Volgens mij wordt reistijd binnen en tussen systems ook een belangrijke factor om aan spelers het gevoel te geven dat het SC universum erg groot is. Ver weg moet ook voelen als ver weg, en ik denk dat ze alles op alles zetten om loopholes te voorkomen waarmee je je aanwezigheid te snel kan verplaatsen.
Akkoord, maar dat maakt bv. 'uncharted space' verkennen met een Carrack wel wat lastig, niet?
Zit je daar op een plaats waar nog nooit iemand is geweest, al uren aan het reizen en zoeken naar nieuw zonnestelsel/planeet en hopelijk bijna bij een doorbraak... En de speler die je scanner console bedient verliest z'n connectie of moet dringend door. Zit je daar leuk.
Wil je je crew aanvullen? Terugreizen naar UEE gebied en vanaf nul herbeginnen? Of iemand van je org die inspringt vragen?
Vind het toch allemaal niet zo simpel...
Zou al helpen als CIG duidelijk maakt wat de bedoeling en hoe de implementatie van NPC's zal gebeuren.
Zit je daar op een plaats waar nog nooit iemand is geweest, al uren aan het reizen en zoeken naar nieuw zonnestelsel/planeet en hopelijk bijna bij een doorbraak... En de speler die je scanner console bedient verliest z'n connectie of moet dringend door. Zit je daar leuk.
Wil je je crew aanvullen? Terugreizen naar UEE gebied en vanaf nul herbeginnen? Of iemand van je org die inspringt vragen?
Zou al helpen als CIG duidelijk maakt wat de bedoeling en hoe de implementatie van NPC's zal gebeuren.

"De geest is gewillig maar het vlees zwak".Ship Upgrades - Aurora LN to Avenger Titan Renegade Upgrade
Payment: PAID
Valt nog mee, pas bijna een jaar na de eerste pledge voor het eerst meer gepledged
Had me eigenlijk gisteren al bedacht dat ik wel zou willen upgraden, vanochtend de website aangeslingerd en toen de Titan in sale was in een tijdelijke editie kon ik de verleiding niet weerstaan
[ Voor 12% gewijzigd door MeanGreen op 24-11-2016 09:51 ]
Ik denk dat je wel je lokatie kunt opslaan, zodat je later precies terug kunt QD'en naar dat punt. En iemand die uitlogt, ligt lekker te slapen in een bedje achterin de carrack tot hij/zij weer inlogt. Je respawned dan netjes weer op de carrack en niet in een of ander station.Xzylvador schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:05:
Akkoord, maar dat maakt bv. 'uncharted space' verkennen met een Carrack wel wat lastig, niet?
Gefeliciteerd!MeanGreen schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:06:
"De geest is gewillig maar het vlees zwak".
Valt nog mee, pas bijna een jaar na de eerste pledge voor het eerst meer gepledged![]()
Had me eigenlijk gisteren al bedacht dat ik wel zou willen upgraden, vanochtend de website aangeslingerd en toen de Titan in sale was in een tijdelijke editie kon ik de verleiding niet weerstaan
Zeker, daarom moet het ook niet mogelijk zijn om midden in je gameplay eruit te springen naar een andere NPC. Zelf zou ik ook niet verwachten van dat systeem dat 't mogelijk zou zijn.Willem078 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:55:
Volgens mij wordt reistijd binnen en tussen systems ook een belangrijke factor om aan spelers het gevoel te geven dat het SC universum erg groot is. Ver weg moet ook voelen als ver weg, en ik denk dat ze alles op alles zetten om loopholes te voorkomen waarmee je je aanwezigheid te snel kan verplaatsen.
Wel verwacht ik dat je bij het opstarten de mogelijkheid krijgt. Of ingame wanneer je gaat slapen op een veilige locatie. Dan moet de mogelijkheid bestaan om een andere speler te joinen middels een NPC. Het kan behoorlijk lang duren voor je op een veilige locatie kan zijn, met de afmetingen van systems.
Ze hebben al wel ideeen gedeeld over hoe dat zou kunnen werken. Maar inderdaad een concrete uitwerking is nog niet getoond. Wellicht als de AI ingame komt kunnen ze daarop verder bouwen.Xzylvador schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:05:
Ben nu toch wel erg benieuwd naar de subsumbtion van Tony Z
[ Voor 35% gewijzigd door Case_C op 24-11-2016 09:33 ]
Maar weet je dat, of denk je dat?Willem078 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:26:
[...]
Ik denk dat je wel je lokatie kunt opslaan, zodat je later precies terug kunt QD'en naar dat punt. En iemand die uitlogt, ligt lekker te slapen in een bedje achterin de carrack tot hij/zij weer inlogt. Je respawned dan netjes weer op de carrack en niet in een of ander station.
En goed, piloot/eigenaar van carrack denkt 'oke, later dan verder doen als m'n wetenschapper terug is' en logged ook uit.
Uurtje later logged wetenschapper in... hij spawned in een schip dat niet van hem is (en niet in het spel zat omdat eigenaar uitgelogd is)?
Moet zuur zijn voor de piloot/eigenaar om de dag erop te merken dat de ander met zijn schip aan het klooien is geweest en het opgeblazen heeft...
Zie het niet als kritiek hé; wat CiG ook kiest, sommige mensen zullen het goed vinden en anderen niet.
Maar vind wel dat ze toch binnenkort wat duidelijkheid gaan moeten geven hoe ze het hele multicrew gedoe willen regelen.
Mensen geven serieus wat geld uit aan dure schepen, zou zuur zijn moesten ze nadien te horen krijgen dat ze er amper mee kunnen spelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Xzylvador op 24-11-2016 09:39 ]
Dat denk ik alleen, ik heb er nog niks over zien staan. Het probleem dat je beschrijft zou dmv spectrum wel redelijk goed op te lossen zijn, als iedereen netjes de app op zijn telefoon heeft bijv (aangenomen dat er een spectrum app komt). En goed afstemmen als je org mates op je boot laat, dat is sowieso cruciaal.Xzylvador schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:35:
Maar weet je dat, of denk je dat?
En goed, piloot/eigenaar van carrack denkt 'oke, later dan verder doen als m'n wetenschapper terug is' en logged ook uit.
Uurtje later logged wetenschapper in... hij spawned in een schip dat niet van hem is (en niet in het spel zat omdat eigenaar uitgelogd is)?
Moet zuur zijn voor de piloot/eigenaar om de dag erop te merken dat de ander met zijn schip aan het klooien is geweest en het opgeblazen heeft...
toevoeging: De meeste multi crew boten zullen 100% npc crew krijgen, met misschien hier en daar een uitzondering (denk ik). Iedereen wil toch het liefst in zn eigen boot vliegen, en je wilt ook dat je maatjes in hun eigen boot zitten, dat geeft meer firepower,cargo space, extra rollen etc
[ Voor 13% gewijzigd door Willem078 op 24-11-2016 09:45 ]
Hoe zou dat dan werken? Bijv als je uitlogt op een station, kun je bij inloggen ervoor kiezen om wakker te worden op een carrack van een org mate? Is dat niet ook een loophole om snel mensen op te trommelen bij bijvoorbeeld een volgeladen carrier?Case_C schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:31:
Wel verwacht ik dat je bij het opstarten de mogelijkheid krijgt. Of ingame wanneer je gaat slapen op een veilige locatie. Dan moet de mogelijkheid bestaan om een andere speler te joinen middels een NPC. Het kan behoorlijk lang duren voor je op een veilige locatie kan zijn, met de afmetingen van systems.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Maar als je er een kwartier over doet om op een locatie te komen waar je dat kan doen, is de loophole niet zo vlug meer.Willem078 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:04:
[...]
Hoe zou dat dan werken? Bijv als je uitlogt op een station, kun je bij inloggen ervoor kiezen om wakker te worden op een carrack van een org mate? Is dat niet ook een loophole om snel mensen op te trommelen bij bijvoorbeeld een volgeladen carrier?
Ah ja dat haalt de vaart er een beetje uit inderdaad. Vooral als het alleen kan op bepaalde stations waar verder weinig gebeurt qua handel etc.Case_C schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:05:
Maar als je er een kwartier over doet om op een locatie te komen waar je dat kan doen, is de loophole niet zo vlug meer.
