Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Oké, grote stukken heb ik ooit ook wel eens gezaagd. Maar dat is echt lang geleden, meestal laat ik dat aan de slager over inderdaad. Ben toch een beetje lui wat dat betreft. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01 15:37
Gonadan schreef op maandag 19 januari 2026 @ 23:59:
Een tijdje terug kwamen hier allemaal echte snijmachines langs, maar heeft iemand wel eens geprobeerd om vleeswaren door een mandoline te halen? En dan bedoel ik dus spianata of zoiets en niet je vingers. :P
That would be me (snijmachine). Ik denk dat het met wat hardere vleeswaren wel zou kunnen werken met een scherpe mandoline. Met zachter spul denk ik niet. Een maat van me heeft ook een snijmachine maar niet zo'n loeder van 25kg uit de slagerij zoals ik maar een ding van de Lidl. Daar kan je best veel mee al alleen geeft hij ook aan dat zachtere spullen zoals kiprollade/filet geen mooie plakjes opleveren.

Adjust non olet, plerumque...

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:24
Harde, droge worst kan je echt vergeten op een mandoline. Ook als de mandoline scherper is dan je messen.
Een kookworst portioneren zal wel lukken, mja...

Edit: en zoiets als kiprollade doe je dus licht aanvriezen voordat je dat op de snijmachine legt, dan lukt dat prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Raymond P op 20-01-2026 10:42 ]

- knip -

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is niet voor niets dat een snijmachine een snijdende beweging maakt. Een mandoline schaaft eigenlijk grotendeels, dat kleine beetje snijeffect vanwege het schuine blad is te verwaarlozen meer voor het verdelen van de weerstand.

Had al niet veel vertrouwen dat zoiets zou werken maar ik stond gisteren met de hand een blok spianata te verwerken en vroeg mij ineens af of iemand dat geprobeerd had.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste