Na mijn bak ellende van eind 2019 waarbij ik de halve aandrijflijn van mijn Sensa Cintura aan gort had getrapt na 16 maanden (CDN tandwiel de prak in gereden en daardoor riem beschadigd) ondanks herhaaldelijke belofte van de FM dat dat zeker niet meer ging gebeuren ook niet bij CDN zijn we bijna 2 jaar verder.
Sinds april 2021 een baan de helft dichter bijhuis dus de dagelijkse rit ging van 2x 10,5KM naar 2x4,5KM + corona waardoor ik veel meer thuis heb gezeten. Ben ik nog steeds gematigd positief over mijn Cintura, ja hij rijd nog steeds prima en de aandrijflijn rijd sinds er een nieuwe riem + DCX tandwiel op gegaan zijn vrijwel vlekkeloos. No- way dat ik ooit nog een Sensa koop want mij is wel duidelijk waar die lagere prijs vandaan komt, ze bezuinigen erg op de afmontage.
Om even op te sommen:
* Binnen een half jaar en weinig regen vrijwel alle stuurboutjes, boutjes op de achterbrug, voorvork, ect flinke roest (vervangen door de FM voor RVS).
* Na ca een half jaar de lagers van de trappers volledig rot, alsin gewoon muurvast (mijn Decathlon setje van €13 houd het bijna 2,5 jaar uit zonder problemen)
Na 16 maanden dus de CDN aandrijving die aan gort ging (ca 3500KM?), na veel gesteggel met Sensa kosteloos vervangen.
Nu afgelopen week weer een beurtje gedaan en de trapas lager bleek helemaal verrot, vind ik vrij rap aangezien ik zeker onder de 10K kilometer zit. Ter vergelijking mijn racefiets krijg ook vaak zat slecht weer te voortduren maar die lager is na 20K kilometers nog niet op.
Zadelpen klem was helemaal vastgeroest en moest vervangen worden.
Led achterlicht in het spatbord is een pareltje maar erg kwetsbaar en ook al gerepareerd
Alfine shifter voor de 2e keer vervangen.
Zadel is bijna doorgesleten
De allerhande slijtage onderdelen zoals banden, remblokken (2x al), schijven, handvaten, ect.
Veel dingen zijn natuurlijk gewoon slijtage maar dingen als rotte lagers, roest, ect vind ik echt wel opvallend snel. Tuurlijk ik rijd in weer en wind maar houd de fiets goed schoon en hij staat altijd droog