• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
IJzerlijm schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Van welke internationaal opererende organisatie maakten deze lui deel uit ? Waar hebben ze getraind and wie verheerlijkt hun daden in officiele communique's ?
ter·ro·ris·me (het; o)
1
het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur
- See more at: http://vandale.nl/opzoeke...isme&lang=nn#.VvJWVPkrKUk
Terrorisme is dus niet per definitie internationaal.

Strava | AP | IP | AW

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Webgnome schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:40:
[...]

[...]

Hij doelt denk ik niet op een definitie van terrorisme, maar op IS. De organisatie die de veroorzaker van dit topic is.

Steam ID = Ackerfiets

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:15:
Wat een onzin. Je woont potverdomme in 1 van de rijkste en meest ontwikkelde landen ter wereld, je krijgt alle kansen aangeboden om je vanaf jongs af aan te ontplooien. Dat je besluit om er zelf niks mee te doen, is niet het probleem van de samenleving
Hoewel ik een behoorlijke hekel heb aan de term white privilege, denk ik dat we hier een goed voorbeeld zien. Vanuit je positie als Nederlander valt het bijna niet voor te stellen dat het zelfs met alle middelen die je aangeboden wordt erg lastig is je te ontworstelen aan de positie die je is toebedeeld. Toch zie je datzelfde bij allerlei groepen over de hele wereld die zich in een vergelijkbare positie bevinden: Inuït in Noord-Amerika, de zwarte bevolking in de VS, Aboriginals in Australië en noem maar op.

Tenzij iemand wil beweren dat al die groepen intrinsiek incapabel zijn, is het toch niet zo eenvoudig als je het hier doet voorkomen :)
xh3adshotx schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:20:
Dus dan blaas je jezelf en omgeving maar op in plaats van te bewijzen dat het wél kan? Lijkt mij ook heel logisch...
Het gaat om jongeren die zich nergens thuis voelen en maatschappelijk niets te verliezen hebben, niet zelden in combinatie met het gevoel dat de samenleving ze niets gunt. Tel daarbij op dat iemand ze nu opeens de mogelijkheid gunt om een relevant verschil te maken, opgemerkt te worden en ze wijsgemaakt wordt dat er een hoge eer te behalen valt en je ziet opeens waarom dat toch niet zo onlogisch is als het op de oppervlakte lijkt.

Let wel, ik praat het op geen enkele manier goed.

Verwijderd

Drakin-Korin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:49:
[...]
Tja zolang je niks verkeerd doet kan de politie niks doen. Het plannen van een aanslag is niet verboden (wat erbij hoort wel).
Hoe kom je daarbij??? Natuurlijk zijn de voorbereidingshandelingen wel strafbaar! :')
Lees het W.v.Sr. maar even door...

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Webgnome schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:40:

OK, wat was dan het politiek doel dat door jouw voordelen werd nagestreeft met hun acties ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:49:
Hoe kom je daarbij??? Natuurlijk zijn de voorbereidingshandelingen wel strafbaar! :')
Zo natuurlijk is dat niet. Het is een gebied waar verschillende ideeën botsen: zolang niet niets verkeerd hebt gedaan, ben je in opzet niet strafbaar. Tegelijk wil je voorkomen dat je pas iets kunt doen als er al een misdaad is gepleegd.

Om praktische redenen is ervoor gekozen voorbereidende handelingen strafbaar te maken, maar vanuit de grondbeginselen van de rechtsstaat is dat eigenlijk ietwat problematisch.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Webgnome schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:48:
[...]

Stelselmatig het gevoel krijgen , je hele leven lang, dat je een 3e / 4e rangs burger bent doet zoiets.
In een cultuur van HAANTJES die overal maar rezzzpect eisen wel ja!

Die aangemeten slachtoffer rolletjes.. Al die jongens met IQ en kansen die er toch voor kiezen met hun mattiezz de buurt onveilig te maken en omaatjes te djoeke.

Neem de chinezen in het Westen (ook daar zitten slechte tussen) maar over het algemeen noemen wij ze ook maar die spleetoog waar ik nummer 43 kan bestellen.
De chinese cultuur is er echter 1 van respect hebben en tonen voor anderen, relatieveren.
De arabische cultuur is er 1 waar mannen suprieur zijn, alles moeten/kunnen bereiken, de dienst uitmaken, het haantje zijn. Helaas is geweld ook heel normaal in de arabische cultuur.
Arabieren voelen ook veel sterker wij en zij.. de moslims en de kuffar.

Allemaal druppeltjes in de emmer.

Ieder mens kan een leven leiden wat aanzet tot terrorisme, ik elke cultuur en in elk geloof.

Feit is dat de arabische cultuur samen met de islam in de huidige tijdsgeest gewoon veel meer handvatten heeft om iemand zo te vormen.

Een beetje kansloze pauper die ontevreden is over zijn leven blijft op de bank liggen achter zijn gejatte playstation. Dealt af en toe wat coke, slaat wellicht van tijd tot tijd iemand het ziekenhuis in. Daar moet je echt heel veel op inpraten wil je die zichzelf laten opblazen.

Een beetje kansloze islamist die gefrustreerd is omdat hij geen stageplek kreeg op basis van zijn naam..
Geen respect kreeg van die vervloekte jood bij het uitzendbureau..
Overal hoort dat zijn zusjes uitgescholden worden voor terrorist omdat ze een hoofddoek dragen..
Bij opsporing verzocht alleen maar Marokkanen voorbij ziet komen..
Door de imam verteld wordt elke vrijdag dat ze iets moeten doen tegen het rotte westen wat bommen gooit op hun broeders en zusters..
De op internet elke dag de propaganda van ISIS ziet..
En die de kans krijgt ECHT een held te worden voor vrienden en familie en GOD!

In 1 klap (phun intended) hebben ze het gemaakt! Als hoogste held naar hun 72 maagden!
Veel makkelijker dan jezelf losmaken uit je slachtoffer rol, je havo af te maken (wat je zeker wel kan), kei hard knokken voor je sollicitatie, trots zijn op je goede baan, etc.

Geloof en cultuur maakt iemand. Islam/Arabische cultuur maakt gewoon momenteel relatief gezien de meeste terroristen. Er is ook veel aan de hand in de wereld.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm gewapende overvallEN en een voorwaardelijke straf... Schieten op een agent en vervroegd vrij..

Over recidive gesproken..

http://nos.nl/artikel/209...aren-gezochte-broers.html

specs

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:47:
[...]

Het is eigenlijk zeer triest dat je tegenwoordig een betoog als dit (waar ik het overigens helemaal mee eens ben) niet meer kan plaatsen zonder een disclaimer eronder te zetten. Zonder de invloeden van zaken als religie en afkomst te ontkennen is het tegenwoordig schier onmogelijk om de omstandigheden en rand zaken die dit soort figuren voeden te bespreken zonder meteen de typische Pavlov reacties te krijgen in de trant van 'oh dus het is allemaal weer de schuld van het westen' of 'ze hebben alle kansen gekregen en wonen in een van de rijkste landen ter wereld'.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Hoewel ik een behoorlijke hekel heb aan de term white privilege, denk ik dat we hier een goed voorbeeld zien. Vanuit je positie als Nederlander valt het bijna niet voor te stellen dat het zelfs met alle middelen die je aangeboden wordt erg lastig is je te ontworstelen aan de positie die je is toebedeeld. Toch zie je datzelfde bij allerlei groepen over de hele wereld die zich in een vergelijkbare positie bevinden: Inuït in Noord-Amerika, de zwarte bevolking in de VS, Aboriginals in Australië en noem maar op.

Tenzij iemand wil beweren dat al die groepen intrinsiek incapabel zijn, is het toch niet zo eenvoudig als je het hier doet voorkomen :)

[...]

Het gaat om jongeren die zich nergens thuis voelen en maatschappelijk niets te verliezen hebben, niet zelden in combinatie met het gevoel dat de samenleving ze niets gunt. Tel daarbij op dat iemand ze nu opeens de mogelijkheid gunt om een relevant verschil te maken, opgemerkt te worden en ze wijsgemaakt wordt dat er een hoge eer te behalen valt en je ziet opeens waarom dat toch niet zo onlogisch is als het op de oppervlakte lijkt.

En de Aziatische gemeenschap dan in Nederland? Die is over het algemeen vrij succesvol. Verder (dat is mss wel een N=1 voorbeeld, moet ik toegeven) zie ik in mijn omgeving een hoop mensen waarvan hun ouders gevlucht zijn uit Afghanistan, die ook succesvol zijn (en hun directe vriendenkring/familie)

Vaak bu'j te bang!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

-tom-562 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:57:
[...]

