik naar kijk is de LG UltraGear 34GN850, nog geen reviews gezien maar hopelijk is die net zo snel als de LG UltraGear 27GL850, alleen redelijk prijzig.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:47
Santee schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:03:

Volgende scherm waar ik naar kijk is de LG UltraGear 34GN850, nog geen reviews gezien maar hopelijk is die net zo snel als de LG UltraGear 27GL850, alleen redelijk prijzig.
Deze staat op mijn mijn wens lijst. :)
Voorlopige prijs bij amazon.nl en bol 890€ en beschikbaar vanaf 27-05.
Even wachten wat de reviews zeggen;ben benieuwd

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 20:26
Gunth schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:28:
[...]

Deze staat op mijn mijn wens lijst. :)
Voorlopige prijs bij amazon.nl en bol 890€ en beschikbaar vanaf 27-05.
Even wachten wat de reviews zeggen;ben benieuwd
Lastig want wel erg prijzig. Wat zou een PG348Q nog opleveren? Zitten wel enkele lelijke plekjes op de voet en achterpaneel is 1 plastic klipje afgebroken waardoor die niet perfect blijft zitten (helaas beide door de vorige eigenaar toegebracht).

Ik ben er ook nog niet over uit of ik mijn Vega64 i.c.m. freesync wil gebruiken of wil gaan upgraden naar een RTX3070 in het najaar. Ik wil Cyberpunk 2077 met alles max gaan spelen op 3440x1440 (zo ver mogelijk) en ben bang dat een Vega64 tekort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Na een flinke zoektocht waarbij ik meerdere schermen heb geprobeerd (LG 34GK950F, LG 27GL950 & 1x Iiyama GB3461WQSU) ben ik helaas weer terug bij af.

Na al deze schermen geprobeerd te hebben tot de conclusie gekomen dat de perfecte monitor niet bestaat. Na mijn eerste ervaringen t.a.v uniformiteit van de 34GK950F gedacht dat dit wellicht beter zou zijn op 27" of 34" 'non-curved', in mijn ervaring lijkt dit helaas niet zo te zijn en juist bij de platte schermen gaat IPS glow flink opspelen.

Na deze conclusie dus weer opnieuw begonnen met mijn zoektocht naar de goede monitor voor mijn gebruik (gamen / office ongeveer 50/50). Hiermee uiteindelijk toch weer aangekomen bij ultrawide. Zoals gezegd hebben alle schermen die ik tot nu toe heb gehad in meer of mindere mate last van dezelfde problemen ongeacht het formaat / fabrikant (uniformiteit / BLB / IPS glow) en als ik deze problemen zal moeten accepteren (tot de komst van OLED / micro LED) kan ik dat naar mijn mening toch het beste doen op een formaat wat mij het beste aanspreekt :).
Daarom nu een LG 34GN850 besteld, deze lijkt wat nieuwer te zijn dan de LG 34GK950F en nog goedkoper ook, ben heel erg benieuwd hoe deze bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Er bestaan natuurlijk 16:9, 21:9, 28.8:9 (32:10) en 32:9, maar heeft iemand een idee of er nog andere hoge resolutie breedbeeldverhoudingen op de planning staan / dit jaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saego
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-02-2024
[MAUS] schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:04:

Daarom nu een LG 34GN850 besteld,
Laat vooral weten hoe hij is. Ik ben al paar maanden aan het kijken maar kom er zelf ook niet echt uit. Ik twijfel vooral tussen de LG en die van iiyama dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Saego schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:58:
[...]

Laat vooral weten hoe hij is. Ik ben al paar maanden aan het kijken maar kom er zelf ook niet echt uit. Ik twijfel vooral tussen de LG en die van iiyama dus.
Ja, ga ik zeker doen. Ik vind het ontzettend lastig, zeker bij zo'n grote uitgave. Mijn vrouw wordt er ook helemaal gek van al die verschillende monitors in huis :P .
Inmiddels ben ik ook wel echt een zeikerd geworden want ik zie nu op ieder scherm wel iets (op kantoor / laptop enz.) 8)7 . Dus ben inmiddels wel bereid om te 'settlen'.

