Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

roderickvd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:41:
Welk blok bedoel je, is ergens een Enever template beschikbaar?

En kun je jouw script delen? Of is dat buiten Loxone om?

Concessies zijn OK — beter dan niets! Gaat bij mij inderdaad om laadpaal en wat keukenapparatuur. Ik de toekomst mogelijk meer witgoed.
Het block is de spotprice optimizer. De api call is naar entso-e, waar je de dynamische prijs per uur voor NL kan opvragen.

Dat is natuurlijk de bruto prijs, maar de rest van de prijsopbouw van Enever of welke andere leverancier dan ook is fixed fee per kWh, dus dat gaat de zeer hoog/hoog/laag/zeer laag indeling niet beinvloeden.

Edit: mijn eigen scripts is een onsamenhangende stapel Python die fit for purpose is, maar niet echt deelbaar. Ik heb er bijv keys en use cases in hardcoded.

[Voor 10% gewijzigd door JackBol op 25-04-2023 09:21]

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:40
JackBol schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:19:
[...]

Het block is de spotprice optimizer. De api call is naar entso-e, waar je de dynamische prijs per uur voor NL kan opvragen.

Dat is natuurlijk de bruto prijs, maar de rest van de prijsopbouw van Enever of welke andere leverancier dan ook is fixed fee per kWh, dus dat gaat de zeer hoog/hoog/laag/zeer laag indeling niet beinvloeden.

Edit: mijn eigen scripts is een onsamenhangende stapel Python die fit for purpose is, maar niet echt deelbaar. Ik heb er bijv keys en use cases in hardcoded.
Heb dit ook draaien. De directe connectie werkt alleen op Gen 2. Als Gen 1 gebruiker dus nutteloos.

Daarnaast vind ik de functionaliteit van de spot price optimizer vrij matig. Ik heb nu een script in Nodered gemaakt en toon de inputs/outputs daarvan in Loxone. Hiermee bestuur ik dan de EV's obv prijspijl.

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:00
Dank, ik ben weer een aantal Config-released behind zo te zien sinds mijn vorige Loxone-huis.

Uit de documentatie van de Spot Price Optimizer lijkt het alsof hij de gunstigste x uur kiest (Demand) in de komende y uur (Period). Wat maakt het dat dit niet geschikt is voor jouw boiler en/of laadpaal?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

roderickvd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:34:
Dank, ik ben weer een aantal Config-released behind zo te zien sinds mijn vorige Loxone-huis.

Uit de documentatie van de Spot Price Optimizer lijkt het alsof hij de gunstigste x uur kiest (Demand) in de komende y uur (Period). Wat maakt het dat dit niet geschikt is voor jouw boiler en/of laadpaal?
Omdat er maar 4 outputs zijn, die hoog of laag zijn. Het mist iedere context. Je weet niet of het 1h, 2h of 6h aan een stuk zeer laag is. Daarnaast kan je niet zien wat de prijs over een uur gaat zijn.

• roderickvd
Dus als de output 1 wordt, betekent dat niet dat de prijs voor de hele “demand” periode (stel: 3 uur) gemiddeld gunstig is? Dat lijkt de documentatie te suggereren.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

roderickvd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:03:
Dus als de output 1 wordt, betekent dat niet dat de prijs voor de hele “demand” periode (stel: 3 uur) gemiddeld gunstig is? Dat lijkt de documentatie te suggereren.
Hoe ik het begrijp is dat de spot price optimizer de 24 inputs (prijs dat uur) sorteert, en tijdens de 6 laagste waardes de ‘zeer laag’ output op 1 zet. Bij de volgende 6 waardes gaat de ‘laag’ output aan, etc. De enige informatie die je dus door kan geven aan je volgende bouwblok is of the prijs van dat uur in de laagste, lage, hoge of hoogste 6 uur hoort.

Edit: ik moet even opnieuw in die demand waarde duiken, rinkelt op dit moment geen belletje waarom ik dat toen niet gebruikt heb.

[Voor 9% gewijzigd door JackBol op 25-04-2023 14:45]

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@JackBol Misschien omdat de beschrijving van die parameter in de documentatie nog al wazig is? (Zelfs in het Duits - het lijkt geen vertaalfout.) Het voorbeeld legt het evenwel wel zo uit als @roderickvd ook doet en dan klinkt het best ok :), die uitgang O.

• roderickvd
Het lijkt inderdaad allebei:

After a trigger the block will pick a number of hours, defined by 'Demand', within the next hours, defined by 'Period' and activate the output 'O'.

Alternatively the Outputs Very High, High, Low and Very Low can be used to activate/deactivate a load. For this usecase you can for example connect the day pulse to the trigger.

Niet de enige documentatie die niet perse erg specifiek is :) Binnenkort maar eens mee spelen.

• roderickvd
Nu ik toch aan het verbouwen ben, overweeg ik ook de nieuwe Intercom voor bij de voordeur. Prijzig, maar goed. Ervaringen hiermee, goed of slecht?

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 16:43
roderickvd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:48:
Nu ik toch aan het verbouwen ben, overweeg ik ook de nieuwe Intercom voor bij de voordeur. Prijzig, maar goed. Ervaringen hiermee, goed of slecht?
Ik lees op FB op de Loxone pagina heel veel slechte ervaringen zoals verkleuring, slechte beeldkwaliteit bij veel licht, oververhitting, enorme vertragingen en ook defecten, dit kunnen natuurlijk ook alleen de negatievelingen zijn die zich uiten.

Ik heb voor de time being gewoon een goedkope Ring opgehangen maar wel op Loxone Doorbel hoogte. Als er een gen2 komt oid dan ga ik er voor.

[Voor 3% gewijzigd door HammieDuDe op 29-04-2023 19:20]

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• JackBol
  • Niet online

JackBol

roderickvd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:48:
Dikke afrader. Praktisch waardeloos.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

HammieDuDe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:20:
[...] Als er een gen2 komt oid dan ga ik er voor.
Wanneer er een gen2 komt die een stuk sneller is, upgrade ik direct.

Dus leg wel alvast er UTP kabel naar de plek waar je uiteindelijk de bel wilt hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-06 12:44
Ik zag in een video van Loxone dat een deur werd ontgrendeld met een NFC touch die werd getriggerd via NFC met een Android.
YouTube: Energiemanagement am Loxone Campus - Loxone Explained | 2023 [4k]

Ik heb deze functie niet teruggevonden in de documentatie. Ik vind ook geen enkel resultaat op Google, behalve klachten dat het met iOS niet werkt en websites in 27 talen die tags verkopen. :+
Weet iemand hoe je kan instellen om de NFC touch te bedienen via NFC op een Android? Werkt dat ook met een Android smartwach?
Begrijp ik goed dat het met iOS sowieso niet werkt, dus ook niet met bv. een Apple Watch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mies-ttk89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:23
SchumiFAST schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:54:
Ik zag in een video van Loxone dat een deur werd ontgrendeld met een NFC touch die werd getriggerd via NFC met een Android.
YouTube: Energiemanagement am Loxone Campus - Loxone Explained | 2023 [4k]

Ik heb deze functie niet teruggevonden in de documentatie. Ik vind ook geen enkel resultaat op Google, behalve klachten dat het met iOS niet werkt en websites in 27 talen die tags verkopen. :+
Weet iemand hoe je kan instellen om de NFC touch te bedienen via NFC op een Android? Werkt dat ook met een Android smartwach?
Begrijp ik goed dat het met iOS sowieso niet werkt, dus ook niet met bv. een Apple Watch?
Werkt hier met een Android toestel zonder problemen. Even de telefoon aanmelden en koppelen aan de gebruiker. :)

Nederland | WAGO | Loxone | Smart Home

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SchumiFAST
mies-ttk89 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:02:
[...]

Werkt hier met een Android toestel zonder problemen. Even de telefoon aanmelden en koppelen aan de gebruiker. :)
Bedankt voor de bevestiging dat het werkt.

Gewoon aanmelden met de app bedoel je? Dat heb ik al gedaan. Mijn telefoon wordt vermeld onder "push notifications: Registered devices" gelinkt aan mijn profiel.

Wanneer ik de telefoon aan de NFC touch houd met ontgrendeld scherm (al dan niet in de app zelf) drie maal de melding "Read acces code" en ten slotte "Unable to read acces code". Via Google vind ik een topic op Loxforum van vorig jaar dat er een bug was.
https://www.loxforum.com/...android-klappt-nicht-mehr

Ik gebruik een Pixel 7. Ik heb het ook eens geprobeerd met een oude telefoon en die reageert helemaal niet. De NFC tags werken overigens prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mies-ttk89
SchumiFAST schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:23:
[...]

Bedankt voor de bevestiging dat het werkt.

Gewoon aanmelden met de app bedoel je? Dat heb ik al gedaan. Mijn telefoon wordt vermeld onder "push notifications: Registered devices" gelinkt aan mijn profiel.

Wanneer ik de telefoon aan de NFC touch houd met ontgrendeld scherm (al dan niet in de app zelf) drie maal de melding "Read acces code" en ten slotte "Unable to read acces code". Via Google vind ik een topic op Loxforum van vorig jaar dat er een bug was.
https://www.loxforum.com/...android-klappt-nicht-mehr

Ik gebruik een Pixel 7. Ik heb het ook eens geprobeerd met een oude telefoon en die reageert helemaal niet. De NFC tags werken overigens prima.
De NFC zou moeten reageren als de NFC wordt ondersteund. Er zijn NFC chips waar hij niet mee overweg kan.

Nee niet het push aanmelden maar het gaat om de registratie van het NFC id aan je gebruiker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SchumiFAST
mies-ttk89 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:18:
[...]

De NFC zou moeten reageren als de NFC wordt ondersteund. Er zijn NFC chips waar hij niet mee overweg kan.

Nee niet het push aanmelden maar het gaat om de registratie van het NFC id aan je gebruiker.
Bedankt voor je hulp. Het is gelukt. _/-\o_
Ter info voor andere geïnteresseerden, ik heb via de NFC monitor het NFC ID van mijn Android uitgelezen (door deze tegen de NFC touch te houden, want dan zie je een mislukte poging). Ik heb daarna een nieuwe NFC tag toegevoegd voor de gewenste gebruiker. Daar heb ik het NFC ID van mijn Android handmatig toegevoegd.
Geen idee of dit de beste methode is, maar het werkt en is niet zo moeilijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pulse_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 12:28
Ik moet altijd eerst in NFC learn modus zetten anders krijg ik gewoon fouten bij het aanbieden van men gsm. Vandaar kan je dan alles toewijzen ook, al is dat niet geweldig duidelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 19:19
minitrue schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:48:
Thanks @roderickvd en @Gwaihir - geen idee wat het allemaal betekent, maar het werkt nu wel ;-)
Nu nog wachten op de elektrische auto om de laadpaal echt te kunnen uittesten, maar de Loxone toont weer haar meerwaarde door alles in huis aan elkaar te kunnen knopen.
Wil je je configuratie delen?

• roderickvd
Loxone Config 14.1 is beschikbaar: https://www.loxone.com/enen/support/changelog-config/

Let op: door een packaging fout (?) werkt hij niet op mijn 32-bit VM, maar wel op een 64-bit host.
De vorige versie deed het nog prima op die 32-bit VM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:26
Ik zit al een tijdje met een probleem met loxone incombinatie met een Railduino.
De digitale ingangen van de railduino werken perfect. Echter de relays krijg ik niet geschakeld. (UDP)
Ik heb de handleiding een aantal keren doorlopen. Maar niets lijkt te werken. Het lijkt alsof mijn berichten niet worden gezien door de railduino. Wireshark geeft netjes de verzonden berichten weer.
Ik vond een topic over ongeveer het zelfde probleem. Echter heb ik verschillende ethernet modules geprobeerd. Probleem is echter nog niet verholpen.
https://github.com/dusanmsk/railduino-udp/issues/6
Iemand toevallig iets vergelijkbaars gehad?

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Voor de integratie met een extern apparaat heb ik best wel een complexe HTTP virtual input gebouwd, met meerdere input commands. Is een manier om daar een template van te maken? Ik moet namelijk een paar van deze apparaten integreren en heb geen zin om die inputs helemaal opnieuw in elkaar te klikken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 16:43
JackBol schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:54:
Voor de integratie met een extern apparaat heb ik best wel een complexe HTTP virtual input gebouwd, met meerdere input commands. Is een manier om daar een template van te maken? Ik moet namelijk een paar van deze apparaten integreren en heb geen zin om die inputs helemaal opnieuw in elkaar te klikken.
Contextmenu van de virtual input en dan "Als sjabloon opslaan"? Vervolgens kun je "in verkenner weergeven" klikken en kun je de XML nog ergens extra / als backup neerzetten.

