230V uitgaand:
Regulier (verlichting)
Installatie-aardklem - PTI 2,5-PE/L/N - 3213950
Als extra bij rolluiken/geschakeld wcd:
Installatie-aardklem - PTI 2,5-PE/L/L - 3213949
230V ingaand (enkel)
Aarde:
Aardklem - PT 2,5-PE - 3209536
Fase:
Aansluitklem - PT 2,5 - 3209510
Nul:
Aansluitklem - PT 2,5 BU - 3209523
Potentiaalverdeling, 4 aansluitingen per klem:
Fase:
Aansluitklem - PT 2,5-QUATTRO - 3209578
Nul:
Aansluitklem - PT 2,5-QUATTRO BU - 3209581
Pulsschakelaars:
Twee-etageklem - PTTBS 1,5/S - 3214657
HiBe schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:14:
ik heb een partijtje phoenix klemmen besteld... gaat vast goed komen.
Wat is het handigst. om de klemmen te groeperen per ruimte? of de klemmen te groeperen per logische functie (bijv. gedimde zaken bij elkaar, vaste spanning bij elkaar, magneetcontacten bij elkaar etc.)
Voordeel van per kamer lijkt me dat het wat makkelijker te doen is vanaf de leidingen gekeken. Voordeel van per functie si dan weer dat eht wat makkelijker bedraden is in de kast naar de klemmen, en dat kambruggen wat makkelijker te plaatsen zijn.
Ik heb de 230V ingaand en uitgaande klemmen verdeeld per groep.
Binnen de uitgaande groep heb ik de rolluiken bij elkaar omdat deze de nul delen en ik een extra L/L klem heb geplaatst per rolluik.
Het zit allemaal zo dicht op elkaar dat een verdeling per kamer me niet zinvol lijkt. Plus het is natuurlijk zo dat elk geschakeld lichtpunt toch een eigen buis en kabel heeft.
Waar ik in eerste instantie geen rekening mee hield, is dat de (Loxone) dimmers ook een geschakelde nul hebben. Je kan hiervoor de nul dus niet doorbruggen/jumperen en deze serie aan dimmers moet dus ook apart.
Bij puls heb ik ook alle puls voor rolluiken bij elkaar, en licht ook weer apart. PIR en temp sensoren komt later.
[
Voor 48% gewijzigd door
psy op 07-12-2017 16:47
]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)