En de Aziatische gemeenschap dan in Nederland? Die is over het algemeen vrij succesvol. Verder (dat is mss wel een N=1 voorbeeld, moet ik toegeven) zie ik in mijn omgeving een hoop mensen waarvan hun ouders gevlucht zijn uit Afghanistan, die ook succesvol zijn (en hun directe vriendenkring/familie)
Alle kebabzaken die je ziet zijn van Turken, gek dat het in Nederland wemelt van de Chinese restaurants maar dat je bijna nergens een tent hebt zitten waar je een goede couscous kan eten. Want laten we wel stellen, de Marokkaanse keuken is vrij gevarieerd.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Predje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:52:
[...]
In 1 klap (phun intended) hebben ze het gemaakt! Als hoogste held naar hun 72 maagden!
op grond van een waarschijnlijk betere lezing van een bepaalde passage uit de Koran zullen zij in het hiernamaals niet door 72 maagden worden opgewacht maar op 72 druiven worden getrakteerd
-tom-562 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:57:
[...]

Een klein feitje wat vaak onverwacht komt, maar logisch is als je naar het verleden van het land kijkt; Vluchtelingen uit Iran zijn het #1 voorbeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door hexta op 23-03-2016 10:02 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 19:57

Hoe doorbreek je als samenleving deze cirkel? Ik woon in een overwegend witte buurt, maar de enige die me geen gedag terug zegt op straat is de juffrouw met hoofddoek die we tegenkomen onderweg naar school. Ik krijg geen contact met haar of met andere mensen uit haar gezin. Dat hoeft niet echt een probleem te zijn, want dat heb ik ook niet met 99% van de rest van de bewoners - al kan ik die wel aankijken en even gedag zeggen. Praatje bij de kassa, op het schoolplein - dat gaat niet.

En dat maakt het met sollicitaties natuurlijk niet makkelijker - andere kledingkeuze, beperking in sociale omgang, evt taalachterstand en voor haar 10 anderen die deze 'eisen' niet stellen aan hun omgeving. Wie moet zich hier flexibel in opstellen?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
[...]

Die aangemeten slachtoffer rolletjes.. Al die jongens met IQ en kansen die er toch voor kiezen met hun mattiezz de buurt onveilig te maken en omaatjes te djoeke.

Neem de chinezen in het Westen (ook daar zitten slechte tussen) maar over het algemeen noemen wij ze ook maar die spleetoog waar ik nummer 43 kan bestellen.
De chinese cultuur is er echter 1 van respect hebben en tonen voor anderen, relatieveren.
De arabische cultuur is er 1 waar mannen suprieur zijn, alles moeten/kunnen bereiken, de dienst uitmaken, het haantje zijn. Helaas is geweld ook heel normaal in de arabische cultuur.
Arabieren voelen ook veel sterker wij en zij.. de moslims en de kuffar.

Allemaal druppeltjes in de emmer.

Ieder mens kan een leven leiden wat aanzet tot terrorisme, ik elke cultuur en in elk geloof.

Feit is dat de arabische cultuur samen met de islam in de huidige tijdsgeest gewoon veel meer handvatten heeft om iemand zo te vormen.

Een beetje kansloze pauper die ontevreden is over zijn leven blijft op de bank liggen achter zijn gejatte playstation. Dealt af en toe wat coke, slaat wellicht van tijd tot tijd iemand het ziekenhuis in. Daar moet je echt heel veel op inpraten wil je die zichzelf laten opblazen.

Een beetje kansloze islamist die gefrustreerd is omdat hij geen stageplek kreeg op basis van zijn naam..
Geen respect kreeg van die vervloekte jood bij het uitzendbureau..
Overal hoort dat zijn zusjes uitgescholden worden voor terrorist omdat ze een hoofddoek dragen..
Bij opsporing verzocht alleen maar Marokkanen voorbij ziet komen..
Door de imam verteld wordt elke vrijdag dat ze iets moeten doen tegen het rotte westen wat bommen gooit op hun broeders en zusters..
De op internet elke dag de propaganda van ISIS ziet..
En die de kans krijgt ECHT een held te worden voor vrienden en familie en GOD!

Veel makkelijker dan jezelf losmaken uit je slachtoffer rol, je havo af te maken (wat je zeker wel kan), kei hard knokken voor je sollicitatie, trots zijn op je goede baan, etc.

Geloof en cultuur maakt iemand. Islam/Arabische cultuur maakt gewoon momenteel relatief gezien de meeste terroristen. Er is ook veel aan de hand in de wereld.
Met dit soort stereotyperingen zet je Webgnome's alleen maar meer kracht bij en is nou juist een deel van het probleem. Zou het misschien kunnen dat er ook Nederlandse-Marrokanen zijn die niet oude vrouwtjes beroven, netjes hun HBO afmaken en toch nog veel problemen hebben op de arbeidsmarkt en maatschappij. Ik weet wel zeker van wel want ik ken ze. Dat er een veel te hoog percentage Nederlandse-Marrokanen zijn die er een potje van maken neemt niet weg dat je als moderne maatschappij een verantwoordelijkheid hebt om iig je best te doen om de rest daar niet de dupe van te laten worden.

• hexta
Jay-P schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Met dit soort stereotyperingen zet je Webgnome's alleen maar meer kracht bij en is nou juist een deel van het probleem. Zou het misschien kunnen dat er ook Nederlandse-Marrokanen zijn die niet oude vrouwtjes beroven, netjes hun HBO afmaken en toch nog veel problemen hebben op de arbeidsmarkt en maatschappij. Ik weet wel zeker van wel want ik ken ze. Dat er een veel te hoog percentage Nederlandse-Marrokanen zijn die er een potje van maken neemt niet weg dat je als moderne maatschappij een verantwoordelijkheid hebt om iig je best te doen om de rest daar niet de dupe van te laten worden.
Toch is het als werkgever vrij simpel. Als je al vijf keer een Marrokaan hebt aangenomen die niet goed werkt, kies je de volgende keer sneller voor een ander.

• Axente
  • Laatst online: 09-05-2022
NiGeLaToR schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:01:
[...]

Hoe doorbreek je als samenleving deze cirkel? Ik woon in een overwegend witte buurt, maar de enige die me geen gedag terug zegt op straat is de juffrouw met hoofddoek die we tegenkomen onderweg naar school. Ik krijg geen contact met haar of met andere mensen uit haar gezin. Dat hoeft niet echt een probleem te zijn, want dat heb ik ook niet met 99% van de rest van de bewoners - al kan ik die wel aankijken en even gedag zeggen. Praatje bij de kassa, op het schoolplein - dat gaat niet.

En dat maakt het met sollicitaties natuurlijk niet makkelijker - andere kledingkeuze, beperking in sociale omgang, evt taalachterstand en voor haar 10 anderen die deze 'eisen' niet stellen aan hun omgeving. Wie moet zich hier flexibel in opstellen?
Ik heb een aantal jaar in de supermarkt gewerkt en bijna iedere week had ik dezelfde mensen klanten met vragen alleen kon ik ze niet verstaan, omdat ze y praten. Ik wou ze graag helpen met alle liefde alleen helpt dit niet maar hun probeerde het niet eens...

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:01:
Ik denk dat beide partijen dat er uiteindelijk aan zullen moeten werken. Wij moeten over ons vingerwijzen heen stappen en ons realiseren dat ze nou eenmaal onderdeel uitmaken van onze samenleving. Het is niet hun probleem, maar ons probleem, omdat we toch samen in één land wonen. Blijven roepen dat ze alle mogelijkheden hebben om zichzelf te redden heeft geen zin als de praktijk uitwijst dat het simpelweg niet gebeurt. Aan de andere kant zal de groep die zich afscheidt er zelf ook de schouders onder moeten zetten. Zonder eigen inzet is het immers trekken aan een dood paard.

Ik denk dat het een kwestie van het opbouwen van wederzijds vertrouwen is. Als men meer kan vertrouwen op het Nederlandse systeem, wordt het vasthouden aan het eigen systeem ook minder interessant. Omgekeerd krijgt de samenleving ook meer vertrouwen in de betrokken partijen aan de anderen kant.

Als ik eerlijk ben denk ik ook dat het vooral een kwestie van tijd is. We hebben in het verleden diverse groepen gehad waartussen het lange tijd niet gewerkt heeft. Inmiddels hoor je daar niemand meer over, omdat de verschillen langzaam weggeëbd zijn. Er is weinig reden te denken dat dat nu anders zou zijn. Slecht geïntegreerde groepen presteren eigenlijk altijd slecht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Zo natuurlijk is dat niet. Het is een gebied waar verschillende ideeën botsen: zolang niet niets verkeerd hebt gedaan, ben je in opzet niet strafbaar. Tegelijk wil je voorkomen dat je pas iets kunt doen als er al een misdaad is gepleegd.