De Iiyama vond ik erg tegenvallen, qua 'gaming' features echt wel prima. 144Hz Freesync werkte naar behoren, maar zeker vergeleken met de LG's waren de kleuren erg flets en uniformiteit was echt niet om over naar huis te schrijven met ook nog vrij forse BLB / glow op donker beeld dus daar was ik redelijk snel uit, maar verder is de keuze gewoon veel te uitgebreid waarbij iedere keuze ook weer nadelen heeft...

Update 31-5:
Levering van de 34GN850 werd hem niet, bleek toch niet leverbaar. Heb er daarom maar voor gekozen die te annuleren. Heb nu 2e hands een Asus TUF Gaming VG35VQ gekocht. Deze is natuurlijk een stuk goedkoper daardoor waardoor het wat makkelijker wordt om te accepteren dat het scherm niet perfect is, wat het ook uiteraard niet is 8)7 . Voorlopig zal dit dus wel even mijn scherm blijven. Ik heb te weinig vertrouwen in de 'high-end' schermen van dit moment om echt te voldoen aan mijn wensen _/-\o_ .

Het is mijn eerste VA scherm dus het is even wennen aan het feit dat de kleuren toch wat verschuiven op het moment dat je van kijkhoekwijzigt. Verder vind ik het contrast wel duidelijk beter en is het ook wel eens lekker om 0 IPS glow te hebben. De minimale BLB die aanwezig is is hierdoor echter wel weer iets beter zichtbaar 8)7 . Qua kleuren vind ik het verder er prima uitzien en games spatten van het scherm zoals bij iedere ultrawide dus ik verwacht hier de komende tijd voldoende plezier van te kunnen hebben. Voor office gebruik is de uniformiteit wat je er van kunt verwachten, niet perfect, maar niet merkbaar slechter dan de LG 34GK950F die ik heb geprobeerd.

[ Voor 40% gewijzigd door [MAUS] op 31-05-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
zion schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:32:

[...]
Voor Centralpoint moet je alleen wel weer een KvK nummer hebben, of tegenwoordig niet meer?
Volgens mij kan je er ook particulier bestellen.

LG Twitter van Canada geeft een release datum van 7 juni aan.

https://twitter.com/LGCan...62464?ref_src=twsrc%5Etfw

Ik ben benieuwd of dat ook klopt en wanneer het dan voor Europa gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
[MAUS] schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:29:
[...]

Update 31-5:
Levering van de 34GN850 werd hem niet, bleek toch niet leverbaar.
Prijzen zijn ook de hoogte ingeschoten.
Vorige week 818€ en nu goedkoopste 968€,zelfs amazon 1365€ 8)7

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
Ik zie door de bomen het bos niet meer met die LG schermen. Is deze: https://www.vivolanda.nl/...LKBqzvgUk8qxoC1lQQAvD_BwE nou die nieuwe 34GN850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
ShininNL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:08:
Ik zie door de bomen het bos niet meer met die LG schermen. Is deze: https://www.vivolanda.nl/...LKBqzvgUk8qxoC1lQQAvD_BwE nou die nieuwe 34GN850?
Volgens mij wel maar of hij echt op stock twijfel ik toch aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saego
Gunth schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:40:
[...]

Volgens mij wel maar of hij echt op stock twijfel ik toch aan
Bij bol.com is ie nu op stock, voor 899. Wel een pre-order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:32
Saego schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:35:
[...]

Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar
Beschikbaar op 10-06-2020

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Saego schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:35:
[...]

