Verwijderd

IJzerlijm schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:33:
Hoe bot het ook klinkt, beter een bom die in die rij afgaat dan in een rijdende trein of metro.
Waarom? Afhankelijk van hoe en wat is zo'n rij als op de foto kwetsbaarder dan een metro.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:45:
Ik denk dat die steeds dichterbij komt.
Absoluut, het zou naïef zijn om te denken dat wij geen onderdeel van de wereld zouden zijn. We hebben hier door de eeuwen heen altijd aanslagen gehad, dus dat is nu opeens niet anders.

Het ging er echter om om te illustreren dat je met selecties het beeld onredelijk kan vertekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 18:08 ]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:48:
[...]

Waarom? Afhankelijk van hoe en wat is zo'n rij als op de foto kwetsbaarder dan een metro.
In de open lucht gaat een flink deel van een explosie verloren, in een afgesloten treinwagon is het effect veel groter. En dan heb je ook het mogelijke ontsporen als gevolg van de aanslag.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat die steeds dichterbij komt.
precies, we hebben de hele tijd gewoon ''geluk'' gehad dat er niks is gebeurd zoals nu in Brussel.
Vergeet alleen niet dat de EU nu eigenlijk gewoon open deur speelt. het is gewoon onmogelijk om elk individu te achterhalen of deze terrorist is of echt vluchteling.
Wie weet wat er allemaal mee ons EU is gegaan sinds de vluchtelingendebacle.

en T-net mods. Deze aanslag(en) waren onder het mom van religie. Niet omdat een aanbieding in een supermarkt tegenviel.
Mijn opinie , discussie M.B.T religie moet kunnen, maar houd het netjes en beledig niemand.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:13
IJzerlijm schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:50:
[...]

In de open lucht gaat een flink deel van een explosie verloren, in een afgesloten treinwagon is het effect veel groter. En dan heb je ook het mogelijke ontsporen als gevolg van de aanslag.
Maar in de openlucht zullen er meer mensen getroffen worden door rondvliegende scherven (/spijkers zoals vanochtend op het vliegveld).

Laten we het er maar op houden dat het beide niet wenselijk is.

Verwijderd

Er zijn genoeg redeneringen de anderen kant op te verzinnen die net zo legitiem zijn. Zonder een beetje een expert op dit vlak te zijn moet je je niet aan dergelijke uitspraken wagen, anders wordt het weer Tweakers pur sang.

• Bobmeister
  • Laatst online: 15:13
Foxnews vraagt zich af waarom beide linker mannen schijnbaar een linkerhandschoen aan hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03599/brussels-suspects_3599181b.jpg

Verwijderd

Awsom schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:54:
Foxnews vraagt zich af waarom beide linker mannen schijnbaar een linkerhandschoen aan hebben.

[afbeelding]
verborgen ontsteking?

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Gewoon het karretje dat de linkerhand verbergt?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 23:15
[...]

hangt af van het type bom (een explosief of een explosief met projectielen) en bij een trein hangt het af wat voor trein (snelheid en hoe vol).

Hoe dan ook, ik zou in deze situatie niet in die rij bij het station staan.
Niet vanwege een bom ofzo maar gewoon vanwege de onzekerheid.
Daar x aantal uur gaan wachten voor een trein die misschien pas morgen vertrekt, dan als hij al vertrekt is het de vraag of jij wel die richting uit wilt en of er ruimte is voor jouw.

Ik zou ergens naartoe gaan waar ik me veilig voel en mensen om me heen heb die ik ken en de tijd met hun doorbrengen.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 15:10

fynrd1

Fooled by Randomness

ElkeBxl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:57:
Gewoon het karretje dat de linkerhand verbergt?
Als het om de middelste gaat, inderdaad. In het geval van de andere is het beeld te onduidelijk.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Deadsy
of de hand in de zak of achter de hoek van het handvat (of hoe je dit ook noemt). Bij die in het midden heb ik vanwege zijn elleboog het gevoel dat zijn hand helemaal niet op de kar zit maar in zijn zak ofzo.

Op het werk had ik eens iemand die ook 1 handschoen aanhad, had te maken met iets vrij smerigs op de hand.

Foto is gewoon te onduidelijk om echt een mening te geven als ik eerlijk ben. Ik had wel verwacht dat ze tegenwoordig betere camera's hadden op plekken zoals vliegvelden.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:59
Virtuozzo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:07:
[...]

Voila. Netjes samengevat. Zonder voedingsbodem slagen criminele organisaties als de kerngroep van Daesh er niet in om zich welke mantel dan ook om te hangen. Het stomste wat mensen kunnen doen is dat faciliteren - tenzij je natuurlijk daar baat bij hebt, zoals een Geert Wilders.
De wortel en de stok: die polarisatie wordt natuurlijk zeker ook aangewakkerd door het voortbestaan van agressieve elementen aan de andere zijde. Een beslissend eind aan een club als IS zou denk ik ook enorm bijdragen aan de harmonie overal op aarde. Ik snap eigenlijk niet zo goed dat 'we' het daar al jaren laten dooretteren. Het komt er niet tot bedaren, het wordt slechts erger.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:05
anandus schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:01:
[...]
Bizar dat deze retoriek ui 1999 nog steeds gebezigd wordt. Waarom zou je het beestje niet bij z'n naam mogen noemen? Je weet dat het 2016 is en dat je dat gewoon mag zeggen? Het zijn aanslagen van moslimsterroristen. Ik zie het probleem niet.
Die retoriek wordt nog steeds gebezigd omdat diegene zichzelf dan lekker de slachtofferrol kan aanmeten.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:07
Op het VRT journaal benadrukken ze toch ook wel dat de linkerhand van de twee omwikkeld zijn met zwarte doek of een handschoen.

Moet zeggen dat de foto voor mij iets te onduidelijk is

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Meest enge misschien aan de gevolgen van dit terrorisme is dat politici dit weer gaan gebruiken om enge wetten en andere regelgeving door te voeren :(

In Rotterdam was overigens de extra beveiliging ook te merken: Bij metrostation Leuvehaven, het metrostation voor Beurs, stonden een aantal gewapende agenten met kogelvrije vesten de perrons in de gaten te houden. Al denk ik niet dat IS snel een aanslag op de Rotterdamse metro zullen plegen, buiten Beurs en Centraal Station om.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Deadsy
Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:36:
Op het VRT journaal benadrukken ze toch ook wel dat de linkerhand van de twee omwikkeld zijn met zwarte doek of een handschoen.

Moet zeggen dat de foto voor mij iets te onduidelijk is
Als hun die conclusie halen uit hetzelfde beeld materiaal als wat hier voorbij gekomen is dan neem ik dat met een flinke korrel zout.
In dit soort situaties willen de diverse media vaak dusdanig graag als eerste met iets nieuws komen dat er met regelmaat dingen naar buiten gebracht worden waar gewoon geen bewijs voor is.

Ik zeg niet dat het niet zo is maar ik zie het niet in die foto. Vooral bij de man in het midden ziet het er voor mij uit alsof deze zijn rechterarm gebogen heeft en geeneens op de kar heeft.

