• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12 17:07
Case_C schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:30:
[...]

Het is inderdaad prettig dat ze de starters toch aan gaan pakken voor de beta :) . Hopelijk houden ze ook rekening met deze rework met docking-ports.... zoals we in het interview met Dan konden horen moest dat op alle schepen nog gelijk worden getrokken.
Als ze voor een modulaire variant/oplossing gaan kiezen (lijk mij een goede keuze) kunnen er ook nog 2 plekken ontstaan voor badass cannons/missiles aan de zijkanten :) Ben benieuwd wat het wordt!

Vind het toch wel enigszins gek dat er pas na 4 jaar nagedacht wordt aan docking..

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12 16:06
JohnnieWbl schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Als ze voor een modulaire variant/oplossing gaan kiezen (lijk mij een goede keuze) kunnen er ook nog 2 plekken ontstaan voor badass cannons/missiles aan de zijkanten :) Ben benieuwd wat het wordt!
De Aurora zal echt niet meer firepower gaan krijgen dan initieel is gesteld gok ik. Die nieuwe missile racks maken wel meer mogelijk, maar of dat zo blijft is maar de vraag.
Vind het toch wel enigszins gek dat er pas na 4 jaar nagedacht wordt aan docking..
Dat is niet helemaal juist, er is 4 jaar nagedacht over docking :p , alleen de implementatie voor alle schepen is er nog niet. Daarom denk ik ook dat ze willen kijken naar modules die je erop kan zetten. Dan is het ook makkelijker te implementeren op alle schepen.

Daarnaast kijken ze eerst naar de docking van capitals. En hoe dat werkt van en naar het station.

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12 17:07
Case_C schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:34:
Dat is niet helemaal juist, er is 4 jaar nagedacht over docking :p , alleen de implementatie voor alle schepen is er nog niet. Daarom denk ik ook dat ze willen kijken naar modules die je erop kan zetten. Dan is het ook makkelijker te implementeren op alle schepen.

Daarnaast kijken ze eerst naar de docking van capitals. En hoe dat werkt van en naar het station.
Ok, die conclusie was wat voorbarig en ongeïnformeerd. :P Vond die Dan Truffin wel zinnige dingen zeggen over hoe het zou moeten werken (voorkeur voor gestandaardiseerde docks ipv company-specific oplossingen).

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Stuk op sc relay over de communicatie van CIG de laatste tijd, waarin oa aangehaald word dat CIG de laatste tijd updates niet meer direct geeft maar via 3rd party. De Nederlandse bar citizen wordt erin aangehaald https://relay.sc/article/...ture-of-community-updates

• Case_C
De Townhall van gisterenavond:

En de transcript:
https://relay.sc/transcri...-2017-persistent-universe

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-12 09:53
Torrie844 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:43:
[...]

Wellicht handig om even af te wachten idd. Wat ik nu lees van LG is dat die problemen weg zijn.. dus ik ga nog even uitzoeken. Heb mijn 1080p (144hz) zojuist verkocht voor een leuk bedrag en dat binnen 6 uur advertentie tijd.. dus nu op de Dell verder
Is dit iets om naar uit te kijken? 899 voor die specs is erg nice.

nieuws: AOC voorziet gebogen 35"-monitor met 100Hz-paneel van G-Sync

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024

-

• Torrie844
Heb inmiddels die LG gekocht! toch bedankt :D dit was wel een sick alternatief geweest idd..

-

• Tylocke
Torrie844 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:12:
[...]

Heb inmiddels die LG gekocht! toch bedankt :D dit was wel een sick alternatief geweest idd..
Of gewoon de LG verkopen en de AOC in maart halen })

Maar bevalt het gamen in ultra-wide?

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Case_C
Was wel een aardige AtV.

De nieuwe faces zien er ook wel erg goed uit. Hoop dat we die in 3.0 gaan zien. (Voor character creation)

Tylocke schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:56:
[...]

Of gewoon de LG verkopen en de AOC in maart halen })

Maar bevalt het gamen in ultra-wide?
De specs van die monitor zijn wel erg mooi, maar heb er het geld toch niet voor over :+ .

Merk wel met de widescreen dat ik af en toe last heb van verticale screen-tearing. Dus niet horizontaal, maar dat het beeld links en rechts een frame of wat verschil hebben... Beetje apart, maar heb dat ook alleen in the Witcher 3.. dus welicht ligt t daar aan.

[ Voor 48% gewijzigd door Case_C op 20-01-2017 09:19 ]

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:14:
[...]

Was wel een aardige AtV.

De nieuwe faces zien er ook wel erg goed uit. Hoop dat we die in 3.0 gaan zien. (Voor character creation)

[...]

De specs van die monitor zijn wel erg mooi, maar heb er het geld toch niet voor over :+ .

Merk wel met de widescreen dat ik af en toe last heb van verticale screen-tearing. Dus niet horizontaal, maar dat het beeld links en rechts een frame of wat verschil hebben... Beetje apart, maar heb dat ook alleen in the Witcher 3.. dus welicht ligt t daar aan.
Met de LG die ik had was dat probleem er ook. Regelmatig gewoon in desktop dat de verticale tearing te zien was. Met de G-Sync ASUS heb ik dat probleem dus absoluut nog niet gezien.

Die nieuwe avatars zijn erg tof, hopelijk kunnen we die binnenkort gaan gebruiken samen met de female avatars want dan ziet niet iedereen er uit als een kloon.

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:03:
[...]
Met de LG die ik had was dat probleem er ook. Regelmatig gewoon in desktop dat de verticale tearing te zien was. Met de G-Sync ASUS heb ik dat probleem dus absoluut nog niet gezien.

Die nieuwe avatars zijn erg tof, hopelijk kunnen we die binnenkort gaan gebruiken samen met de female avatars want dan ziet niet iedereen er uit als een kloon.
Nu ik Project Zomboid met een paar andere Citizens speel weet ik dus al wie er straks een female character hebben :+ . :X

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Nu ik Project Zomboid met een paar andere Citizens speel weet ik dus al wie er straks een female character hebben :+ . :X
Project Zomboid is erg leuk met een groep. Gebruiken jullie ook mods? Wat ik destijds een probleem vond aan het spel is dat als de stroom eraf gaat je alleen stroom op kan wekken met een generator. Alleen een generator werkt op gasoline die je bij een benzinestation kan krijgen. Destijds kon je alleen de benzinepomp niet meer van power voorzien met een generator waardoor je dus gewoon geen gasoline meer kan krijgen en je uiteindelijk altijd zonder stroom komt. Hopelijk is dat gefixed.

Mooiste avond die ik ooit heb gehad was dat we met 4 man aan het spelen waren en we net de fabriek bij de lumbermill hadden gecleared. We vonden het eigenlijk wel even welletjes en eentje logt alvast af. Op dat moment horen we een knal en binnen notime was er een grote golf zombies op ons terrein. Ala Lord of the Rings Gimli vs Legolas hielden we de kills bij, we hadden uiteindelijk gezamenlijk meer dan 200 zombies afgeslacht na 3 uur en kon ik eindelijk (veel te laat) naar bed. Good times :D

• Bornhald
Tylocke schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Project Zomboid is erg leuk met een groep. Gebruiken jullie ook mods? Wat ik destijds een probleem vond aan het spel is dat als de stroom eraf gaat je alleen stroom op kan wekken met een generator. Alleen een generator werkt op gasoline die je bij een benzinestation kan krijgen. Destijds kon je alleen de benzinepomp niet meer van power voorzien met een generator waardoor je dus gewoon geen gasoline meer kan krijgen en je uiteindelijk altijd zonder stroom komt. Hopelijk is dat gefixed.

Mooiste avond die ik ooit heb gehad was dat we met 4 man aan het spelen waren en we net de fabriek bij de lumbermill hadden gecleared. We vonden het eigenlijk wel even welletjes en eentje logt alvast af. Op dat moment horen we een knal en binnen notime was er een grote golf zombies op ons terrein. Ala Lord of the Rings Gimli vs Legolas hielden we de kills bij, we hadden uiteindelijk gezamenlijk meer dan 200 zombies afgeslacht na 3 uur en kon ik eindelijk (veel te laat) naar bed. Good times :D
Zonder teveel af te willen wijken van het originele topic (star citizen) wil ik hier toch ook even op reageren.

We zijn nu met een paar man vanilla aan het spelen, zelfs mensen die niet lid zijn van Got Inc (ik dus) doen mee, leuke boel. NickHol is zo vrij geweest om een servertje aan te zetten op zijn server. Dus als je mee wil doen, hoe meer ziel hoe meer vreugd. Daarnaast als je leuke mods weet, nu is denk ik wel een mooie tijd om die erbij in te zetten

Volgens mij werkt de generator nu ook met propane (zo niet dan ben ik voor jan met de korte achternaam die dingen naar ons safehouse aan het slepen)

maar ik zou zeggen laat je neus ook zien, misschien kan je de noobs nog wat op weg helpen. En zoals al gezegd, als je leuke/goede mods weet, kunnen we deze wellicht in overleg ook gaan gebruiken.

betreffende star citizen.
Case_C schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:14:
[...]

Was wel een aardige AtV.

Ik heb heel snel even door de ATV gekeken, maar ligt het nu aan mij of was hij saai, zag iets voorbij komen over de buccaneer, wat altijd wel leuk is, maar ook weer niet ZO leuk :) Voor de rest was er weinig nieuws.

Weet iemand ook eigenlijk waar we staan op de 3.0 roadmap?

en om te lachen, https://www.change.org/p/...-host-of-around-the-verse
hij heeft wel al 10 supporters oOo

edit:
ik weet waar we als backers in de backer cyclus zitten (plaatje gejat van reddit)
Afbeeldingslocatie: https://i.reddituploads.com/3b01ee70a2a941ea96de5de9d485a503?fit=max&h=1536&w=1536&s=c1776edc8e1c85c7c8481e424e51f6f6

[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 20-01-2017 10:45 ]

• Tylocke
Bornhald schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Zonder teveel af te willen wijken van het originele topic (star citizen) wil ik hier toch ook even op reageren.

We zijn nu met een paar man vanilla aan het spelen, zelfs mensen die niet lid zijn van Got Inc (ik dus) doen mee, leuke boel. NickHol is zo vrij geweest om een servertje aan te zetten op zijn server. Dus als je mee wil doen, hoe meer ziel hoe meer vreugd. Daarnaast als je leuke mods weet, nu is denk ik wel een mooie tijd om die erbij in te zetten

Volgens mij werkt de generator nu ook met propane (zo niet dan ben ik voor jan met de korte achternaam die dingen naar ons safehouse aan het slepen)

maar ik zou zeggen laat je neus ook zien, misschien kan je de noobs nog wat op weg helpen. En zoals al gezegd, als je leuke/goede mods weet, kunnen we deze wellicht in overleg ook gaan gebruiken.

betreffende star citizen.

Ik heb heel snel even door de ATV gekeken, maar ligt het nu aan mij of was hij saai, zag iets voorbij komen over de buccaneer, wat altijd wel leuk is, maar ook weer niet ZO leuk :) Voor de rest was er weinig nieuws.

Weet iemand ook eigenlijk waar we staan op de 3.0 roadmap?

en om te lachen, https://www.change.org/p/...-host-of-around-the-verse
hij heeft wel al 10 supporters oOo
Goed plan, ik mis wel een beetje het co-oppen de laatste tijd (ligt voornamelijk aan mijzelf ;)). Wat betreft mods is volgens mij Hydrocraft mod wel een mooie. Ik weet alleen niet of daar nog support/development voor was.

De AtV vond ik erg saai, alleen de nieuwe Avatars vond ik leuk om te zien. Wat dat betreft heb ik weer meer genoten van Bugsmashers dan van AtV.

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-11 21:58
Ik vond deze passage (uit de Weekly Newsletter) leuker:
As well as introduce multi region game servers. This was one of our stretch goals and with the move to Amazon's AWS we are now able to move forward with it which I know will make people in Europe and Australasia happy as 200ms+ pings aren't fun!

• Case_C
Als je er dan bij nadenkt ziet dat er veel groter uit dan in de geplande afmetingen gaat passen :p . Dat zal dan wel weer een schip van richting de 300 meter gaan worden.

AndrewBourgeois schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 00:44:
Ik vond deze passage (uit de Weekly Newsletter) leuker:

[...]
Het duurde even, maar met Star Marine bleek dan toch dat het niet realistisch was om nog langer maar 1 server aan te houden. Nu nog kleinere data-packages, en dan speelt het net als elke andere multiplayer shooter.

• Torrie844
Here is a quick translation of the interesting bits of the interview with Chris Roberts released today at Gamestar. The article at Gamestar is behind a paywall (for maybe 2-3 weeks from now). So the source isn't accessible, but for formalities, here is the link: http://www.gamestar.de/sp...itizen,48820,3308151.html
  1. Free translation what C.R. said: The custom Star Citizen Hotas is currently on hold. Since Logitech bought Saitek, the communication is very slow. Because they made the Hotas together with Saitek, Logitech can't use it without CIG. They have to make a new deal and if this doesn't happen, they have to find a new partner and start from scratch. It's really disappointing because they put much effort into this.
  2. Reworked turrets for 3.0
  3. C.R. admits that there is currently nearly no advantage of manning the conni with 5 people against 5 people with a Freelancer (bad example ;D. Would have said Hornets or Sabers), but this is of course planned to change. In the future ship systems get damaged and have to be repaired. In a fight that could mean, that you live longer. In the current alpha, the connie gets destroyed pretty quick even if there are only 2 enemies. This will change. In the future, big ships will take much more longer to blow up. But this means that you also need more people. For example: One controls the ship, the other the turret and another one extinguishes fire. This sort of gameplay is one of the biggest things, which we want in 3.0.
  4. For players who want to play alone: We have NPC's. But you have to pay them so that not everyone is flying with a huge ship with npc's through the verse. NPC's play a big role already in Squadron 42. They develop them so that they can fill out a specific role on a ship. But they aren't included in 3.0. But maybe they get them in the game with another Patch for 3.0 (not sure if he means 3.0.1 or 3.1).
  5. Gamestar asks when does C.R. personally want S42 to release. C.R.: "2017, but not early this year".
  6. Gamestar asks what C.R. is looking forward in 2017. Answer: S42 and 3.0. They both are huge milestones. And especially S42 will leave a deep impression. With this e means especially the characters wich you will meet. Players are allowed to spend time with characters and when the story is accelerating to the end, you should know who you like and who not. And if something sad happens with characters it has an emotional impact on you.
  7. If the first Episode is ready, it will be much easier to produce more content and improve the graphics.
  8. Small Spoiler In the first episode you will not be on one of the big Vanduul ships. But this will change in the 2 next Episodes. This is also the reason why they have to build the interior.
  9. Other games after S42 are already planned. These Stories could be about other cool characters beside the military that may have already be seen in the lore. For example Kid Crimson.
  10. Gamestar asks, how cities like Terra Prime will work in 3.0. C.R. answers: Some time ago when people extracted files from the game, Terra Prime should be only allowed to be flying at from a specific angle. Because of this, areas near the "road" where highly detailed and further away objects not. But this changed. Now you can fly to Terra Prime from every angle (over Terra Prime still with restricted paths). But this means that the city has to be fully detailed and fleshed out.
  11. For cities, they are working on architecture-sets. With them, the artist can "paint" whole house blocks. They are working on tools that allow them to fill plantes real quick. They are of course still developing these tools. With these tools in place, there will be many extra locations and adventures to experience. For example, you crash on a planet and have to survive a whole day on this planet and the ecosystem until someone receives your signal and rescues you. This is the reason why C.R. thinks that the fps, flying and planets will work perfectly together and will offer the players an experience like in no other game.
  12. Gamestar is curious about the underwater world. C.R. says that this is an interesting idea and that this was already discussed internally but they want to release the game first before working on that. But you will definitely be able to swim. And there will be boats and some ships will be landable on the water.
  13. With the new K.I. planned for 3.0 there may be nps'c at grimhex that will kill people who kill other people without a reason. That is needed because even as an outlaw you don't want to get shot instantly when you leave the station. (maybe similar to the security at olissar). There will be a combination out of green Zones where weapons are deactivated and areas where NPC's enforce rules. Unsocial behaviour will be more difficult. There will be a bounty on bad people with the new reputation system (correct translation? german: Rufsystem). To make ganking more unattractive there will be a combination out of economic factors and gameplay.
  14. insurance will not always give you instantly a new ship after blowing up. Maybe after 2, 3 times you have to wait. And bigger ships will always take longer. You have to watch out for your ship and it should have consequences when blowing up, especially stupid behaviour.
  15. In the future you can mark yourself for pvp-action so that in some zones you can get attacked and attack other.
  16. People will have an impact on the verse. As soon as the universe is functioning, there will be big ingame events that can form the universe. When players are doing something or orgs are battling, they see this and react. This goes so far, that they want gamemasters that can start events. They want news broadcasts about current events even with live-mocap. That is his ultimate dream for the game.
  17. New ships will be introduced through ingame events like the Intergalactic Aerospace Expo. There will be official races and Sataball matches (Sataball after 3.0)
  18. With 3.0 and the planets, the most part is done (underlying tech)

-

• Case_C
Interessante punten, hopelijk zien we dit allemaal terug in 3.0. Met name de vernieuwde turrets/schip systems e.d. Dan is het nog even wachten op de release van 3.3 met de Carrack :+ .

• Bornhald
Als ze lang genoeg wachten dan zit de Carrack ook gewoon 3.0

• Case_C
Comm-link van deze week:
Greetings Citizens,

Now that the 2.6.1 schedule is out, we are moving forward and focusing on making 2017 an epic year! It’s pretty busy around here while development focuses on the major milestones being laid out. If you have not seen the updated production schedule – you can check check it out here!

For the Community Team, we are also preparing, refining, and building processes to ensure we are best equipped to be able to deliver interesting content to all of you. In the coming weeks we’ll be premiering a fun show that focuses on highlighting one of our favorite aspects of the Star Citizen Universe: YOU! No, not you. YOU. Yes, YOU! Stay tuned for more information on that soon.

With that, let’s take a look at this week!

On Tuesday, the Lore Team will release another installment in one of their many continuing series. The Star Citizen Universe is rich with history and a past/future worth exploring. If you find yourself easily immersed in a good story, fascinated by the design of Star Citizen, or just hungry for more information, these posts are made for you! You can also browse previous posts here.

On Wednesday, we’ll be exploring the Helios System alongside our resident Archivist, Cherie Heiberg, in an all new episode of Loremaker’s Guide to the Galaxy.

Around the Verse has returned to its regular schedule. If you want to stay in the loop or deep dive the development of Star Citizen with us, you won’t want to miss the second episode of 2017! You can catch these on our website, or our Official YouTube Channel.

Last Friday we went live on Twitch and YouTube for our second Star Citizen Happy Hour alongside guest streamer GrayHeadedGamer and Technical Director Sean Tracy. We had a great time hanging out with the two of them and are really enjoying the fun combination of game-play and guests from the community. Additionally, Sean Tracy took the time to explain the often misunderstood Megamap feature, scheduled to arrive in Star Citizen Alpha 2.6.2. If you want to learn more about this exciting new feature, you can catch the replay on our Official YouTube channel. A huge perk of doing these shows live is that you never know who might stop by.. Make sure to tune in at 10am PST, 6pm UTC at twitch.tv/starcitizen to catch this week’s show!

Lastly, this Saturday, Community Managers Jared Huckaby and myself will be traveling to San Antonio, TX for PAX South. Keep an eye out for us! We may have some cool goodies to give away. ;) Additionally, we’re very excited to meet many of you for the first time at the community organized Bar Citizen event Saturday night! You can find more info about this meetup here.

That’s all for this week, we’ll see you in the ‘Verse!

Tyler “Zyloh” Witkin
Community Manager
TUESDAY, JANUARY 24TH, 2017
Weekly Lore Post (https://robertsspaceindus...mm-link/spectrum-dispatch)

WEDNESDAY, JANUARY 25TH, 2017
Loremakers Guide to the Galaxy (YouTube: Star Citizen

THURSDAY, JANUARY 26TH, 2017
Around the Verse (YouTube: Star Citizen

FRIDAY, JANUARY 27TH, 2017
Star Citizen Happy Hour @ 10am PST / 6pm UTC (http://twitch.tv/starcitizen)
RSI Newsletter

• Tylocke
Omdat het hier veel te stil is:

Around the Verse

• Case_C
Tylocke schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:59:
Omdat het hier veel te stil is:

Around the Verse
[video]
You know, that AtV is kinda you know, about the AI you know that will make the PU you know feel alive you know ;) .

Ben wel benieuwd naar 3.0 maar verder is er momenteel niet veel om over te praten :P .

[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 26-01-2017 22:54 ]

• Bornhald
Derek hintte op zijn manier dat er binnenkort weer een concept sale komt, ergens in Feb.

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:24:
Derek hintte op zijn manier dat er binnenkort weer een concept sale komt, ergens in Feb.
Zeer waarschijnlijk, want Ben heeft daar al weer een paar keer op gehint, en dan is het makkelijk te zeggen aan het eind van een maand dat het de volgende maand gaat komen :+ .

Als ik net zoveel tijd als Derek in SC zou steken zou ik je ook kunnen vertellen welk schip het gaat zijn :P .

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:13:
[...]

Zeer waarschijnlijk, want Ben heeft daar al weer een paar keer op gehint, en dan is het makkelijk te zeggen aan het eind van een maand dat het de volgende maand gaat komen :+ .

Als ik net zoveel tijd als Derek in SC zou steken zou ik je ook kunnen vertellen welk schip het gaat zijn :P .
En als het dan niet klopt zeggen dat alles is aangepast puur om hem dwars te zitten

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:13:
[...]

Het is natuurlijk niet zo heel vreemd. CIG heeft al eerder in een oude monthly report (of was het letter from the chairman?) aangegeven dat ze concept sales periodiek doen tot SQ42 om een stabiel inkomen te genereren. Dit stabiele inkomen is noodzakelijk voor alle bankzaken zoals leningen en onderpand. Het is dus inderdaad te verwachten dat ongeveer elke 2 maanden er een concept sale komt. Ik wacht nog op mijn Origin 600, dan kan ik mijn Aquila inwisselen.

Nog een downer uit de AtV. 2.6.1 wordt opgevolgd door 2.6.2 ipv 3.0. Had dit al eerder gehoord maar om dit nog een keer zo te horen was wel een beetje jammer.

• Bornhald
Tylocke schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:47:
[...]
Nog een downer uit de AtV. 2.6.1 wordt opgevolgd door 2.6.2 ipv 3.0. Had dit al eerder gehoord maar om dit nog een keer zo te horen was wel een beetje jammer.
Is er toevallig ook bekend gemaakt wat er aangepast gaat worden? Was toch dat ze alles aan elkaar vastknopen?

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-12 20:48
Tylocke schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:47:
[...]
Bornhald schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Is er toevallig ook bekend gemaakt wat er aangepast gaat worden? Was toch dat ze alles aan elkaar vastknopen?
Vind het niet echt een downer. Heeft in een newsletter pas gestaan dat er dingen die uit 2.6.0 zijn geslipt juist in die release komen. 2.6.1 is bugfix, 2.6.2 is weer nieuwe shit
We are also planning on one more small incremental patch, 2.6.2 that will include the MegaMap feature, which allows Players to seamlessly connect to different multiplayer matches or jump into a single player game mode without having to load a level every time. As well as introduce multi region game servers.
Die anders maar gewoon skippen? Europese servers uitstellen tot 3.0 dan maar?

• Tylocke
Bornhald schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Dacht ik ook inderdaad dat 2.6.2 de Megamap update zou worden. Helaas houdt dit allemaal in dat 3.0 nog iets verder weg blijft. Niet allemaal slecht nieuws natuurlijk, Megamap is erg fijn (of zelfs noodzakelijk) voor 3.0 omdat Megamap het laden van textures en andere componenten beperkt zodat als het goed is ook de server het makkelijker krijgt. Hopelijk houdt dit ook in dat we meer spelers per server gaan krijgen... ooit.
Facerafter schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Je hebt gelijk, het is niet per se een slechte patch natuurlijk. Het is alleen een downer voor mij omdat 3.0 dan nog iets verder weg blijft. Zoals hierboven blijft inderdaad de tech noodzakelijk voor 3.0 dus dat is altijd mooi meegenomen.

Ik had gewoon ooit nog de hoop dat 3.0 eind Q1 of begin Q2 zou uitkomen maar ik denk dat ik rekening met Q2/Q3 moet gaan houden helaas. Jammer maar helaas maar het is niet anders want de andere optie is een niet werkende update :P

[...]

Vind het niet echt een downer. Heeft in een newsletter pas gestaan dat er dingen die uit 2.6.0 zijn geslipt juist in die release komen. 2.6.1 is bugfix, 2.6.2 is weer nieuwe shit

[...]

Die anders maar gewoon skippen? Europese servers uitstellen tot 3.0 dan maar?

[ Voor 40% gewijzigd door Tylocke op 27-01-2017 10:59 ]

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-12 11:29
Vorige week uit verveling en vanwege collega's die Elite:Dangerous spelen het spel ook maar aangeschaft. Het geeft eindelijk een beetje gevoel hoe SC ook uiteindelijk een beetje zal worden. Elite is wel stabiel, de besturing is logisch gemapped, vliegen, schieten en landen voelt gewoon prettig.
Er zijn echt soms momenten dat ik me afvraag of de investering in SC en de aanschaf van een joystick niet zonde waren van het geld, maar nu met Elite is er weer perspectief :)

Bottom line: Als je even fed up bent met SC probeer E:D eens.

• Bornhald
Facerafter schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:56:
Ik vind het ook geen downer, sorry als ik die indruk gewekt heb :)
MeanGreen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:39:
Vorige week uit verveling en vanwege collega's die Elite:Dangerous spelen het spel ook maar aangeschaft. Het geeft eindelijk een beetje gevoel hoe SC ook uiteindelijk een beetje zal worden. Elite is wel stabiel, de besturing is logisch gemapped, vliegen, schieten en landen voelt gewoon prettig.
Er zijn echt soms momenten dat ik me afvraag of de investering in SC en de aanschaf van een joystick niet zonde waren van het geld, maar nu met Elite is er weer perspectief :)

E:D ik kan er maar niet in komen, het ziet er (in mijn optiek) gaaf uit, en wat je zegt is ook allemaal waar. Maar ik kan me er maar niet op focussen en uitzoeken waarom dingen zijn zoals ze zijn en gewoon spelen en beter worden. Ben na een uurtje of 2 spelen depressief van de eenzaamheid. Ik heb zelfs de uitbreiding met planetary landings. ik weet niet eens hoe ik moet fixen dat ik het doe. Missies die ik oppak kan ik niet eens doen. Eigenlijk is het heel moeizaam zoals ik speel, een beetje zoeken naar welke toets ik nu moest indrukken om een bepaalde actie te bereiken. En ik snap dat je dat leert door het te doen, maar ik kan me zo moeilijk ertoe zetten om het te gaan doen (terwijl ik dat wel wil)

edit: eigenlijk is het een beetje wat ik de laatste tijd uberhaupt heb met spellen, het wordt te snel te veel van hetzelfde. ben heel erg into een spel voor een week of 2-3 soms een maand, en dan geloof ik het wel weer. In tegenstelling tot vroeger dat ik maanden hetzelfde speelde (ik kijk naar jullie WoW en EvE-online)
/edit

Ik heb me maar toegelegd op het spelen van Project Zomboid met Case en wat anderen. Wat erop neerkomt dat Case en ik elkaar al minimaal 1x hebben gevraagd of de andere hem dood wilde maken. Voor de rest gaat het (in mijn optiek) aardig goed. Alleen moeten we die piraten vlag nog regelen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Bornhald op 27-01-2017 14:48 ]

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-12 11:29
Bornhald schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:44:

E:D ik kan er maar niet in komen, het ziet er (in mijn optiek) gaaf uit, en wat je zegt is ook allemaal waar. Maar ik kan me er maar niet op focussen en uitzoeken waarom dingen zijn zoals ze zijn en gewoon spelen en beter worden. Ben na een uurtje of 2 spelen depressief van de eenzaamheid. Ik heb zelfs de uitbreiding met planetary landings. ik weet niet eens hoe ik moet fixen dat ik het doe. Missies die ik oppak kan ik niet eens doen. Eigenlijk is het heel moeizaam zoals ik speel, een beetje zoeken naar welke toets ik nu moest indrukken om een bepaalde actie te bereiken. En ik snap dat je dat leert door het te doen, maar ik kan me zo moeilijk ertoe zetten om het te gaan doen (terwijl ik dat wel wil)

edit: eigenlijk is het een beetje wat ik de laatste tijd uberhaupt heb met spellen, het wordt te snel te veel van hetzelfde. ben heel erg into een spel voor een week of 2-3 soms een maand, en dan geloof ik het wel weer. In tegenstelling tot vroeger dat ik maanden hetzelfde speelde (ik kijk naar jullie WoW en EvE-online)
/edit
Je wordt wel aardig in het diepe gegooid, maar dan nog is de experience als nieuwe user beter dan SC op dit moment. Mailtjes in het begin met om de paar dagen met echte basic info om je op weg te helpen, en dat de game de bindings van mijn X52 snapt en in de tutorial gebruikt geven het een hele andere ervaring. E:D is wel echt een sandbox en na de tutorial is het wel een beetje "succes, zie maar wat je gaat doen".

WoW was imo zo'n classe apart dat alle mmo's die ik sindsdien heb geprobeerd allemaal zwaar tegenvielen. Die game heeft de lat zo hoog gelegd dat weinig in de schaduw ervan kan staan. GW2 kwam best in de buurt.

SC komt er wel, ik geloof echt dat er genoeg diepgang komt om de nieuwe WoW te worden qua verslaving, maar dat gaat nog wel even duren.

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 23:08
MeanGreen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:39:

Probeer het eens ergens te spelen met een Oculus Rift/HTC Vive op je neus... dan verandert je wereld nog een keer. :P
Ik heb E:D nu na een jaar weer opgepakt waar ik gebleven was (ergens op 1/3 onderweg naar Sag A*) en het spelen met zo'n VR-bril geeft een heel andere dimensie aan alles wat je ziet. Echt gaaf.
Nog 16k lichtjaar naar Colonia....bijna daar. :X

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Ik was me een beetje aan het oriënteren op een nieuwe (game) laptop, toen ik bij het bepalen van de specs besloot rond te kijken naar interessante games die net uit zijn of nog uit komen en wat ik daar voor nodig zou hebben om ze te spelen op High-settings (full HD).

Aangezien ik vroeger veel X-Wing/Tie-Fighter, Wing Commander-series, Privateer & Freelancer heb gespeeld (en het genre daarna doodbloedde) zocht ik naar space sims en kwam zodoende oa Star Citizen tegen.

met name de Single-Player Squadron 42 spreekt me aan (zoveel tijd heb ik niet om doelloos rond te vliegen), maar begrijp dat het constant wordt uitgesteld en er een hoop mensen zijn die de hoop hebben opgegeven.

Is de alpha van Star Citizen op dit moment goed speelbaar?

Ik had ook naar Elite: Dangerous gekeken, maar die lijkt me wat saai worden (geen quests, verhaallijn of wat dan ook, maar enkel kleine dingetjes) en het is mij niet duidelijk of het bij Star Citizen-Alpha reeds quests zijn geïmplementeerd of dat het de bedoeling is dat dit nog komt?

een WoW-quest achtig systeem in space-sim setting lijkt me wel wat, maar als het een beetje bij doelloos rondvliegen blijft, denk ik dat ik snel mijn interesse verlies (dan speel ik toch liever korte skirmishes in Star Conflict).

De dedicated grafische kaart (650M) van mijn huidige Asus i7 3rd Gen is kapot, dus kan op dit moment alleen een beetje retro-gamen of iets als WoT of Star Conflict op lage settings.
Dus ik ben aan het sparen voor een nieuwe laptop en zit te twijfelen tussen een van ca 1100 in het voorjaar, of een van ca 1500 na de zomervakantie. Ik heb de indruk dat Star Citizen/Squadron 42 'de' game kan zijn waar ik een tijd lang plezier van zou kunnen hebben (tenminste als hij ooit af komt), maar wel veeleisender qua GPU is dat andere spellen die ik zou spelen (WoT, Mass Effect: Andromeda).
oftwel spaar ik door voor een laptop met 1060M+ GPU of neem ik genoegen met 960-970M, verder doe ik vnl audio bewerking.

Star Citizen Referral Code

• Torrie844
Metaalhoofd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:56:
Ik was me een beetje aan het oriënteren op een nieuwe (game) laptop, toen ik bij het bepalen van de specs besloot rond te kijken naar interessante games die net uit zijn of nog uit komen en wat ik daar voor nodig zou hebben om ze te spelen op High-settings (full HD).

Aangezien ik vroeger veel X-Wing/Tie-Fighter, Wing Commander-series, Privateer & Freelancer heb gespeeld (en het genre daarna doodbloedde) zocht ik naar space sims en kwam zodoende oa Star Citizen tegen.

met name de Single-Player Squadron 42 spreekt me aan (zoveel tijd heb ik niet om doelloos rond te vliegen), maar begrijp dat het constant wordt uitgesteld en er een hoop mensen zijn die de hoop hebben opgegeven.

Is de alpha van Star Citizen op dit moment goed speelbaar?

Ik had ook naar Elite: Dangerous gekeken, maar die lijkt me wat saai worden (geen quests, verhaallijn of wat dan ook, maar enkel kleine dingetjes) en het is mij niet duidelijk of het bij Star Citizen-Alpha reeds quests zijn geïmplementeerd of dat het de bedoeling is dat dit nog komt?

een WoW-quest achtig systeem in space-sim setting lijkt me wel wat, maar als het een beetje bij doelloos rondvliegen blijft, denk ik dat ik snel mijn interesse verlies (dan speel ik toch liever korte skirmishes in Star Conflict).

De dedicated grafische kaart (650M) van mijn huidige Asus i7 3rd Gen is kapot, dus kan op dit moment alleen een beetje retro-gamen of iets als WoT of Star Conflict op lage settings.
Dus ik ben aan het sparen voor een nieuwe laptop en zit te twijfelen tussen een van ca 1100 in het voorjaar, of een van ca 1500 na de zomervakantie. Ik heb de indruk dat Star Citizen/Squadron 42 'de' game kan zijn waar ik een tijd lang plezier van zou kunnen hebben (tenminste als hij ooit af komt), maar wel veeleisender qua GPU is dat andere spellen die ik zou spelen (WoT, Mass Effect: Andromeda).
oftwel spaar ik door voor een laptop met 1060M+ GPU of neem ik genoegen met 960-970M, verder doe ik vnl audio bewerking.
Aangezien je pas na de zomervakantie een pc gaat kopen, zou ik dan even terugkomen om te kijken hoe de staat van de game is. We wachten op patch 3.0 uiteindelijk, die moet dit jaar komen en maakt van de alpha een echt "spel". Quests, planetary landings, netcode, frames per seconde omhoog..etc.

-

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-12 23:41

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het advies van Torrie is het bijna het beste advies dat je kan krijgen, met 1 opmerking. De makers van SC verwachten dat dit een van de zwaarste, zo niet, de zwaarste game ooit gemaakt zal worden. Het is dus voor iedereen onmogelijk om te zeggen wat de eisen gaan zijn bij de oplevering van de game. Daar zullen dan namelijk nog de nodige optimalisaties overheen gaan. Maar daar zijn we nog lang niet, er staat nog niet eens een werkende game op het moment ;).

Wel kunnen we het zo stellen: er zal (praktisch) geen laptop zijn die deze game op de beste instellingen kan spelen. Dus als je dat wilt kun je het beste zo goed mogelijk inzetten en hopen op het beste :P.

• Tylocke
Als ik puur alleen even denk over hardware advies (want ik kan niets toevoegen aan Torrie of Ircghost hun verhaal) dan zou ik sowieso de 1060M boven de 960M of 970M adviseren. Niet alleen is de 1060 een nieuwere generatie maar de 1060M komt dichter bij zijn desktop broer dan dat de 960M en 970M dat doen. Hiermee creëer je ongeacht het spel altijd een betere performance. Helaas zal een 1060 ook wel iets duurder zijn maar onder de 1500 is bijvoorbeeld een 15" ASUS RoG Strix met een 1060 wel te doen.

(SC gebruikt trouwens wel veel geheugen op dit moment. 12 GB minimaal is erg fijn. Maar dat is op dit moment en zoals hierboven aangegeven kan dit natuurlijk altijd wijzigen.)

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:48
Voor een laptop is de meest recente chip altijd wel fijn. De 1060 is inderdaad van de huidige generatie en ook niet een langzame chip.

Mocht je niet te beroerd zijn voor uitzoekwerk is een externe gpu ook een oplossing. Maar dat heeft een hoog DIY gehalte

• Metaalhoofd
Torrie844 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:06:
[...]

Aangezien je pas na de zomervakantie een pc gaat kopen, zou ik dan even terugkomen om te kijken hoe de staat van de game is. We wachten op patch 3.0 uiteindelijk, die moet dit jaar komen en maakt van de alpha een echt "spel". Quests, planetary landings, netcode, frames per seconde omhoog..etc.
Ik zit nog te twijfelen over in het voorjaar, of na de zomervakantie.

Afgezien van de dode GPU heb ik sinds 2 maanden (dankzij windows updates) regelmatig BSOD bij het aanzetten van de laptop, maar gezien de prijs ontwikkelingen kan ik denk ik nog wel even wachten, zolang als hij het doet ;)
Voor noodgevallen heb ik nog altijd 2 werklaptops om wat dingen op te doen (geen games helaas, want dat mag niet)
Torched schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:21:
Voor een laptop is de meest recente chip altijd wel fijn. De 1060 is inderdaad van de huidige generatie en ook niet een langzame chip.

Mocht je niet te beroerd zijn voor uitzoekwerk is een externe gpu ook een oplossing. Maar dat heeft een hoog DIY gehalte
Ik ben wel eens dergelijke tutorials tegengekomen, maar denk dat ik de tijds/geldinvestering daarvoor te hoog vind.

Maar mijn hoofddoel was om voor mij zelf een beetje helder te krijgen of ik bij de planning van mijn volgende laptop aankoop, rekening moet houden met Star Citizen (maw: uitstellen tot na de zomer en wat meer geld kwijt zijn) of dat het spel toch niet die extra investering waard is en ik in de lente op zoek ga naar een goedkopere gaming laptop met 1050 ti of 970M oid.

(wil voor mijn andere plannen (audio/video bewerking) zowiezo een i7 systeem met 16gb Ram, 256+ SSD + 1T 7200 rpm, dus afhankelijk van GPU kan ik het 'budget' houden of duurder maken)

Op papier lijkt Squadron 42 mij een spel wat ik zowiezo wil gaan spelen en de PU Star Citizen mij een spel wat ik vrij lang zou kunnen spelen (mits het meer is dan nietzeggende missies/skirmishes of doelloos grinden (mijn idee van Elite: Dangerous)) en dan wil ik natuurlijk wel zo goed mogelijke settings op een Full HD scherm.
Maar ik vroeg me af of Star Citizen een soort 'WoW in space' moet worden (met telkens nieuwe quests etc) of dat het toch meer bij een bare-bone ruimte simulatie blijft (mijn beeld van Elite: Dangerous).

• Case_C
Metaalhoofd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:15:
[...]
Maar mijn hoofddoel was om voor mij zelf een beetje helder te krijgen of ik bij de planning van mijn volgende laptop aankoop, rekening moet houden met Star Citizen (maw: uitstellen tot na de zomer en wat meer geld kwijt zijn) of dat het spel toch niet die extra investering waard is en ik in de lente op zoek ga naar een goedkopere gaming laptop met 1050 ti of 970M oid.

Op papier lijkt Squadron 42 mij een spel wat ik zowiezo wil gaan spelen en de PU Star Citizen mij een spel wat ik vrij lang zou kunnen spelen (mits het meer is dan nietzeggende missies/skirmishes of doelloos grinden (mijn idee van Elite: Dangerous)) en dan wil ik natuurlijk wel zo goed mogelijke settings op een Full HD scherm.
Volgens mij moet je met een 1050ti een heel eind gaan komen op 1080p. En van de singleplayer kan je zeker verwachten dat deze een stuk soepeler speelt dan de huidige multiplayer. Verder moet je niet vergeten dat 'minstens' 4 cores een must is om soepel te spelen, en hyperthreading helpt ook behoorlijk.

Verder is een SDSD erg handig voor de installatie :P , scheelt behoorlijk met het inladen van graphics en items. Met een trage HDD merk je wel dat 't langer duurt.
Maar ik vroeg me af of Star Citizen een soort 'WoW in space' moet worden (met telkens nieuwe quests etc) of dat het toch meer bij een bare-bone ruimte simulatie blijft (mijn beeld van Elite: Dangerous).
De PU moet inderdaad een 'soort van' WoW worden, waar de content afwisselend bestaat uit 'quests' die procdural generated > artist driven zijn. (Procedural generation locaties en events, en dingen die je daar tegen komt zijn wel door een artist geplaatst.)

• Metaalhoofd
Case_C schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:39:
[...]

Volgens mij moet je met een 1050ti een heel eind gaan komen op 1080p. En van de singleplayer kan je zeker verwachten dat deze een stuk soepeler speelt dan de huidige multiplayer. Verder moet je niet vergeten dat 'minstens' 4 cores een must is om soepel te spelen, en hyperthreading helpt ook behoorlijk.

Verder is een SDSD erg handig voor de installatie :P , scheelt behoorlijk met het inladen van graphics en items. Met een trage HDD merk je wel dat 't langer duurt.

[...]

De PU moet inderdaad een 'soort van' WoW worden, waar de content afwisselend bestaat uit 'quests' die procdural generated > artist driven zijn. (Procedural generation locaties en events, en dingen die je daar tegen komt zijn wel door een artist geplaatst.)
Ok!
Klinkt als een soort spel wat ik wel langduriger zou spelen. Nu hopen dat er wat schot in de ontwikkeling komt. Je zou denken dat de single player versie wel eerder af zou kunnen zijn dan de multiplayer versie.

• Torrie844
https://forums.robertsspa.../7496988/#Comment_7496988

Een mooi voorbeeld van goede reacties van CIG, over de mustang!

-

• Case_C
Metaalhoofd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:47:
[...]
Ok!
Klinkt als een soort spel wat ik wel langduriger zou spelen. Nu hopen dat er wat schot in de ontwikkeling komt. Je zou denken dat de single player versie wel eerder af zou kunnen zijn dan de multiplayer versie.
De ontwikkeling gaat in principe op behoorlijk tempo, alleen de grote patches die de voortgang duidelijk maken zit relatief veel tijd tussen.

Het is nu wachten op 3.0 en SQ42, als SQ42 in 2017 uitkomt krijgt het project (de multiplayer) wel een boost in content, aandacht en daarmee ook funding (vanuit de backers en verkoop van SQ42).

Maar het blijft gewoon een erg lange zit om te wachten tot het uit is :P .

Dit geeft inderdaad wel de indruk dat ze de aanpassingen op bestaande schepen goed serieus nemen :) .

• Bornhald
Blijkbaar heeft ben de hurricane bevestigd als eerstvolgende concept sale

www.reddit.com/r/starciti...r59ts/hurricane_confirmed

• Case_C
Bornhald schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:43:
Blijkbaar heeft ben de hurricane bevestigd als eerstvolgende concept sale

www.reddit.com/r/starciti...r59ts/hurricane_confirmed
Origineel was dat natuurlijk eentje uit de alternatieve starters. Nou dan weet je wel dat de prijs hoger gaat zijn :+ .

€80,-~€90,- gok ik.

• Bornhald
Case_C schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Origineel was dat natuurlijk eentje uit de alternatieve starters. Nou dan weet je wel dat de prijs hoger gaat zijn :+ .

€80,-~€90,- gok ik.
Lastig te zeggen, de dragonfly was goedkoper, De mustang even duur en de Reliant duurder. Dus het kan alle kanten op. Hoewel duurder wel het meest aannemelijk is

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-12 09:48
Raar eigenlijk, lijkt mij dat als ze hem wat goedkoper maken dat ze er dan veel meer van verkopen en zodoende meer geld ophalen. Het is niet alsof ze vast zitten aan een productie proces per schip. Het is een digitaal goed dus ze kunnen hem zo veel verkopen als dat ze willen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Case_C
batumulia schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:59:
Raar eigenlijk, lijkt mij dat als ze hem wat goedkoper maken dat ze er dan veel meer van verkopen en zodoende meer geld ophalen. Het is niet alsof ze vast zitten aan een productie proces per schip. Het is een digitaal goed dus ze kunnen hem zo veel verkopen als dat ze willen.
Hartstikke raar, maar een hogere prijs zorgt wel voor een kunstmatige schaarsheid. Minder mensen kopen het, dus minder mensen hebben het... (logisch :+)

Als hij te goedkoop is smelt iedereen zijn Aurora om naar dat nieuwe gun-ship :p , dan zijn er geen echte starters meer.

