• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Soldaatje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:26:
[...]

Je kan toch inderdaad beter personeel in de buurt hebben, om de boel in de gaten te houden.
Hoe minder personeel hoe gemakkelijker het is voor de beveiliger om alles in de gaten te houden.

Met, ik noem maar wat, 100 man op een terrein is iemand die van kantoor A naar Kantoor B loopt niet verdacht.

Met 10 man op de plant waarvan je weet waar ze horen te zijn valt iemand die er niet hoort te zijn veel sneller op.

Minder personeel betekent makkelijker beveiligen.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Exact. Totdat je in zo'n situatie belandt weet je niet hoe je zal reageren. Hulpverleners zijn natuurlijk geconditioneerd om in zo'n situatie juist koel te blijven en te doen wat ze kunnen om anderen te helpen - bij de meeste mensen zal het "fight or flight" mechanisme in werking treden. En sommigen zullen gewoon compleet verdwaasd zijn en heel gekke dingen gaan doen - zoals rustig blijven staan om een filmpje of een foto te maken. Het enige wat je weet is dat de meeste mensen niet zullen doen wat voor buitenstaanders logisch lijkt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

warhamstr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:31:
[...]

In die tweede deur licht een lichaam met het hoofd naar buiten, midden in de foto zijn benen te zien met damesschoen. Als je dan toch zo zit te vissen naar details.
Alsof je dat überhaupt goed kunt zien op zo'n kleine foto? Dat eerste misschien, dat tweede is van zichzelf zo onduidelijk dat je het er hooguit enigszins uit op kan maken als het tegen je gezegd wordt. En zelfs dan heb je er aardig wat fantasie bij nodig.
Mx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:34:
[...]

Exact. Totdat je in zo'n situatie belandt weet je niet hoe je zal reageren. Hulpverleners zijn natuurlijk geconditioneerd om in zo'n situatie juist koel te blijven en te doen wat ze kunnen om anderen te helpen - bij de meeste mensen zal het "fight or flight" mechanisme in werking treden. En sommigen zullen gewoon compleet verdwaasd zijn en heel gekke dingen gaan doen - zoals rustig blijven staan om een filmpje of een foto te maken. Het enige wat je weet is dat de meeste mensen niet zullen doen wat voor buitenstaanders logisch lijkt...
Dat zag je toch ook op veel beelden van de aanslag op het WTC.. Mensen die verdwaasd van de rampplek liepen, en als ze werd gevraagd hoe het ging dan kreeg je een onzinnig antwoord als "Ik kan m'n auto niet vinden" of "Ik heb een beetje een rotdag".

[ Voor 45% gewijzigd door Patriot op 22-03-2016 14:36 ]

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
knip

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2016 14:35 ]

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07

Case_C

[Team Carrack]

niet op reageren

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2016 14:37 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Quote vtm nieuws:
Luchthaven van Zaventem: zeker 11 doden en 81 gewonden
Metrostation Maalbeek: 20 doden en 55 gewonden

Vermoedelijk zal dit aantal nog wel stijgen :(

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:38:
[...]

Zijn het ook (had er al op ingezoomd), wat er echter voor de rest allemaal ligt (bijvoorbeeld helemaal onderaan bij dat zwarte matje en bij de 2de deur) wil je denk ik niet eens over nadenken :(
Sorry hoor, maar je klikt willens en wetens op een plaatje van een ontploft treinstel en dan "wil je er niet eens over denken" wat daar ligt? Wat dacht je dan? Het ligt natuurlijk bezaait met stukken menselijk vlees, hoe naar dat ook is. Het is een beetje ramptoeristje spelen zo....

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-03-2016 14:41 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 22-03-2016 14:42 ]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dutchdeveloper schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:40:
[...]

Dat weet ik, maar die tweaker had het erover dat er geen bloemen waren.

maar verder ontopic
Precies. Dat die foto geblurred was betekend niet dat dat persé lichaamsdelen zijn. Kan ook uit voorzorg of menselijke fantasieën zijn - het kan ook wèl zo zijn. Nevermind.

Wat akelig dat je in zo'n metro'wagon' gewoon langs zo iemand staat en elkaar wellicht gewoon nog aangekeken hebt of een praatje gemaakt hebt.. 8)7

Steam ID = Ackerfiets

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Pfftt, deprimerende berichten hoor, ook dat mensen eindelijk contact hebben met hun familie en dan op een paar meter afstand de politie uitgescholden wordt en er hard gelachen wordt door jongeren. Wat een bizarre situatie.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
offtopics

[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 22-03-2016 14:43 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Family Guy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:42:
[...]

Precies. Dat die foto geblurred was betekend niet dat dat persé lichaamsdelen zijn. Kan ook uit voorzorg of menselijke fantasieën zijn - het kan ook wèl zo zijn. Nevermind.

Wat akelig dat je in zo'n metro'wagon' gewoon langs zo iemand staat en elkaar wellicht gewoon nog aangekeken hebt of een praatje gemaakt hebt.. 8)7
Als je op die metro daar in de buurst zat, zal je het niet echt kunnen navertellen

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Neuron Collider schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:36:
[...]

Ik heb als vrijwillig brandweerman gewerkt, een verongelukt lichaam ziet er niet zo menselijk uit. Ik zie geen bloemen ;w
Ik heb wat dat betreft ook wel meer gezien dan me lief is, maar de foto in kwestie is zo onduidelijk dat je geen onderscheid kunt maken tussen iets wat er niet meer uitziet als een mens en iets wat er niet meer uitziet als een metrostel.
Family Guy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:42:
[...]

Mja, zo kun je de hele foto wel blurren, nietwaar? Het maakt verder ook niet zoveel uit. Het was meer dat iemand het feit dat deze plekken geblurred werden als bewijs zag dat er op die plekken dus per sé iets te zien was.

[ Voor 34% gewijzigd door Patriot op 22-03-2016 14:45 ]

• Family Guy

Family Guy

azz_kikr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:43:
[...]

Als je op die metro daar in de buurst zat, zal je het niet echt kunnen navertellen
Vandaar mijn taal in verleden tijd ;)

Steam ID = Ackerfiets

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zouden we kunnen stoppen met het gissen naar bloemen of geen bloemen? Ik heb het plaatje nu vaak genoeg gezien en ik denk dat we allemaal wel een inschatting kunnen maken van de verwondingen van de reizigers door een kwart seconde te kijken naar de staat van de metro wagon..

Er gaat nu wel een werkelijke paniekgolf door Nederland en België heen met ontruimingen links en rechts, dit is exact hetgene waar IS op uit. Semi geplande aanslagen met een vrij laag aantal dodelijke slachtoffers, redelijk tot veel gewonden en totale chaos..

De aanslag van 11 september was van een heel andere categorie, dat was een tot in de puntjes geplande en zorgvuldig uitgevoerde operatie welke een hele natie in een staat van schok en verbijstering bracht.

IS is een terreurgroep die gebaat is bij chaos, immers ten tijde van chaos is het individu sterker en machtiger, IS heeft geen duidelijke leider, geen doel, geen plan enkel de wens om de wereld te veroveren. Een onvoorspelbaar virus.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Gek dat de ene aanslag in Istanboel wel wordt genoemd (7 januari), maar de recente aanslagen in Ankara en Istanbul van de afgelopen dagen en weken niet?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

3e bommengordel is net gecontroleerd onschadelijk gemaakt.

nu de man nog zoeken die verondersteld was om deze aan te hebben....

• Krukar
  • Laatst online: 02-09 01:08
azz_kikr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:46:
3e bommengordel is net gecontroleerd onschadelijk gemaakt.

nu de man nog zoeken die verondersteld was om deze aan te hebben....
Hoofdverdachten zullen die 2 zijn waar eerder foto's van zijn vrij gegeven (door de politie) en nu nog worden gezocht.

• Family Guy

Family Guy

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:47:
[...]

Hoofdverdachten zullen die 2 zijn waar eerder foto's van zijn vrij gegeven (door de politie) en nu nog worden gezocht.
Dit heb ik even gemist denk ik?

Steam ID = Ackerfiets

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Wij willen absoluut geen foto's van een ramplek zien waar lichaamsdelen te onderscheiden zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2016 14:48 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• w00Dy
  • Laatst online: 10:55

w00Dy

Make soap, not war

http://www.hln.be/hln/nl/...gger-voor-aanslagen.dhtml

Vind de denkwijze wel "interessant", dat de rest van de nog onbekende terreurcel zou gedacht hebben, Abdeslam zullen ze wel breken dus beter zo snel mogelijk onze plannen uitvoeren.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
w00Dy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:48:

Vind de denkwijze wel "interessant", dat de rest van de nog onbekende terreurcel zou gedacht hebben, Abdeslam zullen ze wel breken dus beter zo snel mogelijk onze plannen uitvoeren.
Van het moment dat hij gevat is werd de veiligheid van de Thalys al aanzienlijk verhoogd.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik legde ook meteen een link met Abdeslam maar dacht eigenlijk aan een vergelding van zijn arrestatie... Maar dit is inderdaad ook een geloofwaardige uitleg.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54

Als terreur je doel is, en er daadwerkelijk sprake is van enige regie, dan is het een logische stap om een andere cel te laten acteren zodra er bepaalde punten zijn bereikt (zoals het oprollen van de eerste cel). Dat hoeft dus zeker geen paniekreactie te zijn op de arrestatie.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Krukar
Family Guy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:48:
[...]