Zo heb ik dit bijv. gedaan.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

HammieDuDe schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:01:
[...]

Contextmenu van de virtual input en dan "Als sjabloon opslaan"? Vervolgens kun je "in verkenner weergeven" klikken en kun je de XML nog ergens extra / als backup neerzetten.

Zo heb ik dit bijv. gedaan.
Oh wow, daar heb ik echt helemaal overheen gekeken!
Dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48
verbraakje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:20:
Ik zit al een tijdje met een probleem met loxone incombinatie met een Railduino.
De digitale ingangen van de railduino werken perfect. Echter de relays krijg ik niet geschakeld. (UDP)
Ik heb de handleiding een aantal keren doorlopen. Maar niets lijkt te werken. Het lijkt alsof mijn berichten niet worden gezien door de railduino. Wireshark geeft netjes de verzonden berichten weer.
Ik vond een topic over ongeveer het zelfde probleem. Echter heb ik verschillende ethernet modules geprobeerd. Probleem is echter nog niet verholpen.
https://github.com/dusanmsk/railduino-udp/issues/6
Iemand toevallig iets vergelijkbaars gehad?
Heb je een voorbeeld van je commando?

commands:
  • relay on command: rail1 do12 on
  • relay off command: rail1 do12 off

15x330 SW38

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:26
Ik heb de manual gevolgd.

Ik heb de arduino ook zonder de extensie board van railduino aangesloten.
Het lijkt er op dat het wellicht iets te maken heeft met A. mijn netwerk of B. de software op de arduino. (deze heb ik opnieuw geflashed maar geen verandering.)

1wire / inputs werken zoals het hoort.

Centauriprime schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:43:
[...]

Heb je een voorbeeld van je commando?

commands:
  • relay on command: rail1 do12 on
  • relay off command: rail1 do12 off

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centauriprime
Volgens mij is die template nog op firmware 2.0 of ouder gebaseerd. Vanaf 2.1 zie ik op de github van Pavell staan dat de relay commands met DO is ipv van RO.

Pas die eens aan zou ik zeggen.
https://github.com/PavSed...ster/FW/Railduino_2_1.ino
verbraakje schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:16:
Ik heb de manual gevolgd.

Ik heb de arduino ook zonder de extensie board van railduino aangesloten.
Het lijkt er op dat het wellicht iets te maken heeft met A. mijn netwerk of B. de software op de arduino. (deze heb ik opnieuw geflashed maar geen verandering.)

1wire / inputs werken zoals het hoort.

[Afbeelding][Afbeelding]

[...]

15x330 SW38

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Iemand al een Somfy IO screen geïntegreerd met Loxone? Wat is best practice?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Figaro9
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:46
Ik heb een praktische vraag. De Loxone tasters zijn bij ons van de muur geweest voor het stucen, nu probeer ik deze weer terug te plaatsen. Het lijkt heel simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar om de tasters echt strak tegen de muur te plaatsen.

1) het middelste plaatje (met de 5 drukknoppen) krijg ik bijna niet teruggedrukt. Bij sommige tasters krijg ik de helft maar terug gedrukt dat hij echt vast zit. De onderkant zit er dan bijvoorbeeld goed in, maar bovenin blijft hij los zitten. Ik zet vrij veel kracht maar wil ook niet het systeem kapot maken.
2) als dit al lukt om het middelste plaatje er goed in te krijgen dan zit de ombouw er vrij los omheen en die wiebelt tussen de muur en de middelste plaat in.

Het zwarte plastic houdertje is er trouwens ook afgeweest met stucen en die zit nu strak tegen de muur aan.

Het gaat om de standaard Touch tree.
De 'luxe' Touch Pure variant op de begane grond is veel makkelijker terug te plaatsen.

Iemand dezelfe ervaringen en/of tip wat ik anders moet doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mies-ttk89
Figaro9 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:52:
Ik heb een praktische vraag. De Loxone tasters zijn bij ons van de muur geweest voor het stucen, nu probeer ik deze weer terug te plaatsen. Het lijkt heel simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar om de tasters echt strak tegen de muur te plaatsen.

