Tenzij ik anders verneem ga ik er niet zonder meer van uit dat zo'n bommelding op dit moment serieus is in plaats van misbruik maken van de situatie.ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:47:
[...]
Is het een grap? Kan het nergens terug vinden.
Bensimpel
Positieve meneer
wow.. gezien de impact is het een wonder te noemen dat het dodental nog relatief laag ligt. Had veel erger kunnen uitpakken..ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:51:
[...]
Blijkbaar had er nog een bom af moeten gaan.
😆 - Denk ook eens om ;)
Het alarm-nivo hier is ook wat opgeschroefd ; meer marechaussee rondom 2e Kamer en Binnenhof en opeens ook mét automatische wapens.
Nee de officiële terreurdreiging is niet verhoogd maar de beveiliging wel. Lekker tegenstrijdig maar goed.Goner schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:52:
Het alarm-nivo hier is ook wat opgeschroefd ; meer marechaussee rondom 2e Kamer en Binnenhof en opeens ook mét automatische wapens.
Graag stoppen met de discussie over of aanslagen met bommen worden aangekondigd of niet.
Dank u.
Dank u.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dus wederom een Abdeslam-scenario.ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:51:
[...]
Blijkbaar had er nog een bom af moeten gaan.
Ook een Kalashnikov gevonden bij één van de lijken van die terroristen, net gemeld op Sky.
De schade had hier nog veel groter kunnen zijn als je alles zo bij elkaar optelt
De schade had hier nog veel groter kunnen zijn als je alles zo bij elkaar optelt

1) Mondelinge aankondigen van het crisiscentrum was wel correct. Vermoedelijk was de persoon die de aankondiging deed op het internet een Waaliceheart schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:42:
[...]
(1) dat valt geenszins uit dat bericht te halen
(2) dan regel je wat op providerniveau, niet een oproepje vrijwillig mee te doen via twitter, die nog geen procent van je doelgroep op tijd zal zien
2) Mss dat snelheid cappen goede oplossing is. Alle data in de buurt op 1KBs of zo zetten. Genoeg voor basis communicatie...wie weet. En dan iedereen huilen dan hun netflixjes in de buurt niet werkt.....
Het was een verzoek om solidair te zijn, geen verplichting.
De beste stuurlui staan altijd aan wal.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Net is gemeld door VTM dat er een bommengordel is gevonden die niet ontploft is.
Voor mij is het wel heel dichtbij, vriendin woont in Brussel en kom er dus vaak.
Voor mij is het wel heel dichtbij, vriendin woont in Brussel en kom er dus vaak.
Verwijderd
knipKrukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:54:
Ook een Kalashnikov gevonden bij één van de lijken van die terroristen, net gemeld op Sky.
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2016 13:57 ]
Nog eens, ik zit op 7km van Zaventem, en mijn internet haalt nog makkelijk de 100 Mbps op een iPad.azz_kikr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:55:
[...]
1) Mondelinge aankondigen van het crisiscentrum was wel correct. Vermoedelijk was de persoon die de aankondiging deed op het internet een Waal![]()
2) Mss dat snelheid cappen goede oplossing is. Alle data in de buurt op 1KBs of zo zetten. Genoeg voor basis communicatie...wie weet. En dan iedereen huilen dan hun netflixjes in de buurt niet werkt.....
Het was een verzoek om solidair te zijn, geen verplichting.
De beste stuurlui staan altijd aan wal.
en dat was de hele morgen zo.
Sony A7 iv en wat recycled glas
off topic
[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 22-03-2016 13:58 ]
Heel België plat omdat Tommie12 constant zit te speedtesten. En bedankt hè!Tommie12 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:56:
[...]