Dit heb ik even gemist denk ik?
Kwam eerder in het topic voorbij hier, maar die bron op Twitter is offline gehaald, het plaatje en de tekst staat er nog wel:

Politie België zoekt deze mannen ivm aanslagen in Brussel. http://pbs.twimg.com/media/CeJZxaWXEAA122j.jpg

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Mx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Ik legde ook meteen een link met Abdeslam maar dacht eigenlijk aan een vergelding van zijn arrestatie... Maar dit is inderdaad ook een geloofwaardige uitleg.
Was het juist niet zo dat IS ook opzoek was naar hem? Omdat ie uiteindelijk niet had door gezet met zijn actie maar gevlucht was? Lijkt me dan juist geen vergelding maar meer zo van: Leuk, jullie hebben die deserteur opgepakt maar die hebben we toch niet nodig..kijk maar.

The first casualty in war is always the truth...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
[...]

In de toelichting bij de arrestatie van Abdeslam werd expliciet gemeld dat er geen explosieven zijn gevonden, alleen vuurwapens. Eerste wat ik vanochtend dacht was dus ook dat de explosieven nu wel boven water zijn :(
Zeker omdat er al snel nieuws naar buiten werd gebracht dat Abdeslam zou praten (wat niet eens zo hoeft te zijn) is het niet onlogisch dat zijn nog actieve partners nu direct zijn gaan acteren.

Overigens kon dit al net zo goed gepland zijn geweest - scenario's genoeg.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:10
Iedereen wordt op één kilometer van de luchthaven gehouden. De speurtocht naar verdachte pakketten gaat onverminderd verder. Er zijn intussen 2 pakketjes onschadelijk gemaakt.
Begrijp dit niet echt. Zijn er nu twee onschadelijk gemaakt bij de luchthaven (had nog maar van één gehoord) of tellen ze die gecontroleerde ontploffing in de wetstraat ook mee ?
Twee broers Dovbasj ontkennen tegenover Wit-Russische dienst @RFERL dat zij iets te maken hebben met aanslagen #Brussel
beide quotes van deredactie.be

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:45:
Zouden we kunnen stoppen met het gissen naar bloemen of geen bloemen? Ik heb het plaatje nu vaak genoeg gezien en ik denk dat we allemaal wel een inschatting kunnen maken van de verwondingen van de reizigers door een kwart seconde te kijken naar de staat van de metro wagon..

Er gaat nu wel een werkelijke paniekgolf door Nederland en België heen met ontruimingen links en rechts, dit is exact hetgene waar IS op uit. Semi geplande aanslagen met een vrij laag aantal dodelijke slachtoffers, redelijk tot veel gewonden en totale chaos..

De aanslag van 11 september was van een heel andere categorie, dat was een tot in de puntjes geplande en zorgvuldig uitgevoerde operatie welke een hele natie in een staat van schok en verbijstering bracht.

IS is een terreurgroep die gebaat is bij chaos, immers ten tijde van chaos is het individu sterker en machtiger, IS heeft geen duidelijke leider, geen doel, geen plan enkel de wens om de wereld te veroveren. Een onvoorspelbaar virus.
Akkoord met 11 september van andere categorie. Maar ik kan je garanderen, 11000 doden in usa, maar 120 in parijs of maar "30" hier nu in België. Maar gaat toch als een schok door het gehele land hoor. Ik kan me vaag nog herinneren met de aanslag op koninginnedag had "maar" 6 doden maar was toch ook een schok in nederland.

Als zo iets gebeurd, is er altijd schok door de natie. Ongeacht het aantal slachtoffers...

• Krukar
Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55:
[...]

Begrijp dit niet echt. Zijn er nu twee onschadelijk gemaakt bij de luchthaven (had nog maar van één gehoord) of tellen ze die gecontroleerde ontploffing in de wetstraat ook mee ?

[...]

beide quotes van deredactie.be
Bericht is een beetje knullig geschreven denk ik.
Eén pakketje is onschadelijk gemaakt in de Wetstraat en een bomgordel is onschadelijk gemaakt op het vliegveld.
azz_kikr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55:
[...]

Akkoord met 11 september van andere categorie. Maar ik kan je garanderen, 11000 doden in usa, maar 120 in parijs of maar "30" hier nu in België. Maar gaat toch als een schok door het gehele land hoor. Ik kan me vaag nog herinneren met de aanslag op koninginnedag had "maar" 6 doden maar was toch ook een schok in nederland.

Als zo iets gebeurd, is er altijd schok door de natie. Ongeacht het aantal slachtoffers...
Hoe dichterbij iets gebeurd, hoe meer "feeling" mensen ermee hebben, dat is gewoon natuurlijk gedrag.

[ Voor 38% gewijzigd door Krukar op 22-03-2016 14:58 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55:
[...]

Onschadelijk maken kan ook zeggen: een verdachte doos openmaken en verifieren dat er koekjes inzitten bv is ook onschadelijk maken. Hoeven de daarvoor die koekjes niet stuk te maken.

( of ze hebben ze samen laten ontploffen)

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
Garyu schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:45:
[...]

Gek dat de ene aanslag in Istanboel wel wordt genoemd (7 januari), maar de recente aanslagen in Ankara en Istanboel van de afgelopen dagen en weken niet?
Volgens mij heeft dat te maken dat die aanslagen door de PKK zijn gedaan
Maar kwam bij mij ook wat vreemd over inderdaad

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

edit: derp

[ Voor 90% gewijzigd door Patriot op 22-03-2016 15:01 ]

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:54:
[...]

In de toelichting bij de arrestatie van Abdeslam werd expliciet gemeld dat er geen explosieven zijn gevonden, alleen vuurwapens. Eerste wat ik vanochtend dacht was dus ook dat de explosieven nu wel boven water zijn :(
Zeker omdat er al snel nieuws naar buiten werd gebracht dat Abdeslam zou praten (wat niet eens zo hoeft te zijn) is het niet onlogisch dat zijn nog actieve partners nu direct zijn gaan acteren.

Overigens kon dit al net zo goed gepland zijn geweest - scenario's genoeg.
Als ik me goed herriner hadden ze bij abdeslam 2 gordels gevonden. Die explosieven waren niet te moeilijk te maken, dus dat waren ze van plan. Misschien is het plan vervroegd door de arrestatie van salah. Ik zie ook het verband tussen de arrestatie van salah en deze aanslag

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:23
dude: 07:36 - 26 nov. 2015

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:42

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

das een hele oude tweet...

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

heggico schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:00:
[...]

dude: 07:36 - 26 nov. 2015
Ik zag het net zelf, mijn excuus.

• tomcool
  • Laatst online: 13:17
Is van vorig jaar die tweet ;)
te laat

[ Voor 4% gewijzigd door tomcool op 22-03-2016 15:01 ]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Een tweet van 26 november...

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Neuron Collider schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:00:
[...]

Als ik me goed herriner hadden ze bij abdeslam 2 gordels gevonden. Die explosieven waren niet te moeilijk te maken, dus dat waren ze van plan. Misschien is het plan vervroegd door de arrestatie van salah. Ik zie ook het verband tussen de arrestatie van salah en deze aanslag
Er waren blijkbaar bij die adbesalam geen explosieven gevonden maar wel ontstekers.

• Family Guy

Family Guy

Neuron Collider schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:00:
[...]

Ik dacht dat ze juist ontstekers gevonden hadden 8)7

Steam ID = Ackerfiets

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

bottom line schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:02:
[...]

Een tweet van 26 november...
Jep, uiteindelijk bij de individuele tweet goed te zien. Ik keek niet meer naar datums nadat ik de eerste twee tweets van dezelfde twitteraar van 1 tot enkele uren geleden zag. Slordig foutje, sorry.

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:42
Flinke verwondingen bij de slachtoffers door spijkers..
http://nieuws.vtm.be/binn...aventem-bevatten-spijkers

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Klopt, maar de bom in de metro had geen spijkers zag ik op de stream van VRT.

iRacing Profiel

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

FabianGTI schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:58:
[...]

Volgens mij heeft dat te maken dat die aanslagen door de PKK zijn gedaan
Maar kwam bij mij ook wat vreemd over inderdaad
In principe maakt het toch geen bal uit wie een aanslag pleegt? Terreur is terreur. De aanslag in Instanboel is overigens wel door IS opgeeist. De aanslagen in Ankara zijn door de TAK opgeeist. Maar dan zou bijvoorbeeld Noorwegen ook vermeld moeten worden.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Stoney3K
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Camacha schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
[...]

Controleren is definitietechnisch niet hetzelfde als onschadelijk maken.

[...]
De EOD had dan ook alleen verklaard dat het verdachte pakketje onschadelijk is, niet dat ze het onschadelijk hebben gemaakt.

Maar dit geleuter over semantiek voegt weinig toe...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

soulcrusher schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
[...]

Klopt, maar de bom in de metro had geen spijkers zag ik op de stream van VRT.
Metro is gesloten koker. Zijn geen spijkers of zo nodig. De drukgolf die niet weg kan doet al genoeg schade.

PS hatelijk zijn al die mensen... nederlanders, amerikanen, chinezen, whatever.... die brussel veroordelen als een of andere IS hoofdstad of een oord van verderf, ook al zijn ze er nog nooit geweest... :F :F

Owkay, het is niet overal een paradijs op aarde maar jezus

[ Voor 30% gewijzigd door SadisticPanda op 22-03-2016 15:12 ]

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
azz_kikr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:02:
[...]

Er waren blijkbaar bij die adbesalam geen explosieven gevonden maar wel ontstekers.
Precies, ik ben nu eenmaal geen expert :) Maar ik herriner me bij Parijs hadden ze het over een erg onstabiele vloeistof die makkelijk kon ontploffen. Dus die wordt niet lang op voorhand klaargemaakt. In parijs vulden ze die nog in een hotel, een tweetal dagen ervoor ofzo?

Lang verhaal kort, salah en zijn kompaan haddie hier aan willen meedoen. We zullen zien wat het onderzoek aan het licht brengt, maar nu is het ideaal om te speculeren lol.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Camacha schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
[...]

Controleren is definitietechnisch niet hetzelfde als onschadelijk maken.

[...]
Als je het woordenboek erbij pakt misschien niet, maar als er bericht wordt dat de EOD of DOVO iets onschadelijk heeft gemaakt dan is het niet altijd tot ontploffing gebracht. In de context van een opruimingsdienst is onschadelijk maken alles wat ertoe leidt dat een voorwerp definitief als niet schadelijk kan worden beschouwd.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Weer even het een en ander opgeruimd. Blijf on-topic a.u.b.. Zeker allerlei complottheorieën over eerdere aanslagen voegen hier niets toe.

Eenieder die herhaaldelijk off-topic gaat of op andere manieren dit topic laat ontsporen met nutteloze of onfatsoenlijke reacties riskeert een ban.

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 22-03-2016 15:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

[...]

Insteek van mijn kant,

Een aanslag was nakende, laten we daarvan uitgaan. Volgende weekend is het paasmaandag en is er een vakantie-uittocht, met hem op te pakken is 1. misschien wel de aanslag vervroegd maar 2. ook wel meer slachtoffers vermeden

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Straks naar huis vertrekken. Ik werk en woon in Brussel, afstand naar huis is zo'n 5 kilometer. Hopelijk kan ik met een Villo!-stadsfiets gaan en anders doe ik het wel te voet. Ik heb bijna niet kunnen werken vandaag doordat ik best wel veel volk ken dat op de plekken van de aanslagen werkt of passeert (ik was zelf in de buurt van Kunst-Wet gepasseerd uurtje voor alles daar in de buurt begon). En die potentiële bommen maakte mij er ook niet gerust op... Ik heb zowat elke livestream gevolgd die ik maar kon vinden en hield Twitter veel in de gaten. Maar gelukkig is iedereen die ik ken veilig, dat is het belangrijkste :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Verwijderd

"Security at #Brussels stations will be beefed up with 500 soldiers"

bron

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 15:11 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
arie_papa schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
[...]

In principe maakt het toch geen bal uit wie een aanslag pleegt? Terreur is terreur. De aanslag in Instanboel is overigens wel door IS opgeeist. De aanslagen in Ankara zijn door de TAK opgeeist. Maar dan zou bijvoorbeeld Noorwegen ook vermeld moeten worden.
Zoals in mijn tweede zin staat, vind ik het zelf ook raar, maar dat was de enige reden die ik kon bedenken
Daarnaast heb je natuurlijk ook aanslagen gehad in Bamako, Tunesië etc

*knip*

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 22-03-2016 15:12 . Reden: Ga er dan zelf ook niet op door ;) ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Laat de politiek even voor een andere keer.

[ Voor 64% gewijzigd door Señor Sjon op 22-03-2016 15:15 ]

• HADES2001
  • Niet online
NEW: Building housing European Commission being evacuated, Belga reports bit.ly/1o41XeH

zijn nog meer aan het ontruimen

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij hln.be toch rare berichtgeving. In het fototopic staan volgende foto's. Maar volgens wat google research zijn dit poolse uniformen?

http://www.hln.be/hln/nl/...aanslagen-in-Belgie.dhtml

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

hanzer schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:13:
Bij hln.be toch rare berichtgeving. In het fototopic staan volgende foto's. Maar volgens wat google research zijn dit poolse uniformen?

Hongaars zelfs :/

Wikipedia: Counter Terrorism Centre

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 22-03-2016 15:15 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

hln is sowieso niet echt kwaliteitskrant. Daar ga je bijna enkel op kijken om de artikels onder de categorie "bizar" te lezen :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Krukar

Op die voertuigen in de eerste foto (foto 22) staat TEK, TEK is de Hongaarse anti-terrorisme eenheid.
Klopt dus inderdaad niks van die foto's bij dat artikel.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nee sorry, ik moest het even kwijt.
Ik zal er verder niks over zeggen maar vind het oprecht jammer.

Verwijderd

Patriot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:08:
Als je het woordenboek erbij pakt misschien niet, maar als er bericht wordt dat de EOD of DOVO iets onschadelijk heeft gemaakt dan is het niet altijd tot ontploffing gebracht. In de context van een opruimingsdienst is onschadelijk maken alles wat ertoe leidt dat een voorwerp definitief als niet schadelijk kan worden beschouwd.
Zijn daar bronnen van? Als het jargon en de gangbare definities zo uiteen blijken te lopen maakt dat nogal wat uit wat betreft de berichtgeving en hoe deze opgevat moet worden.