Het zal mij niks verbazen als er een rechten systeem komt per schip. In Planetside 2 kun je met de page up en page down knop wisselen tussen de verschillende rechten regels: 1: locked, 2: locked to you and platoon, 3: open to everyone.Xzylvador schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:35:
[...]
Maar weet je dat, of denk je dat?
Zie het niet als kritiek hé; wat CiG ook kiest, sommige mensen zullen het goed vinden en anderen niet.
Maar vind wel dat ze toch binnenkort wat duidelijkheid gaan moeten geven hoe ze het hele multicrew gedoe willen regelen.
Mensen geven serieus wat geld uit aan dure schepen, zou zuur zijn moesten ze nadien te horen krijgen dat ze er amper mee kunnen spelen.
Zo kun je dus best een vreemd persoon meenemen, maar dan kan hij bijvoorbeeld niks besturen of meenemen als jij uitlogt. Dat wordt dan wel transport technisch wat raar, dus misschien krijg je dan wel een bericht zoals: "owner is not available, please order a taxi to your nearest ship or hub."
Rechten systeem was een inderdaad ook aangekondigd, waarbij je het schip in secties kan indelen en mensen toegeven tot secties, zo kan je de newb die net gejoined is toegang geven tot de mess hall en een turret van je starfarer maar je beste vriend die ook mee speelt die heeft toegang tot alles behalve de slaapkamer van de kapitein om een dwarsstraat te noemen.Ircghost schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:18:
[...]
Het zal mij niks verbazen als er een rechten systeem komt per schip. In Planetside 2 kun je met de page up en page down knop wisselen tussen de verschillende rechten regels: 1: locked, 2: locked to you and platoon, 3: open to everyone.
Zo kun je dus best een vreemd persoon meenemen, maar dan kan hij bijvoorbeeld niks besturen of meenemen als jij uitlogt. Dat wordt dan wel transport technisch wat raar, dus misschien krijg je dan wel een bericht zoals: "owner is not available, please order a taxi to your nearest ship or hub."
Als de piloot/eigenaar niet online isaat het schip was wel aan het vliegen en er is jeans anders die mag vliegen dan was het de bedoeling dat het schip naar het dichtstbijzijnde vriendelijke station of landingsplaats vliegt, dus als passagier kan je er dan daar uit. Wel ruk als de digitale bijzijnde locatie een half uur vliegen is...
En ruk als je denkt, ah mooie loot (mining) voor vanavond! Ik parkeer de boot hier en kom later terug. Staat je schip opeens weer op een landingslocatie .. grmblBornhald schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:37:
[...]
Rechten systeem was een inderdaad ook aangekondigd, waarbij je het schip in secties kan indelen en mensen toegeven tot secties, zo kan je de newb die net gejoined is toegang geven tot de mess hall en een turret van je starfarer maar je beste vriend die ook mee speelt die heeft toegang tot alles behalve de slaapkamer van de kapitein om een dwarsstraat te noemen.
Als de piloot/eigenaar niet online isaat het schip was wel aan het vliegen en er is jeans anders die mag vliegen dan was het de bedoeling dat het schip naar het dichtstbijzijnde vriendelijke station of landingsplaats vliegt, dus als passagier kan je er dan daar uit. Wel ruk als de digitale bijzijnde locatie een half uur vliegen is...
"Jo Ircghost, heb je schip weer terug naar base gebrachtIrcghost schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:40:
[...]
En ruk als je denkt, ah mooie loot (mining) voor vanavond! Ik parkeer de boot hier en kom later terug. Staat je schip opeens weer op een landingslocatie .. grmbl
Super thanks!Case_C schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:46:
[...]
"Jo Ircghost, heb je schip weer terug naar base gebracht. Duurde me 2,5 uur maar had toch niets te doen."
* Ircghost unfriend Case
Nou jongens wel lief doen tegen elkaar
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Altijd op het juiste moment!
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Met 2.6 maar eens wat aan "teambuilding" gaan doen dan
. Dan kunnen we daar mee oefenen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=itWLCPwQ7rg]
Cutlass rework filmpje, waar alles netjes op een rijtje gezet word
.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=itWLCPwQ7rg]
Cutlass rework filmpje, waar alles netjes op een rijtje gezet word
[ Voor 43% gewijzigd door Case_C op 24-11-2016 19:10 ]
Ben ik blij dat ik er daar 2 van heb.Case_C schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:02:
Met 2.6 maar eens wat aan "teambuilding" gaan doen dan. Dan kunnen we daar mee oefenen.
[video]
Cutlass rework filmpje, waar alles netjes op een rijtje gezet word.
Maar ziet er vet uit zeg..
Ik heb daar de stick al van, is goede stick hoor.JanAd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:05:
Ik kwam net deze tegen:
Thrustmaster
Zonder reclame te willen maken.
Interessante set, alleen komt ook de oculus touch eraan die ik in de preorder heb staan. Denk dat deze maar even moet wachten.
Komt gewoon op het verlanglijstje
Ik heb de 'klassieke' T16000, omdat dat zowat de enige stick is die je ook linkshandig kan gebruiken...Torched schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 01:09:
[...]
Ik heb daar de stick al van, is goede stick hoor.
Interessante set, alleen komt ook de oculus touch eraan die ik in de preorder heb staan. Denk dat deze maar even moet wachten.
Komt gewoon op het verlanglijstje
Zou het niet makkelijker zijn om gewoon bedieningspanelen te plaatsen bij de deuren waar je een code op kan instellen? Heb je de code gekregen van de eigenaar, kan je verder... heb je die niet, kon je er niet inBornhald schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:37:
[...]
Rechten systeem was een inderdaad ook aangekondigd, waarbij je het schip in secties kan indelen en mensen toegeven tot secties, zo kan je de newb die net gejoined is toegang geven tot de mess hall en een turret van je starfarer maar je beste vriend die ook mee speelt die heeft toegang tot alles behalve de slaapkamer van de kapitein om een dwarsstraat te noemen.
Ik denk dat een keypad zowel lore als game mechanic technisch dat niet wenselijk is. Lore technisch niet omdat je in die tijd echt wel betere technieken hebt dan een keypad (bio medisch en near field dingen). En game mechanic technisch omdat het de flow haalt uit het spel. Dan kun je niet meer snel van achteren naar voren rennen omdat je op meerdere plekken een code moet invoeren.JanAd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:29:
Zou het niet makkelijker zijn om gewoon bedieningspanelen te plaatsen bij de deuren waar je een code op kan instellen? Heb je de code gekregen van de eigenaar, kan je verder... heb je die niet, kon je er niet in
Good pointIrcghost schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:37:
[...]
Ik denk dat een keypad zowel lore als game mechanic technisch dat niet wenselijk is. Lore technisch niet omdat je in die tijd echt wel betere technieken hebt dan een keypad (bio medisch en near field dingen). En game mechanic technisch omdat het de flow haalt uit het spel. Dan kun je niet meer snel van achteren naar voren rennen omdat je op meerdere plekken een code moet invoeren.
Vond die proc. gen. content ook wel erg mooi in de AtV. Als manen in 3.0 er zo uit gaan zien, vind ik het wel mooi
.
http://i.imgur.com/vH1DDyj.gifv
En de granaten zien er ook wel erg mooi uit
. Eens kijken of ik er daar straks 1 van kan printen
.
http://i.imgur.com/vH1DDyj.gifv
En de granaten zien er ook wel erg mooi uit
[ Voor 35% gewijzigd door Case_C op 25-11-2016 11:52 ]
Damn dat hebben ze mooi gemaakt
Maar toch mis ik nu de top gear presentatoren wel een beetje
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
The Grand Tour kijken;) Eerste aflevering was top!Fordox schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:07:
[...]
Damn dat hebben ze mooi gemaakt
Maar toch mis ik nu de top gear presentatoren wel een beetje
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Woei, dat is een aardig staaltje firepower. Zat die zo plots in je winkelwagentje?
Wanneer verwacht je eigenlijk dat die ongeveer ingame gaat zitten? Iig post release van SQ42, maar of dat ook voor 4.0 zou zijn?

T schema is aangepast, en de Evocati start is over 't weekend getild. Dus wellicht dat ze er maandag mee beginnen en voor 't eind van de week PTU willen draaien? Gaat me benieuwen hoe smooth die transitie gaat.
[ Voor 23% gewijzigd door Case_C op 25-11-2016 23:12 ]
maar eigenlijk willen we onderhand 3.0 welCase_C schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:00:
[...]