1) het middelste plaatje (met de 5 drukknoppen) krijg ik bijna niet teruggedrukt. Bij sommige tasters krijg ik de helft maar terug gedrukt dat hij echt vast zit. De onderkant zit er dan bijvoorbeeld goed in, maar bovenin blijft hij los zitten. Ik zet vrij veel kracht maar wil ook niet het systeem kapot maken.
2) als dit al lukt om het middelste plaatje er goed in te krijgen dan zit de ombouw er vrij los omheen en die wiebelt tussen de muur en de middelste plaat in.

Het zwarte plastic houdertje is er trouwens ook afgeweest met stucen en die zit nu strak tegen de muur aan.

Het gaat om de standaard Touch tree.
De 'luxe' Touch Pure variant op de begane grond is veel makkelijker terug te plaatsen.

Iemand dezelfe ervaringen en/of tip wat ik anders moet doen?
Bekende problemen:
- Ligt aan je muur doos qua schroef maat.
- Ligt aan de vlakheid van de muur.
- Heb je origineel beslag in gebruik of van Gira bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik heb een vraag. Ik gebruik het Automatic Shading building block voor mijn screens.

Ik heb al 3 screens werken (Luxaflex met WT motor). Deze zijn makkelijk aan te sturen met 2 relais. De motor beweegt gedurende het sluiten van de betreffende relais.

Ik heb nu een 3e screen bijgehaald, welke op een plek hangt waar ik geen voorziening had getroffen. Deze is op basis van Luxaflex + Somfy IO. Ik heb een Somfy Izymo IO transmitter.

De transmitter is gekoppeld en werkt, echter stuurt deze een puls bij start en stop. Niet continue.
Ik heb die documentatie van de shading al 4 keer doorgekamd maar ik kan niet echt zien of dat een standaard functie van het bouwblok is of dat ik zelf met timers aan de gang moet.

Tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 20:51

florholvoet

aka F0x.be

JackBol schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:59:
Ik heb een vraag. Ik gebruik het Automatic Shading building block voor mijn screens.

Ik heb al 3 screens werken (Luxaflex met WT motor). Deze zijn makkelijk aan te sturen met 2 relais. De motor beweegt gedurende het sluiten van de betreffende relais.

Ik heb nu een 3e screen bijgehaald, welke op een plek hangt waar ik geen voorziening had getroffen. Deze is op basis van Luxaflex + Somfy IO. Ik heb een Somfy Izymo IO transmitter.

De transmitter is gekoppeld en werkt, echter stuurt deze een puls bij start en stop. Niet continue.
Ik heb die documentatie van de shading al 4 keer doorgekamd maar ik kan niet echt zien of dat een standaard functie van het bouwblok is of dat ik zelf met timers aan de gang moet.

Tips?
Je zou de tijd kunnen instellen op een seconde om een puls te benaderen, zonder gebruik van extra bouwstenen.

Logischer lijkt me een Edge Detection bouwsteen te gebruiken om het signaal "openen" en het signaal "sluiten" om te zetten naar pulsen. Op die manier klopt je visualiatie (% gesloten) tenminste ongeveer.
https://www.loxone.com/nlnl/kb/schakelen-naar-puls/

Mensen met een sig komen creatiever over dan mensen zonder, vandaar dat ik er eentje heb =)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

florholvoet schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:39:
[...]

Je zou de tijd kunnen instellen op een seconde om een puls te benaderen, zonder gebruik van extra bouwstenen.

Logischer lijkt me een Edge Detection bouwsteen te gebruiken om het signaal "openen" en het signaal "sluiten" om te zetten naar pulsen. Op die manier klopt je visualiatie (% gesloten) tenminste ongeveer.
https://www.loxone.com/nlnl/kb/schakelen-naar-puls/
Die edge detectie is denk ik precies wat ik nodig heb!
Dat ga ik dit weekend eens proberen te bouwen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Centauriprime
JackBol schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:45:
[...]

Die edge detectie is denk ik precies wat ik nodig heb!
Dat ga ik dit weekend eens proberen te bouwen.
Misschien helpt dit je ook

https://www.keysoft-solut...otoren-sturen-met-loxone/

15x330 SW38

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

@florholvoet Met edge detectie werkt het 99,9% accuraat. Ik heb nog 1x een malfunction gehad, maar geen zin om die nu te troubleshooten :)

Hartelijk dank!

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee