Sinds de laatste 2 firmware updates van Nibe heb ik hier ook last van. Ik ben uiteindelijk teruggegaan naar versie 2.15.9. Ik heb dit probleem ook teruggekoppeld aan Nibe, maar zij zeggen dat er geen probleem is. Op dit moment wacht ik rustig af tot de volgende software update, maar mocht je zelf een oplossing vinden dan hoor ik die ook graag! En anders ook even melden bij Nibe service, hopelijk gebeurt er dan eindelijke wat.bartvb schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:29:
Heb hier geen gasmeter, maar lijkt me dat je een reed contactje op je gasmeter moet zetten om een puls te krijgen bij het afnemen van een beetje gas. Door die pulsen te tellen kan je de flow berekenen en die invoeren in je meter block.
Tenzij de stand van de gasmeter wel vaker (en heel nauwkeurig) wordt geupdate, dan zou je dat om kunnen rekenen naar een flow.
Hier geen gas, wel een Nibe S1155 warmtepomp met TCP modbus. Die heb ik geintegreerd in Loxone en dat werkt. Soms. Het draait een tijd en dan verliest Loxone ineens de verbinding met de warmtepomp en krijg ik een notificatie dat het apparaat geen waardes meer doorgeeft. Op die momenten kan ik de warmtepomp nog gewoon bereiken en via modbus ook uitlezen. Na het herstarten van Loxone werkt alles ook gewoon weer.
Zitten debuggen en dan zie ik een "peer window too small" als foutmelding voorbij komen in de modbus communicatie. Iemand een idee?
En nog een vraag; in de Loxone iOS app staat de Energy Flow met welk apparaat hoeveel energie gebruikt. Als ik dat aanklik op de web interface van de Miniserver zelf dan staat er 'Loxone App 13.1 coming 10.11.22'. Klopt het dat die functies niet werken in de webapp?
Mocht je 2.15.9 nodig hebben, dan stuur maar een berichtje. Deze kun je niet meer via de website binnenhalen.