Bornhald schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:32:
[...]
Lastig te zeggen, de dragonfly was goedkoper, De mustang even duur en de Reliant duurder. Dus het kan alle kanten op. Hoewel duurder wel het meest aannemelijk is
Mwa de Dragonfly is geen volwaardig schip, en de Mustang zat in dezelfde range als de Aurora.

De Hurricane gaat een dedicated fighter zijn, die heel specialistisch is. Dat betekend dat het minstens een Delta of beter is, dus dan gaat de prijs zo naar de €80,-+ .

Vraag me af of hij ook op de auto gaat lijken :P
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/12/06/article-0-0F1079D100000578-785_634x357.jpg
Of 't kleine broertje van de Spitfire?
Afbeeldingslocatie: http://www.world-war-2-planes.com/images/hurricane_color_pic_trimed.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 01-02-2017 10:19 ]

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Hartstikke raar, maar een hogere prijs zorgt wel voor een kunstmatige schaarsheid. Minder mensen kopen het, dus minder mensen hebben het... (logisch :+)

Als hij te goedkoop is smelt iedereen zijn Aurora om naar dat nieuwe gun-ship :p , dan zijn er geen echte starters meer.

[...]

Mwa de Dragonfly is geen volwaardig schip, en de Mustang zat in dezelfde range als de Aurora.

De Hurricane gaat een dedicated fighter zijn, die heel specialistisch is. Dat betekend dat het minstens een Delta of beter is, dus dan gaat de prijs zo naar de €80,-+ .
dragonfly is nog steeds 1 van de starter schepen die toen gepitched waren. een soort space motor. Wat we hebben gehad is wel wat beschreven denk ik zo. zelfde voor de reliant.

Bij de reliant zijn toen met de concept sales wel een paar $0 CCU's van aurora naar reliant gemaakt. Dus misschien dat er nu ook een komt, en als je ziet wat de price hike van de reliant is geweest, is dat nog best een leuke opstap voor een CCU wanneer hij duurder is geworden.. Dus wel even in de gaten houden die $0 CCUs

edit: originele beschrijving dragonfly
Drake Dragonfly: You don’t so much as climb into the Dragonfly as you do put it on around you. In short, it’s the closest thing to strapping an engine and a weapons mount to your spacesuit… or, as the advertising campaign claims, it’s the closest thing to riding the vacuum yourself. Occupying somewhere in the pantheon between a snub fighter and an Aurora, the Dragonfly is a speedy, maneuverable ultralight designed to be cheaply constructed in large numbers and to be readily customized by hobbyists. Dragonfly’s have become the favorite of a particular brand of enthusiast that frequently gather together to share their modifications, off-track race… and other less legitimate “hobbies.”

[ Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 01-02-2017 10:20 ]

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-12 08:25
Ircghost schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:26:
Het advies van Torrie is het bijna het beste advies dat je kan krijgen, met 1 opmerking. De makers van SC verwachten dat dit een van de zwaarste, zo niet, de zwaarste game ooit gemaakt zal worden. Het is dus voor iedereen onmogelijk om te zeggen wat de eisen gaan zijn bij de oplevering van de game. Daar zullen dan namelijk nog de nodige optimalisaties overheen gaan. Maar daar zijn we nog lang niet, er staat nog niet eens een werkende game op het moment ;).

Wel kunnen we het zo stellen: er zal (praktisch) geen laptop zijn die deze game op de beste instellingen kan spelen. Dus als je dat wilt kun je het beste zo goed mogelijk inzetten en hopen op het beste :P.
Iets te kort door de bocht, maar ik snap wat je bedoelt. Er zal inderdaad praktisch geen laptop zijn die deze game op de beste instelling kan spelen, tenzij je 5k of meer euro wil neerleggen. Maar de kloof tussen grafische prestaties van PC en laptop is met Pascal wel veel kleiner gemaakt!

Er zullen dus wel laptops zijn die deze game op meer dan prima uitziende instellingen kunnen spelen. Niet de allerbeste maar een stukje daaronder - hoe ver valt nog te bezien. Dan denk ik wel aan laptops met minimaal een 1070, dus niet goedkoop, maar ook niet volslagen "er groeit een geldboom in mijn tuin".

• Bornhald
moet een beetje aan derek denken toen ik onderstaande op de tweakers frontpage las.
nieuws: BioWare werkt al vijf jaar aan geheel nieuwe game die volgend jaar ui...

heb alleen de titel gelezen, maar dan zijn ze toch echt 1 jaar langer bezig dan SC. En SC is een scam want het duurt te lang natuurlijk (althans volgens derek) :)

heb ik ergens een trailer gemist of is dit fanmade?
YouTube: TOP 10 Really COOL SPACE GAMES of 2017
[YouTube: https://youtu.be/awar7U5Taw4?t=1248]

laatse filmpje in ieder geval rond de 20 minuten

[ Voor 23% gewijzigd door Bornhald op 01-02-2017 20:02 ]

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:54:
heb ik ergens een trailer gemist of is dit fanmade?
YouTube: TOP 10 Really COOL SPACE GAMES of 2017
[video]

laatse filmpje in ieder geval rond de 20 minuten
Zijn allemaal losse stukjes van filmpjes uit presentaties :) , maar natuurlijk wel mooi om te zien achter elkaar.

• Tylocke
Nieuwe ATV

• Case_C
Die weather effects beginnen ook ergens op te lijken :) . Alles wat ze nu hebben laten zien voor planeten kan volgens mij een behoorlijk realistische simulatie van een planeet opleveren. Hoop overigens wel dat dit in 3.0 gaat zitten :P , en niet dat we daarmee tot 3.1 zouden moeten wachten :+ .

Oh en Tylocke, had je deze al gezien? Nieuwe kandidaat voor een nieuwe monitor!
nieuws: Acer introduceert gebogen 37,5"-monitor

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:06:
[...]

Die weather effects beginnen ook ergens op te lijken :) . Alles wat ze nu hebben laten zien voor planeten kan volgens mij een behoorlijk realistische simulatie van een planeet opleveren. Hoop overigens wel dat dit in 3.0 gaat zitten :P , en niet dat we daarmee tot 3.1 zouden moeten wachten :+ .
Ik zou het niet zo heel erg vinden als dit soort dingen pas in 3.1 komen als daardoor 3.0 een stuk sneller klaar is. Maar omdat de AI grotendeels de bottleneck is nu kan het natuurlijk zijn dat zaken allemaal naar voren komen. Ik vermoed een aantal schepen uit 3.1 en 3.2 in de release van 3.0 als dat nog minimaal 6 maanden gaat duren. Eerst maar netcode in 2.6.1 en megamap in 2.6.2!
Oh en Tylocke, had je deze al gezien? Nieuwe kandidaat voor een nieuwe monitor!
nieuws: Acer introduceert gebogen 37,5"-monitor
Damn, erg tof. Zou hier best kunnen passen :P Maar ik ga er vanuit dat ik niet snel weer een monitor ga kopen. Wil hier eigenlijk toch wel een paar jaar mee doen, hij was er duur genoeg voor :+ Maar een 37" als toekomstige vervanger? Yes please!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwsbrief in de mail met goed nieuws. Regionale servers in 2.6.1! :)
In fact, we're happy to announce an addition to this patch. Thanks to the great work by the Live Ops, Backend and UI teams, we're moving up the release of the Regional Servers to 2.6.1, so players will be able to choose which server (North America, Europe, or Australia) they join to ensure the best connection possible. Once these are running, we’ll be able to run more tests to assess whether more locations will be needed.
En Cutlass sneak peak:

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/aq9j1zceyhg0ar/source/Drake_Cutlass_WIP_GB1-1.jpg

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12 23:43

Stronkie

Where wind is Trouble

stronkie hopt het kanaal binnen van Star Citizen. Scrollt naar de laatste pagine.. quick search PU 3.0 .. None found.. Stronkie leaves the topic again.. Pfft wat een puinzooi

Verwijderd

Topicstarter
Stronkie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 02:18:
stronkie hopt het kanaal binnen van Star Citizen. Scrollt naar de laatste pagine.. quick search PU 3.0 .. None found.. Stronkie leaves the topic again.. Pfft wat een puinzooi
:w

• Tylocke
2.6.1 is naar de Evocati. Ben Lesnick heeft aangegeven dat de Super Hornet binnenkort in prijs omhoog zal gaan. Dit schip heeft in 2.6.1 een rework gehad dus het vermoeden is dat de prijs daarmee omhoog gaat.

• Case_C
Tylocke schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:10:
2.6.1 is naar de Evocati. Ben Lesnick heeft aangegeven dat de Super Hornet binnenkort in prijs omhoog zal gaan. Dit schip heeft in 2.6.1 een rework gehad dus het vermoeden is dat de prijs daarmee omhoog gaat.
Gaat me benieuwen hoe 2.6.1 de ping e.d. gaat verbeteren met local servers. Ik denk dat Australie nu ook redelijk verguld gaat zijn nu ze met ping die lager is dan 200ms kunnen spelen :+ .