Maar ik vind de beelden echt slecht en ik hoop dat dit niet de echte kwaliteit is van de camera's want dan ben ik toch wel iets teleurgesteld.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:05
Voor de duidelijkheid: ik heb het niet zozeer over jou. Het is wel zo: wanneer bijvoorbeeld een politicus of opiniemaker maar blijft roepen dat hij of zij iets niet mag zeggen is dat erg gemakkelijk. Het is natuurlijk veel fijner als je mening "politiek incorrect" is dan dat deze deels al staand beleid is.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 22-03-2016 18:48 ]

• Deadsy
Sebazzz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:48:
[...]

De kwaliteit lijkt slechter dan een gemiddelde Foscam inderdaad - maar ik denk dat de beelden zijn ingezoomd.

Echter, mocht dat niet zo blijken snap ik het ook wel. De camera's hangen ze eenmalig op en kijken ze jaren niet meer naar om totdat ze stuk gaan. De camera's in de Rotterdamse metro hangen er sinds het Nokia 3310 tijdperk volgens mij, en er is in de praktijk weinig reden om deze te vervangen. Bedenk dat hoge kwaliteit beelden mogelijk niet via de (waarschijnlijk) bestaande coax infrastructuur te vervoeren zijn maar via UTP oid.
Dat ze niet elke keer wanneer er een iets betere camera uitkomt alles vernieuwen kan ik begrijpen.
Maar bij plekken zoals deze waar veiligheid zogenaamd belangrijk is vind ik dit toch wel slecht.

Daar zouden vind ik camera's moeten hangen waarmee je toch een beetje fatsoenlijk kunt inzoomen of dat er genoeg camera's hangen om dit te compenseren.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En alweer de vraag om ontopic te blijven. Dat betekent dus geen discussie over religie zoals overduidelijk staat aangegeven in de topicwaarschuwing. We blijven niet bezig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• arie_papa
  • Laatst online: 14:09

arie_papa

Running on Ubuntu

AD meldt dat er alweer explosieven zijn gevonden bij Zaventem.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 18:26
VRT meldt dat de berichtgeving over nieuwe explosieven in Zaventem loos alarm is, maar weet niet of dat over dezelfde explosieven gaat.

Update: Bij een huiszoeking in Schaarbeek is een IS-vlag en een spijkerbom gevonden. Dat is bevestigd aan onze redactie.

• Krukar
  • Laatst online: 29-09 11:50
RHPJS schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:14:
VRT meldt dat de berichtgeving over nieuwe explosieven in Zaventem loos alarm is, maar weet niet of dat over dezelfde explosieven gaat.

Update: Bij een huiszoeking in Schaarbeek is een IS-vlag en een spijkerbom gevonden. Dat is bevestigd aan onze redactie.
Mag toch hopen dat ze nu eens adequaat optreden en dat soort gekken minimaal een paar jaar opsluiten.

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hanzer schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:13:
Bij hln.be toch rare berichtgeving. In het fototopic staan volgende foto's. Maar volgens wat google research zijn dit poolse uniformen?

http://www.hln.be/hln/nl/...aanslagen-in-Belgie.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/...aanslagen-in-Belgie.dhtml
Na mijn post hier heb ik HLN getweet.
Alle foto's van buitelandse diensten werden in stilte offline genomen. 8)7

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Iemand die iets meer weet over wat er naast Amsterdam CS is gebeurt ?

http://www.telegraaf.nl/b...e_bij_Amsterdam_CS__.html

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Station Amersfoort gesloten ivm verdacht pakketje.
Geen treinen van en naar Amersfoort op dit moment.

I intend to live forever. So far, so good.

• Krukar
xleeuwx schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:45:

Exact zo'n situatie zag ik dus ook vanmiddag in Apeldoorn (minus de daadwerkelijke arrestatie), hele rij loeiende politiebusjes met een zooi ATU's erachteraan die met hoge snelheid voorbij kwamen denderen achter het station. Maar daar heb ik verder niets meer over gelezen/gehoord :/

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Volgens de Independent een arrestatie:
Warning shots have been fired during a police operation near Amsterdam's central train station.

The incident came before a short chase, which ended with three people being arrested. Dutch police said no-one was injured.

It happened on the same day at least 30 people were killed in explosions in Brussels.

There is currently no indication the two events are linked, and the reasons for the arrests and gunfire are not yet known.

[ Voor 48% gewijzigd door anandus op 22-03-2016 19:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:08
IkWilbert schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:51:
Station Amersfoort gesloten ivm verdacht pakketje.
Geen treinen van en naar Amersfoort op dit moment.
Zuid kant van de kantoren inclusief de machinisten/conducteurshok van de NS liijkt ook iedereen nu naar buiten gestuurd te worden.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
marcop23 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:59:
[...]

Behalve TATP. Ik heb net het artikel van Trouw over TATP gelezen, en nu kan ik TATP maken. Dit wel gecombineerd met wat VWO6 scheikundekennis. Aceton is vrij verkrijgbaar, accuzuur ook en H2O2 is zelf te concentreren (geconcentreerde oplossingen worden niet verkocht aan consumenten - wel aan bedrijven en bijv ook middelbare scholen).
Zelfs al heb je die spullen in voldoende hoeveelheden dan nog is TATP maken zonder dat iemand klaagt over de stank of dat jij jezelf opblaast niet eenvoudig.
Breivik gebruikte volgens mij ANFO. Ook dit is simpel, het bestaat simpelweg uit ammoniumnitraat wat verkrijgbaar is als kunstmest en een brandstof als diesel. Hij is wel boer geworden, specifiek om die reden. Maar dat een boer een dieseltank en een kunstmestsilo op zijn erf heeft staan, daar is helemaal niets raars aan.
ANFO daadwerkelijk laten ontploffen is ook wel een truukje voor. Desalniettemin wordt de verkoop van de kunstmest die ervoor gebruikt kan worden in de gaten gehouden.
De toewijding om daadwerkelijk boer te worden on aan AN te komen is zeldzaam
Buiten explosieven zijn er zo veel andere manieren om mensen te vermoorden. Bestuur een bus/vliegtuig/whatever, en stuur hem een ravijn in.

Zolang mensen elkaar willen vermoorden kunnen ze dat, en dat gaat ook zo blijven. Jammer maar helaas.
Dat is natuurlijk waar.

Toch blijven dit soort dingen me, naast schokken, ook verbazen.
1. Wanneer heeft terrorisme buiten het eigen land ooit iets opgeleverd?
2. Waarom toch die fascinatie voor luchthavens? Er zijn zat andere plekken die nauwelijks bewaakt worden en waar je veel meer schade aan richt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:52
Wijnands schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:05:
[...]

2. Waarom toch die fascinatie voor luchthavens? Er zijn zat andere plekken die nauwelijks bewaakt worden en waar je veel meer schade aan richt.
Op een vliegveld heb je meer kans dat je verschillende nationaliteiten treft. En als terrorist tegen de rest van de wereld is dat best fijn.

• anandus
  • Niet online
[...]
Waarom toch die fascinatie voor luchthavens? Er zijn zat andere plekken die nauwelijks bewaakt worden en waar je veel meer schade aan richt.
Het gaat natuurlijk niet om de meeste schade, maar om het grootste effect.