Woei, dat is een aardig staaltje firepower. Zat die zo plots in je winkelwagentje?
Wanneer verwacht je eigenlijk dat die ongeveer ingame gaat zitten? Iig post release van SQ42, maar of dat ook voor 4.0 zou zijn?
[afbeelding]
T schema is aangepast, en de Evocati start is over 't weekend getild. Dus wellicht dat ze er maandag mee beginnen en voor 't eind van de week PTU willen draaien? Gaat me benieuwen hoe smooth die transitie gaat.
is de datum daarvan nog geschoven voor zover je weet?
waarom denk je dat de idris post SQ42 is? zou die alleen intern getest worden dan?
Gewoon een vermoedenBornhald schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:47:
[...]
maar eigenlijk willen we onderhand 3.0 wel
is de datum daarvan nog geschoven voor zover je weet?
waarom denk je dat de idris post SQ42 is? zou die alleen intern getest worden dan?
Er schijnen dit weekend ook nog goedkope packages op de markt te komen.
Vraag me af hoe de prijs gaat zijn in combinatie met SQ42 en de PU.
[ Voor 13% gewijzigd door Case_C op 26-11-2016 12:51 ]
ik hoop dat ze wat packages laten langs komen die eerder zijn langs geweest, dat agressor pack met 48 maanden ipv 6 maanden verzekering klinkt een stuk beter....Case_C schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:45:
[...]
Gewoon een vermoeden. En ik hoop toch echt op een early 2017 release voor SQ42. Anders dan die Rus op YT die er 2019 van maakte
.
Er schijnen dit weekend ook nog goedkope packages op de markt te komen.
Vraag me af hoe de prijs gaat zijn in combinatie met SQ42 en de PU.
en wellicht dat ze zo iets als het armada pack nog een keer langs laten komen, wellicht interessant voor mensen die recentelijk een idris hebben gekocht
houdt er ook rekening mee dat je dit weekend misschien nog wat $0 CCU's kan vinden die je voorlopig daarna niet meer gaat zien..
Idris is een belangrijk schip in sq42 toch? daar laten ze het liefst zo min mogelijk van zien.
En daar komt bij dat de beschikbaarheid schepen af hangt van wat de PU aan kan.
Een van de technische hordes voor de capital schips is het gelinkte server netwerk.
Ik weet niet wat de nominale crew voor een idris is, maar volgens mij is dat meer dan wat één server aan kan atm.
Ook de AI (subsumption) moet NPC's aan kunnen in de PU, en ik denk dat ze daaraan blijven werken tot aan de release van SQ42. Ik denk niet dar CR grote schepen gaat releasen voordat ze echt voelen.
En onwijze exploration schepen bijv. hebben in alleen Crusader niet heel veel nut. Ik zou er niet op rekenen dat je dat ding gaat zien voordat de jump points online zijn.
Dus ik denk niet voor 4.0 (staat trouwens ook niet in de roadmap)
Maar dat de Idris in SQ42 zit betekent wel dat hij zonder al te veel aankondiging en extra testen in de PU gedropt kan worden
p.s. Over de idris:
Met items 2.0 zouden toch ook de components/damage models komen waarmee je echt gericht schade kan doen aan schepen? of misschien wat later anders.
Maar anyway, de brug van de idris lijkt niet echt stevig op de hull te zitten met die drie verhogingen. Ik vraag me af of je met gerichte damage die brug er af kan schieten
En daar komt bij dat de beschikbaarheid schepen af hangt van wat de PU aan kan.
Een van de technische hordes voor de capital schips is het gelinkte server netwerk.
Ik weet niet wat de nominale crew voor een idris is, maar volgens mij is dat meer dan wat één server aan kan atm.
Ook de AI (subsumption) moet NPC's aan kunnen in de PU, en ik denk dat ze daaraan blijven werken tot aan de release van SQ42. Ik denk niet dar CR grote schepen gaat releasen voordat ze echt voelen.
En onwijze exploration schepen bijv. hebben in alleen Crusader niet heel veel nut. Ik zou er niet op rekenen dat je dat ding gaat zien voordat de jump points online zijn.
Dus ik denk niet voor 4.0 (staat trouwens ook niet in de roadmap)
Maar dat de Idris in SQ42 zit betekent wel dat hij zonder al te veel aankondiging en extra testen in de PU gedropt kan worden
p.s. Over de idris:
Met items 2.0 zouden toch ook de components/damage models komen waarmee je echt gericht schade kan doen aan schepen? of misschien wat later anders.
Maar anyway, de brug van de idris lijkt niet echt stevig op de hull te zitten met die drie verhogingen. Ik vraag me af of je met gerichte damage die brug er af kan schieten
Die MISC grand pack lijkt me wel heel erg gaaf. Maar ik zou niet weten wat ik met al die varianten van schepen zou moeten. Je kan een paar leuk CCU's doen zoals een Hull D naar Carrack maar dan zit je nog met zoveel dubbele schepen.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Grappig... een foto van je scherm is gemakkelijker dan een screenshot?
NPC's om schepen in de lucht te houden gaat echt een 'huge money sink' worden. 
En een leuk inkomen voor pirates. haha
En een leuk inkomen voor pirates. haha
[ Voor 21% gewijzigd door Cogency op 27-11-2016 22:06 ]
Verwijderd
Ik zie nergens een joke/humor? of was plaatje te groot waardoor het te lang duurde?.Xzylvador schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:57:
Grappig... een foto van je scherm is gemakkelijker dan een screenshot?
gefeliciteerd met je Connie! die dingen zijn beest.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 08:14 ]
Verwijderd
Nice! Capital ships ftw in got org!William/Ax3 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:59:
al even geleden maar oops
Nou,
Ik heb ook maar wat zitten spelen met CCU's en wat melten/buyen.
Cutlass Red naar Prospector CCU, nog niet erop gegooid.
Caterpillar naar Carrack CCU, nog niet erop gegooid.
Nu dus een Prospector, Sabre en Carrack, daarmee is het vlootje mooi rond en kan ik alles doen wat ik wil :)]
Overigens ben ik wel klaar voor 3.0 zeg..pfft. Het voelt een beetje alsof er al een hele lange tijd niks groots is bijgekomen..
Ik heb ook maar wat zitten spelen met CCU's en wat melten/buyen.
Cutlass Red naar Prospector CCU, nog niet erop gegooid.
Caterpillar naar Carrack CCU, nog niet erop gegooid.
Nu dus een Prospector, Sabre en Carrack, daarmee is het vlootje mooi rond en kan ik alles doen wat ik wil :)]
Overigens ben ik wel klaar voor 3.0 zeg..pfft. Het voelt een beetje alsof er al een hele lange tijd niks groots is bijgekomen..
[ Voor 18% gewijzigd door Torrie844 op 28-11-2016 08:43 ]
-
Dat is een behoorlijke uitbreiding op de Capital vloot inderdaad! Idris voor door de week en de Javelin voor 't weekend?Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:11:
hmmm. ik zie jullie wel @ bar citizen 10 dec
[afbeelding]
Tot 10 december dan!
Gaat nog een dagtaak worden om ze te bemannen, maar we gaan ons best doen lijkt me
Denk dat er nu zo'n 15 Capitals in de org zijn.. nu maar hopen dat ze allemaal in 1 instance passen voor battles
Dat zal met 2.6 ook wel zo zijn, ik verwacht namelijk niet dat er in Crusader rigoureuze wijzigingen zijn. Behalve het flight model natuurlijk. Hopelijk stoppen ze er nog iets van nieuwe missies in, anders ga ik 2.6 alleen opstarten voor de FPSTorrie844 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:41:
Kom je trouwens ook nog de 10e?
Dat weekend is nog wel hard gegaan overigens:

137,177,131 momenteel zelfs. Gaat er nog om hangen of ze over die 140 miljoen heen gaan voor 't einde van 't jaar.
[ Voor 34% gewijzigd door Case_C op 28-11-2016 08:55 ]
Ja, het zag er een tijdje naar uit dat dat niet ging lukken, maar als het goed is ben ik er bij!Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:48:
[...]
Dat zal met 2.6 ook wel zo zijn, ik verwacht namelijk niet dat er in Crusader rigoureuze wijzigingen zijn. Behalve het flight model natuurlijk. Hopelijk stoppen ze er nog iets van nieuwe missies in, anders ga ik 2.6 alleen opstarten voor de FPS.
2.6 heeft natuurlijk nieuwe camera looks, betere network, een mega map en wat nieuwe schepen (zoals mijn cat). Dus ergens wel de moeite waard.. maar vooral 3.0 klinkt alsof het "de gamechanger" gaat zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Torrie844 op 28-11-2016 08:55 ]
-
Gezellig! Ziet er naar uit dat de opkomst boven verwachting gaat zijnTorrie844 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:54:
[...]
Ja, het zag er een tijdje naar uit dat dat niet ging lukken, maar als het goed is ben ik er bij!
De Cat van binnen bekijken gaat natuurlijk wel leuk zijnTorrie844 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:54:
[...]
2.6 heeft natuurlijk nieuwe camera looks, betere network, een mega map en wat nieuwe schepen (zoals mijn cat). Dus ergens wel de moeite waard.. maar vooral 3.0 klinkt alsof het "de gamechanger" gaat zijn.
[ Voor 45% gewijzigd door Case_C op 28-11-2016 08:59 ]
Megamap:Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:57:
[...]
Gezellig! Ziet er naar uit dat de opkomst boven verwachting gaat zijn. Dat komt ook al weer rap dichterbij.
[...]
De Cat van binnen bekijken gaat natuurlijk wel leuk zijn, vliegt die al met 2.6? De Megamap is ook iets waar ik geen beeld bij heb. Is dat die nieuwe navigatie in schepen, wat ze in de 3.0 demo lieten zien?
En ja, cat is flyable in 2.6 (al hebben ze geen tijd om Q&A te doen, dus buggy as hell wrsProxus: TL;DR MegaMap is the ability for you to stay in a single game session and change game modes without having to back out and load into a new session.
Precies. Lekker met zijn allen bekijken welke schepen er wel/niet inpassen.. Meten is weten, maar dat doen we niet bij Drake.Bornhald schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:08:
[...]
maar dat maakt niet uit..
... WANT DE CAT IS FLYABLE IN 2.6!!![]()
[ Voor 18% gewijzigd door Torrie844 op 28-11-2016 09:10 ]
-
maar dat maakt niet uit..Torrie844 schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:02:
[...]
Megamap:
[...]
En ja, cat is flyable in 2.6 (al hebben ze geen tijd om Q&A te doen, dus buggy as hell wrs)
... WANT DE CAT IS FLYABLE IN 2.6!!
Drake, voor de klussers.Torrie844 schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:02:
[...]
Precies. Lekker met zijn allen bekijken welke schepen er wel/niet inpassen.. Meten is weten, maar dat doen we niet bij Drake.
[ Voor 29% gewijzigd door Bornhald op 28-11-2016 09:14 ]
Wat is eigenlijk het eerste schip dat flyable wordt en echt multicrew nodig heeft? De cat kan nog solo gevlogen worden als ik de specs bekijk, ook zonder npc's. Hoewel een shield/power operator wel handig is natuurlijk.
Afgelopen vrijdag kon ik de verleiding niet weerstaan en heb mijn budget vlootje omgesmolten tot een aurora LN + Merchantman LTI. Mijn cunning plan is om de MM langzaam te vullen met loot zodat ik dat voor een dikke prijs ergens op een remote planeet kan verpatsen. Als er dikke guns op zitten kan dat ook nog handig zijn voor fleet ops. En hopelijk ook een mini medical bay.. wie weet, wie weet..
Afgelopen vrijdag kon ik de verleiding niet weerstaan en heb mijn budget vlootje omgesmolten tot een aurora LN + Merchantman LTI. Mijn cunning plan is om de MM langzaam te vullen met loot zodat ik dat voor een dikke prijs ergens op een remote planeet kan verpatsen. Als er dikke guns op zitten kan dat ook nog handig zijn voor fleet ops. En hopelijk ook een mini medical bay.. wie weet, wie weet..
Dat klinkt wat groter dan dat ik ervan verwachte. Dus feitelijk hebben ze dan van die Arena Commanders pod's in de PU geplaatst waarin je Star Marine en Arena Commander kan spelen?
Oh dat gaat wel leuk wordenEn ja, cat is flyable in 2.6 (al hebben ze geen tijd om Q&A te doen, dus buggy as hell wrs)
De carrack gok ik zo..Willem078 schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:35:
Wat is eigenlijk het eerste schip dat flyable wordt en echt multicrew nodig heeft? De cat kan nog solo gevlogen worden als ik de specs bekijk, ook zonder npc's. Hoewel een shield/power operator wel handig is natuurlijk.
-
ik denk dat er zelfs nog wel een uitspraak is van CR dat alles solo flyable is
alleen zal je dan sub-par opereren. en dat heb je volgens mij al bij alles met meer dan 1 seat
[ Voor 17% gewijzigd door Bornhald op 28-11-2016 10:08 ]
Dacht dat ookBornhald schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:08:
[...]
alleen zal je dan sub-par opereren. en dat heb je volgens mij al bij alles met meer dan 1 seat
dan kan je nog een deel oplossen met NPC's waar ook ooit over is gezegd dat een deel beter zal zijn dan spelers, en slechter (eigenlijk variëren ze net zo erg als spelers zelf)Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:18:
[...]
Dacht dat ook. Vliegen is het probleem niet, maar je verdedigen zodra je iemand tegenkomt. Toch lastig als je op de brug van een Idris zit, en naar engineering moet om iets te repareren
. Dan hangt je schip toch aardig stil lijkt mij zo.
dus eigenlijk wat je eerst moet weten om de originele vraag te beantwoorden is: wat bedoel je precies met solo vliegen
aha, dat zou heel gaaf zijn inderdaad, als een schip ook gerepareerd kan worden tijdens een gevecht. Dan komt er veel meer bij kijken dan alleen pewpew en reflexen.Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:18:
Dacht dat ook. Vliegen is het probleem niet, maar je verdedigen zodra je iemand tegenkomt. Toch lastig als je op de brug van een Idris zit, en naar engineering moet om iets te repareren
Ik krijg steeds meer het idee dat NPC's ook echt wel spelers kunnen vervangen, ten koste van credits natuurlijk. Dus dan is solo ook echt solo, ook zonder npc's. Dus vliegen in 'safe' space kan altijd solo, met elk schip, maar combat wordt dan veel minder effectief bij multicrew schepen. Ik begin het een beetje door te krijgen nuBornhald schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:21:
dus eigenlijk wat je eerst moet weten om de originele vraag te beantwoorden is: wat bedoel je precies met solo vliegen
[ Voor 35% gewijzigd door Willem078 op 28-11-2016 10:29 ]
met name de multi crew schepen kunnen ook onderweg opgeknapt worden. maar denk eigenlijk alles waarbij je niet vast zit in de stoel van een piloot zou uiteindelijk opgeknapt moeten kunnen worden door spelers zelf (indien ze de materialen hebben)Willem078 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:23:
[...]
aha, dat zou heel gaaf zijn inderdaad, als een schip ook gerepareerd kan worden tijdens een gevecht. Dan komt er veel meer bij kijken dan alleen pewpew en reflexen.
De TTK van alle schepen zou inderdaad nog behoorlijk verlengd worden, met name de schepen met escape-pods e.d. Daar ga je voldoende tijd krijgen om te ontsnappen of het schip proberen te redden.Willem078 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:23:
[...]
aha, dat zou heel gaaf zijn inderdaad, als een schip ook gerepareerd kan worden tijdens een gevecht. Dan komt er veel meer bij kijken dan alleen pewpew en reflexen.
Ja precies, om dan uiteindelijk met pijn in je hart naar de escape pod te rennen terwijl je schip uit elkaar rammelt:Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:29:
De TTK van alle schepen zou inderdaad nog behoorlijk verlengd worden, met name de schepen met escape-pods e.d. Daar ga je voldoende tijd krijgen om te ontsnappen of het schip proberen te redden.
Het ziet er wel heerlijk dramatisch uit
Als je dit zo ziet wordt het echt fantastisch, nu heb je nog niet de tijd om naar de escapepods te rennen al zouden ze het doenWillem078 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:38:
[...]
Ja precies, om dan uiteindelijk met pijn in je hart naar de escape pod te rennen terwijl je schip uit elkaar rammelt:
[video]
Het ziet er wel heerlijk dramatisch uit
hoewel je waarschijnlijk ook PC's hebt die gratis voor je werken, kan je ook als je zelf geen schip hebt, gaan werken op het schip van iemand anders, tegen betaling. Dan wordt je net als een NPC gewoon ingehuurd. Geen idee hoe ze dat willen implementeren.Willem078 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:23:
Ik krijg steeds meer het idee dat NPC's ook echt wel spelers kunnen vervangen, ten koste van credits natuurlijk. Dus dan is solo ook echt solo, ook zonder npc's. Dus vliegen in 'safe' space kan altijd solo, met elk schip, maar combat wordt dan veel minder effectief bij multicrew schepen. Ik begin het een beetje door te krijgen nu
En ik blijf me hardop afvragen, hoeveel mensen daadwerkelijk bij iemand ander op bijvoorbeeld een orion gaan werken zonder een deel van de winst te krijgen
[ Voor 54% gewijzigd door Bornhald op 28-11-2016 10:50 ]
Dat lijkt me een dramaCase_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:18:
[...]
Ja, als sub-par maar gewoon "vliegbaar" is. Niet dat je een engineer nodig hebt om de quantum drive aan te zwengelen, want dan heb je bijna een scooter nodig in een groter schipBornhald schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:08:
[...]
Ah yes! Was die even vergetenFacerafter schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:19:
[...]
https://starcitizen.tools/Star_Citizen_Alpha_3.2.0
Reclaimer denk ik eerder.
-
FTFYTorrie844 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:51:
Ja, als sub-par maar gewoon "vliegbaar" is. Niet dat je een engineer nodig hebt om de quantum drive aan te zwengelen, want dan heb je bijna een scooter Dragonfly nodig in een groter schip
en check, heb dragonflies
Ja dat denk ik ook. Of het moet een org-op zijn, waarbij de opbrengst naar de algemene kas van de organization gaat. Voor... munitie bij pvp ops, of fuel bij org exploration ops ofzoBornhald schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:41:
En ik blijf me hardop afvragen, hoeveel mensen daadwerkelijk bij iemand ander op bijvoorbeeld een orion gaan werken zonder een deel van de winst te krijgenIk denk zelf dat er maar weinig mensen zullen zijn die 2 uur lang de positie van mining laser operator in zullen nemen zonder daarvoor ook een deel van de winst te krijgen. Zullen er zeker wat zijn, maar het gros zal wel een vorm van betaling willen lijkt mij. Ook binnen een org.
klopt, dat kan nog, maar denk dat het daar ook wel een beetje bij ophoud, want waarom zou ik een vriend niet de helft van de winst geven als hij heeft geholpen, vooral omdat ik graag wil dat hij de volgende keer weer helpt.Willem078 schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:06:
[...]
Ja dat denk ik ook. Of het moet een org-op zijn, waarbij de opbrengst naar de algemene kas van de organization gaat. Voor... munitie bij pvp ops, of fuel bij org exploration ops ofzo
Daar zijn pilletjes voor tegenwoordig. Ik hoop dat je snel geneest!
Mogge Dark o/Darkangle schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:08:
Daar zijn pilletjes voor tegenwoordig. Ik hoop dat je snel geneest!
Ik vergelijk het graag met het Bridge Simulator spel Artemis. Daarin hoor je de rollen op een schip te verdelen over je crewmates. Echter, je kan ook alleen een schip besturen door jezelf alle rollen toe te wijzen. Je kan inderdaad dan prima rondvliegen en vechten, alleen je zal het nooit kunnen winnen van een schip dat een crew heeft die goed verdeeld is over de rollen. De rollen die bestaan geven namelijk voordeel als je deze effectief laat werken door goed energymanagement of verschillende stations om extra supplies te laten vragen op de juiste momenten. De ideale situatie is dat de Captain zelf helemaal niets hoeft te besturen en alleen maar orders geeft.Bornhald schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:08:
[...]
Dit bovenstaande vereist natuurlijk wel vertrouwen in je crew en de mensen die de rollen spelen
Het doet me wel erg goed dat in de eerdere design documents van Multicrew schepen gesproken werd over Artemis en ze hier toch ideeën uit zouden halen.
Ik ben heel benieuwd naar de Caterpillar btw! Ik heb een CCU klaarstaan van een Aquila naar een Caterpillar. De Caterpillar lijkt me een veelzijdig schip in tegenstelling tot de Aquila. Daarnaast heb ik al een Carrack en een DUR dus een Aquila voelt een beetje overbodig als extra schip. Zelfde had ik met de Terrapin.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Carrack, DUR en Aquila lijkt me inderdaad ietwat redundant...
Connie lijkt me wel het grootste schip dat solo redelijk te vliegen is in combat. Niet zo zeker van Carrack of Cat die me toch stukken logger lijken. Freelancer heb ik overgeslagen wegens te grote hekel aan zicht in de cockpit.
Iemand een idee of het (voor GoT) een verschil maakt of je member of affiliate bent?
Connie lijkt me wel het grootste schip dat solo redelijk te vliegen is in combat. Niet zo zeker van Carrack of Cat die me toch stukken logger lijken. Freelancer heb ik overgeslagen wegens te grote hekel aan zicht in de cockpit.
Iemand een idee of het (voor GoT) een verschil maakt of je member of affiliate bent?
[ Voor 11% gewijzigd door Xzylvador op 28-11-2016 11:29 ]
ik blijf toch een beetje het gevoel overhouden dat het uiteindelijk niet meer dan een gimick gaat zijn multiplayer schepen, theoretisch:Tylocke schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:21:
[...]
Ik vergelijk het graag met het Bridge Simulator spel Artemis. Daarin hoor je de rollen op een schip te verdelen over je crewmates. Echter, je kan ook alleen een schip besturen door jezelf alle rollen toe te wijzen. Je kan inderdaad dan prima rondvliegen en vechten, alleen je zal het nooit kunnen winnen van een schip dat een crew heeft die goed verdeeld is over de rollen. De rollen die bestaan geven namelijk voordeel als je deze effectief laat werken door goed energymanagement of verschillende stations om extra supplies te laten vragen op de juiste momenten. De ideale situatie is dat de Captain zelf helemaal niets hoeft te besturen en alleen maar orders geeft.
Dit bovenstaande vereist natuurlijk wel vertrouwen in je crew en de mensen die de rollen spelen![]()
Het doet me wel erg goed dat in de eerdere design documents van Multicrew schepen gesproken werd over Artemis en ze hier toch ideeën uit zouden halen.
Ik ben heel benieuwd naar de Caterpillar btw! Ik heb een CCU klaarstaan van een Aquila naar een Caterpillar. De Caterpillar lijkt me een veelzijdig schip in tegenstelling tot de Aquila. Daarnaast heb ik al een Carrack en een DUR dus een Aquila voelt een beetje overbodig als extra schip. Zelfde had ik met de Terrapin.
stel je bent met 2 man, en je wordt aangevallen door 2 man
zowel jij als de persoon die met je samen vliegt hebben ieder een eigen carrack met NPC crew
de andere zitten in een carrack met z'n tween
de andere is dus effectiever, maar is hij effectiever dan 2 schepen met een NPC crew, dat laaste denk ik niet.
En ik snap dat de vergelijking heel zwart wit is, maar volgens mij kan je dit principe altijd toepassen.
Orion en mining; ben je effectiever met 1 orion waar 2 mensen in werken waarbij je op 100% efficiency draait
of met 2 orions met NPC crew waar alles op 70% efficiency draait, ook hier denk ik het laatse
de starfarer is ook prima solo te vliegen, het vliegen is ook niet de eigenlijke vraag, maar zo optimaal mogelijk besturen/bedienenXzylvador schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:28:
Connie lijkt me wel het grootste schip dat solo redelijk te vliegen is in combat. Niet zo zeker van Carrack of Cat die me toch stukken logger lijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 28-11-2016 11:33 ]
Momenteel heeft het organisatie systeem nog geen diepgang dat een membership/affiliate meer betekend dan dat je aangeeft bij welke groep je hoort. Later zullen er wel systemen ingame gaan komen waarbij je rechten en verplichtingen kan toekennen aan leden naar gelang het type membership iemand heeft.Xzylvador schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:28:
Een affiliate zal waarschijnlijk dus niet op capitals binnen de org kunnen, gezien je de kans op sabotage daar liefst zo klein mogelijk houd.
