Slechts ter kennisgeving; De NRC heeft hun site weer opengesteld zodat mensen de live-blog (http://www.nrc.nl/nieuws/...s-op-brusselse-luchthaven) kunnen lezen, ook als ze geen abonnement hebben.
Klopt, hoofd is vrij hard en zit vrij los op los op het lichaam. (relatief allemaal). Aangezien de gordels niet extreem krachtig zijn om alles kapot te blazen, vliegt het hoofd gewoon weg.Wijnands schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:53:
TATP, irritant en gevaarlijk spul.
Las laatst ook ergens dat veel bomgordel dragers geidentificeerd worden omdat het hoofd meestal intact terug wordt gevonde, dat schijnt omhoog te schieten.
Narigheid allemaal. Security theater gaat in de hoogste versnelling, we krijgen weer verhalen van juichende moslim jongeren in een of andere kansarme wijk en extreem rechts loopt overal te kraaien.
Als je steentje op voetzoeker legt, gaat dat ook eerder wegvliegen dan stukgaan.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik verwacht eigenlijk nog heel de week chaos in en rond Brussel, op voorwaarde dat er geen nieuwe aanslagen gebeuren.w00Dy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:53:
Het bedrijf waar ik werk adviseert hun medewerkers om morgen van thuis te werken - we zitten 1,5 km van de luchthaven -
Ik vermoed dat ze morgen nog wel chaos verwachten kwa verkeer en acties oid.
De maatregelen die nu getroffen worden zullen sowieso een impact hebben op het dagelijkse leven daar, de MIVB zal tijd nodig hebben om een deel van het metro netwerk weer op gang te krijgen en Brussels Airport zal eerst een hoop puin moeten ruimen voordat de vertrekhal en het station weer bruikbaar zijn. En zowel de MIVB als BAC moeten wachten totdat het parket klaar is methet onderzoek voor ze daar maar aan kunnen beginnen.
En als men de tunnels dichthoud zal dat voor nog meer verkeerschaos zorgen terwijl vele mensen, zeker de komende dagen, het openbaar vervoer liever niet zullen nemen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Vrije Universiteit Brussels:
UPDATE: VUB gesloten rest van de week. Alle lessen geschorst, personeel blijft ook thuis, alle diensten gesloten UPDATE: VUB will be closed rest of the week. All classes suspended, staff members to stay home, all services closed
----------------------
3 dagen van nationale rouw trouwens uitgeroepen
UPDATE: VUB gesloten rest van de week. Alle lessen geschorst, personeel blijft ook thuis, alle diensten gesloten UPDATE: VUB will be closed rest of the week. All classes suspended, staff members to stay home, all services closed
----------------------
3 dagen van nationale rouw trouwens uitgeroepen
Wel bijzonder wat een paniek zo'n aanslag teweeg brengt, ineens in Nederland allemaal valse meldingen, trein bij Hoofddorp, Sanoma gebouw, andere stations. Waarschijnlijk met als aanleiding kleinigheden die normaliter niet opgevallen zouden zijn, maar door de situatie van vandaag ineens mensen die met handen hoog de trein uitlopen tot gevolg heeft.
Dat is helaas hoe het werkt, aangezien elke moslim ineens een potentiele terrorist is, zeker na dit soort nieuwsGoron schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:03:
Wel bijzonder wat een paniek zo'n aanslag teweeg brengt, ineens in Nederland allemaal valse meldingen, trein bij Hoofddorp, Sanoma gebouw, andere stations. Waarschijnlijk met als aanleiding kleinigheden die normaliter niet opgevallen zouden zijn maar door de situatie van vandaag ineens mensen die met handen hoog de trein uitlopen tot gevolg heeft.
Arrestatieteam heeft wel iemand uit de trein gehaald en meegenomen, misschien niet gerelateerd maar niet alles was "voor niets".Goron schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:03:
Wel bijzonder wat een paniek zo'n aanslag teweeg brengt, ineens in Nederland allemaal valse meldingen, trein bij Hoofddorp, Sanoma gebouw, andere stations. Waarschijnlijk met als aanleiding kleinigheden die normaliter niet opgevallen zouden zijn, maar door de situatie van vandaag ineens mensen die met handen hoog de trein uitlopen tot gevolg heeft.
Lijkt me normaal denk ik. Je denkt altijd...ver-van-mijn-bed-show, maar België ligt letterlijk aan jullie voordeur. Zet veel mensen aan het denkenGoron schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:03:
Wel bijzonder wat een paniek zo'n aanslag teweeg brengt, ineens in Nederland allemaal valse meldingen, trein bij Hoofddorp, Sanoma gebouw, andere stations. Waarschijnlijk met als aanleiding kleinigheden die normaliter niet opgevallen zouden zijn maar door de situatie van vandaag ineens mensen die met handen hoog de trein uitlopen tot gevolg heeft.
Verwijderd
Dat is nogal een suggestie. Is dat iets dat je zelf verzonnen hebt, of haal je dat ergens vandaan?wittereus schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:51:
Waar denk je dat al die airbags blijven die uit auto's gejat worden? Die gaan echt niet allemaal naar roemenie om daar in opgelapte schadeautos te verdwijnen.
Kan toch verstrekkende gevolgen hebben. Zo is hier (in een boeregat in west vlaanderen) het busvervoer voor de scholen geannuleerd. Dit werd een uur geleden via mail gecommuniceerd. Ben eens benieuwd wat er gaat gebeuren met ouders die hun mail maar eens per week leest
Ik heb daarnet gelezen over ontruiming van de kerncentrale van Tihange maar Doel blijft precies zoals het is. Nog niet gelezen dat die ook ontruimd wordt.
Ook wel benieuwd hoe dit gaat door zinderen in de samenleving. Wat er allemaal gaat geannuleerd moet worden zoals wielerwedstrijden, voetbal, ...
EDIT : toch gevonden
Ik heb daarnet gelezen over ontruiming van de kerncentrale van Tihange maar Doel blijft precies zoals het is. Nog niet gelezen dat die ook ontruimd wordt.
Ook wel benieuwd hoe dit gaat door zinderen in de samenleving. Wat er allemaal gaat geannuleerd moet worden zoals wielerwedstrijden, voetbal, ...
EDIT : toch gevonden
Kerncentrales draaien op minimumbezetting
De kerncentrales in ons land draaien op bevel van de nucleaire waakhond FANC op minimumbezetting. "Enkel wie er echt moet zijn, blijft. De rest werd naar huis gestuurd", legt FANC-woordvoerster Nele Scheerlinck uit. De maatregel geldt "tot nader order" en is een rechtstreeks gevolg van terreurniveau 4. De centrales blijven gewoon draaien en stroom leveren, maar de personeelsbezetting is zoals in het weekend.
[ Voor 29% gewijzigd door Kenhas op 22-03-2016 16:09 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
http://www.bd.nl/xtra/aan...e%C3%ABvacueerd-1.5849997Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:06:
Voetbal waren ze al erg snel mee bezig:Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:06:
http://www.nu.nl/sport/42...n-doorgang-oefenduel.html
Xbox: Gulpener88
Enkele videobeelden. Zullen al wel diverse keren langsgekomen zijn op livestreams.
We moeten inderdaad niet doorgaan met ons normale leven, maar ons zoveel mogelijk zorgen maken om alle "als" , "misschien" en "mogelijks"...Goron schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:03:
*knip ot topic bestaansrecht*
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 16:13 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Bioscoop Kinepolis Antwerpen is ook al ontruimd.
Op verzoek van de politie volgens de twitter van kinepolis.
Op verzoek van de politie volgens de twitter van kinepolis.
Ook weer extra zwaarbewapende marechaussee bij de Haagse parlement en stations, zonet richting huis nog gezien, veiligheid voorop, tsja.
Het gaat bij beide niet om een complete evacuatie, ze gaan op 'weekendbezetting'.
Enkel het hoogst nodige personeel mag te plaatse blijven, lijkt me ook gemakkelijker qua bewaking.
Minder mensen die binnen en buiten gaan.
Bron: De Standaard
'Zowel Doel als Tihange gaat op een weekendbezetting door het verhoogde dreigingsniveau. Dat is een standaardprocedure. Er is dus geen sprake van een echte evacuatie. Er is geen directe aanleiding', zo zegt Els Declercq, de woordvoerder van Electrabel, aan onze redactie.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/2.43497/1.2608775
vanuit een apotheek in de luchthaven.
Voor alle duidelijkheid : zijn geen gevoelige beelden
2de ontploffing was toch de sterkste blijkbaar.Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:13:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/2.43497/1.2608775
Of de dichtstbijzijnde.bottom line schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:15:
[...]
2de ontploffing was toch de sterkste blijkbaar.
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Is er een mogelijkheid om erachter te komen welke namen zich bevinden onder de gewonden?
Een kennis van mij vloog vanochtend naar NYC vanuit Brussel, tot heden niks gehoord via Facebook of ikbenveilig.rodekruis.nl/ of iets anders.
Een kennis van mij vloog vanochtend naar NYC vanuit Brussel, tot heden niks gehoord via Facebook of ikbenveilig.rodekruis.nl/ of iets anders.
En minder potentiële slachtoffers in de directe nabijheid. Al gaat de impact van een geslaagde aanslag op een kerncentrale worst case natuurlijk veel verder dan de directe omgeving van de centrale.Twanne schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:12:
[...]
Het gaat bij beide niet om een complete evacuatie, ze gaan op 'weekendbezetting'.
Enkel het hoogst nodige personeel mag te plaatse blijven, lijkt me ook gemakkelijker qua bewaking.
Minder mensen die binnen en buiten gaan.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verzonnen lijkt me. Airbags gaan open door een heel snelle chemische reactie waarbij massa N² vrijkomt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:05:
[...]
Dat is nogal een suggestie. Is dat iets dat je zelf verzonnen hebt, of haal je dat ergens vandaan?
Heb je veel wind, maar weinig boem. Doe je nog geen bom mee ontploffen. Ik denk dat een aansteker effectiever is :d
Het is eng om erover na te denken, maar als je de aanslagen op een rijtje gaat zetten, komen ze steeds dichterbij Nederland. Madrid (2004), Londen (2005), Parijs (2015), Brussel (2016). Zou Amsterdam de volgende zijn??
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
+3278151771 via de telefoon om bij het crisiscentrum terecht te komen.assn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:17:
Is er een mogelijkheid om erachter te komen welke namen zich bevinden onder de gewonden?
[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 22-03-2016 16:20 ]
Ik weet niet hoe laat hij vloog, maar gezien de lengte van een vlucht Brussel->NYC ruim 8 uur bedraagt kan het natuurlijk ook zomaar zijn dat hij gewoon nog in de lucht zit en dus offline is?assn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:17:
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
+3278/15.17.71 ?? algemeen nummer van het infocentrum.assn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:17:
of als je nummer van de vlucht hebt, kan je zien gewoon of die in de lucht hangt?
[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 22-03-2016 16:21 ]
Zijn nog genoeg andere grote steden binnen europa hoor, van italie tot duitsland....Zeror schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:19:
Het is eng om erover na te denken, maar als je de aanslagen op een rijtje gaat zetten, komen ze steeds dichterbij Nederland. Madrid (2004), Londen (2005), Parijs (2015), Brussel (2016). Zou Amsterdam de volgende zijn??
Ziehier de menselijke neiging om overal patronen in te zien.Zeror schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:19:
De dreiging in Nederland is nu niet hoger dan na de aanslagen in Parijs. We denken dat het allemaal heel ver weg is daar in het buitenland, maar naar verhouding is Europa heel klein en liggen Parijs, Brussel, Amsterdam, Kopenhagen, Berlijn, Warschau, Madrid, Istanboel en Londen op een steenworp afstand van elkaar. Voor het zelfde geld is de volgende aanslag in Rome. Je weet het niet.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
da's wel een heel gefabriceerd lijstje: wat met de aanslagen in Ankara, Istanbul, Bangkok...Zeror schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:19:
Daar heb ik ook inderdaad aan zitten denken. Laten we hopen dat dat het geval is. Bedankt voor de reactiesOrion84 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:20:
[...]
Ik weet niet hoe laat hij vloog, maar gezien de lengte van een vlucht Brussel->NYC ruim 8 uur bedraagt kan het natuurlijk ook zomaar zijn dat hij gewoon nog in de lucht zit en dus offline is?
Weet je toevallig hoe laat die vertrokken is of zijn vluchtnummer? Je kan dan via de vliegmaatschappij erachter komen waar het vliegtuig nu is. Of via Flightradar bekijken waar die nu is.assn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:17:
Zal er ook mee te maken hebben denk ik dat België in de coalitie IS ging bombarderen in Syrië. Volgens mij heeft Nederland ook besloten mee te doen, toen ik dat hoorde begon ik toch wat angst te krijgen dat de kans dat het een keer gebeurt wel groter is geworden.
Man, man wat zou het leven toch mooi zijn zonder geweld en haat, maar elke dag wordt je er wel mee geconfronteerd in de media. Echt wat een gestoorde mensen in de wereld.
Man, man wat zou het leven toch mooi zijn zonder geweld en haat, maar elke dag wordt je er wel mee geconfronteerd in de media. Echt wat een gestoorde mensen in de wereld.

Aanslagen volgen geen mathematische regels. Daarnaast is Parijs verder dan Londen.Zeror schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:19:
En de kans dat er in Nederland iets gebeurt is aanwezig, klopt. Maar het kan ook in Berlijn gebeuren, bijvoorbeeld. Of weer in Parijs of Londen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee, precies. Je weet het niet en eigenlijk wil je het ook niet weten, want je hoopt dat er geen nieuwe aanslag komt.Mx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:20:
[...]
Voor het zelfde geld is de volgende aanslag in Rome. Je weet het niet.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Zoals anderen al zeiden: check eerst zijn vluchtnummer en vertrektijd. Als hij voor 8 uur is vertrokken is de kans groot dat hij nog in de lucht is en met het vluchtnummer kan je op de site van de maatschappij uitsluitsel daarover krijgen. Ik zou me pas zorgen gaan maken als zijn vertrektijd rond of na 8 uur was...assn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:17:
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Er komt een nieuwe aanslag. Zoiets valt niet te voorkomen of uit te bannen, hoogstens minimaliseren.Zeror schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:23:
[...]
Nee, precies. Je weet het niet en eigenlijk wil je het ook niet weten, want je hoopt dat er geen nieuwe aanslag komt.
(Los van ideologie, het is gewoon een makkelijk terreurmiddel).
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 22-03-2016 16:24 ]
Het meest erge is nog wel dat letterlijk iedereen zeker weet dat er weer een aanslag gaat komen.Mx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:20:
[...]
Ziehier de menselijke neiging om overal patronen in te zien.
De dreiging in Nederland is nu niet hoger dan na de aanslagen in Parijs. We denken dat het allemaal heel ver weg is daar in het buitenland, maar naar verhouding is Europa heel klein en liggen Parijs, Brussel, Amsterdam, Kopenhagen, Berlijn, Warschau, Madrid, Istanboel en Londen op een steenworp afstand van elkaar. Voor het zelfde geld is de volgende aanslag in Rome. Je weet het niet.
Dat er as-we-speak iemand blij en geil wordt van de aanslagen van vandaag en zijn instructies al op het nachtkastje heeft liggen.
Dat je zo hopeloos niet meer te redden bent dat je tijd en energie steekt in het bedenken hoe je zoveel mogelijk en zo laf mogelijk onschuldige mensen aan stukken kunt blazen/schieten.
Er zouden twee vluchten van brussel naar NY zijn vandaag: 10:10 van Delta/United en 10:30 van Brussel Airlines. Voor beide is 2-3 uur van te voren inchecken wel redelijk normaal (helemaal naar Amerika). Ik hoop voor je dat je kennis veilig is.assn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:17:
Bron: https://www.flightradar24.com/airport/bru/departures
Edit: de bom ging af bij American Airlines (die op Phiedelphia vlogen vanmorgen)
[ Voor 29% gewijzigd door Kees op 22-03-2016 16:34 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Tja aangezien we vorig jaar al 1100 bommen in Irak gegooid hebben vraag ik me af of het uitmaakt als we nu ook in Syrie meedoen hoor.Arsenius schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:22:
Zal er ook mee te maken hebben denk ik dat België in de coalitie IS ging bombarderen in Syrië. Volgens mij heeft Nederland ook besloten mee te doen, toen ik dat hoorde begon ik toch wat angst te krijgen dat de kans dat het een keer gebeurt wel groter is geworden.
http://noventas.mobi/inde...100-bommen-op-is-in-irak/
Oei...Kees schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:26:
[...]
De enige vlucht die ik kan vinden van brussel naar NY vandaag was om 10:10 en is niet gegaan. Bovendien was dat de Delta Airlines/United Airlines vlucht, waar volgens mij de bom ook is afgegaan. En 2 uur van te voren is een redelijk standaard tijd om in te checken. Ik hoop voor je dat je kennis veilig is.

Kun je mij zijn naam doorgeven en ik bel wat rond naar.assn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:17:
De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door bottom line op 22-03-2016 16:29 ]
Heeft het IS ook al een persbureau?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Tja, dat soort hopeloze mensen zijn er nu eenmaal. En het is een bijproduct van onze vrije samenleving dat dat soort mensen moeilijk te pakken zijn. Juist omdat aanslagen heel moeilijk te voorkomen zijn (alle preventiemaatregelen zijn, net als antivirusprogramma's, toegespitst om reeds gebruikte methodes te dwarsbomen - maar een slimme terrorist verzint natuurlijk een nieuwe methode), en omdat de situatie in Syrië vooralsnog alleen maar verergert, is de kans dat er nog een keer een aanslag in Europa komt een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.Predje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:25:
[...]
Het meest erge is nog wel dat letterlijk iedereen zeker weet dat er weer een aanslag gaat komen.
Dat er as-we-speak iemand blij en geil wordt van de aanslagen van vandaag en zijn instructies al op het nachtkastje heeft liggen.
Dat je zo hopeloos niet meer te redden bent dat je tijd en energie steekt in het bedenken hoe je zoveel mogelijk en zo laf mogelijk onschuldige mensen aan stukken kunt blazen/schieten.
Misschien een beetje overbodig, maar dat artikel over de sharia in de Schilderswijk was verzonnen.
Euhm.. Ja?
IS heeft een persbureau, ministeries, een centrale bank, etc.
Sterker nog, het mediacentrum van IS produceert behoorlijk professionele filmpjes, boeken, magazines, etc.
[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 22-03-2016 16:32 ]
Zo te zien zijn alle vluchten richting NY vanaf Brussel afgelast. Alle vluchten zouden tussen 10:10 en 10:30 moeten vertrekken maar dit is dus niet gebeurd.assn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:17:
Zoals de anderen zeggen, probeer het crisisnummer te bellen.
Als deze persoon van een andere nationaliteit is dan Belgisch, probeer dan de ambassade in Brussel van zijn/haar nationaliteit te bellen.
Is jouw kennis Nederlands probeer dan ook het noodnummer van het Ministerie van Buitenlandse Zaken: +31 (0)70 348 64 86
NL Ambassade Brussel: http://belgie.nlambassade.org/ nummer: +32 2 679 15 11
In dit college geeft Beatrice de Graaf wel een interessante blik op terroristische organisaties. Waaronder ook hoe IS is opgezet.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ze noemen zichzelf inderdaad niet voor niets de Islamitische Staat. Ze hebben ook echt een compleet staatsbestel inclusief belastingdienst, politie, douane, rechtbanken, etc.
Verwijderd
Men doet er alles aan om gezien te worden als een legitieme staat, inclusief munteenheid, paspoorten en dus ook een organisatie die de communicatie moet regelen. De beruchte filmpjes op internet worden dan ook met zorg in elkaar gezet.TommyGun schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:29:
Heeft het IS ook al een persbureau?
Tuurlijk. Het is altijd zo dat iets makkelijker wel dan niet gebeurd.Mx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:30:
[...]
Tja, dat soort hopeloze mensen zijn er nu eenmaal. En het is een bijproduct van onze vrije samenleving dat dat soort mensen moeilijk te pakken zijn. Juist omdat aanslagen heel moeilijk te voorkomen zijn (alle preventiemaatregelen zijn, net als antivirusprogramma's, toegespitst om reeds gebruikte methodes te dwarsbomen - maar een slimme terrorist verzint natuurlijk een nieuwe methode), en omdat de situatie in Syrië vooralsnog alleen maar verergert, is de kans dat er nog een keer een aanslag in Europa komt een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Wij vrije Westerlingen moeten elke dag succes hebben tegen de terroristen.. en die terroristen hoeven slechts af en toe hun kans te grijpen om hun doel te behalen. Aanvallen is gewoon makkelijker dan constant verdedigen.
En inderdaad alles mag en kan hier, iedereen is welkom, iedereen mag roepen wat ie wil.
Kosten wat kost willen wij beschaaft zijn. Dat je daarmee heel veel mensen tussen je hebt wonen die je openlijk haten (en erger) nemen we voor lief om maar politiek correct te zijn.
We verdedigen ons niet eens meer, de vijand van onze levenswijze heeft gewoon vrijspel op ieder vlak.
Het enige wat we doen is mensen oppakken als we vooraf met 200% zeker weten dat ze iets gaan doen.
Verwijderd
Where do I find information concerning travellers who were or might have been at BrusselsMx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:27:
[...]
Oei...Maar ja nog steeds geen reden voor paniek natuurlijk. Onder de honderden zo niet duizenden mensen die op Zaventem waren zijn maar enkele tientallen slachtoffers dus de kans dat die bekende onder de slachtoffers is, is nog steeds relatief klein - maar wel aanwezig, helaas.
National Airport Zaventem at the moment of the attacks?
Number +32 2 753 73 00 is at your disposal. This number is strictly intended for relatives of these
travellers.
Speech van koning Filip is vanavond om 19:00 op de Belgische TV, zal ook wel op de Nederlandse en Duitse TV worden uitgezonden.
http://www.rtlnieuws.nl/n...edplaats-voor-terroristenDe_Bastaard schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:27:
[...]
Volgens mij weet iedereen wel dat Molenbeek en Voorst al jaren een broeinest zijn van radicalen. Trouwens die Fransen moeten niet met de vinger wijzen want die voorsteden van Parijs zijn niet veel beter.
Ze moeten in elk geval wat doen daar in Molenbeek, maar wat? Het liefst zou je die mensen ergens ver uit elkaar zetten maar dat is nog niet zo makkelijk.
en de Franse banlieu zijn nog wat erger.
Integratie en dergelijke zijn beladen woorden tegenwoordig maar over het algemeen doen wij het in Nederland zo slecht nog niet. De voedingsbodem om zo te radicaliseren en dit soort mensen te ondersteunen is in Nederland veel kleiner.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Je hoeft er maar 3 te hebben...Wijnands schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:47:
[...]
http://www.rtlnieuws.nl/n...edplaats-voor-terroristen
Integratie en dergelijke zijn beladen woorden tegenwoordig maar over het algemeen doen wij het in Nederland zo slecht nog niet. De voedingsbodem om zo te radicaliseren en dit soort mensen te ondersteunen is in Nederland veel kleiner.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik denk dat je de organisatie onderschat/uitvoerders overschat.
Er zijn heel wat kanalen en middelen nodig om dit soort dingen te organiseren.
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Klopt. Hoe dramatisch het ook gesteld is met de staat van de integratie, in Nederland maken moslims toch meer deel uit van de samenleving (in Rotterdam doet/deed zelfs een islamitische partij mee met de gemeenteraadsverkiezingen; zonder al teveel succes, maar toch). In België en Frankrijk (lees: in Brussel en Parijs) heb je veel meer ghetto's waar totale wetteloosheid heerst en waar niemand zich met de steeds verder geïsoleerd rakende onderklasse bemoeit. Daarom zijn plaatsen als Molenbeek en het Franse equivalent (zeg maar even plekken als Rosny-sous-Bois) ook zo geschikt als uitvalsbasis om een aanslag te plegen: je hebt daarvoor flinke logistiek en ruimte nodig, en in die ghetto's krijg je ook die ruimte. Zoiets plan en doe je niet alleen of met één of twee maten.Wijnands schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:47:
[...]
http://www.rtlnieuws.nl/n...edplaats-voor-terroristen
[ Voor 13% gewijzigd door nare man op 22-03-2016 16:52 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
1 is al voldoende, kijk maar naar hoeveel schade Breivik heeft aangedaan.
Jammer genoeg zitten dit soort mensen overal, en het maakt niet uit of die "gelovig" is of niet als ze massamoord willen doen dan doen ze dat.
En het enige wat je kan hopen is dat iemand er achter komt
Verwijderd
De verschillen zijn ook kleiner en de onvrede eveneens. Het is geen hogere wiskunde, al moeten we volgens sommige lieden strenger, harder en noem maar op.Wijnands schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:47:
De voedingsbodem om zo te radicaliseren en dit soort mensen te ondersteunen is in Nederland veel kleiner.
En toch is er iets anders. Percentage moslims ligt ongeveer gelijk. Aantal syriegangers is bijna 2 keer zo hoog.
ok dan, 1, ik doelde nu op deze aanslagen. (en dan speciiefiek op die op 't vliegveld.)HADES2001 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:51:
[...]
1 is al voldoende, kijk maar naar hoeveel schade Breivik heeft aangedaan.
Jammer genoeg zitten dit soort mensen overal, en het maakt niet uit of die "gelovig" is of niet als ze massamoord willen doen dan doen ze dat.
En het enige wat je kan hopen is dat iemand er achter komt
Verwijderd
Dat is geen integratie, maar het opbouwen van je eigen zuilnare man schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:50:
[...]
Klopt. Hoe dramatisch het ook gesteld is met de staat van de integratie, in Nederland maken moslims toch meer deel uit van de samenleving (in Rotterdam doet/deed zelfs een islamitische partij mee met de gemeenteraadsverkiezingen; zonder al teveel succes, maar toch). In België en Frankrijk (lees: in Brussel en Parijs) heb je veel meer ghetto's waar totale wetteloosheid heerst en waar niemand zich met de steeds verder geïsoleerd rakende onderklasse bemoeit. Daarom zijn plaatsen als Molenbeek en het Franse equivalent (zeg maar even plekken als Rosny-sous-Bois) ook zo geschikt als uitvalsbasis om een aanslag te plegen: je hebt daarvoor flinke logistiek en ruimte nodig, en in die ghetto's krijg je ook die ruimte. Zoiets plan en doe je niet alleen of met één of twee maten.
Er zijn nog geen definitieve cijfers bekend natuurlijk, maar het lijkt er wel op dat het dodental aanzienlijk lager uitvalt dan bij Parijs. Ik heb toch het idee dat het allemaal nog veel erger had kunnen zijn, ook omdat een aantal gevonden bommen gecontroleerd tot explosie zijn gebracht.
The Daily Beast werpt ook de suggestie op dat de terroristen hun geplande aanval versneld hebben uitgevoerd, omdat Abdeslam met justitie praat (en het is aannemelijk dat hij hier vanaf geweten heeft). Het valt in dit stadium natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat de terroristen van plan waren om dus nog veel meer slachtoffers te maken.
Niet dat het erg relevant is voor alle slachtoffers, maargoed.
The Daily Beast werpt ook de suggestie op dat de terroristen hun geplande aanval versneld hebben uitgevoerd, omdat Abdeslam met justitie praat (en het is aannemelijk dat hij hier vanaf geweten heeft). Het valt in dit stadium natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat de terroristen van plan waren om dus nog veel meer slachtoffers te maken.
Niet dat het erg relevant is voor alle slachtoffers, maargoed.
Brevik is wel apart. Een terroristische aanslag door een persoon zonder ondersteuning is knap zeldzaam deze eeuw. Komt misschien ook wel omdat de spullen bemachtigen in Noord-West Europa toch wat lastig is zonder hulp.
Ook nu weer 1 'dader' die ontsnapt, zou dat niet bewust zo gepland zijn om angst aan te jagen?
Na Parijs was er ook een gevonden gordel etc.
De grote klopjacht op de vorige is voorbij, nu kan de volgende starten?
Behalve TATP. Ik heb net het artikel van Trouw over TATP gelezen, en nu kan ik TATP maken. Dit wel gecombineerd met wat VWO6 scheikundekennis. Aceton is vrij verkrijgbaar, accuzuur ook en H2O2 is zelf te concentreren (geconcentreerde oplossingen worden niet verkocht aan consumenten - wel aan bedrijven en bijv ook middelbare scholen).Wijnands schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:54:
Brevik is wel apart. Een terroristische aanslag door een persoon zonder ondersteuning is knap zeldzaam deze eeuw. Komt misschien ook wel omdat de spullen bemachtigen in Noord-West Europa toch wat lastig is zonder hulp.
Breivik gebruikte volgens mij ANFO. Ook dit is simpel, het bestaat simpelweg uit ammoniumnitraat wat verkrijgbaar is als kunstmest en een brandstof als diesel. Hij is wel boer geworden, specifiek om die reden. Maar dat een boer een dieseltank en een kunstmestsilo op zijn erf heeft staan, daar is helemaal niets raars aan.
Buiten explosieven zijn er zo veel andere manieren om mensen te vermoorden. Bestuur een bus/vliegtuig/whatever, en stuur hem een ravijn in.
Zolang mensen elkaar willen vermoorden kunnen ze dat, en dat gaat ook zo blijven. Jammer maar helaas.
Dit staat op het ADassn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:56:
[...]
Je hebt een privé bericht. Verder ga ik ervanuit dat de directe familie alle crisisnummers hebben geprobeerd. Vandaar dat ik probeer te helpen via GoT
Bij de aanslag op luchthaven Zaventem is één Nederlander lichtgewond geraakt. Dat maakte het ministerie van Buitenlandse Zaken (BuZa) zojuist bekend. De Nederlander is behandeld in het ziekenhuis. BuZa heeft geen aanwijzingen voor meer Nederlandse slachtoffers.
Verwijderd
Als dat je doel is zorg je dat zo iemand verdwijnt. Dat is veel effectiever dan iemand laten opjagen en de suggestie van succes wekken.JBplap schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:58:
Ook nu weer 1 'dader' die ontsnapt, zou dat niet bewust zo gepland zijn om angst aan te jagen?
Hmmm... Zou best kunnen. Kunnen ze de diensten weer bezighouden en een volgende aanval plannen?JBplap schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:58:
Toch lijkt me dat te prefereren boven isolatie en het afwenden van/keren tegen de maatschappij. Ik ben zelf voorstander van een absolute scheiding van kerk en staat, maar als er een islamistische partij zou komen die net zo volgens de spelregels speelt als de reeds bestaande confessionele partijen, dan zie ik daar niet zo veel problemen mee. Betekent in ieder geval dat ze het stelsel zoals het hier is accepteren, en wellicht belangrijker nog, daarin willen participeren.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:54:
[...]
Dat is geen integratie, maar het opbouwen van je eigen zuil
Uiteraard wel binnen de grenzen die onze grondwet stelt: Salafisme heeft niets in de Nederlandse politiek te zoeken (ook niet langs democratische weg - het is namelijk de anti-thesis van democratie, per definitie) - net zo min als alle andere ondemocratische ideologieen, religieus danwel seculair.
[ Voor 18% gewijzigd door w00t00w op 22-03-2016 17:02 ]
---
Hebben ze die dader al dan? Nee? Dan is dat verdwijnen aardig gelukt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:59:
[...]
Als dat je doel is zorg je dat zo iemand verdwijnt. Dat is veel effectiever dan iemand laten opjagen en de suggestie van succes wekken.
Verwijderd
Ik weet niet op welke nieuwszender jij je baseert, maar volgens de Nederlandse kanalen is Abdeslam afgelopen weer gearresteerdwarhamstr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:00:
Hebben ze die dader al dan? Nee? Dan is dat verdwijnen aardig gelukt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 17:02 ]
Daar zit ook de ironie. Theedrinken en burgervaders klinkt soft, maar is effectiever dan hard roepen dat er minder minder moeten zijn en de grenzen dicht moeten. Sterker nog, meer polarisering zorgt juist voor meer onvrede en draagt bij aan een vergrote kans op radicalisering.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:52:
[...]
De verschillen zijn ook kleiner en de onvrede eveneens. Het is geen hogere wiskunde, al moeten we volgens sommige lieden strenger, harder en noem maar op.
Overigens is het doctrine van IS om de polarisering in Europa aan te wakkeren en tweespalt te creëren. Zij willen meer mensen richting het anti-moslimkamp jagen, zodat moslims zich minder thuis voelen in Europa en zich daardoor liever aan willen sluiten bij IS.
Dat is de achterliggende gedachte bij 'Parijs' en 'Brussel'.
Als je IS echt een hak wil zetten dan ga je niet mee in de polariseringshypetrain.
Verwijderd
Participeren en accepteren zijn twee totaal verschillende dingen. Het eerste doen betekend niet dat je het laatste ook doet.w00t00w schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:00:
[...]
Toch lijkt me dat te prefereren boven isolatie en het afwenden van/keren tegen de maatschappij. Ik ben zelf voorstander van een absolute scheiding van kerk en staat, maar als er een islamistische partij zou komen die net zo volgens de spelregels speelt als de reeds bestaande confessionele partijen, dan zie ik daar niet zo veel problemen mee. Betekent in ieder geval dat ze het stelsel zoals het hier is accepteren, en wellicht belangrijker nog, daarin willen participeren.
Uiteraard wel binnen de grenzen die onze grondwet stelt: Salafisme heeft niets in de Nederlandse politiek te zoeken (ook niet langs democratische weg - het is namelijk de anti-thesis van democratie, per definitie) - net zo min als alle andere ondemocratische ideologieen, religieus danwel seculair.
Verwijderd
Ik had het niet treffender kunnen beschrijvenanandus schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:03:
Daar zit ook de ironie. Theedrinken en burgervaders klinkt soft, maar is effectiever dan hard roepen dat er minder minder moeten zijn en de grenzen dicht moeten. Sterker nog, meer polarisering zorgt juist voor meer onvrede en draagt bij aan een vergrote kans op radicalisering.
Overigens is het doctrine van IS om de polarisering in Europa aan te wakkeren en tweespalt te creëren. Zij willen meer mensen richting het anti-moslimkamp jagen, zodat moslims zich minder thuis voelen in Europa en zich daardoor liever aan willen sluiten bij IS.
Als je IS echt een hak wil zetten dan ga je niet mee in de polariseringshypetrain.
Ach ze hebben zoals we nu al een tijdje weten toch ook al een afdeling Personeelszaken.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:36:
[...]
Men doet er alles aan om gezien te worden als een legitieme staat, inclusief munteenheid, paspoorten en dus ook een organisatie die de communicatie moet regelen. De beruchte filmpjes op internet worden dan ook met zorg in elkaar gezet.
Ik werk op een verpleeghuis, ze waren grotendeels gekluisterd aan de buis, wat hun ervan te zeggen hadden was denk ik wel wat we allemaal denken. Stelletje eikels. En nog wat andere dingen die ik hier maar niet zal herhalen.
Voila. Netjes samengevat. Zonder voedingsbodem slagen criminele organisaties als de kerngroep van Daesh er niet in om zich welke mantel dan ook om te hangen. Het stomste wat mensen kunnen doen is dat faciliteren - tenzij je natuurlijk daar baat bij hebt, zoals een Geert Wilders.anandus schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:03:
[...]
Daar zit ook de ironie. Theedrinken en burgervaders klinkt soft, maar is effectiever dan hard roepen dat er minder minder moeten zijn en de grenzen dicht moeten. Sterker nog, meer polarisering zorgt juist voor meer onvrede en draagt bij aan een vergrote kans op radicalisering.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dat dacht ik ook. Als een eigen islamitische partij (u zei clientelisme?) een voorbeeld van integratie is. Dat is net zoiets als stellen dat die islamitische terroristen westerse waarden aanhangen omdat ze een iphone hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:54:
[...]

Iets eerder wordt gesteld dat je in NL alles mag zeggen. Nou nee dus, je mag bijvoorbeeld niet zeggen dat het moeilijk lesgeven is aan moslimkinderen die juichen n.a.v. Brussel.
Warhamstr doelt op de dader van Brussel, niet die van Parijs, gok ik zo.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:02:
[...]
Ik weet niet op welke nieuwszender jij je baseert, maar volgens de Nederlandse kanalen is Abdeslam afgelopen weer gearresteerd
Het zou tactiek kunnen zijn, maar dat is allemaal nogal speculatief. Het concrete gevoel van "er loopt er nog een los" zorgt natuurlijk wel voor extra onrust. Maar dan vooral op de korte termijn en niet weken/maanden lang.
Daarnaast, zelfmoordkandidaten zijn niet zo consistent in deze. Ik zit niet op de goede plek om het met referentie op te zoeken, maar als ik het me goed herinner is er de 1 op 3 regel (geen doorgang actie, ontwijking e.d.).Orion84 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:08:
[...]
Warhamstr doelt op de dader van Brussel, niet die van Parijs, gok ik zo.
Het zou tactiek kunnen zijn, maar dat is allemaal nogal speculatief. Het concrete gevoel van "er loopt er nog een los" zorgt natuurlijk wel voor extra onrust. Maar dan vooral op de korte termijn en niet weken/maanden lang.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Ook nu weer doelt toch echt op een herhaling, waarbij de vorige keer de ontbrekende dader is gepakt. Dat is voor het publiek waarschijnlijk bevredigender dan wanneer alle daders dood zijn of iemand permanent verdwijnt.Orion84 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:08:
Warhamstr doelt op de dader van Brussel, niet die van Parijs, gok ik zo.
Als dit een TV serie was dan zou je nog kunnen zeggen dat Wilders en Trump samenwerken met IS (of andersom).Virtuozzo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:07:
[...]
Voila. Netjes samengevat. Zonder voedingsbodem slagen criminele organisaties als de kerngroep van Daesh er niet in om zich welke mantel dan ook om te hangen. Het stomste wat mensen kunnen doen is dat faciliteren - tenzij je natuurlijk daar baat bij hebt, zoals een Geert Wilders.
Want ze helpen elkaar meer dan dat ze elkaar schaden.
Iemands land van herkomst en huidskleur zullen me echt een worst wezen. Ik keur mensen op hoe ze zich gedragen en iedereen over 1 kam scheren is gewoon onzin.
Gaan ze nu iedereen die Brussel Centraal binnen wil fouilleren. Allemaal goed en wel maar er staat daar nu een enorme menigte te wachten in een rij. Wel een heel 'gemakkelijk' doelwit voor terroristen om daar tussen te gaan staan en te ontploffen. 
Edit: foto: https://twitter.com/bart_...12307299092729856/photo/1

[ Voor 13% gewijzigd door SlasZ op 22-03-2016 17:15 ]
Verwijderd
wow dat is inderdaad niet zo slim... hoe krijg je heel veel slachtoffers in 1x en het kan zelfs met een drone als ze echt zouden willen.SlasZ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:14:
Gaan ze nu iedereen die Brussel Centraal binnen wil fouilleren. Allemaal goed en wel maar er staat daar nu een enorme menigte te wachten in een rij. Wel een heel 'gemakkelijk' doelwit voor terroristen om daar tussen te gaan staan en te ontploffen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 17:17 ]
Zonet thuis. Het was maar raar om te fietsen in Brussel nu. Veel militairen die er duidelijk gespannen bij liepen, absurd weinig verkeer op plekken waar er anders ellenlange files staan, winkels die gewoon open zijn, rouwende mensen op het Beursplein terwijl 50 meter verder men gewoon pintjes zit te drinken, ...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Leraar in kwestie stelde een hypothetische vraag. Hij had zelf dus *geen* juichende moslims in de klas. Gezien de reacties op de tweet (OMG GOOI ZE HET LAND UIT!!!11!!) was de reactie van de burgemeester erg verklaarbaar...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
geen leraar maar leerling
http://regio.tpo.nl/2016/...uichen-vanwege-aanslagen/
is misschien al gedeeld
http://regio.tpo.nl/2016/...uichen-vanwege-aanslagen/
is misschien al gedeeld
Hoe bot het ook klinkt, beter een bom die in die rij afgaat dan in een rijdende trein of metro.SlasZ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:14:
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het lijkt me eerder het voorbeeld van geslaagde integratie als de nieuwkomers zich van dezelfde democratische middelen bedienen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:54:
[...]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het staar er alsof het waar is.... maar waar blijkt dat uit dan? de softe aanpak heeft europa de laatste jaren helaas niet zo veel opgeleverd...anandus schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:03:
[...]
Gifgasaanval in de metro vergeten?defiantxtc schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:40:
[...]
Waar heeft de harde aanpak dat volgens jou wel?
[/quote]
Japan
De aanpak in Europa is helemaal niet zo soft. Sterker nog, Frankrijk heeft een van de minst softe aanpakken, maar daar gebeurt het meeste.defiantxtc schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:37:
[...]
Het staar er alsof het waar is.... maar waar blijkt dat uit dan? de softe aanpak heeft europa de laatste jaren helaas niet zo veel opgeleverd...
[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 22-03-2016 17:43 ]
Verwijderd
Say what now? Extremisme komt daar net zo goed voor.defiantxtc schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:40:
Waar heeft de harde aanpak dat volgens jou wel?
[/quote]
Japan
Als we overigens enkele landen mogen kiezen zeg ik Nederland. We hebben in decennia geen bomaanslag gehad. 100% succesvol. We snappen allebei waarom beide voorbeelden misschien wat vertekenen.
Het is allebei niet geweldig.IJzerlijm schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:33:
[...]
Hoe bot het ook klinkt, beter een bom die in die rij afgaat dan in een rijdende trein of metro.
Al is het maar om de enorme wachttijden die je dan krijgt bij het OV.
Graag ontopic. Japan heeft niets met dit topic te maken.
[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 22-03-2016 17:44 ]
NOS.In Brusselse gemeente Schaarbeek, bij Universitair Ziekenhuis St. Lucas, is een politie-actie gaande naar aanleiding van de aanslagen, meldt RTL Info, een Franstalige Belgische zender.
Er schijnen nog twee verdachten te zijn waar ze naar op zoek zijn, dus misschien heeft dit er mee te maken.
Verwijderd
Ik denk dat die steeds dichterbij komt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:43:
[...]
Say what now? Extremisme komt daar net zo goed voor.
Als we overigens enkele landen mogen kiezen zeg ik Nederland. We hebben in decennia geen bomaanslag gehad. 100% succesvol. We snappen allebei waarom beide voorbeelden misschien wat vertekenen.
Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.
Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.
Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926