• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Soldaatje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:16:
[...]

Die terroristen worden ook steeds slimmer, doen veel moeite.
Je komt echt niet zomaar een nucleaire powerplant binnen als werknemer.
Nogal verspilde moeite. Het is oneinidig makkelijker om gewoon op een drukke plek een bom af te laten gaan. Het is maar de vraag of een terrorist ver komt in een omgeving vol toegangsdeuren, camera's en oplettende security. Oh ja, en beton, veel beton en staal welke zijn berekend op explosies.

Kwam trouwens persoonlijk de dag ervoor terug uit Amerika, met AA. Vloog op Schiphol maar als het eerder was geweest had ik dat wel gemerkt...

Weblog | Straling!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tegen de Brusselse aanslagpleger Ibrahim el Bakraoui waren in Nederland geen verdenkingen bekend toen hij zomer vorig jaar van Turkije naar Nederland werd overgebracht.

Dat staat in de brief die minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie) donderdag naar de Kamer heeft gestuurd.

"Er waren in Nederland geen verdenkingen tegen hem bekend. Betrokkene stond niet geregistreerd in de relevante opsporingssystemen. Hij heeft in Nederland niet vastgezeten", zo stelt Van der Steur.
NU.nl

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
En vervolgens verschijnt dit bericht:
De broers Khalid El Bakraoui en Ibrahim El Bakraoui die betrokken waren bij de aanslagen dinsdag in Brussel stonden op een Amerikaanse terreurlijst.
http://www.nu.nl/terreur-...ikaanse-terreurlijst.html

Zijn echt wel grote fouten gemaakt in zowel Nederland als in België...

[ Voor 18% gewijzigd door Tripwire999 op 24-03-2016 21:57 ]

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Tripwire999 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:55:

Zijn echt wel grote fouten gemaakt in zowel Nederland als in België...
Misschien ligt het aan mij, maar ik niet dat Nederland grote fouten heeft gemaakt. Toen hij uit Turkije kwam stond hij zowel nationaal als internationaal niet gesignaleerd, er was geen reden gegeven voor het uitzetten door Turkije. Het bericht was wel als zeer urgent bestempelt, maar stond in een verkeerd systeem en het urgente was vanwege de tijd omdat het bericht +-2 uur voor de terugvlucht was.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
wontcachme schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:05:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar ik niet dat Nederland grote fouten heeft gemaakt. Toen hij uit Turkije kwam stond hij zowel nationaal als internationaal niet gesignaleerd, er was geen reden gegeven voor het uitzetten door Turkije. Het bericht was wel als zeer urgent bestempelt, maar stond in een verkeerd systeem en het urgente was vanwege de tijd omdat het bericht +-2 uur voor de terugvlucht was.
Als het blijkt dat de broers El Bakraoui al voor de uitlevering naar Nederland op de Amerikaanse terreurlijst stonden wel natuurlijk, zou achterlijk zijn om dit soort figuren dan binnen te laten. Ik dacht dat gelezen te hebben, maar na nogmaals het artikel te lezen staat er niet precies hoelang ze al op de terreurlijst stonden.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Awsom schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:35:
[...]

[...]

Ik denk niet dat je de grenzen langer dan één week volledig dicht kan houden met 6 miljard euro. Soldaten werken ook niet voor niks hé. Nederland heeft zo'n 40.000 militairen. Als we er simpelweg even vanuit gaan dat deze allemaal geschikt zijn om 'de grenzen te bewaken', dan zou dat betekenen dat je voor elke km aan grens 27 militairen beschikbaar hebt. Deze draaien in een drieploegendienst en zullen dus allemaal ingezet moeten worden (of je met 8 militairen één km aan grens dicht kunt houden is natuurlijk de vraag, maar vooruit).

Inclusief een toelage voor inzet en dergelijke, kom je denk ik aan een gemiddelde van €3000,- loonkosten per militair. Het volledige leger inzetten gaat je dan dus minimaal 12 miljard euro (!) per maand kosten. En dat is dan nog exclusief de kosten voor voertuigen/onderdak/munitie/eten/drinken/economische schade.

Dit is natuurlijk een veel te simpele berekening, maar ik denk wel dat dit aantoont dat het leger helemaal niet goedkoop is om in te zetten.
Ik weet niet welke calculator jij gebruikt maar 40.000 manschappen die 3000 euries per maand opstrijken kosten voor 1 maand dus 40.000*3000=120miljoen euries op maandbasis.
Niet weinig natuurlijk, maar sowieso staan (beroeps)militairen sowieso op payrol ? Nu gaan ze daadwerkelijk intensief aan de slag natuurlijk. Dus die kost is niet helemaal nieuw.

• wontcachme

wontcachme

Tripwire999 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:12:
[...]

Als het blijkt dat de broers El Bakraoui al voor de uitlevering naar Nederland op de Amerikaanse terreurlijst stonden wel natuurlijk, zou achterlijk zijn om dit soort figuren dan binnen te laten. Ik dacht dat gelezen te hebben, maar na nogmaals het artikel te lezen staat er niet precies hoelang ze al op de terreurlijst stonden.
Behalve dat er idd niet staat hoelang ze daar al op vermeld stonden, staat er ook niet of die lijst gedeeld wordt met Nederland. Kan mij voorstellen dat de VS die lijst niet graag deelt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
wontcachme schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:17:
[...]

Behalve dat er idd niet staat hoelang ze daar al op vermeld stonden, staat er ook niet of die lijst gedeeld wordt met Nederland. Kan mij voorstellen dat de VS die lijst niet graag deelt.
Dat zou kunnen, maar dan moeten we vooral niet roepen dat hier in NL grove fouten zijn gemaakt. Als de VS informatie hebben dat een of andere engerd die hier rondloopt snode plannen heeft en wij daar niets vanaf weten, is het wel zo handig dat ze dat even aan ons melden.

[ Voor 13% gewijzigd door dreamscape op 24-03-2016 22:22 ]

Punctuality is the politeness of kings

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
wontcachme schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:17:
[...]

En dat is waar het mis zit...
Je kunt grenzen bewaken wat je wil. Die speld in de hooiberg zoeken...
Maar als het niet eens lukt om kennis over potentiele terroristen te delen gaat grensoverschrijdende criminaliteit en terrorisme oplossen nooit lukken.

We kunnen ons druk maken over eventuele terugkerende Syriëgangers die zich verstoppen tussen vluchtelingen, maar als we dat voor zijn gaat het nog mis.