Blijft alleen lang wachten op de volgende "grote" patch :P , maar dat zijn we ondertussen gewend aan 't begin van het jaar. Hoop wel dat de eerste iteratie van 3.0 iig goed gaat werken :) .

• Tylocke
Case_C schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:40:
[...]

Gaat me benieuwen hoe 2.6.1 de ping e.d. gaat verbeteren met local servers. Ik denk dat Australie nu ook redelijk verguld gaat zijn nu ze met ping die lager is dan 200ms kunnen spelen :+ .

Blijft alleen lang wachten op de volgende "grote" patch :P , maar dat zijn we ondertussen gewend aan 't begin van het jaar. Hoop wel dat de eerste iteratie van 3.0 iig goed gaat werken :) .
Australie zal hier het meest mee winnen inderdaad. Helaas is niet alleen ping het probleem dus ik verwacht nog geen echte wonderen tot wat netcode verbeteringen in 2.6.2 met megamap en 3.0 met zijn planeten. Uiteindelijk is die 3.0 waar ik eigenlijk op wacht want daar moeten we toch de eerste glimpsen van het uiteindelijke spel te zien gaan krijgen.

Maar je hebt gelijk, zonder gamescom, citizencon, anniversary stream of holiday stream wordt het eerste half jaar heel heel veel wachten op concrete zaken. Mijn hoop op 3.0 is redelijk laag of ze moeten in eerste instantie de AI minimaal doen of zelfs even achterwege laten. Helaas zou dat laatste niet echt mooi zijn voor het uiteindelijke PU gevoel.

• Case_C
@Tylocke
AI gaat een van de meest belangrijke factoren zijn voor 3.0. planetside geloof ik ondertussen wel dat ze dat goed onder de knie gaan krijgen. Maar van AI hebben we nog niks gezien. Dus dat gaat een vuurdoop worden of een lange ptu, of evocatie sessie.

• Bornhald
Tylocke schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:12:
[...]

Australie zal hier het meest mee winnen inderdaad. Helaas is niet alleen ping het probleem dus ik verwacht nog geen echte wonderen tot wat netcode verbeteringen in 2.6.2 met megamap en 3.0 met zijn planeten. Uiteindelijk is die 3.0 waar ik eigenlijk op wacht want daar moeten we toch de eerste glimpsen van het uiteindelijke spel te zien gaan krijgen.

Maar je hebt gelijk, zonder gamescom, citizencon, anniversary stream of holiday stream wordt het eerste half jaar heel heel veel wachten op concrete zaken. Mijn hoop op 3.0 is redelijk laag of ze moeten in eerste instantie de AI minimaal doen of zelfs even achterwege laten. Helaas zou dat laatste niet echt mooi zijn voor het uiteindelijke PU gevoel.
het is jammer dat alle streams zo relatief dicht op elkaar zitten, en dat ik het idee heb dat content wordt vastgehouden tot ze het kunnen showen in een event.

Kijk maar eens wat voor een sneak peaks en nieuwe dingetjes we in de eerste maand van het jaar gehad hebben en wat we in de aanloop en na een event hebben.

• Torrie844
Nieuw super hornet (spoiler)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UCzBPq1.jpg

-

• Case_C
Hij ziet er weer mooi up to date uit :) , maar zelf vlieg ik toch liever met een ander ship :P .

• Tylocke
@Case_C Netcode, object streaming en AI zijn de grote onvoltooide componenten van 3.0 inderdaad. De PG zit volgens mij wel goed, daar hebben ze genoeg van laten zien.

Dan blijft er eigenlijk nog de vraag over of 3.0 de juiste diepgang als de AI niet binnen korte tijd af is. Ik hoop het wel natuurlijk.

En wat betreft de reworks, ik hoop echt dat de Auroras en Mustangs snel aan de beurt zijn. Die starter schepen verdienen ook wat liefde.

Edit: goed nieuws! De eerste invites voor 2.6.1 in PTU zijn verstuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Tylocke op 09-02-2017 21:29 ]

• Torrie844

-

Verwijderd

Topicstarter
Net invite gehad voor PTU. Maar ik wacht tot de live versie. Geen tijd voor die PTU's helaas. :)
Tylocke schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:49:
@Case_C Netcode, object streaming en AI zijn de grote onvoltooide componenten van 3.0 inderdaad. De PG zit volgens mij wel goed, daar hebben ze genoeg van laten zien.

Dan blijft er eigenlijk nog de vraag over of 3.0 de juiste diepgang als de AI niet binnen korte tijd af is. Ik hoop het wel natuurlijk.
Had graag wat updates gezien van deze onderdelen in AtV, maar er was alleen meer ship pipeline. De Buccaneer ziet er wel goed uit.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 22:27 ]

• Case_C
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:36:
[...]
Had graag wat updates gezien van deze onderdelen in AtV, maar er was alleen meer ship pipeline. De Buccaneer ziet er wel goed uit.
Vond het een goede AtV, de ontwikkeling van de Buccaneer werd mooi weergegeven, je kon elke stap goed zien, en het eindresultaat is erg strak :D

• Case_C

Er zitten nog wel wat bugjes in 2.6.1 :P , maar het ziet er al wel aardig mooi uit.

Verwijderd

Topicstarter
Volgend weekend (18 en 19 februari) zal CIG aanwezig bij PC Gamer Weekender:

http://www.pcgamer.com/st...t-the-pc-gamer-weekender/
We're delighted to announce that Cloud Imperium Games will be attending the PC Gamer Weekender at the London Olympia on the 18 and 19 of February (tickets available!). Key Star Citizen and Squadron 42 developers will be on stage taking you inside the creation of two of the most ambitious games in development right now.

The team will discuss the making of Star Citizen's FPS module, Star Marine, before offering insights into Squadron 42's mission design. The Star Citizen Live team will also chat about what goes into the creation of Star Citizen's persistent universe. You'll have the opportunity to put any burning questions you have directly to the developers as well. Ever wondered what it's like to work with Mark Hamill, Gillian Anderson, Gary Oldman and Andy Serkis? Here's your chance to ask.

Speakers include Star Citizen Live lead designer Luke Pressley, Star Citizen system designer Will Maiden and Star Marine senior designer Sean Noonan. CIG COO Carl Jones and Squadron 42 lead level designer Simon Vickers will also be part of the discussion on the Saturday.

• Case_C
En de monthly report voor Januari is ook weer online.
https://robertsspaceindus...704-Monthly-Studio-Report

Heb ook als Monthly Reports weer toegevoegd aan de TS :p ,daar liepen we een paar maandjes achter :+ . Maar nu is die weer mooi up to date.

[ Voor 33% gewijzigd door Case_C op 11-02-2017 12:02 ]

• Torrie844
Dit zit schijnbaar in een aegis schip Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4QB9Oxq.jpg

-

• Case_C
Het NS symbool? Dat voorspelt niet veel goed voor de tijden waarop Aegis schepen gaan vliegen :+

• Bornhald
Case_C schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:14:
[...]

Het NS symbool? Dat voorspelt niet veel goed voor de tijden waarop Aegis schepen gaan vliegen :+
het is dus een andere personen vervoer schip, de goedkope concurrent van de genesis starliner :)

• Case_C
Een mooie map van de Astroid belt van Yela :) ":
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6XMjjES.png

Tylocke schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:30:
[...]

Toffe map. Wat is nou die anomaly midden bovenin de kaart? Er staat bij dat je dan de magazine moet bekijken, maar geen idee wat dat is.
Heb ook geen flauw idee wat dat is, volgens mij spawnen daar wel pirates, maar of daar daadwerkelijk ook iets is.. geen idee :p . Leuk om ene keer uit te vogelen.

[ Voor 68% gewijzigd door Case_C op 13-02-2017 16:39 ]

• Tylocke
Case_C schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:27:
Een mooie map van de Astroid belt van Yela :) ":
[afbeelding]
Toffe map. Wat is nou die anomaly midden bovenin de kaart? Er staat bij dat je dan de magazine moet bekijken, maar geen idee wat dat is.

Verwijderd

Topicstarter
Gave map! Moet nog steeds die Starfarer wrecks exploren.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeg, even een vraagje, zijn er naast de Rapair Array XXX missies en de P.I. Wanted mission nog andere missies die er gedaan kunnen worden? En soja, hoe kan je deze vinden? moet je hiervoor eerst naar die ICC Assistence gaan?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Case_C
ronaldmathies schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:45:
Zeg, even een vraagje, zijn er naast de Rapair Array XXX missies en de P.I. Wanted mission nog andere missies die er gedaan kunnen worden? En soja, hoe kan je deze vinden? moet je hiervoor eerst naar die ICC Assistence gaan?
Je hebt nog de security mission bij Kareah station, waar je gedurende 10 minuten de wacht moet houden. Tijdens die periode mag er geen outlaw zijn status wipen, anders faalt de missie.

Heb die overigens nog nooit gedaan.

De ICC missies zijn er nu ook 9 stuks, met de final een Starfarer. Nu is dat allemaal nog niet spannend gezien er geen npc AI ingame is als personen.
https://forums.robertsspa...missions-with-description

Voor mission-content is het toch echt wachten op 3.0 en zien waar ze met de AI generated content heen gaan.

• Metaalhoofd
tot en met zondag is er trouwens free fly mode (en korting op de base packages).

Even uit proberen of het speelbaar is op mijn brakke laptop :p

Edit: Haal dat even maar weg, downloaden duurt nog wel een poosje :'(
Edit2: Helaasch, het spel is te zwaar voor mijn Intel Graphics HD, na het keuze menu krijg ik een zwart scherm en mijn Geforce 650m is niet meer te reanimeren. Toch maar verder sparen voor een nieuwe laptop.

[ Voor 52% gewijzigd door Metaalhoofd op 15-02-2017 08:36 ]

• Case_C
Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:27:
tot en met zondag is er trouwens free fly mode (en korting op de base packages).

Even uit proberen of het speelbaar is op mijn brakke laptop :p

Edit: Haal dat even maar weg, downloaden duurt nog wel een poosje :'(
Edit2: Helaasch, het spel is te zwaar voor mijn Intel Graphics HD, na het keuze menu krijg ik een zwart scherm en mijn Geforce 650m is niet meer te reanimeren. Toch maar verder sparen voor een nieuwe laptop.
Nog even doorsparen voor dit apparaat dan maar?
pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

Ach en tegen die tijd is er vast wel weer een laptop met betere bang-for-buck (hoewel dit toch vrij veel buck is :P )

• Metaalhoofd
Case_C schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:41:
[...]

Nog even doorsparen voor dit apparaat dan maar?
pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

Ach en tegen die tijd is er vast wel weer een laptop met betere bang-for-buck (hoewel dit toch vrij veel buck is :P )
Zoiets ja
Wil liefst wel minimaal GTX 1060 6Gb icm SSD + 7200rpm HDD met voldoende uitbreidingsmogelijkheden om een 2e SSD in te zetten en ram uit te breiden.

Van wat er nu beschikbaar is ben ik al minimaal € 1500,- kwijt, maar hopelijk is tegen de tijd dat ik het geld heb (zomer) de GTX 1060 wat meer gangbaar (en goedkoper) en met een beetje mazzel is er rond die tijd ook weer een Free-Fly actie, zodat ik het spel eerst kan uitproberen voor ik mijn overgebleven centen er in stop

[ Voor 9% gewijzigd door Metaalhoofd op 15-02-2017 09:58 ]

• Tylocke
Metaalhoofd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:57:
[...]

Zoiets ja
Wil liefst wel minimaal GTX 1060 6Gb icm SSD + 7200rpm HDD met voldoende uitbreidingsmogelijkheden om een 2e SSD in te zetten en ram uit te breiden.

Van wat er nu beschikbaar is ben ik al minimaal € 1500,- kwijt, maar hopelijk is tegen de tijd dat ik het geld heb (zomer) de GTX 1060 wat meer gangbaar (en goedkoper) en met een beetje mazzel is er rond die tijd ook weer een Free-Fly actie, zodat ik het spel eerst kan uitproberen voor ik mijn overgebleven centen er in stop
Jammer dat je het nu net niet hebt, deze is voor zijn prijs best wel erg aardig:

https://www.megekko.nl/pr...ks/Asus-NB-GL502VS-FY038T

Wat mooi is aan die GTX 1060/1070/1080 is dat de mobiele variant nagenoeg gelijk is aan de desktop versies.

Meestal is er aan het begin van de zomer een free fly en rond gamescom sowieso bijna een week lang.

• Metaalhoofd
Tylocke schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:26:
[...]

Jammer dat je het nu net niet hebt, deze is voor zijn prijs best wel erg aardig:

https://www.megekko.nl/pr...ks/Asus-NB-GL502VS-FY038T

Wat mooi is aan die GTX 1060/1070/1080 is dat de mobiele variant nagenoeg gelijk is aan de desktop versies.

Meestal is er aan het begin van de zomer een free fly en rond gamescom sowieso bijna een week lang.
Tja, CV Ketel moet vervangen worden, dus heb ik de knaken even niet paraat. Even wachten op belastingteruggave, verjaardag en tot Buma Stemra eindelijk eens uitbetaald

• Tylocke
Metaalhoofd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:48:
[...]

Tja, CV Ketel moet vervangen worden, dus heb ik de knaken even niet paraat. Even wachten op belastingteruggave, verjaardag en tot Buma Stemra eindelijk eens uitbetaald
In ieder geval verstandige prioriteiten :)

En die laptops worden waarschijnlijk alleen maar weer goedkoper.

@Case_C ik heb nog gezocht naar die Anomaly maar helaas niet gevonden. Werd eruit gegooid met een error 30000 :'(

• Case_C
Tylocke schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:13:
[...]
@Case_C ik heb nog gezocht naar die Anomaly maar helaas niet gevonden. Werd eruit gegooid met een error 30000 :'(
Hoera voor network-bugs :p , ik moet nog maar gaan zien of ik 't weer update voor 3.0.

Overigens die @... die je probeert, je moet @(nick) invullen. Dan werkt 't.
Mobiel is dat nog niet automatisch geïmplementeerd, maar op de PC kan krijg je zodra je @ tikt een dropdown menutje met opties om iemand te taggen. Werkt best makkelijk :) @Tylocke

Ben overigens wel lekker bezig met dat printen van die armor. Heb nu al zo'n 10 stukken geprint :) , moet er nog een stuk of 30... maar ik kan het een en ander al aan elkaar knopen om te kijken of 't werkt.

Prints duren overigens minimaal 6 uur, en dat kan oplopen tot 24 :p , daarnaast moet ik ook nog kijken naar wat extra rollen PLA :+ .

[ Voor 22% gewijzigd door Case_C op 15-02-2017 12:23 ]

• Tylocke
Case_C schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:17:
[...]
Overigens die @... die je probeert, je moet @(nick) invullen. Dan werkt 't.
Mobiel is dat nog niet automatisch geïmplementeerd, maar op de PC kan krijg je zodra je @ tikt een dropdown menutje met opties om iemand te taggen. Werkt best makkelijk :) @Tylocke
Hmmm, moet zeggen dat ik dat inderdaad niet werkend heb gekregen op mijn mobiel @Case_C

Maar nu op de PC zie ik de UBB code dus kan ik die vast wel op mobiel gebruiken. Thanks! Weer wat wijzer geworden.
Ben overigens wel lekker bezig met dat printen van die armor. Heb nu al zo'n 10 stukken geprint :) , moet er nog een stuk of 30... maar ik kan het een en ander al aan elkaar knopen om te kijken of 't werkt.

Prints duren overigens minimaal 6 uur, en dat kan oplopen tot 24 :p , daarnaast moet ik ook nog kijken naar wat extra rollen PLA :+ .
Tof, ga je hem ook nog verfen na al het printen? Is wel een mooi armor die mk2.

[ Voor 3% gewijzigd door Tylocke op 15-02-2017 21:38 ]

• Case_C
Tylocke schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:37:
[...]
Tof, ga je hem ook nog verfen na al het printen? Is wel een mooi armor die mk2.
Verven en decal toevoegen waar nodig :P , moet wel een beetje echt lijken natuurlijk :) . Maar daar gaan wel een aantal lagen verf overheen, om over het schuren het maar niet te hebben :/ .

Individueel passen de stukken allemaal vrij aardig, maar moet nog zien hoe dat zit als het aan elkaar zit. Met elastiek kan ik er wel wat flexibiliteit in krijgen.. maar dan moet het nog wel iets van demping krijgen aan de achterkant zodat het prettig zit. (Mocht ik het onverhoops dragen op de Gamescom :+ )

[ Voor 28% gewijzigd door Case_C op 15-02-2017 22:08 ]

• Tylocke
Case_C schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:02:
[...]

Verven en decal toevoegen waar nodig :P , moet wel een beetje echt lijken natuurlijk :) . Maar daar gaan wel een aantal lagen verf overheen, om over het schuren het maar niet te hebben :/ .

Individueel passen de stukken allemaal vrij aardig, maar moet nog zien hoe dat zit als het aan elkaar zit. Met elastiek kan ik er wel wat flexibiliteit in krijgen.. maar dan moet het nog wel iets van demping krijgen aan de achterkant zodat het prettig zit. (Mocht ik het onverhoops dragen op de Gamescom :+ )
Je kan er nog altijd een gambeson onder dragen, dat deden ze vroeger ook :) Ben benieuwd naar het eindresultaat.

• Bornhald
Tylocke schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:22:
[...]

Je kan er nog altijd een gambeson onder dragen, dat deden ze vroeger ook :) Ben benieuwd naar het eindresultaat.
wambuis is het Nederlandse woord :D En het is wel handig om dat onder armor te dragen tenzij je het armor wat je draagt voert.

• Case_C
Bornhald schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:10:
[...]

wambuis is het Nederlandse woord :D En het is wel handig om dat onder armor te dragen tenzij je het armor wat je draagt voert.
Met zulk weer kan zoiets wel lekker warm zijn :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LhLcxVy.gif

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Met zulk weer kan zoiets wel lekker warm zijn :P
[afbeelding]
de truuk is altijd laagjes :)

• Case_C