Nog eens, ik zit op 7km van Zaventem, en mijn internet haalt nog makkelijk de 100 Mbps op een iPad.
off topic
[ Voor 112% gewijzigd door Mx. Alba op 22-03-2016 14:00 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
off topic
[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 22-03-2016 13:59 ]
Collega van me (we hebben vanmorgen dadelijk telefoon gekregen dat we niet moesten komen -ik werk op 1km van de luchthaven) zijn Telenet verbinding ligt al sinds vanmorgen uit.Tommie12 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:56:
[...]
Nog eens, ik zit op 7km van Zaventem, en mijn internet haalt nog makkelijk de 100 Mbps op een iPad.
Hij woont tussen Aarschot en Haacht, en blijkbaar heeft die omgeving wel meer last.
Verwijderd
Ja ik heb niet veel met teksten zoals, als ... dan had het erger af kunnen lopen, kopen we weinig voor aangezien het niet is gebeurd.Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Het vinden van een Kalashnikov bij het dode lichaam van iemand die vanmorgen een bomaanslag heeft gepleegd is toch iets relevanter voor de situatie dan of jij wel of niet een staatslot hebt gekocht
off topic
[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 22-03-2016 13:59 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
zal de bomgordel wel zijn...CrisisCenter Belgium @CrisiscenterBE
Within a few minutes the explosives team of the Belgian Army will neutralise a supsicious package at #Zaventem Airport. #Brussels
[ Voor 17% gewijzigd door breew op 22-03-2016 14:00 ]
off topic
[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 22-03-2016 14:00 ]
off topic
[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 22-03-2016 14:00 ]
Waarom niet? Kun je uit opmaken dat ze tot veel gekkere dingen in staat zijn dunkt mij.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Ja ik heb niet veel met teksten zoals, als ... dan had het erger af kunnen lopen, kopen we weinig voor aangezien het niet is gebeurd.
Luchtvaartmaatschappij American Airlines ontkent berichten dat een van de explosies op de luchthaven in Brussel gebeurde bij haar balie. Het Amerikaanse bedrijf zegt ook geen berichten te hebben van dodelijke slachtoffers of gewonden onder het personeel op de luchthaven Zaventem.
@nu.nl
@nu.nl
Verwijderd
Dat weten we toch al jaren?warhamstr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:59:
[...]
Waarom niet? Kun je uit opmaken dat ze tot veel gekkere dingen in staat zijn dunkt mij.
Was bij de balie van SN Brussels airlines, die liggen naast elkaarDutchdeveloper schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:59:
Luchtvaartmaatschappij American Airlines ontkent berichten dat een van de explosies op de luchthaven in Brussel gebeurde bij haar balie. Het Amerikaanse bedrijf zegt ook geen berichten te hebben van dodelijke slachtoffers of gewonden onder het personeel op de luchthaven Zaventem.
@nu.nl
Er staat nu weer een heel tegenstrijdig verhaal op Reddit:
Grenzen dus niet dicht?Hour six since the initial attack
•34 people presumed dead and possibly the death toll will go up as the day progresses.
•No one has still claimed responsibility for the attacks.
•The royal palace was not evacuated.
•Metro stations are being cleared, and most of them by now are completely evacuated.
•Approx 11:15 GMT+1: the parliament was closed until further notice.
•Belgium and French border have increased security. They did NOT close the border.
•Airports around the world are increasing security and deploying more policemen and women in the area as the day progresses.
•France is lending medical services to the affected country.
•Trains leaving the nations are gone.
•More than 130+ people are wounded
•ULB campuses have been evacuated.
Belgie weer op niveau 3?The British government has warned its citizens to be vigilant when visiting Belgium, which has now been placed at threat level 3 -- meaning "a possible and real threat."
Ik typ in mijn bericht toch "als je alles zo bij elkaar optelt" (bomgordel die niet is afgegaan, Kalashnikov waar blijkbaar geen kans meer voor was om die te gebruiken).Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Ja ik heb niet veel met teksten zoals, als ... dan had het erger af kunnen lopen, kopen we weinig voor aangezien het niet is gebeurd.