En vervolgens is iedereen er als de kippen bij om te zeggen dat zij niets verkeerd gedaan hebben..
Begin eens met hardop te roepen dat het schandelijk is dat dit gebeurt is in plaats van in de verdediging te schieten

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
jvanhambelgium schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:16:
Ik weet niet welke calculator jij gebruikt maar 40.000 manschappen die 3000 euries per maand opstrijken kosten voor 1 maand dus 40.000*3000=120miljoen euries op maandbasis.
Niet weinig natuurlijk, maar sowieso staan (beroeps)militairen sowieso op payrol ? Nu gaan ze daadwerkelijk intensief aan de slag natuurlijk. Dus die kost is niet helemaal nieuw.
Klein probleem met die logica, hij gaat er immers van uit dat ze nu niets doen. Als je voor langere tijd 40.000 man wil inzetten heb je dus vervanging nodig voor het werk wat ze nu doen + nog eens duizenden voor plaatselijke ondersteuning.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:06
Leo1010 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Klein probleem met die logica, hij gaat er immers van uit dat ze nu niets doen. Als je voor langere tijd 40.000 man wil inzetten heb je dus vervanging nodig voor het werk wat ze nu doen + nog eens duizenden voor plaatselijke ondersteuning.
Er zijn altijd mensen die denken dat dergelijke manschappen buiten oorlogstijd gewoon zitten te klaverjassen in de kazerne...

Punctuality is the politeness of kings

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ondertussen zijn er weer raids bezig in Brussel (waaronder Schaarbeek) en werden er voorlopig 6 personen opgepakt.

Deze morgen werd ook in Parijs een verdachte opgepakt die al vergevorderd zou zijn in de voorbereiding van een terreuraanslag. Vanavond volgden dan weer een grote antiterreuractie in Argenteuil, een voorstad van Parijs.

bron: deredactie.be

[ Voor 15% gewijzigd door ThiJor op 24-03-2016 23:26 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

dreamscape schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:39:
[...]

Er zijn altijd mensen die denken dat dergelijke manschappen buiten oorlogstijd gewoon zitten te klaverjassen in de kazerne...
We kunnen natuurlijk gemakkelijk een half miljoen extra militairen in dienst nemen en daarmee de buitengrens van de EU dichtgooien. Dat is 1 extra militair per 1000 EU inwoners. Zelfs dan zouden we nog steeds onder de 2% norm van de NAVO blijven...

Sowieso slaan die stats van "x kilometer grens" nergens op; want daarmee tel je ook de grens van bijv. Baarle-Hertog mee. Logischerwijs trek je de grens wat rechter. Ook in natuurgebieden op de grens hoef je geen grillige lijn te volgen, maar kun je dat gewoon rechttrekken. Maar goed; het idee dat het je het nooit heleaal dicht krijgt, en er daarom helemaal niet aan hoeft te beginnen, is erg populair bij de oikofoben. Dat hele idee van "je krijgt het niet 100%, dus doen we niks" wordt verder helemaal nergens toegepast door dezelfde figuren.

• jvanhambelgium
Leo1010 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Klopt wel hoor, het kostenplaatje is ongetwijfeld een stukje hoger ;-)
Echter zaten we er hier een factor 100x naast dus dat geeft wat marge 8)
Het is allemaal niet zo eenvoudig te becijferen.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Vandaag bevestiging dat er 3 Nederlanders zijn omgekomen.

http://nos.nl/artikel/209...-aanslag-op-zaventem.html

Dus @assn nogmaals sterkte...

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dreamscape schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:21:
[...]

Dat zou kunnen, maar dan moeten we vooral niet roepen dat hier in NL grove fouten zijn gemaakt. Als de VS informatie hebben dat een of andere engerd die hier rondloopt snode plannen heeft en wij daar niets vanaf weten, is het wel zo handig dat ze dat even aan ons melden.
Stel je voor dat iedereen die in america gemeld staat als 'niet mogen inreizen' ook al direkt in nederland geweigerd zou moeten worden?

Ik weet niet of je weet welke implicaties datheeft... aleen al de inperking van het belangrijke mensenrecht van de bewegingsvrijheid perk je dan enorm in.

Bovenal is er de vraag op welke criteria mensen op zulke lijsten komen en hoe bv amerika aan de 'verdenkingen' komt.
Het valt niet uit te sluiten dat ook veel mensen op zulke lijsten geplaats worden omdat ze bepaalde gedragingen op sociale media (twitter, facebook en email-contacten die afgeluisterd worden) via het PRISM-programma.

Je kunt niet enerzijds bv bezwaar hebben tegen zulke spionage programma's, maar er wel de vruchten van willen plukken door mensen die daarbinnen opvalen, zelf ook gaan vervolgen enkel op basis van de resultaten uit zulke programma's.

Eveneens is het de vraag hoeveel 'False Positives' op zulke lijsten staan.
Natuurlijk is het mogelijk lijsten te maken waarop vrijwel ale radicalen staan.. De truc is dan vooral de lijsten zo lang en breed mogelijk te maken en te accepteren dat er ook een hoop mensen opkomen, die bij nadere controle meestal niets ermee te maken hebben.
Ga je die false positive' bv ook beperkingen in hun vrijheden? weigeren op inreis, op basis van bv en aantal als gevaarlijk ingeschatte tweets?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Nieuwe schokkende beelden van aanslag Zaventem

Vooral dat schreeuwen gaat door merg en been!

En die plafondplaten, wie heeft dat bedacht? Lijkt me niet echt een handige keuze voor een vliegveld. Als ze naar beneden vallen, om wat voor reden dan ook, kunnen ze je behoorlijk verwonden lijkt me. Zal wel nooit gebeuren, maar gewoon in het algemeen. Bij een explosie helemaal, als je zo'n plaat tegen je kop krijgt, ben je gelijk dood.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 14:35
chim0 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:16:
Nieuwe schokkende beelden van aanslag Zaventem

Vooral dat schreeuwen gaat door merg en been!

En die plafondplaten, wie heeft dat bedacht? Lijkt me niet echt een handige keuze voor een vliegveld. Als ze naar beneden vallen, om wat voor reden dan ook, kunnen ze je behoorlijk verwonden lijkt me. Zal wel nooit gebeuren, maar gewoon in het algemeen. Bij een explosie helemaal, als je zo'n plaat tegen je kop krijgt, ben je gelijk dood.
Dat van die baby is wel echt zéér triest zeg, manmanman wat een debielen zijn het die dit andere mensen moedwillig aandoen.

Overigens die platen, zijn dat niet gewoon de standaard verlaagd-plafond platen?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
@rm-rf: de zgn nofly list zorgt in de VS al jaren voor problemen. De lijst is eindeloos lang zonder dat nog bekend is hoe namen op de lijst zijn gekomen en met nauwelijks een middel om eraf te komen.

Over die plafondplaten: die bestaan natuurlijk in meerdere uitvoeringen zowel van metaal als kunststof. In een oud kantoorgebouw is zo'n metalen plaat eens direct naast de stoel waarop ik zat gevallen. Zonder nadere borging zijn die dingen gewoon gevaarlijk want er is altijd een situatie waarbij er een of meerdere kunnen vallen, zelfs zonder explosie.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rukapul schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:36:
@rm-rf: de zgn nofly list zorgt in de VS al jaren voor problemen. De lijst is eindeloos lang zonder dat nog bekend is hoe namen op de lijst zijn gekomen en met nauwelijks een middel om eraf te komen.
klopt, enige jaren terug reisde mn toenmalige directeur van een mediabedrijfje naar de VS op uitnodiging van Microsoft (ten tijde van de CES Las Vegas)..
hij is van Iraanse afkomst, en volgens mij is zn derde of vierde naam ook 'mujaheddin' (maar woont al ruim 30 jaar in duitsland, gevlucht vor de Ayatollah na de revolutie daar)..

ze hebben hem 24 uur vastgehouden op het vliegveld en uitgezet, ondanks interventies van mensen van MS, hij heeft daarna gezworen nooit meer naar America te reizen..

stel je voor dat op basis van zulke amerikaanse lijsten je opeens ook op ieder europees vliegveld geweigerd zou gaan worden?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bobmeister
  • Laatst online: 15:50
jvanhambelgium schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:16:
[...]

Excuses, mijn rekenmachine had een offday. :'(

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Jammer genoeg ASSN :( het is nu bevestigd..
Sterkte
http://s.hln.be/2657529

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:22
chim0 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:16:

Nee hoor, plafond platen zijn vrij onschadelijk
Meestal zijn die platen van het licht schuim gemaakt, als je er eentje op je hoofd krijgt zal je er weinig van vernemen (ze vallen ook niet hard naar beneden, licht gewicht maar groot oppervlakte), of hoogstens een blauwe plek van krijgen

Die platen worden gebruikt omdat ze:
  • Goedkope afwerking
  • Makkelijk bij de leidingen en kabels die erboven liggen kunnen komen

• chim0
  • Laatst online: 09-09 11:43
FabianGTI schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Nee hoor, plafond platen zijn vrij onschadelijk
Meestal zijn die platen van het licht schuim gemaakt, als je er eentje op je hoofd krijgt zal je er weinig van vernemen (ze vallen ook niet hard naar beneden, licht gewicht maar groot oppervlakte), of hoogstens een blauwe plek van krijgen

Die platen worden gebruikt omdat ze:
  • Goedkope afwerking
  • Makkelijk bij de leidingen en kabels die erboven liggen kunnen komen
Jij bedoelt waarschijnlijk deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.pikoceilings.nl/upl/website/home/iStock000015199055LargeJUMBO_srcset-large.jpg

Maar dat zijn ze niet, denk ik. Als ik ze zo zie liggen, lijken ze meer van staal/aluminium. Je ziet ook dat ze verbogen zijn. Maar goed, gaat een beetje off-topic nu.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ThiJor schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:25:
Ondertussen zijn er weer raids bezig in Brussel (waaronder Schaarbeek) en werden er voorlopig 6 personen opgepakt.
Er is vandaag ook weer een raid in Schaarbeek bezig. Een verdachte man is 'geneutraliseerd' en de ontmijningsdienst heeft een karretje op rupsen gestuurd om een mogelijke bom onschadelijk te maken.

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/g8lrK_rnWtOhgghSza7BLY.jpg

Live te volgen:
http://www.hln.be/hln/nl/...k-Man-neergeschoten.dhtml

March of the Eagles

• Rukapul
XWB schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Er is vandaag ook weer een raid in Schaarbeek bezig. Een verdachte man is 'geneutraliseerd' en de ontmijningsdienst heeft een karretje op rupsen gestuurd om een mogelijke bom onschadelijk te maken.

[afbeelding]

Live te volgen:
Loopt op een van die videos nou een kind van de 'geneutraliseerde' persoon naar de agenten?

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:24
Ja, dat kind werd weg gehaald vooraleer dat rupsvoertuig ingezet werd. Mogelijke verdachte zou Mohamed Abrini zijn.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• polli_
  • Laatst online: 11-09 20:44
XWB schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:17:
[...]

[afbeelding]

Live te volgen:
:(

[ Voor 29% gewijzigd door polli_ op 25-03-2016 18:21 ]

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Je moet wel enorme ballen hebben om zo'n AT te negeren zeg, wauw. Niet verstandig.

• Rukapul
Een filmpje van dat moment zou wel zeer welkom zijn.

• polli_
Config schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:08:
Je moet wel enorme ballen hebben om zo'n AT te negeren zeg, wauw. Niet verstandig.
Waarschijnlijk probeerde hij zijn dochter te beschermen.

• Config
polli_ schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:16:
[...]

Waarschijnlijk probeerde hij zijn dochter te beschermen.
Aannames...

NU heeft een klein filmpje online staan, kan geen link sturen maar staat nu op de homepage.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Worden vaders met kinderen en een rugzak daar nu ook al gefouilleerd?
Ze zijn dan best nerveus daar.

Dat hij vervolgens niet reageert, tja, de taal, en misschien slechtziend.

• polli_
Verhaal om 16.03

Volgens buurtbewoners die getuige waren van de politieactie, ging het niet zozeer om een huiszoeking, maar wou de politie een man arresteren die aan een tramhalte op de Rogierlaan stond te wachten. Toen de man de politie in de gaten kreeg, greep hij een vrouw en haar kind vast. Vervolgens liet hij het kind gaan, maar gebruikte hij de vrouw als levend schild, tot de politie hem in het been schoot.

De man moest vervolgens zijn rugzak en heuptas uitdoen en zich gedeeltelijk uitkleden om te tonen dat hij geen bommengordel droeg, waarna hij met een ziekenwagen werd overgebracht naar een ziekenhuis in de nabije omgeving.