• Krukar

Blijkt toch een auto aangehouden en een arrestatie, of het iets met vanmorgen te maken heeft is nog niet duidelijk.
http://www.at5.nl/video/iframe?m=126569
Na achtervolging waarschuwingsschot gelost door politie op #Geldersekade. Geen gewonden. 3 vd aangehouden. Meer info volgt
https://twitter.com/Politie_Adam/status/712342903931146240

Edit: het lijkt nu toch te gaan om een kneus die "bom bom" aan het roepen was in een lijnbus, niks ernstigs dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Krukar op 22-03-2016 20:23 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Ze zaten in de koffers dus. Tsja, dat kun je alleen voorkomen door direct bij binnenkomst koffers te onderzoeken. Maarja, dan laten ze de bommen bij de deur ontploffen. Niets aan te doen lijkt me. Gelukkig is die derde niet ontploft, het is zo al erg genoeg.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

RoD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:24:
[...]... Niets aan te doen lijkt me. ...
Niet in de zin van directe preventie ter plaatse. Maar geldt dat niet in zijn algemene vorm voor het bestrijden van terrorisme? Dat het met name is aan te pakken door goede inlichtingendiensten om aanslagen al in het voorbereidingsstadium te kunnen verijdelen en door het op allerlei manieren voorkomen van radicalisering?

Al die fysieke beveiliging die we er pak 'm beet sinds 9/11 hebben bijgekregen is toch voor een heel groot deel theater.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:52
Heel confronterende beelden van net buiten het luchthavengebouw waar gewonden verzamelden :
Bron : Het Nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160322_02197087

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:33
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-cards="hidden" data-lang="en"><p lang="en" dir="ltr">2 suitcase bombs exploded in Brussels attacks, say officials, and a 3rd failed to detonate <a href="https://t.co/lpW4gGL0Zs">https://t.co/lpW4gGL0Zs</a></p>— Breaking News (@BreakingNews) <a href="https://twitter.com/BreakingNews/status/712358236230443008">March 22, 2016</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Ze zaten in de koffers dus. Tsja, dat kun je alleen voorkomen door direct bij binnenkomst koffers te onderzoeken. Maarja, dan laten ze de bommen bij de deur ontploffen. Niets aan te doen lijkt me. Gelukkig is die derde niet ontploft, het is zo al erg genoeg.
Je kan niet de koffers van 20 miljoen passagiers per jaar doorzoeken.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-cards="hidden" data-lang="en"><p lang="en" dir="ltr">2 suitcase bombs exploded in Brussels attacks, say officials, and a 3rd failed to detonate <a href="https://t.co/lpW4gGL0Zs">https://t.co/lpW4gGL0Zs</a></p>— Breaking News (@BreakingNews) <a href="https://twitter.com/BreakingNews/status/712358236230443008">March 22, 2016</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Ze zaten in de koffers dus. Tsja, dat kun je alleen voorkomen door direct bij binnenkomst koffers te onderzoeken. Maarja, dan laten ze de bommen bij de deur ontploffen. Niets aan te doen lijkt me. Gelukkig is die derde niet ontploft, het is zo al erg genoeg.
Geen bomgordel dan?

Zie steeds die foto langskomen waar ze met drieën lopen, wanneer is deze gemaakt?
Ze moeten zich toch hebben opgesplitst? Hoe kan anders de 3de dader ontsnappen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Orion84 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:31:
[...]

Niet in de zin van directe preventie ter plaatse. Maar geldt dat niet in zijn algemene vorm voor het bestrijden van terrorisme? Dat het met name is aan te pakken door goede inlichtingendiensten om aanslagen al in het voorbereidingsstadium te kunnen verijdelen en door het op allerlei manieren voorkomen van radicalisering?

Al die fysieke beveiliging die we er pak 'm beet sinds 9/11 hebben bijgekregen is toch voor een heel groot deel theater.
Zeker, want als het eenmaal zover is dat iemand een aanslag wil plegen, dan houd je zo'n persoon, mits diegene dat "goed" plant, nooit tegen.
Drakin-Korin schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:32:
[...]

Precies, daarom is het uiteindelijk niet te voorkomen. Niet in een westerse, "vrije" samenleving.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 22-03-2016 20:34 ]

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:49
Drakin-Korin schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:32:
[...]

O? Ik weet wel een manier, goedkoop is het alleen niet.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:08
Station Amersfoort blijkt loos alarm te zijn.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43
[...]
ANFO daadwerkelijk laten ontploffen is ook wel een truukje voor. Desalniettemin wordt de verkoop van de kunstmest die ervoor gebruikt kan worden in de gaten gehouden.
De toewijding om daadwerkelijk boer te worden on aan AN te komen is zeldzaam
[...]
Je hebt er helemaal gelijk ik. Ik vraag me ook af trouwens wat boeren doen als je kunstmest van ze wilt kopen tegen (veel) geld, zouden ze allemaal eerlijk naar de politie gaan en je aangeven? Ik denk dat er maar weinig boeren zijn die het zouden doen in ieder geval.

Om ANFO te laten ontploffen heb je inderdaad een blasting cap nodig, maar als je ziet dat mensen zoiets zelf kunnen maken op Youtube, dan lijkt me toch dat een terrorist zoiets ook wel kan. Ik vraag me ook wel eens af of een zwaar stuk Pools vuurwerk zoiets niet al kan, maar ik ben bang om het te googelen of te vragen. Straks lijk ik zelf zo'n terrorist :P

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

franssie

Save the albatross

Sommige vluchten wordt alle bagage gescanned, dat proces is er al, alleen krijg je dat dan voordat je de luchtaven oprijdt. Nauwelijks handbagage en wat in het ruim moet een dag van tevoren aanleveren.
Voor een vals gevoel van veiligheid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• RoD
  • Niet online

RoD

franssie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:37:
Sommige vluchten wordt alle bagage gescanned, dat proces is er al, alleen krijg je dat dan voordat je de luchtaven oprijdt. Nauwelijks handbagage en wat in het ruim moet een dag van tevoren aanleveren.
In Oekraïne moet je op de meeste luchthavens bij binnenkomst al je bagage laten scannen en wordt je gefouilleerd. Dat heeft dan weer met de Russisch invasie te maken en dus niet met conventioneel terrorisme, maar daar wordt het dus wel gedaan. Zorgt overigens voor gigantische wachtrijen, ook op kleine luchthavens zoals die van Charkiv.

Maargoed, dat houdt een aanslag toch niet tegen. Dan laat je die bom gewoon bij de beveiliging af gaan. Het is uiteindelijk gewoon geen oplossing. Wat er vandaag in Zaventem is gebeurd was, zonder voorkennis, niet te voorkomen.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:24

Emiel1984

Made in NL

Robkazoe schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:34:
Kreeg zonet een foto via whatsapp, met de melding erbij dat station ook weer was vrijgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 22-03-2016 20:43 ]

[LTS][MTS][HTS]

• RHPJS
  • Laatst online: 30-09 18:26
Duitse politie heeft op een Duitse snelweg drie verdachten opgepakt. Mogelijk banden met terreurnetwerk.
https://twitter.com/VTMNIEUWS/status/712363039383797760

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
marcop23 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Je hebt er helemaal gelijk ik. Ik vraag me ook af trouwens wat boeren doen als je kunstmest van ze wilt kopen tegen (veel) geld, zouden ze allemaal eerlijk naar de politie gaan en je aangeven? Ik denk dat er maar weinig boeren zijn die het zouden doen in ieder geval.
'tuurlijk kun je het kopen. Maar dan laat je al weer sporen achter met zo'n aankoop.
Om ANFO te laten ontploffen heb je inderdaad een blasting cap nodig, maar als je ziet dat mensen zoiets zelf kunnen maken op Youtube, dan lijkt me toch dat een terrorist zoiets ook wel kan. Ik vraag me ook wel eens af of een zwaar stuk Pools vuurwerk zoiets niet al kan, maar ik ben bang om het te googelen of te vragen. Straks lijk ik zelf zo'n terrorist :P
Stukje pools vuurwerk... hmm... net aan misschien. Zelf blasting caps maken is een prima manier om jezelf of te vergiftigen of om vingers kwijt te raken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:49
assn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:17:
Is er een mogelijkheid om erachter te komen welke namen zich bevinden onder de gewonden?