Het is gewoon reëel dat de aanslag niet helemaal gegaan is zoals ze gepland hadden, gelukkig maar.
Op de radio: er wordt nu gezocht naar een andere terrorist met een bomgordel, die op de vlucht zou zijn.
Niveau 3 voor GB misschien?ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:00:
Er staat nu weer een heel tegenstrijdig verhaal op Reddit:
[...]
Grenzen dus niet dicht?
[...]
Belgie weer op niveau 3?
Ja dat dacht ik ook maar de tekst boven zegt dat het weer terug is naar 3.Dupje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:01:
Nee, we zijn van 3 naar 4 gegaan.
Tuurlijk, met 3 computers tegelijk, en Netflix staat op haardvuur.Patriot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Heel België plat omdat Tommie12 constant zit te speedtesten. En bedankt hè!
Ben gewoon thuis aan het werken, en heb al wat telefoontjes gedaan en telecons gevolgd.
Sony A7 iv en wat recycled glas
ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:02:
[...]
Ja dat dacht ik ook maar de tekst boven zegt dat het weer terug is naar 3.

http://www.hln.be/hln/nl/...op-Brussels-Airport.dhtml
Maakt niet volgens mij niet uit. Het is niet het netwerk dat overbelast is. Het zijn de masten in de buurt die het lastig hebben. Was met ramp van pukkelpop ook zo. Op pukkelpop zelfs 0.0 bereikbaar maar als je wat erbuiten ging, weinig problemen.Tommie12 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:56:
[...]
Ik weet niet hoe gsm-netwerk juist werkt. Maar lijkt mij dat hij het sterkste signaal neemt, waarop netwerk beschikbaar is. Als ik mijn 1 van mijn access points op 100% cpu laat draaien, kan ik wel nog connecteren op de SSID, maar is er geen trafiek mogelijk. Ook al is er een ander accespoint dat werkt (maar met minder sterk signaal). denk dat gsm netwerk min of meer gelijk is.
Nee, dat is het dreigingsniveau volgens Groot-Britannië. België zelf zit op 4, dat is zegmaar gewoon BE's defcon-niveau op dit moment.ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:02:
[...]
Ja dat dacht ik ook maar de tekst boven zegt dat het weer terug is naar 3.
Het lastige met zo'n "dreigingsniveau" in één nummertje is dat de schaal er niet bij staat. Dus is 0 of 1 nou juist het hoogste of laagste niveau? Loopt de schaal van 1-5 of van 10-0? En wat betekenen die niveaus nou concreet? Het is eigenlijk gewoon non-informatie, zo'n getalletje.Patriot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:03:
[...]
Nee, dat is het dreigingsniveau volgens Groot-Britannië. België zelf zit op 4, dat is zegmaar gewoon BE's defcon-niveau op dit moment.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
uiteraard wil de bommenlegger zoveel mogelijk slachtoffers (=terreur) zaaien... dat lukt niet met madeliefjes...
Dat verbaast mij niks. Wat men bij dit soort aanslagen wil is met zo min mogelijk effort zoveel mogelijk slachtoffers maken. Dirty bombs.De_Bastaard schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:03:
Blijkbaar zaten er spijkers in die bommen
http://www.hln.be/hln/nl/...-in-de-bommen-zaten.dhtml
Dat is wel heel ziek, kleine kans nog dat die spijkers/dat glas uit dat systeemplafond en de ramen zijn gekomen als je die foto's zo bekijkt. Maar als dit inderdaad in die bommen zat is dat wel heel ziekDe_Bastaard schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:03:

Meestal is er vaak oud ijzer of nagels of lagers of ander spul rond een bom. Een bom moet al vrij groot/krachtig zijn wil ze veel schade berokken. Met ijzer erin, kan je met relatief kleine bom, heeeeel veel schade doen.De_Bastaard schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:03:
(denket aan scene uit film swordfish)
in BelgiëMx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Het lastige met zo'n "dreigingsniveau" in één nummertje is dat de schaal er niet bij staat. Dus is 0 of 1 nou juist het hoogste of laagste niveau? Loopt de schaal van 1-5 of van 10-0? En wat betekenen die niveaus nou concreet? Het is eigenlijk gewoon non-informatie, zo'n getalletje.
Niveau 1: LAAG
‘Indien blijkt dat de persoon, de groepering of de gebeurtenis die het voorwerp uitmaakt van de analyse niet bedreigd is’
Niveau 2: GEMIDDELD
‘Indien blijkt dat de dreiging tegen de persoon, de groepering of de gebeurtenis die het voorwerp uitmaakt van de analyse weinig waarschijnlijk is’
Niveau 3: ERNSTIG
‘Indien blijkt dat de dreiging tegen de persoon, de groepering of de gebeurtenis die het voorwerp uitmaakt van de analyse mogelijk en waarschijnlijk is’
Niveau 4: ZEER ERNSTIG
‘Indien blijkt dat de dreiging tegen de persoon, de groepering of de gebeurtenis die het voorwerp uitmaakt van de analyse ernstig en zeer nabij is’
Dat zou kunnen, beetje raar verwoord dan.
Mag GB - voor hun zelf - kiezen welk bedreigings niveau er is welk land? Wist wel wat het betekendePatriot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:03:
[...]
Nee, dat is het dreigingsniveau volgens Groot-Britannië. België zelf zit op 4, dat is zegmaar gewoon BE's defcon-niveau op dit moment.
Dirty bombs... Gelukkig niet zeg!Webgnome schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:05:
[...]
Dat verbaast mij niks. Wat men bij dit soort aanslagen wil is met zo min mogelijk effort zoveel mogelijk slachtoffers maken. Dirty bombs.
(Een "dirty bomb" is een conventionele bom met radioactief materiaal puur alleen bedoeld om de omgeving radioactief te besmetten...)
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150116_01476947Mx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Het lastige met zo'n "dreigingsniveau" in één nummertje is dat de schaal er niet bij staat. Dus is 0 of 1 nou juist het hoogste of laagste niveau? Loopt de schaal van 1-5 of van 10-0? En wat betekenen die niveaus nou concreet? Het is eigenlijk gewoon non-informatie, zo'n getalletje.
Wikipedia: Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging
‘Indien blijkt dat de persoon, de groepering of de gebeurtenis die het voorwerp uitmaakt van de analyse niet bedreigd is’
‘Indien blijkt dat de dreiging tegen de persoon, de groepering of de gebeurtenis die het voorwerp uitmaakt van de analyse weinig waarschijnlijk is’
‘Indien blijkt dat de dreiging tegen de persoon, de groepering of de gebeurtenis die het voorwerp uitmaakt van de analyse mogelijk en waarschijnlijk is’
‘Indien blijkt dat de dreiging tegen de persoon, de groepering of de gebeurtenis die het voorwerp uitmaakt van de analyse ernstig en zeer nabij is’
Het zegt niet veel maar in Nederland is er wel een beetje uitleg voor:Mx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:04:
[...]
https://www.nctv.nl/onderwerpen/tb/dtn/opbouw/
Zoiets komt vaker voor dan je zou denken hoor. Een bom is geen vuurbal zoals je die in een film ziet, maar een drukgolf die in alle richtingen uit elkaar klapt. Als je daar niet recht bovenop staat dan zul je er weinig verwondingen aan overhouden.azz_kikr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:05:
[...]
Meestal is er vaak oud ijzer of nagels of lagers of ander spul rond een bom. Een bom moet al vrij groot/krachtig zijn wil ze veel schade berokken. Met ijzer erin, kan je met relatief kleine bom, heeeeel veel schade doen.
In een handgranaat wordt ook de meeste schade gedaan door schrapnel wat door het explosief in alle richtingen wordt geslingerd, niet direct door het explosief zelf.