Om praktische redenen is ervoor gekozen voorbereidende handelingen strafbaar te maken, maar vanuit de grondbeginselen van de rechtsstaat is dat eigenlijk ietwat problematisch.
Mijn nadruk ligt op het feit, dat zelfs lichtere vergrijpen in de voorbereiding soms als strafbaar worden aangemerkt (los van de voltooide/onvoltooide poging etc.) en dat misdaden gericht tegen de mensheid daarom in de overtreffende trap daar ook op aansluiten.

• Predje
Jay-P schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:04:
[...]

En ik ken er zelf gigantisch veel die het beter voor elkaar hebben dan ik en ik mag al helemaal niet klagen.
Het is ook je eigen mentaliteit he!
Er zijn ook volbloed Nederlanders met alle kansen die het niet voor elkaar krijgen, zo is het leven.
Totaal geen reden om een aanslag te plegen.
Moet ik wel aan toevoegen dat ze allemaal perfect ABN spreken, netjes en optimistisch zijn.
Solliciteren voor goede functies gaat gewoon niet met straattaal en pauperkleding.
Maar een Marrokaan met papieren, nette kleding en ABN kan toch echt een goede baan vinden.
Neem een tofik, een eshwed (keuringsdienst). Of een neger van de antille zoals Umberto.

Ik heb ook liever vrolijke Fleur met haar blonde krullen aan de balie dan mensenschuwe fatima waar ik alleen de ogen van zie, maar die met niet eens recht aan mag kijken.

NB Ik praat in stereotype om mijn punt kracht bij te zetten. Mijn oma heeft een pakistaanse buuf met hoofddoek. Maar die vrouw is zo sociaal en haar man ook. Die brengt lekkernijen bij mijn oma en is echt wel in voor een praatje in gebrekkig nederlands. Ze gaat er echt voor.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Config schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:32:
[...]

Ik vermoed dat de meesten hier dit effect wel kennen, boek of geen boek. Waar de meningen uiteenlopen is op de vraag of dit een excuus is voor crimineel gedrag zoals terrorisme. Zelf ben ik van de school dat je jezelf uit zo'n situatie zal moeten halen en je geen medelijden moet verwachten. Als je daar niet hard in bent beland je in slachtofferschap en uiteindelijk dit soort dingen als in Brussel.
Een excuus is het zeker niet. Eén van de oorzaken waardoor een klein deel van die mensen op het terroristische pad gaat, wellicht wel.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• yrew
  • Laatst online: 21:49
Predje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Bliezen die ook alles op? Hadden die ook no-go zones? Terroriseerden die ook steden?
Niet helemaal hetzelfde, de omstandigheden waren anders. Maar ja, toen de Molukkers hier voor het eerst naartoe kwamen ging het ook niet allemaal even soepel. Ik hoorde in de jaren 80 en 90 nog vrij veel over de strijd tussen Molukkers en Nederlanders. Daar hoor ik tegenwoordig helemaal niks meer over.

intergalactic.fm

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Config schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:32:
[...]

Ik vermoed dat de meesten hier dit effect wel kennen, boek of geen boek. Waar de meningen uiteenlopen is op de vraag of dit een excuus is voor crimineel gedrag zoals terrorisme. Zelf ben ik van de school dat je jezelf uit zo'n situatie zal moeten halen en je geen medelijden moet verwachten. Als je daar niet hard in bent beland je in slachtofferschap en uiteindelijk dit soort dingen als in Brussel.
Ik ben zelf migrant. Ik ken ook die spanning, in zeer geringe mate overigens. Omdat ik naar een land ben verhuisd met een westerse en verwante cultuur. Ook heb ik de instelling dat je er zelf wat van moet maken en dat niemand anders dat voor je hoeft te doen.

Ik ga mezelf niet opblazen. O-)

Als het zo moeilijk is in onze cultuur en maatschappij, waarom blijft men hier dan? Waarom niet naar een land met een verwante cultuur, religie?

Ik zou het erg graag willen begrijpen vanuit problemen en omstandigheden waar wij wat aan kunnen doen, maar ik ben bang dat dat nooit het hele plaatje zal zijn. Ja, we moeten die mensen desnoods gedwongen uit de banlieus halen, haatpredikers uitzetten, racisme en discriminatie bestrijden etc. maar ik kan e.e.a. niet los zien van een ideologie die overal ter wereld dood en verderf zaait.
Of zijn al die moslimterroristen in Nigeria, Pakistan, Mali, Irak, Egypte etc. ook niet begrepen, derderangs burgers, werkloos omdat ze vrouwen geen hand willen geven, uitgescholden op school voor kutmocro etc.?

Ontopic:

https://twitter.com/TheEc...12554039830056960/photo/1

Duidelijk dat we in een nieuwe fase zijn.

System | Suomalaiset Lehmät.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
Ik was trouwens in de veronderstelling dat het om een paar jongens/mannen uit Wit-Rusland zou gaan? Nu zijn het blijkbaar toch anderen die bekend zouden zijn bij de politie.

Persoonlijk vind ik dit toch wel wat problematisch:
De Bakraoui-broers hebben een crimineel verleden en lijken ook in verband te staan met de aanslagen in Parijs. In januari 2010 schoot Ibrahim el Bakraoui met een kalasjnikov op een politieagent, waarvoor hij in oktober van dat jaar werd veroordeeld. De broers waren toen betrokken bij een overval op een effectenkantoor.

Ibrahim, de oudste van de twee, kreeg een celstraf van negen jaar, maar kwam vervroegd vrij. Khalid werd in 2011 veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf wegens een reeks gewapende overvallen op auto's. Bij zijn arrestatie werden volgens de media kalasjnikovs gevonden.
Dus, je schiet met een AK op een politieagent (in 2010) maar komt vervroegd vrij. Je broer pleegt wat gewapende overvallen en krijgt een voorwaardelijke straf.

Jaja.

[ Voor 71% gewijzigd door De_Bastaard op 23-03-2016 10:38 ]

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik lees net het verhaal van de taxichauffeur die die gasten naar het vliegveld heeft gebracht.
Blijkbaar paste niet alle koffers in de taxi, anders had het nog harder geknald daar....

http://www.hln.be/hln/nl/...sitevoorbinnenlandsnieuws

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik zie een hoop grafiekjes ook op Facebook langskomen die zouden moeten laten zien dat het allemaal wel meevalt vergeleken met de jaren '70. Deze zijn gebaseerd op cijfers van https://www.start.umd.edu/gtd/ die erg slecht zijn qua kwaliteit. Als ik op Nederland zoek wordt een brandstichting in Den Haag in 1997 met twee doden driedubbel geteld terwijl er allang bekend is dat dit een familielid was en niet terrorisme.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Is er al iets meer bekend wat er is afgegaan is de metro? Was dat Najim Laachraoui niet aangezien hij misschien ook nog een bomgordel om had?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
IJzerlijm schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Ik zie een hoop grafiekjes ook op Facebook langskomen die zouden moeten laten zien dat het allemaal wel meevalt vergeleken met de jaren '70. Deze zijn gebaseerd op cijfers van https://www.start.umd.edu/gtd/ die erg slecht zijn qua kwaliteit. Als ik op Nederland zoek wordt een brandstichting in Den Haag in 1997 met twee doden driedubbel geteld terwijl er allang bekend is dat dit een familielid was en niet terrorisme.
Statistiek is dan ook niet makkelijk. In het overzicht van The Economist hierboven staat bijvoorbeeld de aanslag van Karst Tates op koninginnedag als terroristische aanslag, terwijl het zeer onwaarschijnlijk is dat Tates de aanslag op de koninklijke familie pleegde met een terroristisch oogmerk.

Interessant is natuurlijk wel dat in Europa de terreur van de IRA (GB), RAF (DE) en ETA (ES) ingeruild is voor moslimterrorisme uit diverse bronnen. (Buiten dat is van alle tijd dat er losse gevallen van terreur zijn zoals de aanslag op de kat van Kosto, Breivik, etc.)

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Nee helaas, er gaan al veel berichten over het internet.

http://www.1limburg.nl/no...alex-en-sascha-pinczowski

http://www.dailymail.co.u...ches-check-survivors.html

Ik vrees voor het ergste.

• arie_papa
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Tjee, sterkte ermee... :|

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
[...]

Ik heb ooit een van de vluchtelingen experts horen zeggen dat mensen in moslim landen over het algemeen hun identiteit ontlenen aan de groep terwijl wij Europeanen veel meer onze eigen identiteit ontwikkelen..

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mx. Alba schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Klopt. Je moet ze dus ook niet in eerste plaats als Marokkanen zien, maar als tuig. En tuig is er van elk pluimage - veel zitten er ook strak in pak op pluchen stoelen.

Met terroristen is het niet anders. Het is gewoon tuig. Punt. En of ze nu zeggen dat ze moslims zijn of wat dan ook heeft er niets mee te maken.
Dit is wel erg simpel gesteld, hoe wil je de wortel van het probleem aanpakken als je dat niet kan/mag benoemen? Je hoeft echt niet te zeggen dat alle moslims terroristen zijn, maar het is wel erg je kop in het zand steken als je wil claimen dat het er helemaal niets mee te maken hebben dat het moslims zijn. De drijfveren en religieuze ideeën hebben er juist heel veel mee te maken. Simpelweg als 'tuig' karakteriseren helpt niets mee aan het oplossen van het probleem. Let wel, voor hier mensen over gaan vallen, ik zeg niet dat religie de enige factor of het enige probleem is. Maar wel een belangrijke.

Verder moeten we imo echt af van de 'soft bigotry of low expectations'. Dat het nu eenmaal 'de cultuur of religie van die mensen' is, dat wij zelf ook problemen in onze geschiedenis met (religieus) geweld hebben gekend, is echt zo giftig in dit debat. We leven in het hier en nu, we mogen meer van de mensheid verwachten, ook van onze moslimbroeders. Moeten we rustig terugleunen en hopen dat er ooit ook een verlichting komt? Lijkt me niet. En al hélemáál niet in seculiere samenlevingen met onze vrijheden, normen en waarden.

Regressief linkse stuiptrekkingen met ontkenning van het probleem, of om maar de schijn van 'islamofobie' te voorkomen, of de verwerpelijke neiging om overal onszelf maar de schuld te geven (kolonisatie, de oorlogen die we voeren, de bemoeienis in buitenlandse politiek), man man man...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:10

w00Dy

Make soap, not war

Rare rit vanmorgen,

Voor naar mijn werk te rijden ga ik door Zaventem Dorp, service-wagens van Brussels Airlines waren trolleys aan't opruimen die "vluchtelingen" meegenomen hadden richting sporthal.

Toch maar gaan werken, tegen advies van het bedrijf in. Ik geef liever indirect mijn steun dan thuis zitten met een bagger VPN

• Predje
offtopic en onderbuikpraat

[ Voor 95% gewijzigd door gambieter op 23-03-2016 11:16 ]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
https://twitter.com/Reute(...)078611009537/photo/1

"BREAKING: Brussels bomb suspect Najim Laachraoui arrested in Brussels: Belgian newspaper"

[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 23-03-2016 10:57 ]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:55:
[...]
Ja die bliezen ook alles op, de IRA bijv. en dat waren geen moslims, maar die-hard Ieren. Ierser dan dat kon niet, zeg maar. Dus eigen volk dat mensen opblies in Ierland en de UK.
De IRA moest altijd nog terughoudend zijn in hun aanslagen. Ze hadden een achterban die het neermaaien van 5 Protestanten in een kroeg waar veel UVF lui zaten toejuichen maar niet 100 willekeurige mensen bij een concert. Ze hadden een systeem om een aanslag aan te kondigen om zo wel verstoring van het openbare leven te hebben maar geen enorme bodycount. De huidige islamitische terroristen zouden hartelijk lachen om zo'n systeem.

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:12:

Als ik eerlijk ben denk ik ook dat het vooral een kwestie van tijd is. We hebben in het verleden diverse groepen gehad waartussen het lange tijd niet gewerkt heeft. Inmiddels hoor je daar niemand meer over, omdat de verschillen langzaam weggeëbd zijn. Er is weinig reden te denken dat dat nu anders zou zijn. Slecht geïntegreerde groepen presteren eigenlijk altijd slecht.
Dan verwacht je juist niet dat een 3e generatie amok gaat maken - maar over de geschiedenis bekeken is het ook weinig tijd.

Overigens is het momenteel een relatief rustige tijd qua aanslagen - als je de tijdlijn sinds de 2e wereld oorlog erbij pakt was het de afgelopen jaren relatief gezien nog nooit zo rustig. Geen IRA, Basken, Armeniërs, Molukkers, Marxisten, etc, etc die aanslagen pleegden. Ging allemaal weer voorbij.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• De_Bastaard
Ryan_ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:57:
https://twitter.com/Reute(...)078611009537/photo/1

"BREAKING: Brussels bomb suspect Najim Laachraoui arrested in Brussels: Belgian newspaper"
Dat zou mooi zijn. Wel weer een teruggekeerde Syrieganger! Daar moeten ze toch eens wat strenger op gaan checken hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door De_Bastaard op 23-03-2016 11:03 ]

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:50
Dat ging sneller dan verwacht :)

Najim Laachraoui is gearresteerd"

Najim Laachraoui is gearresteerd in Anderlecht, zegt La Dernière Heure. Najim Laachraoui wordt aangewezen als de derde terrorist van de luchthaven in Zaventem. Hij maakte eerder de bommen voor de aanslagen in Parijs, stortte geld voor de terroristische cel in Saint-Denis, en hielp Salah Abdeslam ontsnappen bij de politieinval in het safehouse in Vorst.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160323_02198186

• japie06
  • Laatst online: 21:58
bszz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:11:
[...]

Je kunt niet blijven roepen dat het aan hun zelf ligt. Daar moet je genuanceerder in zijn als je een bijdrage wilt leveren aan een oplossing.
Helemaal mee eens! Er mag veel meer nuance in het debat komen wat mij betreft. Je kan niet hele groepen mensen over één kam scheren alleen omdat ze buitenlander, moslim, Syriër of alle drie zijn. Ook in de vluchtelingen discussie is veel te gepolariseerd.

https://t.co/Z7JiRqDOCC Een plaatje van een overzicht van terreurdaden sinds 1970. Duidelijk opvallend is dat er in de jaren 70 en 80 meer en dodelijkere aanslagen waren dan in laatste 10 jaar.

[ Voor 22% gewijzigd door japie06 op 23-03-2016 11:16 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Rubberen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:08:

Najim Laachraoui is gearresteerd in Anderlecht, zegt La Dernière Heure. Najim Laachraoui wordt aangewezen als de derde terrorist van de luchthaven in Zaventem. Hij maakte eerder de bommen voor de aanslagen in Parijs, stortte geld voor de terroristische cel in Saint-Denis, en hielp Salah Abdeslam ontsnappen bij de politieinval in het safehouse in Vorst.

Begrijp ik het nou goed dat hij sinds maandag gezocht werd omdat hij ontsnapte tijdens de huiszoekingen vorige week? Zou hij de aanslagen van gisteren dan als laatste 'noodsprong' gemaakt hebben? Of zou dit ook al voorbereid zijn?

Ik probeer even na te gaan hoeveel explosies er op metrostations geweest zijn, waren dat er een stuk of 4? En waren dit geplaatst bommen of ook zelfmoordterroristen die zich op de stations of in metro opbliezen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Wat is er nu onduidelijk aan de topicwaarschuwing?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rubberen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:08:

Goed dat ze er in slagen om die terroristen levend te pakken. In Parijs zijn ze allemaal doorzeefd. Ook prima, maar ze berechten en opsluiten (en er wellicht nog iets van informatie uit trekken) is nog beter.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
RoD schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:19:
[...]

Goed dat ze er in slagen om die terroristen levend te pakken. In Parijs zijn ze allemaal doorzeefd. Ook prima, maar ze berechten en opsluiten (en er wellicht nog iets van informatie uit trekken) is nog beter.
Geweldig, ze komen op een gegeven moment toch weer vrij en dan?
Best problematisch om te voorkomen dat zo iemand problemen blijft veroorzaken denk ik.

• hexta
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:20:
[...]

Als dat zo was, dan hadden we deze discussie niet. Dat sommige mensen het als evident beschouwen is waarschijnlijk onderdeel van het probleem.
Of dat sommige het -hoe evident ook- weigeren in te zien.
[...]

Toch denk ik dat juist de arrestatie heeft geleid tot deze aanslagen.
Al is dat -hoe bizar ook om te zeggen- goed, het lijkt me dat deze aanslagen vervroegd zijn, en eigenlijk het -veel drukkere- paasweekend hadden moeten treffen.

• NiGeLaToR
japie06 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:15:

https://t.co/Z7JiRqDOCC Een plaatje van een overzicht van terreurdaden sinds 1970. Duidelijk opvallend is dat er in de jaren 70 en 80 meer en dodelijkere aanslagen waren dan in laatste 10 jaar.
Dat plaatje zocht ik. Hoewel je er niets aan hebt als betrokkenen plaatst het de dramatiek wellicht in perspectief. Tevens goed om de reden van aanslagen te bekijken en wat daar nu nog van over is - het is toch op de een of andere manier opgelost. En zo zal ook wat nu speelt oplossen. Wellicht ondanks ipv dankzij politici, maar evengoed.
De_Bastaard schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:17:
Dat begrijp ik heel goed hoor, maar ik zou het prima kunnen begrijpen vanuit werkgevers oogpunt.