Verwijderd

rik86 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:18:
ja en nee. Het grote verschil is dat bijv. PKK en Breivik primair tegen het land (turkije, resp. belgie) zijn gericht en dat een aanslag als vandaag in Belgie tegen het Westen/Europa gericht lijkt te zijn.
Dat voelt als een niet erg groot verschil. Of je je nou Limburger, Nederlander of Europeaan voelt is slechts een kwestie van schaal.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Zijn daar bronnen van? Als het jargon en de gangbare definities zo uiteen blijken te lopen maakt dat nogal wat uit wat betreft de berichtgeving en hoe deze opgevat moet worden.
Meerdere vrienden van mij hebben ontploffing gemeld aan de VUB (ook bevestigd door de VUB zelf https://twitter.com/VUBrussel/status/712258906404290561 ) en het crisiscentrum lijkt ook melding te maken van potentiële knallen: https://twitter.com/CrisiscenterBE/status/712260676035747841

In dit geval lijkt "onschadelijk maken" dus gelijk te staan aan "tot ontploffing brengen"

• FunkyTrip
  • Laatst online: 10:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:56:

Hoe dichterbij iets gebeurd, hoe meer "feeling" mensen ermee hebben, dat is gewoon natuurlijk gedrag.
Daarom gaan we straks ook zure reacties krijgen als waarom dit wel wekenlang voorpagina-nieuws is en hele facebook-acties worden opgezet terwijl de bomaanslagen in Turkije veel minder aandacht krijgen. Hele punt is gewoon dat je veel meer empathie hebt voor mensen met wie je je verwant voelt. In Bangladesh krijgt een plaatselijke overstroming ook meer aandacht dan een dijkdoorbraak hier.

Dit dus.

• Kenhas
Voor zover we weten zijn er nog geen mensen gearresteerd.
VRT-journalist Philip Heymans
Deze vind ik ook wel opmerkelijk. Er waren toch twee arrestaties verricht ? Of heb ik ondertussen iets gemist ?

• Kenhas
FunkyTrip schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:21:
[...]

Daarom gaan we straks ook zure reacties krijgen als waarom dit wel wekenlang voorpagina-nieuws is en hele facebook-acties worden opgezet terwijl de bomaanslagen in Turkije veel minder aandacht krijgen. Hele punt is gewoon dat je veel meer empathie hebt voor mensen met wie je je verwant voelt. In Bangladesh krijgt een plaatselijke overstroming ook meer aandacht dan een dijkdoorbraak hier.
Beetje zelfde verhaal als met de aanslag op het Russisch vliegtuig in Egypte. Berichtgeving was zeer beperkt vergeleken met verslaggeving over de aanslagen in Parijs terwijl er toch een hoop meer doden waren

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:15:
[...]

Op die voertuigen in de eerste foto (foto 22) staat TEK, TEK is de Hongaarse anti-terrorisme eenheid.
Klopt dus inderdaad niks van die foto's bij dat artikel.
Het is het vliegveld van Boedapest (mijn stiefvader vliegt vandaag van Boedapest naar Eindhoven), inderdaad.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Wacht, ik denk dat je mijn post wat definiërend opvat, ik weet niet of dat de officiële manier van berichtgeving is. Echter, als de EOD erbij betrokken is dan hebben ze het daar altijd over, ook als het bij wijze van spreken over een koffer met sokken en vieze onderbroeken gaat (die ze overigens ook wel eens uit voorzorg ter ontploffing brengen).

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:22:
[...]

Deze vind ik ook wel opmerkelijk. Er waren toch twee arrestaties verricht ? Of heb ik ondertussen iets gemist ?
Er wordt in België niets meer gezegd over lopende zaken. Mochten er bijvoorbeeld acties zijn dan hoor je daar niets over. De pers werkt hier aan mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Theebag op 22-03-2016 15:26 ]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:22:
[...]

Bedoel je de pakketbezorgers bij hoofddorp? Denk niet dat deze Belgische meneer daar veel mee te maken heeft. Ik denk dat veel Belgen op het moment sowieso niet echt weten wat er in Nederland heeft gespeeld vanochtend en vanmiddag.

Verwijderd

Patriot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:24:
Wacht, ik denk dat je mijn post wat definiërend opvat, ik weet niet of dat de officiële manier van berichtgeving is. Echter, als de EOD erbij betrokken is dan hebben ze het daar altijd over, ook als het bij wijze van spreken over een koffer met sokken en vieze onderbroeken gaat (die ze overigens ook wel eens uit voorzorg ter ontploffing brengen).
Ik onderschrijf de opvatting in ElkeBxl in "Meerdere aanslagen in en om Brussel" meer. Ik heb de term nooit met alleen maar nakijken in verband gebracht gezien als er niet ook inderdaad iets ontmanteld of tot ontploffing gebracht werd.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:26:
[...]

