Zij kunnen zichzelf natuurlijk perfect gematigd vinden.
Echter, als je bijv. steniging een goed idee vindt, tja, dan zul je in een westers land niet snel als "gematigd" worden aangeduid.
Overigens zijn dit soort filmpjes natuurlijk niet echt bewijs dat iedere moslim stiekem toch behoorlijk radicaal is.
Je kan je bijvoorbeeld gaan afvragen wat voor personen naar zo'n bijeenkomst komen.
Wat mij bijvoorbeeld ook opvalt is hoeveel mannen in die zaal voldoen aan de eis dat je baard ongeveer de lengte van je vuist heeft. Aardig wat hebben zo'n eentje, of doen een poging tot.
En de hoeveelheid "jongeren", nu ben ik vrij slecht in leeftijden schatten, maar ik denk dat de gemiddelde leeftijd de 30 niet passeert, grote kans dus dat er genoeg mensen tussen zitten die pas sinds een paar jaar echt gelovig zijn, en juist die "born again" moslims [en christenen] zijn diegene die er een handje van hebben om ieder woord letterlijk te nemen.
Is het interessant? Natuurlijk, maar het is niet echt extreem hard bewijs. Ik weet zeker dat ik met wat google-fu zo'n filmpje van joden of christenen kan vinden, maar ook filmpjes waarin moslims hun hand opsteken als gevraagd wordt "is steniging iets uit de middeleeuwen en moeten we het niet meer toepassen?"
Zoals je christenen in allerlei smaken hebt, heb je ook moslims in allerlei smaken. Ik ken christenen die voor abortus, euthanasie en het homohuwelijk zijn, en dan heb je christenen die bijvoorbeeld abortusklinieken aanvallen.
En als je aan die eerste vraagt "ben jij een goed christen?" zal/hij zeggen "Natuurlijk! Want ik heb mijn medemens lief en ik vloek niet!", vraag het aan die tweede, en hij zal zeggen "Natuurlijk! Want ik strijd tegen wat God verboden heeft!" Grote kans dat ze over elkaar zullen zeggen "hij is geen echte christen"
Vandaar dat moslims ook niet massaal de straat op gaan om te protesteren tegen IS, immers, waarom zouden ze heel hard roepen "ik ben geen terrorist!", ik vind dat onzin. Duitsers hoeven toch ook niet massaal te verklaren dat Hitler een slechte man was? Ik hoef ook niet te zeggen "SoO staat niet voor mijn denken!". Mijn boosheid is enkel op die fuckers gericht, maar ik ga echt niet samen met die paganisten [zoals ze zichzelf noemen] de straat op om te roepen dat niet alle heidenen extremistisch zijn.
Sowieso, zelfs al zouden de moslims morgen door de straten lopen, roepend "het westen uber alles, homo's zijn tof, joden zijn lief", dan nog zullen er mensen zijn die met filmpjes zoals bovenstaande aan komen om te bewijzen dat het allemaal toneelspel van ze is, want, "ondertussen zijn ze wel radicaal, kijk naar deze N=1 filmpje"
Overigens, wanneer ik extreem-rechts, want dat is SoO, voor het laatst hun ding zag doen? 5 jaar geleden had je Breivik, begin dit jaar mensen die molotovs naar een volle moskee gooiden [gelukkig mislukte dat], die vrouwelijke burgemeester-kandidaat in Duitsland die werd neergeschoten, in Duitsland veel extreem-rechts gedoe bij AZC's. Het aantal doden valt nog wel mee, gelukkig, maar het geweld is er echt wel.
Extremistische moslims zijn alleen een stuk dodelijker, ik denk vooral omdat ze veel professioneler zijn dan het gemiddelde niveau van een Europese extreem-rechtse groepering.
People as things, that’s where it starts.