Central point 845€,vanaf 17 juni.
Toch eerst wat reviews afwachten.
Veel geld als het achteraf niet goed blijkt te zijn.
Wacht ook nog op de curved iiyama die normaal deze maand uitkomt en een stuk goedkoper is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saego
Gunth schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Central point 845€,vanaf 17 juni.
Toch eerst wat reviews afwachten.
Veel geld als het achteraf niet goed blijkt te zijn.
Wacht ook nog op de curved iiyama die normaal deze maand uitkomt en een stuk goedkoper is
Ik heb hem nu in de pre order staan bij Bol. Bevalt het niet, stuur ik hem terug. Ga de Iiyama (plat scherm) rond dezelfde periode kopen en vergelijken. Zal m'n ervaring hier delen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

(jarig!)
Deze al voorbij gekomen?

https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/34gn850-b

Staat gek genoeg niets in over IPS glow, wat ik bij zijn voorganger in sommige situaties behoorlijk aanwezig vind.

[ Voor 42% gewijzigd door westergas op 04-06-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
Hai,
weet iemand misschien wat voor mount je nodig hebt voor een ultrawide 29 inch monitor (lg 29um69g) en 2x de Philips 241E1SCA (23,6 inch). ik ben van plan deze drie naast elkaar op te gaan hangen en had al de
- Arctic Z 3 Pro Gen 3 - Desk Mount Triple Monitor Arm with USB 3.0 Hub - gezien, aangezien deze voor 32 inch monitoren is. Maar ik weet niet welke armen passen en welke afmetingen nodig zijn aangezien de breedte van een 29" ultrawide monitor gelijk staat aan een 32 inch monitor. de gemiddelde breedte van de monitoren is 26,4", dus zou een 27" stand ook moeten passen?

[ Voor 12% gewijzigd door Bram! op 04-06-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Bram! schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:42:
Hai,
weet iemand misschien wat voor mount je nodig hebt voor een ultrawide 29 inch monitor (lg 29um69g) en 2x de Philips 241E1SCA (23,6 inch). ik ben van plan deze drie naast elkaar op te gaan hangen en had al de
- Arctic Z 3 Pro Gen 3 - Desk Mount Triple Monitor Arm with USB 3.0 Hub - gezien, maar ik weet niet welke armen passen en welke afmetingen nodig zijn aangezien de breedte van een 29" ultrawide monitor gelijk staat aan een 32 inch monitor.
https://www.arctic.ac/eu_en/z3-pro-gen-3.html

Daar staat toch letterlijk het antwoord op je vraag?
Afbeeldingslocatie: https://static.arctic.ac/media/wysiwyg/Products/Z3_Pro_Gen3/Feature/Z3_Pro_Gen3_F02_EN.JPG
Ik zou overigens even ERG goed kijken of je vesa mounts op dezelfde hoogte zitten. Ik heb een arm voor 2 schermen, maar die hangen niet even hoog (zit 2-3cm verschil tussen) omdat de VESA mount bij de ene hoger zit dan bij de ander. Als je dat ook hebt zou ik voor losse gaan

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 04-06-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

LG Launches 38WN95C-W Monitor: 38" Nano IPS, QHD+, 144 Hz - 170 Hz, 1 ms, Adaptive-Sync, 2300R, VESA DisplayHDR 600

Dus blijkbaar 3 verschillende 38WN95C monitoren:
38WN95C-W
38WN95C-G
38WN95C-B

Hopelijk komt leverbaarheid nu snel op gang. Helaas geen link naar persbericht.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Beste leden, hebben jullie een advies voor een widescreen monitor?

Enkel kantoorgebruik (geen gaming / film), vereiste is dat ik meerdere schermen langs een kan zetten, dat het scherp beeld geeft en liefst curved.

Ik heb intussen al wat gezocht maar kom er niet echt uit, vooral omdat er zo veel ook nog eens bestempeld worden als gaming monitor.

Bij voorkeur onder de 500 Euro, dit scherm gaat niet zo intensief gebruikt worden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Crowns schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:35:
Beste leden, hebben jullie een advies voor een widescreen monitor?