Een kennis van mij vloog vanochtend naar NYC vanuit Brussel, tot heden niks gehoord via Facebook of ikbenveilig.rodekruis.nl/ of iets anders.
Al meer nieuws?

• franssie

franssie

Save the albatross

RoD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:40:
[...]
<> Wat er vandaag in Zaventem is gebeurd was, zonder voorkennis, niet te voorkomen.
klopt, hoorde het vanmiddag op Radio1 iemand verwoorden als 'rest risico' maar op de vraag wat daar mee te doen durfde de expert geen antwoord te geven.
Het antwoord is overigens 'accepteren'. Door roken vallen er N doden, door het deelnemen in het verkeer ook N en door dit soort Idioten ook N doden per jaar.
Als we weigeren dat dit soort idioten slachtoffers kunnen maken moeten we onze maatschapij opgeven, en dan verhuis ik, dan hebben ze gewonnen en de maatschappij ontwricht.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:42

FFW

Als je wilt weten of mensen in orde zijn : Het rode kruis heeft een Ik Leef Nog service.

Misschien is het niet zo verstandig geweest om de pers alles rond die Abdesalam te laten publiceren ? Door te verkondigen dat hij spijtoptant wilde worden en informatie wilde ruilen tegen strafvermindering heeft hij een signaal kunnen geven naar zijn kameraden : Ik ben gepakt, jullie moeten nu aanvallen.

Ik vind de berichtgeving rond terrorisme zo ongelooflijk roekeloos, alle verworven technieken om een terrorist te pakken worden gedetailleerd uitgelegd en ze worden daarmee volledig in de kaart gespeeld. "We konden ze vinden door een een ongebruikelijk grote pizza order" "we konden hun telefoonverkeer afluisteren" "Blackberry's kunnen we niet afluisteren" 8)7

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:22
FFW schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:36:
Als je wilt weten of mensen in orde zijn : Het rode kruis heeft een Ik Leef Nog service.

Misschien is het niet zo verstandig geweest om de pers alles rond die Abdesalam te laten publiceren ? Door te verkondigen dat hij spijtoptant wilde worden en informatie wilde ruilen tegen strafvermindering heeft hij een signaal kunnen geven naar zijn kameraden : Ik ben gepakt, jullie moeten nu aanvallen.

Ik vind de berichtgeving rond terrorisme zo ongelooflijk roekeloos, alle verworven technieken om een terrorist te pakken worden gedetailleerd uitgelegd en ze worden daarmee volledig in de kaart gespeeld. "We konden ze vinden door een een ongebruikelijk grote pizza order" "we konden hun telefoonverkeer afluisteren" "Blackberry's kunnen we niet afluisteren" 8)7
En dan in eens kunnen ze dat wel ;), het is een spel informatie en counter informatie.

Never trust what they say

• Stoney3K
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

franssie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:37:
Symptoombestrijding en het probleem verplaatsen: Dan ga ik in een bestelwagen met een fikse bom erin voor de luchthaven parkeren, zogenaamd om iemand af te zetten. Whoppa, de hele file met mensen die 'voor de veiligheid' hun bagage laten scannen gaat de lucht in.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Stoney3K schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:41:
[...]

Symptoombestrijding en het probleem verplaatsen: Dan ga ik in een bestelwagen met een fikse bom erin voor de luchthaven parkeren, zogenaamd om iemand af te zetten. Whoppa, de hele file met mensen die 'voor de veiligheid' hun bagage laten scannen gaat de lucht in.
Zo kun je elke maatregel wel afdoen als onzinnig. Wat is volgens jou dan wel een goede oplossing? Feit blijft dat er niks aan terrorisme te doen is zonder bij de wortel te beginnen (simpel gesteld: meer welvaart en scholing voor iedereen en proberen de gevolgen van de klimaatcrisis in goede banen te leiden).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
De beveiligingsindustrie zit ook niet stil, er is genoeg software in ontwikkeling die verdachte bewegingen of andere input kan registeren uit camera beelden (die dan wel een stuk beter moeten zijn dan wat er nu te zien was) en daaruit een threat score kan opbouwen, dat in combinatie met steeds betere gezichtsherkenning maakt het een stuk lastiger om dit soort aanslagen te plegen. Privacy is dan iets uit het verleden in grote publieke ruimtes.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• franssie

franssie

Save the albatross

Spotmatic schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:50:
[...]

Zo kun je elke maatregel wel afdoen als onzinnig. Wat is volgens jou dan wel een goede oplossing? <>
Wat ik probeerde te vertellen is dat je het ook kan accepteren. Met andere woorden, er is geen oplossing. Je kan het risico beperken maar nooit uitsluiten zoals de poster boven je ook al aangaf, er is altijd een mogelijkheid om schade toe te brengen.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Misschien een vreemd idee, maar waarom niet ALLE beelden van ALLE camera's daar gewoon online zetten? De hele wereld kan ze dan bekijken en meezoeken naar de dader / aanwijzingen. Privacy moet in zo'n geval toch even kunnen wijken.

Ik vraag mij ook af hoe die kerel daar in al die chaos wegraakt. Daar moeten gewoon beelden van zijn. Er gaat nu kostbare tijd verloren omdat er maar een beperkt aantal mensen die beelden aan het analyseren zijn.

Ook niet vergeten dat de bommenlegger(s) van de metro nog gewoon vrij rondlopen. Daar zijn al helemaal (nog) geen beelden van.

• Drakin-Korin
WhiteDog schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:56:
Misschien een vreemd idee, maar waarom niet ALLE beelden van ALLE camera's daar gewoon online zetten? De hele wereld kan ze dan bekijken en meezoeken naar de dader / aanwijzingen. Privacy moet in zo'n geval toch even kunnen wijken.

Ik vraag mij ook af hoe die kerel daar in al die chaos wegraakt. Daar moeten gewoon beelden van zijn. Er gaat nu kostbare tijd verloren omdat er maar een beperkt aantal mensen die beelden aan het analyseren zijn.

Ook niet vergeten dat de bommenlegger(s) van de metro nog gewoon vrij rondlopen. Daar zijn al helemaal (nog) geen beelden van.
Dan moet je de privacy wet rond camera's aanpassen, en dat kan je niet met terugwerkende kracht doen. Dan kan je van zien waar anderen op vakantie gaan.

