Heb je het dan echt over de
planning, of over hoe het nu is (wat ik al gelezen had)? Ik heb er niet zo'n zicht op wie in dit draadje voor Loxone (partners) werken..
Ik vind het master-client speakersysteem erg elegant, met de integratie van de subwoofer als kers op de taart. (Al moet ik wel bekennen nog nooit een Quadral speaker gehoord te hebben.) Maar als ik niet eenvoudig willekeurige audio naar willekeurige zones kan sturen, houdt het voor mij denk ik wel op.
Wat dat betreft jammer dat het tree-turbo protocol niet open is. Geen idee hoezeer Quadral / Loxone hier een grotere markt voor kunnen gebruiken, maar het zou een TCP/IP gebaseerd protocol zijn (klaarblijkelijk inclusief audio synchronisatie), dus dat klinkt relatief eenvoudig bruikbaar voor derden.
Verder kan je idd een stereo extension naast je receiver leggen en de spdif uit aansluiten. Prima voor muziek, maar voor een deurbel lijkt mij dat irritant. Er moet toch van input gewisseld worden als je een film aan het kijken bent. Dat gaat ook zo met lan oplossingen.
Daar moet ik inderdaad wat mee.
De zitkamer loopt hier open over in de eetkamer en een hobbyruimte. Voor deurbel (e.d.) tijdens de film, lijkt het me dan het handigst de 5.1 setup daar simpelweg buiten te laten en het van iets verder weg te horen (eventueel gecombineerd met een hint via de verlichting).
Nu dacht ik een 9.1 versterker te kopen voor de 5.1 + die twee naburige zones. Maar ik vermoed dat zoiets géén twee signalen tegelijk doorgeeft (film op 5.1 + 'deurbel' op de andere 2). Ook qua versterker losse zones nodig dus. En dat roept de vraag op: wanneer ik zones met verschillende techniek heb, krijg ik playback van muziek dan nog synchroon? (Bijvoorbeeld: muziek via de (stereokanalen van) de 5.1, een audioserver zone, en een squeezelite player.)
Hoe goed gaat dat bij jou, @
Centauriprime, met airplay & andere samen?
(Dit probleem heb ik sowieso, want naast de eetkamer loopt het ook weer open door, etc.)
Het is jammer dat de audioserver geen airplay uit heeft. Enkel in.
Voor die situatie heb ik een MusicServer4Home nog extra. Die kan van alles naar een airplay speaker sturen. Zoals sonos of mijn onkyo receiver.
Als ik MusicServer4Home gebruik, dan heb ik ook al geluid vanuit Loxone, toch? (Deurbel, evt. intercom, text-to-speech berichten, alarmen.) Ik heb dus géén audioserver daarnaast nodig, alleen om die systeemgeluiden aan Loxone te ontlukken?
Die MusicServer4Home oogt erg goed - had eerder totaal niet door wat het eigenlijk is. Maar voor de afspelende kant van de 'doorsnee zones' neig ik dan naar HiFiBerrys, als Squeezelight players (en nog steeds één tot drie zones, waaronder die 5.1 installatie, naar higher end players).