Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote fietsen (met riem) topic deel 1

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• v-r-o-t-o-g-e-l
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 09-06 00:04

v-r-o-t-o-g-e-l

Doe maar lekker gewoon

Reb87 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:31:
Heeft iemand misschien een tip voor een fiets met belt die qua gewicht licht is? Ik zag de BMC alpenchallenge van 12 kilo, maar zo’n sportieve houding is helaas niets voor mij. :’(

Fietsen als de Batavus Dinsdag en Cube Travel zijn wel interessant, alleen helaas al een stuk zwaarder.
Canyon Commuter 6
https://www.canyon.com/nl...ar_2797_pv_rahmenfarbe=BU

Iets van 13 kg met minder sportieve zithouding. Lijkt begin augustus leverbaar te zijn. Prima banden, naafdynamo, hydraulische schijfremmen. Ik heb een ouder model (11.5 kg) met opties die nu op de 7 en 8 worden aangeboden maar dat is een heel andere prijsklasse. Fijne fiets.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20:53
Reb87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Dank voor de tip! Uit nieuwsgierigheid; waarom heb je voor Giant gekozen? :)
Korte versie: De Stevens was net een tikkeltje teveel sportieve houding voor mij. Althans voor wat ik nu zocht. De Giant was net wat relaxter; licht sportief. Het stuur daarvoor wel meer naar voren afgesteld. Tja, vooral dat.

Vervolgens allerlei bijzaken om de keuze kracht bij te zetten, zoals standaard zit er al een slot op, een volwaardigere bagagedrager, wat goedkoper. De Stevens moest nog besteld worden, ik wilde snel een besluit én fiets ;)

[Voor 40% gewijzigd door Gim op 08-06-2021 20:12]

• Reb87
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:47:
[...]

Korte versie: De Stevens was net een tikkeltje teveel sportieve houding voor mij. Althans voor wat ik nu zocht. De Giant was net wat relaxter; licht sportief. Het stuur daarvoor wel meer naar voren afgesteld. Tja, vooral dat.

Vervolgens allerlei bijzaken om de keuze kracht bij te zetten, zoals standaard zit er al een slot op, een volwaardigere bagagedrager, wat goedkoper. De Stevens moest nog besteld worden, ik wilde snel een besluit én fiets ;)
Ik heb de Anytour CS2 vandaag geprobeerd (ze hadden de CS1 niet staan). Qua houding is dit een minder sportief beestje, wat fijner is voor de rug. Prijs/kwaliteit zit het volgens mij ook wel goed. Wel vielen me die dikke banden op wat ik jammer vond. En het is me niet geheel duidelijk hoe je bij deze fiets de riem op spanning brengt? iig niet via de trapas zo te zien.

Weet iemand trouwens of de CS1 wel een glazende lak heeft, dat lijkt me net iets mooier. :) De verkoper durfte het niet te zeggen namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Reb87 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:06:
Weet iemand trouwens of de CS1 wel een glazende lak heeft, dat lijkt me net iets mooier. :) De verkoper durfte het niet te zeggen namelijk.
CS1 heeft ook matte lak.

• neb0
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 15-06 03:15
@Reb87
Giant Anytour CS 2 (of CS 1) staat ook op mijn shortlist alsook de RS 2 (derailleur).
Als je het stuur iets naar voren en lager zet middels de verstelbare stuurpen, dan wordt 'ie iets sportiever qua zit.

De verende zadelpen zou ik vervangen door een vaste. Kost altijd wat aan trapenergie en enorm veel extra comfort biedt het ook weer niet.

De brede banden vind ik juist een pluspunt al vind ik de banden zelf qua profiel minder. Brede banden bieden bij dezelfde bandenspanning meer comfort en rollen niet slechter. Dat zit 'm meestal in het profiel van een band, de stugheid van de wangen en het loopvlak (soepeler = minder weerstand), of het een draadband is vs een vouwband (soepeler) en wel of geen binnenband (tubeless).

De meeste fietsen zijn tegenwoordig voorzien van een matte lak. Dat is hip denk ik. Ik vind het wel mooi. Nadeel is dat het wat krasgevoeliger is en wellicht hecht vuil er iets sneller aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:48
Na dit topic doorgelezen te hebben, en nog wat eigen onderzoek, ben ik ook erg geïnteresseerd geraakt in de Giant Anytour CS2.

Helaas is het volgende me nog onduidelijk; er zijn blijkbaar meerdere uitvoeringen (2019, 2020, 2021) van de CS2. Wat zijn de verschillen hiertussen precies, en zijn deze de moeite waard? Mijn fietsenmaker kon het me niet zo gauw vertellen. Het gaat me dan vooral om de technische verschillen; kleur maakt me niet zo veel uit :P

[Voor 10% gewijzigd door Leetness op 13-06-2021 13:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 15-06 13:14
Leetness schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:52:
Na dit topic doorgelezen te hebben, en nog wat eigen onderzoek, ben ik ook erg geïnteresseerd geraakt in de Giant Anytour CS2.

Helaas is het volgende me nog onduidelijk; er zijn blijkbaar meerdere uitvoeringen (2019, 2020, 2021) van de CS2. Wat zijn de verschillen hiertussen precies, en zijn deze de moeite waard? Mijn fietsenmaker kon het me niet zo gauw vertellen. Het gaat me dan vooral om de technische verschillen; kleur maakt me niet zo veel uit :P
https://www.giant-bicycles.com/nl/anytour-cs-2-2019
https://www.giant-bicycles.com/nl/anytour-cs-2-2020
https://www.giant-bicycles.com/nl/anytour-cs-2-2021

Verschillen lijken minimaal...

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:08

De Cube Editor is binnen. Helaas na 1.5x naar mijn werk een lekke achterband.
De Schwalbe Marathon Supreme wellicht toch niet zo geschikt voor gravel / half verharde fietpaden, of gewoon pech?

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:10
BertV schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:28:

De Cube Editor is binnen. Helaas na 1.5x naar mijn werk een lekke achterband.
De Schwalbe Marathon Supreme wellicht toch niet zo geschikt voor gravel / half verharde fietpaden, of gewoon pech?
Misschien een kapotte spaak of spaken?

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:08
peptalk schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Misschien een kapotte spaak of spaken?
Ik zal ze straks thuis rustig inspecteren idd. Ik heb er gisteren wel vluchtig naar gekeken.
Je kunt het achterwiel er ook niet zo makkelijk uithalen als bij een derailleur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brutusl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Ik had op mijn nieuwe Stevens Super Flight nog geen kilometer gereden of mijn achterband was al lek. Oorzaak was een doorn in het midden van het loopvlak.

Beide Schwalbe Marathon Racer banden heb ik dezelfde week nog vervangen door de Schwalbe Marathon plus. Hier had ik op mijn vorige fiets ook goede ervaringen mee. Nooit een lekke band mee gehad na diverse andere banden te hebben geprobeerd die wel lek raakten. De Schwalbe Marathon plus zouden wel wat zwaarder fietsen. Maar dat liever dan regelmatig lek rijden en ik hoef er geen wedstrijd mee te winnen hè.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True