Na Boston is het publiek ook opzoek gegaan naar de dader aan de hand van eigen camera beelden. Dat heeft geleid tot heel wat fantasie en dwaalideeen. Burgers gaan een soort Sherlock Holmes spelen maar zonder achtergrond informatie van politie of geheime diensten.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kijkt iemand naar Pauw? Arnold Karskens gaat daar nogal los, Syriegangers moeten preventief opgepakt worden enzo.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Drakin-Korin schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:24:
Na Boston is het publiek ook opzoek gegaan naar de dader aan de hand van eigen camera beelden. Dat heeft geleid tot heel wat fantasie en dwaalideeen.
In Boston gebruiken ze nu software van BSR labs, zie o.a. Boston Marathon Security: Can A.I. Predict Crimes?.
Ook interessant: Can You Spot the Suspicious Behavior in These Photos?
Intelligent video cameras analyze surveillance video in real time. The image recognition software works through cameras often installed in public places like transit stations and airports, where they “learn” normal activity patterns so they can discern anything out of the ordinary and alert authorities. Although most security cameras lack such capabilities—they passively record everything, or rely upon a human to watch the action on a monitor—their adoption is expanding. They’ve been installed in Boston, Chicago, and Washington D.C., and in Atlanta’s transit system. Authorities also have tested them at Schiphol airport in Amsterdam and in cities like Tilburg and Eindhoven.

Video surveillance fascinates Hovers. In January 2015, she interviewed security experts in the Netherlands about smart cameras. They identified eight common behavioral red flags: loitering too long, moving too fast, standing on a corner, looking over your shoulder, going against the flow of foot traffic, abandoning something, clusters of people suddenly breaking apart and synchronized movements between people.
Het staat allemaal nog in de kinderschoenen, maar praktisch bruikbare techniek komt er uiteindelijk wel.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Nou ja... hierom misschien.
http://mediamatters.org/b...infamous-boston-bo/200974

Je loopt het risico een klopjacht te openen op onschuldigen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Drakin-Korin
Soldaatje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:40:
Kijkt iemand naar Pauw? Arnold Karskens gaat daar nogal los, Syriegangers moeten preventief opgepakt worden enzo.
Zelfde probleem met de wet. Naar Turkije/Syrie reizen is volgens de Europese regels niet verboden (een recht), tenzij een land iemand op de verbodslijst zet. En zolang je er niets fout doet kan je moeilijk gestraft worden.
,
Journalisten gaan zowel in rebellen als Assadgebied, pakken we die ook op?

Verwijderd

Robkazoe schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:34:
Kreeg net een zwerkballetje binnen met een briefje eraan uit ZweiStein, perron 9-3/4 blijkt ook loos alarm...pfffiew, gelukkig! :')
Soldaatje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:40:
Ben het volledig met hem eens, maar ook met die andere knakker- het heeft geen zin om gedesillusioneerde terugkomers vast te zetten, dat zal vast averechts werken.

Karstens is vaak bot, maar wel oprecht en recht voor zijn raap, imo- ik kan mij wel met hem identificeren.
Hij neemt het op voor de minderheid, niet rechts, niet links- gewoon zoals het concreet is, zonder er omheen te draaien. :)

Rutte met zijn slappe woorden "wij zijn met meer" en dat slappe vuistje van hem...wat een troost als je net een dierbare of kennis verloren bent door 2-3 man met een paar koffers springstof :')
Aardige peer hoor, die MP- maar geen man die ooit een uniform aan heeft gehad en concreet kan 'veiligheidsdenken' imo.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 00:57 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
[...]

Zo kun je elke maatregel wel afdoen als onzinnig. Wat is volgens jou dan wel een goede oplossing? Feit blijft dat er niks aan terrorisme te doen is zonder bij de wortel te beginnen (simpel gesteld: meer welvaart en scholing voor iedereen en proberen de gevolgen van de klimaatcrisis in goede banen te leiden).
Klimaatcrisis.. echt? Als dat een criterium is voor terrorisme dan wordt het tijd dat ik ga radicaliseren.

[ Voor 8% gewijzigd door cbr600f4i op 23-03-2016 07:33 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• anandus
  • Niet online
De namen van de daders op het vliegveld zijn bekend, het zijn de Belgische broers El Bakraoui.
cbr600f4i schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:32:
[...]

Klimaatcrisis.. echt? Als dat een criterium is voor terrorisme dan wordt het tijd dat ik ga radicaliseren.
offtopic:
Klimaatcrisis wordt gezien als een van de oorzaken achter de burgeroorlog in Syrië.

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:14:

[...]

Rutte met zijn slappe woorden "wij zijn met meer" en dat slappe vuistje van hem...wat een troost als je net een dierbare of kennis verloren bent door 2-3 man met een paar koffers springstof :')
Aardige peer hoor, die MP- maar geen man die ooit een uniform aan heeft gehad en concreet kan 'veiligheidsdenken' imo.
Plus het standaard speech die al jaren klaar ligt voor situaties als dit. "We leven mee met [vul hier land in] etc" Prima dat die klaar ligt maar verander dan iets of maak hem op zijn minst beter dit is ook niks zeggend. Doe dan niks.

offtopic:
[quote]anandus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:06:

[ot]Klimaatcrisis wordt gezien als een van de oorzaken achter de burgeroorlog in Syrië.[/]
[/quote]

Echt? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Axente op 23-03-2016 08:08 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Die jongens waren van de week al in het nieuws :
Ibrahim El Bakraoui en Khalid El Bakraoui, beiden broers, zijn geen onbekenden voor justitie. Op 30 januari 2010 schoot Ibrahim al eens een kalasjnikov leeg in de richting van de politie en werd daar in oktober van datzelfde jaar voor veroordeeld. De feiten deden zich voor bij een overval op een effectenmakelaar, waarbij ze tijdens hun vlucht werden onderschept door de politie. Eén agent raakte daarbij gewond.

De overval werd gepleegd door Khalid en Ibrahim was de chauffeur van de vluchtwagen. Deze laatste kreeg hiervoor 9 jaar cel voorgeschoteld. Aangezien we 5 jaar later met opnieuw een schietincident door dezelfde personen te maken krijgen, stellen we vast dat Ibrahim kon genieten van een vervroegde invrijheidstelling.

Khalid op zijn beurt kreeg in 2011 een voorwaardelijke veroordeling van 5 jaar, na een reeks carjackings. Bij zijn arrestatie werden bij hem en zijn handlangers … kalasjnikovs aangetroffen. Nu, 5 jaar later en zonder één dag cel voor Khalid, wordt door hem en zijn broer op de politie geschoten met kalasjnikovs.

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Zeer langdurige aanhoudende droogte* zorgde voor een exodus van boeren naar de steden, hierdoor kwamen miljoenen werkloze boeren in de steden terecht en veranderde de etnische verdeling in de steden, terwijl ondertussen grote stukken land werden opgekocht.
Nb. Het is niet dé reden voor de oorlog, bij lange na niet, maar het werkte wel als sterke katalysator. Een hoop protesten in het begin tegen Assad waren deze werkloze boeren, bijv.

*Je mag je overigens -terecht- afvragen of een lange droogte, zelfs al duurt het 10 jaar, toe mag schrijven is van de klimaatcrisis.

Maar dit is allemaal zeer offtopic hier :)

Verwijderd

[...]

Jij wilt iedereen gelukkig maken zodat niemand meer afglijdt en terrorisme gaat plegen...? Dan ben je wel even bezig. Als je er 10 mist op de 17.000.000 heb je al een paar aanslagen. Een erg naieve en vooral onmogelijke opgave...
Face it, terrorisme is gewoon een term voor mensen die uit religie of (en zeker geen en) wanhoop gekke dingen doen. Die heb je en blijf je altijd houden. Je kunt 90% op tijd oppakken maar een deel glipt er tussendoor. Het feit dat het zo lang rustig is geweest in europa is een uitzondering. Het is geen uitzondering dat er eens per jaar in het hele continent 1 aanslag voor komt. De meeste landen in de wereld hebben continue last van aanslagen en oorlogen, hoe achterlijk dat ook is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 08:35 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:32:
[...]

Jij wilt iedereen gelukkig maken zodat niemand meer afglijdt en terrorisme gaat plegen...? Dan ben je wel even bezig. Als je er 10 mist op de 17.000.000 heb je al een paar aanslagen. Face it, terrorisme is gewoon een term voor mensen die uit religie of (en zeker geen en) wanhoop gekke dingen doen. Die heb je en blijf je altijd houden. Je kunt 90% op tijd oppakken maar een deel glipt er tussendoor. Het feit dat het zo lang rustig is geweest in europa is een uitzondering, het is niet andersom. De meeste landen hebben continue last van aanslagen, hoe achterlijk dat ook is.
Echter zul je mensen wel tot heel erge wanhoop moeten drijven willen ze dit soort aanslagen plegen. Dat is niet alleen maar omdat Mohammed niet aangenomen wordt bij dat ene advocatenkantoor ondanks zijn uni papiertje. Stelselmatig het gevoel krijgen , je hele leven lang, dat je een 3e / 4e rangs burger bent doet zoiets.

Dát oplossen zorgt wel voor veel minder voedingsbodem voor partijen als IS. Dat is volgens mij in vele onderzoeken al naar boven gekomen.
Misschien een vreemd idee, maar waarom niet ALLE beelden van ALLE camera's daar gewoon online zetten?
Nee, Nee Nee en nog eens Nee. Wat je dan krijgt zijn hele volksstammen die ergens een witte broek hebben gezien die past bij een zwarte schoen waarmee kan worden aangetoond dat de illuminatie achter deze aanslagen zitten.. :X

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 23-03-2016 08:37 ]

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Webgnome schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:34:
[...]

Echter zul je mensen wel tot heel erge wanhoop moeten drijven willen ze dit soort aanslagen plegen. Dat is niet alleen maar omdat Mohammed niet aangenomen wordt bij dat ene advocatenkantoor ondanks zijn uni papiertje. Stelselmatig het gevoel krijgen , je hele leven lang, dat je een 3e / 4e rangs burger bent doet zoiets.

Dát oplossen zorgt wel voor veel minder voedingsbodem voor partijen als IS. Dat is volgens mij in vele onderzoeken al naar boven gekomen.
Onzin... veel aanslagplegers hebben gewoon HBO en een redelijke baan... religie heeft veel meer invloed dan de omgeving... Er zitten zat zoontjes van rijke ouders in Syrie die het nodig vonden ergens bij te horen (ik kan voorbeelden opzoeken), pubertijd, ruzie met ouders, nooit ergens bij gehoord, aandacht tekort, groepsgevoel, zat belangrijke redenen, maar het is altijd zo makkelijk zonder onderbouwing de maatschappelijke status de schuld te geven. Als die jongens werk hadden als systeembeheerder zou dit niet gebeuren zeker? Ik zie weinig kampers, tokkies, schilderswijkers, langdurig werklozen en mensen met een lichamelijke handicap aanslagen plegen uit naam van allah.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Webgnome schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:34:
[...]
In de terroristen van de afgelopen tijd zie ik weinig afgewezen advocaten, voornamelijk crimineel tuig. De stap van een omaatje het ziekenhuis inslaan voor 50 Euro naar het opblazen van een metro is niet zo enorm groot als je andere mensen alleen ziet als een middel om jezelf te verrijken.

[ Voor 14% gewijzigd door IJzerlijm op 23-03-2016 08:43 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:13:
Die jongens waren van de week al in het nieuws :

[...]
Hier wordt door zoveel instanties gewoon een "process" gevolgd, zit je te brommen voor je 2de incident, dan mag er gewoon geen vervroegde vrijlating komen want dan heb je er de eerste keer blijkbaar niks van geleerd.

• Hogader
Brilsmurfffje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:40:
[...]

Hier wordt door zoveel instanties gewoon een "process" gevolgd, zit je te brommen voor je 2de incident, dan mag er gewoon geen vervroegde vrijlating komen want dan heb je er de eerste keer blijkbaar niks van geleerd.
Ik blijf sowieso dat hele vervroegde vrijstelling, maar een raar iets vinden. Als je wilt dat iemand eerder vrijkomt geef die persoon dan een lagere straf, ipv hem/haar al na 1/2 of 2/3 van die straf vrij te laten komen.

Het zou wat mij betreft juist omgedraaid moeten worden: Straf krijgen voor 5 jaar. Bij goed gedrag kan je na 5 jaar gaan en bij slecht gedrag komt daar nog wat bij.

• Family Guy
  • Laatst online: 12:52

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Hogader schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:44:
[...]

Ik blijf sowieso dat hele vervroegde vrijstelling, maar een raar iets vinden. Als je wilt dat iemand eerder vrijkomt geef die persoon dan een lagere straf, ipv hem/haar al na 1/2 of 2/3 van die straf vrij te laten komen.

Het zou wat mij betreft juist omgedraaid moeten worden: Straf krijgen voor 5 jaar. Bij goed gedrag kan je na 5 jaar gaan en bij slecht gedrag komt daar nog wat bij.
Irrelevante discussie lijkt me.

Wel treurig om te lezen dat achteraf gezien, zo'n dingen voorkomen hadden kunnen worden. Uiteindelijk krijg je dan weer anderen, maar dat de huidige aanslagplegers (Parijs, Brussel) al lang en breed in beeld waren bij de veiligheidsdiensten wijst toch op inadequaat handelen/beperkte capaciteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Family Guy op 23-03-2016 08:48 ]

Steam ID = Ackerfiets

• Webgnome
IJzerlijm schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:39:
[...]

In de terroristen van de afgelopen tijd zie ik weinig afgewezen advocaten, voornamelijk crimineel tuig. De stap van een omaatje het ziekenhuis inslaan voor 50 Euro naar het opblazen van een metro is niet zo enorm groot als je andere mensen alleen ziet als een middel om jezelf te verrijken.
Stelselmatig het gevoel krijgen , je hele leven lang, dat je een 3e / 4e rangs burger bent doet zoiets.

Strava | AP | IP | AW

• Drakin-Korin
Family Guy schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Wel treurig om te lezen dat achteraf gezien, zo'n dingen voorkomen hadden kunnen worden. Uiteindelijk krijg je dan weer anderen, maar dat de huidige aanslagplegers (Parijs, Brussel) al lang en breed in beeld waren bij de veiligheidsdiensten.
Tja zolang je niks verkeerd doet kan de politie niks doen. Het plannen van een aanslag is niet verboden (wat erbij hoort wel).

• Hogader
Family Guy schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Ben ik volledig met je eens
Wel treurig om te lezen dat achteraf gezien, zo'n dingen voorkomen hadden kunnen worden. Uiteindelijk krijg je dan weer anderen, maar dat de huidige aanslagplegers (Parijs, Brussel) al lang en breed in beeld waren bij de veiligheidsdiensten wijst toch op inadequaat handelen/beperkte capaciteit.
Ik denk zelf dat het niet direct wijst op een inadequaat handelen/beperkte capaciteit van de veiligheidsdiensten, aangezien ze dus al in het roulatie systeem zaten. Ik denk zelf dat het eerder fout gaat bij de wetten die er liggen rondom het aanpakken van dit soort figuren.

Je kan iemand nog perfect op het spoor zijn, maar als je ze wettelijk gezien niet veel kan maken, dan schiet je er niets mee op.

Verwijderd

Webgnome schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:48:
[...]

Stelselmatig het gevoel krijgen , je hele leven lang, dat je een 3e / 4e rangs burger bent doet zoiets.
Iedereen is een 3e rangs burger man... je moet jezelf alleen niet zo serieus nemen... wie is er geen 3e rangs burger? Ik ben hier een butienlander, mijn partner is een vrouw, mijn ouders zijn babyboomers en mijn collega verdient minder...

Met jouw theorie zou ieder kind dat vroeger gepest is, ieder kind met een bochel, ieder kind met rood haar, nou ja ieder.... misschien 0.1% terrorist moeten worden... helaas... dat is tot noch toe vrijwel 0 op het "grote bommen gebied"

https://www.google.com.au...ei=T0vyVvbbDsyj0gS_z5uwBw
ISIS Jihadi Jack Letts was a 'typical middle class boy'
Islam Yaken is the 'hipster jihadi' who has become ISIS ..

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Brussel is goed aan het ontwaken :) Redelijk veel verkeer op de baan, alle winkels die ik passeerde gingen open, veel fietsers op de baan, ... Enkel de stations leken echt leeg toen ik aan Centraal passeerde. En op het werk zijn we met absurd weinig, veel volk ging telewerken blijkbaar. Ik had daar geen zin in om angstig thuis te blijven, dan laat je de terroristen net winnen! :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Eerder het omgekeerde, anderen als 1/100ste burger zien zoals Mohammed Bouyeri die weigerde met vrouwen samen te werken.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:20
Nou, dat wordt dan een gezellige boel als er nog meer kansarmen bijkomen die vervolgens in bepaalde wijken terecht komen waar flink geradicaliseerd wordt.

En, eens met Ijzerlijm. Veel mensen plaatsen zichzelf ook in een bepaalde hoek door gedrag te vertonen wat niet in onze maatschappij hoort. Heel cru, maar als ik werkgever was hoef ik er ook geen reli-gekkie bij vrouwen geen hand schud. Of het nu een moslim, christen of jood zou zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door De_Bastaard op 23-03-2016 08:59 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:16
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Houd daders en slachtoffers even gescheiden, wil je? :N

En dan nog? Door middel van positieve discriminatie, wegkijken en censuur op de NOS dan maar hopen dat het probleem wordt opgelost? Ik stuur niemand weg maar ik zou als ik in zo'n positie zou zitten zoals jij beschrijft, zelf weggaan. En omdat ze de vrijheid hebben om weg te gaan, voel ik mij niet verplicht om alles maar te accepteren zolang ze hier zijn. Zoals het geven van een uitkering aan iemand die geen Nederlands kan en daarom geen baan heeft. Daar, ik heb het gezegd.

[ Voor 30% gewijzigd door Config op 23-03-2016 09:06 ]

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
[...]

Iedereen die gepest is, iedereen die een beperkte vermogens heeft, iedereen die zijn baan kwijtraakt.
Hoeveel blanke zelfmoordterroristen heeft Nederland ook alweer?

Het punt wat je wel hebt is het slachtofferschap. Nooit enige zelfreflectie kunnen tonen (Zoals weigeren met vrouwen te werken, maar daar het bedrijf de schuld van geven). Alles ophangen aan discriminatie, je haat koesteren en zo ver mogelijk ontwikkelen. En een cultuur in je vriendengroep waarin het stoer is om bij IS te horen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hexta schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:02:
[...]

Iedereen die gepest is, iedereen die een beperkte vermogens heeft, iedereen die zijn baan kwijtraakt.
Hoeveel blanke zelfmoordterroristen heeft Nederland ook alweer?

Het punt wat je wel hebt is het slachtofferschap. Nooit enige zelfreflectie kunnen tonen (Zoals weigeren met vrouwen te werken, maar daar het bedrijf de schuld van geven). Alles ophangen aan discriminatie, je haat koesteren en zo ver mogelijk ontwikkelen. En een cultuur in je vriendengroep waarin het stoer is om bij IS te horen.
Dit is cruciaal. Gebrek aan zelfreflectie. Het is immers altijd nooit jouw schuld, altijd die van de ander. Dat versterkt de haat jegens anderen en praat het eigen handelen goed.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

IJzerlijm schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:39:
Wat dacht je van al die mall shootings en school shootings in de VS? Karst T., of die schutter die we hier een paar jaar geleden in een winkelcentrum hadden? Dat is eigenlijk ook terrorisme. De psychologische principes die (blanke) gekken ertoe zetten om wild om zich heen te gaan schieten in een winkelcentrum of op een school (of op een Noors eilandje) zijn dezelfde als die mensen in de armen van IS duwen. Het enige verschil is dat de meeste westerlingen als ze zich zo voelen geen terreurorganisatie tegen het lijf lopen waar ze zich bij aan kunnen sluiten waardoor ze het dan maar zelf gaan doen. IS buit die psychische toestand uit om terroristen te creëren.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Wat een onzin. Je woont potverdomme in 1 van de rijkste en meest ontwikkelde landen ter wereld, je krijgt alle kansen aangeboden om je vanaf jongs af aan te ontplooien. Dat je besluit om er zelf niks mee te doen, is niet het probleem van de samenleving

Vaak bu'j te bang!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

-tom-562 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:15:
[...]

Wat een onzin. Je woont potverdomme in 1 van de rijkste en meest ontwikkelde landen ter wereld, je krijgt alle kansen aangeboden om je als jongs af aan te ontplooien. Dat je besluit om er zelf niks mee te doen, is niet het probleem van de samenleving
Dit, hoe komt het dat een deel van de Turken in Nederland wel successen behaald en een heel groot deel van de Marokkanen niet? Die hebben zich vaak een minderwaardigheidscomplex aangepraat, want het kan wel niet omdat ik Marokkaan ben..

[quote]Mx. Alba schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:10:
[...]

• Webgnome
[...]

Wat een onzin. Je woont potverdomme in 1 van de rijkste en meest ontwikkelde landen ter wereld, je krijgt alle kansen aangeboden om je als jongs af aan te ontplooien. Dat je besluit om er zelf niks mee te doen, is niet het probleem van de samenleving
Dat weet jij, dat weet ik en dat weten een heleboel mensen op Tweakers. Je zult dat gevoel dat het aan de ander ligt dus weg moeten nemen.. Maar ja blijkbaar was dat niet geheel duidelijk in mijn vorige bericht
dat de hamburgerbakker bij de snackbar net zo veel zou verdienen als de CEO van een groot bedrijf,
Dat kan perfect alleen dat willen de CEO's nu eenmaal niet (en iedereen die tussen de hamburgerbakker en de CEO in zit ook niet).

Strava | AP | IP | AW

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Brilsmurfffje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Dit, hoe komt het dat een deel van de Turken in Nederland wel successen behaald en een heel groot deel van de Marokkanen niet? Die hebben zich vaak een minderwaardigheidscomplex aangepraat, want het kan wel niet omdat ik Marokkaan ben..

[quote]Mx. Alba schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:10:
[...]
Dus dan blaas je jezelf en omgeving maar op in plaats van te bewijzen dat het wél kan? Lijkt mij ook heel logisch...

• Webgnome
xh3adshotx schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Dus dan blaas je jezelf en omgeving maar op in plaats van te bewijzen dat het wél kan? Lijkt mij ook heel logisch...
Een kat in het nauw...

Strava | AP | IP | AW

• Family Guy
  • Laatst online: 12:52

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Jongens, er is geen één aanleiding de juiste. Het is een combinatie van allemaal.

Steam ID = Ackerfiets

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Brilsmurfffje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Bepaalde wijken in Brussel zijn niet zo rijk. Als je meer wilt weten over radicaliserende factoren moet je dit stuk even lezen: http://www.rtlnieuws.nl/n...edplaats-voor-terroristen

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-09 14:36

ghostman

dwarf

Family Guy schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:21:
Jongens, er is geen één aanleiding de juiste. Het is een combinatie van allemaal.
Volgens mij is ook in een combinatie dit geen goede oplossing :?

Wat is trouwens het laatste nieuwtje? Laatste wat ik heb gehoord is dat ze nog opzoek zijn naar 1 persoon.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

xh3adshotx schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Nee dan zoek je een toevlucht, en voila daar staan de "broeders" van IS je met open armen te ontvangen. Die vertellen je dat ze een wereld na streven zonder deze vervelende blanke die je al je kansen afnemen etc.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
anandus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:06:
De namen van de daders op het vliegveld zijn bekend, het zijn de Belgische broers El Bakraoui.

[...]
offtopic:
Klimaatcrisis wordt gezien als een van de oorzaken achter de burgeroorlog in Syrië.
Totdat je je gaat verdiepen in de oorsprong en de oorzaak en dan blijkt dat het geen klimaat betreft. Klimaat is wel een factor maar men springt daar verkeerd mee om. Daarom stel ik ook dat je het klimaat niet zomaar als oorzaak voor oorlogen kan aanvoeren. Andere landen in de directe omgeving kunnen namelijk wel goed met datzelfde klimaat omgaan. En dan laat ik nog achterwege dat Syrie door buitenlandse invloeden op de kop is gezet.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Brilsmurfffje op 23-03-2016 09:26 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:03
Drakin-Korin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:49:
[...]

Tja zolang je niks verkeerd doet kan de politie niks doen. Het plannen van een aanslag is niet verboden (wat erbij hoort wel).
Nope, ook het plannen van een aanslag is strafbaar. Enkel het in je eentje nadenken (puur nadenken in je hoofd) niet, omdat je voor gedachten niet gestraft kan worden. Op het moment dat je met iemand overlegd over het plannen van een aanslag ben je in principe al strafbaar bezig. Vergeet ook niet dat het Wetboek van Strafvordering extreem veel bevoegdheden biedt aan opsporingsinstanties wanneer het gaat om terrorisme. Bij "normale" delicten moet er sprake zijn van een "redelijk vermoeden van schuld" voordat een (bijzondere) opsporingsbevoegdheid mag worden ingezet. In geval van terrorisme gaat het enkel om "aanwijzingen" en in concreto houdt dat in dat bevoegdheden extreem snel mogen worden ingezet.
[...]

Wat een onzin. Je woont potverdomme in 1 van de rijkste en meest ontwikkelde landen ter wereld, je krijgt alle kansen aangeboden om je vanaf jongs af aan te ontplooien. Dat je besluit om er zelf niks mee te doen, is niet het probleem van de samenleving
Die uitspraak is absoluut geen onzin. Als je wat achtergrondinformatie wil, kan je beginnen met het lezen van het artikel van Robert Ezra Park uit 1928 over Human Migration and The Marginal Man. Kort gezegd beschrijft Park hier het gevolg van immigratie en (on)volledige integratie. Wanneer iemand uit een andere cultuur in een nieuwe cultuur beland, dan staat hij/zij in feite tussen twee culturen in. Het thuisfront zal verwachten dat hij zijn eigen cultuur behoudt, de nieuwe cultuur verwacht dat hij/zij de nieuwe cultuur eigen wordt. Deze discrepantie veroorzaakt kortgezegd spanning in het individu en niet elke persoon kan hiermee omgaan.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:08

Dido

heforshe

Mar.tin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:58:
Ik denk dat een gedeelte van het probleem is dat iedereen tegenwoordig "gelijk" wil zijn. Mijn buurman een dure auto, ik moet er ook eentje hebben. Feit wil nu eenmaal dat niet ieder met dezelfde kansen en capaciteiten geboren wordt. Niet iedereen is geschikt om een baan te bekleden waar veel geld mee te verdienen is. En hoe graag we ook met zijn allen willen dat dat wel zo is, dat de hamburgerbakker bij de snackbar net zo veel zou verdienen als de CEO van een groot bedrijf, het kan gewoon niet en het gaat gewoon niet.
Grappig om deze, in mijn ogen realistische opmerking, te plaatsen tegenover de onderhand bijna mainstream tirade van gelijkheid, de verheerlijking van de leugen van de American Dream:
Het is niet zo zeer dat iedereen gelijk wil zijn, er wordt je door de strot gedouwd dat je het moet zijn. Arm zijn in Nederland? Eigen schuld!

Dat de feiten dat tegenspreken is in de tijd van fact-free politics uiteraard volslagen irrelevant.

Ook is deze discussie eigenlijk off-topic, dat realiseer ik me terdege, maar ik vond de twee quotes zo vlak bij elkaar wel treffend.

Wat betekent mijn avatar?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
AlexV schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:26:
Die uitspraak is absoluut geen onzin. Als je wat achtergrondinformatie wil, kan je beginnen met het lezen van het artikel van Robert Ezra Park uit 1928 over Human Migration and The Marginal Man. Kort gezegd beschrijft Park hier het gevolg van immigratie en (on)volledige integratie. Wanneer iemand uit een andere cultuur in een nieuwe cultuur beland, dan staat hij/zij in feite tussen twee culturen in. Het thuisfront zal verwachten dat hij zijn eigen cultuur behoudt, de nieuwe cultuur verwacht dat hij/zij de nieuwe cultuur eigen wordt. Deze discrepantie veroorzaakt kortgezegd spanning in het individu en niet elke persoon kan hiermee omgaan.
Ik vermoed dat de meesten hier dit effect wel kennen, boek of geen boek. Waar de meningen uiteenlopen is op de vraag of dit een excuus is voor crimineel gedrag zoals terrorisme. Zelf ben ik van de school dat je jezelf uit zo'n situatie zal moeten halen en je geen medelijden moet verwachten. Als je daar niet hard in bent beland je in slachtofferschap en uiteindelijk dit soort dingen als in Brussel.

[ Voor 9% gewijzigd door Config op 23-03-2016 09:35 ]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mx. Alba schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:10:
[...]

Wat dacht je van al die mall shootings en school shootings in de VS? Karst T., of die schutter die we hier een paar jaar geleden in een winkelcentrum hadden? Dat is eigenlijk ook terrorisme.
Van welke internationaal opererende organisatie maakten deze lui deel uit ? Waar hebben ze getraind and wie verheerlijkt hun daden in officiele communique's ?

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.

Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926