Zullen we het hier bij laten in verband met offtopic gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2016 14:10 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Liveblog HLN.be meldt:
De kerncentrale Tihange wordt geëvacueerd. Dat meldt de politie van Huy. Het is niet duidelijk of dit om een preventieve evacuatie gaat.
De kerncentrale Tihange wordt geëvacueerd. Dat meldt de politie van Huy. Het is niet duidelijk of dit om een preventieve evacuatie gaat.
Tja, het Nederlandse dreigingsniveau zegt ook niet zoveel, dat is al sinds jaar en dag "onveranderd substantieel". Anyway, dat is allemaal wat off topic; wat ik bedoelde te zeggen is dat zeggen dat ergens "dreigingsniveau x" geldt eigenlijk vrij nietszeggend is. De meeste lezers/luisteraars kunnen daar eigenlijk niets mee.ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:07:
[...]
Het zegt niet veel maar in Nederland is er wel een beetje uitleg voor:
https://www.nctv.nl/onderwerpen/tb/dtn/opbouw/
Niveau 3 en 4 is wel een beetje semantiek natuurlijk, op het moment dat dreiging "mogelijk en waarschijnlijk is" (niveau 3) lijkt mij dat per definitie al "ernstig" (niveau 4).corporalnl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:06:
[...]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150116_01476947
Wikipedia: Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging
Zit er nog concreet verschil in aantal troepen e.d. tussen niveau 3 en 4?
Is gelinkt aan niveau 4, niet om concrete dreiging.HenkDePoema schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:08:
Liveblog HLN.be meldt:
* Sanoma waar onder andere nu.nl zit.Cyw00d schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:10:
Het pand van nu.nl is ook ontruimd:
http://www.telegraaf.nl/b...utm_campaign=facebookpage
Op nu.nlSanoma: "Er is een verdacht pakketje in de garage gevonden, waarvan de herkomst onduidelijk is. Op dit moment wordt dit door de politie onderzocht."
[ Voor 5% gewijzigd door DieVeenman op 22-03-2016 14:12 ]
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Kerncentrale geëvacueerd
De werknemers van de kerncentrale van Tihange worden geëvacueerd, dat meldt de plaatselijke politiecommissaris van Hoei.
Bron: www.nieuwsblad.be
De werknemers van de kerncentrale van Tihange worden geëvacueerd, dat meldt de plaatselijke politiecommissaris van Hoei.
Kloptargon007 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:12:
Kerncentrale geëvacueerd
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Klopt, volgens mij is een dreigingsniveau ook meer iets voor de instanties zelf dan voor de mensen. Het enige wat de normale lezer denkt is dat laag goed is en hoog slecht is.Mx. Alba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:08:
[...]
Tja, het Nederlandse dreigingsniveau zegt ook niet zoveel, dat is al sinds jaar en dag "onveranderd substantieel". Anyway, dat is allemaal wat off topic; wat ik bedoelde te zeggen is dat zeggen dat ergens "dreigingsniveau x" geldt eigenlijk vrij nietszeggend is. De meeste lezers/luisteraars kunnen daar eigenlijk niets mee.
Ik lees nu dat kerncentrale Tihange ook ontruimd zou zijn ? (Nu.nl, Knack.be).
Oh ok, nevermind. Heeft te maken met dreigingsniveau.
Oh ok, nevermind. Heeft te maken met dreigingsniveau.
[ Voor 26% gewijzigd door De_Bastaard op 22-03-2016 14:14 ]
Dit is natuurlijk alleen maar positief(/preventief): alsof ze zo'n ding werkend achterlaten/verlaten!argon007 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:12:
Kerncentrale geëvacueerd
Steam ID = Ackerfiets
offtopicDupje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:10:
[...]
Is gelinkt aan niveau 4, niet om concrete dreiging.
[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2016 14:42 ]
Ik denk wel aan inzet van politie,etc op bepaalde plekken zoals kerncentrales, watercentrales etcKrukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:08:
[...]
Niveau 3 en 4 is wel een beetje semantiek natuurlijk, op het moment dat dreiging "mogelijk en waarschijnlijk is" (niveau 3) lijkt mij dat per definitie al "ernstig" (niveau 4).
Zit er nog concreet verschil in aantal troepen e.d. tussen niveau 3 en 4?
Alsof je een kerncentrale even 'afsluit'Family Guy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:14:
[...]
Dit is natuurlijk alleen maar positief(/preventief): alsof ze zo'n ding werkend achterlaten/verlaten!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Is toch gewoon een uit knop, en dan gaan?
Helaas denken nog teveel mensen zo.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Je kunt het proces stopzetten, ja
Steam ID = Ackerfiets
Euh, ja? Wij hebben het ook, alleen wij noemen het een reisadvies.ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:05:
[...]
Mag GB - voor hun zelf - kiezen welk bedreigings niveau er is welk land? Wist wel wat het betekende
Verwijderd
Spijkerbom gebruikt in Zaventem, niet in Maalbeek
In lichamen van slachtoffers op de luchthaven van Zaventem zijn spijkers gevonden. Naar alle waarschijnlijkheid is er dus een spijkerbom gebruikt. In het metrostation Maalbeek is dat niet het geval.
Ik vind wel verassend om te zien hoe die mensen in de vertrekhal (of aankomst) gewoon rustig staan te filmen.
Anderen nog rustig hun jas aan doen of zelfs met 3 koffers slepen.
Nu kan dat laatste best shock zijn.
Maar na een aantal explosies, zoveel schade, paniek om je heen en wellicht zelf ook de ingeving 'mogelijk aanslag' te hebben, gewoon op je dooie gemakkie te filmen (rustig 360shots) vind ik toch vrij bizar.
Maar na een aantal explosies, zoveel schade, paniek om je heen en wellicht zelf ook de ingeving 'mogelijk aanslag' te hebben, gewoon op je dooie gemakkie te filmen (rustig 360shots) vind ik toch vrij bizar.
Wist niet dat het een reisadvies was, dacht wat andersPatriot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:16:
[...]
Euh, ja? Wij hebben het ook, alleen wij noemen het een reisadvies.
Ze hebben net een giant antenne gebracht voor de communicatie te verzekeren.corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:16:
[...]
Is toch gewoon een uit knop, en dan gaan?het personeel zit daar voor de sier
Michel zijn twitter moet beschikbaar blijven
offtopiccorset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:16:
[...]
Is toch gewoon een uit knop, en dan gaan?het personeel zit daar voor de sier
[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2016 14:21 ]
Steam ID = Ackerfiets
Video juist na de ontploffing in Zaventem!
http://nieuws.vtm.be/binn...ie-toont-drama-vertrekhal
http://nieuws.vtm.be/binn...ie-toont-drama-vertrekhal
Dat zal waarschijnlijk de schik zijn. Neem niet aan dat je, nadat je zoiets mee maakt, 100% 'nuchter' onder bent en dus dat soort dingen doet.NeutraleTeun schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:18:
Ik vind wel verassend om te zien hoe die mensen in de vertrekhal (of aankomst) gewoon rustig staan te filmen.
Juist een persconferentie gehoord van Ivan Mayeur, burgemeester van Brussel.
Metrostation Maalbeek: minstens 20 doden, 106 gewonden, waarvan 17 zwaar. Werkomstandigheden in het station zijn ontzettend zwaar voor de hulpdiensten door de aangerichte schade.
Metrostation Maalbeek: minstens 20 doden, 106 gewonden, waarvan 17 zwaar. Werkomstandigheden in het station zijn ontzettend zwaar voor de hulpdiensten door de aangerichte schade.
Voor de Nederlanders die bloed willen doneren; het Rode Kruis NL gaat geen extra oproep doen.
https://twitter.com/RodeKruis/status/712264465362894848
https://twitter.com/RodeKruis/status/712264465362894848
Dat is een trend die al jaren aan de gang is. Tijdens het filmen ontneem je de realiteit. Je zit achter je scherm te filmen en kijkt zo naar wat er net gebeurt is. Het voelt veilig aan. Offcourse zullen er wel tussen zitten die gewoon voor de kick alles op de plaat leggen, maar het is eerder een psychologische (onbewuste) reactie.NeutraleTeun schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:18:
offtopic
[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2016 14:23 ]
Steam ID = Ackerfiets
edit:offtopic
[ Voor 115% gewijzigd door Stoney3K op 22-03-2016 14:24 ]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
niet op reageren
niet op reagerenofftopic
[ Voor 81% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2016 14:27 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Misschien had ik het wel fout hoor, zie nu pas dat het van Fox komt en als je de zinsbouw anders opvat kun je ook aannemen dat ze het over het dreigingsniveau van België zelf hebben (in dat geval zitten ze er gewoon naast).ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:18:
[...]
Wist niet dat het een reisadvies was, dacht wat andersDat verklaart het in ieder geval!
Ik nam aan dat ze het over het dreigingsniveau hadden zoals GB hem omschrijft van andere landen omdat ik toevallig al reisadviezen aan het checken was van verschillende landen naar België, en die van het VK was toevallig niet lang geleden aangepast.
Waarom worden er dan kerncentrales ontruimd bij niveau 4?Dupje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:10:
[...]
Is gelinkt aan niveau 4, niet om concrete dreiging.
Je kan toch inderdaad beter personeel in de buurt hebben, om de boel in de gaten te houden.
Ik neem aan dat de beveiliging sowieso al niet misselijk is.
Stel je voor dat we alle energiecentrales uit voorzorg evacueren, dan ligt het land plat en dan?
Alleen het broodnodige personeel loopt rond. Dat wat er niet hoeft te zijn wordt geevacueerd.Soldaatje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:26:
[...]
Waarom worden er dan kerncentrales ontruimd bij niveau 4?
Je kan toch inderdaad beter personeel in de buurt hebben, om de boel in de gaten te houden.
Stel je voor dat we alle energiecentrales uit voorzorg evacueren, dan ligt het land plat en dan?
RTL: De ontruiming bij uitgeverij Sanoma in Hoofddorp is voorbij. Het ging om een vals alarm.
Andere energiecentrales maken niet een half land onbewoonbaar als je er een bom onder legt op de juiste plek.Soldaatje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:26:
[...]
Dat is een van de manieren hoe je er tegen aan kan kijken. Andere kant is dat zo'n locatie een eventueel doelwit is. Personeel kan op zo'n moment gegijzeld worden of gedwongen worden juist een centrale 'kapot' te maken, met alle gevolgen van dien.Soldaatje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:26:
[...]
Waarom worden er dan kerncentrales ontruimd bij niveau 4?
Beveiliging en personeel staat in dit verhaal denk ik los van elkaar. En bij een evacuatie ligt het land niet direct plat
Ja oké. Ik las het meer in de zin dat ze het over het dreigingsniveau hebben van België (dus dat België nu al terug is naar 3) maar dat is dus niet zo.Patriot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:26:
[...]
Misschien had ik het wel fout hoor, zie nu pas dat het van Fox komt en als je de zinsbouw anders opvat kun je ook aannemen dat ze het over het dreigingsniveau van België zelf hebben (in dat geval zitten ze er gewoon naast).
Ik nam aan dat ze het over het dreigingsniveau hadden zoals GB hem omschrijft van andere landen omdat ik toevallig al reisadviezen aan het checken was van verschillende landen naar België, en die van het VK was toevallig niet lang geleden aangepast.
Verwijderd
Iedereen reageert anders.NeutraleTeun schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:18:
Tijdslijn van terreur in Europa: http://www.tijd.be/politi...46687-4002.art#post_76993
Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.
Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.
Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926