Enkel kantoorgebruik (geen gaming / film), vereiste is dat ik meerdere schermen langs een kan zetten, dat het scherp beeld geeft en liefst curved.

Ik heb intussen al wat gezocht maar kom er niet echt uit, vooral omdat er zo veel ook nog eens bestempeld worden als gaming monitor.

Bij voorkeur onder de 500 Euro, dit scherm gaat niet zo intensief gebruikt worden.

Alvast bedankt!
https://nl.hardware.info/...cten/560437-549719-393264
Deze zijn wat meer op kantoor gericht.
HardwareInfo heeft veel monitoren getest, dus altijd handig om daar even te kijken. Als je je curve wens wegstreept heb je voor €375 ook een prima monitor van Iiyama of Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
pricewatch: LC-Power LC-M29-UW-UXGA-100-C Zwart

een 1080p ultrawide curved monitor

pricewatch: LC-Power LC-M34-UWQHD-100-C Zwart

een 1440p ultrawide curved monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Hi Bram, bedankt voor de reactie!

Die 2e was ik ook al tegen gekomen en had al mijn interesse.

Wat is jullie ervaring in al dan niet voor een curved scherm gaan voor kantoorgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 22:27
Afgelopen najaar van een 60hz 27 QHD naar een AD27QD 144hz QHD gegaan. De stap voelt achteraf maar matig aan. Wellicht wil ik toch liever voor een UW gaan. Ik denk dat het die LG 34gn850-b gaat worden. Zover ik weet ondersteunen de games die ik speel, World of Warcraft en Warhammer 2, UW resoluties.

Waar ik even mee zit is dat mijn werkblad, betreft een tafelblad van 60CM diep gemonteerd tegen de muur, niet diep genoeg is om behemoths zoals dat neer te zetten wil ik nog enig afstand houden. Dus dan lijkt het me het meest praktisch deze tegen de muur te monteren.

Ik zou het dan wel fijn vinden als de mount hoogte verstelbaar is, en misschien ook kantelbaar. Maar wall mounts heb ik geen kaas van gegeten. Zijn er van hieruit absolute aanraders :?

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 06-06-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik heb zelf een ultrawide monitor, ik gebruik hem voor school, webdesign en gaming. Ik heb een tweede normale monitor en dit werkt erg fijn! Ik wil misschien gaan upgraden naar mijn ultrawide met twee curved normale monitoren aan de zijkant, maar ik weet nog niet hoe ik dit met de videokaart ga oplossen. Ik ben erg tevreden over hoe het tot nu toe werkt! Je hebt genoeg ruimte voor alles en je kunt twee programmas naast elkaar open hebben zonder bezel in het midden, echt een aanrader om Ultrawide te gaan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
Ik zit denk ik met een luxe probleem.. momenteel een 27" 4K screen, maar zou graag voor mijn bureau een ultrawide aankopen. Nu dacht ik deze als verticale reader te gebruiken, maar 27" is wel erg lang verticaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zojuist bestelling geplaatst voor de LG UltraGear 34GN850. Bij CoolBlue was deze op voorraad.

De grootste uitdaging zit hem nu in dat mijn werkblad maar 60CM diep is. Deze LG komt dan echt wel te dichtbij te staan. Het blad zit alleen tegen de muur gemonteerd dus zo'n bladbeugel plaatsen is ook geen optie :/

Iemand suggesties voor een hoogte verstelbare wandbeugel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:32
JeroenNietDoen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:44:
Zojuist bestelling geplaatst voor de LG UltraGear 34GN850. Bij CoolBlue was deze op voorraad.

De grootste uitdaging zit hem nu in dat mijn werkblad maar 60CM diep is. Deze LG komt dan echt wel te dichtbij te staan. Het blad zit alleen tegen de muur gemonteerd dus zo'n bladbeugel plaatsen is ook geen optie :/

Hier even kijken?
https://www.vogels.com/nl-nl/c/
Of bij de showroom langsgaan?