De ontmijningsdienst van het leger bracht de rugzak rond 14.30 uur tot ontploffing, maar het is niet duidelijk of die explosieven bevatte.

http://www.hln.be/hln/nl/...achte-in-Schaarbeek.dhtml

Verhaal om 17.03

De man die vrijdag in zijn been werd geschoten bij een anti-terreuractie in Schaarbeek zou bevelen niet hebben opgevolgd omdat hij geen Frans spreekt. Op beelden is te zien dat de politie zijn dochtertje weg weet te halen. Daarna komt een robot om de verdachte rugzak van de neergeschoten man te onderzoeken.

https://storify.com/ADnl/...utm_campaign=embed-header

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
polli_ schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:52:
Verhaal om 16.03

Volgens buurtbewoners die getuige waren van de politieactie, ging het niet zozeer om een huiszoeking, maar wou de politie een man arresteren die aan een tramhalte op de Rogierlaan stond te wachten. Toen de man de politie in de gaten kreeg, greep hij een vrouw en haar kind vast. Vervolgens liet hij het kind gaan, maar gebruikte hij de vrouw als levend schild, tot de politie hem in het been schoot.

De man moest vervolgens zijn rugzak en heuptas uitdoen en zich gedeeltelijk uitkleden om te tonen dat hij geen bommengordel droeg, waarna hij met een ziekenwagen werd overgebracht naar een ziekenhuis in de nabije omgeving.

De ontmijningsdienst van het leger bracht de rugzak rond 14.30 uur tot ontploffing, maar het is niet duidelijk of die explosieven bevatte.

http://www.hln.be/hln/nl/...achte-in-Schaarbeek.dhtml

Verhaal om 17.03

De man die vrijdag in zijn been werd geschoten bij een anti-terreuractie in Schaarbeek zou bevelen niet hebben opgevolgd omdat hij geen Frans spreekt. Op beelden is te zien dat de politie zijn dochtertje weg weet te halen. Daarna komt een robot om de verdachte rugzak van de neergeschoten man te onderzoeken.

https://storify.com/ADnl/...utm_campaign=embed-header
Dus hij is voor zijn donder geschoten omdat hij de Franse instructies niet begreep? Politie niet gedacht om een andere taal te proberen?

Blunder, op blunder ...

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 00:16
Misschien toch even wachten op een officieel statement vooraleer hierover uitspraken te doen? Volgens mij weet op dit moment niemand in de media wat er exact is gebeurd.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Stel he.. ik spreek namelijk geen woord Frans. Dat ik het zou zijn daar. Als er dan een politieteam staat, met hun pistolen op mij gericht, en ze roepen naar me...

Dan kun je twee dingen doen, de wijsneus uithangen of op de grond gaan liggen met je armen en benen wijd en je neus op de grond. Ik weet wel wat ik zou doen.

Logisch dat ze hem neerschieten. Goed moment om stommetje te gaan spelen..
Even terug roepen: Je ne parle pas france (of hoe je het ook schrijft) / I don't speak French / Ik spreek geen Frans was zeker ook teveel moeite :?

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 25-03-2016 19:56 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:53:

Logisch dat ze hem neerschieten.
8)7

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 22:18
R3M1 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Dus hij is voor zijn donder geschoten omdat hij de Franse instructies niet begreep? Politie niet gedacht om een andere taal te proberen?

Blunder, op blunder ...
Brussel is wettelijk tweetalig. Een boete niet krijgen in de juiste taal is ongeldig.

De politie is echt niet zo stom om zomaar iedereen neer te schieten voor een rugzakincident. Er liepen daarstraks nog Chineese toeristen rond btw.
Even terug roepen: Je ne parle pas france (of hoe je het ook schrijft) / I don't speak French / Ik spreek geen Frans was zeker ook teveel moeite :?
Français
Doe maar gewoon in het Nederlands.

[ Voor 17% gewijzigd door Drakin-Korin op 25-03-2016 20:15 ]

• GENETX
  • Laatst online: 10-09 07:07
Amai, de terroristen warenzo te zien inderdaad druk bezig om een aanslag te plannen op de kerncentrales:
http://www.nu.nl/algemeen...belgie-doodgeschoten.html

Nog even en we kunnen MAD uit de kast trekken :X

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 26-03-2016 11:30 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:54

Daniel36

vernieuwde formule

GENETX schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:29:
Amai, de terroristen warenzo te zien inderdaad druk bezig om een aanslag te plannen op de kerncentrales:
http://www.nu.nl/algemeen...belgie-doodgeschoten.html

Nog even en we kunnen MAD uit de kast trekken :X
Dit zag ik ook net idd.
Daar word je niet blij van om het maar eens eufemistisch te zeggen.

• arie_papa
  • Laatst online: 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Pasje is gelijk gedeactiveerd.
Klinkt allemaal spannend, maar kans op een (succesvolle) aanslag op een kerncentrale is imo te verwaarlozen.

Blijft over: Angst zaaien en daarin zijn ze behoorlijk succesvol

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• GENETX
  • Laatst online: 10-09 07:07
Uiteraard, maar als ik dan ook in dit topic lees dat er al 11 andere passen zijn ingetrokken klinkt niet echt heel lekker. Uiteraard, het is geen kattenpis om even een kerncentrale binnen te lopen met een pas en dan op die ene grote rode knop te drukken :+ .

Maargoed, domme jongens zijn het ook niet en ze hebben natuurlijk ook een shitload aan materiaal voor een aanval. Hoe zit het met de beveiliging op zo'n terrein (en nu)? Wat is het plan als er 10 IS strijders met een bomgordel, granaten en een AK47 voor je neus staan? Waar zitten de zwakke plekken in de al afgeschreven Belgische centrales?

De kans is klein inderdaad. Maar je moet imho een verdomd goed verhaal en plan hebben om ze te stoppen.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

defiant

Moderator General Chat
Normale terreuraanslagen hebben tot nu toe nauwelijks effect qua uitwerking op beleid en koers van westerse samenlevingen, behalve natuurlijk het veiligheidsapparaat. Hoewel er ook hier een kloof is tussen een gedeelte van bevolking en de politiek/elite qua houding (zie o.a. het auto ongeluk argument), is dat gedeelte nog niet groot en/of gemotiveerd genoeg voor het afdwingen van beleidsverandering. Je zou kunnen beweren dat we bestand zijn tegen terreur.

Een kerncentrale is hierin natuurlijk een hele nieuwe dimensie. En ook al zou je in de praktijk het erg moeilijk zijn om echt iets uit te richten, vergroot een aanval die het veiligheidsgevoel bij een kerncentrale aantast het potentieel van mensen die bereid zijn verder te gaan met het afdwingen van beleidsverandering. Op deze manier verhogen high-value targets de effectiviteit van terreur.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Drakin-Korin
Fayçal Cheffou is aangehouden voor terroristische moord en waarschijnlijk de man met het hoedje in de luchthaven.

De 'vader met het kind' die is neergeschoten bij de tramhalte is Abderamane A. Frans-Algerijn die in Afganistan heeft rondgehangen en betrokken was bij de moord op kolonel massoud. Kreeg in Frankrijk 7 jaar cel daarvoor.

http://www.demorgen.be/bi...eek-aangehouden-b1ac4498/

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat betreft de kerncentrales ben ik niet bang voor een dirty bom of Fukushima scenario. Een waarschijnlijker scenario is dat bij een geslaagde aanval Belgie niet meer voldoende energie op kan wekken en wellicht deels zonder stroom komt te zitten. Aangezien de netwerken geschakeld zitten met anderen in Europa zou een domino effect kunnen onstaan.

De impact van stroomuitval is veel groter dan veel mensen zich realiseren. Dit boek geeft een mooi inzicht maar is voornamelijk van toepassing op Amerika:

Afbeeldingslocatie: https://i1.bookpage.com/books/images/fdf78fa8b897785f5a16175496ab9945/medium.jpg

De volgende link geeft inzicht in het grid van Belgie: http://www.elia.be/en/grid-data/Grid-Technical-Data

Deze chart-pie geeft weer dat gas een evengroot deel van stroom voorziet als nuclear. Dus als die laatste weg valt heb je denk ik wel probleem ..... http://www.elia.be/en/gri...ion/generating-facilities

Een ander probleem is dat de kerncentrales wel goede beveiliging hebben maar substations en andere cruciale onderdelen niet/minder. Hierdoor zou je er wellicht voor kunnen zorgen dat het land niet langer verbonden is met buurlanden waar in het nood op terug zou vallen. Saboteer 5 lijnen en de connecties met NL, DE en FR zijn weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.elia.be/~/media/images/Elia/Grid%20data/map_Grid-Technical-Data_en.jpg?la=en

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Drakin-Korin schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:01:
Fayçal Cheffou is aangehouden voor terroristische moord en waarschijnlijk de man met het hoedje in de luchthaven.

De 'vader met het kind' die is neergeschoten bij de tramhalte is Abderamane A. Frans-Algerijn die in Afganistan heeft rondgehangen en betrokken was bij de moord op kolonel massoud. Kreeg in Frankrijk 7 jaar cel daarvoor.

Juist. Dus niet zomaar een brave huisvader die geen Frans verstaat (wat sowieso niet lijkt te kloppen als hij Frans is).

• wontcachme

wontcachme

En het lijkt dat er ook weinig overblijft van de vermoorde bewaker verhaal
Vermoorde bewaker werkte niet bij kerncentrale

In Froidchapelle in het Belgische Henegouwen is donderdag een bewakingsagent doodgeschoten. De man werkte als bewaker bij het Nationaal Instituut voor Radio-elementen (IRE) in Fleurus, bevestigde justitie in Charleroi. Belgische media meldden zaterdag dat de bewaker bij een kerncentrale werkte en dat zijn toegangsbadge was gestolen.

Over de moord ontstond zaterdag na de mediaberichten flinke ophef. Maar ook Electrabel, uitbater van de kerncentrales van Doel en Tihange, spreekt nadrukkelijk tegen dat de man bewaker was bij een kerncentrale. ,,Geen enkel personeelslid van Electrabel of van haar onderaannemers die op deze sites werken, werd deze week vermoord'', zegt Electrabel.

Het slachtoffer werd donderdagavond dood aangetroffen in zijn woning. De politie denkt aan een uit de hand gelopen overval, of een misdaad in de privésfeer.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hier een voorbeeld van mijn eerdere post: https://www.google.com/ma...477192,248m/data=!3m1!1e3

Als ik het goed heb is dit de verbinding naar Borssele en Geertruidenberg voor Belgie. Als je deze omlegt is de verbinding weg. Eventueel volg je de lijn zuidelijk en kom je bij de Belgische paal en zo te zien een substation.

De doodlopende weg aan NL zijde lijkt populair dus je kunt zonder problemen even scouten. 's Nachts keer je terug en plaats je een springlading met timer. Over de Belgische N101 ben je zo weer foetsie, weinig risico. Geen idee hoe snel men zoiets kan repareren als je het op alle cruciale punten doet en tegelijk met uitschakeling of vermindering productie van nuclear.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Soldaatje
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:26:
Hier een voorbeeld van mijn eerdere post: https://www.google.com/ma...477192,248m/data=!3m1!1e3

Als ik het goed heb is dit de verbinding naar Borssele en Geertruidenberg voor Belgie. Als je deze omlegt is de verbinding weg. Eventueel volg je de lijn zuidelijk en kom je bij de Belgische paal en zo te zien een substation.

De doodlopende weg aan NL zijde lijkt populair dus je kunt zonder problemen even scouten. 's Nachts keer je terug en plaats je een springlading met timer. Over de Belgische N101 ben je zo weer foetsie, weinig risico. Geen idee hoe snel men zoiets kan repareren als je het op alle cruciale punten doet en tegelijk met uitschakeling of vermindering productie van nuclear.
Ik vermoed dat ze de nucleaire centrales als doelwit hebben om een meltdown te kunnen veroorzaken niet om de stroom uit te schakelen.

• Drakin-Korin
Soldaatje schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:05:
[...]

Ik vermoed dat ze de nucleaire centrales als doelwit hebben om een meltdown te kunnen veroorzaken niet om de stroom uit te schakelen.
Het gebeurt regelmatig dat een kerncentrale gepland of ongepland wordt uitgeschakeld. Daar is een net op berekend en heeft het reserve.

Kerncenerales kunnen zich bij incidenten automatisch stilleggen. Je moet echt goed weten hoe je de dubbele beveiliging moet uitschakelen om een meltdown te krijgen. Fukishima en Tchernobyl waren beide een probeem met de beveiliging.

• wontcachme

wontcachme

Drakin-Korin schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:50:
[...]

Het gebeurt regelmatig dat een kerncentrale gepland of ongepland wordt uitgeschakeld. Daar is een net op berekend en heeft het reserve.
Belgie ook? Voor zover ik weet hebben ze daar al jaren stroomproblemen.

http://www.hln.be/hln/nl/...-Stroomtekort/index.dhtml

• polli_
-

[ Voor 99% gewijzigd door polli_ op 01-05-2020 18:42 ]

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Soldaatje schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:05:
[...]

Zoals in mijn eerdere post aangegeven is het heel moeilijk om een meltdown te veroorzaken. Stroomuitval is makkelijker te realiseren.

Wat betreft reserves en offline zijn van centrales bij onderhoud: die reserves komen hoogstwaarschijnlijk van over de grens. Ik denk niet dat men er rekening mee heeft gehouden dat deze capaciteit weg kan vallen. En zelfs als dat ingecalculeerd is: hoe lang kan men dit volhouden? Uren, dagen, weken?

Een land zonder stroom zal binnen enkele dagen compleet veranderen, er is geen communicatie, er zijn geen/niet voldoende hulpdiensten, er is geen geld, winkels raken leeg, geen verwarming (winter??) etc, Nu is Belgie relatief klein dus kunnen andere lidstaten bijspringen met hulp maar een impact zal het zeker hebben.

Wat mij verder stoort is dat na elke aanslag de inlichtendiensten, politie, etc. de daders al kenden of zeer snel informatie boven water kunnen krijgen. Toch kan men ze niet verhinderen. Daar hebben we dan al deze jaren onze privacy voor opgegeven. Het wordt tijd dat men deze informatie beter gaat delen, anders heeft het imho geen zin om onze privacy nog langer op te geven.

Verwijderd

sh4d0wman schreef op zondag 27 maart 2016 @ 05:17:
anders heeft het imho geen zin om onze privacy nog langer op te geven.
Dat heeft het al sinds 9/11 niet. Waarom zou dat opeens veranderen?

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Drakin-Korin schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:50:
[...]

Kerncenerales kunnen zich bij incidenten automatisch stilleggen. Je moet echt goed weten hoe je de dubbele beveiliging moet uitschakelen om een meltdown te krijgen. Fukishima en Tchernobyl waren beide een probeem met de beveiliging.
Pas op met wat je zegt. Het is nu juist deze "de Titanic kan niet zinken" mentaliteit waardoor dingen mis gaan ondanks beveiligingsmaatregelen.
Chernobyl is absoluut niet veroorzaakt door falende veiligheidssystemen, die waren tijdens het ongeluk namelijk bewust uitgezet omdat men met een test bezig was. Een test die de kwetsbaarheid van de reactor voor terrorisme/oorlogshandelingen op de proef stelde door het koelsysteem uit te schakelen.

En bij dat andere grote nucleaire ongeluk, Three Mile Island, hebben de operators een meltdown veroorzaakt in de overtuiging dat dit simpelweg niet mogelijk was. En dus gebeurde het en stonden ze erbij te kijken.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:54
http://nos.nl/artikel/209...eursplein-in-brussel.html
Op het Beursplein in Brussel is de politie in actie gekomen nadat een groep van enkele honderden extreemrechtse hooligans naar het plein was toegekomen en onder andere leuzen scandeerde tegen IS en tegen asielzoekers.
Ja joh, waarom kunnen sommige mensen het niet laten om kost wat kost hun mening te verkondigen. Of je nu links of rechts georiënteerd bent, voor/tegen de Islam, je moet toch wel enige empathie kunnen opbrengen om je eventjes in te houden en de rest van de bevolking de rust gunnen om hun verdriet te verwerken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

segil schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:18:

[...]

Ja joh, waarom kunnen sommige mensen het niet laten om kost wat kost hun mening te verkondigen. Of je nu links of rechts georiënteerd bent, voor/tegen de Islam, je moet toch wel enige empathie kunnen opbrengen om je eventjes in te houden en de rest van de bevolking de rust gunnen om hun verdriet te verwerken.
Ik gok dat dit er wel wat mee te maken gehad zal hebben:
Sommige supporters hadden mutsen op waarmee ze hun hoofd en gezicht bedekten. Ook leek een aantal onder invloed van alcohol. Ze scandeerden onder andere "Belgian hooligans. We zijn thuis.
(uit het nu.nl artikel over deze demonstratie.

Daarnaast, je eigen quote meldt al dat het extreem-rechtse figuren waren.Van extremisten kan je in het algemeen weinig tot geen empathie verwachten natuurlijk, daarmee is je vraag beantwoord denk ik ;)

Verder een dieptrieste vertoning uiteraard, zoveel moge wel duidelijk zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

segil schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:18:
[...]
Ja joh, waarom kunnen sommige mensen het niet laten om kost wat kost hun mening te verkondigen.
Nou ja, mening ... da's de grote rage toch tegenwoordig ? Tegen-demonstraties ... als je zelf niks te vertellen heb, verstoor je gewoon de demonstratie van mensen die wel iets willen vertellen. Is dan ook echt niet een exclusief rechts verschijnsel.

• jvanhambelgium
noguru schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:22:
[...]

Pas op met wat je zegt. Het is nu juist deze "de Titanic kan niet zinken" mentaliteit waardoor dingen mis gaan ondanks beveiligingsmaatregelen.
Chernobyl is absoluut niet veroorzaakt door falende veiligheidssystemen, die waren tijdens het ongeluk namelijk bewust uitgezet omdat men met een test bezig was. Een test die de kwetsbaarheid van de reactor voor terrorisme/oorlogshandelingen op de proef stelde door het koelsysteem uit te schakelen.

En bij dat andere grote nucleaire ongeluk, Three Mile Island, hebben de operators een meltdown veroorzaakt in de overtuiging dat dit simpelweg niet mogelijk was. En dus gebeurde het en stonden ze erbij te kijken.
Chernobyl was dan ook een totaal ander type centrale (RBMK), met meer nadelen als voordelen. Zo'n bouwsels hadden nooit het levenslicht mogen zien maar ze waren makkelijk & goedkoop te exploiteren en konden ook "snel" plutonium leveren voor het militaire apparaat...Die Russen toch...

https://nl.wikipedia.org/wiki/RBMK

Onze centrale als "Doel" (type PWR) is, ondanks de bejaarde leeftijd, van een héél andere categorie.

Nu wat een aanslag betreft van het niveau opdat er nucleair materiaal vrijkomt ben ik toch wel gerust hoor. Uit Wikileaks documenten is ook gebleken dat er testen gedaan zijn geweest (door special forces) om het compound binnen te geraken etc waar dan nauwkeurig alles bekeken gaat worden en beveiliging bijgewerkt waar nodig.Er zijn thans ook 140 militairen die de sites Doel,Tihange & Mol bewaken.

...eerlijk gezegd denk ik wat hoog gegrepen...

Met koffers vol TATP een publieke vertrekhal op een luchthaven binnenwandelen kan de grootste mongool en dit soort laffe dingen is zéér moeilijk tegen te houden ;(

• Bobmeister
  • Laatst online: 15:50
Heb je toevallig een link van die wikileaks documenten? Klinkt interessant

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drakin-Korin schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:01:

En hij is weer vrijgelaten, er is geen bewijs gevonden dat hij iets met de zaak te maken heeft, aldus Jusitite.
Het federaal parket in Brussel heeft Façal C., de man die ervan werd verdacht de "vierde terrorist" te zijn tijdens de aanslagen in Brussel, weer vrijgelaten.

Volgens de onderzoeksrechter zijn er geen concrete aanwijzingen dat de verdachte concreet iets met de aanslagen te maken heeft, zo meldt VTM.
Zie http://www.nu.nl/terreur-...-brussel-vrijgelaten.html

Virussen? Scan ze hier!

• jvanhambelgium
Awsom schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:26:
Heb je toevallig een link van die wikileaks documenten? Klinkt interessant
Ben hem aan het zoeken, ik zag de link ergens in een Facebook soep met chit-chat rond mogelijks terroristisch doel etc en daar had er iemand een link gepost...Hopelijk kan ik hem terug vinden...

EDIT : Gevonden...

Het betreft hiet wel SCK-CEN (Centrum voor nucleair onderzoek Mol) en al wel enige jaren oud.
Als er dit soort testen gedaan werden ben ik er redelijk zeker van dat soortgelijk analyses ook voor locaties als Doel etc gedaan worden en nu zeker weer actualiteit zijn geworden.

https://wikileaks.org/plusd/cables/09BRUSSELS1725_a.html

offtopic : straf wat er allemaal op de Wikileaks te vinden is eigenlijk 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door jvanhambelgium op 28-03-2016 17:33 ]

• defiant

defiant

Moderator General Chat
'Terroristen beraamden aanslag op premier Michel'
Op een computer van een van de aanslagplegers zijn plattegronden van de ambtswoning en van het kantoor van de premier gevonden. Er staan ook foto's op die vanaf straat zijn genomen.
In Nederland had je het fenomeen van fietsende bewindspersonen als symbool van veiligheid, maar die traditie zullen ze in België wel niet hebben.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Drakin-Korin
De luchthavenpolitie van Zaventem wilt staken omdat het veiligheidsbeleid slecht is en schrijft een brief met de belachelijke situatie waarin zij werken:

http://www.demorgen.be/bi...bij-beveiliging-b5532bb4/

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ze pleiten dan ook voor controles voor mensen het luchthavengebouw betreden
Ja dus? Dan staat er een flinke rij bij de ingang die je kunt opblazen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Drakin-Korin schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:46:
De luchthavenpolitie van Zaventem wilt staken omdat het veiligheidsbeleid slecht is en schrijft een brief met de belachelijke situatie waarin zij werken:

http://www.demorgen.be/bi...bij-beveiliging-b5532bb4/
Ik weet niet hoor, maar op elk vliegveld waar ik kom in Europa is het volgende zo:
Voorbeelden die aangehaald worden, zijn het feit dat de vier niveaus van het luchthavengebouw (trein, bus, aankomst en vertrek) vrij toegankelijk zijn voor iedereen en dat er vóór de centrale fouillering geen enkele veiligheidscontrole is van reizigers of bagage.
OK, niet elk vliegveld heeft misschien vier verdiepingen, maar op Schiphol kan je ook overal vrij komen. Ik zou ook niet weten hoe je dat dicht zou willen timmeren? Een flink trein- of metrostation is ook niet heel anders.

Ik begrijp best dat er (grote) problemen zijn bij de beveiliging van Zaventem, maar laten we niet overreageren met nog meer onzinnige controles en rijen. :X

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
In meerdere luchthavens (eg meerdere in Turkije) wordt men decentraal gecontroleerd bij het binnenkomen van het gebouw: inclusief bagage dus. Dit komt neer op 1/2 rijen/gates per inkomdeur, met zo'n 4-6 inkomdeuren (of meer?) over de gehele breedte. Wel gaat men er bij deze eerste controlepost losjes over.
Dit maakt dat je maar een 20-30-tal mensen per inkomdeur in een rij hebt staan.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Veel van de huidige maatregelen op vliegvelden zijn nog uit de tijd dat iemand als Carlos met RPG's schoot op vliegtuigen vanaf het observatieplatform of er met kalashnikovs en handgranaten een aanval wordt gedaan op passagiers en een vliegtuig gekaapt. Tegen een terrorist met een bomgordel die je niks behalve te zorgen dat hij nooit in een volgetankt vliegtuig kan komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• polli_
Vals beschuldigde 'terrorist' aanslagen Brussel reageert

Fayçal Cheffou (30), die in Brussel opgepakt werd als 'de terrorist met het hoedje' maar na vier dagen weer vrijkwam, heeft gereageerd op zijn arrestatie. ,,Ik ben zeer, zeer, zéér kwaad. De politie wist al vanaf het begin dat ik tijdens de aanslagen niét op de luchthaven was."

,,Toch bleven ze zich ­focussen op mij. Omdat ze een zondebok nodig hadden. Het bange volk wilde dat de voortvluchtige terroristen werden gepakt. Dus deed de politie alsof ze er één gepakt hadden door mij in de gevangenis te ­houden", vertelt Fayçal Cheffou tegen HLN. Hij zegt dat zijn leven is verwoest. ,,Ik leef ondergedoken en word met de dood bedreigd. Met die aanslagen heb ik helemaal niets te maken."

Volgens Cheffou was de bewijslast tegen hem niet bestaand. ,,Die taxichauffeur die de terroristen oppikte, vond dat ik wat op die ene met dat hoedje leek. Maar méér hadden ze niet!"

Intussen weet de man dat hij in het vizier kwam omdat één van zijn vrienden op het moment van de aanslagen zijn broer ging ophalen op de luchthaven. ,,Ze geloofden dat hij ook een terrorist was. Ongelofelijk, eigenlijk."

http://www.ad.nl/ad/nl/10...en-Brussel-reageert.dhtml

Dus de verdachte met het hoedje is nog steeds voortvluchtig?

• Config
Ja, vervelend inderdaad.
polli_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:43:
Dus de verdachte met het hoedje is nog steeds voortvluchtig?
Yup.

Verwijderd

Garyu schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:27:
OK, niet elk vliegveld heeft misschien vier verdiepingen, maar op Schiphol kan je ook overal vrij komen. Ik zou ook niet weten hoe je dat dicht zou willen timmeren? Een flink trein- of metrostation is ook niet heel anders.

Ik begrijp best dat er (grote) problemen zijn bij de beveiliging van Zaventem, maar laten we niet overreageren met nog meer onzinnige controles en rijen. :X
Feit blijft ook dat deze lieden zich hebben opgeblazen voor de controle. Ga je die controle verschuiven, dan blijft het probleem intrinsiek hetzelfde. Zolang je binnen en buiten hebt, krijg je controles en rijen voor die controles.

Je zag dat al gelijk na de aanslag - in de rij voor de controle bij Station Brussel. Je moet er niet aan denken dat een tweede groep daar misbruik van had gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 18:41 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

Op A'dam CS stonden ze ook met machine pistolen, zag ik bij de ingang verderop. Waar ik altijd langsloop stond niks. Nutteloos toch?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
hjs schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:18:
Op A'dam CS stonden ze ook met machine pistolen, zag ik bij de ingang verderop. Waar ik altijd langsloop stond niks. Nutteloos toch?
Ja, maar Rutte wil laten zien dat hij er iets aan doet, om niet te veel de PVV stemmen te geven. Althans, dat is mijn theorie :P

• Config
Was vandaag nog op Brussel Midi. Je merkt er niet heel veel meer van, paar militaire trucks met mitrailleurs, en veel ingangen zijn afgesloten.

Jammer dat die hogere security maatregelen nooit blijven maar de aandacht altijd weer afzwakt, en dan kunnen we weer...

• Giesber
  • Laatst online: 09-09 12:06
Config schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:42:
Jammer dat die hogere security maatregelen nooit blijven maar de aandacht altijd weer afzwakt, en dan kunnen we weer...
Nu dat ik erover nadenk is het een beetje raar, maar ik zou mij veiliger voelen als er geen militairen staan. Dan denk je er minder bij na. Ze gaan aanslagen ook niet kunnen tegenhouden door overal militairen te zetten: er blijft altijd wel een onbewaakte plaats over, of een terrorist die niet wordt opgemerkt.

In Brussels Airport liepen ze ook gewoon rond met een karretje vol explosieven zonder iemand het gemerkt heeft. Daar hadden militairen volgens mij weinig aan kunnen doen.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Config schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:42:

Inderdaad, ik kan niet wachten tot we ein-de-lijk in een staat leven waar op elke hoek van de straat politie-agenten of nog liever soldaten staan!!

/s

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Soort van fall-out van de aanslagen: http://www.bbc.co.uk/sport/football/35971886

Voetballer van mijn lokale Premier League club heeft mazzel en overleeft samen met zijn gezin de aanslag, reist daarna niet direct verder naar DR Congo om interland te spelen, en krijgt nu de dreiging van sancties van zijn voetbalbond. Een teamlid die daar ook was is wel gekomen, krijg je domme officials die dan zeggen "zie je wel, het was mogelijk" :X

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Config
Giesber schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:33:
[...]

Nu dat ik erover nadenk is het een beetje raar, maar ik zou mij veiliger voelen als er geen militairen staan. Dan denk je er minder bij na. Ze gaan aanslagen ook niet kunnen tegenhouden door overal militairen te zetten: er blijft altijd wel een onbewaakte plaats over, of een terrorist die niet wordt opgemerkt.

In Brussels Airport liepen ze ook gewoon rond met een karretje vol explosieven zonder iemand het gemerkt heeft. Daar hadden militairen volgens mij weinig aan kunnen doen.
Yup, true. Als er 1 bom afgaat kun je weinig doen. Bij meer dan 1 kun je wel wat doen, als er wat tijd tussenzit. En een man met een AK (zoals die lul in de Thalys) kun je wel degelijk stoppen.

Dus ik heb even schijt aan jullie, geef mij maar die militair.

• defiant

defiant

Moderator General Chat
'Terreurverdachte met hoedje waarschijnlijk opgepakt'
Ik zag laatst op het Belgische journaal al camera beelden verspreid worden waar z'n route van meerdere kilometers die hij had afgelegd vanaf het vliegveld was te zien. Gezien de kwaliteit daarvan kan de 4k revolutie niet snel genoeg doordringen in camera security land.

• Xeon_vl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 09:00
defiant schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:51:
'Terreurverdachte met hoedje waarschijnlijk opgepakt'
Ik zag laatst op het Belgische journaal al camera beelden verspreid worden waar z'n route van meerdere kilometers die hij had afgelegd vanaf het vliegveld was te zien. Gezien de kwaliteit daarvan kan de 4k revolutie niet snel genoeg doordringen in camera security land.
Dat was pas gisteren. Blijkbaar is de resolutie toch goed genoeg om op quasi 24u die kerel op het spoor te komen. Vooral opvallend dat de oproep naar het brede publiek zo snel resulaten oplevert.

• JanVanHaaren
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:14
Mohamed Abrini zou 'de man met het hoedje' zijn.
Mohamed Abrini is door de onderzoeksrechter aangehouden op verdenking van deelname aan de activiteiten van een terroristische groep en terroristische moorden. Hij heeft ondertussen ook bekend dat hij de 'man met het hoedje' is en dus de derde man die aanwezig was bij de aanslagen in Zaventem. Dat bevestigt het parket.
http://www.demorgen.be/bi...n-met-hoedje-is-be92477c/

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het is niet te hopen dat 'ik beken' een code is voor een nieuwe aanslag zoals het 'ik verzet me tegen uitlevering aan Frankrijk' bericht van Salah Abdeslam. Na de aanslagen in Brussel was dat opeens geen probleem meer voor hem.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.

Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926