Goede punten dat. Wat ik wel later heb begrepen is het gebruiken van 100% NPC schepen niet meer de bedoeling (in tegenstelling tot eerdere berichten van CR). Dit zou inhouden dat je in het geval van de Carrack met minimaal 1 PC, en uiteindelijk 4 NPC's moet vliegen. Een Carrack in die configuratie zal het inderdaad moeten winnen van een Carrack met maar 2 PC's en geen NPC's omdat die simpelweg understaffed is. Oplossing voor de 2 PC's kan natuurlijk altijd zijn dat je dan maar weer met NPC's moet aanvullen.Bornhald schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:32:
[...]
ik blijf toch een beetje het gevoel overhouden dat het uiteindelijk niet meer dan een gimick gaat zijn multiplayer schepen, theoretisch:
stel je bent met 2 man, en je wordt aangevallen door 2 man
zowel jij als de persoon die met je samen vliegt hebben ieder een eigen carrack met NPC crew
de andere zitten in een carrack met z'n tween
de andere is dus effectiever, maar is hij effectiever dan 2 schepen met een NPC crew, dat laaste denk ik niet.
En ik snap dat de vergelijking heel zwart wit is, maar volgens mij kan je dit principe altijd toepassen.
Orion en mining; ben je effectiever met 1 orion waar 2 mensen in werken waarbij je op 100% efficiency draait
of met 2 orions met NPC crew waar alles op 70% efficiency draait, ook hier denk ik het laatse
M.i. zou een understaffed schip nooit echt makkelijk moeten kunnen winnen van een volledig staffed schip, ook al bestaat de crew grotendeels uit NPC's. Met goed gebruik van je middelen, evt verrassingsaanval of goede skills moet het mogelijk zijn natuurlijk.
Wat ik verwacht is dat sommige rollen op een multicrew schip prima door een NPC gedaan kunnen worden. Taken die eenvoudig te intepreteren zijn of vooral herhaling bevatten zijn natuurlijk ideeal. Ook in Artemis waren er bepaalde rollen die je net zo goed samen kon doen (science en comms bijvoorbeeld) omdat allebei geen fulltime jobs waren. Dit houdt in dat het uiteindelijk zoeken is naar ideale samenstellingen voor bepaalde schepen met bepaalde loadouts. Het kan namelijk best zijn dat een Carrack met 2 PC's en 2 NPC's voor 95% effectief kan zijn. Of zelfs met 3 PC's, of juist weer met 1 PC en 4 NPC's 100% kan zijn. De Carrack en jouw genoemde Orion zijn geen echte combat schepen dus zal het per situatie erg verschillen. Bij grotere schepen verwacht ik ook een aardige hoeveelheid NPC's die rondlopen. 20+ PC's op een schip krijgen lijkt me al een uitdaging op zich en op een gegeven moment zal het net zo makkelijk zijn om bijvoorbeeld maar max 10 PC's mee te nemen en iets van 10 tot 15 NPC's.
Het leuke van de PU is juist dit soort dingen uitvinden, en iedereen zal een eigen voorkeur hebben. Daarnaast zal je eigen schip ook een eigen configuratie krijgen waardoor je juist meer of minder crew nodig gaat hebben. Ik ben sowieso blij dat ik 3 extra characters kan aanmaken voor mijn grotere schepen om als NPC te dienen
De Carrack lijkt me ook te groot voor solo play. Die wil ik gebruiken samen met vrienden of samen met Org members.Nu moet het alleen vliegen van een Carrack prima kunnen in je eentje maar als je dan ook nog echt wil exploren wordt het wel heel lastig.Xzylvador schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:28:
Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle grotere schepen, de Starfarer en de Caterpillar kan je ook alleen vliegen maar als je de extra's wilt dan zal je meer man boord moeten nemen. De enige configuratie voor beide schepen die misschien solo te doen is is ze als cargo schepen inzetten. Maar ook daar kan je weer sneller je cargo in- en uitladen als je meer man hebt.
Je hebt helemaal gelijk! Ik had ooit een droom dat ik in mijn biodome van de Endeavor kon blijven tussen de druiven en mijn vloot op missies kon sturen. Dit is helaas een tijdje geleden aangegeven dat dit niet de bedoeling is.Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:25:
[...]
Behalve dan dat 90% van de PU uit AI moet gaan bestaan. Dan is het wel wenselijk dat 100% NPC schepen toch mogelijk zijn. Maar het idee dat je als speler verschillende NPC's aan kan sturen om voor jouw te vliegen zal idd niet de bedoeling zijn. Wellicht dat je missies kan uitschrijven die door AI gedaan word? Net zoals je een NPC escort kan inhuren.
Wat inderdaad wel de bedoeling is is dat als er missies worden uitgegeven door NPC's of door PC's deze uiteindelijk door NPC's worden opgepakt om uitgevoerd te worden. Of je dan als PC een missie mag indienen zoals: pak mijn Hull E en lever cargo A af bij planeet B en kom dan weer terug op station C.
Nog zoveel onduidelijkheden, die hopelijk in de 3.x serie worden uitgewerkt.
[ Voor 25% gewijzigd door Tylocke op 28-11-2016 12:30 ]
Behalve dan dat 90% van de PU uit AI moet gaan bestaanTylocke schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:21:
[...]
Goede punten dat. Wat ik wel later heb begrepen is het gebruiken van 100% NPC schepen niet meer de bedoeling (in tegenstelling tot eerdere berichten van CR). Dit zou inhouden dat je in het geval van de Carrack met minimaal 1 PC, en uiteindelijk 4 NPC's moet vliegen. Een Carrack in die configuratie zal het inderdaad moeten winnen van een Carrack met maar 2 PC's en geen NPC's omdat die simpelweg understaffed is. Oplossing voor de 2 PC's kan natuurlijk altijd zijn dat je dan maar weer met NPC's moet aanvullen.
Tsja, dat is toch wel echt mijn doelTylocke schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:21:
[...]
De Carrack lijkt me ook te groot voor solo play. Die wil ik gebruiken samen met vrienden of samen met Org members.Nu moet het alleen vliegen van een Carrack prima kunnen in je eentje maar als je dan ook nog echt wil exploren wordt het wel heel lastig.
-
Ah in je eentje met NPC's zie ik dan ook niet echt als solo play. Maar je hebt wel een punt. Het doel is juist ook dat de NPC's het mogelijk moeten maken dat jij als eigenaar toch je Carrack kan vliegen zonder eerst nog 3 a 4 andere PC's erbij te moeten halen.Torrie844 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:31:
[...]
Tsja, dat is toch wel echt mijn doelIn mijn uppie (met of zonder NPC's) lekker wat quests doen. Een beetje een space-hermit zijn met een te groot huis voor mezelf, lekker!
Als ik echt alleen op pad ga dan pak ik de 315p of DUR (ook goed voor coop). De BMM zal ik ook grotendeels moeten vliegen met NPC's erop.
Ik hoop dus ook dat mensen hun eigen keuzes mogen maken hierin want dat verhoogt alleen maar het plezier.
haha, ik stel nu een ongewassen nagenoeg naakt scharminkel welke wild uit de ogen kijkt met ongewassen haren en een wilde baard en rond rent op een vervuilde carrack voor als space hermitTorrie844 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:31:
[...]
Tsja, dat is toch wel echt mijn doelIn mijn uppie (met of zonder NPC's) lekker wat quests doen. Een beetje een space-hermit zijn met een te groot huis voor mezelf, lekker!
ik ging er een beetje vanuit dat inbeide gevallen de rest van de crew stations opgevuld waren met NPC's, meer het punt dat wanneer ik en de persoon met wie ik samen speel beide een schip hebben dat die optie waarschijnlijk meer effectief gaat zijn (in de meeste gevallen) dan wanneer je met z'n tween op hetzelfde schip zit (en laten we wel wezen, de meeste backers hebben gebacked om zelf kapitein te zijn en niet gunner 10 op een javalin)Tylocke schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:21:
[...]
Goede punten dat. Wat ik wel later heb begrepen is het gebruiken van 100% NPC schepen niet meer de bedoeling (in tegenstelling tot eerdere berichten van CR). Dit zou inhouden dat je in het geval van de Carrack met minimaal 1 PC, en uiteindelijk 4 NPC's moet vliegen. Een Carrack in die configuratie zal het inderdaad moeten winnen van een Carrack met maar 2 PC's en geen NPC's omdat die simpelweg understaffed is. Oplossing voor de 2 PC's kan natuurlijk altijd zijn dat je dan maar weer met NPC's moet aanvullen.
Dat denk ik ook zeker!Het leuke van de PU is juist dit soort dingen uitvinden, en iedereen zal een eigen voorkeur hebben. Daarnaast zal je eigen schip ook een eigen configuratie krijgen waardoor je juist meer of minder crew nodig gaat hebben. Ik ben sowieso blij dat ik 3 extra characters kan aanmaken voor mijn grotere schepen om als NPC te dienen
Absoluut! En ik durf hem misschien nog wel erger te maken. 2 Carracks met 1 PC en 4 NPC's zullen het waarschijnlijk wel winnen van 1 Carrack met 5 PC's! Natuurlijk heeft de skill van de betreffende NPC's en PC's hier erg veel mee te maken maar als je die allemaal op average zou hebben dan zijn de 2 schepen bijna altijd in het voordeel.Bornhald schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:38:
[...]
ik ging er een beetje vanuit dat inbeide gevallen de rest van de crew stations opgevuld waren met NPC's, meer het punt dat wanneer ik en de persoon met wie ik samen speel beide een schip hebben dat die optie waarschijnlijk meer effectief gaat zijn (in de meeste gevallen) dan wanneer je met z'n tween op hetzelfde schip zit (en laten we wel wezen, de meeste backers hebben gebacked om zelf kapitein te zijn en niet gunner 10 op een javalin)
Dus een exploration fleet van een Starfarer, een Vanguard en een Carrack kan dus prima met 3 mensen gedaan worden door de rest aan te vullen met NPC's. Zo'n vloot is natuurlijk wel duurder in alles dan als je met 3 man gewoon op 1 Carrack zou zitten. Dit geldt natuurlijk ook voor het allereerste voorbeeld
Haha +1, dat ga je vanzelf zien op bar citizenBornhald schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:38:
[...]
haha, ik stel nu een ongewassen nagenoeg naakt scharminkel welke wild uit de ogen kijkt met ongewassen haren en een wilde baard en rond rent op een vervuilde carrack voor als space hermitniet perse dat jij het bent hoor..
Dit is trouwens nog wel interessant
There has been some delay in progress over the last week that has impacted the push to the Evocati, the issues have come up due to what we call our “Inclusions Process”. This is a process by which we select the various files and folders that we want to be in the build, and allow us to keep out any files that relate to work still in progress we’re not ready to release yet. This is a slow and manual process that is not without error as we have experienced this week, and also slowed further with the US offices being out on Thursday and Friday for Thanksgiving. However, we’re happy to say that we do seem to be over the worst of this now and are in a good position to catch the last of these problems next week
[ Voor 47% gewijzigd door Torrie844 op 28-11-2016 13:07 ]
-
De delays kwamen indd ookal naar voren in de schedule report:
https://robertsspaceindustries.com/schedule-report
Ziet er naar uit dat 8 december niet gehaald gaat worden.
Wat betreft multicrew, ben inderdaad benieuwd hoe ze het gaan balanceren met PC vs NPC. Teveel NPC focused en die schepen gaan teveel als 1 speler schepen gebruikt worden. Aan de andere kant als het teveel PC focused is zul je waarschijnlijk krijgen dat grote schepen aan populariteit verliezen. Het lastige is om bij die multicrew rollen de "fun" factor erin te houden. Als ik naar mezelf kijk, als ik even de bridge van een capital heb bemand zal ik in de praktijk alweer snel in een fighter willen stappen. Te lang in zo'n multicrew rol blijven wordt op een gegeven moment saai denk ik.
Maar wat Tylocke zegt is ook waar, dat je mensen het moet laten uitvinden en daarvoor de ruimte moet geven, want uiteindelijk gaat imo de vatbaarheid van de PU over lange tijd afhangen van de emergent gameplay net zoals bij EvE (hoewel dat een hele andere game is). CIG zal niet snel genoeg content kunnen bijbouwen om de community te bevredigen, dus het is belangrijk dat de community veel zaken zelf moet kunnen uitzoeken.
Wat betreft multicrew, ben inderdaad benieuwd hoe ze het gaan balanceren met PC vs NPC. Teveel NPC focused en die schepen gaan teveel als 1 speler schepen gebruikt worden. Aan de andere kant als het teveel PC focused is zul je waarschijnlijk krijgen dat grote schepen aan populariteit verliezen. Het lastige is om bij die multicrew rollen de "fun" factor erin te houden. Als ik naar mezelf kijk, als ik even de bridge van een capital heb bemand zal ik in de praktijk alweer snel in een fighter willen stappen. Te lang in zo'n multicrew rol blijven wordt op een gegeven moment saai denk ik.
Maar wat Tylocke zegt is ook waar, dat je mensen het moet laten uitvinden en daarvoor de ruimte moet geven, want uiteindelijk gaat imo de vatbaarheid van de PU over lange tijd afhangen van de emergent gameplay net zoals bij EvE (hoewel dat een hele andere game is). CIG zal niet snel genoeg content kunnen bijbouwen om de community te bevredigen, dus het is belangrijk dat de community veel zaken zelf moet kunnen uitzoeken.
Hoezo niet? Schedule report geeft nog steeds 8 dec aan als target release datum.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:26:
De delays kwamen indd ookal naar voren in de schedule report:
Evocati is alleen wat ingekort.
Bij die network aanpassingen zijn er vertragingen volgens het report, bv Network culling moved to 8 december. Vandaar denk ik dat het waarschijnlijk later komt. Maar hoop van niet natuurlijk.Facerafter schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:33:
[...]
Hoezo niet? Schedule report geeft nog steeds 8 dec aan als target release datum.
Er staat ook een milestone in en die staat op 13 December.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:47:
[...]
Bij die network aanpassingen zijn er vertragingen volgens het report, bv Network culling moved to 8 december. Vandaar denk ik dat het waarschijnlijk later komt. Maar hoop van niet natuurlijk.
Zoiets kan makkelijk van 2.6 naar 2.6.1 worden gezet of 3.0
Ja maar Evocati kan soms heel lang durenFacerafter schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:33:
[...]
Hoezo niet? Schedule report geeft nog steeds 8 dec aan als target release datum.
het is tenslotte niet de eerste keer dat CIG een datum niet haalt, maar je kan nu in ieder geval zien waaraan het ligt. De transparantie is wel erg goedCase_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:52:
[...]
Ja maar Evocati kan soms heel lang duren, nu verwacht ik dat de FPS wel dusdanig is getest dat 't mee kan vallen.. maar het kan zomaar zijn dat 8 dec. niet gehaald gaat worden
.
Daarnaast zijn de data van het report ook interne streef data, geen release data. Die zullen vaker niet gehaald worden.
ik blijf het wel opvallend vinden dat de hoplite niet langs is gekomen tijdens de sale, deze is "het langst" af van alle schepen in 2.6Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:54:
Daarnaast zijn de data van het report ook interne streef data, geen release data. Die zullen vaker niet gehaald worden.
Verwijderd
15? Dat is een flinke aantal, is er ook al een count van hoeveel idris/javelin/polaris? Op een javelin een crew van 80 man, in verschillende rollen van vlieger tot engineer. Kan niet wachten tot de capitals flight ready zijn we kunnen oefenen/drills doen.Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:48:
[...]
Dat is een behoorlijke uitbreiding op de Capital vloot inderdaad! Idris voor door de week en de Javelin voor 't weekend?
Tot 10 december dan!
[...]
Gaat nog een dagtaak worden om ze te bemannen, maar we gaan ons best doen lijkt me.
Denk dat er nu zo'n 15 Capitals in de org zijn.. nu maar hopen dat ze allemaal in 1 instance passen voor battles.
[...]
Dat zal met 2.6 ook wel zo zijn, ik verwacht namelijk niet dat er in Crusader rigoureuze wijzigingen zijn. Behalve het flight model natuurlijk. Hopelijk stoppen ze er nog iets van nieuwe missies in, anders ga ik 2.6 alleen opstarten voor de FPS.
Dat weekend is nog wel hard gegaan overigens:
[afbeelding]
137,177,131 momenteel zelfs. Gaat er nog om hangen of ze over die 140 miljoen heen gaan voor 't einde van 't jaar.
En voor de rustigere dagen idd een idris of polaris gebruiken. Heb ook nog een banu merchantman, ben nieuwsgierig naar hoe ze het ontwerpen en interieur design aangezien het een schip is die in de "banu race/family" wordt doorgegeven.
PCmasterrace!
Volgens mij is het als volgt: Javelin/Idris/Polaris : (1/4/10)Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:25:
[...]
15? Dat is een flinke aantal, is er ook al een count van hoeveel idris/javelin/polaris? Op een javelin een crew van 80 man, in verschillende rollen van vlieger tot engineer. Kan niet wachten tot de capitals flight ready zijn we kunnen oefenen/drills doen.
Ja op een capital is het wel handig als iedereen weet hoe het werkt, en waar wat te vinden is
Van de Banu MM is dit als enige nog maar bekend van 3D concept voor t interieur. Maar waarschijnlijk is dat al 10x over de kop gegaan. Ik verwacht iets heel organisch iig.En voor de rustigere dagen idd een idris of polaris gebruiken. Heb ook nog een banu merchantman, ben nieuwsgierig naar hoe ze het ontwerpen en interieur design aangezien het een schip is die in de "banu race/family" wordt doorgegeven.
PCmasterrace!
Verwijderd
Super cool! Polaris is echt de cap killer met al die torpedo launchers. Idd organisch, ik heb een leviathan van Farscape in mijn hoofd bij de banu op een of ander manier.Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:38:
[...]
Volgens mij is het als volgt: Javelin/Idris/Polaris : (1/4/10)
Ja op een capital is het wel handig als iedereen weet hoe het werkt, en waar wat te vinden is.
[...]
Van de Banu MM is dit als enige nog maar bekend van 3D concept voor t interieur. Maar waarschijnlijk is dat al 10x over de kop gegaan. Ik verwacht iets heel organisch iig.
[afbeelding]
hebben jullie op de org site dan een poll die beter is bijgehouden dan op de forum pagina?Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:38:
[...]
overigens leuk plaatje vna de MM, kan me niet meer herinneren dat ik die eerder gezien heb, ben dan ook blij dat ik er weer 1 heb
[ Voor 19% gewijzigd door Bornhald op 28-11-2016 15:03 ]
Mooi plaatje en veel leefruimte maar komt deze van rsi zelf??Case_C schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:38:
[...]
Ja op een capital is het wel handig als iedereen weet hoe het werkt, en waar wat te vinden is.
[...]
Van de Banu MM is dit als enige nog maar bekend van 3D concept voor t interieur. Maar waarschijnlijk is dat al 10x over de kop gegaan. Ik verwacht iets heel organisch iig.
[afbeelding]
Zo ja, valt de typo mij wel tegen......
Mijn score deze Anniversary Sale:
- Eén 85x (1 in de hangar en 3 in de buy-back list)
- Eén Aurora MR package (als kado voor een haastige vriend die nog niet om is
)
- Eén CCU Buccaneer -> Gladius Valiant (want gratis)
- Eén CCU Hull C -> Hull D (met de BMM heb ik al dezelfde capaciteit als de Hull C en meer=beter)
- Vijf CCU Carrack -> Reclaimer (want gratis en Reclaimer zou eerder in-game te zien zijn)
- Vijf CCU Reclaimer -> Carrack (we willen immers de Carrack niet kwijt (en gratis))
- Vijf CCU Carrack -> Endeavour (want gratis)
- Vijf CCU Endeavour -> Carrack (we willen immers de Carrack niet kwijt (en gratis))
- Eén CCU Aquila-> Reclaimer (omdat ik het idee opgevat heb dat het mij toch wel een tof schip lijkt en de Carrack toch niet permanent kwijt wil blijkbaar
)
- Nee, geen Idris.
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Even uit mn hoofd en zonder gratis ccu's
2x Sabre naar comet
1x terrapin naar banu mm
1x 85x
1x comet naar Hull C
2x freelancer max naar cutlass blue
2x Sabre naar comet
1x terrapin naar banu mm
1x 85x
1x comet naar Hull C
2x freelancer max naar cutlass blue
Nou zal de schade voor mij maar meedelen van de afgelopen week:
Commlink voor deze week:
Weer een Townhall met Tony Z
, gaat weer veel praten worden wss. Ben dan ook wel benieuwd hoe het met z'n subsumbtion system gaat.
- 0 CCU's
- 0 Schepen
Commlink voor deze week:
Weer een Townhall met Tony Z
WEEK 48. Anniversary Concluded
Greetings Citizens!
So, the Anniversary Sale has come to an end, and as usual, the support you guys brought to the project during this time was pretty overwhelming (and I'm just just taking about for the website.)
This week, folks here are working diligently on Alpha 2.6 and preparations for the upcoming Holiday Livestream. For stuff you can see this week, we have our November Subscriber's Town Hall on Tuesday with special guest Tony Zurovec, Loremakers on Wednesday, ATV from the UK on Thursday, and then we follow that up with RTV from the UK on Friday.
With that, we'll see you in the Verse.
THE COMM-LINK/BROADCAST SCHEDULE
Tuesday, November 29th
- [1000 PST / 1800 UTC] November Subscriber's Town Hall w/ Tony Zurovec - http://www.twitch.tv/cigcommunity
- Lore Post
Wednesday, November 30th
- [1200 PST / 2000 UTC] Loremaker's Guide to the Galaxy - YouTube: Star Citizen
Thursday, December 1st
- [1200 PST / 2000 UTC] Around the Verse: Episode 3.15 UK - YouTube: Star Citizen
- Vault Update
Friday, December 2nd
- [0800 PST / 1600 UTC] Reverse the Verse: Episode 2.15 UK - http://www.twitch.tv/cigcommunity
Hmm help me even, wat is een Comet? Mis ik nu een schip? Hornet?Bornhald schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:19:
Even uit mn hoofd en zonder gratis ccu's![]()
2x Sabre naar comet
1x comet naar Hull C
Ah ja die varianten, ja was die namen alweer kwijt.DutchWalnut schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:33:
[...]
Sabre Comet bedoelt hij.
Mijn aanwinst is een Phoenix. Nu wachten op een rework.
[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 29-11-2016 09:38 ]
Sabre Comet bedoelt hij.Case_C schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:25:
- 0 CCU's
- 0 Schepen
![]()
Hmm help me even, wat is een Comet? Mis ik nu een schip? Hornet?
helemaal correctDutchWalnut schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:33:
[...]
Sabre Comet bedoelt hij.
waarom niet van die $0 CCU's kan je zelf een beetje bepalen wanneer je welk schip wil proberen, je had hele mooie van de buccaneer naar de freelancer/hornet en weer terugCase_C schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:25:
- 0 CCU's
- 0 Schepen
Ik heb:
Dragonfly -> 85X
Freelancer MAX -> Prospector
Constellation Aquila -> Caterpillar
Caterpillar -> Reclaimer
En mijn grootste aankoop:
Obutto R3volution
Dragonfly -> 85X
Caterpillar -> Reclaimer
Obutto R3volution
ben nu erg benieuwd naar hoe jou setup er thuis uitzietTylocke schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:53:
Ik heb:
Dragonfly -> 85X
Caterpillar -> Reclaimer
Obutto R3volution
85X (1 hangaar, 6 LTI buybacks)
Paar gratis ccu's van een Reliant kore naar een Skirmisher en weer terug.
Merk wel dat een investering in schepen in sc meer rendement oplevert dan de beurs, zo was de kore ooit minder waard dan een skirmischer...😬
Kan onderhand wel een handeltje beginnen met instapschepen met LTI....😬
85x
Dragonfly's (zwart, geel en duopacks..even uit mijn hoofd)
Argo cargo
Blijf nog even op de investering zitten......😋
Paar gratis ccu's van een Reliant kore naar een Skirmisher en weer terug.
Merk wel dat een investering in schepen in sc meer rendement oplevert dan de beurs, zo was de kore ooit minder waard dan een skirmischer...😬
Kan onderhand wel een handeltje beginnen met instapschepen met LTI....😬
85x
Dragonfly's (zwart, geel en duopacks..even uit mijn hoofd)
Argo cargo
Blijf nog even op de investering zitten......😋
[ Voor 29% gewijzigd door ShockWave op 29-11-2016 11:20 ]