Nee, geen andere manier om hetzelfde probleem te beschrijven, gewoon iets compleet anders (irrelevant) beschrijven.Dido schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:56:
[...]
Ah ok. Dus het gaat jou er niet om dat een probleem onderkend wordt, maar dat het probleem beschreven wordt op de manier die jij correct vindt. Elke andere, mogelijk werkbare en effectieve manier, om het probleem te beschrijven benoem jij als "ontkenning van het probleem". Dan is je conclusie heel logisch.
UNIVERSEEL[...]
Wat maakt het uit of iemand anders meedoet?
1) Allesomvattend 2) Algemeen geldend 3) Aan alle(n) gemeen 4) Aan allen gemeen 5) Afzijdig 6) Algemeen 7) Alzijdig
Nogal belangrijk dus. Als wij ('het westen') het alleen onderschrijven, dan is het niet universeel. Noem het dan dus gewoon 'westerse mensenrechten'? Of (gezien Japan, veel Zuid-Amerikaanse landen e.d. ook wel meedoen) iets van 'Internationaal humanistisch mensenrechtenakkoord' of iets dergelijks.
Maar goed, om maar even door gaan op je alom geprezen UVRM:
Wikipedia: Islam en mensenrechtenVoor veel moslims bevat de Koran alles wat er over mensenrechten gezegd kan worden. De sharia liep voor hen met betrekking tot een aantal belangrijke mensenrechtenissues eeuwenlang voor op 'het Westen'. Veel islamitische, met name Arabische landen voldoen echter bij lange na zelfs niet aan de normen van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM). Veel moslims hebben moeite met de UVRM. Ze wijzen meerdere bepalingen uit de UVRM af zoals de vrouw-mangelijkwaardigheid, de vrijheid van religieuze overtuiging, en de gelijkwaardgheidheid tussen alle mensen ongeacht hun religie.
Uiteindelijk komt het erop neer dat wil je de mensenrechten verdedigen alhier, je concessies moet doen aan bepaalde opgestelde mensenrechten. Of je gaat voor 100% en je eindigt sowieso op 0%, of je gaat voor de zekerder 90%.
Liever had ik ook geen islam in de wereld gezien, dat zou de mensenrechtenkwestie een stuk makkelijker maken (en universeler).Je ontkenning van universaliteit van mensenrechten is overigens een interessante. Volgens sommige filosofen is een moraal slechts valide als je die moraal van toepassing acht op iedereen; dat is zo ongeveer het basis-principe achter organisaties als Amnesty International.
Het liefst zie ik ook dezelfde mensenrechten voor iedereen gelden, maar niet iedereen accepteert dezelfde mensenrechten. Iemand die vlucht uit SA om onthoofding te ontvluchten, maar hier niet komt voor onze normen en waarden, en slechts om zelfbehoud, mag van mij gewoon teruggestuurd worden.
Een Ayaan Hirsi Ali bijvoorbeeld, kwam hier niet alleen vanwege veiligheid en geld (zoals vele migranten wel doen), maar ook vanwege onze vrijheden en superieure normen en waarden. Dat zijn de immigranten die je wilt hebben. En dan ook nog eens een gigantische bijdrage leveren aan de maatschappij door, met gevaar voor eigen leven, ons te waarschuwen voor de islam. Een heldin, weinig mensen hebben zo'n combinatie van intelligentie, moed, en doorzettingskracht
Uiteindelijk zijn onze normen en waarden een zeer kwetsbaar iets, omdat het inherent zelf-destructief is. Dat maakt het zo lastig, het a la lettre uitvoeren van deze mensenrechten zal onherroepelijk leiden tot zijn dood, maar concessies doen is op zichzelf in strijd met deze mensenrechten.
Ik wil de normen en waarden alleen opleggen als zij hierheen komen. Onze normen en waarden zijn veruit superieur t.o.v. het midden-oosten en noord-afrika (maar dat is een set normen en waarden al snel als het vergelijken wordt met een set waarin meisjes worden gestenigd als zij een blote enkel tonen). Maar ik respecteer ook hun soevereiniteit. Het is hun land, en als zij die normen en waarden aanhangen... tsjah, dan kan je kiezen om hen proberen te overtuigen, of kiezen voor economische sancties e.d., maar veel meer ook niet.[...]
Als onze normen en waarden niet universeel (geldig) zijn, met welk recht wil je ze dan aan anderen opleggen?
En als je ze niet aan anderen wilt opleggen, zul je moeten accepteren dat anderen er andere, even valide, normen en waarden op nahouden. Dat riekt naar cultuurrelativisme.
Uiteraard zal het dan veel eerder misgaan. Het is ook niet iets waar je expliciet voor kiest, maar meer iets dat je kan overkomen als je de door ons opgestelde mensenrechten à la lettre uitvoert m.b.t. immigratie.[...]
Inderdaad, 7 miljard mensen wordt een zooitje in Nederland. Maar, hoewel dat een interessant gedachtenexperiment is, is er geen enkele reden om aan te nemen dat iets dergelijks gebeurt, en is er niemand die iets dergelijks voorsteld. Ertegen ageren is dus per definitie een stroman-argument.
Hoe vaak ik de analoge klok vergelijking langs zie komen... hebben mensen dat op joop gelezen ofzo? Waar komt dat eindeloze napraten vandaan?Gomez12 schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:16:
[...]
Zelfs een stilstaande analoge klok geeft nog 2x per dag de juiste tijd aan. De PVV benoemt al 10 jaar miljoenen problemen (waarvan 99% later weer stilletjes verdwijnt), wanneer komen de oplossingen nou eens?
Daarnaast heb ik ook zo mijn bedenkingen bij de PVV (o.a. klimaatopwarming-ontkenning, polen-meldpunten, en minder-minder Marokkanen). Het zullen vooral populistische opmerkingen zijn om electoraat te winnen. Maar dit heb ik een paar posts eerder al besproken, ik ga dat niet herhalen.
Overigens is het ook zo dat een partij pas 100% verantwoordelijk is voor het naleven van al hun standpunten als zij 76 zetels hebben. Immers, anders is het altijd een compromis met andere partijen.