Ik onderschrijf de opvatting in ElkeBxl in "Meerdere aanslagen in en om Brussel" meer. Ik heb de term nooit met alleen maar nakijken in verband gebracht gezien als er niet ook inderdaad iets ontmanteld of tot ontploffing gebracht wordt.
Misschien heb ik het wel mis. Ik ben twee keer dicht in de buurt geweest van zaken die door de EOD uiteindelijk als vals alarm werden afgedaan en in beide gevallen ging het direct na inspectie over onschadelijk maken, zodoende ging ik ervan uit dat het altijd op die manier gebeurde.

• Krukar
Hier @Apeldoorn treinstation kwam net een hele colonne politieauto's langs met zwaaiende sirenes, gevolgd door een paar ATU's (geblindeerde grote bakken met blauw licht voorop).
Wellicht niet relevant maar moest toch gelijk even denken aan Hoofddorp vanmorgen.

• bottom line
Dit zijn trouwens de verdachten
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.embed.ly/1/display?key=fd92ebbc52fc43fb98f69e50e7893c13&url=http%3A%2F%2Fstatic0.hln.be%2Fstatic%2Fphoto%2F2016%2F8%2F3%2F13%2F20160322152716%2Fmedia_xll_8510203.jpg

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
*knip offtopic*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 15:44 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

iphone 2 op IOS 9.3 waarschijnlijk.

/serieus. Kan een verre camera zijn waarop heel erg is ingezoomd

Ronnd 1600 gaat het openbaar vervoer terug op gang komen
https://twitter.com/NMBS

[ Voor 42% gewijzigd door SadisticPanda op 22-03-2016 15:42 ]

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 22:40
Van waar komt dit bericht? Heb alleen HLN.be hem nog zien delen en dat vind ik nou niet de meest betrouwbare nieuwsbron in België...

• bottom line
DivineNL schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:40:
[...]

Van waar komt dit bericht? Heb alleen HLN.be hem nog zien delen en dat vind ik nou niet de meest betrouwbare nieuwsbron in België...
Dit zijn de verdachten van de aanslagen op Zaventem. De foto werd eerder al door een politiedienst getwitterd terwijl die enkel diende voor intern gebruik. Na contact met gerechtelijke bronnen werd onze redactie bevestigd dat we dit beeld intussen kunnen brengen. De man met de witte trui wordt actief opgespoord voor zijn betrokkenheid bij de aanslagen op de luchthaven in Zaventem. Wie de twee anderen zijn is onbekend.
Als hun redactie het nu wat correct heeft gedaan, zou dit moeten kloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 22-03-2016 15:43 ]

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Zag net dit voorbijkomen bij de NOS site. Erg mooi om medeleven op deze manier te uiten:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeJvYxoUAAA_ZLX.jpg:large

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Zeror schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:44:
Zag net dit voorbijkomen bij deNOS site. Erg mooi om medeleven op deze manier te uiten:

[afbeelding]
Dat is vlakbij waar ik werk, straks eens gaan kijken. Ter info: dat is op het Beursplein :)

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Zijn kleding lijkt me niet dik/stevig genoeg om daar een bom onder te dragen dus de bom zal wel in de koffers gelegen hebben.

Voorzover het de juiste persoon betreft.

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

EDIT: Of ik las eerst verkeerd, of er stond iets anders :P

[ Voor 89% gewijzigd door PWM op 22-03-2016 15:47 ]

• bottom line
PWM schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:46:
[...]

Wat is het erge hier aan :?
Erg mooi ;)

Verwijderd

aardebewoner schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:45:
Zijn kleding lijkt me niet dik/stevig genoeg om daar een bom onder te dragen dus de bom zal wel in de koffers gelegen hebben.
Zijn we op dat vlak nou ook al experts? :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Gaan we nu echt moeilijk doen over de beeldkwaliteit van een beveiligingscamera?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Birdman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:00
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:47:
[modbreak] Gaan we nu echt moeilijk doen over de beeldkwaliteit van een beveiligingscamera? [/modbreak]
Blijven tweakers he ;)

• bottom line
DivineNL schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:40:
[...]

Deredactie heeft het nu ook gemeld!

[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 22-03-2016 15:49 ]

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:47:
[...]

Zijn we op dat vlak nou ook al experts? :P
Zie jij dan wel een bom daarin liggen?

Verder weet ik niet veel van bommen af, maar heb in der spiegel gelezen over een high powered explosive met een bepaalde naam waarvoor IS instructies geeft aan hun terroirsiten om die te gebruiken bij aanslagen.

De basismaterialen zijn acetoon, zwavelzuur, en waterstofperoxide. Allemaal makkelijk te verkrijgen uit de dagelijkse winkels dus en zullen ook niet opvallen. Er wordt zelfs een cursus aangeboden in het maken daarvan in Jemen als ik mij het artikel goed herinner.

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

*knip ot*

[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 15:51 ]

Verwijderd

aardebewoner schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:49:
[...]

Zie jij dan wel een bom daarin liggen?

Verder weet ik niet veel van bommen af, maar heb in der spiegel gelezen over een high powered explosive met een bepaalde naam waarvoor IS instructies geeft aan hun terroirsiten om die te gebruiken bij aanslagen.

De basismaterialen zijn acetoon, zwavelzuur, en waterstofperoxide. Allemaal makkelijk te verkrijgen uit de dagelijkse winkels dus en zullen ook niet opvallen. Er wordt zelfs een cursus aangeboden in het maken daarvan in Jemen als ik mij het artikel goed herinner.
TATP:

Wikipedia: Acetone peroxide

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:13
Waar denk je dat al die airbags blijven die uit auto's gejat worden? Die gaan echt niet allemaal naar roemenie om daar in opgelapte schadeautos te verdwijnen.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35

Blokker_1999

Full steam ahead

azz_kikr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Gewoon proberen de Belgen te bashen. Ik ben zeker dat in Schiphol alles in 8K en 3d wordt opgenomen voor minstens 30 jaar. Of Predje die met zijn verekijker ganse dag zit te kijken.

[...]

ziet er naar uit dat mensen toch nog op deftig uur gaan thuis geraken.
Het treinverkeer zal terug opgestart worden rond 4u, maar er staan nog enorm veel treinen op de verkeerde plaats en ook personeel dat aan de verkeerde kant van het land zit. Ik verwacht niet dat we de eerste uren na de heropening van de NZ verbinding een volwaardige dienstverlening gaan krijgen.

Bijkomend zullen de stations tussen Bxl-Noord en Zuid niet bediend worden en gesloten blijven. Dus vlot thuis geraken zal toch echt zeer relatief zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Wijnands
  • Laatst online: 12-09 20:08
TATP, irritant en gevaarlijk spul.

Las laatst ook ergens dat veel bomgordel dragers geidentificeerd worden omdat het hoofd meestal intact terug wordt gevonde, dat schijnt omhoog te schieten.

Narigheid allemaal. Security theater gaat in de hoogste versnelling, we krijgen weer verhalen van juichende moslim jongeren in een of andere kansarme wijk en extreem rechts loopt overal te kraaien. :(

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Het bedrijf waar ik werk adviseert hun medewerkers om morgen van thuis te werken - we zitten 1,5 km van de luchthaven -

Ik vermoed dat ze morgen nog wel chaos verwachten kwa verkeer en acties oid.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Blokker_1999 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Het treinverkeer zal terug opgestart worden rond 4u, maar er staan nog enorm veel treinen op de verkeerde plaats en ook personeel dat aan de verkeerde kant van het land zit. Ik verwacht niet dat we de eerste uren na de heropening van de NZ verbinding een volwaardige dienstverlening gaan krijgen.

Bijkomend zullen de stations tussen Bxl-Noord en Zuid niet bediend worden en gesloten blijven. Dus vlot thuis geraken zal toch echt zeer relatief zijn.
Noord, Centraal en Zuid zullen wel bediend worden. De NMBS zegt dat alles behalve Schuman, Luxemburg en Nationaal-Luchthaven bediend worden. Maar sowieso zal het chaos zijn gezien er veel treinen gestopt zijn in bv. Leuven en Gent (voor de lijn tussen Oostende-Eupen).
w00Dy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:53:
Het bedrijf waar ik werk adviseert hun medewerkers om morgen van thuis te werken - we zitten 1,5 km van de luchthaven -

Ik vermoed dat ze morgen nog wel chaos verwachten kwa verkeer en acties oid.
Wij moeten onze laptops meenemen en info afwachten. Kans is dus reëel dat ik van thuis uit ga moeten werken. Ik kom liever naar kantoor...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Blokker_1999 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Dat is inderdaad een logistieke nachtmerrie. Zelfs als het grootste deel van het net weer opgestart is zal het de rest van de dag nog een rommeltje zijn; pas morgenochtend zullen ze weer een "clean reboot" van de logistiek kunnen doen.

• ThiJor
  • Laatst online: 30-07 13:27
OCAD niveau 4 blijft van kracht, maar het advies om verplaatsingen te vermijden is opgeheven.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Er zijn goede redenen om aan te nemen dat de aanslagen op de luchthaven van Zaventem en het metrostation Maalbeek wraakacties waren voor de arrestatie van Salah Abdeslam. Ook bronnen bij de inlichtingendiensten bevestigen dat.

De aanslagen moeten wel al veel langer voorbereid zijn maar zijn nu blijkbaar vervroegd uitgevoerd, wat het vermoeden versterkt dat er wel degelijk een verband is met de arrestaties van vorige week vrijdag.

Het is ook zeer waarschijnlijk dat de aanslagen voorbereid werden in het safehouse in Vorst, waar precies een week geleden de politie binnenviel en beschoten werd. Daar werden naast wapens en munitie ook gecodeerde berichten gevonden.

Mogelijk was Abdeslam van plan om deel te nemen aan de aanslagen, maar nadat hij kon ontkomen in Vorst zat hij in het vizier van de politie en werd hij aangehouden.
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.

Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926