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JeroenNietDoen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:44:

Mijn bladbeugel steekt een halve cm uit het blad, dat is wel te doen toch?
noodel1988 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Hier even kijken?
https://www.vogels.com/nl-nl/c/
Of bij de showroom langsgaan?
hou er wel even rekening mee dat alle poorten recht naar achteren steken

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 10-06-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
418O2 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Mijn bladbeugel steekt een halve cm uit het blad, dat is wel te doen toch?

[...]
Nee, ik bedoel dat mijn werkblad aan de muur gemonteerd zit. Het is geen los bureau.

Ik neem wel gewoon een muurbeugel en zet die op de goede hoogte :)

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-06-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:27

Audione0

Strijdt der titanen

Goedenavond.

Korte vraag waar ik zelf niet uitkom omdat er zo veel te koop is... :)

Ik heb een Asus PG348q waar ik een Vesa mount voor aan de muur wil hebben die ook iets kan kantelen als ik dit wil (geen absolute wens als het niet te koop is)
Wat ik wel wil is dat hij zo strak mogelijk aan de muur bevestigd kan worden met minimale tussenruimte tussen muur en scherm. Mag een vaste positie zijn. Niet teveel poespas..
Welke raden jullie aan?

Dankjewel!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:25

pes

Wat is jullie ervaring met dode pixels; is de kans erop groter bij ultrawides, hoge refresh rates en/of voordelige(?) productklassen?

Ik heb namelijk inmiddels 2 beeldschermen omgeruild, maar nr 3 heeft ze ook (1x AOC CU34G2X, 2x Iiyama GB3461WQSU).

Hoop dat de volgende omruil de laatste is... Maar als bijv. een standaard Dell 27" 2560x1440 60 Hz een veiligere aanschaf is, dan zou ik dat overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:22
Een algemene vraag over de resolutie. Ik heb onlangs een 17 inch laptop gehad met 1080p resolutie (ong.127 PPI). Ik vond dat niet echt scherp, eerder blurry en moest voor mijn gevoel steeds scherpstellen met mijn ogen. Een ultrawide in 34" en 1440p resolutie komt op slechts 109 PPI. Voor degene met zo'n scherm, kijkt dat wel lekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
bsmpower schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:45:
Een algemene vraag over de resolutie. Ik heb onlangs een 17 inch laptop gehad met 1080p resolutie (ong.127 PPI). Ik vond dat niet echt scherp, eerder blurry en moest voor mijn gevoel steeds scherpstellen met mijn ogen. Een ultrawide in 34" en 1440p resolutie komt op slechts 109 PPI. Voor degene met zo'n scherm, kijkt dat wel lekker?
Als 1080p op een 17" niet scherp was dan was er iets mis met dat scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
bsmpower schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:45:
De aangeraden afstand tot een laptopscherm is zo'n 50 tot 60 cm, terwijl dat bij monitoren eerder 80 tot 100 cm is. Dus minstens 50% verder. Hoe scherp iets is kan je berekenen met een pixels per degree calculator, zoals bijv. deze: https://res18h39.netlify.app/calculator

Een laptopscherm kan best meer pixels per inch hebben, maar door de afstand is een monitor vaak iets scherper. (Bij gelijke resoluties)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
pes schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:36:
Wat is jullie ervaring met dode pixels; is de kans erop groter bij ultrawides, hoge refresh rates en/of voordelige(?) productklassen?

Ik heb namelijk inmiddels 2 beeldschermen omgeruild, maar nr 3 heeft ze ook (1x AOC CU34G2X, 2x Iiyama GB3461WQSU).

Hoop dat de volgende omruil de laatste is... Maar als bijv. een standaard Dell 27" 2560x1440 60 Hz een veiligere aanschaf is, dan zou ik dat overwegen!
Heb inmiddels meerdere schermen gehad in ultrawide. Ze hebben natuurlijk meer pixels dus er kunnen er meer stuk ;) . Maar verder zijn er volgens mij geen redenen waarom de kans op dode pixels groter zou zijn. In mijn ervaring op een scherm of 4-5 die ik thuis heb gehad geen dode pixels met uitzondering van mijn huidige scherm waar een hele verticale lijn nu blauw is 8)7 . Gelukkig is dat een goede reden voor RMA :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Audione0 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:27:
Goedenavond.

Korte vraag waar ik zelf niet uitkom omdat er zo veel te koop is... :)

Ik heb een Asus PG348q waar ik een Vesa mount voor aan de muur wil hebben die ook iets kan kantelen als ik dit wil (geen absolute wens als het niet te koop is)
Wat ik wel wil is dat hij zo strak mogelijk aan de muur bevestigd kan worden met minimale tussenruimte tussen muur en scherm. Mag een vaste positie zijn. Niet teveel poespas..
Welke raden jullie aan?

Dankjewel!
Toevallig sinds gisteren bezig met dezelfde zoektocht :)

Vogels WALL 3115
Newstar NM-W60BLACK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM94
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-10-2022
Helaas een slechte ervaring met mijn pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart.

Na anderhalve maand loopt er linksbovenin een lange lijn met vaste pixels. Het zijn sowieso meer vaste pixels dan de maximum toegestane hoeveelheid met pixelgarantie, dus omruilen zal geen probleem mogen zijn. Baal er wel enorm van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hier net een Philips 346B1C besteld. Scherpe prijs, maar toch 100Hz en verstelbare hoogte. Maar vooral de kvm-feature is met thuiswerken en knutselen met raspberries en een server welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:22
The__Virus schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:46:
Hier net een Philips 346B1C besteld. Scherpe prijs, maar toch 100Hz en verstelbare hoogte. Maar vooral de kvm-feature is met thuiswerken en knutselen met raspberries en een server welkom!
Waar heb je hem gekocht en voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Azerty voor 463eu. Amazon heeft hem voor dezelfde prijs op dit moment, alleen Azerty had er nog 1 op voorraad en die gun ik het meer ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
De LG 34GN850-B is binnen. Zeker een upgrade t.o.v. mijn Gigabyte AD27QD, zwart en wit ziet er beter uit. Even getest in Warhammer 2, allemachtig dat is veel beeld zeg :D

Uitgebreidere review met foto's plaats ik nog wel in de pricewatch.

Nu nog mijn oude monitor slijten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-07 20:53
Ik was eigenlijk ook naar een nieuwe monitor aan het kijken en deze had eigenlijk wel alles wat ik wilde hebben. Ik kom heb nu een Dell ultrashap 2913Wm maar die begint wat problemen te vertonen. Dus ik ben bang dat er binnenkort toch een nieuwe moet komen. Dus ik ben wel een beetje benieuwt wat je er tot dus ver van vind?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
GerGio schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:57:
[...]

Ik was eigenlijk ook naar een nieuwe monitor aan het kijken en deze had eigenlijk wel alles wat ik wilde hebben. Ik kom heb nu een Dell ultrashap 2913Wm maar die begint wat problemen te vertonen. Dus ik ben bang dat er binnenkort toch een nieuwe moet komen. Dus ik ben wel een beetje benieuwt wat je er tot dus ver van vind?
Eigenlijk zeer tevreden. Ik kom van een best goede monitor af, maar deze LG presteert beduidend beter met zwart weergave en tevens wit. Ik pas enige calibratie toe, ben geen expert, en dit scherm komt na calibratie stukken beter uit de bus dan wat ik uit de AD27QD wist te krijgen.

Voor mij is dit mijn 1ste ultrawide dus sowieso is alles nog wauw :>
Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste