Vals beschuldigde 'terrorist' aanslagen Brussel reageert
Fayçal Cheffou (30), die in Brussel opgepakt werd als 'de terrorist met het hoedje' maar na vier dagen weer vrijkwam, heeft gereageerd op zijn arrestatie. ,,Ik ben zeer, zeer, zéér kwaad. De politie wist al vanaf het begin dat ik tijdens de aanslagen niét op de luchthaven was."
,,Toch bleven ze zich focussen op mij. Omdat ze een zondebok nodig hadden. Het bange volk wilde dat de voortvluchtige terroristen werden gepakt. Dus deed de politie alsof ze er één gepakt hadden door mij in de gevangenis te houden", vertelt Fayçal Cheffou tegen HLN. Hij zegt dat zijn leven is verwoest. ,,Ik leef ondergedoken en word met de dood bedreigd. Met die aanslagen heb ik helemaal niets te maken."
Volgens Cheffou was de bewijslast tegen hem niet bestaand. ,,Die taxichauffeur die de terroristen oppikte, vond dat ik wat op die ene met dat hoedje leek. Maar méér hadden ze niet!"
Intussen weet de man dat hij in het vizier kwam omdat één van zijn vrienden op het moment van de aanslagen zijn broer ging ophalen op de luchthaven. ,,Ze geloofden dat hij ook een terrorist was. Ongelofelijk, eigenlijk."
http://www.ad.nl/ad/nl/10...en-Brussel-reageert.dhtml
Dus de verdachte met het hoedje is nog steeds voortvluchtig?