Ik ga er ook van uit dat veel werkgevers niet racistisch zijn, maar dat zij op basis van ervaringen uit het verleden andere keuzes (gaan) maken. Heel cru, maar als werkgever wil je dat iemand goed en snel inzetbaar is. Je wilt je niet 10x aan dezelfde steen stoten en al helemaal niet elke maand een persoon opnieuw moeten aannemen omdat het niet klikt.

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat het niet klikt, maar als het bij bepaalde bevolkingsgroepen vaker niet klikt als dat je zou willen dan is de kans natuurlijk groot dat je de volgende keer andere keuzes maakt.
Het wordt lastiger als er eisen gesteld worden aan de werkplek die niet uitvoerbaar zijn. In dat opzicht hoort religie mijn inziens niet op de werkvloer. Stomme is overigens dat ik vaak met collega's heb gewerkt die religieus zijn, maar daar had niemand 'last' van. Want vlak de die-hard Christen niet uit ;)

• Rubberen
Binnetie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Begrijp ik het nou goed dat hij sinds maandag gezocht werd omdat hij ontsnapte tijdens de huiszoekingen vorige week? Zou hij de aanslagen van gisteren dan als laatste 'noodsprong' gemaakt hebben? Of zou dit ook al voorbereid zijn?

Ik probeer even na te gaan hoeveel explosies er op metrostations geweest zijn, waren dat er een stuk of 4? En waren dit geplaatst bommen of ook zelfmoordterroristen die zich op de stations of in metro opbliezen?
Dat begrijp je indd goed!

De aanslag zal wellicht sneller uitgevoerd zijn dan oorspronkelijk gepland.

Salah abdeslam begon uit de biecht te praten en het was ook duidelijk dat de betrokken diensten in zijn nek zaten. Het werd dus duidelijk te heet voor hun, waardoor hun plannen drastisch zijn versneld.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
hexta schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:22:

[...]

Al is dat -hoe bizar ook om te zeggen- goed, het lijkt me dat deze aanslagen vervroegd zijn, en eigenlijk het -veel drukkere- paasweekend hadden moeten treffen.
Dat kan altijd nog ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Als het zo evident is, valt het ook triviaal te onderbouwen. Dat blijft structureel uit, behalve wat verdere, ononderbouwde beweringen.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Rubberen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Salah abdeslam begon uit de biecht te praten en het was ook duidelijk dat de betrokken diensten in zijn nek zaten. Het werd dus duidelijk te heet voor hun, waardoor hun plannen drastisch zijn versneld.
Het legt wel een interessante vraag op tafel: was de verrassende bereidheid van Abdeslam om open te staan voor een deal daadwerkelijk dat, of heeft hij zijn advocaat gebruikt om een signaal te sturen teneinde versneld aanslagen door te laten gaan.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• De_Bastaard
NiGeLaToR schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Dat plaatje zocht ik. Hoewel je er niets aan hebt als betrokkenen plaatst het de dramatiek wellicht in perspectief. Tevens goed om de reden van aanslagen te bekijken en wat daar nu nog van over is - het is toch op de een of andere manier opgelost. En zo zal ook wat nu speelt oplossen. Wellicht ondanks ipv dankzij politici, maar evengoed.

[...]

Het wordt lastiger als er eisen gesteld worden aan de werkplek die niet uitvoerbaar zijn. In dat opzicht hoort religie mijn inziens niet op de werkvloer. Stomme is overigens dat ik vaak met collega's heb gewerkt die religieus zijn, maar daar had niemand 'last' van. Want vlak de die-hard Christen niet uit ;)
Ik heb ook geen moeite met religie, alleen moet het werk en vooral de collega's er niet onder lijden. Als je als hardcore moslim (of jood, christen, hindoe) al niet wilt werken met onze bancaire systemen omdat dat niet mag van je god, of omdat je niet op zondag mag werken dan plaats je jezelf al heel snel in een bepaalde hoek van de maatschappij. Als je je daar nog eens als werkgever mee bezig moet gaan houden kun je daar een fulltime iemand voor aannemen.

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:37

KipCurreh

Nightcrawler

De 3de terrorist zou zijn gevat door de speciale eenheden, al wordt dit niet bevestigd door het parket.

Om 13u volgt er een persconferentie

Bron : Het Nieuwsblad

http://www.nieuwsblad.be/...icle&utm_campaign=seeding

[ Voor 22% gewijzigd door KipCurreh op 23-03-2016 11:30 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Rubberen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Nu heb ik natuurlijk geen glazen bol, maar deze man was dus ook betrokken bij de aanslagen in Parijs. Een soort kleine groep van terroristen. Nu klinkt dit heel erg makkelijk maar nu deze groep zo'n beetje is opgepakt zal je bijna verwachten dat het voorlopig weer rustig is.
Ik dacht namelijk dat dit een nieuwe groep IS-terroristen was. Maar je kunt nu eenmaal als terrorist niet gemakkelijk vanuit het oosten naar het westen reizen als je in de gaten gehouden wordt.
Ze moeten het dan hebben van lokaal gelegen cellen, die nu zo'n beetje opgepakt zijn, dood zijn of waar jacht op wordt gemaakt. De kans om weer wat nieuws te beginnen vergt heel veel planning.

Dit zijn zo wat hersenspinsels hoor.

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

[...]

Toch denk ik dat juist de arrestatie heeft geleid tot deze aanslagen.
Lijkt mij ook. Het is bijzonder jammer dat ze niet meteen het hele zaakje hebben kunnen oprollen bij de arrestatie van Abdeslam. Ze waren er bijzonder dichtbij.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Zodat ze bij goed gedrag vervroegd vrijgelaten kunnen worden en als helden door hun broeders ontvangen kunnen worden!? Sorry maar ik ben echt tegen de doodstraf maar in dit geval, deze mensen hebben zo een duidelijke missie.
segil schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:40:
[...]

Je hebt zeker wel goede falafel zaakjes. En over goed eten gesproken, ik zou niet willen zeggen dat de Chinese restaurants goed eten serveren. Wat zij serveren is toch een vernederlandse versie van Chinees/Indonesische fastfood. Het aantal "echte" Chinese restaurants is in NL ook op 1 hand te tellen. (nouja, misschien 2 handen)
Er zijn tal van authentieke chinezen restaurants, maar Chinezen zijn nu eenmaal zakenmensen dus als wij x eten als Chinees zien dan plakken ze daar maar wat lief een Chinees labeltje op.
En bedenk ook dat Chinesen vanuit hun culturele achtergrond keihard werken. Maar ook niet/nauwelijks integreren. Ze blijven allemaal bij elkaar, gaan naar Asian parties en mengen zich weinig tussen de Nederlanders. Wat dat betreft doen Marrokanen het een stuk beter (met de bijhorende gevolgen van verschil in cultuur).
Je hoeft van mij ook niet te integreren, maar zorg dan ook niet voor overlast, jouw cultuur is hier "te gast" we kunnen allemaal rekening met elkaar houden.

• Rubberen
Binnetie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:32:
[...]

Nu heb ik natuurlijk geen glazen bol, maar deze man was dus ook betrokken bij de aanslagen in Parijs. Een soort kleine groep van terroristen. Nu klinkt dit heel erg makkelijk maar nu deze groep zo'n beetje is opgepakt zal je bijna verwachten dat het voorlopig weer rustig is.
Ik dacht namelijk dat dit een nieuwe groep IS-terroristen was. Maar je kunt nu eenmaal als terrorist niet gemakkelijk vanuit het oosten naar het westen reizen als je in de gaten gehouden wordt.
Ze moeten het dan hebben van lokaal gelegen cellen, die nu zo'n beetje opgepakt zijn, dood zijn of waar jacht op wordt gemaakt. De kans om weer wat nieuws te beginnen vergt heel veel planning.

Dit zijn zo wat hersenspinsels hoor.
Ik volg die hersenspinsels van je volledig. Als dit daadwerkelijk een groepering is die met alle aanslagen te maken heeft, zou er nu indd een rustperiode moeten aanbreken.

Tenzij er nog van dit soort groeperingen rond dwarrelen in W europa.. Wat voor mij wel als realiteit kan worden beschouwd.

• Rubberen
Er zijn nog steeds mensen die ontkennen, dat dit een terreurdaad is gevoed uit de Islam?

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:12:
[...]

Ik denk dat beide partijen dat er uiteindelijk aan zullen moeten werken. Wij moeten over ons vingerwijzen heen stappen en ons realiseren dat ze nou eenmaal onderdeel uitmaken van onze samenleving. Het is niet hun probleem, maar ons probleem, omdat we toch samen in één land wonen. Blijven roepen dat ze alle mogelijkheden hebben om zichzelf te redden heeft geen zin als de praktijk uitwijst dat het simpelweg niet gebeurt. Aan de andere kant zal de groep die zich afscheidt er zelf ook de schouders onder moeten zetten. Zonder eigen inzet is het immers trekken aan een dood paard.

Ik denk dat het een kwestie van het opbouwen van wederzijds vertrouwen is. Als men meer kan vertrouwen op het Nederlandse systeem, wordt het vasthouden aan het eigen systeem ook minder interessant. Omgekeerd krijgt de samenleving ook meer vertrouwen in de betrokken partijen aan de anderen kant.

polli_ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:34:
Allereest wens ik de slachtoffers, hun nabestaande veel sterkte en hoop dat dit nooit meer voorkomt.

De reden waarom dit heeft plaats heeft gevonden is, belgie heeft DAESH de oorlog verklaart en daarnaast is belgie actief aan het bombarderen. Dit is een vergeldings actie uitgevoerd door criminelen en mensen die drugs gebruiken. Deze gasten kunnen niet 1 passage opnoemen uit de Koran.

Daarnaast heeft dit niks maar dan ook niks met de marokkaanse cultuur te maken.Marokko heeft actief meegeholpen met het opsporen van deze psychopaten door het BCIJ te sturen naar Belgie.BCIJ is de marokkaanse anti terreur eenheid.

Wel knap dat iedereen weet wat de religie van deze mannen was, heb nog geen harde bewijs gezien wat de religie van deze mannen waren. Op basis van een naam en of uiterlijk worden er meteen labels geplaatst. Dit heeft helemaal niet met islamitische religie te maken.
Netjes gezegd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Rubberen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:39:
Er zijn nog steeds mensen die ontkennen, dat dit een terreurdaad is gevoed uit de Islam?
Zijn er nog steeds mensen die zo kortzichtig redeneren? Omdat het antwoord 4 is betekent nog niet dat de vraag 2+2 is...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
ijdod schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:43:
[...]

Zijn er nog steeds mensen die zo kortzichtig redeneren? Omdat het antwoord 4 is betekent nog niet dat de vraag 2+2 is...
Wat is nou eigenlijk zo erg aan het beestje bij de naam noemen? Waarom zou je dit ontkennen?

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Rubberen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:39:
Niet zo kortzichtig uit de onderbuik graag, het is geen kwestie van zwart/wit. Sterker nog, er is een misschien subtiel maar significant aspect wat je mist: terreur wat gebruik maakt van religie is iets anders dan religie wat gebruik maakt van terreur.

Laten we eerlijk zijn, Daesh/IS is gewoon een kleine samengestelde criminele kern die slim gebruik maakt van kanslozen en toegespitste marketing om doelstellingen te behalen. In elke fase van ontwikkeling heeft men die marketing aangepast aan vereisten, tegenwoordig is dat de mantel van geloof.

Die marketing daar kun je in meegaan, of er doorheen prikken. De voedingsbodem is iets heel anders dan die marketing. Dit is van essentieel belang om te beseffen. Marketing is een verloren strijd hoe dan ook, ongeacht welke mantel dan ook. Je kan echter wel wat doen aan draagvlak en voedingsbodem.

Waarom probeert Daesh/IS consistent conflicten te forceren en escaleren? Omdat ze zo toegang kunnen krijgen tot nieuwe voedingsbodems teneinde draagvlak te scheppen voor instrumentatie geschikt en vereist voor hun doelstellingen.

Die voedingsbodem is een kwestie van omstandigheden van menselijke dynamiek. Kansloosheid, geen vooruitzichten, gepolariseerde samenleving, frustratie, angst, emotie. In dit opzicht (en vele andere) is er geen enkel verschil tussen een FN, Wilders of Daesh/IS.

Voorzichtig dus met de onderbuik. Die voedt.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Wat is nou eigenlijk zo erg aan het beestje bij de naam noemen? Waarom zou je dit ontkennen?
Omdat het niks anders doet dan mensen die wat minder in staat zijn om zelfstandig redelijk na te denken opstoken tegen een groep in de samenleving.

• Malt007
Smultie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:50:
[...]

Omdat het niks anders doet dan mensen die wat minder in staat zijn om zelfstandig redelijk na te denken opstoken tegen een groep in de samenleving.
Maar dat maakt het nog niet onwaar toch?

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Malt007 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Er is verschil tussen het beestje bij de naam noemen, en mensen voorstellen als beesten. Het lijkt misschien subtiel, maar het verschil is significant. Zie mijn vorige bericht.

• Smultie
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:51:
[...]

Maar dat maakt het nog niet onwaar toch?
Nee, het maakt het niet minder onwaar.

Het voegt ook totaal niks toe.

• Malt007
Virtuozzo schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:51:
[...]

Er is verschil tussen het beestje bij de naam noemen, en mensen voorstellen als beesten. Het lijkt misschien subtiel, maar het verschil is significant. Zie mijn vorige bericht.
Wie stelt ze dan voor als beesten? Dat maak jij er weer van.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Petje af voor de metrobestuurder van gisteren! http://www.brusselnieuws....slag-al-weer-aan-het-werk
Nu al terug het werk hervatten, je moet het maar doen :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Malt007 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:51:
[...]

Wie stelt ze dan voor als beesten? Dat maak jij er weer van.
Omdat <genuanceerd verhaal (laat ik optimistisch zijn, en aannemen dat "het beestje benoemen" een genuanceerd verhaal is...)> meestal wordt geinterpreteerd als 'zie je wel, weer moslims!!1!! minder! minder! minder!'.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

De minuut stilte in Brussel is verstoord door een 'schreeuwer'... Ongelooflijk ook weer.
Bron: Ik luisterde naar 3FM.

Basement Bios ---- Exo-S

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:22
Mystikal schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:02:
De minuut stilte in Brussel is verstoord door een 'schreeuwer'... Ongelooflijk ook weer.
Ik keek live mee via RTL, maar het leek alsof er een nieuwszender alweer verslag deed tijdens de minuut stilte

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
echt weer van die respectloze mensen die dat doen . :(

psn: taker-mart

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:48
https://twitter.com/NewDay/status/712595584327221249

Hier is het half te horen vanaf 0:30..

• Family Guy
  • Laatst online: 12-09 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Malt007 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:01:
[...]

Volgens mij is de realiteit dat de enige gemene deler in alle recente aanslagen in West-Europa gepleegd zijn uit naam van de islam. Daarmee zeg ik niet dat de islam gewelddadig is maar dit ontkennen lijkt me een kop-in-het-zand mentaliteit.

Wat je ermee wil bereiken om dit te ontkennen of te bagatelliseren ontgaat mij volledig.
Dit is wat ze juist willen: Dat jij je tegen de Islam gaat keren en dat zij dat merken. Polarisatie. Jou opzetten tegen de Islam, vervolgens wordt de Islam ook tegen jou. Niet de gehele Islam, maar de zwakkeren onder hen die het zich aanrekenen en vervolgens radicaliseren --> "Het is jullie tegen ons, dus wij tegen jullie" 8)7

Steam ID = Ackerfiets

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ultra schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Wat al vaker gezegd is in dit topic, een doelstelling is het bevorderen van de polarisatie. Roepen, denken en handelen naar het idee dat het 'wij' tegen de moslims is precies wat ze helpt, de eerdergenoemde voedingsbodem creeren.
Dat is dan geen doelstelling, maar een middel om een doel(stelling) te halen.

Als het 'bevorderen van polarisatie' het uiteindelijke doel is dan is dat niet meer dan Butters 'Professor Chaos' het veroorzaken van 'chaos'.

Dus anders gezegd: wat is hun doel, hun endgame? Dat houdt niet op bij 'het veroorzaken van polarisatie'.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Modbreak:Allen. Wij proberen alles in het werk te stellen om dit topic over de aanslagen in België te laten gaan en zien dan ook graag updates van de situatie langskomen.

We snappen dat de drang hoog is om er van alles bij te slepen en de hele achtergrond sinds de inceptie van de monotheïstische religies te bespreken, maar dat verstoort dit topic ontzettend.

We hebben een eerder topic over de achtergronden gehad: Señor Sjon in "Terrorisme in Europa", alleen dat schoot ook alle kanten op (oorspronkelijk ging dat over Hebdo en de opvolgende gijzelingen).

Op zich kunnen we een meta-discussie topic openen, alleen moet dat geen discriminerende vergaarbak worden, waarbij ons modpanel elk uur rood opgloeit met prutreacties.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
LuNaTiC schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:00:
[...]

ik ben blij dat jij het allemaal wel zo goed weet. Je hebt het over het behalen van doelstellingen, welke doelstellingen zijn dat dan?

Voor zover ik kan zien hebben ze maar één doelstelling, en dat is het stichten van een zo groot mogelijk Kalifaat, waarin iedereen zich dan wel onderwerpt aan de strengste geïnterpreteerde vorm van islam, mbv sharia, dan wel afgemaakt wordt als de infidels dat ze zijn.

En hoe ik dat denk te weten? IS is heel goed in het verkondigen wat ze willen, wat ze gaan doen, en hoe ze het gaan doen. En het komt keer op keer uit, en het zal echt niet de laatste keer zijn.

http://www.faisalalmutar....f-not-being-given-credit/
De huidige marketing van Daesh/IS is heel anders dan de mantels die ze in vorige incarnaties gebruikten. Alleen dat al zou een teken aan de wand moeten zijn dat we het met iets heel anders dan een singulier religieus fenomeen te maken hebben. Het is de moeite waard om het Midden-Oosten topic er eens bij te halen in dat opzicht, en de geschiedenis van de organisatie eens op een tijdlijn uit te werken.

Het gaat - zoals altijd eigenlijk - louter om macht in zijn variaties en vereiste instrumentatie. Wat nu een zogenaamd Kalifaat is was in het begin een organisatie gericht op etniciteit en lokale machtsverdeling van voormalige regime leden in Irak na het verlies van hun persoonlijke machtsbases.

Het is en blijft niets meer dan een zeer slimme organisatie welke zich na elke fase van doelstellingen weet te herontwikkelen en herscheppen op basis van vereisten voor de volgende fase van doelstellingen. Het basale doel blijft telkens hetzelfde, enkel de schaal en vorm ervan wordt telkens aangepast. Je zou kunnen zeggen dat die kern een heel succesvolle onderneming is, en in veel opzichten is het ook niets meer dan dat.

Ons falen in omgang hiermee is niet enkel dat we vanuit emotie voortvloeiend uit minder dan optimale omgang met hun marketing het telkens in de kaart spelen, maar misschien belangrijker nog dat we die emotie vervolgens leidend laten zijn in onze verkenningen en besluitvorming. Het voorkomt dat we dieper dan de marketing kijken.

Dit is heel menselijk, volledig verklaarbaar, maar nuttig is het niet.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:01:
[...]

Volgens mij is de realiteit dat de enige gemene deler in alle recente aanslagen in West-Europa gepleegd zijn uit naam van de islam. Daarmee zeg ik niet dat de islam gewelddadig is maar dit ontkennen lijkt me een kop-in-het-zand mentaliteit.

Wat je ermee wil bereiken om dit te ontkennen of te bagatelliseren ontgaat mij volledig.
Je hebt ook nog Breivik, en die Duitse piloot.

Het volk heeft een vijand nodig, vraag me niet waarom. Eerst waren dat de communisten nu bevolkingsgroepen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Jammer, hopelijk pakken ze hem zometeen wel degelijk.

Verwijderd

Ik vind het ongelooflijk dat wij als Google geen minuut stilte hebben gedaan, terwijl dat voor Frankrijk wel is gedaan.

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 22:18
Soldaatje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Het volk heeft een vijand nodig, vraag me niet waarom. Eerst waren dat de communisten nu bevolkingsgroepen.
De communisten of extreemlinks hebben ook een aanslag gepleegd in Brussel in de jaren 60. Dat is tegelijk het einde van extreemlinks geweest in Belgie

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Is toch Laachraoui niet die opgepakt is.

http://www.hln.be/hln/nl/...Laachraoui.dhtml?show=art

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Soldaatje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Welke bevolkingsgroepen zijn het nu dan?

Als je antwoordt 'moslims' dan lees je duidelijk niet goed. Er is een verschil tussen mensen en ideologieën. Net als communisme een ideologie was, is islam dat ook. We zijn echt niet in oorlog met moslims hoor, wie dat beweert, heeft het volgens mij ook niet echt begrepen.

Of je in oorlog bent met islam valt overigens ook nog over te twisten, maar het lijkt me duidelijk dat we in oorlog zijn met de radicale uitwassen van islam, nl jihadisme en islamisme. Waarom ik eerder zei of je er over kunt twisten of je met 'islam' in oorlog bent: de zaken die islamisten en jihadisten pushen komen natuurlijk gewoon voort uit de teksten van de koran en hadith. Niet elke moslim is een islamist of jihadist, maar andersom zijn alle islamisten en jihadisten natuurlijk wel moslim.

Als maatschappij moet je je constant weren tegen slechte ideeën en ideologieën en daarbij moet je dat dus loskoppelen van mensen. Het ontkennen dat het iets met islam te maken heeft, is niet alleen slecht voor de seculiere samenlevingen, maar ook voor moslims (met name die van moslims in landen waar islam écht fundementalistisch belijd en opgelegd wordt in wet- en regelgeving. Mensen vinden dit spannend, al was het maar om niet voor racist of islamofoob uitgemaakt te worden. Maar je helpt er dus niemand mee. En als je mij niet gelooft dan moet je maar eens wat artikelen lezen, of lezingen bekijken op youtube van (ex-) moslims als Maajid Nawaz of Sarah Haider.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:10

w00Dy

Make soap, not war

Press conf. federaal parket is net bezig

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Modbreak:Voor achtergronddiscussie: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 23-03-2016 13:53 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Er is nog steeds een zwaarbewapende verdachte voortvluchtig en het parket vreest voor nog een aanslag. Vandaar blijft het OCAD het hoogste dreigingsniveau 4 aanhouden.

Mijn iRacing profiel

• Rubberen
LuNaTiC schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:10:
[...]

Welke bevolkingsgroepen zijn het nu dan?

Als je antwoordt 'moslims' dan lees je duidelijk niet goed. Er is een verschil tussen mensen en ideologieën. Net als communisme een ideologie was, is islam dat ook. We zijn echt niet in oorlog met moslims hoor, wie dat beweert, heeft het volgens mij ook niet echt begrepen.

Of je in oorlog bent met islam valt overigens ook nog over te twisten, maar het lijkt me duidelijk dat we in oorlog zijn met de radicale uitwassen van islam, nl jihadisme en islamisme. Waarom ik eerder zei of je er over kunt twisten of je met 'islam' in oorlog bent: de zaken die islamisten en jihadisten pushen komen natuurlijk gewoon voort uit de teksten van de koran en hadith. Niet elke moslim is een islamist of jihadist, maar andersom zijn alle islamisten en jihadisten natuurlijk wel moslim.

Als maatschappij moet je je constant weren tegen slechte ideeën en ideologieën en daarbij moet je dat dus loskoppelen van mensen. Het ontkennen dat het iets met islam te maken heeft, is niet alleen slecht voor de seculiere samenlevingen, maar ook voor moslims (met name die van moslims in landen waar islam écht fundementalistisch belijd en opgelegd wordt in wet- en regelgeving. Mensen vinden dit spannend, al was het maar om niet voor racist of islamofoob uitgemaakt te worden. Maar je helpt er dus niemand mee. En als je mij niet gelooft dan moet je maar eens wat artikelen lezen, of lezingen bekijken op youtube van (ex-) moslims als Maajid Nawaz of Sarah Haider.
Ik sluit me hier volledig bij aan. veel +++

Zoals hierboven wordt aangegeven is het gevaarlijk te ontkennen dat dit ook maar iets met Islam te maken heeft. Daarentegen is het ook zeker belangrijk dat niet iedere persoon die moslim is automatisch gelinkt wordt aan deze 'extremisten'.

Maar de tijd mag wel eens beginnen komen, dat mensen luidop mogen denken dat er wellicht toch iets verkeerd is aan de Islam.. Het is toch vrij raar naar mijn mening, dat dit de enige godsdienst is die hedendaags zoveel met 'extremen' te maken heeft in de vorm van onschuldige slachtoffers maken.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zouden die eikels Syriëgangers zijn geweest? Ik las net het bericht van die vader die in Den Bosch zijn huis in de fik had gezet met zijn 2 dochters nog boven, die gast was een voormalig Bosniëganger (leger) en heeft dus blijkbaar een posttraumatisch stresssyndroom.

Zouden die gasten zo gestoord kunnen worden van al de gruwelijkheden die ze in Syrië hebben meegemaakt?

Ik denk dat dat best een verklaring zou kunnen zijn voor zulk gestoord gedrag. Ik bedoel natuurlijk heb je ook einzelgangers zoals de moordenaar van Theo van Gogh, maar die munten het op 1 persoon, niet willekeurige onschuldige burgers.

Wat die terroristen flikken is hetzelfde wat ze zouden doen in een oorlogsgebied zoals in Syrië. Echt out of proportion. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Arsenius op 23-03-2016 13:36 ]

• Smultie
  • Niet online
Rubberen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:34:
[...]

Maar de tijd mag wel eens beginnen komen, dat mensen luidop mogen denken dat er wellicht toch iets verkeerd is aan de Islam..
Dat denkt de halve wereldbevolking al sinds 11 september. Wat heeft dat ons gebracht?

• taker1987
weet iemand wat er geroepen word ?

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

taker1987 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:50:
[...]
Op dit flimpje zie en hoor je die malloot ... niet te verstaan, dronken of een taal die ik in ieder geval niet spreek versta.

http://www.telegraaf.nl/t..._Brussel_verstoord__.html

(overigens, die dame zit ook gewoon live door de minuut stilte heen te kwaken ...)

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 23-03-2016 14:00 ]

• taker1987
http://www.telegraaf.nl/t...aanslag_uit___.html?vp=32

die turken in nederland hebben wel gelijk dat belgie wel groot in het nieuws komt en de aanslag op ankara hoor je amper iets over . geen extra nieuws uitzendingen , geen land die de kleuren draagt van turkije geen facebook foto,s met een turkse vlag in hun profiel foto .

[ Voor 15% gewijzigd door taker1987 op 23-03-2016 14:02 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, net zoals de Damschreeuwer denk ik gewoon een "verwarde man" op een de verkeerde plek op het verkeerde moment... :/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• chim0
  • Laatst online: 09-09 11:43
taker1987 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:50:
[...]

Iets van "war" en "fuck you, fuck and see you" maar misschien bedoelde ie "fuck IS" of zo.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

taker1987 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:01:
die turken in nederland hebben wel gelijk dat belgie wel groot in het nieuws komt en de aanslag op ankara hoor je amper iets over . geen extra nieuws uitzendingen , geen land die de kleuren draagt van turkije geen facebook foto,s met een turkse vlag in hun profiel foto .
Om het even om te draaien ; zouden de aanslagen in Brussel in Turkije net zoveel aandacht krijgen op tv, twitter, facebook als de aanslag in Ankara ??
IMHO is het de afstand, Brussel is heel dichtbij, Ankara is ver weg. En omgekeerd ook ...
chim0 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:03:
[...]
Iets van "war" en "fuck you, fuck and see you" maar misschien bedoelde ie "fuck IS" of zo.
Hij staat ook te zwaaien met iets, een boekje/mapje of zo ?

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 23-03-2016 14:12 ]

• taker1987
Goner schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:08:
[...]

Om het even om te draaien ; zouden de aanslagen in Brussel in Turkije net zoveel aandacht krijgen op tv, twitter, facebook als de aanslag in Ankara ??
IMHO is het de afstand, dit is heel dichtbij, Ankare is ver weg. En omgekeerd ook ...
als het zo ver weg is , waarom word een aanslag in Amerika dan wel uitgezonden .natuurlijk is de aanslag van 2001 een enorme ramp , maar is elke aanslag geen enorme ramp ? maakt niet uit hoeveel doden er zijn en in welk land het is , het is gewoon een principe kwestie van Turkije die ik zeker begrijp

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

[...]

IMHO is het de afstand, Brussel is heel dichtbij, Ankara is ver weg. En omgekeerd ook ...
Maar het is ook maar zeer relatief allemaal. Ankara is ook maar 2 uur vliegen. Op grotere schaal gezien een steenworp afstand...

• Predje
:W

[ Voor 99% gewijzigd door Señor Sjon op 23-03-2016 14:24 ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23

Ehm deels vind ik dat.

Het komt hier breed uitgemeten in het nieuws en in de SM als er in Europa (Benelux) wat gebeurt, maar ik denk dat het daar al anders is. Niet om het een of ander maar ik heb ook geen foto op mijn SM profielen omdat het zo erg is wat er in Brussel gebeurt. Of dat mijn foto daar wat aan gaat veranderen? Nee. En daarbij komen de aanslagen van Brussel ook daar breed uitgemeten in het nieuws, ik denk van nee.

Natuurlijk is het vreselijk wat er OVERAL in de wereld gebeurd, maar dan zou je elke dag wel een ander vlaggetje als foto kunnen nemen en overal je suis voor zetten en hebben we 365 dagen van rouw.

Maar waarom dan Brussel of elders hier iets opblazen omdat je vind dat als het in je 'thuis' land gebeurt dat er niet wordt meegeleefd hier.

Thuis heb ik tussen aanhalingstekens, want nogmaals als je hier geboren en getogen bent is Turkije niet je thuisland, maar dat is hier. Dat jij een Turkse achtergrond hebt prima, maar je bent hier thuis en niet daar.

Naar mijn mening is iedereen hier welkom, ras, kleur, afkomst etc etc. Laat ik dat voorop stellen. Ieder zijn ding en ieder zijn geloof. Maar vind het wel vrij bot hoe er nu (en ik hoop dat er in geknipt was in die interviews) dat er door jong-volwassen Nederlands-turkse nu wordt gezegd dat het wel enigszins uitlokking was van Brussel dat dit moest gebeuren.

Maar waarom dan Brussel of elders hier iets opblazen omdat je vind dat als het in je 'thuis' land gebeurt dat er niet wordt meegeleefd hier.

Thuis heb ik tussen aanhalingstekens, want nogmaals als je hier geboren en getogen bent is Turkije niet je thuisland, maar dat is hier. Dat jij een Turkse achtergrond hebt prima, maar je bent hier thuis en niet daar.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)

Is op zich ook best verklaarbaar. Het een ligt dichter bij huis dan het ander. Zowel in sociaal-economisch, politiek als historisch perspectief. Daarnaast is Turkije de laatste tijd in meer opzichten dan gewenst en noodzakelijk een moeilijk en vaak zuur onderwerp waarvan we eigenlijk niet genoeg weten en vaak ook geen idee hebben hoe we daar mee om moeten gaan. In veel opzichten is dit een kwestie van meervoudige afstand, maar ook een kwestie van beeldvorming. Erdogan is een foute en hete aardappel, dat is ook een factor. Perceptie is vaak leidend.

Hoe het ook moge zijn, luister eens naar mensen in gesprekken. Het komt nu wel erg dichtbij - dit sentiment is integraal onderdeel van subjectieve perceptie. Afstand lijkt een abstract begrip, is het ook, echter net zo goed concreet aspect van ervaring.

Daarnaast, het is misschien wat koud gesteld, maar de gemiddelde Nederlander heeft weinig tot geen kennis van of inzicht in de grotere dynamiek van verbanden. Dit is niet goed, een gemis, maar het is wel de realiteit. Volstrekt menselijk en verklaarbaar, weinig nuttig, maar het is waar men mee moet werken.

Nu kan dit snel ervaren worden als symptoom of voorbeeld van discriminatie, ik kan me goed voorstellen dat de perceptie zou ontstaan dat het een afgeschoven wordt omdat het in perceptie dicht bij dat andere ligt, waarbij dat andere dichter in de buurt van al het slechte ligt en dus minder van belang zou zijn. Of dat daadwerkelijk zo is, dat is een tweede. Perceptieproblematiek is ook een mes wat aan meer dan een kant kan snijden. Ik heb niet de indruk dat het zo is. Zo kil als het mag klinken, dat aspect van afstand is veel meer bepalend in de dynamiek. Maar ja, dat is zeer zeker een zwaktepunt hoe dan ook, het geeft breekpunten in perceptie waar subversieve elementen gretig gebruik van maken om discussies, en dus weer perspectieven, te beïnvloeden.

• chim0
  • Laatst online: 09-09 11:43
[...]

Hij staat ook te zwaaien met iets, een boekje/mapje of zo ?
Telefoon.

• taker1987
SpoekGTi schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:15:
[...]

Ehm deels vind ik dat.

Het komt hier breed uitgemeten in het nieuws en in de SM als er in Europa (Benelux) wat gebeurt, maar ik denk dat het daar al anders is. Niet om het een of ander maar ik heb ook geen foto op mijn SM profielen omdat het zo erg is wat er in Brussel gebeurt. Of dat mijn foto daar wat aan gaat veranderen? Nee. En daarbij komen de aanslagen van Brussel ook daar breed uitgemeten in het nieuws, ik denk van nee.

Natuurlijk is het vreselijk wat er OVERAL in de wereld gebeurd, maar dan zou je elke dag wel een ander vlaggetje als foto kunnen nemen en overal je suis voor zetten en hebben we 365 dagen van rouw.

Naar mijn mening is iedereen hier welkom, ras, kleur, afkomst etc etc. Laat ik dat voorop stellen. Ieder zijn ding en ieder zijn geloof. Maar vind het wel vrij bot hoe er nu (en ik hoop dat er in geknipt was in die interviews) dat er door jong-volwassen Nederlands-turkse nu wordt gezegd dat het wel enigszins uitlokking was van Brussel dat dit moest gebeuren.

hier ben ik het volledig mee eens, ik doelde ook totaal niet op het laatste , dat er gezecht word dat dit de schuld is van Brussel ! dat slaat nergens op natuurlijk en wat geeft hem het recht om dat te zeggen .

maar ik snap wel het punt dat alles groot in het nieuws komt maar hun eigen land niet . en niet alleen hier in europa maar ook in Amerika lijkt het wel als of niemand zich er druk om maakt . Obama reageert meteen op de aanslagen in Brussel en in Frankrijk maar over Turkije heb ik niks gehoord , ook geen minuut stilte of wat dan ook .

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.

Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926